Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Hari-Bo schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:43:
Met Halflife 2 Episode 3 begin ik een beetje hetzelfde gevoel te krijgen als met Starcraft 2, het wordt alsmaar uitgesteld en de verwachtingen worden alsmaar hoger, oftewel het kan alleen maar negatief uitpakken voor dit spel als ze nog meer uitstellen.
Wordt alsmaar uitgesteld? Wanneer heb je ooit gehoord dat ze ermee bezig waren, buiten wat concept art om?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engineer schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:57:
Daarnet heb ik dan eindelijk eens Episode One gespeeld en uitgespeeld, voelt bijna als een demo aan zo kort. Maar hij is wel tof om te spelen :) Explosie op het einde is ook wel lekker hoewel het wel iets meer grafisch gemogen had. Het is nu van sliertjes rondom citadel en wegvluchtende schepen en je beeld gaat wit.. daar had wel een mooie paddestoel van zeeen van vuur voor in de plaats gemogen oid.

Maargoed, net ff via steam Episode Two gescoort mbv paypal.. handig hoor, gelijk weer door knallen dadelijk als tie binnen is ;)

BTW, quote uit de TS:

One is 9,99 via steam, Two is 14,99. Combo pack inclusief "Deathmatch" dinges kost 19,99.
Heb een maand geleden The Orange Box gekocht voor 15 euro, Half-Life 2, Episode 1 en 2, Team Fortress 2 en Portal. Waarom zou je dan in godsnaam zoveel geld betalen voor iets dat je niet eens fysiek in handen krijgt?

Kan de boel (nee, móet de boel) aanmelden via Steam, dus daar zit wat dat betreft geen nadeel aan ten opzichte van kopen via Steam (al vind ik het zeer vervelend dat ik steeds online zou moeten om een off-line spel te kunnen spelen, wat een onzin is dat zeg).

Geeft het probleem met Steam wel gelijk aan; vaak zijn spellen duurder dan wanneer je ze fysiek in de winkel koopt. Een schandalige praktijk, als je het mij vraagt, maar zolang mensen het blijven kopen blijft verandert daar niets aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:03:
Kan de boel (nee, móet de boel) aanmelden via Steam, dus daar zit wat dat betreft geen nadeel aan ten opzichte van kopen via Steam (al vind ik het zeer vervelend dat ik steeds online zou moeten om een off-line spel te kunnen spelen, wat een onzin is dat zeg).
Hoeft niet, je kunt je offline aanmelden O-)

Verder is een fysiek CD'tje net wat makkelijker met de install dan de volledige tig GB aan data binnenhengelen ipv een paar honderd MB aan updates - als je pech hebt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:04:
Hoeft niet, je kunt je offline aanmelden O-)

Verder is een fysiek CD'tje net wat makkelijker met de install dan de volledige tig GB aan data binnenhengelen ipv een paar honderd MB aan updates - als je pech hebt.
Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen aan een fysiek cdtje. Maar het grootste voordeel, dat ik over 20 jaar nog zou kunnen spelen, hebben ze er al uitgesloopt met dat ziekelijke Steamgebeuren.

Ik weet dat je niet on-line hóeft als je echt wil omdat je de off-line modus kan gebruiken. Maar dat een off-line spel standaard in de on-line modus probeert op te starten en ik dus iedere keer eerst moet wachten tot Half-Life een foutmelding geeft dat er geen netwerk is gevonden (duh, heb ik uitgezet in de firewall) om dan aan te klikken dat ik off-line wil blijven, vind ik ronduit vervelend. Het is een spel dat ik lokaal speel dus dat wil ik dan ook, tenzij ik heel explciet anders aangeef. Leuk dat Valve zo'n framework heeft opgezet, maar het irriteert me vooral.

Ik had de hele bende bijna weer terug gebracht naar de winkel. Vinden ze het gek dat mensen het spel dan maar downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:45

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:50:
[...]

Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen aan een fysiek cdtje. Maar het grootste voordeel, dat ik over 20 jaar nog zou kunnen spelen, hebben ze er al uitgesloopt met dat ziekelijke Steamgebeuren.

Ik weet dat je niet on-line hóeft als je echt wil omdat je de off-line modus kan gebruiken. Maar dat een off-line spel standaard in de on-line modus probeert op te starten en ik dus iedere keer eerst moet wachten tot Half-Life een foutmelding geeft dat er geen netwerk is gevonden (duh, heb ik uitgezet in de firewall) om dan aan te klikken dat ik off-line wil blijven, vind ik ronduit vervelend. Het is een spel dat ik lokaal speel dus dat wil ik dan ook, tenzij ik heel explciet anders aangeef. Leuk dat Valve zo'n framework heeft opgezet, maar het irriteert me vooral.

Ik had de hele bende bijna weer terug gebracht naar de winkel. Vinden ze het gek dat mensen het spel dan maar downloaden?
Aan de andere kant. ik heb hier thuis nog een originele versie van Red Alert op een CD liggen. Zal wel iets van 15 jaar oud zijn. Die krijg ik niet meer aan de praat op de huidige computers. Dat je een CD hebt is dus absoluut geen garantie dat het over 20 jaar nog werkt. Ook heb ik tiberium sun, maar daarvan ben ik de CD's kwijt. Die kan ik dus ook nooit meer spelen.

In mijn steam account heb ik daarintegen games zitten die ook al zo'n 10 jaar oud zijn, en die kan ik nu nog steeds overal installeren, ookal raak ik de CD's kwijt of gaan ze kapot. Ook werkt het gewoon in XP. Als klap op de vuurpijl hoef ik na een nieuwe install alleen steam te installeren en aan te vinken welk spel ik toch eigenlijk wel wil spelen. Even wachten tot alles gedownload is en ik kan gewoon los.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:00:
Aan de andere kant. ik heb hier thuis nog een originele versie van Red Alert op een CD liggen. Zal wel iets van 15 jaar oud zijn. Die krijg ik niet meer aan de praat op de huidige computers. Dat je een CD hebt is dus absoluut geen garantie dat het over 20 jaar nog werkt. Ook heb ik tiberium sun, maar daarvan ben ik de CD's kwijt. Die kan ik dus ook nooit meer spelen.

In mijn steam account heb ik daarintegen games zitten die ook al zo'n 10 jaar oud zijn, en die kan ik nu nog steeds overal installeren, ookal raak ik de CD's kwijt of gaan ze kapot. Ook werkt het gewoon in XP. Als klap op de vuurpijl hoef ik na een nieuwe install alleen steam te installeren en aan te vinken welk spel ik toch eigenlijk wel wil spelen. Even wachten tot alles gedownload is en ik kan gewoon los.
Nou ja, daarom heb ik naast mijn gewone PC een legacy bak met een ouder OS. Daar draait alles prima op, Quake 1, Dungeon Keeper, Theme Hospital. En anders op mijn nieuwere systeem wel. Feit is dat je een stukje onafhankelijkheid wat je gewoon zou moeten hebben afgenomen wordt. Daar koop ik juist cd's voor, anders had ik het spel wel op Steam gekocht. Het feit dat ik dat niet gedaan heb zou al genoeg moeten zijn maar nee, Valve weet het beter.

Daarnaast vind ik het feit dat het spel altijd contact zoekt met de buitenwereld, ook als ik daar duidelijk níet om gevraagd heb een disrespect naar de client toe. Het irriteert zo verschrikkelijk terwijl het compleet onnodig is. Laat mij gewoon off-line mijn off-line spelletje spelen, of geef in ieder geval de optie om te kiezen altijd off-line te willen spelen. Nu heb ik echt gewoon minder zin het spel op te starten omdat ik dat weer geïrriteerd raak.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Holy crap zeg! IK heb net die cinematic mod erop gezet, maar damn, wat is dát mooi zeg.

Echt super.

Een mooie reden om alle delen nog eens helemaal uit te spelen. :)

Het blijft voor mij de beste game ooit gemaakt.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engineer schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:55:
Ik heb de HL2 collectors edition hier al liggen met het overgrootte deel aan episode 1 en 2 data aan boord (hergebruikte textures e.d.). Voordeel van steam is dat je na betaling via paypal na een kwartiertje meer data binnenhengellen gewoon verder kunt spelen en niet nog es op een postbode hoeft te wachten.

CD of niet maakt me echt niks uit in dit geval, de data staat er toch encrypted op en zonder online verificatie heb je er geen moer aan. Met een beetje moderne internet lijn (en ik ben dan nog gecapped op 1.1MB/s ivm wifi..) heb je het spul binnen een uur maximaal binnen zonder van je krent afgekomen te zijn ;).

Die cd's belanden anders toch wel weer ergens onderop de berg rommel op zolder.
Blijft het nog belachelijk dat je nu meer betaalt dan wanneer je een fysiek cdtje gekocht zou hebben. Daar moeten de cd-fabrikant, de transporteur en de winkel ook nog van eten en toch kost het minder.

Ik weiger (ook) gewoon aan dat soort praktijken mee te werken. In plaats van dat zij er meer aan verdienen en de consument een voordeeltje kan pakken draaien ze je nu gewoon een poot uit.
RappieRappie schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 09:21:
Holy crap zeg! IK heb net die cinematic mod erop gezet, maar damn, wat is dát mooi zeg.

Echt super.

Een mooie reden om alle delen nog eens helemaal uit te spelen. :)

Het blijft voor mij de beste game ooit gemaakt.
Welke cinematic mod is dat? Kun je een linkje geven, dan heeft de rest er hier ook wat aan :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:48:

Welke cinematic mod is dat? Kun je een linkje geven, dan heeft de rest er hier ook wat aan :)
FakeFactory Cinematic Mod 10

Usenet:

http://www.binsearch.info...+%28superpuppy%29&max=250

Torrent:

http://www.gameupdates.org/details.php?id=3833

Dan zien ook deel 1 en 2 eruit als Episode 2. Met HDR, meer vegetatie, betere belichting, en al die shit. Maar dit staat ook in de startpost. :)
FakeFactory Cinematic Mod

Officiële Cinematic Mod site

FakeFactory's Cinematic Mod is een Half-Life 2 mod die de verouderde grafics van de volledige Half-Life 2 serie inclusief Episodes omtovert tot state-of-the-art graphics. Elk Half-Life 2 deel werkt hierdoor met de laatste versie van Valve's Source Engine, die Valve samen met Episode 2 uitbracht. Alle characters zijn voorzien van compleet vernieuwde HD textures, net zoals alle wapens, de omgeving en vrijwel alle objecten en gebouwen. Bovendien maakt Cinematic Mod gebruik van meer geavanceerde HDR effecten en schaduwen.

Naast de overduidelijke grafische make-over is FakeFactory's Cinematic Mod iets duisterder dan het originele Half-Life 2. De donkere sfeer wordt bijgestaan door aangepaste, meer toepasselijke soundtracks. Niet enkel de soundtracks zijn aangepast, het hele geluidssysteem heeft een grondige update ondergaan. Alle geluiden zijn opgefrist, en worden intelligenter en dynamischer afgespeeld.

Tot slot is de verhaallijn lichtjes aangepast, en aangevuld met ongebruikte content uit het originele Half-Life 2. Kortom, de Cinematic Mod heeft voldoende in huis om weer enkele uurtjes Half-Life 2 plezier te beleven!
Echt geweldig. :)

Ben de laatste tijd meer mods aan het gebruiken voor diverse games, en dat bevalt me uitermate goed. :9~ _/-\o_

[ Voor 82% gewijzigd door Format-C op 25-12-2009 11:19 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:15:
Echt geweldig. :)

Ben de laatste tijd meer mods aan het gebruiken voor diverse games, en dat bevalt me uitermate goed. :9~ _/-\o_
Hmm, ik ben heel benieuwd of dit een beetje zou willen draaien op mijn computer. Ben bang dat het een teleurstelling wordt, ondanks dat HL2 op het moment perfect strak draait op hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Draait wel zwaar hoor...

Ik heb af en toe framedrops naar zo'n 80FPS @ 4xAA. Met HD5870 CF!!! Als je nagaat dat HL2 maxed en 8xAA zelf niet onder de 230FPS oid komt, dan weet je wel hoe laat het is.

Je kan het altijd proberen natuurlijk. Als het te zwaar draait gooi je hem er weer af.

:)

Paar screenshotjes:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1q7qmXMtun08Xh15Yy60FRkY/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kPexcaAUO3XuhRRedtQsAtks/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mBZYVH1Quby8uRXlbhChjlOE/thumb.jpg

Ben net opnieuw begonnen. :) Zal nog wel meer screenies maken. Je kan altijd hier ff koekeloeren:

gallery: RappieRappie

Screenshots zat. :D

[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 25-12-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huu, dan zal het met mijn 4770 waarschijnlijk een drama zijn (en anders vanwege de P4 3,2 GHz wel). Misschien dat ik het sowieso alsnog wel even probeer want het ziet er wel heel goed uit. Wellicht dat een eerdere versie van de mod ook nog wat helpt, al lever je dan wel in qua pwetty plaatjes :) Ik draai trouwens ook op 1600x1200, niet de volle 1920x1200 en 1280x1024 is eventueel ook nog wel een optie. Scheelt toch weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Proberen kan altijd he? :)

Je kan de content eventueel zo weer weggooien, en je normale HL2 spelen. :)

-Ik heb het idee dat CF niet op elke plek in de game echt super werkt trouwens, maar goed. Ik kan me ook niet voorstellen dat ATi drivers optimaliseert voor een mod, dus dat neem ik maar op de koop toe. :D

Nog een paar screens:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kKAe9Lofcim98lUfAbj54Vxo/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aKBpbU2UvAlwZ8C7CROkOucv/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ats0wV3fLY7dpSMFZLl9Z9Ki/thumb.jpg

Vooral de laatste vind ik mooi. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 25-12-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True, heb 'm gelijk maar even in de torrentlijst gegooid. Ik zit redelijk binnen de specs die FakeFactory zelf aangeeft (3 GB in plaats van 4, maar wel een videokaart met voldoende geheugen en een 64-bits OS), dus misschien is het interessant voor andere mensen om te zien hoe het hier draait op in te kunnen schatten hoe het bij hun thuis draait.

Het ziet er wel erg goed uit. Moet elke keer even kijken waar het nou eigenlijk is de game is, sommige plekken zijn echt compleet veranderd (maar wel ten goede) :Y.

Edit: loopt netjes binnen @ 1,1 MB per seconden (= maximaal hier) dus dat gaat niet lang duren :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ben benieuwd hoe ie bij je draait. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Half-Life 2 met Cinematic Mod 10 op een:

- Pentium 4 541 3,2 GHz @ 3,6 GHz
- FSB @ 225 MHz
- 3 GB DDR RAM-geheugen dual-channel @ 400 MHz
- Sapphire 4770 512 MB @ 830/850
- PCI-E @ 105 MHz
- XP x64 SP2
- WD Caviar Black 1 TB met 32 MB cache

- 1600 x 1200, 4xMSAA, 16xAF, alle settings high/aan

Niet zo'n heel nieuw systeem meer en met lichte overclocks op de meeste fronten. Geheugen heeft standaardclocks omdat mijn BIOS me alleen de keuze laat tussen 333 MHz en 400.

Nou, dat valt alleszins mee zeg. Ik bereidde me al voor op een slideshow die zijn weerga niet kende, of überhaupt gelijk zou crashen, maar hij start en draait zo vlot dat ik eerst drie keer moest kijken of die mod eigenlijk wel draaide :) Laadtijden zijn een stuk langer dan normaal wat een beetje irriteert, maar op zich is dat niet zo gek, gezien alle extra data die geladen moet worden. Zelfs met alles hoog en 4xMSAA en 8xAF loopt het geheel als een trein. 8x heb ik nog niet geprobeerd gezien mijn ervaringen in Fallout 3 (4xAA draait met een GPU-load van minder dan 50%, 8x max ik de GPU continu). Het speelt eigenlijk net zo prettig als zonder cinematic mod, heel soepel.
Ik merk af en toe wel een soort stutter, vooral als ik snel ronddraai in wat intensievere omgevingen. Dat voelt heel duidelijk niet als een framedrop en ik heb dan ook het vermoeden dat het wellicht grote (duh) textures zijn die net niet snel genoeg geladen worden. Ik denk dat dat met een kaart met meer dan 512 MB of op een computer met DDR2-geheugen in plaats van DDR al een stuk minder zou moeten zijn, al kan ik die vermoedens niet proefondervindelijk onderbouwen.

Hoewel ik waarschijnlijk nog niet de meest grafisch intensieve stukken van het spel gespeeld heb omdat ik geen savegames kon laden en weer opnieuw moest beginnen valt de performance tot nu toe me erg mee. De omgevingen zijn iets minder mooi dan ik verwacht had maar ik heb het vermoeden dat als ik nu HL2 vanilla opstart dat het verschil me wel opeens duidelijk wordt.

Over het algemeen lijkt de processor het in mijn geval er zwaarder mee te hebben dan de 4770. De processor heeft op één van de HT cores in ieder geval continu een load van bijna 100% terwijl de tweede ook wat aan het werk gezet wordt. Dat betekent dat de processor continu zo'n 90% belast wordt. De load van de 4770 verschilt een beetje, die schommelt tussen 50 en de 90 procent, afhankelijk van de scene. Aan de grafiek van het RAM-geheugen is te zien dat ik niet de volle 3 GB benut, maar met ongeveer 2,6 GB toch een aardig eind in de buurt kom. Ik weet dan ook niet wat er gebeurt mocht ik de 3 GB overschrijden. Het viel me wel op dat naarmate je verder komt de RAM-usage iedere keer een trapje hoger lijkt te zijn. Of dit komt door levels die in toenemende mate steeds complexer worden of omdat het RAM niet goed wordt vrijgegeven weet ik niet.

Al met al valt één en ander me helemaal niet tegen. Ik ga de komende tijd maar eens een langer stuk spelen met de Cinematic Mod, dan zie we vanzelf of hij 't op de lange termijn zo goed blijft doen :)

Oh, en Alyx met physics-gestuurde boobs... Echt hoor :P Die gozer die die mod gemaakt heeft heeft echt iets met cheape Russisch aandoende vrouwen ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y359whziA1jo1kter7KEzdK4/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb zelf de mod eraf gegooid.

Ik vind hem toch niet echt heel lekker draaien voor mijn gevoel. Het ziet er prachtig uit, maar het origineel draait vel lekkerder. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen.

Wel mooi dat ie bij jou wel goed draait Camacha. :) Ik denk zelf dat de stotters die jij ervaart mijn gameplay ervaring ook vernaggelen. :)

Als je het origineel nu gaat spelen, met de mod ernaast geinstalleerd, zijn de graphics van het origineel ook iets mooier. HDR. Alleen draait dat veel beter. Ik heb constant een soort lag oid. En dat terwijl ik meestal toch wel 100 a 200 FPS heb. :X

[ Voor 26% gewijzigd door Format-C op 26-12-2009 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Misschien niet de goede draad, maar heeft er hier iemand nog een Collector's Edition liggen? Ik heb namelijk een tijdje gezocht naar de afmetingen van die doos om misschien ooit eens iets casemodderigs mee te doen. Maar voor ik er eentje koop is het wel handig om te weten of een mobo er uberhaupt in past :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:53
217 x 232 x 89 mm (breedte x hoogte x diepte)

Dit zijn de buitenmaten. Aan de binnenkant reken dan zo'n 2 a 3 mm minder.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Voor de ion fans. Net half life 2 ep 1 en ep 2 uitgespeeld op een acer aspire revo. Dat zijn die mini computertjes van 27 watt met een atom en een nvidia ion gpu . Liep eigelijk prima met alle settings op medium. Vreemd genoeg liep ep 2 nog het vloeiends van allemaal. Blijkbaar hebben ze verstand van zaken daar bij source.
Ik vrees dat de HD mods dat wel niet zullen doen, alhoewel er een ion2 op komst is. Maar je hebt dus niet echt een high end pc nodig voor HL en dat voor een game van 2007. Had ik zelf ook niet verwacht. Alleen als er er erg veel mennekes gingen rondlopen werd de frame rate te laag maar over t algemeen was alles bewonderendswaardig goed speelbaar.

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Het is niet de Atom die voor de soepele gameplay zorgt, het is de toch nog redelijk krachtige 9400m die gepaard is met de Atom om tot het ION platform te komen.

Ik had CSS al getest op mijn ion, en deze draait ook nog lekker soepel op een full resolutie. De FakeFactory mod wil ik niet eens mee beginnen op m'n ION :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Er is een video gelekt van Half Life 2 gespeeld met Project Natal op de Xbox 360. link

Ziet er wel tof uit, maar ik ben benieuwd of HL2 opnieuw wordt uitgebracht voor Natal of dat het in Episode 3 komt. Ik las wel een tijdje geleden dat iemand van Valve gebarentaal aan het leren was voor Episode 3, ook omdat Alyx gebarentaal zou kunnen spreken. Dat zou wel gaaf zijn in combinatie met Natal denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor de mensen die (ook) niet kunnen wachten tot episode three is dit filmpje wel leuk denk ik:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Format-C schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 08:46:
Ik heb zelf de mod eraf gegooid.

Ik vind hem toch niet echt heel lekker draaien voor mijn gevoel. Het ziet er prachtig uit, maar het origineel draait vel lekkerder. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen.

Wel mooi dat ie bij jou wel goed draait Camacha. :) Ik denk zelf dat de stotters die jij ervaart mijn gameplay ervaring ook vernaggelen. :)

Als je het origineel nu gaat spelen, met de mod ernaast geinstalleerd, zijn de graphics van het origineel ook iets mooier. HDR. Alleen draait dat veel beter. Ik heb constant een soort lag oid. En dat terwijl ik meestal toch wel 100 a 200 FPS heb. :X
Ik kan niet uitstaan dat ik die mod niet kan installeren. Ik heb alleen HL2 op de pc. De rest vd orange box heb ik op de 360 en ik ben niet van plan het zooitje nog een keer te kopen. Is er een manier om het werkend te krijgen op alleen hl2 met bijvoorbeeld een preload van de episodes?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Je kan The Orange Box voor 14,50 inclusief verzending krijgen ... Dat heb je er wel over toch of niet ?

LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dat zouden ze ook mooi kunnen oplossen met dat fabuleuze steam van ze. Gewoon lekker toegang tot alle versies als je eenmaal volle bak voor de eerste betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

mwah, daar ben ik het niet helemaal mee eens, dat als je een spel (bewust) voor de 360 koopt dat je dan ook gelijk voor de pc het spel hebt. Dat is een keuze die je zelf maakt toch ? Zou lekker makkelijk en goedkoop zijn zo dat je 1x het spel koopt voor pc en dan niet meer voor Xdoos hoeft te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Steam op je Xbox of PS3 zou inderdaad handig zijn om je spellen cross-platform beschikbaar te krijgen.
Mocht dat er zijn dan zal er ook (iets) minder illegaal games gedownload worden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik kwam vandaag stomtoevallig een episodepack tegen bij de free-record shop voor 5,-. Dat was het me nog wel waard dus die heb ik mee genomen. Ben nu de mod aan het downloaden.

Ik laat nog wel weten hoe de mod op mijn HD3850 draait :).

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Gok erop dat hij het redelijk houdt, tenzij je de eyecandy en resolutie écht hard opschroeft. Dan komen ook mensen met higher-end spul wel eens in de problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wat zijn jullie bevindingen met de PS3 versie van de Orange Box? Ik heb nog een VVV bon van € 25,- liggen, en denk erover om deze aan te schaffen bij de FRS.

De eerste Half-Life is de beste game die ik ooit gespeeld heb, en H-L 2 heb ik tevens (op de PC) gespeeld, alleen deze draaide niet zo heel soepel.

Hoe verhouden de graphics zich met huidige games? We zijn natuurlijk verwend de laatste tijd, maar volgens mij is het goed te doen?

Ik ben een echte single player freak, en wat mij betreft is er momenteel weinig interessants voorhanden (alleen Uncharted 1 & 2, maar die heb ik al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:29:
Hoe verhouden de graphics zich met huidige games? We zijn natuurlijk verwend de laatste tijd, maar volgens mij is het goed te doen?

Ik ben een echte single player freak, en wat mij betreft is er momenteel weinig interessants voorhanden (alleen Uncharted 1 & 2, maar die heb ik al).
Vergeleken met moderne games voelt het soms een beetje kaal omdat er weinig clutter in de levels ligt, maar ik moet zeggen dat één en anders eigenlijk nooit outdated voelt nog. Vergeleken met moderne lineaire games is HL2 nog steeds goed te doen en de gameplay, de puzzels en de feel van de wapens blijven natuurlijk onverminderd vet.

Ik speel het nog steeds wel met plezier, juist omdat het gewoon lekker wegspeelt. Kan een moderne game nog zulke gelikte graphics hebben, ze vervelen toch sneller dan een oude game met een goede gameplay.

De Cinematic Mod helpt nog een extra stukje om het bijna als een moderne game te laten voelen, maar daar heb jij niets aan. Maargoed, die mod poetst alleen wat al goed was nog wat meer op.

Edit: ik spreek niet over de PS3 versie, die heb ik nooit gespeeld. Ik heb wel ervaring met de (oude) Xboxversie versus een volledig opgeketste gemodde PC-versie. Gameplay even vet, daardoor graphics minder relevant. Je moet er hooguit even aan wennen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Jejking schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:16:
Gok erop dat hij het redelijk houdt, tenzij je de eyecandy en resolutie écht hard opschroeft. Dan komen ook mensen met higher-end spul wel eens in de problemen :)
Het loopt eigenlijk best goed op 1680x1050. Tussen de 70-140 fps. Ik heb alleen last van extreem lange laadtijden aangezien ik (!maar) 2gig ram heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 13:17
Gewoon kopen die hap! Zeker als je shooters leuk vindt. Dit is een klassieker onder de klassiekers. Zeker qua gameplay beter dan menigeen shooter die nu uitkomt. Graphics zijn nog steeds goed te doen, er zijn een hoop games die nu uitkomen en nog steeds van deze engine gebruik maken. Verwacht geen uncharted 2 pracht natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
GJtje schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:09:
Voor de mensen die (ook) niet kunnen wachten tot episode three is dit filmpje wel leuk denk ik:
[video]
Komt Episode 3 nog wel? Je hoort er niks meer van.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:34

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Half-Life 2: Episode Three verschijnt niet in 2010

Half-Life 2: Episode Three verschijnt niet in 2010. Dat blijkt uit een artikel dat het magazine Game Informer heeft geplaatst.

In juni van vorig jaar maakte Valve-oprichter Gabe Newell nog bekend goede redenen te hebben voor het uitblijven van informatie over de derde episode van Half-Life 2. Tot de dag van vandaag zijn er nog geen details bekendgemaakt over dit derde deel, dat in 2007 werd aangekondigd.

Het langverwachte derde deel van de downloadbare content dat na de uitgave van Half-Life 2 verscheen, is al lange tijd in ontwikkeling. Dit terwijl het Valve's bedoeling was om de korte delen snel na elkaar uit te brengen. Half-Life 2 verscheen in 2004, Episode One zag het licht in juni 2006 en Episode Two verscheen in oktober 2007.
http://www.gamer.nl/doc/5...e-verschijnt-niet-in-2010

Mocht EP3 ooit nog eens uitkomen, eis ik wel een verbeterde graphics eninge. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Episode 3 = Half Life 3?

Of in ieder geval iets groots.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
H3llSiNG schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:40:
Episode 3 = Half Life 3?

Of in ieder geval iets groots.
Het is Half-Life 2: Episode 3 en dus geen Half Life 3.
De tijd die ze ervoor uittrekken hoeft ook niet gelijk te staan aan de grote van de Episode..
Al hoop ik net zo hard met jullie mee dat ze met iets goeds/groots op de proppen komen!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 22:48
Ik ben bang dat er nooit meer een update komt.
Erg jammer de HL serie heb ik altijd met veel plezier gespeeld.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
GeenAngst schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:36:
Ik ben bang dat er nooit meer een update komt.
Erg jammer de HL serie heb ik altijd met veel plezier gespeeld.
Lekker pessimistisch..

Het duurt inderdaad wel extreem lang en ze laten de fans redelijk in de steek maar ik denk niet dat ze een serie als Half-Life zomaar zullen laten droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voel ik hier een nieuwe Duke Nukem Forever aankomen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:21:
Voel ik hier een nieuwe Duke Nukem Forever aankomen...?
Ik denk het niet. Heb je ooit gehoord van het fenomeen Valve Time?

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Valve+time

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

psychoclown schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:41:
[...]

Lekker pessimistisch..

Het duurt inderdaad wel extreem lang en ze laten de fans redelijk in de steek maar ik denk niet dat ze een serie als Half-Life zomaar zullen laten droppen.
Juist de fans laten ze niet in de steek, ze hebben nog nooit gezegd wanneer die released wordt, en ze releasen het liever goed dan slecht.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Phyxion schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:13:
[...]

Juist de fans laten ze niet in de steek, ze hebben nog nooit gezegd wanneer die released wordt, en ze releasen het liever goed dan slecht.
Oh ik ben dat als Diablo/Blizzard fan wel gewend hoor alleen in het geval van Blizzard komt er nog altijd leuk nieuws tussendoor wat veel fans toch weer zoet houd/lekker maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

psychoclown schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:16:
[...]

Oh ik ben dat als Diablo/Blizzard fan wel gewend hoor alleen in het geval van Blizzard komt er nog altijd leuk nieuws tussendoor wat veel fans toch weer zoet houd/lekker maakt :)
TF2 updates :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Niet elke HL fan speelt TF2 lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Phyxion schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:13:
[...]

Akkoord, al maak je mij niet wijs dat ze drie jaar nodig hebben om een Episode van zes - acht uur te maken. Vermoedelijk heeft het een tijd in de ijskast gestaan om eerst aan andere projecten te kunnen werken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 19:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Als ze slim zijn werken ze aan EP3 en Half-Life 3 tegelijkertijd. Kunnen ze EP3 releasen met een nieuwe engine en kort erna HL3 releasen, zodat de populariteit weer tot ongekende hoogte stijgt.

EP3 krijgt nu voor mij de "Blizzard-het-kan-nog-wel-even-wachten" status :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik hoop vooral dat het PC exclusive blijft om de standaard hoog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Psst .. de hele Orange Box is er ook voor de Xbox 360 (en misschien ook PS3, weet ik niet en boeit me ook niet :P).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Arfman schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:34:
Psst .. de hele Orange Box is er ook voor de Xbox 360 (en misschien ook PS3, weet ik niet en boeit me ook niet :P).
Ga weg man. De source engine op consoles :'). Speelt toch voor geen meter man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon even je lokale gameboer binnenlopen, daar ligt The Orange Box voor de PC meestal voor 15 euro of iets in die trant. Pricewatch is niet heilig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Het was meer dat Arfman zei dat ie niet wist of er een PS3 versie was, dus keurig even alle Orange Box versies uit de PW neergezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, ik heb 'm nu op PC en console, ik zou persoonlijk voor de PC-versie gaan. Omdat mensen zouden kunnen gaan geloven dat de PC-versie niet meer te krijgen zou zijn heb ik mijn berichtje maar even toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede redenen voor het uitblijven van de derde deel. Zou dat iets met de huidige economische situatie te maken hebben..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Nee, want ze toverden wel binnen een jaar L4D2 en een stapel TF2 updates op tafel :P

Valve begint op Apple te lijken, helemaal achter de schermen vanalles ontwikkelen en de speculaties en geruchten maar hun gang laten gaan.

[ Voor 45% gewijzigd door Wiethoofd op 02-02-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:07:
Zou dat iets met de huidige economische situatie te maken hebben..?
Dat lijkt me echt sterk, Valve heeft nu continue goede inkomsten uit steam dus ze hoeven niet meer zwaar te leunen op een optimale release datum om winstgevend te blijven. Daarnaast is uitstel van een game ook gevaarlijk, je gaat op een gegeven moment achterlopen op de markt waardoor reparatie van de game het alleen maar verder uitstelt en mensen verliezen hierdoor langzaam interesse.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Omnyakom1 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:43:
[...]

Ga weg man. De source engine op consoles :'). Speelt toch voor geen meter man.
Geen idee, speel het alleen maar op de PC.

Man.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben zojuist begonnen met halflife 2 episode one ... wat een tof spel zeg ! ik zag dat ie in meerdere decenium lijstjes hoog stond en ik had het nooit eerder gespeeld en dus gekocht .. ik snap best dat jullie het wachten beu zijn maar voorlopig ben ik nog even zoet .. :)
ik vind het soms vrij pittig ( zoals die monsters die uit de grond komen , ik wist dus niet dat ik een auto op dat gat moest gooien :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:04:
ik vind het soms vrij pittig ( zoals die monsters die uit de grond komen , ik wist dus niet dat ik een auto op dat gat moest gooien :) )
Het wordt vaak neergezet als een puzzle shooter, prima definitie in mijn ogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 18:58
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:48:
Mjah, ik heb 'm nu op PC en console, ik zou persoonlijk voor de PC-versie gaan. Omdat mensen zouden kunnen gaan geloven dat de PC-versie niet meer te krijgen zou zijn heb ik mijn berichtje maar even toegevoegd :)
Vorige week stond hij inderdaad niet bij bol of GCshop voor de pc.
Pricewatch was ik even vergeten en heb hem dus samen met C&C Zero hour bij play.com gekocht voor 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hennie-M schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:49:
Vorige week stond hij inderdaad niet bij bol of GCshop voor de pc.
Pricewatch was ik even vergeten en heb hem dus samen met C&C Zero hour bij play.com gekocht voor 20 euro.
Meh, hij staat ook niet in de Pricewatch dus :p

Edit: hee, vorige keer waren er geen prijzen bekend, nu opeens wel weer.

Ik heb 'm gewoon ouderwetsch analoog bij de gameboer gehaald. Wel dat stomme online Steam activeren dat me echt het bloed onder de nagels vandaan haalt, maar verder niet wachten en gelijk spelen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:34:
Edit: hee, vorige keer waren er geen prijzen bekend, nu opeens wel weer.
offtopic:
Hij stond in de PW unsorted nog met prijzen, dus even gekoppeld, en dan na goedkeuring heb je hier ook weer prijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ook wat ...............

Een flinke poos geleden wilde ik Half-Life 2 Lost Coast eens spelen alvorens met Episode 2 verder te gaan, maar ik bleek helemaal niet dood te kunnen :/

Afbeeldingslocatie: http://cache.kotaku.com/assets/resources/2007/05/hl2_lost_coast_500.jpg

Kreeg ik vandaag ineens een helder moment :P

Wat blijkt nu ?

Ik wilde graag de commentaries horen, waarin de developers vertellen over de graphics e.d. en dáárdoor blijk je niet dood te kunnen :X 8)7

Dus nu dan eindelijk maar eens Lost Coast spelen en daarna nog eens kijken hoe ze het gemaakt hebben :D

Wel bizar trouwens, draai tegenwoordig met een ATI HD4890 en die kan gewoon zo'n beetje underclocked draaien met alles op full en nog 60 fps met V'sync aan :)

edit:
gespeeld :)

Video stress test @ 197,14 fps gemiddeld met nog ca. 50 MHz rek in de gpu.

[ Voor 20% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-02-2010 01:17 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ik weet niet hoe veel mensen het hier al mee hebben gekregen, maar op de Steamforums is iedereen helemaal in rep en roer door een update van Portal die een hele Easter Egg Hunt heeft gestart.

Even de samenvatting tot hoe ver ik het heb gevolgd:Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z01I6.png

Ik heb _geen_ idee hoe dit verder gaat, maar het lijkt erop dat er eindelijk weer wat ontwikkeling zit in het universum van HL :)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

VyperX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:57:
Ik heb _geen_ idee hoe dit verder gaat, maar het lijkt erop dat er eindelijk weer wat ontwikkeling zit in het universum van HL :)
Ultra-obscuur (het verwerken in een mysterieus spel welke vaak meegeleverd werd met het vorige spel uit de serie is briljant), maar goede viral. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:04
VyperX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:57:
Ik weet niet hoe veel mensen het hier al mee hebben gekregen, maar op de Steamforums is iedereen helemaal in rep en roer door een update van Portal die een hele Easter Egg Hunt heeft gestart.

Even de samenvatting tot hoe ver ik het heb gevolgd:[afbeelding]

O_o creepy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
The Zep Man schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:19:
[...]
Ultra-obscuur (het verwerken in een mysterieus spel welke vaak meegeleverd werd met het vorige spel uit de serie is briljant), maar goede viral. :)
D'oh... en zo doe ik zelf (onbewust) toch mee aan het verspreiden van de viral... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

VyperX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:29:
[...]

D'oh... en zo doe ik zelf (onbewust) toch mee aan het verspreiden van de viral... :$
Nou ja, het past in het topic. Het gaat vermoedelijk over Portal 2 of over HL2: Episode 3. Hoewel dit een punt van twijfel is, gaat het om hetzelfde universum, dus het is zeker noemenswaardig. Bovendien waardeer ik het zeer dat je alles op een rijtje hebt gezet, zodat ik snel kan zien hoe de zaken ervoor staan (in plaats van 10 topics met elk minstens 500 posts door te nemen). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Heeft mij ook een paar uur gekost... :)
Vond het wel gaaf om terug te zoeken hoe alle aanwijzingen (tot nu toe) zijn opgelost... En nu maar zien hoe dit verhaal verder gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jawadde dat is een serieuze viral wat ze hier lanceren.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Laatst online: 11-04 12:53
The Zep Man schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:32:
[...]Bovendien waardeer ik het zeer dat je alles op een rijtje hebt gezet, zodat ik snel kan zien hoe de zaken ervoor staan (in plaats van 10 topics met elk minstens 500 posts door te nemen). :)
Met hem. Bedankt voor het overzicht!
Erg tof dat er wat beweging lijkt te komen in de HL-wereld! Dat is ook wel welkom, nadat de Black Mesa mod toch weer niet 1 januari 2010 uit kwam...
en het nu errug stil is over deze mod...

Ben benieuwd naar wat hier achter zit.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hoe vind je in godsnaam dat zo'n server een BBS machine is? Hell, ik weet nog niet eens wat een BBS machine is.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:55

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Das niet zo moelijk. Telefoonnummer bellen. Horen dat je een modem aan de lijn krijgt. Inbellen met old school modem. Tada: BBS aan de lijn :)
VyperX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:39:
Heeft mij ook een paar uur gekost... :)
Vond het wel gaaf om terug te zoeken hoe alle aanwijzingen (tot nu toe) zijn opgelost... En nu maar zien hoe dit verhaal verder gaat :)
Niet om vervelend te zijn, maar uit het Portal topic hier op GoT (vannochtend gepost):
-Portal gets surprise update yesterday afternoon
-People see new mystery achievement
-People play and see the radio in the beginning room now has a green light
-Carry it around and notice it makes strange broadcast interference noises in certain places
-Locate and place all 26 of these mystery radios for achievement
-Smart people yank wav files out of game content folders and run them through steganography programs
-Produces 26 weird cryptic image files in a numbered sequence
-Some dude runs the number string through an md5 hash translator and gets a landline number
-Internet traces it to Kirkland, WA (near Valve HQ)
-People find out its not a phone/fax line but a data line hosting a BBS and telnet it
-Use a clue from one of the files to figure out the BBS user/password login info
-End up with a bunch of weird ASCII artwork
-We're trying to figure out wtf it means
Nu met extra link: [PC] Portal :P

[ Voor 7% gewijzigd door LtMarx op 02-03-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Lt. Marx schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:14:
Niet om vervelend te zijn, maar uit het Portal topic hier op GoT (vannochtend gepost):
Post dan ook even een linkje naar het topic om eventueel verder/terug te kunnen lezen :P
[PC] Portal dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Ik wist wel dat we een Portal topic hier hadden! Kon het alleen niet vinden met de Search... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Ze houden niet op bij Valve:
http://www.macrumors.com/...alf-life-release-for-mac/

*droomt:* EP3 + Portal 2 voor PC en de über Macpack voor 60-70 euro (HL2,ep1,ep2,3, TF2 en portal2) voor de Mac?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:42

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik vind ook wel dat ze ERG lang bezig zijn met EP3, helemaal zonder ook maar IETS te laten horen :(
Blackmesa leek me ook erg tof, maar daar is m'n interesse ook bijna helemaal van weg vanwege het feit dat er ook al tig jaar op gewacht word.

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:56

Darkasantion

Just keep swimming!

Son Goku schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:38:
Ik vind ook wel dat ze ERG lang bezig zijn met EP3, helemaal zonder ook maar IETS te laten horen :(
Blackmesa leek me ook erg tof, maar daar is m'n interesse ook bijna helemaal van weg vanwege het feit dat er ook al tig jaar op gewacht word.
Lees net dat er op de GDC niks gevraagd mocht worden over EP3............ Newell was wel bezig Portal2 te promoten, die trouwens NA Half Life 2 plaats vind qua verhaallijn, maar niks over EP3..... Gaat dus nog minstens 1 jaar duren -O- :(

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Valve heeft ontdekt dat het 'episode gaming' verhaal gewoon niet werkt. Ontwikkelen voor de Source engine bleek ingewikkelder te zijn dan gepland. Dus voor zover ik weet nemen ze gewoon extra tijd voor EP3. Hopen dat 't het wachten waard is...

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:56

superwashandje

grofheid alom

Bleet schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:38:
Valve heeft ontdekt dat het 'episode gaming' verhaal gewoon niet werkt. Ontwikkelen voor de Source engine bleek ingewikkelder te zijn dan gepland. Dus voor zover ik weet nemen ze gewoon extra tijd voor EP3. Hopen dat 't het wachten waard is...
dit lijkt me sterk. ze hebben na ep2 wel ff l4d 1 en 2 uitgepoept. + na 1 volledig half life spel, de multiplayer (TF2) 2 episodes en een puzzelspel moet je toch wel genoeg ervaring hebben met ontwikkelen op die engine lijkt me.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Zojuist heeft valve via steam bekend gemaakt dat acteur Robert Culp is overleden.

Afbeeldingslocatie: http://www.nndb.com/people/342/000023273/culp8.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.giantbomb.com/uploads/0/24/297245-hl2_raising_the_bar_159_large.jpg

Robert Culp is beter bekend als de voice actor voor Dr. Breen in Half-Life 2.
Hij is op 24 maart 2010 overleden aan een mogelijke hartaanval tijdens een rondje hardlopen.

R.I.P

Nu ben ik ook benieuwd of dit verder nog effecten zal hebben op het einde van Episode 3. Omdat Dr. Breen natuurlijk het gezicht is van de combine en daar wellicht nog een aantal scenes van terug komen.

Robert Culp
August 16, 1930 - March 24, 2010

We were deeply saddened to learn of the death of actor Robert Culp on March 24, 2010. We were fortunate enough to work with Culp during the making of Half-Life 2, when he wrestled invisible headcrabs, expressed a passionate interest in animation, and taught us all how to bring a character to life from words on a page, as he voiced one of gaming's most beloved villains, Dr. Wallace Breen. He will be missed.

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Jammer, maar Valve kennende hebben ze allang de opnamen gemaakt die ze denken nodig te gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Wiethoofd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:03:
Jammer, maar Valve kennende hebben ze allang de opnamen gemaakt die ze denken nodig te gaan hebben.
Ik verwacht van wel, maar je weet maar nooit wat ze allemaal in de toekomst nog in petto hebben met Dr. Green. Wellicht een rol in HL3.

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Als ze zn stem vervangen, moeten ze dat in alle games doen (update). Zo irritant als je in eens een andere stem hoort. VALVe kennende zal het wel weer clever opgelost worden

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:42

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Hopelijk horen we op aankomende E3 iets over Portal 2 of HL3 of HL2:EP3..... Het is gewoon te érg voor woorden dat wij in de steek gelaten worden door Valve!!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Eh, ik kan het me niet zo goed meer herinneren, maar gaat Breen niet dood op het eind van HL2? Voor zover ik me kan herinneren komt hij ook niet meer in ep1 en 2 voor, dus waarom zou hij opeens in ep3 wel weer leven? Beetje raar dan :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techno Overlord schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:37:
Hopelijk horen we op aankomende E3 iets over Portal 2 of HL3 of HL2:EP3..... Het is gewoon te érg voor woorden dat wij in de steek gelaten worden door Valve!!
Niet zo miepen hoor, jij hoeft alleen maar op je luie reet te zitten tot die lui daar met bloed, zweet en tranen een nieuw deel in elkaar gezwoegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik ben wel benieuwd wat ze in EP3 gaat stoppen.
Lees de spoiler niet als je EP2 nog niet gespeeld hebt en je de verhaallijn nog niet verklapt wilt hebben.
spoiler:
De Citadel is immers kapot en de Combine is van de aarde af...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

uuuhmm .. even heel erg offtopic, maar toch ook weer ontopic aangezien het in dit topic voorkomt ... Ben ik nou gek of lopen, vliegen er de hele tijd hele kleine mannetjes door mijn beeld ?? En met de muis kan je ze wegklikken enzo ... :? En nee, ik heb (nog) niet aan de hasjies gezeten ... ;) ;)

Na een tijdje komen ze niet meer terug lijkt het ... Vaaaag ...

[ Voor 22% gewijzigd door JediUberknaft op 01-04-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ja, heb het ook. Vast 1 april grap oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

lol... ik heb het al gevonden inderdaad. Helemaal niet bij stilgestaan dat het 1 april was :+

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik vind het veel leuker dat ze alles in 1337 hebben gezet op de FP. Hadden ze met alles moeten doen, 1 dagje moet dat wel kunnen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

massive disconfusion :+

Vond dat ook erg strak gedaan ja .. Dacht eerst echt van wtf ?? Tijdens het typen nu ook wat van die paraplu mannetjes aan het weg mousepointen ...

Maar goed, morgen maar weer ontopic gaan dunkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:46:
[...]

Niet zo miepen hoor, jij hoeft alleen maar op je luie reet te zitten tot die lui daar met bloed, zweet en tranen een nieuw deel in elkaar gezwoegd hebben.
Zweet? Van zweet heb je pas last als je ook daadwerkelijk iets doet. Het lijkt erop dat Gabe op zijn luie (dikke :+ ) reet blijft zitten en niet eens last heeft van zweet...

Maargoed nu ff serieus. Alle reden tot miepen als je het mij vraagt. Ik voel me echt in de steek gelaten. Valve weet als geen ander dat de Half Life serie één van de meeste geliefde is van alle games en dan is het eerder logisch dat ze daar extra moeite voor doen.

Ik kan me best voorstellen dat er dan gewacht wordt zodat er nóg meer naar gehunkert wordt maar afaik vind ik dat ze al lang en breed de grens overschreden hebben van de redelijke wachttijd. Ja, ook de uiterste wachttijd is zwaar overschreden. Ik kan wel bijna spreken van een schande...

On the other hand, mijn gemekker hier zorgt er niet voor dat HL3 of HL2:EP3 eerder in de winkel ligt maar soms is het gewoon even lekker om je frustratie te uiten over iets door het ergens neer te typen.... O-)

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crell
  • Laatst online: 05-03 16:21
Tja, is een beetje zoals Blizzard. Duurt een tijdje, maar dan krijg je ook wel wat. Geloof dat er menig speler al een tijdje op Starcraft 2 aan het wachten is ;)
Weer heel anders dan EA, die met grote regelmaat spelletjes uitpoept en series de nek om draait. Uiteraard wacht ik ook niet graag lang op een vervolg, maar wel liever dat dan dat ze EA na gaan doen en weet ik veel wat voor rotzooi uit gaan brengen om lekker snel te cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ja maar Blizzard geeft tenminste nog een teken van leven. Screenshots, Beta testen, videobeelden noem maar op.

Wat hebben we gezien van Valve? Niente. Alhoewel de manier waarop ze Portal 2 onder de aandacht brengen weer alle lof verdient.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf ergens toch het gevoel te hebben naar een kind te luisteren dat het niet kan hebben dat hij nog even op Sinterklaas moet wachten :P

Of die aflevering van South Park met Cartman en een Wii.
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste