[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 68 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Floekhead schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:19:
Vraagje : kan iemand mij een tijd inschatting geven voor het behalen van de MCSA Server 2016 (740, 741, 742) voor iemand die al jaren met servers (2000 - 2016) werkzaam is. Uiteraard is dit persoonsafhankelijk, maar ben benieuwd wat jullie inschatting is qua tijdsduur.
Ik heb vorig jaar 70-740, 741 en 742 er op 1,5 maand doorheen geknald ofzo.

Gewoon zorgen dat je containers en docker begrijpt (kennen hoeft niet) en dat je eens aan Hyper-V en Nano server incl. de betreffende PoSH cmdlets hebt geroken.

Trek een gemiddelde vce binnen en klik daar doorheen. Alles dat je fout hebt even opzoeken en vertalen naar het heden en PoSH tenopzichte van pre-2016 en GUI-werk.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
max schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:30:
[...]

Ik heb vorig jaar 70-740, 741 en 742 er op 1,5 maand doorheen geknald ofzo.

Gewoon zorgen dat je containers en docker begrijpt (kennen hoeft niet) en dat je eens aan Hyper-V en Nano server incl. de betreffende PoSH cmdlets hebt geroken.

Trek een gemiddelde vce binnen en klik daar doorheen. Alles dat je fout hebt even opzoeken en vertalen naar het heden en PoSH tenopzichte van pre-2016 en GUI-werk.
Neem van bovenstaande alsjeblieft alleen het middelste serieus. Het eerste is het gevolg van het laatste en daar leer je geen moer van. Dat is puur papiertjes halen en daar kan eigenlijk meteen de vis in verpakt worden.
Als je serieus kennis op wil doen, moet je wel een aantal servertjes geïnstalleerd hebben en met het materiaal gespeeld hebben. Virtueel of fysiek installeren die hap. Dat red je niet met 2 weken per certificaat. Zelfs al heb je die 2 weken vrij..... installeren, borntolearn, kb's, en exam refs doornemen, nuggets kijken..... kost meer dan 2 weken. Zo leer je! Met een vce weet je alleen hoe je een examen moet maken. Niets meer en niets minder.
Ik deed er nu voor de 70-740 een half jaar over, dat is te lang maar met een maand of 3 moet ik de volgende kunnen halen.
Of je loopt hier flink te trollen..... moet je niet doen als iemand serieus een vraag stelt.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 22:00
Vandaag mijn 70-740 examen gedaan en helaas met maar 662 niet geslaagd. Ondanks dat ik niet slaagde, vond ik het examen allesbehalve moeilijk. Zeker in vergelijking met de proefexamens van cbt nugget.

Nu moet ik helaas wachten tot september voor een nieuwe kans, maar ik zal dan gelijk alledrie de examens doen. Ik heb dan drie weken vakantie en in twee maanden tijd moet dat wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Rudi Vader schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:43:
[...]

Neem van bovenstaande alsjeblieft alleen het middelste serieus. Het eerste is het gevolg van het laatste en daar leer je geen moer van. Dat is puur papiertjes halen en daar kan eigenlijk meteen de vis in verpakt worden.
Als je serieus kennis op wil doen, moet je wel een aantal servertjes geïnstalleerd hebben en met het materiaal gespeeld hebben. Virtueel of fysiek installeren die hap. Dat red je niet met 2 weken per certificaat. Zelfs al heb je die 2 weken vrij..... installeren, borntolearn, kb's, en exam refs doornemen, nuggets kijken..... kost meer dan 2 weken. Zo leer je! Met een vce weet je alleen hoe je een examen moet maken. Niets meer en niets minder.
Ik deed er nu voor de 70-740 een half jaar over, dat is te lang maar met een maand of 3 moet ik de volgende kunnen halen.
Of je loopt hier flink te trollen..... moet je niet doen als iemand serieus een vraag stelt.
Ik denk dat je even voorbij gaat aan het feit dat er gezegd wordt "iemand die al jaren ervaring heeft met de stof waar deze examens om draaien hetzij oudere versies".

Dat was exact mijn situatie. De (niet geheel courante) kennis was er wel, maar ik heb nooit certificeringen gehaald. Het opschroeven van de zaken die ik niet helemaal wist was meer dan voldoende om de examens zonder veel kunst en vliegwerk te halen. Dat én een stukje gezond verstand en analytisch denk vermogen.

Prima dat je een andere ervaring hebt, maar ik denk dat Floekhead prima zelf bepalen wat voor hem/haar waarheid is.

Wellicht schorte het bij jou tijdens je 70-740 studie/examen gewoon aan voorkennis/ervaring waardoor je meer tijd nodig had om te leren. En dat is helemaal prima, niemand is hetzelfde en niemand kan alles weten. Maar gebruik jouw ervaring met het betreffende examen niet om de ervaring van iemand anders als onzin te bestempelen.

[ Voor 10% gewijzigd door max op 19-06-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
max schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:47:
[...]

Ik denk dat je even voorbij gaat aan het feit dat er gezegd wordt "iemand die al jaren ervaring heeft met de stof waar deze examens om draaien hetzij oudere versies".

Dat was exact mijn situatie. De (niet geheel courante) kennis was er wel, maar ik heb nooit certificeringen gehaald. Het opschroeven van de zaken die ik niet helemaal wist was meer dan voldoende om de examens zonder veel kunst en vliegwerk te halen. Dat én een stukje gezond verstand en analytisch denk vermogen.

Prima dat je een andere ervaring hebt, maar ik denk dat Floekhead prima zelf bepalen wat voor hem/haar waarheid is.

Wellicht schorte het bij jou tijdens je 70-740 studie/examen gewoon aan voorkennis/ervaring waardoor je meer tijd nodig had om te leren. En dat is helemaal prima, niemand is hetzelfde en niemand kan alles weten. Maar gebruik jouw ervaring met het betreffende examen niet om de ervaring van iemand anders als onzin te bestempelen.
Privé omstandigheden zorgden voor een lichte vertraging.
Ik krijg alleen een lichte allergische uitslag bij het lezen van het gebruik een vce-tje. En al helemaal bij 3 certificaten in 1,5 maand tijd. Dan leer je niet, dan ram je er een examen in en leer je achteraf n de praktijk. Die combinatie is op z'n minst verdacht. Je moet het op z'n minst zonder een vce-tje kunnen halen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Rudi Vader

Begrijpend lezen is ook een vak.
Oftewel, ik kon daardoor exact bepalen welke stof ik niet of niet voldoende kende en wat ik moest bijspijkeren. De rest kende ik wel al.

Op de rest van je post ga ik verder niet in.

[ Voor 3% gewijzigd door max op 20-06-2018 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 20:44

Zenix

BOE!

@max Een examen halen met hulp van VCE is illegaal en gaat tegen de voorwaarden in die je accepteert bij het nemen van het examen. Kortom het kan een reden om je certificaten af te nemen.

Het kan goed geholpen hebben, maar het mag simpelweg niet. Daarom zou ik dit zeker niet adviseren.

Ik begrijp je redenatie, maar je had dan ook officiële oefen examens kunnen doen, zodat je hetzelfde wist als met de VCE.

[ Voor 17% gewijzigd door Zenix op 20-06-2018 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Oei het woord VCE valt! Iedereen in de hekken!

Roep ik ergens dat je die VCE uit je hoofd moet leren? Volgens mij niet. Ik geef zelfs aan waarvoor ik de VCE heb gebruikt. Maar nee, dat is niet goed genoeg voor de brave mensen hier. Hou toch op zeg.

Voor de eerste die kan bewijzen dat hij of zij nog nooit (NOOIT!) een VCE heeft gebruikt als voorbereiding op een examen, betaal ik zijn/haar volgende examen. Stuur maar een PM als je denkt dat je dat kunt bewijzen.

Ik heb een sterk vermoeden dat ik die centen in mijn zak kan houden.

En wat betreft oefenexamens; als die net zo goed beschikbaar zijn als de exam-refs (boeken) dan schiet je daar bar weinig mee op. Als voorbeeld: in december 2017 is 70-534 retired en vervangen door 70-535. De exam-ref (officieel MS study guide) voor 70-535 is aangekondigd in oktober 2017 en is nu (juni 2018!) nog steeds niet beschikbaar.

Ik stop nu met deze discussie, omdat die helemaal geen waarde heeft buiten het aantonen dat waarschijnlijk het gros van de gecertificeerde wereldbevolking kans maakt op het ongeldig verklaren van haar certificeringen.

[ Voor 35% gewijzigd door max op 20-06-2018 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 20:44

Zenix

BOE!

De oefenexamens zijn beter beschikbaar dan de boeken: http://www.measureup.com/...zure-Solutions-P6642.aspx

Voor Azure zou ik exam refs links laten liggen en technet/blogs gebruiken en labben.Want die boeken zijn snel verouderd doordat de ontwikkeling zo hard gaat. Kost meer tijd, maar exam refs zijn ook niet compleet.

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 20-06-2018 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20-09 20:00
Zenix schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:33:
De oefenexamens zijn beter beschikbaar dan de boeken: http://www.measureup.com/...zure-Solutions-P6642.aspx

Voor Azure zou ik exam refs links laten liggen en technet/blogs gebruiken en labben.Want die boeken zijn snel verouderd doordat de ontwikkeling zo hard gaat. Kost meer tijd, maar exam refs zijn ook niet compleet.
De examens lopen ook achter. Daar heeft elke cloudprovider met zn examen last van. Het is ook niet bij te houden als mens, laat staan het examen. :-)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 11:46
Boem! Gisteren 70-698 behaald!

Scheelt enorm als je de laatste tijd exact met al die zaken (intensief) hebt mogen werken die ook allemaal in het examen terugkomen. Denk aan het opzetten Deployment, Windows Hello :P, KMS, Networking en Storage!

Op naar de volgende... Wil graag m'n mobility behalen dus logisch zal zijn om nu voor 70-697 te gaan... Maar wil me graag eens verdiepen in het hele O365 stuk....

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Zenix schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:33:

Wanneer je de digitale versie van het officiële MOC materiaal neemt, dan krijg je gratis(!!!) de updates van de boeken. Je kunt de nieuwe versies gewoon downloaden in Skillpipe.

Make music, not war

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 19:19
Hoplakee, MCSA Office 365 binnen :) 347 in the pocket. Best pittig, erg uitgebreid. Paar jaar geleden zei iemand tegen mij dat je MCSA Office 365 met 2 vingers in je neus haalt, omdat het alleen maar ging over licentie modellen (simpel gezegd). Ik weet niet of dat zo is, maar tegenwoordig is het echt uitgebreid.

Ik begrijp @max prima, want MS is ook niet echt heel erg duidelijk wat je moet leren voor een examen. Als je kijkt naar de Skills Measured, zie je alleen een globaal overzicht, maar geen idee hoe inhoudelijk en diepgaand je alles moet leren. Dat maakt het knap lastig om zeker te zijn als je alle studiestof kent. En zoveel ik weet is er geen één studiebron die gegarandeerd alles 100% dekt.

Anyway, me happy :) Op naar volgend examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

@segil Gefeliciteerd!!! Toevallig geef ik juist deze week de Office 365 training (20347). En inderdaad, de twee examens zijn best pittig. Er zit heel veel powershell in en je moet van veel verschillende onderwerpen de kennis hebben (Azure AD connect, Exchange, Sharepoint, Skype, Teams, Security en Compliance, etc. etc. etc.).
Over het algemeen zie je bij Microsoft ook dat nieuwe examens in het begin eenvoudiger zijn, maar dat er steeds lastiger vragen worden toegevoegd en soms heb ik echt van: "Microsoft, waaróm nou deze vraag?!? Dat kun je toch nooit weten, tenzij je een keer hier een issue mee gehad hebt?!?"

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hier nog steeds bezig met MCSA Server 2016.
  • 70-740 een tijdje terug gehaald (na herexamen).
  • Training (week) voor 70-741 gehad paar weken terug
  • Boek uitgelezen.
Ben nu bezig met CBT Nuggets wat het wel wat behapbaarder maakt (meer in 'normale mensen'-taal uitgelegd :+ ), maar vind het echt lastig om motivatie te vinden, zeker met dit mooie weer.

Hebben jullie nog studeertips? Hanteren jullie een bepaalde methode? Uurtje stampen en dan oefenen met labs ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 17-07-2018 09:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
musiman schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:41:
@segil Gefeliciteerd!!! Toevallig geef ik juist deze week de Office 365 training (20347). En inderdaad, de twee examens zijn best pittig. Er zit heel veel powershell in en je moet van veel verschillende onderwerpen de kennis hebben (Azure AD connect, Exchange, Sharepoint, Skype, Teams, Security en Compliance, etc. etc. etc.).
Over het algemeen zie je bij Microsoft ook dat nieuwe examens in het begin eenvoudiger zijn, maar dat er steeds lastiger vragen worden toegevoegd en soms heb ik echt van: "Microsoft, waaróm nou deze vraag?!? Dat kun je toch nooit weten, tenzij je een keer hier een issue mee gehad hebt?!?"
Klopt helemaal... en ook vragen in de trant van: in welk menu-submenu en setting. Hoe zinnig is om dat uit je hoofd te leren??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman

musiman

ThinkPadd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:54:
Hier nog steeds bezig met MCSA Server 2016.
  • 70-740 een tijdje terug gehaald (na herexamen).
  • Training (week) voor 70-741 gehad paar weken terug
  • Boek uitgelezen.
Ben nu bezig met CBT Nuggets wat het wel wat behapbaarder maakt (meer in 'normale mensen'-taal uitgelegd :+ ), maar vind het echt lastig om motivatie te vinden, zeker met dit mooie weer.

Hebben jullie nog studeertips? Hanteren jullie een bepaalde methode? Uurtje stampen en dan oefenen met labs ofzo?
Wanneer je een testomgeving kan bouwen, dan komt het beter binnen. Oftewel, ga spelen met DNS, DHCP, IPv6, VPN etc. Kijk naar de verschillende opties in (bijvoorbeeld) de DNS console, probeer via Powershell de DNS server te configureren, maak wat DNS Policies aan en kijk of ze werken (bijvoorbeeld een split DNS oplossing).
Ga examenvragen leren waarbij kwaliteit boven kwantiteit gaat. Hiermee bedoel ik: bekijk de vraag, bouw eventueel de situatie na in je testlab, bekijk de mogelijke antwoorden, ga in het geval van een powershell vraag alle mogelijk antwoorden (cmdlets) opzoeken op het internet om te zien wat die cmdlets voor opties hebben en waar ze voor zijn.

Het is beter om kortere leermomenten te nemen met pauzes, dan een lange periode van leren. Handig zou kunnen zijn om de kortere leermomenten in te plannen. Bijvoorbeeld: op maandagavond studeren van 20.00 tot 21.00, op dinsdagavond van .... , etc., op zaterdag van 10.00 tot 11.00 en van 13.00 tot 14.00. etc.

Succes!

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Afgelopen maandag MCSA Office 365 behaald en ik zit nu te kijken naar het MCSE Productivity traject, waar MCSA Office 365 onderdeel van is. Wat mij opvalt (en tegenvalt) is dat alle exams die je kunt volgen voor een MCSE titel, gericht zijn op on-premise producten (Exchange 2016, Sharepoint 2016, Skype 2015, Sharepoint 2013 en Exchange 2013). Nu snap ik dat deze producten nog best veel gebruikt worden, maar ik vind het vreemd dat je eerst een Cloud MCSA (Office 365) traject hebt, om vervolgens weer een on-premise product te leren. Voelt een beetje terug in de tijd. Ik had liever gezien dat ze verder gingen met Office 365. Of een combi met Azure oid.
Ik heb eigenlijk geen zin om mij verder te verdiepen in Exchange, Sharepoint of Skype on-premise.

