Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 09:03 ]
Ik heb hier echt moeite mee. De huidige examens zijn zo gedevalueerd dat ik niet begrijp dat er zoveel vraag naar is. De mensen die op deze manier "leren" zouden vanzelf door de mand vallen is een veer gehoord excuus, maar dit is niet de ervaring welke ik heb. De extra aanmoediging om per examen extra salaris te geven bij sommige bedrijven moedigt het leren van Testkings alleen maar aan.
Van mij mag er een ander mechanisme worden geïntroduceerd. Bijv. je mondeling moeten bewijzen tegenover een examinator of een scriptie. Volgens mij gaat meer dan de helft van de mensen die nu een examen heeft dan hard onderuit. Examens kosten dan wat meer, maar krijgen dan te minste weer wat echte waarde.
Wilde altijd al iets over computers weten
Wat is jouw motivatie om 2008 te doen? Dan moet je daarna weer extra 417 don om te upgraden naar 2012...Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:02:
De certificaten die ik dit jaar wil gaan halen: 70-640 / 70-642 / 70-646 (MCSA: Windows Server 2008) / CCNAWish me luck!
En tot hoe lang kan dat überhaupt nog? Ik heb het wel eens gevonden maar is blijkbaar veranderd.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er
Verwijderd
Frank, dat is heel logisch. omdat de meeste bedrijven nog steeds w2k8 bakken hebben staan, of in de cloud. En geen 2012.. ja enkele.frankwopereis schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:00:
[...]
Wat is jouw motivatie om 2008 te doen? Dan moet je daarna weer extra 417 don om te upgraden naar 2012...
En tot hoe lang kan dat überhaupt nog? Ik heb het wel eens gevonden maar is blijkbaar veranderd.
Ik begrijp jou standpunt wel, maar ICT managers zijn niet zo snugger en hebben liever dat je een 2008 certificaat heb, omdat ze bij een bedrijf 2008 servers hebben, dan dat je een 2012 certificaat hebt. Vandaar
Ben het met je eens hoor! Zou zelf ook liever 2008 doen, omdat ik daar ervaring in heb. 2012 nog 0,0 ..Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:14:
[...]
Frank, dat is heel logisch. omdat de meeste bedrijven nog steeds w2k8 bakken hebben staan, of in de cloud. En geen 2012.. ja enkele.
Ik begrijp jou standpunt wel, maar ICT managers zijn niet zo snugger en hebben liever dat je een 2008 certificaat heb, omdat ze bij een bedrijf 2008 servers hebben, dan dat je een 2012 certificaat hebt. VandaarDaarna doe ik simpelweg de upgrade naar 2012, voila
Hoe lang is die MCSA 2008 nog beschikbaar dan? MCSE 2008 kan al niet meer zie ik, dat moet via 2012.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er
http://www.master-it.nl/p...dows-81-en-server-2012-r2
In januari worden de examens geupdate naar Windows 2012 R2... Komt voor mij heel slecht uit, had een examen ingepland voor in februari (70-417, upgrade examen). Maar het is helemaal niet duidelijk wanneer die wordt vervangen aangezien 70-417 een mengelmoesje is van 70-410, 70-411 en 70-412... Denk dat ik hem maar naar voren ga halen en dan hoop van zegen...
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
[ Voor 3% gewijzigd door Oogje op 09-01-2014 18:39 ]
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Verwijderd
Verwarring? Waarvan de data bekend zijn staan gewoon hier.frankwopereis schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:36:
Ik kan echt nergens vinden hoe lang MCSA 2008 (640/642/646) nog beschikbaar zijn om te maken. Ik zou ook graag dat traject doen en daarna upgraden naar 2012. Kan iemand hier iets over vinden? Er is zoveel verwarring over die retirement dates.
En daar kan je ook lezen dat de laatste examens voor Windows Server 2003 pas op 31 juli 2013 eruit zijn gegaan, dan kan je opmaken dat Windows Server 2008 voorlopig nog wel blijft. Al hoef je daar niet helemaal op te rekenen maar als 2003 pas in 2013 eruit gaat, misschien zegt dat wel iets over 2008. Daarnaast wordt, in mijn ervaring, anderhalf jaar vooraf aangegeven dat een examen eruit gaat.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Ah kijkaan top, ik heb die pagina laatst ook gezien, maar dat zinnetje over "in the next 12 months" over het hoofd gezien... Thnx!Rudi Vader schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:43:
[...]
Verwarring? Waarvan de data bekend zijn staan gewoon hier.
En daar kan je ook lezen dat de laatste examens voor Windows Server 2003 pas op 31 juli 2013 eruit zijn gegaan, dan kan je opmaken dat Windows Server 2008 voorlopig nog wel blijft. Al hoef je daar niet helemaal op te rekenen maar als 2003 pas in 2013 eruit gaat, misschien zegt dat wel iets over 2008. Daarnaast wordt, in mijn ervaring, anderhalf jaar vooraf aangegeven dat een examen eruit gaat.
Alvast bedankt.
Nog geen exam-ref of Training Guide van Microsoft Press, maar wel de Microsoft Exchange 2013 Unleashedtomverhaeg schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:25:
Zijn er voor de Exchange 2013 examens al goede resources (lees: boeken) beschikbaar, of is het verstandiger nog de 2010 examens te doen? Ik overweeg namelijk hieraan te beginnen, maar dan is het wel handig om te weten met welke versie (Exchange kennis is "redelijk" met beide versies, maar nog niet op het niveau van een certificering).
Alvast bedankt.
http://www.cbtnuggets.com...urse/exchange_server_2013
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Ik had hier ook mijn vraagtekens bij.frankwopereis schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:36:
Ik kan echt nergens vinden hoe lang MCSA 2008 (640/642/646) nog beschikbaar zijn om te maken. Ik zou ook graag dat traject doen en daarna upgraden naar 2012. Kan iemand hier iets over vinden? Er is zoveel verwarring over die retirement dates.
Antwoord Microsoft (december):
Thank you for your e-mail regarding exams 70-642 and 70-646.
We wish to inform you that all exams required for MCSA: Windows Server 2008 certification, i.e. 70-640, 70-642 and 70-646, are available and are not planning to be retired. Please be also informed that in case of expiration of these exams, information will be given on our Microsoft Learning website.
We hope that the above information is of assistance.
Inmiddels 70-640 en 70-642 behaald.
Nu nog 70-646
Ik wilde de upgrade doen van 70-648 in augustus maar die was in juli verlopen
Als je iemand kent die de officiele cursus heeft gevolgd (20341-a of 20342-a) kun je wellicht via deze het boek lenen.
[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 14-01-2014 15:05 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Helaas ben ik vergeten de voucher in te voeren bij Prometric, dus geen gratis herkansing
Dat is al jaren niet meer zo, in 2008 deden ze dat volgens mij nog, maar nu kan je ze downloaden op mcp.microsoft.com. Ik heb nog ergens dat MCP pasje liggen, ook zoiets uit vervlogen tijdenG.Scholtens schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:57:
Krijg je tegenwoordig nog je msca netjes thuis gestuurd door microsoft of puur de digitale versie die je kan kopen?
Ik heb 19 december examen gedaan (en gehaald), maar ik heb tot nu toe geen code gekregen om te registreren op die site.Widow schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:36:
[...]
Dat is al jaren niet meer zo, in 2008 deden ze dat volgens mij nog, maar nu kan je ze downloaden op mcp.microsoft.com. Ik heb nog ergens dat MCP pasje liggen, ook zoiets uit vervlogen tijden
Moet ik daar zelf nog achteraan, of gaat dat via mail ofzo?
top thnx!sh4dow schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:17:
Dat probleem had ik gisteravond ook, maar via deze link kun je wel een voucher ophalen: http://bsf01.com/Microsoft_Vouchers/SecondShot.aspx
Helaas ben ik vergeten de voucher in te voeren bij Prometric, dus geen gratis herkansing.
bummer van het vergeten!
Ik denk dat je in het verkeerde topic zit..maarten0009 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:44:
Gister Windows 8.1 geinstalleerd na het gebruiken van Windows 7 sinds jaren, na het terugplaatsen van een startmenu en alle metro/charms dingen disablen werkt het systeem beter dan Windows 7. Ook opmerkelijke verbeteringen in de software van windows zelf zoals het takhbeheer en windows verkenner.
Dear Widow,
Microsoft Certifications are designed to help you prove your technology skills to the world, and to further develop your professional career. Microsoft is sending you an update on your status within a potentially relevant Certification path for you.
