[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
ThinClientQ schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:21:
[...]

Nice, :)

Ik heb me geregistreerd, alleen staat er geen duidelijke omschrijving voor de beta examens. Hoe word je hiervan geupdate? Hoe registreer ik indien er een vrij is?

Edit: Ik ben bijna MCITP:EA + wat andere certificaten. Heeft het ook nog gevolgen als ik beta's doe?
Beta examens worden aan mensen die gecertificeerd zijn voorangekondigd via een bepaald programma van Connect, daarna verschijnen ze op dit blog. Als je jezelf hebt ingeschreven op dat connect programma ontvang in je e-mail een uitnodiging met alle details.

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 09-08-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 12:51
shadowman12 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:29:
[...]

Beta examens worden aan mensen die gecertificeerd zijn voorangekondigd via een bepaald programma van Connect, daarna verschijnen ze op dit blog. Als je jezelf hebt ingeschreven op dat connect programma ontvang in je e-mail een uitnodiging met alle details.
Top :) Ik krijg meldingen als er nieuwe blogposts zijn, dus afwachten en hopelijk kan ik t een keer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 07:56
Zijn er meer mensen die het opgevallen is dat de prometric website weer eens raar doet? Een certificate voor https issued door localhost.localdomain? Dat zijn beginnersfouten :)
En tevens valt het op dat ze weer erg traag zijn met het updaten van de exam results.

Overigens geld dat ook weer voor de MCP website. Resultaten duren dagen en dagen voordat deze verwerkt zijn. Ze zeggen wel dat het soms tot een paar weken kan duren, maar ik heb in 10 jaar tijd nog nooit meegemaakt dat het langer duurt dan 1-3 dagen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik gewoon erg ongeduldig ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat localhost.localdomain certificaat viel me ook al op ja, beetje knullig.... zeker iemand die zijn MCITP nog niet heeft? ;)

Maar updaten van exam results was bij mij vrij snel hoor. Donderdagochtend examen gehaald, maandag stond het op de site als Passed. Lijkt me snel genoeg, er zit immers nog een weekend tussen.

Ook de MCP-site had maandag het resultaat al op mijn transcript gezet.

Wat wel traag is, is de Certification Planner. Gisteren was het behaalde examen nog niet verwerkt in de Planner, vanochtend wel. Duurde dus bijna een week.

Nou ja, zo meteen om 10:00 uur ff mijn 642 gaan doen (was voor a.s. vrijdag geplanned, maar heb rescheduled).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 22:40
Outerspace schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:10:
Yeah,

vandaag een examen gepland (70-291) op de 26e van augustus. Al weer 1,5 jaar terug dat ik mijn laatste examen (70-290) heb gedaan, zal wel weer even wennen zijn haha. Ik ben benieuwd, elke avond nog maar even het boek doornemen.
Zou je me kunnen laten weten wat je ervaringen zijn? ik moet dit examen namelijk ook nog doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Succes, 291 was een bitch. Een van de weinige examens die ik niet in één keer gehaald heb (1e keer gezakt, 2e keer gehaald).

Nu is dit wel in 2004 geweest, ik weet niet of het examen tegenwoordig nog zo lastig is.

Zomaar uit belangstelling, geen kritiek oid: waarom doe je nog 2003-examens, en ga je niet meteen voor de 2008-examens?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
wildhagen schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 07:55:
Succes, 291 was een bitch. Een van de weinige examens die ik niet in één keer gehaald heb (1e keer gezakt, 2e keer gehaald).

Nu is dit wel in 2004 geweest, ik weet niet of het examen tegenwoordig nog zo lastig is.

Zomaar uit belangstelling, geen kritiek oid: waarom doe je nog 2003-examens, en ga je niet meteen voor de 2008-examens?
Ik vond 70-291 wel meevallen, ik vond 70-293 veel pittiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleyvdbrink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-06 10:05
Hoi allemaal,

Ik werk momenteel een 6 jaar in de IT, momenteel veel bezig met particulieren en te weinig zakelijk.
Dit terwijl zakelijk mij meer aanspreekt, zodoende ben ik van plan eerst mijn mcsa en daarna mcse te behalen.

Mijn vragen zijn echter:

Welke boeken kan ik het best bestellen en hoe ziet het examen eruit?
Wat voor type vragen kun je verwachten? (multi, open of case vragen)
Hoeveel vragen en hoeveel procent mag je onjuist hebben?

Heb zelf deze boeken in gedachte http://www.comcol.nl/detail/57933.htm

Iemand een tip waar ik mee uit de voeten kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 07:17:

Nou ja, zo meteen om 10:00 uur ff mijn 642 gaan doen (was voor a.s. vrijdag geplanned, maar heb rescheduled).
Zo, weer een examen down the drain: gehaald met 900 van 1000 punten :)

Stelde ook nu weer vrij weinig voor, hoewel het iets complexer was dan 640, had dan ook iets meer tijd nodig (35 minuten ipv 20 minuten, voor beide keren 40 vragen).

Volgende week maandag staat 643 op de planning, eind volgende week of begin van de week erna 647, en dan heb ik mijn MCITPEA binnen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:01

Entity

9000rpm

Proficiat wildhagen, mooie score :D

wesleyvdbrink: waarom nu nog met 2003 beginnen? Ik zou gelijk voor 2008 gaan, MCITP:SA heet de opvolger van MCSA. Daar is genoeg studiemateriaal van te vinden denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleyvdbrink
Dit omdat er aardig wat bedrijven zijn die nog steeds op 2003 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 22:40
wildhagen schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 07:55:

Omdat dit mijn laatste examen is voordat ik MCSA 2003 ben. Dan kan ik daarna makkelijk upgraden naar 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 19:45
Makkelijk in de zin van minder examens. Moeilijker in de zin dat je dan meerder examens in 1x doet met het upgrade examen :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:36
shadowman12 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:06:
[...]

Ik vond 70-291 wel meevallen, ik vond 70-293 veel pittiger.
Same here, met name omdat ik niet zoveel met clusters heb gedaan :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

wesleyvdbrink schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:45:
Dit omdat er aardig wat bedrijven zijn die nog steeds op 2003 draaien.
Klopt, maar er zullen er steeds meer overstappen op 2008. Juist met 2008 certificering heb je dus goede papieren om bedrijven hiermee te helpen :) Er zijn nog maar weinig bedrijven die nu nog 2003 servers aanschaffen. Tuurlijk, in het MKB gaat het misschien niet zo rap, maar met 2008 certificering is het niet zo dat je 2003 niet kent natuurlijk...

Persoonlijk vind ik het zonde van je tijd en geld om er nu nog aan te beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ben het wel met Entity eens, zou nu geen grote moeite meer in 2003 stoppen, tenzij je al heel dicht tegen een certificering aanzit (zoals drpeer_holland), dan is het natuurlijk wel lonend.

Als je helemaal aan het begin staat, zou ik meteen voor MCITP (EA/SA) gaan. Windows 2003 is inmiddels ook de jongste niet meer...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Na de vakantie begint ook mijn training voor het EA traject, zal mijn ervaringen/bevindingen hier posten :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleyvdbrink
Met werkgever ook over gehad en hij raad het zelf ook aan om 2008 te volgen.

Hebben jullie een voorkeur qua boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind de MS Press-boeken altijd wel goed eigenlijk.

Vroeger had je ook nog Sybex, maar vanaf 2003 vind ik die toch niet zo goed meer als ze vroeger (2000) waren...

Zelf gebruik ik overigens geen boeken, ik gebruik (via mijn werkgever) e-learning van Skillport, gecombineerd met gewoon werkervaring.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Ik heb al mijn examens gedaan met de MS Self Paced Training Kits, was wel te doen. Met andere boeken heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

drpeer_holland schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 07:48:
[...]

Zou je me kunnen laten weten wat je ervaringen zijn? ik moet dit examen namelijk ook nog doen...
Ik heb veel praktijk geoefend en dat kwam dus goed uit. Kreeg maar 26 MPC vragen en 14 simulatie.

Gehaald met 914 punten

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleyvdbrink
Entity en Wildhagen, bedankt voor jullie reacties.

Beide hadden het over dezelfde serie boeken, deze gaat ik bestellen.

Thanks!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:28
Entity schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:32:
[...]

Klopt, maar er zullen er steeds meer overstappen op 2008. Juist met 2008 certificering heb je dus goede papieren om bedrijven hiermee te helpen :) Er zijn nog maar weinig bedrijven die nu nog 2003 servers aanschaffen. Tuurlijk, in het MKB gaat het misschien niet zo rap, maar met 2008 certificering is het niet zo dat je 2003 niet kent natuurlijk...

Persoonlijk vind ik het zonde van je tijd en geld om er nu nog aan te beginnen...
mijn ervaring is juist dat het in het MKB juist wel snel gaat met adoptatie van nieuwere OS'sen. ik doe als sinds de release van 2008 alleen nog maar 2008 servers en dan ook direct 64bit (moet ook wel als je SBS2008 wilt gebruiken :P )

hoe groter het bedrijf des te trager. ik heb een grote multinational als klant die draait nog op win2000 op de domaincontrollers :F

A wise man's life is based around fuck you

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ach, bij een vorige opdrachtgever had men nog een stel NT4-dozen in produktie draaien.... en dat was nog begin dit jaar.

Ik mag dan wel MCSE-NT4 zijn, maar ik ben dat toch echt allemaal al weer vergeten (bewust verdrongen), moet toch echt weer ff nadenken als ik in NT4 iets als services etc wil bekijken. MMC? Wa's da? :P

Heb eigenlijk nog geen groot bedrijf meegemaakt dat al 2008-servers heeft draaien (produktie dan, wel als test/development etc). Bijna alles wat ik tegenkom is nog 2003 (incl R2) en ook 2000 word nog best wel gebruikt.

Virussen? Scan ze hier!

• Entity

Entity

9000rpm

Ik heb om eerlijk te zijn geen ervaring met echte MKB omgevingen. Kleinste omgeving waar ik tot nu toe in gewerkt heb, had al 100 clients, een volwaardige AD en in totaal al een stuk of 15 servers...

Verder doet het bedrijf waar ik voor werk vooral implementaties van nieuwe omgevingen bij middelgrote bedrijven, dus ik hoor van collega's vaak dat men weer met de nieuwste Win2k8R2/Exchange 2010/TMG2010 enzo bezig zijn, vandaar de opmerking :P

• Zwelgje
wildhagen schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:47:
Ach, bij een vorige opdrachtgever had men nog een stel NT4-dozen in produktie draaien.... en dat was nog begin dit jaar.

Ik mag dan wel MCSE-NT4 zijn, maar ik ben dat toch echt allemaal al weer vergeten (bewust verdrongen), moet toch echt weer ff nadenken als ik in NT4 iets als services etc wil bekijken. MMC? Wa's da? :P
nep NT4 mcse'er :P voor NT4 was gewoon een MMC te downloaden hoor :z

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Powershell schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:06:
[...]

nep NT4 mcse'er :P voor NT4 was gewoon een MMC te downloaden hoor :z
Weet ik, maar het is niet standaard :)

Standaard zat je met die ouderwetse Services-applet in het control panel enzo. Wat dat betreft is MMC toch echt wel een hele verbetering imho.

Virussen? Scan ze hier!

• ThinClientQ
Powershell schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:28:
[...]

mijn ervaring is juist dat het in het MKB juist wel snel gaat met adoptatie van nieuwere OS'sen. ik doe als sinds de release van 2008 alleen nog maar 2008 servers en dan ook direct 64bit (moet ook wel als je SBS2008 wilt gebruiken :P )

hoe groter het bedrijf des te trager. ik heb een grote multinational als klant die draait nog op win2000 op de domaincontrollers :F
Klant van mijn werkgever gebruikt nog Word, Excel en Acces 97. En we hebben het niet over een bedrijf met 100 of 1000 werknemer, zeg maar honderdduizenden. :+

_/-\o_

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
ThinClientQ schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:48:
[...]

Klant van mijn werkgever gebruikt nog Word, Excel en Acces 97. En we hebben het niet over een bedrijf met 100 of 1000 werknemer, zeg maar honderdduizenden. :+

_/-\o_
Hierzo Office 2000.. SQL 2000.. Lotus Notes |:(

Maar! Vernieuwing is er, gisteren toevallig de nieuwe omgeving al getest. Office 2010. SQL Server 2008, Microsoft Exchange :9~

• Turdie
ro3lie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:53:
[...]

Hierzo Office 2000.. SQL 2000.. Lotus Notes |:(

Maar! Vernieuwing is er, gisteren toevallig de nieuwe omgeving al getest. Office 2010. SQL Server 2008, Microsoft Exchange :9~
Op mijn vorige werk hadden we een server dat was NT 3.51. Zelf vind ik niet zo leuk om met die oudere producten te werken, ik werk het liefst met het nieuwste van het nieuwste.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 12-08-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Zo!

Voor mijn boeken heb ik een cd box gepakt (12cd box) en hier een covertje voor gebouwd! Misschien dat iemand anders toevallig dat ooit een keer wilt doen. (maar dat zal niet voorkomen denk ik) Maar alsnog voor de mede tweakers mijn covertje!

Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/1123/microsoftcdbox.png

Volledige size: Klik

Let op! Dit is dus voor een 12cd box en is dus langer als een normale cover. Zal waarschijnlijk niet op A4 passen.

Photoshop :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
ro3lie schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:43:
Zo!

Voor mijn boeken heb ik een cd box gepakt (12cd box) en hier een covertje voor gebouwd! Misschien dat iemand anders toevallig dat ooit een keer wilt doen. (maar dat zal niet voorkomen denk ik) Maar alsnog voor de mede tweakers mijn covertje!

[afbeelding]

Volledige size: Klik

Let op! Dit is dus voor een 12cd box en is dus langer als een normale cover. Zal waarschijnlijk niet op A4 passen.

Photoshop :*)
Hogere resolutie? HEBBEN!! HEBBEN!! HEBBEN!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:26
Afgelopen vrijdag het WSS 3.0 examen gedaan. Past goed in het opleidingstraject en de werkzaamheden in de praktijk waar ik in zit.

Examen was goed te doen. Uiteraard weer een paar instinkers waar ik in ben gestonken :o
Lastig om ervaringen te delen en ook te voldoeen aan de regels van Microsoft.

Volgende zal denk ik SQL 2008 (de beheerkant) gaan worden. Ik zag dat er nog geen specifiek Sql2008R2 traject was.

Dan maar het 70- 432 boek aanvullen met New Features from SQL 2008R2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Henkje.doc schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:07:
Afgelopen vrijdag het WSS 3.0 examen gedaan.[/url].
Proficiat ! :)

- - - -

Ik heb even een vraag voor alle heren hier, volgens mij hebben ro3lie, shadowman12 en powershell al veel ervaring erin. :)

Waarschijnlijk zal ik aankomende vrijdag mijn titel MCITP:EA titel hebben bemachtigd. Dan heb ik in totaal 6 certificaten behaald, het MCITP:EA tracject en 70-270 Windows XP. Ik ben student op het Koning Willem 1 College (ICT niv4), en heb over een jaar mijn diploma binnen.

Het behalen van certificaten wil ik proberen aan te houden in de toekomst. Welke certificaten zal ik behalen na mijn MCITP:EA titel? Het behalen van certificaten vind ik niet erg en de kosten zijn geen probleem. (Zelfstudie) Later zou ik graag het inrichten en beheren van servers en werkplekken willen doen.

Waar ik zelf aan dacht:
70-646 Pro: Windows Server 2008, Server Administrator
70-680 TS: Windows 7, Configuring

Daarna rustig werken aan een Exchange titel?
http://www.microsoft.com/...exchange-server.aspx#tab3

Zijn er tevens nog meer informatieve forums om dit soort zaken te bespreken?

Thnx for listening!! O+

* Overigens werkt de Certification Planner verschrikkelijk in Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

646 heeft niet zoveel zin als je 647 al hebt (en die moet je hebben voor je EA), daar zit namelijk alle stof ook al in.

680 kan je doen, is echt een eitje, hoef je nauwelijks voor te leren.

Verder kan je dan gaan voor SQL, SCCM (70-401), Exchange idd. Dat zijn toch wel de meer gangbare modules.

Ook kan je je MCITP nog verder uitbreiden, zoals MCITP:VA etc, wat zich vooral op Hyper-V richt. Dan moet je dus 70-669, 70-693 en één van de volgende twee doen: 70-652 of 70-659.

Zelf verwacht ik volgende week mijn EA ook te hebben (morgen 643, volgende week maandag 647), en dan ga ik eerst met 401 door (SCCM dus), daarna kijk ik denk ik naar Exchange ja.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 15-08-2010 18:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
wildhagen schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:42:
646 heeft niet zoveel zin als je 647 al hebt (en die moet je hebben voor je EA), daar zit namelijk alle stof ook al in.

Verder kan je dan gaan voor SQL, SCCM (70-401), Exchange idd. Dat zijn toch wel de meer gangbare modules.

Ook kan je je MCITP nog verder uitbreiden, zoals MCITP:VA etc, wat zich vooral op Hyper-V richt. Dan moet je dus 70-669, 70-693 en één van de volgende twee doen: 70-652 of 70-659.

Zelf verwacht ik volgende week mijn EA ook te hebben (morgen 643, volgende week maandag 647), en dan ga ik eerst met 401 door (SCCM dus), daarna kijk ik denk ik naar Exchange ja.
Werk je ook dagelijks met SCCM? Over drie weken na mijn vakantie ga ik ook op voor 70-647. Mijn baas wil ik dat sowieso 70-646 doe omdat ik veel beheer werk, en zelf heb ik ervoor gekozen om ook nog 70-647 te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 15-08-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

shadowman12 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:47:
[...]

Werk je ook dagelijks met SCCM? Over drie weken na mijn vakantie ga ik ook op voor 70-647. Mijn baas wil ik dat sowieso 70-646 doe omdat ik veel beheer werk, en zelf heb ik ervoor gekozen om ook nog 70-647 te doen.
Op dit moment doe ik helemaal niks met SCCM, heb er ook nog niet echt meegewerkt (wel een beetje met de voorloper ervan, SMS, maar dat is alweer jaren geleden).

Maar mijn werkgever (ik zit in de detachering) krijgt veel aanvragen voor klussen, waarbij SCCM-kennis c.q. certificering gevraagd word, dus vanuit die hoek ben ik gevraagd ook naar 401 te gaan kijken als ik mijn EA binnen heb. Sta ik niet onwelwillend tegenover, altijd goed om mijn kennis uit te breiden natuurlijk.

Exchange is een wens van mezelf, vind het interessante materie. SQL trekt mij bijvoorbeeld weer helemaal niet, vind het niet interessant, en mijn kennis is voldoende om dagelijks beheer van een SQL-server te kunnen doen, zonder daarvoor een certificering te halen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
wildhagen schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:42:

Het is wel mooi dat je WinXP - Vista en 7 op je transcript hebt staan vind ik persoonlijk :) En misschien is het certificaat weer handig voor in de toekomst?

SQL en SCCM heb ik nog teweinig ervaring in, dadelijk even wat informatie opzoeken. :)

Virtualisatie vind ik ook interessant, bedankt voor de tip! Alvast succes met je examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
wildhagen schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:59:
[...]

Op dit moment doe ik helemaal niks met SCCM, heb er ook nog niet echt meegewerkt (wel een beetje met de voorloper ervan, SMS, maar dat is alweer jaren geleden).

Maar mijn werkgever (ik zit in de detachering) krijgt veel aanvragen voor klussen, waarbij SCCM-kennis c.q. certificering gevraagd word, dus vanuit die hoek ben ik gevraagd ook naar 401 te gaan kijken als ik mijn EA binnen heb. Sta ik niet onwelwillend tegenover, altijd goed om mijn kennis uit te breiden natuurlijk.

Exchange is een wens van mezelf, vind het interessante materie. SQL trekt mij bijvoorbeeld weer helemaal niet, vind het niet interessant, en mijn kennis is voldoende om dagelijks beheer van een SQL-server te kunnen doen, zonder daarvoor een certificering te halen.
SCCM is een mooi product, maar kan ook best ingewikkeld zijn. SQL vind ik ook niks aan moest op mijn HBO het ook verplicht doen (normaliseren), en vond het oersaai. Moet je SQL doen van je werkgever?
SQL is trouwens wel handig om te hebben als basis want veel producten werken op basis van SQL (SCCM, SCOM).Ga je voor Exchange 2010, die wil ik ook over een tijdje gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alvast succes met je examens.
Tnx, jij ook natuurlijk! :)
shadowman12 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:08:
[...]

SCCM is een mooi product, maar kan ook best ingewikkeld zijn. SQL vind ik ook niks aan moest op mijn HBO het ook verplicht doen (normaliseren), en vond het oersaai. Moet je SQL doen van je werkgever?
Nee, hoef geen SQL te doen, mag min of meer zelf bepalen (tot op zeker hoogte) wat ik na 401 doe, en dat gaat vermoedelijk dus Exchange worden.

Daarna stop ik ff met MS en ga ik door met Citrix, wil mijn CCEE nog gaan halen (ben nu CCA). Ook mijn VMware moet ik nog ff upgraden (ben nu VCP op 3.5, wil dus naar 4.1 toe).
SQL is trouwens wel handig om te hebben als basis want veel producten werken op basis van SQL (SCCM, SCOM).Ga je voor Exchange 2010, die wil ik ook over een tijdje gaan doen.
Klopt, SQL word als basis wel gebruikt, maar daarvoor is mijn praktische kennis meer dan toereikend, dat is geen probleem.

Ik ga wel meteen voor Exchange 2010 ja, heeft weinig zin om nu nog met 2007 te beginnen vermoed ik.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 15-08-2010 19:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jeuh, 643 net gehaald, met 907 punten. Stelde weinig voor. Maandag nog ff 647, en dan heb ik die alvast binnen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
wildhagen schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:59:
Jeuh, 643 net gehaald, met 907 punten. Stelde weinig voor. Maandag nog ff 647, en dan heb ik die alvast binnen.
Gefeliciteerd. Laat even weten hoe 70-647 was als je hem hebt gedaan ben wel benieuwd aangezien ik hem binnenkort zelf ook ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
@wildhagen

Gefeliciteert! :)
Wat betreft SQL ligt het er aan hoever je wilt gaan.
Op kantoor moet ik binnen mijn functie af en toe ad-hoc query's maken. Dan is het makkelijk is je je een beetje kan redden, echter de complete (ontwikkel) kant wil ik niet op, juist meer de beheerkant en inrichting van SQL.

Heb mezelf al sinds het begin afgeleerd om de SQL Designer te gebruiken en juist alleen maar een Query Window. Ken je binnen no-time een datamodel :P

Heb zelfs al even lopen rommelen met DTS binnen SQL2008R2. Grappig om te zien dat het nog aan de praat te krijgen is, maar verstandiger is om de ontwikkelaar lief aan te kijken en een RFC in te dienen voor SSIS.

[ Voor 1% gewijzigd door Henkje.doc op 16-08-2010 18:28 . Reden: felicitatie (henk.. ga nou eens lezen...) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:36
Wat betreft SQL erg herkenbaar. Een voorbeeldje bij ons is bijvoorbeeld WSUS. Ik wil hier bepaalde rapporten uit krijgen, maar ingebouwd zit dit allemaal niet. Met SQL kun je dan toch het rapport krijgen dat je wil.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Newpowerr schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 00:08:
Zijn er meer mensen die het opgevallen is dat de prometric website weer eens raar doet? Een certificate voor https issued door localhost.localdomain? Dat zijn beginnersfouten :)
En tevens valt het op dat ze weer erg traag zijn met het updaten van de exam results.

Overigens geld dat ook weer voor de MCP website. Resultaten duren dagen en dagen voordat deze verwerkt zijn. Ze zeggen wel dat het soms tot een paar weken kan duren, maar ik heb in 10 jaar tijd nog nooit meegemaakt dat het langer duurt dan 1-3 dagen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik gewoon erg ongeduldig ben :)
Kan dit nu ook nog bevestigen. Bij het vorige examen was het in enkele dagen geregelt en nu nog niet.
Certificaatissue is wel erg slordig idd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefeloef
  • Laatst online: 18-07-2023
Ben op dit moment bezig met 70-680. Over een paar weken maar eens examen doen!

Oefenexamens gaan goed. Enige wat nog niet echt wil lukken zijn vragen over WinPE.

Nog even door leren en ik heb over een tijdje mijn eerste Microsoft Certificaat! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Spetertje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:23:
Ben op dit moment bezig met 70-680. Over een paar weken maar eens examen doen!

Oefenexamens gaan goed. Enige wat nog niet echt wil lukken zijn vragen over WinPE.

Nog even door leren en ik heb over een tijdje mijn eerste Microsoft Certificaat! :*)
Windows PE, wat is daar moeilijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefeloef
  • Laatst online: 18-07-2023
shadowman12 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:41:
[...]

Windows PE, wat is daar moeilijk aan?
Tsjah geen idee. Ligt mij blijkbaar niet zo.

• ro3lie
Spetertje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:54:
[...]

Tsjah geen idee. Ligt mij blijkbaar niet zo.
Even er mee spelen helpt ook veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Er is nu een actie bij Microsoft via Prometic.
Microsoft Certification Exam Packs include:
• Buy 2-exam pack, get 15 percent off and Second Shots on every exam in pack
• Buy 3-exam pack, get 15 percent off and Second Shots on every exam in pack
• Buy 4-exam pack, get 20 percent off and Second Shots on every exam in pack
• Buy 5-exam pack, get 20 percent off and Second Shots on every exam in pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Zijn er wat handige tips en tricks om IPv6 onder de knie te krijgen.
Ik ben op dit moment bezig met 70-648/649, maar ik krijg het eerste hoofdstuk niet echt lekker onder de knie met IPv6.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
ik heb zelf dit boek gekocht: http://www.microsoft.com/...spx?ID=11607&locale=en-us

[ Voor 52% gewijzigd door Zwelgje op 20-08-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
MdO82 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:45:
Zijn er wat handige tips en tricks om IPv6 onder de knie te krijgen.
Ik ben op dit moment bezig met 70-648/649, maar ik krijg het eerste hoofdstuk niet echt lekker onder de knie met IPv6.
Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag:

Ik heb 70-649 zelf gedaan en in dit examen heb ik geen enkele IPv6 vraag gezien, focus je er dus niet al te erg op. Je zult misschien een IPv6 adres moeten herkennen, maar je hoeft er absoluut niet mee te gaan rekenen was mijn ervaring.

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 20-08-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
De methode snap ik al een beetje van IPv6.

Maar ik zat de hele tijd te hikken op het hoofdstuk :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Enige wat ik op examens over IPv6 heb gezien is dat je moet weten hoe je kan bridgen/tunnellen met IPv6 (denk aan Teredo, 6to4 etc), en dat je het verschil tussen een site-local en link-local adres moet kennen.

In 4 examens heb ik in totaal 3 vragen over IPv6 (of interactie tussen IPv6 en IPv4) gezien.

Verwacht nu geen al te complexe zaken, zoals shadowman12 al aangaf.

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 20-08-2010 14:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Ondertussen bezig met het voorbereiden op exam 70-640 . Jammer genoeg alleen met sbs03 en sbs08 gewerkt , kennis niveau is dus laag.

Gebruik de self-paced training kit en de video's van cbt-nugget. In de cbt-nugget video word aangegeven dat een Universal group van een trusted external domain lid kan worden van de 'lokale' universal group. Blader ik het boek door , word er aangegeven volgens een tabel dat dit niet mogelijk is.

Welke van de 2 heeft nou gelijk?

Was even goed in de war , in de cbt-nugget werd er geen ''trusted external domain'' genoemd , de trainer in de video liet alleen de situatie zien in een forest. Onderstaand even een klein overzicht gemaakt in visio. Klopt dit?

Weer fout :/ , (bezig met een nieuwe)

[ Voor 28% gewijzigd door marc181982 op 21-08-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Heren,

Graag even a.u.b. uw advies.

Ik ben gister MCITP:EA geworden, vandaag netjes een mail ontvangen van Microsoft met proficiat.
Ik zie het laatste certificaat wel op mijn Transcript / Certificates staan, maar ik heb nog niet de Credential "Enterprise Administrator" of het certificaat.

Is dit normaal? Danku

Tevens 2 screenshots:
http://img571.imageshack.us/img571/3843/mcitpea1.png
http://img835.imageshack.us/img835/2600/mcitpea2.png

[ Voor 17% gewijzigd door ThinClientQ op 21-08-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 07:56
ThinClientQ schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:39:
Heren,

Ik ben gister MCITP:EA geworden, vandaag netjes een mail ontvangen van Microsoft met proficiat.
Ik zie het laatste certificaat wel op mijn Transcript / Certificates staan, maar ik heb nog niet de Credential "Enterprise Administrator" of het certificaat.

Is dit normaal? Danku

Tevens 2 screenshots:
Ja, dat is heel normaal dat dit een paar dagen, soms een paar weken, daarna pas verschijnt bij je Certificates. Geen paniek dus! Als het er na 2 weken ofzo nog steeds niet staat, dan even bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Newpowerr schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:50:
[...]

Ja, dat is heel normaal dat dit een paar dagen, soms een paar weken, daarna pas verschijnt bij je Certificates. Geen paniek dus! Als het er na 2 weken ofzo nog steeds niet staat, dan even bellen!
Tof, bedankt :P Was al in paniek ja _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Gefeliciteerd! Wat nu? Exchange? SQL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
ro3lie schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:28:
Gefeliciteerd! Wat nu? Exchange? SQL?
Dankje, superblij mee!

Ik moet nog even hard brainstormen wat ik ga doen... Tips zijn welkom!

Eerst staat zoiezo al op de planning:
- 70-646 Pro: Windows Server 2008, Server Administrator
- 70-680 TS: Windows 7, Configuring

Maar dan komen de moeilijkheden.....

Zijn die support examens iets? Ik moet me er nog in verdiepen... Anders edit ik dalijk deze post. :+

Exchange? Ontzettend leuk maar nog teweinig gezien, even informeren dat ik dit ook in het volgende leerjaar krijg. Als ik even warm loop op school start ik makkelijk met de zelfstudie.

SQL? Zou erg interesant zijn omdat mijn werkgever volop met SQL applicaties werkt. Maar het belangrijkste is dan dat ik de functies van SQL goed onder de handen heb en standaard query's kan maken, misschien een basiscertificaat?

En stiekem zou ik ook wel CCNA willen voor wat extra netwerkkennis... Maar eerst even mijn Microsoft verlanglijstje afmaken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Eventueel 70-686 (Windows 7, Enterprise Desktop Administrator)
Had eerst 70-680 gedaan en daarna gelijk 70-686.

En misschien nog ITIL, doe dit zelf ook gezien meeste werkgevers dit als een pre zien. En bijna alle bedrijven werken er mee die al een beetje doen aan service verlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
ThinClientQ schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:39:
Heren,

Is dit normaal? Danku

Tevens 2 screenshots:
Gefeliciteerd, ik ga het examen ook (70-647), over ongeveer drie weken doen. Zelfs ga ik daarna ook nog het SCOM examen doen, misschien is dat iets (70-400)?

En inderdaad, ITIL dat is ook wel een pre, ITIL Foundation dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 70-646 gehaald met 925 score :)

Had certexam gebruikt wat wel bedroeg al had ik het zonder ook prima gehaald. Niet moeilijk nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, heb net 070-647 gehaald, en daarmee ben ik dan ook MCITP:EA vanaf nu. Volgende stap: 070-401 (TS: Microsoft System Center Configuration Manager 2007, Configuring).

820 punten, dit was het lastigste examen wat ik tot nu toe gehad heb van dit traject, maar nog wel goed te doen.
shadowman12 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:12:
[...]

Gefeliciteerd. Laat even weten hoe 70-647 was als je hem hebt gedaan ben wel benieuwd aangezien ik hem binnenkort zelf ook ga doen.
Sure.

Heel veel vragen (> 75 procent!) over designen van AD DS, DNS, GPO's, DFS en Failover Clustering (in deze volgorde van hoeveelheid)

Een paar vragen, maar aanzienlijk minder, over (in willekeurige volgorde) AD FS, AD CS, PKI, WSUS, NLB en Terminal Services. Geen enkele vraag over AD RMS overigens.

In totaal 40 vragen, waar je 100 minuten voor krijgt (ipv 90 zoals bij de TS-examens). Ik had ongeveer 50 minuten nodig, dus die 100 minuten is goed te doen.

Niveau was hoger dan de overige MCITP-modules, maar nog steeds lager dan de 2003-modules.

Had alleen maar multiple gok (39 éénkeuze-vragen, 1 multiple-keuze), geen drag&drop of simulaties. Wel érg veel exhibits (stuk of 8-10).

Succes met je examen!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
ro3lie schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:23:
Eventueel 70-686 (Windows 7, Enterprise Desktop Administrator)
Had eerst 70-680 gedaan en daarna gelijk 70-686.

En misschien nog ITIL, doe dit zelf ook gezien meeste werkgevers dit als een pre zien. En bijna alle bedrijven werken er mee die al een beetje doen aan service verlening.
Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik die erbij pak. :)
Heb je dan de titel "Microsoft Certified IT Professional: Windows 7, Enterprise Desktop Administrator" ?

Denk dat ik dan voorlopig wel zat certificaten heb, rustig warm lopen voor Exchange daarna. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
ThinClientQ schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:49:
[...]

Dankje, superblij mee!

Ik moet nog even hard brainstormen wat ik ga doen... Tips zijn welkom!

Eerst staat zoiezo al op de planning:
- 70-646 Pro: Windows Server 2008, Server Administrator
- 70-680 TS: Windows 7, Configuring

Maar dan komen de moeilijkheden.....

Zijn die support examens iets? Ik moet me er nog in verdiepen... Anders edit ik dalijk deze post. :+

Exchange? Ontzettend leuk maar nog teweinig gezien, even informeren dat ik dit ook in het volgende leerjaar krijg. Als ik even warm loop op school start ik makkelijk met de zelfstudie.

SQL? Zou erg interesant zijn omdat mijn werkgever volop met SQL applicaties werkt. Maar het belangrijkste is dan dat ik de functies van SQL goed onder de handen heb en standaard query's kan maken, misschien een basiscertificaat?

En stiekem zou ik ook wel CCNA willen voor wat extra netwerkkennis... Maar eerst even mijn Microsoft verlanglijstje afmaken. :*)
Wat betreft SQL ligt het eraan welke kant je op wil. Development of juist beheer?
Zelf heb ik de keuze gemaakt voor beheer met het SQL 2008 administrator training / examen.

Basis SQL is zowieso erg prettig om te hebben en is eigenlijk nooit weg natuurlijk ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Henkje.doc op 24-08-2010 18:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
wildhagen schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:11:
Zo, heb net 070-647 gehaald, en daarmee ben ik dan ook MCITP:EA vanaf nu. Volgende stap: 070-401 (TS: Microsoft System Center Configuration Manager 2007, Configuring).

820 punten, dit was het lastigste examen wat ik tot nu toe gehad heb van dit traject, maar nog wel goed te doen.

[...]

Sure.

Heel veel vragen (> 75 procent!) over designen van AD DS, DNS, GPO's, DFS en Failover Clustering (in deze volgorde van hoeveelheid)

Een paar vragen, maar aanzienlijk minder, over (in willekeurige volgorde) AD FS, AD CS, PKI, WSUS, NLB en Terminal Services. Geen enkele vraag over AD RMS overigens.

In totaal 40 vragen, waar je 100 minuten voor krijgt (ipv 90 zoals bij de TS-examens). Ik had ongeveer 50 minuten nodig, dus die 100 minuten is goed te doen.

Niveau was hoger dan de overige MCITP-modules, maar nog steeds lager dan de 2003-modules.

Had alleen maar multiple gok (39 éénkeuze-vragen, 1 multiple-keuze), geen drag&drop of simulaties. Wel érg veel exhibits (stuk of 8-10).

Succes met je examen!
Gefeliciteerd met het behalen van de MCTIP:EA titel. Bedankt voor de onderwerp tips, daar kan ik wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Henkje.doc schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:12:
[...]

Wat betreft SQL ligt het eraan welke kant je op wil. Development of juist beheer?
Zelf heb ik de keuze gemaakt voor beheer met het SQL 2008 administrator training / examen.

Basis SQL is zowieso erg prettig om te hebben en is eigenlijk nooit weg natuurlijk ;)
Beheer :) Development kan ik niet warm van worden, ook niet van andere talen.

En inderdaad; Basis SQL kennis lijkt me erg fijn, alles op z'n tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Wel interessant

The 10 best IT certifications: 2010

MCTIP is de beste volgens TechRepublic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
mooi daar heb ik dan 7 stuks van :P zit wel goed dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Voor mensen in de buurt van Rotterdam, kreeg net het volgende mailtje van Global Knowledge:
Global Knowledge heeft recent een nieuwe trainingslocatie geopend in Rotterdam. Global Knowledge brengt met deze uitbreiding van haar vestigingen het trainingsaanbod dichter bij bedrijven en organisaties uit Rotterdam en omgeving, waardoor overbodige reistijd zoveel mogelijk wordt vermeden.

Cursisten kunnen in Rotterdam klassikale Microsoft-, VMware-, Cisco-, Citrix-, ITIL- en PRINCE2-trainingen volgen, al dan niet in combinatie met blended learning oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
shadowman12 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:58:
Voor mensen in de buurt van Rotterdam, kreeg net het volgende mailtje van Global Knowledge:

[...]
Misschien op de locatie waar New Horizon vroeger zat? Dat gebouw zou snel weer geopend worden voor test examens etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:05

Grvy

Bot

Misschien dat dit al een aantal keer is gevraagd maar ik doe op dit moment een MBO Niveau 3 opleiding en ben van plan hiermee te stoppen. Dit omdat ik de opleiding persoonlijk echt NERGENS op vind slaan. Ik heb 3 jaar werk-ervaring in de praktijk als systeembeheerder en helpdesk-man. En heb zowel met virtualisatie bij grote bedrijven als kleinere bedrijven gedetacheerd gezeten en man.. die opleiding :') de helft van de opdrachten slaan nergens op en zijn gewoon ronduit irritant.

Nu vroeg ik me af wat de ervaringen hier een beetje zijn voor de mensen met geen diploma maar wel certificering. Maakt het iets uit? Moet ik toch maar gewoon doorbijten en die opleiding doen? of zeggen jullie dat certificering meer 'waard' is?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede microsoft leerlingen :-) Ik ben nieuw op dit forum maar volg het al een tijdje.

Momenteel bezit ik MCDST en ik wilde de upgrade doen naar Windows 7, dus de 70-682 alleen weten jullie ook dat er nog geen moer over bekend is. Ik weet wel wat af van Windows 7 maar het is totaal verschillend van XP. Ik hoor graag jullie mening over wat ik kan/zal doen, of wachten op de 682 of gewoon van scratch beginnen en de 680 pakken? want als ik de 682 doe dan moet je tijdens dat examen zowel de 680 en 685 kennen. Persoonlijk vind ik het een grote stap van XP naar 7 of verbeeld ik mij dat maar? Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de reacties

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:32
Pietjepot schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:13:
Misschien dat dit al een aantal keer is gevraagd maar ik doe op dit moment een MBO Niveau 3 opleiding en ben van plan hiermee te stoppen........
Toevallig Zadkine? Als ik jou was zou ik even doorbijten, zie mbo als basis en doe dit icm wat ms, cisco, vmware certificaten. Je zou dan evt. daarna nog een hbo (avond) opleiding kunnen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

@Pietjepot: mijn gevoel zegt doorbijten en afmaken. Ik weet niet welke richting je op wil, maar als je hogerop wil, is opleiding wel belangrijk. Mogelijk wil je later nog HBO erbij doen, dan is een MBO diploma wel handig volgens mij. Mijn werkgever (klein IT consultancybureau) neemt bijvoorbeeld alleen HBO of hoger opgeleiden aan, dat is dan ook een verkoopargument naar de klant.

Wil je puur systeembeheer blijven doen, dan is het wellicht minder van belang, maar ik heb tijdens mijn HBO opleiding ook vaak de neiging gehad te stoppen (het ging voor geen meter), maar ben uiteindelijk ontzettend blij dat ik het wel afgemaakt heb. De eerste paar jaar viel het profijt nog wel mee, maar nu met wat ervaring achter de kiezen kan ik dus bij bedrijven aan de slag waar ik niet eens op gesprek had gemogen als ik de vooropleiding niet had. En dan is mijn HBO niet eens volledig IT (elektro met een beetje IT).

Bovendien, certificaten 'verlopen' (en moet je dus constant bijhouden, want over 10 jaar heb je weinig meer aan MCITP op 2008) terwijl je vooropleiding in feite je hele leven op je CV blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Pietjepot schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:13:
Misschien dat dit al een aantal keer is gevraagd maar ik doe op dit moment een MBO Niveau 3 opleiding en ben van plan hiermee te stoppen. Dit omdat ik de opleiding persoonlijk echt NERGENS op vind slaan. Ik heb 3 jaar werk-ervaring in de praktijk als systeembeheerder en helpdesk-man. En heb zowel met virtualisatie bij grote bedrijven als kleinere bedrijven gedetacheerd gezeten en man.. die opleiding :') de helft van de opdrachten slaan nergens op en zijn gewoon ronduit irritant.

Nu vroeg ik me af wat de ervaringen hier een beetje zijn voor de mensen met geen diploma maar wel certificering. Maakt het iets uit? Moet ik toch maar gewoon doorbijten en die opleiding doen? of zeggen jullie dat certificering meer 'waard' is?
Heel simpel; Doorzetten. Heb jouw situatie ook meegemaakt, zo erg is het allemaal niet. Heb zelf niveau 3 gedaan op het ROC-Nijmegen, of hoe ik het noem "De school waar ik het 3 jaar gezellig heb gehad."
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:27:
Hallo mede microsoft leerlingen :-) Ik ben nieuw op dit forum maar volg het al een tijdje.

Momenteel bezit ik MCDST en ik wilde de upgrade doen naar Windows 7, dus de 70-682 alleen weten jullie ook dat er nog geen moer over bekend is. Ik weet wel wat af van Windows 7 maar het is totaal verschillend van XP. Ik hoor graag jullie mening over wat ik kan/zal doen, of wachten op de 682 of gewoon van scratch beginnen en de 680 pakken? want als ik de 682 doe dan moet je tijdens dat examen zowel de 680 en 685 kennen. Persoonlijk vind ik het een grote stap van XP naar 7 of verbeeld ik mij dat maar? Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de reacties

Patrick
Wat dacht je van zelf experimenteren? Windows 7 op je hoofdcomputer en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinClientQ schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:13:

Wat dacht je van zelf experimenteren? Windows 7 op je hoofdcomputer en gaan met die banaan.
Heb ik al, ik heb tevens vmwares draaien zoals windows 2008 R2 en een aantal windows 7 clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:16:
[...]

Heb ik al, ik heb tevens vmwares draaien zoals windows 2008 R2 en een aantal windows 7 clients.
Even goed leren dan komt het helemaal goed?

Lees net inderdaad dat er nog geen boeken zijn van de 70-682.
Misschien kan je ergens informeren wat de releasedate is voor de boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
ThinClientQ schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:40:
[...]

Even goed leren dan komt het helemaal goed?

Lees net inderdaad dat er nog geen boeken zijn van de 70-682.
Misschien kan je ergens informeren wat de releasedate is voor de boeken?
Volgens mij zijn er voor dit examen geen boeken en zul ze er in de nabije toekomst ook niet aankomen. Zoals ik het lees komt de helft van de vragen uit het examen 70-680 en de andere helft komt uit 70-685.

Je kunt het beste de boeken gebruiken van de volgende twee examens:
  • 70-680
  • 70-685
En eventueel de CBT Nuggets van 70-685

[ Voor 35% gewijzigd door Turdie op 25-08-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

shadowman12 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:56:
[...]

Volgens mij zijn er voor dit examen geen boeken en zul ze er in de nabije toekomst ook niet aankomen.

• 70-680
  • 70-685
Is dit niet iets, is wel in het duits.

http://www.bol.com/nl/p/d...01004009064999/index.html

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Zou ik niet doen, is ook geen officieel Microsoft boek, dus weet je niet of ze ook alle benodigde stof behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Powershell schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:43:
[...]

Wat doe je voor beroep als ik vragen mag? Hoe ben je exact begonnen met je certificaten behalen, ging dat vanzelf of via je werkgever oid? Hebben ze ook een duidelijke meerwaarde op je werkzaamheden? Als je wat informatie zou willen geven, graag :) Vind ik erg interessant!
shadowman12 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:56:
[...]

Volgens mij zijn er voor dit examen geen boeken en zul ze er in de nabije toekomst ook niet aankomen. Zoals ik het lees komt de helft van de vragen uit het examen 70-680 en de andere helft komt uit 70-685.

• 70-680
  • 70-685
Was inderdaad mijn volgende suggestie, ik zou het ook zo doen. :) Toffe reactie

• ro3lie
Ben het hier helemaal mee eens. Kwam de middelbare school af met niveau 4 advies, en plannen om ICT-beheerder te worden. Echter moet je daarvoor wel eerst Medewerker ICT-Beheer doen (niveau 3) de 2 opleidingen samen kost mij 4 jaar. Niveau 3 = 2 jaar, niveau 4 = 2 jaar. Zit nu in mijn eind jaar van niveau 4 en bezit ook al de nodige certificaten, met daaraan nog een lijst die ik moet afhandelen. Krijg er 3 gratis van mijn stage bedrijf, twee van school (70-680 & 70-686) en zelf nog het hele Win Server 2008 pakket. Staat in mijn profiel ;).

Hierna ga ik nog HBO deeltijd doen. Dus werken en leren, maar niet in combinatie zoals bij duaal. Verdien ik de nodige centen om op me zelf te gaan en leer ik nog.

Verwijderd

ThinClientQ schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:23:

[...]

Was inderdaad mijn volgende suggestie, ik zou het ook zo doen. :) Toffe reactie
Dus als ik het goed begrijp, de 2 boeken van de 680 en de 685 doornemen aanvullend met de CBTnuggets 685 dit is wat jullie aanraden? Damn dat is een hele kluif! hahaha. Maar ik wil graag jou/jullie gedachten gang weten waarom jullie dit adviseren.

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
Powershell schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:43:
[...]

Jij spaart ze ook? Ik heb er idd ook 7 :P

• Turdie
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:08:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, de 2 boeken van de 680 en de 685 doornemen aanvullend met de CBTnuggets 685 dit is wat jullie aanraden? Damn dat is een hele kluif! hahaha. Maar ik wil graag jou/jullie gedachten gang weten waarom jullie dit adviseren.
Ik ben achter gekomen door te kijken op verschillende forums op het internet waar mensen die het examen hebben gedaan hun ervaringen en hun voorbereiding posten om tot een succesvolle score te komen. CBT Nuggets is optioneel trouwens.

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Bij mijn examens pak ik de voorbereiding altijd zo aan:
- Eerst video's kijken: bijv. nugets
- Dan boek / pdf lezen (bijv. ms press)
- Dan voorbeeld examens maken. (bijv. testking)

Het boek kan ik altijd een stuk beter interpreteren als ik de video's gezien heb, vandaar deze volgorde.

Op deze manier ben ik in 4 weken MCSA geworden (4 examens) zonder praktijk kennis.
Die kennis moet ik dus later nog op gaan doen en mijn MCSA is dus eigenlijk meer een indicatie dat ik het begrijp dan dat ik het allemaal goed kan in de praktijk.

Ik ga over een tijdje als ik met school meer tijd heb voor mijn MCSE en misschien volgend jaar verkort 2008.

[ Voor 39% gewijzigd door Lennart_1337 op 26-08-2010 14:46 ]

• Turdie
Lennart_1337 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:43:
Bij mijn examens pak ik de voorbereiding altijd zo aan:
- Eerst video's kijken: bijv. nugets
- Dan boek / pdf lezen (bijv. ms press)
- Dan voorbeeld examens maken. (bijv. testking)

Het boek kan ik altijd een stuk beter interpreteren als ik de video's gezien heb, vandaar deze volgorde.

Op deze manier ben ik in 4 weken MCSA geworden (4 examens) zonder praktijk kennis.
Die kennis moet ik dus later nog op gaan doen en mijn MCSA is dus eigenlijk meer een indicatie dat ik het begrijp dan dat ik het allemaal goed kan in de praktijk.

Ik ga over een tijdje als ik met school meer tijd heb voor mijn MCSE en misschien volgend jaar verkort 2008.
No offence, maar als ik dit lees, krijg ik een beetje het Paper-MCSA onderbuik gevoel ;). Je moet zeker ook met virtuele machines stoeien en de exercises maken op een VM of in een lab, omdat echt de waarde uit de certificering te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 26-08-2010 14:59 ]

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:58
shadowman12 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:49:
[...]

No offence, maar als ik dit lees, krijg ik een beetje het Paper-MCSA onderbuik gevoel ;). Je moet zeker ook met virtuele machines stoeien en de exercises maken op een VM of in een lab, omdat echt de waarde uit de certificering te halen.
+Praktijk ervaring in echte netwerk situatie.
Want in de praktijk zijn niet altijd de beste tools beschikbaar, of hoop geld om alles te updaten na de gewenste situatie.
Dan leer je meest, als je bijvoorbeeld een omgeving hebt met verschillende office's en verschillende windows versies.

• Zwelgje
ThinClientQ schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:23:
[...]

Wat doe je voor beroep als ik vragen mag? Hoe ben je exact begonnen met je certificaten behalen, ging dat vanzelf of via je werkgever oid? Hebben ze ook een duidelijke meerwaarde op je werkzaamheden? Als je wat informatie zou willen geven, graag :) Vind ik erg interessant!
Ik ben IT Consultant (vanaf 1-10 bij een andere werkgever :P ) die examens heb ik uit mezelf gehaald. Hiermee ben ik begonnen in 1999. Ik betaal ze altijd zelf maar bijna altijd doe ik ze als ze nog 'in beta' zijn, ben ik altijd een van de eersten die de papiertjes heeft en het is nog gratis ook :+

Meerwaarde..mja weinig ik heb gewoon veel praktijkervaring, het halen van die examens heeft mij 0,0 slimmer of beter gemaakt in mijn werkzaamheden :z

Valt me wel op dat het niveau van de 2008 examens echt uberlaag is :F (no offense voor de mensen die er moeite mee hebben) zeker in vergelijking met de NT4/2k/2k3 examens

• Turdie
Powershell schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:51:
[...]
Valt me wel op dat het niveau van de 2008 examens echt uberlaag is :F (no offense voor de mensen die er moeite mee hebben) zeker in vergelijking met de NT4/2k/2k3 examens
Inderdaad, dat merk ik ook. Ik heb een tijdje geleden nog de 2003 examens gedaan, en nu dan de 2008 examens, wat een verschil in niveau qua vragen :O .

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Powershell schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:51:
[...]

Idd, 2008-examens zijn echt absurd eenvoudig, eigenlijk bijna net zo eenvoudig als de NT4-examens destijds.

In volgorde van moeilijkheid, met makkelijkste eerst, moeilijkste onderaan:

- NT4
- 2008
- <tijdje niks>...
- 2003
- 2000

Ben er ook niet zo blij mee, dit devalueert wel de waarde van je certificering namelijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
shadowman12 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:49:
[...]
Ik heb ook wel met VM-ware gespeeld idd. dat was ik nog vergeten neer te zetten, maar heb echt niet alle situaties nagebouwd, dat was meer om de belangrijkste dingen te oefenen en te kijken welke mogelijkheden er waren en waar alle menu's verstopt zitten.

En ik heb idd. nog niet veel praktijk ervaring, dat komt omdat ik nog student ben en voltijd informatica studeer (HBO), laatste jaar.
Hiervoor heb ik MBO niv4 systeem beheer afgerond en ik heb via mijn werkgever waar ik af en toe werk de microsoft examens mogen behalen (MCSA + exchange2007)
Als ik van school kom moet ik nog gaan kijken wat ik precies ga doen en waarschijnlijk meer de development kant op, maar ik vind het wel handig om ook het één en ander van systeembeheer af te weten en daarom heb ik mijn MCSA en misschien bouw ik het binnenkort uit naar MCSE als ik een maandje rust heb voordat mijn afstudeerstage begint, studenten krijgen namelijk 50% korting als het goed is.

Misschien dat ik ook voor VM-ware en cisco ga mocht ik tijd te veel hebben, de cursussen heb ik hier iig. allemaal al liggen... :+

[ Voor 4% gewijzigd door Lennart_1337 op 27-08-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien dat ik ook voor VM-ware en cisco ga mocht ik tijd te veel hebben, de cursussen heb ik hier iig. allemaal al liggen... :+
Voor VMware moet je toch verplicht een 4-daagse klassikale cursus (á een paar duizend euro) doen voor je op examen mag? Dat was iig enkele jaren geleden zo toen ik mijn VCP haalde, of is dat inmiddels veranderd?
Het volgen van een klassikale geautoriseerde training is een vereiste voor het afleggen van het VCP examen. Kandidaten die het VCP examen afleggen zonder de cursus te hebben gevolgd krijgen het certificaat niet en worden ook niet als zodanig door VMware erkend.
Zie http://www.twice.nl/nieuw...ij-twice-it-training.aspx

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Dat wist ik helemaal niet! :o
Ik zie idd. dat bijv. VMware vSphere 4: Fast Track Program van 5 dagen voor mensen die al wat ervaring hebben 3500,- excl btw. kost.
Dat is idd. niet zomaar te doen als student en word alleen interessant als ik er later dagelijks mee moet gaan werken en de baas betaald.

Wel raar dat je verplicht de cursus moet volgen, want in principe kan je thuis allemaal hetzelfde leren, en als ze het examen maar uitgebreid en streng genoeg maken dan filter je alsnog de mensen eruit die het niet snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Lennart_1337 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:02:
Dat wist ik helemaal niet! :o
Ik zie idd. dat bijv. VMware vSphere 4: Fast Track Program van 5 dagen voor mensen die al wat ervaring hebben 3500,- excl btw. kost.
Dat is idd. niet zomaar te doen als student en word alleen interessant als ik er later dagelijks mee moet gaan werken en de baas betaald.

Wel raar dat je verplicht de cursus moet volgen, want in principe kan je thuis allemaal hetzelfde leren, en als ze het examen maar uitgebreid en streng genoeg maken dan filter je alsnog de mensen eruit die het niet snappen.
stukje exclusiviteit zodat niet elke bankzitter/werkloze/student 'even' het papiertje kan halen, je moet er echt flink voor betalen ipv 160 euro voor een examen neerleggen.

Microsoft Master kost je ook 18.000 euro terwijl het niveau niet echt superhoog is (heb ik me laten vertellen toen ik recent in Amerika was) tis puur een 'drempel' die opgelegd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Zo, eerste cursus is geboekt 8)
De 6425 bij GK in Zwolle, daarmaa begint mijn EA traject :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 19 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.