[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Arfman schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:29:
Bij mijn examen waren de antwoorden in de trant van: je wilt iets met images doen, moet dat met wbadmin, imagex, ipconfig (ja, echt!) of dfsrdiag. Dan boeien de command line opties dus niet meer :)
In het microsoft boek en vragen in testout stonden ook geen vragen over bepaalde commando's. Bijv , je wilt een backup 2 maal per dag uitvoeren enz.

[ Voor 17% gewijzigd door marc181982 op 16-07-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week nog mijn 70-680 afleggen en (indien geslaagd :) ) heb ik mijn MCITP:EA binnen.

Hierna wil ik mij gaan verdiepen in Sharepoint, maar voor ik hier aan begin, wil ik mijn kennis van IIS 7.x aanscherpen. Ben vrij goed vertrouwd met IIS6, maar met IIS7 nog niet veel gedaan (buiten de standaard zaken).

Kan er iemand een goed boek aanraden over IIS7 dat vrij diep op de materie ingaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ik zie vandaag via Twitter dat je vanaf afgelopen vrijdag een boete moet betalen als je binnen 15 dagen voorafgaand aan de examendatum je examen annuleert of verplaatst. De 'boete' is voor ons (Nederlanders) 24 euro.

Quote van Prometric.com
IMPORTANT ANNOUNCEMENT
Prometric strives to provide Microsoft candidates with the best possible choice of dates, times and locations in order to take their examination. Current cancel and reschedule rates limit choice for Microsoft candidates, by reserving seats that are never used. In order to encourage test takers to honor scheduled times and reduce reschedule rates to free up seats and times for all Microsoft candidates, Prometric is implementing a reschedule/cancellation fee that will be applied to Microsoft candidates that cancel or reschedule on the web or through the contact center with less than 15 days notice. (Because testing centers are able to control their own schedules, this will not apply to tests that are scheduled / rescheduled directly through a test center).
In het Microsoft Reschedule Cancellation FAQ is te lezen hoe het allemaal exact zit.

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 17-07-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Tjee, belachelijk zeg. Die examencenters zijn ook gewoon PC lokaaltjes met een webcam waar software op draait die de examens binnenhaalt. Met zeer weinig moeite/beheer is dat makkelijk verdienen, inschrijvingen gaan geheel geautomatiseerd en dan nog even een boete eroverheen leggen?

Voor mij geldt het probleem niet, ik studeer tot het punt dat ik de stof ken en boek dan een examen voor over 2 weken. Die tijd gebruik ik om de kennis op peil te houden of wat bij te slijpen. Wel absurd dit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 22:33
Zeker gezien het feit dat veel mensen hier beheerder zijn. Je hebt het nooit helemaal voor het kiezen, er kan altijd iets stuk gaan oid, waardoor je je afspraak moet verzetten.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:13
Arfman schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:11:
Tjee, belachelijk zeg. Die examencenters zijn ook gewoon PC lokaaltjes met een webcam waar software op draait die de examens binnenhaalt. Met zeer weinig moeite/beheer is dat makkelijk verdienen, inschrijvingen gaan geheel geautomatiseerd en dan nog even een boete eroverheen leggen?

Voor mij geldt het probleem niet, ik studeer tot het punt dat ik de stof ken en boek dan een examen voor over 2 weken. Die tijd gebruik ik om de kennis op peil te houden of wat bij te slijpen. Wel absurd dit.
Het klinkt misschien alsof het makkelijk geld verdienen is. Maar wist je dat er per examen vanuit prometric en vue maar ongeveer 5$ tot 10$ per examen naar het examencentrum gaat. (Ligt aan de hoeveelheden die je afneemt maar rijk wordt je er niet van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:42

Red Boll

Kick Ass!

Sc0rPi0N schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:40:
Van de week een derde poging gedaan om 70-291 te halen maar wederom mislukt.
Had er zelf een goed gevoel over maar er kwamen veel vragen over het support pack (voor mijn gevoel)
Dat zuigt man. heb zelf 3 keer over het examen voor Exchange 2007 gedaan en dat voelde ook niet goed.
Dit is zeker één van de lastigste examens dus het is niet raar dat niet in 3 keer lukt, zeker voor iemand zonder praktijk ervaring.

Ik hoop dat je ondertussen wel weet waar je verbeterpunten liggen.

Anyway, sterkte en volhouden! Je bent echt niet de enige die voor een examen zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
shadowman12 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 16:08:
[...]

Een tijdje geleden heb ik ook de CBT Nuggets ergens vandaan gehaald, maar weet eigenlijk niet meer waar vandaan ;).
Zullen ze blij mee zijn bij CBT Nuggets
Je hebt het bonnetje zeker ook niet meer?

Wel de mond vol over officiele test examens gebruiken, maar 'niet meer weten waar vandaan' commerciele producten komen kan hier wel? Klinkt als meten met 2 maten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Heb vanmorgen even contact gehad met Prometric om ze om een reactie te vragen.....

Ik heb contact gehad met Prometric om ze te vragen waarom ze de annuleringsboete hebben ingevoerd. Lees hier hun reactie:
Wij reserveren een stoel voor de kandidaat in het examencentrum. Als de kandidaat niet in staat is om het examen te volgen en dus het examen wil annuleren/reschedulen is de stoel dus niet bezet (TheVMaster : ‘en verdienen wij dus geen geld’). Dit is de reden dat we de 15 dagen termijn hebben ingevoerd en een boete hebben geintroduceerd. (TheVMaster: ‘zodat we toch nog wat geld verdienen als de kandidaat binnen die 15 dagen periode gaat annuleren’).
Ik heb ook gevraagd waarom die periode 15 dagen is en niet, laten we zeggen, 2 of 3 dagen….
Dat weet ik niet. Wilt u dat echt weten? Dan moet ik het even navragen! (TheVMaster: na ongeveer 5 minuten in de wacht te hebben gehangen vertelde ze) Die informatie is niet beschikbaar. Iemand kwam met de periode van ’15 dagen’ en die periode is vervolgens, in overleg met Microsoft, vastgesteld.
De laatste vraag die ik telde was de volgende : wanneer hoef je de boete niet te betalen? Ik heb ook even opgemerkt dat wij als IT-ers toch wel te maken hebben met escallaties, plotseling uitvallende hardware, etc.
Dat is een bedrijfsrisico. De enige reden dat je geen boete hoeft te betalen (als je binnen de 15 dagen termijn zit) is als je ziek bent, overigens dien je dan wel een medische verklaring (van een arts?) te overleggen. Zie ook de FAQ voor meer informatie.
Dus het plannen van een examen is (het mogeljk betalen van een boete bij het annuleren) is volgens Prometric een bedrijfsrisico :) En toch vind ik het vreemd dat Microsoft er volgens Prometric wel degelijk vanaf weet...hmm..toch maar weer eens met Krista mailen...

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 19-04-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 21:59
Ik boek mijn examen altijd 2 a 3 dagen van te voren. Nooit weken van te voren!
70-667 laatst gehaald en wilde eigenlijk verder met 70-668.......maar ik denk dat ik eerst de upgrade training ga doen naar vSphere 5.

[ Voor 46% gewijzigd door Pedr0 op 19-07-2011 13:21 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Dat zal misschien aan het testcenter liggen, maar ik kan niet eens sneller dan 2 weken vantevoren boeken :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 21:59
Arfman schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:12:
Dat zal misschien aan het testcenter liggen, maar ik kan niet eens sneller dan 2 weken vantevoren boeken :?
Ik doe dat al jaren....ik bel MasterIT (voorheen bij Computrain/Atricon in Eindhoven) en zeg hebben jullie plek aanstaande vrijdag? Ow, ja hoor geen probleem.

Vervolgens boek ik via hun eigen website het examen in en voila!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:43
Ik heb dit mailtje gekregen van het examen centrum in Arnhem:
Prometric heeft per 15 juli een cancellation en rescheduling fee ingevoerd voor Microsoft kandidaten die hun examen binnen 15 dagen voor hun afspraak afzeggen of omboeken. Dit betreft alleen boekingen die rechtstreeks via Prometric contact centers of via de Prometric website zijn gemaakt en dus niet voor boekingen die via de ons gemaakt worden.

De reden voor deze policy is dat ze willen vermijden dat afspraken op korte termijn worden afgezegd of omgeboekt wat vaak ongebruikte plaatsen als resultaat heeft en invloed heeft op de mogelijkheid voor de kandidaat zijn gewenste testcenter en tijd te kunnen boeken.

Het bedrag voor de omboeking of het afzeggen van een afspraak is € 24,00

Hieronder nog wat details:

De 15 dagen zijn alle kalenderdagen (dag van boeking, dag van het examen, doordeweekse dagen, zaterdag / zondag en feestdagen)
Het bedrag kan alleen per credit card betaald worden
Registraties die gemaakt zijn via de contact centers of de web registratie kunnen alleen via de contact centers of de web registratie worden afgezegd of omgeboekt
Registraties die gemaakt zijn in het testcenter kunnen in dat testcenter worden afgezegd of omgeboekt
Kandidaten die hun afspraak moesten afzeggen vanwege ziekte of een andere reden en de cancellation fee of rescheduling fee moesten betalen kunnen deze terugvorderen door het formulier op de website in te vullen(http://www.prometric.com/appeals )
Als een kandidaat een examen moet afzeggen en daarvoor heeft omgeboekt en hiervoor ook de rescheduling fee betaald heeft, kan alleen de prijs van het examen worden terugvorderd

Alle kandidaten met een boeking na 15 juli 2011 zijn door ons via een email op de hoogte gesteld van deze nieuwe regeling.
En dan er nog bij vermeld dat als je via hun boekt, het wel gratis is. Je hebt dan wel € 25,- admin. kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:28:
Deze week nog mijn 70-680 afleggen en (indien geslaagd :) ) heb ik mijn MCITP:EA binnen.
Zo, 70-680 met succes afgelegd, MCITP:EA is binnen *O*
Hierna wil ik mij gaan verdiepen in Sharepoint, maar voor ik hier aan begin, wil ik mijn kennis van IIS 7.x aanscherpen. Ben vrij goed vertrouwd met IIS6, maar met IIS7 nog niet veel gedaan (buiten de standaard zaken).

Kan er iemand een goed boek aanraden over IIS7 dat vrij diep op de materie ingaat?
Niemand een goeie tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Pedr0 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:29:
[...]

Ik doe dat al jaren....ik bel MasterIT (voorheen bij Computrain/Atricon in Eindhoven) en zeg hebben jullie plek aanstaande vrijdag? Ow, ja hoor geen probleem.

Vervolgens boek ik via hun eigen website het examen in en voila!
Ik boek altijd via New Horizons Eindhoven. Kan gewoon wanneer ik wil en welk uur ik wil,. Niks tussen 11:00 en 13:00 zoals bij Master-IT.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 20-07-2011 20:06 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Vanmorgen het examen 70-401, Microsoft System Center Configuration Manager 2007, Configuring gemaakt.
Een behoorlijk pittig examen, denk wel de moeilijkste die ik ooit gehad hebt. Maar gelukkig wel geslaagd met 764 punten!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu het volgende voor:

- Was al houder van MCSE 2003
- Heb dit jaar het MCITP:EA upgrade examen (70-649) afgelegd en zie ook de MCTS certificaten voor 70-640, 70-642 en 70-643 op mijn transcript staan.
- Heb daarna het EA examen afgelegd (70-647), zie dit ook op mijn transcript staan.
- Heb deze week 70-680 afgelegd, dit staat sinds gisteren ook op mijn transcript.

Maar ik zie nog geen MCITP:EA staan op mijn transcript, terwijl ik nu toch aan alle voorwaarden hiervoor voldaan heb. Andere mensen dit probleem ook al voorgehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand nog op zoek zijn naar boeken, ik heb een MCITP-EA set te koop in V&A :).
Wegens compleet andere studiekeuze, zal ik niks hebben aan de certificering in mijn toekomstige carriere.
Complete set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:01:
Heb nu het volgende voor:

Maar ik zie nog geen MCITP:EA staan op mijn transcript, terwijl ik nu toch aan alle voorwaarden hiervoor voldaan heb. Andere mensen dit probleem ook al voorgehad?
Vaak duurt het dan nog 1 a 2 dagen voor de volledige certificering op je transcript staat.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkiFan schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:26:
[...]

Vaak duurt het dan nog 1 a 2 dagen voor de volledige certificering op je transcript staat.
OK, bedankt. Even afwachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Question Mark heeft afgelopen vrijdag 70-693 gehaald (Windows Server 2008 R2, Virtualization Administrator) en heeft daarmee het "MCITP Virtualisation Administrator" traject afgerond. :)

Ondanks de aardig hoge score (960 punten) vond ik dit toch een vrij pittig examen. 67 vragen + 2 testlets van 10 vragen per stuk. Ook had ik redelijk veel vragen over MS produkten die niet rechtstreeks met virtualisatie te maken hadden. Zo had ik bijvoorbeeld vragen over het backuppen van VM's middels DPM, wat in de context van die vraag niets met virtualisatie te maken heeft. Nu ken ik DPM gelukkig, maar voor mensen die hier geen ervaring in hebben wordt het examen hierdoor niet makkelijker.

Fijn detail is nog dat de launcher van het examen veranderd is en dat dit nogal wat ellende gaf met het starten van het examen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
St00mwals schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:11:
Vanmorgen het examen 70-401, Microsoft System Center Configuration Manager 2007, Configuring gemaakt.
Een behoorlijk pittig examen, denk wel de moeilijkste die ik ooit gehad hebt. Maar gelukkig wel geslaagd met 764 punten!! _/-\o_
Grappig, dat vond ik juist één van de makkelijkste examens die ik gedaan heb.....

Gisteren Exchange 2010 (70-662) gehaald, net met 720 punten, en dat vond ik dan weer één van de lastigste. (misschien op networking essentials na ruim 10 jaar geleden).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
Ik vond SCCM ook wel pittig destijds, maar ik doe er ook niks mee in mijn dagelijkse werk.

Voor wat betreft Exchange, als ik me het goed herinner was het voornamelijk zaak om de verschillende rollen en hun functies te kennen als ook de powershell commando's :)

PS, voor degenen die het nog niet hebben gezien (ik weet niet of er nog plekken zijn) :
http://borntolearn.mslear...-guide-now-available.aspx

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Ik denk dat het eraan ligt wanneer je het Exchange 2010 examen gedaan hebt, nu zitten er erg veel vragen over SP1 en powershell commando's in. Dit was in het begin van 70-662 wel anders heb ik van collega's begrepen. Misschien is het met SCCM net zo, dat het examen in de loop van de tijd moeilijker is gemaakt.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:51:
[...]

OK, bedankt. Even afwachten dus :)
Ondertussen staat de MCITP:EA ook bijgeschreven op mijn transcript. *O*
Question Mark schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:07:
Question Mark heeft afgelopen vrijdag 70-693 gehaald (Windows Server 2008 R2, Virtualization Administrator) en heeft daarmee het "MCITP Virtualisation Administrator" traject afgerond. :)

Ondanks de aardig hoge score (960 punten) vond ik dit toch een vrij pittig examen. 67 vragen + 2 testlets van 10 vragen per stuk. Ook had ik redelijk veel vragen over MS produkten die niet rechtstreeks met virtualisatie te maken hadden. Zo had ik bijvoorbeeld vragen over het backuppen van VM's middels DPM, wat in de context van die vraag niets met virtualisatie te maken heeft. Nu ken ik DPM gelukkig, maar voor mensen die hier geen ervaring in hebben wordt het examen hierdoor niet makkelijker.
Dat zie je wel vaker bij MS examens. In de Windows 2008 examens heb je ook regelmatig sidesteps (naar bv Forefront of SSCM, of zelfs BIND :) ). In mijn laatste examen van Windows 7 had je dan bv weer vragen naar Windows 2008 toe (DirectAccess, ...).

Uiteindelijk zit je met je product nooit op een eiland, dus ik snap het ergens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:55

Woohooo

Smilie, James Smilie

Woej, vandaag de 70-642 gehaald! Vorige maand voor het eerst een keer gezakt voor een Microsoft examen met 580 punten.. Vandaag herkansing gehad en 800 puntjes gehaald :)

Nog 1 voor de Administrator titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 23:54
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:50:
[...]

Zo, 70-680 met succes afgelegd, MCITP:EA is binnen *O*

[...]

Niemand een goeie tip?
nog tips voor mij voor dat examen :P ? morgen worden mn W7 skills aan de tand gevoelt ( wel op eigen kosten helaas ). Misschien weet iemand nog waar er vouchers te krijgen zijn ? ben al jaren MCP en krijg wel eens een mailtje maar de laatste zijn net sinds 30-06-2011 verlopen helaas.

en maandag komt mn 70-291 examen en dan heb ik ( heb er al 2 ) mcsa binnen :P dan doe ik er nog misschien 2 bij voor mc-itp administrator.

http://www.itexamworld.net <<<< big tip from me :D 29 euro en je kunt ALLE RELEVANTE MICROSOFT PRESS BOEKEN EEN JAAR LAND DOWNLOADEN IN PDF FORMAAT :D !!!!!!!!

jongens het werkt echt ik heb een prachtig PDFje maar dat mag ik niet zomaar verspreiden over internet uiteraard anders heb ik zometeen stichting brein aan mn broek hangen.

dus uitproberen voor mij werkt het (y) you will pass with this :P en voor 3 tientjes IPV 25 euro per boek 2e hands of 60 euro per boek per stuk nieuw. nou dan weet ik het wel :P

[ Voor 28% gewijzigd door timbosie op 27-07-2011 22:38 . Reden: i just hit the motherload ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Die site _kan_ gewoon niet legaal zijn. Staat ook vol met spelfouten, ik zou er wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 16:10
Volgende week ga ik voor 70-432 SQL 2008.
Gek genoeg is dit het aller eerste Microsoft examen wat ik ga afnemen.
Ben al sinds december bezig en nu aan het afronden met transcender.
Weet iemand uit hoeveel vragen het daadwerkelijke examen bestaat?
Toevallig iemand recent dit examen nog gedaan?
Ben best een beetje nerveus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 23:54
score = 628 puntjes over 50 vragen. helaas 4 fouten teveel dus. had wel op 2 onderdelen gek genoeg een 100% score.

70-680 = een lastig krengetje. zometeen ff het boek doornemen :P en dan op naar een herkansing maar eerst het 70-291 examen.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:41
Ik ben begonnen met mijn SQL studie en het eerste examen waar ik naartoe werk is 70-432.

Nu behandeld het boek SQL 2008 maar ik vraag met af of het niet beter is om 2008 R2 te gebruiken? Met de examens voor Windows Server 2008 weet ik wel dat ze R2 behandelen.

Ik heb weinig kenis van SQL server en weet niet of de verschillen een grote invloed hebben op het volgen van het boek en het examen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:23
Gisteren mijn Exchange 2010 examen op het nippertje gehaald. Vandaag een gefeliciteerd mailtje gehad... maar tot mijn schrik met een temp MCP nummer. Nu heb ik ingelogd onder mijn eigen MCP account, maar daar staat mijn examen nog niet bij. Loopt dat altijd op elkaar achter of is er iets mis gegaan met me MCP nummer?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• St00mwals
kw_nl schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:01:
Gisteren mijn Exchange 2010 examen op het nippertje gehaald. Vandaag een gefeliciteerd mailtje gehad... maar tot mijn schrik met een temp MCP nummer. Nu heb ik ingelogd onder mijn eigen MCP account, maar daar staat mijn examen nog niet bij. Loopt dat altijd op elkaar achter of is er iets mis gegaan met me MCP nummer?
Het kan altijd even duren voordat je transcript is bijgewerkt, hoewel het wel raar is dat je al wel een mail hebt gehad.
Als ik jou was zou ik een paar dagen wachten (maandag of dinsdag) en dan bellen met Microsoft om het recht te laten zetten.
Mijn ervaring met bellen om iets recht te zetten is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 11:50

jelbo

Hij doet het niet!

Zo, ik heb inmiddels enkele cursussen gevolg voor MCITP:SA, en wel M6425 (Configuring and Troubleshooting Windows Server 2008 Active Directory Domain Services ), M6426 (Configuring Identity and Access Solutions with Windows Server 2008 Active Directory) en M6421 (Configuring and Troubleshooting a Windows Server 2008 Network Infrastructure).

Voor mij was het verassend dat het cursusmateriaal verouderd is (niet R2), vol fouten zat (vooral de Labs) en dat er werd gezegd dat de boeken te oppervlakkig zijn om als examenvoorbereiding te gebruiken.

Ik heb een R2 boek met lovende reviews gevonden en besteld: Windows Server 2008 R2 Unleashed. Verder heb ik up-to-date edities van de Mcts Self-Paced Training Kits besteld.

Hopelijk gaat het me daarmee lukken. Op het werk heb ik een testomgeving met 2008 R2 in VMware, dus de labs kan ik doen.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 20:03

Damian

Insane Obtrusion

Niet een echte certificering, maar zijn er hier mensen die naar de Office 365 Partner Deployment Training gaan? Ik ga in september naar brussel voor deze 3 daagse cursus.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Damian schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:13:
Niet een echte certificering, maar zijn er hier mensen die naar de Office 365 Partner Deployment Training gaan? Ik ga in september naar brussel voor deze 3 daagse cursus.
Ik heb helemaal niets met Office 365. Gewoon lokaal draaien die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

TF

bla bla

kw_nl schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:01:
ik vermoed dat je een nieuw MCP id hebt gekregen. Je kan ze laten mergen. MOet je even bellen met support van Microsoft. Heb ik nml ook gehad nadat ik via Prometric mijn examens heb geboekt waar dit vroeger Vue was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Inmiddels contact gehad, was inderdaad mis gegaan met me MCP... binnen 5 dagen moet het weer goed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Damian schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:13:
Ik zag pas wel dat ze bezig zijn met Office 365 certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Heeft iemand al een traing gedaan voor Office 365? Wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:14
Vorige week 5 daagse cursus gehad in Exchange, morgen examen in 70-662. Heb het boek doorgelezen in de avonden van de cursus. Verder nog een ander boek van 70-662 en vele oefeningen met labs en praktijk ervaring vanuit me werk.

Mijn vraag is wat er vooral nog gevraagd wordt op het examen en hoeveel vragen het ong. zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Ik had volgens mij iets van 50 vragen, veel gingen er over DAG en Client Acces icm CAS array.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

MCTS Microsoft System Center Virtual Machine Manager gehaald. Ik denk het makkelijkste examen van MS ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Uit hoeveel vragen bestaat het 70-680 Windows 7 Configuring examen? Heeft er iemand misschien nog goede leeroefeningen? Zijn alle vragen multiple choice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tylen schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:36:
MCTS Microsoft System Center Virtual Machine Manager gehaald. Ik denk het makkelijkste examen van MS ;)
Het desktop virtualisatie examen is nog makkelijker :) Is overigens ook verplicht onderdeel van "MCITP - Virtualization Administrator" dus je zult deze ook nog wel tegen gaan komen. :)
Tweekeraar schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:52:
Uit hoeveel vragen bestaat het 70-680 Windows 7 Configuring examen? Heeft er iemand misschien nog goede leeroefeningen? Zijn alle vragen multiple choice?
http://www.microsoft.com/learning/en/us/exam.aspx?id=70-680

Daar staat alle relevante info over het examen wel. Dat had je zelf toch ook wel kunnen vinden? ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Question Mark schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:57:
[...]

Het desktop virtualisatie examen is nog makkelijker :) Is overigens ook verplicht onderdeel van "MCITP - Virtualization Administrator" dus je zult deze ook nog wel tegen gaan komen. :)

[...]

Daar staat alle relevante info over het examen wel. Dat had je zelf toch ook wel kunnen vinden? ;)
;) We hebben idd al heel lang dezelfde certificering. MCITP VA staat nog op mijn todo list ;)
Eerst alle System Centers halen. Gewoon omdat het kan :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
Question Mark schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:57:
[...]

[...]

Die info heb ik al gelezen. Nog steeds weet ik niet hoeveel vragen het examen zijn etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Tweekeraar schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:13:
[...]

Die info heb ik al gelezen. Nog steeds weet ik niet hoeveel vragen het examen zijn etc..
Ik heb hem pas gedaan, maar tegenwoordig moet je voor het examen begint zelfs bevestigen dat je dit soort info niet doorspeelt naar derden :P

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Laatst online: 02-10 16:16
van de week 70-642 gehaald met 820 punten nu alweer dik in de cursus voor 70-640 baal er wel van dat er schijnbaar nog steeds geen R2 cursus boeken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
Op youtube staan hele handige filmpjes over 70-680 bijvoorbeeld van Professormesser..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Donnie Darko schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:12:
van de week 70-642 gehaald met 820 punten nu alweer dik in de cursus voor 70-640 baal er wel van dat er schijnbaar nog steeds geen R2 cursus boeken zijn?
Volgens mij zijn de Self Placed Traning Kits al wel gebaseerd op R2.

MCTS Self-Paced Training Kit [Exam 70-640]: Configuring Windows Server 2008 Active Directory, Second Edition

Zie ook deze blogspost:
Second Editions of Training Kits

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 07-09-2011 11:25 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik zit met het volgende.
Ik moet mijn MCSA certificering halen.
Nu heb ik er reeds 2 "oude" certificaten. (windows 2000)
70-215
70-217

Verlopen of zijn deze verlopen? ik kan hier niet egt een antwoord op vinden.
Wat moet ik halen om bij te komen, help!!

gr
Erwin

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Je zou kunnen kijken op de certification planner op de mcp-site. Die geeft je een persoonlijk advies op basis van je behaalde certificeringen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:46:
Hallo,

Ik zit met het volgende.
Ik moet mijn MCSA certificering halen.
Nu heb ik er reeds 2 "oude" certificaten. (windows 2000)
70-215
70-217

Verlopen of zijn deze verlopen? ik kan hier niet egt een antwoord op vinden.
Wat moet ik halen om bij te komen, help!!

gr
Erwin
Ik denk dat je eraan bent voor de moeite. Hier (helemaal onderaan) kan je zien dat er een upgrade path is van MCSA Windows 2000 naar MCSA Windows 2003, maar dit upgrade examen is reeds retired. Zowiezo heb je enkel maar een aantal losse examens afgelegd en heb je geen MCSA 2000.

Je zal dus aan de gewone requirements moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

even een vraagje: ik werk ondertussen al zo'n 10 jaar als Applicatiebeheerder en wil mij meer verdiepen in databases en dus ook in SQL Server. Ik wil meer weten van database-structuren om zelf rapporten etc. te bouwen maar ook de performance/beveiliging te kunnen monitoren. Het bedrijf waar ik werk is klein: IT-afdeling van 3 man (ja, dat kan).

Zelf zat ik te denken aan exams 70-432 en 70-448. Nog tips? Aanvullingen? Moet ik deze cursussen idd volgen of juist andere?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:04:
Hallo,

even een vraagje: ik werk ondertussen al zo'n 10 jaar als Applicatiebeheerder en wil mij meer verdiepen in databases en dus ook in SQL Server. Ik wil meer weten van database-structuren om zelf rapporten etc. te bouwen maar ook de performance/beveiliging te kunnen monitoren. Het bedrijf waar ik werk is klein: IT-afdeling van 3 man (ja, dat kan).

Zelf zat ik te denken aan exams 70-432 en 70-448. Nog tips? Aanvullingen? Moet ik deze cursussen idd volgen of juist andere?
Beetje vreemde keuze vind ik, het eerste is voor DBA en het andere voor BI.

Ik ben momenteel bezig met 70-432 en 70-450 (Design), deze twee leiden dan tot MCITP: Database Administrator 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ KerberosX:
Ik snap dat het vreemd kan overkomen. Punt is echter dat ik meer technische kennis van de database wil hebben. Daarnaast is het bedrijf waar ik nu zit te klein voor een aparte DBA, die taken worden nu uitbesteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Advies gevraagd:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe baan, maar heel veel bedrijven vragen Microsoft certificatie, welke ik niet heb. Ik heb zelf weinig ervaring in het beheren van Windows systemen, omdat ik me in m'n huidige baan meer in de VMware/Linux hoek zit.
Welke certificering is aan te raden? Ik zat zelf te denken aan MCITP: Server Administrator via LOI ofzo. Of zou ik beter voor Enterprise Administrator kunnen gaan?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gardocki schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:02:
Advies gevraagd:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe baan, maar heel veel bedrijven vragen Microsoft certificatie, welke ik niet heb. Ik heb zelf weinig ervaring in het beheren van Windows systemen, omdat ik me in m'n huidige baan meer in de VMware/Linux hoek zit.
Welke certificering is aan te raden? Ik zat zelf te denken aan MCITP: Server Administrator via LOI ofzo. Of zou ik beter voor Enterprise Administrator kunnen gaan?
Zou je niet eerste met een helpdesk/beheercert. bezig gaan en een helpdeskfunctie zoeken en zo groeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
PcDealer schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:20:
[...]

Zou je niet eerste met een helpdesk/beheercert. bezig gaan en een helpdeskfunctie zoeken en zo groeien?
Want? Helpdesk heb ik al in het begin van mn carriere gedaan. Niet zoveel zin om daar naar terrug te gaan ;)

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Gardocki schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:34:
[...]

Want? Helpdesk heb ik al in het begin van mn carriere gedaan. Niet zoveel zin om daar naar terrug te gaan ;)
Ach...je hoeft dat werk ook niet te doen, maar op zich haal je door het studeren voor die stof je 'basis' kennis op waardoor je misschien wat minder moeite zou kunnen hebben met die MCITP Enterprise/Server Admin. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
Binnenkort ben ik van plan om het examen 70-681 "TS: Windows 7 and Office 2010, Deploying" te gaan doen. Zijn er anderen die hun voucher(s) willen aanbieden/verkopen?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:54:
[...]

Ach...je hoeft dat werk ook niet te doen, maar op zich haal je door het studeren voor die stof je 'basis' kennis op waardoor je misschien wat minder moeite zou kunnen hebben met die MCITP Enterprise/Server Admin. :+
Ehh, wie zegt dat ik moeite zou hebben met die stof?
Maar thnx voor de goede adviezen hoor, hier kan ik wat mee :/

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:45:
@ KerberosX:
Ik snap dat het vreemd kan overkomen. Punt is echter dat ik meer technische kennis van de database wil hebben. Daarnaast is het bedrijf waar ik nu zit te klein voor een aparte DBA, die taken worden nu uitbesteed.
Misschien verkeerd begrepen :) Niet zozeer vreemd dat je je in SQL server verdiept, maar dat je twee disciplines hierin gaat bestuderen (DB beheer en Business Intelligence) die je meestal niet samenziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gardocki schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:02:
Advies gevraagd:
Als je naar de Windows Server hoek wil gaan is MCITP EA of SA inderdaad de beste keuze (om nu nog aan het Windows 2003 MCSE track te beginnen is wellicht wat laat).

Welke van de twee hangt een beetje van jezelf af. Er is veel overlap tussen de twee, het EA examen op zich is meer gericht op design waar het SA examen meer op beheer gericht is.

Om de EA titel te halen moet je verder ook nog een client examen doen (Windows 7 wellicht), hetgeen bij SA niet nodig is. Je zou dus kunnen zeggen dat EA meer compleet is.

Maar niets houd je tegen om beide te doen natuurlijk ;)

Meer info bij MS natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:25:
[...]

Misschien verkeerd begrepen :) Niet zozeer vreemd dat je je in SQL server verdiept, maar dat je twee disciplines hierin gaat bestuderen (DB beheer en Business Intelligence) die je meestal niet samenziet.
Ik had misschien wat duidelijker kunnen / moeten zijn ;)

Het DB-beheer is tot op zekere hoogte een zakelijk verhaal: op mijn IT-afdeling is te weinig ruimte voor een aparte DBA. De collega's zijn uitstekende systeem/netwerkbeheerders en vinden dat het onderhoud van een database(server) een taak is van applicatiebeheer. Business Intelligence is mijn eigen persoonlijke keuze. En ja, ik zie dat ik daarmee twee richtingen van de MCITP-certificaten op kan. Maar ik ben vast niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Laatst online: 06-07 09:20
Donnie Darko schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:12:
Die zijn er , Linkie R2 boek 70-640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
Goede morgen,
Heeft iemand een betrouwbaar adres waar je goedkoop examens (misschien met herkansing) kan inkopen?

Tegenwoordig is de prijs namelijk weer 150euro en zou graag goedkoper willen doen.
Heb wel de korting codes uit mijn boeken nog, maar daar is de korting minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Vanochtend heb ik het examen 70-681 "TS: Windows 7 and Office 2010, Deploying" gehaald met 959 punten!!!

Op naar 70-680 "TS: Windows 7, Configuring"...

Btw; is het normaal dat ik nog geen felicitatiemail van Microsoft heb ontvangen? Ook is mijn transcript op mcp website nog niet bijgewerkt!!! Echter, wanneer ik op de website van Prometric inlog, dan zie ik wel staan dat ik vandaag het examen heb gedaan en geslaagd ben.

[ Voor 47% gewijzigd door lawkexarib op 20-09-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Laatst online: 03-10 20:30
Het kan soms een paar dagen duren voordat je mail krijgt, en nog langer voordat je mcp pagina is bij gewerkt

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Iemand nog een voucher liggen die bij licenties verstrekt zijn of een SA overeenkomst?
DM dan even :)

[ Voor 8% gewijzigd door Frostbite op 21-09-2011 09:36 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Sc0rPi0N schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:32:
Iemand nog een voucher liggen die bij licenties verstrekt zijn of een SA overeenkomst?
DM dan even :)
Is dat niet op bedrijfsnaam dan?

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

PcDealer schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:49:
[...]

Is dat niet op bedrijfsnaam dan?
Geen idee maar ik weet dat ze bij een overeenkomst wel eens vouchers verstrekken dacht ik. Weet niet of deze ook op bedrijfsnaam staan?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
lawkexarib schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:20:
Vanochtend heb ik het examen 70-681 "TS: Windows 7 and Office 2010, Deploying" gehaald met 959 punten!!!

Op naar 70-680 "TS: Windows 7, Configuring"...

Btw; is het normaal dat ik nog geen felicitatiemail van Microsoft heb ontvangen? Ook is mijn transcript op mcp website nog niet bijgewerkt!!! Echter, wanneer ik op de website van Prometric inlog, dan zie ik wel staan dat ik vandaag het examen heb gedaan en geslaagd ben.
Ik zag dat ik deze ook nog niet had, is hij beetje eenvoudig te doen.....ga hem volgende maand doen.

• Turdie
Even iets waar ik best wel mee zit:
Ik ben inmiddels al drie keer gezakt voor 70-647 de laatste keer met 650 punten. Heeft iemand nog tips toevallig voor de volgende keer dat ik dit examen ga doen? Ik zit ook te twijfelen om de cursus te gaan doen, is die zinvol?

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 21-09-2011 11:53 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

shadowman12 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:53:

Ik ben inmiddels al drie keer gezakt voor 70-647 de laatste keer met 650 punten.
Heb je oefenexamens gedaan?

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

shadowman12 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:53:
Even iets waar ik best wel mee zit:
Ik ben inmiddels al drie keer gezakt voor 70-647 de laatste keer met 650 punten. Heeft iemand nog tips toevallig voor de volgende keer dat ik dit examen ga doen? Ik zit ook te twijfelen om de cursus te gaan doen, is die zinvol?
Doe inderdaad eens oefenexamens. Sommige lijken erg veel op het echte examen. Hiermee kon ik gerichter leren. Ik moet binnenkort ook weer op voor een her omdat 1 onderdeel mijn totale score net onder het slagingtotaal bracht. :( (De rest was allemaal meer dan goed)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Turdie
Ja, heb veel geoefend.

Verwijderd

En je hebt alle andere MCITP:EA examens ondertussen al wel succesvol afgelegd? Want 70-647 is eigenlijk niet veel meer dan een synthese van al die leerstof die je nu moet toepassen (volgens de MS way ;) )

• stuch
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11-2020
Beste mensen,

In dit topic zal er vast en zeker al uitgebreid gepraat zijn over hoe pittig de examens zijn voor MCITP SA/EN. Na het bekijken van 10 pagina's heb ik de moed toch opgegeven om het zelf te gaan zoeken hier..

Ik begin 17 oktober bij mijn nieuwe werkgever en die bied de mogelijkheid om de examens af te leggen om zodoende MCITP SA / EN te worden. Ik heb een stop gemaakt op het hbo om een tijd te gaan werken als IT-ER. Heb 1-2 jaar ervaring met het werken in een MC omgeving. Heb enigzins ervaring met 2003 AD,configuring,domain,routing etc en heb een vooropleiding MBO niveau 4 systeembeheer. Leer na eigen zeggen redelijk snel

Als ik een paar weken/maanden goed doorleer is het dan mogelijk om deze certificaten binnen no-time binnen te hebben of is dat niet te doen? Mijn doel is om binnen 1-2 maanden mijn SA in ieder geval binnen te halen.

Hoe veel tijd gaat er in zoon examen zitten en hoe realistisch is mijn doelstelling?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door stuch op 22-09-2011 03:27 ]

- just do it

• Erwinvz1
enigmaea schreef op donderdag 22 september 2011 @ 03:21:
Beste mensen,

In dit topic zal er vast en zeker al uitgebreid gepraat zijn over hoe pittig de examens zijn voor MCITP SA/EN. Na het bekijken van 10 pagina's heb ik de moed toch opgegeven om het zelf te gaan zoeken hier..

Ik begin 17 oktober bij mijn nieuwe werkgever en die bied de mogelijkheid om de examens af te leggen om zodoende MCITP SA / EN te worden. Ik heb een stop gemaakt op het hbo om een tijd te gaan werken als IT-ER. Heb 1-2 jaar ervaring met het werken in een MC omgeving. Heb enigzins ervaring met 2003 AD,configuring,domain,routing etc en heb een vooropleiding MBO niveau 4 systeembeheer. Leer na eigen zeggen redelijk snel

Als ik een paar weken/maanden goed doorleer is het dan mogelijk om deze certificaten binnen no-time binnen te hebben of is dat niet te doen? Mijn doel is om binnen 1-2 maanden mijn SA in ieder geval binnen te halen.

Hoe veel tijd gaat er in zoon examen zitten en hoe realistisch is mijn doelstelling?

Alvast bedankt!
Om goed te beheersen zou ik een maand tot 2maanden per examen rekenen.
Als je alles wil halen in zo'n korte tijd moet je veel meer ervaring hebben.

Je bent nu 1-2 jaar pas bezig als systeembeheerder in een microsoft omgeving?
Vergeet niet dat 2008 ook nieuwe functies hebt, die wel wat tijd kosten om goed te snappen...

Misschien hele andere vraag:
In welke jaar zat je van HBO, dat diploma levert je meer kansen op namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Erwinvz1 op 22-09-2011 08:30 ]

• punisher007
Als je het hele MCITP EA traject fatsoenlijk wil doorlopen en alle examens nog moet, moet je in mijn ogen minimaal 6 maanden uittrekken en dan ga ik er al vanuit dat je al veel ervaring/bestaande kennis (en vrije tijd) hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door punisher007 op 22-09-2011 09:33 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

1-2 is veeuls te kort imo zonder ervaring .Ik merk het zelf dat het meer moeite kost als je er geen ervaring in hebt of niet mee werkt.

Hou ook rekening mee dat je niet elke dag wil zitten te blokken.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Erwinvz1
Sc0rPi0N schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:12:
1-2 is veeuls te kort imo zonder ervaring .Ik merk het zelf dat het meer moeite kost als je er geen ervaring in hebt of niet mee werkt.

Hou ook rekening mee dat je niet elke dag wil zitten te blokken.
Sc0rPi0N ik denk dat je gelijk hebt.
enigmaea is 21jaar en net van school af.
Mijn gevoel zegt ook dat hij gestopt is met hbo (dit schooljaar 2011/2012), omdat hij 17oktober pas bij zijn nieuwe werkgever begint.

Verder toen ik las dat hij gestopt is met HBO en zijn MCTIP EA snel wil halen, dan heb ik 1 vraag.
Waarom ben je gestopt met HBO en ga je papieren halen die benodigd zijn in grote organisaties??
Bevalt het school leven niet? Dan zijn er alternatieve zoals NOH-I.
Daar ga je 1 keer per 2weken naar school en heb je studielast van 24uur per week.

Ik denk dat je dan ook beter terecht komt dan met alleen MCTIP:EA, kwa werkomgeving.
Zeker omdat je jong bent.

[ Voor 25% gewijzigd door Erwinvz1 op 22-09-2011 12:23 ]

• Turdie
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:34:
[...]

En je hebt alle andere MCITP:EA examens ondertussen al wel succesvol afgelegd? Want 70-647 is eigenlijk niet veel meer dan een synthese van al die leerstof die je nu moet toepassen (volgens de MS way ;) )
Nja, heb de upgrade gedaan van mijn MCSE, maar die examens waren best simpel, in tegenstelling tot EA nu.

• flashback1989
  • Laatst online: 02-10 21:56
Hallo Tweakers,

Ik heb tijdens mijn school tijd
TS: Microsoft Exchange Server 2010, Configuring
en
Managing and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Environment
gehaald

en wil mijn kennis nu uitbreiden om voor meer banen in aanmerking te komen
ik zat te denken aan
windows 7 configuring 70-680
en het opvolgende examen Enterprise Desktop Support Technician 70-685
en daarna te gaan voor
Windows Server 2008 Active Directory, Configuring 70-640
is dit een juiste keuze voor een beginner? ( 1-2 jaar werkervaring) win2003/2008 exchange 03/07/10 sharepoint ISA ms vmm hyper-V

• punisher007
Klinkt op zich als logische stappen flashback1989

• stuch
Erwinvz1 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:29:
[...]

Om goed te beheersen zou ik een maand tot 2maanden per examen rekenen.
Als je alles wil halen in zo'n korte tijd moet je veel meer ervaring hebben.

Je bent nu 1-2 jaar pas bezig als systeembeheerder in een microsoft omgeving?
Vergeet niet dat 2008 ook nieuwe functies hebt, die wel wat tijd kosten om goed te snappen...

Misschien hele andere vraag:
In welke jaar zat je van HBO, dat diploma levert je meer kansen op namelijk.
Het ging in eerste instantie om het SA certificaat, deze is namelijk verplicht bij mijn werkgever.Ja dat klopt ik heb ong 1-2 jaar ervaring in een microsoft omgeving.

Ik zit officieel nog in mijn 2de jaar HBO.

- just do it

• stuch
Erwinvz1 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:15:
[...]

Sc0rPi0N ik denk dat je gelijk hebt.
enigmaea is 21jaar en net van school af.
Mijn gevoel zegt ook dat hij gestopt is met hbo (dit schooljaar 2011/2012), omdat hij 17oktober pas bij zijn nieuwe werkgever begint.

Verder toen ik las dat hij gestopt is met HBO en zijn MCTIP EA snel wil halen, dan heb ik 1 vraag.
Waarom ben je gestopt met HBO en ga je papieren halen die benodigd zijn in grote organisaties??
Bevalt het school leven niet? Dan zijn er alternatieve zoals NOH-I.
Daar ga je 1 keer per 2weken naar school en heb je studielast van 24uur per week.

Ik denk dat je dan ook beter terecht komt dan met alleen MCTIP:EA, kwa werkomgeving.
Zeker omdat je jong bent.
Ik ben gestopt met het HBO om even een break te nemen van school. Ik zit ook te twijfelen om bedrijfskundige informatica te gaan studeren. Ik heb mijn P van een andere hbo opleiding en een it achtergrond dus kan deze versneld volgen. Het SA certificaat is voor mij op dit moment belangrijk. Als ik deze binnenhaal krijg ik een vaste aanmerking op een lease-auto en 200 euro opslag. Ik begrijp zelf dat werkervaring gekoppeld is aan het behalen van deze certificaten. Maar ik ben zeer gedreven om in ieder geval het SA certificaat snel in handen te hebben. Hoe snel zou deze behaald kunnen worden met een gedreven instelling?

Bedankt voor de reactie :)

- just do it

• stuch
Een toevoeging: Om toch even terug te komen op het doorstuderen in het hbo of het specialiseren en opdoen van werkervaring .in hoeverre verschilt het in de praktijk? BV in loon/functie?

Wat representeerd een MCM certificaat en in hoeverre is hier waarde aan te hecten?

Alvast bedankt voor de reacties.

- just do it

• lawkexarib
TheVMaster schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:07:
[...]

Ik zag dat ik deze ook nog niet had, is hij beetje eenvoudig te doen.....ga hem volgende maand doen.
Hoi,

Ik vond het makkelijk om het examen te maken, maar ik was goed op voorbereid! Ik heb een virtuele omgeving opgezet en alle stappen uit de cursus uitgevoerd! Daarna een paar oefenexamens doorgenomen!
Btw; veel vragen zullen gaan over MDT, office 2010 en SCCM...Als ik je was, zou ik iig daar in verdiepen!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

enigmaea schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 02:18:
Wat representeerd een MCM certificaat en in hoeverre is hier waarde aan te hecten?
Een MCM is toch al iemand met een hele berg ervaring in zowel de IT als met het specifieke product waar de certificatie betrekking op heeft. Ik verwacht dan ook dat er totaal geen enkele werkgever blind waarde hecht aan het certificaat zelf. Dat gaat toch echt hand in hand met de werkervaring en je persoonlijke houding. De meeste MCM's zie je ook terug om bij consultancy projecten bij de zeer grote klanten dan als "senior/architect" het voortouw te nemen. Het MCA is dan natuurlijk nog een stapje verder en exclusiever.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Turdie
Qwerty-273 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 13:22:
[...]

Een MCM is toch al iemand met een hele berg ervaring in zowel de IT als met het specifieke product waar de certificatie betrekking op heeft. Ik verwacht dan ook dat er totaal geen enkele werkgever blind waarde hecht aan het certificaat zelf. Dat gaat toch echt hand in hand met de werkervaring en je persoonlijke houding. De meeste MCM's zie je ook terug om bij consultancy projecten bij de zeer grote klanten dan als "senior/architect" het voortouw te nemen. Het MCA is dan natuurlijk nog een stapje verder en exclusiever.
Sterker nog, om de MCM certificering te behalen wordt je ervaring echt gecheckt, je moet een lijst opleveren van recente projecten en wat je daarin hebt gedaan. Voor MCA moet je samenwerken en aanbevolen worden door iemand die al MCA is.
Upon submittal of your application for a Microsoft Certified Master program, we will review your transcript to verify you have completed the required Microsoft Certification Exams. Upon completion of this requirement, you will receive access to our extranet site to upload your current resume/curriculum vitae for review.

Upon accessing the site, you will be required to upload the following documentation (sample documents):

Applicant Resume / Curriculum Vitae

Two single page documents describing a recent project in which you have been involved. This document should detail the project outline and goals, your role on the project, what you were responsible for delivering and any other information you feel best demonstrates your expertise. The focus of the document should be your contribution to the project, not simply a description of the project.

Two sanitized documents you have authored demonstrating your deep knowledge of the products and technologies of the Program you are applying for. This document must be in English and must not contain sensitive customer details.

Our Program Leads will review your industry experience and determine if you qualify to attend the training (experience leading projects is looked at most closely to ensure you will be best positioned to be successful in the program). If qualified, you will receive an email with directions to return to this site to complete your program payment and schedule your target training dates.
Once accepted into the program you will be given a list of pre-reading material to review prior to the training session.
All program pre-reading materials are posted here.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

70-291 vandaag gehaald... kan ik EINDELIJK verder met 70-680 Conf. Windows 7.

Daarna RUST om later in het jaar nog eens te kijken voor een andere module of cursus.
Ben er dan wel ff klaar mee.

Maar goed nu verder dus.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:44

Pierre

Van nature lui!

Zo na mijn vakantie even 70-680 en 70-686 doen, heb 2 weken om me voor te bereiden en examen te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 28-09-2011 12:53 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Heb net even een oefenexamen gedaan met 70-680 en al gelijk 600 punten gehaald.
Vond het nou niet echt moeilijke vragen die voorbij kwamen...

Maar goed zal het boek eens doornemen en nog eens meer oefenen.

[ Voor 20% gewijzigd door Frostbite op 28-09-2011 16:25 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Erwinvz1
Sc0rPi0N schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:24:
Heb net even een oefenexamen gedaan met 70-680 en al gelijk 600 punten gehaald.
Vond het nou niet echt moeilijke vragen die voorbij kwamen...

Maar goed zal het boek eens doornemen en nog eens meer oefenen.
Succes ermee.
Ik heb hem vandaag gedaan en vond hem meevallen.

Weet niet of je het 2008traject gedaan hebt, maar heel veel dingen komen terug bij Windows 7 zoals het Sysprep verhaal. (stond in het boek van 70-643 uit me hoofd)

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Erwinvz1 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:00:
[...]

Succes ermee.
Ik heb hem vandaag gedaan en vond hem meevallen.

Weet niet of je het 2008traject gedaan hebt, maar heel veel dingen komen terug bij Windows 7 zoals het Sysprep verhaal. (stond in het boek van 70-643 uit me hoofd)
Het is mijn elective voor MCSA 2003

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Erwinvz1
Sc0rPi0N schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:35:
[...]

Het is mijn elective voor MCSA 2003
Okee, dan is het een mooi examen om alvast te werken aan je upgrade naar 2008.
Aantal onderdelen komen namelijk weer terug.

Heel veel succes alvast!
Maar ik denk dat deze wel gaat lukken na die moeilijke examens van 2003.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Erwinvz1 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:04:
[...]

Okee, dan is het een mooi examen om alvast te werken aan je upgrade naar 2008.
Aantal onderdelen komen namelijk weer terug.

Heel veel succes alvast!
Maar ik denk dat deze wel gaat lukken na die moeilijke examens van 2003.
Ik had aan deze inderdaad een zware kluif gezien het aantal dat ik hem gedaan had.
Heb nu 40 vragen gedaan voor 70-680 en kwam uit op 550 punten gewoon op basis van de antwoorden.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1 ... 27 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.