[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 66 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:10
Ik had eens gelezen dat je een NUC had met Esxi?

Daar zou ik ook zo ie zo een testlab op maken om de boel te gaan testen.

Ik verwacht op dit moment dat je nog veel windows 2012 tegen komt in werkomgevingen.
2016 zal er ongetwijfeld aankomen, maar als je al enige kennis hebt van 2012 zal ik deze oppakken en daarna een upgrade-examen pakken naar 2016

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 16-02-2018 11:12 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:56
Helaas geen proefexamens.

@MdO82 Klopt, ik heb een thuisserver. Maar heb vanuit de cursus ook een online testomgeving beschikbaar met daarin de labs/testomgevingen zoals beschreven in Skillpipe boek. Tijdens de cursus ook gebruikt, maar toen was het veel next, next, finish. Moet eigenlijk datzelfde nog eens doen, maar dan met PowerShell :P

Wij werken ook nog met voornamelijk 2012, maar naar mijn idee is de kennis die je van MCSA 2016 opdoet wel grotendeels backwards toepasbaar op 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:10
Ik probeer even niet in herhaling te vallen.
Ergens staat mij bij dat ik er al eens over begonnen was, maar zag het in dit topic niet terug komen.

Ik draai nu een klein testlabje op mijn laptop met 6GB geheugen en dat gaat eigenlijk wel, maar niet echt lekker.

Nu ben ik een beetje naar een servertje aan het kijken waar ik mijn testlabs op kan draaien.
In hoeverre is de processor belangrijk ?

Zou ik kunnen werken met een i3 of kan ik beter kijken naar een i5

Ik had namelijk altijd begrepen dat je niet genoeg geheugen kunt hebben voor de virtuele machines, maar in hoeverre zal het uitmaken of ik een Core i3 of i5 pak ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:54

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

MdO82 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:39:
Ik probeer even niet in herhaling te vallen.
Ergens staat mij bij dat ik er al eens over begonnen was, maar zag het in dit topic niet terug komen.

Ik draai nu een klein testlabje op mijn laptop met 6GB geheugen en dat gaat eigenlijk wel, maar niet echt lekker.

Nu ben ik een beetje naar een servertje aan het kijken waar ik mijn testlabs op kan draaien.
In hoeverre is de processor belangrijk ?

Zou ik kunnen werken met een i3 of kan ik beter kijken naar een i5

Ik had namelijk altijd begrepen dat je niet genoeg geheugen kunt hebben voor de virtuele machines, maar in hoeverre zal het uitmaken of ik een Core i3 of i5 pak ?
Bij meerdere servers is een CPU snel de bottleneck.. geheugen is uitbreidbaar en 16 of 32gb is vrij goed betaalbaar.. de CPU kan je niet uitbreiden dus beter doe je het in 1x goed, feit dat je twijfelt betekent al dat je voor de hoogste optie moet gaan.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Is er ergens een website waarop he kan zien wat het vervolg is van een bepaalde certificeringstraject?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:59
racoon schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:50:
Is er ergens een website waarop he kan zien wat het vervolg is van een bepaalde certificeringstraject?
Dat kan je zien in je certified planner op de mcp site.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Wat vonden jullie van 70-698? Komende maand is dit mijn eerste certificering waar ik voor op ga, nog tips? Ik kijk nu vooral de filmpjes en heb een aantal proef examens gedownload en gemaakt. Ik heb het boek ook nog liggen hier, is het nodig om het boek te lezen om het examen te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remonhendriksen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-08-2021
Heb je hier wat aan: https://www.microsoft.com/en-us/learning/certification-overview.aspx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 16:08
ThinkPadd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:03:
Ik heb als doelstelling voor dit jaar om de MCSA 2016 titel te behalen.

Onlangs een klassikale cursus gedaan voor 70-740 (Installation, Storage, and Compute with Windows Server 2016). De komende tijd nog wat zelfstudie doen en dan met een week of 2 het examen in.
Is eerste keer dat ik iets met Microsoft certificering doe en moet zeggen: het valt mij best wel zwaar. Eerst geprobeerd met zelfstudie, maar was voor mij niet doorheen te komen naast een fulltime (40u) baan. Verderop in het jaar dan verder met cursus + examen voor 70-741 en 70-742.
Toevallig nog aantekeningen die je wil/mag delen?
Ik verwacht volgende week op examen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
MGB-hero schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:44:
[...]

Toevallig nog aantekeningen die je wil/mag delen?
Ik verwacht volgende week op examen te gaan.
Nee niks bijzonders. Tijdens de cursus namen we de items door, liet de docent zien hoe het werkte en gingen we daarna zelf aan de slag met de labs.

Laat je score maar even weten, moet zelf over twee weken op voor het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:18
Deze is ook duidelijk: http://www.nhireland.ie/P...t-certifications-2018.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 19:19
Vanochtend de 70-346 (Managing Office 365 Identities and Requirements) gehaald met 906 punten :)
Beetje raar dat er vragen in stonden die verwezen naar deprecated diensten. En één vraag vroeg om 3 properties correct in te vullen (middels dropdown lijstjes). Alleen stond er niets bij Property 3. Volgens mij een opmaak foutje. Gelukkig had ik wel een idee welke value ik moest kiezen.

Ik betwijfel echter of ik de volgende keer nog naar deze exam location ga (Databalance in Nieuwkuijk). Heb daar vroeger al wat gedoe gehad over toilet bezoek enzo. Ik moest persee hand opsteken om onder begeleiding naar toilet te mogen gaan. Vandaag heb ik 20 minuten lang lopen zwaaien, omdat ik hoognodig moest... geen reactie. Naderhand vraag ik hier naar, zegt de receptioniste heel blond: oowww, nou, ik heb anders de hele tijd naar het scherm gekeken hoor.... niet opgevallen. Freck it! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGB-hero
ThinkPadd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:54:
[...]

Nee niks bijzonders. Tijdens de cursus namen we de items door, liet de docent zien hoe het werkte en gingen we daarna zelf aan de slag met de labs.

Laat je score maar even weten, moet zelf over twee weken op voor het examen.
Hakken over de sloot vanochtend het examen gehaald.
790 punten, eerste groep vragen volledig verpest door over een klein detail heen te lezen.
Fijn die vragen waarna je niet meer terug kan naar de vorige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
segil schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:56:
Vanochtend de 70-346 (Managing Office 365 Identities and Requirements) gehaald met 906 punten :)
Beetje raar dat er vragen in stonden die verwezen naar deprecated diensten. En één vraag vroeg om 3 properties correct in te vullen (middels dropdown lijstjes). Alleen stond er niets bij Property 3. Volgens mij een opmaak foutje. Gelukkig had ik wel een idee welke value ik moest kiezen.

