Dit is vast al eens langsgekomen. Lijkt voor veel mensen te helpen.
https://www.reddit.com/r/...d_fix_that_worked_for_me/
https://www.reddit.com/r/...d_fix_that_worked_for_me/
uhm...
Inderdaad je routers een update en/of een reset geven.Smoonshine schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:13:
Ik kan al bijna een dag geen verbinding maken met PSN. Geen verbinding met het netwerk zegt de PS4. Bij instellingen geeft de PS4 aan dat hij geen verbinding met internet kan maken. Flink balen nu ik toch stiekem hoopte vanavond aan The Vanishing of Ethan Carter te beginnen. Meer mensen hier last van? Of moet ik bij mijn eigen router gaan kijken. Dat lijkt me eigenlijk stug, aangezien alle andere apparaten op hetzelfde netwerk gewoon internet hebben.
GamiQ, de game notes app met game maps!
:)
Vroeger met ps3 toen ik niet betaalde had ik minder problemen met het netwerk dan nu ik betaal voor onlineUrbanWoodz schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:28:
https://status.playstation.com/en-us/
PSN heeft weer eens problemen...
Ik vind dat ze er te vaak uitliggen/te veel problemen hebben...
Elke x als ik inlog ga ik direct offline. tijdje ervoor elke keer dat ik EA online start gaat PSN dc.Dennis585 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:40:
Nog geen problemen met PSN hier.
:)
Dit helpt hier ook echt geen zier. Net zo min als bedraad/wifi, vast IP/DHCP, MTU, pauzeren/resumen/ etc.yinx84 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:35:
Hier nog iemand met trage downloadsnelheden. Ook meerdere tricks geprobeerd. Het enige wat bij mij consistent helpt is het testen van je connectie, vanuit settings. Het is alsof je het dan een 'slinger' geeft. Vaak haal ik na zo'n test makkelijk +10MB/s.
Je begint op een gegeven moment bijna bijgelovig te worden als je alles geprobeerd hebt, maar dit werkt bij mij echt.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Thanks. maar toch echt niet dat ik wat vage proxy shit op mijn PC ga installeren. En bovendien, dat is toch geen oiplossing, dan moet je pc aanstaan als je aan het PS4en bent. Heb overigens wel direct proxies op de PS4 geprobeerd, maar dat hielp ook niet helaas ...
Anoniem: 338166
Geen antwoord gekregen. Ik heb PlayStationNL getweet (ruim jaar geleden al, riep dat PSN trage shit was, werd neergeschoten door forumleden/vrienden/etc dat het aan mij moest liggen) die gaven aan het 'door te geven' aan hun HQ in Londen. Nooit meer iets van gehoord natuurlijk. PlayStationEU neemt geeneens de moeite voor een reactie. Yoshida nooit reactie van gehad, maar verwacht dat ook niet gezien hij duizenden tweets per dag krijgt.bram1984 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:55:
Heeft iemand eigenlijk Yoshida wel eens getweet met de vraag waarom PSN soms langzaam is met downloaden? Lijkt me wel toch? Wat was zijn antwoord?
[ Voor 15% gewijzigd door ASNNetworks op 22-08-2015 23:48 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Snel is het niet me XBL, maar wel sneller dan Sony.EricNL schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:16:
Ach ja. Sony zal er natuurlijk wel weer niks aan kunnen doen. Heb m'n PS4 na 5 minuten nadat de storing begon maar uitgezet. 1 ding weet je namelijk zeker: als Sony last heeft van een storing duurt het minstens 2 tot 4 uur.
Krijg bij Sony altijd het idee dat het op 1 fysieke server draait, en als het instort er letterlijk iemand op de fiets moet stappen met de Windows CD's om het in orde te maken.
Iemand enig idee of het bij Xbox Live ook altijd zo tergend lang duurt en/of vaak voorkomt?
Ja klopt inderdaad. Het gele gedoe over MTU en DNS is gewoon onzin. Ik heb ondertussen 4-5 verschillende DNS servers geprobeerd. Met TCPOptimizer de juiste MTU vastgesteld en ingesteld.Mizgala28 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 01:07:
[...]
Snel is het niet me XBL, maar wel sneller dan Sony.
