They made me do it.
Oh dat is wel vervelend. Vond het altijd wel fijn om daar cursus te volgen en examens te doen. Blijkbaar niet genoeg gedaan daarvirtualjoe schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:45:
XTG is failliet (helaas): http://www.faillissements...rijfsopleidingen-b-v.aspx
Strikt genomen is XTG niet failliet, er is alleen een surseance van betaling uitgesproken. De praktijk leert dat merendeel van de surseances uiteindelijk wordt omgezet in een faillissement.virtualjoe schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:45:
XTG is failliet (helaas): http://www.faillissements...rijfsopleidingen-b-v.aspx
Het is voor een kleine speler als XTG moeilijk concurreren met de grote opleidingscentra, wel buitengewoon jammer de trainingen die ik er gevolgd heb waren goed en gegeven door bekwame docenten.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Ik heb de indruk dat men onder de hoede van een iets grotere speler doorgaat. Een goede zaak, want anders zou er effectief maar 1 geautoriseerd training centrum over zijn in Nederland. Dan nog zal het niet makkelijk zijn lijkt me.squaddie schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:59:
[...]
Strikt genomen is XTG niet failliet, er is alleen een surseance van betaling uitgesproken. De praktijk leert dat merendeel van de surseances uiteindelijk wordt omgezet in een faillissement.
Het is voor een kleine speler als XTG moeilijk concurreren met de grote opleidingscentra, wel buitengewoon jammer de trainingen die ik er gevolgd heb waren goed en gegeven door bekwame docenten.
Het is sowieso jammer dat de trainingswereld weinig echte opleidingsinstituten overhoudt. Het merendeel is erg salesgeörienteerd en heeft geen echte affiniteit met opleidingen. En al het stunten met kortingen is op langere termijn funest.
Had mijn VCP5-DV certificaat destijds laten verlopen
@Shadowman12, ik heb je een PM gestuurd. Ik zou graag startpost willen bijwerken.
Ik heb overigens een topic geopend voor vSphere 6: Het algemene VMware vSphere 6 topic
Ik heb zelf de beta examens gedaan voor vSphere 6 en ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met het eerste examen. Dat is on-line non-proctored en dat is een ietwat wazig formaat.ro3lie schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:33:
Vandaag cursus afgerond voor VMware vSphere 6: Configure, Install Manage. Binnenkort het Foundation examen afleggen, daarna waarschijnlijk eerst de VSOS (VMware vSphere 6: Optimize & Scale) training gevolgd door examen voor VCP6-DV.
Had mijn VCP5-DV certificaat destijds laten verlopen![]()
@Shadowman12, ik heb je een PM gestuurd. Ik zou graag startpost willen bijwerken.
Ik heb overigens een topic geopend voor vSphere 6: Het algemene VMware vSphere 6 topic
VCP6 vereist tegenwoordig een extra examen inderdaad:drexciya schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:42:
[...]
Ik heb zelf de beta examens gedaan voor vSphere 6 en ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met het eerste examen. Dat is on-line non-proctored en dat is een ietwat wazig formaat.
1. VMware Foundation examen, dit is non-proctored en online. 65 vragen.
2. VMware VCP6-DV Exam. Proctored bij een examenbureau van PearsonVue. 85 vragen.
Voor diegene die dit traject doorlopen, een officieel oefen examen voor het Foundation examen: link.
Belangrijke voor het examen is dat ze ook meer gaan vragen over vSAN, Operations Manager/vRealize, etc..
[ Voor 6% gewijzigd door ro3lie op 25-11-2015 13:30 ]
Ik heb afgelopen 19 november VCP6-DCV Delta Exam (2V0-621D) gedaan en gehaald met 424/500. Dit is de eerste versie dat ik een delta examen doe. De eerste keer scoorde ik een 268/500 maar was eigenlijk ziek
Examen is goed te doen met de onderstaande study guides:
http://www.virten.net/vmw...-new-v5-5-to-v6-2v0-621d/
http://www.vladan.fr/vcp6-dcv/
Wel leuk dat ik nu VCP 3,4,5 en 6 ben
[ Voor 12% gewijzigd door FDMK op 01-12-2015 09:59 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Bedankt voor de resources! Vooral linkje nr 2 ziet er erg handig uit.Rooke schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:58:
Beetje dood hier![]()
Ik heb afgelopen 19 november VCP6-DCV Delta Exam (2V0-621D) gedaan en gehaald met 424/500. Dit is de eerste versie dat ik een delta examen doe. De eerste keer scoorde ik een 268/500 maar was eigenlijk zieken de tweede keer wel gehaald.
Wel leuk dat ik nu VCP 3,4,5 en 6 benIk wil deze versie ook eindelijk een keer de VCAP VCIX doen en halen.
btw vraagje, ik zit nu te leren voor VCP5 omdat ik hier het boek al een jaartje geleden voor had gekocht. Nu is VCP6 uit, maar ik zie nog geen official cert guide boek online. Zouden jullie aanbevelen om over te stappen naar v6 en dit te leren dmv labs en online studie matriaal, of doorleren op v5 met de official cert guide en labs etc?
[ Voor 18% gewijzigd door Yariva op 07-12-2015 12:11 ]
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
same here maar ben wel even bezig met vcp6-dtm tussendoor want volgens mij is de blueprint voor vcix nog steeds niet beschikbaar. Wel lijkt het uit tee delen te gana bestaan, design en admin net als bij vcap maar pas gecertificeerd bij behalen van beide.Rooke schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:58:
Beetje dood hier![]()
Ik heb afgelopen 19 november VCP6-DCV Delta Exam (2V0-621D) gedaan en gehaald met 424/500. Dit is de eerste versie dat ik een delta examen doe. De eerste keer scoorde ik een 268/500 maar was eigenlijk zieken de tweede keer wel gehaald.
Wel leuk dat ik nu VCP 3,4,5 en 6 benIk wil deze versie ook eindelijk een keer de VCAP VCIX doen en halen.
Ik had vorig jaar om de certificering te verlengen ook al vcp5-desktop gedaan
[ Voor 4% gewijzigd door magneet op 08-12-2015 08:23 ]
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Ze hebben de boel weer teruggedraaid; als je één examen doet heb je ook al je VCAP behaald, pas bij beide examens word je VCIX. Ik wacht even op de beta van de VCAP-DCA, dat lijkt me wel interessant, de blueprint is inmiddels ook uit.magneet schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:22:
[...]
same here maar ben wel even bezig met vcp6-dtm tussendoor want volgens mij is de blueprint voor vcix nog steeds niet beschikbaar. Wel lijkt het uit tee delen te gana bestaan, design en admin net als bij vcap maar pas gecertificeerd bij behalen van beide.
Ik had vorig jaar om de certificering te verlengen ook al vcp5-desktop gedaan
Ik zou allebei doen; eerst VCP550 en dan het delta examen. Ik neem aan dat je wel een training hebt gevolgd? Dat is en blijft een randvoorwaarde namelijk.Yariva schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:05:
[...]
