[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 10:03
MAX3400 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:05:
[...]

Je werkt dus bij de overheid of een heel rijk bedrijf? Windows 7 is end of life tenzij je extended support hebt afgekocht.
Lekker kort door de bocht. Bedrijven werden gedwongen (terecht) te upgraden van Windows XP vandaan. Windows 10 is nog geen keus, dus heb je de keuze tussen Windows 7 of Windows 8. In dat geval zou ik zelf mogelijk ook kiezen voor Windows 7.

Windows 8 is een goed OS, maar een grote verandering voor de minder technische gebruiker. Vooral in de wetenschap dat Windows 10 weer een grote stap terug gaat naar hoe het was is de keuze op Windows 7 te blijven niet onlogisch. Extended support afkopen hoeft niet nodig te zijn. Hoevaak dient een gemiddeld groot MKB/Small Enterprise een verzoek in voor een wijziging. Security fixes komen door, support op incident basis kan tegen betaling worden ingeschoten. Wat loop je met een werkstation OS nu precies tegenaan?

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Mee eens! Op servervlak is de laatste (nu 2012R2) logischer. Voor de clients nu W7 doen, dan kan je later nog W10 doen.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, daar heb je gelijk in.

Don't blame the messenger; maar men vroeg of het nuttig is om te certificeren op Windows 7. Mijn mening is nee: EoM + gewijzigde kernels & settings valideren een 8.1/10-pad voor workstation en 2012/2016-pad voor server. Sowieso workstation-certificering doet weinig met migratie-paden en focust zich meer op de nieuwe bits & bytes dus daar heb je (mogelijk) langer plezier van dan Win7 EoM / EoE.

Maar ja, helaas kennen we vaak de achtergrond bij de vragen hier niet; het is me regelmatig zeer onbekend wat iemand doet, waar hij/zij werkt en of er een solide grondslag ligt aan een bepaald certificerings-traject (tijd / geld / verplicht).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik ben nu ook nog bezig met 70-680 (Win7 config), puur omdat ik een heel groot deel van die theorie al zelf beheers door ervaring. Op dit moment misschien niet het meest logische certificaat, maar voor mij wel het makkelijkst en snelst haalbaar.

Is het overigens niet zo dat steeds een groot deel herhaling is in opvolgende Windows versies? WDS, diskpart, drivers, VHD's configgen, bcedit, etc. lijkt mij iig vrij standaard. Kan het natuurlijk ook mis hebben.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:41
Ben al ruim 7 maanden bezig met de voorbereidingen van de Windows 2012r2 upgrade en kijk er best een beetje tegenop.

Druk op de zaak. Veel andere dingen en thuis ook echt de ontspanning nodig.

70-417 examen is ook een best grote hap,
Heb de 3 losse examenboeken al meerdere malen doorgenomen en werk ook dagelijks met 2012r2.

Iemand nog tips om de focus te leggen op specifieke onderwerpen? Heb in VM al aardig wat zaken opgebouwd en probeer ook (misschien is dat wel de valkuil) zoveel mogelijk ervaring op te doen op het werk met nieuwe dingen/problemen

.
Mick1990 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:33:
Ik ben nu ook nog bezig met 70-680 (Win7 config), puur omdat ik een heel groot deel van die theorie al zelf beheers door ervaring. Op dit moment misschien niet het meest logische certificaat, maar voor mij wel het makkelijkst en snelst haalbaar.

Is het overigens niet zo dat steeds een groot deel herhaling is in opvolgende Windows versies? WDS, diskpart, drivers, VHD's configgen, bcedit, etc. lijkt mij iig vrij standaard. Kan het natuurlijk ook mis hebben.
Dat idee heb ik dus ook. Als ik alle onderdelen doorneem en de diverse hoofdstukken zie ik een aantal nieuwe dingen (Branche Cache, Vhdx), maar veel herhaling of juist de subtiele verschillen.

Als je de verschillen kent en ook Powershell scripting beheerst, zit je dan safe?

[ Voor 43% gewijzigd door Henkje.doc op 10-08-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Henkje.doc schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:10:
Ben al ruim 7 maanden bezig met de voorbereidingen van de Windows 2012r2 upgrade en kijk er best een beetje tegenop.
7 maanden? Mmmm, dat is een mooi dilemma. Je geeft al aan dat je veel gebouwd hebt in een virtuele omgeving, dat je 410 t/m 412 los ook al doorgelezen hebt, dat je allerlei dingen hebt getest om valkuilen te ontwijken etc.

Zoals ik in dit topic (helaas) vaker roep: ik kan niet inschatten of je 7 maanden 1 uur per dag bezig bent geweest of 7 maanden 8 uur per dag. Maar zelfs als je 7 maanden 0.5 uur per dag gemiddeld bezig bent geweest, had je "maar" 4 pagina's uit je hoofd moeten leren.

417 is een relatief theoretisch/vlak examen. Wat er in het boek staat en wat aanvullende whitepapers: that's it. Je hoeft niet elk vinkje overal te weten in de 2 verschillende GUI's en via PowerShell. Je hoeft niet de ins & outs te weten wat er in een XML staat van een virtual machine en in welke high-level DR-scenario's je wel/geen VHDX nodig gaat hebben.

Bot gezegd: stamp 417 in je hoofd en ga examen doen. Nog platter gezegd: iemand die 417 en de whitepapers echt uit zijn hoofd leert, kan ook die 700 punten halen zonder daadwerkelijk langer dan 8 uur een Server 2012 R2 machine in zijn handjes te hebben gehad.