According to our records, you currently need to pass only 2 Microsoft exams to acquire a MCSE Desktop Infrastructure Certification:
• 70-415: Implementing a Desktop Infrastructure
• 70-416: Implementing Desktop Application Environments
To work up to this you can look at 20415B: Implementing a Desktop Infrastructure.
We wish you good luck with these final steps to earn a valuable Microsoft Certification.
Best regards,
Microsoft Learning eXperiences
Oja altijd fijn als dat voor je bepaald wordtWidow schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:41:
Lol, wat ik nu weer voor mail krijg. Zometeen gaan ze nog mailen dat ik MCSE SharePoint moet gaan doen![]()
Dear Widow,
Microsoft Certifications are designed to help you prove your technology skills to the world, and to further develop your professional career. Microsoft is sending you an update on your status within a potentially relevant Certification path for you.
According to our records, you currently need to pass only 2 Microsoft exams to acquire a MCSE Desktop Infrastructure Certification:
• 70-415: Implementing a Desktop Infrastructure
• 70-416: Implementing Desktop Application Environments
To work up to this you can look at 20415B: Implementing a Desktop Infrastructure.
We wish you good luck with these final steps to earn a valuable Microsoft Certification.
Best regards,
Microsoft Learning eXperiences
Verwijderd
Wat ik eigenlijk wil weten is of dit wel is toegestaan en mag? Ik heb al geprobeerd contact op te nemen met Microsoft via een live chat, maar die weten het niet. Iemand hier die dit weet?
Het voelt een beetje als een samenvatting van de MCSA examens met een klein beetje design.
Het is een best pittig examen wat ik me kan herinneren, maar 70-414 is pittigerkibber schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:27:
Ik ben de cbt nuggets van 70-413 aan het kijken en het valt mij op dat er eigenlijk nauwelijks iets nieuws in zit. Ik heb de exam ref nog liggen maar dat zijn ook maar 245 bladzijden. Wat zijn de ervaringen met dit examen? Tot op heden denk ik: is dit het?
Het voelt een beetje als een samenvatting van de MCSA examens met een klein beetje design.
Ik kan me voorstellen dat je werk dit geregeld heeft? Dat men onderhandeld heeft over een custom cursus op basis van voorkennis (en meer zelfstudie). Doel kan zijn: lagere kosten cursus, hogere declarabiliteit (minder omzetderving) en geen onnodoge tijdverspilling als mensen de stof al (deels) beheersen.Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:03:
Mijn werk bied mij de mogelijkheid om 70-680 (6292A), 70-685 (6293A) en 70-689 (20689B) te doen met de trainingen (in-house classroom based). Nu is het zo dat op de Microsoft Learning site staat dat het per onderdeel 3 dagen training is. Ze hebben het nu zo geregeld dat de eerste 2 voor 4 dagen training is en de laatste 2 dagen.
Wat ik eigenlijk wil weten is of dit wel is toegestaan en mag? Ik heb al geprobeerd contact op te nemen met Microsoft via een live chat, maar die weten het niet. Iemand hier die dit weet?
ik kan niet meer inloggen . de website doet het prima maar zodra ik dus wil inloggen kom ik er dus niet door . meer mensen met dit probleem ??
groeten
hmm
Geen problemen hier.style2k schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:38:
hier ook iemand die trainig volg via Microsoft Virtual Academy?
ik kan niet meer inloggen . de website doet het prima maar zodra ik dus wil inloggen kom ik er dus niet door . meer mensen met dit probleem ??
groeten
@MSLearning: Good news! Born to Learn & MVA are back up and running!
Ik zou het vermelden, geeft aan dat je al langere tijd kennis hebt en deze up-to-date houd.Widow schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:27:
Wat doen jullie eigenlijk met de certificeringen op LinkedIn? Zetten jullie alles erop, of alleen het relevante? Ik wil straks mn profiel even updaten maar bedenk me net dat ik nooit mn certs erop heb gezet. Maar om nou MCSA 2003 erop te zetten lijkt me een beetje overbodig. Of is dat handig, zodat men ziet dat je al lang bezig bent met certificering?
Daarbij zou het voor mij zelfs relevant zijn omdat ik er nog mee werk op sommige servers. Al is het meeste wel 2008. Maar 2012 bijvoorbeeld hecht men hier nog geen waarde aan.
edit, 2012 wel bij m'n detacheerder maar niet waar ik werk.