Bedankt voor de resources! Vooral linkje nr 2 ziet er erg handig uit.
btw vraagje, ik zit nu te leren voor VCP5 omdat ik hier het boek al een jaartje geleden voor had gekocht. Nu is VCP6 uit, maar ik zie nog geen official cert guide boek online. Zouden jullie aanbevelen om over te stappen naar v6 en dit te leren dmv labs en online studie matriaal, of doorleren op v5 met de official cert guide en labs etc?
yup, heb het geziendrexciya schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:26:
[...]
Ze hebben de boel weer teruggedraaid; als je één examen doet heb je ook al je VCAP behaald, pas bij beide examens word je VCIX. Ik wacht even op de beta van de VCAP-DCA, dat lijkt me wel interessant, de blueprint is inmiddels ook uit.
Momenteel ben ik aan het kijken om VMware certificaten te behalen.
Ik weet niet of het van toegevoegde waarde is, maar ik wil beginnen als volgt:
VMware Certified Associate - Data Center Virtualization
VMware vSphere 6 (VCP6-DCV)
Zoals jullie weten, zijn de lokale trainingen erg duur en tijdrovend.
Daarom vroeg ik me af of er online cursussen beschikbaar zijn, die een authorized codes kunnen geven voor het examen?
Btw; ik heb gehoord dat er instellingen zijn in bv Pakistan/India die online cursussen aanbieden voor VMware met een authorized codes.
Heeft iemand hiermee ervaringen?
Alvast bedankt!
Stanly Community College en nog wat andere community college's in de VS bieden online authorised courses aan. Even terugbladen door dit topic.lawkexarib schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:28:
Hallo,
Momenteel ben ik aan het kijken om VMware certificaten te behalen.
Ik weet niet of het van toegevoegde waarde is, maar ik wil beginnen als volgt:
VMware Certified Associate - Data Center Virtualization
VMware vSphere 6 (VCP6-DCV)
Zoals jullie weten, zijn de lokale trainingen erg duur en tijdrovend.
Daarom vroeg ik me af of er online cursussen beschikbaar zijn, die een authorized codes kunnen geven voor het examen?
Btw; ik heb gehoord dat er instellingen zijn in bv Pakistan/India die online cursussen aanbieden voor VMware met een authorized codes.
Alvast bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door Mandera op 29-12-2015 13:16 ]
Bedankt voor je reactie.Mandera schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:16:
[...]
Stanly Community College en nog wat andere community college's in de VS bieden online authorised courses aan. Even terugbladen door dit topic.
Ik heb even gekeken naar Stanly Community College, en ik vind het niet praktisch.
Er is een wachtlijst, en het kan een halfjaar duren voordat je aan de beurt bent.
Gisteren heb ik nog verder gezocht. Ik ben FastLane tegengekomen. Deze instellingen in de VS biedt ook "live" online trainingen aan, maar de prijzen zijn helaas aan de te veel hoge kant. Ze beginnen bij 389,-
Via een blog heb ik gelezen dat tegenwoordig VMware zelf trainingen aanbiedt met authorized code.
Ik was binnen 3 maanden aan de beurtlawkexarib schreef op woensdag 30 december 2015 @ 06:41:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Ik heb even gekeken naar Stanly Community College, en ik vind het niet praktisch.
Er is een wachtlijst, en het kan een halfjaar duren voordat je aan de beurt bent.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Wat bedoel je precies met binnen 3 maanden?
Was het 2,5 maanden of 2 maanden en 29 dagen
Hoeveel moest je in totaal betalen?
Zie net dat het net iets meer was, 16 juli ingeschreven en 26 oktober starten. 185 dollar was de cursus. Examen moet ik nog boeken maar heb 70% korting als ik t goed heb begrepen.lawkexarib schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:27:
[...]
Wat bedoel je precies met binnen 3 maanden?
Was het 2,5 maanden of 2 maanden en 29 dagen?
Hoeveel moest je in totaal betalen?
Ze starten volgens mij elk kwartaal een cursus.
[ Voor 5% gewijzigd door Oogje op 30-12-2015 10:03 ]
Tnx voor bovenstaande info!Oogje schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:02:
[...]
Zie net dat het net iets meer was, 16 juli ingeschreven en 26 oktober starten. 185 dollar was de cursus. Examen moet ik nog boeken maar heb 70% korting als ik t goed heb begrepen.
Ze starten volgens mij elk kwartaal een cursus.
Kan het examen ook buiten Nederland gemaakt worden, aangezien ik momenteel niet in NL verblijf?
M.a.w. ik wil online de cursus volgen en buiten Europa het examen doen?
Examen moet je via PearsonVue boeken en volgens mij kun je overal ter wereld wel terecht om t examen te doen.lawkexarib schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:55:
[...]
Tnx voor bovenstaande info!
Kan het examen ook buiten Nederland gemaakt worden, aangezien ik momenteel niet in NL verblijf?
M.a.w. ik wil online de cursus volgen en buiten Europa het examen doen?
Tnx!Oogje schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:56:
[...]
Examen moet je via PearsonVue boeken en volgens mij kun je overal ter wereld wel terecht om t examen te doen.
Ik ga me nu opgeven voor de cursus!
Heb je een uitnodiging gehad voor de bèta versie van het examen? Als het goed is, zijn er uitnodigingen uitgegaan voor de beta van dit examen. De Design examens zijn een open beta las ik op de Certification site van VMware.magneet schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:07:
Zo, vanmorgen vcp6-DTM gehaald (in een snikheet lokaal bij Master IT in Eindhoven, hok was dicht en de verwarming stond vol open). Nu de komende maanden aan de gang om vcap6-dca te gaan halen. Misschien geef ik tussendoor op de nlvmug usercon ook nog een sessie als hij geaccepteerd wordt.
nope niet gehad, ben er nu ook nog absoluut niet aan toe om ze te doen. Heb ook de authorisatie nog niet aangevraagd dus daar zou het ook aan kunnen liggen.drexciya schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:09:
[...]
Heb je een uitnodiging gehad voor de bèta versie van het examen? Als het goed is, zijn er uitnodigingen uitgegaan voor de beta van dit examen. De Design examens zijn een open beta las ik op de Certification site van VMware.
Eerst mijn sessie op de vmug voorbreiden. Eerste keer ooit dat ik een presentatie ga geven voor meer dan 3 man. Dus als er hier iemand nog verhalen/blogposts weet met dingen die misgingen op VMware vlak: laat het me weten
Andere vraag: iemand hier ervaring met de troubleshooting cursus icm de optimize & deploy cursus? Er zijn nu fast tracks waarbij ze die 2 in een week duwen en ik heb in principe toestemming om op cursus te gaan maar ben bang dat het tempo te hoog zal liggen.
[ Voor 19% gewijzigd door magneet op 08-02-2016 13:44 ]
Om eerlijk te zijn wou ik hem vooral halen omdat ik het als een persoonlijke uitdaging zag.
Maar naderhand zat ik zo te kijken of er vacature's waren die vcap vereisten maar kon die nergens achterhalen.
Is iemand van jullie ooit ergens een vacature tegen gekomen die VCAP-DCA vereist ?
Nu op naar de VMware Certified Advanced Professional 6 — Data Center Virtualization Deployment
ik heb ze wel gezien ja, helaas voor mij vooral randstad. Maar goed ik zit in de detachering dus dan is het altijd mooi meegenomenchiefmaster schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:29:
Afgelopen donderdag mijn VCAP-DCA 550 gehaald.
Om eerlijk te zijn wou ik hem vooral halen omdat ik het als een persoonlijke uitdaging zag.
Maar naderhand zat ik zo te kijken of er vacature's waren die vcap vereisten maar kon die nergens achterhalen.
Is iemand van jullie ooit ergens een vacature tegen gekomen die VCAP-DCA vereist ?
Nu op naar de VMware Certified Advanced Professional 6 — Data Center Virtualization Deployment
Volume on device t10.ATA_____WDC_
WD10EADS2D114BB1______________
____________WD2DWCAV5J830285:1
is locked, possibly because some
remote host encountered an error
during a volume operation and could
not recover.
error
Wie kan mij hierbij helpen?
Alvast bedankt!
Het gehalte VMware troubleshooting hier op tweakers.net is nogal laag. Tevens zit je hier in een topic over certificeringen en hoort je vraag hier dus niet direct thuis.luttyfrutty schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:50:
Ik probeer vanuit een nieuwe ESXi 5.5 installatie een DataStore toe te voegen. Hiervoor gebruik in een lege hdd, maar ik krijg elke keer de volgende melding:
Volume on device t10.ATA_____WDC_
WD10EADS2D114BB1______________
____________WD2DWCAV5J830285:1
is locked, possibly because some
remote host encountered an error
during a volume operation and could
not recover.
error
My best guess is dat je even verder moet zoeken. Tik de foutmelding eens in bij Google en kijk of je vanaf daar verder komt. Heb je de eerste hit op Google al geprobeerd? https://kb.vmware.com/kb/1009570
Mocht je op zoek zijn naar een baan die VCAP-DCA "vereist" dan raad ik je aan om je LinkedIn even goed bij te werken en open te zetten voor de gruwel die recruiters heet. Ik heb nog wel eens regelmatig berichten gehad puur en alleen omdat ik "VCAP-DCA certified" ben.chiefmaster schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:29:
Afgelopen donderdag mijn VCAP-DCA 550 gehaald.
Wil je zelf op zoek naar iets met veel VMware dan kan ik je mijn vorige werkgever ITQ (http://www.itq.nl) wel erg aanbevelen. Echt een hele leuke toko en 100% VMware minded.
Ik kwam er inderdaad te laat achter dat ik de vraag op de verkeerde plek stelde.EdwinB schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:11:
[...]
Het gehalte VMware troubleshooting hier op tweakers.net is nogal laag. Tevens zit je hier in een topic over certificeringen en hoort je vraag hier dus niet direct thuis.
My best guess is dat je even verder moet zoeken. Tik de foutmelding eens in bij Google en kijk of je vanaf daar verder komt. Heb je de eerste hit op Google al geprobeerd? https://kb.vmware.com/kb/1009570
Toch bedankt!
Ik zit heel erg te twijfelen.ro3lie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:29:
VCP6 vereist tegenwoordig een extra examen inderdaad:
1. VMware Foundation examen, dit is non-proctored en online. 65 vragen.
2. VMware VCP6-DV Exam. Proctored bij een examenbureau van PearsonVue. 85 vragen.
Voor diegene die dit traject doorlopen, een officieel oefen examen voor het Foundation examen: link.
Belangrijke voor het examen is dat ze ook meer gaan vragen over vSAN, Operations Manager/vRealize, etc..
Ooit een keer 4.1 training gedaan en wil eigenlijk wel naar VCP toe.
Keuze 1:
VCP5.5 exam doen
Training doen
VCP5 binnen en vervolgens hoef je enkel het VCP 6 exam te doen.
Keuze 2:
VCA 6 exam doen
VCP 6 exam doen
VCP 6 training doen.
Twijfel erg aan keuze 1, omdat ik dan zowel VCP5 als VCP6 ben.
[ Voor 18% gewijzigd door BlakHawk op 24-02-2016 11:00 ]
Wat betreft een sessie verzorgen kan ik alleen maar zeggen dat oefenen belangrijk is. Oefen desnoods met wat collega's een ruwe versie van je presentatie, ook om de tijd in de gaten te houden. Ik weet niet in hoeverre je ook demo's gaat doen, maar dan moet je vooraf even contact opnemen met de organisatie. Mijn ervaring (toendertijd) in Nieuwegein (de oude locatie) was dat de verbinding op zich best wel goed werkte en je weinig problemen had met firewalls en dergelijke.magneet schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:38:
[...]
Eerst mijn sessie op de vmug voorbreiden. Eerste keer ooit dat ik een presentatie ga geven voor meer dan 3 man. Dus als er hier iemand nog verhalen/blogposts weet met dingen die misgingen op VMware vlak: laat het me wetenDus ook zeker de dingen waarbij jeje voor de kop kon slaan, duh momentjes e.d.
Andere vraag: iemand hier ervaring met de troubleshooting cursus icm de optimize & deploy cursus? Er zijn nu fast tracks waarbij ze die 2 in een week duwen en ik heb in principe toestemming om op cursus te gaan maar ben bang dat het tempo te hoog zal liggen.
Wat betreft de Troubleshooting training gecombineerd met de Optimize&Scale. De vraag is ten eerste in hoeverre dat in NL gehouden wordt en of er genoeg animo is. Verder is het extended hours, wat volgens de officiële timing iets van 9:00 tot 18:00 wordt. Er is niet echt een integratie van de 2 trainingen, dus komt het neer op een beetje de stof in elkaar passen.
De labomgevingen voor de trainingen zijn volledig verschillend en je moet wel een goed beeld hebben wat je in de TRSH voor omgeving voor je neus hebt, dus dat lijkt me vrij lastig. Pluspunt is wel dat je nu één kit (oefenomgeving) per cursist krijgt voor de TRSH.
De vraag is dan nog wel wat de docent voor meerwaarde heeft; ik heb bij de vorige versies (5.1/5.5) wat aanvullend materiaal gemaakt (lijst met command-line syntax opties voor gangbare acties en uitwerkingen van de labs) en het wat meer richting de command-line tools gestuurd, omdat het anders wel wat flauw kan worden. Sowieso heb je niet altijd een GUI bij de hand en komt dan de command-line juist tot zijn recht.
doe de sessie de week ervoor voor collega's en misschien vind ik hier bij de klant nog wat slachtoffers om op te mogen oefenen. Wordt deels toch een freestyle met hopelijk input van bezoekers zelfs nog op de dag zelf ook al reken ik daar niet teveel op. Live demo's ga ik niet doen, wordt meer een wat voor een shit zou je tegenaan kunnen lopen dingetjedrexciya schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:27:
[...]
