[VMware Certified] Ervaringen en Discussies - Deel 1

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

X-DraGoN schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:29:
Voila, VCP-DCV 5.5 certified met 473/500
jeuij!
Gefeliciteerd :)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-07 21:41
X-DraGoN schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:29:
Voila, VCP-DCV 5.5 certified met 473/500
jeuij!
Gefeliciteerd! Zeer nette score!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Had uiteindelijk maar 1 v.d. 3 certificaatjes ontvangen. Nagevraagd maar zenden tegenwoordig niets toe meer.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 19-08-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Nu online

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Anoniem: 159710 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:01:
Ik heb uiteindelijk maar 1 certificaat van de 3 VCA's ontvangen. Dus toch nog maar een mailtje gestuurd maar blijkbaar sturen ze ze tegenwoordig niet meer op. Ik ga die ene gewoon bij het afval doen omdat die toch niet past in een hoesje, dan print ik er wel 3 zelf uit...

[...]
Hehe ;) Ik heb ze wel alle 3 nog ontvangen, heb ik geluk gehad.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Begin vorig jaar mijn VSP en VTSP accreditaties gehaald. Eind november in twee dagen tijd mijn VCA-DCV, VCA-WM en VCA-C certificaten gehaald, gratis dankzij de beschikbare kortingscodes. Begin dit jaar mijn Desktop Virtualization Technical Post-Sales: VMware Mirage Fundamentals accreditatie gekregen. En precies een maand geleden nu mijn VCP-DCV in 53 minuten tijd en met 475 punten gehaald... en diezelfde dag voor het eerst vader geworden. :*)

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Nu online

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Arie schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:46:
Begin vorig jaar mijn VSP en VTSP accreditaties gehaald. Eind november in twee dagen tijd mijn VCA-DCV, VCA-WM en VCA-C certificaten gehaald, gratis dankzij de beschikbare kortingscodes. Begin dit jaar mijn Desktop Virtualization Technical Post-Sales: VMware Mirage Fundamentals accreditatie gekregen. En precies een maand geleden nu mijn VCP-DCV in 53 minuten tijd en met 475 punten gehaald... en diezelfde dag voor het eerst vader geworden. :*)
Gefeliciteerd dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Bij VCP5-DT staat nu deze training:
http://mylearn.vmware.com...du&a=one&id_subject=56163

Dat gaat over Horizon View 6.0.
Maar daar zie ik nog een examens van. Je zou denken aan VCP6-DT.

Stel je doet nu VCP5-DT, dan moet je eigenlijk direct upgraden naar 6?
Of blijft 5 dan nog een hele tijd geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie

Arie

One Man Army

dude88 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 07:49:
Bij VCP5-DT staat nu deze training:
http://mylearn.vmware.com...du&a=one&id_subject=56163

Dat gaat over Horizon View 6.0.
Maar daar zie ik nog een examens van. Je zou denken aan VCP6-DT.
Nee, de basis is nog steeds vSphere 5, vandaar VCP5. VCP6 valt samen met vSphere 6, waar sinds kort een publieke beta versie van beschikbaar is. Zodra vSphere 6 uitkomt zullen de VCP6 examens ook uitkomen.
dude88 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 07:49:
Stel je doet nu VCP5-DT, dan moet je eigenlijk direct upgraden naar 6?
Of blijft 5 dan nog een hele tijd geldig?
Het examen blijft geldig tot twee jaar na het behalen hiervan. Je zult dus elke twee jaar opnieuw examen moeten doen om jouw status te behouden. Doe je dit niet, dan kun je het nog steeds op jouw CV noemen natuurlijk, maar jouw status is dan wel verlopen.

[ Voor 35% gewijzigd door Arie op 01-08-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Oké duidelijk! Thanks.

Ik ben nu VCP5-DCV, als ik VCP5-DT erbij doe, wordt dan DCV ook automatisch verlengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie

Arie

One Man Army

dude88 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:52:
Oké duidelijk! Thanks.

Ik ben nu VCP5-DCV, als ik VCP5-DT erbij doe, wordt dan DCV ook automatisch verlengt?
Nee, elk examen moet je los verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Oké thanks, zo blijf je idd wel bezig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 13:49
Vraagje,

Hoeveel vragen telt het examen eigenlijk? Multiple choice neem ik aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 13:42

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Misschien handig dat je aangeeft welke examen van VMWare je het over hebt?

Overigens staat deze info gewoon in de examen blueprint(s) die op de VMWare site te vinden zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Arie schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:29:
[...]

Nee, elk examen moet je los verlengen.
Dat is onzin

http://mylearn.vmware.com...fm?plan=46667&ui=www_cert

The new policy gives you three options to recertify:
1.Take the current exam for your existing VCP certification solution track. For example, if you are a VCP3, you could take the current VCP5-Data Center Virtualization (VCP5-DCV) exam.
2.Earn a new VCP certification in a different solution track. For example, if you are a VCP-Cloud, you could recertify by earning VCP5-Desktop (VCP5-DT) certification.
3.Advance to the next level by earning a VMware Certified Advanced Professional (VCAP) certification. For example, if you are a VCP5-DCV you could earn VCAP5-DCA certification.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Thanks Oid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 13:49
Ik bedoelde VCP5.5, maar heb het al gevonden.... 85 mc vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Is er hier eigenlijk al iemand voor VCAP-DCA gegaan, ik ben al een aantal weken aan het studeren.
Er was een probleem met het doorgeven aan Pearson Vue van mijn authorization, na mijn verschillende pogingen om hun via telefoon op andere ideeën te brengen verwezen ze me telkens weer door terug naar Vmware zelf. Bij de 3de poging daar hebben ze de huidige authorization verwijderd en me een nieuwe laten aanvragen. Die is ondertussen binnen, maar nu duurt het bij Pearson Vue weer erg lang vooraleer ik daar iets kan schedulen.
Dat VCAP-DCA examen is blijkbaar niet gemakkelijk om voor te slagen, maar ook niet om een datum voor geprikt te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Ik heb VCAP4-DCA en VCAP5-DCA gedaan. De eerste keer bij Global Knowledge in Zoetermeer en de tweede keer tijdens VMworld San Francisco. Beide keren was het geen enkel probleem om de nodige authorization te krijgen en daarna een examen te boeken.

Voor VCP5-DT moest ik trouwens ook authorization hebben (toen was VCA4-DT nog een voorwaarde om VCP4-DT te mogen doen) en dat ging ook allemaal prima.

Waarom duurt het lang voordat je iets kan schedulen? Als het aan de examenlocatie ligt zou je eens kunnen kijken of een andere locatie wel sneller kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 13:59

-TAZZ-

X

Het is niet direct certificering-gerelateerd maar als VMware enthousiastelingen is er vast interesse voor de laatste aankondigingen vanaf VMworld 2014.

Hier een opsomming van de hoogtepunten van Maandag

Hier een opsomming van de hoogtepunten van Dinsdag

• Arie

Arie

One Man Army

Oid schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 06:56:
[...]

