Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Niemand? Ik ben ook geïnteresseerd.Roman schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:06:
Heb daar eens een vraagje, hoop dat ik het hierin mag stellen. Ik ben op zoek naar leermiddelen in vorm van video's zoals CBTnugget e.d. ze hebben voor MS servers, workstations e.d. maar dan voor MS Dynamics NAV. Voor b.v. examen MB7-700.
Wordt zoiets überhaupt gemaakt? Of is dat weer te specifiek?
Het enigste wat ik gevonden heb is http://www.dynamics-nav-training.com/ maar daar hebben ze geen complete cursussen en ze reageren niet op aanmeld mails als ik me registreer.
Dit wellicht:
Dynamics NAV (Navision) Training and Eductional Videos
En via customersource, Microsoft heeft zelf ook wat E-Learning gemaakt zie ik.
[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 07-09-2013 16:25 ]
Dat je die code niet terug ziet op de mail bevestiging?
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Verwijderd
Graag zou ik over enige tijd MCSA 2012 gaan halen, omdat dit een vereiste is op het werk. Ik zit momenteel gedetacheerd en werk niet of amper met Windows Server, en heb zelfs Server 2012 nog helemaal nooit gebruikt. Met de basis dingen van 2008 ben ik wel bekend.
Ik lees weinig, dus langzaam, en heb ik ook een beetje moeite met Engels lezen.
Nu is de vraag of ik beter voor de boek(en) van Sybex of MS Press kan gaan?
Deze:
http://comcol.nl/sybex-mc...11-70-412-and-70-417.html
Of deze:
http://comcol.nl/cert-pre...70-410-70-411-70-412.html
Nou zie ik ook wel dat de ene minder pagina's heeft, en zit dan ook niet te wachten op flauwe reacties van "als je langzaam leest, zou ik die nemen want die heeft minder pagina's". Het gaat erom wat het makkelijkst weg leest voor iemand met mijn ervaringen. Daarnaast natuurlijk hoe het aansluit bij het examen.
Edit:
De MS Press variant zoals ik hem toon is pas vanaf januari leverbaar, maar ook daar gaat het mij niet om;)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 09:45 . Reden: levertijd ]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Ik zag in de inleiding van dit Topic het volgende:
Als je wilt upgraden naar de MCSA Windows Server 2012 certificering dan is het handig om te weten dat dit kan met het halen van een enkel examen : De 70-417 - Upgrading your skills to MCSA Windows Server 2012. Daarnaast zul je al moeten beschikken over een MCSA Windows Server 2008 of een van de MCITP certificeringen zoals je die in onderstaande afbeelding kunt zien.
http://got.hznet.nl/mcp_t...upgradepath_2008_2012.png
Dus als ik het goed begrijp, als je je 70-680 + 70-686 (Windows 7, Enterprise Desktop Administrator, staat in het lijstje onderaan) hebt dan kun je middels het upgrade examen 70-714 upgraden naar MCSA: Windows Server 2012?
Dus als ik dit traject doe dan wil dat zeggen dat ik automatisch 70-410, 70-411 & 70-412 heb?
Mvg,
Dat begrijp je verkeerd.Delacour schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:51:
Hoihoi,
Ik zag in de inleiding van dit Topic het volgende:
Als je wilt upgraden naar de MCSA Windows Server 2012 certificering dan is het handig om te weten dat dit kan met het halen van een enkel examen : De 70-417 - Upgrading your skills to MCSA Windows Server 2012. Daarnaast zul je al moeten beschikken over een MCSA Windows Server 2008 of een van de MCITP certificeringen zoals je die in onderstaande afbeelding kunt zien.
http://got.hznet.nl/mcp_t...upgradepath_2008_2012.png
Dus als ik het goed begrijp, als je je 70-680 + 70-686 (Windows 7, Enterprise Desktop Administrator, staat in het lijstje onderaan) hebt dan kun je middels het upgrade examen 70-714 upgraden naar MCSA: Windows Server 2012?
Dus als ik dit traject doe dan wil dat zeggen dat ik automatisch 70-410, 70-411 & 70-412 heb?
Mvg,
Als je MCSA 2008 hebt (of MCITP hoe jij ze ook wilt noemen) kan je dit met 1 examen upgraden naar 2012.
Het gaat hier wel om de SERVER certificaten. De client blijft gewoon geldig, maar je krijgt niet ineens de 410/411/412 als je niet eerst de 640/642/646 hebt gedaan.
Zie hier:
http://www.microsoft.com/...r-2008-certification.aspx
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er
Upgraden naar Client Windows 8 bedoel je zeker?frankwopereis schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:24:
[...]
Dat begrijp je verkeerd.
Als je MCSA 2008 hebt (of MCITP hoe jij ze ook wilt noemen) kan je dit met 1 examen upgraden naar 2012.
Het gaat hier wel om de SERVER certificaten. De client blijft gewoon geldig, maar je krijgt niet ineens de 410/411/412 als je niet eerst de 640/642/646 hebt gedaan.
Zie hier:
http://www.microsoft.com/...r-2008-certification.aspx
Ik snap het nu.Delacour schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:40:
[...]
Upgraden naar Client Windows 8 bedoel je zeker?
Als je 680 + 686 haalt voor 01-02-2014, dan kun je middels het 417 examen je titel MCSA 2012 halen. Het examen van 417 bestaat echter uit vragen van 410, 411 en 412 en schijnt zeer pittig te zijn.