Ik weet het dus eerlijk gezegd niet op basis van "7 maanden bezig"; als je niet het gevoel hebt te weten wat er staat op de 450 pagina's, heb je zeker een uitdaging om zelfvertrouwen te kweken om een examen te boeken. Als je het boek uit je hoofd kent maar bang bent voor valkuilen op het examen, moet je die kuilen uit je hoofd zetten en gewoon examen gaan doen. Ontdek je elke keer toch weer iets nieuws in het boek en in je VM's, dan vraag ik me wel bewust af of je "geschikt" bent voor de upgrade en dat je toch niet beter 410 t/m 412 los moet gaan leren & examineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
MAX3400 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:39:
[...]

7 maanden? Mmmm, dat is een mooi dilemma. Je geeft al aan dat je veel gebouwd hebt in een virtuele omgeving, dat je 410 t/m 412 los ook al doorgelezen hebt, dat je allerlei dingen hebt getest om valkuilen te ontwijken etc.

Zoals ik in dit topic (helaas) vaker roep: ik kan niet inschatten of je 7 maanden 1 uur per dag bezig bent geweest of 7 maanden 8 uur per dag. Maar zelfs als je 7 maanden 0.5 uur per dag gemiddeld bezig bent geweest, had je "maar" 4 pagina's uit je hoofd moeten leren.

417 is een relatief theoretisch/vlak examen. Wat er in het boek staat en wat aanvullende whitepapers: that's it. Je hoeft niet elk vinkje overal te weten in de 2 verschillende GUI's en via PowerShell. Je hoeft niet de ins & outs te weten wat er in een XML staat van een virtual machine en in welke high-level DR-scenario's je wel/geen VHDX nodig gaat hebben.

Bot gezegd: stamp 417 in je hoofd en ga examen doen. Nog platter gezegd: iemand die 417 en de whitepapers echt uit zijn hoofd leert, kan ook die 700 punten halen zonder daadwerkelijk langer dan 8 uur een Server 2012 R2 machine in zijn handjes te hebben gehad.

Ik weet het dus eerlijk gezegd niet op basis van "7 maanden bezig"; als je niet het gevoel hebt te weten wat er staat op de 450 pagina's, heb je zeker een uitdaging om zelfvertrouwen te kweken om een examen te boeken. Als je het boek uit je hoofd kent maar bang bent voor valkuilen op het examen, moet je die kuilen uit je hoofd zetten en gewoon examen gaan doen. Ontdek je elke keer toch weer iets nieuws in het boek en in je VM's, dan vraag ik me wel bewust af of je "geschikt" bent voor de upgrade en dat je toch niet beter 410 t/m 412 los moet gaan leren & examineren.
Dank voor je reactie. Als ik het zo lees is het een beetje hetzelfde als wat ik had bij mn eerste 2008r2 examen. Onzekerheid voor het onbekende en lastiger in te passen in het werk. Dat eerste is nu wat minder, dat tweede wat meer.

misschien is het idd beter om een vast moment te gaan prikken en daarna toe te werken dan iedere keer motiveren om uitstel te vinden. Op een bepaald moment moet de kennis erin idd simpelweg inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste

Ik wil voor mijn MCSA gaan en daarna voor mijn MCSE
Is het nu beter ,voor de windows 10 examens te studeren of windows 8.1 ?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Moet ik nu raden of je vorig jaar je 687 het gehaald want dat is toch al Windows 8.1? Want ik weet niet precies wat je nu wil gaan doen op basis van je 6 posts in dit topic zonder verdere achtergrond-informatie over jouw huidige loopbaan & toekomst-perspectieven.

De afgelopen posts (onder andere van mij) in dit topic, lijken toch een duidelijke splitsing aan te geven tussen een grote groep die nog steeds Windows 7 en Windows 8.1 adviseren tegenover een minderheid die vindt dat Windows 10 een beter idee is.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 11-08-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:32:
[...]

Moet ik nu raden of je vorig jaar je 687 het gehaald want dat is toch al Windows 8.1? Want ik weet niet precies wat je nu wil gaan doen op basis van je 6 posts in dit topic zonder verdere achtergrond-informatie over jouw huidige loopbaan & toekomst-perspectieven.

De afgelopen posts (onder andere van mij) in dit topic, lijken toch een duidelijke splitsing aan te geven tussen een grote groep die nog steeds Windows 7 en Windows 8.1 adviseren tegenover een minderheid die vindt dat Windows 10 een beter idee is.
maar als je je Windows 8.1 (en Windows 7) certificering al op orde hebt, tja...dan ga je in 2015 natuurlijk gewoon los op de Windows 10 certificering >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
LOL Nergens voor nodig....tijdens de Insider Preview Windows 10 gebruiken...en gewoon gelijk voor het examen gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Henkje.doc schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 05:47:
[...]
misschien is het idd beter om een vast moment te gaan prikken en daarna toe te werken dan iedere keer motiveren om uitstel te vinden. Op een bepaald moment moet de kennis erin idd simpelweg inzitten.
Zo doe ik het altijd. Prikken en naar toe werken. Daarnaast heb je tot eind van het jaar een gratis herkansing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:27:
Beste

Ik wil voor mijn MCSA gaan en daarna voor mijn MCSE
Is het nu beter ,voor de windows 10 examens te studeren of windows 8.1 ?

thnx
Windows 2012r2

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14
vandaag me eerst microsoft examen gedaan (70-410). wat viel dat vies tegen. via werkgever kan ik leren met ict-trainingen.nl en daar leek ik het aardig onder controle te hebben.

bij de eerste 10 vragen zakte de moed me al in de schoenen wat resulteerde in twijfelen en twijfelen. nat gegaan met score van 413 punten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:17
Werk je wel met server 2012R2 dan? 410 vond ik de één van de makkelijkere. Maar wanneer bijv. niet veel werkt met het product is het sowieso erg lastig.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
yep dagelijks. zijn alles hier alle 2008 r2 machines aan het migreren naar 2012 r2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

thieske1 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:49:
yep dagelijks. zijn alles hier alle 2008 r2 machines aan het migreren naar 2012 r2.
Migreren is een woord; geen examen-eis... Daarnaast beschrijf je niet wat je precies moet doen op werk maar het lijkt me toch sterk dat je voor elke machine GPO's definieert, Hyper-V configureert of AD van grond af aan moet opbouwen/troubleshooten.

