Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToFast schreef op zondag 08 mei 2011 @ 00:17:
Ik denk er niet aan om een xbox te halen, ook al schiet dat wel eens door je hoofd door al die nieuwsberichten die je leest en de reacties hierop. De PS3 biedt mij genoeg leuke games om mezelf een tijdje zonder PSN te vermaken. Bovendien ben ik niet bereid om te betalen om online te kunnen spelen, behalve natuurlijk voor de internet aansluiting zelf. Daarnaast ben ik geen fan van de xbox-controller. (offtopic: ik hoop dat de PS4 controller niet veel veranderd wordt)

Ik zou nog eerder PS+ nemen, dan betalen voor het LIVE-netwerk van Microsoft. Ik heb trouwens verder niks tegen de xbox of Microsoft.
Aangezien de controller als vanaf moment 1 hetzelfde is (op de analoge sticks na die er een jaartje later bij zijn gekomen)denk ik wel dat die hetzelfde blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

GAIAjohan schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:28:
[...]

Ik niet. Daarvoor was George Hotz opok al bezig met het aanpassen e.d. en dát heeft Sony er toe bewogen otherOS te verwijderen.

De Linuxliefhebbers kregen een vinger, maar enkelen wilden een hele hand. Toen zei Sony: Nee.
Toch ligt de waarheid iets genuanceerder; een groot probleem onder OtherOS was altijd het gebrek aan toegang tot de GPU. Op een gegeven moment vond men wat 'bugs' waarmee er relatief simpele grafische functies onder OtherOS/Linux op de GPU te initieren waren, maar moest Sony in haar oneindige wijsheid, deze bugs patchen in FW updates.

Logisch gevolg was dat men steeds dieper moest graven naar nieuwe exploits om te GPU te bereiken, en Sony deze zoektocht zelf als probleem begon te zien en OtherOS er uit gooide.

Uiteindelijk heeft dit tot gevolg dat het PS3 platform gekraakt is, persoonlijke gegevens van 100 miljoen klanten op straat liggen en PSN voor onbepaalde tijd offline is.

Als ik nu de oorzaak en het uiteindelijke resultaat naast elkaar leg, ben ik persoonlijk van mening dat Sony ergens een inschattingsfout heeft gemaakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:09
Ik vind het persoonlijk erg sterk dat Sony destijds de schuld gaf aan Hotz.

In de 1e plaats kon het systeem nooit gehackt worden voor piraterij (of veel anders) met de hack die Hotz had gedaan. GameOS kon nooit gedecrypt worden met de informatie van die hack. Het was echt een hack die puur voor het gebruik van OtherOS interessant was en niks anders.
In de 2e plaats duurde het dik 2 maanden voor Sony actie ondernam tegen die hack van Hotz. Hotz hackte het in januari 2010 en eind maart kwam Sony pas met de firmware upgrade waarbij OtherOS verwijderd werd. Vergelijk het eens met de tijd die het nu duurde voor er actie werd genomen. Dit was bijna instant (voor Sony begrippen).
En als laatste had Sony OtherOS al weggehaald bij de release van de Slim ver voordat er een substantiële hack uit kwam voor de Fat.

[ Voor 15% gewijzigd door SidewalkSuper op 08-05-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
SidewalkSuper schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:54:

In de 2e plaats duurde het dik 2 maanden voor Sony actie ondernam tegen die hack van Hotz. Hotz hackte het in januari 2010 en eind maart kwam Sony pas met de firmware upgrade waarbij OtherOS verwijderd werd. Vergelijk het eens met de tijd die het nu duurde voor er actie werd genomen. Dit was bijna instant (voor Sony begrippen).
En als laatste had Sony OtherOS al weggehaald bij de release van de Slim ver voordat er een substantiële hack uit kwam voor de Fat.
Die maanden heeft Sony nodig gehad om het juridisch te onderzoeken of ze Hotz konden vervolgen. Dat gaat niet in 1 dag. De tijd die het nu duurt heeft te maken met het herschrijven van psn. Dat kost tijd. Sony weet ook wel dat ze het nu goed moeten doen want iedereen kan aanvoelen dat er werderom geprobeerd gaat worden om psn plat te krijgen. Ze gaan gewoon de beveiliging testen. Sony doet het in mijn ogen prima. Maakt verstandige keuzes. Wij moeten met z'n allen wel beseffen dat iedere uitspraak die Sony doet van groot belang is voor hun beurswaarde en consumentenvertrouwen. Ik vind nogmaals dat Sony het goed doet en laten we hopen dat ze er iets mee geleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Onderzoeken of ze hem konden vervolgen hebben ze niet in 2010 gedaan. Dat was dit jaar. Destijds heeft Sony niks gedaan. Als ze hem toen echt wilden onderzoeken of ze hem konden aanklagen, hadden ze hem gewoon aangeklaagd om zo tijd te winnen, ook al was het mss kansloos geweest.

Over de manier waarop ze PSN nu opbouwen kan ik nog niks zeggen. Negatief ben ik iig niet erover, denk alleen dat ze te weinig kennis hebben om het ineens goed te doen, zoals ik eerder ook al aangaf

[ Voor 20% gewijzigd door SidewalkSuper op 08-05-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

""Zet je PlayStation 3 maar weer uit, want het PlayStation Network gaat dit weekend niet meer online. Dat maakt Sony Computer Entertainment vandaag bekend via de PlayStation Blog.

Sony beloofde op 1 mei dat het PlayStation Network deze week weer zou worden opgestart, maar deze deadline wordt niet gehaald omdat het bedrijf nog niet klaar is met de vernieuwde beveiliging. Na de hackaanval van medio april heeft de beveiliging van het opnieuw opgebouwde netwerk de hoogste prioriteit en Sony doorloopt nu samen met enkele derde partijen nog een aantal laatste tests.

Pas als Sony er zeker van is dat het PlayStation Network en daarmee de gegevens van de consument veilig zijn, gaat het netwerk weer online, legt het bedrijf uit. Sony geeft echter geen prognose wanneer ze verwachten dat het PlayStation Network weer beschikbaar is. Howard Stringer, CEO van Sony Corporation, zei enkele dagen geleden dat dit niet lang meer zal duren.
""

Alstu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:55:
""[i]Zet je PlayStation 3 maar weer uit, want het PlayStation Network gaat dit weekend niet meer online. Dat maakt Sony Computer Entertainment vandaag bekend via de PlayStation Blog.
Mogen we ook geen singleplayer meer spelen :o.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Striptease schreef op zondag 08 mei 2011 @ 13:44:
[...]
Mogen we ook geen singleplayer meer spelen :o.
Jij niet. Daar is het weer veel te mooi voor... >:)

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:34:
Over de manier waarop ze PSN nu opbouwen kan ik nog niks zeggen. Negatief ben ik iig niet erover, denk alleen dat ze te weinig kennis hebben om het ineens goed te doen, zoals ik eerder ook al aangaf
Ze krijgen hulp van 3 internationaal zeer bekwame bedrijven, ik meende Data Forte, Protiviti en nog 1 dus ik vertrouw er eigenlijk wel op dat dit wel goed komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 15:08:
[...]

Ze krijgen hulp van 3 internationaal zeer bekwame bedrijven, ik meende Data Forte, Protiviti en nog 1 dus ik vertrouw er eigenlijk wel op dat dit wel goed komt :)
Kevin Mitnick (wie kent hem nog) heeft ook zijn hulp aangeboden aan Sony, die tweet stuurde hij in ieder geval de wereld in :) Zou me niet verbazen als zijn bedrijf er ook bij zit...

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zou vandaag of morgen een update komen. Dat zei een jongen van PlaystationNl gisteren op Twitter. Ben benieuwd, we gaan overmorgen de 4e week in. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47

Stewie!

Keen must die!

Wizz15 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 16:16:
[...]

Kevin Mitnick (wie kent hem nog) heeft ook zijn hulp aangeboden aan Sony, die tweet stuurde hij in ieder geval de wereld in :) Zou me niet verbazen als zijn bedrijf er ook bij zit...
De nieuwe generatie kent hem zeker niet :P

Het is een beetje aparate situatie en vanuit professioneel oogpunt ben ik zeer benieuwd wat de gevolgen zijn op game sales en op de online play op Sony PS3 games.
Wat er nu gebeurdt zet veel game bedrijven aan het denken... opeens zijn ze zeer afhankelijk van een ander bedrijf. Waarom zou een grote publisher niet zelf een online platform opzetten? Geen afhankelijkheid van Sony meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:10

_Christiaan_

Master of SOG

Vibravis schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:07:
[...]

Die maanden heeft Sony nodig gehad om het juridisch te onderzoeken of ze Hotz konden vervolgen. Dat gaat niet in 1 dag. De tijd die het nu duurt heeft te maken met het herschrijven van psn. Dat kost tijd. Sony weet ook wel dat ze het nu goed moeten doen want iedereen kan aanvoelen dat er werderom geprobeerd gaat worden om psn plat te krijgen. Ze gaan gewoon de beveiliging testen. Sony doet het in mijn ogen prima. Maakt verstandige keuzes. Wij moeten met z'n allen wel beseffen dat iedere uitspraak die Sony doet van groot belang is voor hun beurswaarde en consumentenvertrouwen. Ik vind nogmaals dat Sony het goed doet en laten we hopen dat ze er iets mee geleerd hebben.
Verstandige keuze idd, om je server met 100 miljoen accountgegevens op een outdated server te laten draaien met known vulnerabilities.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Een woordvoerder van Sony Japan heeft aangegeven dat hij verwacht eind mei het PSN weer online te kunnen brengen. Het plan is om op 31 mei alle onderdelen weer functioneel te hebben. Momenteel is het PSN offline sinds 20 april.

Het eerste plan was om de servers vorige week al online te hebben maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Of de statement van Sony Japan alleen geldt voor de Japanse PSN of ook de rest van de wereld is nog niet bekend. Voorlopig zullen we moeten afwachten en blijven kijken naar de blogs van Sony.
Bron: http://www.eurogamer.net/...ration-targets-end-of-may
Ok, nu vind ik het toch wel irritant worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Deem op 09-05-2011 12:24 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deem schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:16:
[...]

Ok, nu vind ik het toch wel irritant worden.
Ik weet niet of ze bedoelen dan alles dat on-line komt (inclusief de shop. Maar de multiplayer wat eerder.
MAAR als het wel zo is, dan heb ik toch gelijk :9 , beetje jammer :( begrijpelijk :( maar jammer :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:16

PBP

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:32:
[...]

Ik weet niet of ze bedoelen dan alles dat on-line komt (inclusief de shop. Maar de multiplayer wat eerder.
MAAR als het wel zo is, dan heb ik toch gelijk :9 , beetje jammer :( begrijpelijk :( maar jammer :(
Ze bedoelen alles ja. Dit heeft Sony al eerder bekend gemaakt. Alleen word nu door verschillende sites gesuggereerd alsof je pas online kan gamen op 31mei :/

Sony heeft al eerder aangegeven dat ze het in fases online brengen. Waarbij online gamen als eerste hersteld zal worden. Uiteindelijk is alles weer terug voor het eind van de maand.
Sony Corp. (6758)’s PlayStation Network and Qriocity online services remain shut as of today, Shigenori Yoshida, a Tokyo-based spokesman said. Sony is uncertain when it can resume the services, Yoshida said by phone today.

The company is in the process of adopting an improved security system and its plan to restart the services fully by May 31 is unchanged, he said. Sony shut down the PlayStation Network and Qriocity services April 20 because of possible data theft by hackers.

[ Voor 27% gewijzigd door PBP op 09-05-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Ben benieuwd hoe het zal gaan. Als het op de huidige manier gaat zal het mij niet verbazen als wel alles pas op de 31e zou komen..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Het zou mij niets verbazen als 1 Juni, het nog altijd niet werkt omdat de servers het massaal wijzigen van wachtwoorden niet afgehandeld krijgt of dat er weer een freak is die weer de boel hacked of plat DOSt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:17
Deem schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:15:
Het zou mij niets verbazen als 1 Juni, het nog altijd niet werkt omdat de servers het massaal wijzigen van wachtwoorden niet afgehandeld krijgt of dat er weer een freak is die weer de boel hacked of plat DOSt.
+1

het zou mij ook niet verbazen, zeker als iedereen massaal weer te gelijkertijd online gaat, dan weet je dat het psn weer plat ligt (net zoals bij de releases van tripple A games, dan is het ook altijd dagenlang dramatisch online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 09:55

eagle00789

Est. November 2005

robinez schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:16:
[...]

