dat lijkt me nou JUIST het probleem. Kleinere opening = meer luchtweerstand = meer lawaai.
Als je een volledige exhaust wilt ipv een halve dan haal je wel een gedeelte van de flexibiliteit van ATi Eyefinity weg. Er verdwijnt dan een aansluiting.... Maar volgens mij heeft het aan die kleine halve uitlaat genoeg.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ik zie de issue niet, haal die ene DVI connector weg en voeg een HDMI-DVI converter toe. Klaar. Hoeveel mensen gebruiken nu daadwerkelijk 3 monitoren? Laat staan VIER?
Misschien een idee voor de diehard CS4 gebruikers die ook GPU-acceleratie willen.. maar ik zou de keuze voor minder lawaai wel gemaakt hebben.
Tenzij de kaart echt zo koel is dat het écht niet hoeft. Maar ik ben zelf redelijk kiritsch qua geluid en heb nu ook een Scythe mushashi op m'n 4870 zitten (met de oorspronkelijke backplate).
Tenzij de kaart echt zo koel is dat het écht niet hoeft. Maar ik ben zelf redelijk kiritsch qua geluid en heb nu ook een Scythe mushashi op m'n 4870 zitten (met de oorspronkelijke backplate).
Maar je gaat nu dus al zeuren over de kleine exhaust zonder enige data over het lawaai dat daadwerkelijk geproduceerd word... daarnaast is het niet duidelijk of de uiteindelijke versie een halve of hele exhaust heeft.
Je kan wel altijd van het ergste geval uit gaan maar dit brengt je helemaal niets, daarnaast is een van de grootste klachten (voor zover ik weet) dat de HD48xx kaarten zoveel lawaai produceren, er valt op z'n minst te hopen dat ATI hier naar luistert en rekening houd met de nieuwe generatie.
Je kan wel altijd van het ergste geval uit gaan maar dit brengt je helemaal niets, daarnaast is een van de grootste klachten (voor zover ik weet) dat de HD48xx kaarten zoveel lawaai produceren, er valt op z'n minst te hopen dat ATI hier naar luistert en rekening houd met de nieuwe generatie.
Ik kijk hier tegen vijf monitoren aan. Da's dus wel met meerdere kaartjes, Xinerama.Weiman schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:57:
Hoeveel mensen gebruiken nu daadwerkelijk 3 monitoren? Laat staan VIER?
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Die 4e monitor zou dan een van de andere clonenWeiman schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:57:
Ik zie de issue niet, haal die ene DVI connector weg en voeg een HDMI-DVI converter toe. Klaar. Hoeveel mensen gebruiken nu daadwerkelijk 3 monitoren? Laat staan VIER?
Verwijderd
Tipje van de sluier...?CJ schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:19:
Maar volgens mij heeft het aan die kleine halve uitlaat genoeg.
Verwijderd
Jah maar die groep die meer dan 1 scherm gebruikt is heel klein,TGEN schreef op zondag 06 september 2009 @ 01:53:
[...]
Ik kijk hier tegen vijf monitoren aan. Da's dus wel met meerdere kaartjes, Xinerama.
Persoonlijk heb ik ook liever 1 groot scherm van 26 of 30" maar dit is zelf nog te veel
voor 1 single gpu kaart uit de high end markt.
Ik gebruik drie monitoren op het werk, echter niet om te gamen.Weiman schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:57:
Ik zie de issue niet, haal die ene DVI connector weg en voeg een HDMI-DVI converter toe. Klaar. Hoeveel mensen gebruiken nu daadwerkelijk 3 monitoren? Laat staan VIER?Misschien een idee voor de diehard CS4 gebruikers die ook GPU-acceleratie willen.. maar ik zou de keuze voor minder lawaai wel gemaakt hebben.
Ben benieuwd hoe ATi Eyefinity precies werkt?
Wordt het dadelijk bij elke game ondersteunt?oftewel software matig door drivers of moet elke game ,het ingebouwd hebben in het spel zelf?
Wordt het dadelijk bij elke game ondersteunt?oftewel software matig door drivers of moet elke game ,het ingebouwd hebben in het spel zelf?
|2600k|Asus 290|
Ik ben het er wel mee eens, maar die exhausts zijn vooral ook voor de veiligheid. Je moet niet hebben dat je kat zn poot er doorheen steekt en wegfikt
. Zelfde geldt voor fangrills. Beide zouden werkings matig afwezig moeten zijn om de lucht zo weerstandsvrij te laten gaan als mogelijk - maar dan krijg je weer mensen die ATi aanklagen omdat hun baby eerst 5 vingers had etc
.
De meeste mensen deugen!
Ben benieuwd of de HD5xxx serie Crysis de kop in gaat drukken.
