i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Verwijderd
Ik had eigenlijk al vanaf het begin van de aankondiging van de 'verrassing' niet echt het idee dat het EP3 kon zijn. Dat zou immers geen verrassing zijn geweest, want deze episode zat al in de planning. Meteen de opstap maken naar HL3 is daarentegen wel degelijk als een 'verrassing' te bestempelen - al zijn dit soort dingen bij voorbaat eigenlijk al niet geheim te houden; zeker als je zelf de speculatiemachine aanzwengelt...
Alle andere aankondigingen - bijv L4D-vervolgen, of alleen de aankondiging van een nieuwe Source Engine zonder concrete games in het vooruitzicht te stellen - zouden alleen maar als een teleurstelling opgevat worden. Ik zet mijn geld dus in op HL3, maar wacht nog wel even tot (na) 14 juni...
Bepaalde limiet aan hoe "groot" je map kan zijn en het aantal models die je in een map kan hebben zonder crashes bijvoorbeeld.Jejking schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:57:
Wat voor limiet?
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Zie startpost :
en de HL2 release was in 2004De reden waarom Valve gekozen heeft voor een trilogie, is omdat de engine continu bijgewerkt kan worden met nieuwe content. Een complete opvolger van HL2 zou ook 6 jaar op zich laten wachten.
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Het aantal textures en de kwaliteit (resolutie) daarvan dat je kan gebruiken en toch nog deftige framerates en loadtimes hebt. Wordt idd meermaals over geklaagd. De source engine is een beetje aan het verouderen...Jejking schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:57:
Wat voor limiet?
Daar zit iets in.Cornelisjuh schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:58:
Ik realizeer me net dat een hl3 heel goed zou kunnen
Zie startpost :
[...]
en de HL2 release was in 2004
Maar eigenlijk, belangrijkste is dat het verhaal doorloopt. Of dat nu in een Episode is, of een nieuw deel, wat maakt het uit?
Normaliter is een nieuw deel (HL3 dus) wat langer dan een uitbreidende Episode, en de kans is groter op een nieuwe implementatie van de Source engine, dat wel... maar verder...?
Dat zou wel gaaf zijn natuurlijk!
[ Voor 10% gewijzigd door mace op 09-06-2010 17:20 ]
Daar gaat het me dan ook om, ep1 was veeeel ste kort en ep2 ging al wat beter. Maar hl2 ansich is veel langer. zou leuk zijn als ze een HL3 maken en nog een soort episode, die niet ze zeer met de hoofdlijn te maken heeft, maar wel weer heel veel dingen duidelijk maakt.Tweaker36 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:14:
[...]
Het aantal textures en de kwaliteit (resolutie) daarvan dat je kan gebruiken en toch nog deftige framerates en loadtimes hebt. Wordt idd meermaals over geklaagd. De source engine is een beetje aan het verouderen...
[...]
Daar zit iets in.
Maar eigenlijk, belangrijkste is dat het verhaal doorloopt. Of dat nu in een Episode is, of een nieuw deel, wat maakt het uit?
Normaliter is een nieuw deel (HL3 dus) wat langer dan een uitbreidende Episode, en de kans is groter op een nieuwe implementatie van de Source engine, dat wel... maar verder...?
Episodic content is helemaal verkeerd uitgepakt. Gamers zouden juist hooguit 1,5 jaar moeten wachten omdat het vervolg immers opgesplitst zou worden in stukjes in plaats van een volledig spel met een complete engine upgrade. Ik vind het raar dat Valve zo lang hier over doet.mace schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:20:
Ja de kans is er inderdaad. Dat verklaart ook waarom ze al die tijd geen enkel nieuwtje over EP3 naar buiten hebben gebracht. Ze dachten misschien wel "dat episodic gebeuren werkt niet, laten we maar meteen HL3 maken". Maar zo'n beslissing houd je natuurlijk het beste gewoon stil.
Dat zou wel gaaf zijn natuurlijk!
Kap aub nu maar met episode three. Ik word hier niet meer warm van. Zit liever te wachten op HL3 met meer uren spelplezier en een grotere engine upgrade.
Verder moeten ze eigenlijk wel wat gemaakt hebben in al die tijd die tussen Ep2 en nu zit. Ep3 zou er al lang geweest moeten zijn.
Misschien nieuwe features wat we nog niet in Portal 1 hebben gezien? Multiplayer lijkt me wel een hele grote stap bijvoorbeeld.
Epische momenten gehad in EP2 ..
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Een nieuw deel in de serie met moderne graphics dat me net zo weet te boeien als HL2 destijds zou welkom zijn.
Bah.Asskicker schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:07:
Plus het is aangekondigd dat ze eerst Episode 3 gaan uitbrengen.
En dan is er nog dit. Wat zijn ze bij Valve aan het doen?
Ziet er naar uit dat ze toch Portal 2 gaan announcen en niet Episode 3.
Portal was een leuk extraatje naast Episode 2 en TF2. Straks gaan ze voor Portal 2 nog de hoofdprijs vragen.
Hier ben ik ook bang voor. Aan de andere kant was de orange box aardig geprijst. Daarnaast komt men vaak met aanbiedingen, dus wellicht wacht ik daar wel opSharpp schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:34:
[...]
Bah.
Portal was een leuk extraatje naast Episode 2 en TF2. Straks gaan ze voor Portal 2 nog de hoofdprijs vragen.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 22:42 ]
Nog even en HL 2: EP 3 mag zich toevoegen aan het rijtje oa Duke Nukem Forever voor de Vaporware Awards.DevilsProphet schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 07:28:
Het ergste is dan nog dat het is uitgesteld naar 2011, naar wat ik heb opgevangen.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Natuurlijk kan dat wel. Ze kunnen toch de content die in eerste instantie beschikbaar was voor EP3 nu gebruiken in een wat langer deel en dat noemen ze dan HL3. Ik vind het juist onlogisch als ze opeens een totaal ander verhaal nemen en het HL3 gaan noemen. Je speelt toch nog steeds met Freeman?PilatuS schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:59:
Je kan Half Life 3 niet laten beginnen waar Ep2 op hield. Teminste voor mij is dat prima, maar ik denk niet dat mensen die Ep2 niet gespeelt hebben dat handig gaan vinden. Half Life 3 zou gewoon een los spel moeten zijn en kan daarom niet beginnen waar Ep2 op hield.
HL2 borduurde ook voort op HL1 (verhaaltechnisch iig) En ging idd niet verder op de vele add-ons, maar dat waren dan ook andere verhalen, of iig het Black-Mesa verhaal vanuit een ander perspectief (bijvoorbeeld Barney in Blueshift).
EP 1 en 2 gaan direct verder na HL2. NATUURLIJK gaat HL3 daarin verder. Ze verwachten gewoon dat je als fan alles gespeeld heb. En anders zal het vast geen ramp zijn. Je maakt mij niet wijs dat iedereen die HL2 gespeeld heeft ook vroeger HL1 gespeeld heeft….
Volgens mij heeft Gordon Freeman niet zo snel toegang tot een werkende Portal Gun. Bovendien kan ik het fout herinneren, maar was het niet zo dat de Portal Gun alleen binnen de Aperture Test Facility zou werken (iets met energie, ofzo)?KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:48:
HL3, op Source2 met ipv/naast gravity gun dat portal geval ?
Vergeet ook niet: er is nog steeds geen referentiepunt in de tijdlijn waarop getoetst kan worden wanneer Half-Life en wanneer Portal zich afspelen. Het kan zijn dat Portal zich afspeelt in de tijd dat Freeman in winterslaap was, maar het kan net zo goed zich afspelen voor de gebeurtenissen van Half-Life 1. Weliswaar worden enkele hints gegeven in Portal over loze onderwerpen die aan bepaalde events gekoppeld kunnen zijn, maar er is geen zekerheid.
Mooie aansluiting zou natuurlijk zijn dat de gebeurtenissen in Portal 2 ervoor zorgen dat één of ander schip geteleporteerd wordt naar een koud gebied. Je hebt dan nog steeds geen referentie wanneer het plaats vond (immers, dat schip kan daar al jaren verborgen liggen), maar weet in ieder geval dat het ooit in het verleden is gebeurd.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Misschien is dat wel een beetje het probleem van Valve, dat ze zo aarzelend zijn HL te booten/rebooten, Er zijn heel veel fans, maar je kan van nieuw publiek moelijk verwachten dat ze HL1 en HL2 kennen.
En om HL3 dan alleen te publiceren voor hun fans...
Yippie kayak, other buckets!
Klopt, maar als ik het me goed herrinner van EP2 (wel een tijdje terug) ga je op zoek naar dat schip van Aperture in volgende delen. Hoezo zou je daar niet zon portal gun kunnen gebruiken. Zelfde energie? Of Misschien infiltreer je die basis wel oid. Portal Gun in HL2 zou het wel heel vet maken....The Zep Man schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:02:
[...]
Volgens mij heeft Gordon Freeman niet zo snel toegang tot een werkende Portal Gun. Bovendien kan ik het fout herinneren, maar was het niet zo dat de Portal Gun alleen binnen de Aperture Test Facility zou werken (iets met energie, ofzo)?
Vergeet ook niet: er is nog steeds geen referentiepunt in de tijdlijn waarop getoetst kan worden wanneer Half-Life en wanneer Portal zich afspelen. Het kan zijn dat Portal zich afspeelt in de tijd dat Freeman in winterslaap was, maar het kan net zo goed zich afspelen voor de gebeurtenissen van Half-Life 1. Weliswaar worden enkele hints gegeven in Portal over loze onderwerpen die aan bepaalde events gekoppeld kunnen zijn, maar er is geen zekerheid.
Mooie aansluiting zou natuurlijk zijn dat de gebeurtenissen in Portal 2 ervoor zorgen dat één of ander schip geteleporteerd wordt naar een koud gebied. Je hebt dan nog steeds geen referentie wanneer het plaats vond (immers, dat schip kan daar al jaren verborgen liggen), maar weet in ieder geval dat het ooit in het verleden is gebeurd.
Praten hierover geeft me wel weer zin om de serie te spelen. Denk dat ik me Orange Box weer is ga afstoffen....
[ Voor 3% gewijzigd door KingKoning op 10-06-2010 10:27 ]
En wat is er mis met de hoofdprijs vragen voor een toffe en volledige game?Sharpp schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:34:
[...]
Bah.
Cunning linguist.
Dus jij wilt 50 euro neerleggen voor een singleplayer spel met hooguit 5 a 6 uur gameplay? Met alle respect voor Valve maar je mag toch wel verwachten dat zij met wat meer komen dan alleen Portal 2?Bart ® schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:47:
[...]
En wat is er mis met de hoofdprijs vragen voor een toffe en volledige game?
Er zijn wel kleine referenties.. in PORTAL bijvoorbeeld, zegt GLaDOS in het eindgevecht:The Zep Man schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:02:
[...]
Volgens mij heeft Gordon Freeman niet zo snel toegang tot een werkende Portal Gun. Bovendien kan ik het fout herinneren, maar was het niet zo dat de Portal Gun alleen binnen de Aperture Test Facility zou werken (iets met energie, ofzo)?
"I'm the only one that stands between you and... them" Them als in de Combine?
Daarnaast ook de Borealis van Aperture Sience, die volgens HL2:EP2 ook bezig waren met een teleportatie techniek (De-la Aperture Sience Handheld Device -portal gun-)
Dat energie lijkt mij sterk.. heel Aperture Laberatories is verwoest na de 1e portal, kijk maar eens op de HL-Wiki: http://half-life.wikia.com/wiki/Portal_2
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Portal 2 zou, in tegenstelling tot Portal 1, een volledige game worden, en zal dus ook veel langer dan 5 a 6 uur gameplay bevatten. Portal 1 was echt maar een test versie dus hebben ze die niet zo lang gemaakt en hebben ze hem samen met andere games verkocht (anders waren ze bang dat het helemaal niet verkocht zou worden), maar nu ze weten dat het concept wel aanslaat hebben ze Portal 2 dus als volledige game gemaakt. Ik verwacht dan ook dat portal 2 gewoon los te kopen is, inderdaad voor ongeveer 50 euro.Sharpp schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:01:
[...]
Dus jij wilt 50 euro neerleggen voor een singleplayer spel met hooguit 5 a 6 uur gameplay? Met alle respect voor Valve maar je mag toch wel verwachten dat zij met wat meer komen dan alleen Portal 2?
Ik bedoel dat Ep2 midden in het verhaal stopt. Het lijkt mij niet logisch om een volledig spel zoals HL3 te laten beginnen midden in een verhaal.KingKoning schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:01:
[...]
Natuurlijk kan dat wel. Ze kunnen toch de content die in eerste instantie beschikbaar was voor EP3 nu gebruiken in een wat langer deel en dat noemen ze dan HL3. Ik vind het juist onlogisch als ze opeens een totaal ander verhaal nemen en het HL3 gaan noemen. Je speelt toch nog steeds met Freeman?
HL2 borduurde ook voort op HL1 (verhaaltechnisch iig) En ging idd niet verder op de vele add-ons, maar dat waren dan ook andere verhalen, of iig het Black-Mesa verhaal vanuit een ander perspectief (bijvoorbeeld Barney in Blueshift).
EP 1 en 2 gaan direct verder na HL2. NATUURLIJK gaat HL3 daarin verder. Ze verwachten gewoon dat je als fan alles gespeeld heb. En anders zal het vast geen ramp zijn. Je maakt mij niet wijs dat iedereen die HL2 gespeeld heeft ook vroeger HL1 gespeeld heeft….
Ach, geef het beessie een andere naam. Of ze nou nu een EP3 uitbrengen dat verder gaat op HL2:EP2 en daarná een HL3, Of een HL3 dat op dezelfde plek verder gaat maar verder doorgaat.PilatuS schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:18:
[...]
Ik bedoel dat Ep2 midden in het verhaal stopt. Het lijkt mij niet logisch om een volledig spel zoals HL3 te laten beginnen midden in een verhaal.
Verhaaltechnisch is het denk ik om het even. Voordeel van HL3 zou zijn dat ze hopelijk een nieuwe engine brengen....
Welk deel van dit begrijp je niet?D4NG3R NL schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:09:
[...]
Er zijn wel kleine referenties.. in PORTAL bijvoorbeeld, zegt GLaDOS in het eindgevecht:
"I'm the only one that stands between you and... them" Them als in de Combine?
'Them' zonder te noemen wat 'them' is, is een loos onderwerp. Je kan wel speculeren, maar het nergens met zekerheid aan koppelen.The Zep Man schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:02:
Ontken ik dit ergens? Het is alleen nog niet direct te koppelen aan de gebeurtenissen in Portal. Zeker is nu vanuit twee spellen dat Aperture Science bezig was met teleportatietechniek een nieuw soort douchegordijn voor het leger.Daarnaast ook de Borealis van Aperture Sience, die volgens HL2:EP2 ook bezig waren met een teleportatie techniek (De-la Aperture Sience Handheld Device -portal gun-)
En... wat doet dit af aan mijn opmerking? Overigens kan Aperture prima meerdere vestigingen hebben.Dat energie lijkt mij sterk.. heel Aperture Laberatories is verwoest na de 1e portal, kijk maar eens op de HL-Wiki: http://half-life.wikia.com/wiki/Portal_2
Ik denk niet dat de gameplay en de Portal Gun van Portal in Half-Life verwerkt zullen worden. Misschien een referentie ernaar. Het zou überhaupt eens leuk zijn al zouden ze met een echt nieuw wapen komen. Sinds HL2 heeft Gordon Freeman weinig uitbreiding aan zijn persoonlijke arsenaal gehad.
Overigens HL3... misschien weer een keertje Xen bezoeken met één of ander goed excuus dankzij bepaalde achtergelaten teleporttechnieken van Aperture?
[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 10-06-2010 11:30 ]
Wow, mag ik je glazen bol lenen waarmee je blijkbaar kan voorspellen hoeveel uur gameplay Portal 2 gaat krijgen? Weet ik welke lottonummers ik moet gebruiken!Sharpp schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:01:
[...]
Dus jij wilt 50 euro neerleggen voor een singleplayer spel met hooguit 5 a 6 uur gameplay? Met alle respect voor Valve maar je mag toch wel verwachten dat zij met wat meer komen dan alleen Portal 2?
Cunning linguist.
Ach, je mag blijven dromen ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hahaha inderdaad. Dan verander ik ook me wk-poultje nog evenBart ® schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:32:
[...]
Wow, mag ik je glazen bol lenen waarmee je blijkbaar kan voorspellen hoeveel uur gameplay Portal 2 gaat krijgen? Weet ik welke lottonummers ik moet gebruiken!
Ik verwacht juist een langere portal 2. Portal 1 was toch een beetje het proefballonnetje. Een leuke add-on maar na het succes verwacht ik nu wel een grote stand-alone game.
Cunning linguist.
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Mr. Awesome op 10-06-2010 12:16 . Reden: typo ]
Verwijderd
Het einde van EP2 bevat genoeg cliffhangers om in een geheel nieuw deel vrolijk op voort te borduren.
Ik hoop dat ze nu als verrassing ipv portal met de kerst al ep3 uitbrengen
Ik zeg ook niet dát hij in stasis word gebracht én dat dat ook 10 jaar duurt. Er kan gewoon een periode tussen zitten. Misschien is dat 3 maanden, misschien 7 jaar, misschien 20 jaar.Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:24:
spoiler:Lijkt me niet iets dat nog eens 10 jaar gaat duren; ook omdat je hier nog te maken hebt met Alyx die er dan 10 jaar ouder bij zou lopen...Ze zijn aan het eind van HL2EP2 toch vetrokken in een helikopter.
Het einde van EP2 bevat genoeg cliffhangers om in een geheel nieuw deel vrolijk op voort te borduren.
Alternatief: Tijdens zijn hibernation na Half-Life 2 droomt Gordon Freeman. Het resultaat? Episode 1 en 2. Als hij wakker wordt... Half-Life 3.
Retconnen die zooi!
[edit]
Of Adrian Shephard wordt canon en krijgt zijn eigen deel in het verhaal. Dan kan hij Episode 3 krijgen (een klein deel/uitbreiding) en gaat de main cast verder in Half-Life 3.
Overigens een leuke hint: er is een kans dat twee ex-collega's van Freeman met de Borealis (en dus met Aperture) te maken hebben. Deze foto is te zien in Half-Life 2. Vergelijk dat met deze foto...
[ Voor 39% gewijzigd door The Zep Man op 10-06-2010 13:15 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Hihi, leuk knip-en-plakwerk.The Zep Man schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:03:
Overigens een leuke hint: er is een kans dat twee ex-collega's van Freeman met de Borealis (en dus met Aperture) te maken hebben. Deze foto is te zien in Half-Life 2. Vergelijk dat met deze foto...
Verwijderd
Krijg ook sterk het vermoeden dat we eerder een compleet nieuw deel (half-life 3) krijgen als een nieuwe episode. Valve zou toch geen reden moeten hebben om zo lang te wachten met een nieuwe episode.
De source engine kun je gebruiken, en een paar uur nieuwe gameplay kosten toch echt geen +3 jaar ontwikkeling lijkt mij.
Misschien beter om het zo te doen voor mensen die EP2 nog niet uitgespeeld hebben.Techno Overlord schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:18:
Ik wil moet weten hoe het verhaal afloopt. Wat gebeurt er met the Resistance? Hoe zit het de Borealis? Wat doen die freaky Combine Advisors?
[afbeelding]
spoiler: Einde EP2Ik vond het echt spannend en vind het nog steeds. Daarom ben ik ook zooooo ontzettend blij als we volgende week te horen krijgen dat HL3 wordt aangekondigt op de Source 2 engine....Op het einde van episode 2 pakt 1tje Eli vast en zuigt zijn hersens uit met zijn tong. Tenminste zo kwam het op mij over. Volgens mij kan zo''n Advisor, naast telepatie, ook informatie uit mensen halen door met z'n tong iemands hersenen op te vreten.
Forever raver!
Ik bedoel, het is eind 2007 uitgekomen, komop zeg.
[ Voor 13% gewijzigd door mace op 10-06-2010 13:56 ]
Ze hebben wel een beetje beloofd dat er meer Episodes zouden komen, maar er is ook gezegd dat ze waarschijnlijk Episode 3 over zouden slaan en met Half-Life 3 verder zouden gaan (en dus gewoon het verhaal daar in verwerken) Valve kennende en het feit dat Half-Life 2 toch wel een beetje Valve's kindje is denk ik dat ze een Source Engine 2 gaan aankondigen en mss wat laten zien/weten van Half-Life 3.Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:54:
Half Life 3...tsja: Valve heeft natuurlijk ook nooit beloofd dat men drie Episodes gaat maken die als vervolg op de HL2-serie dienen. De intentie is altijd uitgesproken, maar ook niet meer dan dat. Ik denk echter wel dat dat de beeldvorming is die de afgelopen jaren is gaan leven: Valve gaat hoe-dan-ook drie episodes uitbrengen.
Ik had eigenlijk al vanaf het begin van de aankondiging van de 'verrassing' niet echt het idee dat het EP3 kon zijn. Dat zou immers geen verrassing zijn geweest, want deze episode zat al in de planning. Meteen de opstap maken naar HL3 is daarentegen wel degelijk als een 'verrassing' te bestempelen - al zijn dit soort dingen bij voorbaat eigenlijk al niet geheim te houden; zeker als je zelf de speculatiemachine aanzwengelt...
Alle andere aankondigingen - bijv L4D-vervolgen, of alleen de aankondiging van een nieuwe Source Engine zonder concrete games in het vooruitzicht te stellen - zouden alleen maar als een teleurstelling opgevat worden. Ik zet mijn geld dus in op HL3, maar wacht nog wel even tot (na) 14 juni...
Toch zijn er nog mensen die nog niet de hele reeks hebben gespeeld, in dit topic zitten zelfs nog mensen die met EP2 bezig zijn (zie bijv. berichten van Camacha) Ik vind dat je daar altijd rekening mee moet houden.mace schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:55:
Eerlijk gezegd vind ik niet dat Tower410 gelijk heeft, het is inmiddels een oude game, en als je hem nog niet hebt uitgespeeld heb je in dit topic vrij weinig te zoeken IMO.
Waar trek je de grens? Ga je nog spoilertags gebruiken voor Keen 4 of Duke Nukem?Tower410 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:48:
[...]
Toch zijn er nog mensen die nog niet de hele reeks hebben gespeeld, in dit topic zitten zelfs nog mensen die met EP2 bezig zijn (zie bijv. berichten van Camacha) Ik vind dat je daar altijd rekening mee moet houden.
Alle respect voor die mensen die hem nu nog spelen of moeten spelen, maar ze zijn er rijkelijk laat mee en na zo'n tijd is het bezoeken van een topic als dit natuurlijk eigen risico.
Ik denk zelf dat bijv. 6 maanden nadat een spel uitkomt wel een goede periode is voor spoilers.
Na 2,5 jaar nog zitten hannesen met die zwarte balken lijkt mij niet de bedoeling.
Ik zou hier graag de mening van een modje over willen horen eerlijk gezegd.
Nee gewoon elkaar respecteren. Al is het meefr voor die ene. een argument als ""Moet hij het maar eerder kopen" is natuurlijk ook 3x bagger. En is het nou zo erg om ergens spoiler tags tussen te zetten, man wat maak je er een probleem vanmace schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:28:
[...]
Waar trek je de grens? Ga je nog spoilertags gebruiken voor Keen 4 of Duke Nukem?
Alle respect voor die mensen die hem nu nog spelen of moeten spelen, maar ze zijn er rijkelijk laat mee en na zo'n tijd is het bezoeken van een topic als dit natuurlijk eigen risico.
Ik denk zelf dat bijv. 6 maanden nadat een spel uitkomt wel een goede periode is voor spoilers.
Na 2,5 jaar nog zitten hannesen met die zwarte balken lijkt mij niet de bedoeling.
Ik zou hier graag de mening van een modje over willen horen eerlijk gezegd.
Ho ho, ik maak nergens een probleem van, ik start gewoon een discussie. En het is niet zozeer een kwestie van respect, je kan het namelijk ook omdraaien. Die paar achterblijvers "verpesten" de discussie voor de rest. (Ik zeg niet dat dat zo is, maar gewoon bij wijze van spreken)Cornelisjuh schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:32:
[...]
Nee gewoon elkaar respecteren. Al is het meefr voor die ene. een argument als ""Moet hij het maar eerder kopen" is natuurlijk ook 3x bagger. En is het nou zo erg om ergens spoiler tags tussen te zetten, man wat maak je er een probleem van
"Moet hij het maar eerder kopen" - dat zeg ik niet, die persoon die nu het spel speelt kan toch gewoon een beetje voorzichtig zijn met lezen, of pas hier komen als hij het uitgespeeld heeft?
En waar maak ik een "probleem" van? Ik ken wel een paar topics waar alles in zwarte blokken staat, dat is erg lastig lezen hoor, zoals het MGS4 topic, dat was 1 groot zwart blok, dus toen is er besloten om gewoon *spoilers* in de titel te zetten en geen spoilertags meer te gebruiken in het topic.
Daarom is er gewoon een heldere grens nodig, toch?
Ik denk dat een ieder voor zichzelf wel kan bepalen wat verstandig is te spoileren. Deels ben ik het ook eens met mace eens, gezien episode 2 al in 2007 is uitgekomen. Echter ben ik het weer totaal niet eens met wat hij eerder zei:
Iedereen is vrij hier te komen en zijn/haar mening te hebben maar na 1-3 jaar loop je nou eenmaal kans dat er niet meer gespoilered wordt.mace schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:55:
Eerlijk gezegd vind ik niet dat Tower410 gelijk heeft, het is inmiddels een oude game, en als je hem nog niet hebt uitgespeeld heb je in dit topic vrij weinig te zoeken IMO.
Overigens kun je niet bepaald zeggen dat het hier nog over Half-life 2 gaat
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Volgende week maar eens goed twitter in de gaten houden over de vorderingen omtrent de "surprise" van Valve...
[ Voor 39% gewijzigd door Techno Overlord op 10-06-2010 16:00 ]
Forever raver!
Ik was inderdaad wat gechargeerd bezig idd.psychoclown schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:50:
Eigenlijk offtopic maar om toch even mijn duit in het zakje te doen.
Ik denk dat een ieder voor zichzelf wel kan bepalen wat verstandig is te spoileren. Deels ben ik het ook eens met mace eens, gezien episode 2 al in 2007 is uitgekomen. Echter ben ik het weer totaal niet eens met wat hij eerder zei:
[...]
Iedereen is vrij hier te komen en zijn/haar mening te hebben maar na 1-3 jaar loop je nou eenmaal kans dat er niet meer gespoilered wordt.
Overigens kun je niet bepaald zeggen dat het hier nog over Half-life 2 gaat
Maak niet uit hoor
OT:
Ik vindt het wel vaag wat Valve allemaal doet, stiekem verwacht ik toch iets speciaals op de E3
Maar dat allemaal terzijde ga ik geen spoilertags gebruiken, wat iedereen doet moet hij zelf dan weten.Cornelisjuh schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:29:
[...]
Maak niet uit hoorMaar voorzichtig lezen kan niet, als je een spoiler tegen komt zonder spiler tags, dan overkomt het je gewoon. En je kan niet zomaar iets 'onweten'
OT:
Ik vindt het wel vaag wat Valve allemaal doet, stiekem verwacht ik toch iets speciaals op de E3
/derail
Aangezien we het hier over een spel van tweeënhalf jaar oud hebben, zijn spoiler-tags echt niet meer nodig.
Verwijderd
Niet zo boo-boo doen hoorCornelisjuh schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 07:51:
Ja. Ik zal Valve trouw blijven, maar ik vindt dit gewoon laag. Dit is niks geen Bad Publicity maar je gewoon niet aan je woord houden.
Mensen gaan zich soms een beetje als verwende kinderen gedragen als ze lang moeten wachten, krijg ik het idee.
Verwijderd
Ik heb HL2 nog steeds niet uitgespeeld, in het Fallout topic en het Oblivion topic worden ook nog spoilertags gebruikt. Ik zal er niet wakker van liggen, maar wat is het probleem rekening te houden met die paar mensen die het nog moeten uitspelen en ze net zo'n goede spelervaring te bieden als jij hebt gehad? Je kan de boel prima lezen als het in spoilertags staat, dus ik snap het probleem niet.TheZeroorez schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:09:
[mbr]Sterker nog, het is niet echt gewenst om in het topic van zo'n oud spel nog steeds spoiler-tags te gebruiken. Het is in Spielerij door de varierende speelduur van spellen een beetje wazig wanneer je wel en niet spoilers hoeft te gebruiken, maar laten we zeggen dat wanneer meer dan drie kwart van de spelers van een spel even ver zijn als jij, je geen spoiler-tags meer hoeft te gebruiken.
Aangezien we het hier over een spel van tweeënhalf jaar oud hebben, zijn spoiler-tags echt niet meer nodig.[/mbr]
Edit: kut, doppelpost
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 19:27 ]
[ Voor 40% gewijzigd door punisher007 op 10-06-2010 20:13 ]
Voor HL2 EP3, Portal 2 en HL3 wel spoilers, voor de al uitgebrachte spellen niet, (zelfs niet voor de macspelerspunisher007 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:12:
Gewoon spoiler tags gebruiken .... dat is in de stijl van valve die surprisesDoor het beschikbaar komen van HL2 voor de Mac zullen er daarnaast ook wel wat potentiële nieuwe spelers zijn.
Als Lost / Dexter / Breaking Bad nog niet gezien heb ga ik toch ook niet de dag na de uitzending het topic in om te lezen? Ik wil geen spoilers zien dus ik blijf er weg, ik heb er niks te zoekenVerwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:25:
[...]
Ik heb HL2 nog steeds niet uitgespeeld, in het Fallout topic en het Oblivion topic worden ook nog spoilertags gebruikt. Ik zal er niet wakker van liggen, maar wat is het probleem rekening te houden met die paar mensen die het nog moeten uitspelen en ze net zo'n goede spelervaring te bieden als jij hebt gehad? Je kan de boel prima lezen als het in spoilertags staat, dus ik snap het probleem niet.
Verdere discussie over het beleid mag in Lieve Adjes. Ik zie trouwens net pas dat psycho hier ook al gereageerd had
D'r zijn ook genoeg nvidia-based macbooks hoormace schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:46:
Wat wel grappig is trouwens nu Steam naar de Mac is, is dat er ineens allemaal updates komen voor de source engine. Bijvoorbeeld net eentje die anti-alias verbetert op ATI gpu's. Wat gebruikt apple voornamelijk? Juist.
Er is een Keen 4!? Was net nog met 3 bezig en wilde mij laten verrassen! Bedankt, hoor!mace schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:28:
[...]
Waar trek je de grens? Ga je nog spoilertags gebruiken voor Keen 4 of Duke Nukem?
En ja, heb ze allemaal gespeeld, van 1 t/m 6, inclusief 3,5
Verwijderd
Dit gaat niet over beleid, maar over het meewerken van tweakers/spelers aan het spelplezier van een ander. Zeker dat HL2 nu ook voor de Mac te krijgen is waardoor je een hoop nieuwe spelers gaat krijgen vind ik wel een sterk argument.TheZeroorez schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:05:
Verdere discussie over het beleid mag in Lieve Adjes. Ik zie trouwens net pas dat psycho hier ook al gereageerd had
Ik wordt bijna zenuwachtig wat Valve gaat aankondigen. Zelf zou ik het echt jammer vinden als die hele 'surprise' EP3 is, ik hoop stiekem dat Valve stiekem aan HL3 heeft gewerkt, en het goed geheim heeft kunnen houden. Dan krijgt Valve inéén klap al mijn (en van veel anderen denk ik) vertrouwen terug
Als het maar IETS is dat een vervolg op HL: EP2 is. Of het nu een episode is of een compleet nieuwe HL3... mij intresseert het niet. Natuurlijk liever zoveel mogelijk nieuwe gameplay dus HL3 is de ultieme move. Maar als er maar wat meer duidelijkheid en vordering in het HL-verhaal komt. Ik wil eindelijk eens alles weten. Zoveel vragen bij deze game, heb ik nog nooit met een andere game gehad (omdat die wél sneller achter elkaar uitkwamenTower410 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:02:
Ik wordt bijna zenuwachtig wat Valve gaat aankondigen. Zelf zou ik het echt jammer vinden als die hele 'surprise' EP3 is, ik hoop stiekem dat Valve stiekem aan HL3 heeft gewerkt, en het goed geheim heeft kunnen houden. Dan krijgt Valve inéén klap al mijn (en van veel anderen denk ik) vertrouwen terug
Forever raver!
Cunning linguist.
Verwijderd
Dat zou ook wel leuk zijn, aangezien ik L4D2 niet heb (en L4D1 toch leuker vind).Bart ® schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 08:47:
Misschien de add-on voor L4D1.
Een winkelcentrum zou wel tof zijn.
Iets uit de L4D franchise zal het niet worden denk ik. Daarvoor is alle buzz veel te groot. Valve zou dan op voorhand al kunnen vaststellen dat het voor te veel mensen een te grote domper zou worden...
Aannemelijker is de mededeling dat Portal 2 is uitgesteld doordat het op de nieuwe Source Engine 2 gaat draaien. Dit lijkt me idd aannemelijker dan HL(2):(EP)3
[ Voor 25% gewijzigd door Techno Overlord op 11-06-2010 11:08 ]
Forever raver!
Weet ik ik maar ik ga geen andere game kopen voor 1 map.
Trouwens vind ik L4D2 te cartoony, ik vind L4D1 veel leuker.
Check deze pic:

En kijk goed wat er geqoute staat van Gabe:
Gabe: Everyone would quit if I tell them it's 5 years until HL3".
En dat was in het jaar 2004!
[ Voor 6% gewijzigd door Techno Overlord op 11-06-2010 11:42 ]
Forever raver!
mace schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:20:
[...]
Weet ik ik maar ik ga geen andere game kopen voor 1 map.
Trouwens vind ik L4D2 te cartoony, ik vind L4D1 veel leuker.
Er zitten 4 campaigns in, full size, plus een 5e (The Passing) met 3 maps. Daarnaast nieuwe gamemodes, mutations (de Chainsaw Massacre mutation van afgelopen week was echt gruwelijk), melee weapons en nieuwe SI. Ik was eerst ook erg skeptisch, echter was L4D2 achteraf toch echt z'n geld waard. Zeker heeft L4D1 ook goede maps, maar L4D2 ook. En cartoony? Niet in de war met TF2?
In dat geval ga je toch denken... wat is er misgegaan en hoeveel gasten werken daar nog, of zit Newell daar de hele dag in z'n eentje te codenTechno Overlord schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:42:
En kijk goed wat er geqoute staat van Gabe:
Gabe: Everyone would quit if I tell them it's 5 years until HL3".
En dat was in het jaar 2004!
Maar goed, ik reken nergens op... kan het alleen maar meevallen
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Forever raver!
Meh, zou'k niks vinden! Wil verdorie HL3 of HL2:EP3 spelenhyptonize schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:42:
Heeft iemand hier bedacht dat het wel 's een heel nieuw spel zou kunnen zijn, in plaats van een vervolg op een bestaande game?
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
'n Nieuwe game betekend niet meteen dat een oudere game gedropt word, hoor.Techno Overlord schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:46:
Ja aan gedacht maar dat zou een doodsteek zijn voor Valve. Gewoon een game droppen (waar ze het meest aan verdient hebben en waar ze groot mee zijn geworden) en het verhaal maar laten voor wat het is. Dacht het niet he....
Forever raver!
Nee maar ik heb liever dat ze met 200 man op HL(2EP)3 gaan zitten. Dan met 150 op een nieuwe game en 50 op een laag pitje aan de nieuwe HL.hyptonize schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:09:
[...]
'n Nieuwe game betekend niet meteen dat een oudere game gedropt word, hoor.
Prima als ze weer wat vernieuwends hebben. Maar first things first
Het moet nou is een keer afgelopen zijn. We wachten al lang genoeg!
[ Voor 16% gewijzigd door KingKoning op 11-06-2010 13:39 ]
Volgens mij is en blijft die keuze bij Valve en niet bij de massa fans, hoe graag die het ook zouden willen zien.Techno Overlord schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:31:
Wat bedoel jij dan met "een nieuwe game"? Het verhaal moet toch gewoon verder gaan?
Dat hebben ze al maanden geleden bekend gemaakt.jmk schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:29:
Dit is toch niet "THE suprise" he...:
Nieuws: Valve brengt Team Fortress 2 voor de Mac uit
Neehe?
HL2 blijft echt een van de tofste en verslavende SP-games die ik ooit gespeeld heb
Ik kan niet wachten totdat ik eindelijk bij Episode 2 ben gekomen. Het eerste stuk (dat je uit het treinstel ontsnapt) is echt een van de veste stukken van de hele game
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Nee zeker niet. Dat hele mac nieuwsgebeuren is al een tijdje op gang. Is niet nieuw meerG70boX schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:33:
[...]
Dat hebben ze al maanden geleden bekend gemaakt.
Verwijderd
Vind ik persoonlijk ook. Ik weet dat sommige spellen gebaseerd zijn op het mensen weinig ammo geven en een beetje freaky gaan doen, maar ik speel geen shooter om niet te schietenMatis schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:41:
HL2 blijft echt een van de tofste en verslavende SP-games die ik ooit gespeeld hebBen zojuist in Ravenholm aangekomen. Dat vind ik persoonlijk het minst gave stuk van HL2 (eerste deel).
Ik vind het stuk vanaf Ravenholm tot aan de citadel eigenlijk wel het gaafst.