[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
_Dune_ schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:14:
[...]

Aangezien MCITP: 2008 EA weer verlengt is tot 31 Juni 2014, zal MCSA 2008 voorlopig ook nog niet verdwijnen. :)
Hmm misschien toch maar eens het gat tussen mn 2003 en 2012 certificering opvullen...alsnog :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:12

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Oogje schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:43:
[...]

Hmm misschien toch maar eens het gat tussen mn 2003 en 2012 certificering opvullen...alsnog :+
Zou ik wel gedaan hebben:) Als je de mogelijkheden hebt qua tijd/geld dan altijd doen:)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Tja waarom zou je dat doen?
Ik zou liever voorruit kijken en je 2012 verbreden met nieuwe kennis.

Ik ben MCSA 2008 en ook MCSE 2012, ik zie weinig reden om MCSE 2008 er tussen te gaan zetten.

Gezien ik nu geleerd heb dat je MCSE 2012 na 3 jaar komt te vervallen ga ik liever ervoor zorgen dat ik deze bij kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
dude88 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:33:
Tja waarom zou je dat doen?
Ik zou liever voorruit kijken en je 2012 verbreden met nieuwe kennis.

Ik ben MCSA 2008 en ook MCSE 2012, ik zie weinig reden om MCSE 2008 er tussen te gaan zetten.

Gezien ik nu geleerd heb dat je MCSE 2012 na 3 jaar komt te vervallen ga ik liever ervoor zorgen dat ik deze bij kan houden.
Zodat potentiële opdrachtgevers geen enorm gat in m'n certificering zien. Ja daar had ik 4 jaar terug beter bij stil moeten staan, maar al doende wijzer ;)
Plus dat de stof voor MCSA 2008 volgens mij niet heel veel afwijkt van MCSA 2012 en ik jarenlang met 2008 gewerkt heb....moet wel lukken denk ik.
Verder wil ik de 2 Exchange 2013 examens doen...en dat alles in 2014. Hercertificeren over 3 jaar ga ik me nu nog niet druk over maken :+

[ Voor 8% gewijzigd door Oogje op 05-02-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Qua datums heb je toch nog steeds een gat?
Dat gat van 4 jaar blijft gewoon open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
dude88 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:49:
Qua datums heb je toch nog steeds een gat?
Dat gat van 4 jaar blijft gewoon open ;)
Het gaat niet om datum van...maar het feit of er een certificaat is of niet.
Uiteindelijk gaat het om de certificaten en de werkervaring. Dat laatste is het probleem niet :)

[ Voor 13% gewijzigd door Oogje op 05-02-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Oogje schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:39:
[...]

Het gaat niet om datum van...maar het feit of er een certificaat is of niet.
Uiteindelijk gaat het om de certificaten en de werkervaring. Dat laatste is het probleem niet :)
Helemaal mee eens:)
Ik wil zelf MSCA 2008 halen en dan upgraden naar 2012 en er MCSE 2012 van maken:)
Daarna andere producten.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 11:46
Vanmorgen 70-687 gedaan geslaagd met 814 punten, veel nieuwe vragen, ik wil nu voor de 70-688 gaan alleen volgens het internet komen de boeken daarvoor pas in Juli. Gaat dit altijd zo bij Microsoft 6 maanden naar de introductie van de examen boeken leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:38
Hier nog MCT-ers die ook niet aan de MTM eis (evaluatie van trainingen) gaan voldoen?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
technopeuter schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:39:
Hier nog MCT-ers die ook niet aan de MTM eis (evaluatie van trainingen) gaan voldoen?
Hoezo? Jij niet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:05
74-409 was erg goed te doen al zeg ik het zelf. Maar wederom vindt ik dat praktijk ervaring erg veel helpt, zeker bij dit soort examens!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Pedr0 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:11:
74-409 was erg goed te doen al zeg ik het zelf. Maar wederom vindt ik dat praktijk ervaring erg veel helpt, zeker bij dit soort examens!
Praktijk is altijd belangrijk, met alleen theoretische kennis kom je er bij veel examens niet meer zo 1-2-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een half uurtje door een PDF zitten bladeren, maar levert wel een niet-nuttige certificaat op van Apple: 9L0-409NP Mac Integration Basics 10.9 Exam English

Haha, nu weer verder met w2k8 AD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
rafler schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:32:
Vanmorgen 70-687 gedaan geslaagd met 814 punten, veel nieuwe vragen, ik wil nu voor de 70-688 gaan alleen volgens het internet komen de boeken daarvoor pas in Juli. Gaat dit altijd zo bij Microsoft 6 maanden naar de introductie van de examen boeken leveren?
Dat is helaas wel de werkelijkheid :( ze doen er idd erg lang over met bepaalde boeken. Voor Server 2012 zijn er ondertussen nog steeds geen boeken (behalve de 417 afaik), leuk om al die examens te doen zonder goed trainingsmateriaal 8)7

edit: doet iemand hier trouwens aan mee?
https://twitter.com/mslea...status/428238536014565377

[ Voor 8% gewijzigd door Widow op 08-02-2014 22:25 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Widow schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 22:21:
[...]

Dat is helaas wel de werkelijkheid :( ze doen er idd erg lang over met bepaalde boeken. Voor Server 2012 zijn er ondertussen nog steeds geen boeken (behalve de 417 afaik), leuk om al die examens te doen zonder goed trainingsmateriaal 8)7

edit: doet iemand hier trouwens aan mee?
https://twitter.com/mslea...status/428238536014565377
US citizens only ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:49:
Vandaag een half uurtje door een PDF zitten bladeren, maar levert wel een niet-nuttige certificaat op van Apple: 9L0-409NP Mac Integration Basics 10.9 Exam English

Haha, nu weer verder met w2k8 AD
Die kan je vanuit huis doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 05:36
Ja, kun je van thuis doen.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Vrijdag 70-412 gehaald en m'n 90 days to MCSA gehaald :)
Vandaag al bijgewerkt bij MS zag ik, lekker snel!

Op naar de volgende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Oogje schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:12:
Vrijdag 70-412 gehaald en m'n 90 days to MCSA gehaald :)
Vandaag al bijgewerkt bij MS zag ik, lekker snel!

Op naar de volgende :)
Feli! Netjes zo snel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:24
Dat is bij mij mis gegaan.. Op 23 januari 70-412 gehaald en tot op heden is mijn transcript niet bijgewerkt.

Vond het wel wat lang duren dus contact opgenomen met Microsoft. Ik heb ze nu mijn score report doorgestuurd en hopelijk is het daarmee snel opgelost. Heeft iemand hier ervaring mee?

De eerdere examens waren inderdaad de volgende dag al bijgewerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door sh4dow op 09-02-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
sh4dow schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:11:
Dat is bij mij mis gegaan.. Op 23 januari 70-412 gehaald en tot op heden is mijn transcript niet bijgewerkt.

Vond het wel wat lang duren dus contact opgenomen met Microsoft. Ik heb ze nu mijn score report doorgestuurd en hopelijk is het daarmee snel opgelost. Heeft iemand hier ervaring mee?

De eerdere examens waren inderdaad de volgende dag al bijgewerkt.
Geen ervaring mee, maar als je inlogt bij Prometric, wat is daar de status van je examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Bij Prometric is de status Passed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankwopereis schreef op zondag 09 februari 2014 @ 08:24:
[...]

Die kan je vanuit huis doen of niet?
Dat klopt, volgens mij alle examens van Apple. Probeer het niet om te cheaten, want op één of andere manier word vanuit Flash alles gefreezed op je browser na ( en je tabblad waar het examen op staat )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:04:
[...]

Dat klopt, volgens mij alle examens van Apple. Probeer het niet om te cheaten, want op één of andere manier word vanuit Flash alles gefreezed op je browser na ( en je tabblad waar het examen op staat )
Ik dacht is misschien wel leuk om even te proberen, maar kost 65 dollar;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankwopereis schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:06:
[...]

Ik dacht is misschien wel leuk om even te proberen, maar kost 65 dollar;)
Dat klopt, maar wellicht kun je dat op je werk declareren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:07:
[...]

Dat klopt, maar wellicht kun je dat op je werk declareren? :+
Ik moet eerst afstuderen, en dan MCSE halen..
Andere certificeringen zijn voor het bedrijf nu geen prio;)

Hoeveel vragen telt dat examen eigenlijk? Daar waar je er 2uur over mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
frankwopereis schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:26:
[...]

Ik moet eerst afstuderen, en dan MCSE halen..
Andere certificeringen zijn voor het bedrijf nu geen prio;)

Hoeveel vragen telt dat examen eigenlijk? Daar waar je er 2uur over mag doen.
51 vragen en ongeveer 2 uur.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:08

rg-mohwa

Phoe Hé

ben de afgelopen weken(na lang uitstellen) druk bezig geweest met leren van 70-410, om er nu achter te komen dat de examens al geupgrade zijn naar de R2 versie.
iemand nog ideeen hoe ik het makkelijkste up to date kom naar de r2 zonder nieuwe boeken hoeven te bestellen of iets degelijks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
rg-mohwa schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:15:
ben de afgelopen weken(na lang uitstellen) druk bezig geweest met leren van 70-410, om er nu achter te komen dat de examens al geupgrade zijn naar de R2 versie.
iemand nog ideeen hoe ik het makkelijkste up to date kom naar de r2 zonder nieuwe boeken hoeven te bestellen of iets degelijks ?
Ik heb vorige week 412 gedaan en zonder R2 voorbereiding het examen gedaan.( had een second shot erop) Ik heb er niets van gemerkt, maar dat kan toeval zijn. Op de site van MS staat wel ergens een PDF wat er toegevoegd/uitgehaald is aan examenstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
rg-mohwa schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:15:
http://blogs.technet.com/.../study+guide/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:26
Ik zit een beetje rond te kijken om MCSA certificering binnen te halen. Mijn plan is om toch voor 70-640 / 642 / 646 te gaan en dan vervolgens (op een later tijdstip) 70-417 (Server 2012 upgrade).

Nu lees ik alleen tegenstrijdige berichten over de wanneer deze examens niet meer gegeven worden. Op de site van Microsoft staat bijvoorbeeld nog niks aangegeven.

Maar op andere sites zie je bijvoorbeeld eind januari (kan al niet meer..) en ergens in juni/juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geacht ITers

Graag wil ik iets met jullie delen ik zit namelijk op een MBO opleiding niveau 4 ICT en mediabeheer. Nu zijn wij met de hele klas bezig met Windows 7 Enterprise Desktop Support Technician 70-685 laatst had ik een examen gemaakt en een score van 260 gehaald bijna de hele klas had onder de 500 punten gehaald. Nu wil ik graag die examen gaan herkansen, Ik heb het hele boek doorgelezen omdat mijn Engels niet zo perfect is wilt het niet in me zitten jammer genoeg en begrijp ik er niet echt wat van. Mijn vraag aan jullie is hebben jullie misschien tips of kunnen jullie mij helpen om een voldoende te halen voor de examen als ik niet boven de 400 punten haal blijf ik zitten dit jaar:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:27:
Geacht ITers

Graag wil ik iets met jullie delen ik zit namelijk op een MBO opleiding niveau 4 ICT en mediabeheer. Nu zijn wij met de hele klas bezig met Windows 7 Enterprise Desktop Support Technician 70-685 laatst had ik een examen gemaakt en een score van 260 gehaald bijna de hele klas had onder de 500 punten gehaald. Nu wil ik graag die examen gaan herkansen, Ik heb het hele boek doorgelezen omdat mijn Engels niet zo perfect is wilt het niet in me zitten jammer genoeg en begrijp ik er niet echt wat van. Mijn vraag aan jullie is hebben jullie misschien tips of kunnen jullie mij helpen om een voldoende te halen voor de examen als ik niet boven de 400 punten haal blijf ik zitten dit jaar:-(
Ik zou ook lekker veel met Windows 7 gaan spelen...alles in de praktijk uitproberen....volgens mij zijn er ook wel boeken in het Nederlands, alleen zijn de examens weer in het Engels...dus ik vraag me af of dat handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:53
prekz schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:07:
Ik zit een beetje rond te kijken om MCSA certificering binnen te halen. Mijn plan is om toch voor 70-640 / 642 / 646 te gaan en dan vervolgens (op een later tijdstip) 70-417 (Server 2012 upgrade).

Nu lees ik alleen tegenstrijdige berichten over de wanneer deze examens niet meer gegeven worden. Op de site van Microsoft staat bijvoorbeeld nog niks aangegeven.

Maar op andere sites zie je bijvoorbeeld eind januari (kan al niet meer..) en ergens in juni/juli?
De examens die jij wilt maken zijn momenteel nog steeds te behalen en blijven voorlopig nog beschikbaar. Er zijn wat berichten geweest over de MCITP: EA certificering (70-640/642/643/647 en 680 examens) want deze zouden retired worden op 31 januari j.l.

Echter heeft Microsoft deze datum stilzwijgend doorgeschoven naar 31 juli en dan gaat het alleen om te titel MCITP:EA en de examens 643 en 647. De overige examens blijven ook tot nader bericht nog gewoon beschikbaar na 31 juli 2014. Enkel de eerder genoemde titel en de 2 examens die ik net noemde gaan er uit.

Samengevat: je kunt er gewoon nog aan beginnen. :)

1 vraag, waarom begin je aan 2008 nu als je nog geen certificeringen hebt terwijl je ook gewoon 2012 MCSA kunt gaan doen? 70-410 t/m 70-412.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:27:
Geacht ITers

off-topic: 400 als voldoende beschouwen vind ik echt not-done maar dat ligt aan je school en niet aan jou.

on-topic:

Heb je de 70-680 (Configuring Windows 7) dan wel gemaakt of les in gehad? Ik neem aan van wel. Neem het boek nog eens door, vraag je zelf na elk hoofdstuk af of je ook echt begrepen hebt wat je hebt gelezen.

Zo niet, zoek uit waarom. Waar loop je vast? Welke onderdelen vind je lastig?

Kijk filmpjes (bijv. CBT Nuggets), zoek onduidelijke dingen op TechNet op, ga labben tot je erbij neervalt en het snapt. Zorg dat je een ander kunt uitleggen hoe dingen in elkaar steken.

Dit is wat ik altijd doe en het helpt altijd om even net een beetje meer tijd te nemen dan je gepland had, liever 1x slagen dan falen en 2x geld kwijt zijn. Mits je een second shot gebruikt uiteraard. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Mandera schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:43:
[...]
1 vraag, waarom begin je aan 2008 nu als je nog geen certificeringen hebt terwijl je ook gewoon 2012 MCSA kunt gaan doen? 70-410 t/m 70-412.
Eigenlijk om 2 redenen:
- ik krijg nu nog les in 2008
- en zover ik weet is/zijn de examens en de boeken nog niet geupdate naar 2012 r2.

Het kan zijn dat ik het fout heb maar juist door school lijkt het mij makkelijker haalbaar om voor 2008 te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Mandera schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:43:
Die vraag is al vaker behandeld de afgelopen weken, het biedt wel degelijk voordelen om 2008 te doen, is toch een extraatje op je CV !
Daarbij werken de meesten nog dagelijks met 2008, in in mijn geval zou 2012 nog wel even op zich laten wachten (ziekenhuis, loopt altijd achter en gaat inmiddels bijna naar Windows 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:21

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
frankwopereis schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 07:51:
[...]

Die vraag is al vaker behandeld de afgelopen weken, het biedt wel degelijk voordelen om 2008 te doen, is toch een extraatje op je CV !
Daarbij werken de meesten nog dagelijks met 2008, in in mijn geval zou 2012 nog wel even op zich laten wachten (ziekenhuis, loopt altijd achter en gaat inmiddels bijna naar Windows 7).
Daar ben ik het dus mee eens. Vandaar ook mijn keuze voor mcsa 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prekz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:50:
[...]

Daar ben ik het dus mee eens. Vandaar ook mijn keuze voor mcsa 2008.
Dat is ook de reden waarom ik met mcsa 2008 bezig ben, als ik bij een klant kom dat w2k8 servers heeft dan boeit het ze echt niet dat ik 2012 certs heb, maar hebben liever dat ik 2008 heb :) natuurlijk ook logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
prekz schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:49:
[...]

Eigenlijk om 2 redenen:
- ik krijg nu nog les in 2008
- en zover ik weet is/zijn de examens en de boeken nog niet geupdate naar 2012 r2.

Het kan zijn dat ik het fout heb maar juist door school lijkt het mij makkelijker haalbaar om voor 2008 te kiezen.
Dan snap ik je heel goed, ik ben zelf ook nog in 2008 bezig dus wees gerust. Je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:12
Is het nog de moeite nu te beginnen met server 2008?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Lees de bovenstaande (minimaal 2) reacties en dan weet je voldoende denk ik.
Ik ga in ieder geval nog beginnen met 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:08

rg-mohwa

Phoe Hé

ik mag 26 februari voor de eerste keer 70-410 gaan proberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

rg-mohwa schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:33:
ik mag 26 februari voor de eerste keer 70-410 gaan proberen !
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
Paar weken geleden keihard gezakt voor 410. Geen idee hoe ik wel ga slagen. Ik werk niet met w2012. En thuis heb ik de hardware er niet voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
MarkoAlmelo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:45:
Paar weken geleden keihard gezakt voor 410. Geen idee hoe ik wel ga slagen. Ik werk niet met w2012. En thuis heb ik de hardware er niet voor....
Dan gebruik je Virtuabox en de 180 dagen versie van W2012r2 als je geen dedicated hardware hebt.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Wat is je reden om 410 te doen ? Je komt niet heel erg enthousiast over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
punisher007 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:40:
Wat is je reden om 410 te doen ? Je komt niet heel erg enthousiast over :)
Ik wil wel, maar het is zo jammer dat ik niks in de praktijk kan doen. Ik kan helaas geen virtuele machine w2012 draaien op mijn laptop (ondersteund geen virtualisatie).

Maar goed, dan maar ff schouders eronder en het boek goed doornemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Isane op 16-02-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:16
MarkoAlmelo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:24:
[...]

Ik wil wel, maar het is zo jammer dat ik niks in de praktijk kan doen. Ik kan helaas geen virtuele machine w2012 draaien op mijn laptop (ondersteund geen virtualisatie).

Maar goed, dan maar ff schouders eronder en het boek goed doornemen.
Je kan ook gebruik maken van virtual labs op technet. Dan krijg je per opdracht een uur of 2 een virtuele machine tot je beschikking.

http://technet.microsoft.com/nl-nl/virtuallabs/bb467605.aspx

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke bronnen gebruiken jullie nog behalve boeken, CBT nuggets en trainsignal om voor een examen te studeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Technet en MS virtual academy.

Edit: moet wel zeggen dat ik de CBT nuggets erg kan waarderen, helpt me enorm.
En dat m'n baas betaalt is helemaal fijn :+

[ Voor 67% gewijzigd door Oogje op 16-02-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Mooi zijn tegenwoordig de relatief goedkope maandelijkse fees bijvoorbeeld bij pluralsight $29 per maand.

Dit zijn dingen die ik normaal doe ter voorbereiding: http://bjornhouben.wordpr...yper-v-and-system-center/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Een laptop in 2014 die geen virtualisatie ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik ga komende vrijdag 70-680 doen (win7) en daarna 70-410 (server 2012). Wie kan me zeggen hoe dat ongeveer in zijn werk gaat? Ik ben bekend met Microsoft examens vanuit mijn opleiding. Maar helaas kregen we hier geen officieel certificaat van. Hoe lang heb je de tijd voor een examen en hoeveel vragen krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
timskiej schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:03:
Ik ga komende vrijdag 70-680 doen (win7) en daarna 70-410 (server 2012). Wie kan me zeggen hoe dat ongeveer in zijn werk gaat? Ik ben bekend met Microsoft examens vanuit mijn opleiding. Maar helaas kregen we hier geen officieel certificaat van. Hoe lang heb je de tijd voor een examen en hoeveel vragen krijg je?
Dat verschilt per examen, maar meestal rond de 40-50 vragen. Soms met simulaties, soms alleen multiple choice. Ook de tijd verschilt per examen, maar volgens mij hebben wij als Nederlanders ongeveer 2 1/2 tot 3 uur voor een examen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komende donderdag 70-246 , eerste deel private cloud monitoring. Vind het behoorlijk lastig om te leren...maar we gaan het zien , gebruik vooralsnog ms virtual academy , technet , en een paar oefenlabs. En gewoon de praktijk ervaring,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
TheVMaster schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:49:
[...]