[ Voor 4% gewijzigd door frankwopereis op 20-01-2014 10:01 ]
Ik heb ze er allemaal opstaan (de certificeringen, niet de examens) en dan de nieuwste bovenaan.Widow schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:27:
Wat doen jullie eigenlijk met de certificeringen op LinkedIn? Zetten jullie alles erop, of alleen het relevante? Ik wil straks mn profiel even updaten maar bedenk me net dat ik nooit mn certs erop heb gezet. Maar om nou MCSA 2003 erop te zetten lijkt me een beetje overbodig. Of is dat handig, zodat men ziet dat je al lang bezig bent met certificering?
Ja, ik ook....alles t/m MCSE on Windows NT 4.0 geloof ikYanze schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:35:
[...]
Ik heb ze er allemaal opstaan (de certificeringen, niet de examens) en dan de nieuwste bovenaan.
[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 19-04-2021 21:48 ]
Haha klein wereldje, ik kom recommendations van oud collega's tegenTheVMaster schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:21:
[...]
Ja, ik ook....alles t/m MCSE on Windows NT 4.0 geloof iknieuwste bovenaan, oudste onderaan
[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 11-10-2019 10:50 ]
Jij hebt alle examens er zelfs los op staan.. Dat wordt bij jou inderdaad wel heel onoverzichtelijk;)punisher007 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:30:
Ik heb ook alles erop staan. Maar moet eerlijk bekennen dat het wel onoverzichtelijk wordt in mijn ogen.
Sowieso wel een erg nice profiel met 50 aanbevelingen.
Ik zet alles erop. Maakt je ook beter vindbaar voor potientele andere werkgevers/recruitersWidow schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:27:
Allebei: The maximum count for the promotion has been exceeded. Please try another promotion.punisher007 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:06:
Voor de liefhebbers staan hier nog de beta codes voor de gratis MCSA Office 365 examens : http://download.microsoft...s_Announcement_FINAL.docx
Stel je hebt geen enkel certificaat, hoe haal je zo snel mogelijk MCSE Server Infrastructure en/of
MCSE Desktop Infrastructure? In de zin van wat zijn de vereisten om betreffende MCSE's te kunnen halen (welke MCSA moet je bijv. gehaald hebben)?
Als ik het goed begrijp haal je eerst de 3 examens voor bijv. Windows Server 2012, waarna je nog 2 electives moet doen uit de categorie voor MCSE en dan ben je MCSE. Is dat correct?
[ Voor 22% gewijzigd door The__Virus op 24-01-2014 08:24 ]
Juist en 415 en 416 zijn desktop, dan hoef je 413 en 414 (beiden infra) niet te doen.Jazzy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:09:
Gast, dat is echt super makkelijk te vinden. Als je Googlet op de naam van de certificering dan kom je hier: http://www.microsoft.com/...ucture-certification.aspx Daar staat precies welke vijf stappen je moet doen.
Ik heb de kans om via dit bedrijf m'n Server 2012 certificering te halen (upgrade vanaf 2008) maar ik wil graag weten hoe andere mensen het online gebeuren hebben ervaren, en hoe het precies in z'n werk gaat.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb mezelf geregistreerd voor de gratis 70-409, en die staat voor maandag aanstaande.
Nou heb ik geen tijd om daar voor te leren, en aangezien ik er nog nooit mee heb gewerkt doe ik dat ook niet zo eventjes..
Als gratis examen vond ik het leuk om te proberen, maar ik moet 24euro betalen om hem te verzetten (limiet van 1 werkdag overschreden, dom van mezelf!).
Nu wil ik hem dus cancelen, maar dat kost ook 24 euro...
Wat gebeurd er als ik niet kom opdagen? Ik dacht ik cancel hem netjes maar 24 euro vind ik een beetje overdreven.
Dan kan ik nog beter komen, keihard falen, en weer gaan. Maar omdat ik toch fail spendeer ik m'n tijd liever elders aan:)
Was 70-411 pittiger dan 410?Oogje schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 23:30:
Vandaag 70-411 gehaald....als ik nu eind februari 412 haal dan is mijn 90 days to MCSA geslaagd
Ik vond van niet maar dat ligt volgens mij ook gedeeltelijk aan het feit dat ik een aantal gebieden van het examen de laatste tijd veel in de praktijk gebruikt heb.
Ik heb er ook alles opstaan, maar het is wel zo dat je dan helemaal gek wordt van al die recruiters.........wordt bijna wekelijks gestalked of ik interesse heb blablablashadowman12 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:25:
[...]
Ik zet alles erop. Maakt je ook beter vindbaar voor potientele andere werkgevers/recruiters
Er gebeurt niets, je examen 'vervalt' gewoon en je bent je geld kwijt.frankwopereis schreef op maandag 27 januari 2014 @ 08:30:
Kan iemand mijn vraag nog beantwoorden? Wat gebeurd er als je niet komt opdagen bij een examen? Kost dat geld en zo ja hoeveel? Het is een beetje een zootje maar ik kom er niet aan toe helaas
Weet niet wanneer je je examen geplanned hebt, maar deze kun je via de website van Prometric verzetten.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Oké, dat is niet zo'n ramp. Het is een gratis examen van een product waar ik niets mee doe en geen ervaring in heb. Dus hoef hem ook niet zo nodig te halen.ZeRoC00L schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:12:
[...]
Er gebeurt niets, je examen 'vervalt' gewoon en je bent je geld kwijt.
Weet niet wanneer je je examen geplanned hebt, maar deze kun je via de website van Prometric verzetten.
Ik wou hem netjes cancelen via Prometric, maar dat kostte mij 24 euro:S Beetje raar als er toch al "betaald" is voor het examen
Situatie momenteel:
- 70-640 in the pocket
- 70-642 in the pocket
Mijn oorspronkelijke plan:
- 70-646 halen en MCSA 2008 worden
- 70-417 halen en MCSA 2012 worden
Dit omdat de "oude" MCITP examens zouden vervallen op 31 januari (dan doel ik op de 70-643 en de 647). Echter, na wat uitzoekwerk blijkt dat deze examens nog beschikbaar blijven tot 31 juli, ik kan ze ook nog inplannen via Prometric.
Op school heb ik net 8 weken 70-643 cursus achter de rug en zou in principe kunnen beginnen met voorbereiden voor het examen. De 647 komt over ongeveer 2 maanden nog aan bod als cursus en de 680 heb ik vorig jaar al gehad, dat is een kwestie van voorbereiden en halen. Ik zou dus in principe MCITP: EA nog kunnen halen. Ik moet dan 3 examens maken en upgraden naar 2012. 4 in totaal dus. Terwijl ik met mijn oorspronkelijke plan met 2 examens er zou zijn.
Wat is wijsheid? MCITP: EA halen onder het motto, staat leuk op CV/LinkedIn en verrijkt mijn kennis toch enigszins, of gewoon mijn oorspronkelijke plan volgen? Het scheelt namelijk wel ongeveer 250 euro.
Indien mogelijk de langste route. 2008 MCITP:EA en dan naar MCSA 2012 upgraden. Daarna van de 2012 MCSA een MCSE status maken (2 examens)Mandera schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:36:
Ik zit even te twijfelen hoe ik mijn certificeringstraject ga vervolgen:
Situatie momenteel:
- 70-640 in the pocket
- 70-642 in the pocket
Mijn oorspronkelijke plan:
- 70-646 halen en MCSA 2008 worden
- 70-417 halen en MCSA 2012 worden
Dit omdat de "oude" MCITP examens zouden vervallen op 31 januari (dan doel ik op de 70-643 en de 647). Echter, na wat uitzoekwerk blijkt dat deze examens nog beschikbaar blijven tot 31 juli, ik kan ze ook nog inplannen via Prometric.
Op school heb ik net 8 weken 70-643 cursus achter de rug en zou in principe kunnen beginnen met voorbereiden voor het examen. De 647 komt over ongeveer 2 maanden nog aan bod als cursus en de 680 heb ik vorig jaar al gehad, dat is een kwestie van voorbereiden en halen. Ik zou dus in principe MCITP: EA nog kunnen halen. Ik moet dan 3 examens maken en upgraden naar 2012. 4 in totaal dus. Terwijl ik met mijn oorspronkelijke plan met 2 examens er zou zijn.
Wat is wijsheid? MCITP: EA halen onder het motto, staat leuk op CV/LinkedIn en verrijkt mijn kennis toch enigszins, of gewoon mijn oorspronkelijke plan volgen? Het scheelt namelijk wel ongeveer 250 euro.
Zou ik hebben gedaan:)
Ik dacht na de 50 vragen die nog wel te doen waren dat ik klaar was, toen kwamen er nog 2 surveys van elk 5 vragen en die waren erg moeilijk. Ik wou de 70-680 + 70-686 doen om met 1 examen te upgraden naar mcsa server 2012. Misschien dit examen laten zitten en toch voor de 3 examens van mcsa server 2012 gaan? Ik heb nog een second shot voor de 70-686
This MCSE certification requires you to show continued ability to perform in your chosen solution area by completing a recertification exam every three years.
Bron: http://www.microsoft.com/...ucture-certification.aspx
Als je MCSE 2012 ben moet je dus na 3 jaar een hercertificering doen. Iemand een idee wat je daar precies voor moet doen?
Volstaat elk examen? Of alles opnieuw?
Ik kan er weinig over vinden...
Edit: link gefixt
[ Voor 6% gewijzigd door dude88 op 31-01-2014 14:48 ]
Die bron werkt niet, is maar een halve link.. Je hoeft niet iedere 3 jaar een hercertificering te doen.dude88 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:28:
Ik zie het volgende staan op de MCSE pagina:
This MCSE certification requires you to show continued ability to perform in your chosen solution area by completing a recertification exam every three years.
Bron: http://www.microsoft.com/...ucture-certification.aspx
Als je MCSE 2012 ben moet je dus na 3 jaar een hercertificering doen. Iemand een idee wat je daar precies voor moet doen?
Volstaat elk examen? Of alles opnieuw?
Ik kan er weinig over vinden...
Dat staat er namelijk wel dat je opnieuw een examen moet doen.
Bij MCSA staat dit overigens niet. Daarbij kan ik mij dat ook niet herinneren bij de oudere versies.
[ Voor 46% gewijzigd door dude88 op 31-01-2014 14:50 ]
Ik had begrepen dat het net zoals bij Cisco werkt (de bedenker van de 2012 certificering komt bij Cisco vandaan) is dat je per 3 jaar minstens een examen moet doen om je hele certificering niet te laten verlopen.frankwopereis schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:43:
[...]
Die bron werkt niet, is maar een halve link.. Je hoeft niet iedere 3 jaar een hercertificering te doen.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Dat zou een bak zijn.....het lijkt mij (op dit moment is het nog niet voorgekomen) dat er een speciaal examen voor komt. Dus voor MCSE Server Infra een MCSE Server Infra her-examen en voor MCSE Private cloud een MCSE Private Cloud her-examen. Het gaat er natuurlijk om dat stof gewoon opnieuw gechecked wordt...dude88 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:56:
Is elk willekeurig examen dan voldoende of...?
Bijvoorbeeld iets simpels als Windows 8?
Nee, het moet iets van het MCSE traject zijn. Windows 8 komt niet verder dan MCSA. Het gekke van wat ik begrepen had dat als je MCSE Private Cloud bent dat je die binnen 3 jaar kan hercertificeren met behulp van 70-331 dat bij SharePoint hoort. Maar corrigeer me als ik het fout heb.dude88 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:56:
Is elk willekeurig examen dan voldoende of...?
Bijvoorbeeld iets simpels als Windows 8?
Het laatste waar ik op zit te wachten is dat je net in een ander traject zit en je een herexamen tussendoor moet doen.
Het liefst zou ik direct een traject in gaan om te upgraden naar MCSE 201x, maar of dat nu binnen 2 jaar al beschikbaar is betwijfel ik...
Als je naar de geschiedenis van de Microsoft certificeringen bekijkt: 2000, 2003, 2008, 2012.... verwacht ik de eerste aanpassing pas in 2016. Bij de r2 versies zijn de certificeringen niet aangepast.dude88 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:20:
Ik vind het wel vervelend dat hier nog zo weinig over bekend is.
Het laatste waar ik op zit te wachten is dat je net in een ander traject zit en je een herexamen tussendoor moet doen.
Het liefst zou ik direct een traject in gaan om te upgraden naar MCSE 201x, maar of dat nu binnen 2 jaar al beschikbaar is betwijfel ik...
Zo heb ik het gedaan en ik zou adviseren het ook zo te doen, MCITP:EA is een veel gevraagde certificering en zo ongeveer de hoogste die je voor 2008 kan halenfrankwopereis schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:03:
[...]
Indien mogelijk de langste route. 2008 MCITP:EA en dan naar MCSA 2012 upgraden. Daarna van de 2012 MCSA een MCSE status maken (2 examens)
Zou ik hebben gedaan:)
MCITP: EA is niet meer te halen omdat ze EA specifieke examens (70-643 en 70-647) eruit gedonderd hebben. Je kan nu alleen nog maar 70-646 halen (SA). Daarnaast krijg je de MCITP: EA nu helemaal niet meer alles wordt op 1 hoop gegooid MCSA Windows 2008.Widow schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:37:
[...]
Zo heb ik het gedaan en ik zou adviseren het ook zo te doen, MCITP:EA is een veel gevraagde certificering en zo ongeveer de hoogste die je voor 2008 kan halen
Ik zie de examens niet op de lijst met retired examens staan, volgens mij kan je ze gewoon nog halenRudi Vader schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:41:
[...]
MCITP: EA is niet meer te halen omdat ze EA specifieke examens (70-643 en 70-647) eruit gedonderd hebben. Je kan nu alleen nog maar 70-646 halen (SA). Daarnaast krijg je de MCITP: EA nu helemaal niet meer alles wordt op 1 hoop gegooid MCSA Windows 2008.
http://www.microsoft.com/...-certification-exams.aspx
Inderdaad.... wel vreemd. Op de MS site staat bij het examen zelf ook geen retired staan maar bij MCSA 2008 worden de examens niet genoemd. Ik weet zeker dat ze er ooit op gestaan hebben. Misschien dat ze toch tot inkeer gekomen zijn. Misschien commercieel toch handig om iemand 5x examen te laten doen voor iets wat bij de nieuwe certificering hetzelfde is als met 3x een examen.Widow schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:45:
[...]
Ik zie de examens niet op de lijst met retired examens staan, volgens mij kan je ze gewoon nog halen![]()
Voor de certificering maakt het niet uit. Het blijft hoe dan ook MCSA Windows Server 2008.
[ Voor 6% gewijzigd door Rudi Vader op 31-01-2014 17:01 ]
tm 31 juni of julie geloof ik. de SA blijft nog voorlopig.Widow schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:45:
[...]
Ik zie de examens niet op de lijst met retired examens staan, volgens mij kan je ze gewoon nog halen![]()
'Pedr0 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:34:
Volgende week m'n eerste examen van 2014 maar eens inplannen.....het is toch alweer dik 2 à 3 maanden geleden. 74-409 staat op het programma. Mensen die hem al hebben gedaan?
Ja, ik heb hem al een keer gedaan, en ik ga hem maandag weer doen.
Hangt van het examen af, als er vragen zijn die niet kloppen of dat soort dingen dan doen ik het zeker dingen, of de vraagstelling raar is. Het heeft zeker nut, Microsoft Learning heeft een pshychometrican die dat allemaal doorneemt en eventueel actie op onderneemt, recentelijk heeft ze nog geblogd op Born to Learn of wat ze in 2013 allemaal heeft gedaan, was wel interessante post vond ik:Megamind schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:17:
Vullen jullie trouwens aan het einde van het examen ook het commentaar per vraag in? Ik zie mezelf altijd in tijdsnood, maar heeft het überhaupt nut?
A Look Back at 2013: A Year in Numbers from an Exam Perspective
[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 01-02-2014 21:26 ]
Ja, eerste keer gezakt met één foutje teveel, tweede keer wel geslaagd. Het bleek toch iets breder te zijn dan alleen hyper-v en system centerPedr0 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:34:
Volgende week m'n eerste examen van 2014 maar eens inplannen.....het is toch alweer dik 2 à 3 maanden geleden. 74-409 staat op het programma. Mensen die hem al hebben gedaan?
Dat weet niemand, voorlopig nog lang genoeg.Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:25:
70-410 nu aan het leren, ik weet geen eens tot wanneer server 2008 gemaakt kan worden..
Verwijderd
oh ships, ik bedoelde 70-640frankwopereis schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:02:
[...]
Dat weet niemand, voorlopig nog lang genoeg.
Gezien het topic begreep ik dat
Aangezien MCITP: 2008 EA weer verlengt is tot 31 Juni 2014, zal MCSA 2008 voorlopig ook nog niet verdwijnen.frankwopereis schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:07:
[...]
Gezien het topic begreep ik datMaar voorlopig is die gewoon nog beschikbaar. Heel MCSA 2008 is nog te maken..
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.