+1

het zou mij ook niet verbazen, zeker als iedereen massaal weer te gelijkertijd online gaat, dan weet je dat het psn weer plat ligt (net zoals bij de releases van tripple A games, dan is het ook altijd dagenlang dramatisch online)
misschien is dit dan nu ook meteen aangepakt zodat dit minder voor zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05-2024

delaitinho

PSN: Delaitinho

"ooooohhh you're an XBOX and I am an Atari.."
Die Cilo brengt met zijn liedjes ook niet echt een bijdrage aan mijn lange wachten..

Als de indicatie is dat alles vanaf 31 mei weer werkt dan zal er niet al op 8 mei online gegamed gaan worden. Dus ik ga maar weer eens football manager installeren ofzo.

Me vriendin is in ieder geval blij... ga vaker dan ooit op tijd mee naar bed (wat ook zijn voordelen voor mij heeft :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robinez schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:16:
[...]

+1

releases van tripple A games hebben vaak meer te maken met de servers van de uitgever (aangezien PSN zelf geen third party games host).
wel jammer dat het nog zo lang duurt maar ook wel weer fijn, nu gaan al die vervelende ongeduldige ***-mensen naar de xbox, zijn we daar ook weer van af (en zij van hun geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf toch maar wel bij de ps3 haha.. net maar even de nieuwe mlb the show gehaald. daar hou ik me wel mee bezig totdat het on-line komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
  • Laatst online: 08-09 16:28
Dit twittert PlayStationNL: "PSN wordt gefaseerd hersteld, fase 1: o.a. online gaming, gevolgd door overige fases tot op 31/5 PSN weer 100% live is."

Sony maakt het met haar communicatie wel erg bont, in die zin dat er weer onduidelijke berichten de wereld in worden geslingerd. Wie het weet mag het zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:17
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:11:
releases van tripple A games hebben vaak meer te maken met de servers van de uitgever (aangezien PSN zelf geen third party games host).
wel jammer dat het nog zo lang duurt maar ook wel weer fijn, nu gaan al die vervelende ongeduldige ***-mensen naar de xbox, zijn we daar ook weer van af (en zij van hun geld)
Ja daar heb je wel gelijk in van die Tripple A games.

wat betreft die xbox overstap, ik moet eerlijk toegeven dat ik vorige week ook maar een xbox erbij heb aangeschaft. Ik zat er al langer over te denken omdat ik die kinect technologie zo gaaf vond en het zelf wilde ervaren. Ook is het wel handig voor mijn eigen site omdat ik nu daadwerkelijk de xbox360 en ps3 zowel kwa console als netwerk kan vergelijken.

Mijn eerste indruk over het online gedeelte van de xbox is wel heel erg positief, dat werkt echt wel heel erg lekker, met name dat Party systeem waarbij je buiten de game om met een groep van mensen samen kan praten terwijl je gamed is een top feature. Ook het feit dat je dan niet meer de voice chat van de game zelf hoeft te gebruiken is een groot voordeel omdat je dan wel de kwaliteit hebt van de party chat en niet meer afhankelijk bent van de game engine.

Dat is iets waar het PSN netwerk nog tekort schiet. Ik hoop dan ook dat nu we toch overgaan op een nieuwe firmware en nieuwe servers dat ze ook wat nieuwe features op dat vlak gaan toevoegen, er is toch nog wel een hoop winst te behalen kwa functionaliteit op het psn namelijk, dus fingers crossed voor de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
ik snap iets niet het gaat over het playstation forum het officiële.
ik zie daar nieuwe posts komen maar ik krijg steeds deze tekst als ik iets wil posten.

Site Maintenance Notice

The server is currently down for maintenance.

We apologize for the inconvenience. Please try again later.

メンテナンスのお知らせ

現在、サーバーのメンテナンス中です。

大変申し訳ございませんが、しばらくしてから再度接続してください。

hoe zit dat precies en waarom zijn er die blijkbaar nog wel kunnen posten ?
ik heb trouwens ook een 360 en een ps3.
enkel geen online abo omdat ik die xbox enkel voor splinter cell conviction kocht.
en ik amuseer me op beiden.
waarom moeten sommige hun toestel zo de hemel in prijzen en het ander zo afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
smoldersonline schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:47:
Dit twittert PlayStationNL: "PSN wordt gefaseerd hersteld, fase 1: o.a. online gaming, gevolgd door overige fases tot op 31/5 PSN weer 100% live is."

Sony maakt het met haar communicatie wel erg bont, in die zin dat er weer onduidelijke berichten de wereld in worden geslingerd. Wie het weet mag het zeggen....
Eind mei is sinds enige tijd al de deadline voor het volledige PSN (inclusief store). Dit is ook al een tijd bekend vanuit Sony en die deadline wordt dan ook gebruikt wanneer ze vragen krijgen over wanneer PSN weer online zal zijn. Ik vind dit niet echt een onduidelijk bericht als ik eerlijk ben... Naar mijn mening is de Nederlandse account juist wel goed wat betreft communicatie. Ook als er geen nieuws is vanuit Sony blijven ze toch reageren via twitter (in tegenstelling tot de EU of globale account).

De onduidelijkheid komt meer doordat er veel 'nieuwssites' zijn die hun bronnen niet checken, en alle geruchten klakkeloos overnemen van diverse fora of gewoon willekeurige mensen. Ik ben het met je eens dat Sony frequenter mag updaten, maar als je de officiële bronnen blijft volgen hoeft er toch weinig onduidelijkheid te zijn. Teleurstelling is er echter volop ;)

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
  • Laatst online: 08-09 16:28
Het zal aan mij liggen:

Persbericht door Sony van 1 mei: SNEI and its third-party experts have conducted extensive tests to verify the security strength of the PlayStation Network and Qriocity services. With these measures in place, SCE and SNEI plan to start a phased rollout by region of the services shortly.

Brief door Howard Stringer van 6 mei: In the coming days, we will restore service to the networks and welcome you back to the fun.

Service Restoration Update Sony van 7 mei: As you may know, we’ve begun the process of restoring the service through internal testing of the new system.

Interview Yoshida van 9 mei: Sony is uncertain when it can resume the services, Yoshida said by phone today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat snap je niet dan?

Zaterdag ochtend hebben ze een bericht op de blog (http://blog.eu.playstation.com) gepost dat ze op 1 mei nog niet op de hoogte waren van de hack van SOE en dat daardoor de boel vertraagt is, vrij duidelijk toch?
't enige wat niet duidelijk is, is wanneer ze precies online gaan wat betreft het gamen, en ook dat snap ik wel want als ze nu weer een precieze datum gaan noemen en ze halen 't niet gelooft natuurlijk helemaal niemand je meer...

Neemt niet weg dat het wel lang duurt nu, al snap ik ook wel dat je zo'n groot en complex netwerk niet binnen 3 dagen kunt herbouwen en online hebt, ik denk zelfs dat 't knap is als je dat binnen een maand voor elkaar krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Het rare is dat ze zelf aangeven dat SOE en PSN 2 netwerken zijn die totaal niks delen behalve dat ze op elkaar lijken. Hoe kan het dan dat een hack bij SOE vertraging oplevert bij PSN? Moeten ze nu de manschappen gaan herverdelen of zou de exploit van SOE nog gewoon in de nieuwe PSN hebben gezeten?

Sony brengt veel te weinig informatie naar buiten imo behalve we werken eraan en voor 31 mei zal PSN weer online zijn. Geef gewoon precies aan in welk stadium je bent en hoelang je verwacht dat elk stadium duurt voordat je het doorlopen hebt. Dan kunnen mensen tenminste weten wat ze moeten verwachten en brengen ze meer begrip op voor eventuele vertragingen. De communicatie verloopt nog veel te log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Precies. Dit is hoe het wel hoort in mijn ogen:
http://aws.amazon.com/message/65648/

[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-05-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:58
pplakke schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:28:

hoe zit dat precies en waarom zijn er die blijkbaar nog wel kunnen posten ?
Sommige mensen hebben niet uitgelogd of hun cookies verwijderd toen ze het playstation forum hebben verlaten dus zijn ze nog ingelogd van de tijd dat psn nog werkte.

[ Voor 3% gewijzigd door ADDG op 09-05-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

het grote verschil hierbij is dat bij de service outage van amazon er geen persoonlijke gegevens bij zijn betrokken!
juist de lekkage van persoons gegevens maakt de zaak zo delicaat voor sony, als ze er te open over praten dan hebben ze zo mega claims aan hun broek hangen.

dit neemt niet weg dat sony eerder met info naar buiten had moeten treden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:20

Oekol

waka waka hey hey

Is er al iets bekend over uit welke 5 spellen we straks 2 ps3 spellen mogen kiezen? En zelfde voor de psp bezitter 2 uit 4 spellen? Kan daar nog niks over vinden op internet en zoekfunctie helpt me ook nog niet echt, misschien over het hoofd gezien?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 2 spelen die je kiest raak je direkt na 30 dagen kwijt en dat is ook de reden dat psn+ alleen de zak vult van sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Laatst online: 20-03-2022
Wel verkeerde informatie Zerokewl.

De 2 gratis games zijn permanent.
Je krijgt daarbovenop ook nog psn+ waar je ook gratis games kan downloaden, maar die verstrijken wel bij het aflopen van psn+.

Toch niet moeilijk om te begrijpen? Want jouw fout maken er veel.

EDIT: En psn+ vult meer jouw eigen zakken dan die van sony. De kortingen die je krijgt op dlc en psn games alleen al heeft al meer waarde dan psn+ abonnement daarbovenop krijg je nog gratis spellen, full demos, gratis themes.

[ Voor 29% gewijzigd door Zuttasoxx op 10-05-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer met een oude werkrelatie van sony Germany aan de lijn gehangen.

Blijkt dat Sony op dit moment nog steeds continu dingen tegenkomt in hun servers en dergelijke wat de hackers hebben achtergelaten , of iets mee hebben gedaan.
Ze zei ook dat ze de afgelopen week geen stap verder zijn gekomen door die dingen die ze tegenkomen.
Dat het meer 1 stap vooruit 2 stappen terug is.
en dat die Release datum van PSN eind mei..Ook waarschijnlijk te snel is.

En ook nog een leuk bericht op een forum gelezen dat Hackers het moment dat alles weer on-line komt.dat ze het meteen weer off-line willen gooien dus hoop maar dat Sony het echt goed doet dan.

@zuttasoxx Klopt inderdaad, die 2 games hou je gewoon.

Off-topic:Ik heb zo'n groot gevoel dat Microsoft de Xbox720 gaat aankondigen op de E3 in Juni... Jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:17:
[...]

Maar het is ook het stukje. ik hebb 4 ps3 controllers ps3 afstandsbediening speciale opladers. stand en dingetjes ervoor. en het geld wat ik er allemaal heb ingestoken ga ik never nooit terug krijgen(laat staan de 60a 70 spellen die ik hier heb staan) dus dat is een overweging :P
Tsja, ik vind dat redelijk onboeiend.
Ik heb zelf voor de XBOX360 ook een AB, 4 controllers, arcade controller fight stick, MS wheel, live vision etc.
Voor de PS3 heb ik 2 controller, move + motion, oplaadstands etc.

Dusja, als je beide consoles heb en je vindt ze ongeveer even leuk kom je uiteindelijk wel gelijkwaardig te zitten met hw voor elke console :+

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zuttasoxx schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:31:

Je krijgt daarbovenop ook nog psn+ waar je ook gratis games kan downloaden, maar die verstrijken wel bij het aflopen van psn+.

EDIT: En psn+ vult meer jouw eigen zakken dan die van sony. De kortingen die je krijgt op dlc en psn games alleen al heeft al meer waarde dan psn+ abonnement daarbovenop krijg je nog gratis spellen, full demos, gratis themes.
En waar wordt dat gezegt ?
yup nergens kan je dus garanderen dat die games die je kiest vast aan je psn+ zit.
Zuttasoxx schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:31:

nou veel plezier met het vullen dan met jou zakken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:27:
die 2 spelen die je kiest raak je direkt na 30 dagen kwijt en dat is ook de reden dat psn+ alleen de zak vult van sony.
Oh je moet ze downloaden? Wat was ik ook naïef om te denken dat ik er een leuk doosje om heen kreeg! Download nooit, ik vind de artwork van de doosjes en gewoon om iets fysiek's te hebben altijd beter dan downloaden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft klote compensatie van niks........
31 may komt psn probaly weer online dat is 41 dagen downtime je krijgt alleen maar 30 dagen gratis psn+
en 2 games.....
Leoon. schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:36:
[...]

Oh je moet ze downloaden? Wat was ik ook naïef om te denken dat ik er een leuk doosje om heen kreeg! Download nooit, ik vind de artwork van de doosjes en gewoon om iets fysiek's te hebben altijd beter dan downloaden.
wtf heeft downloaden met mijn post te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:39:
[...]

wtf heeft downloaden met mijn post te maken.
Heel veel in ieder geval. Als je ze niet mag houden - lees niet fysiek krijgt - moet je ze dus downloaden.

[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 10-05-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij lees jij niet wat er gezegd wordt

[ Voor 79% gewijzigd door PWM op 10-05-2011 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Als die games aan PSN+ vastzitten heeft Sony alleen maar wéér meer een ernstiger imagoprobleem omdat vrijwel iedereen er vanuit gaat dat de games fixed op je HDD aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Om heel eerlijk te zijn heeft leoon hier gewoon gelijk. knip, niet op de man

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 10-05-2011 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het ergens niet mee eens bent, kan je een topic report aanmaken

[ Voor 65% gewijzigd door PWM op 10-05-2011 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Laatst online: 20-03-2022
Amai er staat iemand heet hier.

En ikzelf heb geen psn+. Ohja zero als het een klote compensatie is, moet je maar niet in zee gaan met Sony. Ze gaan je persoonlijk een afscheidsbrief schrijven en zeggen dat ze het ongelooflijk jammer vinden dat jij hun compensatie, waar ze niet echt verplicht zijn tegenover de free users, klotig vindt.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 10-05-2011 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak in het vervolg een TR aan

Eind deze maand pas online hè? Niet zo heel erg, tijd om wat trophies te halen. Mijn Combo's in MvC3/SSF4 wat aan te scherpen, of zelfs een heel nieuwe character leren :) Heb liever dat Sony het goed doet dan dat het over een paar maanden weer zo ver is omdat ze te haastig waren.

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 10-05-2011 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik heb ook liever dat Sony het goed doet, maar dat kan mijns inziens niet veilig binnen een maand compleet opnieuw opgebouwd worden. Daar is het te complex en groot voor. Ik ben benieuwd of het ze lukt.

[ Voor 10% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-05-2011 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:17
Daar kan ik het ook wel in vinden, Sony moet het wel goed up brengen straks.
Maar op de 1 of andere manier ben ik bang dat er gelijk weer een hack gaat komen.
Sony is wel een doelwit geworden.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:39:
Het blijft klote compensatie van niks........
31 may komt psn probaly weer online dat is 41 dagen downtime je krijgt alleen maar 30 dagen gratis psn+
en 2 games.....
Ze hadden ook niets kunnen geven... |:(

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wat een gezeur om de compensatie zeg. PSN is een gratis dienst, welke is getroffen door een hack aanval. Sony doet er nu alles aan om dit in het vervolg te voorkomen en PSN weer online te krijgen. Daarnaast geven ze iedereen 30 dagen gratis PSN+ en 2 downloads. Een beetje begrip is volgens mij wel op z'n plaatst. Wat Sony ook doet, het zal voor sommige nooit goed genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Punkbuster schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 07:46:
Daar kan ik het ook wel in vinden, Sony moet het wel goed up brengen straks.
Maar op de 1 of andere manier ben ik bang dat er gelijk weer een hack gaat komen.
Sony is wel een doelwit geworden.
Tsja, dat is ook iets waar ik een beetje bang voor ben. Dat 'gewoon' online gamen op PSN verleden tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:23:
Wat een gezeur om de compensatie zeg. PSN is een gratis dienst, welke is getroffen door een hack aanval. Sony doet er nu alles aan om dit in het vervolg te voorkomen en PSN weer online te krijgen. Daarnaast geven ze iedereen 30 dagen gratis PSN+ en 2 downloads. Een beetje begrip is volgens mij wel op z'n plaatst. Wat Sony ook doet, het zal voor sommige nooit goed genoeg zijn.
PSN is dan wel een gratis dienst, het neemt niet weg dat zo'n beetje alle persoonsgegevens zijn gestolen uit hun databases. Het gaat niet om de compensatie voor de psn downtime, het is compensatie en eigenlijk een verontschuldiging omdat ze al onze gegevens niet goed beveiligd hadden.

Ik vind de compensatie wel netjes overigens en vind het ook belangrijker dat ze psn goed en veilig online brengen waarbij het misschien iets langer duurt dan dat ze het morgen online gooien en er toch nog kwetsbaarheden in zitten die voorkomen hadden kunnen worden.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was vandaag nog in het nieuws dat verslaving aan gamen een steeds actueler topic aan het worden is ;)

Ja het is wat lastig, maar als ik eerlijk ben raak ik de PS3 niet zo heel erg veel meer aan, zoveel écht goede titels komen er ook niet uit en op BF2 ben ik alweer een beetje uitgekeken, KZ3 begon ook snel te vervelen, en de sequels van COD hebben me ook niet lang kunnen boeien.

We wachten wel op BF3, doe is lief en geef die gratis weg :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Waarom nog beveiligen? Mijn gegevens liggen toch al op straat? Of is dat te kort door de bocht? ;)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:23:
Ik zie het niet als een gratis dienst, ik heb de PS3 en de spellen duur betaald en kan nu de helft van de functionaliteit niet gebruiken. De zoveelste functionaliteit die eruit wordt gehaald 8)7.

Een PS3 zonder PSN is in mijn ogen geen volwaardige PS3, het systeem is erop bedacht om online te zijn.

Edit: Het hacken was juist een gevolg omdat er functionaliteit uit de PS3 is gehaald. Eerst wordt otherOS eruit gehaald, de hacking community probeert het terug te zetten maar veel hackers worden aangepakt door Sony. Dan zijn er andere hackers die het daar niet mee eens zijn en hacken psn maar... Iets over oorzaak en gevolg.

[ Voor 17% gewijzigd door DutchKel op 10-05-2011 09:37 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

kfaessen schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:35:
[...]

Ik zie het niet als een gratis dienst, ik heb de PS3 en de spellen duur betaald en kan nu de helft van de functionaliteit niet gebruiken. De zoveelste functionaliteit die eruit wordt gehaald 8)7.

Een PS3 zonder PSN is in mijn ogen geen volwaardige PS3, het systeem is erop bedacht om online te zijn.
Je betaald toch niet voor PSN? Het is geen betaalde dienst zoals Xbox live, waar je moet betalen om online te kunnen gamen. Je kan PS3 games ook voordeliger kopen via internet. (lees: buitenlandse webshops)

Nu krijgen we het gezeur weer over de zoveelste functionaliteit die eruit is gehaald. :X Ik durf te wedden dat 80% van alle PS3 bezitters OtherOS nog nooit heeft gebruikt, of uberhaupt niet wist dat het erop zat. Sony heeft toch ook functionaliteiten toegevoegd in de loop der tijd.

EDIT:

Ja het hacken is zeker pas begonnen toen OtherOS eruit werd gehaald? Hackers waren al vanaf het begin af aan bezig en er waren juist via OtherOS mogelijkheden om de PS3 te hacken, vandaar dat Sony deze eruit heeft gehaald.

[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-05-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Laatst online: 26-06 13:09
Ik heb mijn ps3 gekocht op 8 april, maar heb hem nog niet kunnen registreren. Zou ik ook recht hebben op die compensatie, of is het alleen voor gebruikers die al geregistreerd waren tijdens de hack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

mattderi schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:41:
Ik heb mijn ps3 gekocht op 8 april, maar heb hem nog niet kunnen registreren. Zou ik ook recht hebben op die compensatie, of is het alleen voor gebruikers die al geregistreerd waren tijdens de hack?
Ik zit in hetzelfde geval.. en denk dat we geen recht maken op een compensatie, we zijn tenslotte nog geen psn gebruiker.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

mattderi schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:41:
Ik zou even contact opnemen met Sony als ik jou was en je aankoopbon bewaren (wat je sowieso doet voor je garantie, right?). aan de hand daarvan zullen ze wel wat fixen.

Ik heb zelf een custom firmware op mijn PS3 dus ga sowieso al niet meer ermee online, merk dus weinig van het PSN dat down is. Wel balen dat ik nu die gratis games niet kan kiezen maarja, ik heb daarintegen andere functionaliteiten dankzij mijn CFW :).

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Als je een online account hebt, zal je ook voor de compensatieregeling in aanmerking komen. Zo niet, dan heb je pech, vrees ik.

Op mijn (twee) consoles staan de geregistreerde accounts van mijzelf, mijn vrouw (een US account), en van twee kids... Zou ik uit de NL-vijf-spellen dan 3x 2 kunnen kiezen (oftewel: allemaal) en twee uit de US-vijf-spellen?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Sony komt tenminste nog met een compensatie.
In het afgelopen half jaar zijn er mogelijk gegevens van mij gestolen door grote hacks bij:
- Gawker
- Play.com
- Lastpass

Daar heb ik nooit enige compensatie voor gehad. Alleen maar ellende en een gehackte itunes-account. Het is gewoon erg slecht geregeld met je rechten als er zoiets gebeurd.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:48:
Als je een online account hebt, zal je ook voor de compensatieregeling in aanmerking komen. Zo niet, dan heb je pech, vrees ik.

Op mijn (twee) consoles staan de geregistreerde accounts van mijzelf, mijn vrouw (een US account), en van twee kids... Zou ik uit de NL-vijf-spellen dan 3x 2 kunnen kiezen (oftewel: allemaal) en twee uit de US-vijf-spellen?
Ik hoorde gister op IGN dat alleen europese accounts 2 spellen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk gisteren poste ik 31 mei.. en wat staat er nu weer overal.

"""Nog meer PlayStation 3-nieuws. Een bron binnen Sony heeft verteld dat ze van plan zijn om het matchmaking-gedeelte van het PlayStation Network binnen enkele dagen weer online te krijgen. Hierdoor zou men dus weer multiplayer kunnen spelen.

Officieel is nog niks naar buiten gebracht van data, op het nieuwtje van gister na. Het gehele PSN moet eind mei weer beschikbaar komen maar zal in de loop van de maand in fases weer online komen. Wel hebben ze aangegeven dat het matchmaking de hoogste prioriteit heeft"""

Binnen enkele dagen. (Mmm 19? of 18 dagen :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:54:

"""Nog meer PlayStation 3-nieuws. Een bron binnen Sony heeft verteld dat ze van plan zijn om het matchmaking-gedeelte van het PlayStation Network binnen enkele dagen weer online te krijgen. Hierdoor zou men dus weer multiplayer kunnen spelen.

Officieel is nog niks naar buiten gebracht van data, op het nieuwtje van gister na. Het gehele PSN moet eind mei weer beschikbaar komen maar zal in de loop van de maand in fases weer online komen. Wel hebben ze aangegeven dat het matchmaking de hoogste prioriteit heeft"""

er werd altijd al gesproken over dat gefaseerde herstel, deze onduidelijkheid is er eigenlijk alleen omdat de media outlets voor de meest schreeuwerige koppen gaan en de belangrijke details weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat zo te zien nog wel ff duren allemaal. Gister toch maar ff een xbox geregeld die nog niet gebanned was en black poops aangeschaft kan ik in ieder geval weer knallen!
En je krijgt op het moment een maand gratis bij een nieuw account op xboxlive, dus dat kwam ook wel mooi uit. Nu maar hopen dat het niet nog langer gaat duren als eind mei.
Maar je kan er natuurlijk donder op zeggen dat, als het dalijk daadwerkelijk online is, er nog de nodige problemen opduiken. En als ze het dan ook nog is gaan proberen te hacken, we daar zoiezo last van gaan krijgen. Ookal komen ze er niet in, stabiel zal het wel niet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Nu zijn ze (anonymous/AnonOps) onderling met elkaar bezig;
http://gamrfeed.vgchartz....-out-anonops-sites-hacked
The hacking group who attacked several Sony websites around a month ago and who are now accused of bringing down the PlayStation Network have gotten into a little bit of trouble. It seems that some sort of civil war has broken out amongst "AnonOps", a breakaway group from Anonymous, after a rogue admin going by the name "Ryan" hacked multiple AnonOps websites.

[ Voor 55% gewijzigd door OPSLAGHOND op 10-05-2011 15:23 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Interessante ontwikkeling ;)

Mischien niet helemaal on topic "psn" maar aangezien dat toch plat ligt... hier een linkje dat wat dieper ingaat op de interne ruzie bij anon.

http://arstechnica.com/te...us-irc-servers-seized.ars

"On Twitter, some Anons began spreading the word that Ryan had "betrayed" Anonymous, and that he had done so "to mess up all after having stolen PSN credit cards." No evidence for this last assertion was provided."

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Een ding is wel duidelijk, de dader gaat bekend worden op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wraak via Sony
Wraak via Anonymous.
Wraak via Homeland Security
Wraak via FBI

Ik zou niet in zijn/hun schoenen willen staan. Heel veeel jaartjes cel.

(hoewel ik het nog steeds niet uitsluit dat het gewoon een groepering binnen anonymous is ,of dat ze dit nieuwsbericht juist verspreiden zodat ze minder schuldig lijken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:54:

De datum is dan ook nooit veranderd naar 31 mei sinds de persconferentie van 1 mei. Op 1 mei zeiden ze dat ze online gamen en andere bepaalde functies binnen een week online wouden hebben en de rest voor het einde van mei. Paar dagen later bleken ook de servers van SOE gehackt te zijn, en hebben ze dat uitgesteld. Ze willen dus nog steeds alles (dus incl. PSN store enzo) voor het einde van deze maand online hebben. En dan zal als eerste multiplayer online komen.

Zoiezo, de meesten hier gaan uit van berichten waarin wordt gesproken over 'betrouwbare bronnen' en 'anonieme werknemers van Sony'. En dan als zoiets niet uitkomt wordt men gelijk boos, tja.

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 10-05-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Squatjj schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:55:
[...]

De datum is dan ook nooit veranderd naar 31 mei sinds de persconferentie van 1 mei. Op 1 mei zeiden ze dat ze online gamen en andere bepaalde functies binnen een week online wouden hebben en de rest voor het einde van mei. Paar dagen later bleken ook de servers van SOE gehackt te zijn, en hebben ze dat uitgesteld. Ze willen dus nog steeds alles (dus incl. PSN store enzo) voor het einde van deze maand online hebben. En dan zal als eerste multiplayer online komen.

Zoiezo, de meesten hier gaan uit van berichten waarin wordt gesproken over 'betrouwbare bronnen' en 'anonieme werknemers van Sony'. En dan als zoiets niet uitkomt wordt men gelijk boos, tja.
Het probleem is imo Twitter waar teveel dikke bullshit op wordt gepost dan wel de dikste onzin de wereld in geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
PSN Restoration Timeline Update

+ Posted by Patrick Seybold // Sr. Director, Corporate Communications & Social Media

I know you all want to know exactly when the services will be restored. At this time, I can’t give you an exact date, as it will likely be at least a few more days. We’re terribly sorry for the inconvenience and appreciate your patience as we work through this process.
http://blog.eu.playstation.com/

Zou me niet verbazen als je dan over een paar dagen hoort dat het weer een week kan duren |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Aslanboy1905 op 10-05-2011 19:17 ]

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word er ook moe van, van deze trieste bende. Weer een update zonder info, alleen dat het NOG langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar misschien even een stom vraagje.
Ik heb een dag voordat het off-line ging. een code on-line besteld voor €50..
Zit daar nog een datum limiet aan?
Want hij staat nou al een tijdje klaar in men postvak-in

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:40
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:47:
Maar misschien even een stom vraagje.
Ik heb een dag voordat het off-line ging. een code on-line besteld voor €50..
Zit daar nog een datum limiet aan?
Want hij staat nou al een tijdje klaar in men postvak-in
Als het goed is zijn die code 2 of 4 jaar geldig. iig een lange tijd !
Dus hoop dat dat je gerust stelt :)

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProCeela schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:11:
[...]

Als het goed is zijn die code 2 of 4 jaar geldig. iig een lange tijd !
Dus hoop dat dat je gerust stelt :)
Als in de komende 2 tot 4 jaar het Psn weer on-line gaat dan wel ja :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Kleine opschoonronde gehouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony heeft tegenover VentureBeat ontkent dat Sony 31 mei als deadline hanteert voor het terugbrengen van het PlayStation Network. Volgens Patrick Seybold wil Sony het PSN in mei weer terug online hebben, maar kunnen er geen harde data gegeven worden.

Verwarring
Seybold zei dat Bloomberg de quote van Shigenori Yoshida verkeerd begrepen heeft en dat het doel van Sony is om alle PSN services in mei te hervatten. Dit houdt in dat het online gamen, de PlayStation Store, PlayStation Home en andere functionaliteiten voor eind mei online zouden moeten zijn.

Gemiste deadline
Eerder legde Sony zichzelf een deadline op van zaterdag 7 mei, maar dat werd niet gehaald. Wanneer het PlayStation Network weer online is kunnen gebruikers aanspraak maken op gratis games voor de PlayStation 3 en PlayStation Portable.

Vooral die 1ste 3 regels vind ik zeer vemakelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik hoop stiekem op Portal 2, maar het zullen wel soort van mini's zijn of van Sony zelf. Maar goed, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik denk dat er gedacht kan worden aan LBP (1), Battlefield 1943, Trine, Flower etc. De oudere spellen die in de Store kunnen worden aangeschaft

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Sowieso oudere (aan nieuwere kan nog veel meer geld worden verdiend) en voornamelijk First-Party titels lijkt mij.

Denk niet dat een uitgever het leuk zal vinden dat Sony opeens hun spellen gratis weg gaat geven, dus idd mss LPB, InFamous, GT5 Prologue zou kunnen, Flower, Wipeout, Pixeljunk (alle) etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
LBP 1 lijkt me zeker niet. Ik denk eerder aan een Peggle, Joe Danger, Flower en dan nog 2 PS1 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 12:57
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:26:
Ik denk dat er gedacht kan worden aan LBP (1), Battlefield 1943, Trine, Flower etc. De oudere spellen die in de Store kunnen worden aangeschaft
Als deze komt moet je die sowieso halen, ik heb hem gewoon gekocht, maar echt waar, wat een bazenspel. Kost geen drol (13 euro), is een heel simpel spel, geen toeters en bellen (zoals weapon unlocks, upgrades, perks) maar ik heb het al zo veel langer gespeeld dan menig ander spel. :P Heerlijk! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Laatst online: 24-11-2024
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:48:
Ehm, nu je het zegt :o . Hoe gaat dat werken idd, accountgebonden of systeemgebonden? Op mn PS3 staan 3 NL accounts (1 main, 1 dummy, 1 voor psn aanschaf aangezien main account anderen soms op zitten te snuffelen) + UK, US, JP en HK account... 7 stuks, ik draag bij aan het verkeerde beeld van de "shocking 77 mln indivuduen gebruikers" O-) .

Als het accountgebonden is kan je alles binnenhalen +evt regio content verschil?... (Too good to be true?)

[ Voor 3% gewijzigd door KngfCnns op 10-05-2011 23:33 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7 accounts :P Beetje overdreven :P ?
Ik heb maar 1 Amerikaans account erbij (Waar ik woon in de National History Museum in New York :D )
Die ik zelfs zelden gebruik.. vind persoonlijk niet echt nut hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Laatst online: 24-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:35:
7 accounts :P Beetje overdreven :P ?
Ik heb maar 1 Amerikaans account erbij (Waar ik woon in de National History Museum in New York :D )
Die ik zelfs zelden gebruik.. vind persoonlijk niet echt nut hebben :P
Ik gebruik de buitenlandse accounts niet actief om te gamen, maar wel voor verschil van (gratis) content en demo's tov de NL store. Regelmatig "voordeel" uit kunnen halen, oa psn games Flow en Rag Doll Kung Fu waren ooit gratis in US store. De drie NL accounts al reden voor gegeven :)

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij weer een doelloze update van Sony...

We moeten er nog even op wachten; het PSN. Sony had beloofd dat het netwerk deze week online zou komen en heeft in een blog aangeven dat we nog enkele dagen moeten wachten. Ze zijn hard bezig om de eerste fases eind deze week terug online te hebben.`

"I know you all want to know exactly when the services will be restored. At this time, I can't give you an exact date, as it will likely be at least a few more days.

We're terribly sorry for the inconvenience and appreciate your patience as we work through this process.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ze zijn nu nog minder concreet. De updates lijken steeds meer hetzelfde. "We werken eraan en over enkele dagen zijn we weer online." Jaja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

Vertaal 'dagen' naar 'weken'.

Hopelijk is de vergoeding van spellen een beetje goed want dat PSN+ is prut aangezien na 30 dagen alle content van PSN+ weer verdwijnt als je niet verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hakulaku schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:54:
Vertaal 'dagen' naar 'weken'.

Hopelijk is de vergoeding van spellen een beetje goed want dat PSN+ is prut aangezien na 30 dagen alle content van PSN+ weer verdwijnt als je niet verlengt.
Waar in de Gebruikers Voorwaarden heb jij dan terug gevonden dat er een verplichting bestaat bij Sony om eventuele downtime te vergoeden?
Dat er überhaupt spellen aangeboden worden is al meer dan netjes. Lijkt me niet dat je daarover mag klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:18

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Niet alles verdwijnt van PSN+, alleen de gratis games kan je niet meer spelen. Alles wat je met extra korting hebt gekocht blijft gewoon na verloop van je PSN+ werken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:58
ja, en wat krijgen we van sony?
"gratis" spul, kortom dat ben je zo weer kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:18

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Eeh nee? Je mag gratis games uitzoeken, los van PSN+. Daarnaast krijg je 30 dagen gratis PSN+ zodat je extra korting hebt op bepaalde zaken. Alleen de gratis games die je vanuit je PSN+ download raak je daarna kwijt. Niet de gratis games die Sony aanbiedt n.a.v. de storing.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 13:34

Yintha

We'll stay gold forever

AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:36:
[...]

Waar in de Gebruikers Voorwaarden heb jij dan terug gevonden dat er een verplichting bestaat bij Sony om eventuele downtime te vergoeden?
Dat er überhaupt spellen aangeboden worden is al meer dan netjes. Lijkt me niet dat je daarover mag klagen.
Veel mensen realiseren zich dit niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan wel weer waar , maar ik vind het wel logisch dat er iets word aangeboden. aangezien er miljoenen gedupeerden zijn..

Van mij hoeft het overigens niet hoor, dat PS+ en Gratis spellen.
Ik ben al blij genoeg zodra het netwerk het weer doet.. dan heb ik toch geen tijd om die gratis spellen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Lekker omgekeerde wereld imo.
Sony wordt gehackt, waarbij miljoenen persoonsgegevens buitgemaakt worden en dan is het "meer dan netjes" (@AllSeeyinEye) dat er een (minimale) compensatie wordt gegeven?

Het lijkt me toch echt het minste, gebruikersvoorwaarden hebben niks te maken met dit soort dingen. Dat is net zoiets nietszeggends als het bordje, van disco's die betaald je jas ophangen, waarop staat dat ze bij vermissing niet aansprakelijk zijn. Sony is gewoon aansprakelijk voor het netjes en niet nalatig omspringen met jouw persoonsgegevens en betalingsinformatie, iets wat veel meer mensen zich blijkbaar niet helemaal realiseren.

[ Voor 16% gewijzigd door SidewalkSuper op 11-05-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:01:
Lekker omgekeerde wereld imo.
Sony wordt gehackt, waarbij miljoenen persoonsgegevens buitgemaakt worden en dan is het "meer dan netjes" (@AllSeeyinEye) dat er een (minimale) compensatie wordt gegeven?

Het lijkt me toch echt het minste, gebruikersvoorwaarden hebben niks te maken met dit soort dingen. Dat is net zoiets nietszeggends als het bordje, van disco's die betaald je jas ophangen, waarop staat dat ze bij vermissing niet aansprakelijk zijn. Sony is gewoon aansprakelijk voor het netjes en niet nalatig omspringen met jouw persoonsgegevens en betalingsinformatie, iets wat veel meer mensen zich blijkbaar niet helemaal realiseren.
een garderobe is wel een slechte vergelijking, maar jij verward aansprakelijk met compensatie. natuurlijk zijn ze aansprakelijk als jou gegevens worden misbruikt. Maar dat verplicht ze niet om een vergoeding te geven.
Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste

Let op:
~~~[html]Dit topic heeft een recordaantal posts waarin vragen worden gesteld die allang beantwoord zijn. Ook informatie wordt dubbel of driedubbel gepost.

Voordat je iets post, kijk eerst even of het al bekend is.~~~[/html]