Klopt, die groep zit vol met mensen die het 1x hebben gebruikt en nooit meer zonder willenVerwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:05:
Jah maar die groep die meer dan 1 scherm gebruikt is heel klein,
Ik heb liever 5040x1050 (dus 3x 20 of 22 inch) dan bv 1x 3008WFP (even de features van die dell monitor achterwegen gelaten en puur naar de resolutie kijkend) met 2560x1600, maar het ligt er ook een beetje aan wat je doet me je pc wat je het liefste hebt en met die onderbouwing kan ik dan ook niet wachten op die featureVerwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:05:
Persoonlijk heb ik ook liever 1 groot scherm van 26 of 30" maar dit is zelf nog te veel
voor 1 single gpu kaart uit de high end markt.
2GB versie moet toch wel een leuke FPS weten te halen idd. Zou leuk zijn dat een spel dat uit kwam in 26 oktober 2007 pas "precies" 2 jaar later op de meeste resoluties echt speelbaar genoemd kan worden.Splinter Cell schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:13:
[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 06-09-2009 13:36 ]
Verwijderd
Ik zal het zelf alleen gebruiken voor shooters strategie en rpg games.Paprika schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:33:
[...]
Klopt, die groep zit vol met mensen die het 1x hebben gebruikt en nooit meer zonder willen.
[...]
Ik heb liever 5040x1050 (dus 3x 20 of 22 inch) dan bv 1x 3008WFP (even de features van die dell monitor achterwegen gelaten en puur naar de resolutie kijkend) met 2560x1600, maar het ligt er ook een beetje aan wat je doet me je pc wat je het liefste hebt en met die onderbouwing kan ik dan ook niet wachten op die feature.
[...]
2GB versie moet toch wel een leuke FPS weten te halen idd. Zou leuk zijn dat een spel dat uit kwam in 26 oktober 2007 pas "precies" 2 jaar later op de meeste resoluties echt speelbaar genoemd kan worden.
Ik heb ook nog nooit games gespeeld met meerdere schermen,
Maar ik kan mij voor stellen dat rece games en vliegtuig games wel bijzonder
mooi zal zijn met 3 schermen
ik wou een triplehead2go gaan halen maar wacht nu even op deze nieuwe ati kaartjes. Had toch al een vervanging nodig voor mijn 3870x2 en ik heb al 2 22" monitoren staan.
Voor mij is die mogelijkheid waarschijnlijk de rede dat ik voor de 5 serie ga.
Overigens wil ik dan wel graag een 2 gig versie van de 5870 vanwege de hoge resolutie's. Dus even wachten daarop
Voor mij is die mogelijkheid waarschijnlijk de rede dat ik voor de 5 serie ga.
Overigens wil ik dan wel graag een 2 gig versie van de 5870 vanwege de hoge resolutie's. Dus even wachten daarop
crysis heeft een oude engine niet geweldig gecode engine, geen wonder dat het niet zo geweldig loopt.
Verwijderd
Vraag je, je kan de HD 5xxx series het beste beoordelen op de DX 11 prestaties? of toch op DX 10.
Wat ik bedoel is, waarom straks bij de launch direct een videokaart aanschaffen als blijkt dat dit jaar maar 1 DX 11 spel uitkomt. UIt de bron van wikipedia (als ik dat mag geloven) zie ik uit het lijst zie link: Wikipedia: List of games with DirectX 11 support maar 1 spel dat DX 11 ondersteunt. De andere games met DX 11 ondersteuning moeten nog gepubliceerd worden.
volgende punt is over het prijs. Ik denk dat zowel de 5850 en de 5870 best behoorlijk prijzig zal zijn bij de launch. Als je dit vergelijkt met de launch van de 48xx series was dat toch anders. Dus ik denk dat ATI best veel gaat vragen voor de 5850 en de 5870, ondanks Nvidia in het 1Q 2010 met hun 40 nm en DX 11 kaart uit gaan brengen.
Wat ik bedoel is, waarom straks bij de launch direct een videokaart aanschaffen als blijkt dat dit jaar maar 1 DX 11 spel uitkomt. UIt de bron van wikipedia (als ik dat mag geloven) zie ik uit het lijst zie link: Wikipedia: List of games with DirectX 11 support maar 1 spel dat DX 11 ondersteunt. De andere games met DX 11 ondersteuning moeten nog gepubliceerd worden.
volgende punt is over het prijs. Ik denk dat zowel de 5850 en de 5870 best behoorlijk prijzig zal zijn bij de launch. Als je dit vergelijkt met de launch van de 48xx series was dat toch anders. Dus ik denk dat ATI best veel gaat vragen voor de 5850 en de 5870, ondanks Nvidia in het 1Q 2010 met hun 40 nm en DX 11 kaart uit gaan brengen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 00:11 ]
bedoel je niet dankzij?Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:09:
Vraag je, je kan de HD 5xxx series het beste beoordelen op de DX 11 prestaties? of toch op DX 10.
De prijs van de HD4850 en vooral de 70 waren ook vrij hoog als je kijkt wat je er nu maar voor hoeft te geven.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:09:
Als je dit vergelijkt met de launch van de 48xx series was dat toch anders.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Zelfde kun je ook zeggen van de GTX275 en GTX260 bij de launch..... Toen heel duur, en moet je nu eens kijken wat ze kosten, dankzij de RV770-The_Mask- schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:20:
[...]