Ik betwijfel echter of ik de volgende keer nog naar deze exam location ga (Databalance in Nieuwkuijk). Heb daar vroeger al wat gedoe gehad over toilet bezoek enzo. Ik moest persee hand opsteken om onder begeleiding naar toilet te mogen gaan. Vandaag heb ik 20 minuten lang lopen zwaaien, omdat ik hoognodig moest... geen reactie. Naderhand vraag ik hier naar, zegt de receptioniste heel blond: oowww, nou, ik heb anders de hele tijd naar het scherm gekeken hoor.... niet opgevallen. Freck it! :)
Waarom ga je niet voor het examen :P Sowieso zit er een verschil in examen centra's bij sommige zijn bijvoorbeeld de systemen wel aan een vervanging toe..

Ik zoek nog motivatie om 70-743 af te maken :X Heb wel het idee dat die Microsoft certificaten steeds minder interessant worden als je niet bij een deta club zit. Hoe zien jullie dit ?

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 27-02-2018 14:56 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 19:19
HKLM_ schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:50:
[...]

Waarom ga je niet voor het examen :P Sowieso zit er een verschil in examen centra's bij sommige zijn bijvoorbeeld de systemen wel aan een vervanging toe..

Ik zoek nog motivatie om 70-743 af te maken :X Heb wel het idee dat die Microsoft certificaten steeds minder interessant worden als je niet bij een deta club zit. Hoe zien jullie dit ?
Had ik ook al gedaan ;) Maarja, zenuwen enzo.

Ik weet niet of certs minder belangrijk worden. Ik krijg wel het idee dat ze moeilijker worden om te behalen dan vroeger. Je zou dan zeggen dat ze ook waardevoller zijn. Aan de andere kant, je hebt minder certs nodig voor een mcsa/mcse titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
segil schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:58:
[...]

Had ik ook al gedaan ;) Maarja, zenuwen enzo.

Ik weet niet of certs minder belangrijk worden. Ik krijg wel het idee dat ze moeilijker worden om te behalen dan vroeger. Je zou dan zeggen dat ze ook waardevoller zijn. Aan de andere kant, je hebt minder certs nodig voor een mcsa/mcse titel.
Je merkt inderdaad een verschil met een aantal jaar geleden toen ik in 2011 opging voor mijn Windows 7 (70-680) had ik andere soort vragen dan nu. Heb het idee dat je nu meer details moet weten als een aantal jaar geleden.

Wat wel zo is als je eenmaal in de flow zit dus al eerder examen heb gedaan weet je wel hoe het werkt en hoe je moet denken zoals Microsoft graag wilt.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
[...]

Sowieso zit er een verschil in examen centra's bij sommige zijn bijvoorbeeld de systemen wel aan een vervanging toe..
Zijn er centra's dat jullie weten die wel een normaal formaat monitor heeft? (liefst in de buurt van Rotterdam)
Van de week bij Global Knowledge in Zoetermeer geweest maar de helft van de vragen passen niet normaal op scherm.

Beetje afhankelijk van het bedrijf of ze certs belangrijk vinden denk. In de deta is het wat meer noodzakelijk om relevant te blijven voor de "volgende" klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
Agent47 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:05:
[...]

Gefeliciteerd, nette score!
Hoe heb je geleerd? Ik heb 697 gedaan en die valt vies tegen. Hoe beviel 698?
Hier ben ik ook benieuwd naar, ik heb over twee weken mijn eerste examen gepland (698) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Vandaag geslaagd voor mijn 70-698 Installing and Configuring Windows 10 met 740 punten. Hiermee direct mijn MSCA; Windows 10 verkregen.

Examen was pittig, vond hem minder logisch dan 697. Kwamen vragen in voor die ik niet in die vorm had verwacht. Gelukkig heb je die na naar een paar antwoorden wel door. Overigens heb ik zowel 697 als 698 behaald met minimale inspanning (lees: video van 1,5 uur)

Zit alleen nu in een loos momentje, ik moet van de zomer op Windows server 2016 bootcamp om mijn MSCA 2016 te halen echter wil ik ook mijn MCSE: mobility. Deze kan ik verkrijgen door 1 van deze 4 examens te doen.

398: Planning for and Managing Devices in the Enterprise > Deze gaat op retire in Juli
695: Deploying Windows Desktops and Enterprise Applications > ik wil niet de applicatie beheer kant op van Azure
696: Administering System Center Configuration Manager and Intune > Deze gaat eind Maart al op retire...

Enige die overblijft is 0-703 bAdministering System Center Configuration Manager and Cloud Services Integration, dit examen sluit ook het beste aan bij mijn werkzaamheden en interesses. Echter komt dit examen voorlopig niet uit. Ze verwachten pas eind Q3.

In de tussentijd deze cerificaten behalen?

345: Designing and Deploying Microsoft Exchange Server 2016
346: Managing Office 365 Identities and Requirements
347: Enabling Office 365

Any advice voor een vervolg stap?

Het pad is overigens hier makkelijk te volgen: https://download.microsof...P_Cert_Paths_01_01_18.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:15
346 is ook zo gedaan 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

mr.DJ95 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:29:
Vandaag geslaagd voor mijn 70-698 Installing and Configuring Windows 10 met 740 punten. Hiermee direct mijn MSCA; Windows 10 verkregen.

Examen was pittig, vond hem minder logisch dan 697. Kwamen vragen in voor die ik niet in die vorm had verwacht. Gelukkig heb je die na naar een paar antwoorden wel door. Overigens heb ik zowel 697 als 698 behaald met minimale inspanning (lees: video van 1,5 uur)

Zit alleen nu in een loos momentje, ik moet van de zomer op Windows server 2016 bootcamp om mijn MSCA 2016 te halen echter wil ik ook mijn MCSE: mobility. Deze kan ik verkrijgen door 1 van deze 4 examens te doen.

398: Planning for and Managing Devices in the Enterprise > Deze gaat op retire in Juli
695: Deploying Windows Desktops and Enterprise Applications > ik wil niet de applicatie beheer kant op van Azure
696: Administering System Center Configuration Manager and Intune > Deze gaat eind Maart al op retire...

Enige die overblijft is 0-703 bAdministering System Center Configuration Manager and Cloud Services Integration, dit examen sluit ook het beste aan bij mijn werkzaamheden en interesses. Echter komt dit examen voorlopig niet uit. Ze verwachten pas eind Q3.

In de tussentijd deze cerificaten behalen?

345: Designing and Deploying Microsoft Exchange Server 2016
346: Managing Office 365 Identities and Requirements
347: Enabling Office 365

Any advice voor een vervolg stap?

Het pad is overigens hier makkelijk te volgen: https://download.microsof...P_Cert_Paths_01_01_18.pdf
Welke video heb je gekeken voor 698? Nog tips?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Hmm, Heb nu toch een loos maandje. Even kijken... :*)
Agent47 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:45:
[...]