Subtiel gezegd vermoed ik dus dat jouw dagelijkse werk weinig tot niets met de examen-eisen van 70-410 te maken heeft en dat je daardoor helaas de vragen niet voldoende hebt kunnen beantwoorden.

Hoe lang ben je met het boek beziggeweest?

/edit: op basis van Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) neem ik aan dat je dus niet de daadwerkelijke beheerder bent van de omgeving waar ze aan het migreren zijn? En dat je dus ook niet technisch betrokken bent geweest bij de besluitvorming (technisch en functioneel) hoe 2012R2 gaat landen in het landschap?

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 14-08-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
klopt inderdaad wat je zegt mag de 2012 server klaar zetten maar verder ben ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

thieske1 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:15:
klopt inderdaad wat je zegt mag de 2012 server klaar zetten maar verder ben ik nog niet.
Mmmm, klinkt inderdaad als dat je wel eens 2012R2 gezien hebt maar nog weinig tot geen hands-on ervaring. Even constructief: kan je uit je hoofd beantwoorden hoe je via Powershell zaken als WinRM moet aanzetten op een nieuwe server? Of hoe je de de GUI installeert/deinstalleert? Of hoe je eventueel via een WMI-filter een GPO delegeert? Wat het verschil is tussen een VM met een VHD of een VHDX?

Als je hier weinig tot niets op te antwoorden hebt voor jezelf, denk ik dat het echt noodzakelijk is dat je 70-410 (het boek) eens pakt en gaat lezen. Dat eventueel je deze kennis gaat uitbreiden met de documenten die Microsoft extra linkt via https://www.microsoft.com/learning/en-us/exam-70-410.aspx En dat je daarbij (indien mogelijk) even met VMware of Hyper-V een kleine virtuele AD gaat bouwen om wat vinkjes en commando's uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
ja dat dacht ik dus wel te weten maar dat was vanmorgen ineens wel anders!

ik ga idg weer alles herhalen van ict-trainingen en hopen dat me second shot een beter afloop gaat hebben!

die virtuele omgevingen worden in de jivelabs ook gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Henkje.doc schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:10:

Druk op de zaak. Veel andere dingen en thuis ook echt de ontspanning nodig.

70-417 examen is ook een best grote hap,
Heb de 3 losse examenboeken al meerdere malen doorgenomen en werk ook dagelijks met 2012r2.

Iemand nog tips om de focus te leggen op specifieke onderwerpen? Heb in VM al aardig wat zaken opgebouwd en probeer ook (misschien is dat wel de valkuil) zoveel mogelijk ervaring op te doen op het werk met nieuwe dingen/problemen

.
[...]

Dat idee heb ik dus ook. Als ik alle onderdelen doorneem en de diverse hoofdstukken zie ik een aantal nieuwe dingen (Branche Cache, Vhdx), maar veel herhaling of juist de subtiele verschillen.

Als je de verschillen kent en ook Powershell scripting beheerst, zit je dan safe?
Op Ignite is ook een goede exam-prep sessie gehouden voor Ignite wellicht handig:
https://channel9.msdn.com/Events/Ignite/2015/BRK3908
https://channel9.msdn.com/Events/Ignite/2015/BRK3906
https://channel9.msdn.com/Events/Ignite/2015/BRK3916

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

shadowman12 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:52:
[...]

Op Ignite is ook een goede exam-prep sessie gehouden voor Ignite wellicht handig:
MVA, Ignite, TechNet, whitepapers; ik vind het sowieso wel leuke zaken om te lezen of te zien. Niet iedereen heeft er tijd voor of zin in maar zaken die je niet (helemaal) begrijpt, staan in de meeste whitepapers tot in de details uitgelegd met hele stappenplannen. Exchange-omgeving opzetten over 4 sites met CCR of DAG; kan je terugvinden. AD-topology "berekenen" i.c.m. WAN-connecties; kan je terugvinden.

Maar ja, of het veel toevoegt voor beginners en/of gevorderden in de Microsoft Certified trajecten, dat laat ik aan eenieder om te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
MAX3400 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:58:
[...]

MVA, Ignite, TechNet, whitepapers; ik vind het sowieso wel leuke zaken om te lezen of te zien. Niet iedereen heeft er tijd voor of zin in maar zaken die je niet (helemaal) begrijpt, staan in de meeste whitepapers tot in de details uitgelegd met hele stappenplannen. Exchange-omgeving opzetten over 4 sites met CCR of DAG; kan je terugvinden. AD-topology "berekenen" i.c.m. WAN-connecties; kan je terugvinden.

Maar ja, of het veel toevoegt voor beginners en/of gevorderden in de Microsoft Certified trajecten, dat laat ik aan eenieder om te beoordelen.
De Exam Prep sessie zijn voor iedereen wel waardevol en voegen zeker wat toe vind ik, omdat ze een goed overzicht geven waar jezelf op moet focussen voor het examen. Voor 70-410 t/m 412 en 413&414 heb ik ook wat wiki's gemaakt met allemaal links naar handige resources, staat op Born to Learn (Server Certification Study Group)

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 14-08-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 12-09 11:51
Vandaag 70-247 gedaan, maar helaas niet gehaald :(
En dat voor iemand die dagelijks met DE private cloud van Microsoft werkt (CPS).
Wat is dit een scheit examen zeg. Zit vol met de meest nutteloze vragen die je echt nooit nodig gaat hebben.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robben88
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-01-2021
Gezakt voor 70-347. Hij is pittiggggg!
Veel Powershell, SharePoint en Deployment vragen.

Wie heeft dit examen wel behaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robben88
  • Laatst online: 22-01-2021
Meekoh schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:20:
Vandaag 70-247 gedaan, maar helaas niet gehaald :(
En dat voor iemand die dagelijks met DE private cloud van Microsoft werkt (CPS).
Wat is dit een scheit examen zeg. Zit vol met de meest nutteloze vragen die je echt nooit nodig gaat hebben.
Lijkt me zo oneerlijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Robben88 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:46:
Gezakt voor 70-347. Hij is pittiggggg!
Veel Powershell, SharePoint en Deployment vragen.

Wie heeft dit examen wel behaald?
Office365 toch, ja heb ik eerder dit jaar gehaald, samen met 346.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
ZeRoC00L schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:10:
[...]

Office365 toch, ja heb ik eerder dit jaar gehaald, samen met 346.
Idem....heb beide eind vorig jaar behaald.

• paella
Toen ze gratis aangeboden werden toch? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 16:42
Arfman schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:04:
Iemand ervaring met het volgen van online opleidingen via IT-University.nl? Zie 1 post uit 2012 over dit bedrijf maar geen verdere ervaringen.

Ik heb de kans om via dit bedrijf m'n Server 2012 certificering te halen (upgrade vanaf 2008) maar ik wil graag weten hoe andere mensen het online gebeuren hebben ervaren, en hoe het precies in z'n werk gaat.
Hier zou ik ook wel graag iets meer over weten. Hun prijzen zijn dusdanig laag dat ik begin te twijfelen.
Het gaat om de MCSD certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

immo_msk schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:28:
[...]

Hier zou ik ook wel graag iets meer over weten. Hun prijzen zijn dusdanig laag dat ik begin te twijfelen.
Het gaat om de MCSD certificering.
Tja, ik weet niet wat ik ervan moet geloven; op https://www.microsoft.com/learning/en-us/find-partner.aspx zijn ze niet terug te vinden en ook op https://www.it-university.nl/nieuws/ kan je je nog inschijven voor Masterclasses in mei 2015...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Het adres op de site is een boerderij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
paella schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:52:
Het adres op de site is een boerderij?
Haha ja, dat viel me ook al op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
paella schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:20:
Toen ze gratis aangeboden werden toch? :-)
Dat zou best kunnen....weet het niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 22:02
Mogen ze binnenkort de boerderij gaan hernoemen, Universiteit en University gaan beschermde termen worden. Volkomen terecht ook.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
Iemand een andere suggestie waar je MTA en MCSD online kunt leren?
GlobalKnowledge, Master-It, Firebrand zijn allemaal klassikaal. Via de werkgever is geen optie, dan zou ik hooguit alleen 's zaterdags kunnen maar dan duurt het eeuwig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
immo_msk schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:35:
Iemand een andere suggestie waar je MTA en MCSD online kunt leren?
GlobalKnowledge, Master-It, Firebrand zijn allemaal klassikaal. Via de werkgever is geen optie, dan zou ik hooguit alleen 's zaterdags kunnen maar dan duurt het eeuwig.
Via Microsoft Learning:
https://onlinelearning.microsoft.com/?whr=default

Of via PluralSight (vroeger TrainSignal):
http://www.pluralsight.com/

CBT Nuggets:
https://www.cbtnuggets.com

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 31-08-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
Bedankt heren! Ik zal er eens induiken, kijken wat een beetje aansluit op de inhoud van de MCSD c# variant.
Zag dat je bij Microsoft Online Learning een abonnement nodig hebt via een organisatie, die valt dan af denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:20
70-697 beta invite binnen, iemand nog interessante resources/studiemateriaal naast MVA en Technet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Nieuw beta examen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Mandera schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:08:
70-697 beta invite binnen, iemand nog interessante resources/studiemateriaal naast MVA en Technet?
ehh....gewoon de zaken die genoemd worden bij het examen goed bekijken, lijkt me? Dus : EMS, Windows 10 MDM, Azure AD, etc.... Microsoft Virtual Academy heeft wel trainingen waar deze stofmbehandelt wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Heb invite ook binnen en meteen examen geregeld. Maar het is wel kortdag, dus de hoop is niet al te groot. We gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
paella schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:55:
Heb invite ook binnen en meteen examen geregeld. Maar het is wel kortdag, dus de hoop is niet al te groot. We gaan zien.
ik heb het voordeel dat ik al 3/4 jaar Windows 10 doe en ben ook al geruime tijd druk met EMS, Intune, Office 365......verwacht dat het examen goed te doen is. Ga btw het Online Proctored examen 'proberen'.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Wil ik net een examen boeken, is Global Knowledge Zwolle geen testcenter meer :?

[ Voor 4% gewijzigd door Oogje op 02-09-2015 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Oogje schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:35:
Wil ik net een examen boeken, is Global Knowledge Zwolle geen testcenter meer :?
Lekker thuis online doen, via Online Proctoring :)

Meer info hier:
https://www.microsoft.com...line-proctored-exams.aspx

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 02-09-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Heb geen zin om aan al die eisen te voldoen (hell, heb niet eens een webcam).
Ik doe t liever in een testcenter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Laatst online: 18:02
Oogje schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:35:
Bedoeld je niet IT Performance house? Die gaan/zijn aan het verhuizen volgens mij!
ik zat met dat probleem in ieder geval en ben nu uitgeweken naar Arnhem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
HouseQ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:41:
[...]

Bedoeld je niet IT Performance house? Die gaan/zijn aan het verhuizen volgens mij!
ik zat met dat probleem in ieder geval en ben nu uitgeweken naar Arnhem :)
Yup, kreeg net een mailtje waarin ze dat aangaven ja. Ik ben maar uitgeweken naar Meppel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:23

Qwerty-273

Meukposter

Denk niet dat ik de beta ga doen, te kort dag (en gebruik Win10 compleet niet).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:41
TheVMaster schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:02:
[...]

ik heb het voordeel dat ik al 3/4 jaar Windows 10 doe en ben ook al geruime tijd druk met EMS, Intune, Office 365......verwacht dat het examen goed te doen is. Ga btw het Online Proctored examen 'proberen'.....
Succes! ik ga liever naar het examencentrum hier op de hoek (10 minuten rijden) de koffie is thuis wel beter maar ik hoor slechte verhalen van het thuiskomen

..en ik heb geen fysieke Windows machines thuis.. en in een VM mag je geen examen doen :'(

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
Mandera schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:08:
Moet je daar voor opgeven of hoe krijg je zo'n uitnodiging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Subject Matter Expert worden. https://connect.microsoft.com/site862

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:32

RVW

Heb eind vorig jaar het SME profiel ingevuld, incl het vinkje dat ik graag beta exams zou willen doen, maar helaas niks ontvangen :( Ondanks een hele berg bestaande MS certificeringen en 10+ jaar werkervaring.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
RVW schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:21:
Heb eind vorig jaar het SME profiel ingevuld, incl het vinkje dat ik graag beta exams zou willen doen, maar helaas niks ontvangen :( Ondanks een hele berg bestaande MS certificeringen en 10+ jaar werkervaring.
Vaag....ik ben al sinds de eerst testperiode van SME actief en krijg bij elke Windows, Deployment, System Center release uitnodigingen...

• SkiFan
Heb m helaas ook niet voorbij zien komen, ondanks dat ik toch al aardig wat in beta heb gedaan, en bij een aantal certificeringen Charter member ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Heb m vorige week gedaan, vond m an sich wel te doen, al weet ik nog niet of ik m gehaald heb. Hier nog anderen die m gedaan hebben? Je hebt inmiddels zo ontzettend veel app-deployment methoden, dat het overzicht wel een beetje weg is.

[ Voor 42% gewijzigd door SkiFan op 21-09-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Na 32 Microsoft examens gedaan te hebben en wat ouder geworden is het lastig om nog Microsoft papieren te halen. Het blijft er niet allemaal in mijn hoofd zitten en moet veel meer tijd besteden om alles te leren.

Daarnaast heb ik het idee dat de papieren niets waard zijn. Dit is tweeledig: Iedereen kan Microsoft examens halen. Met of zonder oefenexamens. En als tweede baal ik dat ik hard heb geleerd voor b.v. Exchange, maar via mijn werkgever weinig Exchange opdrachten krijg. Na 2 grote projecten gedaan te hebben van 3 jaar totaal ben ik het meeste weer vergeten.

Herkennen jullie dit? Zo ja, hoe gaan jullie hier mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Squ1zZy schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:01:
Na 32 Microsoft examens gedaan te hebben en wat ouder geworden is het lastig om nog Microsoft papieren te halen. Het blijft er niet allemaal in mijn hoofd zitten en moet veel meer tijd besteden om alles te leren.

Daarnaast heb ik het idee dat de papieren niets waard zijn. Dit is tweeledig: Iedereen kan Microsoft examens halen. Met of zonder oefenexamens. En als tweede baal ik dat ik hard heb geleerd voor b.v. Exchange, maar via mijn werkgever weinig Exchange opdrachten krijg. Na 2 grote projecten gedaan te hebben van 3 jaar totaal ben ik het meeste weer vergeten.

Ja absoluut herkenbaar. Ik heb de afgelopen jaren misschien iets minder certs behaald (22) maar ik merk dat de motivatie om er elke keer weer mee te beginnen ook begint af te nemen. Het voornaamste is dat het certificaat heel kort houdbaar is: vandaag haal je een certificaat, en over 2-3 jaar komt er een nieuw product en vraagt niemand meer naar het certificaat waar jij tijd en moeite in hebt gestoken om het te behalen.

Daarnaast zitten er ook dingen in die examens waar in de praktijk geen hond naar vraagt, en ik had laatst een examen (70-246) waar echt 5 of 6 case studies in zitten. Denk je dat ik zin heb om elke keer dat hele verhaal te gaan zitten lezen?

Het staat bij mij de laatste tijd op een wat lager pitje, en besteed de tijd aan een andere opleiding (deeltijd HBO opleiding richting management), omdat wat je daar leert over 5 jaar niet totaal outdated is :)

In ander nieuws, heeft iemand de 70-247 en de 246 gedaan, en wat is het verschil tussen de twee? De omschrijving lijkt ontzettend veel op elkaar. Ik heb laatst de 246 gedaan en vraag me af wat ik bij moet leren voor de 247 :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
SkiFan schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:52:
Heb m vorige week gedaan, vond m an sich wel te doen, al weet ik nog niet of ik m gehaald heb. Hier nog anderen die m gedaan hebben? Je hebt inmiddels zo ontzettend veel app-deployment methoden, dat het overzicht wel een beetje weg is.
Ik heb hem ook gedaan in de online proctored vorm....erg grappig om eens zo examen te doen, gewoon thuis vanaf de luie stoel...

Ik heb daar, na 43 Microsoft examens, nog geen last van. Moet ook zeggen dat ik het gros van de papieren (sinds Windows Vista) ook tijdens de beta periode haal en heel af en toe doe ik er nog eens een extra (buiten de beta periode om). Overigens heb ik wel het voordeel dat ik ook veel werk doe exact in het gebied waarin ik examens haal : EMS, MDT, SCCM, Windows 7, 8.1, 10, Office 365, Azure Infra....

[ Voor 54% gewijzigd door TheVMaster op 21-09-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Heb m hier vlakbij gedaan, kwartiertje rijden. Volgende keer misschien ook maar eens online proctored doen. Heb al een tijdje 70-341 op het lijstje staan, maar is er tot nog toe niet van gekomen. Vandaag in de Exam reference begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik vond dat online proctored echt kut, ze begonnen mij te vragen om allebei bij de muren te laten zien (links en rechts), terwijl ik op de bank zat naast een raam. Dus toen mocht ik het examen niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
shadowman12 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:31:
Ik vond dat online proctored echt kut, ze begonnen mij te vragen om allebei bij de muren te laten zien (links en rechts), terwijl ik op de bank zat naast een raam. Dus toen mocht ik het examen niet doen.
Staat in de eisen....ik zei laatst al niet voor niets dat ik geen zin had om aan al die eisen te voldoen ;)

70-413 in the pocket trouwens....met precies 700 punten 8)
Nu druk aan de gang met 414 en dan heb ik eindelijk mn MCSE binnen.

Deze vind ik helemaal bezopen trouwens:
You are not allowed to use exam-specific materials and are not permitted to use scratch paper, erasable whiteboards, or any other writing object during the exam.
Nou schrijf ik geen hele boeken, maar met design examens eea uittekenen voor jezelf is toch wel het minimum voor mij om eea snel te begrijpen.

[ Voor 24% gewijzigd door Oogje op 22-09-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shadowman12 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:31:
Tja....je weet vantevoren wat de eisen zijn. Volgens mij mag je ook niet op de bank zitten. Ik vond het super goed gaan, alleen jammer dat je niet iets mag drinken tijdens het examen....alleen een glaasje water (dat slaat natuurlijk nergens op)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheVMaster schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:17:
[...]

Tja....je weet vantevoren wat de eisen zijn. Volgens mij mag je ook niet op de bank zitten. Ik vond het super goed gaan, alleen jammer dat je niet iets mag drinken tijdens het examen....alleen een glaasje water (dat slaat natuurlijk nergens op)...
Ik wist dat niet, terwijl ik wel de voorwaarden heb doorgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shadowman12 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:38:
[...]

Ik wist dat niet, terwijl ik wel de voorwaarden heb doorgelezen.
Maar waarom mocht jij het examen nu niet doen dan..? Hebben ze dat niet verteld...? Volgende keer misschien aan je bureau gaan zitten...en zorgen dat je bureau goed leeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:58
Oogje schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:06:
[...]

70-413 in the pocket trouwens....met precies 700 punten 8)
Nu druk aan de gang met 414 en dan heb ik eindelijk mn MCSE binnen.
Ik ben hard bezig met 70-413, nog tips?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
kw_nl schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:14:
[...]

Ik ben hard bezig met 70-413, nog tips?
Op het examen goed de tijd nemen om de cases te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:58
Oogje schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:54:
[...]

Op het examen goed de tijd nemen om de cases te lezen!
Dat zo en zo :) Bij design examen altijd nodig...

Zaten er veel Powershell vragen in?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Pandakoek
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01-2024
16 Oktober eerste microsoft examen 70-410.. Zin in!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik had laatst de 246 geprobeerd te halen, wat niet gelukt was. Omdat ik tegen die limiet aanliep van 2 weken tussen het volgende examen, dacht ik de 247 te gaan doen. Maar die lukte dus ook niet :') wat een hoerenexamens... Ik vraag me af hoe je die ooit kan halen zonder dat je daadwerkelijk een complete private cloud in elkaar schroeft, met fysieke servers, SAN storage, netwerk virtualisatie en de boel voorziet van alle portals en Azure connecties die er maar zijn.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
kw_nl schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:29:
[...]

Dat zo en zo :) Bij design examen altijd nodig...

Zaten er veel Powershell vragen in?
Maar een paar, viel mee dus. Als je beetje met Powershell bekend bent zijn de meeste ook nog wel logisch te beredeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Inmiddels hard op weg richting MCSA. Alleen nog 70-412 halen en dan er weer even 'van af'.

Wel een kleine domper dat het IT Performancehouse in Zwolle dicht is tot Januari :/ van te voren hadden zij dat geloof ik ook niet ingeschat want het zou maar even zijn en gisteren zag ik het opeens op Januari staan. Of ik heb het in eerste instantie verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Oogje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:51:
[...]

Maar een paar, viel mee dus. Als je beetje met Powershell bekend bent zijn de meeste ook nog wel logisch te beredeneren.
De PowerShell vragen zijn overduidelijk inderdaad. Ik heb vragen gehad met als vraag "Ophalen van" en dan worden er 3 cmdlets opgegeven die beginnen met "Set-".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Vandaag en vorige week een poging gedaan om 70-642 te halen (eis van werkgever en ik weet het, het is oud)
Beide pogingen gezakt op 605 punten :(

Moet wat beter focussen op DNS replication/scavenging, DFS monitoring en configureren van netwerk adapters in Windows Server Core. Had daar gewoon wat domme fouten gemaakt.
Maar baal er nu erg van dat ik 2 weken moet wachten nu het allemaal zo goed in mijn hoofd zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:03:
Maar baal er nu erg van dat ik 2 weken moet wachten nu het allemaal zo goed in mijn hoofd zit :(
Are you sure? Anders was je wel geslaagd vandaag toch? :) 642 is verder niet echt heel spannend als je inderdaad al kan zeggen van jezelf op welke vlakken je de foutjes gescoord hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

MAX3400 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:05:
[...]

Are you sure? Anders was je wel geslaagd vandaag toch? :) 642 is verder niet echt heel spannend als je inderdaad al kan zeggen van jezelf op welke vlakken je de foutjes gescoord hebt :)
Tja het gebeurd mij dat ik van die vragen krijg zoals hoe je de DNS servers kan instellen op Windows Server Core. Tja daar had ik tijdens het leren gewoon niet bij stilgestaan... Natuurlijk na het vorige examen gelijk opgezocht.
En in de volgende poging krijg ik de vraag hoe je de netwerk adapter dan van static op DHCP kan zetten. (Zo juist heb ik maar even een VM gemaakt met server core om toch maar even te oefenen met de configuraties)

Maar misschien heb je wel gelijk, ik kan me wel wat beter dan nog verdiepen in die onderwerpen ipv denken dat ik het gewoon wel weet.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Kan iemand mij vertellen of mcsa office 365 het hoogste is, en of het veel meerwaarde heeft, ik werk namelijk dagelijks met office 365 en wil graag het papiertje halen.

[ Voor 18% gewijzigd door racoon op 30-09-2015 09:37 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Ik heb al een 5-tal jaar geen ervaring meer opgedaan als system engineer. Wat zou het beste traject zijn om terug in de sector te rollen. Welke certificaten zou ik het best behalen, zonder er al te veel geld aan uit te geven want het komt uit mijn eigen zak.

• MAX3400

MAX3400

crazyheinz schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:14:
Ik heb al een 5-tal jaar geen ervaring meer opgedaan als system engineer.
System Engineer ken ik niet. Gezien het feit dat je in Belgie woont/werkt, is het misschien handig om uit te leggen aan ons over welk type werkzaamheden het gaat etc. Daarnaast, de ene engineer is de andere niet; ligt ook aan de bedrijfstak etc.
Wat zou het beste traject zijn om terug in de sector te rollen. Welke certificaten zou ik het best behalen, zonder er al te veel geld aan uit te geven want het komt uit mijn eigen zak.
Ben bang dat er weinig anders opzit dan de betreffende boeken/PDF's aan te schaffen (zeg even, 40 Euro per stuk), deze uit je hoofd te leren, de MVA's te bekijken, eventueel een virtuele omgeving te bouwen ter test en daarna examens te boeken (grofweg 140 Euro per keer).

• paella
als je MVA kijkt kan je de eboeken van Microsoft voor 50% krijgen via Microsoft Press. Echte boeken met 40% korting.

[ Voor 14% gewijzigd door paella op 30-09-2015 12:46 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Same here. Ik heb er maar 5 of 6 gedaan afgelopen jaren maar in mijn dagelijkse werk raak ik maar 20-30% van alles wat op een examen wordt gevraagd. Dan ga je dat weer uit je hoofd leren, examen halen om het vervolgens weer niet te gebruiken en dus vergeten. Motivatie is daardoor ook erg laag, ik heb eigenlijk wel betere dingen te doen met mijn vrije tijd ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Squ1zZy
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:03:
[...]

Same here. Ik heb er maar 5 of 6 gedaan afgelopen jaren maar in mijn dagelijkse werk raak ik maar 20-30% van alles wat op een examen wordt gevraagd. Dan ga je dat weer uit je hoofd leren, examen halen om het vervolgens weer niet te gebruiken en dus vergeten. Motivatie is daardoor ook erg laag, ik heb eigenlijk wel betere dingen te doen met mijn vrije tijd ...
Jij bent iets ouder dan ik ben, maar not by much :)

Het is de laatste jaren wel erger geworden. Ik kan de focus niet houden om alles te lezen en dan ook nog te onthouden. Ik kan studyboeken lezen zonder het vast te houden. Of ik overal overheen lees en aan het eind van de bladzijde heb ik geen idee wat ik gelezen heb.

Echter wordt er via mijn werk wel op gehamerd. Ook als ik mijn baan verlies is het toch wel belangrijk. Al zijn het maar Microsoft examens, er wordt wel naar gekeken.

Ik moet me er echt toe zetten om tegenwoordig nog te leren en het is bijna een straf geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Als je nu een boek hebt van Microsoft Press dan krijg je op de volgende aankoo nu 90% korting. Das lekker veel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Squ1zZy schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:16:
[...]

Jij bent iets ouder dan ik ben, maar not by much :)

Het is de laatste jaren wel erger geworden. Ik kan de focus niet houden om alles te lezen en dan ook nog te onthouden. Ik kan studyboeken lezen zonder het vast te houden. Of ik overal overheen lees en aan het eind van de bladzijde heb ik geen idee wat ik gelezen heb.

Echter wordt er via mijn werk wel op gehamerd. Ook als ik mijn baan verlies is het toch wel belangrijk. Al zijn het maar Microsoft examens, er wordt wel naar gekeken.

Ik moet me er echt toe zetten om tegenwoordig nog te leren en het is bijna een straf geworden :P
Same,
Ik ben momenteel toch maar weer bezig met 70-646!! (Ja ja ik weet het...)
Heb nu het boek bijna uit en vraag me echt af of ik voor het examen kan gaan (vast niet)

Vroeger deed ik het boek leren en daarna een aantal proefexamens. Helaas heb ik nu alleen een boek en als ik zoek op testexamens dan kom ik op allemaal van die VCE dingen die je moet betalen :( en dan ook direct een x bedrag per maand..

Iemand nog een idee hoe ik mij verder kan voorbereiden op het examen?
Mijn grootste probleem is mijn beperkte ervaring met server producten, waardoor ik de dingen goed in mijn hoofd moet stampen. Zodra ik met een server bezig ben, lukt alles me vreemd genoeg zonder nadenken maar daar heb ik tijdens een examen niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is dat ik het startmenu niet meer terug kan zetten nadat ik hem op navigatie heb gezet heel irritant want het is nu net windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Precies veel system/network engineers hier. Zijn er ook nog developers? :p

Binnenkort maar eens 70-480 proberen halen. Die zou niet al te moeilijk zijn heb ik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 07:05:
Mijn ervaring is dat ik het startmenu niet meer terug kan zetten nadat ik hem op navigatie heb gezet heel irritant want het is nu net windows 8.
Volgens mij zit je verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Beste Tweakers, ik ben bezig met de voorbereidingen voor het examen 70-243, het E-boek zo goed als klaar en de omgeving nagebouwd in mijn kleine ''lab''.

Nu wil ik graag mijn kennis testen via een examen suite (VCE simulator, dumps etc)
Hoe doen jullie dit, hebben jullie bepaalde software die je hiervoor gebruikt?
Ik wordt alleen maar naar VCE simulator verwezen voor een goede test, waar de prijzen me nogal tegenstaan.

Als er niets anders op zit dan zal ik de software kopen, maar ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Lees: ik vraag geen gekraakte software (suggesties zijn welkom) maar tips en ervaring.

De reacties ''Door examen te leren leer je niks'' of ''Wat schiet je hier nou mee op je doet het voorjezelf'' kun je achterwegen laten.

*knip*

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 12-10-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Distrax1988 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:06:
Beste Tweakers, ik ben bezig met de voorbereidingen voor het examen 70-243, het E-boek zo goed als klaar en de omgeving nagebouwd in mijn kleine ''lab''.

Nu wil ik graag mijn kennis testen via een examen suite (VCE simulator, dumps etc)
Hoe doen jullie dit, hebben jullie bepaalde software die je hiervoor gebruikt?
Ik wordt alleen maar naar VCE simulator verwezen voor een goede test, waar de prijzen me nogal tegenstaan.

Als er niets anders op zit dan zal ik de software kopen, maar ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Lees: ik vraag geen gekraakte software (suggesties zijn welkom) maar tips en ervaring.

De reacties ''Door examen te leren leer je niks'' of ''Wat schiet je hier nou mee op je doet het voorjezelf'' kun je achterwegen laten.
Dat zijn niet de manieren om je goed voor te bereiden op een examen. De VCE maakt namelijk gebruik van de echte examenvragen en tja...dat mag dus niet...ook niet hier op Tweakers.

Het beste kun je gewoon zorgen dat je voldoende ervaring hebt met de software (SCCM in dit geval) en ook vooral het verschil tussen de verschillende logfiles weet uit te leggen. Daarnaast is het in het geval van SCCM ook heel verstandig om een echt cursus te volgen, tenminste als je geen ervaring met het product hebt.

Eenvoudigweg examenvragen uit je hoofd leren maakt je echt geen expert op het gebied van SCCM...... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

^met TheVMaster; weinig aan toe te voegen.

SCCM zie ik als een grote doos met Lego; daar valt weinig van uit je hoofd te leren op bepaalde momenten ongeacht of je 10 boeken of 900 vragen hebt. Vraag 10 SCCM-beheerders om elk apart een Windows-image uit te rollen en je krijgt 10 verschillende deployments. Maar de manier waarop die deployment plaatsvindt en het stappenplan om het werkend te krijgen, is 10 keer hetzelfde (en dus meteen het enige correcte antwoord op de vraag).

Verder inderdaad log-files weten, natuuuuurlijk wat prerequisites maar ook zeker de beperkingen weten van bepaalde collections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
TheVMaster schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:38:
[...]

Eenvoudigweg examenvragen uit je hoofd leren maakt je echt geen expert op het gebied van SCCM...... |:(
Dat was volgens mij ook niet zijn bedoeling (al weet ik niet of het bericht geëdit is voordat het geknipt is).
Ikzelf heb wel gebruik gemaakt van Transcender dit zijn officiële oefenexamens toch ?

Afijn, wat voor mij fijn was dat ik wist welke onderdelen ik nog extra moest oefenen voordat ik examen kon doen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:47:

Verder inderdaad log-files weten, natuuuuurlijk wat prerequisites maar ook zeker de beperkingen weten van bepaalde collections.
Die logfiles ging ik de eerste keer op nat. :(

Ik heb eind deze maand 414 op t programma staan, kerel van CBT vind t maar een samenraapsel van onderwerpen :+
Iemand hier ervaring mee? Lastiger dan 413 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Oogje schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:33:
[...]

Die logfiles ging ik de eerste keer op nat. :(

Ik heb eind deze maand 414 op t programma staan, kerel van CBT vind t maar een samenraapsel van onderwerpen :+
Iemand hier ervaring mee? Lastiger dan 413 of niet?
414 vond ik inderdaad lastiger. Kreeg veel vragen over certificaten (helaas) maar omdat dar juist mijn zwakke punt is, had ik er extra veel tijd aan besteed om te leren.

Achteraf was het examen vooral goed lezen en goed nadenken wat/waar uithing of moest gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
MdO82 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:05:
[...]

Dat was volgens mij ook niet zijn bedoeling (al weet ik niet of het bericht geëdit is voordat het geknipt is).
Ikzelf heb wel gebruik gemaakt van Transcender dit zijn officiële oefenexamens toch ?

Afijn, wat voor mij fijn was dat ik wist welke onderdelen ik nog extra moest oefenen voordat ik examen kon doen
Transcenders zijn inderdaad officiele oefenexamens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheVMaster schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:50:
[...]

Transcenders zijn inderdaad officiele oefenexamens....
Transcender volgens mij niet meer. Certifport en MeasureUp wel

Sorry toch wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 13-10-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Thanks voor je reactie, ik begrijp je punt, ik heb misschien een belangrijke regel moeten toevoegen, dat ik al 3 jaar met SCCM werk, images maak en incidenten troubleshoot in onze omgeving, van distributie punten tot driver updates.

Het gaat erom dat ik mijn SCCM certificaat haal om zo verder te kunnen, ik wil alleen weten hoe ver sta ik ervoor en ben ik klaar voor een examen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Distrax1988 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:09:
[...]

Thanks voor je reactie, ik begrijp je punt, ik heb misschien een belangrijke regel moeten toevoegen, dat ik al 3 jaar met SCCM werk, images maak en incidenten troubleshoot in onze omgeving, van distributie punten tot driver updates.

Het gaat erom dat ik mijn SCCM certificaat haal om zo verder te kunnen, ik wil alleen weten hoe ver sta ik ervoor en ben ik klaar voor een examen.
OOohw....oke :) Maar die VCE's zijn niet de way to go, aangezien je dan gewoon eigenlijk de antwoorden van het examen oefent....
Pagina: 1 ... 54 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.