De prijs van de HD4850 en vooral de 70 waren ook vrij hoog als je kijkt wat je er nu maar voor hoeft te geven.
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
daarom hoop ik ook dat nVidia snel met hun 40nm GTX 380 op de proppen komen.
Deze mag van mij best de prestaties bieden van GTX 280 in SLI .. iig beter dan GTX 295.
Is alleen goed voor de concurrentie & innovatie.
Deze mag van mij best de prestaties bieden van GTX 280 in SLI .. iig beter dan GTX 295.
Jij hebt wel erg lage verwachtingen!bladerash schreef op maandag 07 september 2009 @ 02:08:
daarom hoop ik ook dat nVidia snel met hun 40nm GTX 380 op de proppen komen.
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
idd zeg..
ik verwacht toch wel dat dit een zwaar monster wordt die gehakt maakt van die nieuwe ATI kaarten..
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Van Cypress wel ja, want anders heeft nVidia iets verkeerd gedaanXenomorphh schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:20:
[...]
idd zeg..
ik verwacht toch wel dat dit een zwaar monster wordt die gehakt maakt van die nieuwe ATI kaarten..
AMD Nieuwsdiscussie
Ik denk dat Nvidia ook wel wat voor heeft liggen, want lijkt me niet dat ze hetzelfde laten gebeuren wat ATI deed met hun HD4870x2. Nvidia had daar ook niet snel een antwoord op..-The_Mask- schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:30:
[...]
Van Cypress wel ja, want anders heeft nVidia iets verkeerd gedaande vraag is hoe die zich verhoud tot Hemlock.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Het duurde een half jaar voordat de GTX295 uitkwam!Xenomorphh schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:35:
Ik denk dat Nvidia ook wel wat voor heeft liggen, want lijkt me niet dat ze hetzelfde laten gebeuren wat ATI deed met hun HD4870x2. Nvidia had daar ook niet snel een antwoord op..
Kijk tevens even in het nV topic voor het laatste "nieuws"
(P.S. nVidia heeft niets liggen)
Verwijderd
Idd nvidia houd vast wel weer wat achter de hand. Maar daar komen we pas achter als het zo ver is
kloptneliz schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:52:
[...]
Het duurde een half jaar voordat de GTX295 uitkwam!
Kijk tevens even in het nV topic voor het laatste "nieuws"
(P.S. nVidia heeft niets liggen)
en over dat hebben liggen bedoelde ik ook design (of hoe je het ook wilt noemen)
Zou leuk zijn als dat zo is... Zouden ze dan eigenlijk dat clock switching probleem van dat GDDR5 geheugen opgelost hebben ? Want dat is nu in ieder geval het gene waar erg veel bespaart kan worden. En wellicht hebben ze de core ook nog wat weten tweaken om minder lekstoom te krijgen.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Nice als het klopt, onder stress vraag ik mij ook af wat hij dan zal gebruiken, denk ook wel een stukje minder
dan de huidige kaarten. Ik word wel heel erug blij van ati de laatste tijd
Was het wel het geheugen wat het probleem veroorzaakte?Astennu schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:54:
Zouden ze dan eigenlijk dat clock switching probleem van dat GDDR5 geheugen opgelost hebben ?
AMD Nieuwsdiscussie
In die link van the_Mask staat dat ze het hebben over 185-195 watt ook niet verkeerd dus.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:55:
[...]
Nice als het klopt, onder stress vraag ik mij ook af wat hij dan zal gebruiken, denk ook wel een stukje minder
dan de huidige kaarten. Ik word wel heel erug blij van ati de laatste tijd
Denk nog wel minder anders zal Hemlock te energie slurpend worden.Xenomorphh schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:58:
In die link van the_Mask staat dat ze het hebben over 185-195 watt ook niet verkeerd dus.
AMD Nieuwsdiscussie
30 Watt idle klinkt te mooi om waar te zijn.
Ik zit nog altijd te wachten op een soort van igp + gpu voor laag idle gebruik en temps. Als je wilt gamen etc ben je eigenlijk verplicht een onzuinige idle kaart te nemen, het zou mooi zijn als je deze voor 2d kan uitzetten. Maar als ati nu echt z'n zuinige gpu kan maken ben ik direct om! Ik verwacht niet dat nvidia z'n zuinige kaart zal gaan leveren met de GT300.
Ik zit nog altijd te wachten op een soort van igp + gpu voor laag idle gebruik en temps. Als je wilt gamen etc ben je eigenlijk verplicht een onzuinige idle kaart te nemen, het zou mooi zijn als je deze voor 2d kan uitzetten. Maar als ati nu echt z'n zuinige gpu kan maken ben ik direct om! Ik verwacht niet dat nvidia z'n zuinige kaart zal gaan leveren met de GT300.
Hoe minder hoe beter @ idle !!!
Met mijn GTX 280SLI zat ik (systeem) aan 280 a 290 oid bij gewoon idle/internetten. Nu ik deze verkocht heb en een ATI 4350 erin heb zitten trekt ie (c.s.) geloof ik iets van 180 a 190.
