[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
Sinds kort begonnen met het MCTS traject en moet binnenkort de 70-640 afronden en EXIN examen afleggen. Mits ik met de proefexamen een eindscore haal van 900 punten.

Maar wat is het pittig als je wat jaartjes er tussen uit bent geweest.
Het is even zoeken naar de beste leer methode en vooral met die dikke traning kit moet ik een methode voor mezelf zien te vinden dat ik beter door die vragen heen kom..

Moet wel zeggen de fimpjes van CBT nugget zijn gelukkig goed te volgen en daarnaast veel zelf spelen met windows server 2008 doet veel goed maar merk wel dat de vragen best pittig kunnen zijn.

Na bovenstaande te hebben afgerond ga ik eerst verder voor ITIL v3 en tot slot voor 70-236 Exchange Server 2007 dus ben nog wel even bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:42

Red Boll

Kick Ass!

Sc0rPi0N schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:45:
Hmm nu is alles weer goed maar staat mijn nieuwe er nog niet bij.
Ach ik heb hem gehaald dus het zal wel.

Hmm hij staat er nu bij maar mijn MCSA titel krijg ik niet ????? (wtf)
Anders zal ik maandag eens bellen want nu lijkt het net alsof ik 4 losse heb gedaan?
Het kan even duren voordat alles verwerkt is. Nog even een paar dagen geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
Afgelopen vrijdag MCITP : Enterprise Administrator 2008 behaald,

examen was wel pittig, ik had niet verwacht dat de testlets zoveel informatie zouden bevatten.
maar goed het is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Red Boll schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:18:
[...]

Het kan even duren voordat alles verwerkt is. Nog even een paar dagen geduld hebben.
Hij stond er gisteren bij :)

Had al via Twitter van iemand vernomen dat het een paar dagen kon duren. Hij had het woensdag gehaald (zelfde lijstje 70-270 / 70-290 / 70-291 en 70-680) en pas vrijdag op zijn MCP site de titel. Ik verwachtte zelf dus pas vandaag hem erbij te zien staan maar het bleek gisteren dus al.

Ga maar eens de stof zelf doornemen op het gemakje voor het upgraden naar 2008.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Dag beste Tweakers,

Ik heb de mogelijkheid om via mijn werkgever wat Microsoft certificaten te halen. Ik weet al wel welke richting ik op wil, maar ben toch nog een beetje in de war van alle mogelijkheden. Daarom post ik hier om wat van jullie praktijkervaring mee te krijgen.

Een van de redenen om certificaten te halen is om aan competenties van Microsofts partnerprogramma te voldoen. Mijn oog is daarom in eerste instantie gevallen op het examen 70-511 MCTS prerequisite: TS: Windows Applications Development with Microsoft .NET Framework 4. Hier heb ik al wat praktijkervaring mee dus dit moet te doen zijn vind ik zelf, al is het inmiddels alweer wat roestig.

Op deze site staan echter onder het kopje MCPD on Microsoft Visual Studio 2010 drie takken: WinDev, WebDav en AzureDev (om ze maar even af te korten). Ik vraag me af hoe dit precies werkt.

Moet je alle examens van één tak hebben om je MCPD te noemen voor die tak? Moet je alle takken hebben om je MCPD te mogen noemen?

Waar hebben jullie allemaal voor gekozen? Ik wil het graag zo compleet mogelijk hebben, zonder daarbij mijn tijd te verspillen natuurlijk. Ik wil sowieso uiteindelijk wel alles binnen de tak WinDev halen, maar moet ik dan alles voor WebDev en AzureDev ook halen?

Graag jullie hulp bij deze verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Er zijn drie takken inderdaad.

Voor een certificaat in een van de takken, moet je twee examens halen: het foundation-examen en een technologiespecifiek examen (Web, Windows of Azure). Dan mag je je MCTS in deze richting noemen.

Heb je van deze drie takken de MCTS-certificeringen, dan kun je nog een extra examen doen om 'algemeen' MCPD te worden: MCPD Enterprise Application Developer.

Je kunt er ook voor kiezen om MCPD in een van de takken te worden, dan doe je een verdieping van een tak en word je bijvoorbeeld MCPD Web of MCPD Azure.

MCPD Windows kost je dus drie examens: de foundation, het MCTS Windows development examen en het MCPD Windows examen :)

[edit]
Vergeet mijn post maar even :X ik zie nu dat het programma met ingang van .NET 4.0 is gewijzigd. MCPD Enterprise Applications bestaat niet meer en voor de MCTS-certificering heb je in sommige gevallen drie examens nodig.
Details staan hier: http://www.microsoft.com/...fication/mcpd.aspx#vs2010

[ Voor 19% gewijzigd door Canaria op 07-11-2011 19:08 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
bovenstaande 2 reacties zijn afgesplitst van Het belang van certificaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Davio schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:32:
Dag beste Tweakers,

Ik heb de mogelijkheid om via mijn werkgever wat Microsoft certificaten te halen. Ik weet al wel welke richting ik op wil, maar ben toch nog een beetje in de war van alle mogelijkheden. Daarom post ik hier om wat van jullie praktijkervaring mee te krijgen.

Een van de redenen om certificaten te halen is om aan competenties van Microsofts partnerprogramma te voldoen. Mijn oog is daarom in eerste instantie gevallen op het examen 70-511 MCTS prerequisite: TS: Windows Applications Development with Microsoft .NET Framework 4. Hier heb ik al wat praktijkervaring mee dus dit moet te doen zijn vind ik zelf, al is het inmiddels alweer wat roestig.

Op deze site staan echter onder het kopje MCPD on Microsoft Visual Studio 2010 drie takken: WinDev, WebDav en AzureDev (om ze maar even af te korten). Ik vraag me af hoe dit precies werkt.

Moet je alle examens van één tak hebben om je MCPD te noemen voor die tak? Moet je alle takken hebben om je MCPD te mogen noemen?

Waar hebben jullie allemaal voor gekozen? Ik wil het graag zo compleet mogelijk hebben, zonder daarbij mijn tijd te verspillen natuurlijk. Ik wil sowieso uiteindelijk wel alles binnen de tak WinDev halen, maar moet ik dan alles voor WebDev en AzureDev ook halen?

Graag jullie hulp bij deze verwarring.
Deze plaatjes maken het misschien wat duidelijker:
Windows Applicaitons
MCPD

Web Applications
MCPD Web

Je moet dus een keuze maken tussen Web Applications of Windows Applications.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 07-11-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:08
Ik ben nu bezig met 70-680 en ben begonnen met het kijken van CBT nugget video's maar ik heb het gevoel dat er over sommige onderwerpen te weinig gepraat wordt en over andere teveel. Daarnaast vind ik de structuur te onduidelijk. Ik heb trouwens amper ervaring met Windows 7 en heb niet de mogelijkheid om met VMware/Hyper-V dingen te gaan proberen. Ik denk er dus over om een boek aan te schaffen. Is de Mcts Self-Paced Training Kit wat? Ik wil de boel uiteraard goed begrijpen en ga dan ook niet beginnen aan dingen als testking o.i.d. Heeft iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zou je niet toch eens stiekem aan de virtualisatie gaan?
VirtualBox kost niks, en een 90 dagen trial Windows7 is ook gratis.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:08
Ik heb helaas niet de beschikking over hardware die twee virtuele W7 computers tegelijkertijd kan draaien. Ik wil de cursus daarnaast asap afronden. Het liefst nog voor december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Joep schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:21:
Ik heb helaas niet de beschikking over hardware die twee virtuele W7 computers tegelijkertijd kan draaien. Ik wil de cursus daarnaast asap afronden. Het liefst nog voor december.
Trainsignal kan ik je aanraden. Print de pdf uit en loop de videos door. Dan ben je met 1 windows 7 pc wel klaar.
Hou er wel rekening mee dat ze zaken vragen over technieken en policies in Windows 7.

Het is verstanding om een Engelse Enterprise of Ultimate versie hebben als je echt wilt oefenen. Zonder OS wordt het wel heel lastig.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Joep schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:21:
Hoeveel kost memory tegenwoordig nou. Voor de meeste notebooks heb je voor max €60 euro 4GB extra aan memory.

Je kunt ook gewoon een 2008 R2 trail op je laptop installeren en dan heb je aan 4GB echt wel voldoende, of download de VHD's die meteen kan importeren in Hyper-V.

Of maak een accountje aan bij CloudShare, dan heb je ook de benodige omgevingen tot je beschikking.
CloudShare

Voor een maandje kost CloudShare je $50, dan krijg je toch wel gedeclareerd als je het slim doet?

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 08-11-2011 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
shadowman12 schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:40:
[...]

Deze plaatjes maken het misschien wat duidelijker:
Windows Applicaitons
[afbeelding]

Web Applications
[afbeelding]

Je moet dus een keuze maken tussen Web Applications of Windows Applications.
Nou ben ik nog meer in de war.

Moet ik om het complete WinDev MCPD te halen alle lagen van dat plaatje halen of is de onderste laag voldoende? Ik denk het eerste, maar die &-tekens zijn een beetje gek geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Joep schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:19:
Ik ben nu bezig met 70-680 en ben begonnen met het kijken van CBT nugget video's maar ik heb het gevoel dat er over sommige onderwerpen te weinig gepraat wordt en over andere teveel. Daarnaast vind ik de structuur te onduidelijk. Ik heb trouwens amper ervaring met Windows 7 en heb niet de mogelijkheid om met VMware/Hyper-V dingen te gaan proberen. Ik denk er dus over om een boek aan te schaffen. Is de Mcts Self-Paced Training Kit wat? Ik wil de boel uiteraard goed begrijpen en ga dan ook niet beginnen aan dingen als testking o.i.d. Heeft iemand advies?
Die MSPress boek van 70-680 zit boordevol fouten. Zorg dan dat je dan iig de reprint koopt:

http://blogs.msdn.com/b/m...onfiguring-windows-7.aspx

De eerste "normale" versie is zijn geld niet waard en kan je beter downloaden als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Davio schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:07:
[...]

Moet ik om het complete WinDev MCPD te halen alle lagen van dat plaatje halen of is de onderste laag voldoende? Ik denk het eerste, maar die &-tekens zijn een beetje gek geplaatst.
Je moet de examens halen dus alles waar klein 70-*** bij staat. Dus
Dus
70-511 (MCTS: TS: Windows Applications Development with Microsoft .NET Framework 4)
70-513 (MCTS: TS: Windows Communication Foundation Development with Microsoft .NET Framework 4)
70-516 (MCTS: TS: Accessing Data with Microsoft .NET Framework 4)
70-518 (MCPD: PRO: Designing and Developing Windows Applications Using Microsoft .NET Framework 4)

[ Voor 31% gewijzigd door Turdie op 08-11-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Davio schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:07:
[...]

Zo moeilijk is het toch niet :?
Je moet vooral naar de middelste kolom kijken. De linkerkolom bevat trainingen van Microsoft, de middelste kolom dus examens en in de rechterkolom staan de certificeringen die je met die examens behaalt. Met een enkel examen word je MCTS, voor MCPD moet je een aantal MCTS-certificeringen bij elkaar halen.

Zoals je ziet, overlappen Windows en Web deels. Sommige examens zijn onderdeel van beide programma's.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12
Joep schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:19:
Ik heb de MCITP: EA self paced training kit in de aanbieding. Als je wilt kun je ook 70-680 boek alleen overnemen.

[ Voor 5% gewijzigd door drpeer_holland op 08-11-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Canaria schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:09:
[...]

Zo moeilijk is het toch niet :?
Je moet vooral naar de middelste kolom kijken. De linkerkolom bevat trainingen van Microsoft, de middelste kolom dus examens en in de rechterkolom staan de certificeringen die je met die examens behaalt. Met een enkel examen word je MCTS, voor MCPD moet je een aantal MCTS-certificeringen bij elkaar halen.

Zoals je ziet, overlappen Windows en Web deels. Sommige examens zijn onderdeel van beide programma's.
Nou, ik wilde gewoon zeker weten dat ik het goed zag. Heb namelijk geen zin om tijd (van mij en de baas) te besteden aan iets wat uiteindelijk niet nodig blijkt te zijn.

Dan ga ik maar eens zorgen dat ik met 70-511 kan beginnen. Oh baas, bestel je even alle boeken voor me?

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTmen79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:46
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:51:
[...]

Trainsignal kan ik je aanraden. Print de pdf uit en loop de videos door. Dan ben je met 1 windows 7 pc wel klaar.
Hou er wel rekening mee dat ze zaken vragen over technieken en policies in Windows 7.

Het is verstanding om een Engelse Enterprise of Ultimate versie hebben als je echt wilt oefenen. Zonder OS wordt het wel heel lastig.
Tipje dan van Tiemen: je kunt gewoon de Windows 7 Enterprise 90-day Trial downloaden
http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/cc442495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zeg toch ook niet dat hij hem moet kopen ;)
Het ging me om de hands-on die je wel nodig hebt (uitgezonderd van de manier waarop)

[ Voor 11% gewijzigd door Frostbite op 09-11-2011 14:56 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Afgelopen dagen de 6430 cursus gedaan (behorend bij het 70-646 examen wat ik nodig heb om MCITP:SA te worden). Boek een beetje links laten liggen (was behoorlijk verouderd) en ons vooral gefocust op zaken zoals IPv4/6, Remote Desktop services (broker/remote desktop session host), RemoteApp, NLB en failover clustering. Erg leuk (ook alle VM's vanaf scratch zelf gebouwd ipv. de kant-en-klare die je vaak aangeleverd krijgt) en volgens mij ook wel nuttig.

Iemand een beetje een idee wat ik kan verwachten van het 70-646 examen? Ik heb tot nu toe de 70-680, 640 en 642 gedaan maar daar zitten geen "testlets" in, wat moet ik me daar bij voorstellen?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• BreadFan
  • Niet online
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb de 70-640 en de 70-642 inmiddels op zak, en ik wil graag nog die 646 halen. :)

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Waarom zoek je niet een proefexamen op en ga je die eens maken. Dat geeft je in ieder geval een beter beeld wat voor soort vragen je krijgt.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, dat snap ik. Alleen zijn dat natuurlijk geen "examensimulators", ik was gewoon oprecht benieuwd hoe het eruitziet en hoe zoiets werkt :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Arfman schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:51:
Ja, dat snap ik. Alleen zijn dat natuurlijk geen "examensimulators", ik was gewoon oprecht benieuwd hoe het eruitziet en hoe zoiets werkt :)
Vooral vragen over "Remote Desktop services (broker/remote desktop session host), RemoteApp, NLB en failover clustering" :P

Maar zonder gekheid ik kan me herinneren dat ik best wel wat vragen heb gehad over bovenstaande onderwerpen. De 70-646 had toen ik hem deed in ieder geval geen testlets, dus gewoon 49 vragen en gaan.

Als er nu wel testlets in zitten is de opbouw als volgt

5? testlets oftewel cases, per case 5 a 6 vragen 20/27 minuten de tijd per case.
Elke case is zeg maar een examen binnen het examen. Je kan dus niet vragen overslaan en naar de volgende case gaan om later terug te komen om die overgslagen vragen in eerste case alsnog te doen. Als je klaar bent met een case is het klaar je kan reviewen zolang de tijd nog loopt, maar daarna is het op naar de volgende case. Na de cases krijg je nog 20 'losse' vragen Hier heb je dan ook nog xx minuten voor.

Tijd die je overhoud van de testlets wordt hier niet bij opgeteld.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Arfman

Arfman

Drome!

Dank je, duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Laatst online: 15:13
Arfman schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:51:
Zoals iemand anders al zei minder dan 10 vragen per testlet maar een testlet begint met een enorme laptekst met allerlei informatie over het bedrijf met de te behalen doelen en met welke hardware ze hebben welke security eisen er zijn. Meestal opgedeeld in kleine allinea's
De vragen in een testlet zijn gelukkig kort en krachtig maar je zult je antwoord in de enorme laptekst moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 13:33
Zit deze week in een 5 Daagse cursus van 70-642 Networking / Infrastructure.
Ben benieuwd of ik nog een nieuws meeneem van de cursus, IPsec en al die andere encryptie methodes zijn wel geinig..

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

RagEnigma schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:20:
[...]

Zoals iemand anders al zei minder dan 10 vragen per testlet maar een testlet begint met een enorme laptekst met allerlei informatie over het bedrijf met de te behalen doelen en met welke hardware ze hebben welke security eisen er zijn. Meestal opgedeeld in kleine allinea's
De vragen in een testlet zijn gelukkig kort en krachtig maar je zult je antwoord in de enorme laptekst moeten zoeken.
Dat moet goedkomen, tekstverklaring was ik altijd wel goed in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
Dat moet goedkomen, tekstverklaring was ik altijd wel goed in :P
Let wel op met die testlets.
Het probleem is niet of je er goed in bent of niet.
Je hebt maar een beperkte tijd die je rechtsboven in je scherm naar beneden ziet aflopen, bijvoorbeeld 20 minuten per testlet. En in die tijd moet je de tekst lezen en 5 of 6 vragen beantwoorden. Dat red je niet in die tijd.
De strategie die de meeste volgens mij gebruiken is dan ook meteen beginnen met de vragen en het antwoord dan opzoeken in de tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wederom een nuttige tip, bedankt. Helpt het als ik zeg dat ik best wel erg snel lees? Ben meestal binnen 20-25 minuten klaar met een examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Arfman schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:36:
Wederom een nuttige tip, bedankt. Helpt het als ik zeg dat ik best wel erg snel lees? Ben meestal binnen 20-25 minuten klaar met een examen.
Komt dat niet ergens anders door????

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tylen schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:46:
[...]

Komt dat niet ergens anders door????
Als je doelt op valsspelen: nee. Voordat ik een examen doe bereid ik me grondig voor (daar krijg ik ook tijd voor van m'n baas) en zorg ik ervoor dat ik de materie ken. Vaak weet ik zonder de antwoorden te lezen al wat het antwoord moet zijn en die kloppen blijkbaar vaak genoeg om (tot nu toe) alle examens die ik doe te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat ik voor de Windows 2000 Design examens heb gedaan is vooraf de cases doorgelezen, stuk of 5 keer waarna ik daarna me alleen maar hoefde te focussen op het beantwoorden van de vragen. De vragen waren destijds vrij simpel dus ik wat er zo mee klaar. Een beetje voorkennis over de cases kan geen kwaad lijkt me.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Laatst online: 24-09 21:24
Hoe bereiden jullie jezelf voor op een examen? Heb zelf binnen een paar weken een examen (70-646) maar merk dat de tijd ervoor vrijmaken (zelfstudie) naast het werk echt heel lastig is...

Boeken lezen, CBT Nuggets, Trainsignal e.d., die snap ik wel.

Maar hoe plan je de tijd in? En wanneer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

redfoxert schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:54:
Een beetje voorkennis over de cases kan geen kwaad lijkt me.
Zonder verder te willen oordelen, is het natuurlijk gewoon een soort valsspelen. Het tot je kunnen nemen van een bepaalde hoeveelheid informatie binnen een bepaalde tijd is gewoon onderdeel van het examen. Door die informatie vooraf al doorgenomen te hebben, ben je een beetje aan het valsspelen.
Dwazer schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:14:
Maar hoe plan je de tijd in? En wanneer? :)
Ik zelf ga elke avond even 1 a 1 1/2 uur bezig met de materie. Eerst plan ik het examen in zodat ik een stok achter de deur heb. Een paar weekjes voor het examen begin ik dan met het studeren. Overigens doe ik niet zo heel veel met boeken en oefenexamens. Ik neem altijd goed de exam prep guides door, zodat ik weet welke onderwerpen getoetst worden en ga daarmee oefenen in een vm lab.

Voor mij werkt het bouwen, configureren, troubleshooten en er gewoon even mee spelen het allerbeste. Tijdens dit proces komen bij mij vanzelf wel vragen op over de achtergrond van bepaalde settings, welke ik dan uit ga zoeken op Technet.

[ Voor 45% gewijzigd door Question Mark op 15-11-2011 13:58 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darobb
  • Laatst online: 26-01-2024
Sc0rPi0N schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:08:
[...]

Ik heb dezelfde papieren en moet morgen op voor mijn 70-680.
Veel overlap met XP heb ik al gezien. Leer inderdaad die commando's en over het imagen. Daar zag ik veel vragen over in de oefenexamens.

Dat boek heb ik ook maar na een paar hoofdstukken ben ik overgestapt op de videos van Trainsignal.
Daarna wat oefen examens gemaakt en aan de hand daarvan nog bijgeleerd.

Hoop dat ik hem morgen dus haal.
(daarom ga ik maar ff pitten :+ )
Gefeliciteerd met je slagen!

Ik heb nu ook de video's van TrainSignal.
En verder... Proefexamens? Waar kan je die vinden?

Verder iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Question Mark schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:52:
[...]
Voor mij werkt het bouwen, configureren, troubleshooten en er gewoon even mee spelen het allerbeste. Tijdens dit proces komen bij mij vanzelf wel vragen op over de achtergrond van bepaalde settings, welke ik dan uit ga zoeken op Technet.
Wat/hoe ga je troubleshooten na het bouwen en configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

darobb schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:32:
[...]

Gefeliciteerd met je slagen!

Ik heb nu ook de video's van TrainSignal.
En verder... Proefexamens? Waar kan je die vinden?

Verder iemand nog tips?
http://www.techexams.ws/exams/70-680.do

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Red Boll schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:41:
[...]

Wat/hoe ga je troubleshooten na het bouwen en configureren?
Zie het meer als troubleshooten tijdens het bouwen. ;)

Ik ben om bv. Unified Messaging van Exchange 2007 werkend te krijgen icm Asterix en mijn voip nummers van destijds xs4all aardig wat avondjes aan het prutsen geweest om het werkend te krijgen. Ik heb daar aardig wat fora en technet pagina's voor moeten bestuderen. Voordeel is wel dat je na afloop een redelijk beeld hebt van de opties en schermen van het UM stuk van Exchange 2007.

Voordeel van een dergelijke insteek is ook, dat mocht MS (of welke vendor dan ook) straks overstappen op lab gebasseerde examens ipv multiple choice, dit dan veel makkelijker is. De hands-on ervaring is immers al opgedaan.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:05
Scorpion, ik heb even naar die website en dat proefexamen gekeken, maar da's gewoon een braindump en daarmee verboden. Gevolgen van het gebruiken van braindumps kunnen redelijk ernstig zijn.

Even offtopic; gisteren mn examen rechtspersonenrecht deel 1 niet gehaald. Damn ! Het was moeilijk. Alles nog een keer doen, nu hopelijk met meer focus.

[ Voor 26% gewijzigd door SkiFan op 17-11-2011 09:38 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Morgen eerste examen voor een microsoft certificaat. Gaan voor 70-640. Is het nog steeds een gemiddelde tijd van 7 dagen tot de uitslag bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
marc181982 schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:12:
Morgen eerste examen voor een microsoft certificaat. Gaan voor 70-640. Is het nog steeds een gemiddelde tijd van 7 dagen tot de uitslag bekend is?
Nee, het is gewoon multiple choice, de uitslag is dus meteen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

SkiFan schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:38:
Scorpion, ik heb even naar die website en dat proefexamen gekeken, maar da's gewoon een braindump en daarmee verboden. Gevolgen van het gebruiken van braindumps kunnen redelijk ernstig zijn.
Dit is geen braindump! Daarvoor zijn er andere websites. Geloof me ik heb het examen gehad.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
vandaag examen gehaald met 850 puntjes, examen viel me tegen. Sommige vragen/antwoorden werden niet behandeld in het ms press boek en cbtnuggets video's. Komt dit weleens vaker voor? Een goede 10 vragen werden niet behandeld in het boek, dit terwijl het boek er aardig diep induikt.

Moet ook zeggen dat ik net 2 jaar ervaring heb met SBS en geen ICT opleidingen/diploma's heb.

[ Voor 22% gewijzigd door marc181982 op 22-11-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Question Mark schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:44:
[...]
Ik ben om bv. Unified Messaging van Exchange 2007 werkend te krijgen icm Asterix en mijn voip nummers van destijds xs4all aardig wat avondjes aan het prutsen geweest om het werkend te krijgen. Ik heb daar aardig wat fora en technet pagina's voor moeten bestuderen. Voordeel is wel dat je na afloop een redelijk beeld hebt van de opties en schermen van het UM stuk van Exchange 2007.
Dat klinkt inderdaad alsof je nog wel de nodige uitdagingen gaat tegenkomen. :)
Ook de praktijk ervaring in een lab omgeving kan erg waardevol zijn natuurlijk, maar de troubleshoot mogelijkheid blijft beperkt natuurlijk. De meeste afhankelijkheden zullen wel bekend zijn en je bent neem ik aan de enige die changes uitvoert op je omgeving, weinig verrassingen lijkt me. ;)
Zo snel donderen goed geconfigureerde MS Server ook weer niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

marc181982 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:06:
vandaag examen gehaald met 850 puntjes, examen viel me tegen. Sommige vragen/antwoorden werden niet behandeld in het ms press boek en cbtnuggets video's. Komt dit weleens vaker voor? Een goede 10 vragen werden niet behandeld in het boek, dit terwijl het boek er aardig diep induikt.

Moet ook zeggen dat ik net 2 jaar ervaring heb met SBS en geen ICT opleidingen/diploma's heb.
Ja dat komt vaker voor.
Als je ook naar de MCP site gaat en de info over het examen leest
Audience Profile
The Microsoft Certified Technology Specialist (MCTS) on Windows Server 2008 credentials are intended for information technology (IT) professionals who work in the complex computing environment of medium to large companies. The MCTS candidate should have at least one year of experience implementing and administering Windows Server 2008 R2 in an environment that has the following characteristics:
* 250 to 5,000 or more users
* multiple physical locations, multiple domain controllers
* network services and resources such as messaging, databases, file and print, firewalls, Internet access, an * intranet, Public Key Infrastructure, remote access, remote desktop, virtualization, and client computer management
* connectivity requirements such as connecting branch offices and individual users in remote locations to corporate resources, and connecting corporate networks
En dat is het hele probleem met de manier waarop de certificering momenteel gebruikt wordt tov waar de certificering eigenlijk voor bedoeld is. :)

Op zich zou je met je 2 jaar ervaring al redelijk wat kennis moeten hebben. maar de vraag is in hoeverre jullie natuurlijk gebruik maken van de mogelijkheden en welke onderdelen je vooral mee bezig bent. Dus het kan voorkomen dat er inderdaad onderdelen zijn waar je nog nooit mee gewerkt hebt (en ook nooit mee zal werken :P )

[ Voor 9% gewijzigd door Bokkie op 23-11-2011 08:40 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
Inderdaad, alleen ervaring met het opzetten/migreren van sbs installaties en een aantal simpele DC's. Rightsmanagement services, subordinate certificate authoritys, DNS zone transfers enz. zul je zelden (meestal nooit) tegenkomen in het MKB.

Is meteen het lastige van het verhaal.Zonder de nodige certificaten zal je niet snel in een bedrijfsomgeving terecht komen waar ze bijv gebruiken maken van een PKI, dus ook geen ervaring opdoen.Waardoor het examen een stuk lastiger word door de ontbrekende ervaring.

Maar toch blij dat ik het gehaald heb, nu op voor 70-642 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 15:34
Pfu, ik heb al twee keer m'n 70-648 niet gehaald. Eerst keer 920/560 punten, een hoop certificaat vragen waar ik weinig kaas van heb gegeten. 2e keer 750/661 punten, dus helaas alsnog niet genoeg.

Nu maar elke avond doorleren en de weekenden leren, en halve dagen vrij nemen om te leren.

Ik doe ook aan braindumps, als ik een vraag niet begrijp of het antwoord niet, dan ga ik op zoek naar stof erover en heb virtual servers draaien om dingen uit te testen. Uiteindelijk ben ik dan ongeveer 2 uur bezig met 60 oefenvragen en ook ongeveer 2 uur om de theorie eromheen te leren. Voor mij denk ik de beste methode. Ik heb overigens ook een week lang een cursus gevolgt en in de afgelopen 5 jaar tijd een hoop ervaring opgedaan, maar onvoldoende over server 2008. En natuurlijk de boeken doorgenomen en een samenvatting geschreven/geleerd voor mezelf.

Anyway ik heb een vraag waar ik het antwoord niet van begrijp en hopelijk kan iemand mij hier vertellen of het niet klopt of ik niet de juiste redenatie erbij heb?

you need to config your wsus client computers to download approved updates directly from MS servers. they also need to report their status to the internal wsus server.
a. from AD deploy a GPO
b. from server1 modify the update source and proxy options
c. from server1 modify the update files and language options
d. from wsus client comps, modify the local computer policy

In mijn ogen is het niet B, omdat je met een update source je wsus server update source bepaald en niet die van je clients en voor je proxy geld hezelfde. Het is ook niet C want je update files en zeker je language options hebben er niets mee te maken waar je clients de updates vandaan halen. Je stelt op die twee opties puur in wat de Wsus server gaat downloaden. D lijkt me ook niet juist, waaorm zou je alle computers langsgaan om handmatig een local policy aan te passen. A lijkt me wel juist omdat je in een GPO je client computers de update source maar ook de wsus server kunt meegeven. Toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Sluuut op 23-11-2011 19:58 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Binnenkort wil ik het examen van de 70-649 gaan doen en ben aan het leren dmv trainsignal videos die bij dit examen horen en de 70-648/70-649 trainingskit. De trainsignal videos zijn uit 2008 en de trainingskit is een boek uit 2009 dus er zit nog geen R2 in. De voordelen van R2 wil ik van de microsoft site halen en denk dat ik daar wel ver mee kom, iemand anders nog een site met goede info ivm R2?

Wat ik tot nu toe op dit forum heb gevonden is dat onderstaande zaken belangrijk zijn op het examen:
- AD
- AD LDS
- HyperV
- NPS/DirectAccess
- IIS
- Terminal Server (gateway)

Heeft iemand de afgelopen maanden dit examen nog gedaan en goede tips?
Klopt het dat er geen simulaties zijn in het examen, dus alleen maar multiple choice?

@Sluuut De 648 is volgens mij vergelijkbaar met het 649 examen (upgrade MCSA ipv MCSE). Wat voor soort certificaat vragen kreeg je en wat waren nog meer belangrijke onderdelen van het examen?

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door keet1 op 23-11-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
Sluuut schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:56:
.....

Anyway ik heb een vraag waar ik het antwoord niet van begrijp en hopelijk kan iemand mij hier vertellen of het niet klopt of ik niet de juiste redenatie erbij heb?

you need to config your wsus client computers to download approved updates directly from MS servers. they also need to report their status to the internal wsus server.
a. from AD deploy a GPO

In mijn ogen is het niet B, omdat je met een update source je wsus server update source bepaald en niet die van je clients en voor je proxy geld hezelfde. Het is ook niet C want je update files en zeker je language options hebben er niets mee te maken waar je clients de updates vandaan halen. Je stelt op die twee opties puur in wat de Wsus server gaat downloaden. D lijkt me ook niet juist, waaorm zou je alle computers langsgaan om handmatig een local policy aan te passen. A lijkt me wel juist omdat je in een GPO je client computers de update source maar ook de wsus server kunt meegeven. Toch?
Even de aandachtspunten:
config your wsus client computers to download approved updates directly from MS servers.

Even los van de antwoorden, moet er het volgende gebeuren:
1. Configureer clients zodat ze naar je interne WSUS server gaan omdat je alleen approved updates wil laten downloaden. Dit kan via GPO.
2. Configureer WSUS zodat clients de update files direct vanaf de Microsoft servers downloaden. http://technet.microsoft....rary/dd939910(WS.10).aspx <-- Do not store updates locally; computers install updates from Microsoft Update

[ Voor 13% gewijzigd door punisher007 op 23-11-2011 21:24 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:56:

a. from AD deploy a GPO

Heb je eigenlijk al wel eens een WSUS server van dichtbij gezien of de moeite gedaan om dit op te zoeken?

Het is dus wel degelijk antwoord C. :) In deze configuratie is WSUS eigenlijk niet meer dan een reporting tool en downloaden de clients de files rechtstreeks van Microsoft Update.

Afbeeldingslocatie: http://araihan.files.wordpress.com/2009/08/4_thumb1.jpg?w=428&h=484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Nou ... behalve reporting bepaal je ook zelf welke updates, service packs, etc. wel of niet mogen worden geinstalleerd.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 15:34
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:47:
[...]

Heb je eigenlijk al wel eens een WSUS server van dichtbij gezien of de moeite gedaan om dit op te zoeken?

Het is dus wel degelijk antwoord C. :) In deze configuratie is WSUS eigenlijk niet meer dan een reporting tool en downloaden de clients de files rechtstreeks van Microsoft Update.

[afbeelding]
Ah, bedankt, en de posten hierboven ook bedankt. Ik heb die optie daar nooit zo echt bestudeerd. Maar ja, opzich heb ik wel Wsus kennis, een keer een upgrade van 2 naar 3 gedaan, op diverse servers wsus deployed en problemen opgelost, paar keer een content move gedaan.. maar net van deze optie wist ik niet af :)

Dus inderdaad volgende keer eerst even checken op de plek die ze zeggen dat het zou moeten staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Sluuut op 24-11-2011 08:35 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Vandaag me 70-642 gehaald.(score 820) Wat een pittig examen zeg!
nog 2 te gaan voor MCITP: EA

[ Voor 6% gewijzigd door Punkbuster op 25-11-2011 11:47 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
Punkbuster schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:47:
Vandaag me 70-642 gehaald.(score 820) Wat een pittig examen zeg!
nog 2 te gaan voor MCITP: EA
Welke boeken heb je gebruikt voor dit examen? Momenteel druk bezig aan het voorbereiden, gebruik microsoft press book en server 2008 R2 unleashed. Natuurlijk nog gefeliciteerd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door marc181982 op 26-11-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
marc181982 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:40:
[...]

Welke boeken heb je gebruikt voor dit examen? Momenteel druk bezig aan het voorbereiden, gebruik microsoft press book en server 2008 R2 unleashed. Natuurlijk nog gefeliciteerd ;)
Self Paced + Technet artikelen.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Vandaag 70-680 gehaald. Denk dat er voldoende overlap van stof is om meteen door te gaan met een weekje zelfstudie en dan 70-686 te doen. :)

Daarna tijd om de MCSA 2003 naar MCTS/MCITP te krijgen. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Vraagje; In hoeverre zijn de 70-646 en 70-647 overlappend qua stof?

Als ze zoals ik zie 80% overlappend zijn kan je deze beide samen doen toch?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Blergh , net terug van het examenlokaal om de 70-643 te doen. Failed met 682 punten :(. Ik denk dat het beste is deze gewoon volgende week weer te doen , maar de motivatie om te leren is erg laag atm. Maar als ik langer wacht dan ben ik alweer de helft vergeten. This sucks:(

Is me laatste voor de mcitp:sa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:59
Op dit moment heb ik officiëel de functie 'helpdeskmedewerker' binnen mijn bedrijf. Zelf heb ik de opleiding Medewerker Beheer ICT op het MBO (niveau 3) gevolgd. Omdat ik mijn kennis wil uitbreiden, wil ik graag Microsoft-certificaten behalen. Gelukkig geeft mijn werkgever me budget om dit te doen.

Ik vraag me alleen af: Welke certificering zou voor mij voldoen? Wat is voor mij interessant en haalbaar?

Dit zal ongetwijfeld al vaker gevraagd zijn, ware het niet dat ik er niks op kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Diversity schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:57:
Blergh , net terug van het examenlokaal om de 70-643 te doen. Failed met 682 punten :(. Ik denk dat het beste is deze gewoon volgende week weer te doen , maar de motivatie om te leren is erg laag atm. Maar als ik langer wacht dan ben ik alweer de helft vergeten. This sucks:(

Is me laatste voor de mcitp:sa.
Voor MCITP: SA is er geen 70-643 nodig hé.. alleen voor EA

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Punkbuster schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:42:
[...]

Voor MCITP: SA is er geen 70-643 nodig hé.. alleen voor EA
Oh , mijn fout 8)7 .

Maar ben wel bezig voor EA :).

Ondertussen alweer een 2de poging geboekt voor volgende week, zal hem nu halen ook was zo dichtbij.

[ Voor 24% gewijzigd door Diversity op 13-12-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beunhaas91 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:39:
Op dit moment heb ik officiëel de functie 'helpdeskmedewerker' binnen mijn bedrijf. Zelf heb ik de opleiding Medewerker Beheer ICT op het MBO (niveau 3) gevolgd. Omdat ik mijn kennis wil uitbreiden, wil ik graag Microsoft-certificaten behalen. Gelukkig geeft mijn werkgever me budget om dit te doen.

Ik vraag me alleen af: Welke certificering zou voor mij voldoen? Wat is voor mij interessant en haalbaar?

Dit zal ongetwijfeld al vaker gevraagd zijn, ware het niet dat ik er niks op kan vinden.
Welke richting wil je uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik weet trouwens niet of iedereen het al gezien had, maar je kunt gratis virtualisatie examen doen:
http://www.microsoft.com/...zation-campaign.aspx#tab3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
punisher007 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:39:
Ik weet trouwens niet of iedereen het al gezien had, maar je kunt gratis virtualisatie examen doen:
Handige tip, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:59
Ik wil me richten op systeembeheer waarna ik me wil specialiseren op VMware/virtualisatie aangezien dat de toekomst (en zelfs realiteit) is/wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Beunhaas91 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:07:
[...]

Ik wil me richten op systeembeheer waarna ik me wil specialiseren op VMware/virtualisatie aangezien dat de toekomst (en zelfs realiteit) is/wordt.
Maar iedereen doet dat. Je moet iets uitkeuzen wat nog nieuw is en wat niemand doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
ICT is net mode, het werkt met cycli van zoveel jaar en dan komt alles weer terug.

Vroeger was één computer zo groot als je huiskamer en had je een klein terminalletje om hem te bedienen. Toen werden de PC's krachtiger en hadden mensen thuis zware apparaten staan die de Enigma-code in een handomdraai konden kraken en had Jan en Alleman zijn eigen server. Nu is de 'cloud' weer hip en inderdaad virtualisatie. Dus over 10 jaar weer allemaal een eigen server zonder virtualisatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
punisher007 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:39:
Via de Microsoft site kwam ik uit bij Globel Knowledge gevestigd in Zoetermeer. Ik heb ze een mail gestuurd en kreeg dit terug:
Goedemorgen,

Niet alle opleidingscentra deden aan deze actie mee wij van Global Knowledge hebben hier ook niet aan mee gedaan.

Verder is de actie 1-12-2011 beeindigd.
Iemand die er meer van afweet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ondertussen lekker aan het studeren :)

Na mijn eerste post in dit topic (Arfman in "[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9") heb ik besloten om niet voor EA maar voor SA te gaan, in combinatie met VMware certificeringen. Die heb ik ondertussen binnen en aanstaande vrijdag ga ik proberen de 70-646 te halen (heb 70-640 en 70-642 al binnen, alsmede 70-680 (Windows 7, niet nodig voor SA maar wellicht ga ik volgend jaar toch nog de EA examens doen)) waarmee ik dan mijn MCITP traject voorlopig afsluit.

Volgend jaar februari staat er alweer een SCCM training + examen op de planning en eigenlijk wil ik mijn VCP4 certificering ook nog omzetten naar VCP5, maar dat wordt wel érg krap qua tijd. Heb ondertussen de smaak redelijk te pakken en zit lekker in de studeerflow, dus ik wil eigenlijk wel een beetje op deze manier doorgaan en ook zeker mijn certificeringen op peil houden. Ik heb gemerkt dat het overstappen naar een ander OS (ik ben/was NetWare beheerder) een grote drempel kan zijn.

In ieder geval zijn jullie me voorlopig niet meer kwijt in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:10:
Ondertussen lekker aan het studeren :)

Na mijn eerste post in dit topic (Arfman in "[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9") heb ik besloten om niet voor EA maar voor SA te gaan, in combinatie met VMware certificeringen. Die heb ik ondertussen binnen en aanstaande vrijdag ga ik proberen de 70-646 te halen (heb 70-640 en 70-642 al binnen, alsmede 70-680 (Windows 7, niet nodig voor SA maar wellicht ga ik volgend jaar toch nog de EA examens doen)) waarmee ik dan mijn MCITP traject voorlopig afsluit.

Volgend jaar februari staat er alweer een SCCM training + examen op de planning en eigenlijk wil ik mijn VCP4 certificering ook nog omzetten naar VCP5, maar dat wordt wel érg krap qua tijd. Heb ondertussen de smaak redelijk te pakken en zit lekker in de studeerflow, dus ik wil eigenlijk wel een beetje op deze manier doorgaan en ook zeker mijn certificeringen op peil houden. Ik heb gemerkt dat het overstappen naar een ander OS (ik ben/was NetWare beheerder) een grote drempel kan zijn.

In ieder geval zijn jullie me voorlopig niet meer kwijt in dit topic ;)
Kijk, that's the spirit!

Ben zelf net begonnen met certificeringen, mijn werkgever vergoedt alles en heeft de MS Press studieboeken te leen. Voor mij was het erg lang geleden dat ik gestudeerd had, maar heb na ITIL v3 Foundation en 70-680 al lekker de smaak te pakken. Gezien de vele bedrijven die nog Windows 2003 Server draaien, ben ik verplicht wel eerst MCSA/MCSE te halen, maar daarna kan ik mooi de upgrades naar MCITP SA/EA maken.

• Davio
Ik lees elke nacht voor het slapen gaan een hoofdstukje in MCTS Self-Paced Training Kit (Exam 70-511): Windows Application Development with Microsoft .NET Framework 4 . Daar ik vroeger veelal met Windows Forms heb gewerkt en dit boek voornamelijk WPF behandelt, zitten er toch veel nieuwe dingen voor mij in.

Mijn vrouw snapt niet dat ik dit ter ontspanning lees, maar als je heel de dag ouderwets met Progress/4GL/OpenEdge bezig bent, dan is dit een verademing.

Als ik hier weg ben, maar eens een planning maken met mijn baas.voor de certificering.

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

magnifor schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:59:
[...]

Via de Microsoft site kwam ik uit bij Globel Knowledge gevestigd in Zoetermeer. Ik heb ze een mail gestuurd en kreeg dit terug:

[...]

Iemand die er meer van afweet?
Op de MS site staat dit:

Q. What is the timeframe of the offer?
A.This offer expires on May 31, 2012. All vouchers must be redeemed and exams taken by that date.

Dus de actie lijkt me in tegenstelling tot wat GK zegt nog niet afgelopen.

P R N D

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

nose schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:17:
[...]

Op de MS site staat dit:

Q. What is the timeframe of the offer?
A.This offer expires on May 31, 2012. All vouchers must be redeemed and exams taken by that date.

De actie is nog niet afgelopen, maar ik had ook even gekeken maar ik weet niet of ik hem zou doen.

(Correct me if I'm wrong)
- Gratis via een opleidingscentra mits ze meedoen met de actie
- Bij het niet halen van het gratis examen kun je de betreffende opleiding volgen bij dat opleidingsbureau en dan kun je hem volgens weer gratis doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Frostbite op 15-12-2011 13:13 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• nose

nose

size matters

Sc0rPi0N schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:08:
[...]

De actie is nog niet afgelopen, maar ik had ook even gekeken maar ik weet niet of ik hem zou doen.

(Correct me if I'm wrong)
- Gratis via een opleidingscentra mits ze meedoen met de actie
- Bij het niet halen van het gratis examen kun je de betreffende opleiding volgen bij dat opleidingsbureau en dan kun je hem volgens weer gratis doen.
Maar het is niet verplicht om die opleiding daarna te volgen toch? Je kan ook zeggen, nouja het is jammer, ik studeer nog ff verder en doe m later (betalend) opnieuw.

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Arfman schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:10:aanstaande vrijdag ga ik proberen de 70-646 te halen (heb 70-640 en 70-642 al binnen, alsmede 70-680 (Windows 7, niet nodig voor SA maar wellicht ga ik volgend jaar toch nog de EA examens doen)) waarmee ik dan mijn MCITP traject voorlopig afsluit.
En geslaagd :D

Lastig examen waar veel nieuwe (test?)vragen inzitten volgens mij. Een hele drag 'n drop excursie over WSUS (wordt wel 3 hele pagina's behandeld in het boek, de 6430B), een paar testlets met vragen waarop alle antwoorden goed zijn maar je de beste optie uit moet kiezen, een 6-tal standaard testlets en nog 22 losse vragen. Best pittig maar ik ben blij dat ik het gehaald heb! Nu richten op SCCM training + examen en als ik me deze vakantie verveel pak ik misschien de VCP nog wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Laatst online: 15:13
Arfman schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:55:
[...]

En geslaagd :D

Lastig examen waar veel nieuwe (test?)vragen inzitten volgens mij. Een hele drag 'n drop excursie over WSUS (wordt wel 3 hele pagina's behandeld in het boek, de 6430B), een paar testlets met vragen waarop alle antwoorden goed zijn maar je de beste optie uit moet kiezen, een 6-tal standaard testlets en nog 22 losse vragen. Best pittig maar ik ben blij dat ik het gehaald heb! Nu richten op SCCM training + examen en als ik me deze vakantie verveel pak ik misschien de VCP nog wel op :)
Gefeliciteerd kerel. Ik zei toch dat je het kon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 03-10 15:25

Qwerty-273

Meukposter

nose schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:17:
Wat ik van het trainings instituut hoorde waar ik af en toe te vinden ben, is dat MS/Prometric voor alle partners slechts een x aantal vouchers vrijgeeft per maand. Dus alle partners die mee doen met deze actie vissen in dezelfde beperkte vijver met vouchers. Dus de actie loopt nog maar het aantal vouchers is zeer gelimiteerd en je zal een partner moeten vinden die juist op het moment dat ze vrij worden gegeven er snel bij wilt zijn om er eentje voor jouw te bemachtigen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Diversity schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:57:
Na vorige week gezakt te hebben, gisteren toch nog geslaagd met een score van 850 :D. In het weekje nog extra wat videos gekeken (trainsignal etc.) en de belangrijke punten uit het boek gevist.

Nog 2 te gaan voor mcitp:ea. (cursussen volgen in Januari en Februari). Nu eerst even vakantie vieren (najah volgende week dan :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gefeliciteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag en misschien is deze al meerder malen gesteld :)
Via welke instantie/organisatie kun je het beste een mcse certificaat halen? en welke raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je vraag precies?

Wil je een training volgen of zoek je een examencentrum waar je enkel een examen wilt afleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hier kwam ik een kans tegen om gratis het Server Virtualization(70-659) examen te doen:
http://www.microsoft.com/learning/en/us/certification/virtualization-campaign.aspx#tab3

Quote van de site:
The Virtualization Challenge is the opportunity for IT professionals to register and take Exam 70-659: Windows Server 2008 R2, Server Virtualization, free of charge. If they do not pass the exam, then they may take training offered by the Learning Partner. At the end of the training, they can retake Exam 70-659 at no additional charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

shadowman12 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:36:
Hier kwam ik een kans tegen om gratis het Server Virtualization(70-659) examen te doen:
http://www.microsoft.com/learning/en/us/certification/virtualization-campaign.aspx#tab3

Quote van de site:

[...]
Spuit 11 :+ Blader even een pagina terug ;)

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-09 23:07
Microsoft heeft inmiddels ook de beta examens voor Office 365 vrijgegeven!
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:57:
Wat is je vraag precies?

Wil je een training volgen of zoek je een examencentrum waar je enkel een examen wilt afleggen?
Klopt mijn vraag is niet duidelijk mijn excuses hier voor.
ik wil idd een training volgen en ben benieuwd waar ik dat het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
basprofessional schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:51:
Microsoft heeft inmiddels ook de beta examens voor Office 365 vrijgegeven!
Link
Volgens mij was dit niet de bedoeling, aangezien de link al weg is :)

Bij deze de cached versie voor de liefhebbers:
http://webcache.googleuse...&cd=3&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Desondanks ... leuk voor de mensen die geen persoonlijke invite hebben gehad.

PS: In de persoonlijke invites werd gesproken over 28-12 voor de startdatum qua inschrijvingen. Dus zou lullig zijn als deze mensen dalijk geen plek meer zouden kunnen boeken hierdoor.

[ Voor 15% gewijzigd door punisher007 op 28-12-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
punisher007 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:07:
[...]

Volgens mij was dit niet de bedoeling, aangezien de link al weg is :)

Bij deze de cached versie voor de liefhebbers:
http://webcache.googleuse...&cd=3&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Desondanks ... leuk voor de mensen die geen persoonlijke invite hebben gehad.

PS: In de persoonlijke invites werd gesproken over 28-12 voor de startdatum qua inschrijvingen. Dus zou lullig zijn als deze mensen dalijk geen plek meer zouden kunnen boeken hierdoor.
Ik zag hem vandaag ook voorbijkomen via collega's en heb me weten te registreren voor de MCTIP variant.

Edit:
Kijk maar eens in de Google Cache dan heb je alle info nog:
Google Cache Office 365 examens

Pssst, die code van de MCTS variant werkt ook voor de MCTIP variant

[ Voor 31% gewijzigd door Turdie op 28-12-2011 16:15 ]

• Icetree
  • Laatst online: 03-04-2022
shadowman12 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:36:

Quote van de site:

[...]
Volgens mij kijk ik ergens overheen, ik zie namelijk nergens op de site waar ik de voucher kan aanvragen.
Prometric gebeld en die weten niks af van deze actie.

Weet iemand waar ik de voucher alsnog kan aanvragen ?

• Turdie
Icetree schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:27:
[...]

Volgens mij kijk ik ergens overheen, ik zie namelijk nergens op de site waar ik de voucher kan aanvragen.
Prometric gebeld en die weten niks af van deze actie.

Weet iemand waar ik de voucher alsnog kan aanvragen ?
Ja, klik op die Google Cache link van mij, en dan zie je daar de voucher codes staan. Tegenwoordig met beta-examens wordt je uitgenodigd door Microsoft op basis van je profiel in het connect MSL subject matter experts programma.
Hier had iemand dus van Microsoft Partner Network Switzerland de codes op zijn blog gezet _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 29-12-2011 15:45 ]

• technopeuter
Kerels. super bedankt! ben nu bezig met een office365 migratie en intune (grootste Intune omgeving ter wereld) dus examens dwingen me om te studeren!

diskeltische lurker

• Icetree
  • Laatst online: 03-04-2022
shadowman12 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:38:
[...]

Ja, klik op die Google Cache link van mij, en dan zie je daar de voucher codes staan. Tegenwoordig met beta-examens wordt je uitgenodigd door Microsoft op basis van je profiel in het connect MSL subject matter experts programma.
Hier had iemand dus van Microsoft Partner Network Switzerland de codes op zijn blog gezet _/-\o_
Thnx, echter zoek ik de voucher code voor de Virtualization Challenge. Het examen (70-659)

• Turdie
Icetree schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:12:
[...]

Thnx, echter zoek ik de voucher code voor de Virtualization Challenge. Het examen (70-659)
Gewoon even contact opnemen met een Microsoft Learning Partner.

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 29-12-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
shadowman12 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:35:
[...]

Gewoon even contact opnemen met een Microsoft Learning Partner.
Je kan alle locaties bellen waar prometric examens worden afgenomen?
Hun kunnen de code dan overhandigen als ik het goed begrijpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 03-10 10:03

Damian

Insane Obtrusion

Yeuy, vandaag 70-653 gehaald met 786 punten. Damn wat was ie anders dan wat er in het boek stond, ging veel dieper in op Sharepoint dan in het boek stond...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

70-653 gaat dat over sharepoint?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 07:45
Herexamen gepland voor 70-662, vorige keer onderuit gegaan bij wat SP1 vragen. Nu SP2 er is verwacht ik hier wellicht ook vragen over.

Hoe kan ik dit het makkelijkste afvangen? Ik heb al documenten als 'Whats new in Exchange 2010 SP2'
Pagina: 1 ... 29 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.