Ook ik ben verbaasd. downloaden op PS3 of Ps Vita gaat erg traag, op de XBOX360 niet veel beter, volgens mij hebben beide Microsoft en Sony 1 server voor dit soort dingen...
Dan download je een update van 100mb, duurt het op PS3 en Ps VIta 40 minuten, en PS3 is gewoon aangesloten op LAN, en op de PC? Of het nou Steam of Origin is, netjes hele games van enkele gb's binnen 1 uur of minder, zo downloadde ik laatste een game van 11gb, binnen 1 uur en 3 minuten binnen, zou niet aan moeten denken via XBL of PSN...
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
[ Voor 29% gewijzigd door Gloriam op 08-10-2015 15:52 ]
PSN downloads zijn heel erg traag, alhoewel het wel ietsje verbeterd is sinds firmware 3.00. Daarvoor kwam het meestal niet verder dan 1-2 MB/s, nu blijft ie steken op zo'n 17-20MB/s.Tdocter schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:49:
Vroeg me af of meerdere mensen nu problemen hebben met PSN?
Heb de PS4 sinds gister en ervaar groot en deels traag downloaden (vergeleken mijn desktop, beide bekabeld) en vandaag kan ik nauwelijks verbinden met PSN en dan werkt nog niks, kan niet eens naar vrienden zoeken.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ja, ik ben bezig met het downloaden van de Battlefront beta en ik moet zeggen dat het verbazingwekkend snel gaat in tegenstelling tot enkele weken terug.bram1984 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:00:
Bij mij is het nu goed snel sinds 3.00. Gisteren binnen 2 uur Uncharted binnengehaald.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
17-20 MB/s traag noemenAaargh! schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:35:
[...]
PSN downloads zijn heel erg traag, alhoewel het wel ietsje verbeterd is sinds firmware 3.00. Daarvoor kwam het meestal niet verder dan 1-2 MB/s, nu blijft ie steken op zo'n 17-20MB/s.
ls ik bij andere diensten minstens 60MB/s haalt dan is dat zeker traag ja, ook gezien hoe groot de games voor PS4 zijn.
Ah het "de kindertjes in Afrika hebben het nog erger" argument.-SaveMe- schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:14:
ik denk dat 96% van de wereld erg blij zou zijn met die snelheden. Ik denk dat je een beetje verwend bent ....
[ Voor 20% gewijzigd door Aaargh! op 09-10-2015 12:17 ]
Hier (nog steeds) hetzelfde probleem. Mijn PS Plus abbo is vandaag verlopen en nu kan ik dus geen nieuwe afsluiten. Zowel via de website als de store op de PS4 zelf.Anoniem: 338166 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:50:
Ik krijg Server Maintenance als ik iets uit de store wil kopen..
Beetje jammer hoor..
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Anoniem: 378118
Ik kreeg deze foutmelding ook.Bakkie-Koffie schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:53:
[...]
Hier (nog steeds) hetzelfde probleem. Mijn PS Plus abbo is vandaag verlopen en nu kan ik dus geen nieuwe afsluiten. Zowel via de website als de store op de PS4 zelf.
Bedankt voor de tip, het heeft gewerkt!Anoniem: 378118 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:26:
[...]
Ik kreeg deze foutmelding ook.
Alleen ik heb toch nog Call of duty Black ops 3 kunnen kopen via PayPal.
Via IDEAL werkte het niet goed omdat er momenteel onderhoud is aan het Playstation Netwerk.
Via PayPal werkt het wel goed.
[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 19-11-2015 19:40 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Toevallig vandaag iemand in het ps4 topic iets soortgelijks, ook het account gehackt.ettie1990 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:54:
Ik heb een e-mail gehad dat mijn aanmeldings-id zou zijn gewijzigd, en dat er aankopen zijn gedaan in mijn account, heeft iemand dit al ooit meegemaakt?Ik heb namelijk al 3 dagen niet ingelogd op PSN uberhaupt...
Ik heb inmiddels sony 2x geraadpleegd via contactformulier maar die reageren pas na 72 uur. Nu probeerde ik dus in te loggen op mijn ps4 wat dus natuurlijk niet lukt, en toen gekozen voor wachtwoord wijzigen maar dan accepteert ie het aanmeldings-id dus niet. Het lijkt er sterk op dat ik dus gehackt ben, heeft iemand tips/ideëen?
dutchgio schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:11:
[...]