Dat scheelt gewoon 100watt !!!
Kijk dat zo'n kaart borssele leegtrekt als je vet aan het gamen bent is tot daar aan toe maar bij gewoon idle vind ik zo'n hoog gebruik niet aanvaardbaar. Ben dus blij met dit soort ontwikkelingen
[ Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 07-09-2009 11:18 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
De kop in drukken lijkt mij sterkSplinter Cell schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:13:
Ik denk wel dat hij goed speelbaar zal zijn met AA en hoge resolutie en dan alles voluit.
Verwijderd
Nee dat is idd niet het zelfde,
De kop indrukken zie ik meer als je fps niet onder de 60 duikt met volle instellingen 16xAA en AF
De kop indrukken zie ik meer als je fps niet onder de 60 duikt met volle instellingen 16xAA en AF
hij bedoelt ook tussen volledig AA en hoge resolutie --> alles voluit .Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:36:
Nee dat is idd niet het zelfde,
Vergeet niet dat dit gezegd wordt door diezelfde gast die ook beweerde dat er een RV840X3 komt. Hoewel ik Neliz zijn hint die volgde toen ik dat vermeldde nog steeds verdacht vind (oftewel: ik denk nog steeds dat er meer achter zit), is het nog maar afwachten of deze forum gast van Phoronix écht wat weet of uit zijn nek lult. Ik heb hem eens gevraagd via een PM op Phoronix, maar die gast is nog vager in zijn opmerkingen dan CJ
The Flying Dutchman
Als neliz iets wist had die het al lang laten weten hoor.
AMD Nieuwsdiscussie
Nou iets tussen het geheugen en de core. Zodra de clockspeed van het GDDR5 geheugen veranderde kreeg je heel kort zwart beeld. Wat een flits teweeg bracht. Nu valt het mee als je je 2D low en medium speed dezelfde GDDR5 clocks gebruikt. Maar dan nog wil hij wel eens in je vista desktop naar 3D speeds switchen en dan zie je een flits. Dat kan irritant zijn.-The_Mask- schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:58:
[...]
Was het wel het geheugen wat het probleem veroorzaakte?
Ik heb zelf de besparing getest je kunt er zo 20 watt af halen in 2D. Maar door dat flitsen heb ik de GDDR5 speeds toch maar weer voor alle profiles hetzelfde gemaakt.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Geheugencontroller toch?Astennu schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:26:
[...]
Nou iets tussen het geheugen en de core.
Aangezien de HD4890 zo'n 50 Watt idle verbruikt en 20 Watt min 50 zo'n 30 Watt is zal de besparing wel door alleen (vooral) het geheugen komen.Ik heb zelf de besparing getest je kunt er zo 20 watt af halen in 2D. Maar door dat flitsen heb ik de GDDR5 speeds toch maar weer voor alle profiles hetzelfde gemaakt.
AMD Nieuwsdiscussie
Het zou kunnen ja. Hoeft natuurlijk niet. We zullen het binnenkort wel weten. Eind deze week zullen de eerste dingen wel bekend zijn. Cant wait
Grappig dat hier te lezen, heel veel kaarten hebben dit toch?
Ik had een powercolor hd4870, deze werkte niet op stock geheugenspeeds.
De switch (flicker) tussen de 2D en 3D was ook heel duidelijk te zien
Als ik het geheugen helemaal terugklokte kon ik er een spelletje op spelen, maar op stockspeeds crashte de kaart bij het starten van 3Dapps.
Kaart is RMA gegaan en defect bevestigd door de reseller.
Maar is dit puur de geheugencontrollert?
does the pope shit in the woods? is a bear catholic?
Dat is gewoon een DOA.dragunova schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:51:
Maar is dit puur de geheugencontrollert?
AMD Nieuwsdiscussie
Hum, ik weet er niet zo veel van, maar ik zie wel een verband; of ben ik nou para?
Wil dat wel met alle plezier als DOA zien hoor, alleen als ik meerdere mensen ditzelfde probleem zie rapporteren dan is het toch logisch dat er iets raars is?
Heb geen idee van productieprocessen van dit soort kaartjes; de componenten worden (na inkoop) op de kaartjes gelegd en gaan door een soldeerbadje. Na testen gaan ze de doos in.
De enige punten waarop dit probleem logischerwijze kunnen worden veroorzaakt is bij assemblage van de chips (geheugen controller of het gddr5 zelf) en dat is het dan. Als de test vervolgens niet klopt is de klant gesjochten.
Toch?
Ik wou het eigenlijk niet zeggen.dragunova schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:44:
of ben ik nou para?
Maar zonder gekheid. Jouw videokaart was niet eens stabiel op stock snelheid en liet flikkeringen zien tijdens het schakelen tussen 2D en 3D. Terwijl normaal gesproken een HD4870 helemaal geen flikkeringen laat zien tussen het schakelen van 2D na 3D en weer terug, aangezien het geheugen helemaal niet werd terug geklokt.
Juist omdat je dan flikkeringen zou krijgen.
AMD Nieuwsdiscussie
Hum ja, dat was het grootste probleem (los van de flikkeringen), maar juist dan wordt ik benieuwd naar de oorzaak. Was dat dan de controller, of een batch ddr5 modules die niet helemaal lekker was?-The_Mask- schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:49:
[...]Jouw videokaart was niet eens stabiel op stock snelheid en liet flikkeringen zien tijdens het schakelen tussen 2D en 3D.
En zou dat vaker gebeuren?
Zal wel giswerk worden.
Idd jij bent de enige hier die jouw kaart heeft gehad en kon zien wat die deed, daarnaast zal men je hier ook niet precies kunnen vertellen wat er mis mee zou zijn als men de kaart wel had.dragunova schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:56:
Zal wel giswerk worden.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik zal me beter uitdrukken; ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het er op zou kunnen lijken dat er een batch half kapotte ddr5modules in eindproducten op de markt is gebracht, of defecte geheugencontrollers.-The_Mask- schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:00:
[...]
Idd jij bent de enige hier die jouw kaart heeft gehad en kon zien wat die deed, daarnaast zal men je hier ook niet precies kunnen vertellen wat er mis mee zou zijn als men de kaart wel had.
Edit: Batches ddr5 zijn gebakken door Qimonda, Samsung en Hynix? /edit
Productieprocessen kunnen natuurlijk in de soep lopen.
Zoals al gezegd blijft dit giswerk, maar het zou kunnen. Is daar iets over bekend of wordt dit door de fabrikanten zorgvuldig genoeg onder de pet gehouden?
[ Voor 4% gewijzigd door dragunova op 07-09-2009 16:26 ]
Wat dan heb je het vaker gezien?dragunova schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:15:
Ik zal me beter uitdrukken; ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het er op zou kunnen lijken dat er een batch half kapotte ddr5modules in eindproducten op de markt is gebracht, of defecte geheugencontrollers.
AMD Nieuwsdiscussie
Heb ik dit stuk van de startpost nou eerder gemist? Of heeft CJ er weer meer info in gezet? Kon me niet herinneren dat ik al gelezen had over maanden waarin massaproductie van mobile line up begonnen is.CJ schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 02:04:
Voor de notebooks komen GPUs uit die onder de Manhattan noemer vallen en gebaseerd zijn op de desktopvariant. Er komen minstens 9 Mobilty Radeons uit in de HD5xx0 Serie. De codenamen die gekoppeld zijn aan deze Radeons zijn Broadway (Mobility Radeon HD58x), Madison (Mobility Radeon HD57x0 en HD56x0) en Park (Mobility Radeon HD54x0). Het stroomverbruik ligt erg laag en de verwachting is dat dit zich door zal trekken naar de desktopserie. Zo verbruikt de Broadway XT (oftewel de Mobility Radeon HD5870) zo'n 45W-60W. De productie van Broadway en Madison is afgelopen Augustus begonnen, terwijl de massaproductie van Broadway in Oktober begint en de MP van Madison in November. AMD zet in November meer vaart achter Park. Dit betekent dat AMD eind dit jaar dan wel begin volgend jaar ook een complete DX11 mobile lineup heeft.
The Flying Dutchman
Nieuw in de TS, maar "oud" nieuws.The Flying Dutchman schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:41:
[...]
Heb ik dit stuk van de startpost nou eerder gemist? Of heeft CJ er weer meer info in gezet? Kon me niet herinneren dat ik al gelezen had over maanden waarin massaproductie van mobile line up begonnen is.
[ Voor 0% gewijzigd door -The_Mask- op 07-09-2009 16:51 . Reden: :> ]
AMD Nieuwsdiscussie
Ja, aangezien het uit een post van thesource komt in topic 102 of 103.The Flying Dutchman schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:41:
Heb ik dit stuk van de startpost nou eerder gemist? Of heeft CJ er weer meer info in gezet? Kon me niet herinneren dat ik al gelezen had over maanden waarin massaproductie van mobile line up begonnen is.
Edit: Ik eis een post-vertraging voor mijnheer Masker!
[ Voor 6% gewijzigd door neliz op 07-09-2009 16:48 ]
Verwijderd
Pff, get with the program en post sneller, net als de rest van onsneliz schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:46:
[...]
Ja, aangezien het uit een post van thesource komt in topic 102 of 103.
Edit: Ik eis een post-vertraging voor mijnheer Masker!
Ik denk eerder dat je het moet zoeken in het feit dat GDDR5 een geheel nieuwe techniek is die zich anders kan gedragen dan GDDR3/4. Het is erg snel ontwikkeld (dankzij AMD, omdat deze het echt nodig had voor de HD4870) waardoor er waarschijnlijk te weinig tijd overbleef om te kijken hoe je het goed terug kunt klokken zonder flikkeringen in je beeld te krijgen.dragunova schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:15:Ik zal me beter uitdrukken; ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het er op zou kunnen lijken dat er een batch half kapotte ddr5modules in eindproducten op de markt is gebracht, of defecte geheugencontrollers.
ddr5 is een nieuw type geheugen, maar als er meerdere mensen rapporteren dat ze defecte (powercolor) kaarten van het zelfde type hebben (let op; mijn sapphire hd4870 doet goed) dan lijkt het er voor mij op dat een serie defecte ddrmodules/controllers bij deze fabrikant is terechtgekomen en door de testen heen is gekomen.dahakon schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:17:
[...]
Ik denk eerder dat je het moet zoeken in het feit dat GDDR5 een geheel nieuwe techniek is die zich anders kan gedragen dan GDDR3/4. Het is erg snel ontwikkeld (dankzij AMD, omdat deze het echt nodig had voor de HD4870) waardoor er waarschijnlijk te weinig tijd overbleef om te kijken hoe je het goed terug kunt klokken zonder flikkeringen in je beeld te krijgen.
Probleem zou trouwens ook bij Powercolor kunnen liggen.
AMD Nieuwsdiscussie
Wat hebben die probleem gevallen met het flikkeren door downthrotteling te maken ? Dat is gewoon een batch geweest waar iets mee mis was. Dit flikkeren treed tot nu toe bij elke GDDR5 kaart op ook de RV740 kaarten. GDDR5 pakt een aantal dingen qua signaal controle anders aan dan GDDR3. Hierdoor zijn die hoge clockspeeds mogelijk. Maar dit zou in de eerste instantie ook de moeilijkheid kunnen zijn om die frequenties te veranderen. Het is wel zo dat de powersave van GDDR5 wel goed werkt. Voltages worden niet lager maar als de clockspeeds van het geheugen omlaag gaan schaalt dat gigantisch mooi. Dit is wel iets anders bij GDDR3 daar kon je pas echt lekkere winst boeken als je ook de voltages ging verlagen.
Is dan zeker dat het flikkeren door downthrotteling wordt veroorzaakt? En is dat dan in combinatie met eventueel kwalitatief minder goede geheugencontrollers? Hoe zit dat dan met de drivers?Astennu schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 07:58:
Wat hebben die probleem gevallen met het flikkeren door downthrotteling te maken ? Dat is gewoon een batch geweest waar iets mee mis was. Dit flikkeren treed tot nu toe bij elke GDDR5 kaart op ook de RV740 kaarten. GDDR5 pakt een aantal dingen qua signaal controle anders aan dan GDDR3. Hierdoor zijn die hoge clockspeeds mogelijk. Maar dit zou in de eerste instantie ook de moeilijkheid kunnen zijn om die frequenties te veranderen. Het is wel zo dat de powersave van GDDR5 wel goed werkt. Voltages worden niet lager maar als de clockspeeds van het geheugen omlaag gaan schaalt dat gigantisch mooi. Dit is wel iets anders bij GDDR3 daar kon je pas echt lekkere winst boeken als je ook de voltages ging verlagen.
Vergeef me mijn gebrek aan technische kennis, maar voor zover ik het tot nu toe begreep treedt het flikkeren ook op op het moment dat er wordt geschakeld tussen 2D en 3D "weergave". Of wordt er dan juist teruggeklokt?
En jij hebt het over voltages; de ati-sdk biedt een mogelijkheid om het voltage te regelen (en de fanspeed); is dat dan geheugen- of corespanning? Of beide...
Dat flickering is idd een algemeen probleem van ATI kaarten met GDDR5 als je verschillende 2D en 3D geheugen speeds hebt ingesteld. Maar volledig op te lossen met ati tray tools: "Auto overclocking" gebruiken en daar 2D en 3D geheugen speeds instellen. Dan switch hij alleen maar tussen 2D en 3D bij echte 3D apllicaties zoals games en niet niet meer bij het minste of geringste wat dus gebeurt als je het via BIOS/CCC oid doet.
anathema
Het flikkeren wordt bij Alle HD48xx en HD4770 kaarten veroorzaakt door het veranderen van de clockspeeds van het GDDR5 geheugen. Je kunt op dit moment moment alleen het voltage van de Core veranderen. En volgens mij van de memory controller. Maar dat heeft niets met het flikkeren te maken. Ik vermelde dat alleen even dat GDDR5 wel zuinig kan zijn mits de clocksnelheid omlaag gaat. dan heb je zelfs geen lagere mem voltages nodig om zuinig te zijn. Bij GDDR3 kon je pas echt en stuk minder verbruiken als ook die mem voltages omlaag gingen. (Bij de X1800 en X1900 kon je ook digitaal mem voltages regelen later helaas niet meer. Misschien kan het wel maar weten de software schrijvers niet hoe).dragunova schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:01:
[...]
Is dan zeker dat het flikkeren door downthrotteling wordt veroorzaakt? En is dat dan in combinatie met eventueel kwalitatief minder goede geheugencontrollers? Hoe zit dat dan met de drivers?
Vergeef me mijn gebrek aan technische kennis, maar voor zover ik het tot nu toe begreep treedt het flikkeren ook op op het moment dat er wordt geschakeld tussen 2D en 3D "weergave". Of wordt er dan juist teruggeklokt?
En jij hebt het over voltages; de ati-sdk biedt een mogelijkheid om het voltage te regelen (en de fanspeed); is dat dan geheugen- of corespanning? Of beide...
Volgens mij schakelt de ATi driver naar de clockspeed settings afhankelijk van de GPU load. En dat kan dus gewoon gebeuren als je op de desktop zit. En dan krijg je af en toe een flits.
En 10 september worden de kaarten toch aan de pers getoond?Hacku schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:21:
Wanneer het NDA voorbij is, eind september.

Klopt. Nouja, het begint vandaagSplinter Cell schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:24:
[...]
En 10 september worden de kaarten toch aan de pers getoond?
[afbeelding]
Sowieso ga je op 10 september het een en ander zien. Dan wordt op USS Hornet een enorm feest gehouden waar AMD pers en fans heeft uigenodigd voor de "unveiling of a new visual PC experience" mee te maken.
Ongetwijfeld zal er wel een site zijn die graag wat hits wil scoren en voor die tijd informatie zal lekken.
En het is toegestaan om foto's en filmpjes te maken en het rechtstreeks te uploaden aangezien er een WiFi verbinding op het schip is. Maar echt diepgaande dingen zal je hier nog niet horen aangezien hier geen briefing over de architectuur zal plaatsvinden en dit voorbehouden is aan de pers. De pers wordt in de dagen voor het evenement op verschillende plekken ter wereld (zoals London) op de hoogte gesteld van de Evergreen generatie. En eind September zal dan echt alles uit de doeken gedaan worden wanneer de pers de mogelijkheid heeft gekregen om hun eigen DX11 kaartjes op de pijnbank te zetten.We can't tell you exactly what you're going to see there, but we can tell you that we’ll be holding a big party with sneak previews of unreleased games, incredible hardware set-ups you have to see to believe, hands-on demos, giveaways, prizes and a lot more.
Ongetwijfeld zal er wel een site zijn die graag wat hits wil scoren en voor die tijd informatie zal lekken.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
staan er nou ook nog sancties op het vroegtijdig lekken van info? ik kan me voorstellen dat zo'n site een journalist of whatever naar zon event stuurt en dan later die info alvast op internet zet. of houden ze het dan gewoon bij "Bronnen bij ati" ofzo.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Zal wel geen Turkse Lira zijn neem ik aanHacku schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:16:
Als je een NDA tekent wel ja. Daar staan getallen in met zes cijfers voor de komma.
Maar dat zijn aardige bedragen dan, heb ik nooit zo bij stil gestaan dat der dergelijke boete bedragen aan vast zaten. Tuurlijk consequenties das duidelijk, maar das niet mis. Al staat een boete in sommige gevallen in schril contrast tot de "schade" wat gelekte info te weeg kan brengen. Voor een bedrijf als AMD/ATi kan de schade veel hoger zijn.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Vergeet niet dat de nieuwe turkse lira 60 euro cent per lira is
[ Voor 3% gewijzigd door spNk op 08-09-2009 21:18 ]
Offtopic:
48,5 eurocent is 1 lira om precies te zijn. (Ben vorige week net op vakantie geweest daar.) Voor het gemak gebruiken ze daar 1 euro = 2 lira.
Ontopic.
48,5 eurocent is 1 lira om precies te zijn. (Ben vorige week net op vakantie geweest daar.) Voor het gemak gebruiken ze daar 1 euro = 2 lira.
Ontopic.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Als dát juist is ... 
http://forum.beyond3d.com...?p=1331660&postcount=2326don't care about gaming performance right now... I hope they will allow to publish some technology/architecture previews. But if they leak some Crysis 2 videos,running on FullHD@Dx11,smoothly on a single Cypress.. well, that would be great
Did anybody posted here the rumored Vantage score? Somebody on an italian forum seems to be in touch with Andrea Yang, who has declared to own the cards and that they score pretty high on the P Vantage.
4x5870 = 60k
1x5870 = 21k with the cpu running at default.
Komt hier volgens mij weg, ze hebben daar iig hoge verwachtingen.
AMD Nieuwsdiscussie
21K....pfff...daar kunnen we echt alleen op hopen. CJ heeft veel lagere scores in de TS staan.
Verwijderd
Ik heb het met een schuin oog gevolgd, maar als ik het goed onthouden heb verschijnen de 5XXX kaarten eind september toch of duurt het nog wel even voor ze goed in Nederland verkrijgbaar zijn. Deze PC loopt op zijn laatste benen, maar ik wil eigenlijk net de DX11 meepakken voor mijn nieuwe machine.
Je hebt helemaal gelijk, ik ben er afgelopen vakantie ook geweest, denk nog last van een zonne steek.RappieRappie schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:26:
Offtopic:
Ontopic.
De eerste kaarten zullen wel verkocht gaan worden op de officiële release dag (als ik me niet vergis 24 september). Maar hoeveel dat er zullen zijn is nog de vraag. Waarom koop je je nieuwe PC niet alvast. (gebruik je als je nu een PCI-E kaart hebt die nog even) en als HD5xxx uit is koop je die meteen en plant je em er inVerwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:49:
Ik heb het met een schuin oog gevolgd, maar als ik het goed onthouden heb verschijnen de 5XXX kaarten eind september toch of duurt het nog wel even voor ze goed in Nederland verkrijgbaar zijn. Deze PC loopt op zijn laatste benen, maar ik wil eigenlijk net de DX11 meepakken voor mijn nieuwe machine.
Laat de NDA nog ruimte om een tipje van de sluier te lichten, of is 'ie echt helemaal dichtgetimmerd?Hacku schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:09:
We hebben een Radeon HD 5870 meegekregen. Helaas krijgen we de drivers pas maandag.
Je kunt natuurlijk even alpha 5 van Ubuntu 9.10 proberen die alvast met Linux Catalyst drivers 9.10 komenHacku schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:09:
We hebben een Radeon HD 5870 meegekregen. Helaas krijgen we de drivers pas maandag.
The Flying Dutchman
Verwijderd
1x5870 = 21k with the cpu running at default.
Als dit zo is ga ik voor 2x5870 cfx
1 zo'n ding doet het al sneller dan 2x gtx280 op stock snelheden, nou jah bijna dan.
Damn dit is gewoon een zieke prestatie winst van meer dan 100% tegenover de HD4870
Als dit zo is ga ik voor 2x5870 cfx
1 zo'n ding doet het al sneller dan 2x gtx280 op stock snelheden, nou jah bijna dan.
Damn dit is gewoon een zieke prestatie winst van meer dan 100% tegenover de HD4870
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 10:29 ]
@ Hacku,
Zou je wellicht kunnen bekijken of de mounting holes voor de GPU koeler gelijk zijn gebleven? Dat is wel interessant voor de 3rd party koelers onder ons.
Zou je wellicht kunnen bekijken of de mounting holes voor de GPU koeler gelijk zijn gebleven? Dat is wel interessant voor de 3rd party koelers onder ons.
En of de heatsink standaard al de extra heatpipe heeft die de 4890 had, als dit mogelijk is :x .
De meeste mensen deugen!
Doe er dan gelijk een paar fotootjes bij, daar heb je geen drivers voor nodig
.
The Flying Dutchman
Best kept secret ever, the HD5800?

http://forum.hardware.fr/...mbre-sujet_819415_139.htm
eerste NDA, dat werkt?

eerste NDA, dat werkt?
Weinig leaks jongens. Er waren niet genoeg kaarten voor de pers om ze mee naar huis te nemen en nu lekker te benchmarken. Part of the NDA?
edit: dat wil zeggen, niet alle sites hebben kaarten gehad. Veel wel (waaronder tweakers neem ik aan)
edit: dat wil zeggen, niet alle sites hebben kaarten gehad. Veel wel (waaronder tweakers neem ik aan)
[ Voor 27% gewijzigd door neliz op 09-09-2009 11:36 ]
Doe mij die kaart en die linker dame maar aubJoepi schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:51:
Best kept secret ever, the HD5800?
[afbeelding]
eerste NDA, dat werkt?
Denk dat ze bewust nog geen stickers enzo erop zetten op dat pers-event, om zo het "geheim" zo lang mogelijk te rekken. Iedereen zegt meteen HD5870, maar voor hetzelfde geld is het een HD5850 met andere koeler erop.
[Edit]
Als er echt weinig kaarten mee zijn gegeven aan de pers vindt ik dat wel heel strak van ATI, echt tot op het laatste moment iedereen laten twijfelen. Dat trukje deden ze ook met de RV770, en nu gaan ze inderdaad het nog eens over doen
[ Voor 15% gewijzigd door Darkasantion op 09-09-2009 11:23 ]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
van dezelfde franse link: 5850

Fake?

Fake?
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Dat plaatje is al zovaak voorbij gekomen.Dani86 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:18:
van dezelfde franse link: 5850
[afbeelding]
Fake?
knappe vrouwtjes vind die linker niet zo bijzonder hoorVerwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:12:
Wat een monster, zullen die knappe vrouwtjes wel weten waar ze mee in handen lopen ?
maargoed ziet er wel als een joekel van een kaart uit.. ben benieuwd of deze nog groter is als een hd4850 oid.
Verwijderd
Dat is een idee, maar dan betaal ik dubbel verzendkosten.Astennu schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:09:
[...]
De eerste kaarten zullen wel verkocht gaan worden op de officiële release dag (als ik me niet vergis 24 september). Maar hoeveel dat er zullen zijn is nog de vraag. Waarom koop je je nieuwe PC niet alvast. (gebruik je als je nu een PCI-E kaart hebt die nog even) en als HD5xxx uit is koop je die meteen en plant je em er in
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!
Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!
Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.
Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!
Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!
Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.
Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!