Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Eventjes terug in de tijd (paar weken):
CJ in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
Heeft iemand hier nog iets over gehoord?
Het hele multi-core principe is een beetje op de achtergrond geraakt.
[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 03-09-2009 20:32 ]
artikel:TSMC’s 40nm Yields Improved to 60% - Company.
TSMC Projects Increase of 40nm Chips Production
http://www.xbitlabs.com/n...proved_to_60_Company.html
Hopelijk is het waar, want yields van 30% schieten niet op. 60% ook niet echt lijkt me.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Edmin in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
Edmin in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
Edwin, kun je er niet voor zorgen dat je in dit forum gedeelte mod wordt en CJ een beetje een zetje geeft?
Jij hebt die avatar tenslotte gezien
[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 03-09-2009 21:05 ]
Verwijderd
Maargoed, na jaren nvidia heb ik toch ook een HD4890 in m'n pc gepropt
Ik ben benieuwd wat de nieuwe kaartjes mogen kosten, en hoe de andere prijzen verschuiven.
Het lijkt erop dat nvidia meer bezig is met commercie dan met technologie..

Just an update ... if you're sitting on the fence about going, I would recommend deciding quickly, I'm down to only a few spots left. In case you didn't Google it and figured it out, the event's being held on the U.S.S. Hornet aircraft carrier across the bay from SF in Alameda.
If you've already dropped me an e-mail you should have heard back from me by now. (If you didn't, PM me or write me again. Gmail was pretty wonky yesterday ...)
[...]
Bring a camera, Flip video camera, whatever you like. The whole joint will have wifi, so you can post pics and vids live from the event.
Je kan beter zeggen; "meer bezig de schade proberen te beperken".Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 08:41:
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Verwijderd
Dat heb je dus fout want nvidia doet er alles aan om weer de snelste kaart te krijgenVerwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 08:41:
als nvidia-man moet ik zeggen dat ati goed bezig is
Maargoed, na jaren nvidia heb ik toch ook een HD4890 in m'n pc gepropt
Ik ben benieuwd wat de nieuwe kaartjes mogen kosten, en hoe de andere prijzen verschuiven.
Deze keer met nieuwe dingetjes zoals dx11 en gddr5 en (cgpu geloof ik.)
Maar goed ik denk er ook een beetje het zelfde over
Verwijderd
NIeuw? ATI heeft beide zo meteen al!Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:33:
[...]
Deze keer met nieuwe dingetjes zoals dx11 en gddr5 en (cgpu geloof ik.)
Verwijderd
het zou wat zijn als nvidia bij dx10.1 bleef en gddr3 geheugen want dan raak je alleen maar
meer klanten kwijt
Verwijderd
zelfs niet zonder nieuwe snufjes
Maar naar het zich laat AANZIEN heeft ATI nu toch wel een voorsprong kijkend naar "next-gen" GPU's capabel om DX11 effectief te gebruiken en zijn het geen "nieuwe dingetjes" wat nVidia van stal haalt.
Het is eerder meekomen met de "rest" aka ATI (DDR5 werd al langer gebruikt en ook met DirectX had ATI al geruime tijd 10.1 en een lead met DX11). Maar goed, ff vergelijkende benchmarkjes afw88
[ Voor 37% gewijzigd door Phenomania op 04-09-2009 12:26 . Reden: aanvulling tekst ]
Verwijderd
Maar dat is dus niet nieuw. Daarbij, zoals het er nu uit gaat zien is DX11 voor nvidia nog ver weg. Dat is slecht voor nvidia want dat betekend dat de refresh van ATI weer heel dicht bij is.Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:40:
Jha en en nvidia ook dezekeer en datis wel een vooruitgang voor nvidia,
het zou wat zijn als nvidia bij dx10.1 bleef en gddr3 geheugen want dan raak je alleen maar
meer klanten kwijt
Verwijderd
Welke kaart van nvidia heeft dit allemaal al dan ?
DX11 is touwens niet ver weg voor nvidia zelf want de eerste test samples zullen al weel in de maak zijn of iig al af zijn
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 13:01 ]
Verwijderd
Wat boeit het dat het nieuw is voor nVidia, ATI heeft het al dus is het in de generale zin niet nieuw.Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:56:
Oww is het niet nieuw voor nvidia om over te gaan op een andere chip en dx11 en gddr5 ?
Welke kaart van nvidia heeft dit allemaal al dan ?
Tevens niet echt relevant voor het ATi nieuwsdiscussie topic, maar jammer genoeg zitten beide nieuws-topics vol met dit soort vergelijkingen.
--Spuit Elf--
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 04-09-2009 13:02 ]
Verwijderd
Daar had ik het dus ook niet over, hehe je probeerd het weer he,Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:00:
[...]
Wat boeit het dat het nieuw is voor nVidia, ATI heeft het al dus is het in de generale zin niet nieuw.
deze keer zonder geluk
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 13:03 ]
Verwijderd
Probeer wat weer?Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:02:
[...]
Daar had ik het dus ook niet over, hehe je probeerd het weer he,
dezekeerzonder geluk
Dit is wat jij zegt. Jij zegt, ze komen met nieuwe dingetjes. Dat is helemaal niet nieuw in de generale zin omdat die al door ATI zijn gebruikt.Deze keer met nieuwe dingetjes zoals dx11 en gddr5 en (cgpu geloof ik.)
Verwijderd
Maar voor nvidia is het dus wel een hele verandering en voor
veel consumenten ook, die zijn er wel blij mee
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 13:06 ]
Als ik nu een USB stick maak, is dat dan nieuw? Nee. Waarom niet? Omdat er al USB's sticks zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:02:
[...]
Daar had ik het dus ook niet over, hehe je probeerd het weer he,
deze keer zonder geluk
Als ik nu het Cassius-Wiel maak, is het dan nieuw? Nee. Het wiel was er al even.
Het is niet nieuw, het is puur een inhaalslag naar de meest recente technologie. En als je reactief in een markt staat in plaats van actief/innovatief heb je dus kans dat als ATi met een refresh komt je weer achter de feiten aan loopt als bedrijf. Normaal gesproken zou het ene bedrijf als het "nieuwe" dingen wil brengen continue over de andere heen moeten gaan.
Dan doet nVidia deze keer niet, dat deden ze voor het laatst met de G80. That's all. Wil niet zeggen dat ze dan meteen een probleem hebben, wil alleen zeggen dat ze niet meer iets "nieuws" brengen; want dat is toch echt al gebracht door een andere partij.
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 13:08 ]
Verwijderd
Waarom pretendeer je dan dat het nieuw is.Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:05:
Nee idd voor ati is het idd niet nieuw dat weet ik ook wel.
Gaat het om de technieken of gaat het om hoe snel dat het is? Mooi voorbeeld komt van ATI: 2900. Dikke 512bits bus! Zow! Maar die kaart presteerde totaal niet goed vergeleken met de G80.Maar voor nvidia is het dus wel een hele verandering en voor
Hij reageert op een ouder bericht van je. Misschien moet jij dus beter lezen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:07:
Ik heb het net uitgelegt wat ik er mee bedoel beter lezen jongens, kom op
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 13:08 ]
Verwijderd
Heb je toevallig hyves ?
en kom je noglangs ? Ik wil je namelijk nog iets leukslaten zien
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 13:11 ]
Paprika schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:31:
Toch blijft 't de vraag...
Eventjes terug in de tijd (paar weken):
Heeft iemand hier nog iets over gehoord?
Het hele multi-core principe is een beetje op de achtergrond geraakt.
Edwin, waar blijven die koekjes!Edmin schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:11:
Ik zal Ultraman een extra koekje geven dit weekend.
Verwijderd
Helemaal niet. Ik zie alleen dingen die niet waar zijn, daar ga ik op in. Er zijn namelijk heel veel mensen die op GoT alleen lezen en niet reageren. Die wil ik wel van juiste informatie voorzien.Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:08:
Hou nu maar op het is wel duidelijk dat je meonder het gras probeerd te vegen
Verwijderd
maar jij verdraaid het weer
Verwijderd
ik verdraai niets. Het staat er toch zo?Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:11:
maar ik had het toch uitgelegd en op een manier dat het wel klopt
maar jij verdraaid het weer
Dat is nieuw in algemene zin, er staat namelijk niet. nieuw voor nvidia zijn:Deze keer met nieuwe dingetjes zoals dx11 en gddr5 en (cgpu geloof ik.)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 13:17 ]
Sowwy menschen
[ Voor 50% gewijzigd door Cassius op 04-09-2009 13:19 ]
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
je ziet iets over het hoofd hij wou graag een keer langskomen kaarten testen,Cassius schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:13:
Zullen we geen stoere hyves en 'kom maar even langs' stoere praat laten zien. Volgens mij is hyves namelijk niet zo stoer. Anders moeten jullie maar even in een private message verder gaan. Ik gok namelijk dat hier niets uitkomt.
en idd het hele internet is niet stoer, dat hoef je aan mij niet te vertellen want heb
er al wat ervaring mee, oftewel internet helden ken er genoeg
gaan we slow chatten jongens?
Jij begint erover met je onnozele opmerkingen...

Verwijderd
Maag ik ook een keer het laatstewoord hebben of niet ? Nee idd tot nu toe nog niet
Mijn opmerkingen zijn touwens niet onnozel ze gaan over videoaarten, teminste de meeste opmerkingen
Zoaldde post boven mij gaat nergensover net als deze post lol
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 13:22 ]
Verwijderd
Consumenten blijven niet altijd merkgetrouw.Maar voor nvidia is het dus wel een hele verandering en voor
Ik kijk naar mezelf. In augustus een nieuwe pc samengesteld. Altijd al een nvidia liefhebber geweest, maar momenteel zit ati duidelijk voor qua ontwikkelingen op nvidia. Wel, dan kies ik toch een ati .., en zo zullen er nog veel reageren denk ik
point: géén goede zaak voor nvidia want ze hollen achter op de markt, iets wat je met rebranden niet oplost
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 13:24 ]
HD5870X2 $599
HD5850X2 $499
HD5870 $399
HD5850 $299
RV870 = Q4 2009
RV840, RV830, RV810 =Q1 2010
link
Verwijderd
Had de prijzen al gezien. Ook al idee wat de Euro prijzen gaan worden? 220-250 voor HD4850? Hoop zelf op 200, maar dat zal wel redelijk zakken nogBlastpe schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:23:
Even dan wat nieuws in deze nieuwsdiscussie topic
HD5870X2 $599
HD5850X2 $499
HD5870 $399
HD5850 $299
RV870 = Q4 2009
link
Verwijderd
Jeps zo denk ik dus ook maar ik wacht liever nog even af wat nvidia gaat brengen,Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:22:
Het zijn nieuwe dingen voor nvidia, maar niet voor de markt. Klopt wat jij zegt, maar daar zit het probleem voor nvidia.
[...]
Consumenten blijven niet altijd merkgetrouw.
Ik kijk naar mezelf. In augustus een nieuwe pc samengesteld. Altijd al een nvidia liefhebber geweest, maar momenteel zit ati duidelijk voor qua ontwikkelingen op nvidia. Wel, dan kies ik toch een ati .., en zo zullen er nog veel reageren denk ik
Ik ben namelijk bang dat als ik nu gelijk straks iets ga kopen en later blijkt er iets veel snellers
te zijn, dan zit ik weer met mijn handen in mijn haren van waarom hebik nu niet ff gewacht.
Ik zit zelf te denken te wachten op de 5870x2 want dan heb ik geloof ik wel een prestatie
winst waar ik u tegen kan gaan zeggen
Ik hoop echter sterk dat de 5870 voor rond de 300 euro over de toonbank gaat. Dan is ie zeer zeker betaalbaar en wordt de keuze tussen 4870 1GB in X-fire of een 5870 een stuk leuker.
Kan je nog lang wachten hoorVerwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:26:
[...]
dan zit ik weer met mijn handen in mijn haren van waarom hebik nu niet ff gewacht.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Ben uiteraard wel heel benieuwd wat de EUR prijzen zullen worden. De 4870 was bij introductie geloof ik EUR 300Blastpe schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:23:
Even dan wat nieuws in deze nieuwsdiscussie topic
HD5870X2 $599
HD5850X2 $499
HD5870 $399
HD5850 $299
RV870 = Q4 2009
link
Mag toch wel hopen dat ATI deze prijsstelling vasthoudt. Anders is het wel een teleurstelling voor me.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
De meeste mensen deugen!
Zoals al eerder gezegd kunnen ze ook de prijzen bewust laag houden om marktaandeel te krijgen. Nvidia is nog altijd bekender dan Ati, en als mensen in de mediamarkt kunnen kiezen voor een pc met een Ati- of Nvidia-kaart zullen ze liever die laatste nemen (weten zij veel van rebrands). Maar als die Ati-pc goedkoper is gaan ze zich pas dingen afvragen.spNk schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:44:
Tja, nu ze eigenlijk geen directe concurrentie meer hebben kunnen ze gewoon wat meer geld vragen, mensen kopen toch wel omdat ze anders aangewezen zijn op rebranded rotzooi die niets extra's dan de huidige generatie bied... Ik hoop ook dat nvidia snel met een dx11 kaart komt, maar ik ben bang dat dat nog wel even duurt aan de geruchten te horen..
400 Dollar is geen 250 euro. Ik verwacht iets boven de 300 euro bij start. Maar met 400 Dollar zou je hier nog wel eens op 350+ kunnen zitten. Hier is allen altijd een stuk duurder dan bv in america. Dollar wordt hier bijna euro's.Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:25:
[...]
Had de prijzen al gezien. Ook al idee wat de Euro prijzen gaan worden? 220-250 voor HD4850? Hoop zelf op 200, maar dat zal wel redelijk zakken nog.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Dat is bij ATI nog niet zo geweest. ATI prijs zijn kaarten in europa een stuk beter vergeleken met nvidia.Astennu schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:52:
[...]
400 Dollar is geen 250 euro. Ik verwacht iets boven de 300 euro bij start. Maar met 400 Dollar zou je hier nog wel eens op 350+ kunnen zitten. Hier is allen altijd een stuk duurder dan bv in america. Dollar wordt hier bijna euro's.
Ik had het over de HD5850, die zou 300 dollar moeten kosten niet de HD5870.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 14:01 ]
Overigens, kan dat oeverloze gewauwel van Dr Lup eens ophouden?
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Als ze de keus hadden ja, het probleem is alleen dat er geen/amper pc's verkocht worden met een ATi kaart erin, laat staan een AMD processor.bwerg schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:47:
[...]
Zoals al eerder gezegd kunnen ze ook de prijzen bewust laag houden om marktaandeel te krijgen. Nvidia is nog altijd bekender dan Ati, en als mensen in de mediamarkt kunnen kiezen voor een pc met een Ati- of Nvidia-kaart zullen ze liever die laatste nemen (weten zij veel van rebrands). Maar als die Ati-pc goedkoper is gaan ze zich pas dingen afvragen.
Verwijderd
Ze zouden meer aan marketing moeten doen. Met dikke borden in de MM met DX11 en GDDR5!!!!! Onwetende klanten zijn altijd gevoelig voor hogere cijfertjesspNk schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:06:
[...]
Als ze de keus hadden ja, het probleem is alleen dat er geen/amper pc's verkocht worden met een ATi kaart erin, laat staan een AMD processor.
Gelukkig zie je bij de merken als Dell wel al(weer) ATi graphics in de laptopsspNk schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:06:
[...]
Als ze de keus hadden ja, het probleem is alleen dat er geen/amper pc's verkocht worden met een ATi kaart erin, laat staan een AMD processor.
Verwijderd
Iedereen heeft hier natuurlijk nog wel recht z'n mening te verdedigen als hij denkt misbegrepen te worden héTGEN schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:57:
Overigens, kan dat oeverloze gewauwel van Dr Lup eens ophouden?
Laten we het dus allemaal wat netjes houden voor elkaar

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 14:12 ]
idd, juist door weer zo'n opmerking te maken, zul je mensen weer in hun verdediging mode zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:10:
[...]
Iedereen heeft hier natuurlijk nog wel recht z'n mening te verdedigen als hij denkt misbegrepen te worden hé
Laten we het dus allemaal wat netjes houden voor elkaar
Volgens mij valt dat reuze mee tegenwoordig, als ik een willekeurige pc winkel inloop zie ik toch altijd wel een AMD setup staan.Als ze de keus hadden ja, het probleem is alleen dat er geen/amper pc's verkocht worden met een ATi kaart erin, laat staan een AMD processor.
En Grote OEMS zoals DELL en HP gebruiken ook redelijk veel AMD/ATI
Hello there
Ik zie toch steeds vaker pc's met een mid-end HD4xxx erin, eigenlijk (maar ik kijk bijna nooit naar MM-achtige krantjes dus het kan ook toeval zijn dat van de 5 aanbiedingen die ik zag, er 3 een Ati hadden). Hier is voor Ati toch nog wel werk aan de winkel, gewoon kaarten in zoveel mogelijk dell/HP-achtige pc's krijgen om naamsbekendheid te krijgen.spNk schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:06:
[...]
(En volgens mij vind HP het wel leuk om pc's te hebben waar ze, zoals Reinman al zei, bij kunnen zeggen dat er "DE NIEUWSTE DX11-TECHNOLOGIE MET 1000MB VAN HET SNELSTE GDDR5-GEHEUGEN!!!!!#E@^&!@!!!!" in zit
[ Voor 14% gewijzigd door bwerg op 04-09-2009 14:31 ]
Zelfs bij de mac PRO kan je tegenwoordig al een ATI grafische kaart kiezen.
Zaken als de Mycom e.d. verkopen wel voldoende AMD dan.
Ok, maar hoeveel bedrijven bestellen er iets bij Mediamarkt?spNk schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:56:
Mja, ik denk dat de gemiddelde consument toch een pc bij de mediamarkt haalt hoor.
Zaken als de Mycom e.d. verkopen wel voldoende AMD dan.
Mijn vroegere school bestelde enkel en alleen bij Dell. Mijn huidig werk bestelt enkel en alleen bij HP. Als AMD dit soort bedrijven kan overhalen om ATI en/of AMD in hun systemen te bouwen en promoten, dan kan AMD/ATI nogal wat markwaarde winnen. ATI is al wat makkelijker te overtuigen (behalve dan voor de geïntegreerde grafische chips, want daar moet AMD er ook bij) wegens goedkoper en minder problemen.
Dell is gestopt met het leveren van nvidia in veel van hun PC's. Hoe dan ook verkoopt Dell over het algemeen zakelijke PC's met daarin Intel Integrated meuk, wil je upgraden dan kom je al heel snel bij ATi terecht bij Dell.penetreerbeer schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:22:
[...]
Ok, maar hoeveel bedrijven bestellen er iets bij Mediamarkt?
Mijn vroegere school bestelde enkel en alleen bij Dell. Mijn huidig werk bestelt enkel en alleen bij HP. Als AMD dit soort bedrijven kan overhalen om ATI en/of AMD in hun systemen te bouwen en promoten, dan kan AMD/ATI nogal wat markwaarde winnen. ATI is al wat makkelijker te overtuigen (behalve dan voor de geïntegreerde grafische chips, want daar moet AMD er ook bij) wegens goedkoper en minder problemen.
Ik hoop ook op 350 Euro max! Dat heb ik nog wel over om mijn 8800 GTS G92 te vervangen

Welke zou dit zijn? $299,-
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Een 300-350 euro wil ik graag neerleggen voor een 5870, meer geld moet ik ff een nachtje over slapen
De HD5870X2
Gok op HD5850, misschien HD5870 als ATI echt wil stunten en Nvidia echt goed wil raken
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Een bedrijf blijft wel een bedrijf, ATi wil winst maken en zit in een comfortabele positie. Dan ga je niet je top kaarten weg geven.
De meeste mensen deugen!
Werd de HD4870 niet op $ 299 geintroduceerd ?Darkasantion schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:26:
[...]
De HD5870X2?
Gok op HD5850, misschien HD5870 als ATI echt wil stunten en Nvidia echt goed wil raken
Maargoed ik zou AMD groot gelijk geven als die 58xx serie duurder gaat worden, mits ze dus echt zo goed zijn.
Yep. En daarom denk ik dat de HD5870 ook rond die prijs zal gaan zitten. AMD zet de prijs altijd scherp in. Ook al er even geen concurrentie is. Zie ook de HD4870. In het begin 300 euro en wat kost deze nu ? Dus zelfs al vragen ze er 300 euro voor maken ze nog lekker winst. nVidia maakt het vaak bond en zodra ze de performance leader zijn meteen weer top prijzen. Het is ook met dank aan de HD4870 dat de GTX260 en de GTX280 goedkoper zijn geworden.whiteguy schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 01:11:
[...]
Werd de HD4870 niet op $ 299 geintroduceerd ?
Maargoed ik zou AMD groot gelijk geven als die 58xx serie duurder gaat worden, mits ze dus echt zo goed zijn.
Het zou me niets verbazen als AMD voor de HD5 serie dezelfde prijs setting gebruikt als bij de HD4 serie. Mogelijk dat de HD4850 iets duurder is. Aangezien de HD4850 @ launch maar 180 euro was. Waar de HD4870 tegen de 300 zat. Performance verschil was maar 25%. Maar het was toen nodig. Ik gok dat deze dit keer net in de 200 zal zitten. 220-250 range. En de X2 zal straks rondom de 500-550 euro komen te zitten.
(puur speculatie van mijn kant)
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Het is jammer voor een aantal mensen die het geld niet hebben, maar die hebben nog keuze zat met die HD 4870's die 100 euro kosten. En als AMD de kaarten echt zo scherp zou prijzen, dan zou hun hele 4000-serie ook in prijs omlaag moeten, maar daar is nog aardig wat voorraad van. Dus als je hoopt op goedkope dx11-kaarten, keep dreaming.
350 euro voor een top model is ook niet gek idd. Die 8800 Ultra kosten iets van 550-600 euro?Marc Rademaker schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 08:00:
Wat willen jullie nou? Dat AMD die krengen voor een grijpstuiver in de winkel legt? Dan legt AMD namelijk 't loodje over een half jaar. Laat AMD lekker winst maken, zolang het niet de belachelijk wordt. Maar vergeet de 8800GTX niet en de 8800 Ultra. Weet je nog wat die kosten? Die waren zo goed, die verkochten toch wel.
Maar als er trouwens een 5870X2 aankomt, dan gaat die wel ongeveer het dubbele kosten
*/me denk terug aan dec 2007, toen hij een 3870 voor net iets meer dan 200 euro had en toch het topmodel van ATI had

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Verwijderd
Idd laat AMD ook maar een keer goed profiteren, de prijsen vallen eingelijk nog best mee dan voor hun high end kaarten, altijd nog zo'n 100 euro goedkoper dan nvidia zijn gtx280 des tijds, En de prijzen zakken heus nog wel.Marc Rademaker schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 08:00:
Wat willen jullie nou? Dat AMD die krengen voor een grijpstuiver in de winkel legt? Dan legt AMD namelijk 't loodje over een half jaar. Laat AMD lekker winst maken, zolang het niet de belachelijk wordt. Maar vergeet de 8800GTX niet en de 8800 Ultra. Weet je nog wat die kosten? Die waren zo goed, die verkochten toch wel.
Het is jammer voor een aantal mensen die het geld niet hebben, maar die hebben nog keuze zat met die HD 4870's die 100 euro kosten. En als AMD de kaarten echt zo scherp zou prijzen, dan zou hun hele 4000-serie ook in prijs omlaag moeten, maar daar is nog aardig wat voorraad van. Dus als je hoopt op goedkope dx11-kaarten, keep dreaming.
Verwijderd

Hm, zouden ze op 5 Oktober dan ook al in de rekken liggen...?Phase 1. Design Submission: Sep. 1 ~ Sep. 20th
Phase 2. Vote: Sep. 21st ~ Sep. 30th
Phase 3. Winners Announced: Oct. 5th
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
De HD4870X2 staat tegenover de GTX295 (die meestal iets sneller is) maar de prijs van de HD4870X2 is veel beter en hij is ook veel beter leverbaar.bwerg schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:39:
Weet iemand trouwens wat er gaat gebeuren (of wat er eigenlijk al een hele tijd nìet gebeurt) met de prijzen van de HD4870x2?
Dus eigenlijk is er niet echt een reden om de HD4870X2 in prijs te verlagen.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
En je kan zo'n X2 in een goedkoper moederbord (of een mATX-mobo) stoppen met maar 1x PCI-e x16 terwijl je voor een crossfiresetup een moederbord nodig hebt met twee fysieke PCI-e x16 (mag dus ook 2x x8 zijn) sloten en die zijn vaak al weer een paar tientjes duurder.bwerg schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:39:
Weet iemand trouwens wat er gaat gebeuren (of wat er eigenlijk al een hele tijd nìet gebeurt) met de prijzen van de HD4870x2? Die dingen zijn al geruime tijd een stuk duurder dan twee losse HD4870's, terwijl ze (volgens de PW) goed verkrijgbaar zijn. Heeft dit een simpele reden, en gaat zoiets geks ook met de HD5870x2 gebeuren?
Misschien toch eens even kijken of ik niet voor die tijd nog een leuke screensaver in elkaar kan knallen... Zou wel leuk zijn zo'n kaartje.
The Flying Dutchman
Ja of daarvoor opgelicht..........Marc Rademaker schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 08:47:
Ik kocht destijds een 8800gts 320mb van asus, voor 280 euro, en die kaart werd gezien als _de_ bang for buck kaart destijds. En was ik nog een vrij arme studentGezien het plezier dat ik ervan had, was die kaart het wel waard. We zijn de laatste tijd gewoon verwend geweest
AMD heeft nu zodirekt twee generaties op rij een technologie voorsprong met dx10.1 en dx11 maar ook met hun "kleine chip" oplossing.
Daarnaast hebben ze en zijn ze met hun bang for buck strategie naar mijn gevoel goed bezig om een Positieve mindshare te creeeren onder hun potentiele klanten (incl. nvidia liefhebbers).
Mij lijkt het niet verstandig om nu ze even bovenop liggen dit gelijk uit te melken met hoge prijzen. Daarmee verspil je toch weer goodwill.
Denk dat ze er verstandig aan doen om het HD4xxx beleid te continueren en daar bovenop meer te investeren in GITG programma's e.d.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Bij de introductie van HD4870 lag dat net iets anders. nVidia was net iets eerder met de GTX280 en GTX260.Astennu schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 07:38:
[...]
Yep. En daarom denk ik dat de HD5870 ook rond die prijs zal gaan zitten. AMD zet de prijs altijd scherp in. Ook al er even geen concurrentie is. Zie ook de HD4870. In het begin 300 euro en wat kost deze nu ? Dus zelfs al vragen ze er 300 euro voor maken ze nog lekker winst. nVidia maakt het vaak bond en zodra ze de performance leader zijn meteen weer top prijzen. Het is ook met dank aan de HD4870 dat de GTX260 en de GTX280 goedkoper zijn geworden.
Het zou me niets verbazen als AMD voor de HD5 serie dezelfde prijs setting gebruikt als bij de HD4 serie. Mogelijk dat de HD4850 iets duurder is. Aangezien de HD4850 @ launch maar 180 euro was. Waar de HD4870 tegen de 300 zat. Performance verschil was maar 25%. Maar het was toen nodig. Ik gok dat deze dit keer net in de 200 zal zitten. 220-250 range. En de X2 zal straks rondom de 500-550 euro komen te zitten.
(puur speculatie van mijn kant)
Ati was met de HD4870 veel langzamer dan de GTX280 en daarbovenop ook nog later. Dus aangezien ze niet met prestaties konden concurreren, moesten ze wel iets met de prijs doen.
Al was de GTX280 langzamer dan de HD4870 geweest, zeker weten dat de HD4870 ook voor een prijs ~500 euro te koop was.
Nu ligt dat net iets anders, ze zijn er veel eerder dan nVidia met de twee topkaarten die waarschijnlijk sneller zijn dan GTX295 en GTX285. Ze kunnen nu ook nog boosten met DX11. Dus met prijzen van 300USD(=210euro) --> 250 euro voor de HD5850 en 400USD(=280euro) --> 300-330 euro voor de HD5870 liggen de met prijs/prestatie alsnog beter voor dan nVidia.
Owh ik vind het prima hoorMarc Rademaker schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 08:00:
Niet helemaal. De 4870 was wel nog altijd beter dan bv de GTX 260.bladerash schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:00:
[...]
Bij de introductie van HD4870 lag dat net iets anders. nVidia was net iets eerder met de GTX280 en GTX260.
Ati was met de HD4870 veel langzamer dan de GTX280 en daarbovenop ook nog later. Dus aangezien ze niet met prestaties konden concurreren, moesten ze wel iets met de prijs doen.
Al was de GTX280 langzamer dan de HD4870 geweest, zeker weten dat de HD4870 ook voor een prijs ~500 euro te koop was.
Nu ligt dat net iets anders, ze zijn er veel eerder dan nVidia met de twee topkaarten die waarschijnlijk sneller zijn dan GTX295 en GTX285. Ze kunnen nu ook nog boosten met DX11. Dus met prijzen van 300USD(=210euro) --> 250 euro voor de HD5850 en 400USD(=280euro) --> 300-330 euro voor de HD5870 liggen de met prijs/prestatie alsnog beter voor dan nVidia.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341&p=13
Wat nog beter werd met de 4870 1GB.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3415&p=4
Bij launch was het als volgt:
GTX 260 $400, GTX 280 $650
Hier ging de 4870 (met $300) dus lekker onder zitten en presteerde beter. De nieuwe GTX 260 was wel weer beter dan de 4870 512MB maar de 1GB versie was weer beter dan de nieuwe GTX 260 en die 1GB kaarten gingen voor rond de 250 euro over de toonbank.
Daar zit ik dus ook mee. Als de 5870 nou echt 300+ euro gaat kosten, dan zal ik denk ik toch maar even tijdelijk een 2e 4870 1GB heel goedkoop kopen (2e hands zul je ze dan vast wel voor minder dan 100 euro zien) en dan crossfire draaien tot rond eind december of begin 2010 en dan een DX11 kaart kopen. Echte top games die ik MOET spelen op DX11 heb ik voor 2009 toch nog niet gezien. Voor nu zou ik een 5870 dus eigenlijk alleen kopen voor 3 monitoren in 3D en daar heb ik voorlopig nog geen 325 + 175 euro (bv) voor over.Astennu schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:06:
[...]
Owh ik vind het prima hoorEchter doet AMD het zelf. Van mij mogen ze de HD5870 best 350-40 euro maken. Het probleem is echter dat 2x HD4890 qua prijs ongeveer gelijk is en qua DX10 performance waarschijnlijk ook. Al heb je wel een betere featureset. Vergeet niet dat AMD de kaarten goedkoper kan maken als nVidia waardoor ze zelfs op die HD4870's nog wel wat winst maken al zal het niet veel zijn.
[ Voor 65% gewijzigd door Paprika op 05-09-2009 13:12 ]
Ik denk dat je het artikel dat CJ ooit eens heeft gepost in 1 van de voorgaande topics, over het ontstaan van de RV770, maar eens heel goed moet gaan doorlezen. De prijs voor de kaart stond al vast ver voordat de prestaties van de GT200 bekend werden. Sterker, de prijs was 1 van de uitgangspunten van die hele RV770. Dat de GT200 duur was en eigenlijk ondermaats presteerde (ten opzichte van de G80/G92, maar vooral van wat AMD/ATI er van had verwacht), zorgde ervoor dat de RV770 nog veel meer 'bang for the buck' kreeg dan aanvankelijk werd voorzien. Er is een goede reden waarom nVidia hun GT200 chips practisch weggaven na de release van de HD4870.bladerash schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:00:
[...]
Bij de introductie van HD4870 lag dat net iets anders. nVidia was net iets eerder met de GTX280 en GTX260.
Al met al had AMD de HD4870, op basis van geleverde prestaties (was overal sneller dan de veel duurdere GTX260 (192shader) de prijs behoorlijk hoger kunnen maken dan ze uiteindelijk deden. Ook is een $399 voor een nieuwe highend kaart helemaal niet zo duur, wanneer je het vergelijkt met de $550+ die nVidia voor een dergelijke kaart heeft lopen vragen in het verleden.
Overigens was nVidia eerder met de GTX2xx serie omdat het zonodig AMD/ATI de loef af wilde steken en positieve reviews wilde ontnemen bij de launch van de HD4870, aangezien ze de releasedate behoorlijk naar voren haalden, om zo vlak voor de releasedate van de HD4870 te komen. Dat dit behoorlijk averechts werkte, had nVidia op dat moment nog niet bedacht.
[ Voor 8% gewijzigd door dahakon op 05-09-2009 13:27 ]
Aangezien AMD niet direct het aantal dollars in hetzelfde aantal euro's omzet valt een prijs van rond de 350 Euro toch wel te verwachten..
edit:
Wat ik dan niet snap is dat ze de prijzen van de 4-serie laatst zo hard omlaag hebben gegooid. Nu is inderdaad zoals rappie zegt 2xHD4870 goedkoper dan 1 HD5870. Ze hadden de prijzen nog best wat hoger kunnen houden, dan hadden ze dit "probleem" nu niet gehad.
[ Voor 26% gewijzigd door Depep op 05-09-2009 14:18 ]
Als je 280 euro x 1,19 doet (BTW), kom je op 333 euro. Als je er dan nog 5% winstmarge bij optelt, zit je op €349,80. Misschien nog wat shipping costs erbij...
Dus ik denk idd dat hij, als hij 400 dollar in de US kost, hij hier zo'n 350 eurie zal gaan kosten. Als hij een keer zo snel is als een HD4870, is hij imho net even te te duur. 2 HD4870's heb je voor minder, en een HD4870X2 heb je ook voor zo'n 300 euro. 2 HD4890's heb je voor 320 euro. En zo snel (als 2 HD4890's) gaat de HD5870 denk ik niet zijn. Die oudere kaarten hebben geen DX11, maar misschien wel dezelfde performance voor minder. Misschien laten ze de prijzen van de HD4870 en HD4890 nog wel verder zakken als dat kan, en schuiven ze langzaam de HD5800 serie naar voren, gepaard gaande met prijsverlagingen tegen het einde van het jaar.
Ik vind 350 euro nét even teveel. Als je naar het verleden kijkt. Naar de prijzen van de HD4870 en 4850, en die van de HD3850 en HD3870. Maar goed, voor het nieuwste betaal je altijd teveel.
Als je realistisch bent is het op zich wel een prijs die gerechtvaardigd is. Aangezien de HD5800 de snelste kaart is, DX11 is, geen concurrenten heeft. Ik geef AMD geen ongelijk. Ze kunnen kiezen; veel/ meer winst per kaart maken en er minder verkopen, of ze goedkoop maken en veel marktaandeel afsnoepen van nVidia. Aangezien het niet super gaat met AMD denk ik dat ze voor het eerste kiezen. Al blijft het een moeilijke keuze voor hun. Maar ik zie het zo; nu KUNNEN ze kiezen. Dat is in de voorgaande jaren wel anders geweest. Ze zitten de komende maanden in een zetel.
[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 05-09-2009 14:14 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Al met al, als de prestaties van de HD5870 dicht bij die van de HD4870X2 liggen, danwel daaroverheen gaan, dan is een prijs van 400 dollar echt wel te rechtvaardigen als launch-price. Daarnaast zullen er genoeg mensen zijn die een dergelijk bedrag voor zo'n kaart neerleggen, getuige dat nVidia met veel hogere prijzen weg kon komen, zonder enig probleem.
Bedenk verder ook dat de HD5870 natuurlijk wel een iets grotere die heeft dan de HD4870 en op een duurder proces gemaakt wordt, waardoor de kosten per chip aanvankelijk ook iets hoger liggen. Deze zullen in de loop der tijd wel zakken, samen met de retailprijs van de kaarten.
Toekomst gericht zou ik persoonlijk toch wel veel marktaandeel willen afsnoepen.... maarja ik ben ATi nietRappieRappie schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:04:
Als je realistisch bent is het op zich wel een prijs die gerechtvaardigd is. Aangezien de HD5800 de snelste kaart is, DX11 is, geen concurrenten heeft. Ik geef AMD geen ongelijk. Ze kunnen kiezen; veel/ meer winst per kaart maken en er minder verkopen, of ze goedkoop maken en veel marktaandeel afsnoepen van nVidia. Aangezien het niet super gaat met AMD denk ik dat ze voor het eerste kiezen. Al blijft het een moeilijke keuze voor hun. Maar ik zie het zo; nu KUNNEN ze kiezen. Dat is in de voorgaande jaren wel anders geweest. Ze zitten de komende maanden in een zetel.
Mja (na er nog even over te hebben nagedacht), als je in ogenschouw neemt dat je voor 300 euro goeie performance hebt, maar wel afhankelijk bent van drivers/ CF profielen (in het geval van HD4870/4890 CF/ HD4870X2), en met de HD5870 daar geen last van hebt, zou de kaart zowieso duurder moeten/ kunnen zijn dan de HD4870X2. Dus meer dan 300 euro. 350 euro is een eerlijke prijs. CF heb je (voorlopig) niet nodig met zoveel snelheid.dahakon schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:18:
Het beste is natuurlijk om de gulden middenweg te vinden. Dat wil zeggen, een prijs die gerechtvaardigd is voor de prestaties en chipkosten, maar ook goed in de markt ligt om meer marktaandeel te kunnen scoren. Dat is natuurlijk altijd een beetje lastig om precies te berekenen, al zijn daar wel gespecialiseerde mensen voor te vinden.
Al met al, als de prestaties van de HD5870 dicht bij die van de HD4870X2 liggen, danwel daaroverheen gaan, dan is een prijs van 400 dollar echt wel te rechtvaardigen als launch-price. Daarnaast zullen er genoeg mensen zijn die een dergelijk bedrag voor zo'n kaart neerleggen, getuige dat nVidia met veel hogere prijzen weg kon komen, zonder enig probleem.
Bedenk verder ook dat de HD5870 natuurlijk wel een iets grotere die heeft dan de HD4870 en op een duurder proces gemaakt wordt, waardoor de kosten per chip aanvankelijk ook iets hoger liggen. Deze zullen in de loop der tijd wel zakken, samen met de retailprijs van de kaarten.
Maxed gamen zonder SLi of CF rules. Dat is echt heerlijk.
Ik zou persoonlijk de prijs eerst iets hoger houden, en dan een paar weken/ een maand voor de launch van de GT300 de prijs wat laten zakken. Zo heb je eerst een paar maand extra winst per kaart/ chip, en pak je voordat je concurrent met zijn kaart komt snel het marktaandeel.Paprika schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:19:
[...]
Toekomst gericht zou ik persoonlijk toch wel veel marktaandeel willen afsnoepen.... maarja ik ben ATi niet.
Maar goed, zoals dahakon (terecht) al aangeeft; ze hebben vast wel mensen in dienst die gespecialiseerd zijn in dit soort dingen. Die weten/ kunnen uitrekenen wat het beste is. En dat zullen ze dan ook wel doen.
[ Voor 88% gewijzigd door Format-C op 05-09-2009 14:31 ]
Precies... stel dat Ati 100.000 kaarten kan leveren en verwacht die allemaal te kunnen verkopen voor $399. Dan kun je ze wel voor $299 op de markt zetten, maar dat betekend alleen maar verlies, omdat je toch niet meer kaarten kan maken. Doordat je niet meer kaarten kan maken, zul je ook geen marktaandeel winnen met het laaghouden van de prijs. In tegenstelling: je krijgt misschien gezeur van (potentiele) klanten die geen kaart kunnen bemachtigen, waarna je wellicht ook berichten krijgt over slechte yields (of dat nou waar is of niet, als er geen kaarten verkrijgbaar zijn, dan krijg je dat soort berichten). Dat is alleen maar slecht voor de reputatie (de gedachtengang van slechte yields naar een slecht chip design is waarschijnlijk ook weer snel gemaakt).RappieRappie schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:21:
[...]
Mja (na er nog even over te hebben nagedacht), als je in ogenschouw neemt dat je voor 300 euro goeie performance hebt, maar wel afhankelijk bent van drivers/ CF profielen (in het geval van HD4870/4890 CF/ HD4870X2), en met de HD5870 daar geen last van hebt, zou de kaart zowieso duurder moeten/ kunnen zijn dan de HD4870X2. Dus meer dan 300 euro. 350 euro is een eerlijke prijs. CF heb je (voorlopig) niet nodig met zoveel snelheid.
Maxed gamen zonder SLi of CF rules. Dat is echt heerlijk.
[...]
Ik zou persoonlijk de prijs eerst iets hoger houden, en dan een paar weken/ een maand voor de launch van de GT300 de prijs wat laten zakken. Zo heb je eerst een paar maand extra winst per kaart/ chip, en pak je voordat je concurrent met zijn kaart komt snel het marktaandeel.Ik weet ook niet hoe de yields zijn, maar als je de kaart heel goedkoop maakt, loop je ook nog het risico dat hij heel snel uitverkocht is, en ze er niet tegen kunnen bakken. Met al het gezeik van eindgebruikers die graag een kaart willen, maar er geen kunnen krijgen, van dien.
Maar goed, zoals dahakon (terecht) al aangeeft; ze hebben vast wel mensen in dienst die gespecialiseerd zijn in dit soort dingen. Die weten/ kunnen uitrekenen wat het beste is. En dat zullen ze dan ook wel doen.
The Flying Dutchman
Je moet natuurlijk wel genoeg chips kunnen maken om de vraag te matchen. Anders wordt je weer beticht van een paperlaunch.
En dan heb je nog je oude kaarten die al heel goedkoop zijn en die je in Xfire kunt zetten.
[ Voor 41% gewijzigd door Help!!!! op 05-09-2009 15:06 ]
PC Specs
En p.s.: hoe zit het nu met die 5890(X2/3)? Komt die er ook nog?
[ Voor 32% gewijzigd door TheMOD op 05-09-2009 18:20 ]
Verwijderd
http://www.nordichardware.com/news,9826.html
Ik wil eerlijk gezegd alleen maar een 5870 of beter voor de triplescreen mogelijkheid met games.
Dit in combinatie met het lagere stroomverbruik voor de power van een altijd schalende 4870x2 (Cypress)maakt mij best coulant voor de prijzen... (350 is acceptabel voor 5870 imo)
Ik ben ook erg benieuwd naar de temperaturen van Cypress, zouden die dalen door het kleinere productieproces? Of zullen ze de clock verhogen zodat er uiteindelijk toch weer een relatief warme maar snelle chip ontstaat? Of word de chip al warmer omdat er meer in word gestopt? Het TDP zegt mij genoeg, maar die heb ik nergens kunnen vinden...
CJ, iemand informatie hierover?
Wel misschien ES, dus een retail Juniper zou er wel eens anders uit kunnen zien.
[ Voor 42% gewijzigd door -The_Mask- op 05-09-2009 19:38 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Als het verder geen problemen geeft wat maakt dat nou uit, zeker als de kaart niet als een stofzuiger klinkt.Weiman schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:56:
Mag het hopen..die exhaust ruimte is nogal aan de kleine kant..
Dit topic is gesloten.
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!
Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!
Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.
Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!