Toevallig vandaag iemand in het ps4 topic iets soortgelijks, ook het account gehackt.
Wellicht komt dit door een eerdere hack(?) of iets dergelijks bij een andere dienst, waarvoor je hetzelfde wachtwoord/email gebruikte??
Hier overigens dat bericht van eerder vandaag, met ook wat tips om Sony te benaderen en je wachtwoord te wijzigen:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45296359
Anoniem: 406530
Ik moet het met de PS4 nog ervaren, maar met de PS3 heb ik dat probleem ook. We keken eerst Netflix via de PS3, maar door het continu wegvallen van de verbinding (wisselend qua duur) hebben we de app nu in gebruik op een ander systeem. De app van de PS3 is overigens wel mooier, dus blijft het eeuwig zonde. Hopelijk gaat het via de PS4 wel beter.Niku schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:07:
Snap er niets van, PS3 maakt constant slechts enkele minuten verbinding met PSN alvorens een DNS error te krijgen. PS4 die ernaast staat heeft nergens last van.
Inderdaad, foutje. Waar zijn de moderators als je ze nodig hebt.bram1984 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:18:
Kun je beter in het PS4 topic zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door Winkiller op 03-12-2015 18:42 ]
Hoi Niku, ik quote jou nog een keertje. Gisteravond eindelijk mijn PS4 kunnen testen en het is inderdaad een aanzienlijk verschil. Ik heb nog niet online gespeeld, maar de PS4 heeft weinig problemen met het binnenhalen van vele GB's via de wi-fi.Niku schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:57:
Vreemde situatie, ik krijg op mijn PS3 vrijwel de hele tijd na een korte tijd de foutmelding 80710102. Terwijl mijn PS4, die ernaast staat, geen problemen heeft. Het ligt dus niet aan de router. Enige manier om dan weer even kort verbinding te krijgen met internet op de PS3 is door 'm gewoon even opnieuw uit en aan te zetten.
Iemand enig idee hoe dit in godsnaam kan?
Bij mij is het wel een verandering tussen nu en een halfjaar geleden, een bizarre verslechtering. Maar geen idee wat daar aan ten grondslag ligt.Anoniem: 406530 schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:13:
[...]
Hoi Niku, ik quote jou nog een keertje. Gisteravond eindelijk mijn PS4 kunnen testen en het is inderdaad een aanzienlijk verschil. Ik heb nog niet online gespeeld, maar de PS4 heeft weinig problemen met het binnenhalen van vele GB's via de wi-fi.
Bij de PS3 was het altijd veel effectiever om even de kabel erbij te halen, hoewel 's nachts downloaden via PS+ op zich ook wel werkte.
Ik denk dat het hardwarematig is en dat de netwerkkaart van de PS3 inferieur is aan diegene die in de PS4 zit.
Ik zou het dan even niet weten. Wel kan ik je zeggen dat ik via de wi-fi al problemen had met het opstarten en navigeren door de Playstation. Dat heb ik op gegeven moment maar gewoon niet meer opgestart. Via de smartphone of PC werkt het vele malen rapper.Niku schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:15:
[...]
Bij mij is het wel een verandering tussen nu en een halfjaar geleden, een bizarre verslechtering. Maar geen idee wat daar aan ten grondslag ligt.
Misschien een (automatische) software update van het modem?baronruud schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:47:
Ik heb sinds kort deze melding na een netwerktest:
De gebruikte router ondersteund mogelijkerwijs geen ip fragmentatie, en er kunnen beperkingen zijn van de netwerkfuncties van de PS4.
Er is niks verandert binnen het netwerk thuis. Ik merk wel lag tijden het online gamen. PS4 is bekabeld aangesloten. Modem is een Arcadyan VGV7519 van Telfort.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Anoniem: 460511
Die melding had ik ook in het begin vorig jaar.baronruud schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:47:
Ik heb sinds kort deze melding na een netwerktest:
De gebruikte router ondersteund mogelijkerwijs geen ip fragmentatie, en er kunnen beperkingen zijn van de netwerkfuncties van de PS4.