Zie ook:
http://mellquist.dk/blog/...6007_member_178084416#%21
Je moet alles kennen van 410 en 411 en 412.
Het 417 examen bestaat uit 3 gedeeltes, eigenlijk de bovenstaande 3 examens. En je moet voor alle drie voldoende punten halen

Dus ook al haal je voor de eerste en tweede 1000 punten maar de derde slechts 500. Dan is het over en mag je het hele examen overdoen

| Security Management |
Dat is zeker pittig, zo niet onmogelijk (ligt er aan hoe kennis van Windows Server 2008 is), omdat je geen server achtergrond hebt en je dus op server gebied in 1 keer 3 examens moet gaan doen. Toen ik hem deed had ik al en MCITP Windows Server 2008 en Windows 7. En nog was het zeker niet makkelijk. Mijn tip: doe het niet.Delacour schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:11:
[...]
Ik snap het nu.
Als je 680 + 686 haalt voor 01-02-2014, dan kun je middels het 417 examen je titel MCSA 2012 halen. Het examen van 417 bestaat echter uit vragen van 410, 411 en 412 en schijnt zeer pittig te zijn.
Zie ook:
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
mvg,
Dan kun je beter de Training Guide kopen, een Exam-Ref boek is een soort van samenvatting voor mensen die al wat ervaring hebben.mvp9 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:50:
Voor mijn eerste certificaat, wil ik graag het 70-410 examen gaan doen. Zijn er toevallig mensen die dit: http://www.bol.com/nl/p/exam-ref/9200000005547848/ boek nog heb en eventueel willen doorverkopen?
mvg,
Training Guide: Installing and Configuring Windows Server 2012
Bedankt voor uw reactie. Heb het boek meteen besteld om er in te vliegen.shadowman12 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 15:07:
[...]
Dan kun je beter de Training Guide kopen, een Exam-Ref boek is een soort van samenvatting voor mensen die al wat ervaring hebben.
Training Guide: Installing and Configuring Windows Server 2012
mvg,
Michael
Je zou ook hier is kunnen kijken daar heb ik in samenwerking met Microsoft Learning linkjes neergezet die te maken hebben met de examenonderwerpen voor 70-410.mvp9 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:51:
[...]
Bedankt voor uw reactie. Heb het boek meteen besteld om er in te vliegen.
mvg,
Michael
Wiki 410: Installing and Configuring Windows Server 2012
Omdat het een wiki is, als je zelf interessante links vindt die met de examenonderwerpen(objectives) te maken hebben kun je die erbij zitten. Ik ben daar toevallig daar moderator van en hou die wiki bij (en heb de wiki's ook gemaakt voor 70-411, 70-412, 70-413, 70-414 en nog wat andere examens
Trouwens, al is het heel beleefd van je, mvg (groeten) doen we niet op dit forum
[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 21-09-2013 18:03 ]
Dat lijkt mij niet, 70-680 + 70-686 geeft de titel MCITP: Enterprise Desktop Administrator on Windows 7Delacour schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:11:
[...]
Ik snap het nu.
Zie ook:
of als je het na Juli 2013 behaalt MCSA: Windows 7. Dit is een client certificering en geen Server.
70-417 is een upgrade voor Server Administrator, dus voor mensen die de titel MCITP: Server Administrator on Windows Server 2008 of Eterprise Administrator hebben of behaald na Juli 2013 MCSA: 2008. Zij kunnen middels 70-417 een upgrade examen afleggen om MCSA: 2012 binnen te halen.
Kort samen gevat, wanneer je 70-417 wilt gebruiken als upgrade, dan ben je tenminste 70-640, 70-642 en 70-646 nodig en niet 70-680 en 70-686.
Even twee bronnen ter ondersteuning:
Link1: http://www.microsoft.com/.../mcitp-certification.aspx
Link2: http://www.microsoft.com/...r-2008-certification.aspx
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Nja, niet alleen bij MCTIP:Server Administrator en MCTIP:Enterprise Administrator kun je 70-417 gebruiken om te upgraden naar MCSA:Windows Server 2012, maar ook bij de volgende:_Dune_ schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 18:07:
[...]
Dat lijkt mij niet, 70-680 + 70-686 geeft de titel MCITP: Enterprise Desktop Administrator on Windows 7
of als je het na Juli 2013 behaalt MCSA: Windows 7. Dit is een client certificering en geen Server.
70-417 is een upgrade voor Server Administrator, dus voor mensen die de titel MCITP: Server Administrator on Windows Server 2008 of Eterprise Administrator hebben of behaald na Juli 2013 MCSA: 2008. Zij kunnen middels 70-417 een upgrade examen afleggen om MCSA: 2012 binnen te halen.
Kort samen gevat, wanneer je 70-417 wilt gebruiken als upgrade, dan ben je tenminste 70-640, 70-642 en 70-646 nodig en niet 70-680 en 70-686.
Even twee bronnen ter ondersteuning:
Link1: http://www.microsoft.com/.../mcitp-certification.aspx
Link2: http://www.microsoft.com/...r-2008-certification.aspx
- MCITP: Virtualization Administrator on Windows Server 2008 R2
- MCITP: Enterprise Messaging Administrator 2010
- MCITP: Lync Server Administrator 2010
- MCITP: SharePoint Administrator 2010
- MCITP: Enterprise Desktop Administrator on Windows 7
Preparation resources for the exam 70-417
[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 21-09-2013 18:26 ]
[ Voor 32% gewijzigd door _Dune_ op 21-09-2013 19:52 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dat is vrij irritant ja, want het feit dat ik juli niet zou halen heeft het me weerhouden een bepaalde examenreeks te starten,, terwijl ik het voor januari wel had kunnen redden.._Dune_ schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 19:51:
Zo zouden eind Juli bepaalde examens komen te vervallen, die nu weer tot eind Januari 2014 zijn verlengd.
Maar "nu" is het te laat om nog te beginnen.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er
Ik weet wat je bedoelt... bij mij dus precies hetzelfde geval.frankwopereis schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:15:
[...]
Dat is vrij irritant ja, want het feit dat ik juli niet zou halen heeft het me weerhouden een bepaalde examenreeks te starten,, terwijl ik het voor januari wel had kunnen redden..
Maar "nu" is het te laat om nog te beginnen.
An Update on the Plan for Revising Books based on Windows Server 2012 R2 and Windows 8.1 from MS Press
[ Voor 33% gewijzigd door Turdie op 24-09-2013 10:16 ]
[ Voor 190% gewijzigd door magnifor op 01-10-2013 09:09 ]
Ik zou ook voor A en D gaan.magnifor schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:49:
Ben de oefenexamens van 70-685 aan het maken en ik kom een vraag tegen die ik totaal niet snap:
[afbeelding]
Ik zelf zou denken aan A en D. Antwoorden zijn B en E. Kan iemand dit toelichten?
Ik zou dan opzoeken wat de commando'smagnifor schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:49:
Ben de oefenexamens van 70-685 aan het maken en ik kom een vraag tegen die ik totaal niet snap:
[afbeelding]
Ik zelf zou denken aan A en D. Antwoorden zijn B en E. Kan iemand dit toelichten?
hostname
ipconfig /registerdns
[ Voor 56% gewijzigd door sh4dow op 26-09-2013 11:56 ]
Misschien dat je dan beter 'echte' oefenexamens kunt gaan gebruiken. Oefenexamens waar de juiste antwoorden verkeerd zijn, tja...ik zou m'n geld terugvragenmagnifor schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:49:
[afbeelding]
Het is een examen van examencollection. Nu niet meteen denken dat ik aan het vals spelen ben. Ik ben druk bezig met studeren en maak ook de officiële oefenexamens van MS Press. Echter volgens examencollection is deze oefenexamen 'valid'. Ik wil gewoon zo veel mogelijk referentie en oefenmateriaal hebben. Kom ik een vraag tegen die ik niet snap en misschien kan het hier toegelicht worden. Het kan ook zijn dat het 1 van de weinige vragen zijn die een fout antwoord/vraagstelling heeft.TheVMaster schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:39:
[...]
Misschien dat je dan beter 'echte' oefenexamens kunt gaan gebruiken. Oefenexamens waar de juiste antwoorden verkeerd zijn, tja...ik zou m'n geld terugvragen
[ Voor 13% gewijzigd door magnifor op 26-09-2013 14:16 ]
En verder eens met shadowman12, kijk wat die commando's doen en hoe dat zou passen met deze vraag. Zelfs officiele examens hebben errata, dus leer geen antwoorden maar leer gewoon je stof. En laat je verrassen op het examen!
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Sterker nog, in het MSPress boek wordt geen woord gerept over de registerdns parameter. Hoe moet ik dan mijn stof kennen? En dan krijg ik vragen waar ik registerdns als antwoord moet geven. Zelfde over een vraag over het achterhalen van een pid van een service. Antwoord is queryex terwijl dat woord niet voorkomt in het MSPress boek.
Sowieso denk ik voor de volgende keer aan andere boeken. MSPress heeft zowel bij 680 als 685 mij niet kunnen overtuigen. Veel fouten en sommige dingen worden totaal niet behandeld terwijl je daarover wel vragen krijgt op het examen.
hostname is om de hostname van de lokale machine uit te printen
/registerdns moet je volgens mij draaien op machines waarvan de ip is veranderd en de computernaan niet/verkeerd resolved. Die update de DNS entry's. En dan kan je op de machines waar daarna steeds het oude ip adres wordt gebruikt een /flushdns uitvoeren.
[ Voor 7% gewijzigd door magnifor op 26-09-2013 15:08 ]
Wat betreft de dumps .... wie zegt dat de antwoorden correct zijn
PS: Ik kende "sc queryex" nog niet voor het achterhalen van de PID van een service, maar wel handig om te weten
[ Voor 3% gewijzigd door magnifor op 26-09-2013 17:14 ]
Dat hangt er ook vanaf wat voor een MS Press boek je hebt, een Training Guide zal er zeker weten over reppen, een Exam-Ref wellicht niet (een Exam-Ref is meer een soort samenvatting voor ervaren IT-Pro's).magnifor schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:04:
Sterker nog, in het MSPress boek wordt geen woord gerept over de registerdns parameter. Hoe moet ik dan mijn stof kennen? En dan krijg ik vragen waar ik registerdns als antwoord moet geven. Zelfde over een vraag over het achterhalen van een pid van een service. Antwoord is queryex terwijl dat woord niet voorkomt in het MSPress boek.
Maar ik weet zeker dat het in een van de MS Press boeken wordt uitgelegd (misschien bij het ene examen niet uitgelegd en het andere wel).
Dit is wellicht ook wel handig:
Troubleshooting DNS Clients
&
Troubleshooting Dynamic Updates
[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 26-09-2013 20:11 ]
Boek die ik gebruik is de self paced training kit. Als ik vragen krijg over een registerdns paramater dan verwacht ik van het boek dat het wordt uitgelegd. In de selfpaced training kit komt het woordje registerdns niet in voor (iig niet in de druk die ik heb).shadowman12 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:57:
[...]
Dat hangt er ook vanaf wat voor een MS Press boek je hebt, een Training Guide zal er zeker weten over reppen, een Exam-Ref wellicht niet (een Exam-Ref is meer een soort samenvatting voor ervaren IT-Pro's).
Maar ik weet zeker dat het in een van de MS Press boeken wordt uitgelegd (misschien bij het ene examen niet uitgelegd en het andere wel).
Dit is wellicht ook wel handig:
Troubleshooting DNS Clients
&
Troubleshooting Dynamic Updates
ipconfig /?
geprobeerd? Die help-uitleg verklaart toch ook al een en ander?
Welk boek heb je precies?magnifor schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:00:
[...]
Boek die ik gebruik is de self paced training kit. Als ik vragen krijg over een registerdns paramater dan verwacht ik van het boek dat het wordt uitgelegd. In de selfpaced training kit komt het woordje registerdns niet in voor (iig niet in de druk die ik heb).
Trouwens als je iets mist in een MS Press boek,kun je een book survery invullen, en dan komt het rechtstreeks bij de juiste editor van MS Press terecht.
[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 26-09-2013 21:23 ]
Samenvatting? Van 800 pagina's ..shadowman12 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:57:
[...]
Dat hangt er ook vanaf wat voor een MS Press boek je hebt, een Training Guide zal er zeker weten over reppen, een Exam-Ref wellicht niet (een Exam-Ref is meer een soort samenvatting voor ervaren IT-Pro's).
De training guide is even dik, hoe kan die dan uitgebreider zijn?
Zoals jij het zegt kan ik dus dadelijk, met weinig ervaring, beter voor de training guide kiezen i.p.v. de exam-ref?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Deze blog post legt het verschil toen de Exam-Ref's werden geintroduceerd:frankwopereis schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:29:
[...]
Samenvatting? Van 800 pagina's ..
De training guide is even dik, hoe kan die dan uitgebreider zijn?
Zoals jij het zegt kan ik dus dadelijk, met weinig ervaring, beter voor de training guide kiezen i.p.v. de exam-ref?
Announcing the Exam Ref series from Microsoft Press
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Exam-Ref voor 70-410 dan is die 400 pagina's, terwijl de Training Guide 638 pagina's is.
Met /flushdns ben ik met je eens. Dat wordt netjes in het MSPress boek uitgelegd.Tylen schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:44:
Voor Citrix maak ik de examen vragen. En wij moeten altijd de "Least Qualified" in gedachten houden. Dus wat moet de examen maker minimaal weten om dit examen te halen. Ik ga ervanuit dat dit bij MS ook zo is. En ipconfig /registerdns /flusdhdns etc dat moet je toch minimaal wel weten...
Echter /registerdns komt niet in het boek voor. Ook niet in de oefeningen. Dus hoe zou ik moeten weten wat /registerdns doet? Natuurlijk eigen initiatief tonen etc, ipconfig /? eens bekijken enz enz. Maar ik vind het raar dat er vragen in het examen worden gesteld van iets wat niet uitgelegd wordt in het officiële boek van Microsoft.
Zoals eerder aangegeven ook hetzelfde met queryex. In het boek wordt alleen sc query uitgelegd, queryex komt niet 1 keer voor in die 800 pagina's. Hetzelfde had ik met 70-680, vragen met antwoorden die niet behandeld worden in het boek.
Ik ben MSPress zat,volgende examen wordt waarschijnlijk upgrade examen naar Windws 8. Wat zijn goede boeken van andere uitgevers?
Daar gaat het mij niet om. Waarom zou ik dan nog een boek kopen? Als ik toch alles moet uitzoeken. Van MSPress verwacht ik kwaliteit en verwacht alle benodigde stof behandeld wordt. Dat was zowel 680 als 685 niet het geval.edeboeck schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:09:
Maar heb je eigenlijk al eens gewoon
ipconfig /?
geprobeerd? Die help-uitleg verklaart toch ook al een en ander?
[ Voor 16% gewijzigd door magnifor op 27-09-2013 13:11 ]
Dus jij gaat er vanuit dat je met alleen het boek een examen zou moeten kunnen maken? Voor sommige examens gaat dat vast op, maar bij de meeste examens wordt wel wat voorkennis verwacht. Ervaring met Windows in het algemeen, Active Directory, DNS, etc..etc...magnifor schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:07:
[...]
Met /flushdns ben ik met je eens. Dat wordt netjes in het MSPress boek uitgelegd.
Echter /registerdns komt niet in het boek voor. Ook niet in de oefeningen. Dus hoe zou ik moeten weten wat /registerdns doet? Natuurlijk eigen initiatief tonen etc, ipconfig /? eens bekijken enz enz. Maar ik vind het raar dat er vragen in het examen worden gesteld van iets wat niet uitgelegd wordt in het officiële boek van Microsoft.
[....]
Ik krijg eigenlijk best vaak vragen over stof die helemaal niets met het examen/boek te maken heeft. Kan me voorstellen dat dat best vreemd op je over komt als je redelijk nieuw bent in de Microsoft examens, maar als je ze wat vaker gedaan hebt dan wen je daar vanzelf aan. Daarnaast heb je dan natuurlijk meer ervaring en vraag je je dus dat soort dingen (over het ontbreken van uitleg over /registerdns) ook niet meer af.
Bedankt! Ik ga dan eens kijken of ik daar een hele serie van kan bestellen voor mcse, liefst meteen compleet.shadowman12 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:25:
[...]
Deze blog post legt het verschil toen de Exam-Ref's werden geintroduceerd:
Announcing the Exam Ref series from Microsoft Press
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Exam-Ref voor 70-410 dan is die 400 pagina's, terwijl de Training Guide 638 pagina's is.
Voor MCSA Server 2012 komt er volgend jaar pas een bundel:frankwopereis schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:52:
[...]
Bedankt! Ik ga dan eens kijken of ik daar een hele serie van kan bestellen voor mcse, liefst meteen compleet.
Cert Prep Pack: MCSA Windows Server 2012 (Exam Ref 70-410, 70-411, 70-412)
Ligt het nou aan mij, of is MS Press trager dan met 2008?
Heb je erover nagedacht om te wachten tot volgend jaar? Dan zitten namelijk ook de updates voor Windows Server 2012 R2 erin.
Certification Updates to R2
[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 27-09-2013 14:21 ]
Ja, als het boek 70-685 heet en Training staat met koeienletters op de cover dan verwacht ik dat het boek de gehele examen covert. Zo niet ben ik van mening dat ik gewoon opgelicht wordt omdat ik betaal voor een incompleet product. Maar goed, dat is mijn mening. Als /all /release(6) /renew(6) /displaydns /flushdns behandeld worden en /registerdns niet zie ik het als incompetentie van de maker/auteur van het boek. Aangezien MSPress van Microsoft is reken ik dit Microsoft aan.TheVMaster schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:26:
[...]
Dus jij gaat er vanuit dat je met alleen het boek een examen zou moeten kunnen maken? Voor sommige examens gaat dat vast op, maar bij de meeste examens wordt wel wat voorkennis verwacht. Ervaring met Windows in het algemeen, Active Directory, DNS, etc..etc...
Dit is mijn tweede Microsoft Examen dus heb idd niet zo veel ervaring. Misschien moet ik mijn mindset veranderen en rekening houden met dit soort dingen. Maar goed. Wat mij betreft genoeg hierover. Zal wel weer mijn ervaring posten als ik mijn upgrade examen naar Windows 8 bestudeer.Ik krijg eigenlijk best vaak vragen over stof die helemaal niets met het examen/boek te maken heeft. Kan me voorstellen dat dat best vreemd op je over komt als je redelijk nieuw bent in de Microsoft examens, maar als je ze wat vaker gedaan hebt dan wen je daar vanzelf aan. Daarnaast heb je dan natuurlijk meer ervaring en vraag je je dus dat soort dingen (over het ontbreken van uitleg over /registerdns) ook niet meer af.
Was sowieso niet tevreden met MSPess omdat er veel fouten inzitten (vooral in de 70-680) waardoor ik de oefeningen nauwelijks kon uitvoeren. Wat zijn alternatieve uitgevers (liefst boeken, video mag ook) voor MSPress?
[ Voor 4% gewijzigd door magnifor op 27-09-2013 14:30 ]
Boek:magnifor schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:28:
[...
Was sowieso niet tevreden met MSPess omdat er veel fouten inzitten (vooral in de 70-680) waardoor ik de oefeningen nauwelijks kon uitvoeren. Wat zijn alternatieve uitgevers (liefst boeken, video mag ook) voor MSPress?
Sybex is een alternatief.
Windows 7 Desktop Support and Administration: Real World Skills for MCITP Certification and Beyond (Exams 70-685 and 70-686)
Video:
CBT Nuggets of TrainSignal. TrainSignal werkt meer met een scenario door de hele video serie heen. CBT Nuggets focust echt op de exam objectives.
[ Voor 32% gewijzigd door Turdie op 27-09-2013 14:43 ]
Die bestelling heb ik bij comcol een half jaar geleden al geplaatst.shadowman12 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:17:
[...]
Voor MCSA Server 2012 komt er volgend jaar pas een bundel:
Cert Prep Pack: MCSA Windows Server 2012 (Exam Ref 70-410, 70-411, 70-412)
Ligt het nou aan mij, of is MS Press trager dan met 2008?
Heb je erover nagedacht om te wachten tot volgend jaar? Dan zitten namelijk ook de updates voor Windows Server 2012 R2 erin.
Certification Updates to R2
Ik denk dat in februari, als die bij comcol komt, meteen de R2 geleverd wordt.
Aangezien ik nu nog met afstuderen bezig ben wacht ik daar wel op. Hopelijk is het werk het daar mee eens.
Kan ik eventueel december/januari nog een cursus medische terminologie volgen:)
Ik vind Microsoft inderdaad erg traag met de boeken! 2008 ging veel sneller, toen had ik de kit vrijwel meteen in huis (nooit examen in gedaan, puur als naslag)
In de meeste examens (ook de NIET IT/Microsoft gerelateerde examens) komt het voor dat niet alle zaken goed in het boek behandelt worden. Overigens zou ik voor wat betreft Microsoft examens ook vooral gebruik maken van de website van Microsoft Learning waar de zaken die je moet weten gewoon opgesomd worden.magnifor schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:28:
[...]
Ja, als het boek 70-685 heet en Training staat met koeienletters op de cover dan verwacht ik dat het boek de gehele examen covert. Zo niet ben ik van mening dat ik gewoon opgelicht wordt omdat ik betaal voor een incompleet product. Maar goed, dat is mijn mening. Als /all /release(6) /renew(6) /displaydns /flushdns behandeld worden en /registerdns niet zie ik het als incompetentie van de maker/auteur van het boek. Aangezien MSPress van Microsoft is reken ik dit Microsoft aan.
[...]
Maar goed...als je problemen hebt met dat boek (je hebt het examen nog niet eens gedaan, toch) en het examen daardoor niet haalt.....tja...dien een klacht in bij Microsoft, misschien dat dat helpt?
Ik ben aan het kijken voor een MCPD pakket, kost hier in Canada 380USD, in Nederland 380 euro maar bv in Slovenië (waar ik ook wel eens kom) maar 280 USD.
Iemand trouwens MCSD: Web Applications afgerond?
[ Voor 11% gewijzigd door Megamind op 29-09-2013 19:11 ]
Tja...waarom zijn boodschappen in Slovenië zoveel goedkoper dan in Nederland.....en waarom is drank zoveel duurder in Scandinavië dan in bv. Nederland? Dat is toch met alles zo? Je moet je dat denk ik niet teveel afvragen, gewoon dat pakket in Slovenië aanschaffenMegamind schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:09:
Waar komen die prijsverschillen eigenlijk vandaan?
Ik ben aan het kijken voor een MCPD pakket, kost hier in Canada 380USD, in Nederland 380 euro maar bv in Slovenië (waar ik ook wel eens kom) maar 280 USD.
Iemand trouwens MCSD: Web Applications afgerond?
Binnenkort maar in de herkansing, heb nu gelukkig wel een duidelijk beeld wat ze van me verwachten.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
De boeken moet je zien als een introductie in een aantal features en zeker niet als iets dat het hele examen behandeld of je voorbereid op alle real-world scenario's. Zo zit er in het MCITP EA boek totaal geen informatie over hoe je je SYSVOL van FRS naar DFSR migreerd, het word niet eens genoemd. Terwijl het wél een belangrijke stap is als je een 2003 omgeving migreerd naar 2008. En terwijl EA juist gaat over dat soort operaties.magnifor schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:28:
Dit is mijn tweede Microsoft Examen dus heb idd niet zo veel ervaring. Misschien moet ik mijn mindset veranderen en rekening houden met dit soort dingen. Maar goed. Wat mij betreft genoeg hierover. Zal wel weer mijn ervaring posten als ik mijn upgrade examen naar Windows 8 bestudeer.
He-le-maal mee eens, wat een traag gebeuren met het uitbrengen van die boeken. Bijvoorbeeld Server 2012, wanneer kwam die RTM? Augustus of september 2012? En kijk eens naar het 70-414 boek. Volgens Comcol is die pas leverbaar in maart 2014. Ik ga toch niet anderhalf jaar wachten met mn certificering.frankwopereis schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:55:
Ik vind Microsoft inderdaad erg traag met de boeken! 2008 ging veel sneller, toen had ik de kit vrijwel meteen in huis (nooit examen in gedaan, puur als naslag)
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Deze vraag kreeg ik:
magnifor in "[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9"
Haha, weet alleen nog steeds niet zeker wat de goede antwoorden zijn.
TheVMaster schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:19:
[...]
Tja...waarom zijn boodschappen in Slovenië zoveel goedkoper dan in Nederland.....en waarom is drank zoveel duurder in Scandinavië dan in bv. Nederland? Dat is toch met alles zo? Je moet je dat denk ik niet teveel afvragen, gewoon dat pakket in Slovenië aanschaffen
Je weet dat Slovenië een EU land is waar de prijzen niet veel hoger/lager zijn dan in NL
Voor het 70-486 examen is een "officieel" boek uitgekomen, opzich een nette prijs voor een vrij dik boek:
http://www.amazon.com/Exa...pplications/dp/0735677220
Gefeliciteerd! What's up next?magnifor schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:19:
Geslaagd voor 70-685.
Deze vraag kreeg ik:
Heb je de NDA gelezen? Je mag volgens die NDA niet vertellen welke vragen je gehad hebt op een examen, dat even als tip
[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 30-09-2013 18:58 ]
Dat vinden wij ook helemaal niet interessant denk ik. Je moet gewoon de stof beheersen en vervolgens het examen maken. Het discussiëren over of antwoorden wel of niet goed zijn is in ieder geval in strijd met de NDA waar je akkoord mee bent gegaan tijdens een examen en het lijkt me dan ook onzinnig om dat vervolgens hier wel te gaan bespreken.magnifor schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:19:
Geslaagd voor 70-685.
Deze vraag kreeg ik:
magnifor in "[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9"
Thanks. Ik denk aan een upgrade examen naar Windows 8. Daarna moet ik nog even kijken hoe en wat.shadowman12 schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:47:
[...]
Gefeliciteerd! What's up next?
Heb je de NDA gelezen? Je mag volgens die NDA niet vertellen welke vragen je gehad hebt op een examen, dat even als tip
Voor de rest. Geen zin in discussie wat NDA betreft. Heb vraag/screenshot ook maar verwijderd.
