Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Om MCITP:EA te worden hoef je 70-646 niet te doen. Je moet inderdaad 70-649 en 70-647 nog doen.Donnie schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:24:
Ik kan door de bomen het bos niet meer zien, hoop iemand van jullie wel
Beschik momenteel over de cert:
70-270
70-290
70-291
70-293
70-620
Ga volgende week voor 70-294 en 2 weken daarop voor de 70-297.
Welke upgrades moet ik hierna doen om MCTIP:EA (oude mcse toch?) te worden.
70-649 toch? en dan de 646 + 647? Of zijn dit er te weinig, teveel?
Alvast bedankt voor jullie advies
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Dit is omdat je je client certificaat al hebt inderdaad.Donnie schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:56:
Dus met 2 certificaten ben ik MCTIP:EA? Komt dat omdat ik de 70-620 al heb of is dit zo voor iedereen?
Edit: Oh wacht, ik heb verkeerd gekeken. Je hebt je MCSE nog niet, dus om MCITP:EA te worden moet je eerst 70-294 en 70-297/70-298 doen en een elective. Daarna gelden die 2 certificaten.
Een ander mogelijk pad is: 70-648 (MCSA upgrade), 70-643, 70-647. Dan ben je ook MCITP:EA.
[ Voor 34% gewijzigd door chratnox op 09-10-2009 10:59 ]
Daarna ga ik dan de 70-649 en 70-647 doen. Bedankt voor je advies chratnox!
Ik heb 'm vanmorgen gedaan. Ik ben niet zo'n deployment guy, maar ik vond 'm eigenlijk wel te doen. Ik denk ook dat ik 'm gehaald heb. Volgende week vrijdag 71-685!punisher007 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:49:
Vandaag beta van Windows 7 Enterprise Desktop Administrator (71-686) gedaan. Vond hem best pittig, maar denk wel dat ik hem gehaald heb.
Maar dan heb je nog geen elective, dus heb je nog geen MCSE. Je moet dus nog een 351 oid doen.Donnie schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:08:
294 heb ik als alles goed gaat volgende week zoals ik in mijn post zeten 297 2 weekjes later...
Daarna ga ik dan de 70-649 en 70-647 doen. Bedankt voor je advies chratnox!
Edit: over het hoofd gezien dat je 270 en 620 hebt, je zou dus 620 als elective kunnen gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door SkiFan op 09-10-2009 13:05 ]
Nonsensical line goes here <---
Anoniem: 321509
Vond de 290 moeilijker(saai), de 291 was vond ik makkelijker te doen,het examen was een lachertje....Anoniem: 24969 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:24:
Vrijdag 70-290 gehaald, nou beginnen met 70-291.
Nou is dit volgens mij het zwaarste examen.
Ben nu wel benieuwd hoe lang jullie bezig zijn geweest met het leren van 70-290 en 70-291
heb Ms press en Test out gebruikt alles in de avond uren,4 weken bezig geweest,4 dgn p.w.
Veel succes!!
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 321509 op 09-10-2009 14:06 ]
Ik heb het volgende gedaan om me voor te bereiden.
CBTnuggets videos bekeken.
De 2 boeken van 70-640/70-642 volledig doorgenomen en zoveel mogelijk opdrachten gemaakt in vmware.
Training van 1 week bij Global Knowledge
Mspress proefexamens
en ja ook examens gedownload van de bekende sites. (ik geef het gewoon toe)
Op dit moment gaan zelfs ms press examens me goed af. Ik heb het idee dat ik het plaatje wel redelijk/goed in m'n hoofd heb zitten maar ben toch zenuwachtig.
Vinden jullie dit een goede voorbereiding of hebben jullie nog extra tips waar ik bij dit examen op moet letten?
Groet,
LenTheMan
ben niet gek, ik ben een koekie!
Anoniem: 136027
Ik heb ze allebei gedaan vandaag. Vond ze op zich allebei wel goed te doen, als je je een beetje goed voorbereid. Ik ben alleen zelf in de knoei gekomen met de voorbereidingen door overwerk en die heerlijke spits deze week.Yanze schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:24:
[...]
Ik heb 'm vanmorgen gedaan. Ik ben niet zo'n deployment guy, maar ik vond 'm eigenlijk wel te doen. Ik denk ook dat ik 'm gehaald heb. Volgende week vrijdag 71-685!
Het kan dus echt beide kanten op gaan. Gehaald of gewoon keihard gezakt. Had toch best vragen waarbij ik twijfelde. Naja, we'll see
Gelukkig wel korte to the point zijnde vragen.
We zien het wel. Is het gelukt, dan is het mooi meegenomen.
DirectAccess is een tunnel die alleen gebruikt wordt voor het verkeer waar het noodzakelijk voor is. De machine met DirectAccess valt zegmaar nog steeds binnen de scope van het netwerk, hoewel deze daar fysiek buiten is. Zo kun je GPO's nog steeds toe laten passen, kun je de machine vanaf kantoor beheren e.d., maar regulier internetverkeer (dus al het verkeer wat niet voor het bedrijfsnetwerk bestemd is) loopt niet via de DirectAccess tunnel. Dit scheelt een hoop bandbreedtelentheman1 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:15:
even offtopic: direct acces, wat is de meerwaarde daar eigenlijk van ten opzichte van een sstp vpn connectie?
Zie ook http://www.microsoft.com/servers/directaccess.mspx
Je kan dus idd ook meteen op het domein inloggen als je machine over een internetverbinding beschikt.
[ Voor 51% gewijzigd door punisher007 op 09-10-2009 16:43 ]
Nog een goed (Nederlands) item over DirectAccess van Tony Krijnen: http://blogs.microsoft.nl...ndows-server-2008-r2.aspxpunisher007 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:28:
Bij direct access zijn geen handmatige handelingen nodig, alleen een internetverbinding ?
Zie ook http://www.microsoft.com/servers/directaccess.mspx
Je kan dus idd ook meteen op het domein inloggen als je machine over een internetverbinding beschikt.
Anoniem: 61921
[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 61921 op 09-10-2009 19:49 ]
Het is inderdaad een vette feature, maar je installeert het niet even met Next-Next-Finish. Wat jammer is is dat je twee opeenvolgende publieke IPv4 adressen nodig hebt, dus voor thuisgebruik gaat dat niet lukken vrees ik, ik ken in ieder geval geen providers die dat aanbieden.lentheman1 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:36:
offtopic: Nice feature!!!
Daarvoor moet je over het algemeen een zakelijke lijn hebben, of goede contacten bij je ISP en dan kan je zelfs een /29 draaien
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik lees in het artikel iets over ipv6 en niet over ipv4.Yanze schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:55:
[...]
Het is inderdaad een vette feature, maar je installeert het niet even met Next-Next-Finish. Wat jammer is is dat je twee opeenvolgende publieke IPv4 adressen nodig hebt, dus voor thuisgebruik gaat dat niet lukken vrees ik, ik ken in ieder geval geen providers die dat aanbieden.
Met een xs4all aansluiting zou dit dan moeten kunnen werken.
Ik het het artikel heel vluchtig doorgelezen dus ik kan wat gemist hebben.
Het klinkt in ieder geval VET!
vergeet ook niet dat je interne omgeving ook op ipv6 moet draaien. thuis mischien geen probleem maar op de zaak (vaak) welRagEnigma schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:59:
[...]
Ik lees in het artikel iets over ipv6 en niet over ipv4.
Met een xs4all aansluiting zou dit dan moeten kunnen werken.
Ik het het artikel heel vluchtig doorgelezen dus ik kan wat gemist hebben.
Het klinkt in ieder geval VET!
dan ben je mischien beter af met de UAG van microsoft, die kan hetzelfde als Direct Access maar dan zonder de verplichte ipv6 infrastructuur aan de binnenkant. alleen de UAG software is nog in beta
A wise man's life is based around fuck you
Anoniem: 136027
Ik vond trouwens de Branchcache vragen helemaal niet lastig. Vond ze redelijk voor de hand liggend, die in het 70-680 examen vond ik lastiger.
Ik vond de AppLocker vragen lastig. Had ik meer naar moeten kijken, heb me teveel gericht op branchcache en directacces.
Ik heb volgende week 2 studie dagen voor windows7 en windows 2008R2 dus ik weet waar ik eens naar ga kijken. Dus Applocker branchcache directaccess ThxAnoniem: 136027 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:32:
Ja, die IPv6 eisen doen DirectAccess nog wel een beetje de nek om, maar tis wel echt een nice feature!
Ik vond trouwens de Branchcache vragen helemaal niet lastig. Vond ze redelijk voor de hand liggend, die in het 70-680 examen vond ik lastiger.
Ik vond de AppLocker vragen lastig. Had ik meer naar moeten kijken, heb me teveel gericht op branchcache en directacces.
Als je basis beheerkennis hebt, hebt geleerd wat in de exam objectives (http://www.microsoft.com/learning/en/us/exam.aspx?ID=70-685) staat en de nieuwe features kent, zou je echter ver moeten komen.
Er is gelukkig een vrij goede Hoe bouw ik een Direct Access demo omgeving how-to beschikbaar. Let op : Je hebt (voor deze demo omgeving) 4 Win2k8 R2 en 2 Windows 7 VM's nodigYanze schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:55:
[...]
Het is inderdaad een vette feature, maar je installeert het niet even met Next-Next-Finish. Wat jammer is is dat je twee opeenvolgende publieke IPv4 adressen nodig hebt, dus voor thuisgebruik gaat dat niet lukken vrees ik, ik ken in ieder geval geen providers die dat aanbieden.
Next in de planning zijn VCP-410 en SCCM
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Anoniem: 105569
Ik ben zelf na de upgrade van MCSE naar MCITP (EA en SA) ook gestart met VCP. Heb je de ICM cursus al gehad? Of kun je upgraden? Ik heb mijn 410 examen voor volgende week vrijdag staan. Spannend, zo'n niet MS examen.Pedr0 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:05:
vorige week woensdag 70-649 gedaan en die vond ik erg simpel moet ik zeggen. Aanstaan de vrijdag nog 70-647 en dan eindelijk MCITP:EA
No production networks were harmed during this posting
SCCM (of eigenlijk ConfigMgrPedr0 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:05:
vorige week woensdag 70-649 gedaan en die vond ik erg simpel moet ik zeggen. Aanstaan de vrijdag nog 70-647 en dan eindelijk MCITP:EA
Is dit ook te combineren met vouchers ? Wij krijgen vanuit het werk namelijk vouchers om onze examens in te plannen.paella schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:30:
Je kan VCP van 3 naar 4 upgraden. Sterker nog, zonder weer een klassikale cursus te hoeven doen en nu met een 2nd shot gratis herexamen! Wel voor 31 december doen alleen.
Anoniem: 265894
SCCM is enorm simpel.Pedr0 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:05:
Ik vond het zelfs zo simpel dat het examen af laten nemen bijna een belediging is.
Als je er mee gewerkt hebt of het zelfs ergens hebt opgebouwd (al is het maar met slechts 1 primary site) dan kun je het examen eigenlijk al maken...
Geen idee, maar ik zou zeggen, probeer zowel de voucher code als de promotion code in te voeren als je gaat registreren, dan weet je het snel genoeg. Maar goed, dit is een MS topic, niet VCP.punisher007 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:24:
[...]
Is dit ook te combineren met vouchers ? Wij krijgen vanuit het werk namelijk vouchers om onze examens in te plannen.
Anoniem: 164237
Ik ben opzoek naar een opleidingsinstituut omgeving rotterdam - bergen op zoom (alles hiertussen is goed)
waar ik mijn MCSA/E klassikaal kan volgen.
Ben momenteel al bijna MCSA'er maar ik zit met veel vragen gewoon nog, en met zelfstudie slaag ik wel, alleen ik snap sommige dingen nog steeds niet soms haha.
Ik zou graag vanaf nu met klassikale trainen verder willen gaan voor de 70-291, ISA module en exchange misschien nog
Wie weet iets in deze omgeving te vinden?
Ik heb inmiddels een reactie ontvangen.DarkY schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:06:
maar bij mij staat dus dat ik MCSA ben vanaf dec 2008, vanaf het moment dat ik 70-620 erbij kreeg.
Op dat moment had ik nog maar 3 examens gedaan (dus de 620/290 en 291)
Het probleem wordt begin december verholpen.
Vista wordt dus dubbel geteld.
Maar inmiddels heb ik 70-624 er ook bij
New Horizons RotterdamAnoniem: 164237 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:43:
Beste mensen,
Ik ben opzoek naar een opleidingsinstituut omgeving rotterdam - bergen op zoom (alles hiertussen is goed)
waar ik mijn MCSA/E klassikaal kan volgen.
Ben momenteel al bijna MCSA'er maar ik zit met veel vragen gewoon nog, en met zelfstudie slaag ik wel, alleen ik snap sommige dingen nog steeds niet soms haha.
Ik zou graag vanaf nu met klassikale trainen verder willen gaan voor de 70-291, ISA module en exchange misschien nog
Wie weet iets in deze omgeving te vinden?
Gebouw De Ster
Schorpioenstraat 51
3067 GG ROTTERDAM
Telefoon: (010) 201 2100
Fax: (010) 214 3696
maps.google.nl/maps (routebeschrijving)
Parkeren is mogelijk € 8,60 per dag
Op werkdagen tussen 9:00 uur en 17:30 uur kunt u ons telefonisch bereiken.
Heeft u een vraag over een training? Bel 0800-0245000 of gebruik het contactformulier!
Openingstijden van onze Walk-In trainingslokalen
ma.: 08.30–16.30 uur
di.: 08.30 – 16.30 en 18.00–21.30 uur
wo.: 08.30 – 16.30 uur
do.: 08.30 – 16.30 en 18.00–21.30 uur
vrij.: 08.30 – 16.30 uur
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Anoniem: 164237
Computrain is Utrecht en nog verderweg.. is dus geen optie.
New Horizons is niet wat ik vroeg, is geen klassikaal.
Kijk maar eens op de website van Computrain ze hebben nu ook een vestiging in Rotterdam.Anoniem: 164237 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:25:
Niemand iets bruikbaars?
Computrain is Utrecht en nog verderweg.. is dus geen optie.
New Horizons is niet wat ik vroeg, is geen klassikaal.
Citaat vanaf website
Appoint Rotterdam (Groot Handelsgebouw)
Stationsplein 45
3013 AK Rotterdam
Tel.: 0800-2667887
[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 15-10-2009 13:56 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Woohoo!Congratulations on earning your Microsoft Exchange Server 2010, Configuration certification! We hope you enjoy the benefits of your certification and of membership in the Microsoft Certified Professional community.
[ Voor 13% gewijzigd door punisher007 op 16-10-2009 11:03 ]
Woohoo! hier ook

Proficiat!
[ Voor 196% gewijzigd door TommyGun op 16-10-2009 12:33 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
score krijg je per post in een envelop. duurt alleen nog een paar week voordat je die mag verwachten.punisher007 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:03:
Congrats, heb hem zelf helaas niet gehaald. Vind het jammer dat je geen score krijgt. Had zelf het idee namelijk dat het erom zou hangen, maar had dat graag bevestigd gezien
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Zoals ik een paar replies eerder al had gelezen voor het examen van SCCM waarin men zei dat die zo simpel dat het bijna een belediging leek had ik dit ook met bovengemeld examen. Het was zo simpel dat ik in 40 minuten weer buiten stond. De vragen waren heel kort en 2x een select en place moeten doen.
Ik had verwacht dat Microsoft z'n examens had aangepast met virtual labs etc.
Dit laatste heb ik dan ook maar als commentaar meegegeven aan het eind van het examen.
Anyway...op naar de volgende.
Iemand dit examen al gedaan?
Deploying Windows® 7 Essential Guidance from the Windows 7 Resource Kit and TechNet Magazine
http://www.microsoft.com/...a9-43b3-95bc-7e962f0b6030
idem - al viel het wel heel erg mee. Als je gewend bent aan 2007 en je een dagje stoeit met de VHD van MS en technet doorneemt met de verschillen tussen 2007 -> 2010 is het een eitje. Nu nog wachten op de MCITP uitvoering van 2010 en dan kunnen we er weer een tijdje tegen aan.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Eens. Ik vond het echt een lachertje. Ik ben inderdaad ook wel benieuwd wat mn score is, denk ergens in de 800 oid. Heb toen ik klaar was thuis een groot gedeelte v/d commando's nog zitten proberenQwerty-273 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:59:
[...]
idem - al viel het wel heel erg mee. Als je gewend bent aan 2007 en je een dagje stoeit met de VHD van MS en technet doorneemt met de verschillen tussen 2007 -> 2010 is het een eitje. Nu nog wachten op de MCITP uitvoering van 2010 en dan kunnen we er weer een tijdje tegen aan.
Nu wachten op de 71-686.
Echter vind ik dit tot nu toe niet terug op mijn transcript? Ik heb toch voldaan aan de eisen zou ik zeggen?
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Zo te zien klopt dat inderdaad. Je MCDST kan elective zijn voor MCSA. Kun je vermoedelijk het beste even met Microsoft bellen.GZ schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:08:
Ik heb sinds gisteren 70-270 gehaald. Verder heb ik 272, 271, 290, 291 en ook nog eens 299 gehaald. Ik zou dan toch MCSA 2003 moeten zijn/hebben?
Echter vind ik dit tot nu toe niet terug op mijn transcript? Ik heb toch voldaan aan de eisen zou ik zeggen?
Wat zegt de exam-planner wat je nog mist ?
[ Voor 4% gewijzigd door SkiFan op 20-10-2009 16:08 ]
Ik had de inloggevens in keepass, en die werkten niet. Verder kon ik ook geen password reset doen, omdat de ID niet bestond. Verder kon ik met het emailadres gewoon nogmaals mezelf registreren, dus heel mijn account was gewoon weg...
Geen ramp, want je MCP ID is leading in je certificering history, maar vreemd is het wel....
Dat had ik ook...dacht dat het aan de dame op PZ lag, maar ineens was t mailadres waarmee ik op Prometric inlogde veranderd van mn werkmail naar t mailadres die aan mn MCP ID is gekoppeld, password ongewijzigd.FreakNL schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:58:
Iemand anders al eens gehad dat je hele Prometric inlog niet meer bestaat?
Ik had de inloggevens in keepass, en die werkten niet. Verder kon ik ook geen password reset doen, omdat de ID niet bestond. Verder kon ik met het emailadres gewoon nogmaals mezelf registreren, dus heel mijn account was gewoon weg...
Geen ramp, want je MCP ID is leading in je certificering history, maar vreemd is het wel....
Zou je eens kunnen proberen....als dat zo is heeft Prometric lopen kloten.
Vraag me niet waarom ik dat mailadres van mn MCP ineens probeerde...noem het instinct
[ Voor 5% gewijzigd door Oogje op 20-10-2009 21:14 ]
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Anoniem: 79417
Sowieso, studietips/methodes in het algemeen zijn altijd welkom!
Ook al eens gehad. Hadden ze denk een backup teruggezet ofzo want was ineens een jaar oud email adres wat ik niet meer had....FreakNL schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:58:
Iemand anders al eens gehad dat je hele Prometric inlog niet meer bestaat?
Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Ze zijn sowieso heel snel ineens. Had laatst op een vrijdag examen gehaald en op zaterdagochtend stond het al op m'n transcript.paella schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:05:
Staat 270 dan al op je transcipt?? Zou snel zijn namelijk..
Klopt, maar is niet uniek.lentheman1 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:05:
[...]
Ze zijn sowieso heel snel ineens. Had laatst op een vrijdag examen gehaald en op zaterdagochtend stond het al op m'n transcript.
Enige tijd geleden ook geconstateerd, voordat de website zo traag als bagger was.
Maandag examen behaald, maandagavond bij Prometric op passed en dinsdag bij MS bijgeschreven.
Hopelijk is de snelheid van de server nu blijvend, was echt irritant.
Ik ga aankomende dinsdag mijn 70-284 doen om mijn mcsa te behalen.
Is het hierna beter om door te gaan naar mcitp? of toch maar eerst mcse erachteraan?
Ik vond het examen wel erg simpel voor een upgrade examen, meer mensen met deze ervaring?
Ik had zeker 4 vragen bijvoorbeeld over WSUS ed. en niet echt vragen over nieuwe functionaliteit in Server 2008 zoals RODC's etc.
Same here, heb m een paar weken terug gedaan, score weet ik zo niet meer, maar ook zo rond de 950. Hij was inderdaad erg gemakkelijk.Eximius schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:03:
Maandag 70-649 gehaald met een zeer nette score van 962.
Ik vond het examen wel erg simpel voor een upgrade examen, meer mensen met deze ervaring?
Ik had zeker 4 vragen bijvoorbeeld over WSUS ed. en niet echt vragen over nieuwe functionaliteit in Server 2008 zoals RODC's etc.

[ Voor 87% gewijzigd door roflcakes op 22-10-2009 09:17 ]
Gefeliciteerd! Ik had zelf de 648 gedaan maar die was ook heel simpel. Je verwacht bij een upgrade examen toch moeilijkere vragen.Eximius schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:03:
Maandag 70-649 gehaald met een zeer nette score van 962.
Een dag later heb ik alsnog de MCSA status/cert behaald in mijn transcript.SkiFan schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:08:
[...]
Zo te zien klopt dat inderdaad. Je MCDST kan elective zijn voor MCSA. Kun je vermoedelijk het beste even met Microsoft bellen.
Wat zegt de exam-planner wat je nog mist ?
Nu maar door naar ICTP: EA.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Moet dat niet eerst SA zijn? of ga je via MCSE2003 naar EAGZ schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:29:
[...]
Een dag later heb ik alsnog de MCSA status/cert behaald in mijn transcript.
Nu maar door naar ICTP: EA.
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
netjes, congratsDonnie schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:13:
Vandaag 70-294 gedaan, viel mij onwijs meeHad 930 punten, nu op naar de 70-297
die zal wel wat zwaarder gaan worden. Heb over 2 weken examen kan dus nog even mooi oefenen!
[ Voor 90% gewijzigd door lentheman1 op 23-10-2009 16:51 ]
Ik heb dit boek: http://www.comcol.nl/detail/60607.htm gebruikt. Prima boek.Pedr0 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:41:
M'n collega en ik gaan 070-401 (SCCM) nog doen volgende maand. Iemand nog tip voor een goed boek zodat we deze kunnen bestellen?
Vond zelf het examen een beetje te makkelijk.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
gaan er hier nog meer naar TechEd 2009 in berlijn
Binnekort maar even bestellen en dit jaar nog even daar examen in doen.
Netjes hoor. Moet er ook maar aan gaan beginnen. Na 70-294 heb ik een pauze genomen en wil het MCSE traject dit jaar maar eens gaan afronden.Donnie schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:13:
die zal wel wat zwaarder gaan worden. Heb over 2 weken examen kan dus nog even mooi oefenen!
Deze vandaag gedaan en eindelijk mijn MCSE binnen.Donnie schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:13:
Had 871 punten, denk dat ik bij een sim de mist in ben gegaan.
Maar goed, binnen is binnen
Anoniem: 265894
Op de website van Microsoft staat dat je de Administrator's Companion nodig hebt.Pedr0 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:41:
M'n collega en ik gaan 070-401 (SCCM) nog doen volgende maand. Iemand nog tip voor een goed boek zodat we deze kunnen bestellen?
Als je op basis van de companion en de trial software van SCCM een omgeving gaat bouwen heb je eigenlijk al voor 80% het examen binnen.
Nog beter is om het examen te doen als je in een project zit om SCCM te implementeren, want ervaring leert dat het examen SCCM veel te makkelijk is...
Studenten kunnen trouwens nu 52% korting krijgen op hun examens: http://borntolearn.mslear...price-certification-exams
Ik wil direct daarna 70-453 gaan doen. Dit is dus de upgrade naar MCITP SQL Server 2008. Er schijnen echter geen enkele boeken hiervan in omloop te zijn. Hoe hebben jullie je voorbereid op dit examen. Ik heb geen zin om de boeken van 70-432 en 70-450 door te lopen, de normale weg dus naar MCITP.
Als je al zoveel kennis van SQL hebt als jij (gezien je score en ambities) moet je toch voldoende hebben aan wat What's New en SQL 2008 documentatie op TechNet?tazman67 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:49:
Ik heb gisteren het examen voor 70-443 gehaald (940 punten) en ben me nu aan het voorbereiden voor 70-444. Dit is het laatste examen voor MCITP SQL Server 2005.
Ik wil direct daarna 70-453 gaan doen. Dit is dus de upgrade naar MCITP SQL Server 2008. Er schijnen echter geen enkele boeken hiervan in omloop te zijn. Hoe hebben jullie je voorbereid op dit examen. Ik heb geen zin om de boeken van 70-432 en 70-450 door te lopen, de normale weg dus naar MCITP.
Ze komen in Nederland as. maandag 2 November.
8:00 – 11:00 Isential
Isential ICT Facility Center
Stadionplein 12/8025 CP Zwolle
Registration: www.isential.nl/home
http://borntolearn.mslear...the-bus-meet-us-in-zwolle
8:00 – 12:00 Compu’Train-BVO
Compu’Train-BVO
Dukatenburg 99
3437 AB Nieuwegein
Registration:
www.computrain.nl/nieuws/getonthebus.aspx
www.bvo.nl/bus01
13:30 – 16:00 Dell BV
Dell BV
Transformatorweg 72
Amsterdam
Registration: By Private Invitation Only
18:00 – 21:00 Info Support
Kruisboog 22
Veenendaal 3905 TG
Registration: www.infosupport.com/getonthebus
Er zjn sessies over Windows 7, Windows 2008R2 en Exchange 2010. Daarnaast een discussie over certificeringen. ook brengen ze veel goodies mee zoals 50 Windows 7 licenties voor de eerste 50 deelnemers.
Ik zal zelf in Zwolle zijn omdat ik daar moet werken, evt. na het event zal ik ronleidingen geven in het facility center en de leuke technologien laten zien.
ook zetten we (hele vette) Windows 7 machines neer om te testen
Wat ik er zo van hoor (ook van Infosupport/BVO) wordt het wel een leuk event voor de mensen die hier (GoT) posten!
even wat links:http://msl.glympse.com/ is een live bustracker.
hun blog:http://borntolearn.mslearn.net/getonthebus/
[ Voor 5% gewijzigd door technopeuter op 27-10-2009 22:37 ]
diskeltische lurker
Ik ben aanwezig 's avonds bij het event van InfoSupporttechnopeuter schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:33:
Gaan er nog mensen naar de "Get on The Bus tour" van Microsoft Learning?
[......]
Wat ik er zo van hoor (ook van Infosupport/BVO) wordt het wel een leuk event voor de mensen die hier (GoT) posten!
Ik ga waarschijnlijk het boek Introducing Microsoft SQL Server 2008 aanschaffen, dat schijnt volgens sommigen voldoende te zijn, maar misschien dat er hier mensen zijn die zich anders hebben voorbereid. Vandaar dat ik de vraag stelde. Ik heb al een paar CBT Nuggets videos over SQL 2008, dus dat moet wel voldende zijn.Yanze schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:03:
[...]
Als je al zoveel kennis van SQL hebt als jij (gezien je score en ambities) moet je toch voldoende hebben aan wat What's New en SQL 2008 documentatie op TechNet?
Ik ben ook van de partij bij InfoSupport, verwacht er een hoop vanTheVMaster schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:06:
[...]
Ik ben aanwezig 's avonds bij het event van InfoSupportHet beloofd erg gezellig te worden...heb ik gehoord.
Ja...inderdaad, vind het wel beetje vaag dat het 'Invitation Only' is....paella schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:34:
Helaas is in Amsterdam het een private party voor Dell intern ofzo. Ik heb er geen reis voor over, Den Haag was genoeg.
Anoniem: 34209
Vragen varieerde van erg simpel tot moeilijk.
iemand de laatste tijd het 70-561 examen gedaan ? en waar moet je op letten qua studie.
Helaas kan je niet alle examens doen en is het aanbod (redelijk) beperkt.Dit is ideaal voor studenten die willen beginnen met hun MCSA ofzo.punisher007 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:52:
Zonder praktijkervaring vond ik SCCM idd best pittig.
Studenten kunnen trouwens nu 52% korting krijgen op hun examens: http://borntolearn.mslear...price-certification-exams
Student vouchers kan je vaak ook gewoon via je (HBO/WO) opleiding kopen. Ik heb vorigjaar mijn MCSA behaald voor €70,- per examen. Voor alle extra examens die je nodig hebt voor bv MCSE moet je de volle mep betalen, ook bij bovenstaande actie.
Anoniem: 34209
de 70-536 heb ik al. Dacht zelf in deze volgorde
* MCTS Prerequisite: TS: Microsoft .NET Framework – Application Development Foundation
Exam 70-536
MCTS Prerequisite: TS: Microsoft .NET Framework 3.5, ADO.NET Application Development
Exam 70-561
MCTS Prerequisite: TS: Microsoft .NET Framework 3.5 – Windows Forms Application Development
Exam 70-505
MCTS Prerequisite: TS: Microsoft .NET Framework 3.5 – Windows Communication Foundation Application Development
Exam 70-503
MCTS Prerequisite: TS: Microsoft .NET Framework 3.5, ASP.NET Application Development
Exam 70-562
MCPD Requirement: PRO: Designing and Developing Enterprise Applications Using the Microsoft .NET Framework 3.5
Exam 70-565
Met asp.net doe ik eigenlijk niks. vandaar deze als ene laaste. of kan je heb beter in een andere volgorde doen
Hey das ook toevallig. Ben afgelopen maand ook begonnen om precies hetzelfde traject te doen. De volgorde die je noemt is ook zoals ik hem in mijn hoofd heb zitten. Zelf zit ik ook minder op de ASP kant, dus die komt bij mij ook hoogstwaarschijnlijk als laatste.Anoniem: 34209 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:32:
Welke volgorder is het beste /handigste om MCPD EA als zelf studie te doen
de 70-536 heb ik al. Dacht zelf in deze volgorde
* MCTS Prerequisite: TS: Microsoft .NET Framework – Application Development Foundation
Exam 70-536
MCTS Prerequisite: TS: Microsoft .NET Framework 3.5, ADO.NET Application Development
Exam 70-561
MCTS Prerequisite: TS: Microsoft .NET Framework 3.5 – Windows Forms Application Development
Exam 70-505
MCTS Prerequisite: TS: Microsoft .NET Framework 3.5 – Windows Communication Foundation Application Development
Exam 70-503
MCTS Prerequisite: TS: Microsoft .NET Framework 3.5, ASP.NET Application Development
Exam 70-562
MCPD Requirement: PRO: Designing and Developing Enterprise Applications Using the Microsoft .NET Framework 3.5
Exam 70-565
Met asp.net doe ik eigenlijk niks. vandaar deze als ene laaste. of kan je heb beter in een andere volgorde doen
Het enige waar ik nog over aan het nadenken ben is om de 70-505 voor de 70-561 te doen. Ik heb het boek van de .NET 2.0 variant van de 70-505 al eerder doorgewerkt, zonder hier examen voor te doen. Hier wordt veel gebruik gemaakt van databases, dan met name om eenvoudige datasets te verkrijgen en aan een UI control te koppelen als datasource.
Heel veel verschil zal het denk ik niet maken in welke volgorde je ze doet. Is er iemand die er al meerdere heeft behaald (of bezig is), die kan aangeven of dit beeld klopt?
Ik was erbij vanochtend en heb die rondleiding van jou gekregen.technopeuter schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:33:
Gaan er nog mensen naar de "Get on The Bus tour" van Microsoft Learning?
8:00 – 11:00 Isential
Isential ICT Facility Center
Stadionplein 12/8025 CP Zwolle
Registration: www.isential.nl/home
http://borntolearn.mslear...the-bus-meet-us-in-zwolle
8:00 – 12:00 Compu’Train-BVO
Compu’Train-BVO
Dukatenburg 99
3437 AB Nieuwegein
Registration:
www.computrain.nl/nieuws/getonthebus.aspx
www.bvo.nl/bus01
13:30 – 16:00 Dell BV
Dell BV
Transformatorweg 72
Amsterdam
Registration: By Private Invitation Only
18:00 – 21:00 Info Support
Kruisboog 22
Veenendaal 3905 TG
Registration: www.infosupport.com/getonthebus
Er zjn sessies over Windows 7, Windows 2008R2 en Exchange 2010. Daarnaast een discussie over certificeringen. ook brengen ze veel goodies mee zoals 50 Windows 7 licenties voor de eerste 50 deelnemers.
Ik zal zelf in Zwolle zijn omdat ik daar moet werken, evt. na het event zal ik ronleidingen geven in het facility center en de leuke technologien laten zien.
ook zetten we (hele vette) Windows 7 machines neer om te testen
Ik ben 1 van de aankomende HBO studenten van het High Potential Team van Isential. Morgen beginnen we met Windows 7.
Maar de ochtend was wel interessant en leerzaam.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.