Er is niks verandert binnen het netwerk thuis. Ik merk wel lag tijden het online gamen. PS4 is bekabeld aangesloten. Modem is een Arcadyan VGV7519 van Telfort.
Lijkt me sterk. Het schommelt tussen 2 en 10 meldingen per uur.ToFast schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 17:13:
Misschien is een deel van de problemen op dit moment te wijten aan DDOS attacks? http://www.psx-sense.nl/2...-het-playstation-network/
Kan niet aan netwerk thuis liggen. Afgelopen jaar niks aan veranderd.Dennis585 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 17:05:
[...]
Die melding had ik ook in het begin vorig jaar.
Nadat ik een nieuwe kabel had getrokken was die melding weg.
Het kan ook aan de netwerk instellingen liggen bij jou thuis.
Even wat Googlen en dingen proberen dus.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 460511 op 21-12-2015 10:14 ]
Je hebt pech.Anoniem: 460511 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:12:
Nu werkelijk alles geprobeerd maar nog steeds geen succes. Heb Sony gebeld en die schuiven het af op UPC, UPC gebeld en je raad het al, die schuiven het af op Sony. Heel irritant dit en zeker niet de enige met dit probleem. Heel veel mensen met wel werkende wifi maar oneindige please wait bij PSN. Als het nu niet binnen een paar dagen lukt stuur ik die bagger console lekker terug, ik wil wel gewoon mijn game patches kunnen downloaden en installeren.
[ Voor 23% gewijzigd door Tristan op 29-12-2015 08:17 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 338166 op 27-01-2016 18:55 ]
Alleen wanneer ik de PS3 niet aan de kabel heb hangen. De wi-fi knalt er binnen enkele minuten uit.Anoniem: 338166 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:54:
Nog meer mensen problemen met aanmelden momenteel?(PS3).
Weet niet of het ook raak is op de ps4..
Net nog CoD multiplayer gespeeld op de PS4.Anoniem: 338166 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 18:14:
Weer "onderhoud" ?
Ik kon een half uur lang niet on-line komen, er stond continu Onderhoud..Dennis585 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 18:43:
[...]
Net nog CoD multiplayer gespeeld op de PS4.
Maakt wel uit, want we zouden ten alle tijden online moeten kunnen.Anoniem: 338166 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 18:55:
Ik kon een half uur lang niet on-line komen, er stond continu Onderhoud..
Maakt verder ook niet meer uit want ik ben nu weer on-line
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Anoniem: 757377
Anoniem: 688800
Zelfde hier, heel frustrerend. Gisterenmiddag een playstation 4 gaan halen in de hoop van 's avonds al eens online te kunnen spelen. Niet dus. Ondertussen werkelijk al uren naar gezocht, maar hoewel het een veel voorkomend probleem is heeft niemand een (voor mij) werkende oplossing. De 3.50 update heb ik probleemloos kunnen binnenhalen, dus aan mijn internetverbinding ligt het niet vermoed ik. Is er hier toevallig iemand die dit probleem heeft kunnen oplossen?Anoniem: 460511 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:47:
Vandaag mn ps4 binnen gekregen, maar niet tevreden over PSN. Terwijl mijn internetverbinding op de ps4 het gewoon doet krijg ik me maar niet ingelogd op PSN. Handmatig via wifi gedaan, alle poorten open gezet, juiste openDNS gegevens gebruikt. UPnP al aan en uit gezet, IP al toegevoegd aan de DMZ, MTU al aangepast, lijkt allemaal niets uit te halen. Hij blijft maar op Please Wait hangen als ik me inlog, nieuw account aanmaken wilt ook niet laden. Is het PSN netwerk nou zo verschrikkelijk bagger op het moment of is dit nu het zelfde probleem waar half het internet over loopt te klagen maar geen oplossing op weet?
Bij mij werkte DNS server vervangen door 8.8.8.8 8.8.4.4 en in de instellingen van de router 802.11n uitgeschakelen. Enige nadeel, je gewone wifi kan flink trager worden op andere apparaten. Persoonlijk zet ik het gewoon even om iedere keer als ik met PSN online wil.Anoniem: 688800 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:26:
[...]
