[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 45 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Inmiddels ben ik mcsa windows 7! :)
Volgende is de upgrade naar mcsa win8 en het mcsa server 2012 traject (en itil moet ik er ook nog bij gooien!)

Stel dat er een upgrade komt/is van het product, wat gebeurd er dan met de examens?
Voorbeeld:
Microsoft doet de release van server 2012 r2. Gaan de examens bij de release van windows server r2 dan over de r2 of over de eerste release?

Extra vraagje:
Zijn alle boeken al uit voor het mcsa server 2012 traject? Zelfde vraag voor de upgrade naar mcsa win8.
Want zelf kan ik de betrokken microsoft press boeken niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:34

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

hanzer schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:59:
Inmiddels ben ik mcsa windows 7! :)
Volgende is de upgrade naar mcsa win8 en het mcsa server 2012 traject (en itil moet ik er ook nog bij gooien!)

Stel dat er een upgrade komt/is van het product, wat gebeurd er dan met de examens?
Voorbeeld:
Microsoft doet de release van server 2012 r2. Gaan de examens bij de release van windows server r2 dan over de r2 of over de eerste release?

Extra vraagje:
Zijn alle boeken al uit voor het mcsa server 2012 traject? Zelfde vraag voor de upgrade naar mcsa win8.
Want zelf kan ik de betrokken microsoft press boeken niet vinden...
Dat je de boeken niet kan vinden kan kloppen, die zijn er inderdaad nog niet.

Examen wordt meteen R2, en er komen dan gratis documenten beschikbaar met de verschillen tussen R1 en R2. Als je die doorneemt kan je met een R1 boek een R2 examen maken.

Er zijn ook andere vendors als alleen MS Press, kijk eens op comcol.nl

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Bedankt! Dat moest ik weten!

Inderdaad, er zijn ook andere vendors, echter werkt ik nu al jaren met de ms press boeken zonder problemen. Never change a winning team :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awh84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 13:08
Ik heb vorige week alsnog 70-646 gehaald, 781 punten. Ik heb nu 70-640 70-642 en 70-646 Nu is de volgende stap upgraden naar 70-417.

Ik heb Het ExamRef boek in huis. Is dit tezamen met een beetje oefenen voldoende? Of moet ik extra mijn best doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

ahuibers schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:46:
Ik heb vorige week alsnog 70-646 gehaald, 781 punten. Ik heb nu 70-640 70-642 en 70-646 Nu is de volgende stap upgraden naar 70-417.

Ik heb Het ExamRef boek in huis. Is dit tezamen met een beetje oefenen voldoende? Of moet ik extra mijn best doen?
Naja het is informatie van 3 examens in 1 boek. Normaal heb je per examen 3 van zulke dikke pullen. Een beetje oefenen kan geen kwaad denk ik.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:28
Afgelopen week had ik de nieuwsbrief van prometric in de e-mail zitten met onderstaand:

Examens in de avond en op zaterdag
Sinds 1 november biedt Compu'Train als enige IT-opleider in Nederland de mogelijkheid om ook in de avonduren examen te doen. Met deze extra mogelijkheid in de avond kunt u nog flexibeler examen doen bij Compu'Train. De service begint in het examencentrum in Utrecht en wordt later uitgebreid naar de overige examencentra van Compu'Train.

Site

Als ik de text en website goed begrijp zou het nu dus mogelijk moeten zijn. Ze.verwijzen voor een. MS examen zoals gewoonlijk naar prometric maar op hun site is echter niks terug te vinden.

Zijn er hier mensen die meer weten over dit fenomeen :9

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
frankwopereis schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:10:
[...]

De ochtenden "daarna"? Die snap ik even niet ;)
Sorry voor de late respons, maar het zijn twee sessies in de avond van 6u tot 2u 's nachts. Als ik tot 2u 's nachts online ben, ga ik niet de dag erna om 7u op kantoor zijn :) dus dat bedoel ik met de ochtenden daarna :P

Voucher code krijg je idd na de sessies waarschijnlijk pas, als ze zien dat je daadwerkelijk bent ingelogd en mee hebt gedaan.
ZeRoC00L schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:30:
70-414 is binnen. 700 punten, dus op het nippertje.
Wel (te)veel vragen over de System Center producten.
Was het maar een System Center examen, dan bakte ik er tenminste nog wat van, laatst echt gefaald met de 414 :P Ik doe nooit wat met storage en het halve examen ging over storage. Helaas heb ik niet ff een Equallogic rondzwerven, dus ik vroeg me af of iemand iets van een SAN of iSCSI simulator aan kan raden voor Hyper-V? Het meeste wat ik vind is bedoelt voor Windows Server en aangezien ik Windows 8 op al mn hypervisors draai, kan ik er niet zoveel mee.

Ik kan ook een boot from VHD doen en dan WS 2012 R2 installeren, maar als er iSCSI simulators zijn voor Hyper-V voor Windows 8 bespaart dat weer wat tijd :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33
Gewoon een VM maken met Server 2012 met een extra vhd, dan kun je die 2012 als Iscsi target gebruiken.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Widow schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:48:
[...]