Welke video heb je gekeken voor 698? Nog tips?
Ik heb deze gekeken, heeft eigenlijk alle onderwerpen wel behandeld meen ik. Boek niet aangeraakt om eerlijk te zijn.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qbqIE837jAw&t=3623s]

EDIT:

Ik zie inmiddels dat 70-703 beschikbaar is als BETA, iemand ervaringen met BETA examens?
https://www.anoopcnair.co...certifications-available/

[ Voor 14% gewijzigd door mr.DJ95 op 05-03-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
mr.DJ95 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:57:
[...]
Ik heb deze gekeken, heeft eigenlijk alle onderwerpen wel behandeld meen ik. Boek niet aangeraakt om eerlijk te zijn.

[video]
Dacht dat die MS films alleen vertelde wat ze vragen in het examen? Geen uitleg hoe of wat toch?

Zelf 70-698 (957) en 70-697 (854) gehaald met CBT Nuggets en de boeken. Waarbij 697 veel moeilijker was door alle Intune vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
MGB-hero schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:26:
[...]

Dacht dat die MS films alleen vertelde wat ze vragen in het examen? Geen uitleg hoe of wat toch?

Zelf 70-698 (957) en 70-697 (854) gehaald met CBT Nuggets en de boeken. Waarbij 697 veel moeilijker was door alle Intune vragen.
Nee klopt, gaan er niet heel diep op in maar dit was voor mij voldoende om 697 en 698 te behalen. CBT en pluralsight gaan er wel echt op in met video's van 13/14 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonhendriksen
mr.DJ95 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:27:
[...]

Nee klopt, gaan er niet heel diep op in maar dit was voor mij voldoende om 697 en 698 te behalen. CBT en pluralsight gaan er wel echt op in met video's van 13/14 uur.
Weet niet of jullie er bekend mee zijn, maar de trainingen van Icttrainingen.nl gaan nog wat dieper op de inhoud in. Ongeveer 30 uur voor de 70-697.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:00
MGB-hero schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:26:
[...]
Waarbij 697 veel moeilijker was door alle Intune vragen.
Waarschijnlijk omdat jij daar het minste ervaring mee hebt. ;-)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
remonhendriksen schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:30:
[...]
Weet niet of jullie er bekend mee zijn, maar de trainingen van Icttrainingen.nl gaan nog wat dieper op de inhoud in. Ongeveer 30 uur voor de 70-697.
Die was bij mij nog niet bekend.
Dieper op de inhoud algemeen of dieper op de voor het examen gevraagde kennis?
Vind zelf dat er bij Puralsight al veel "onzin" tussen zit die niet relevant is voor het examen.
paella schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:51:
[...]
Waarschijnlijk omdat jij daar het minste ervaring mee hebt. ;-)
Klopt Haha, op PowerBI na helemaal geen Azure/O365 kennis hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
MGB-hero schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:03:
[...]

Hakken over de sloot vanochtend het examen gehaald.
790 punten, eerste groep vragen volledig verpest door over een klein detail heen te lezen.
Fijn die vragen waarna je niet meer terug kan naar de vorige...
Vanochtend examen gedaan voor 70-740. Helaas niet gehaald :'( 624 punten (700 passing score).
Vooral op de onderdelen HA en installation bleef m'n score nogal achter.

Is met name te wijten aan de hoeveelheid PowerShell. Vind het jammer dat daar zo op gefocust wordt.
De technieken achter HA/clusters/containers e.d. snap ik wel. Maar of het dan bijv.
AutoBalancerLevel is of AutoBalancerMode .... tsja. Blijkbaar toch te weinig op gestudeerd. Tijdens dagelijks werk pak je toch de docs erbij als je iets niet weet ipv alle cmdlets uit je hoofd te stampen :|

Was ook de allereerste keer dat ik Microsoft examen deed. Ach ja, op naar de herkansing...

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 07-03-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
ThinkPadd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:19:
[...]

Vanochtend examen gedaan voor 70-740. Helaas niet gehaald :'( 624 punten (700 passing score).

Is met name te wijten aan de hoeveelheid PowerShell. Vind het jammer dat daar zo op gefocust wordt.
De technieken achter HA/clusters/containers e.d. snap ik wel. Maar of het dan bijv.
AutoBalancerLevel is of AutoBalancerMode .... tsja. Blijkbaar toch te weinig op gestudeerd. Tijdens dagelijks werk pak je toch de docs erbij als je iets niet weet ipv alle cmdlets uit je hoofd te stampen :|

Was ook de allereerste keer dat ik Microsoft examen deed. Ach ja, op naar de herkansing...
Balen! Zou voor zulke dingen vooral technet/docs lezen.
Bijv, https://docs.microsoft.com/en-us/windows-server/failover-clustering/vm-load-balancing-deep-dive

Dat stukje beschrijft exact de vraag waarnaar je refereert. En was met 1 a 2 keer doorlezen waarschijnlijk net genoeg blijven hangen om een zinnig antwoord te geven op de vraag. Heb zelf toch het idee dat de meesten vragen direct van Technet afkomen.

Ben het overigens helemaal met je eens dat je in het echte werk toch het draaiboek oid er bij pakt voor zulke details. En/of de commando's eerst in de test omgeving probeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:54

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

[...]

Maar of het dan bijv.
AutoBalancerLevel is of AutoBalancerMode .... tsja.
Daarom haat ik dat soort examens. Ze testen of je exact alle pietluttige details kent, in plaats van of je ruim voldoende kennis hebt om te doen wat je moet doen.
Tuurlijk, met het verkeerde commando werkt iets niet, of krijg je zelfs iets anders, maar iets meer praktijk gericht mag van mij wel..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
frankwopereis schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:03:
[...]

Daarom haat ik dat soort examens. Ze testen of je exact alle pietluttige details kent, in plaats van of je ruim voldoende kennis hebt om te doen wat je moet doen.
Tuurlijk, met het verkeerde commando werkt iets niet, of krijg je zelfs iets anders, maar iets meer praktijk gericht mag van mij wel..
Ik heb daardoor steeds minder zin in examens. Dat soort details heb je helpfiles/Google/whatever voor om je syntax te checken.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonhendriksen
MGB-hero schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:06:
[...]

Die was bij mij nog niet bekend.
Dieper op de inhoud algemeen of dieper op de voor het examen gevraagde kennis?
Vind zelf dat er bij Puralsight al veel "onzin" tussen zit die niet relevant is voor het examen.

[...]

Klopt Haha, op PowerBI na helemaal geen Azure/O365 kennis hier.
Vooral dieper op de inhoud (ook docent support). Examen hebben ze aparte proefexamens (van Transcender) voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vandaag te horen gekregen dat ik voor minimaal 3 mnd weer aan het werk mag sinds eind oktober, nu wil ik via mijn nieuwe werkgever mijn mesa office 365 gaan halen, wat zou na het halen hiervan een logisch vervolg zijn?

MCSE productivity en dan de vraag welke examen als laatste of is richting azure een logischer vervolg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H333A
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik vroeg me af of dit examen 98-364 ( https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-98-364.aspx ) nog up to date is heden ten dage.
De reden hiervoor is dat er bij het examen staat: Published: August 2, 2010
Ook wordt er verschillende keren 2008 server en 2012 server genoemd.

Uiteraard heb ik 98-364 gezocht op tweakers, 3 hits, niet veel informatie te vinden.

Ik ben op zoek naar een database fundamental examen, maar heb mijn twijfels bij een examen van 8 jaar oud. Heeft iemand hier ervaring mee of tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonhendriksen
h.addink schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:26:
Ik vroeg me af of dit examen 98-364 ( https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-98-364.aspx ) nog up to date is heden ten dage.
De reden hiervoor is dat er bij het examen staat: Published: August 2, 2010
Ook wordt er verschillende keren 2008 server en 2012 server genoemd.

Uiteraard heb ik 98-364 gezocht op tweakers, 3 hits, niet veel informatie te vinden.

Ik ben op zoek naar een database fundamental examen, maar heb mijn twijfels bij een examen van 8 jaar oud. Heeft iemand hier ervaring mee of tips.
Het examen is nog steeds te behalen en er zijn volgens mij ook geen plannen dat deze eruit wordt gehaald. Het examen heeft dus net zoveel waarde als alle andere MTA examens.

Het is ook niet voor niets een fundamentals examen waar je o.a. leert databases, tabellen, views en stored procedures middels DDL aan te maken. Die fundamentele kennis heb je gewoon nodig, of dat nou op basis van 2008, 2012 of 2016 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
racoon schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:16:
Vandaag te horen gekregen dat ik voor minimaal 3 mnd weer aan het werk mag sinds eind oktober, nu wil ik via mijn nieuwe werkgever mijn mesa office 365 gaan halen, wat zou na het halen hiervan een logisch vervolg zijn?

MCSE productivity en dan de vraag welke examen als laatste of is richting azure een logischer vervolg?
Ben je al in het bezit van MCSA 2016? Anders zou ik deze weg bewandelen, natuurlijk afhankelijk van je carrierepad.

----

De knoop met betrekking tot certificeringen maar doorgehakt samen met mijn manager. Ik moet MCSA: server 2016 halen dit jaar, is dit te doen qua tempo? Heb wel enig ervaring met Server 2016 en heb ook de beschikking tot een thuislab waar ik meerdere VM's op kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
mr.DJ95 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:39:
[...]

Ben je al in het bezit van MCSA 2016? Anders zou ik deze weg bewandelen, natuurlijk afhankelijk van je carrierepad.

----

De knoop met betrekking tot certificeringen maar doorgehakt samen met mijn manager. Ik moet MCSA: server 2016 halen dit jaar, is dit te doen qua tempo? Heb wel enig ervaring met Server 2016 en heb ook de beschikking tot een thuislab waar ik meerdere VM's op kan draaien.
Kan je upgraden? ik ben nu ongeveer 4 maanden bezig met Het upgrade examen. Denk dat je het wel moet kunnen halen tot eind van het jaar als je ze alle drie los moet doen. Maar dan moet wel het gas erop en je moet het willen / kunnen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:42

3DDude

I void warranty's

[...]

Ik ga volgende week vrijdag voor de upgrade.
Het scheelt wat dat ik al met hyper-v, failover clusters werk enz. Maar er staat ook een hoop onzin in zoals IPAM (nog 0 bedrijven gezien die dit gebruiken 8)7 ) en Nano server (wat microsoft alweer heeft afgeschoten) en hele specifieke zaken en alle 800 CMDLETS uit je hoofd leren.
En van die mooie vragen je wilt X en Y voor elkaar krijgen --> je bent nu hier wat doe je als eerst: ja start servermanager want vanaf daar kan je naar X en Y (terwijl je dat ook andersom zou kunnen doen)

Ik vind het nog steeds krom :X

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
3DDude schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:48:
[...]

Ik ga volgende week vrijdag voor de upgrade.
Het scheelt wat dat ik al met hyper-v, failover clusters werk enz. Maar er staat ook een hoop onzin in zoals IPAM (nog 0 bedrijven gezien die dit gebruiken 8)7 ) en Nano server (wat microsoft alweer heeft afgeschoten) en hele specifieke zaken en alle 800 CMDLETS uit je hoofd leren.
En van die mooie vragen je wilt X en Y voor elkaar krijgen --> je bent nu hier wat doe je als eerst: ja start servermanager want vanaf daar kan je naar X en Y (terwijl je dat ook andersom zou kunnen doen)

Ik vind het nog steeds krom :X
grappig ik heb hem ook voor volgende week vrijdag in de planning staat. Ik probeer deze keer computrain in amsterdam waar ga jij ?

Vragen gaan tegenwoordig nergens meer over. Als ik een CMDLETS wil weten zoek ik heb wel op :P
Heb het sowieso bij de microsoft de laatste tijd. Je moet veel te veel details kennen waar je uiteindelijk niks meer mee doet.

Eigenlijk zouden ze net al bij de MOS examens gewoon een lab moeten geven en je kleine opdrachten moeten laten uitvoeren. Dan komt het echt op je skills aan en heb je er veel meer aan denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door HKLM_ op 15-03-2018 09:54 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:42

3DDude

I void warranty's

Ja je doet toch get-command *pietje* o.i.d.

Veel invoke commands, constrained delegation enz.

Ik ga naar Nieuwegein / Global Knowledge.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
3DDude schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:56:
Ja je doet toch get-command *pietje* o.i.d.

Veel invoke commands, constrained delegation enz.

Ik ga naar Nieuwegein / Global Knowledge.
A Nieuwegein slechte ervaringen mee.... netwerk was daar brak zijn ooit eens een examen van mij verloren en mocht hem gratis opnieuw komen maken 8)7

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Voor de minor van m'n bachelor thuisstudie, mag ik binnenkort de 70-743 en 70-745 doen. De eerste ben ik erg blij mee, want dan bump ik m'n MCSA 2012 naar MCSA 2016. Dat stond sowieso op m'n lijstje. 70-745 voegt helaas niet zó veel toe in m'n dagelijkse werkzaamheden. Maar goed, ik ga aan de slag met Pluralsight video's (subscription via m'n werk) en de Microsoft boeken. Ben benieuwd!

Tips (die nog niet in dit topic staan voor deze 2 examens - die heb ik al gelezen) zijn uiteraard welkom! :)
[...]