[ Voor 4% gewijzigd door magnifor op 30-09-2013 22:24 ]
http://borntolearn.mslear...iew-mark-for-comment.aspx
Dat klopt...ik heb hier vorige week een onderzoek over ingevuld...Widow schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:21:
Volgens mij komt er al weer een nieuwe exam UI aan:
http://borntolearn.mslear...iew-mark-for-comment.aspx
Eh....wat heeft dit in hemelnaam met Microsoft Certificeringen te makenpunisher007 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:09:
Beetje offtopic, maar voor de mensen die ook willen beginnen met VMware certificeringen, dan kan dat nu tijdelijk gratis : http://www.perfectcloud.o...e-plus-free-exam-voucher/
Ja, er is ook een VMware Certified topicTheVMaster schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:25:
[...]
Eh....wat heeft dit in hemelnaam met Microsoft Certificeringen te maken
[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 09-10-2013 22:22 ]
[ Voor 10% gewijzigd door loewie1984 op 10-10-2013 09:15 ]
http://borntolearn.mslear...ilot-test-in-process.aspx
Microsoft Press announcement
[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 14-10-2013 19:49 ]
Dat hoop ik ook! Die 2012 "serie" duurt al eeuwen, ik hoop dat de R2 "serie" er snel is..shadowman12 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:49:
Hopelijk komen de Microsoft Press boeken nu wat sneller:
Microsoft Press announcement
Ik moet zo snel mogelijk naar Server 2012 en mijn idee was om eerst MCSA 2003 af te maken (70-291 halen), upgrade naar 2008 (70-648) en daarna een upgrade naar 2012. Elk examen wat ik haal levert mij € 25 bruto, daarom leek dit traject mij wel interessant
Is dit een verstandig idee, of kan ik beter een ander traject volgen?
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Ik zou eerst maar eens kijken of je de 70-291 nog kan doen en of je dan überhaupt nog een certificaat krijgt. Van de 2008 hebben ze al een aantal examens afgeschoten.The Executer schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:04:
Voor mij wordt het tijd om mijn Microsoft studie weer op te gaan pakken. Ik heb momenteel 70-270 (XP Pro), 70-290 (2003) en 70-680 (Windows 7). Volgens de Certification planner zijn er geen examens welke niet meer geldig zijn of inactive.
Ik moet zo snel mogelijk naar Server 2012 en mijn idee was om eerst MCSA 2003 af te maken (70-291 halen), upgrade naar 2008 (70-648) en daarna een upgrade naar 2012. Elk examen wat ik haal levert mij € 25 bruto, daarom leek dit traject mij wel interessant.
Als je snel naar Windows 2012 wil zou ik eerst 70-685 doen om MCSA Windows 7 te worden en kan je ook meteen door met de 70-417.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Net te laat... Denk dat ik dan gelijk maar door ga voor Server 2012, of er moet meerwaarde aan 2008 zitten?However, exam 70-291 has already been retired on July 31,2013.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Dat zal je in je eigen omgeving moeten zien. Als je nu werkt met 2008 en je gaat volgend jaar naar 2012, dan kan je beter eerst 2008 gaan doen. Anders 2012, 2008 wordt uitgefaseerd.The Executer schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:58:
Zojuist een live-chat mogelijkheid tegengekomen. De medewerker vertelde mij het volgende:
[...]
Net te laat... Denk dat ik dan gelijk maar door ga voor Server 2012, of er moet meerwaarde aan 2008 zitten?
Ik zou dan gewoon met het 2012 traject starten:The Executer schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:04:
Voor mij wordt het tijd om mijn Microsoft studie weer op te gaan pakken. Ik heb momenteel 70-270 (XP Pro), 70-290 (2003) en 70-680 (Windows 7). Volgens de Certification planner zijn er geen examens welke niet meer geldig zijn of inactive.
Ik moet zo snel mogelijk naar Server 2012 en mijn idee was om eerst MCSA 2003 af te maken (70-291 halen), upgrade naar 2008 (70-648) en daarna een upgrade naar 2012. Elk examen wat ik haal levert mij € 25 bruto, daarom leek dit traject mij wel interessant.
- 70-410
- 70-411
- 70-412
Ik zou persoonlijk geen tijd meer steken in 2008 certificaten, als je in 2009 zou leven, zou je toch ook geen 2003 certificeringen meer halen? Weg met die oude meukThe Executer schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:58:
Zojuist een live-chat mogelijkheid tegengekomen. De medewerker vertelde mij het volgende:
[...]
Net te laat... Denk dat ik dan gelijk maar door ga voor Server 2012, of er moet meerwaarde aan 2008 zitten?
Nja als je veel servers met 2008 hebt draaien in je bedrijf dan kan die kennis wellicht van pas komen. Of als je veel machines wilt upgraden van 2003 naar 2008.Widow schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:52:
[...]
Ik zou persoonlijk geen tijd meer steken in 2008 certificaten, als je in 2009 zou leven, zou je toch ook geen 2003 certificeringen meer halen? Weg met die oude meuk
Voor 410 heb ik het Exam Ref boek gebruikt, maar die zijn voor 411 en 412 nog niet beschikbaar.. Comcol verwacht pas te kunnen leveren in jan 2014.
Ik zit eraan te denken om exam ref voor 70-417 te bestellen, daar zou het meeste toch ook in moeten staan? http://www.bol.com/nl/p/exam-ref-70-417/9200000008304893/
Zijn er toevallig oefenexamens voor 70-680 Installing and configuring W7 dat iemand weet? Kon het niet zo gauw vinden.
Alvast bedankt
Zitten er tegenwoordig bij de boeken geen oefenexamens meer? Anders heeft Transcender volgens mij altijd erg goede oefenexamens.Thunder00x schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:32:
Hoi,
Zijn er toevallig oefenexamens voor 70-680 Installing and configuring W7 dat iemand weet? Kon het niet zo gauw vinden.
Alvast bedankt
Dat boek heeft 400 pagina's, 411 en 412 waarschijnlijk ook, dus die 417 zal wel minder gedetailleerd zijn denk ik..sh4dow schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:34:
Vanochtend 70-410 gehaald met 835en nu door met 411 en 412.
Voor 410 heb ik het Exam Ref boek gebruikt, maar die zijn voor 411 en 412 nog niet beschikbaar.. Comcol verwacht pas te kunnen leveren in jan 2014.
Ik zit eraan te denken om exam ref voor 70-417 te bestellen, daar zou het meeste toch ook in moeten staan? http://www.bol.com/nl/p/exam-ref-70-417/9200000008304893/
Dat klopt, maar als ik moet wachten op de boeken in januari zijn de R2 examens al ingegaan. Het boek alleen is nooit voldoende voor het examen, daarnaast lees ik technet en heb ik een demo omgeving staan.frankwopereis schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:26:
Dat boek heeft 400 pagina's, 411 en 412 waarschijnlijk ook, dus die 417 zal wel minder gedetailleerd zijn denk ik..
Wachten hoeft niet, tenzij je perse die exam "ref" wilt hebben..sh4dow schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:06:
[...]
Dat klopt, maar als ik moet wachten op de boeken in januari zijn de R2 examens al ingegaan. Het boek alleen is nooit voldoende voor het examen, daarnaast lees ik technet en heb ik een demo omgeving staan.
http://comcol.nl/mcsa-70-411-cert-guide.html
http://comcol.nl/exam-70-...-windows-server-2012.html
http://comcol.nl/sybex-mc...11-70-412-and-70-417.html
Ik was trouwens laatst wel geslaagd voor het SCCM 2012 examen. Redelijk goed te doen, een van de belangrijkste dingen is dat je weet welk logfile waarvoor gebruikt kan worden, en waar ze staan.
Maar over het second shot, je moet bij de aanmelding van je eerste examen al een voucher code opgeven, zodat je een herkansing gratis mag doen. Als je dit niet hebt gedaan, kun je volgens mij niet zomaar gratis een 2e keer gaan.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik heb me trouwens net geregistreerd voor de gratis 70-409, ff kijken of ik mn chef zo gek krijg dat ik de ochtenden daarna wat later mag beginnen
[ Voor 11% gewijzigd door Widow op 30-10-2013 17:17 ]
Dat is voor mij ook de reden om te wachten. Voor SharePoint 2013 bijvoorbeeld zijn tal van boeken en trainingen te vinden. Voor het normale Windows Server gebeuren niet. Snap er niets van.punisher007 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:59:
70-414 is echt een killer examen. Zelf ook gezakt bij de beta en nog bij normale examen ook. 3e keer gelukkig wel gehaald. Maar hier mist in mijn ogen echt goed studiemateriaal.
Ik denk dat het de samenwerking is tussen O’Reilly en Microsoft die niet helemaal lekker loopt, vandaar dat Microsoft Press weer "geinsourced" wordt als het ware:Rudi Vader schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:50:
[...]
Dat is voor mij ook de reden om te wachten. Voor SharePoint 2013 bijvoorbeeld zijn tal van boeken en trainingen te vinden. Voor het normale Windows Server gebeuren niet. Snap er niets van.
http://blogs.msdn.com/b/m...t-press-announcement.aspx
De ochtenden "daarna"? Die snap ik even nietWidow schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:16:
Ik heb me trouwens net geregistreerd voor de gratis 70-409, ff kijken of ik mn chef zo gek krijg dat ik de ochtenden daarna wat later mag beginnen
Dat is inderdaad de reden, en daarom ook maar goed inderdaad!shadowman12 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:52:
[...]
Ik denk dat het de samenwerking is tussen O’Reilly en Microsoft die niet helemaal lekker loopt, vandaar dat Microsoft Press weer "geinsourced" wordt als het ware:
http://blogs.msdn.com/b/m...t-press-announcement.aspx
Maar ehh.....jij hebt die voucher code al ontvangen??Widow schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:16:
Het is knap waardeloos dat die boeken idd niet komen, ik zie net dat de 70-414 pas eind maart 2014 word verwacht. Om eerlijk te zijn had ik tegen die tijd mn MCSE server/desktop infra en private cloud willen hebben. En dan wil ik voor de zomervakantie ook nog de nieuwe CCNA en ITIL foundation hebben behaald![]()
Wel (te)veel vragen over de System Center producten.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Heb al wel een bevestiging ontvangen voor het Hyper-V event, maar nog niet voor de Windows 8.1 Jumpstart. Ik denk dat je hem aan het eind krijgt...?SkiFan schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:37:
Hier ook nog niet, neem aan dat ze die voucher code tijdens het webinar laten zien of erna?
Ik heb me ook ingeschreven, echter heb ik die woensdag op het werk een sessie van HP tot 18:00uur dus ga ik het niet redden om ook 18:00 bij de virtual academy ingelogd te zijn.. Als ik de voucher maar krijg:Ppunisher007 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:17:
Gratis examen 74-409 Server Virtualization With Windows Server Hyper-v And System Center (beperkt aantal) : http://bjornhouben.wordpr...yper-v-and-system-center/
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.