Sorry voor de late respons, maar het zijn twee sessies in de avond van 6u tot 2u 's nachts. Als ik tot 2u 's nachts online ben, ga ik niet de dag erna om 7u op kantoor zijn :) dus dat bedoel ik met de ochtenden daarna :P

Voucher code krijg je idd na de sessies waarschijnlijk pas, als ze zien dat je daadwerkelijk bent ingelogd en mee hebt gedaan.

[...]

Was het maar een System Center examen, dan bakte ik er tenminste nog wat van, laatst echt gefaald met de 414 :P Ik doe nooit wat met storage en het halve examen ging over storage. Helaas heb ik niet ff een Equallogic rondzwerven, dus ik vroeg me af of iemand iets van een SAN of iSCSI simulator aan kan raden voor Hyper-V? Het meeste wat ik vind is bedoelt voor Windows Server en aangezien ik Windows 8 op al mn hypervisors draai, kan ik er niet zoveel mee.

Ik kan ook een boot from VHD doen en dan WS 2012 R2 installeren, maar als er iSCSI simulators zijn voor Hyper-V voor Windows 8 bespaart dat weer wat tijd :)
Bij CBT Nuggets raden ze altijd StarWind iSCSI SAN Free aan. Geen idee of dit is wat je zoekt. Anders inderdaad gewoon naar een 2012 VM gebruiken met een extra VHD.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 21:59
StarWind iSCSI SAN Free edition is inderdaad wat je nodig hebt. Hier kan je alles mee doen wat je nodig hebt.

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Nou, op dat virtual event kan niet worden ingelogd. Een beste fuckup Microsoft..... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:14

ralpje

Deugpopje

Ging inderdaad een beetje brakjes, maar ik zit er middenin nu.
Conclusie: alles wat VMWare al jaren kan kan nu ook in Hyper-V 2012R2 maar dan minder logisch, ofzo.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
SkiFan schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:21:
Nou, op dat virtual event kan niet worden ingelogd. Een beste fuckup Microsoft..... :-(
Wat lukt er niet dan....? ik zat er rond 19:30 even in en toen was er ong. 4500 man ingelogd....

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 20-11-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 10:49
Ik kwam er ook niet op gisteravond. Site hing heel lang vast tijdens inloggen om vervolgens met een foutmelding terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Ben er op een gegeven moment maar mee gestopt. Zelfde probleem als Mandera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ik ben er helaas niet aan begonnen. Was gisteren pas 20:00 terug van een cursus, en vandaag ben ik ook pas na 20:00 terug van m'n werk. En zo laat heb ik geen zin meer om daar aan te beginnen, je valt immers midden in een uitleg binnen..
Dan zal ik overigens ook wel niet die Hyper-V voucher krijgen of wel? (ik heb me wel ingeschreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
frankwopereis schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:34:
Ik ben er helaas niet aan begonnen. Was gisteren pas 20:00 terug van een cursus, en vandaag ben ik ook pas na 20:00 terug van m'n werk. En zo laat heb ik geen zin meer om daar aan te beginnen, je valt immers midden in een uitleg binnen..
Dan zal ik overigens ook wel niet die Hyper-V voucher krijgen of wel? (ik heb me wel ingeschreven)
ik heb begrepen dat die na afloop verstuurd wordt via de mail, met hetzelfde mailtje waarmee ook de opname link wordt verstuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

TheVMaster schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:15:
[...]

ik heb begrepen dat die na afloop verstuurd wordt via de mail, met hetzelfde mailtje waarmee ook de opname link wordt verstuurd...
Maar je moet wel het event een keer hebben opgestart neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
frankwopereis schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:11:
[...]

Maar je moet wel het event een keer hebben opgestart neem ik aan?
Eh.....ik las het in de FAQ van het event, maar hoe het precies zit weet ik niet. Ga er voor het gemak maar vanuit dat je gewoon bij het event aanwezig moet zijn om de voucher te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
TheVMaster schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:29:
[...]

Eh.....ik las het in de FAQ van het event, maar hoe het precies zit weet ik niet. Ga er voor het gemak maar vanuit dat je gewoon bij het event aanwezig moet zijn om de voucher te krijgen.
Iedereen die zich heeft ingeschreven krijgt een mail naar de video recording, dus ook een voucher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Zo las ik het idd ook, en via de FAQ ook nog een code om 50 credits bij de VACademy bij te schrijven. Niet dat dat veel waard is, maar goed :p
Wel mooi trouwens dat in praktisch elke slide het VMWare equivalent even genoemd wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Net terug van 70-486, net gehaald met 718, vond er toch veel strikvragen inzitten en ook veel vragen waar 1 woordje anders is, toch lastig :P

Jammer dat je op het einde maar 5 minuten krijgt om je comments te plaatsen, kon niet alle vragen meer langslopen.

• HKLM_
Momenteel ben ik aan het kijken voor het examen van 415, echter zijn hier nog geen boeken voor beschikbaar. Weet iemand waarom het zolang duurt voordat de boeken worden vrij gegeven. De examen zijn al een tijde beschikbaar volgens mij.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Downloader91 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:29:
Momenteel ben ik aan het kijken voor het examen van 415, echter zijn hier nog geen boeken voor beschikbaar. Weet iemand waarom het zolang duurt voordat de boeken worden vrij gegeven. De examen zijn al een tijde beschikbaar volgens mij.
De samenwerking tussen Microsoft Press en OReilly die niet al te best verloopt, daarom heeft Microsoft Press ook besloten het weer zelf te gaan doen.

Maar is het een optie om goed naar de exam prep guide te kijken en daarbij allemaal linkjes te zoeken, en een soort wiki te maken? En daarnaast oefenen in een lab?

Er is trouwens al wel een video training van CBT Nuggets beschikbaar:
Microsoft 70-415 MCSE: Desktop Infrastructure

[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 22-11-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
*knip* Niet vragen om zaken die niet zijn toegestaaan!

[ Voor 74% gewijzigd door TheVMaster op 25-11-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Dat mag hier niet, bovendien kan je gebanned worden van Microsoft examens als er een vermoede bestaat dat je braindumps gebruikt.

[ Voor 30% gewijzigd door TheVMaster op 25-11-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
oops verkeerd begrepen, wist niet dat braindumps de echte antwoorden waren. Dacht meer aan een samenvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Thunder00x schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:18:
oops verkeerd begrepen, wist niet dat braindumps de echte antwoorden waren. Dacht meer aan een samenvatting.
Je leert het meeste als je zelf een samenvatting maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Thunder00x schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:18:
Mwa, met je vraag/toevoeging "Liefst de vragen die in het examen gebruikt worden" lijkt me dat niet echt verkeerd begrepen. Maar dat ter zijde......

--
MeasureUp heeft goede oefenexamens met veel uitleg waarom een bepaald antwoord het juiste antwoord is, maar dat kost dan ook wel wat. Daar tegen over staat dan wel als je 2x voor een bepaald examen zakt, je de kosten voor je oefenexamens terug kan krijgen ( http://www.measureup.com/Test-PassGuarantee.aspx ) en met Second Shot kan je (als je alles juist doet bij de registratie voor het eerste examen - zie http://www.microsoft.com/learning/en-us/second-shot.aspx ) de retake gratis doen.
http://www.measureup.com/...-7-Configuring-P1106.aspx

[ Voor 42% gewijzigd door Qwerty-273 op 25-11-2013 15:29 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Qwerty-273 schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:22:
[...]

Mwa, met je vraag/toevoeging "Liefst de vragen die in het examen gebruikt worden" lijkt me dat niet echt verkeerd begrepen. Maar dat ter zijde......

--
MeasureUp heeft goede oefenexamens met veel uitleg waarom een bepaald antwoord het juiste antwoord is, maar dat kost dan ook wel wat. Daar tegen over staat dan wel als je 2x voor een bepaald examen zakt, je de kosten voor je oefenexamens terug kan krijgen ( http://www.measureup.com/Test-PassGuarantee.aspx ) en met Second Shot kan je (als je alles juist doet bij de registratie voor het eerste examen - zie http://www.microsoft.com/learning/en-us/second-shot.aspx ) de retake gratis doen.
Wat maakt dit wél legaal dan?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
dfrenner schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:26:
[...]

Wat maakt dit wél legaal dan?
Omdat dit bedrijf geen officieel gelekte examenvragen gebruikt. En ze hebben contactgegevens in de VS, sites al Testking, etc hebben ook vaak geen contactgegevens in de VS, maar in Pakistan of iets dergelijks....al betekend dit officieel dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
TheVMaster schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:24:
Omdat dit bedrijf geen officieel gelekte examenvragen gebruikt. En ze hebben contactgegevens in de VS, sites al Testking, etc hebben ook vaak geen contactgegevens in de VS, maar in Pakistan of iets dergelijks....al betekend dit officieel dus niets.
Okee, amar dat weet je van te voren natuurlijk niet...
Dus staat er ergens beschreven wat je wel en niet mag gebruiken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
dfrenner schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:42:
[...]

Google maar op Non Disclosure Agreements Microsoft en je hebt de spelregels

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

dfrenner schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:42:
[...]

Deze blog zal het wellicht iets voor je verduidelijken. http://borntolearn.mslear...bad.aspx#fbid=Oo9nhUWL7tB
How does one recognize brain dump material? Like I said, no legitimate training or test prep site will have the actual answers from a test. Look for promises like:

· Actual questions or answers
· 100% real test questions
· Guarantees that you will have access to all test materials
· Claims that all you have to do is “memorize” the material to pass

[ Voor 39% gewijzigd door Jay-v op 26-11-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

MeasureUp is een Microsoft Certified Practice Test Provider. Ook Transcender is een MCPTP.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:41
Gisteren gezakt voor de 70-341 Exchange 2013 maar geslaagd voor de 70-413 Windows Server 2012.

Het 70-341 examen leek mij makkelijker dan 70-413 maar gezakt met 653 punten. Veel Powershell vragen en dat verwachte ik ook maar een hoop cmdlets die je eigenlijk nooit gebruikt.

Het 70-413 examen was vrij theoretisch en de case studies vrij breed en veel informatie die je eigenlijk niet nodig hebt voor de vragen. Je krijgt de case studie voorgeschoteld voordat je de vragen krijgt en je kunt de tekst lezen tijdens de vragen. Wat ik deed was direct naar de eerste vraag gaan, de vraag lezen en dan de case studie. Op die manier focus je beter op de details die belangrijk zijn voor de vraag. Het werkte goed voor mij en ik slaagde met 866.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Mentox schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:35:
Gisteren gezakt voor de 70-341 Exchange 2013 maar geslaagd voor de 70-413 Windows Server 2012.

Het 70-341 examen leek mij makkelijker dan 70-413 maar gezakt met 653 punten. Veel Powershell vragen en dat verwachte ik ook maar een hoop cmdlets die je eigenlijk nooit gebruikt.

Het 70-413 examen was vrij theoretisch en de case studies vrij breed en veel informatie die je eigenlijk niet nodig hebt voor de vragen. Je krijgt de case studie voorgeschoteld voordat je de vragen krijgt en je kunt de tekst lezen tijdens de vragen. Wat ik deed was direct naar de eerste vraag gaan, de vraag lezen en dan de case studie. Op die manier focus je beter op de details die belangrijk zijn voor de vraag. Het werkte goed voor mij en ik slaagde met 866.
Ik maak ook al sinds jaar en dag mijn toetsen etc. op die manier, werkt indd fijn en snel.
Gefeliciteerd met de 413 dan maar, Exchange toch nog maar een keer;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:22:
[...]

--
Verkeerd geformuleerd dan excuus :) . Bedoelde meer de manier waarop de vragen gesteld worden, heb van een collega begrepen dat dit anders word gedaan als in de oefenexamens die ik gebruikt heb tot nu toe.

Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Zojuist mijn gratis examen 74-409 geboekd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

shadowman12 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 21:29:
Zojuist mijn gratis examen 74-409 geboekd :)
Thank you for registering for your 74-409 Server Virtualization with Windows Server and System Center exam voucher. The number of free exams is limited so schedule your exam soon.

Your voucher number is xxxxxxxxxx.

This voucher is valid for 74-409 Server Virtualization with Windows Server and System Center exam.

Vouchers expire and all exams must be taken by June 30, 2014

You will receive an email shortly with this Voucher number.

Please write your voucher code down and keep it in a safe place. You will need it when you schedule your exam. To register for your exam, go to ProMetric Registration and when prompted, use your voucher code to schedule your exam.

### vraag ###
Betekend dit dat ik nu echt moet registreren? Ik zou dit graag april volgend jaar ofzo doen, omdat ik nog niks van hyper-v weet, maar ik weet natuurlijk nu nog niet wanneer ik kan..
Mijn vraag is met name 'n.à.v. de tweede zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
Normaliter is er inderdaad een limiet. Ik zou persoonlijk voor de zekerheid nu schedulen en eventueel daarna herplannen. Desondanks heb ik ook al meegemaakt bij een andere partij (Comptia) dat als men x aantal examens heeft gehad, dat je het examen niet meer kan afnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door punisher007 op 01-12-2013 14:44 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
punisher007 schreef op zondag 01 december 2013 @ 14:44:
Normaliter is er inderdaad een limiet. Ik zou persoonlijk voor de zekerheid nu schedulen en eventueel daarna herplannen. Desondanks heb ik ook al meegemaakt bij een andere partij (Comptia) dat als men x aantal examens heeft gehad, dat je het examen niet meer kan afnemen.
Herplannen kost tegenwoordig wel geld, vroeger was dat gratis. Ik heb het examen ook ingepland om te voorkomen dat ik tegen het limiet aan loop.

Ik ben ook wel benieuwd of mensen hier dit examen al gedaan hebben (74-409)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Herplannen is volgens mij nog steeds gratis zolang je het maar ruim op tijd doet. Heb zelf even geen tijd om me boor te bereide n voor het examen. Zal dus waarschijnlijk pas na het nieuwe jaar zijn dat ik hem doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ook geplanned, kan maximaal 8 weken vooruit:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Heb de mijne ook geplanned, 9 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

punisher007 schreef op zondag 01 december 2013 @ 18:26:
Herplannen is volgens mij nog steeds gratis zolang je het maar ruim op tijd doet. Heb zelf even geen tijd om me boor te bereide n voor het examen. Zal dus waarschijnlijk pas na het nieuwe jaar zijn dat ik hem doe.
Helaas niet meer, wanneer je herpland of annuleerd kost dat 24 euro, ook als je dit ruim een week voor de plan datum doet, daar liep ik een poosje geleden tegen aan.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 02-12-2013 10:21 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik heb het even nagekeken :
https://www.prometric.com...ulecancellation-faqs.aspx
Q: When is the rescheduling / cancellation fee applied?
A: There is no charge to reschedule or cancel bookings that are 15 or more days from the date of original booking. However, any rescheduling/cancellations less than 15 days to the date of original booking will be assessed a fee.
Deze was voor mij nieuw trouwens:
Q: Are there any exceptions to the reschedule/cancellation fee?
A: Yes, free exams for Microsoft employees and free beta exams are exempt from the reschedule/cancellation fee. Candidates are still required to reschedule/cancel at least 1 business day prior to their appointment. You will need to contact the Regional Prometric Contact Center directly in order to reschedule without the fee in these cases only. To locate contact information, please visit www.prometric.com/microsoft and click “Contact Numbers” on the left-hand toolbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
_Dune_ schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:19:
[...]

Helaas niet meer, wanneer je herpland of annuleerd kost dat 24 euro, ook als je dit ruim een week voor de plan datum doet, daar liep ik een poosje geleden tegen aan.
Dit zag ik gisteren dus ook in mijn Prometric staan, terwijl ik elders las dat het gratis was tot 1 dag van te voren.

Volgende week woensdag pak ik eindelijk de langverwachte draad weer op met betrekking tot Microsoft-certificering. 70-642 examen dan.

Op het verlanglijstje staan vervolgens nog, 74-409 (voucher), 70-646 en 70-417 om zo binnen nu en een jaar wel MCSA 2012 te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
Een tijdje geleden begonnen met het upgrade traject van MCSA 2003 naar 2008. Hiervoor heb ik het 70-648 examen gehaald. Helaas voor 70-646 gezakt. Weet iemand wanneer dit laatste examen vervalt?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Sharpp schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:34:
Een tijdje geleden begonnen met het upgrade traject van MCSA 2003 naar 2008. Hiervoor heb ik het 70-648 examen gehaald. Helaas voor 70-646 gezakt. Weet iemand wanneer dit laatste examen vervalt?
Met 70-648 ben je toch al MCSA 2008? Dan heb je toch geen 70-646 nodig? Op deze lijst staat hij nog niet, dus voorlopig nog wel. De examens die op 31 juli 2014 vervallen staan daar ook op.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shadowman12 schreef op zondag 01 december 2013 @ 18:22:
[...]

Herplannen kost tegenwoordig wel geld, vroeger was dat gratis. Ik heb het examen ook ingepland om te voorkomen dat ik tegen het limiet aan loop.

Ik ben ook wel benieuwd of mensen hier dit examen al gedaan hebben (74-409)
Herplannen kost helemaal geen geld (zoals al gezegd : punisher007 in "[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9"). Om het even te testen heb ik mijn examen een dag later ingepland.

Prometric 01

En het lukt gewoon...

Prometric 02

Overigens wil ik m'n examen ook graag ergens in maart of april doen, heb in m'n agenda gewoon ff een herinnering aangemaakt zodat ik hem half januari weer even een paar weken later kan plannen :+
Mandera schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:40:
[...]

Dit zag ik gisteren dus ook in mijn Prometric staan, terwijl ik elders las dat het gratis was tot 1 dag van te voren.

[...]
Dit is al een aantal jaren opgerekt naar 15 dagen.....helaas moet je anders gewoon betalen :( slechte zaak denk ik, maar voor de examencentra snap ik het wel. Die moeten toch een examen voor je downloaden en klaar zetten....lullig als je dan een dag van te voren (gratis) kunt cancellen.

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 04-12-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheVMaster schreef op woensdag 04 december 2013 @ 00:11:
[...]

Herplannen kost helemaal geen geld (zoals al gezegd : punisher007 in "[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9"). Om het even te testen heb ik mijn examen een dag later ingepland.

[afbeelding]

En het lukt gewoon...

[afbeelding]

Overigens wil ik m'n examen ook graag ergens in maart of april doen, heb in m'n agenda gewoon ff een herinnering aangemaakt zodat ik hem half januari weer even een paar weken later kan plannen :+

[...]

Dit is al een aantal jaren opgerekt naar 15 dagen.....helaas moet je anders gewoon betalen :( slechte zaak denk ik, maar voor de examencentra snap ik het wel. Die moeten toch een examen voor je downloaden en klaar zetten....lullig als je dan een dag van te voren (gratis) kunt cancellen.
Niet helemaal duidelijk geweest dan, het kost geld als je het korter dan 15 dagen vantevoren doet, dat bedoede ik eigenlijk. Ik plan eigenlijk met niks zo ver vooruit (zeker geen 15 dagen vantevoren). Examendata zelf wel, dat plan ik een maandje vantevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
Rudi Vader schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 23:30:
[...]

Met 70-648 ben je toch al MCSA 2008? Dan heb je toch geen 70-646 nodig? Op deze lijst staat hij nog niet, dus voorlopig nog wel. De examens die op 31 juli 2014 vervallen staan daar ook op.
Bedankt voor je reactie. Volgens dit overzicht dienen er 2 examens te worden afgelegd wanneer je een upgrade doet naar MCSA 2008.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Sharpp schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:50:
[...]

Bedankt voor je reactie. Volgens dit overzicht dienen er 2 examens te worden afgelegd wanneer je een upgrade doet naar MCSA 2008.
Ik denk dat je gelijk hebt. De 70-648 is een combinatie van 70-640 en 70-642, zie ik hier. Deze samen zijn geen MCSA Windows Server 2008. Daar zal die 70-646 nog bij moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Sharpp schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:50:
Ik kreeg dit juist door van Microsoft:

Upgrade from the MCSE 2003
Exam 70-649: TS: Upgrading Your MCSE on Windows Server 2003 to Windows Server 2008
and
Exam 70-646: PRO: Windows Server 2008, Server Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
dfrenner schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:31:
[...]

Exam 70-649: TS: Upgrading Your MCSE on Windows Server 2003 to Windows Server 2008
and
Dat klopt dan wel. Is voor het upgraden naar MCSE 2008.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 21:25
Ik heb MCSA 2003 + messaging/Vista en zie hierboven de discussie over de upgrade naar 2008. Wat is verstandig in mijn geval, ik wil Server 2012 en Windows 8 gaan beheersen. Is een tussenstap via 2008 aan te raden of gewoon de vereiste 2012 examens doen?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:31:
[...]

and
En voor 70-649 geldt: This exam is scheduled to retire on January 31, 2014.
cbr600f4i schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:33:
Ik heb MCSA 2003 + messaging/Vista en zie hierboven de discussie over de upgrade naar 2008. Wat is verstandig in mijn geval, ik wil Server 2012 en Windows 8 gaan beheersen. Is een tussenstap via 2008 aan te raden of gewoon de vereiste 2012 examens doen?
MCSA kan niet meer geupgrade worden naar 2008.

[ Voor 33% gewijzigd door Oogje op 05-12-2013 13:04 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
Oogje schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:03:
[...]

En voor 70-649 geldt: This exam is scheduled to retire on January 31, 2014.

[...]

MCSA kan niet meer geupgrade worden naar 2008.
Sinds wanneer kan dit niet meer dan? Dus het traject van dit overzicht doorlopen levert geen certificering meer op?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Sharpp schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:55:
[...]

Sinds wanneer kan dit niet meer dan? Dus het traject van dit overzicht doorlopen levert geen certificering meer op?
70-648 is 31 juli 2013 retired volgens de MS site. Heb even gekeken bij Prometric tijdens het boeken van een examen vanmorgen, stond ook niet meer tussen de examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik had vanochtend twee examens geplanned, de 70-414 en de 74-409. De 414 heb ik met een redelijke score behaald, maar toen kwam de 74-409. Ergens zit een vraag waar je uit een lijst met een aantal VM's 3 machines moet selecteren. Ik heb er twee geselecteerd, verder niet gezien dat ik er een misde, dat zag ik pas bij het review scherm. En dan kan je niets meer veranderen. Uiteindelijke score: 682. Nu is 1000/55 = 18, dus als ik die ene vraag gewoon ff eerder had gezien had ik 700 gehaald en was ik geslaagd ;(

Gelukkig heb ik nog een voucher liggen om die 409 gratis opnieuw te doen, maar wat een slecht verhaal zo vlak voor het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Wat heb je gebruikt als voorbereiding voor 74-409 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
De jumpstart van twee weken geleden, en werkervaring :P ik werk voor een bedrijf met een grote hostingtak dus alle producten die ze gebruiken in de jumpstart werk ik in de praktijk ook mee, op SCSM en ScOrch na dan. Denk dat ik die 409 op de 16e opnieuw ga doen, wil het toch echt wel dit jaar klaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 04 december 2013 @ 00:11:
Klaarzetten? Gaat dat niet volautomatisch dan?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
En weer twee nieuwe beta examens. Als je voor een partner werkt dan worden deze examens ook verplicht voor de partner compentencie.

http://borntolearn.mslear...ms-are-now-available.aspx

Als je in het MSL Subject Matter Experts programma zit via Microsoft Connect, heb je een voucher code ontvangen zodat je het examen gratis kan doen (die voucher code ga ik hier NIET posten).

[ Voor 26% gewijzigd door Turdie op 08-12-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
JPtjeeNL schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:09:
[...]

Klaarzetten? Gaat dat niet volautomatisch dan?! :)
Geen idee.....ze zullen toch ergens op een knop moeten drukken om het examen voor je te downloaden O-) Ik mag hopen dat het dan verder allemaal volautomatisch gaat, maar hey....het blijft Prometric he :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheVMaster schreef op maandag 09 december 2013 @ 06:58:
[...]

Geen idee.....ze zullen toch ergens op een knop moeten drukken om het examen voor je te downloaden O-) Ik mag hopen dat het dan verder allemaal volautomatisch gaat, maar hey....het blijft Prometric he :z
Je examen moet inderdaad worden gedownload door een test center.Ik kwam een keer bij een gesloten test-center(waren opeens aan het verbouwen/verhuizen) aan, en toen kon via Prometric ergens anders mijn examen doen, maar die moesten mijn examen wel downloaden en Prometric moest wat dingen omzetten in hun systemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 09-12-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
shadowman12 schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:38:
[...]

Je examen moet inderdaad worden gedownload door een test center.Ik kwam een keer bij een gesloten test-center(waren opeens aan het verbouwen/verhuizen) aan, en toen kon via Prometric ergens anders mijn examen doen, maar die moesten mijn examen wel downloaden en Prometric moest wat dingen omzetten in hun systemen.
Hmmm.. Dat zou toch automatisch moeten kunnen. :) Zullen ze vast wel redenen voor hebben, denk ik dan. Vorige keer bij CCNA Security waren alle auth codes fout. Moest ik 5 minuten wachten om vervolgens de mededeling van de PC te krijgen dat ze een autorisatiecode nodig hadden. Na bellen met de VS kregen ze een 2-tal keren een verkeerd nummer binnen, maar na 3x lukte het uiteindelijk en kon ik na 15 minuten beginnen met het examen. Bleek dat de codes van Pearson Vue bij iedereen fout waren. Weg concentratie... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
70-642 is in the pocket!! 720/1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Mandera schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:24:
70-642 is in the pocket!! 720/1000
Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik ben maar eens begonnen met het studeren voor MCSA Windows 8, grappig genoeg had ik daar natuurlijk, net als velen, mijn bedenkingen over. Herinneringen van mijn overgang van Norton Commander naar Windows 95 kwamen weer boven. Maar goed, we moeten naar de toekomst kijken en W8 is zo gek nog niet.

Nu is er dus Windows 8.1 , wordt die in de bestaande examens meegenomen of zijn daar plannen voor?

Ik neem het sowieso mee in de studie met de aanname dat ik er wijzer van word en dat er geen instinkers in de vragen zitten waarbij ik de 2 versies door mekaar zou kunnen halen. ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
JPtjeeNL schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:16:
[...]

Hmmm.. Dat zou toch automatisch moeten kunnen. :) Zullen ze vast wel redenen voor hebben, denk ik dan. Vorige keer bij CCNA Security waren alle auth codes fout. Moest ik 5 minuten wachten om vervolgens de mededeling van de PC te krijgen dat ze een autorisatiecode nodig hadden. Na bellen met de VS kregen ze een 2-tal keren een verkeerd nummer binnen, maar na 3x lukte het uiteindelijk en kon ik na 15 minuten beginnen met het examen. Bleek dat de codes van Pearson Vue bij iedereen fout waren. Weg concentratie... |:(
Met hoeveel mensen doe je normaal examen? Ik ben altijd in m'n uppie en zit apart in een hokje met een webcam op je neus.

• cbr600f4i
thanks, die zocht ik. Eigenlijk zouden ze de benaming vanaf januari aan moeten passen naar MCSA Windows 8.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 30-09 14:58
Is het mogelijk om een examen in te zien die je niet gehaald hebt? Ben vandaag gezakt voor 70-688, maar zou graag willen weten wat ik fout gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Vanmorgen 681 behaald :) (windows 7 & Office 2010 deployment) mooi opstapje voor MCSE Desktop infrastructure denk ik zo.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
G.Scholtens schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:22:
Is het mogelijk om een examen in te zien die je niet gehaald hebt? Ben vandaag gezakt voor 70-688, maar zou graag willen weten wat ik fout gedaan heb.
Nope, het enige dat je krijgt is op het einde dat grafiekje met daarin de score per onderdeel. Dan weet je in ieder geval een beetje waar je je dus meer op moet focussen.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nee, niet mogelijk. Als het goed is heb je een uitslag gekregen waar wordt aangegeven hoe je hebt gescoord op bepaalde onderdelen. Je kan dat gebruiken zodat je weet op welke onderdelen je kennis moet bijspijkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 30-09 14:58
Yanze schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:37:
[...]

Nope, het enige dat je krijgt is op het einde dat grafiekje met daarin de score per onderdeel. Dan weet je in ieder geval een beetje waar je je dus meer op moet focussen.
Jammer, zat al te twijfelen over een paar antwoorden tijdens het examen, 1 vraag meer goed beantwoord en ik was net geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

G.Scholtens schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:12:
[...]

Jammer, zat al te twijfelen over een paar antwoorden tijdens het examen, 1 vraag meer goed beantwoord en ik was net geslaagd.
Dat is zo zuur! Heb ik gehad met Citrix XenApp 5 for Windows Server 2008 een paar jaar terug. Heb ik uiteindelijk nooit meer overgedaan omdat ik dan zelf moest betalen en toch nog een aantal jaren moest studeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

shadowman12 schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:56:
En weer twee nieuwe beta examens. Als je voor een partner werkt dan worden deze examens ook verplicht voor de partner compentencie.

http://borntolearn.mslear...ms-are-now-available.aspx
Ik ga ze binnenkort maar eens inplannen, denk ik. Ben de laatste tijd veel met O365 bezig dus leuk om mee te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

Iemand ervaring met mcse sharepoint,is het iets of kan je beter losse sharepoint certificaten behalen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
racoon schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:41:
Iemand ervaring met mcse sharepoint,is het iets of kan je beter losse sharepoint certificaten behalen?
Volgens mij is voor sharepoint 2013 alleen het MCSE beschikbaar.
Hiervoor dien je wil al in het bezit te zijn van MCSA server 2012

http://www.microsoft.com/...epoint-certification.aspx

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Downloader91 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:49:
[...]

Volgens mij is voor sharepoint 2013 alleen het MCSE beschikbaar.
Hiervoor dien je wil al in het bezit te zijn van MCSA server 2012

http://www.microsoft.com/...epoint-certification.aspx
Klopt, maar ik vraag mij af of dit goed genoeg is of dat je niet beter een apaarte sharepoint opleiding kan gaan doen, er word wel met server 2012 gewerkt, en ook met sharepoint wat ik er tot nu toe mee doe is Uitgeven en registreren van SharePoint sites op basis van bestaande site templates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20:51
Je kan de core en/of advanced solutions voor SharePoint gewoon doen en examen halen. Dan heb je weliswaar geen papiertje, maar dat je t gehaald hebt staat wel op je transcript.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

paella schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:28:
Je kan de core en/of advanced solutions voor SharePoint gewoon doen en examen halen. Dan heb je weliswaar geen papiertje, maar dat je t gehaald hebt staat wel op je transcript.
Klopt, maar vind de titel mcse sharepoint toch leuker staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20:51
Tja, dan zit er niets anders op dan die Server 2012 examens ook te doen. :-)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Megamind schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:41:
[...]

Met hoeveel mensen doe je normaal examen? Ik ben altijd in m'n uppie en zit apart in een hokje met een webcam op je neus.
Geloof dat er een tafel of 16 staat. Gelukkig niet altijd vol, maar soms wel een man of 10. Staan ook camera's op je gericht en een erg sterke microfoon waar ze bij de receptie op letten. Het kraken van papier of zuchten hoor je zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
In januari zal ik starten aan de mcsa server 2012 certification.
Ik heb echter een beetje pointers nodig ivm best practice voor het opzetten van een home test lab.

Er zijn blijkbaar zoveel manieren ( zelf hardware gebruiken, virtual test labs, esxi,...) om een testlab op te zetten, dat ik geen idee heb welke te gebruiken.
Momenteel test ik alles op mijn laptop in virtualbox. Werkt best wel, maar vraagt veel power van de laptop natuurlijk.

Ik kan nog wel aan een workstation geraken waar ik wat op kan installeren, maar ga ik dan voor virtualbox of volledig virtueel: esxi of hyperv of andere?

Welke kan ik gratis gebruiken?

Ik vrees dat dit het verkeerde topic is, maar in de "zuinige server topic" is het ook niet helemaal correct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
Wellicht offtopic maar ik draai thuis Hyper-V Server 2012 R2 (gratis!) op eigen samengestelde hardware (Intel DH67BL, i3-2100 CPU, 16GB RAM en wat SSD schijven voor de VM's). De hardware bij elkaar gezocht aan de hand van diverse "thuisserver" topics hier op Tweakers.

Het voordeel van zo'n opstelling is dat je direct ervaring op doet met Server 2012, Powershell, Server Core, Hyper-V, etc. Daarna is het een kwestie van een aantal VM's aanmaken met verschillende rollen om je eigen lab te bouwen. Je kunt via de Microsoft website gratis ISOs of zelfs VHDs downloaden met een 180 dagen werkende trial versie van Server 2012 en andere software.

Komende dinsdag 70-411 ingepland.. en begin januari 70-412 er maar achteraan doen. Weet iemand of de examens direct vanaf 1 januari naar R2 geupdate zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door sh4dow op 14-12-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
"Beginning in January 2014" maar geen keiharde datum.. vanaf 1 januari dus?

[ Voor 7% gewijzigd door sh4dow op 14-12-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Ik lees starting in January, maar geen keiharde datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Vanochtend helaas gezakt voor 74-409 met 630 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Op de valreep van 2013 70-410 vanmorgen gehaald. Toch wel apart met t geluid van vuurwerk op de achtergrond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Zo ik heb 74-409 binnen.

Voor degenen die hem al gepland hebben of nog gratis willen gaan doen, staan mijn gebruikte materialen op mijn blog:
http://bjornhouben.wordpr...yper-v-and-system-center/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

punisher007 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:38:
Zo ik heb 74-409 binnen.

Voor degenen die hem al gepland hebben of nog gratis willen gaan doen, staan mijn gebruikte materialen op mijn blog:
http://bjornhouben.wordpr...yper-v-and-system-center/
Bedankt! Hier kan ik wel wat mee zodra ik begin te leren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
racoon schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:41:
Ik heb daar ervaring mee, moet alleen nog de advanced solutions doen en dan ben ik MCSE SharePoint.
Het is een mooie certificering als je met SharePoint werkt. Als je als IT-Pro en met SharePoint werkt en dus de infra is het goed dat je ook de basis Windows Server 2012 hebt MCSA hebt (MCSA 2012), en SQL Server kennis :).

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 04-01-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok deze 2 komende maanden worden even pitting MCSA EN MCSE 2012. Daarna verder met CCNA en Exchange 2013 certs en dan heb ik wel even goed voor 2014/15.

Mischien mid jaar van baan verwisselen vandaar de spoed die er achter zit :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 06:40:
Ok deze 2 komende maanden worden even pitting MCSA EN MCSE 2012. Daarna verder met CCNA en Exchange 2013 certs en dan heb ik wel even goed voor 2014/15.

Mischien mid jaar van baan verwisselen vandaar de spoed die er achter zit :D
Succes ;) Iedere maand 1 en dan heb je MCSE wel op de helft van dit jaar:) En dan MCSA natuurlijk ook, snap het apart melden van die niet zo goed in deze ;)

Pagina: 1 ... 45 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.