Heb jij al het boek voor het pro examen ? ik kan nog geen boek daarvoor vinden voor .net 3.5BramBo schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:39:
[...]
Hey das ook toevallig. Ben afgelopen maand ook begonnen om precies hetzelfde traject te doen. De volgorde die je noemt is ook zoals ik hem in mijn hoofd heb zitten. Zelf zit ik ook minder op de ASP kant, dus die komt bij mij ook hoogstwaarschijnlijk als laatste.
Het enige waar ik nog over aan het nadenken ben is om de 70-505 voor de 70-561 te doen. Ik heb het boek van de .NET 2.0 variant van de 70-505 al eerder doorgewerkt, zonder hier examen voor te doen. Hier wordt veel gebruik gemaakt van databases, dan met name om eenvoudige datasets te verkrijgen en aan een UI control te koppelen als datasource.
Heel veel verschil zal het denk ik niet maken in welke volgorde je ze doet. Is er iemand die er al meerdere heeft behaald (of bezig is), die kan aangeven of dit beeld klopt?
Heb het boek nog niet, ben momenteel bezig met testkings om het examen voor de 70-536 voor te bereiden. Boeken voor ADO.net en WCF heb ik al wel in huis. Van de week denk ik die voor Windows Forms ook maar eens bestellen.
Als ik voor PRO is er een lijstje beschikbaar met studiemateriaal, helaas nog geen boek, enkel practice testen.
Als ik voor PRO is er een lijstje beschikbaar met studiemateriaal, helaas nog geen boek, enkel practice testen.
Ik kan je vertellen dat het een lange dag was, gisteravond die bus op de generator aansluiten en vannochtend om 5:30 de tent opengooienLarrs schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:15:
[...]
Ik was erbij vanochtend en heb die rondleiding van jou gekregen.
Ik ben 1 van de aankomende HBO studenten van het High Potential Team van Isential. Morgen beginnen we met Windows 7.
Maar de ochtend was wel interessant en leerzaam.
Er waren erg veel studenten en Microsoft was positief verrast door de lokatie en onze apparatuur, in december komen ze van MS-NL weer is al afgesproken!
Niet alleen ik was blij dat het goed ging trouwens...

[ Voor 4% gewijzigd door technopeuter op 02-11-2009 19:08 ]
diskeltische lurker
Anoniem: 34209
hopen dat er over een paar maand wel een boek is. vind boeken fijner dat de test software.BramBo schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:40:
Heb het boek nog niet, ben momenteel bezig met testkings om het examen voor de 70-536 voor te bereiden. Boeken voor ADO.net en WCF heb ik al wel in huis. Van de week denk ik die voor Windows Forms ook maar eens bestellen.
technopeuter schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:06:
[...]
Ik kan je vertellen dat het een lange dag was, gisteravond die bus op de generator aansluiten en vannochtend om 5:30 de tent opengooien
Er waren erg veel studenten en Microsoft was positief verrast door de lokatie en onze apparatuur, in december komen ze van MS-NL weer is al afgesproken!
Niet alleen ik was blij dat het goed ging trouwens...
[afbeelding]
Iemand die mij kan vertellen hoeveel punten ik voor de sim in 70-291 krijg?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Helemaal waar. Veenendaal was erg geslaagd, mooie lokatie ook. Goed te bereiken, helaas was 't wel druk. Welke sessies heb jij gevolgd?TheVMaster schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:22:
[...]
Ook in Veenendaal was het erg gezelllig en interssant. Ik moet zeggen de bus was wel wat te laat
'k haalde de bus in vlakvoor dat hij de snelweg af reedt, maar hij kwam pas 10 min na mij aan..hehe..ze konden de weg niet vinden.
Ik zat zondagavond die bus te volgen via glimpse en zag dattie toen ook al behoorlijk verkeerd zat te rijden
Ze moetsen naar Nieuwegein en ze reden bij Utrecht de A12 op richting Den Haag, best lollig om te zien!
[had Tjeerd zijn laptopadapter al weer terug, had die namelijk meegegeven aan Maarten?]
Over de 94-640
Hier is nu een candidaat examen 640 nieuwe stijl aan het doen, hou er rekening mee dat dit examen iets nieuws is en stel je alsjeblieft flexibel op, deze candidaat moest er wel om lachen maar het examen liep vast en de stress was best hoog bij de admin.
[had Tjeerd zijn laptopadapter al weer terug, had die namelijk meegegeven aan Maarten?]
Over de 94-640
Hier is nu een candidaat examen 640 nieuwe stijl aan het doen, hou er rekening mee dat dit examen iets nieuws is en stel je alsjeblieft flexibel op, deze candidaat moest er wel om lachen maar het examen liep vast en de stress was best hoog bij de admin.
diskeltische lurker
Voor zover ik heb kunnen zien zat Tjeerd te werken met een laptopadapter, dus ik ga er vanuit van weltechnopeuter schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:14:
Ik zat zondagavond die bus te volgen via glimpse en zag dattie toen ook al behoorlijk verkeerd zat te rijdenZe moetsen naar Nieuwegein en ze reden bij Utrecht de A12 op richting Den Haag, best lollig om te zien!
Over de 94-640
Gister in de pauze ook nog even met Tjeerd gekletst. Was een interessant event.
Zat bij de eerste 50, dus mooi een Windows 7 gratis en voor nop. En die skimuts was ook welkom, het was toch stiekem best wel fris om open te rijden.
Zat bij de eerste 50, dus mooi een Windows 7 gratis en voor nop. En die skimuts was ook welkom, het was toch stiekem best wel fris om open te rijden.

[ Voor 38% gewijzigd door SkiFan op 03-11-2009 14:46 ]
Nonsensical line goes here <---
Dit is niet te zeggen, je zal alles dus gewoon goed moeten doenracoon schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 07:35:
Iemand die mij kan vertellen hoeveel punten ik voor de sim in 70-291 krijg?
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Dat is jammer, moet ik het er maar op gokken.xylonite schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:37:
[...]
Dit is niet te zeggen, je zal alles dus gewoon goed moeten doen
Gokken is nooit goed, maar 291 is niet zo moeilijk. Dat gaat wel rond, maar is gewoon niet zo.racoon schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:39:
[...]
Dat is jammer, moet ik het er maar op gokken.
Yes!! Ook geslaagd voor beta examen 071-685 Pro: Windows® 7, Enterprise Desktop Support Technician !!!
71-686 staat overigens bij Prometric nog steeds op tested en dus nog geen uitslag..
71-686 staat overigens bij Prometric nog steeds op tested en dus nog geen uitslag..
19 nov laatste examen voor mcsa ingepland de 70-291.
Ben benieuwd hoe die gaat en wie ik er ff een dm over mag sturen.
Same here, hij stond alleen op mn transcript, nog niet een mailtje met score gehad, vraag me af hoeveel ik had. Vond m nog best lastig.
Vraag is alleen, wie hier gaat er nog dat HDI requirement doen ?
Vraag is alleen, wie hier gaat er nog dat HDI requirement doen ?
[ Voor 20% gewijzigd door SkiFan op 04-11-2009 14:59 ]
check hier ook
nu wachten op de 686
A wise man's life is based around fuck you
Ik heb net even met Liberty Munson gesproken (die mevrouw die ook bij de GetOnTheBus tour is) en zij gaf aan dat de resultaten op dit moment bij Prometric verwerkt worden en dat binnen deze resultaten tussen 1 en 2 weken zullen verschijnen in je Candidate History
Ben ook benieuwd naar 70-291, deze wil ik gaan halen in dec/jan. Dan heb ik ook mijn mcsa. Vandaag namelijk de 70-431 behaald met een 1000 voor praktijk en 912 punten voor theorie.racoon schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:57:
19 nov laatste examen voor mcsa ingepland de 70-291.
Dus ik zou graag willen weten hoe het is geweest...
Ik heb 71-685 ook gehaald :-). Heeft iemand van jullie trouwens al een Score Report gekregen van Exchange 2010? (71-662).TheVMaster schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:51:
[...]
Ik heb net even met Liberty Munson gesproken (die mevrouw die ook bij de GetOnTheBus tour is) en zij gaf aan dat de resultaten op dit moment bij Prometric verwerkt worden en dat binnen deze resultaten tussen 1 en 2 weken zullen verschijnen in je Candidate History
BTW: VMaster, jij was toch ook aanwezig in Veenendaal? Aan welke kant zat je in de zaal?
kan je wel het een en ander vertellen als ik hem gedaan heb.drpeer_holland schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:59:
[...]
Ben ook benieuwd naar 70-291, deze wil ik gaan halen in dec/jan. Dan heb ik ook mijn mcsa. Vandaag namelijk de 70-431 behaald met een 1000 voor praktijk en 912 punten voor theorie.
Dus ik zou graag willen weten hoe het is geweest...
Ik zat eh...op de 2e rij vrij in het midden. 'k upload straks de foto's.....chratnox schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:30:
[...]
Ik heb 71-685 ook gehaald :-). Heeft iemand van jullie trouwens al een Score Report gekregen van Exchange 2010? (71-662).
BTW: VMaster, jij was toch ook aanwezig in Veenendaal? Aan welke kant zat je in de zaal?
Gisteren mijn TS: Windows Server Virtualization, Configuring 70-652 behaald en de vaart zit er lekker in. Had ik in heel 2008 maar 2 examens gedaan, dit jaar kom ik in totaal uit op 10. Dat is dan het behalen van mijn mcsa ergens in mei, daarna volgde mcse in juli/augustus. Tussendoor nog even 70-400 scom gedaan en nu rest mij nog 70-647 voor mcitp ent. admin over twee weken, vervolgens gaan we door met 70-680 win 7 en 70-403 scvmm in december. Daarna Itil en dan ben ik wel even klaar met MS en ga ik me orienteren op de vmware examens. 70-402 sccm haal ik dan nog wel ergens voor de fun om volledig system center gecertificeerd te zijn wat betreft het operationele gedeelte.
Anoniem: 79417
Iemand nog studietips voor me? Aan te raden VCE's wellicht? Ben al begonnen met de 70-290 Nuggets en ondertussen het maken van een samenvatting.Anoniem: 79417 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:40:
Hebben jullie nog tips mbt het leren voor 70-290? Wat zijn de belangrijkere hoofdstukken/onderwerpen die aan bod komen?
Sowieso, studietips/methodes in het algemeen zijn altijd welkom!
70-290 gaat over accounts aanmaken, wachtwoorden wijzigen , heb je ook al eens op www.examcollection.com gekeken in het forum gedeelte?
Anoniem: 79417
Nog niet, zal ik doen. Heb overigens zelf alleen ervaring met het gebruik van AD etc vanuit mijn support-functie. Nog nooit iets vanaf nul op hoeven zetten oid... ben ik dan gehandicapped met dit examen?
Nee hoor, ik doe zelf ook helpdesk en als je daar wel is een account hebt aangemaakt via de ad of een ww hebt gereset kom je een heel eind.Anoniem: 79417 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:17:
Nog niet, zal ik doen. Heb overigens zelf alleen ervaring met het gebruik van AD etc vanuit mijn support-functie. Nog nooit iets vanaf nul op hoeven zetten oid... ben ik dan gehandicapped met dit examen?
Volgens mij was 290 bij mij vooral WSUS... was toen wel goed te doen...
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
wsus is 70-291 dat leer ik nukw_nl schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:23:
na mijn laatste examen mag ik verder met de volgende examens, 70-648 70-643 70-620 en 70-647 ik heb de 70-620 al gedaan in mijn mcsa2003+m.
Welke titel krijg ik als ik de andere examens gehaald heb?
Welke titel krijg ik als ik de andere examens gehaald heb?
Ja daar had ik ook allemaal vragen over, terwijl het in me video cursus niet behandeld werd ik het nog nooit gebruikt heb...kw_nl schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:23:
Gelukkig wel gehaald
Morgen als laatste de 297 dan ben ik MCSE, wish me luck boys 
Dan snel de upgrade gaan doen maar naar 2008, anders blijf ik nooit bij
Dan snel de upgrade gaan doen maar naar 2008, anders blijf ik nooit bij
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
@ Donnie, suc6 en laat ff weten wat het geworden is.
Anoniem: 105569
MS is helemaal geil op WSUS. Ook bij diverse Windows 2008 examens blijft dat steeds weer voorbij komen.
Klopt maar als je het goed inricht (wat niet moeilijk is) is het een mooi gratis product.Anoniem: 105569 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:55:
[...]
MS is helemaal geil op WSUS. Ook bij diverse Windows 2008 examens blijft dat steeds weer voorbij komen.
Maak er zelf ook gebruik van.
Richt regelmatig test servers/werkstations in en die zijn dan snel up to date.
70-652 wil ik ook nog gaan doen.loewie-643- schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:04:
Gisteren mijn TS: Windows Server Virtualization, Configuring 70-652 behaald en de vaart zit er lekker in. Had ik in heel 2008 maar 2 examens gedaan, dit jaar kom ik in totaal uit op 10. Dat is dan het behalen van mijn mcsa ergens in mei, daarna volgde mcse in juli/augustus. Tussendoor nog even 70-400 scom gedaan en nu rest mij nog 70-647 voor mcitp ent. admin over twee weken, vervolgens gaan we door met 70-680 win 7 en 70-403 scvmm in december. Daarna Itil en dan ben ik wel even klaar met MS en ga ik me orienteren op de vmware examens. 70-402 sccm haal ik dan nog wel ergens voor de fun om volledig system center gecertificeerd te zijn wat betreft het operationele gedeelte.
Moeilijk?
Komen er vernieuwende dingen aanbod?
Dit jaar ook 10 examens gedaan, wel ff genoeg voor dit jaar.
Volgend jaar weer verder.
MCITP EMA, SCCM, CCA, PowerFuse, App-V, VMWare.....
Ben nog wel ff zoet
Anoniem: 240727
Misschien een klein beetje off-topic, maar ik heb de afgelopen twee maanden een viertal SQL Server 2008 trainingen gevolgd.
Nu kreeg ik bij iedere training een gratis NFS SQL Server 2008 Standard met 1 CAL gratis, iemand hier ervaring mee?
Mag deze ook in productie worden genomen? (bijvoorbeeld webserver/hosting?)
Het is blijkbaar een Microsoft promotieactie.
Nu kreeg ik bij iedere training een gratis NFS SQL Server 2008 Standard met 1 CAL gratis, iemand hier ervaring mee?
Mag deze ook in productie worden genomen? (bijvoorbeeld webserver/hosting?)
Het is blijkbaar een Microsoft promotieactie.
NFS = Not For Sale??? Voor intern gebruik? Net als de technet keys?
[ Voor 52% gewijzigd door jjbstolk op 06-11-2009 08:58 ]
70-652 vond ik een van de makkelijkste examens .... samen met Virtual Machine Manager. Ook heeeel veel overlap tussen deze twee.
Beetje off-topic, maar eh...NFS=not for resale...met andere woorden : Je mag je schijfje niet verkopen.jjbstolk schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:58:
NFS = Not For Sale??? Voor intern gebruik? Net als de technet keys?
Is idd een leuk gratis product. Maar ik heb daar nog even vraagje over. als jullie beheerders updates binnen halen. test je dan je updates of kijk je online wat de update doet?fonias schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:52:
[...]
Klopt maar als je het goed inricht (wat niet moeilijk is) is het een mooi gratis product.
Maak er zelf ook gebruik van.
Richt regelmatig test servers/werkstations in en die zijn dan snel up to date.
Was laatst op cursus en ik was de enige die z'n updates elke keer doorloopt om te checken of er bekende problemen zijn en ze eerst test. Kost een hoop tijd maar als je server na een update (en meestal installeer je er meerdere) problemen geeft ben je ook niet blij. Ben benieuwd hoe jullie dat doen.
Greetz,
LenTheMan
[ Voor 44% gewijzigd door lentheman1 op 06-11-2009 11:20 ]
ben niet gek, ik ben een koekie!
Online kijken, niet METEEN installeren (2 weken later of meer), applicatiebeheerders laten controleren op known issues, bij vmware machines snapshots maken vantevoren, backups goed controleren, inspelen in volgorde op test dev acceptatie productie met genoeg tijd om issues te constateren en go/no go per omgeving te beslissen.
Daarnaast is de kans met alleen critical/security updates ook kleiner op (applicatie) issues dan dat je ook versie en feature updates/upgrades installeert.
Service packs bijvoorbeeld zijn bij ons een apart proces.
PS: Ik heb het nu over het patchen van een server omgeving met veel verschillende windows versies en vele verschillende en vaak ook business critical applicaties. Bij andere omgevingen kan een andere aanpak beter zijn.
Daarnaast is de kans met alleen critical/security updates ook kleiner op (applicatie) issues dan dat je ook versie en feature updates/upgrades installeert.
Service packs bijvoorbeeld zijn bij ons een apart proces.
PS: Ik heb het nu over het patchen van een server omgeving met veel verschillende windows versies en vele verschillende en vaak ook business critical applicaties. Bij andere omgevingen kan een andere aanpak beter zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door punisher007 op 06-11-2009 12:01 ]
Ik denk dat het ook afhangt van de grootte van het bedrijf. Heb je een test omgeving beschikbaar met alle applicaties die in productie gebruikt worden zodat je van te voren een update kan uit testen. Heb je vervolgens een pilot groep beschikbaar waar de update uitgerold kan worden om te zien of er geen problemen in de productie ontstaan waarna je de update bedrijfswijd kan uitrollen.
Bij een kleine omgeving is zo'n volledige test procedure vaak te tijdrovend (als er uberhaupt budget en testers voor zijn) en kan je beter de eventuele "brandjes" blussen die ontstaan door een update. Dit zal je echter per organisatie moeten bekijken.
Hier wordt trouwens alles eerst in een lab omgeving gestest, vervolgens uitgerold naar een staging omgeving, om daarna na alle goedkeuringen er voor te hebben gekregen in productie komt. Dit heeft wel als nadeel dat een update vaak pas veel later wordt uitgerold dan dat deze is uitgekomen.
Bij een kleine omgeving is zo'n volledige test procedure vaak te tijdrovend (als er uberhaupt budget en testers voor zijn) en kan je beter de eventuele "brandjes" blussen die ontstaan door een update. Dit zal je echter per organisatie moeten bekijken.
Hier wordt trouwens alles eerst in een lab omgeving gestest, vervolgens uitgerold naar een staging omgeving, om daarna na alle goedkeuringen er voor te hebben gekregen in productie komt. Dit heeft wel als nadeel dat een update vaak pas veel later wordt uitgerold dan dat deze is uitgekomen.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ok, duidelijk maar jullie zijn het met me eens dat het vreemd is dat men zonder ook maar te testen of online info in te winnen gewoon maar kiezen voor downloaden en installeren.
En op m'n cursus zaten echt jongens die bij multinationals werkten en overheid, banken etc.
M'n cursusleider was het volledig met me eens. Die vond het ook maar raar.
En op m'n cursus zaten echt jongens die bij multinationals werkten en overheid, banken etc.
M'n cursusleider was het volledig met me eens. Die vond het ook maar raar.
ben niet gek, ik ben een koekie!
Weet iemand of in die Family Pack ook de 32 en 64 bit versie zit?
Ik ben MCSE mannenracoon schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:06:
@ Donnie, suc6 en laat ff weten wat het geworden is.
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Eh..ik zeg verkeerde topic?Martijn85 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:23:
Weet iemand of in die Family Pack ook de 32 en 64 bit versie zit?
congratsDonnie schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:46:
[...]
Ik ben MCSE mannenHeb 70-297 gehaald vandaag, vond hem super moeilijk maar gelukkig toch net aan gehaald
(750 punten) tja het is voldoende dus deze is ook binnen!
Nee niet echt, het draait om hyper-v in combinatie met scvmm en het standaard virtuele stuff, moet je een clone maken, of iets anders. bij een enkele vraag moet je bepalen of een virtuele machine een fixed disk of differencing disk etc. noem maar op. Ik vond het vrij makkelijk om eerlijk te zijn.fonias schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:55:
[...]
70-652 wil ik ook nog gaan doen.
Moeilijk?
Komen er vernieuwende dingen aanbod?
Microsoft is heel erg system center aan het promoten en dat was wel te merken in dit examen
Weet er iemand of er in de mcsa2003 upgrade naar mcitp 2008 ea examens ook sims zitten?
ik ben in het hele 2008 traject geen 1 sim tegengekomen, volgens mij moet je 647 en 649 sowieso hebben he? daar zitten dus geen sims in.racoon schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:22:
Weet er iemand of er in de mcsa2003 upgrade naar mcitp 2008 ea examens ook sims zitten?
Netjes man...Donnie schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:46:
[...]
Ik ben MCSE mannenHeb 70-297 gehaald vandaag, vond hem super moeilijk maar gelukkig toch net aan gehaald
(750 punten) tja het is voldoende dus deze is ook binnen!

Eh.....toen ik de examens deedt ehh.....in januari 2008 niet....hoe het nu is.....pff...geen idee!racoon schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:22:
Ik heb je ingehaald, ben al sinds 3 maanden MCSERed Boll schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:11:
[...]
Netjes man...Nu moet ik ook...
Heb geen zin om achter te blijven...
Paar weken terug nog steeds niet.TheVMaster schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:04:
[...]
Eh.....toen ik de examens deedt ehh.....in januari 2008 niet....hoe het nu is.....pff...geen idee!
Als er simulatie in zit, begon het niet met 70- geloof ik.
De beta examen registraties voor Windows Mobile 6.5 zitten eraan te komen trouwens. Volgens de mail die ik kreeg begint registration op 11-11-2009 dus hou http://blogs.technet.com/betaexams/default.aspx en de microsoft learning blog in de gaten.
Heb hem inderdaad ook mogen ontvangen.. Er zal echter pas vanaf 13 november over gerept gaan worden: please do not blog or otherwise post this beta code until 11/13/09 to increase the likelihood a seat will be available.
punisher007 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 08:30:
De beta examen registraties voor Windows Mobile 6.5 zitten eraan te komen trouwens. Volgens de mail die ik kreeg begint registration op 11-11-2009 dus hou http://blogs.technet.com/betaexams/default.aspx en de microsoft learning blog in de gaten.
klopt de lab based exams hebben een ander nummer (81 meen ik )punisher007 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 07:04:
Als er simulatie in zit, begon het niet met 70- geloof ik.
de 70-640 bv is al niet meer te doen in nederland
A wise man's life is based around fuck you
Lab-based is overigens geen simulatie, maar The Real Thing... een echte Virtual PC. Dus ook met alles erop en eraan, niet als een simulatie maar een deel.
No production networks were harmed during this posting
Op http://www.microsoft.com/...ification/mcitp.aspx#tab2 staan nog steeds de 70-xyz examens vermeld. Waar haal je vandaan dat dat niet meer kan in Nederland?Powershell schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 08:59:
[...]
klopt de lab based exams hebben een ander nummer (81 meen ik )
de 70-640 bv is al niet meer te doen in nederlandje moet nu de 81 series doen. (of je moet goed in chinees zijn, want in die taal kan het nog wel
)
Je kunt 70-640 in NL nog steeds inderdaad wél doen, maar dan zul je het examen in het Duits of in het Frans moeten doen, de engelstalige is uit de selectielijst bij Prometric verdwenen.alm schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:56:
[...]
Op http://www.microsoft.com/...ification/mcitp.aspx#tab2 staan nog steeds de 70-xyz examens vermeld. Waar haal je vandaan dat dat niet meer kan in Nederland?
Ach onze tweakers vrienden mogen de info toch wel hebben, de beta code heb ik niet gepostNightMare schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 08:53:
Heb hem inderdaad ook mogen ontvangen.. Er zal echter pas vanaf 13 november over gerept gaan worden: please do not blog or otherwise post this beta code until 11/13/09 to increase the likelihood a seat will be available.
[...]
Voor degenen (zoals ik) die geen windows mobile 6.5 telefoon hebben en toch wat willen testen, hier kun je de windows mobile 6.5 SDK downloaden: http://www.microsoft.com/...010e085a6e&displaylang=en
[ Voor 22% gewijzigd door punisher007 op 07-11-2009 11:45 ]
Jazeker, maar nu even een studie pauze hoor, heb in 3 weken 294 en 297 gedaan en heb in december nog een week Citrix trainingshadowman12 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:06:
[...]
Ik heb je ingehaald, ben al sinds 3 maanden MCSE. Ga je ook door naar MCTIP?
als alles goed gaat ben ik eind volgende week mcsa+m, daarna ga ik door voor mcitp omdat ik de 70-620 al heb hoef ik er nog maar 3 te doen.
Kan ik met een willekeurige beginnen of is het verstandiger een volgorde aan te houden.
Het betreft de 70-648
70-643
70646 en de 70-620 heb ik al gehaald met de mcsa+m, het liefst zou ik met de makkelijkste beginnen en de moeilijkste als laatste willen doen.
Kan ik met een willekeurige beginnen of is het verstandiger een volgorde aan te houden.
Het betreft de 70-648
70-643
70646 en de 70-620 heb ik al gehaald met de mcsa+m, het liefst zou ik met de makkelijkste beginnen en de moeilijkste als laatste willen doen.
[ Voor 27% gewijzigd door racoon op 09-11-2009 07:36 ]
Ik denk dat je het beste 648 als eerste kunt doen, ik heb 649 gedaan, en 648 is maar een deel daarvan. Ik vond 649 heel goed te doen. Dan zou ik pas 643 doen, hoewel het an sich niet zo veel uitmaakt.
ga me inderdaad na het behalen van 70-291 maar is richten op de 648.
Komende woensdag heb ik mijn 7083-640 examen, Configuring AD. Ben erg benieuwd wat het gaat brengen. Het wordt mijn 4e MS examen (620, 643, 642), maar zag dat het nu een lab-examen was ipv theorie. De eerste 3 examens zijn me goed afgegaan (alleen 642 net onder de 800, maar dat onderwerp ligt me minder), dus hopelijk deze ook.
Ik lees op internet toch gemengde reacties over het 83-640 examen. Met name de betrouwbaarheid van de labs schijnt niet super te zijn, maar de meeste reacties zijn wel al wat ouder hiervan. Hopelijk hebben ze het wel onder controle nu. Zijn er nog mensen die recent het 83-640 examen hebben gedaan?
Ik lees op internet toch gemengde reacties over het 83-640 examen. Met name de betrouwbaarheid van de labs schijnt niet super te zijn, maar de meeste reacties zijn wel al wat ouder hiervan. Hopelijk hebben ze het wel onder controle nu. Zijn er nog mensen die recent het 83-640 examen hebben gedaan?
woei 646 binnen, heb MCITP:SA nu compleet, nu alleen 747 nog ff doen for EA
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
hoe vond je 646 vergeleken met een mcsa examen?Hans.Solo schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:11:
woei 646 binnen, heb MCITP:SA nu compleet, nu alleen 747 nog ff doen for EA
Heb jammergenoeg nooit mcsa mogen meemaken, ben qua certificering pas aan de slag gegaan nadat MS alles naar MCITP had overgezet, heb dus niet echt een referentie kader.racoon schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:12:
[...]
hoe vond je 646 vergeleken met een mcsa examen?
Kan je wel vertellen dat 646 lesmateriaal echt OERSAAI was, echt allemaal dingen in de trant van installeer die en die server role maar even, kijk wat je kan aan/uit vinken, en gooi er maar weer af.
En dat was dus duidelijk te merken in de examen vragen, echt allemaal domme opdreun vragen om het zomaar te zeggen.
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
Ik heb afgelopen dinsdag de 83-640 gedaan. Was een ramp...Entity schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:56:
Komende woensdag heb ik mijn 7083-640 examen, Configuring AD. Ben erg benieuwd wat het gaat brengen. Het wordt mijn 4e MS examen (620, 643, 642), maar zag dat het nu een lab-examen was ipv theorie. De eerste 3 examens zijn me goed afgegaan (alleen 642 net onder de 800, maar dat onderwerp ligt me minder), dus hopelijk deze ook.
Ben dan wel geslaagd met 766 punten, maar de verbinding met Seattle kon eerst niet opgebouwd worden en daarna klapte de verbinding er verscheidene malen uit, terwijl de tijd wel doorliep. Als de verbinding wel werkte was deze zo traag als de spreekwoordelijke dikke stront.
Uiteindelijk slechts 6 van de 10 opdrachten kunnen doen.
De 30 vragen zijn nog op de oude manier en dat functioneerde feilloos.
Ik mocht het examen gratis overdoen op een andere dag, ik heb echter bedankt omdat ik het examen uiteindelijk toch gehaald heb.
[ Voor 6% gewijzigd door rtnet op 09-11-2009 15:43 ]
Klinkt niet echt hoopgevend
Hopelijk gaat het woensdag wel goed.
Logisch dat je het niet opnieuw hebt gedaan, gehaald is gehaald zou ik zeggen, maar geeft geen fijn gevoel op deze manier.
Logisch dat je het niet opnieuw hebt gedaan, gehaald is gehaald zou ik zeggen, maar geeft geen fijn gevoel op deze manier.
Ik kon gelukkig m'n hart luchten toen ik na het examen gevraag werd om deel te nemen aan een enquetteEntity schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:50:
Klinkt niet echt hoopgevendHopelijk gaat het woensdag wel goed.
Succes in ieder geval!
p.s. Voor de mensen die hun Prometric examens in Zwolle doen: Prometric is sinds een week verhuisd van de Koggelaan (Open Universiteit) naar het Stadionplein 12 (Stadion FC Zwolle).
ik las het, moest van het weekend ff zoeken dacht dat ze in het gebouw van landstede/isentials zitten maar zeker weten doe ik het niet.
Correct, nieuw gebouw aan de achterkant van het stadion, naast een grote speelgoedwinkel.racoon schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:59:
ik las het, moest van het weekend ff zoeken dacht dat ze in het gebouw van landstede/isentials zitten maar zeker weten doe ik het niet.
Dank je!!rtnet schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:58:
[...]
Ik kon gelukkig m'n hart luchten toen ik na het examen gevraag werd om deel te nemen aan een enquette![]()
Succes in ieder geval!
p.s. Voor de mensen die hun Prometric examens in Zwolle doen: Prometric is sinds een week verhuisd van de Koggelaan (Open Universiteit) naar het Stadionplein 12 (Stadion FC Zwolle).
Ik ga de 27e 70-649 doen, maar dan had ik dus mooi op de verkeerde plek gestaan....

Iets wat mij dus overkwam. terwijl ik de reservering al voor de verhuizing had gedaan en Prometric verzuimde een adreswijziging door te geven. Gelukkig was ik ruimschoots op tijd op de Koggelaan en had ik dus genoeg tijd om bij het Stadionplein te komen.Dank je!!![]()
Ik ga de 27e 70-649 doen, maar dan had ik dus mooi op de verkeerde plek gestaan....
Succes!
Hoe gaat het eigenlijk bij de jullie examencenters als je te vroeg bent? Ik moet minimaal een uur rijden voor de dichtsbijzijnde (Rotterdam of Eindhoven) en calculeer altijd erg ruim ivm files enzo. Meestal kan ik, als ik een half uur (of zelfs een uur) te vroeg ben wel gelijk beginnen, dat is wel fijn. Bij de examencentra waar ik tot nu toe ben geweest, was het ook altijd erg rustig, telkens hooguit 2 anderen die met examens bezig waren . Is dat overal zo?
Ik ben altijd te vroeg, kan altijd eerder beginnen, is geen enkel probleem. Dit was bij Global Knowledge Zoetermeer en Nieuwegein het geval. Meestal plan ik op donderdag om 12u en kom ik rond half 12 binnenzetten, maar ik kan dan altijd gelijk beginnen.Entity schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:04:
Hoe gaat het eigenlijk bij de jullie examencenters als je te vroeg bent? Ik moet minimaal een uur rijden voor de dichtsbijzijnde (Rotterdam of Eindhoven) en calculeer altijd erg ruim ivm files enzo. Meestal kan ik, als ik een half uur (of zelfs een uur) te vroeg ben wel gelijk beginnen, dat is wel fijn. Bij de examencentra waar ik tot nu toe ben geweest, was het ook altijd erg rustig, telkens hooguit 2 anderen die met examens bezig waren . Is dat overal zo?
Volgens mij kan je de lab-based examens niet eerder beginnen (81-640 bv). Er is een sessie gereserveerd op je virtual pc ergens in een datacenter, en die is alleen beschikbaar op jouw tijd.
No production networks were harmed during this posting
Weet je ook zo welke verdieping ze zitten, dacht dat isentials/landstede op 2e zittenrtnet schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:01:
[...]
Correct, nieuw gebouw aan de achterkant van het stadion, naast een grote speelgoedwinkel.
Ik ben al een tijdje bezig (sinds augustus) voor mcsa 2003, inmiddels heb ik 70-290 (857 punten) en 70-291 (810 punten) behaald. Vorige week heb ik mijn 1e cursusdag van exchange 2003 gehad en over 2 weken weer heb ik 2 volle dagen.. wil deze maand nog even gauw 70-270 halen 
Volg btw een traject bij @The Academy
Volg btw een traject bij @The Academy
70-284 is makkelijk had er ruim 900 punten voor, mocht je er iets over willen weten mag je me een dm sturen.
Thanxracoon schreef op maandag 09 november 2009 @ 20:02:
70-284 is makkelijk had er ruim 900 punten voor, mocht je er iets over willen weten mag je me een dm sturen.
Maar nu eerst het boek doornemen

Heb in Zoetermeer ook deze ervaring, boek mijn examens altijd om 9uur sochtends, kom je een keer aanzetten om half9 is dat geen probleem en kan je gelijk starten.chratnox schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:50:
[...]
Ik ben altijd te vroeg, kan altijd eerder beginnen, is geen enkel probleem. Dit was bij Global Knowledge Zoetermeer en Nieuwegein het geval. Meestal plan ik op donderdag om 12u en kom ik rond half 12 binnenzetten, maar ik kan dan altijd gelijk beginnen.
Laast was ik een keer 45min te laat ivm een ongeluk op de A12, ook dat was geen enkel probleem.
AS maandag ga ik de 70-647 doen, iemand nog handige tips?
[ Voor 4% gewijzigd door Eximius op 11-11-2009 07:16 ]
Het lijkt erop dat het HDI Requirement voor examen 70-685 mogelijkerwijs gaat vervallen, op zich logisch, omdat je hier in Europa er nul komma niks mee kunt.
I can confirm Erwin's comments regarding MCITP: EDST7. Exams 680 and 685 absolutely will be requirements for this certification. Additional requirements or options are still being finalized. As such I cannot confirm, or even comment on, the final requirements until they are ... well ... final.
I understand that's not a great answer at this point. As soon as we get t's crossed and i's dotted we will post the full Windows 7 certification paths.
Walter Boyd
Senior Product Manager
ITPro Certifications
Born to Learn.
I can confirm Erwin's comments regarding MCITP: EDST7. Exams 680 and 685 absolutely will be requirements for this certification. Additional requirements or options are still being finalized. As such I cannot confirm, or even comment on, the final requirements until they are ... well ... final.
I understand that's not a great answer at this point. As soon as we get t's crossed and i's dotted we will post the full Windows 7 certification paths.
Walter Boyd
Senior Product Manager
ITPro Certifications
Born to Learn.
Nee geen tips, wel succes ik ga hem volgende week dinsdag doen en dat is tevens mijn laatste voor MCITP Enterprise AdminEximius schreef op woensdag 11 november 2009 @ 07:16:
[...]
AS maandag ga ik de 70-647 doen, iemand nog handige tips?
Klopt, de labbased (83-xxx) examens kun je niet eerder beginnen dan op het gereserveerde tijdstip (wel later)paella schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:01:
Volgens mij kan je de lab-based examens niet eerder beginnen (81-640 bv). Er is een sessie gereserveerd op je virtual pc ergens in een datacenter, en die is alleen beschikbaar op jouw tijd.
Dat is vaag, ik was vanochtend ruim een half uur te vroeg en kon toch direct aan 83-640 beginnen...
Examen zelf ging wel aardig, de labs (2 stuks) waren goed te doen, de 30 theorievragen zaten wel lastige tussen (Certification Services ligt mij niet zo), maar heb er wel een goed gevoel bij. Helaas ging het afsluiten niet helemaal goed: hij heeft geen uitslag laten zien
Mensen van het examencentrum dus bellen met Prometric, als het goed is, krijg ik per mail uitslag nu...
Nu log ik in bij Prometric en zie ik bij Exam Status "Passed" staan. Ik neem aan dat dit betekent dat ik het gehaald heb (en niet dat het inhoudt dat het examen in het verleden plaatsvond)? Ik wacht nog even voorzichtig het mailtje af, ben ook wel benieuwd naar m'n score namelijk. Wel erg vervelend dit zeg
Overigens gingen de labs redelijk probleemloos. Alleen 1 ding ging fout: ik switchte iets te snel tussen 2 VM's, waardoor de hele testapplicatie zeker 2 minuten niet reageerde... Ik vreesde het ergste, maar daarna ging hij wel gewoon verder gelukkig!
Examen zelf ging wel aardig, de labs (2 stuks) waren goed te doen, de 30 theorievragen zaten wel lastige tussen (Certification Services ligt mij niet zo), maar heb er wel een goed gevoel bij. Helaas ging het afsluiten niet helemaal goed: hij heeft geen uitslag laten zien
Nu log ik in bij Prometric en zie ik bij Exam Status "Passed" staan. Ik neem aan dat dit betekent dat ik het gehaald heb (en niet dat het inhoudt dat het examen in het verleden plaatsvond)? Ik wacht nog even voorzichtig het mailtje af, ben ook wel benieuwd naar m'n score namelijk. Wel erg vervelend dit zeg
Overigens gingen de labs redelijk probleemloos. Alleen 1 ding ging fout: ik switchte iets te snel tussen 2 VM's, waardoor de hele testapplicatie zeker 2 minuten niet reageerde... Ik vreesde het ergste, maar daarna ging hij wel gewoon verder gelukkig!
Passed = geslaagd iddEntity schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:03:
Dat is vaag, ik was vanochtend ruim een half uur te vroeg en kon toch direct aan 83-640 beginnen...
Examen zelf ging wel aardig, de labs (2 stuks) waren goed te doen, de 30 theorievragen zaten wel lastige tussen (Certification Services ligt mij niet zo), maar heb er wel een goed gevoel bij. Helaas ging het afsluiten niet helemaal goed: hij heeft geen uitslag laten zienMensen van het examencentrum dus bellen met Prometric, als het goed is, krijg ik per mail uitslag nu...
Gelukkig, dat is een hele opluchting alvast 
Heb het boek van 70-647 inmiddels besteld, kan ik die binnenkort ook gaan doen om m'n MCITP Enterprise Admin te voltooien.
Heb het boek van 70-647 inmiddels besteld, kan ik die binnenkort ook gaan doen om m'n MCITP Enterprise Admin te voltooien.
Heeft 1 van jullie inmiddels al een score report gekregen van 71-662 of 71-685? Ik heb beiden behaald, maar nog niets binnengekregen qua score report... Ben wel benieuwd
Nope ook nog geen scores gekregen. Ben eigenlijk benieuwder of ik 71-686 heb gehaald
Score vind ik op zich minder spannend 
Trouwens voor degenen die een invite hebben gehad, je kunt nu bij prometric het examen boeken:
71-579: TS: Windows Mobile® 6.5, Configuring
71-580: TS: Windows Mobile® 6.5, Application Development
Trouwens voor degenen die een invite hebben gehad, je kunt nu bij prometric het examen boeken:
[ Voor 44% gewijzigd door punisher007 op 11-11-2009 18:26 ]
Nee dat is waar, maar ik ben gewoon benieuwd wat voor scores ik heb en wat voor gebieden ik nog aan moet/kan werkenpunisher007 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:52:
Nope ook nog geen scores gekregen. Ben eigenlijk benieuwder of ik 71-686 heb gehaaldScore vind ik op zich minder spannend
Anoniem: 136027
Nope hier ook nog geen score. Maar moet zeggen dat ik inderdaad ook meer zit te wachten op of ik 686 heb gehaald. Denk het niet trouwens, maar dat dacht ik van 685 eigenlijk ook
vanmorgen ook 83-640 gedaan.
Eerste keer lab 1 opstarten. KLAP. Nooit doen, reconnect. Maar geen reconnect.
Dus aan de bel getrokken.
Nou, 2x proberen op die pc door medewerker van instituut. No way. Nooit meer doen dus.
Andere ruimte, andere pc. Zelfde pand.
Daar direct doen en blijven doen. Snelheid viel me reuze mee. Net alsof je een trage RDP hebt.
Viel me dus echt mee. De vragen an sich ook wel. Alles wel te doen en de 30 mc's; tjah. Van die standaard weet vraagjes he.
IIG, MCITP server admin (642-646-640) achter de rug en de volg stap is SA.
[edit] o ja, score was 950.
Eerste keer lab 1 opstarten. KLAP. Nooit doen, reconnect. Maar geen reconnect.
Dus aan de bel getrokken.
Nou, 2x proberen op die pc door medewerker van instituut. No way. Nooit meer doen dus.
Andere ruimte, andere pc. Zelfde pand.
Daar direct doen en blijven doen. Snelheid viel me reuze mee. Net alsof je een trage RDP hebt.
Viel me dus echt mee. De vragen an sich ook wel. Alles wel te doen en de 30 mc's; tjah. Van die standaard weet vraagjes he.
IIG, MCITP server admin (642-646-640) achter de rug en de volg stap is SA.
[edit] o ja, score was 950.
[ Voor 6% gewijzigd door beerns op 13-11-2009 17:48 ]
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.