Dat verschilt per examen, maar meestal rond de 40-50 vragen. Soms met simulaties, soms alleen multiple choice. Ook de tijd verschilt per examen, maar volgens mij hebben wij als Nederlanders ongeveer 2 1/2 tot 3 uur voor een examen beschikbaar.
Bedankt :) genoeg tijd dus
En hoe zit het met de score die je moet behalen?

[ Voor 5% gewijzigd door timskiej op 18-02-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
timskiej schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:26:
[...]

Bedankt :) genoeg tijd dus
En hoe zit het met de score die je moet behalen?
Je moet minimaal een score van 700 hebben (van de 1000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 10:14
Hoi!,

Ik sta op het punt om het 70-417 examen te doen, echter net te laat voor de R2 update. Hoe kan ik mij zelf het beste op 2012 R2 voor bereiden? Ik ben MCITP:SA, dus heb geen boeken van 70-410/11/12.

Ben een beetje bang om te zakken voor de R2 vragen, al hoevel ik het al dagelijks mee werk ik productie en test omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

tweakict schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:36:
Hoi!,

Ik sta op het punt om het 70-417 examen te doen, echter net te laat voor de R2 update. Hoe kan ik mij zelf het beste op 2012 R2 voor bereiden? Ik ben MCITP:SA, dus heb geen boeken van 70-410/11/12.

Ben een beetje bang om te zakken voor de R2 vragen, al hoevel ik het al dagelijks mee werk ik productie en test omgeving.
http://www.bol.com/nl/p/exam-ref-70-417/9200000008304893/
+ de PDF met update info naar R2, die is op de microsoft site te vinden, of even teruglezen in dit topic, dan vindt je wel een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:02
Oogje schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:47:
Edit: moet wel zeggen dat ik de CBT nuggets erg kan waarderen, helpt me enorm.
Die video's zijn alleen zo ongelofelijk saai mede omdat er heel erg veel tijd in gaat zitten. Ik ben nu met 70-411 bezig en dat is bijna 20 uur aan video's :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:21
Een examen haal je ook niet zomaar, daar gaan ook uren theorie en praktijk in zitten als je het goed wilt doen. :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
glnk schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:53:
[...]

Die video's zijn alleen zo ongelofelijk saai mede omdat er heel erg veel tijd in gaat zitten. Ik ben nu met 70-411 bezig en dat is bijna 20 uur aan video's :O
Dus? Cursusje is ook al gauw 3 tot 5 dagen....zit je ook aan of over dat aantal uren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Oogje schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 06:14:
[...]

Dus? Cursusje is ook al gauw 3 tot 5 dagen....zit je ook aan of over dat aantal uren :)
En dat kost een flinke zak vol geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Saai?
Ik denk dat het veel erger kan.

Eigenlijk vind ik dat die heren het erg netjes doen. Ik denk dat het heel moeilijk is voor zo'n breed publiek over verschillende wereld delen iets neer te zetten dat werkt.

Ik denk dat ik meer oppak in 15 a 18 uur video dan uit een boek of e-learing wat nog veel saaier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CBT nuggets zijn een mooie aanvulling op technet , blogs en praktijk ervaring, met die combinatie kan je gewoon een examen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:36

Qwerty-273

Meukposter

Trouwens een overzicht van de verschillende training opties vanuit MS:

Alternative Microsoft Training Options, Many Free!
http://blogs.technet.com/...ng-options-many-free.aspx

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
dude88 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 07:31:
Saai?
Ik denk dat het veel erger kan.

Eigenlijk vind ik dat die heren het erg netjes doen. Ik denk dat het heel moeilijk is voor zo'n breed publiek over verschillende wereld delen iets neer te zetten dat werkt.

Ik denk dat ik meer oppak in 15 a 18 uur video dan uit een boek of e-learing wat nog veel saaier is.
Voordeel aan boek in mijn ogen is dat je makkelijker dingen kan overslaan die je al weet. Maar beide hebben hun voordelen en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb het juist dat de officiele microsoft boeken van windows server r2 pas uitkomen in april?
Aangezien ik voor de maand mei 410 wil afleggen, toch maar de huidige boeken aankopen?

Wel zonde dat de examens blijkbaar wel al op r2 zijn. Maar daar heb ik al een gratis ebook van Microsoft gevonden.

Verwijderd

Zojuist geslaagd voor 70-246 Monitoring and Operating a Private Cloud with System Center 2012

785 punten, zwaar examen wel , 4 case studies.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:52:
Zojuist geslaagd voor 70-246 Monitoring and Operating a Private Cloud with System Center 2012

785 punten, zwaar examen wel , 4 case studies.
Gefeliciteerd:)

Verwijderd

Thanx ! Ben er echt enorm blij mee ! Nu de volgende nog en de 2e mcse titel op server 2012 is binnen !

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Gaat iemand meedoen aan de 180 dagen challenge?
http://borntolearn.mslear...tuff/p/certchallenge.aspx

[ Voor 3% gewijzigd door Megamind op 20-02-2014 17:23 ]

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als ik het goed zie, is er geen extra voordeel om dit te volgen als je werkgever al betaald voor de examens.
Betaal je zelf is die 20% korting wel mooi meegenomen natuurlijk.

Zoals ik enkele posts geleden al vroeg: ik ben op zoek naar een boek voor 70-410 aangezien ik voor mei dat examen moet behalen.
De boeken voor de R2 zijn er nog niet, dus wil ik gerust een boek kopen dat al uitgebracht is, maar ik zie dat ze veel duurder zijn dan wat ik betaalde voor mijn vorige boeken!
http://www.bol.com/nl/p/e...er-2012/9200000008468245/

Is dit trouwens een goed boek? Of hebben jullie een goedkoper goed alternatief?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
hanzer schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:22:
[...]

Als ik het goed zie, is er geen extra voordeel om dit te volgen als je werkgever al betaald voor de examens.
Je krijgt een plekje op hun hall of fame website :P

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
glnk schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:53:
[...]

Niet klagen, ik heb net (CCNA) ICND1 gevolgd en dat is - maar - 40 uur en dan moet ik ICND2 nog. En dan heb ik het nog niet over het oefenen, labs en het boek van honderden pagina's. ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• punisher007
[...]

Zoals ik enkele posts geleden al vroeg: ik ben op zoek naar een boek voor 70-410 aangezien ik voor mei dat examen moet behalen.
De boeken voor de R2 zijn er nog niet, dus wil ik gerust een boek kopen dat al uitgebracht is, maar ik zie dat ze veel duurder zijn dan wat ik betaalde voor mijn vorige boeken!
http://www.bol.com/nl/p/e...er-2012/9200000008468245/

Ik heb ze toen ook gemaild en getweet ivm die prijzen, maar nooit antwoord gehad. Pruts bedrijf.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

[...]

Collega van me heeft dat boek. Het lijkt gemaakt van telefoongidsenpapier, leest imho niet prettig.
Ik ben zelf gestart met het MCSA 2012 traject, dus 410, 411 en 412 en heb daarvoor één boek aangeschaft waar alle 'modules' in zitten: http://www.bol.com/nl/p/m...y-guide/9200000009615127/

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
ralpje schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:27:
[...]

Collega van me heeft dat boek. Het lijkt gemaakt van telefoongidsenpapier, leest imho niet prettig.
Ik ben zelf gestart met het MCSA 2012 traject, dus 410, 411 en 412 en heb daarvoor één boek aangeschaft waar alle 'modules' in zitten: http://www.bol.com/nl/p/m...y-guide/9200000009615127/
Die moet ik even onthouden, heeft die een harde cover?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

Is een paperback, maar wel een fatsoenlijk stevige. Geen goudengids-materiaal ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
70-410 Exam Reference book updated naar R2
http://blogs.msdn.com/b/m...ndows-server-2012-r2.aspx

Training and certification guide nu beschikbaar als app:
http://borntolearn.mslear...-available-as-an-app.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Dan zullen de anderen snel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Vanmorgen heb ik 70-680 gehaald :) Mijn eerste officiële MS certificaat. Over twee weken ga ik 410 doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

timskiej schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:10:
Vanmorgen heb ik 70-680 gehaald :) Mijn eerste officiële MS certificaat. Over twee weken ga ik 410 doen
Gefeliciteerd :) van geen certificering naar in korte tijd er zoveel mogelijk halen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Zolang de werkgever betaald hoor je mij niet klagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
timskiej schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:54:
Zolang de werkgever betaald hoor je mij niet klagen :+
Enneh...hoeveel voorbereidingstijd neem je dan om van de ene naar de volgende te gaan? Of heb je al veel ervaring met Server 2012?

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 21-02-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Heb wel het een en ander gedaan met 2003/2008r2/2012. Ook vanuit mijn opleiding.
Dus onbekende stof is het niet :P Identiek aan de Microsoft examens maar je kreeg er geen certificaat van. Nu ben ik aan het werk en nu kan ik weer alles opnieuw gaan doen.

Vandaag het 2012 boek binnengekregen.
Nu begrijp ik dat er eind februari de R2 uitkomt. Hopelijk zijn er niet al te veel zaken veranderd.

[ Voor 59% gewijzigd door timskiej op 22-02-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
timskiej schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:03:
Heb wel het een en ander gedaan met 2003/2008r2/2012. Ook vanuit mijn opleiding.
Dus onbekende stof is het niet :P Identiek aan de Microsoft examens maar je kreeg er geen certificaat van. Nu ben ik aan het werk en nu kan ik weer alles opnieuw gaan doen.

Vandaag het 2012 boek binnengekregen.
Nu begrijp ik dat er eind februari de R2 uitkomt. Hopelijk zijn er niet al te veel zaken veranderd.
Volgens mij waren eind januari al de r2 examens ingegaan.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 11:22
Ik wil graag de 70-687 halen. Wat adviseren jullie om te leren. De CBT nuggets zijn nog niet beschikbaar.

[ Voor 67% gewijzigd door Beneveerg op 23-02-2014 22:18 ]

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Nuggets zijn er gewoon hoor:
http://www.cbtnuggets.com...se/windows-8-70-687/10313

En anders gewoon een boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Hij bedoelt de Nuggets voor de 8.1 variant.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beneveerg schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:46:
Ik wil graag de 70-687 halen. Wat adviseren jullie om te leren. De CBT nuggets zijn nog niet beschikbaar.
Je bedoelt ze staan nog niet op usenet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik had vanochtend de 415 gedaan, en gehaald. Nou zat ik naar mn score te kijken, volgens mij hebben ze de laagste score gepakt van de 5 vlakken waar je op kon scoren, want gemiddeld sta ik hoger dan de laagste score als ik het zo zie. Ik weet dat ze dat bij de 417 ook doen, maar is dat ook geïntroduceerd bij de 415?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Widow schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:50:
Ik had vanochtend de 415 gedaan, en gehaald. Nou zat ik naar mn score te kijken, volgens mij hebben ze de laagste score gepakt van de 5 vlakken waar je op kon scoren, want gemiddeld sta ik hoger dan de laagste score als ik het zo zie. Ik weet dat ze dat bij de 417 ook doen, maar is dat ook geïntroduceerd bij de 415?
Bij elk examen, je score is de score op het onderdeel waar je het slechts op scored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:12:
[...]

Bij elk examen, je score is de score op het onderdeel waar je het slechts op scored.
Heb je daar een bron van? Ik heb hier een oud examen liggen wat ik destijds niet heb gehaald (500-nogwat) en één van de 4 balkjes heeft echt een score van 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Widow schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:50:
[...]

Heb je daar een bron van? Ik heb hier een oud examen liggen wat ik destijds niet heb gehaald (500-nogwat) en één van de 4 balkjes heeft echt een score van 0.
Resultaten uit het verleden......

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1 ... 47 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.