Zelfde hier, heel frustrerend. Gisterenmiddag een playstation 4 gaan halen in de hoop van 's avonds al eens online te kunnen spelen. Niet dus. Ondertussen werkelijk al uren naar gezocht, maar hoewel het een veel voorkomend probleem is heeft niemand een (voor mij) werkende oplossing. De 3.50 update heb ik probleemloos kunnen binnenhalen, dus aan mijn internetverbinding ligt het niet vermoed ik. Is er hier toevallig iemand die dit probleem heeft kunnen oplossen?
Anoniem: 688800
Bedankt voor je antwoord, maar ook dit werkt niet bij mij. Zal vanavond of morgen hem eens aansluiten met kabel, zien of dat werkt, al is ook dat niet echt een oplossing voor lange termijn, aangezien mijn ps4 niet vlakbij de router staat. Als zelfs dat niet werkt breng ik hem gewoon terug.Anoniem: 460511 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:18:
[...]
Bij mij werkte DNS server vervangen door 8.8.8.8 8.8.4.4 en in de instellingen van de router 802.11n uitgeschakelen. Enige nadeel, je gewone wifi kan flink trager worden op andere apparaten. Persoonlijk zet ik het gewoon even om iedere keer als ik met PSN online wil.
Anoniem: 607241
https://www.playstation.com/nl-nl/get-help/contact-us/Anoniem: 607241 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:54:
Een paar maand geleden heb ik een PS4 aangeschaft met een aantal games.
Nu wil ik deze week via de playstation store No man's Sky aankopen echter lukt mij dat niet.
Heb een paypal en cc aan mijn account toegevoegd maar telkens als ik wil betalen krijg ik "Je aankoop is niet ....". Via paypal krijg ik de melding "Er is een fout opgetreden en uw winkelwagentje kan niet worden weergegeven. neem contact op met de klantenservice".
Zijn er nog mensen hier die soortgelijke problemen ondergaan zijn.
Ubee modem: Static Lease instellen voor je PS4 (bijvoorbeeld 192.168.178.50)Anoniem: 406530 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:14:
Zoals eerder gemeld heb ik op mijn PS4 last van het fenomeen NAT Type 3, hoewel mij dit ingame tot op heden nog geen problemen heeft opgeleverd (afkloppen!). Inmiddels al meerdere pogingen ondernomen om regels in te voeren in de router om er een Type 2 van te komen door een static ip te realiseren. Tot op heden is dit echter zonder effect gebleven. Aangezien ik niet bepaald technisch onderlegd ben, zoek ik nu naar een alternatieve oplossing, waarmee ik in het weekend aan de slag kan.
Internet is van Ziggo Alles in 1 Basis (40/4). Router is van Ubee. Op de PS3 krijg ik zowel over de wi-fi als draadloos gewoon Type 2.
Iemand die wellicht nog een andere oplossing weet, die gemakkelijk te realiseren is?
[ Voor 1% gewijzigd door Yo_flow op 26-08-2016 19:40 . Reden: Damn, ik zie nu pas dat het een bericht van maart 2016 is... ]
Bedankt! Gek genoeg heeft enig prutsen met de instellingen een tijdje terug wel uitkomst geboden. Inmiddels heb ik wel NAT Type 2 op de PS4. Desalniettemin haal ik nog altijd een kabel te voorschijn om de beste verbinding te verkrijgen.Yo_flow schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:13:
[...]
Ubee modem: Static Lease instellen voor je PS4 (bijvoorbeeld 192.168.178.50)
Ubee modem: Dat ip-adres instellen bij DMZ optie
Ubee modem: Voor de zekerheid controleren of je firewall niet op 'high' staat, anders deze op 'low' zetten
PS4: Netwerkinstellingen handmatig invoeren en bij IP-adres bovenstaande invoeren. Hierna de overige instellingen instellen zoals gateway en dns
PS4: Netwerkverbinding testen, hij zou nu als het goed is type 2 moeten laten zien!
Zie reden edit
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani
Anoniem: 378118
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 378118 op 05-10-2016 16:25 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
[ Voor 47% gewijzigd door Gamebuster op 23-02-2017 11:08 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq