Heb vanmorgen even contact gehad met Prometric om ze om een reactie te vragen.....
Ik heb contact gehad met Prometric om ze te vragen waarom ze de annuleringsboete hebben ingevoerd. Lees hier hun reactie:
Wij reserveren een stoel voor de kandidaat in het examencentrum. Als de kandidaat niet in staat is om het examen te volgen en dus het examen wil annuleren/reschedulen is de stoel dus niet bezet (TheVMaster : ‘en verdienen wij dus geen geld’). Dit is de reden dat we de 15 dagen termijn hebben ingevoerd en een boete hebben geintroduceerd. (TheVMaster: ‘zodat we toch nog wat geld verdienen als de kandidaat binnen die 15 dagen periode gaat annuleren’).
Ik heb ook gevraagd waarom die periode 15 dagen is en niet, laten we zeggen, 2 of 3 dagen….
Dat weet ik niet. Wilt u dat echt weten? Dan moet ik het even navragen! (TheVMaster: na ongeveer 5 minuten in de wacht te hebben gehangen vertelde ze) Die informatie is niet beschikbaar. Iemand kwam met de periode van ’15 dagen’ en die periode is vervolgens, in overleg met Microsoft, vastgesteld.
De laatste vraag die ik telde was de volgende : wanneer hoef je de boete niet te betalen? Ik heb ook even opgemerkt dat wij als IT-ers toch wel te maken hebben met escallaties, plotseling uitvallende hardware, etc.
Dat is een bedrijfsrisico. De enige reden dat je geen boete hoeft te betalen (als je binnen de 15 dagen termijn zit) is als je ziek bent, overigens dien je dan wel een medische verklaring (van een arts?) te overleggen. Zie ook de FAQ voor meer informatie.
Dus het plannen van een examen is (het mogeljk betalen van een boete bij het annuleren) is volgens Prometric een bedrijfsrisico

En toch vind ik het vreemd dat Microsoft er volgens Prometric wel degelijk vanaf weet...hmm..toch maar weer eens met Krista mailen...
[
Voor 7% gewijzigd door
TheVMaster op 19-04-2021 21:47
]