[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 48 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Nouja, dat was 2 maanden terug :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 11:22
TheVMaster schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:09:
[...]

Hij bedoelt de Nuggets voor de 8.1 variant.... O-)
Precies. De 8 variant heb ik al, maar daar weet ik al van dat sommige informatie niet klopt. Bijv. minimale schermresolutie

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 05:36
Zover ik weet, geld alleen bij samengestelde examens (zoals de 70-417 upgrade die eigenlijk bestaat uit 70-410,70-411 en 70-412). Bij overige examens maakt het qua onderdelen niet uit wat je scoort, zolang je totaal maar de passing score haalt.

http://blog.bjornhouben.com

• punisher007
Collega van me wilde trouwens nog 70-647 Enterprise Admin examen doen en het lijkt erop dat deze nog gewoon tot 31 Juli 2014 te behalen is:
http://social.microsoft.c...e/70647?forum=CertGeneral

Ik kon hem nog selecteren in Prometric ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:08
Gisteren 74-409 behaald. 912 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:12

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

qwasd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:54:
Gisteren 74-409 behaald. 912 punten.
Netjes, gefeliciteerd!

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03 21:52
goedenavond iedereen,

Ik zit nu aan het einde van mijn opleiding en wil gaan beginnen met certificering. Mijn idee was om te beginnen met 70-410, 70-411 & 70-412.

Nu zag ik dat er inmiddels met R2 gecertificeerd wordt. Nu komen de exam-ref boeken deze week of volgende week uit, alleen de training guides nog niet. Wat raden jullie aan, het exam-ref boek kopen en een hoop "spelen" met server 2012R2 of wachten tot de training guide uit is, en dan beide boeken kopen en daarnaast nog een hoop "spelen"?

Of is een ander traject beter? ideeën zijn welkom :)
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:21
In ieder geval veel mee spelen. Ervaring opdoen is de makkelijkste manier om dingen te onthouden.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

MrBrownie12 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:17:
goedenavond iedereen,

Ik zit nu aan het einde van mijn opleiding en wil gaan beginnen met certificering. Mijn idee was om te beginnen met 70-410, 70-411 & 70-412.

Nu zag ik dat er inmiddels met R2 gecertificeerd wordt. Nu komen de exam-ref boeken deze week of volgende week uit, alleen de training guides nog niet. Wat raden jullie aan, het exam-ref boek kopen en een hoop "spelen" met server 2012R2 of wachten tot de training guide uit is, en dan beide boeken kopen en daarnaast nog een hoop "spelen"?

Bedankt alvast!
Spelen is sowieso goed! Ik heb nog nooit een examen Microsoft gedaan, maar wel stukken uit boeken gelezen (heb 2003 en 2008 hier op de plank liggen), en vind de exam refs erg duidelijk. De training guide heb ik geen ervaring mee.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tering-jantje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:27
Verkregen vanuit Microsoft nieuwsbrief: Gratis Microsoft Examen.

quote:

Earn a Microsoft Virtualization Certification for FREE

Request a free voucher to take exam 74-409, which gets you a certification in Server Virtualization with Windows Server Hyper-V and System Center. Earn this certification if you are an IT professional who is responsible for designing, implementing, managing, and maintaining a virtualization infrastructure and/or want proof of your skills on current Microsoft virtualization technologies.

The number of free exams is limited, so be sure to schedule your appointment to lock-in your free exam. Vouchers expire and all exams must be taken by June 30, 2014. To register for your exam, go to http://www.register.prometric.com and, when prompted, use your voucher code to schedule your exam.
http://www.microsoftvirtu...irtualizationsquaredoffer

[ Voor 7% gewijzigd door tering-jantje op 10-03-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:44

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
tering-jantje schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:27:
Verkregen vanuit Microsoft nieuwsbrief: Gratis Microsoft Examen.

quote:

Earn a Microsoft Virtualization Certification for FREE

Request a free voucher to take exam 74-409, which gets you a certification in Server Virtualization with Windows Server Hyper-V and System Center. Earn this certification if you are an IT professional who is responsible for designing, implementing, managing, and maintaining a virtualization infrastructure and/or want proof of your skills on current Microsoft virtualization technologies.

The number of free exams is limited, so be sure to schedule your appointment to lock-in your free exam. Vouchers expire and all exams must be taken by June 30, 2014. To register for your exam, go to http://www.register.prometric.com and, when prompted, use your voucher code to schedule your exam.
http://www.microsoftvirtu...irtualizationsquaredoffer
Kun je dat examen nu nog steeds gratis doen. Tijdens een MS Virtual Academy event ergens eind vorig jaar kreeg je ook vouchers....wel netjes! Ik moet hem nog steeds inplannen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tering-jantje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:27
TheVMaster schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:34:
[...]

Kun je dat examen nu nog steeds gratis doen. Tijdens een MS Virtual Academy event ergens eind vorig jaar kreeg je ook vouchers....wel netjes! Ik moet hem nog steeds inplannen :(
Nieuwsbrief vandaag in de mail gekregen dus ga er vanuit dat het examen nog steeds gratis te doen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
MrBrownie12 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:17:
goedenavond iedereen,

Bedankt alvast!
De exam ref boeken zijn bedoelt om jou te doen slagen voor het examen, hou dat in gedachte. Ze zijn niet direct bedoelt om jou echt veel kennis te geven over het product. Ik heb zelf het exam ref boek gebruikt voor de 70-417 (wat een samenvatting is van bovengenoemde examens) en daarin werd gewoon heel kort verteld wat er nieuw is en hoe dat dan werkt. Als ik jou was zou ik vooral veel spelen met R2, de boeken lezen, uitproberen wat ze uitleggen in de boeken, en dan kom je een heel eind.

Niet alleen op het examen, maar ook in de praktijk. In boeken worden dingen altijd heel mooi omschreven als "klik hier, klik daar, klik zus en klik zo en je hebt product X geinstalleerd en geconfigureerd". In de praktijk loop je tegen een aantal foutmeldingen aan, en daar leer je ontzettend veel van wat in de praktijk heel erg belangrijk is. Je kan trouwens ook de CBT Nuggets of Trainsignal video's bekijken voor die examens, leer je ook veel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 23:29
Grappig, ik heb 74-409 een paar maanden terug gedaan, destijds was t net een fail. Blijkbaar hebben ze de sleutel aangepast, want vandaag een brief van Prometric gekregen, en hij staat ook op mn transcript.

https://mcp.microsoft.com/Anonymous//Transcript/Validate

Transcript ID: 796479
Wachtwoord: bleumer1

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
30 December vorig jaar had ik het 074-409 examen gedaan, toen was ik gezakt. Nu opeens een brief in de bus van Prometric dat ik toch het examen heb gehaald, met een nieuwe score report.

Staat ook al gelijk netjes op m'n transscript toen ik checkte

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 19-03-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
SkiFan schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:48:
Grappig, ik heb 74-409 een paar maanden terug gedaan, destijds was t net een fail. Blijkbaar hebben ze de sleutel aangepast, want vandaag een brief van Prometric gekregen, en hij staat ook op mn transcript.

https://mcp.microsoft.com/Anonymous//Transcript/Validate

Transcript ID: 796479
Wachtwoord: bleumer1
Gaaf hoor...wat was je score toen (je hem niet gehaald had)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ik wacht al 2 jaar op zo'n brief over een paar examens, haha :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Ik meen dat ik zo rond de 670 zat, dus erg ver zat ik er niet vanaf, meen dat ik nu rond de 740 had.

Grappige is: ik studeer ook aan de OU zoals sommigen wellicht weten, en daar had ik begin februari een tentamen staatsrecht gedaan. Ook daar twijfelde ik of ik m gehaald had, omdat ik het puur op basis van de MC vragen niet had. We hebben toen diverse vragen ter discussie gesteld, en in plaats van een mogelijke onvoldoende had ik toen een 8 :-) Dit kwam me dus bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
SkiFan schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:41:
Ik meen dat ik zo rond de 670 zat, dus erg ver zat ik er niet vanaf, meen dat ik nu rond de 740 had.

Grappige is: ik studeer ook aan de OU zoals sommigen wellicht weten, en daar had ik begin februari een tentamen staatsrecht gedaan. Ook daar twijfelde ik of ik m gehaald had, omdat ik het puur op basis van de MC vragen niet had. We hebben toen diverse vragen ter discussie gesteld, en in plaats van een mogelijke onvoldoende had ik toen een 8 :-) Dit kwam me dus bekend voor.
Ja, Liberty Munson zal wel veel comments op de vragen gehad hebben :). Maar ja goed, het was wel een lastig examen, maar dat is ook wel goed. Die trend zie je overigens bij meer examens, dat ze meer "Rigorous" worden

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 19-03-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Da's inderdaad ook het gevoel dat ik heb. Mn 2003 examens waren gemakkelijk, 2008 al iets lastiger, maar de laatste tijd gaat de lat aardig omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
70-686 behaald met 781 punten, 70-680 had ik al behaald dus ik heb nu MCSA: Windows 7 + MCITP: Enterprise Desktop Administrator on Windows 7.

Nu voor de upgrade naar Server 2012 (70-417)
Iemand ervaring met deze upgrade variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

qwasd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:11:
70-686 behaald met 781 punten, 70-680 had ik al behaald dus ik heb nu MCSA: Windows 7 + MCITP: Enterprise Desktop Administrator on Windows 7.

Nu voor de upgrade naar Server 2012 (70-417)
Iemand ervaring met deze upgrade variant?
Even terug lezen en je vind genoeg over de 417

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Ik heb al het één en andere bekeken, ik heb al wel ervaring met Server 2008 R2 echter niet met 2012.
Als ik alles zo lees is het examen zeer pittig, misschien toch maar de 3 examens apart doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

qwasd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:55:
Ik heb al het één en andere bekeken, ik heb al wel ervaring met Server 2008 R2 echter niet met 2012.
Als ik alles zo lees is het examen zeer pittig, misschien toch maar de 3 examens apart doen?
Je mag het upgrade examen ook alleen doen als je MCSA 2008 bent he.. Anders moet je ze sowieso allemaal apart doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
You can upgrade these certifications to the MCSA: Windows Server 2012 certification.
MCSA: Windows Server 2008
MCITP: Server Administrator on Windows Server 2008
MCITP: Enterprise Administrator on Windows Server 2008
MCITP: Virtualization Administrator on Windows Server 2008 R2
MCITP: Enterprise Messaging Administrator 2010
MCITP: Lync Server Administrator 2010
MCITP: SharePoint Administrator 2010
MCITP: Enterprise Desktop Administrator on Windows 7 = 70-680 + 70-686

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Laatst online: 17:44
Ik heb een hele tijd terug het boek gekocht voor het 70-687 examen.
Het examen is inmiddels geupdate naar 8.1.
Moet ik nu het geupdate boek kopen met 8.1 of is er op internet een mooi overzicht met wat er is aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:26
Zodra ik de gratis voucher van 74-409 probeer te claimen op de website van mva. Komt er bij mij een popup maar vervolgens werkt die site niet?

Hebben meerdere mensen hier last van? Ik heb al een mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Aaarggh, even ventileren;
Ik zou op 10 april mijn examen willen doen voor 70-410.
Maar hoewel ik alles al meerdere keren uitvoerde en gelezen heb, voel ik me helemaal niet zo zeker van mijn kunnen. Bij de vorige examens (mcsa windows 7) had ik wel een beter gevoel! :-)

Stres dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Heb je niet de Second Shot geregeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Toch wel, die heb ik.
Voor eind mei moet ik de examens hebben dan zeker? Inclusief re-take?

Anyway, het slechte gevoel blijft :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:53
Vanmorgen 70-643 gemaakt en gehaald met 820/1000. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Na bijna twee en een half jaar vandaag weer eens examen gedaan. Geslaagd voor 70-417 met 790 punten. Ik blijf het directaccess/nap en ad fs toch lastige materie vinden maar met oefeningen doen en gewoon de boel eens installeren vond ik hem best goed te doen. Nu eens bedenken wat mijn volgende examen gaat worden :).

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptjack
  • Niet online
Gisteren geslaagd voor 70-411 Administering Windows Server 2012 R2 met een score van 740. Da's tot nog toe mijn laagste score op een MS examen en vond het best lastig. Hopelijk gaat 70-412 vlotter, dan ik ben MSCA Server 2012 :9

MCSA Windows 2012 & MCSE Windows 8 - VMware VCP6-DCV - Digium Certified Asterisk Administrator (dCAA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:08

rg-mohwa

Phoe Hé

cptjack schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:32:
Gisteren geslaagd voor 70-411 Administering Windows Server 2012 R2 met een score van 740. Da's tot nog toe mijn laagste score op een MS examen en vond het best lastig. Hopelijk gaat 70-412 vlotter, dan ik ben MSCA Server 2012 :9
Welke boeken heb je hiervoor gebruikt ? ik zelf wil dit examen gaan doen, alleen alle R2 boeken zijn nog niet beschikbaar (in R2) en dat duur nog zon 3 maanden... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptjack
  • Niet online
Ik heb eind vorig jaar de training gevolgd bij GlobalKnowledge. Dit was wel het cursusmateriaal zonder de R2. Verder heb ik nu ook de CBT Nuggets videos gevolgd als herhaling. En hier is ondertussen wel R2 materiaal aan toegevoegd.
Neem ook een kijkje op deze post van Born To Learn, die geeft nog wat nuttige tips. En natuurlijk deze PDF met de nieuwe topics.

Met het 'oude' materiaal kom je al ver, omdat dit nog steeds geldig. Ik was ook onzeker over het R2 stuk, maar gelukkig toch geslaagd. Dat is het enige wat telt.

MCSA Windows 2012 & MCSE Windows 8 - VMware VCP6-DCV - Digium Certified Asterisk Administrator (dCAA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Vandaag 70-410 gaan afleggen. Score van 668/1000.

Ein volgende week ga ik opnieuw een poging ondernemen. Alles kwam wel bekend voor, maar twijfel sloeg te hard toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Ben druk bezig met MCSA 2012 .. heb 70-410 en 70-411 gehaald (70-410 na een herkansing, 70-411 in 1x met hakken over de sloot op exact genoeg punten). Nu halverwege m'n boek voor 70-412 .. het boek is echter gebaseerd op de 'gewone' 2012 Server, niet op R2 ... hoop dat eea niet teveel gewijzigd is!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
- - -

[ Voor 106% gewijzigd door hanzer op 12-04-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

DigitalExcorcist schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 15:45:
Ben druk bezig met MCSA 2012 .. heb 70-410 en 70-411 gehaald (70-410 na een herkansing, 70-411 in 1x met hakken over de sloot op exact genoeg punten). Nu halverwege m'n boek voor 70-412 .. het boek is echter gebaseerd op de 'gewone' 2012 Server, niet op R2 ... hoop dat eea niet teveel gewijzigd is!
Net geslaagd is ook geslaagd.. Certificaat is het enige dat telt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffeleo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-04 23:20

maffeleo

PSN ID: Klungeltjee

Hallo,
Ik ben bezig met Windows Server 2012 (70-410). Nu dat ik het boek helemaal heb uitgelezen wilde ik wat examen vragen van het internet downloaden. Eenmaal op de site www.disney.com aangekomen, zie ik dat er vanaf deze website geen examens meer gedownload kunnen worden. Dan moet je hiervoor betalen.
*knip* Dit is niet de bedoeling. Die examen websites zijn niet legaal.

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt.
Mvg,
Léo

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 16-04-2014 23:07 . Reden: Niet meer doen ]

PSN ID: Klungeltjee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Zojuist weer een blueprinting ingevuld voor een nieuw IT-Pro examen:

70-695: Enterprise Apps and Device Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Gisteren dan toch geslaagd voor 70-410 met 850.
Er waren 2 pogingen nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankwopereis schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 22:01:
[...]

Net geslaagd is ook geslaagd.. Certificaat is het enige dat telt..
Nou ja als je de helft maar weet en het toch net haalt, heb je toch niet alle kennis. Ik ga er in ieder geval altijd voor om 100% te halen. Dat gaat me steeds wat beter af.

Zelfde als vragen uit je hoofd leren. Leuk dat je dan je diploma hebt, maar je hebt er verder niks aan.

Los daarvan is de minimale 70% eis dan wel weer prima, wat in mijn ogen ook genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shadowman12 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:49:

Ik heb hem ook binnen :+ Benieuw wanneer we de beta kunnen verwachten...gaat dus nog wel even een paar maanden duren denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Laatst online: 17:44
Deze week de 70-687 Windows 8.1 gehaald.
Was toch wel een stukje moeilijker dan het Windows 7 examen naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yeah...vandaag de 74-409 gehaald met 877 punten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
shadowman12 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:49:

Ik kan er weinig info over vinden, waar gaat dat examen over? Toch niet wéér een examen wat voor de helft over SCCM gaat :D ?

Ik ga trouwens volgende week de 70-416 opnieuw doen. De laatste keer kwam ik op 620-nogwat uit, op App-V gebied scoorde ik niet al te hoog. Ik dacht dat het van 4.6 -> 5.0 wel meeviel, kennelijk niet dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Widow schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:38:
[...]

Ik kan er weinig info over vinden, waar gaat dat examen over? Toch niet wéér een examen wat voor de helft over SCCM gaat :D ?

Ik ga trouwens volgende week de 70-416 opnieuw doen. De laatste keer kwam ik op 620-nogwat uit, op App-V gebied scoorde ik niet al te hoog. Ik dacht dat het van 4.6 -> 5.0 wel meeviel, kennelijk niet dus 8)7
Gaat over Windows Intune, SCCM, (Mobile) App Deployment en de verschillende clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

died_laughing schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:09:
Deze week de 70-687 Windows 8.1 gehaald.
Was toch wel een stukje moeilijker dan het Windows 7 examen naar mijn idee.
Vertel? Ik zit eraan te denken om mijn Windows 7 certificering op een gegeven moment te verversen.

Gisteren trouwens 411 gehaald. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
Vandaag mijn eerste Lync examen gehaald (70-336) Over een paar weken 70-337. Vond het best een pittige, bij Cisco certificaten weet je dat bijna alle vragen wel echt in het boek behandeld worden. Bij Microsoft is dat totaal niet het geval. Maar goed, geslaagd dus ik vind het best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Waar gaat het Lync examen vooral over? Beheren of ontwikkelen ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
Beheren, en in dit geval vooral om het installeren/deployen van een Lync installatie en het troubleshooten bij problemen met de installatie. Deel twee (70-337) gaat vooral over het daadwerkelijke voice gedeelte, call routing, hunt groepen etc. Over paar weken de cursus daarvoor. Boek dat ik heb gebruikt is Mastering Microsoft Lync Server 2013 van Sybex en die zit wel veel beter in elkaar dan de eigen Microsoft boeken. En eigenlijk alles doen ze met powershell en dan laten ze daarna even zien waar het ook in de GUI kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
https://technet.microsoft...security/2963983#ID0EUFAC

Krijg dit bij jullie nog veel aandacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Eh....wat heeft dit specifieke probleem met Microsoft certificeringen te maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
TheVMaster schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:42:
[...]

Eh....wat heeft dit specifieke probleem met Microsoft certificeringen te maken? :?
Duh... dacht dat ik in het sysadmin topic zat, nevermind :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Een vragenlijst van Microsoft Learning Experiences ontvangen, worden vragen gesteld over hoe naar mijn idee een ideale Master eruit zou moeten zien. Meer mensen die ontvangen?

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 30-04-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ja, ik zag een e-mail voorbij komen, maar eigenlijk niet bekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Morgen maar eens de 74-409 maken. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Mandera schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:27:
Morgen maar eens de 74-409 maken. Ben benieuwd.
Succes, ik vond hem erg pittig! Maar dat is goed, want dat houdt de waarde van je certificering hoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
shadowman12 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:55:
[...]

Succes, ik vond hem erg pittig! Maar dat is goed, want dat houdt de waarde van je certificering hoog!
Vond het op een paar vragen na meer een cursus begrijpend lezen. Maarja, 937/1000 in the pocket. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
Binnenkort het examen 70-413 afnemen. Heb een boek doorgelezen en praktijk ervaring. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Vond 409 ook niet gemakkelijk. Binnenkort 341, Exchange 2013 maar eens doen. 342 heb ik al bij de beta gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik vond 409 te doen, maar ook niet gemakkelijk. Zaten veel erg eenvoudige vragen in, maar ook aantal heeeel specifieke detail vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand aanraders voor studie materiaal voor het Exchange 2013 Core 70-341 examen?
De MS site toont spijtig genoeg geen studie materiaal zoals bij andere examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:24:
Heeft er iemand aanraders voor studie materiaal voor het Exchange 2013 Core 70-341 examen?
De MS site toont spijtig genoeg geen studie materiaal zoals bij andere examens.
Technet + CBT Nuggets + testomgeving...ik kan je vrijdagmiddag laten weten of dat voldoende is ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogje schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:30:
[...]

Technet + CBT Nuggets + testomgeving...ik kan je vrijdagmiddag laten weten of dat voldoende is ;)
Thanks en succes vrijdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Succes. Geen idee of jullie er nog wat aan hebben, maar ik heb destijds voor het beta examen nog wat aantekeningen gemaakt: http://bjornhouben.wordpr...es-for-70-341-and-70-342/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:36:
[...]

Thanks en succes vrijdag!
Net niet....671 |:(

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 11:30
Ik heb afgelopen dinsdag (13-mei-2014) mijn Windows 7, Configuration 70-680 behaald met 871. :D

Nu hoorde ik van een collega van mij dat in zijn dashboard van Windows waar je inlogt (dacht mcp.microsoft.com) nog steeds geen certificering ziet van Windows 7. Hij heeft de examen 3 weken geleden al gedaan. Nu hebben we beide het gedaan via Prometric. Daar werd ook niet vraagt voor een MC ID toen we ons aanmelden voor de examen (Hij was grijs)

Nu heb ik gelezen dat je dus wel bij prometric je MC ID moest opgeven bij de examen zodat ze de examen kunnen linken aan elkaar. Nu heb ik dat dus niet gedaan en ik moet ook heletijd als ik inlog bij de mcp.microsoft.com webpagina me MC ID en Access code (For the first time) invullen. Alleen ik heb in de 2 Mails die ik heb gekregen na het behalen van de certificaat alleen de MC ID gekregen (Die stond half vaag in de mail verstopt). Ook stond een linkje "On your first visit, click on this link and use your Microsoft Account to log into the MCP Member Site"

Maar als ik naar de mcp.microsoft.com ga krijg ik nog steeds de vraag van first time.

Zit ik nou te overstressen of? Want ik wil graag die certificaat binnen hebben :P

Bij voorbaat dank!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Neem contact op met MCPHelp@microsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Momenteel ben ik aan het leren voor het 70-410 examen.

De Microsoft Second Shot actie loopt tot en met 31 mei aanstaande, als ik het goed begrepen heb. Het examen en de herkansing moeten dan afgelegd zijn. Ik weet niet of ik dat nog ga redden.

Weten jullie misschien of deze actie nog verlengd wordt, er een nieuwe vergelijkbare promotie komt, of er een andere manier is om na 31 mei een gratis herkansing te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is spijtig, ik ga er de boek Exchange Unleashed 2013 bijnemen. Misschien even wat oefenen met een examen op examcollection.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was het moeilijkste onderdeel? Case studies of powershell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2014 @ 12:49:
[...]

Dat is spijtig, ik ga er het boek Exchange Unleashed 2013 bijnemen. Misschien even wat oefenen met een examen op *************************?
Met vragen uit je hoofd leren kan iedereen het examen halen, gebruik die site niet. Je zou eerder een oefenen examen kunnen proberen op MeasureUp of Self Test Software, daar leer je meer van. En daarnaast is de site waar jij naar verwijst illegaal, als Microsoft Learning erachter komt dan kun je ze voor het leven bannen uit het certificering programma en kun je dag met je handje zeggen naar je certificaten ;w

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 18-05-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Dan kunnen ze volgens mij wel 80% of wellicht nog meer van de mensen bannen...

Naar mijn inziens betekend dat ook niet direct dat je de stof niet beheerst. Het ligt er natuurlijk hoe je daar zelf mee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Pazzie schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:25:
Momenteel ben ik aan het leren voor het 70-410 examen.

De Microsoft Second Shot actie loopt tot en met 31 mei aanstaande, als ik het goed begrepen heb. Het examen en de herkansing moeten dan afgelegd zijn. Ik weet niet of ik dat nog ga redden.

Weten jullie misschien of deze actie nog verlengd wordt, er een nieuwe vergelijkbare promotie komt, of er een andere manier is om na 31 mei een gratis herkansing te krijgen?
Second shot is net een beetje als bouwmarkt aanbiedingen, om de paar maanden zijn dezelfde artikelen weer in de aanbieding. Als je effe wacht komt MS straks met een persbericht dat Second Shot weer tot een bepaalde datum actief is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
dude88 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:04:
Dan kunnen ze volgens mij wel 80% of wellicht nog meer van de mensen bannen...

Naar mijn inziens betekend dat ook niet direct dat je de stof niet beheerst. Het ligt er natuurlijk hoe je daar zelf mee om gaat.
Daar gaat het niet om, die sites bevatten niet legale content en de regels zijn daarover vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:17

ThaDude

Hang Loose

ik wil ook een certificaat gaan halen. Vorig jaar Exam ref 70-410 van Craig Zacker bij bol gekocht

Nu is R2 uit en kun je R2 alleen nog maar doen. ff gezocht in dit deel maar niet duidelijk. Welke boeken kan ik nu het beste nemen. Voor R2 zie ik nog niet alles beschikbaar. Kun je het ook met het oude boek doen of scheelt R2 veel?
Wil 70-410, 70-411 en 70-412 doen.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadowman12 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:45:
[...]

Met vragen uit je hoofd leren kan iedereen het examen halen, gebruik die site niet. Je zou eerder een oefenen examen kunnen proberen op MeasureUp of Self Test Software, daar leer je meer van. En daarnaast is de site waar jij naar verwijst illegaal, als Microsoft Learning erachter komt dan kun je ze voor het leven bannen uit het certificering programma en kun je dag met je handje zeggen naar je certificaten ;w
Ik gebruik de site dan ook niet om de vragen uit het hoofd te leren, een certificate leg je af om bepaalde kennis te bewijzen. Ik zal dan even kijken naar de MeasureUP test examens want MS examens afleggen zonder een test examen staat gelijk aan een zeker falen.
Ik heb wel al gemerkt dat alle boeken / cursussen slaan op Exchange 2013 en niet op de SP1, want edge wordt niet behandeld (zit er opnieuw in vanaf SP1), alsook bied de trainsignal cursus niet de voorbereiding die je nodig hebt want MS gaat er vanuit dat je bijna alle PS cmdlets kent en ook alle command line arguments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaDude schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:45:
ik wil ook een certificaat gaan halen. Vorig jaar Exam ref 70-410 van Craig Zacker bij bol gekocht

Nu is R2 uit en kun je R2 alleen nog maar doen. ff gezocht in dit deel maar niet duidelijk. Welke boeken kan ik nu het beste nemen. Voor R2 zie ik nog niet alles beschikbaar. Kun je het ook met het oude boek doen of scheelt R2 veel?
Weet niet hoe het met 410 zit, maar voor 411 was het maar 1 a4tje of zo qua veranderingen? Je kunt gewoon op Google vinden wat je precies moet weten voor het geüpdatet examen.

Voor 410 zie ik o.a. http://www.bol.com/nl/p/7...2012-r2/9200000022687878/ beschikbaar. Ik had de 411 variant hiervan, die was best uitgebreid en ik heb het in 1x gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 15:48
Vanochtend de 70-640 behaald. Hiermee nu mcsa 2008 certificaat :D (70-642 en 70-646 had ik al eerder behaald).
Vragen waren redelijk makkelijk. Alleen het gedeelte met betrekking op AD LDS en certificate is mij nog niet helemaal duidelijk.

Weten jullie of het officiële boek 70-689 (upgrading to Windows 8 ) ergens te koop is? Ik kan deze nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
@ThaDude , kijk bijvoorbeeld ook eens op internet voor study guides zoals deze: http://blogs.technet.com/...ew-mcsa-exams-70-410.aspx

@mannetje19 , gefeliciteerd. Voor wat betreft een boek over 70-680 ... normaal staat dit dan vermeld bij de examen website, maar dit is hier niet het geval. Er is wel een cursus "20689 Upgrading Your Skills to MCSA Windows 8" dus wellicht dat je het kan lenen van iemand die deze cursus heeft gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:37:
[...]

Daar gaat het niet om, die sites bevatten niet legale content en de regels zijn daarover vrij duidelijk.
Even voor de goede orde, ik promoot de site. In mijn post ook bewust de naam e.d. niet genoemd.

Ik reageerde alleen op het bannen van mensen. Iets wat me niet waarschijnlijk lijkt dat op grote schaal gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
dude88 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:00:
[...]

Even voor de goede orde, ik promoot de site. In mijn post ook bewust de naam e.d. niet genoemd.

Ik reageerde alleen op het bannen van mensen. Iets wat me niet waarschijnlijk lijkt dat op grote schaal gaat gebeuren.
Jups, geen idee of Microsoft dat ook op grote schaal doet. Wat ik wel weet is dat MS Learning er in ieder geval niet blij mee is en er werk van maakt als ze iets vermoeden, neemt niet weg we die linkjes hier ook niet willen zien. Tja..het blijft Copyright Microsoft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Widow schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:11:
[...]

Second shot is net een beetje als bouwmarkt aanbiedingen, om de paar maanden zijn dezelfde artikelen weer in de aanbieding. Als je effe wacht komt MS straks met een persbericht dat Second Shot weer tot een bepaalde datum actief is :)
Jammer dat er een paar maanden tussen zit. Ik vermoed dat deze actie dan weer in Augustus begint. Voor die tijd hoop ik het examen al gehaald te hebben.

Gisteren heb ik het MeasureUp oefenexamen aangeschaft. Ik denk dat ik ga kijken hoe het maken van deze vragen gaat. Als dat echt goed gaat, ga ik het misschien voor de 31e proberen. Anders leer ik liever nog even door totdat ik de stof goed beheers (en in 1x slaag, zodat ik die Second Shot ook niet nodig heb ;) ).
ThaDude schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:45:

De R2 versie van de Exam Ref heb ik een aantal weken terug gepreorderd bij een Nederlands bedrijf. Doordat de uitgever van dit boek met een andere distributeur werkt, duurde dit behoorlijk lang (ik zie dat hij inmiddels nog niet beschikbaar is). Ik heb daarom destijds maar besloten om de order te annuleren.

Via InformIT (http://www.informit.com/s...ing-windows-9780735684249) heb ik toen maar het ebook besteld. Misschien is dat nog een optie voor je. Er zijn coupons te vinden, waarmee je 45% korting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over frauderen gesproken, ik werd pas voor de eerste keer "gefouilleerd" voordat ik een examen mocht maken. Jullie dat ook wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:06:
Over frauderen gesproken, ik werd pas voor de eerste keer "gefouilleerd" voordat ik een examen mocht maken. Jullie dat ook wel eens meegemaakt?
Nopes :) Maar opzich wel logisch, met al die examcollection stuff _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:35:
[...]

Nopes :) Maar opzich wel logisch, met al die examcollection stuff _/-\o_
Ik vind het ook prima, snap ook niet waarom mensen dat soort dingen via braindumps gaan leren. Je leert er niets van, en beschikt niet over aantoonbare kennis. Maar goed, het overviel me toch een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Dan nog helpen dit soort acties nauwelijks ... tenzij het overal gedaan wordt. En in bepaalde landen is men toch een stuk minder streng :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
punisher007 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:27:
Dan nog helpen dit soort acties nauwelijks ... tenzij het overal gedaan wordt. En in bepaalde landen is men toch een stuk minder streng :)
In bepaalde landen heb je ook een tijdje geen examen meer kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
shadowman12 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:43:
[...]

In bepaalde landen heb je ook een tijdje geen examen meer kunnen doen.
Pakistan en zulk soort grapjes. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:06:
Je bedoelt dat ze gingen kijken of je geen "spiekbriefje" bij je had? Nog nooit meegemaakt.

Ik had altijd een erg relaxed examencentrum, vlakbij m'n werk. Even boeken vantevoren, op komen dagen en een uur later weer uit het gebouw lopen. Helaas zijn ze daar mee gestopt, nu moet ik weer naar dat waardeloos bereikbare Zwolle rijden .. zucht.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:49:
[...]

Je bedoelt dat ze gingen kijken of je geen "spiekbriefje" bij je had? Nog nooit meegemaakt.

Ik had altijd een erg relaxed examencentrum, vlakbij m'n werk. Even boeken vantevoren, op komen dagen en een uur later weer uit het gebouw lopen. Helaas zijn ze daar mee gestopt, nu moet ik weer naar dat waardeloos bereikbare Zwolle rijden .. zucht.
Klopt ja, moest o.a. broekspijpen omhoog doen, mouwen om te late zien dat ik geen smartwatch had etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 70-410 en 70-411 gedaan en gehaald, de boeken gelezen, maar daar had ik voor het examen niets aan! Het geeft wel een basiskennis natuurlijk.
Er wordt tot op het bot gevraagd, je moet met name diepgaande powershell-kennis hebben.
Dat ga je dus niet redden als je een theorieboek doorleest.... ook niet als je op je testservertje wat commando's uitprobeert,
conclusie: je moet wel via vce werken, maar controleer wel de antwoorden op technet etc, want er zit veel rotzooi tussen. (foute antwoorden). Dan bereid je je goed voor op het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Vreemd ik heb 70-417 gedaan, dat is de upgrade die 410, 411 & 412 in 1 is, maar daar kan ik me weinig powershell vragen van herinneren.
Pagina: 1 ... 48 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.