i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Klopt, met de ZPE kun je praktisch door heel Ravenholm kopen, vooral het gebruiken van (explosie)vaten en slijpschijven zijn zeer effectief.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:31:
Vond ravenholm met alleen gravity gun anders goed te doen (op Xbox) ... alleen laatste stukkie als je op dat mandje richting kerk moet wachten heb ik over moeten schakelen op shotgun.
Ik had het me moeilijker herinnerd, maar Ravenholm ging gisteren eigenlijk wel erg gemakkelijk
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Gaaf was het wel, maar qua moeilijkheid was dat redelijk een anticlimax.Cornelisjuh schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:18:
[...]
Ik vond het daarvoor ook wel leuk, met de airboatCitadel is het gaafste stuk

Het hele stuk van Ravenholm was ergens ook wel leuk, maar eigenlijk is dat een stuk waar ik zo snel mogelijk weer doorheen wil.
De eerste keer heb ik daar gigantisch lang over gedaan. Deels omdat ik wat moeite had met het vinden van de weg, maar vooral omdat ik in die ene straat met het pleintje net zo lang zombies heb lopen knallen totdat al mijn ammo op was. Duurde even voordat ik erachter kwam dat clearen daar niet zoveel zin had.
Maar goed, Ravenholm en ammo... Bij mijn recentere achievement run daarentegen lag de ammo voor het oprapen, maar had ik er weer niks aan.
Als dit waar is: het spel waar velen op zitten te wachten wordt uitgesteld, en het spel waar nog veel meer mensen op zitten te wachten wordt in de doofpot gestopt.In the latest of an increasingly confusing series of twists about Valve's E3 presence, the developer has today issued a statement confirming the cancellation of Monday's E3 press conference at the Regal Theater.
The event had initially been touted as Portal 2 related, before being semi-cancelled on 2 June. This first announcement, however, suggested a 'surprise' was being planned in its place, leading to amusing amounts of speculation over what this could be.
On 9 June, Valve grew tired of hearing Half-Life 3 rumours and let us know that the surprise would be "PORTAL-2-THEMED-FOR-GOD'S SAKE," while also confirming that the title's release schedule had slipped to 2011.
And now? Valve's Doug Lombardi has circulated an email amongst the press stating "Just a quick note to clarify the Monday Press Event at the Regal Theater is completely cancelled. Please do not head over there expecting to see us."
The developer will still be present on the E3 show floor at the Los Angeles Convention Center, but whether Portal 2 will now be making an appearance in any form is unknown. Given the way this is going, we may just need to wait a couple more days for the whole thing to be back on again.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 13-06-2010 12:27 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
E3 Countdown: 04 days, 04 hours and 40 minutes.
Genoeg andere leuke shit,maar Valve was wel mijn hoogtepunt van de E3...
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Eerst de mod zelve, die kost 10GB, dan nog alle 3 de Source SDK's, zijn ook nog eens 5 GB en uiteindelijk werkt het dan allemaal NIET
Ik heb al wel een mogelijke oplossing gevonden, http://www.cinematicmod.com/forum/viewtopic.php?p=1756#p1756
Nu start de game (E0) wel gewoon, maar krijg ik niet eens een menu-scherm te zien en de console geeft ook al aan dat er een instelling niet overeenkomt met de verwachte waarde.
Stomme Valve, met zijn Mac-port
Edit; De game werkt al
[ Voor 13% gewijzigd door Matis op 13-06-2010 12:53 ]
Start ik het spel vanmiddag op, valt opeens alles in de kamer uit. Nu blijkt dat de stoppen zijn doorgeslagen in de meterkast. Waarschijnlijk heeft de voeding kortsluiting veroorzaakt. Dit is al de 2e Corsair voeding binnen 2,5 jaar tijd.
Verwijderd
Tsja...zoals ik een paar posts terug al zei:The Zep Man schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:20:
Het schijnt dat de E3 verrassing geen verrassing zal zijn...
[...]
Als dit waar is: het spel waar velen op zitten te wachten wordt uitgesteld, en het spel waar nog veel meer mensen op zitten te wachten wordt in de doofpot gestopt.
Het is mij inmiddels wel duidelijk dat het hoofd communicatie van Valve maar eens naar een andere functie (liefst niets communicatie-gerelateerds) moest gaan omkijken...
Daarvoor moet toch een rede zijn. Lijkt me sterk dat Valve tegen journalisten (die natuurlijk ook hendig benieuwd zijn) zegt dat het event gecancelled is en dat ze niet hoeven te komen omdat er niemand van Valve aanwezig is. Daar moet toch een rede bij vermeldt staan ipv 'we komen niet, punt'....
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Verwijderd
Ik hoop maar dat de directie bij Valve een hele grote poster van Duke Nukem Forever in de directiekamer heeft hangen. Niet als voorbeeld van hoe het wél moet, maar als waarschuwing voor hoe het níet moet...
Ben daarom dus erg benieuwd.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik heb HL2 nog nooit uitgespeeld, omdat ik niet zo weg ben van SP games.
maar nu speel ik het met mijn clan en dan is het wel gezellig en we willen nu alle Episodes uitspelen.
Valve gaat als goed is eerst de Team fortress 2 engineer update uitbrengen en trading system.
[ Voor 16% gewijzigd door Pykow op 14-06-2010 11:48 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
Het is zeker een aanrader, alleen dien je helemaal opnieuw te beginnen (HL2, EP1 of EP2 resp.) wanneer je de CM geïnstalleerd hebt.The_Worst schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:21:
Wilde deze week Half-Life 2 opnieuw gaan spelen, toen zag ik hier de Cinematic Mod vermeldt staan. Lijkt me erg mooi maar wat een werk om deze te downloaden en te installeren. Half-Life 2, EP1, EP2, Source SDK, SDK Base, SDK Base 2007 en dan nog een uur durende installatie van de mod zelf à 20GB uitgepakt...
Ben daarom dus erg benieuwd.
Dit omdat Valve entitie-driven savegames heeft, welke na het installeren van de CM niet meer voorkomen en dus corrupt lijken te zijn.
Derhalve begin ik pas in E1 met het spelen van de CM
Klopt, ik was dus gelukkig ook nog niet begonnen met het spelen van het spel. Ik wil ook nog geven kunnen spelen voordat Nederland begint maar de installatie schiet echt niet op. Volgens mij is deze al anderhalf uur bezig.Matis schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:48:
[...]
Het is zeker een aanrader, alleen dien je helemaal opnieuw te beginnen (HL2, EP1 of EP2 resp.) wanneer je de CM geïnstalleerd hebt.
Dit omdat Valve entitie-driven savegames heeft, welke na het installeren van de CM niet meer voorkomen en dus corrupt lijken te zijn.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Bij mij duurde de installatie ook 1,5 uur. (Core i7, 6GB en RAID0 van 2 7200rpm-schijven). Dus ik vrees dat 1,5 uur toch wel de minimum installatietijd isThe_Worst schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:55:
Klopt, ik was dus gelukkig ook nog niet begonnen met het spelen van het spel. Ik wil ook nog geven kunnen spelen voordat Nederland begint maar de installatie schiet echt niet op. Volgens mij is deze al anderhalf uur bezig.
installatie van alle versies in 1,5 uur tijd ?Matis schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:13:
[...]
Bij mij duurde de installatie ook 1,5 uur. (Core i7, 6GB en RAID0 van 2 7200rpm-schijven). Dus ik vrees dat 1,5 uur toch wel de minimum installatietijd is
een maat van mij heeft alle half life delen binnen, in 20 a 30 minuten echt ziek die glasvezel
Nee, alleen de installatie van de Cimenatic ModPykow schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:17:
installatie van alle versies in 1,5 uur tijd ?
een maat van mij heeft alle half life delen binnen, in 20 a 30 minuten echt ziek die glasvezel
hij kan 50mbps halen maar steam komt niet hoger als 32mbps
offtopic geblaat: 50mbps is wel erg weinig voor een glasvezel verbinding....
Het ging dus om het installeren, niet het downloaden.
Toch maar eens HL2 met CM op PC checken. Heb de Orange Box op 360 gespeeld...
Forever raver!
Installatie van 1,5 uur is niet normaal, lijkt me. Moet toch op een 3 kwartier of max een uur kunnen.Matis schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:13:
Bij mij duurde de installatie ook 1,5 uur. (Core i7, 6GB en RAID0 van 2 7200rpm-schijven). Dus ik vrees dat 1,5 uur toch wel de minimum installatietijd is
(al geef ik toe dat ik 10.40 nog niet installed heb, maar met 10.0 was het zo)
Vandaag heb ik de CM site wat aangepast. Hier een daar wat updates, zowel inhoudelijk als aan de lay-out.
Niet elke verandering zal even geliefd zijn, maar goed.
Dat verklaart dus waarom ik ook CM niet aan de praat kon krijgen....
The latest update has practically bricked most HL2 mods, and rendered them unplayable. Why Valve would do this without communicating to the mod scene (that which without Valve would not be Valve) beforehand, is beyond me.
...
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Ik installeerde hem ook over het netwerk (ik had CM gedownload op mijn server), mss dat dat er mee te maken heeft.Tweaker36 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:52:
Installatie van 1,5 uur is niet normaal, lijkt me. Moet toch op een 3 kwartier of max een uur kunnen.
(al geef ik toe dat ik 10.40 nog niet installed heb, maar met 10.0 was het zo)
Vandaag heb ik de CM site wat aangepast. Hier een daar wat updates, zowel inhoudelijk als aan de lay-out.
Niet elke verandering zal even geliefd zijn, maar goed.
want dan kan ik synergy spelen met mijn vrienden en ondertussen deze mod gebruike, zodat het er mooier uit komt te zien
De soundtrack is een échte verbetering. Veel beter dan wat Valve bijgevoegd heeft. De NPC's zien er in de spellen ook veel beter uit. Je moet deze apart activeren maar de screenshots die in deze applicatie gebruikt zijn doen echt onder voor de kwaliteit in het spel.
Het spel is echt sfeervoller geworden maar op sommige plekken iets te donker naar mijn gevoel.
Vond ik ook, ik heb de helderheid maar op max gezet, scheelt weer een beetje.The_Worst schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:02:
Hij is een stand-alone executable dus je kunt ze naast elkaar installeren maar je kunt Synergy volgens mij niet combineren met Cinematic Mod.
De soundtrack is een échte verbetering. Veel beter dan wat Valve bijgevoegd heeft. De NPC's zien er in de spellen ook veel beter uit. Je moet deze apart activeren maar de screenshots die in deze applicatie gebruikt zijn doen echt onder voor de kwaliteit in het spel.
Het spel is echt sfeervoller geworden maar op sommige plekken iets te donker naar mijn gevoel.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
In LA is het nog nacht hoorOdysseus253 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:54:
Inmiddels is de E3 begonnen, wanneer kunnen we precies die 'surprise' van Valve verwachten?
[ Voor 41% gewijzigd door Splinter Cell op 15-06-2010 23:13 ]
+1Splinter Cell schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:06:
En de verrassing is: Portal 2 en het Steam platform komen naar de Playstation 3. Portal 2 zal in 2011 uitkomen.
Geef ons liever een Half-Life 2: E3.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Nog 2 dagen. laten we het hopen.
Als dit wel de grote verrassing was, dan hou ik het kort:

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Forever raver!
Vanuit het oogpunt van Valve is het een grote verrassing gezien in 2007 Gabe de PS3 nog verafschuwde en nu opzich het hele platform accepteert en zelfs zoiets al SteamWorks erop te zetten... Dit was ook ooit het plan met de Orange Box maar zowel MS als Sony wilde het niet. Sony is nu om wanneer kunnen we MS verwachten dit de accepteren?
Wij willen Episode 3, verdorie!
[ Voor 138% gewijzigd door Asskicker op 16-06-2010 09:20 ]
Misschien kan er wel met een actie begonnen worden gezien het nu wel erg lang duurt..
En heb het altijd jammer gevonden dat Steam niet op de PS3 was, dus bring it on
Je kan altijd hopen.
Toch had ik een grotere verrassing verwacht dan 'We brengen een spel uit op de PS3 wat een vervolg is op een spel dat ook op de PS3 is uitgebracht'
Forever raver!
Maar Valve is ook een grote in verrassingen de laatste paar jaarTechno Overlord schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:29:
Valve moet toch ook wel weten wat er onder de community speelt. Ik krijg langzaam het gevoel dat ze schijt hebben aan wat de community vindt. Echt een slechte zaak! Ik vind het een kutactie van Valve en er moet wat aan gedaan worden dat hun ogen open gaan. Iedereen smeekt om iets van Half-life maar niemand luistert...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
http://developer.valvesoftware.com/wiki/Valve_Time
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Dan krijgen we kwalitatief goede games net als Blizzard & BioWare games?defiant schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:45:
Valve verdient denk ik dusdanig aan steam, dat het developer team met (nog) minder tijdsdruk rekening hoeft te houden. Maar we weten allemaal wat er gebeurd als een devteam eeuwig aan een game kan werken zonder deadlines of restricties
Ik vind het zelf niet erg dat een volgende HL zo lang op zich laat wachten. Wat ik erg vind is dat we er geen informatie over krijgen
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
And I'm all out of gumdefiant schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:45:
Valve verdient denk ik dusdanig aan steam, dat het developer team met (nog) minder tijdsdruk rekening hoeft te houden. Maar we weten allemaal wat er gebeurd als een devteam eeuwig aan een game kan werken zonder deadlines of restricties
Ooh, wij zijn dom en jij weet alles...NickThissen schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:50:
Haha, sorry hoor maar ik vind dit gewoon grappig. Valve kondigt aan een verassing over Portal 2 te hebben, en meteen springen 289.139 fanboys tot de conclusie dat ze EP3 gaan aankondigen. Er stond letterlijk een 'portal 2 surprise', dus hoe mensen daar bij komen is me echt een raadsel... En nu blijkt het dus ook daadwerkelijk over portal 2 te gaan, en is iedereen boos en teleurgesteld... Wtf mensen, denk toch eens na. Valve heeft niets mis gedaan, ze beloven een verassing over portal 2, en jullie krijgen een verassing over portal 2. Dat jullie allemaal ep3 verwachten is gewoon dom.
Valve kondigte eerst een Portal 2 evenement aan op 14 Juni.
Deze wordt later gecanceld, maar er komt wel een "special surprise" in plaats van dat evenement.
Newell heeft toen later gezegd dat het geen EP3 is.
Erna kwam nog een vaag bericht over het niet doorgaan van het evenement en de "special surprise" .
Verder waren er hier een daar wat hints dat het toch wel EP3 was als "special surprise", of HL3, en het zou niet de 1e keer zijn dat Valve, of een andere developer, zegt dat iets niet komt, en dan tijdje later het wel ineens heeft(Kijk maar naar de PS3 en Steam...)
Know your facts voordat je begint te roepen over domme fanboys...
Hope Is What Keeps Us Alive.NickThissen schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:50:
Haha, sorry hoor maar ik vind dit gewoon grappig. Valve kondigt aan een verassing over Portal 2 te hebben, en meteen springen 289.139 fanboys tot de conclusie dat ze EP3 gaan aankondigen. Er stond letterlijk een 'portal 2 surprise', dus hoe mensen daar bij komen is me echt een raadsel... En nu blijkt het dus ook daadwerkelijk over portal 2 te gaan, en is iedereen boos en teleurgesteld... Wtf mensen, denk toch eens na. Valve heeft niets mis gedaan, ze beloven een verassing over portal 2, en jullie krijgen een verassing over portal 2. Dat jullie allemaal ep3 verwachten is gewoon dom.
Verwijderd
Het feit dat Valve een paar dagen later met een extra mededeling komt met daarin de zin "PORTAL 2 THEMED FOR GOD'S SAKE" geeft ook pijnlijk duidelijk aan dat ze zichzelf totaal vergist hebben. Je kunt dan wel gaan roepen dat mensen slecht lezen, maar communicatie is toch iets van ontvanger én zender. Die laatste zat er ook goed naast om mee te beginnen.
Je slaat precies de spijker op zijn kop! Valve weet heus wel dat iedereen Half-Life wil! Eerst een buzz creëren en vervolgens tóch komen met info over iets totaal anders.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:08:
Dat Valve het Portal 2-evenement cancelt met de mededeling dat er in de plaats daarvan een verrassing komt terwijl ze op hun tenen hadden kunnen aanvoelen dat de community zit te springen om nieuws omtrent de HL2-serie, dat is pas dom. Zoiets moet je gewoon niet doen.
Het feit dat Valve een paar dagen later met een extra mededeling komt met daarin de zin "PORTAL 2 THEMED FOR GOD'S SAKE" geeft ook pijnlijk duidelijk aan dat ze zichzelf totaal vergist hebben. Je kunt dan wel gaan roepen dat mensen slecht lezen, maar communicatie is toch iets van ontvanger én zender. Die laatste zat er ook goed naast om mee te beginnen.
Eerder werd al de opmerking gemaakt dat de communicatiemedewerker van Valve ontslagen zou moeten worden. Ik ben het daar volkomen mee eens!
Forever raver!
en ten tweede is de trend van het nieuwsbericht in de portal stijl (alsof glados het zegt).If you'd like to ask fruitless questions about the E3 Portal 2 surprise
Op dit forum en op het steam forum is de eerste reactie op dit bericht echter meteen "episode 3"...
Daarna is nog eens nadrukkelijk gezegd dat het niet om episode 3 ging.
Dan kan het toch niet verassend zijn dat het bericht toch over portal 2 ging...?

Het bericht had misschien wat duidelijker mogen zijn maar zo'n soort berichten zijn we nu eenmaal gewend van valve. Zie de hele portal 2 ARG... Als je dit bericht al onduidelijk vindt, wat vind je dan van de hele ARG wat een paar dagen lang duurde?!
[ Voor 16% gewijzigd door NickThissen op 16-06-2010 14:59 ]
Verwijderd
Fout van de ontvanger om het meteen als "oh, EP3/HL3 komt eraan!" te interpreteren, maar ook fout van de zender om dezelfde vage stijl in deze context te hanteren.
Allereerst, dit bericht kwam pas een paar dagen na het initiele bericht uit.NickThissen schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:57:
Ach, je kunt zeggen wat je wilt maar feit blijft dat het nieuwsbericht duidelijk aangaf dat het om een portal 2 surprise ging. Ten eerste staat het er letterlijk in:
[...]
en ten tweede is de trend van het nieuwsbericht in de portal stijl (alsof glados het zegt).
Op dit forum en op het steam forum is de eerste reactie op dit bericht echter meteen "episode 3"...
Daarna is nog eens nadrukkelijk gezegd dat het niet om episode 3 ging.
Dan kan het toch niet verassend zijn dat het bericht toch over portal 2 ging...?
Het bericht had misschien wat duidelijker mogen zijn maar zo'n soort berichten zijn we nu eenmaal gewend van valve. Zie de hele portal 2 ARG... Als je dit bericht al onduidelijk vindt, wat vind je dan van de hele ARG wat een paar dagen lang duurde?!
Ernaast was het niet heel raar om dan meteen aan EP3 te denken als dé "verrassing" geen Portal 2 nieuws was, maar er wel aan gelinkt was. Want op het einde van EP2 wordt er naar de Borealis gehint, een boot die iets vervoerde van Aperture Science, de "instantie" die de portal gun gemaakt heeft.. Goh, hoe zou de link tussen Portal 2 en EP3 dan gekomen zijn... Toen kwam het nieuws dat het GEEN EP3 was, dan was er nog steeds de mogelijkheid dat men, gezien de tijdspanne tussen EP2 en nu, meteen door zou stappen naar HL3, omdat men deze eigenlijk in 2009 wou uitbrengen en het nu 2010 is...
Dus graag iets beter inlezen in de materie voordat je zinloos roept dat de gehele steam-community maar dom is om Valve niet meteen te geloven als die zegt dat EP3 niet "dé verrassing" is en dus erop gaat speculeren dat EP3 of HL3 misschien eraan zit te komen. Valve zou ook nooit Steam op de PS3 uit brengen, en kijk wat voor bericht er gisteren ineens langs kwam... Steam op de PS3....
Maar de verrassing was dus wél Portal 2 nieuws, zoals al vanaf het begin gezegd. Er is nooit iets anders beweert en uiteindelijk bleek het ook inderdaad Portal 2 nieuws te zijn. Wat raar!Darkasantion schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:28:
[...]
Ernaast was het niet heel raar om dan meteen aan EP3 te denken als dé "verrassing" geen Portal 2 nieuws was
[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 16-06-2010 15:32 ]
Verwijderd
Apperanture Sciency?Darkasantion schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:28:
[...]
Allereerst, dit bericht kwam pas een paar dagen na het initiele bericht uit.
Ernaast was het niet heel raar om dan meteen aan EP3 te denken als dé "verrassing" geen Portal 2 nieuws was, maar er wel aan gelinkt was. Want op het einde van EP2 wordt er naar de Borealis gehint, een boot die iets vervoerde van Apperanture Sciency, de "instantie" die de portal gun gemaakt heeft.. Goh, hoe zou de link tussen Portal 2 en EP3 dan gekomen zijn... Toen kwam het nieuws dat het GEEN EP3 was, dan was er nog steeds de mogelijkheid dat men, gezien de tijdspanne tussen EP2 en nu, meteen door zou stappen naar HL3, omdat men deze eigenlijk in 2009 wou uitbrengen en het nu 2010 is...
Dus graag iets beter inlezen in de materie voordat je zinloos roept dat de gehele steam-community maar dom is om Valve niet meteen te geloven als die zegt dat EP3 niet "dé verrassing" is en dus erop gaat speculeren dat EP3 of HL3 misschien eraan zit te komen. Valve zou ook nooit Steam op de PS3 uit brengen, en kijk wat voor bericht er gisteren ineens langs kwam... Steam op de PS3....

En FYI, Steam komt niet op de PS3, Steamworks komt op de PS3. Sony zou Steam nooit toestaan, aangezien ze zelf spellen willen verkopen via de PSN.
[ Voor 5% gewijzigd door Chester op 16-06-2010 15:47 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ja, wist niet meer hoe dat ding gespeld werd, iets in die richting.
Is dus Aperture Science!
En weet je dat wel zeker over Steam en niet verschijnen op de PS3? Bericht op de FP meld dat het juist wel gaat gebeuren:
...Naast Portal 2, dat ergens in 2011 moet uitkomen, zal ook Valves distributieplatform Steam
op de PS3 gaan verschijnen. Hoe dit precies vorm zal krijgen, is nog onbekend, maar behaalde achievements op Steam zouden zonder problemen meegenomen kunnen worden naar de PlayStation 3...
Ik heb even het persbericht opgezocht, zoals uitgegeven door Valve zelf over de afzegging van het Portal 2 event.NickThissen schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:31:
[...]
Maar de verrassing was dus wél Portal 2 nieuws, zoals al vanaf het begin gezegd. Er is nooit iets anders beweert en uiteindelijk bleek het ook inderdaad Portal 2 nieuws te zijn. Wat raar!
Het werdt vervangen door een verrassing. Nergens een hint dat het ging om een verrassing m.b.t. Portal 2, enkel een "verrassing". Dus zeggen dat de verrassing van het begin af aan al over Portal 2 zou gaan en men dit DUIDELIJK had gezegd/aangegeven is onzin.Dear Subject Name Here,
Aperture Science is pleased to inform you that we have partnered with Valve to announce the gala CANCELLATION of the June 14 Portal 2 event at the Regal Theater. The event will be replaced by a surprise. And even though the cancellation of the event certainly counts as a surprise, we are pleased to further announce that the cancellation of the event is not THE surprise. However, per International treaties regarding the definition of the word "surprise", of which both Aperture Science and Valve are signatories, the time, date and content of the actual surprise will only become available as you experience the surprise.
If you'd like to ask fruitless questions about the E3 Portal 2 surprise or, more fruitfully, schedule an appointment to attend a Portal 2 screening at the Valve booth during E3, please contact Valve's Special Envoy to Surprises, Doug Lombardi.
Thank you for [RECORD SCRATCH!!!]
PS: The surprising record scratch is also not the surprise.
En de benoeming van Aperture Science in het persbericht zou je kunnen beschouwen als "verkapte" hint naar een verrassing over Portal 2, maar zoals eerder uitgelegd, zou je het ook als een hint naar EP3 en de Borealis kunnen beschouwen, dus het was alles behalve duidelijk in dat bericht...
[ Voor 5% gewijzigd door Darkasantion op 16-06-2010 16:07 ]
Zeiden ze dat ook niet met L4D2Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:34:
Gewoon Portal 2 massaal boycotten tot er een HL2EP3 of HL3 is verschenen...

Aha, in het engels is het meteen duidelijkChester schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:09:
Ja, dat weet ik zeker, tweakers heeft het fout. Mocht je het alsnog niet geloven, bron: http://www.valvesoftware.com/news/
In jou zelfde quote staat:Darkasantion schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:02:
[...]
Ik heb even het persbericht opgezocht, zoals uitgegeven door Valve zelf over de afzegging van het Portal 2 event.
[...]
Het werdt vervangen door een verrassing. Nergens een hint dat het ging om een verrassing m.b.t. Portal 2, enkel een "verrassing". Dus zeggen dat de verrassing van het begin af aan al over Portal 2 zou gaan en men dit DUIDELIJK had gezegd/aangegeven is onzin.
En de benoeming van Aperture Science in het persbericht zou je kunnen beschouwen als "verkapte" hint naar een verrassing over Portal 2, maar zoals eerder uitgelegd, zou je het ook als een hint naar EP3 en de Borealis kunnen beschouwen, dus het was alles behalve duidelijk in dat bericht...
Toch duidelijk denk ik..?If you'd like to ask fruitless questions about the E3 Portal 2 surprise or, more fruitfully, schedule an appointment to attend a Portal 2 screening at the Valve booth during E3, please contact Valve's Special Envoy to Surprises, Doug Lombardi.
Onduidelijkheden blijf je altijd houden, dus jezelf er over dood discussiëren heeft weinig zin.
Nee, niet echt, omdat men net erbonven zegt dat het Portal 2 event niet doorgaat. En dan is er ineens weer wel iets over Portal 2. Komt voornamelijk door de vage wel/niet stijl van het bericht, deze maakt het allemaal wat vager, waardoor alle speculaties op gang kwamen, omdat EP3 misschien gebruikt maakte van de Portal Gun uit Portal 1, en de Portal 2 surprise misschien wel EP3 was, omdat men daar dan de Portal Gun kreeg. Ja, vrij vaag allemaal, maar dit heeft Valve vaker zo gedaan, dus is het niet zo raar dat men hier achter ook weer ging zoeken naar mogelijke "vage" constructies.NickThissen schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:29:
[...]
In jou zelfde quote staat:
[...]
Toch duidelijk denk ik..?
Verwijderd
En dan zeggen dat de communicatiemedewerker van Valve ontslagen zou moeten worden??? Die man zouden ze juist een dikke bonus moeten geven kijk wat een reclame er op deze manier voor Valve (hl&portal) gemaakt wordt, het internet staat er gewoon bol van.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 17:05 ]
Met hemhyptonize schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:34:
Oké, boeiend.
Onduidelijkheden blijf je altijd houden, dus jezelf er over dood discussiëren heeft weinig zin.
Verwijderd
Oh, jij gelooft ook niet in 'bad publicity'Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:04:
[...]
En dan zeggen dat de communicatiemedewerker van Valve ontslagen zou moeten worden??? Die man zouden ze juist een dikke bonus moeten geven kijk wat een reclame er op deze manier voor Valve (hl&portal) gemaakt wordt, het internet staat er gewoon bol van.
Maar alle gekheid op een stokje; we zullen zien hoe dit uitpakt. Zolang dit maar niet de voortekenen zijn dat Valve dezelfde kant opgaat als 3dRealms met DNF (did not finish)...
*jmk's droom is niet kapot te krijgen
Yippie kayak, other buckets!
En hoe zie jij een decennia? '01-'10 of '10-'19? Als het dat laatste is kunnen we nog lang wachtenjmk schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:13:
Ik weet in mijn hart dat EP3 (of HL3, dat maakt mij niets uit) voor het einde van dit decennium wordt aangekondigd.
*jmk's droom is niet kapot te krijgen
[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Awesome op 16-06-2010 21:19 ]
Dat laatste. Dus als mijn droom uit elkaar spat, is dat pas over 9,5 jaarhyptonize schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:18:
[...]
En hoe zie jij een decennia? '01-'10 of '10-'19? Als het dat laatste is kunnen we nog lang wachten
Ik dacht dat een decennium altijd loopt van 2010.01.01 tm 2019.12.31? (verander 201 in elke andere willekeurige integer)
Yippie kayak, other buckets!
Het grappige is dat er tijdens het vieren van het 3de millennium maar 1999 jaren waren gepasseerd sinds het begin van de telling, en geen 2000, want het zouden er pas 2000 geweest zijn als het nieuwjaar 2001 was. Een beetje faal dus.
Tot zover dit off-topic intermezzo.
[ Voor 3% gewijzigd door RuddyMysterious op 16-06-2010 22:11 ]
Verwijderd
Zelfs dat is maar tijdelijk. Nu heb je een paar van die leuke boycotacties, maar over 5 jaar denkt iedereen alleen maar oliebedrijven > BP, Shell, bla bla. Exposure is nooit slecht.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:02:
Oh, jij gelooft ook niet in 'bad publicity'Bij BP zouden ze er ook maar wat graag zo over willen denken
Dat ze aan de slag moeten om hun imago meer richting milieuvriendelijk op te krikken lijkt me duidelijk.
Verwijderd
Ik geloof er wel in, maar niet dat dit 'Bad publicity is'.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:02:
[...]
Oh, jij gelooft ook niet in 'bad publicity'Bij BP zouden ze er ook maar wat graag zo over willen denken
Maar alle gekheid op een stokje; we zullen zien hoe dit uitpakt. Zolang dit maar niet de voortekenen zijn dat Valve dezelfde kant opgaat als 3dRealms met DNF (did not finish)...
Bp daarentegen
Volgens mij staat BP dan ook voor Bad Publicity (ala olievlek)Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:21:
[...]
Ik geloof er wel in, maar niet dat dit 'Bad publicity is'.
Bp daarentegen
And I'm the only one and I walk alone.
Het lijkt mij dus dat Portal 2 niets met HL ep3 te maken heeft, anders zou je wel sporen moeten kunnen vinden (of in ieder geval gehint zijn naar de geschiedenis) met de Xenians.Plot
spoiler:Portal 2 takes place hundreds of years after the first game. Despite her apparent destruction at the end of Portal, GLaDOS is "still alive". The player controls Chell, the same protagonist from Portal; retroactively patched just prior to the sequel's official announcement, the ending of the first game shows Chell being dragged away by an unseen figure with a robotic voice, where she has been placed in stasis over the years.[3] The game will again take place in the Aperture Science Labs, untouched by human hands but overrun by decay and nature.
Maar de toekomst zal het uitwijzen, voor mij is dat dus eerst een andere computer kopen
(Pentium D935 met een GF7950GTX zal wel niet snel genoeg meer zijn om het op een redelijk uitziend niveau te spelen
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Goed puntNickThissen schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:35:
Ok, Portal 2 speelt zich dus honderden jaren na Portal 1 af. Ik snap niet hoe je daar de conclusie uit kunt trekken dat Portal 2 en HL ep3 niets met elkaar te maken hebben...? Voor zover ik weet is het niet bekend in welke tijd HL2 of Portal 1 zich afspelen, dus het zou toch best kunnen dat Portal 1 honderden jaren vóór HL2 plaats vindt? Dan zou Portal 2 en HL ep3 dus best precies in dezelfde tijd kunnen zijn...
Portal (1) speelt ongeveer gelijk met Half-Life (1), misschien een paar weken voor het incident.
Portal 2 kan dan best een paar weken nadat de laatste vreemde rotzooi is opgeruimd afspelen.
Dan is HL2 ep3 dus een 'missing link'.
En zal Adrian Shephard (van Opposing Force) nog acte de presence geven? (ep3.5 of een eigen show)
-edit-
Als je de nieuwe versie van Portal hebt gespeeld zie je dat Chell weggesleept wordt door een waarschijnlijk 'iets' (robotgeluiden).Yonni schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:38:
Blijkbaar is Chell dus in een statis gebracht, dat heeft al een parallel met Half-Life. Gordon heeft hetzelfde min of meer doorgemaakt. Of zit ik hier nu opeens fout? Misschien dat er nog een 'kracht' is naast G-man, iets met robots enzo.
Laat ik nu maar het hele 'plot' gedeelte van Wikipedia: Portal 2 qouten, en de stukken dikgedrukt maken waar ik dat uit opmaak. Ik ben te lui om andere bronnen te zoeken, dus vergeef mij
spoiler:Portal 2 takes place hundreds of years after the first game. Despite her apparent destruction at the end of Portal, GLaDOS is "still alive". The player controls Chell, the same protagonist from Portal; retroactively patched just prior to the sequel's official announcement, the ending of the first game shows Chell being dragged away by an unseen figure with a robotic voice, where she has been placed in stasis over the years.[3] The game will again take place in the Aperture Science Labs, untouched by human hands but overrun by decay and nature.[3] The player will interact with many of the numerous personality cores (which were seen activating in the post-credits scene from Portal), which have become active in the intervening years, using the automated systems of Aperture Science to create their own microcosms within the facility.[3] The cores themselves are unable to move save through overhead rail systems. Chell is awoken by one of these, Wheatley, who has become concerned for the state of decay and seeks to correct it. Wheatley acts as the player's guide during the tutorial and initial stages. Soon, the two encounter the dormant GLaDOS and accidentally wake her; the computer accuses Chell of murdering her years ago.[3] GLaDOS begins to rebuild the ruined facility as Chell attempts to escape it.[8]
Two new characters will be introduced for the two-player cooperative mode, which will have its own unique plot and setting.[6] These two yet-to-be-named characters include a modified turret gun and a personality core; both units are bipedal and equipped with their own portal guns.[3] Though once part of the networked facility, they have become separate entities and are treated to similar abuse by GLaDOS while Chell is being put through a series of complicated test chambers.[3]spoiler:Wheatley is dus een Personality Core
[ Voor 60% gewijzigd door Resistor op 17-06-2010 23:02 ]
Als hij dus een acte de presence zou geven, zouden ze OP4 dus ook in "canonicity" moeten zetten.
Op zich geen bezwaarlijk iets natuurlijk, maar wel iets om over na te denken.
En de verbintenis tussen Portal en Half-Life zit al dik in zowel Portal en Episode 2 dus dikke kans dat Aperture een rol gaat spelen in EP3 (als die ooit komt.
[ Voor 21% gewijzigd door mace op 17-06-2010 22:48 ]
De orginele HL begon rond de 21 eeuw (http://half-life.wikia.com/wiki/Black_Mesa_Incident)NickThissen schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:35:
Ok, Portal 2 speelt zich dus honderden jaren na Portal 1 af. Ik snap niet hoe je daar de conclusie uit kunt trekken dat Portal 2 en HL ep3 niets met elkaar te maken hebben...? Voor zover ik weet is het niet bekend in welke tijd HL2 of Portal 1 zich afspelen, dus het zou toch best kunnen dat Portal 1 honderden jaren vóór HL2 plaats vindt? Dan zou Portal 2 en HL ep3 dus best precies in dezelfde tijd kunnen zijn...
Date: May 16, 200- to May 17, 200-
HL2, Episode 1 & 2 spelen zich ~ 20 jaar later af:
Hier een complete timeline (GIGANTISCHE SPOILER ALERT!)
http://www.members.shaw.ca/halflifestory/timeline.htm
Weet je wat ik wel vreemd vind? (Wat er alleen maar meer aan doet denken dat Aperture tijdens HL2 afspeeld) Aperture Sience was toch een Overheidsinstantie? Hoezo heeft de overheid het hele complex niet ontruimt na de gebeurtenissen van Portal? Er zit immers 100 jaar tussen!
[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 18-06-2010 00:14 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
De enige mogelijkheid die ik dan nog zie is dmv een 'slow teleport' zoals ook in HL2 (of ep1? weet niet meer). Misschien neem je in ep3 ook een slow portal (per ongeluk of niet) en kom je honderden jaren later uit, tijdens de events van Portal 2? Ik heb altijd gedacht dat die slow portal een beetje raar was. Het had verder eigenlijk geen invloed op het verhaal... Als de portal gewoon normaal was geweest was het verdere verhaal precies hetzelfde geweest, dus het was een beetje onnodig... Tenzij het later nog terug komt!
[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 18-06-2010 00:17 ]
mace schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 00:35:
Wacht even, wie komt er nou op het 100 jaar idee? Dat lijkt me wel erg lang.
En voor de derde keer op deze pagina, quote van portal wiki:D4NG3R NL schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 00:30:
En waarom zou er tussen 2010 & 2110 niks gebeurt zijn binnen Aperture? Het kan toch dat er iemand binnen is geweest OID?
Of het ook klopt weet natuurlijk niemand, maar meer dan dit hebben we op het moment niet...
[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 18-06-2010 00:42 ]
Wat dacht je van de combine? Niet echt menselijk he?NickThissen schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 00:41:
[...]
[...]
En voor de derde keer op deze pagina, quote van portal wiki:
spoiler:Portal 2 takes place >>>hundreds of years<<< after the first game. Despite her apparent destruction at the end of Portal, GLaDOS is "still alive". The player controls Chell, the same protagonist from Portal; retroactively patched just prior to the sequel's official announcement, the ending of the first game shows Chell being dragged away by an unseen figure with a robotic voice, where she has been placed in stasis over the years.\[3] The game will again take place in the Aperture Science Labs, >>>untouched by human hands<<< but overrun by decay and nature.
Of het ook klopt weet natuurlijk niemand, maar meer dan dit hebben we op het moment niet...
Er wad duidelijk aangegeven, dat portal 2 wat meer het verband zou oplichten tussen hl en portal. Dus het MOET er IETS mee te maken hebben. Ach, we zien het pas in 2011Resistor schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:22:
Quootje van Wikipedia: Portal 2
[...]
Het lijkt mij dus dat Portal 2 niets met HL ep3 te maken heeft, anders zou je wel sporen moeten kunnen vinden (of in ieder geval gehint zijn naar de geschiedenis) met de Xenians.
Maar de toekomst zal het uitwijzen, voor mij is dat dus eerst een andere computer kopen![]()
(Pentium D935 met een GF7950GTX zal wel niet snel genoeg meer zijn om het op een redelijk uitziend niveau te spelen)
[ Voor 66% gewijzigd door Cornelisjuh op 18-06-2010 07:30 ]
Kan er iemand een Portal 2 Thread aanmaken? Anders doe ik het vanmiddag wel.
[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 18-06-2010 09:43 ]
Ik zal wel beginnen met knutselen, als je wilt kan ik je toevoegen als mede-auteurD4NG3R NL schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:43:
Kan er iemand een Portal 2 Thread aanmaken? Anders doe ik het vanmiddag wel.
Doe maar! Ben zeer geïnteresseerd in portal 2 dus ik help er wel aan mee!Matis schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:50:
[...]
Ik zal wel beginnen met knutselen, als je wilt kan ik je toevoegen als mede-auteur