[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 102 Laatste
Acties:

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Sc0rPi0N schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:24:
Heb net even een oefenexamen gedaan met 70-680 en al gelijk 600 punten gehaald.
Vond het nou niet echt moeilijke vragen die voorbij kwamen...

Maar goed zal het boek eens doornemen en nog eens meer oefenen.
Heb je die oefenexamen voor mij? Is het een link/bestand?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tweekeraar schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:47:
[...]

Heb je die oefenexamen voor mij? Is het een link/bestand?
zie dm :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:47

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ehh.... :? waarom moet dat via een DM? Als het een interessant is voor ons allen dan kan dat toch gewoon gedeeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Yes, zojuist de 70-640 gehaald met 820 punten :D. (had ik niet verwacht)

De moeilijkste vragen vond ik die die mbt het certificaten gedeelte , maar dat bleek ook wel uit me scorelijst :P. Dat gedeelte moet ik nog even goed doornemen :).

De volgende is de 70-643 (die lijkt me een stuk makkelijker en leuker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Volgende week cursus 6421 voor het 70-642 examen, ben benieuwd :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
vorige week was het 15 jaar geleden dat ik mijn eerste MS examen gehaald heb :o
Nu heb ik er wel in de jaren een stapeltje gedaan maar ik teer nu op mijn Windows 2000 certificering. Plannen kan moeilijk zijn maar dat is geen excuus: ik ga de Windows 2008 serie over 2 weken gewoon doen.
Hoe plan je dat:

over 2 weken
MCITP: Enterprise Administrator on Windows Server 2008
maandag Exam 70-640, Exam 70-642, Exam 70-643
woensdag Exam 70-647, Exam 70-681

over 3 weken
MCITP: Database Administrator 2008
Exam 70-432, Exam 70-450
MCITP: Database Developer 2008
Exam 70-433, Exam 70-451
alle 4 op dinsdag

8)
Nu knijp ik hem wel een klein beetje moet ik zeggen. Dat kan toch een batterij aan 'FAIL!'s worden. }:O
Voor de duidelijkheid, ik doe niet aan braindumps, 'extra speciale oefenexamens' etc. Dat is voor [censuur] types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
arnob schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:51:
Nu heb ik er wel in de jaren een stapeltje gedaan maar ik teer nu op mijn Windows 2000 certificering. Plannen kan moeilijk zijn maar dat is geen excuus: ik ga de Windows 2008 serie over 2 weken gewoon doen.
Hoe plan je dat:

over 2 weken

over 3 weken
Exam 70-432, Exam 70-450
Exam 70-433, Exam 70-451
alle 4 op dinsdag

8)
Nu knijp ik hem wel een klein beetje moet ik zeggen. Dat kan toch een batterij aan 'FAIL!'s worden. }:O
Voor de duidelijkheid, ik doe niet aan braindumps, 'extra speciale oefenexamens' etc. Dat is voor [censuur] types.
Als je dat allemaal dan ook, zonder braindumps etc., gaat halen dan heb ik diep respect voor je _/-\o_
Kan dat technisch wel btw. 4 examens op 1 dag? Aangezien er toch 3 uur per examen gepland wordt? Of heb je dat telefonisch geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
TheVMaster schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:00:
[...]
Als je dat allemaal dan ook, zonder braindumps etc., gaat halen dan heb ik diep respect voor je _/-\o_
Kan dat technisch wel btw. 4 examens op 1 dag? Aangezien er toch 3 uur per examen gepland wordt? Of heb je dat telefonisch geregeld?
Ik werk er al mee dus het leren moet makkelijker gaan.
We hebben als bedrijf een MS examen locatie/ruimte. De planning heeft niets aangegeven dus dat zit wel goed neem ik aan.
Ik heb het trouwens met de Windows2000 examens ook zo gedaan. Examens deed ik toen nog bij Azlan, die waren wel verbaasd maar vonden het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Laatst online: 17-09 17:05
Dat zijn nogal wat examens zeg achtermekaar, kom ik aan met me 1 examen per 2 maanden :P. Maargoed ik heb dan ook niet de jarenlange ervaring die u wel heeft :). In iedergeval succes gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:13
Zo vandaag eindelijk mijn 70-647 gehaald. 756 puntjes. Niet heel veel maar mijn voorbereiding was er ook naar. Pittig examen maar wel goed. Vragen waren goed, duidelijk en niet vaag zoals ik bij de 2000 reeks vaak heb mee gemaakt.

Nu op naar de volgende. Ben aan het denken aan dat Hyper-V maar welk examen is nou handig de 70-652 of de 70-659 beide zijn goed voor de 70-693. Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik geloof dat de 70-652 enorm gemakkelijk was.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:42

Red Boll

Kick Ass!

TheVMaster schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:00:
[...]
En zonder cursussen?

Werk nu ruim een jaar met SQL 2005/2008 en had echt wel moeite met het examen 70-432.
Zelfs met 2 x 5 dagen classroom training.

Hoe je zo'n hele rij er in een paar weken in gaat tikken is me een raadsel. :?

Wanneer je echt zoveel ervaring en kennis hebt dat je het haalt neem ik mijn grappige hoedje af voor je zou ik die toevallig op hebben. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik vind het ook .. bijzonder. Ik had niet echt ervaring op MS gebied en heb zeker in het begin grote moeite gehad met de stof. Nu zit ik er een beetje in en hoop ik in November mijn MCITP:SA examen af te ronden, ben vorig jaar juli begonnen ermee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Arfman schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:52:
Ik vind het ook .. bijzonder. Ik had niet echt ervaring op MS gebied en heb zeker in het begin grote moeite gehad met de stof. Nu zit ik er een beetje in en hoop ik in November mijn MCITP:SA examen af te ronden, ben vorig jaar juli begonnen ermee.
Gaat je wel lukken Arfman. Je hebt toch aardig wat ervaring met servertjes enzo dmv Drome gehad dus kan me niet voorstellen dat het echt moeilijk voor je is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
arnob schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:51:
Hoe plan je dat:

over 2 weken

over 3 weken
Exam 70-432, Exam 70-450
Exam 70-433, Exam 70-451
alle 4 op dinsdag

8)
Wow, hoe krijg je deze stof allemaal in twee/drie weken in je hoofd? Heb je een fotografisch geheugen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

RagEnigma schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:42:
[...]

Gaat je wel lukken Arfman. Je hebt toch aardig wat ervaring met servertjes enzo dmv Drome gehad dus kan me niet voorstellen dat het echt moeilijk voor je is :)
Ghehe, gaat ook vast wel lukken, maar een paar Windows bakkies "beheren" is toch iets anders dan dingen weten over Group Policies, Branch Cache, SSL certificaten, enzovoort. Voor iemand die jarenlang alleen Novell/Linux heeft beheerd en wat losse Windows servers is het toch wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Arfman schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:02:
[...]