Ai, true. Ik ken het gevoel. Succes de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
Aankomende woensdag heb ik mijn eerste examen (60-798 Installing and configuring Windows 10). Spannend... Heeft iemand nog tips voor dit examen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
RPHN schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:37:
Aankomende woensdag heb ik mijn eerste examen (60-798 Installing and configuring Windows 10). Spannend... Heeft iemand nog tips voor dit examen? :)
Veel sterkte! Als het je eerste Microsoft examen is als tip goed lezen. En daarna de vraag nog een keer lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Heb je veel vlieguren met Windows 10, komen wat nare instinkers in namelijk. Heb ik een paar posts terug ook vermeld, wellicht heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
mr.DJ95 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:57:
[...]

Heb je veel vlieguren met Windows 10, komen wat nare instinkers in namelijk. Heb ik een paar posts terug ook vermeld, wellicht heb je er iets aan.
Maar wat bedoel je met het soort vragen wat ze stelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Laatst online: 21-09 18:03

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Is Lynda.com of Pluralsight aan te raden voor Windows 10/WS2016 MCSA?

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:15
BroWohsEdis schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:51:
Ja, ik ben zeer tevreden over het aanbod op Pluralsight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
BroWohsEdis schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:51:
Ook tevreden over Pluralsight, alleen sommige video's zijn niet direct gericht op het examen. Dat is soms wel jammer. Ook zit er nogal verschil tussen de trainers binnen de zelfde module.
Dat is bij CBT beter ben ik van mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:30

@r!k

It is I, Leclerq

MGB-hero schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:09:
[...]

Ook tevreden over Pluralsight, alleen sommige video's zijn niet direct gericht op het examen. Dat is soms wel jammer. Ook zit er nogal verschil tussen de trainers binnen de zelfde module.
Sommige aanduidingen zouden iets duidelijker mogen zijn, ook de leeftijd van sommige video's voor bijvoorbeeld azure is dat van groot belang. Echter de kwaliteit ben ik zeer te spreken over. Kan pluralsight echt alleen maar van harte aanbevelen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

MGB-hero schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:09:
[...]

Ik zoek video's die aansluiten op het examen. Is CBT toegangkelijk voor particulieren? Ik zie niks over prijzen o.i.d. op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
BroWohsEdis schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:01:
[...]

Ik zoek video's die aansluiten op het examen. Is CBT toegangkelijk voor particulieren? Ik zie niks over prijzen o.i.d. op de site.
Puralsight sluit ook wel aan op het examen, alleen soms teveel informatie. Maar dit is gemakkelijk te voorkomen door de lijst met examen punten van MS er goed naast te houden. Sowieso verstandig met alle veranderende examens.

CBT is beschikbaar, maar wel prijzig met 84 dollar de maand. https://www.cbtnuggets.com/signup

Zelf doe ik wanneer nodig een "Free" trial van 7 dagen of via de werkgever als ik het langer nodig heb.

[ Voor 18% gewijzigd door MGB-hero op 21-03-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
Vandaag geslaagd voor 70-698 :) Examen was prima te doen, aantal vragen waar ik wel mijn twijfels over had, maar met een score van 813 voor mijn eerste examen ben ik meer dan tevreden :D

Nu op naar 70-697!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
RPHN schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:34:
Vandaag geslaagd voor 70-698 :) Examen was prima te doen, aantal vragen waar ik wel mijn twijfels over had, maar met een score van 813 voor mijn eerste examen ben ik meer dan tevreden :D

Nu op naar 70-697!
Gefeliciteerd! Geen verkeerde score!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonhendriksen

Nu op naar 70-697!
Heel erg netjes! Helemaal als het je eerste examen is. Vaak valt dat nogal tegen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95

Nu op naar 70-697!
Lekker bezig! Moet 697 ook wel lukken ;) Op naar de volgende in je carriere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 11:43
Vandaag helaas gezakt voor 70-740. 681 punten dus (volgens mij) net onder de drempel. Het was ook mijn eerste examen sinds het halen van MCSA 2003.

Had bij een aantal vragen toch wel wat verwarring wat de juiste respons was maar dat hoort erbij natuurlijk. Nu wil ik natuurlijk graag volgende keer wél slagen.

Ik heb via mijn werkgever toegang tot MyCademy waar ik alle virtual labs een aantal keer heb uitgevoerd en de filmpjes gevolgd heb en de oefenexamens gedaan welke toch niet helemaal hetzelfde in elkaar zaten als het echte examen..

Ik zit eraan te denken om het officiele Measureup practice exam te kopen om hier verder mee te oefenen. Komt deze wél meer overeen met het echte examen?

[ Voor 4% gewijzigd door michel2506 op 23-03-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
@michel2506 Balen, ik ken het gevoel. Heb hem eerste keer ook niet gehaald (624). Je hebt >=700 nodig om te slagen.
Ik ben nu weer druk bezig met studeren de komende dagen (volgende week vrijdag herexamen).
Vooral clusters/HA had ik wel moeite mee. De techniek niet zo zeer, maar juist al die PowerShell commando's die er bij komen kijken. Vervelend genoeg zijn clusters/HA/Hyper-V wel juist de punten die het zwaarste wegen in het examen :X

Ik vond op Reddit een uitgebreide post van iemand die beschreef hoe hij leerde voor het examen/wat hij gebruikte: https://www.reddit.com/r/...eks_study_time_heres_how/

Ik las trouwens ergens (misschien was het wel in dit topic) dat CBT Nuggets een 7-day free trial heeft. Je hebt wel een creditcard nodig, maar van wat ik gelezen had kon je gelijk na ingaan trial de boel stopzetten zodat je niet hoeft te betalen.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 23-03-2018 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Vanmiddag het 70-743 (upgrading server 2016) examen gehaald met 765 punten.

Was toch iets moeilijker dan ik had verwacht.. #IPAM meuk.

Iemand hier die Securing window server 2016 gedaan heeft buiten de beta?

Heb vrijdag het boek Exam ref 70-744 besteld en op udemy een video course. Gaat mijn eerste poging worden richting mcse dus tips zijn welkom :P

[ Voor 44% gewijzigd door HKLM_ op 25-03-2018 17:29 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
ThinkPadd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:59:
Ik las trouwens ergens (misschien was het wel in dit topic) dat CBT Nuggets een 7-day free trial heeft. Je hebt wel een creditcard nodig, maar van wat ik gelezen had kon je gelijk na ingaan trial de boel stopzetten zodat je niet hoeft te betalen.
Klopt helemaal.
michel2506 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:52:
Vandaag helaas gezakt voor 70-740. 681 punten dus (volgens mij) net onder de drempel. Het was ook mijn eerste examen sinds het halen van MCSA 2003.

Had bij een aantal vragen toch wel wat verwarring wat de juiste respons was maar dat hoort erbij natuurlijk. Nu wil ik natuurlijk graag volgende keer wél slagen.

Ik heb via mijn werkgever toegang tot MyCademy waar ik alle virtual labs een aantal keer heb uitgevoerd en de filmpjes gevolgd heb en de oefenexamens gedaan welke toch niet helemaal hetzelfde in elkaar zaten als het echte examen..

Ik zit eraan te denken om het officiele Measureup practice exam te kopen om hier verder mee te oefenen. Komt deze wél meer overeen met het echte examen?
MeasureUp komt heel dicht bij het echte examen. Zelf ook gebruikt voor 70-740.
Maar zou eerst kijken of je aan de hand van je uitslag niet gewoon wat doel gerichter moet leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonhendriksen
michel2506 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:52:

Zonde zeg, scheelde niet veel gezien het aantal behaalde punten.

Welke scores behaalde je op de proefexamens van MyCademy? Kan je niet beter inderdaad de onderwerpen waar je slecht op hebt gescoord herhalen / extra op leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Ik heb vandaag gezien dat er een school in de buurt een samenwerking aangegaan heeft met Pearson Vue om Microsoft examens te organiseren. Wat voor mij goed nieuws is en nieuwe motivatie om toch nog voor het MSCA Server 2016 te gaan. Ik moest anders naar de andere kant van het land gaan om examens te doen (Global Knowledge).

Nu vraag ik me af of de volgende boeken geschikt zijn als studiemateriaal? Ik heb trouwens ook een ESXi bak waar ik gemakkelijk een VM met Microsoft Server 2016 kan op draaien.

Mijn doel is om iedere maand één examen te behalen, zodoende ik in juli/augustus mijn MSCA kan behalen. Is dit doenbaar met het boek en een thuislab? De bedoeling is dat ik dagelijks een uurtje vrij maak om te leren. Eventueel maak ik gebruik van de video's op Pluralsight. Udemy is ook een goed alternatief, op basis van een aantal plekken op het wereldwijde web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
remonhendriksen schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:53:
[...]

Zonde zeg, scheelde niet veel gezien het aantal behaalde punten.

Welke scores behaalde je op de proefexamens van MyCademy? Kan je niet beter inderdaad de onderwerpen waar je slecht op hebt gescoord herhalen / extra op leren?
Uiteraard ben ik daar ook mee bezig :)

Bij de proefexamens van MyCademy heb ik meestal tussen 80 en 90% en daarbij heb ik ook meestal wel een paar niet ingevulde interactive response vragen omdat die flash applet van hun het vaker niet doet dan wel.

Met het Measureup examen haalde ik gisteren rond de 75% dus dat is wat lager en komt een stuk meer overeen met het resultaat van mijn echte examen. Komende week gewoon nog veel oefenen met Hyper-V en High Availability en dan vooral de Powershell cmdlets voor verschillende doeleinden zodat ik minder hoef te twijfelen tijdens het examen.

Aanstaande dinsdag weer een poging in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ik zit te twijfelen tussen MCSA W10 en MCSA Server 2016, ik werk op dit moment op een servicedesk en wil in de toekomst systeembeheerder worden. Mijn werkgever zegt begin gelijk met Server 2016 en sla W10 over. Wat raden jullie aan, W10 en daarna Server of gewoon gelijk beginnen met Server?
Le Enfant! schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:59:
Ik heb vandaag gezien dat er een school in de buurt een samenwerking aangegaan heeft met Pearson Vue om Microsoft examens te organiseren. Wat voor mij goed nieuws is en nieuwe motivatie om toch nog voor het MSCA Server 2016 te gaan. Ik moest anders naar de andere kant van het land gaan om examens te doen (Global Knowledge).

Nu vraag ik me af of de volgende boeken geschikt zijn als studiemateriaal? Ik heb trouwens ook een ESXi bak waar ik gemakkelijk een VM met Microsoft Server 2016 kan op draaien.
Via Pearson Vue kun je ook online proctored exams doen, werkt opzich prima en je kan het gewoon thuis doen met je laptop.

Ik heb dezelfde boeken voor Server 2016, volgens mij is dit prima i.c.m. wat filmpjes en een VM. Je kunt ook kijken naar het boek van William Panek.

[ Voor 23% gewijzigd door BroWohsEdis op 27-03-2018 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
BroWohsEdis schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:44:
Ik zit te twijfelen tussen MCSA W10 en MCSA Server 2016, ik werk op dit moment op een servicedesk en wil in de toekomst systeembeheerder worden. Mijn werkgever zegt begin gelijk met Server 2016 en sla W10 over. Wat raden jullie aan, W10 en daarna Server of gewoon gelijk beginnen met Server?
Waar je mee wilt beginnen moet je lekker zelf weten en ligt puur aan je carriere pad. Ik moet zeggen dat ik nu als junior sysadmin meer profijt heb van de Windows10 stof dan van de stof die ik tot nu toe heb behandeld voor mijn 70-740 (MCSA server2016)

Wellicht handig om voor jezelf een route te bepalen, zijn hele handige platen voor ;)

Klikker de klik http://download.microsoft...d-Certification-Paths.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik moet de Windows Server 2016 en Azure IaaS certificeringen nog doen, wat is het handig om als eerste te doen?Eerst Azure en dan Windows Server 2016 of andersom. 2016 wordt een upgrade als dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

mr.DJ95 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:02:
[...]

Waar je mee wilt beginnen moet je lekker zelf weten en ligt puur aan je carriere pad. Ik moet zeggen dat ik nu als junior sysadmin meer profijt heb van de Windows10 stof dan van de stof die ik tot nu toe heb behandeld voor mijn 70-740 (MCSA server2016)

Wellicht handig om voor jezelf een route te bepalen, zijn hele handige platen voor ;)

Klikker de klik http://download.microsoft...d-Certification-Paths.pdf
Waarom heb je meer aan de Windows 10 stof? Hoelang heb jij er over gedaan om je Windows 10 MCSA te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
:?
BroWohsEdis schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:24:
[...]

Waarom heb je meer aan de Windows 10 stof? Hoelang heb jij er over gedaan om je Windows 10 MCSA te halen?
Ik hou me nu voornamelijk bezig met het upgrade van de werkplekken naar Windows 10 en Office 2016. Hele Windows 10 traject heeft mij 5 weken gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
Le Enfant! schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:59:

Mijn doel is om iedere maand één examen te behalen, zodoende ik in juli/augustus mijn MSCA kan behalen. Is dit doenbaar met het boek en een thuislab? De bedoeling is dat ik dagelijks een uurtje vrij maak om te leren. Eventueel maak ik gebruik van de video's op Pluralsight. Udemy is ook een goed alternatief, op basis van een aantal plekken op het wereldwijde web.
Boeken gebruik ik zelf ook en redelijk tevreden over.
Ben zelf wel gestopt met labben op een ESXi omdat het eerste gedeelte bijna volledig over Hyper-V gaat.
Daarom dus ook de lab omgeving opgezet in Hyper-V.

Iedere maand een examen moet kunnen maar denk wel erg afhankelijk van het aantal vlieguren dat je heb met Server 2016.
BroWohsEdis schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:44:
Maakt denk weinig uit. Verwacht dat de route W10 -> 2016 wel veel makkelijker is. Zeker als je nu nog niet met Server 2016 werkt. Als je van af niets moet beginnen met 2016 is dat mogelijk wel veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:16
Zelf hier ook de MyCademy cursus voor 70-740 gedaan maar ik heb inderdaad ook het idee dat ik nog niet op het juiste niveau zit voor examen. Wat raden jullie aan voor extra stof of proef examens? *measureup is mij al bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Laatst online: 13:04
Zijn er mensen die ervaring hebben met Plurarsight? En is dit bevallen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Laatst online: 20-08-2024
Spoiler schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:48:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Plurarsight? En is dit bevallen?
Ja Pluralsight is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
Chris89 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:06:
Zelf hier ook de MyCademy cursus voor 70-740 gedaan maar ik heb inderdaad ook het idee dat ik nog niet op het juiste niveau zit voor examen. Wat raden jullie aan voor extra stof of proef examens? *measureup is mij al bekend
Kom je over de gehele linie kennis te kort of voor specifieke onderwerpen van het examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonhendriksen
Chris89 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:06:
Ligt een beetje aan waar je denkt dat de gaten liggen. Is het stof dat ontbreekt in de cursus? Of is het een kwestie van herhalen? Mijn ervaring is dat als je de cursus, labs (meerdere malen) en proefexamens (meerdere malen) maakt, je goed beslagen ten ijs komt op het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:16
Persoonlijk heb ik het idee dat mijn algemene kennis van 70-740 te kort is.
Het is mijn eerste examen van MS dus misschien leg ik de lat wel te hoog....

Alleen met de oefen examens heb ik af en toe zo iets van hier komen vragen voorbij die ik nooit gehad heb... En daar ben ik dus een beetje bang voor bij het examen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Chris89 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:34:

Alleen met de oefen examens heb ik af en toe zo iets van hier komen vragen voorbij die ik nooit gehad heb... En daar ben ik dus een beetje bang voor bij het examen...
Ik vraag mij af of de moeilijkheidsgraad hetzelfde is bij Cisco CCNA.
Zelf heb ik moeite met de toetsen van CISCO CCNA. Het gaat daarbij om de toets zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN

Ik heb inderdaad van collega's begrepen dat 70-740 een pittig examen is, maar als je het nooit probeert u never know... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonhendriksen
RPHN schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:56:
[...]

Ik heb inderdaad van collega's begrepen dat 70-740 een pittig examen is, maar als je het nooit probeert u never know... :9
Misschien is dit wel een mooie optie dan. Iets hogere basisprijs, maar wel met gratis herkansing inbegrepen: https://eu1.mindhub.com/microsoft-exam-replay-mcp-exam-plus-retake/p/Microsoft-Exam-Replay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Vanochtend 70-740 dan eindelijk maar toch gehaald (herexamen) *O*

Blij dat die binnen is, ging toch wel veel werk in zitten. Afgelopen twee weken eigenlijk elke avond wel minstens 1,5h mee bezig geweest. Ben er nu eerst even klaar mee. In mei verder met 70-741.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 15:14
Gister 70-697 gehaald. Windows 10,
Over 8 weken de 70-698 behalen..
Lees hier veel over https://mycademy.com/

Is dat een goede leer site? Wat zijn de meningen daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Wat gebruik je als studiemateriaal/ links/video's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
Probook8979 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:58:
[...]

Wat gebruik je als studiemateriaal/ links/video's?
Ik heb voornamelijk de videos van CBT Nuggets gekeken, daarnaast ook die van Pluralsight en ik had een testlab waarin ik werkte en de stof uitprobeerde. Ook nog even door het boek gebladerd, maar de videos gaven mij al een hoop duidelijkheid :)
Probook8979 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:42:
Gister 70-697 gehaald. Windows 10,
Over 8 weken de 70-698 behalen..
Lees hier veel over https://mycademy.com/

Is dat een goede leer site? Wat zijn de meningen daarvan?
Hoe vond je 70-697? Ik heb deze ook ingepland voor in mei, dus alle tips zijn welkom :)

[ Voor 31% gewijzigd door RPHN op 31-03-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
RPHN schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:08:
[...]

Ik heb voornamelijk de videos van CBT Nuggets gekeken, daarnaast ook die van Pluralsight en ik had een testlab waarin ik werkte en de stof uitprobeerde. Ook nog even door het boek gebladerd, maar de videos gaven mij al een hoop duidelijkheid :)

[...]

Hoe vond je 70-697? Ik heb deze ook ingepland voor in mei, dus alle tips zijn welkom :)
First of all, excuus! ik bedoelde dat ik de 70-698 gehaald heb O-) .
Over 6 a 8 weken wil ik de 70-697 behalen, vond zelf de 70-698 best pittig, had zelf een score van 790 van de 700.

Zelf heb ik de persboek gebruikt en een account van CBTnugget.
Vertel eens, hoe is Pluralsight? is 't diepgaand stof? hoe vergelijk je tegenover de CBTnugget?

Hoe heb je je een eigen testlab omgeving gebouwd? Ben ik erg benieuwd naar..

[ Voor 4% gewijzigd door Probook8979 op 31-03-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Probook8979 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:45:
[...]

Over 6 a 8 weken wil ik de 70-697 behalen, vond zelf de 70-698 best pittig, had zelf een score van 790 van de 700.

Vertel eens, hoe is Pluralsight? is 't diepgaand stof? hoe vergelijk je tegenover de CBTnugget?
Als je 70-697 wilt halen kan je op youtube ook nog eens kijken naar deze course:
YouTube: Session 1 - Configuring Windows Devices - Exam Ref 70-697

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGB-hero
ThinkPadd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:23:
Vanochtend 70-740 dan eindelijk maar toch gehaald (herexamen) *O*

Blij dat die binnen is, ging toch wel veel werk in zitten. Afgelopen twee weken eigenlijk elke avond wel minstens 1,5h mee bezig geweest. Ben er nu eerst even klaar mee. In mei verder met 70-741.
Gefeliciteerd! Dat moet een opluchting zijn.

Zou dan vooral Labben. Dan weet je zeker dat je alles een keer gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
Probook8979 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:45:
[...]

Hoe heb je je een eigen testlab omgeving gebouwd? Ben ik erg benieuwd naar..
Gefeliciteerd! Die heb ik ook onlangs gehaald met een score van 813. Ik heb voor 30 mei 70-697 diegene die jij ook wilt gaan behalen ingepland. Ik vond CBT Nuggets veel uitgebreider dan Pluralsight bij 70-698. Ik weet niet hoe dat zit met 70-697. Voor testlab heeft mijn werkgever van allerlei machines beschikbaar gesteld waar ik aan de hand van de videos van CBT dus dingen nabouw en uitprobeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 19:42
Ik werk voor een klein IT bedrijf welke zich vooral focust op Apple automatisering. Mijn rol bestaat vooral uit het opzetten/migreren en beheren van Google G-Suite en Office 365 omgevingen. De laatste tijd is er ook veel vraag naar Sharepoint, en ik merk dat ik hier wel wat scholing voor kan gebruiken. Mijn doel is dan ook MSCE Productivity te worden. Klopt het dat ik deze route zou moeten volgen?

70-346 - Zelf voorbereiden en ergens op locatie het examen doen
70-347 - Zelf of bijvoorbeeld bij Globalknowledge een training volgen en op locatie het examen doen

Hierna ben ik MCSA Office 365

Ik snap alleen niet hoe ik hierna nog binnen Office 365 verder zou kunnen groeien? De examens die nodig zijn om MSCE Productivity te halen zijn volgens mij allemaal gericht op on premise diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Vanochtend weer mijn 70-740 niet gehaald... Wederom 681 punten en ook een vraag die niet te beantwoorden was (in de vraag werd gevraagd op welk IP server 3 een container kon bereiken maar server 3 was nergens in de case te bekennen of ook maar iets van genoemd). Op het examen feedback gegeven en ook aan de balie gemeld. Zal wel niks mee gedaan worden maar toch.

Ik baal hier wel enorm van. Afgelopen week al mijn vrije tijd inclusief paasweekend erin gestopt en CBT Nuggets Trial volop gebruikt. Met het Measureup examen haal ik 90+% en toch exact dezelfde uitkomst. Moet nog maar even kijken wanneer ik de 3e poging inplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
michel2506 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:43:
Vanochtend weer mijn 70-740 niet gehaald... Wederom 681 punten en ook een vraag die niet te beantwoorden was (in de vraag werd gevraagd op welk IP server 3 een container kon bereiken maar server 3 was nergens in de case te bekennen of ook maar iets van genoemd). Op het examen feedback gegeven en ook aan de balie gemeld. Zal wel niks mee gedaan worden maar toch.

Ik baal hier wel enorm van. Afgelopen week al mijn vrije tijd inclusief paasweekend erin gestopt en CBT Nuggets Trial volop gebruikt. Met het Measureup examen haal ik 90+% en toch exact dezelfde uitkomst. Moet nog maar even kijken wanneer ik de 3e poging inplan.
Dat is balen! Wel andere onderwerpen waar op het mis ging of exact de zelfde?

Mogelijk kom je wel in aanmerking voor geld terug op je MeasureUp.

Afbeeldingslocatie: https://www.measureup.com/images/test_pass_guarantee.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 15:08

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Afgelopen vrijdag 70-696 gehaald. Dit was voor mij de eerste en laatste kans. Examen was per 31 maart retired. Veel voor geleerd en enorm veel geluk gehad. Had 700 punten van de minimaal 700 punten behaald. :X Maar goed ben nu wel MCSE: Mobility. :)

Nu op naar de server 2016 examens. :)

[ Voor 5% gewijzigd door mydogisgone op 03-04-2018 15:02 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Ik heb een vraag.

We hebben toegang gekregen tot Skillsoft via werk. En ik kan wat examens (leren) niet de certificaat behalen. Is de leerstof vanuit Skillsoft goed voor examens voor MCSA bijvoorbeeld? Ik heb de TestPrep-test nog niet geopend, omdat ik eerst nog wil leren.

wil bijvoorbeeld Windows server 70-410 t/m 70-412 doen..

[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 03-04-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
HKLM_ schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:46:
[...]

Als je 70-697 wilt halen kan je op youtube ook nog eens kijken naar deze course:
YouTube: Session 1 - Configuring Windows Devices - Exam Ref 70-697
Dankjewel! Alle tips en hints zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonhendriksen
theduke1989 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:13:
Ik heb een vraag.

We hebben toegang gekregen tot Skillsoft via werk. En ik kan wat examens (leren) niet de certificaat behalen. Is de leerstof vanuit Skillsoft goed voor examens voor MCSA bijvoorbeeld? Ik heb de TestPrep-test nog niet geopend, omdat ik eerst nog wil leren.

wil bijvoorbeeld Windows server 70-410 t/m 70-412 doen..
De Skillsoft cursussen zijn zeker een aanrader. De testprep is een grote test op basis van de lesstof, dus goed dat je die bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
HKLM_ schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:39:
Vanmiddag het 70-743 (upgrading server 2016) examen gehaald met 765 punten.

Was toch iets moeilijker dan ik had verwacht.. #IPAM meuk.

Iemand hier die Securing window server 2016 gedaan heeft buiten de beta?

Heb vrijdag het boek Exam ref 70-744 besteld en op udemy een video course. Gaat mijn eerste poging worden richting mcse dus tips zijn welkom :P
Mooie score, congrats! Wat heb je gebruikt om te leren als ik vragen mag? Het examen is in november op de schop gegaan. Weinig content lijkt up-to-date te zijn. IPAM zal ik flink mee spelen in m'n lab, thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:21
Even een korte vraag.

Ik ben nu MCSA Windows 8/8.1. Hoeveel examens moet ik doen voor MCSA Windows 10?
Ik zie op aantal plekken 2 en op een aantal plekken 1.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonhendriksen
TerrorSource schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:22:
Even een korte vraag.

Ik ben nu MCSA Windows 8/8.1. Hoeveel examens moet ik doen voor MCSA Windows 10?
Ik zie op aantal plekken 2 en op een aantal plekken 1.
Je moet alleen de 70-697 halen om je Windows 10 MCSA te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:21
remonhendriksen schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:42:
[...]

Je moet alleen de 70-697 halen om je Windows 10 MCSA te behalen.
Ah top!

Om daarna MCSE: Mobility te halen dan ook toch maar 1 examen?
70-695 OF 70-703 OF 70-398

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ben 15 jaar werkzaam geweest in de infra en inmiddels 41 Microsoft examens afgelegd. Ik zit nu in de IT-security wereld, maar heb daar inmiddels de benodigde papieren. Na 2 jaar ga ik donderdag weer een Microsoft examen doen (70-744). Ik mis het toch wel en ben na het leren voor 70-744 toch weer gaan twijfelen of ik niet terug wil het veld in als Microsoft specialist :D

70-744 is hardening Windows Server 2016 en dus wel in "mijn straatje". Ben er wel 3 maanden mee bezig geweest. Merk toch dat het wat langzamer gaat dan een paar jaar geleden.

Iemand nog tips voor 70-744? Ik kan AppLocker, LAPS, OMS en PowerShell wel dromen, dus dat zit wel goed. Ik heb veel tijd moeten steken in Host Guardion Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is alweer een flinke tijd geleden dat ik 70-744 gehad heb. HGS enz. moet je allemaal goed kennen. En leer ook het idee achter PAW(s).
Pagina: 1 ... 66 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.