Nouja, gelukkig heb ik ook een MCSA Windows server 2012, dus eens kijken welke ik in dat traject ga doen voor een MCSE titel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 19:18
segil schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:54:
Afgelopen maandag MCSA Office 365 behaald en ik zit nu te kijken naar het MCSE Productivity traject, waar MCSA Office 365 onderdeel van is. Wat mij opvalt (en tegenvalt) is dat alle exams die je kunt volgen voor een MCSE titel, gericht zijn op on-premise producten (Exchange 2016, Sharepoint 2016, Skype 2015, Sharepoint 2013 en Exchange 2013). Nu snap ik dat deze producten nog best veel gebruikt worden, maar ik vind het vreemd dat je eerst een Cloud MCSA (Office 365) traject hebt, om vervolgens weer een on-premise product te leren. Voelt een beetje terug in de tijd. Ik had liever gezien dat ze verder gingen met Office 365. Of een combi met Azure oid.
Ik heb eigenlijk geen zin om mij verder te verdiepen in Exchange, Sharepoint of Skype on-premise.

Nouja, gelukkig heb ik ook een MCSA Windows server 2012, dus eens kijken welke ik in dat traject ga doen voor een MCSE titel :)
Upgrade je 2012 naar 2016 :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
HKLM_ schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:55:
[...]

Upgrade je 2012 naar 2016 :P
Neuh, ik ga voor 533, Azure is the way :) Heeft ook wat raakvlakken met O365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54
paella schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:56:
Ik denk een goede zaak:

https://borntolearn.mslea...etaking-exams-yes-you-can

Je kan dus bepaalde examen elk jaar halen en bijblijven met je certifications!

As of March 17, 2017, we now have everything in place that allows you to retake exams on an annual basis. You cannot schedule the exam for less than a year since you last took it, but you may do so any time after 365 days have passed; if you attempt to do so prior to the 12-month restriction period, you will see the same error message that you see today if you attempt to retake an already passed exam. The exams eligible for retake are:

Exam 70-346: Managing Office 365 Identities and Requirements
Exam 70-347: Enabling Office 365 Services
Exam 70-473: Designing and Implementing Cloud Data Platform Solutions
Exam 70-475: Designing and Implementing Big Data Analytics Solutions
Exam 70-532: Developing Microsoft Azure Solutions
Exam 70-533: Implementing Microsoft Azure Solutions
Exam 70-534: Architecting Microsoft Azure Solutions
Exam 70-741: Networking with Windows Server 2016
Exam 70-742: Identity with Windows Server 2016
Exam 70-744: Securing Windows Server 2016
Weet iemand wanneer bovenstaande lijst aangepast is? Ik heb vorig jaar 70-744 voor het eerst gedaan om mijn MCSE te vernieuwen en ik wou hem dit jaar weer doen. Wat blijkt? Hij si van de lijst afgehaald. Dit is de nieuwe lijst:

Exam 70-346: Managing Office 365 Identities and Requirements
Exam 70-347: Enabling Office 365 Services
Exam 70-473: Designing and Implementing Cloud Data Platform Solutions
Exam 70-475: Designing and Implementing Big Data Analytics Solutions
Exam 70-532: Developing Microsoft Azure Solutions
Exam 70-533: Implementing Microsoft Azure Solutions
Exam 70-535: Architecting Microsoft Azure Solutions

Bron: https://www.microsoft.com...ertification-retakes.aspx

Helaas staat daar voor mij niks interessants tussen waar ik in de dagelijkse praktijk mee te maken heb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

98-365, iemand enig idee hoe ik het best voor dit examen kan leren? boek aanschaffen waar?, oefenexamens?. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Nu online

TF

bla bla

segil schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:58:
[...]

Neuh, ik ga voor 533, Azure is the way :) Heeft ook wat raakvlakken met O365
let wel; deze gaan ze vervangen.

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375147

[ Voor 3% gewijzigd door TF op 18-07-2018 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonhendriksen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:02:
98-365, iemand enig idee hoe ik het best voor dit examen kan leren? boek aanschaffen waar?, oefenexamens?. Bij voorbaat dank!
Moet je het zelf betalen, of bijvoorbeeld je werkgever? Budget kan voor je keuzes nogal een dingetje zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:02:
Ik geef die training af en toe. Het examen is sterk verouderd, het gaat over server 2008r2. Maar... gezien het instapniveau is dit niet zo erg. De onderwerpen die je leert, zijn ook van toepassing op server 2012 en 2016.
Vervelend is wel, dat er examenvragen tussen zitten die vragen hoe je bijvoorbeeld een role of feature moet installeren en dan moet je precies weten hoe te klikken in de oude server manager van 2008.

Wij gebruiken een boek dat niet zo duur is.

Isbn: 978-1-118-01686-2
Deze is van Sybex.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Bedankt, dat houd ik in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remonhendriksen schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:52:
[...]

Moet je het zelf betalen, of bijvoorbeeld je werkgever? Budget kan voor je keuzes nogal een dingetje zijn :)
Gratis via school, alhoewel ik vrij weinig leerstoffen mee hebt gekregen vandaar mijn vraag.
musiman schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:13:
[...]

Ik geef die training af en toe. Het examen is sterk verouderd, het gaat over server 2008r2. Maar... gezien het instapniveau is dit niet zo erg. De onderwerpen die je leert, zijn ook van toepassing op server 2012 en 2016.
Vervelend is wel, dat er examenvragen tussen zitten die vragen hoe je bijvoorbeeld een role of feature moet installeren en dan moet je precies weten hoe te klikken in de oude server manager van 2008.

Wij gebruiken een boek dat niet zo duur is.

Isbn: 978-1-118-01686-2
Deze is van Sybex.
En waar kan ik die aanschaffen? En hoeveel kost zoiets?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2018 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman

musiman

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:16:
[...]

Gratis via school, alhoewel ik vrij weinig leerstoffen mee hebt gekregen vandaar mijn vraag.

[...]

En waar kan ik die aanschaffen? En hoeveel kost zoiets?
Dat had je eenvoudig kunnen vinden aan de hand van het isbn nummer...

Maar omdat ik vandaag een goede bui heb, staat hier het boek bij bol.com. Succes!!! :)

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Nieuwe Azure Administrator examens:

https://www.microsoft.com...logId=8&Id=375147&lc=1033

nu in de beta met 80% korting (dus 33 euro per stuk).

Staat al wat dagen open, maar ik kon nog registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Helaas noet meer geldig. Jammer.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
Beste alle,

ik heb 3 boeken van deze uitgeverij: 70-410 / 70-411 / 70-412

Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1387710819l/17628320.jpg in deze boeken staat voornamelijk hoe je iets installeert / configureerd. Maar qua problemen(troubleshooting) niet echt veel.

Maar de examens gaan uiteraard niet alleen over configureren. Hoe kan ik het beste leren??

[ Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 02-08-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:46:
Beste alle,

[afbeelding] in deze boeken staat voornamelijk hoe je iets installeert / configureerd. Maar qua problemen(troubleshooting) niet echt veel.

Maar de examens gaan uiteraard niet alleen over configureren. Hoe kan ik het beste leren??
Daar gaat het meestal juist wel over hoor. Maar: bouw een lab en ga elke exam objective van de Microsoft examenwebsite opzoeken en probeer het te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
theduke1989 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:46:
Beste alle,

[afbeelding] in deze boeken staat voornamelijk hoe je iets installeert / configureerd. Maar qua problemen(troubleshooting) niet echt veel.

Reddit.com: I finished my MCSA: Server 2016 this past weekend. 12 weeks total from start to finish. Here's my study method!

Staat ook uitgesplitst per examen uitgelegd in zijn post. Is wel Server 2016 trouwens, maar zal in grote lijnen wel overeenkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 02-08-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

ThinkPadd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:11:
[...]

Reddit.com: I finished my MCSA: Server 2016 this past weekend. 12 weeks total from start to finish. Here's my study method!

Staat ook uitgesplitst per examen uitgelegd in zijn post. Is wel Server 2016 trouwens, maar zal in grote lijnen wel overeenkomen.
@theduke1989 Let op: de Server 2016 examens (drie stuks) zijn NIET vergelijkbaar met die van Server 2012. Microsoft heeft de onderwerpen lekker door elkaar gehusseld, waardoor je andere onderwerpen per examen hebt.

De 410 = users, groepen, installatie, dat soort dingen
De 411 = DNS, DHCP, IPv4, IPv6, NAP, VPN, dat soort dingen
De 412 = certificaten, CA, ADFS, RMS, dat soort dingen

Echter, bij Server 2016 is de indeling grofweg:
740 = storage, compute (=HyperV)
741 = IPv4, IPv6, DNS, DHCP, etc.
742 = users, groepen, AD, ADFS, RMS, CA etc.

Ik heb nu even uit mijn hoofd grofweg de onderwerpen benoemd. Pin me er dus niet op vast. :P

Zoals hierboven al genoemd: bouw een testlab, liefst op basis van Hyper-V, aangezien je die ook moet kennen voor je examen.
Wanneer je daarvoor bijvoorbeeld Windows 10 wilt gebruiken, dan heb je Windows 10 Pro of Enterprise nodig: daar zit de Hyper-V functionaliteit namelijk in, dat hoef je dan alleen nog maar aan te zetten.

En prangende vragen (niet teveel, ik ben geen vraagbaak) mag je mij wel sturen. :) Ik geef namelijk ook die trainingen (ben IT docent).

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Na het behalen van 70-740 heb ik nu 70-741 ingepland. Vreemd wel dat vanuit Microsoft voor MCSA Server 2016 de 740, 741, 742 en 743 nodig zijn om MCSA te behalen, maar mijn werkgever 743 niet in het studietraject heeft zitten.

Ik zou deze wel graag willen hebben anders ben ik geen MCSA...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
RPHN schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:42:
Na het behalen van 70-740 heb ik nu 70-741 ingepland. Vreemd wel dat vanuit Microsoft voor MCSA Server 2016 de 740, 741, 742 en 743 nodig zijn om MCSA te behalen, maar mijn werkgever 743 niet in het studietraject heeft zitten.

Ik zou deze wel graag willen hebben anders ben ik geen MCSA...
Waar heb je dat vandaan?

70-740,70-741,70-742 geven je de MCSA 2016 titel je hebt dan immers alle stof gedaan. Het 70-743 examen is een upgrade examen naar 2016 en daar moet je mcsa 2012 of 2008 al voor hebben.

Je doet dus traject 740,741,742 of traject 743

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 05-08-2018 16:53 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
HKLM_ schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:50:
[...]

Waar heb je dat vandaan?

70-740,70-741,70-742 geven je de MCSA 2016 titel je hebt dan immers alle stof gedaan. Het 70-743 examen is een upgrade examen naar 2016 en daar moet je mcsa 2012 of 2008 al voor hebben.

Je doet dus traject 740,741,742 of traject 743
Hier heb ik het vandaan. Of zie ik het nu verkeerd? :P
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b67fea88f729/5b67fea881ba7-Schermafbeelding_2018-08-06_om_09.53.23.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
RPHN schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:54:
[...]

[afbeelding]
Waar heb je dat vandaan? uit je learning? je dashboard?

Dit staat namelijk op de MCSA site: https://www.microsoft.com...r-2016-certification.aspx

Ik heb zelf alleen het 70-743 examen gedaan een paar maanden geleden en zo mijn MCSA van 2012 naar 2016 geupgrade.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

RPHN schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:54:
[...]

[afbeelding]
Wees gerust. Alleen de 740, 741 en 742 zijn benodigd. Het plaatje is inderdaad erg verwarrend, maar de 743 is zoals hierboven al vermeld gewoon het upgrade examen.

Ennuh... voor het 741 examen even het volgende: schrik niet van SDN (Software Defined Networking). Lees het door, neem aan dat het zo werkt, ga er niet teveel tijd aan spenderen. SDN is super mega complex en je kunt daar echt in verdrinken. Besteed je tijd liever aan de andere onderwerpen. Van SDN moet je wel weten welke onderdelen ongeveer welke taken hebben. Verder je moet begrijpen dat VM's die dezelfde GRE key hebben, met elkaar kunnen communiceren; het maakt daarbij niet uit of de VM's op andere hosts staan of aan andere switches gekoppeld zitten.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
HKLM_ schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:07:
[...]

Waar heb je dat vandaan? uit je learning? je dashboard?

Dit staat namelijk op de MCSA site: https://www.microsoft.com...r-2016-certification.aspx

Ik heb zelf alleen het 70-743 examen gedaan een paar maanden geleden en zo mijn MCSA van 2012 naar 2016 geupgrade.
Yes! Dit kwam inderdaad uit mijn Dashboard.
musiman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:28:
[...]

Wees gerust. Alleen de 740, 741 en 742 zijn benodigd. Het plaatje is inderdaad erg verwarrend, maar de 743 is zoals hierboven al vermeld gewoon het upgrade examen.

Ennuh... voor het 741 examen even het volgende: schrik niet van SDN (Software Defined Networking). Lees het door, neem aan dat het zo werkt, ga er niet teveel tijd aan spenderen. SDN is super mega complex en je kunt daar echt in verdrinken. Besteed je tijd liever aan de andere onderwerpen. Van SDN moet je wel weten welke onderdelen ongeveer welke taken hebben. Verder je moet begrijpen dat VM's die dezelfde GRE key hebben, met elkaar kunnen communiceren; het maakt daarbij niet uit of de VM's op andere hosts staan of aan andere switches gekoppeld zitten.
Ok dankjewel! Duidelijk. Ik heb gisteren met DNS liggen spelen, evenals DHCP zijn dit lijkt mij de twee grootste onderwerpen die naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

RPHN schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:16:

Ok dankjewel! Duidelijk. Ik heb gisteren met DNS liggen spelen, evenals DHCP zijn dit lijkt mij de twee grootste onderwerpen die naar voren komen.
DHCP is geen groot onderwerp!!! DNS is dat wel. Verder zijn VPN en DirectAccess ook belangrijk.
Zorg ervoor dat je begrijpt wat QoS, RSS, RSC, NIC Teaming en een SET betekenen, wanneer je ze gebruikt en wat het grote verschil is tussen een NIC Team en SET (SET ondersteunt RDMA). Nou weet ik alleen niet zeker meer of SET nou bij de 740 of de 741 hoort...

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik ben nieuw met betrekking tot het behalen van Microsoft certificaten, dus heb ik een vraag.

Op het moment werk ik als Helpdeskmedewerker bij een niet nader te noemen bedrijf (interne helpdesk) en ben ik van plan om in de tussentijd mijn 'skills' verder omhoog te krikken. Nu werd door een vriend van mij aangeraden om te beginnen met MCSA Server 2016, terwijl ik zelf meer zat te denken aan MCSA Windows 10, gezien mijn functie. Hij gaf aan dat er in MCSA Windows 10 veel punten voorbij komen waarin gesproken wordt over Server 2016 en ik dus beter gelijk aan Server 2016 kan beginnen, ook vanwege het toekomstperspectief. Nu lijkt mij het persoonlijk beter om eerst Windows 10 te behalen en dan pas Server 2016, omdat beginnen met Server 2016 mij een te grote eerste stap lijkt. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Infection schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:07:
Ik ben nieuw met betrekking tot het behalen van Microsoft certificaten, dus heb ik een vraag.

Op het moment werk ik als Helpdeskmedewerker bij een niet nader te noemen bedrijf (interne helpdesk) en ben ik van plan om in de tussentijd mijn 'skills' verder omhoog te krikken. Nu werd door een vriend van mij aangeraden om te beginnen met MCSA Server 2016, terwijl ik zelf meer zat te denken aan MCSA Windows 10, gezien mijn functie. Hij gaf aan dat er in MCSA Windows 10 veel punten voorbij komen waarin gesproken wordt over Server 2016 en ik dus beter gelijk aan Server 2016 kan beginnen, ook vanwege het toekomstperspectief. Nu lijkt mij het persoonlijk beter om eerst Windows 10 te behalen en dan pas Server 2016, omdat beginnen met Server 2016 mij een te grote eerste stap lijkt. Wat raden jullie aan?
Als helpdeskmedewerker zou ik beginnen met Windows 10 en tijdens het leren de dingen die qua server meekomen extra oefenen. Server 2016 is wel gelijk een flinke stap omhoog.

Ik ben ooit begonnen met MCSA Windows 7 en heb daarna geupgrade naar Server 2012 en had het eigenlijk niet anders willen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 09-08-2018 11:10 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
HKLM_ schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:09:
[...]

Als helpdeskmedewerker zou ik beginnen met Windows 10 en tijdens het leren de dingen die qua server meekomen extra oefenen. Server 2016 is wel gelijk een flinke stap omhoog.

Ik ben ooit begonnen met MCSA Windows 7 en heb daarna geupgrade naar Server 2012 en had het eigenlijk niet anders willen doen.
Dat is dus precies wat ik dacht. Hoe zie je dat 'extra oefenen' voor je? Ik neem aan dat er bij Windows 10 geen Server 2016 leerstof zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Infection schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:11:
[...]

Dat is dus precies wat ik dacht. Hoe zie je dat 'extra oefenen' voor je? Ik neem aan dat er bij Windows 10 geen Server 2016 leerstof zit.
Er komen wel wat zaken naar voren zoals AD enzo dit soort dingen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
HKLM_ schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:28:
[...]

Er komen wel wat zaken naar voren zoals AD enzo dit soort dingen.
Ah, op die manier.

Ik ben overigens van plan een zelfstudie te gaan volgen, dus in de boeken duiken. Een zelfstudie moet volgens mij goed te doen zijn en scheelt heel wat geld vergeleken met een klassikale cursus. Wat is jou / jullie ervaring met een zelfstudie? Ik neem aan dat het wat meer tijd kost, maar dat zou niet uit moeten maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Mibosa op 09-08-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:34
Infection schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:07:

Heb in dezelfde positie gezet als jij, Heb eerst 697 gedaan en vervolgens 698, hierna heb je je MCSA Windows 10. Wat zijn je Carriere plannen? Wil je op de SD blijven dan heb je wellicht meer aan ITIL en ik noem even wat Office 365 of mobility voordat je naar Server 2016 hoeft te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:57:
[...]

Heb in dezelfde positie gezet als jij, Heb eerst 697 gedaan en vervolgens 698, hierna heb je je MCSA Windows 10. Wat zijn je Carriere plannen? Wil je op de SD blijven dan heb je wellicht meer aan ITIL en ik noem even wat Office 365 of mobility voordat je naar Server 2016 hoeft te gaan.
Ik wil uiteindelijk toch wel meer richting systeembeheer. Maar omdat ik nu op SD zit lijkt het mij inderdaad verstandig om te beginnen met Windows 10 en daarna pas Server 2016 te gaan volgen. ITIL heb ik tijdens mijn opleiding ook gevolgd, maar nooit een certificaat voor behaald helaas.

Overigens komt binnenkort Server 2019 uit. Zou het niet beter zijn hierop te wachten? Dat scheelt naar mijn mening weer een extra cursus in de toekomst. Ook al wordt 2019 voorlopig nog niet veel gebruikt, wordt het waarschijnlijk wel een stuk meer gebruikt tegen de tijd dat ik mij ontwikkeld heb tot systeembeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Infection schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:53:
[...]

Ah, op die manier.

Ik ben overigens van plan een zelfstudie te gaan volgen, dus in de boeken duiken. Een zelfstudie moet volgens mij goed te doen zijn en scheelt heel wat geld vergeleken met een klassikale cursus. Wat is jou / jullie ervaring met een zelfstudie? Ik neem aan dat het wat meer tijd kost, maar dat zou niet uit moeten maken.
Ik heb ook alles zelfstudie gedaan, Boek + Labs om te oefenen met Vm's + Youtube + Technet etc en je komt heel ver.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
HKLM_ schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:21:
[...]

Ik heb ook alles zelfstudie gedaan, Boek + Labs om te oefenen met Vm's + Youtube + Technet etc en je komt heel ver.
Dat is ook ongeveer wat ik in gedachten heb. Welke boeken heb je hier voor gebruikt? Microsoft heeft zelf boeken maar er zijn ook complete study guides van andere uitgevers, die zowel 70-698 als 70-697 bevatten.

[ Voor 17% gewijzigd door Mibosa op 09-08-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Infection schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:05:
[...]

Dat is ook ongeveer wat ik in gedachten heb. Welke boeken heb je hier voor gebruikt? Microsoft heeft zelf boeken maar er zijn ook complete study guides van andere uitgevers, die zowel 70-698 als 70-697 bevatten.
Ik heb de examref 70-698 gebruikt (had maar 1 van de twee examens nodig voor MCSA 10 ivm upgrade)

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musiman

musiman

@Infection Let er wel op dat Microsoft heel veel Azure onderwerpen toevoegt aan de Windows 10 certificering. Je zult dan ook een Azure demo moeten nemen om alles te oefenen. In een klassikale training zorgen wij ervoor dat je zo'n Azure pass krijgt, maar wanneer je zelfstudie wilt gaan doen, zul je alles ook zelf moeten uitzoeken.
En als Microsoft docent adviseer ik jou ook eerst de Windows 10 training te gaan doen. Let wel: het is géén cursus hoe je venstertjes opent en sluit, maar hoe je Windows 10 in een bedrijfsomgeving beheert, uitrolt, etc.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
HKLM_ schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:08:
[...]

Ik heb de examref 70-698 gebruikt (had maar 1 van de twee examens nodig voor MCSA 10 ivm upgrade)
Van de andere uitgever is ook een 70-698 te vinden, hier bijvoorbeeld:

https://www.bol.com/nl/p/...dy-guide/9200000072867376

Ben wel benieuwd of deze beter is dan de exam ref van Microsoft.

[ Voor 3% gewijzigd door Mibosa op 09-08-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Infection schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:10:
[...]

Sybex is meestal ook wel goed. Ik heb dit boek zelf echter niet gelezen.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Infection schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:10:
[...]

Als ik er zo doorheen blader lijkt deze iets uitgebreider dan de exemref als je er heel blanco in staat kan je ze ook beide nemen natuurlijk.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman

musiman

Infection schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:09:
[...]
Overigens komt binnenkort Server 2019 uit. Zou het niet beter zijn hierop te wachten? Dat scheelt naar mijn mening weer een extra cursus in de toekomst. Ook al wordt 2019 voorlopig nog niet veel gebruikt, wordt het waarschijnlijk wel een stuk meer gebruikt tegen de tijd dat ik mij ontwikkeld heb tot systeembeheerder.
Nog even over Server 2019. Ik geef les in de Microsoft cursussen en er zijn op dit moment nog helemaal geen cursussen van Microsoft die over Server 2019 gaan. Ik zie zelfs geen beta versies. Ik weet niet hoe snel je wilt/kunt leren, maar vooralsnog is Server 2016 de juiste stap na Windows 10 MCSA.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
musiman schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:18:
[...]

Nog even over Server 2019. Ik geef les in de Microsoft cursussen en er zijn op dit moment nog helemaal geen cursussen van Microsoft die over Server 2019 gaan. Ik zie zelfs geen beta versies. Ik weet niet hoe snel je wilt/kunt leren, maar vooralsnog is Server 2016 de juiste stap na Windows 10 MCSA.
Klopt. Ik doelde dan ook op de toekomst, een tijd nadat ik Windows 10 afgerond heb bijvoorbeeld. Voorlopig heb ik in mijn huidige functie ook nog niet heel veel server kennis nodig. Dit zal pas in de toekomst nodig zijn als ik in de richting van systeembeheer wil gaan. Ik denk dat tegen die tijd 2019 een stuk gangbaarder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Ik heb het in dit topic wel vaker genoemd, maar als je al MCP bent, dan kan je via de Microsoft Press store 50% korting op ebooks en 40% op echte boeken krijgen

"use discount code MCPBOOK for print books; MCPEBOOK for e-books"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

paella schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:51:
Ik heb het in dit topic wel vaker genoemd, maar als je al MCP bent, dan kan je via de Microsoft Press store 50% korting op ebooks en 40% op echte boeken krijgen

"use discount code MCPBOOK for print books; MCPEBOOK for e-books"
Haha, dat had ik net nog privé naar @Infection gestuurd. :D

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Infection schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:09:
[...]

Ik wil uiteindelijk toch wel meer richting systeembeheer. Maar omdat ik nu op SD zit lijkt het mij inderdaad verstandig om te beginnen met Windows 10 en daarna pas Server 2016 te gaan volgen. ITIL heb ik tijdens mijn opleiding ook gevolgd, maar nooit een certificaat voor behaald helaas.

Ah dan gewoon lekker je MCSA Windows 10 halen, dan zijn de meeste al snel 2 maanden verder. Als het kan lekker zelfstudie doen, heb er zelf eigenlijk geen problemen mee gehad. Heb ze beide binnen 2 weken gehaald maar ik ben wel een Win10 user/beheerder van het eerste uur. Hierna zou ik 696 erachter aan doen, dan heb je voor de meeste servicedesk functies en werkplek beheer functies genoeg certificaten (oke... nooit genoeg certs)

Logische stap hierna zou zijn office365, alleen indien je hier mee werkt of indien hier je interesses liggen. Vervolgens kan je als je in gesprek bent over je stap naar sys-admin kunnen kijken naar de Server 2016 certificaten, vaak kan je dit gebruiken als pressiemiddel om de promotie te maken. " ik wil graag sys-admin worden" " maar je bent geen MCSA 2016" " Oke dan ga ik die halen"

Zoals eerder al genoemd: 2019 gaat er niet snel aankomen, eerst komen de beta's bla bla bla

Had hem al eens eerder gepost maar wellicht heb je hier wat aan: https://www.nhireland.ie/...t-certifications-2018.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodalitie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-09 12:00
Eind vorig jaar 70-346 gehaald en nu bezig met 70-347. Vorig jaar veel gehad aan measureup. Ga nu het boek en de technet artikelen lezen en dan moet het goed komen. Werk er dagelijks mee icm powershell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Yodalitie schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:08:
Eind vorig jaar 70-346 gehaald en nu bezig met 70-347. Vorig jaar veel gehad aan measureup. Ga nu het boek en de technet artikelen lezen en dan moet het goed komen. Werk er dagelijks mee icm powershell
Goed dat je veel met powershell werkt, want er zit mega veel powershell in dit examen. :)

Make music, not war

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Inmiddels 70-697 en 698 gehaald.
Nu bezig met Office 365 en dan Server 2016.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Vraag van een Office 365 consultant. Graag wil ik een MSCA / MCSE halen op Office 365 gebied. Qua projecten doe ik adoptie projecten, geef ik training o.a. Teams, Planner, Yammer, enz. Inrichting in SharePoint en nog wat zaken.

Begin van het jaar lag de focus op Dynamics 365 maar zou mij toch wat breder willen ontwikkelen i.p.v. alleen CRM. Nu ben ik aan het kijken voor de certificering en overal het algemeen lijken de certificaten vrij technisch, mee eens? Zie nog weinig wat op het nieuwste van office 365 is ingericht zoals bijvoorbeeld een belangrijk onderdeel, documenten delen, guest access of kijk ik verkeerd? Zie nergens iets over Teams of een Yammer maar misschien is dit ook wel logisch?

​70-346: Managing Office 365 Identities and Requirements
70-347: Enabling Office 365 Services

Dit lijkt het meeste in de buurt te komen, https://www.master-it.nl/...ging-office-365-training/

Voelt beetje gek om iets te leren over Skype terwijl dit wordt uitgefaseerd door Microsoft.

[ Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 14-08-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Met mijn verhuizing naar Luxemburg is het toch wel lastig om een examen te doen, gelukkig een gaatje gevonden dat ik in Nederland ben. 7 September hopelijk kan ik 70-740 Server 2016 toevoegen aan mijn certificatenlijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Je hebt altijd de optie voor Online Proctored, ook in Luxemburg neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yodalitie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-09 12:00
Wackmack schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:36:
Vraag van een Office 365 consultant. Graag wil ik een MSCA / MCSE halen op Office 365 gebied. Qua projecten doe ik adoptie projecten, geef ik training o.a. Teams, Planner, Yammer, enz. Inrichting in SharePoint en nog wat zaken.

Begin van het jaar lag de focus op Dynamics 365 maar zou mij toch wat breder willen ontwikkelen i.p.v. alleen CRM. Nu ben ik aan het kijken voor de certificering en overal het algemeen lijken de certificaten vrij technisch, mee eens? Zie nog weinig wat op het nieuwste van office 365 is ingericht zoals bijvoorbeeld een belangrijk onderdeel, documenten delen, guest access of kijk ik verkeerd? Zie nergens iets over Teams of een Yammer maar misschien is dit ook wel logisch?

​70-346: Managing Office 365 Identities and Requirements
70-347: Enabling Office 365 Services

Dit lijkt het meeste in de buurt te komen, https://www.master-it.nl/...ging-office-365-training/

Voelt beetje gek om iets te leren over Skype terwijl dit wordt uitgefaseerd door Microsoft.
Ik heb 70-346 gehaald en ben bezig met 70-347. Aan de boeken alleen heb je bitter weinig. Het vergt oefening en veel bronnen raadplegen. in het 2nd edition boek van 70-347 staan ook zaken als TEAMS en StaffHub. Succes, het is een mooie cursus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Yodalitie schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:19:
[...]

Ik heb 70-346 gehaald en ben bezig met 70-347. Aan de boeken alleen heb je bitter weinig. Het vergt oefening en veel bronnen raadplegen. in het 2nd edition boek van 70-347 staan ook zaken als TEAMS en StaffHub. Succes, het is een mooie cursus.
Dank! Zal het bekijken maar klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met http://www.cybrary.com ? Het schijnt gratis te zijn om te trainen.

Dus ideaal voor mijn situatie nu..

Ik wil namelijk cybrary in combinatie met *knip* doen. iemand ervaring.??

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 21-08-2018 11:15 . Reden: Braindump-sites zijn helaas niet legaal en dus niet toegestaan. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
theduke1989 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:30:
ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met http://www.cybrary.com ? Het schijnt gratis te zijn om te trainen.

Dus ideaal voor mijn situatie nu..

Ik wil namelijk cybrary in combinatie met exam-labs.com doen. iemand ervaring.??
https://www.cybrary.it/ *** Ik heb er wel eens een lab gekocht en dit werkt prima, ook de gratis video's zijn goed genoeg om wat kennis op te doen.

*knip* komt op mij over als een braindump website maar dat weet ik niet 100% zeker.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 21-08-2018 20:00 . Reden: Het staat zelfs op de site vermeld in de comments ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
Ik heb onlangs de Windows 10 Exam Refs aangeschaft (70-697 en 70-698). Nu zijn deze boeken redelijk door te lezen maar heb ik het gevoel dat ik iets mis. Dit is zoals aangegeven ook een "examen referentie" en mist dus wat uitgebreidere uitleg. Wat gebruiken jullie voor het leren van de examens? Ik heb ook al een aantal youtube kanalen op mijn lijstje staan, maar ze leggen het allemaal net weer wat anders uit. Ook zou het handig zijn als ik ergens oefenvragen kon beantwoorden, om te zien wat mij te wachten staat en of ik dit goed af kan ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Infection schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:56:
Ik heb onlangs de Windows 10 Exam Refs aangeschaft (70-697 en 70-698). Nu zijn deze boeken redelijk door te lezen maar heb ik het gevoel dat ik iets mis. Dit is zoals aangegeven ook een "examen referentie" en mist dus wat uitgebreidere uitleg. Wat gebruiken jullie voor het leren van de examens? Ik heb ook al een aantal youtube kanalen op mijn lijstje staan, maar ze leggen het allemaal net weer wat anders uit. Ook zou het handig zijn als ik ergens oefenvragen kon beantwoorden, om te zien wat mij te wachten staat en of ik dit goed af kan ronden.
Op mindhub kan je een test kopen die officeel goedgekeurd is door microsoft: https://eu1.mindhub.com/7...mpaign=msofficialpractice

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
HKLM_ schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:17:
[...]

Op mindhub kan je een test kopen die officeel goedgekeurd is door microsoft: https://eu1.mindhub.com/7...mpaign=msofficialpractice
Maar hoe leer ik de stof het beste? De exam refs heb ik niet zoveel aan, aangezien dat van de hak op de tak springt en eigenlijk weinig tot niets uitlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Infection schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:43:
[...]

Maar hoe leer ik de stof het beste? De exam refs heb ik niet zoveel aan, aangezien dat van de hak op de tak springt en eigenlijk weinig tot niets uitlegt.
De exam ref bieden een prima leerstof voor de examens i.c.m een lab zodat je de dingen die je daar in leest direct kan proberen in je lab.

Hieronder wat opties:

- Exam ref boeken
- Andere boeken voor MCSA 10
- Youtube,edx.org,cybrary etc
- Online labs, home labs, (Virtuele machines)
- Microsoft technet
- Demo omgevingen (Azure)
- praktijk ervaring
- training volgen bij een training club

Ik zelf gebruik altijd een mix van deze items.

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 21-08-2018 11:51 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
HKLM_ schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:48:
[...]

De exam ref bieden een prima leerstof voor de examens i.c.m een lab zodat je de dingen die je daar in leest direct kan proberen in je lab.

Hieronder wat opties:

- Exam ref boeken
- Andere boeken voor MCSA 10
- Microsoft technet
- praktijk ervaring

Ik zelf gebruik altijd een mix van deze items.
Dankje. Welke youtube kanalen raad je aan?

Een virtuele Windows 10 machine heb ik al draaien en heb de exam refs in mijn bezit. Heb al een gedeelte uitgevoerd maar ik vind dat er naar mijn mening niet genoeg uitleg te vinden is in deze exam refs. Ik zou graag wat video's willen bekijken van iemand die wat dieper op elk onderwerp in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Infection schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:03:
[...]

Dankje. Welke youtube kanalen raad je aan?

Een virtuele Windows 10 machine heb ik al draaien en heb de exam refs in mijn bezit. Heb al een gedeelte uitgevoerd maar ik vind dat er naar mijn mening niet genoeg uitleg te vinden is in deze exam refs. Ik zou graag wat video's willen bekijken van iemand die wat dieper op elk onderwerp in gaat.
70-697:

Cert Exam Prep: Exam 70-697: Configuring Windows Devices

70-697 Configuring Windows Devices (Windows 10)

Daarnaast kan je per onderwerp die in het examen besproken zal worden ook zoeken op youtube en video's kijken over dat onderwerp.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
HKLM_ schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:08:
[...]

70-697:

Cert Exam Prep: Exam 70-697: Configuring Windows Devices

70-697 Configuring Windows Devices (Windows 10)

Daarnaast kan je per onderwerp die in het examen besproken zal worden ook zoeken op youtube en video's kijken over dat onderwerp.
Dank je. Vooral het tweede linkje is erg handig. Nog in het Nederlands uitgelegd ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 21:16
Hallo allemaal,
Ik ga mij momenteel richten op MCSA en wil dus beginnen met 70-740.

Nu heb ik de CBT Nuggets van 70-740 maar wil hiernaast ook een boek (en/of eventueel nog meer om zo goed mogelijk voor te bereiden)
Start post heeft het over de MS Press en Sybex. De MS Press van 70-740 kom ik niet tegen op de Exam Ref na. Dus gok dat ik voor de Sybex ga.

Enig idee wat ik er eventueel nog meer bij kan pakken los van Praktijk ervaring en een VM omgeving die momenteel draait?

Mvg Justin

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Zoals hierboven gepost:
HKLM_ schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:48:
[...]

- Exam ref boeken
- Microsoft technet
- praktijk ervaring
JustinoFTW schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:30:
Hallo allemaal,
Ik ga mij momenteel richten op MCSA en wil dus beginnen met 70-740.

Nu heb ik de CBT Nuggets van 70-740 maar wil hiernaast ook een boek (en/of eventueel nog meer om zo goed mogelijk voor te bereiden)
Start post heeft het over de MS Press en Sybex. De MS Press van 70-740 kom ik niet tegen op de Exam Ref na. Dus gok dat ik voor de Sybex ga.

Enig idee wat ik er eventueel nog meer bij kan pakken los van Praktijk ervaring en een VM omgeving die momenteel draait?

Mvg Justin
Ik leer voornamelijk met dit boek: https://www.bol.com/nl/p/...zWcVpAmw.1.2.ProductTitle
De trainings website Pluralsight en alles 1 op 1 nabouwen (thuislab) zoals ze vertellen in het boek en in de video's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
Tijdje geleden... Even een zomerstop. Nu verder met 70-741.
Ander vraagje... Ik volg een studietraject vanuit mijn werkgever en als laatste examen staat 70-696, maar ik zie net dat die retired is door Microsoft. Enig idee of hier een vervanging voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik heb een vraag over het 70-740 examen. Ik ben hier nu voor aan het leren en ben wat proefexamens aan het maken. Hier komen echter regelmatig vragen over IPAM in voor. Dit ben ik niet tegen gekomen bij CBT Nuggets en ook niet uit het 70-740 boek van Microsoft (die groene)

Op de website van Microsoft vind ik hier ook niets over in dit examen maar wel in 70-741. Komt IPAM voor in 70-740? Dan pak ik die nog even mee namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
RPHN schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:07:
Tijdje geleden... Even een zomerstop. Nu verder met 70-741.
Ander vraagje... Ik volg een studietraject vanuit mijn werkgever en als laatste examen staat 70-696, maar ik zie net dat die retired is door Microsoft. Enig idee of hier een vervanging voor is?
Ik denk dat die vervangen is door 70-703: Administering Microsoft System Center Configuration Manager and Cloud Services Integration

Die is maart van dit jaar geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonhendriksen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-08-2021
Aschtra schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:13:
Ik heb een vraag over het 70-740 examen. Ik ben hier nu voor aan het leren en ben wat proefexamens aan het maken. Hier komen echter regelmatig vragen over IPAM in voor. Dit ben ik niet tegen gekomen bij CBT Nuggets en ook niet uit het 70-740 boek van Microsoft (die groene)

Op de website van Microsoft vind ik hier ook niets over in dit examen maar wel in 70-741. Komt IPAM voor in 70-740? Dan pak ik die nog even mee namelijk
Ik kom het zelf ook niet tegen. Zie IPAM alleen in de 70-741 terugkomen. Wordt de basis van IPAM niet als basiskennis verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Als iemand nog boeken zoekt voor MCSA 2016 dan heb ik nog een setje :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellook
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-09 13:11
Ik ben op 2 augustus begonnen met het boek en ik heb morgen het 70-740 examen. Ik heb eerder mijn 70-697 gehaald, maar dit is wel andere koek :)

Hopen dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-09 16:04
Waarom heb je ook niet 70-698 gedaan?
Als je die namelijk haalt ben je wel gelijk MSCA Windows 10 certificated.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellook
Misschien ga ik die later nog eens doen. Ik wil mij voor nu focussen op de server certificaten aangezien die meer waarde bieden. Ik heb de 70-697 in 2016 gehaald, dus ik heb nog tijd om de 898 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
daniellook schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:51:
Ik ben op 2 augustus begonnen met het boek en ik heb morgen het 70-740 examen. Ik heb eerder mijn 70-697 gehaald, maar dit is wel andere koek :)

Hopen dat het goed gaat.
Ha grappig! ik doe hem morgen ook. Waar heb jij je examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellook
mr.DJ95 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:40:
[...]

Ha grappig! ik doe hem morgen ook. Waar heb jij je examen?
Dat is inderdaad toevallig. Ik heb hem bij Global Knowledge in Amsterdam, en jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
daniellook schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:48:
[...]

Dat is inderdaad toevallig. Ik heb hem bij Global Knowledge in Amsterdam, en jij?
Ik ga altijd naar dezelfde: ITVITAE in Amersfoort. Lopen altijd dezelfde mensen, kan relaxed je auto kwijt en zit altijd in het zelfde lokaal, Goed begin om je gedachten leeg te maken als je weet waar alles is en zeker weet alst allemaal geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellook
mr.DJ95 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:54:
[...]

Ik ga altijd naar dezelfde: ITVITAE in Amersfoort. Lopen altijd dezelfde mensen, kan relaxed je auto kwijt en zit altijd in het zelfde lokaal, Goed begin om je gedachten leeg te maken als je weet waar alles is en zeker weet alst allemaal geregeld is.
Met datzelfde gevoel ga ik inderdaad ook naar Global Knowledge. Er zitten wel andere mensen, maar dat interesseert mij niet echt.

Veel succes morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 20:53

John

🚀

Volgende week heb ik het examen 70-480 (Html, CSS/ JavaScript). Dit wordt mijn eerste Microsoft examen. Ik de afgelopen twee maanden het exam ref boek van 70-480 doorgenomen en ken deze aardig goed.

Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk wat ik zou kunnen verwachten.

Heeft iemand tips om mezelf nog extra voor te bereiden en wat ik eventueel kan verwachten?

[ Voor 12% gewijzigd door John op 05-09-2018 23:16 ]

• daniellook
Ik heb vanmiddag het 70-740 examen behaald. Ik vond hem relatief simpel, ik had hem zeker overschat. Ik heb 890/1000 gehaald. Ik heb de afgelopen jaren veel met Failover Clustering gewerkt dus ik herkende veel tijdens het leren.

Hoe is het met jou gegaan @mr.DJ95 ?

@John Zoek wat oefenvragen zodat je de vraagstellingen van Microsoft een beetje leert kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman

musiman

@daniellook Gefeliciteerd!

Mijn cursisten zijn vandaag met belachelijk hoge scores geslaagd voor de 70-743. Een 100% score, gelukkig. Ik ben zelf ook altijd gespannen of mijn cursisten slagen of niet.

Make music, not war

• daniellook
musiman schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:46:
@daniellook Gefeliciteerd!

Mijn cursisten zijn vandaag met belachelijk hoge scores geslaagd voor de 70-743. Een 100% score, gelukkig. Ik ben zelf ook altijd gespannen of mijn cursisten slagen of niet.
Jij ook gefeliciteerd! Is toch een bewijs dat je goed les geeft. 100% hoor je niet zo vaak, heel knap.

• musiman

musiman

daniellook schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:49:
[...]

Jij ook gefeliciteerd! Is toch een bewijs dat je goed les geeft. 100% hoor je niet zo vaak, heel knap.
:D :D :D Thanks!

Make music, not war

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik heb een ICT diploma niveau 4 behaald.
Richting systeembeheerder.

Dit is zo'n 3 jaar geleden.
Heb er toen geen baan in kunnen vinden
Ik doe nu ander werk (niet ICT gerelateerd.)

Nu begint het te kriebelen om weer terug te keren in de ICT.

Ik wil mijn kansen graag vergroten door certificaten te behalen.

Welke certificaat is de eerste stap?
En waar examen doen? Want klassikaal les is behoorlijk duur volgens mij..

• musiman

musiman

Rick13 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:19:
Ik heb een ICT diploma niveau 4 behaald.
Richting systeembeheerder.

Dit is zo'n 3 jaar geleden.
Heb er toen geen baan in kunnen vinden
Ik doe nu ander werk (niet ICT gerelateerd.)

Nu begint het te kriebelen om weer terug te keren in de ICT.

Ik wil mijn kansen graag vergroten door certificaten te behalen.

Welke certificaat is de eerste stap?
En waar examen doen? Want klassikaal les is behoorlijk duur volgens mij..
Ik kan jou hierin advies geven, maar dan heb ik meer informatie nodig. Klassikale trainingen zijn inderdaad erg duur. Probeer de werkgever of die ze wil betalen. Anders zelfstudie. Examens kun je doen bij locaties waar Vue examen centers zijn, die vind je door het hele land.
Morgen zal ik je vragen stellen om goed advies te kunnen geven.

edit: @Rick13 Waar ligt jouw interesse? Client / Server / Netwerk / Cloud / Developer / Windows / Linux ?

[ Voor 5% gewijzigd door musiman op 07-09-2018 11:56 ]

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
daniellook schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:13:
Ik heb vanmiddag het 70-740 examen behaald. Ik vond hem relatief simpel, ik had hem zeker overschat. Ik heb 890/1000 gehaald. Ik heb de afgelopen jaren veel met Failover Clustering gewerkt dus ik herkende veel tijdens het leren.

Hoe is het met jou gegaan @mr.DJ95 ?

@John Zoek wat oefenvragen zodat je de vraagstellingen van Microsoft een beetje leert kennen.
Grappig om te horen dat jij hem overschat hebt, mijn examen ging zo goed dat ik hem nog een keer mag doen. 605 punten is niet genoeg helaas. Voornamelijk Docker, Nano en H-A had ik zwaar onderschat, storage/NTFS permissies ken ik inmiddels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

mr.DJ95 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:48:
[...]

Grappig om te horen dat jij hem overschat hebt, mijn examen ging zo goed dat ik hem nog een keer mag doen. 605 punten is niet genoeg helaas. Voornamelijk Docker, Nano en H-A had ik zwaar onderschat, storage/NTFS permissies ken ik inmiddels wel.
NTFS permissies zitten niet in de 740. Vooral it pro's die niks met storage hebben, omdat dit door een andere afdeling beheerd wordt, vinden de 740 lastig.

Make music, not war

Pagina: 1 ... 68 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.