Wat betreft een sessie verzorgen kan ik alleen maar zeggen dat oefenen belangrijk is. Oefen desnoods met wat collega's een ruwe versie van je presentatie, ook om de tijd in de gaten te houden. Ik weet niet in hoeverre je ook demo's gaat doen, maar dan moet je vooraf even contact opnemen met de organisatie. Mijn ervaring (toendertijd) in Nieuwegein (de oude locatie) was dat de verbinding op zich best wel goed werkte en je weinig problemen had met firewalls en dergelijke.
Wat betreft de Troubleshooting training gecombineerd met de Optimize&Scale. De vraag is ten eerste in hoeverre dat in NL gehouden wordt en of er genoeg animo is. Verder is het extended hours, wat volgens de officiële timing iets van 9:00 tot 18:00 wordt. Er is niet echt een integratie van de 2 trainingen, dus komt het neer op een beetje de stof in elkaar passen.
De labomgevingen voor de trainingen zijn volledig verschillend en je moet wel een goed beeld hebben wat je in de TRSH voor omgeving voor je neus hebt, dus dat lijkt me vrij lastig. Pluspunt is wel dat je nu één kit (oefenomgeving) per cursist krijgt voor de TRSH.
De vraag is dan nog wel wat de docent voor meerwaarde heeft; ik heb bij de vorige versies (5.1/5.5) wat aanvullend materiaal gemaakt (lijst met command-line syntax opties voor gangbare acties en uitwerkingen van de labs) en het wat meer richting de command-line tools gestuurd, omdat het anders wel wat flauw kan worden. Sowieso heb je niet altijd een GUI bij de hand en komt dan de command-line juist tot zijn recht.
Die cursus staat gepland op VMware.com in april in nieuwegein en staat ook bij Global Knowledge zelf op de site voor die week
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
VMware Certified Advanced Professional 6 — Data Center Virtualization Design (VCAP6-DCV Design)
VMware Certified Advanced Professional 6 — Cloud Management and Automation Design (VCAP6-CMA Design)
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Verwijderd
Ik moet uiterlijk januari mijn certificering verlengen/upgraden..
Heb de studyguides al gevonden die hierboven gemeld staan.
Maar vind het prettig om in de laatste 2 weken nog effe te stoeien met oefenvragen.
Iemand nog tips voor VCP 6? Recente studyguides oid?
Daarnaast heb je online nog links en rechts wat oefenexamens: http://www.elasticsky.co.uk/practice-questions/
prutsert
Vorige week examen gedaan voor VCP6 en deze gehaaldro3lie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:26:
Gisteren het Foundation examen afgelegd en gehaald. Binnenkort mijn VCP6 examen doen. Afgelopen jaar door omstandigheden best uitgelopen maar nu toch aan het afronden![]()
Iemand nog tips voor VCP 6? Recente studyguides oid?
De dag hierna ontving ik een e-mail voor VCP6.5 Beta exams
In iedergeval net op tijd qua wat ik had geleerd aan lesstof e.d. Mogelijk ga ik de beta exam ook nog doen, deze is nu voordelig qua prijs, eerst even kijken wat tactisch is gezien ik nu begin met MCSA 2016.
Info omtrent beta exam:
VMware vSphere 6.5 Foundations Beta Exam
VMware Certified Professional 6 - Data Center Virtualization (6.5) Beta Exam
Gefeliciteerd met je VCP!ro3lie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:56:
[...]
Vorige week examen gedaan voor VCP6 en deze gehaald.
Door switch van werkgever is de focus bij mij een stuk minder op VMware gekomen en ga ik over een tijdje pas weer kijken als mijn certificering gaat aflopen. Daarnaast sowieso een beetje druk in de privé sfeer. Nieuwbouwhuis gekocht, kindje op komst en zojuist verhuisd naar een tijdelijke woning omdat mijn appartement ruim op tijd verkocht is.
Nou ga ik er vanuit dat 7 beter cq nieuwer is dan versie 6. Naar voorbeeld CCNA v2 vs CCNA v3. Maar versie 6 en 7 staan totaal niet in verlengde van elkaar, heb ik de indruk.
Is het zo dat versie 7 de laatste nieuwe is en ik me daar op moet focussen. Of zijn deze 2 "tracks" naast elkaar te volgen?
Is het zo dat je ook eerst VCA moet zijn voordat je VCP kan worden? Of kan je gelijk VCP examen doen?
[ Voor 11% gewijzigd door winux op 11-02-2017 21:07 . Reden: Extra vraag ]
VCP kent meerdere richtingen. Iedere richting heeft zo zijn eigen eisen, specialisatie en versie van VCP status. VCP-DV (Datacenter Virtualization) is doorgaans het meest gevolgde traject.winux schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:45:
Ik zou graag vmware gecertificeerd worde9n. Nu zit ik op de website (https://mylearn.vmware.com/portals/certification/) te kijken en zie ik daar versie 6 en 7 staan.
Nou ga ik er vanuit dat 7 beter cq nieuwer is dan versie 6. Naar voorbeeld CCNA v2 vs CCNA v3. Maar versie 6 en 7 staan totaal niet in verlengde van elkaar, heb ik de indruk.
Is het zo dat versie 7 de laatste nieuwe is en ik me daar op moet focussen. Of zijn deze 2 "tracks" naast elkaar te volgen?
edit:
Is het zo dat je ook eerst VCA moet zijn voordat je VCP kan worden? Of kan je gelijk VCP examen doen?
Deze heb je alleen nog in v6 en binnenkort is v6.5 beschikbaar. Dit loopt namelijk gelijk met de versie van VMware vSphere ESXi/vCenter.
Kortom het is niet te vergelijken met Cisco certificeringen. Kijk eens in welke richting jij je wilt specialiseren en certificeren, wat ervoor nodig is en het beste bij jou aansluit.
Dank voor je uitleg. Ik zou inderdaad gaan voor VCP-DV. Kan ik gelijk VCP doen of instap VCA benodigde om het VCP examen te doen?ro3lie schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:51:
[...]
VCP kent meerdere richtingen. Iedere richting heeft zo zijn eigen eisen, specialisatie en versie van VCP status. VCP-DV (Datacenter Virtualization) is doorgaans het meest gevolgde traject.
Deze heb je alleen nog in v6 en binnenkort is v6.5 beschikbaar. Dit loopt namelijk gelijk met de versie van VMware vSphere ESXi/vCenter.
Kortom het is niet te vergelijken met Cisco certificeringen. Kijk eens in welke richting jij je wilt specialiseren en certificeren, wat ervoor nodig is en het beste bij jou aansluit.
Wat is je advies ten aanzien van 6.0 of 6.5, wanneer ik nu zou gaan starten. Gelijk voor 6.5 gaan of nog 6.0 doen? Weet niet of 6.5 al beschikbaar is qua course materiaal?
Nou zie ik heel veel cursus cq bootcamps voorbij komen. Is dit een must of kan je me zelf studie ook de benodigde informatie tot je krijgen?
Selecteer het pad eens op de VMware Learning site. Die laat je direct zien wat er nodig is.winux schreef op zondag 12 februari 2017 @ 00:08:
[...]
Dank voor je uitleg. Ik zou inderdaad gaan voor VCP-DV. Kan ik gelijk VCP doen of instap VCA benodigde om het VCP examen te doen?
Wat is je advies ten aanzien van 6.0 of 6.5, wanneer ik nu zou gaan starten. Gelijk voor 6.5 gaan of nog 6.0 doen? Weet niet of 6.5 al beschikbaar is qua course materiaal?
Nou zie ik heel veel cursus cq bootcamps voorbij komen. Is dit een must of kan je me zelf studie ook de benodigde informatie tot je krijgen?
Om VCP-DV te worden moet je het volgende doen:
- Klassikale cursus van 5 dagen volgen welke is erkend door VMware (online via VMware is ook mogelijk)
- VMware Foundation examen
- VMware VCP-DV examen
Kortom met alleen thuisstudie gaat dit niet lukken. Verder is werkervaring wel aangeraden wil je hiermee beginnen. VCA is niet vereist voor VCP en staat hier los van.
Let op dat de kosten voor het VCP traject al gauw oplopen door de verplichte cursus. Hiermee zorgt VMware ervoor dat de titel waarde blijft behouden gezien je niet eenvoudig de antwoorden uit je hoofd kan leren en het examen kan afleggen.
Zelf adviseer ik nog even te wachten op VCP 6.5. De beta examens zijn al beschikbaar, het volledige certificeringsprogramma zal dan spoedig bijgewerkt worden. Je bent dan in iedergeval bij met de laatst beschikbare versie.
Momenteel ben ik VCP5 en VCP6, zelf ga ik nog kijken of ik het beta examen ga afleggen voor VCP6.5 of wacht op VCP7.
Edit:
Info link: https://mylearn.vmware.com/mgrReg/plan.cfm?plan=64178&ui=www_cert
[ Voor 4% gewijzigd door ro3lie op 12-02-2017 00:25 ]
Top! Bedankt voor de info. Ik had toevalig net op de website de juiste pagina gevonden. Ik gebruik het op het werk wel. Maar dit zijn beetje de basis zaken. Daarom wil ik mezelf erin verdiepen.ro3lie schreef op zondag 12 februari 2017 @ 00:22:
[...]
Selecteer het pad eens op de VMware Learning site. Die laat je direct zien wat er nodig is.
Om VCP-DV te worden moet je het volgende doen:
- Klassikale cursus van 5 dagen volgen welke is erkend door VMware (online via VMware is ook mogelijk)
- VMware Foundation examen
- VMware VCP-DV examen
Kortom met alleen thuisstudie gaat dit niet lukken. Verder is werkervaring wel aangeraden wil je hiermee beginnen. VCA is niet vereist voor VCP en staat hier los van.
Let op dat de kosten voor het VCP traject al gauw oplopen door de verplichte cursus. Hiermee zorgt VMware ervoor dat de titel waarde blijft behouden gezien je niet eenvoudig de antwoorden uit je hoofd kan leren en het examen kan afleggen.
Zelf adviseer ik nog even te wachten op VCP 6.5. De beta examens zijn al beschikbaar, het volledige certificeringsprogramma zal dan spoedig bijgewerkt worden. Je bent dan in iedergeval bij met de laatst beschikbare versie.
Momenteel ben ik VCP5 en VCP6, zelf ga ik nog kijken of ik het beta examen ga afleggen voor VCP6.5 of wacht op VCP7.
Edit:
Info link: https://mylearn.vmware.com/mgrReg/plan.cfm?plan=64178&ui=www_cert
Heb je ook een home lab of is dit niet aan te raden? Heb ik het andere topic al vraag lopen welke ik eventueel beste zou kunnen gebruiken.
Voordeel van nested esxi t.o.v. een fysieke lab omgeving is weer dat je een stuk flexibeler bent in b.v. meerdere netwerken bouwen, uitval simuleren, etc..
Overigens werkt het voor mij net zo prettig als via VMware Workstation, probeer eens het e.e.a. voordat je investeert in een home lab omgeving. Je komt er vanzelf achter wat je nodig hebt. Met VMware Workstation heb ik een lab tot 32GB RAM welke ik al snel vol krijg. Mijn zakelijke lab omgeving haalt een stuk meer performance waardoor je meer kan doen.
https://www.nlvmug.com/usercon-2017/agenda/
Heb tijdje terug al mijn ticket gekocht, ben benieuwd. Voor mij de 1e keer.
Verwijderd
Eh, nee hoor. Er zijn gewoon dumps beschikbaar, die verplichte training + elke 2 jaar hercertificeren zijn gewoon mooie financiële melkkoetjes, niets meer, niets minder.ro3lie schreef op zondag 12 februari 2017 @ 00:22:
Dat er dumps bestaan zegt totaal niks over wat de eisen zijn.. Zonder de verplichte cursus kan je het examen gerust afleggen. Echter zal je nooit de titel ontvangen vanuit VMware.Arfman schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:13:
[...]
Eh, nee hoor. Er zijn gewoon dumps beschikbaar, die verplichte training + elke 2 jaar hercertificeren zijn gewoon mooie financiële melkkoetjes, niets meer, niets minder.
Als je eenmaal beschikt over een actieve titel (niet verlopen) kan je wel het examen afleggen voor een nieuwere versie zonder de cursus.
Klopt. En wat voor meerwaarde heeft die cursus dan? Je zit 5 (of 3 met Fast Track) dagen in een muf lokaaltje te luisteren naar 60% wat je al min of meer weet en 40% wat je toch nooit gaat gebruiken. Vervolgens leg je het examen af en blijkt dat je aan die week cursus lang niet genoeg hebt omdat minder dan de helft van de examenstof wordt behandeld. Dus mag je alsnog weken thuis (of op het werk als je geluk hebt) aan het prutsen met een labomgeving om de dingen die niet behandeld zijn of waar je nooit mee te maken hebt in je kop te krijgen. Je legt vervolgens het examen af en bent na 2 maanden alles waar je niet dagelijks mee werkt alweer kwijt. Maar je bent wel VCP, wooptiedooro3lie schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:15:
[...]
Dat er dumps bestaan zegt totaal niks over wat de eisen zijn.. Zonder de verplichte cursus kan je het examen gerust afleggen. Echter zal je nooit de titel ontvangen vanuit VMware.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb een flexibele werkgever waar ik geluk mee heb dus ik doe braaf elke 1,5 - 2 jaar een herexamen maar wordt je daar een betere beheerder van? Toen ik VCP2 deed (toen het nog geen VCP heette) zei de titel iets meer. Er waren geen dumps beschikbaar, je moest een week lang een vrij intensieve training volgen over een compleet nieuwe techniek (virtualisatie), toen had ik echt het gevoel dat ik 1) iets had geleerd en 2) een certificering had die iets betekende (ik zit bij de eerste 1500 wereldwijd). Nu? Not so much.
Klopt, heb ik voor 5.5 gedaan destijds. Dat was dan weer compleetAls je eenmaal beschikt over een actieve titel (niet verlopen) kan je wel het examen afleggen voor een nieuwere versie zonder de cursus.

* Arfman is niet zo'n fan van certificeringen, mocht je het nog niet doorhebben. Voornamelijk omdat ze zo weinig zeggen en zo verschrikkelijk duur zijn.
Same here, ook de eerste keer. Ga samen met een collega, weer eens een dagje wat anders.ro3lie schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:45:
Zijn er nog mensen die naar NLVMUG gaan? Agenda voor 2017 is nu bekend.
https://www.nlvmug.com/usercon-2017/agenda/
Heb tijdje terug al mijn ticket gekocht, ben benieuwd. Voor mij de 1e keer.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Zijn er nog partijen die er bovenuit steken of juist gemeden dienen te worden?
Gaat om de VCP6-DCV certificering
Nu Fast-lane geworden zo te zien...EdwinB schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:27:
Voor trainingen ben ik eigenlijk alleen maar bij XTG geweest, maar ja die bestaat niet meer
Training van Eric Sloof is altijd geweldig. Erg leerzaam met veel praktijkvoorbeelden. Hij geeft geloof ik trainingen bij Global Knowledge.The_Admin schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:45:
Wat zijn de ervaringen met de diverse trainers (in de Randstad)?
Zijn er nog partijen die er bovenuit steken of juist gemeden dienen te worden?
Gaat om de VCP6-DCV certificering
De meeste topics wist ik wel, maar sommige topics komen, voorzover ik weet, niet echt uit de verf in de trainingen. Sowieso is de ICM65 redelijk kansloos, tenzij je ook het Foundation examen moet doen. Als men enigszins verstandig wordt bij VMware Education, dan geeft men de Optimize & Scale training ook vrij voor trainingsinstituten (als open inschrijving training). Desbetreffende training is sowieso zinvoller voor mensen die al ervaring hebben.
Aandachtspunten:
- Het is erg breed en veel onderwerpen krijgen maar 1 vraag. De kans dat je op één zwak onderwerp zakt is erg klein. Leg de nadruk op de nieuwe features in vSphere 6.5.
- Een aantal vragen over problemen oplossen zijn goed te doen, zolang je de netwerkkant goed snapt.
- Sommige feiten worden wel gevraagd, maar die liggen redelijk voor de hand, omdat ze nieuw/verbeterd zijn in 6.5. Nauwelijks interface vragen gelukkig.
- Ook nu weer is het zaak om goed te kunnen wegstrepen; welke antwoorden zijn onzin, en wat blijft er dan over. Op zich speelt hier de combinatie inzicht en ervaring een grote rol.
- VMware Converter kwam in 2 vragen langs, eerlijk gezegd heb ik dat programma al een tijd niet meer gebruikt, ietwat gezocht onderwerp in mijn ogen
- Permissies, wat diepergaande vragen dan in 6.0, op zich wel vrij logisch af te leiden
- Upgrade aspecten, de Migration Assistant is een hot topic (niet verrassend), vergeet niet dat je hiermee ook Update Manager kunt migreren
- VCSA configuratie
- Datastore clusters, ook een beetje "vergeten" topic, ik had een paar vragen over vVOLs verwacht
- AutoDeploy, met wat diepergaande en soms vage vragen
- Fault Tolerance, met heel andersoortige vragen dan in 6.0
- Network I/O Control
- VM Encryption/Encrypted vMotion
Voor mensen met ervaring, is dit examen goed te doen, maar mensen die redelijk onervaren zijn gaan hier een hele kluif aan krijgen. Ik zag vrij weinig overlap met de vragenpoel uit de 6.0 examens, en dat is best knap.
Verwijderd
vind je het goed als ik die feedback doorgeef aan VMware? Ik heb namelijk zelf meegwerkt om dit examen te creëren. De blueprint (dus waar de vragen over moesten gaan) was al gemaakt maar ik ben in februari echte en week lang iedere avond bezig geweest vragen te verzinnen en beoordelen waarbij sommige vragen wel een half uur duurden wegens de discussies. VMware convertor wordt nog meer gebruikt dan je denkt, in de vExpert chat kwam afgelopen week nog iemand voorbij die een virtualisatie traject inging bij een bedrijf waar 95% nog fysiek was.drexciya schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:10:
Ik heb gisteren m'n VCP65-DCV gehaald. Ik heb het delta examen gedaan en 414/500 gescoord. Op zich was het wel te doen, maar ik had me dan ook behoorlijk voorbereid, maar op sommige gebieden gaat men wel weer erg ver in op details, die in de documentatie staan. Ik heb een groot aantal vragen van de 70 weten te reproduceren, en heb even flink door de documentatie gespit om de exacte details na te kijken. Bepaalde details staan alleen in de product documentatie, en dan nog moet je soms even goed zoeken.
De meeste topics wist ik wel, maar sommige topics komen, voorzover ik weet, niet echt uit de verf in de trainingen. Sowieso is de ICM65 redelijk kansloos, tenzij je ook het Foundation examen moet doen. Als men enigszins verstandig wordt bij VMware Education, dan geeft men de Optimize & Scale training ook vrij voor trainingsinstituten (als open inschrijving training). Desbetreffende training is sowieso zinvoller voor mensen die al ervaring hebben.
Aandachtspunten:
- Het is erg breed en veel onderwerpen krijgen maar 1 vraag. De kans dat je op één zwak onderwerp zakt is erg klein. Leg de nadruk op de nieuwe features in vSphere 6.5.
- Een aantal vragen over problemen oplossen zijn goed te doen, zolang je de netwerkkant goed snapt.
- Sommige feiten worden wel gevraagd, maar die liggen redelijk voor de hand, omdat ze nieuw/verbeterd zijn in 6.5. Nauwelijks interface vragen gelukkig.
- Ook nu weer is het zaak om goed te kunnen wegstrepen; welke antwoorden zijn onzin, en wat blijft er dan over. Op zich speelt hier de combinatie inzicht en ervaring een grote rol.
- VMware Converter kwam in 2 vragen langs, eerlijk gezegd heb ik dat programma al een tijd niet meer gebruikt, ietwat gezocht onderwerp in mijn ogen
- Permissies, wat diepergaande vragen dan in 6.0, op zich wel vrij logisch af te leiden
- Upgrade aspecten, de Migration Assistant is een hot topic (niet verrassend), vergeet niet dat je hiermee ook Update Manager kunt migreren
- VCSA configuratie
- Datastore clusters, ook een beetje "vergeten" topic, ik had een paar vragen over vVOLs verwacht
- AutoDeploy, met wat diepergaande en soms vage vragen
- Fault Tolerance, met heel andersoortige vragen dan in 6.0
- Network I/O Control
- VM Encryption/Encrypted vMotion
Voor mensen met ervaring, is dit examen goed te doen, maar mensen die redelijk onervaren zijn gaan hier een hele kluif aan krijgen. Ik zag vrij weinig overlap met de vragenpoel uit de 6.0 examens, en dat is best knap.
hopelijk is het goed gegaan als je dit leest, ik ga zelf op VMworld EU voor mijn eerste echte vcap poging (dcv deploy) ik heb wel voor vcap-dtm6 de beta gedaan maar dat was met twee weken voorbereiding geen serieuze poging.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:21:
Na 3x een VCP (DCV/DTM/NV) gedaan hebben is het zo (09:00) tijd voor een VCAP6-DTM Deploy. ben benieuwd
Verwijderd
Passed met 329 puntjes.. kwam tijd te kort of had 7 vragen teveelmagneet schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:20:
[...]
hopelijk is het goed gegaan als je dit leest, ik ga zelf op VMworld EU voor mijn eerste echte vcap poging (dcv deploy) ik heb wel voor vcap-dtm6 de beta gedaan maar dat was met twee weken voorbereiding geen serieuze poging.
Ik heb afgelopen donderdag geboekt en vandaag gedaan. Enige pijnpuntje waar ik zip ervaring mee had was mirage..

zaten 7 of 8 vragen van in die tijd rovend zijn.
Zat wel een fout in mn werkstation. documentatie van horizon verwees naar mirage. iets met karma denk
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2017 14:48 ]
gefeliciteerd! En inderdaad MirageVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:46:
[...]
Passed met 329 puntjes.. kwam tijd te kort of had 7 vragen teveel
Ik heb afgelopen donderdag geboekt en vandaag gedaan. Enige pijnpuntje waar ik zip ervaring mee had was mirage..![]()
#kansloos product
zaten 7 of 8 vragen van in die tijd rovend zijn.
Zat wel een fout in mn werkstation. documentatie van horizon verwees naar mirage. iets met karma denk

Verwijderd
Yes hele horizon/uem/app volumes/workspace one suite inc air watch is goed bekendmagneet schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:22:
[...]
gefeliciteerd! En inderdaad Mirage(blueprint voor vcap7 dtm design hebben we het zoveel mogelijk weg proberen te laten). Maar je hebt er dus al veel ervaring mee of niet? Vooral View neem ik aan met een flink stuk uem en workspace?
Ben je vast wel eens tegen gekomen op een VMUG of VMworld. Iets met een oranje kleur en een brilletje
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2017 20:50 ]
Als je de feedback doorgeeft is dat prima wat mij betreft. Ik zou het nog meer waarderen als ze een feedback optie na het examen zouden doen (zoals ooit bij de 4.0 bèta en bij Microsoft) trouwens. Dan krijg je veel directer feedback. Examenvragen leveren trouwens altijd commentaar op; interpretatie is heel lastig, en dat geeft soms verrassende andere wendingen aan een vraag.magneet schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:02:
[...]
vind je het goed als ik die feedback doorgeef aan VMware? Ik heb namelijk zelf meegewerkt om dit examen te creëren. De blueprint (dus waar de vragen over moesten gaan) was al gemaakt maar ik ben in februari echte en week lang iedere avond bezig geweest vragen te verzinnen en beoordelen waarbij sommige vragen wel een half uur duurden wegens de discussies. VMware convertor wordt nog meer gebruikt dan je denkt, in de vExpert chat kwam afgelopen week nog iemand voorbij die een virtualisatie traject inging bij een bedrijf waar 95% nog fysiek was.
Nu heb ik de digitale trainingsstof gekregen.
Maar wat gebruiken jullie nog meer voor voorbereiden van de certificeringen?
Boeken? Labs? Trainingen?
Mastering vSphere zijn altijd goede boeken. De hands on labs zijn zeer waardevol als je zelf geen lab hebt. Trainingen voor mij was de laatste voor vSphere 4, sindsdien heb ik alles met zelf leren gedaan.winux schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 00:13:
Ik ga maandag training VMware vSphere: Install, Configure, Manage volgen.
Nu heb ik de digitale trainingsstof gekregen.
Maar wat gebruiken jullie nog meer voor voorbereiden van de certificeringen?
Boeken? Labs? Trainingen?
Hoe heb je dan examens gedaan? Of is die requirement er niet meer?magneet schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:24:
[...]
Mastering vSphere zijn altijd goede boeken. De hands on labs zijn zeer waardevol als je zelf geen lab hebt. Trainingen voor mij was de laatste voor vSphere 4, sindsdien heb ik alles met zelf leren gedaan.
Zolang je certificering niet verlopen is is een training geen requirement voor een examen.Arfman schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:53:
[...]
Hoe heb je dan examens gedaan? Of is die requirement er niet meer?
- VMware VCP-DV 6.5 examen -> over 2 weken
Pittig verhaaltje dat Foundation; de prep-guides voor het examen bij Global lijken iets meer richting techniek te gaan dan Foundation.
Neem aan dat het nog steeds vragen zijn of is men bij VMware ook al begonnen met het aanbieden van (halve) labs voor korte/kleine cases?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Scheelt misschien ook dat ik het laatste half jaar alleen maar in 65 en VSAN heb zitten werken+design dat ik alles wel een keer gezien heb.
Begin van het jaar wilde ik eigenlijk een VCAP doen ipv VCP maar door drukte is het er niet van gekomen. Nu zag ik dat VCAP-DCD wel in 65 wordt afgenomen en deploy niet. Zit er nu aan te denken om twee maanden uit te trekken voor het nieuwe VCAP-DCD 65 examen, iemand hier al ervaring mee?
6.5 delta was ook niet de bedoeling om extreem moeilijk te zijn, alleen als je er nog niks mee gedaan had is hij pittig. Ik had hetzelfde met die naar 6, de makkelijkste ooit maar was er dan ook dagelijks mee bezig.
Komen er ook beta's of is die gelijk final? Scheelt namelijk wat centen
Wat gebeurd er nu als ik het examen haal? Moet ik dan alsnog op cursus? hoe werkt dit precies?
Foundations is nu ook binnen hoort hier nog een certificaat bij? of is dat pas voor VCP als ik aan alle eisen heb voldaan?magneet schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:48:
tevens moet je je VMware Foundation examen ook halen voor je VCP bent.
Name Date Complete Hours Score
vSphere 6 Foundations Exam (2V0--620) 23-Dec-2017 ---- Passed
VCP6-DCV Exam (2V0-621) 29-Nov-2017 ---- Passed
[ Voor 9% gewijzigd door DarkSim1986 op 03-01-2018 10:44 ]
Reden dat ik dat zeg is omdat ik mensen ken die zonder kennis van virtualisatie en of SAN max 2 uurtjes door VMware heen geklikt hebben en vervolgens hun VCP halen met een 95% score. Mensen die ervaring met VCP examens hebben zullen beamen dat dit vrijwel onmogelijk is zonder gebruik van testking achtige dumps.

Bij VCAP komt het aan op je daadwerkelijke kennis en ervaring (3 uur zweten in een lab) en het design aspect. Daar zijn geen dumps voor, dus aantoonbaar dat je de kennis echt hebt
edit: ik zie dat je VCP al gehaald hebt, never mind. Ga door voor VCAP als je de mogelijkheden hebt:
https://blogs.vmware.com/...50_06-28-17_R2_AD_002.jpg
[ Voor 82% gewijzigd door .SnifraM op 03-01-2018 11:34 ]
lol+lol=hihi
Geen idee of dat nu anders is, maar in feite is van een VCAP-DCA examen ook heel simpel een braindump te maken. Het feit dat deze niet beschikbaar is zoals VCP braindumps wel maakt het verhaal van de waarde voor een certificaat wel weer geldig voor de VCAP's.
[ Voor 35% gewijzigd door EdwinB op 03-01-2018 11:36 ]
Geen idee of ieder examen 100% hetzelfde is want ik heb hem 1x gedaan en geslaagd. Wat ik toen uit de examen reviews van de VMware community haalde was dat er wel degelijk verschillende opdrachten gepresenteerd worden per examen.EdwinB schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:34:
Ik zal er niet teveel over zeggen, maar waar een VCP-DCV examen nog een selectie is uit een bundel vragen is een VCAP-DCA examen altijd 100% hetzelfde. In ieder geval in de 4 en 5 tijd. Geen idee of dat nu anders.
Je haalt VCAP-DCA per vSphere versie en die verloopt niet meer, je zult in verschillende versies hoogsts waarschijnlijk de nieuwe features moeten gebruiken, meer verschil is ook niet nodig want 90% van hoe jij vSphere gebruikt blijft gelijk.
Feit blijft dat iedereen in staat is om een examen dump met 400 vragen zo vaak te herhalen dat de antwoorden te dromen zijn, zonder enig benul te hebben waar het inhoudelijk over gaat. Bij VCAP is dat niet mogelijk. Je moet de opdrachten uit kunnen voeren (en ook zodanig snel dat je er 35 in 3 uur doet).
Edit: je hebt gelijk wat betreft de VCAP dumps, die zijn er niet dus de waarde is hoger. Die zou je idd kunnen maken, maar het uit je hoofd leren van vaardigheden is een stuk lastiger dan het onthouden van de juiste antwoorden.
Ik ben zelf nog in twijfel of ik mijn VCAP ga upgraden naar de huidige versie. Zelf denk ik namelijk dat dat weer niet zoveel waarde heeft. Da tik hem 1x gehaald heb en hij toch niet verloopt vind ik voor nu even voldoende. Over x versies maar weer een keer proberen, dan zijn er hopelijk weer flink wat features bijgekomen.
[ Voor 20% gewijzigd door .SnifraM op 03-01-2018 11:46 ]
lol+lol=hihi
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar ook 35 handelingen zijn natuurlijk te leren door iemand zonder grondige kennis van zaken. Gewoon zoals je zelf zegt "zo vaak herhalen dat je precies weet waar je moet klikken" zonder dat je weet waarom je erop klikt..SnifraM schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:42:
[...]
Feit blijft dat iedereen in staat is om een examen dump met 400 vragen zo vaak te herhalen dat de antwoorden te dromen zijn, zonder enig benul te hebben waar het inhoudelijk over gaat. Bij VCAP is dat niet mogelijk. Je moet de opdrachten uit kunnen voeren (en ook zodanig snel dat je er 35 in 3 uur doet).
Ik denk verder wel dat mensen die de VCAP stap maken sowieso al meer kennis hebben en uit eigen beweging voor deze certificering willen gaan. Ik ken in ieder geval niemand met een VCAP certificaat die niet ook bovengemiddeld geïnteresseerd is in het VMware aanbod.
Edit op jouw edit
Ik heb zelf ook wel dat gevoel. VCP bijhouden om te voorkomen dat de boel verloopt, maar geen directe behoefte om voor VCAP6-DCV Deploy te gaan omdat ik 4 en 5 al heb. Wellicht als daar nog een 6.5 versie van komt waarbij je dus alle handelingen in de HTML5 client kan/moet doen kan het nog een bepaalde meerwaarde geven.
[ Voor 15% gewijzigd door EdwinB op 03-01-2018 11:55 ]
Vanwaar deze reactie? VCP is toch best een 'leuke' certificering, mits op eigen kracht behaald?magneet schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:44:
geen idee of daar een cert bijhoort, zou imho zo goed als niks waard zijn.
dat ging over foundation, vcp is absoluut een goede!The_Admin schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:56:
[...]
Vanwaar deze reactie? VCP is toch best een 'leuke' certificering, mits op eigen kracht behaald?
vcap 6.5 deploy komt er zeker maar je moet wel eerst de vcp hebben. Sterker nog ik zit me te ergeren aan het feit dat het zo lang duurt voor hij er is. Begin november zijn de laatste sme's er mee aan de gang geweest.EdwinB schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:51:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar ook 35 handelingen zijn natuurlijk te leren door iemand zonder grondige kennis van zaken. Gewoon zoals je zelf zegt "zo vaak herhalen dat je precies weet waar je moet klikken" zonder dat je weet waarom je erop klikt.
Ik denk verder wel dat mensen die de VCAP stap maken sowieso al meer kennis hebben en uit eigen beweging voor deze certificering willen gaan. Ik ken in ieder geval niemand met een VCAP certificaat die niet ook bovengemiddeld geïnteresseerd is in het VMware aanbod.
Edit op jouw edit:
Ik heb zelf ook wel dat gevoel. VCP bijhouden om te voorkomen dat de boel verloopt, maar geen directe behoefte om voor VCAP6-DCV Deploy te gaan omdat ik 4 en 5 al heb. Wellicht als daar nog een 6.5 versie van komt waarbij je dus alle handelingen in de HTML5 client kan/moet doen kan het nog een bepaalde meerwaarde geven.
Aah ik zie het, sorry. Ik dacht dat Foundation ook nog best pittig was, of is die wel zo even af te tikken? Wil dit eerste halfjaar ook m'n VCP halen.magneet schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:36:
[...]
dat ging over foundation, vcp is absoluut een goede!
Ik heb zelf foundation nooit hoeven doen (was er nog niet ten tijde van vcp3The_Admin schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:44:
[...]
Aah ik zie het, sorry. Ik dacht dat Foundation ook nog best pittig was, of is die wel zo even af te tikken? Wil dit eerste halfjaar ook m'n VCP halen.
Nu wil ik graag de cursus doen om de titel te krijgen. Ik weet het omgekeerde volgorde.
Nu is mijn vraag, hoelang is mijn gehaalde examen geldig?
VCP examen is normaal gesproken 2 jaar geldig.DarkSim1986 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:48:
Ik heb een vraag, ik heb mn foundation en mn VCP examen gehaald.
Nu wil ik graag de cursus doen om de titel te krijgen. Ik weet het omgekeerde volgorde.
Nu is mijn vraag, hoelang is mijn gehaalde examen geldig?
lol+lol=hihi
[ Voor 97% gewijzigd door DarkSim1986 op 16-02-2018 23:47 ]
ook zonder certificering? Dus echt alleen het examen, ik heb niet de VCP titel..SnifraM schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:57:
[...]
VCP examen is normaal gesproken 2 jaar geldig.