Ghehe, gaat ook vast wel lukken, maar een paar Windows bakkies "beheren" is toch iets anders dan dingen weten over Group Policies, Branch Cache, SSL certificaten, enzovoort. Voor iemand die jarenlang alleen Novell/Linux heeft beheerd en wat losse Windows servers is het toch wel veel.
Klopt natuurlijk wel wat je zegt. Maar bij de meeste onderdelen is het snappen van de logica vaak genoeg om de vragen te kunnen beantwoorden. Alleen die stomme vragen over al die trusts die je kan aanleggen daar baal ik altijd nog van. De logica zal er vast wel zijn maar die zie ik niet altijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
punisher007 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 06:01:
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik geloof dat de 70-652 enorm gemakkelijk was.
Ik wil niet een makkelijk examen ik wil leuke stof leren en het examen halen :)

Ben aan het denken aan dat Hyper-V maar welk examen is nou handig de 70-652 of de 70-659 beide zijn goed voor de 70-693. Wat is jullie mening en dan voornamelijk welke is diegene met de meest leuke stof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Naja persoonlijk twijfel ik een beetje of het een goed moment is om nog an Hyper-V examens te gaan beginnen met Virtual Machine Manager 2012 en nieuwe Hyper-V in zicht (Windows 8, Server 2012).

Maar dat ligt er net aan wat je motivatie is.

En beide examens doen is geen optie ? Er zit toch behoorlijk overlap tussen de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
shadowman12 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:57:
.. <q>veel examens in een korte tijd <q/> ..
[...]
Wow, hoe krijg je deze stof allemaal in twee/drie weken in je hoofd? Heb je een fotografisch geheugen ofzo?
het punt wat ik probeer te maken is dat als je al (serieus) met produkten werkt dan kan je redelijk makkelijk examens doen. De examens zijn nml niet over de boeken of cursussen maar over de produkten en technieken.
Vele systeembeheerders werken en leren zich uit de naad om omgevingen in de lucht te houden of om te zetten naar iets moois en doen geen MS examens want 'daar is geen tijd voor' of krijgen examen vrees of denken er misschien niet eens aan. Misschien wordt het ook niet gestimuleerd vanuit het bedrijf zelf. Dat is zonde.

Voor de duidelijkheid.. ik werk al met Windows 2008(r2) en SQL2008r2. Clusters opzetten, server consolidatie, troubleshooting etc. Ik heb geen cursussen van de laatste versies gevolgd behalve enkele info sessies op kantoor van collega's.
Over de SQL examens 'stunt'.. Ik wil geenszins mensen in een dip praten oid die veel moeite (moeten) doen om deze examens te halen.
ik heb zelf de MS 'Designing and Administrating SQL' trainingen gegeven van v 6, 6.5 en 7. Wat maatwerk van de latere versies. Ik werk al jaren als SQL DBA in veeleisende omgevingen.
Zelfs met die achtergrond heb ik veel moeten lezen, zoeken, tieren, zuchten en proberen om deze laatste versie ook goed onder de knie te krijgen.

Wat ik probeer te zeggen is dat systeembeheerders al heel veel moeten leren. Dat kan je in combinatie doen met een examen. Dat betekend dus ook dat je altijd zal moeten leren en oefenen ook al ga je geen examen(s) doen. Kijk maar eens in het systeembeheerders 'klaag' topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

@arnob probeer gewoon een paar oefen examen vragen en kijk of ze die met twee vingers in de neus kan beantwoorden. Niet representatief maar wel een indicatie voor je veel geld neertelt voor de examen en ze (of een paar) niet haalt.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Zo morgen poging 2 voor de 70-646, hopelijk lukt het deze keer wel, en blijf ik niet op 22 puntjes steken :')

Heeft iemand de 70-681, 686 of 659 al gedaan? Die staan hierna op het to-do lijstje :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Wat is nou precies een MS examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Een Microsoft examen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
punisher007 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:17:
Naja persoonlijk twijfel ik een beetje of het een goed moment is om nog an Hyper-V examens te gaan beginnen met Virtual Machine Manager 2012 en nieuwe Hyper-V in zicht (Windows 8, Server 2012).

Maar dat ligt er net aan wat je motivatie is.

En beide examens doen is geen optie ? Er zit toch behoorlijk overlap tussen de inhoud.
Nou ja ik wil natuurlijk die MC ITP halen dus te veel examens doen is dan zinloos. Zou er met 2012 een upgrade examen komen voor virtuals?

Anyway mijn baas betaalt alles dus volgend jaar kan ik dan gewoon doorgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
arnob schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:47:
[...]

het punt wat ik probeer te maken is dat als je al (serieus) met produkten werkt dan kan je redelijk makkelijk examens doen. De examens zijn nml niet over de boeken of cursussen maar over de produkten en technieken.
Vele systeembeheerders werken en leren zich uit de naad om omgevingen in de lucht te houden of om te zetten naar iets moois en doen geen MS examens want 'daar is geen tijd voor' of krijgen examen vrees of denken er misschien niet eens aan. Misschien wordt het ook niet gestimuleerd vanuit het bedrijf zelf. Dat is zonde.

Voor de duidelijkheid.. ik werk al met Windows 2008(r2) en SQL2008r2. Clusters opzetten, server consolidatie, troubleshooting etc. Ik heb geen cursussen van de laatste versies gevolgd behalve enkele info sessies op kantoor van collega's.
Over de SQL examens 'stunt'.. Ik wil geenszins mensen in een dip praten oid die veel moeite (moeten) doen om deze examens te halen.
ik heb zelf de MS 'Designing and Administrating SQL' trainingen gegeven van v 6, 6.5 en 7. Wat maatwerk van de latere versies. Ik werk al jaren als SQL DBA in veeleisende omgevingen.
Zelfs met die achtergrond heb ik veel moeten lezen, zoeken, tieren, zuchten en proberen om deze laatste versie ook goed onder de knie te krijgen.

Wat ik probeer te zeggen is dat systeembeheerders al heel veel moeten leren. Dat kan je in combinatie doen met een examen. Dat betekend dus ook dat je altijd zal moeten leren en oefenen ook al ga je geen examen(s) doen. Kijk maar eens in het systeembeheerders 'klaag' topic. ;)
Je kan er inderdaad al jaren mee werken, maar niet volgens de Microsoft manier werken, dan heb je toch nog een uitdaging op de examens.
Uit mijn ervaring is 70-647 echt een heel erg klote examen geworden, wat ik hoorde is dat sinds januari de vragen zijn veranderd en veel lastiger gemaakt zijn.

Succes in ieder geval, en hou ons op de hoogte over je resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Widow schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:10:
Zo morgen poging 2 voor de 70-646, hopelijk lukt het deze keer wel, en blijf ik niet op 22 puntjes steken :')

Heeft iemand de 70-681, 686 of 659 al gedaan? Die staan hierna op het to-do lijstje :)
En de 646 behaald :) eindelijk MCITP. Nu ga ik beginnen met de 70-681.

edit: om nog wat nuttige info te geven over de 646, echt heel diep op de materie gaat dit examen niet in, het gaat er vooral om dat je bekend bent met alle producten van MS en wat ze kunnen (SCOM, SCCM, DPM, Sharepoint, WSUS etc.) maar ook verstand van hardware. Bijvoorbeeld iSCSI, LUN's, SAN's, dat werk. Er zitten ook wel wat vraagjes in van "een user in OU x wilt dit en dat, welke GPO moet je aanpassen", maar dat zijn er niet zoveel.

[ Voor 36% gewijzigd door Widow op 03-10-2011 11:12 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Widow schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:02:
[...]

En de 646 behaald :) eindelijk MCITP. Nu ga ik beginnen met de 70-681.
netjes

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
shadowman12 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:08:
[...]

Je kan er inderdaad al jaren mee werken, maar niet volgens de Microsoft manier werken, dan heb je toch nog een uitdaging op de examens.
Uit mijn ervaring is 70-647 echt een heel erg klote examen geworden, wat ik hoorde is dat sinds januari de vragen zijn veranderd en veel lastiger gemaakt zijn.

Succes in ieder geval, en hou ons op de hoogte over je resultaten!
Ik heb hem afgelopen vrijdag gehaald met net 756 puntjes en ik kan je vertellen hij is niet makkelijk die 647.
Gelukkig ook maar want je papiertje moet natuurlijk wel wat voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:40

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Een vraagje voor degene die vanuit MC-DST de upgrade hebben gemaakt naar MC-ITP Win7.

Volgens mijn werkgever moet ik de complete 70-680 en 70-685 doorlopen voor het upgrade traject. maar dat is toch gewoon het volledige Win7 traject?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Spongerobie schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:32:
Een vraagje voor degene die vanuit MC-DST de upgrade hebben gemaakt naar MC-ITP Win7.

Volgens mijn werkgever moet ik de complete 70-680 en 70-685 doorlopen voor het upgrade traject. maar dat is toch gewoon het volledige Win7 traject?
Hier zie je welke examen je moet hebben:

http://www.microsoft.com/...ification/mcitp.aspx#tab2

Dus als je de 680 en 685 haalt ben je MCITP: Enterprise Desktop Support Technician on Windows 7.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Tylen schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:58:
[...]

Hier zie je welke examen je moet hebben:

Dus als je de 680 en 685 haalt ben je MCITP: Enterprise Desktop Support Technician on Windows 7.
En hoe zit het dan met de 70-682 dat is wat is daar dan precies de inhoud van, want daar word ook niets over gerept op de pagina..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Spongerobie schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:03:
[...]

En hoe zit het dan met de 70-682 dat is wat is daar dan precies de inhoud van, want daar word ook niets over gerept op de pagina..
Wat ben je nu? Ben je MCDST XP of EDST Vista?

Dan kan je idd met de 682 upgraden naar:

MCITP: Enterprise Desktop Support Technician 7
MCTS: Windows 7, Configuration

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Ik ben nu MCDST XP en momenteel wil ik naar MCITP: Enterprise Desktop Support Technician 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wat ze hier zeggen is dat je het beste boeken van 70-685 kunt aanschaffen en bestuderen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:33

Lifestyle71

De Jos

Ik ben zelf in het bezit van mcp en mcdst, maar volgens mij is de MSCE end-of-life.
Als ik nu MCITP zou willen gaan doen, heb ik dan voldoende aan 70-640,70-642 en 70-646 ?

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lifestyle71 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:45:
Ik ben zelf in het bezit van mcp en mcdst, maar volgens mij is de MSCE end-of-life.
Als ik nu MCITP zou willen gaan doen, heb ik dan voldoende aan 70-640,70-642 en 70-646 ?
Aangezien je niet zegt welke MCP je hebt en welke MCITP je ambieert, kan niemand hier een zinnig antwoord op geven. Dus kan je het beter zelf eens bekijken.

En als zelfs dat je te moeilijk lijkt, dan log je in op de MCP website en gebruik je de Certification Planner.

No offence hoor, maar dit soort vragen passeren hier met regelmatig, terwijl het toch redelijk duidelijk op de MS websites vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71

Lifestyle71

De Jos

Ik had deze reactie wel van iemand verwacht KerberosX, maar ik vind de Microsoft niet erg duidelijk.
En dan is dit de easy way.. Mijn examennummers waren overigens 70-270 en 70-620.

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lifestyle71 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:27:
Ik had deze reactie wel van iemand verwacht KerberosX, maar ik vind de Microsoft niet erg duidelijk.
En dan is dit de easy way.. Mijn examennummers waren overigens 70-270 en 70-620.
Het is tevens ook een heel terechte reactie. "MCITP" is een verzamelnaam voor meerdere competenties dus zonder aan te geven naar welke "MCITP" certificering je wilt werken kunnen we je niet helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door redfoxert op 12-10-2011 08:47 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thajunior
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2018
Na al enige jaren ervaring op te hebben gedaan als netwerk/systeembeheerder heb ik besloten om te beginnen met een zelfstudie om zo microsoft certificaten te behalen.

Nu ben ik begonnen met de 70-680 en heb hiervoor het volgende aangeschaft:

70-680 microsoft boek
70-680 sybex boek
CBT nuggets video's

Ook gebruik ik Hyper-V (virtual machines) om zo de oefeningen te volgen die in het boek staan.

Is dit voldoende of juist teveel? Misschien is 1 boek voldoende? Zo ja wat vinden jullie het meest prettig om te lezen?

Zijn er nog meer dingen die kan bestuderen? Dan heb ik het niet over die examens (certkings etc) want dat vind ik persoonlijk jezelf voor de gek houden.

Ik ben van plan om dit jaar nog het 70-680 af te ronden dan vervolgens te beginnen aan 70-685 en zo vervolgens te beginnen aan 70-640 etc..

Is dit een logische volgorde of maakt dit in principe niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

heb zelf de officiele moc (misschien oudere versie) van 70-680.

Heb op internet cursusmateriaal gevonden waar de onderdelen stap voor stap behandeld worden die gebruik ik om de belangrijkste zaken eruit te halen. De meeste zaken heb ik in de voorgaande cursussen gehad dus die skip ik. (networking / disc paritions - volumes / etc.)

Als ik daarna een goed gevoel erover heb dan maak ik meerdere proefexamens en aan de hand daarvan leer ik de nodige zaken bij. Ik merk dat ik me beter voel als ik (een) proefexamen(s) met goede scores heb gehaald alvorens het echte examen te maken.

Sommige vragen die ik voorbij zag komen hadden echt het niveau van "pas de bootvolgorde aan in de bios zodat de dvd als eerste benaderd wordt om de installatie te starten". Daar hoef je niet echt voor te leren...

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 12-10-2011 11:06 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thajunior
Bedankt voor je antwoord Sc0rPi0N
Sc0rPi0N schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:05:
heb zelf de officiele moc (misschien oudere versie) van 70-680.

Heb op internet cursusmateriaal gevonden waar de onderdelen stap voor stap behandeld worden die gebruik ik om de belangrijkste zaken eruit te halen. De meeste zaken heb ik in de voorgaande cursussen gehad dus die skip ik. (networking / disc paritions - volumes / etc.)
Dit ben ik inmiddels ook al aan het doen. Ik heb o.a. een aantal video's gevonden op Youtube die wel prettig wegkijken. Mocht men ze willen zien http://www.professormesser.com
Als ik daarna een goed gevoel erover heb dan maak ik meerdere proefexamens en aan de hand daarvan leer ik de nodige zaken bij. Ik merk dat ik me beter voel als ik (een) proefexamen(s) met goede scores heb gehaald alvorens het echte examen te maken.

Sommige vragen die ik voorbij zag komen hadden echt het niveau van "pas de bootvolgorde aan in de bios zodat de dvd als eerste benaderd wordt om de installatie te starten". Daar hoef je niet echt voor te leren...
Ik ben ook van plan om het op deze manier aan te pakken. Stof doornemen en dan kijken d.m.v. proefexamens of ik ook daadwerkelijk de stof beheers. En zoals je al aangaf sommige vragen hoef je indd niet voor te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Laatst online: 03-07 23:09
Vanochtend heb ik het examen 70-680 "TS: Windows 7, Configuring" met 850 punten gehaald...
Het duurde circa 15m voordat de uitslag uit de printer kwam. Dit examen is iig binnen hehehe

Op naar 70-685....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GinoGio
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 14:19
lawkexarib schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:14:
Vanochtend heb ik het examen 70-680 "TS: Windows 7, Configuring" met 850 punten gehaald...
Het duurde circa 15m voordat de uitslag uit de printer kwam. Dit examen is iig binnen hehehe

Op naar 70-685....
Gefeliciteerd met het behalen van je certificaat. ik moet voor het eind van dit jaar ook mijn 70-680 behalen ik heb er tot op heden nog niks mee gedaan.

Mijn vraag aan jou wat was jou leer traject ik moet deze namelijk halen zonder cursus en ik ben niet heel goed in zelfstudie.

heb jij toevallig wat tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

GinoGio schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:20:
[...]

Gefeliciteerd met het behalen van je certificaat. ik moet voor het eind van dit jaar ook mijn 70-680 behalen ik heb er tot op heden nog niks mee gedaan.
Ga je in ieder geval eens verdiepen in de stof en kijk welke punten je nog denkt te moeten behandelen. En euh ik zou er dan toch nog eens aan gaan beginnen!! Ikzelf wil in ieder geval zorgen dat ik voor november hem gehaald heb. (Zou wel lekker zijn om dan ongestoord mw3 te spelen ;) ) Ik zou in ieder geval niet te lang meer wachten om te beginnen.
Mijn vraag aan jou wat was jou leer traject ik moet deze namelijk halen zonder cursus en ik ben niet heel goed in zelfstudie.

Hmm je stelt hem niet aan mij, maar ikzelf zit een paar keer per week achter een laptop met boek en kladblok naar trainingsvideo's /cursusmateriaal te kijken en zo dus de 70-680 stap voor stap door te lopen.

Je zegt zelf dat je hem zonder cursus moet halen, dus is zelfstudie de enigste weg denk ik. Als je voor jezelf gewoon een paar dagen per week gaat leren en even geen tv/ spellen enz. dan zul je zien dat je er vanzelf aan wendt.

[ Voor 10% gewijzigd door Frostbite op 12-10-2011 14:34 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
Ik moest al geruime tijd een hele stapel examens doen en had nu de mogelijkheid om er een aantal te doen. Van de 5 die ik gelijk wilde proberen heb ik er uiteindelijk 3 in de afgelopen dagen gedaan.
crash & burn }:O
maandag 642: pass, 640: fail
vandaag 643: dikke fail
Ik had al begrepen dat er R2 onderwerpen in de examens opgenomen waren maar dat is een understatement. Ik schat dat ik een 25% aan specifiek R2 vragen kreeg. Na de 640 'schok' nog even flink in de technet docs gedoken voor de R2 info van de 643 onderwerpen maar dat mocht niet meer baten.
balen maar geen spijt van. Ik zal ze later opnieuw proberen.
Nu volgende week 4 SQL examens. pfff. Ik ga de SQL R2 specifieke features maar extra doornemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
GinoGio schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:20:
[...]

Ik heb de cursus "Windows 7 administration" van TrainSignal gevolgd. Daarna wat oefenexamens gedaan. In totaal ben ik circa 3 weken mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GinoGio
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 14:19
Sc0rPi0N schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:29:
[...]

Ga je in ieder geval eens verdiepen in de stof en kijk welke punten je nog denkt te moeten behandelen. En euh ik zou er dan toch nog eens aan gaan beginnen!! Ikzelf wil in ieder geval zorgen dat ik voor november hem gehaald heb. (Zou wel lekker zijn om dan ongestoord mw3 te spelen ;) ) Ik zou in ieder geval niet te lang meer wachten om te beginnen.
haha als of je gedachte kan lezen zit zelf ook inderdaad al lang te wachten op MW3 en wil hem inderdaad graag voor 8 november hebben. Maar dat lijkt me wat kort, het zou mooi zijn als ik het haal.

[...]
Hmm je stelt hem niet aan mij, maar ikzelf zit een paar keer per week achter een laptop met boek en kladblok naar trainingsvideo's /cursusmateriaal te kijken en zo dus de 70-680 stap voor stap door te lopen.

Je zegt zelf dat je hem zonder cursus moet halen, dus is zelfstudie de enigste weg denk ik. Als je voor jezelf gewoon een paar dagen per week gaat leren en even geen tv/ spellen enz. dan zul je zien dat je er vanzelf aan wendt.
Wat ik het mooie vind van de Windows 7 certificaten is dat je denkt het te weten maar dat het dus altijd op de Microsoft manier moet en dat is meestal wat omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

lawkexarib schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:42:
[...]

Ik heb de cursus "Windows 7 administration" van TrainSignal gevolgd. Daarna wat oefenexamens gedaan. In totaal ben ik circa 3 weken mee bezig geweest.
Hmm die volg ik ook :) Al doet die verteller er soms wel heel erg lang en uitgebreid over om dingen te vertellen..
GinoGio schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:49:
[...]
haha als of je gedachte kan lezen zit zelf ook inderdaad al lang te wachten op MW3 en wil hem inderdaad graag voor 8 november hebben. Maar dat lijkt me wat kort, het zou mooi zijn als ik het haal.

Wat ik het mooie vind van de Windows 7 certificaten is dat je denkt het te weten maar dat het dus altijd op de Microsoft manier moet en dat is meestal wat omslachtig.
Tja bij 70-270 / 70-290 en 20-291 heb je sim vragen waar je inderdaad de stappen moet volgen.
Sim vragen komen bij het 70-680 niet voor alleen mc vragen.

Wat ik dus al zei, neem de stof door en doe proefexamens dan weet je in ieder geval wat voor soort vragen je krijgt. En ja als ik de proefexamens mag geloven is de vraagstelling een stuk duidelijk dan die in 270/290 en 291. Dan moe(s)t je echt de tekst goed lezen* anders om het goede antwoord te kiezen.

(* Voorbeeld was in het pas gemaakte 70-291 examen een vraag over een Windows 2003 R2 server waarop de AD replication bekeken moest worden. Als antwoord stond er Replication Monitor terwijl die in de Support Tools pas zit. Bij andere vragen stond dit er in de tekst bij. Bij die vraag niet dus is dat antwoord dus gewoon fout. )
arnob schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:40:
Ik moest al geruime tijd een hele stapel examens doen en had nu de mogelijkheid om er een aantal te doen. Van de 5 die ik gelijk wilde proberen heb ik er uiteindelijk 3 in de afgelopen dagen gedaan.
crash & burn }:O
maandag 642: pass, 640: fail
vandaag 643: dikke fail
Ik had al begrepen dat er R2 onderwerpen in de examens opgenomen waren maar dat is een understatement. Ik schat dat ik een 25% aan specifiek R2 vragen kreeg. Na de 640 'schok' nog even flink in de technet docs gedoken voor de R2 info van de 643 onderwerpen maar dat mocht niet meer baten.
balen maar geen spijt van. Ik zal ze later opnieuw proberen.
Nu volgende week 4 SQL examens. pfff. Ik ga de SQL R2 specifieke features maar extra doornemen. :+
Jammer het was ook echt een crash examen reeks...

En ja ik kreeg na twee pogingen 70-291 (oude stijl net onder de 700 punten) bij mijn derde keer ook maar 450 punten vanwege al die Support Tools en R2 vragen :(
Vandaar dat ik virtueel ook W7 SP1 icm W2k8 R2 gebruik voor mijn cursus.

[ Voor 87% gewijzigd door Frostbite op 12-10-2011 15:34 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:20:
Wat ze hier zeggen is dat je het beste boeken van 70-685 kunt aanschaffen en bestuderen.
Hier zeggen ze wat anders:
Windows Client Certification

Exam 70-682: PRO: Upgrading to Windows 7 MCITP Enterprise Desktop Support Technician
This exam is used to upgrade your MCDST XP or EDST Vista certifications to the EDST Windows 7 certification.

Daarmee krijg je de volgende titels:
MCTS Windows 7, Configuration
MCITP Enterprise Desktop Support Technician 7

En daar horen de volgende boeken bij:
MCTS Self-Paced Training Kit (Exam 70-680): Configuring Microsoft Windows 7
MCITP Self-Paced Training Kit (Exam 70-685): Windows 7 Enterprise Desktop Support Technician

[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 12-10-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71

Lifestyle71

De Jos

redfoxert schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:37:
[...]

Het is tevens ook een heel terechte reactie. "MCITP" is een verzamelnaam voor meerdere competenties dus zonder aan te geven naar welke "MCITP" certificering je wilt werken kunnen we je niet helpen.
Ik wil gaan voor de SA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Sc0rPi0N schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:11:
[...]

Hmm die volg ik ook :) Al doet die verteller er soms wel heel erg lang en uitgebreid over om dingen te vertellen..

[...]
Het kan kloppen dat die trainer af en toe meer info over bepaalde onderwerpen geeft, maar geloof me die extra info zul je ook nodig hebben tijdens het examen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thajunior
Zijn de cursus materialen van TrainSignal wat jullie betreft beter dan CBt Nuggets of hebben jullie daar geen ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Laatst online: 12:13
Ik vind Train Signal wat meer to-the-point. CBT is veel uitgebreider en voor mij wat onduidelijker. Maar dat is persoonlijk denk ik.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thajunior
Ok duidelijk dan ga ik ook maar eens op zoek naar de video's van TrainSignal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Thajunior schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 08:37:
Zijn de cursus materialen van TrainSignal wat jullie betreft beter dan CBt Nuggets of hebben jullie daar geen ervaring mee?
Persoonlijk zou ik het op de volgende manier willen doen om MS certificaten te kunnen behalen:

-Testout cursussen; puur voor de kennis en om het certificaat in een keer te kunnen behalen.

-TrainSignal; wegens het concept aanpak, zou ik hun cursussen willen volgen voor de praktijkervaring en om de stof beter te begrijpen voor de praktijk.

- CBT Nuggets; vroeger was het niet al te best, omdat de cursus naar mijn mening niet genoeg lading dekte voor het certificaat.

Uiteraard, zijn dit mijn persoonlijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Mijn voorkeur gaat uit naar TrainSignal, ik heb vaak het gevoel dat CBT Nuggets niet alle exam objectives behandelen. Testout is ook wel goed vanwege de SIMS die je ermee kunt oefenen.

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 13-10-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de cursus server administrator via LOI ?

Duur is 9 maanden , is dit makkelijk te doen? Is een zelfstudie middels een boek beter?

Wie kan me het verslossende antwoord geven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71

Lifestyle71

De Jos

Correct me if I'm wrong: Als ik MCITP-SA wil behalen, heb ik nodig: 70-640, 70-642, 70-646 en 70- 680 ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
Lifestyle71 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:11:
Correct me if I'm wrong: Als ik MCITP-SA wil behalen, heb ik nodig: 70-640, 70-642, 70-646 en 70- 680 ?!
MCITP: Server Administrator on Windows Server 2008
Exam 70-640

Exam 70-642

Exam 70-646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thajunior schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:20:
Nu ben ik begonnen met de 70-680 en heb hiervoor het volgende aangeschaft:

70-680 microsoft boek
70-680 sybex boek
Ik heb beide in het verleden gebruikt (wel voor andere onderwerpen). Oorspronkelijk gebruikte ik vooral de MS boeken, maar voor de laatste onderwerpen vooral die van Sybex, omdat ik ze op de één of andere manier aangenamer vind om te lezen.
CBT nuggets video's
Kan een aanvulling zijn, maar is (indien je het onderwerp nog niet goed kent) geen vervanging voor de boeken.
Is dit voldoende of juist teveel? Misschien is 1 boek voldoende? Zo ja wat vinden jullie het meest prettig om te lezen?
Het is wel eens interessant om twee boeken over hetzelfde onderwerp te lezen (om te verschillende stijlen naast elkaar te leggen), maar je zal ondervinden dat het grotendeels overlappend is en weinig meerwaarde biedt. Je kan die tijd beter investeren in praktijkoefeningen.
Ik geef toch ook de voorkeur aan Trainsignal. Veel aangenamere manier van presenteren.
shadowman12 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:33:
[...]
Mijn voorkeur gaat uit naar TrainSignal, ik heb vaak het gevoel dat CBT Nuggets niet alle exam objectives behandelen. Testout is ook wel goed vanwege de SIMS die je ermee kunt oefenen.
TestOut is ook wel interessant. Dit is meer een alles-in-1 pakket. Je krijgt eerst een video over een onderdeel, daarna tekstuele samenvatting (interessant om te studeren) en daarna nog eens vragen + soms ook simulaties hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thajunior
Na enkele hoofdstukken te hebben gelezen in zowel de sybex als ms boeken ben ik tot de conclusie gekomen dat sybex boeken lekker weglezen. Ik laat dus het ms boek even voor wat het is.

Ik heb besloten om de cbt nuggets te vervangen voor Trainsignal. Verder ben ik ook in het bezit van TestOut dus ga ik daar ook mee aan de slag. Wanneer ik dit heb afgerond ga ik een x aantal proefexamens doen. Als ik er dan een goed gevoel bij heb het echte examen gaan doen.

Lijkt me een goede weg naar het eerste ms certificaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 10:49
Ik ben inmiddels ook weer aan de MCITP begonnen, na 70-640 in april te hebben behaald ben ik nu aan 70-642 begonnen. Ik heb er wel redelijk les over gehad op school vorig jaar, dus de onderwerpen zoals DNS gaan best goed!

Heb ook de CBT Nuggets er bij gepakt, maar ik vind ze nu echt te langdradig worden en die kerel praat veelste veel over zijn eigen en slechte grappen. Tevens te veel uitleg waar hij dan achter aan zegt: You don't have to know this for the exam.

Boek is veel interessanter als je mijn mening wilt. Bij die video's kan ik mijn concentratie niet goed houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 15:34
Ik had vanochtend 70-648: TS: Upgrading from Windows Server 2003 MCSA to, Windows Server 2008, Technology Specializations

Bestaat uit twee examens, eerste deel was 30 vragen, die waren goed te doen, had 920 van de 1000 punten. 2e deel waren 27 vragen waarvan de eerste helft alleen maar over certificaten ging... en dan niet simpel een client/server situatie, maar een Root CA met een server2 die een online authority moet zijn, en clients die een redundante manier moeten hebben om bepaalde certificaten op te halen...e.d.

Op dat 2e deel had ik helaas (zoals verwacht) maar 560 punten.

Nog even doorleren en over één maand herexamen :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Sluuut schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:36:
Ik had vanochtend 70-648: TS: Upgrading from Windows Server 2003 MCSA to, Windows Server 2008, Technology Specializations

Bestaat uit twee examens, eerste deel was 30 vragen, die waren goed te doen, had 920 van de 1000 punten. 2e deel waren 27 vragen waarvan de eerste helft alleen maar over certificaten ging... en dan niet simpel een client/server situatie, maar een Root CA met een server2 die een online authority moet zijn, en clients die een redundante manier moeten hebben om bepaalde certificaten op te halen...e.d.

Op dat 2e deel had ik helaas (zoals verwacht) maar 560 punten.

Nog even doorleren en over één maand herexamen :)
-lezen-

alleen 70-642 nog?

Hmm bij TrainSignal hadden ze wat cameraproblemen geloof ik. Zie soms allemaal rare beelden (managing apps vanaf 12:50 bijvoorbeeld)

[ Voor 10% gewijzigd door Frostbite op 17-10-2011 21:05 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Laatst online: 22-09 13:33
Donderdag 70-640 examen ingepland. Na 8 cursus dagen en het SelfPacedTraining Boek, moet dat toch goed te doen zijn denk ik zo. Dit is mijn eerste server examen, hier voor alleen 70-680 (W7) gedaan.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 15:34
Sc0rPi0N schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:58:
[...]

-lezen-

alleen 70-642 nog?

Hmm bij TrainSignal hadden ze wat cameraproblemen geloof ik. Zie soms allemaal rare beelden (managing apps vanaf 12:50 bijvoorbeeld)
Nope, ik heb 646 en 680 gehaald, deze (648) nog, en daarna nog Hyper-V.. dan is het klaar als het goed is :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
gisteren 2e batch van examens gedaan,
70-432, 70-450 MCITP: Database Administrator 2008
70-433, 70-451 MCITP: Database Developer 2008
allen failed :(
De admins moet ik doen en had ik goede hoop op, de devs deed ik voor de extra.
Ik heb maar een paar dingen die ik (opnieuw) moet doornemen dus ik ga proberen of ik ze volgende maand opnieuw kan doen. De rest van de examens die ik nog moet doen stonden nog niet vast dus die zet ik maar even on-hold. Misschien dat ik nu dan tijd heb om ook een proef examen te doen :+

Hoofdpunten van de SQL examens zoals ik ze had..
admins: veel database mirroring, partitioning, backup/restore, management datawarehouse.en policies
devs: data types, indexen + hinting, isolation modes, XML

op 35 en 20 punten na was ik bijna ITP db developer! Al had ik wat XML dingen geweten dan had ik ze gehaald 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

arnob schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:21:
gisteren 2e batch van examens gedaan,
70-432, 70-450 MCITP: Database Administrator 2008
70-433, 70-451 MCITP: Database Developer 2008
allen failed :(
De admins moet ik doen en had ik goede hoop op, de devs deed ik voor de extra.
Ik heb maar een paar dingen die ik (opnieuw) moet doornemen dus ik ga proberen of ik ze volgende maand opnieuw kan doen. De rest van de examens die ik nog moet doen stonden nog niet vast dus die zet ik maar even on-hold. Misschien dat ik nu dan tijd heb om ook een proef examen te doen :+

Hoofdpunten van de SQL examens zoals ik ze had..
admins: veel database mirroring, partitioning, backup/restore, management datawarehouse.en policies
devs: data types, indexen + hinting, isolation modes, XML

op 35 en 20 punten na was ik bijna ITP db developer! Al had ik wat XML dingen geweten dan had ik ze gehaald 8)7
Beetje zonde van al die examens toch? Of waren ze van die aard (600-700ptn) dat je denk dat je ze de volgende keer wel haalt?

En een proefexamen is daarom niet verkeerd omdat je dan snel kunt zien hoe je op een echt examen presteert.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Laatst online: 11:18
Mandera schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:29:
Ik ben inmiddels ook weer aan de MCITP begonnen, na 70-640 in april te hebben behaald ben ik nu aan 70-642 begonnen. Ik heb er wel redelijk les over gehad op school vorig jaar, dus de onderwerpen zoals DNS gaan best goed!

Heb ook de CBT Nuggets er bij gepakt, maar ik vind ze nu echt te langdradig worden en die kerel praat veelste veel over zijn eigen en slechte grappen. Tevens te veel uitleg waar hij dan achter aan zegt: You don't have to know this for the exam.

Boek is veel interessanter als je mijn mening wilt. Bij die video's kan ik mijn concentratie niet goed houden.
Daarom gebruik ik zelf de testout filmpjes.
Omdat die veel korter zijn en je hebt meteen opdrachten na de filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Vandaag me 70-640 gehaald, viel reuze mee! Had labs verwacht, maar geen 1 gehad.. :P

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:29
Aangezien mijn werkgever totaal niks vergoed, wil ik graag zelf certificaten halen.
Ik wil graag 70-640 70-646 70-642 halen is dit te doen met zelfstudie?
En hoelang ben je ongeveer hier mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
geldermalsen schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:01:
Aangezien mijn werkgever totaal niks vergoed, wil ik graag zelf certificaten halen.
is wel te doen, maar hoelang je er over doet? Ja dat verschilt aan je werkervaring met die producten..

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:29
Ik heb 4 jaar werkervaring met server producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

arnob schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:21:
Da's pure pech man, zoals ik (misschien) al zei haalde ik 70-432 ook maar net met de hakken over de sloot.

Waarschijnlijk ga je er de volgende ronde een aantal intikken en dat blijft toch knap! :*)
Misschien dat ik dit jaar toch nog aan 70-450 ga beginnen om het DBA rijtje af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
geldermalsen schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:03:
Ik heb 4 jaar werkervaring met server producten
Dan moet zelf studie goed te doen zijn.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Begon met 0,5 jaar ervaring , had geen idee hoe bijv hoe het DNS verhaal in elkaar stak. Nu bezig met 3,5 maand zelfstudie , goed te doen. Hoop over 2 weken examen te doen.
geldermalsen schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:01:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

In het kader van een reïntegratie-traject mocht ik een paar certificeringen uitkiezen om mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Eerst heb ik Netwerkbeheer modulen via EXIN allemaal op een rij in 1 keer gehaald. Daar tussen kwam ook nog 70-270, die ik met 700 rond precies binnen had. Maar nu de MCTS certificeringen voor mijn vervolgtraject MCITP:EA, die zijn toch wel een fors stuk pittiger. Gecombineerd met het feit dat ik af en toe een zenuwenlijer ben, heb ik het in de afgelopen weken gepresteerd om 2x te zakken voor mijn 70-680. :'( En als ik nou zwaar gezakt was, dan was het niet zo pijnlijk, maar het was beide keren 682 puntjes, dus dat ging om 1 vraag teveel fout ofzo.

In tegenstelling tot wat ik hier een paar keer lees, doe ik dus 70-680 volgens de volgorde van mijn opleider: als eerste. En hoewel de stof absoluut niet zeer moeilijk is (wel veel), moet ik nu toch echt extra hulplijnen inzetten. De Microsoft E-Learning Course-collections voor 70-680 en 70-640 met Labs kon ik krijgen als onderdeel van mijn Technet Professional Subscription. Hopelijk gaat dit samen met nog een keer de stof bestuderen en oefenen straks wel lukken.
Ik heb me tot doel gesteld om in ieder geval 3x 100% op de Measure-Up Proeftoetsen te halen voordat ik het weer probeer. En elke vraag die toch fout is, weer het hele hoofdstuk+online bronnen van herhalen. Dit wordt op de Measure-Up website ook aanbevolen. Kwam ik uiteraard later pas achter. Hopelijk helpt dat ook wat tegen m'n gestress, wanneer ik het gewoon zo goed ken dat ik me geen zorgen hoef te maken.

Overigens scoorde ik op beide FAIL-toetsen 70-680 tot nu 100% voor deployment, ik vond het niet zo moeilijk om een lab te bouwen waarin ik met de deployment tools kan werken. Dingen zoals BrancheCache en DirectAccess daarentegen zijn een stuk lastiger te simuleren in VM's imo.

Het gebruik van braindumps vind ik abject en infaam. Tuurlijk, je kunt leren overklikken voor je certificering, maar dan is het papiertje niets waard en kan ik me ook niet voorstellen dat je je er goed bij voelt hem behaald te hebben.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel moet je nu minimaal behalen op een 70-680 examen?
ik moet dit woensdag afleggen x)

en hoeveel vragen zijn het, ik las ergens 20 maar ik las ook ergens 45? : )

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 09:53:
Hoeveel moet je nu minimaal behalen op een 70-680 examen?
ik moet dit woensdag afleggen x)

en hoeveel vragen zijn het, ik las ergens 20 maar ik las ook ergens 45? : )
Denk inderdaad ergens rond de 45-50. 20 is sowieso te weinig. Verder moet je 700 punten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punisher007 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:38:
[...]

Denk inderdaad ergens rond de 45-50. 20 is sowieso te weinig. Verder moet je 700 punten hebben.
Will post my results here :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Heeft iemand toevallig ervaring met dit examen:

70-652:TS: Windows Server Virtualization, Configuring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Deze week ook mijn 70-680. Zal ook flink oefenen met vanalles. Tijdens een oefenexamen was mijn score al niet eens zo slecht (600+ ) dus wie weet.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het mijn eerste Microsoft examen ooit, dus ik weet niet goed waar me aan te verwachten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:49:
Bij mij is het mijn eerste Microsoft examen ooit, dus ik weet niet goed waar me aan te verwachten :p
Dat is het leuke van Microsoft examens, jij weet bijna nooit wat je kan verwachten. Maar MCTS examens zijn meestal best te doen, MCTIP is wat lastiger, omdat je daar cases kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadowman12 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:53:
[...]

Dat is het leuke van Microsoft examens, jij weet bijna nooit wat je kan verwachten. Maar MCTS examens zijn meestal best te doen, MCTIP is wat lastiger, omdat je daar cases kunt krijgen.
Cases? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Zeg maar een verhaal / situatieschets met daarna een aantal vragen (ong. 5) over het voorgaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 70-680 met succes beëindigd -> 945/1000 dus heel goed eigenlijk.

Mijn werkgever heeft mij beloond dat ik 4 andere mag gaan doen :^) 70-640 42 43 47.. (server 2008)
Dat zal wel wat andere kak zijn :)

in ieder geval ik ben heel blij met mijn resultaat.

Maar klopt het als ik mijn examens studeer etc, en plots komt Server 2012 uit, en ik heb mijn Titel nog niet behaald dat ik opnieuw moet beginnen met Server 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:51:
Ik heb 70-680 met succes beëindigd -> 945/1000 dus heel goed eigenlijk.

Mijn werkgever heeft mij beloond dat ik 4 andere mag gaan doen :^) 70-640 42 43 47.. (server 2008)
Dat zal wel wat andere kak zijn :)

in ieder geval ik ben heel blij met mijn resultaat.

Maar klopt het als ik mijn examens studeer etc, en plots komt Server 2012 uit, en ik heb mijn Titel nog niet behaald dat ik opnieuw moet beginnen met Server 2012
Nee.
Je haalt een titel voor 2008R2 en kan nog een upgrade doen.
De kennis in de basis is zelfde, je mist alleen de nieuwe functies die je in de praktijk erbij leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Je zal inderdaad je papieren moeten updaten omdat er weer nieuwere zaken in zitten.

Zo zit in 2008 (R2) DirectAccess en Branchcache die niet in 2003 zitten. Als het vrijdag meezit dan ben ik MCSA (2003) dus voor Windows 2008 zal ik een upgrade traject moeten afleggen.

Maar ik las eerst even een studie pauze in hoor (deze sleepte maar voort mede door faillissement van mijn opleider)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:29:
Je zal inderdaad je papieren moeten updaten omdat er weer nieuwere zaken in zitten.

Zo zit in 2008 (R2) DirectAccess en Branchcache die niet in 2003 zitten. Als het vrijdag meezit dan ben ik MCSA (2003) dus voor Windows 2008 zal ik een upgrade traject moeten afleggen.

Maar ik las eerst even een studie pauze in hoor (deze sleepte maar voort mede door faillissement van mijn opleider)
Je kan dus perfect je 2008 afmaken terwijl Server 2012 al uit is? en zo toch MCTIP (ofzoiets behalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JordyMin: Inderdaad, geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Yep, was erg goed te doen als je een beetje met een testomgeving hebt kunnen spelen. Let even op dat er nog wel wat lastige vragen in kunnen zitten over het backuppen van VM's door middel van MS DPM.

Het grote broertje van dit examen (70-693) is wat lastiger, maar is ook prima te doen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Question Mark op 02-11-2011 14:47 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darobb
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik wil gaan beginnen met 70-680.
Heb 70-270, 70-290 en 70-291 al. (is al weer even geleden dat ik die behaald heb)

Maar heeft iemand goede tips om je klaar te maken voor dit examen?
Is dit het enige boek: Configuring Windows 7: MCTS Self-Paced Training Kit (Exam 70-680)?
Of zijn er betere (en compactere..? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darobb schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:02:
Heb 70-270, 70-290 en 70-291 al. (is al weer even geleden dat ik die behaald heb)

Is dit het enige boek: Configuring Windows 7: MCTS Self-Paced Training Kit (Exam 70-680)?
Ik heb het met dit gedaan, 1 tip die ik je kan geven..

CMD commands..

Ze vragen dan dingen zoals je moet via PC1 naar PC2 een partitie bijmaken via remote management.
en dan geven ze je 4 opties, alle 4 dingen bestaan maar 3 hebben er dan totaal niets mee te maken.

Ik vond win7 wel heel makkelijk :)

ze vragen wel dingen over elk hoofdstuk, maar die commands komen wel vaak terug.

Boek 3 keer lezen en de oefeningen maken en dan lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yeah...ik heb vorige week alweer de 70-681 gehaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

darobb schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:02:

Ik heb dezelfde papieren en moet morgen op voor mijn 70-680.
Veel overlap met XP heb ik al gezien. Leer inderdaad die commando's en over het imagen. Daar zag ik veel vragen over in de oefenexamens.

Dat boek heb ik ook maar na een paar hoofdstukken ben ik overgestapt op de videos van Trainsignal.
Daarna wat oefen examens gemaakt en aan de hand daarvan nog bijgeleerd.

Hoop dat ik hem morgen dus haal.
(daarom ga ik maar ff pitten :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door Frostbite op 04-11-2011 00:09 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 21:59
Zojuist 70-659 gehaald.....wat een erg makelijk examen is dat zeg!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Pedr0 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:32:
Zojuist 70-659 gehaald.....wat een erg makelijk examen is dat zeg!
Dat is dus "TS: Windows Server 2008 R2, Server Virtualization" voor de duidelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Met 972 punten 70-680 gehaald. Had flink geoefend en was binnen 20 minuten klaar :) Er was een vraag waar ik twijfelde (readyboost ruimte op usb stick) wrs mis gegokt bij want er was maar 1 balkje niet helemaal 100% :D

Ben nu MCSA-er waar ik dus blij mee ben. Volgend jaar weer eens kijken welke module(s) ik dan ga volgen.

Kan alleen niet inloggen op de MCP site ?

Hmm nu is alles weer goed maar staat mijn nieuwe er nog niet bij.
Ach ik heb hem gehaald dus het zal wel.

Hmm hij staat er nu bij maar mijn MCSA titel krijg ik niet ????? (wtf)
Anders zal ik maandag eens bellen want nu lijkt het net alsof ik 4 losse heb gedaan?

[ Voor 59% gewijzigd door Frostbite op 05-11-2011 10:35 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1 ... 28 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.