Dat is onzin

http://mylearn.vmware.com...fm?plan=46667&ui=www_cert

The new policy gives you three options to recertify:
1.Take the current exam for your existing VCP certification solution track. For example, if you are a VCP3, you could take the current VCP5-Data Center Virtualization (VCP5-DCV) exam.
2.Earn a new VCP certification in a different solution track. For example, if you are a VCP-Cloud, you could recertify by earning VCP5-Desktop (VCP5-DT) certification.
3.Advance to the next level by earning a VMware Certified Advanced Professional (VCAP) certification. For example, if you are a VCP5-DCV you could earn VCAP5-DCA certification.
Vergissen is menselijk. Ik meende mij te herinneren dat elke certificering opnieuw gedaan moest worden, maar ik ben denk ik in de war met Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 12:29
Als ik het goed begrijp moet je dus voor VCA-DCV een cursus volgen als niet-partner? Ik wil mijn certficeringen wat aanvullen en vind virtualisatie erg interessant. Helaas doen we er op ons werk niet dirdct heel veel mee (onze klanten wel), en wilt mijn baas dit dus ook niet betalen. Een examen kan ik wel zelf betalen maar een cursus van 5 dagen á €2500 met 5 verlofdagen wordt toch wat gortig!

Heb die DCV fundamentals doorlopen en so far best begrijpbaar. In het echte examen zal wel het wel wat pittiger zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Nu online
EdwinB schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:02:
Ik heb VCAP4-DCA en VCAP5-DCA gedaan. De eerste keer bij Global Knowledge in Zoetermeer en de tweede keer tijdens VMworld San Francisco. Beide keren was het geen enkel probleem om de nodige authorization te krijgen en daarna een examen te boeken.

Voor VCP5-DT moest ik trouwens ook authorization hebben (toen was VCA4-DT nog een voorwaarde om VCP4-DT te mogen doen) en dat ging ook allemaal prima.

Waarom duurt het lang voordat je iets kan schedulen? Als het aan de examenlocatie ligt zou je eens kunnen kijken of een andere locatie wel sneller kan?
Er bleek iets mis met mijn account bij Pearson Vue, dat hebben ze toch wel zelf opgelost binnen 3 weken (<= je dat was sarcastisch)
Ik heb het vandaag kunnen schedulen voor eind september...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
De_Bastaard schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:53:
Als ik het goed begrijp moet je dus voor VCA-DCV een cursus volgen als niet-partner? Ik wil mijn certficeringen wat aanvullen en vind virtualisatie erg interessant. Helaas doen we er op ons werk niet dirdct heel veel mee (onze klanten wel), en wilt mijn baas dit dus ook niet betalen. Een examen kan ik wel zelf betalen maar een cursus van 5 dagen á €2500 met 5 verlofdagen wordt toch wat gortig!

Heb die DCV fundamentals doorlopen en so far best begrijpbaar. In het echte examen zal wel het wel wat pittiger zijn ;)
Cursus is verplicht voor het examen, dus ja zoveel gaat het kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Nu online
Vandaag mijn examen voor VCAP-DCA (550) gaan doen en een uurtje of 5 later had ik al een mail dat ik geslaagd was!

Jeuij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Gefeliciteerd man, mooie prestatie!

Heb je nog specifieke boeken, materie en een home lab gebruikt, of...?
Ik ben ook begonnen met leren voor VCAP-DCA dus alle tips zijn welkom :-)

lol+lol=hihi

• X-DraGoN
  • Nu online
Ik heb Autolab gebruikt http://www.labguides.com/autolab/
Ik had ook wel het voordeel dat ik op het werk een grote omgeving heb waar ik zowat mee kan doen wat ik wil zolang ik prod maar niet down breng :p
Voor de rest geen boeken, alles is gebaseerd op trainsignal training en hands-on ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Even een vraag over de nieuwe policy. Je zou verwachten dat het wel in de FAQ staat, maar ik kan geen antwoord vinden op mijn vraag. Ik heb in 2012 VCP510 gedaan. De VCP status verloopt als ik niks doe dus op maart 2015. Ik snap dat ik VCP550 kan doen maar kan ik ook het VCP510 examen opnieuw maken en zo mijn status met twee jaar verlengen?

/edit

Heb de indruk dat dit niet kan/toegestaan is. Ik kan voor VCP510 niet de benodigde authorization code aanvragen en kan dus het examen niet boeken. Moet dus verplicht bezig met 5.5 :( Of laat het lekker verlopen en doe in april weer lekker VCP510.

/edit 2

Heb even navraag laten doen bij VMware en het kan idd niet. Je kunt je status niet refreshen door "hetzelfde"examen nog een keer te doen. Ook al is het inmiddels 2 1/2 jaar geleden en kunnen anderen gewoon wel hun VCP5 status krijgen door dit examen te doen.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 105569 op 01-10-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Waarom wil je niet gewoon 5.5 doen? Dan blijf je een beetje bij, 5.1 zal een keer helemaal verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

dude88 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:23:
Waarom wil je niet gewoon 5.5 doen? Dan blijf je een beetje bij, 5.1 zal een keer helemaal verlopen.
Heb nu niet echt tijd om me te verdiepen in 5.5. We zitten hier nog op 5.1. Wacht liever op 6. Kijk wel even wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 23:28

Zenix

BOE!

Er is tegenwoordig ook een manier om een stuk goedkoper aan de cursus volwaarden te voldoen voor VCP.
Je bent dan een part-time student bij een VMware IT Academy en de cursus duurd 8 weken.
http://www.stanly.edu/con...urses/vmware-vsphere.html
http://www.techexams.net/...s-october-december-2.html
http://www.techexams.net/...ly-community-college.html

Dit kost maar 185$ met eventueel 45$ aan boeken ongeveer. Aan het einde krijg je ook de voucher voor 70% korting, de voucher kan je gebruiken voor 5.1 of 5.5. De cursus wordt volledig online gegeven. Er zit wel een nadeel aan: de wachtlijst, waarschijnlijk duurd het ongeveer een half jaar voordat je aan de beurt bent. Las ook op het forum dat ze in Januari naar 5.5 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Nu online

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Zenix schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 00:10:
Er is tegenwoordig ook een manier om een stuk goedkoper aan de cursus volwaarden te voldoen voor VCP.
Je bent dan een part-time student bij een VMware IT Academy en de cursus duurd 8 weken.
http://www.stanly.edu/con...urses/vmware-vsphere.html
http://www.techexams.net/...s-october-december-2.html
http://www.techexams.net/...ly-community-college.html

Dit kost maar 185$ met eventueel 45$ aan boeken ongeveer. Aan het einde krijg je ook de voucher voor 70% korting, de voucher kan je gebruiken voor 5.1 of 5.5. De cursus wordt volledig online gegeven. Er zit wel een nadeel aan: de wachtlijst, waarschijnlijk duurd het ongeveer een half jaar voordat je aan de beurt bent. Las ook op het forum dat ze in Januari naar 5.5 gaan.
Ik heb de linkjes niet bekeken maar dit klinkt wel interessant! Dan kan ik misschien uit eigen zak de vmware nog eens doen:) Voor mijn werk niet relevant namelijk, maar vind het wel mooi op m'n cv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:00
Ik heb de Stanly course gedaan die hierboven vermeld wordt. Het kost 3x niks maar de cursus zelf stelt ook 3x niks voor. Het zijn 12 modules met diverse filmpjes, die op een zeer saaie toon worden voorgelezen door een instructeur.

Je krijgt wel labs (stuk of 22), ze bestaan voornamelijk uit wat standaard klikwerk wat wordt voorgekauwd in een PDF. Niet echt spannend, zeker niet genoeg om het examen te halen.

Heb zelf de course vorige week afgerond, wacht nu op mijn voucher. Ondertussen ben ik Mastering vSphere 5.5 van Scott Lowe aan het lezen en ben ik aan het stoeien op mijn eigen thuislab. Hoop in december het examen te gaan doen.

Op zich wel bang for the buck, maar verwacht geen geniale cursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Nu online

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Mandera schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:39:
Ik heb de Stanly course gedaan die hierboven vermeld wordt. Het kost 3x niks maar de cursus zelf stelt ook 3x niks voor. Het zijn 12 modules met diverse filmpjes, die op een zeer saaie toon worden voorgelezen door een instructeur.

Je krijgt wel labs (stuk of 22), ze bestaan voornamelijk uit wat standaard klikwerk wat wordt voorgekauwd in een PDF. Niet echt spannend, zeker niet genoeg om het examen te halen.

Heb zelf de course vorige week afgerond, wacht nu op mijn voucher. Ondertussen ben ik Mastering vSphere 5.5 van Scott Lowe aan het lezen en ben ik aan het stoeien op mijn eigen thuislab. Hoop in december het examen te gaan doen.

Het gaat er ook om dat je de "verplichte" cursus hebt gevolgd. Mensen die verder al kennis en kunde van VMware hebben kunnen zo goedkoop aan die verplichting voldoen en meteen het examen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Voor de liefhebber 25% discount , tijdens VMworld Barcelona (je hoeft niet aanwezig te zijn voor de discount).
If you’re in the market to take a VMware certification exam, there’s some good news – provided you’re quick. For the next couple of days (while VMworld Barcelona is running, Oct 13th-17th 2014) you can book the VCP and VCAP exams at a cool 25% off – even if you’re not at the conference! This isn’t quite as good as last year’s 50% discount but every little helps. If you want to blitz some of the new certification tracks recently announced you’re not limited to just one – study your little legs off and you could save even more by taking multiple exams….

The codes you need to register with are;

2014VW25 – for the VCP exams (VCP-DV, VCP-DT,VCP-Cloud,VCP-NV)
2014VWADV25 – for the VCAP exams (VCAP-DCA, VCAP-DCD, VCAP-CID, VCAP-CIA, VCAP-DTD, VCAP-DTA, VCIX-NV)
Conditions:

You MUST book the exam while VMworld Barcelona is running. You don’t have to be attending the conference, it’s just the period of time the offer is valid.
You MUST take the exam by the end of the year.
What are you waiting for? Head over to VMware Certification and get registered certification junkies!
bron

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

Een top voor mensen die hun VCP voor vSphere 5 willen upgraden naar 5.5.
Er is tot 30 november de mogelijkheid om een VCP550 Delta examen te doen.
Ik heb dit gisteren gedaan voornamelijk vanwege de 'houdbaarheid' van VCP van 2 jaar.
Geen cursus nodig en je kan hem online doen.

https://mylearn.vmware.co...fm?plan=51919&ui=www_cert

65 vragen in 115 minuten. Het is goed te doen als je ervaring hebt met 5.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 13:54
-TAZZ- schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:38:
Een top voor mensen die hun VCP voor vSphere 5 willen upgraden naar 5.5.
Er is tot 30 november de mogelijkheid om een VCP550 Delta examen te doen.
Ik heb dit gisteren gedaan voornamelijk vanwege de 'houdbaarheid' van VCP van 2 jaar.
Geen cursus nodig en je kan hem online doen.

https://mylearn.vmware.co...fm?plan=51919&ui=www_cert

65 vragen in 115 minuten. Het is goed te doen als je ervaring hebt met 5.5.
Heb even gekeken maar is helaas geen gratis upgrade. Had dit wel verwacht voor zo'n tijdelijke actie.
Ik denk dat ik vSphere 6 afwacht. De 2 jaar is in mijn geval mei 2015 voorbij. VMware vSphere 6 release date staat voor Q1/Q2 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

ro3lie schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:15:
[...]

Heb even gekeken maar is helaas geen gratis upgrade. Had dit wel verwacht voor zo'n tijdelijke actie.
Ik denk dat ik vSphere 6 afwacht. De 2 jaar is in mijn geval mei 2015 voorbij. VMware vSphere 6 release date staat voor Q1/Q2 2015.
Ik zei ook niet dat hij gratis was. Hij is wss tijdelijk tot 30 november omdat daarna een vSphere 6/2015 examen komt. Maar voor mensen die niet voornemens zijn om vSphere 6/2015 examen te doen, is dit een mooie mogelijkheid om hun certificering te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Mandera schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:39:

Ik heb me ook op de wachtlijst gezet, ben benieuwd wanneer de volgende "training" begint.
Ondertussen het boek Mastering VMware Vsphere 5.5 besteld. Om ondertussen vast kennis van de stof te krijgen.

Kun je me wat meer vertellen over hoe deze training gaat?
Is het echt interactief of is het gewoon online filmpjes bekijken en labjes maken.
Ik zit namelijk niet te wachten om dagelijks op gezette tijden online met een instructeur te zitten.
Wil gewoon zelf bepalen wanneer ik de training zie/doe etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Anoniem: 35872 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:58:
[...]

Ik heb me ook op de wachtlijst gezet, ben benieuwd wanneer de volgende "training" begint.
Ondertussen het boek Mastering VMware Vsphere 5.5 besteld. Om ondertussen vast kennis van de stof te krijgen.

Kun je me wat meer vertellen over hoe deze training gaat?
Is het echt interactief of is het gewoon online filmpjes bekijken en labjes maken.
Ik zit namelijk niet te wachten om dagelijks op gezette tijden online met een instructeur te zitten.
Wil gewoon zelf bepalen wanneer ik de training zie/doe etc.
Het zijn online filmpjes kijken, on-demand en self-paced. Je kunt dus wanneer je wilt inloggen en al het materiaal bekijken en maken. Het is geen les op gezette tijden o.i.d.

De instructeur mailt een hoop reminders rond tijdens de cursus, maar deed bij mij vrijwel niks inhoudelijks per mail bespreken met studenten. Het is wel bang for the buck, je hebt de verplichte cursus doorlopen en je krijgt een 70% kortingsvoucher voor het examen. Maar inhoudelijk betreft het gewoon snel doorklikken van powerpoints wat de instructeur doet. Jij als deelnemer moet de rest doen. Of je slaagt of niet wordt bepaald aan de hand van het feit of je de labs hebt gemaakt of niet. Stanly heeft een NetLAB omgeving waar iedereen opdrachten moet maken, stuk of 18 uit mijn hoofd.

Ik vond de filmpjes ronduit saai, instructeur praat op een hele saaie toon. Niet alle content wordt behandeld maar dat is in een "echte" dure cursus ook niet zo geloof ik. Je moet er zelf flink aan werken, maar ik ben wel blij dat ik deze kans gepakt heb. Heb deze week mijn examen geboekt voor 19 december a.s.

Moest 60 euro afrekenen ipv 210. :P

Het boek Mastering VMware vSphere 5.5 wat je hebt besteld is wel een dikke aanrader, ben hem zelf ook aan het doorploegen. Ik denk dat je in Q1 2015 aan de beurt bent, je krijgt dan de 5.5 cursus. Momenteel draait men nog 5.1 bij Stanly. In januari wordt alles geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb contact gehad via het andere forum met iemand van Stanley.
Ik ben waarschijnlijk pas in Q2 aan de beurt (maart/april), en dat zal zeker 5.5 zijn.

Boek komt morgen binnen, dus dat ga ik zeker door worstelen,
Op het werk hebben we een grote vm omgeving dus die komt zeker van pas, daarnaast enkele collega's die al VCP/VCAP gecertificeerd zijn, dus hulp genoeg.

Doe deze cursus puur om de vereiste cursus af te ronden voordat je examen kunt doen.
Met zelfstudie en spielerij kom ik er wel uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Vrijdag nog een mooie bij het examencenter gezien, iemand die voor me aan de balie moeilijk ging doen dat er 135 vragen in zijn VCP-DCV toets zaten. VMware zei op de site 65 volgens hem, hij ging er werk van maken. :P

Gevalletje blueprint niet gelezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07 11:52
Mandera schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:24:
Vrijdag nog een mooie bij het examencenter gezien, iemand die voor me aan de balie moeilijk ging doen dat er 135 vragen in zijn VCP-DCV toets zaten. VMware zei op de site 65 volgens hem, hij ging er werk van maken. :P

Gevalletje blueprint niet gelezen. :P
Waarschijnlijk iemand die nog geauthoriseerd was voor de oude versie 510 en de verkeerde examen had ingeboekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Ik had voor m'n laatste MCSA examen ook ineens veel meer vragen dan gebruikelijk, bleek dat MS nieuwe vragen aan het testen was. Kan ook gebeuren met VMware natuurlijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• drexciya
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2019
X-DraGoN schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:16:
Is er hier eigenlijk al iemand voor VCAP-DCA gegaan, ik ben al een aantal weken aan het studeren.
Er was een probleem met het doorgeven aan Pearson Vue van mijn authorization, na mijn verschillende pogingen om hun via telefoon op andere ideeën te brengen verwezen ze me telkens weer door terug naar Vmware zelf. Bij de 3de poging daar hebben ze de huidige authorization verwijderd en me een nieuwe laten aanvragen. Die is ondertussen binnen, maar nu duurt het bij Pearson Vue weer erg lang vooraleer ik daar iets kan schedulen.
Dat VCAP-DCA examen is blijkbaar niet gemakkelijk om voor te slagen, maar ook niet om een datum voor geprikt te krijgen...
Het VCAP examen is gebaseerd op een "live" omgeving en dat is wat lastiger (en duurder). Sowieso moet je al VCP-DCV zijn om het examen aan te mogen vragen. Verder is niet iedere locatie geschikt voor het examen. Daarnaast wordt er een beperkt aantal slots toegekend aan de examencentra. Ik zag dat zelf toen ik het examen wilde boeken; er werd gelukkig voor de week erop een slot vrijgemaakt, zodat ik het examen wel kon boeken.

Ik heb wel de indruk dat VCAP belangrijker gaat worden; hiermee kun je je onderscheiden ten opzichte van degenen die "slechts" VCP zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-07 21:02

Ethirty

Who...me?

Jeej! Ik mag mezelf eindelijk ook VCP5-DCV noemen :)

Wel op het randje met net iets meer dan de minimum score. Dit was mijn eerste Vmware examen en vooral het aantal vragen viel me knap tegen. Had aan het eind maar een kwartiertje over voor het reviewen van een aantal vragen. Toch wel andere koek dan MS-certificeringen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Nu online

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ethirty schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:27:
Jeej! Ik mag mezelf eindelijk ook VCP5-DCV noemen :)

Wel op het randje met net iets meer dan de minimum score. Dit was mijn eerste Vmware examen en vooral het aantal vragen viel me knap tegen. Had aan het eind maar een kwartiertje over voor het reviewen van een aantal vragen. Toch wel andere koek dan MS-certificeringen.
Gefeliciteerd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-07 23:24
Ik wil de eerste schreden zetten op het VMWare certificeringspad voor Cloud. Ik dacht te beginnen met VCA-Cloud maar nu zie ik ook versie 6 maar die bestaat uit VCA6-CMA en VCA6-HC. Iemand die dit kan verhelderen en aan kan geven of ik dan maar niet meteen met VCA6 moet beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
ebk71 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:36:
Ik wil de eerste schreden zetten op het VMWare certificeringspad voor Cloud. Ik dacht te beginnen met VCA-Cloud maar nu zie ik ook versie 6 maar die bestaat uit VCA6-CMA en VCA6-HC. Iemand die dit kan verhelderen en aan kan geven of ik dan maar niet meteen met VCA6 moet beginnen?
De VCA (online) examens zijn een soort opwarmertje en niet echt certificering waardig. Het is een leuk testje om te kijken of je al wat kennis hebt van het onderwerp en of je er verder mee wil.

Als je bijvoorbeeld al VCP-DCV bent zou ik aanraden om je goed te verdiepen in de vRealize producten en direct voor VCP6-CMA te gaan. Een goed uitgangspunt is deze pagina: https://mylearn.vmware.co...fm?plan=64298&ui=www_cert waarin je de exam topics kunt doornemen en kunt zien welke cursussen nuttig kunnen zijn ter voorbereiding van het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Laatst online: 13-07 23:24
EdwinB schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:26:
[...]

De VCA (online) examens zijn een soort opwarmertje en niet echt certificering waardig. Het is een leuk testje om te kijken of je al wat kennis hebt van het onderwerp en of je er verder mee wil.

Als je bijvoorbeeld al VCP-DCV bent zou ik aanraden om je goed te verdiepen in de vRealize producten en direct voor VCP6-CMA te gaan. Een goed uitgangspunt is deze pagina: https://mylearn.vmware.co...fm?plan=64298&ui=www_cert waarin je de exam topics kunt doornemen en kunt zien welke cursussen nuttig kunnen zijn ter voorbereiding van het examen.
Ik heb nog geen enkel certificaat van VMWare.......
Maar ik betaal het uit eigen zak en dus lijkt het verstandiger om meteen voor VCP6 te gaan.
Dankje voor het wijzen op de waarde van VCA, ik had daar al bedenkingen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Uit eigen zak wordt bij VMware dan wel een dure grap, want om een VCP certificering te krijgen moet je verplicht een cursus gevolgd hebben naast het halen van het examen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Precies wat EdwinB zegt. De 5 daagse training kost al gauw rond de 3000 euro. En dan moet je nog het examen nog doen. uit mijn hoofd is die ook rond de 150 euro bij global knowledge. :/
EdwinB schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:13:
Uit eigen zak wordt bij VMware dan wel een dure grap, want om een VCP certificering te krijgen moet je verplicht een cursus gevolgd hebben naast het halen van het examen
edit:
Zelf heb ik al mijn VMware trainingen bij XTG gevolgd en heb daar erg goede ervaringen mee. _/-\o_
Training is daar inderdaad 2995 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door .SnifraM op 15-04-2015 19:48 . Reden: toevoeging ]

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 23:28

Zenix

BOE!

Ik kan nu tijdens mijn opleiding het examen afleggen zonder een cursus te volgen, plus een korting voor het examen :D Alleen duurt mijn huidige opleiding nog minimaal twee jaar en dan zal ik alweer moeten certificeren. Daarom ga ik er op dit moment niet mee bezig, maar aan het einde van de opleiding lijkt mij het een mooie kans om het zeer goedkoop te halen. Daarnaast ook gratis licenties voor vSphere, Workstation etc via http://onthehub.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 10:51
marviins schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:43:

Zelf heb ik al mijn VMware trainingen bij XTG gevolgd en heb daar erg goede ervaringen mee. _/-\o_
Training is daar inderdaad 2995 euro.
Zelf inderdaad ook bij XTG in Gouda cursussen gedaan; altijd goed bevallen :) .

