No production networks were harmed during this posting
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik dacht altijd dat dit een tijdelijk iets was en inmiddels al was afgelopen.paella schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:49:
Voor het update examen hoef je (tot nu toe) geen klassikale cursus te doen, scheelt toch een hoop geld.
Nee hoor, upgrade examens zijn voortdurend todat het product bijna expired.punisher007 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:59:
[...]
Ik dacht altijd dat dit een tijdelijk iets was en inmiddels al was afgelopen.
[VMware Certified] Ervaringen en Discussies?
edit:
Topic aangemaakt in WSS:
[VMware Certified] Ervaringen en Discussies - Deel 1
[ Voor 55% gewijzigd door Turdie op 28-08-2010 15:00 ]
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
De training kit (voor 3.5) is overigens wel aangekondigd, maar nooit uitgebracht. Nu snap ik ook wel waarom, dat boek was maximaal. 250 pagina's geweest.
Maar goed ik ben dus nu MCPD ASP.NET Developer 3.5 on Visual Studio 2008.
Nu eens kijken wat ik nu wil gaan doen. Ik denk dat ik een pauze inlas, omdat ik me eigenlijk wil gaan richten op de workflow foundation, maar daar wil ik wel de 4.0 versie van doen. Wellicht pak ik eerst de upgrade naar 2010 mee (edit: ow, ik zie dat die pas in december of januari beschikbaar zijn).
[ Voor 3% gewijzigd door sopsop op 30-08-2010 10:39 ]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Ja ik heb dat boek. Echt een geweldig boek, met ook veel achtergrond informatie.Wel jammer dat DAG erin niet uitgelegd wordt.domi235 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:01:
Heeft er hier iemand ervaring met het Sybex boek: Mastering Exchange 2010? Aangezien de MS Press boeken voor Exchange 2010 nog steeds niet te koop zijn en ik toch wil beginnen overweeg ik deze aan te schaffen. Ervaringen zijn meer dan welkom
[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 30-08-2010 12:37 ]
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Deze is ook aan te raden todat het echte MS Press boek uitkomt:domi235 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:58:
Beide boeken (Sybex icm MS Press best practices) werden me inderdaad in combinatie aangeraden op twitter. Ik kan weer vooruitDank!
Microsoft Exchange Server 2010 Administrator’s Pocket Consultant
Ik ben heel erg te spreken over Sams Exchange 2010 Unleashed. De unleashed boeken vind ik sowieso erg goed, veel completer dan de MSPress boeken.shadowman12 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:31:
[...]
Deze is ook aan te raden todat het echte MS Press boek uitkomt:
Microsoft Exchange Server 2010 Administrator’s Pocket Consultant
Wat is eigenlijk verstandig om mee te beginnen, ik begin het allerliefst eigenlijk gewoon bij de basis... is 70-640 dan een goed begin of is er nog 1 die daaronder zit qua basis die je nodig moet hebben....
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
je weet toch wat 70-640 inhoudt of niet, en is er daar nog onder uhhh ja Vista en XP. Als je een up2date certificeringstraject wil aangaan raad ik je aan Windows 7 te doen. Maar het kan ook zinvol zijn om XP of Vista te doen, reden: wellicht werk je binnen je bedrijf nog niet met 7, maar met Vista of XP en als je daar niet alle kneepjes van kent, is het wellicht verstandiger daar examen in te gaan doenDamian schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:50:
Ik ga via mijn werk ook beginnen aan het certificerings traject, ik weet echter nog niet welke.
Wat is eigenlijk verstandig om mee te beginnen, ik begin het allerliefst eigenlijk gewoon bij de basis... is 70-640 dan een goed begin of is er nog 1 die daaronder zit qua basis die je nodig moet hebben....
Daarom hoopte ik dat er nog een cursus was die echt de basis van de 2003/2008 server omgeving aangaat...
70-653 lijkt mij wel wat eigenlijk....
[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 31-08-2010 14:58 ]
smallbusiness server... why? gebruik je het zelf?Damian schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:55:
Ik heb gekeken naar 70-680, alleen daarin zit redelijk wat server gerelateerde kennis, die ik denk ik nog niet 100% onder de knie heb.
Daarom hoopte ik dat er nog een cursus was die echt de basis van de 2003/2008 server omgeving aangaat...
Vanaf de 70-6xx reeks zul je merken dat heel veel ms certificeringen op elkaar aansluiten en overlappen. vragen over meerdere producten zullen in een specifiek examen terugkomen en vice versa. Ik raad je aan gewoon het MCITP Server Admin traject eens te bestuderen, mits je met 2008 servers en 7 bezig bent in je omgeving. Anders is het nog steeds zinvol om via MCSA > MCSE > in 3 examens te upgraden naar MCITP:EA
omdat 99 procent van onze klanten een SBS server voorgeschoteld krijgenloewie1984 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:05:
[...]
smallbusiness server... why? gebruik je het zelf?
Vanaf de 70-6xx reeks zul je merken dat heel veel ms certificeringen op elkaar aansluiten en overlappen. vragen over meerdere producten zullen in een specifiek examen terugkomen en vice versa. Ik raad je aan gewoon het MCITP Server Admin traject eens te bestuderen, mits je met 2008 servers en 7 bezig bent in je omgeving. Anders is het nog steeds zinvol om via MCSA > MCSE > in 3 examens te upgraden naar MCITP:EA
aaaah waarom vermeld je dat dan niet meteen in je eerste post. dan hadden we meteen gezegd dat sbs zinvol zou kunnen zijn. maargoed, dan nog zou ik niet gaan voor een examen volledig toegelegd op sbs. maar meer een breder examen zodat je er ook wat bij andere werkgevers aan hebtDamian schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:09:
[...]
omdat 99 procent van onze klanten een SBS server voorgeschoteld krijgen
680 is Windows 7, het client-examen dus (Vista (620) zou ik niet meer doen). Daar komt weinig servergerelateerd materiaal bij kijken. Ja, dingen als GPO's en wat heel algemeen spul etc, maar die kan je in elk examen wel verwachten.Damian schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:55:
Ik heb gekeken naar 70-680, alleen daarin zit redelijk wat server gerelateerde kennis, die ik denk ik nog niet 100% onder de knie heb.
680 is echt goed te doen, zeker als je al ervaring hebt met Win7.
Los van het client-examen zou ik beginnen met 640, als je richting MCITP (SA/EA) wil, dat is namelijk toch wel zo'n beetje de basis waarop de rest (642, 643, 646, 647) voortborduurt.
Virussen? Scan ze hier!
Dan nog zou ik ze allebei doen. In SBS zitten toch wel wat beperkingen die je dient te kennen tov de reguliere 2003/2008. Als jij met name werkt met SBS, zou je prioriteit op SBS moeten liggen.loewie1984 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:12:
[...]
aaaah waarom vermeld je dat dan niet meteen in je eerste post. dan hadden we meteen gezegd dat sbs zinvol zou kunnen zijn. maargoed, dan nog zou ik niet gaan voor een examen volledig toegelegd op sbs. maar meer een breder examen zodat je er ook wat bij andere werkgevers aan hebtals je eens niet bij een bedrijf werkt waar 99% van je klanten sbs gebruiken. tis ook investeren in jezelf, en niet alleen maar iets doen omdat het gros van je klanten werkt met een pakket
Adviesje: ik zou geen SBS examens doen, maar gewoon 680 doen (niet moeilijk) en dan verdergaan richting MCITP SA, 680 is een opstap daarvoor.Damian schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:55:
Dat de Unleashed completer zijn dan de MSPress boeken, ben ik zeker niet met je eens. In de Exchange Server 2010 Unleashed wordt het Database Availability Group (DAG) concept niet behandeld, terwijl dat wel in het MSPress boek gebeurt. Dus eigenlijk is het andersom, de MSPress boeken zijn completer dan het Exchange Server 2010 Unleashed boek. Database Availability Group (DAG) is toch wel een van belangrijkste nieuwe features in Exchange 2010.chratnox schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:43:
[...]
Ik ben heel erg te spreken over Sams Exchange 2010 Unleashed. De unleashed boeken vind ik sowieso erg goed, veel completer dan de MSPress boeken.
[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 31-08-2010 17:05 ]
Etuuuuuh!
[ Voor 58% gewijzigd door Lennart_1337 op 31-08-2010 23:12 ]
Verwijderd
hoe gaat het eigenlijk bij microsoft examens, zitten daar heel vragen in een pool en als je examen nog een keer doet dat je de helft van de zelfde vragen krijgt ? net zoals bij LPIC ?
Verwijderd
Het is inderdaad gewoon een pool van vragen. Als je examen bijvoorbeeld 50 vragen is komen die uit een pool van 80-90 vragen, dus als je het examen opnieuwe gaat doen krijg je hoogst waarschijnlijk voor een groot deel dezelfde vragen.Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:42:
vandaag 70-503 gedaan gezakt met 679 punten![]()
![]()
hoe gaat het eigenlijk bij microsoft examens, zitten daar heel vragen in een pool en als je examen nog een keer doet dat je de helft van de zelfde vragen krijgt ? net zoals bij LPIC ?
Kheb net een nieuwe job en mijn werkgever wil dat ik mijn mcsa ga halen binnen 6 maanden ( 70-620 heb ik al toevallig ) is dit een relalistisch tijd bestek ?
Kheb bijna geen server ervaring qua werk gebied ( heb zelf thuis een server en domein opgezet en dat werkt redelijk goed tot nu toe ) alleen ik vraag me af in hoeverre het qua zelfstudie te doen is.
Heb hier wel een video mcsa van testout, iemand hier enige ervaring mee ?
Het ligt natuurlijk aan je denk niveau hoe snel je dit kan af ronden, ik las ergens in dit topic dat iemand mcsa had behaald binnen 4 week maar dat lijkt me niet echt realistisch tenzei je echt de antwoorden gaat leren maar dat heeft ook weinig nut...
Ga dus beginnen met 290 en daarna 291 en daarna nog een elective maar weet niet welke, oftewel 2 maand de tijd per certificaat.
Tips zijn welkom!
Hmm...als je volgens mij 1 tot 1 1/2 maand per certificaat/boek neemt incl. examen zou het volgens mij toch te doen moeten zijn. Krijg je hier ook uren voor beschikbaar, of moet het ook allemaal nog in je eigen tijd?biggydeen2 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:11:
Hey mensen,
Kheb net een nieuwe job en mijn werkgever wil dat ik mijn mcsa ga halen binnen 6 maanden ( 70-620 heb ik al toevallig ) is dit een relalistisch tijd bestek ?
Kheb bijna geen server ervaring qua werk gebied ( heb zelf thuis een server en domein opgezet en dat werkt redelijk goed tot nu toe ) alleen ik vraag me af in hoeverre het qua zelfstudie te doen is.
Het ligt natuurlijk aan je denk niveau hoe snel je dit kan af ronden, ik las ergens in dit topic dat iemand mcsa had behaald binnen 4 week maar dat lijkt me niet echt realistisch tenzei je echt de antwoorden gaat leren maar dat heeft ook weinig nut...
Ga dus beginnen met 290 en daarna 291 en daarna nog een elective maar weet niet welke, oftewel 2 maand de tijd per certificaat.
Tips zijn welkom!
Heb je op kantoor ook de mogelijkheid om de kennis toe te passen? Merk aan mezelf dat dit soms nog beter helpt dan uren steken in een boek. Dat laatste moet je natuurlijk wel doen, want alleen knopjes klikken zonder te weten wat er op de achtergrond gebeurt heb je niet veel aan.biggydeen2 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:11:
Hey mensen,
Tips zijn welkom!
Goed lezen en heel veel oefenen. Zeker met DNSbiggydeen2 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:11:
Hey mensen,
Tips zijn welkom!
Een hele rij microsoft certificeringen.
Ik begin per 1 okt dus in principe heb ik 7 maand, ik wil er ook komend weekend gelijk mee beginnen zodat ik nog een extra maand heb.TheVMaster schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:23:
[...]
Hmm...als je volgens mij 1 tot 1 1/2 maand per certificaat/boek neemt incl. examen zou het volgens mij toch te doen moeten zijn. Krijg je hier ook uren voor beschikbaar, of moet het ook allemaal nog in je eigen tijd?
Voor zover ik weet heb ik daar geen extra uren voor echter is de functie wel een uitdaging en ik denk dat ik daar ook veel uit zal leren mbt windows 2003.
Mijn nieuwe functie is namelijk 1e 2e en gedeelte 3e lijn icm werkplek ondersteuning op locatie. ik kom in de kamer waar ook de systeem\applicatie beheerders zitten met veel ervaring dus vragen stellen kan ik altijd.
Ik heb ik principe rechten tot de hele server omgeving echter worden de rechten eerst redelijk beperkt omdat ik natuurlijk nog niet zo heel veel kennis heb
Met de tijd krijg ik steeds meer rechten.
Zie bovenstaande, ik weet nog niet precies van hoe en wat.Henkje.doc schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:04:
[...]
Heb je op kantoor ook de mogelijkheid om de kennis toe te passen? Merk aan mezelf dat dit soms nog beter helpt dan uren steken in een boek. Dat laatste moet je natuurlijk wel doen, want alleen knopjes klikken zonder te weten wat er op de achtergrond gebeurt heb je niet veel aan.
Ja dat lijkt me duidelijk@r!k schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:13:
[...]
Goed lezen en heel veel oefenen. Zeker met DNS
Ik ben echter niet een lezer, heeft iemand ervaring met cbt nuggets oid?
Itil v3 en vista heb ik gehaald via video's en vind ik veel prettiger dan via een boek.
Wat betreft oefenen bedoel je de oefeningen uit het boek of veel examen vragen? ( waarschijnlijk allebei
Boek kopen, boek lezen, oefenen, prutsen en examen doen.
Vind het prettig om de CBT nuggets te volgen, maar is dit wel de goede leermethode om vanuit daar een examen in te gaan?
Verwijderd
Als je het jezelf iets makkelijker wil maken neem je die 70-620 als elective en doe je windows XP als client. Zo heb ik het ook gedaan. Dan hoef je eigenlijk nog enkel 70-290 en 70-291 te doen. Het duurde bij mij ongeveer 4 maanden om men volledige MCSA te doen. Op ongeveer een jaar heb ik MCSA + upgrade naar MCITP-EA + MCTIP-SA gedaan. Alles via zelfstudie en alle examens van de eeste keer gehaald.biggydeen2 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:11:
Hey mensen,
Tips zijn welkom!
Zover was ik nog niet maar dat is idd een goed ideeVerwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:29:
[...]
Als je het jezelf iets makkelijker wil maken neem je die 70-620 als elective en doe je windows XP als client. Zo heb ik het ook gedaan. Dan hoef je eigenlijk nog enkel 70-290 en 70-291 te doen. Het duurde bij mij ongeveer 4 maanden om men volledige MCSA te doen. Op ongeveer een jaar heb ik MCSA + upgrade naar MCITP-EA + MCTIP-SA gedaan. Alles via zelfstudie en alle examens van de eeste keer gehaald.
Ik wou eigenlijks beginnen met 70-290, is het verstandig om dan eerst de xp client te doen? ( aangezien 2003 server eigenlijks de server versie van win xp is )
Edit: Heb net even lopen zoeken en het schijnt dat 70-270 (xp )ook geen lachertje is.
De meesten raden aan 290-270-291, ik ga het zo eerst proberen en we zien wel waar het schip strand!
[ Voor 10% gewijzigd door biggydeen2 op 03-09-2010 15:04 ]
Verwijderd
Ikzelf scoorde 1000 op 270, maar ik werkte natuurlijk al enkele jaren zeer intensief op Windows XP, ik vond 291 de moeilijkste van alle MCSA exames. 290 is eigenlijk ook redelijk gemakkelijk te doen. Moest ik jou zijn ik begon met 290 of 270.biggydeen2 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:23:
[...]
Zover was ik nog niet maar dat is idd een goed ideedraai nu dan wel win7 maar xp heb ik nog virtueel draaien.
Ik wou eigenlijks beginnen met 70-290, is het verstandig om dan eerst de xp client te doen? ( aangezien 2003 server eigenlijks de server versie van win xp is )
Edit: Heb net even lopen zoeken en het schijnt dat 70-270 (xp )ook geen lachertje is.
De meesten raden aan 290-270-291, ik ga het zo eerst proberen en we zien wel waar het schip strand!
Ik vond zelf de volgorde 270-290-291 eens tuk prettiger ook omdat ej anders van server os naar client os switcht en daarna weer terug naar server os.biggydeen2 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:23:
[...]
Zover was ik nog niet maar dat is idd een goed ideedraai nu dan wel win7 maar xp heb ik nog virtueel draaien.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Wat ik begrijp van veel mensen is dat 270 niet zo makkelijk is als dat het klinkt, "ohh windows xp daar werk ik al jaren mee"@r!k schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:41:
[...]
Ik vond zelf de volgorde 270-290-291 eens tuk prettiger ook omdat ej anders van server os naar client os switcht en daarna weer terug naar server os.
Het schijnt dat er ook veel server based dingen in voorkomen zoals GPO ect. nu weet ik wel een beetje maar veel ervaring heb ik er niet mee, als je dan 290 eerst haalt moet 270 een makkie zijn.
Verwijderd
ik heb mijn 70-503 examen gedaan ( laatste voor mcpd ea) nu staat deze er wel tussen als MCTS
maar de vermelding mcpd ea staat er niet tussen ?
Complete trajecten (dus je gehele MCITP/MCPD/etc traject zoals in jouw geval) kunnen soms een paar dagen langer duren. No worries, komt vanzelf wel. Als hij er over twee weken nog niet staat zou ik even contact opnemen, maar vermoedelijk staat hij er dan wel tussen.
Certification Planner duurt soms wel een weekje voor ze daarin komen overigens (hoewel het ook daar soms sneller gaat).
Virussen? Scan ze hier!
Vorige week heb ik snel nog fff de 70-285 gehaald design exchange 2003
de design en elective:
You can apply this exam toward either the elective requirement or the design requirement
Betekent dit dat deze nu geld voor zowel design of elective? Of juist niet?
En wat moet ik nu nog halen om mcse te worden?
Volgens de cert planner zou ik dit nog moeten halen:
Design core -> 285 OK
Elective --> 285 en 620 OK
MCSA 2003 -> OK
alleen dus nog 293 en 294
Klopt dit of mag de 285 niet dubbel geteld worden?
Ghanz
Klopt het dat ik dan +/- 3 x +/- 160 EUR kwijt ben aan examengeld? Ik kan op 1 of andere manier niet echt aan prijzen komen bij examen instanties.
Wat is een reële tijdsplanning voor Server Administrator? 1 examen in 2 maanden ofzo?
Examens worden steeds makkelijker lijkt het wel, want het stelde net als MCITP:EA qua niveau weer niet zo gek veel voor.
Virussen? Scan ze hier!
eBay staan ze voor de helft van de prijs, doe ik zelf ook altijd.the-edge schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:18:
Wil zelf (streven is dit jaar nog, maar zal bijna niet gaan verwacht ik) MCITP:SA gaan halen.
Klopt het dat ik dan +/- 3 x +/- 160 EUR kwijt ben aan examengeld? Ik kan op 1 of andere manier niet echt aan prijzen komen bij examen instanties.
Wat is een reële tijdsplanning voor Server Administrator? 1 examen in 2 maanden ofzo?
heb trouwens nog een win7examen voucher liggen...voor 50% mag de eerste em
[ Voor 15% gewijzigd door technopeuter op 07-09-2010 12:10 ]
diskeltische lurker
Zo goedkoop kan ik ze op eBay nog niet vinden hoor, wellicht zoek ik verkeerd?ThinClientQ schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:55:
[...]
eBay staan ze voor de helft van de prijs, doe ik zelf ook altijd.
Als ik de TS goed begrijp moet ik dus 70-290 en 70-291 behalen en kan ik 70-270 als elective exam gebruiken. Waarna ik dan alleen nog 70-680 nodig heb (Configuring Windows 7, meest logisch) Klopt dat?
klopt voor je mcsa mag je 2 client exams doen. en 290 en 291 natuurlijk.MrX_Cuci schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:05:
Ik heb ooit een keer een LOI cursus aangevraagd voor het MCSA2000 traject, omdat ik toen nog zonder werk zat. Voordat ik deze boeken goed en wel thuis had, had ik nieuw werk. Ik wil dit nu eigenlijk weer gaan oppikken, maar zie dat alleen 70-270 hiervan nog bruikbaar is.
Als ik de TS goed begrijp moet ik dus 70-290 en 70-291 behalen en kan ik 70-270 als elective exam gebruiken. Waarna ik dan alleen nog 70-680 nodig heb (Configuring Windows 7, meest logisch) Klopt dat?
http://cgi.ebay.nl/MICROS..._Book&hash=item2a0a1f7741the-edge schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:16:
[...]
Zo goedkoop kan ik ze op eBay nog niet vinden hoor, wellicht zoek ik verkeerd?
Zelf daar al 5maal besteld, topgozer.
Ahhhh oke, ik was dan ook op zoek naar boekenThinClientQ schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:28:
[...]
http://cgi.ebay.nl/MICROS..._Book&hash=item2a0a1f7741
Zelf daar al 5maal besteld, topgozer.
1e examen wat op de planning staat is Windows 7 (70-680 dus) wat geen probleem moet vormen..
Daarna gelijk door met het MCITP:SA traject.. komt ook wel goed uit aangezien we hier op werk een migratie van Windows 2000 naar Windows 2008 zijn gestart.
Bedoeling is toch wel om uiterlijk voor december het MCITP:SA traject behaald te hebben.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
[ Voor 97% gewijzigd door MrX_Cuci op 09-09-2010 16:07 ]
Ik moet de toets maken. Weet iemand hoe die eruit ziet qua vraagstelling ?
Een klein aantal Drag&Drop vragen.
Geen simulaties/labs iig, die zijn er voorlopig uitgehaald.
640 is goed te doen, een eitje. Je krijgt 40 vragen, en daar krijg je 80 minuten voor, wat meer dan voldoende is (ik was binnen 20 minuten klaar...)
Virussen? Scan ze hier!
Is 70-640 niet vervangen door 83-640? Oftewel: je moet een aantal configuratiedingen doen in een soort VM? Ik heb zelf 70-640 gedaan, maar kan me herinneren dat die niet meer beschikbaar is in 't engels..wildhagen schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:35:
Merendeels multiple gok, zowel de variant met één antwoord, als de variant met meerdere antwoorden.
Een klein aantal Drag&Drop vragen.
Geen simulaties/labs iig, die zijn er voorlopig uitgehaald.
640 is goed te doen, een eitje. Je krijgt 40 vragen, en daar krijg je 80 minuten voor, wat meer dan voldoende is (ik was binnen 20 minuten klaar...)
Zie
http://www.microsoft.com/learning/en/us/exam.aspx?ID=83-640This exam has been suspended and replaced with Exam 70-640. For more information on the suspension of Exam 83-640, visit the Exam Development and Release – FAQ page
Zie ook http://www.microsoft.com/...xam-dev-release.aspx#tab4
In response to customer feedback, Microsoft has decided to suspend Exam 83-640. Prometric will immediately begin delivering a version of this exam that does not contain lab-based questions. Candidates who are registered for this exam will be automatically rescheduled to take the 70-640 version of the exam at the same time and testing center, and they do not need to contact Prometric unless they want to change their registration to a different time or location.
We apologize for any inconvenience. Microsoft is committed to including performance-based testing in exams. We have a team dedicated to certification vision and innovation who work with customers to improve the certification experience. Because many customers prefer performance-based testing, this team will continue working to incorporate performance-based questions into our exams.
Microsoft is removing the virtual labs due to increased reports of performance issues. However, Microsoft is committed to incorporating performance-based items in our certification exams and will continue working to incorporate performance-based items into exams in a way that ensures a world-class testing experience.
[ Voor 54% gewijzigd door wildhagen op 09-09-2010 20:16 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Mijn klas voelt zich blijkbaar veraden, maar wat ik hier hebt gezegd is wel de waarheid over de opleiding, lessen die uit vallen en vervolgens niet ingehaald wordt en door boek wordt gevlogen en dan moet je 80% niet al te letterlijk nemen, maar grootste deel stof wordt overgeslagen.Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:28:
[...]
Een advies, ik doe altijd uitgebreid examen training, ik leer de stof, en daarna *knip* goed studeren, en dan met de kennis die je al hebt dan slaag je met gemak, ik heb voor 640 en 680 een dikke 9 gehaald.
En even ter notitie ik doe op deze manier studeren omdat ik niet kan veroorloven om te zakken, en ik heb tijd gebrek soms, en ik moet toch binnen 6 weken de stof grootste deels door genomen hebben, want mijn opleiding tot Enterprise Administrator is in minder dan een jaar en die Microsoft trainer heb je ook de fuck aan, omdat ie 2 bladzijdes een verhaaltje over gaat vertellen en daarna skipt ie 80% van hoofdstuk.
Overigens dat was ook advies van onze Microsoft docent, mede omdat we het snel moeten halen allemaal.
( En ik heb alleen maar de instructies van Microsoft docent op gevolgd over dat examcollection, maar wordt tijd voor een spam filter op e-mail adressen van verschillende klas genoten )
En dit is een discussie forum dus zal ook gewoon posten als ik wat over mijn opleiding wil vertellen, ook als mijn klasgenoten het niet bevalt en bang zijn dat het hun kans op baan verkleint omdat ze toevallig op *Pieeeeep* op Microsoft opleiding zitten, das vrijheid van meningsuiting waar ik recht op heb en ik woon nog niet in China. En mocht je erop willen reageren dan registreer je op tweakers.net in plaats er een drama van te maken en mijn e-mail vol te spammen met onbegrijpelijke mailtjes met nog meer spelfouten erin dan ik zelf maak.
[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 11-11-2010 14:23 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:20:
[...]
Mijn klas voelt zich blijkbaar veraden, maar wat ik hier hebt gezegd is wel de waarheid over de opleiding, lessen die uit vallen en vervolgens niet ingehaald wordt en door boek wordt gevlogen en dan moet je 80% niet al te letterlijk nemen, maar grootste deel stof wordt overgeslagen.
( En ik heb alleen maar de instructies van Microsoft docent op gevolgd over dat examcollection, maar wordt tijd voor een spam filter op e-mail adressen van verschillende klas genoten )
En dit is een discussie forum dus zal ook gewoon posten als ik wat over mijn opleiding wil vertellen, ook als mijn klasgenoten het niet bevalt en bang zijn dat het hun kans op baan verkleint omdat ze toevallig op *Pieeeeep* op Microsoft opleiding zitten, das vrijheid van meningsuiting waar ik recht op heb en ik woon nog niet in China. En mocht je erop willen reageren dan registreer je op tweakers.net in plaats er een drama van te maken en mijn e-mail vol te spammen met onbegrijpelijke mailtjes met nog meer spelfouten erin dan ik zelf maak.
Tegen wie heb je het?
[ Voor 1% gewijzigd door TheVMaster op 11-11-2010 14:23 ]
Ah, oke.. Ach, zolang Prometric zn zaakjes niet op orde krijgt is 't een verloren zaak. Kijk maar naar de beta's, telkens weer zit Prometric te knoeien.wildhagen schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:12:
Nee, 83-640 was idd met labs, maar vanwege tig storingen en andere klachten is die sinds 2 juni teruggetrokken door Microsoft. Op dit moment kun je dus alleen 70-640 weer doen, zonder labs. Het is wel de bedoeling dat 83-640 weer terugkeert, maar ik vermoed dat dat nog wel even duurt.
Zie
[...]
http://www.microsoft.com/learning/en/us/exam.aspx?ID=83-640
Zie ook http://www.microsoft.com/...xam-dev-release.aspx#tab4
[...]
Daarnaast is het doen van beta examens ook een manier om te "bewijzen" dat je examens haalt zonder antwoorden.
[ Voor 17% gewijzigd door punisher007 op 10-09-2010 12:41 ]
Trainers (ja ook ik) zitten met een dillema, de cursusen van Microsoft (de zgn MOC) zijn gericht op het opdoen van vaardigheden voor je werk en niet specifiek op de examens. Binnnen MS zijn die afdelingen zelfs strikt gescheiden wat heel vervelend is. Mensen denken dat ze een examentraining krijgen maar ook dat je het hele boek behandeld (waarvan bijv. maar de helft examenstof is)punisher007 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:33:
Even los van het examcollection verhaal, heb ik sowieso het idee dat er maar weinig goede docenten zijn bij cursussen en heb ik vaak het idee dat ik het net zo goed of zelfs beter via zelfstudie kan doen. Alleen mijn Vmware cursus bij XTG had ik destijds echt een goede docent.
Daarnaast is het doen van beta examens ook een manier om te "bewijzen" dat je examens haalt zonder antwoorden.
MS-Press boeken behandelen wel 90% van de examenstof maar daar mag een officieele trainer niet uit lesgeven(gebeurd wel), examcollection is natuurlijk helemaal uit den boze!
diskeltische lurker
1. De stof slecht beheersen.
2. Geen of nauwelijks praktijkervaring hebben.
3. Onvoldoende op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen of dit niet verwerken in de trainingen die ze geven.
Kortom, het is nu heel gezellig in de klasVerwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:45:
[...]
Onze trainer heeft wel degelijk praktijk ervaring maar hij zegt dat hij ook examendumps gebruik van examcollection.com bij zijn examens.
En heb gevoel soms van als er een of 2 lessen ( tot nu 6 ) uitvallen dan wordt dat niet in gehaald, maar nee dan vliegt ie in 6 uurtjes door 2 hoofdstukken, das toch geen goeie manier om stof op te nemen, het wordt ook behoorlijk saai en dan nog veel zaken die niks met boek te maken hebben.
Ja onze leraar geeft wel les uit boek, maar ik zou net zo goed af zijn met thuis studie, want wat hij in feite doet is ons wat inleidingen geven uit boek en dan moeten we soms wat lezen maar dan heb je paar bladzijdes gelezen en misschien een praktijk opdracht gedaan en begint ie weer aan nieuwe opleiding.
Ik heb er schijt aan hoor, als mijn Microsoft trainer adviseert dat wij Microsoft dumps moeten leren om examens te halen dan doe ik dat, maar ik zeg ook wel hier in dissucie forum, ookal wordt ik dan vervolgens door halve klas uit gemaakt voor verrader ( Ja das echt gebeurd, sommige lazen het, en vervolgens werd mijn inbox vol gespamt door iemand uit klas die dacht hij moest vader spelen, terwijl ik die gewoon al heb )
En dan 3 maanden laten, weet blijkbaar hele klas het en ben ik een verrader, volgens mij is het gewoon mij vrijheid van mening uiting en ergste vindt ik dat ze verwachten dat ik me er voor moet verantwoorden, maar dat moet ik helemaal niet. ( Ik wacht dus nu weer tot ze weer eens in dit topic gelezen hebben en mij weer kunnen aanspreken dat ik hun kans op werk nog kleinere is dan ie al is lol )
Mijn arbeidsdeskundige van UWV vond het maar kwalijke zaak hoe in mij klas eraan toe ging, want heb haar op hoogte gebracht, helaas kunnen ze er niks aan doe en *Pieeeeep* sta natuurlijk achter deze manier van les geven omdat hun idee was om 10 maanden ( 2 dagen per week ) ons tot Enterprise administrator op te leiden, wat natuurlijk veel te kort is en vooral voor die mensen die een gezin hebben.
Ontopic: Ik heb begrepen dat ik op mijn nieuwe school dit jaar ITIL en Exchange krijg, hoera!
[ Voor 0% gewijzigd door TheVMaster op 11-11-2010 14:25 ]
Volgens mij mag je studiekosten aftrekken, mits je over de drempel heen gaat?the-edge schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:01:
Als je cursussen uit eigen knip betaald, is er dan eigenlijk een belastingvoordeel?
[ Voor 99% gewijzigd door the-edge op 13-09-2010 14:19 ]
opleidingsbedrijven hebben niet veel aan het wel/niet slagen van cursisten tenzij je een slagingsgarantie hebt en dat heeft maar 1 opleider in NL. (hele gezellige in het midden van't land)
docenten kunnen evt. learningawards winnen doordat ze vouchers aan cursisten geven en dat die de examens halen dan kan een docent gratis examens doen maar mijn ervaring is dat niemand geintereseerd is in vouchers omdat de baas betaald (heb hier nog een voucher voor een windows7...iemand? [ff dm])
diskeltische lurker
Specifiek voor 70-680 of ook voor bv 70-685/686?technopeuter schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:12:
heb hier nog een voucher voor een windows7...iemand?
Voor 70-648 kan ik deze niet vinden.
Zijn de nuggets van 640 ook te gebruiken ?
2250 WP Zuid PVoutput
Nee, met de Nuggets 70-640 krijg je maar een klein gedeelte. Je zou ze wel van 70-642 er ook bij kunnen pakken. Je kunt volgens mij ook die van 70-649 gebruiken, dat zijn dezelfde materialen, ook de Training Kits.MdO82 schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:01:
Ik gebruik geregeld de nuggets naast mijn oefeningen.
Voor 70-648 kan ik deze niet vinden.
Zijn de nuggets van 640 ook te gebruiken ?
Kijk maar eens hier
70-648
[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 13-09-2010 21:25 ]
Vraag me af of dit ook bij de Belastingdienst kan.Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:47:
[...]
En ja een pc kun je declareren als studie materiaal, heb ik zelf met mijn notebook gedaan, maar mag maar tot 400€ bij uwv scholingsbureau.
(Ik had een bjilage tussen mijn studiepapieren toen ik met mijn HBO Bedrijfskundige Informatica begon een paar jaar terug). Kan veranderd zijn maar dit was het ieg
Oh ja, ik ben van mijn geloof afgepleurd en heb boeken besteld om maar een MCITP Server 2008 te gaan doen, zie het toch wel vaker terugkomen tussen de vacatures. Ben benieuwd!
[ Voor 20% gewijzigd door Uberprutser op 15-09-2010 12:55 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik heb de 6425B boeken, hier zit een CD bij met de online documentatie. Ik verwachtte hierin ook de 'exercise'. Maar ik kan deze niet vinden/starten.
Ik verwachtte dus een image op DVD die ik in Virtual PC kon laden. Hoe kan ik nu deze exercise doen? Zelf een VM maken?Task 1: Prepare for the lab
Start 6425B-HQDC01-D.
Log on with username Administrator and password Pa$$w0rd (where the 0 is a zero).
Ohhh ik dacht even dat deze ook op de CD/DVD stonden. Nou dan ga ik lekker VM's installerenreclamedoos schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:15:
Dit zijn oefeningen die je officieel alleen kan doen als je een cursus volgt bij een officieel opleidingscentrum. Voordeel van de machines waar je dan mee werkt is dat ze zo aangepast zijn dat ze al kloppen voor de scenario's die je moet uitwerken. Maar met een beetje handigheid kan je dat zelf ook wel oefenen met één (of meerdere) VM's.
diskeltische lurker
Marktplaats.nltechnopeuter schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:09:
hoe kom je dan aan de 6425? die krijg je alleen bij een trainig?
Ik werk die boeken helemaal door + CBT Nuggets om me voor te bereiden.
Ik trek al sinds jaar en dag mijn studiekosten af van de Belasting en word elk jaar gewoon goedgekeurd.the-edge schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:26:
[...]
Vraag me af of dit ook bij de Belastingdienst kan.
PC upgrade aankopen (wel netjes 30% per jaar, voor 3 jaar lang ivm afschrijving), internet kosten (tbv e-Learning), eventuele laptops, boeken die ik zelf heb aangeschaft.
Kan je dat eens uitleggen? Internet kosten als in je abonnement? Of .. ?redfoxert schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:00:
[...]
Ik trek al sinds jaar en dag mijn studiekosten af van de Belasting en word elk jaar gewoon goedgekeurd.
... internet kosten (tbv e-Learning) ...
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Course 6434A: Automating Windows Server 2008 Administration with Windows PowerShell
http://www.microsoft.com/learning/en/us/course.aspx?ID=6434a
Course 50025A: PowerShell for Administrators
http://www.microsoft.com/.../us/course.aspx?ID=50025a
Het doel is om een goede basis in de breedte met PowerShell te krijgen. Om daarna met zelfstudie een diepte in bepaalde hoeken aan te brengen (voornamelijk voor het schrijven van scripts voor cross forest migraties van verschillende objecten enz enz met daarnaast ook detail voor het vergaren van info uit een hoop data en dit enigzins op een ordelijke wijze te tonen).
Ik vraag me af aangezien de 50025A cursus uit 2007 komt, of deze ook ingaat op PowerShell 2.0 of niet. De 6434A cursus is rond dezelfde datum uitgegeven als PowerShell 2.0 dus ik verwacht dat de nieuwe mogelijkheden daar wel van terug komen?
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Wat voor een plannen hebben jullie allemaal nog omtrent certificeringen? Ik wil er nog min. 3 halen voor het einde van oktober. Daarna ga ik nog 2 andere (niet MS) certificeringen doen voor het einde van het jaar (TOGAF en CCNA van Cisco, denk ik).
@Outerspace: Succes met je 70-291. :-)

Hij was toch best lastig, ben blij dat ik flink gestudeerd heb
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Daar moet ik nog even over na denken. Ik denk dat het iets in de richting van ITIL gaat worden ivm traject richting teamleider. MCSA is iig het minimale wat ik wil hebben. Misschien dat MCSE (of vervolg daarvan) geen slecht idee is.Munnikman schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:07:
@Outerspace: congrats.! welke volgt er nu???
Dan bedoel je denk ik MCITP ?Outerspace schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:10:
[...]
Daar moet ik nog even over na denken. Ik denk dat het iets in de richting van ITIL gaat worden ivm traject richting teamleider. MCSA is iig het minimale wat ik wil hebben. Misschien dat MCSE (of vervolg daarvan) geen slecht idee is.
Verwijderd
De results van 71-681 TS: Windows 7 and Office 2010, Deploying zijn binnen!
PASSED!
Nu wachten op het moment dat deze verschijnt op mijn transcript.
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.