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Zenix schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 16:53:
Ik kan nu tijdens mijn opleiding het examen afleggen zonder een cursus te volgen, plus een korting voor het examen :D Alleen duurt mijn huidige opleiding nog minimaal twee jaar en dan zal ik alweer moeten certificeren. Daarom ga ik er op dit moment niet mee bezig, maar aan het einde van de opleiding lijkt mij het een mooie kans om het zeer goedkoop te halen. Daarnaast ook gratis licenties voor vSphere, Workstation etc via http://onthehub.com/
Thanks voor de tip! Ik was nog niet bekend met onthehub.com. Ik zie dat ik hier ook toegang tot heb :)

Ik ga eerdaags mijn VMware Delta Exam plannen en maken, deze is tot 8 mei 2015 geldig (verlengde actie).

Nu ik ook zie van onthehub allicht interessant dat ik dan VCP6 volg middels deze methode zodra het e.e.a. beschikbaar is hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Laatst online: 13-07 22:07
Voor 200 euro heb je een complete set licenties van VMware via EVALExperience (gedistribueerd via OnTheHub).
Helaas zit vSphere 6 er nog niet bij maar die moet wel onderweg zijn.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drexciya
ebk71 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:16:
[...]

Ik heb nog geen enkel certificaat van VMWare.......
Maar ik betaal het uit eigen zak en dus lijkt het verstandiger om meteen voor VCP6 te gaan.
Dankje voor het wijzen op de waarde van VCA, ik had daar al bedenkingen bij.
Als je VCP6 wilt worden moet je niet 1 maar 2 examens doen (Foundation en Datacenter Virtualization); de laatste doet ook dienst als upgrade examen. Ik heb ze allebei recentelijk gedaan (beta versie) en mijn grootste punt is dat er stof uit twee trainingen in terugkomt. Om de stof redelijk te kunnen meepakken moet je eigenlijk zowel de Install, Configure & Manage als de Optimize & Scale 6 training volgen.

Op zich snap ik dat, gezien de hoeveelheid stof, je de materie in 2 examens wilt splitsen, maar deze manier van actief twee trainingen doorduwen gaat wel wat ver. Daar komt nog bovenop dat Optimize&Scale in principe door VMware zelf wordt verzorgd (Direct Delivery) en dan weet je niet wat je krijgt.

Over de moeilijkheidsgraag op zich kan ik weinig zeggen. Ik vond dat het heel erg wisselde van niveau en dat er heel veel wegstreepvragen in terugkwamen (foute antwoorden wegstrepen en de goede antwoorden blijven over). Redelijk wat exhibits en helaas een paar vragen in de categorie waar staat dit in de interface. Ik vond VCP-550 een lastig, maar fair examen en deze examens zijn minder goed uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heeft iemand al ervaringen met het VCP6-DCV Delta examen?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-07 13:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Oh dat is wel vervelend. Vond het altijd wel fijn om daar cursus te volgen en examens te doen. Blijkbaar niet genoeg gedaan daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 23:18
Strikt genomen is XTG niet failliet, er is alleen een surseance van betaling uitgesproken. De praktijk leert dat merendeel van de surseances uiteindelijk wordt omgezet in een faillissement.

Het is voor een kleine speler als XTG moeilijk concurreren met de grote opleidingscentra, wel buitengewoon jammer de trainingen die ik er gevolgd heb waren goed en gegeven door bekwame docenten.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drexciya
squaddie schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:59:
[...]

Strikt genomen is XTG niet failliet, er is alleen een surseance van betaling uitgesproken. De praktijk leert dat merendeel van de surseances uiteindelijk wordt omgezet in een faillissement.

Het is voor een kleine speler als XTG moeilijk concurreren met de grote opleidingscentra, wel buitengewoon jammer de trainingen die ik er gevolgd heb waren goed en gegeven door bekwame docenten.
Ik heb de indruk dat men onder de hoede van een iets grotere speler doorgaat. Een goede zaak, want anders zou er effectief maar 1 geautoriseerd training centrum over zijn in Nederland. Dan nog zal het niet makkelijk zijn lijkt me.

Het is sowieso jammer dat de trainingswereld weinig echte opleidingsinstituten overhoudt. Het merendeel is erg salesgeörienteerd en heeft geen echte affiniteit met opleidingen. En al het stunten met kortingen is op langere termijn funest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-07 19:11
Nog IT-ers die volgende week naar Barcelona gaan, VMWorld ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro3lie
Vandaag cursus afgerond voor VMware vSphere 6: Configure, Install Manage. Binnenkort het Foundation examen afleggen, daarna waarschijnlijk eerst de VSOS (VMware vSphere 6: Optimize & Scale) training gevolgd door examen voor VCP6-DV.

Had mijn VCP5-DV certificaat destijds laten verlopen :-(

@Shadowman12, ik heb je een PM gestuurd. Ik zou graag startpost willen bijwerken.

Ik heb overigens een topic geopend voor vSphere 6: Het algemene VMware vSphere 6 topic :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drexciya
ro3lie schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:33:
Vandaag cursus afgerond voor VMware vSphere 6: Configure, Install Manage. Binnenkort het Foundation examen afleggen, daarna waarschijnlijk eerst de VSOS (VMware vSphere 6: Optimize & Scale) training gevolgd door examen voor VCP6-DV.

Had mijn VCP5-DV certificaat destijds laten verlopen :-(

@Shadowman12, ik heb je een PM gestuurd. Ik zou graag startpost willen bijwerken.

Ik heb overigens een topic geopend voor vSphere 6: Het algemene VMware vSphere 6 topic :*)
Ik heb zelf de beta examens gedaan voor vSphere 6 en ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met het eerste examen. Dat is on-line non-proctored en dat is een ietwat wazig formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
drexciya schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:42:
[...]

Ik heb zelf de beta examens gedaan voor vSphere 6 en ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met het eerste examen. Dat is on-line non-proctored en dat is een ietwat wazig formaat.
VCP6 vereist tegenwoordig een extra examen inderdaad:
1. VMware Foundation examen, dit is non-proctored en online. 65 vragen.
2. VMware VCP6-DV Exam. Proctored bij een examenbureau van PearsonVue. 85 vragen.

Voor diegene die dit traject doorlopen, een officieel oefen examen voor het Foundation examen: link.

Belangrijke voor het examen is dat ze ook meer gaan vragen over vSAN, Operations Manager/vRealize, etc..

[ Voor 6% gewijzigd door ro3lie op 25-11-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:49
Beetje dood hier :)

Ik heb afgelopen 19 november VCP6-DCV Delta Exam (2V0-621D) gedaan en gehaald met 424/500. Dit is de eerste versie dat ik een delta examen doe. De eerste keer scoorde ik een 268/500 maar was eigenlijk ziek :+ en de tweede keer wel gehaald.
Examen is goed te doen met de onderstaande study guides:

http://www.virten.net/vmw...-new-v5-5-to-v6-2v0-621d/
http://www.vladan.fr/vcp6-dcv/

Wel leuk dat ik nu VCP 3,4,5 en 6 ben :9 Ik wil deze versie ook eindelijk een keer de VCAP VCIX doen en halen.

[ Voor 12% gewijzigd door FDMK op 01-12-2015 09:59 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:32

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Rooke schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:58:

Ik heb afgelopen 19 november VCP6-DCV Delta Exam (2V0-621D) gedaan en gehaald met 424/500. Dit is de eerste versie dat ik een delta examen doe. De eerste keer scoorde ik een 268/500 maar was eigenlijk ziek :+ en de tweede keer wel gehaald.

Wel leuk dat ik nu VCP 3,4,5 en 6 ben :9 Ik wil deze versie ook eindelijk een keer de VCAP VCIX doen en halen.
Bedankt voor de resources! Vooral linkje nr 2 ziet er erg handig uit.

btw vraagje, ik zit nu te leren voor VCP5 omdat ik hier het boek al een jaartje geleden voor had gekocht. Nu is VCP6 uit, maar ik zie nog geen official cert guide boek online. Zouden jullie aanbevelen om over te stappen naar v6 en dit te leren dmv labs en online studie matriaal, of doorleren op v5 met de official cert guide en labs etc?

[ Voor 18% gewijzigd door Yariva op 07-12-2015 12:11 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Laatst online: 06-07 21:02

magneet

Magnetic enhanced

Rooke schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:58:

same here maar ben wel even bezig met vcp6-dtm tussendoor want volgens mij is de blueprint voor vcix nog steeds niet beschikbaar. Wel lijkt het uit tee delen te gana bestaan, design en admin net als bij vcap maar pas gecertificeerd bij behalen van beide.

Ik had vorig jaar om de certificering te verlengen ook al vcp5-desktop gedaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door magneet op 08-12-2015 08:23 ]

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• drexciya
magneet schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:22:
[...]

same here maar ben wel even bezig met vcp6-dtm tussendoor want volgens mij is de blueprint voor vcix nog steeds niet beschikbaar. Wel lijkt het uit tee delen te gana bestaan, design en admin net als bij vcap maar pas gecertificeerd bij behalen van beide.

Ik had vorig jaar om de certificering te verlengen ook al vcp5-desktop gedaan :)
Ze hebben de boel weer teruggedraaid; als je één examen doet heb je ook al je VCAP behaald, pas bij beide examens word je VCIX. Ik wacht even op de beta van de VCAP-DCA, dat lijkt me wel interessant, de blueprint is inmiddels ook uit.

• drexciya
Yariva schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:05:
[...]

Bedankt voor de resources! Vooral linkje nr 2 ziet er erg handig uit.

btw vraagje, ik zit nu te leren voor VCP5 omdat ik hier het boek al een jaartje geleden voor had gekocht. Nu is VCP6 uit, maar ik zie nog geen official cert guide boek online. Zouden jullie aanbevelen om over te stappen naar v6 en dit te leren dmv labs en online studie matriaal, of doorleren op v5 met de official cert guide en labs etc?
Ik zou allebei doen; eerst VCP550 en dan het delta examen. Ik neem aan dat je wel een training hebt gevolgd? Dat is en blijft een randvoorwaarde namelijk.

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

drexciya schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:26:
[...]

Ze hebben de boel weer teruggedraaid; als je één examen doet heb je ook al je VCAP behaald, pas bij beide examens word je VCIX. Ik wacht even op de beta van de VCAP-DCA, dat lijkt me wel interessant, de blueprint is inmiddels ook uit.
yup, heb het gezien :) Eerst maar even vcp6-dtm doen en dan aan de gang voor vcap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
Hallo,

Momenteel ben ik aan het kijken om VMware certificaten te behalen.
Ik weet niet of het van toegevoegde waarde is, maar ik wil beginnen als volgt:

VMware Certified Associate - Data Center Virtualization
VMware vSphere 6 (VCP6-DCV)

Zoals jullie weten, zijn de lokale trainingen erg duur en tijdrovend.

Daarom vroeg ik me af of er online cursussen beschikbaar zijn, die een authorized codes kunnen geven voor het examen?

Btw; ik heb gehoord dat er instellingen zijn in bv Pakistan/India die online cursussen aanbieden voor VMware met een authorized codes.

Heeft iemand hiermee ervaringen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
lawkexarib schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:28:
Hallo,

Momenteel ben ik aan het kijken om VMware certificaten te behalen.
Ik weet niet of het van toegevoegde waarde is, maar ik wil beginnen als volgt:

VMware Certified Associate - Data Center Virtualization
VMware vSphere 6 (VCP6-DCV)

Zoals jullie weten, zijn de lokale trainingen erg duur en tijdrovend.

Daarom vroeg ik me af of er online cursussen beschikbaar zijn, die een authorized codes kunnen geven voor het examen?

Btw; ik heb gehoord dat er instellingen zijn in bv Pakistan/India die online cursussen aanbieden voor VMware met een authorized codes.

Alvast bedankt!
Stanly Community College en nog wat andere community college's in de VS bieden online authorised courses aan. Even terugbladen door dit topic. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mandera op 29-12-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Mandera schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:16:
[...]

Stanly Community College en nog wat andere community college's in de VS bieden online authorised courses aan. Even terugbladen door dit topic. ;)
Bedankt voor je reactie.
Ik heb even gekeken naar Stanly Community College, en ik vind het niet praktisch.
Er is een wachtlijst, en het kan een halfjaar duren voordat je aan de beurt bent.

Gisteren heb ik nog verder gezocht. Ik ben FastLane tegengekomen. Deze instellingen in de VS biedt ook "live" online trainingen aan, maar de prijzen zijn helaas aan de te veel hoge kant. Ze beginnen bij 389,-

Via een blog heb ik gelezen dat tegenwoordig VMware zelf trainingen aanbiedt met authorized code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
lawkexarib schreef op woensdag 30 december 2015 @ 06:41:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ik heb even gekeken naar Stanly Community College, en ik vind het niet praktisch.
Er is een wachtlijst, en het kan een halfjaar duren voordat je aan de beurt bent.
Ik was binnen 3 maanden aan de beurt :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Oogje schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:19:
[...]

Ik was binnen 3 maanden aan de beurt :)
Wat bedoel je precies met binnen 3 maanden?
Was het 2,5 maanden of 2 maanden en 29 dagen :9 ?
Hoeveel moest je in totaal betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
lawkexarib schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:27:
[...]

Wat bedoel je precies met binnen 3 maanden?
Was het 2,5 maanden of 2 maanden en 29 dagen :9 ?
Hoeveel moest je in totaal betalen?
Zie net dat het net iets meer was, 16 juli ingeschreven en 26 oktober starten. 185 dollar was de cursus. Examen moet ik nog boeken maar heb 70% korting als ik t goed heb begrepen.
Ze starten volgens mij elk kwartaal een cursus.

[ Voor 5% gewijzigd door Oogje op 30-12-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Oogje schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:02:
[...]

Zie net dat het net iets meer was, 16 juli ingeschreven en 26 oktober starten. 185 dollar was de cursus. Examen moet ik nog boeken maar heb 70% korting als ik t goed heb begrepen.
Ze starten volgens mij elk kwartaal een cursus.
Tnx voor bovenstaande info!
Kan het examen ook buiten Nederland gemaakt worden, aangezien ik momenteel niet in NL verblijf?
M.a.w. ik wil online de cursus volgen en buiten Europa het examen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
lawkexarib schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:55:
[...]

Tnx voor bovenstaande info!
Kan het examen ook buiten Nederland gemaakt worden, aangezien ik momenteel niet in NL verblijf?
M.a.w. ik wil online de cursus volgen en buiten Europa het examen doen?
Examen moet je via PearsonVue boeken en volgens mij kun je overal ter wereld wel terecht om t examen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Oogje schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:56:
[...]

Examen moet je via PearsonVue boeken en volgens mij kun je overal ter wereld wel terecht om t examen te doen.
Tnx!
Ik ga me nu opgeven voor de cursus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Zo, vanmorgen vcp6-DTM gehaald (in een snikheet lokaal bij Master IT in Eindhoven, hok was dicht en de verwarming stond vol open). Nu de komende maanden aan de gang om vcap6-dca te gaan halen. Misschien geef ik tussendoor op de nlvmug usercon ook nog een sessie als hij geaccepteerd wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drexciya
magneet schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:07:
Zo, vanmorgen vcp6-DTM gehaald (in een snikheet lokaal bij Master IT in Eindhoven, hok was dicht en de verwarming stond vol open). Nu de komende maanden aan de gang om vcap6-dca te gaan halen. Misschien geef ik tussendoor op de nlvmug usercon ook nog een sessie als hij geaccepteerd wordt. :)
Heb je een uitnodiging gehad voor de bèta versie van het examen? Als het goed is, zijn er uitnodigingen uitgegaan voor de beta van dit examen. De Design examens zijn een open beta las ik op de Certification site van VMware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

drexciya schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:09:
[...]

Heb je een uitnodiging gehad voor de bèta versie van het examen? Als het goed is, zijn er uitnodigingen uitgegaan voor de beta van dit examen. De Design examens zijn een open beta las ik op de Certification site van VMware.
nope niet gehad, ben er nu ook nog absoluut niet aan toe om ze te doen. Heb ook de authorisatie nog niet aangevraagd dus daar zou het ook aan kunnen liggen.

Eerst mijn sessie op de vmug voorbreiden. Eerste keer ooit dat ik een presentatie ga geven voor meer dan 3 man. Dus als er hier iemand nog verhalen/blogposts weet met dingen die misgingen op VMware vlak: laat het me weten :) Dus ook zeker de dingen waarbij jeje voor de kop kon slaan, duh momentjes e.d.

Andere vraag: iemand hier ervaring met de troubleshooting cursus icm de optimize & deploy cursus? Er zijn nu fast tracks waarbij ze die 2 in een week duwen en ik heb in principe toestemming om op cursus te gaan maar ben bang dat het tempo te hoog zal liggen.

[ Voor 19% gewijzigd door magneet op 08-02-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiefmaster
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-06 12:27
Afgelopen donderdag mijn VCAP-DCA 550 gehaald.
Om eerlijk te zijn wou ik hem vooral halen omdat ik het als een persoonlijke uitdaging zag.
Maar naderhand zat ik zo te kijken of er vacature's waren die vcap vereisten maar kon die nergens achterhalen.
Is iemand van jullie ooit ergens een vacature tegen gekomen die VCAP-DCA vereist ?

Nu op naar de VMware Certified Advanced Professional 6 — Data Center Virtualization Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

chiefmaster schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:29:
Om eerlijk te zijn wou ik hem vooral halen omdat ik het als een persoonlijke uitdaging zag.
Maar naderhand zat ik zo te kijken of er vacature's waren die vcap vereisten maar kon die nergens achterhalen.
Is iemand van jullie ooit ergens een vacature tegen gekomen die VCAP-DCA vereist ?

Nu op naar de VMware Certified Advanced Professional 6 — Data Center Virtualization Deployment
ik heb ze wel gezien ja, helaas voor mij vooral randstad. Maar goed ik zit in de detachering dus dan is het altijd mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:51

luttyfrutty

XBL: luttyfrutty

Ik probeer vanuit een nieuwe ESXi 5.5 installatie een DataStore toe te voegen. Hiervoor gebruik in een lege hdd, maar ik krijg elke keer de volgende melding:

Volume on device t10.ATA_____WDC_
WD10EADS2D114BB1______________
____________WD2DWCAV5J830285:1
is locked, possibly because some
remote host encountered an error
during a volume operation and could
not recover.
error

Wie kan mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
luttyfrutty schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:50:
Ik probeer vanuit een nieuwe ESXi 5.5 installatie een DataStore toe te voegen. Hiervoor gebruik in een lege hdd, maar ik krijg elke keer de volgende melding:

Volume on device t10.ATA_____WDC_
WD10EADS2D114BB1______________
____________WD2DWCAV5J830285:1
is locked, possibly because some
remote host encountered an error
during a volume operation and could
not recover.
error
Het gehalte VMware troubleshooting hier op tweakers.net is nogal laag. Tevens zit je hier in een topic over certificeringen en hoort je vraag hier dus niet direct thuis.

My best guess is dat je even verder moet zoeken. Tik de foutmelding eens in bij Google en kijk of je vanaf daar verder komt. Heb je de eerste hit op Google al geprobeerd? https://kb.vmware.com/kb/1009570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
chiefmaster schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:29:

Mocht je op zoek zijn naar een baan die VCAP-DCA "vereist" dan raad ik je aan om je LinkedIn even goed bij te werken en open te zetten voor de gruwel die recruiters heet. Ik heb nog wel eens regelmatig berichten gehad puur en alleen omdat ik "VCAP-DCA certified" ben.

Wil je zelf op zoek naar iets met veel VMware dan kan ik je mijn vorige werkgever ITQ (http://www.itq.nl) wel erg aanbevelen. Echt een hele leuke toko en 100% VMware minded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttyfrutty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:51

luttyfrutty

XBL: luttyfrutty

EdwinB schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:11:
[...]

Het gehalte VMware troubleshooting hier op tweakers.net is nogal laag. Tevens zit je hier in een topic over certificeringen en hoort je vraag hier dus niet direct thuis.

My best guess is dat je even verder moet zoeken. Tik de foutmelding eens in bij Google en kijk of je vanaf daar verder komt. Heb je de eerste hit op Google al geprobeerd? https://kb.vmware.com/kb/1009570
Ik kwam er inderdaad te laat achter dat ik de vraag op de verkeerde plek stelde.

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
ro3lie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:29:
VCP6 vereist tegenwoordig een extra examen inderdaad:
1. VMware Foundation examen, dit is non-proctored en online. 65 vragen.
2. VMware VCP6-DV Exam. Proctored bij een examenbureau van PearsonVue. 85 vragen.

Voor diegene die dit traject doorlopen, een officieel oefen examen voor het Foundation examen: link.

Belangrijke voor het examen is dat ze ook meer gaan vragen over vSAN, Operations Manager/vRealize, etc..
Ik zit heel erg te twijfelen.
Ooit een keer 4.1 training gedaan en wil eigenlijk wel naar VCP toe.

Keuze 1:
VCP5.5 exam doen
Training doen

VCP5 binnen en vervolgens hoef je enkel het VCP 6 exam te doen.

Keuze 2:
VCA 6 exam doen
VCP 6 exam doen
VCP 6 training doen.

Twijfel erg aan keuze 1, omdat ik dan zowel VCP5 als VCP6 ben.

[ Voor 18% gewijzigd door BlakHawk op 24-02-2016 11:00 ]

Youtube: DashcamNL

• drexciya
magneet schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:38:
[...]
Eerst mijn sessie op de vmug voorbreiden. Eerste keer ooit dat ik een presentatie ga geven voor meer dan 3 man. Dus als er hier iemand nog verhalen/blogposts weet met dingen die misgingen op VMware vlak: laat het me weten :) Dus ook zeker de dingen waarbij jeje voor de kop kon slaan, duh momentjes e.d.

Andere vraag: iemand hier ervaring met de troubleshooting cursus icm de optimize & deploy cursus? Er zijn nu fast tracks waarbij ze die 2 in een week duwen en ik heb in principe toestemming om op cursus te gaan maar ben bang dat het tempo te hoog zal liggen.
Wat betreft een sessie verzorgen kan ik alleen maar zeggen dat oefenen belangrijk is. Oefen desnoods met wat collega's een ruwe versie van je presentatie, ook om de tijd in de gaten te houden. Ik weet niet in hoeverre je ook demo's gaat doen, maar dan moet je vooraf even contact opnemen met de organisatie. Mijn ervaring (toendertijd) in Nieuwegein (de oude locatie) was dat de verbinding op zich best wel goed werkte en je weinig problemen had met firewalls en dergelijke.

Wat betreft de Troubleshooting training gecombineerd met de Optimize&Scale. De vraag is ten eerste in hoeverre dat in NL gehouden wordt en of er genoeg animo is. Verder is het extended hours, wat volgens de officiële timing iets van 9:00 tot 18:00 wordt. Er is niet echt een integratie van de 2 trainingen, dus komt het neer op een beetje de stof in elkaar passen.

De labomgevingen voor de trainingen zijn volledig verschillend en je moet wel een goed beeld hebben wat je in de TRSH voor omgeving voor je neus hebt, dus dat lijkt me vrij lastig. Pluspunt is wel dat je nu één kit (oefenomgeving) per cursist krijgt voor de TRSH.

De vraag is dan nog wel wat de docent voor meerwaarde heeft; ik heb bij de vorige versies (5.1/5.5) wat aanvullend materiaal gemaakt (lijst met command-line syntax opties voor gangbare acties en uitwerkingen van de labs) en het wat meer richting de command-line tools gestuurd, omdat het anders wel wat flauw kan worden. Sowieso heb je niet altijd een GUI bij de hand en komt dan de command-line juist tot zijn recht.

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

drexciya schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:27:
[...]

Wat betreft een sessie verzorgen kan ik alleen maar zeggen dat oefenen belangrijk is. Oefen desnoods met wat collega's een ruwe versie van je presentatie, ook om de tijd in de gaten te houden. Ik weet niet in hoeverre je ook demo's gaat doen, maar dan moet je vooraf even contact opnemen met de organisatie. Mijn ervaring (toendertijd) in Nieuwegein (de oude locatie) was dat de verbinding op zich best wel goed werkte en je weinig problemen had met firewalls en dergelijke.

Wat betreft de Troubleshooting training gecombineerd met de Optimize&Scale. De vraag is ten eerste in hoeverre dat in NL gehouden wordt en of er genoeg animo is. Verder is het extended hours, wat volgens de officiële timing iets van 9:00 tot 18:00 wordt. Er is niet echt een integratie van de 2 trainingen, dus komt het neer op een beetje de stof in elkaar passen.

De labomgevingen voor de trainingen zijn volledig verschillend en je moet wel een goed beeld hebben wat je in de TRSH voor omgeving voor je neus hebt, dus dat lijkt me vrij lastig. Pluspunt is wel dat je nu één kit (oefenomgeving) per cursist krijgt voor de TRSH.

De vraag is dan nog wel wat de docent voor meerwaarde heeft; ik heb bij de vorige versies (5.1/5.5) wat aanvullend materiaal gemaakt (lijst met command-line syntax opties voor gangbare acties en uitwerkingen van de labs) en het wat meer richting de command-line tools gestuurd, omdat het anders wel wat flauw kan worden. Sowieso heb je niet altijd een GUI bij de hand en komt dan de command-line juist tot zijn recht.
doe de sessie de week ervoor voor collega's en misschien vind ik hier bij de klant nog wat slachtoffers om op te mogen oefenen. Wordt deels toch een freestyle met hopelijk input van bezoekers zelfs nog op de dag zelf ook al reken ik daar niet teveel op. Live demo's ga ik niet doen, wordt meer een wat voor een shit zou je tegenaan kunnen lopen dingetje :)

Die cursus staat gepland op VMware.com in april in nieuwegein en staat ook bij Global Knowledge zelf op de site voor die week :) Geen idee nog wie hem geeft natuurlijk maar zo heel veel zullen dat er niet kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Binnenkort examen VCP6-DCV (Delta). Naast de standaard study guides iemand nog tips? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Vandaag examen afgelegd en gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 11:03
Er zijn 2 VCAP design examen gereleased gisteren.

VMware Certified Advanced Professional 6 — Data Center Virtualization Design (VCAP6-DCV Design)
VMware Certified Advanced Professional 6 — Cloud Management and Automation Design (VCAP6-CMA Design)

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Weet iemand nog goede oefen examens voor VCP6-DCV?

Ik moet uiterlijk januari mijn certificering verlengen/upgraden..
Heb de studyguides al gevonden die hierboven gemeld staan.
Maar vind het prettig om in de laatste 2 weken nog effe te stoeien met oefenvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Gisteren het Foundation examen afgelegd en gehaald. Binnenkort mijn VCP6 examen doen. Afgelopen jaar door omstandigheden best uitgelopen maar nu toch aan het afronden :*)

Iemand nog tips voor VCP 6? Recente studyguides oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-07 12:09
Ik ga a.s. maandag m'n VCP5.5 verlengen door middel van het VCP 6 delta examen. Ik kreeg van een oud collega al mee dat er relatief veel over vSAN wordt gevraagd en de VMCA. Heb hier dus nog een keer extra naar gekeken, naast de Vladan.fr guides: http://www.vladan.fr/vcp6-dcv/

Daarnaast heb je online nog links en rechts wat oefenexamens: http://www.elasticsky.co.uk/practice-questions/

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
ro3lie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:26:
Gisteren het Foundation examen afgelegd en gehaald. Binnenkort mijn VCP6 examen doen. Afgelopen jaar door omstandigheden best uitgelopen maar nu toch aan het afronden :*)

Iemand nog tips voor VCP 6? Recente studyguides oid?
Vorige week examen gedaan voor VCP6 en deze gehaald O+.
De dag hierna ontving ik een e-mail voor VCP6.5 Beta exams :+.
In iedergeval net op tijd qua wat ik had geleerd aan lesstof e.d. Mogelijk ga ik de beta exam ook nog doen, deze is nu voordelig qua prijs, eerst even kijken wat tactisch is gezien ik nu begin met MCSA 2016.

Info omtrent beta exam:
VMware vSphere 6.5 Foundations Beta Exam
VMware Certified Professional 6 - Data Center Virtualization (6.5) Beta Exam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
ro3lie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:56:
[...]
Vorige week examen gedaan voor VCP6 en deze gehaald O+.
Gefeliciteerd met je VCP!

Door switch van werkgever is de focus bij mij een stuk minder op VMware gekomen en ga ik over een tijdje pas weer kijken als mijn certificering gaat aflopen. Daarnaast sowieso een beetje druk in de privé sfeer. Nieuwbouwhuis gekocht, kindje op komst en zojuist verhuisd naar een tijdelijke woning omdat mijn appartement ruim op tijd verkocht is.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste