Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Psyonara schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:36:
[...]
Wat ik me nu zit af te vragen waarom PSN nog niet online is??
Of zijn er nog hackers die dit op moment zitten te hinderen?
Omdat het enorm veel werk is om een netwerk op te zetten voor 1 miljoen+ gebruikers tegelijk ;)

Als Sony inderdaad PSN voor een groot deel opnieuw geschreven hebben, in ieder geval mega bugfixes hebben gedaan, is 2 weken al enorm snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:38:
[...]

Omdat het enorm veel werk is om een netwerk op te zetten voor 1 miljoen+ gebruikers tegelijk ;)

Als Sony inderdaad PSN voor een groot deel opnieuw geschreven hebben, in ieder geval mega bugfixes hebben gedaan, is 2 weken al enorm snel.
Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 11:45
PWM schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:38:
[...]

Inderdaad, er zullen waarschijnlijk ook een hoop pentests worden uitgevoerd, zodat een tweede hack zo miniem mogelijk kan worden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Hopelijk gaat Sony niet roepen dat hun beveiliging nu fantastisch is want dan kun je er zeker van zijn dat er wederom geprobeerd word om alles plat te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Toch eens geinformeerd bij de ING m.b.t. het blokkeren van je creditcard.
Dit was de reactie:
In diverse nederlandse dagbladen is er een publicatie verschenen dat Sony, in een officiële verklaring, waarschuwt voor diefstal van persoonlijke gegevens nadat het PlayStation Network vorige week is gehackt. Ook Creditcardhouders van de ING hebben op dit netwerk creditcardgegevens ingevoerd.

De veiligheid van uw gegevens vinden wij zeer belangrijk. Wij houden de nieuwsberichten hierover daarom goed in de gaten. Er is echter op dit moment nog geen directe aanleiding om aan te nemen dat uw creditcardgegevens daadwerkelijk gestolen zijn. De card hoeft dus in eerste instantie niet geblokkeerd of vervangen te worden. Wel is het belangrijk om uw Creditcard gegevens de komende tijd extra goed te controleren. Sony is nog bezig om het onderzoek naar de aanval af te ronden.

Wanneer u gebruikmaakt van Mijn ING kunt u uw rekeningoverzicht als volgt raadplegen:
- log in op Mijn ING;
- klik op ‘Creditcards' onder ‘Betalen' in het linkermenu.

U ziet vervolgens uw uitgaven, de resterende bestedingsruimte en de overzichten van de afgelopen 12 maanden.

*gegevens Playstation
Wat betreft de gegevens die gebruikt worden op de Playstation, adviseren wij u het advies van Sony op te volgen. Wanneer het PlayStation Network weer online is, doen gebruikers er goed aan om hun wachtwoord te veranderen. Als u op het PlayStation Network dezelfde combinatie van e-mailadres en wachtwoord gebruiken als op andere websites, raadt Sony aan de inloggegevens op die websites ook aan te passen.

*Mastercard SecureCode
MasterCard SecureCode is een gratis service van MasterCard en de ING. De MasterCard SecureCode is een persoonlijke code die u beschermt tegen onbevoegd online gebruik van uw creditcard. Omdat de Mastercard SecureCode niet wordt gebruikt in het netwerk van playstation, is het niet noodzakelijk om deze code te wijzigen.

*Onbekende afschrijving
Wanneer er onverhoopt onbekende afschrijvingen op uw creditcard voorkomen, adviseren wij u contact op te nemen met onze Creditcardlijn. Voordat u contact opneemt met deze afdeling, adviseren wij u de transactie eerst goed te controleren. Het komt namelijk vaak voor dat de afschrijving terecht is, maar dat de omschrijving hiervan misleidend is. Ook doet u er goed aan om eventueel eerst uw partner te informeren over de onbekende transactie.
Zelf check ik nu vaker m'n CC afschriften en had al een Mastercard Secure code aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet trouwens niet of mensen dit al hebben gezien maar dit stond op de Japanse Playstation site, het maakt wat dingen duidelijk voor mensen die het nog niet weten.

Het is dus geen echte nieuwe informatie maar meer een soort bericht voor de duidelijkheid over de komende paar weken.

Even voor de duidelijkheid, dit bericht is van 1 mei!
Schedule service restart

Phased out according to the schedule below for each region "PlayStation Network" service will resume.
For specific dates, we will guide you turn at this site.

Guide update (today)
Enable password change "PlayStation 3" System Software Update ver.3.61 (soon)
* At this point, "PlayStation Network" is not yet available.
"PlayStation Network" restart some services (soon)
Liable for the service will be resumed ※ "will resume soon" PlayStation Network "service / feature" please see.
Getting signed - will need to change your password.
- Change the password by performing the procedure, "PlayStation Network" are some of the services can use.
"PSP" "PlayStation Portable" With regard to the password change, "PlayStation 3" I will guide you through the timing made it possible to change the password.
"PlayStation Network" full resumption of service (in May)
Will resume soon "PlayStation Network" Services / Features

As a first step to resume service in the near future, the following services / functions will resume.
We will soon turn is ready to resume the much more other services (services not be available during the first stage of the service restart "Notes" Please confirm.)

"PlayStation Network" to sign
Use of online games
Account Management
Watching video content (only in time of viewing content)
Toro Station [Weekly]
Ad-hoc Party for "PlayStation Portable" (※)
"PlayStation Home" (※)
Update data reading trophy (※)
Friends list (※)
Message (※)
AV Chat (※)
Text Chat (※)

(※) "PlayStation 3" available only.

Please note:
In the first stage of resumption of service, the following services / functions can not be accepted.
"PlayStation Store" and the feature is not available for settlement.
Features such as purchase items not available in the game.
Download product code and the list is not available.
"PlayStation Network" in the title may cause some problems to use the feature.
Special services are scheduled to resume full

Inconvenience, we will be offering a special service of thanksgiving and apologize to everybody Sorry for the user who worry.
For more information on this issue, we will guide you turn by this site.

Free download specific content
Flat-rate service package "PlayStation Plus" and offer 30 days free for members and the current 30-day free subscription
(vertaald uit het engels d.m.v. google vertalen, vertaling is dus verre van perfect)
(bron: http://www.jp.playstation.com)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:26
Van US blog;
Today our global network and security teams at Sony Network Entertainment and Sony Computer Entertainment began the final stages of internal testing of the new system, an important step towards restoring PlayStation Network and Qriocity services.
As previously mentioned, we’ve been working around the clock to rebuild the network and enhance protections of your personal data. It’s our top priority to ensure your data is safe when you begin using the services again.
We understand that many of you are eager to again enjoy the PlayStation Network and Qriocity entertainment services that you love, so we wanted you to be aware of this milestone and our progress. We will provide additional updates as soon as we can.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeeej!!!!!
Ik hoop dat ze dan ook binnen 24 uur klaar zijn, wand ik kan geen weekend meer zonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een brief van Howard Stringer. Geen idee wie dat is maar zal wel een hoge pief van Sony zijn...doh

http://bit.ly/j85ZxT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 06:13:
En nog een brief van Howard Stringer. Geen idee wie dat is maar zal wel een hoge pief van Sony zijn...doh

http://bit.ly/j85ZxT
Howard Stringer is de president, CEO en chairman van Sony (aldus Engelse Wikipedia, Nederlandse vertaling weet ik zo snel even niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
Alledrie de woorden betekenen voorzitter :+

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

GAIAjohan schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:15:
Alledrie de woorden betekenen voorzitter :+
Hoge pief dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop ook dat ze morgen klaar zijn,want het is double xp weekend in black ops....
Beetje jammer als ik dat mis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
@Just_jan Ach, je bent vast niet de enige :P Relatief mis je dus niets ;)

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

although online gaming services through the PlayStation Network are still undergoing maintenance
Zolang dit er staat :P .
i won't get my hopes up
Dit vind ik dan belangrijker

Uit gesprekken binnen het chat-protocol IRC zou blijken dat hackers dit weekend opnieuw een aanval op de servers van Sony willen uitvoeren. Dit meldt CNET.

Het plan zou als doel hebben om opnieuw persoonlijke informatie van Sony-gebruikers te stelen, waaronder accountnamen, adressen en creditcardgegevens, en deze volledig of gedeeltelijk te publiceren. De hackers zeggen nog toegang te hebben tot enkele servers van Sony. Met deze aanval zouden de hackers Sony willen straffen voor de manier waarop de uitgever is omgegaan met de eerdere aanvallen.

Als deze plannen daadwerkelijk worden uitgevoerd, dan betreft het de derde aanval op Sony-servers binnen korte tijd. Twee weken geleden werden de servers van het PlayStation Network offline gehaald toen Sony ontdekte dat hackers hadden weten binnen te dringen. Onlangs werd bekend dat ook de servers van Sony Online Entertainment, waaronder die van de massively multiplayer online-game DC Universe Online, slachtoffer zijn geworden. Hackers hebben gegevens van miljoenen PSN-gebruikers weten buit te maken, deze zijn voor zover bekend nog niet geopenbaard of misbruikt.

Dat zou kortgezegd, Niet zo fijn zijn :|

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 22:14
Ik denk dat het niet gebeurt.. Maar als het wel zo is dan zijn de rapen gaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik mag hopen dat Sony is voorbereid op een 3e aanval, als het gaat gebeuren dit weekend.

[ Voor 34% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-05-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

Beetje info over de mogelijke 3e aanval.
http://www.thehackernews....it-sony-another-sony.html

Ondertussen zijn de links offline, maar gistere avond waren "get_datasheet.cgi" en "wishlist" waren gewoon leesbaar, de xls bevatte namen / adressen... foei foei.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGh0st
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 18:04
Ja ik heb deze ook gezien. google heeft het in zijn cache. Je kan het bekijken

Slechte zaak als ze nog toegang hebben

[ Voor 55% gewijzigd door DGh0st op 06-05-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Dit voegt niets toe

[ Voor 65% gewijzigd door PWM op 06-05-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:09
Dit is precies wat ik eerder al meldde. Sony heeft te weinig kennis van zaken meer in huis wat betreft het correct beveiligen van het netwerk. Teveel mensen zijn sinds het opzetten van PSN via de normale weg vertrokken of ontslagen, wat voor een leegloop aan kennis zorgt die juist nu 5 jaar na dato hard nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Linksom of rechtsom, Sony's netwerk was gewoon zo lek als een mandje. Niet alleen PSN, maar veel meer systemen.

Het is een illusie te denken dat 2 weken later alles dicht zit. PSN kan dan wel weer up en running zijn, maar het netwerk heeft meer ingangen dan PSN.

Beveiliging is niet alleen sloten op de deur, maar ook een hele mindset verandering die Sony moet doormaken. Niet alleen moet je sloten hebben op de deur, maar ook op het kelderraampje. Daarbij zijn sloten leuk, maar je moet ze niet vergeten dicht te doen, of denken, och die 5 minuten maken niet uit. Voordat je in een bedrijf deze mindset, die dus blijkbaar niet goed stond, te veranderen, ben je echt heel erg lang bezig.

Zolang Sony nu maar de echt belangrijke data wel achter slot en grendel heeft (CC e.d.), kunnen ze verder bouwen aan de beveiliging en de benodigde verandering in het denkpatroon van de mensen.

Ik werk voor een relatief klein bedrijf, 20 man met wat servers. Als ik nu een lijstje maak met wat er allemaal voor een verkeer in en uit gaat, zowel op server gebied als van de desktops, dan schrik je echt. E-mail servers, data servers, FTP, webservice hier of daar, etc. etc. Moet je eens indenken doe dat bij een miljarden bedrijf als Sony is, daar word je bang van.

Bedenk maar goed hoe lang MS erover heeft gedaan om niet alleen de lekken te dichten, maar er ook voor te zorgen dat mensen geen nieuwe lekken maakten. Sony gaat het nog zwaar krijgen.

De problemen die MS had met zijn OS, en Sony nu met zijn servers zijn niet te vergelijken natuurlijk, de manier van denken die nodig is om het op te lossen wel :)

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 06-05-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Misschien is het beter dat er zo onderhand hardere actie tegen hackers wordt genomen. Ze denken overal mee weg te komen. Ik zeg: ophangen en publiekelijk ziek gooien met tomaten en eieren. Vervolgens niet 5-10 jaar in de cel, maar 5-10 jaar werken voor de samenleving en zelf minimaal inkomen krijgen. Geen huurhuis, geen koophuis, maar toegezegde nét geen krottenwoningen.

Bam, dat zal ze leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToFast schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:13:
Misschien is het beter dat er zo onderhand hardere actie tegen hackers wordt genomen. Ze denken overal mee weg te komen. Ik zeg: ophangen en publiekelijk ziek gooien met tomaten en eieren. Vervolgens niet 5-10 jaar in de cel, maar 5-10 jaar werken voor de samenleving en zelf minimaal inkomen krijgen. Geen huurhuis, geen koophuis, maar toegezegde nét geen krottenwoningen.

Bam, dat zal ze leren!
Eerst ophangen en daarna werken :P Hou niet zo van zombies weetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:08:
Dit is precies wat ik eerder al meldde. Sony heeft te weinig kennis van zaken meer in huis wat betreft het correct beveiligen van het netwerk. Teveel mensen zijn sinds het opzetten van PSN via de normale weg vertrokken of ontslagen, wat voor een leegloop aan kennis zorgt die juist nu 5 jaar na dato hard nodig is.
Maar goed dan dat ze daar op dit moment 3 externe bedrijven voor hebben ingehuurd :)

Daarbij vind ik het bericht dat de hackers nu nog steeds toegang hebben een beetje vreemd aangezien alles nog offline is.....

Ach we zullen het wel zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:32
Zal dan wel een inside job zijn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

@T-inus & Lampuhkap.

Laten we niet vergeten dat PSN en SOE niet de enige diensten/servers van Sony zijn? :)

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
ToFast schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:13:

Bam, dat zal ze leren!
Waarom woon je niet in Iran? Daar zou je het vast naar je zin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sorki

Das waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verstekbakker schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:12:
[...]Waarom woon je niet in Iran? Daar zou je het vast naar je zin hebben.
Waarom meteen zo persoonlijk?
Heb je soms medelijden met deze criminelen of ben je bang zelf zo gestraft te worden? O-)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:39:
[...]

Waarom meteen zo persoonlijk?
Heb je soms medelijden met deze criminelen of ben je bang zelf zo gestraft te worden? O-)
Ik zou de straf (Nooit meer in de buurt komen van een console, pc, laptop en dergelijke) doen

Wedden dat die dan zelf een strop maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:47:
[...]

Ik zou de straf (Nooit meer in de buurt komen van een console, pc, laptop en dergelijke) doen

Wedden dat die dan zelf een strop maakt :P
Wedden dat ie een manier verzint om het toch te kunnen?

Kevin Mitnick kreeg ooit dezelfde sanctie, die zat ook echt niet stil hoor.
Voor Kevin was het wel een tijdelijke sanctie overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door w4rguy op 06-05-2011 16:54 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie een nieuw topic aankomen: [discussie] Welke straf moeten de Sony-hackers krijgen?

ontopic: hopelijk komt PSN ergens dit weekend nog wel online, dan kan ik tenminste even portal ook op de pc spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-07 18:30
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:55:
ik zie een nieuw topic aankomen: [discussie] Welke straf moeten de Sony-hackers krijgen?

ontopic: hopelijk komt PSN ergens dit weekend nog wel online, dan kan ik tenminste even portal ook op de pc spelen.
Ik dacht dat je een code kreeg bij de ps3 versie die je direct in steam kan activeren? Maar als ik het goed begrijp moet dit dus via je PS3, doorwijze van PSN aan Steam te koppelen? Ik verwacht namelijk één dezer dagen mijn PS3 Portal 2 versie in de bus, zou jammer zijn als ikhem niet kan spelen op mijn pc doordat PSN nog niet online is.

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad_Boy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:23:
[...]
Ik dacht dat je een code kreeg bij de ps3 versie die je direct in steam kan activeren? Maar als ik het goed begrijp moet dit dus via je PS3, doorwijze van PSN aan Steam te koppelen? Ik verwacht namelijk één dezer dagen mijn PS3 Portal 2 versie in de bus, zou jammer zijn als ikhem niet kan spelen op mijn pc doordat PSN nog niet online is.
Jep eerst je steam aan ps3 koppelen. Anders zegt die dat er nog geen portal gespeeld is met het betreffende steAm account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad_Boy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:23:
[...]
zoals KnopjesRammer al aangeeft moet je inderdaad eerst je accounts koppelen. Op de PS3 is hij trouwens net zo goed hoor maar ik heb maar om de week een PS3 en de andere week een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:49
Er gebeurt in ieder geval IETS op PSN. De melding van mijn PSP Go als ik met PSN wil verbinden is nu geen error code meer maar een melding dat er maintenance aan de gang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf te wedden, dat het maandag on-line komt. het weekend nog een paar testjes en weekend houden. en dan slingeren ze hem maandag aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cpt.skydiver schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:11:
Er gebeurt in ieder geval IETS op PSN. De melding van mijn PSP Go als ik met PSN wil verbinden is nu geen error code meer maar een melding dat er maintenance aan de gang is.
dat staat er op de ps3 al de hele tijd dus waarschijnlijk had je die andere keren echt een error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Nee ik had het net als cpt.skydiver eerst een errorcode en nu onderhoud

Edit: kort nieuws: http://bit.ly/mBStjv
Het zullen vast 4 poepgames zijn, maar beter iets dan niets!

[ Voor 61% gewijzigd door Richard_AFC op 06-05-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard_AFC schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:45:
Nee ik had het net als cpt.skydiver eerst een errorcode en nu onderhoud

Edit: kort nieuws: http://bit.ly/mBStjv
Het zullen vast 4 poepgames zijn, maar beter iets dan niets!
wilde het net gaan posten ;), ik hoop dat ze toch bedenken 5 (ps3) en 4 (psp) goede games aan te bieden ipv van die 2 euro PSN spelletjes of games van een of andere C ontwikkelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie het kleine niet eert..... ik heb liever dat ze psn snel up gooien! Mogen ze het spel houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan hadde ze psn voorige week al online moeten gooien nu is het wel een spel waard >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Weekje weg geweest, dacht lekker te kunnen spelen, want ik zag dat het dinsdag weer on zou zijn. Niet dus :|

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals al 100x is gezegd, het is nooit beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:35:
zoals al 100x is gezegd, het is nooit beloofd.
weekje weg geweest he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je mag uit 5 games er 2 kiezen, ben benieuwd. Lb2 la noire ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja oke, misschien een beetje te snel gereageerd, maar topic doorlezen tijdens zon crisis is natuurlijk sowieso handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik hoop idd wel dat ze een beetje goede titels neerzetten voor ons klanten. Op de PSP hoop ik alleen maar op Chinatown wars :D Das t enige goeie waar ze me blij mee kunnen maken samen met litte big planet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lampuhkap schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 22:12:
Ik hoop idd wel dat ze een beetje goede titels neerzetten voor ons klanten. Op de PSP hoop ik alleen maar op Chinatown wars :D Das t enige goeie waar ze me blij mee kunnen maken samen met litte big planet ofzo.
Maar zullen wel titels zijn zoals Arcade 5 in 1 ...Flower (hoewel dat een geweldig spel is 8) _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Verstekbakker schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:12:
[...]

Waarom woon je niet in Iran? Daar zou je het vast naar je zin hebben.
/Offtopic
Denk je dat ze daar alleen met eieren en tomaten gooien? Ik denk daar heel anders over, het woord stenigen heb ik expres vermeden, want dat is een gruwel daad.
//Offtopic

Jammer dat veel games voor de singleplayer ook willen connecten met het PSN (rankings etc.), gelukkig kan je de meeste spellen dan wel spelen zonder online ranking/scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
die games mogen houden van mij. Tenzij het natuurlijk LA noire ofzo is ;)
Maar goed, het zal wel weer een simpel psn game zijn. We wachten die weekend maar eens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een update

Sony werkt met man en macht om hun online netwerk weer in de lucht te krijgen. Dat dit zo lang duurt heeft in Europa vooral te maken met de verschillende wetten en regelgeving in de Europese landen, waar elke lokale PSN-versie op aangepast moet worden. Het bedrijf werkt echter hard aan het in orde maken en komt met een 'Welcome Back'-programma.

Zodra het netwerk weer online is zal het 'Welcome Back'-programma gestart worden. Dit programma zal gratis content bevatten als goedmakertje voor de geleden schade. PSN-gebruikers zullen twee games kunnen kiezen uit een lijst met vijf games voor de PS3 en PSP bezitters zullen twee games kunnen kiezen uit een lijst van vier. Uit welke games gekozen kan worden is nog niet bekend, deze details zullen bekend gemaakt worden als het netwerk weer online is. Eventuele financiële schade door gestolen creditcard gegevens wordt ook vergoed, maar hiervan zijn nog geen meldingen binnen gekomen.

Bron Fok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05-2024

delaitinho

PSN: Delaitinho

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 00:05:
Weer een update

Sony werkt met man en macht om hun online netwerk weer in de lucht te krijgen. Dat dit zo lang duurt heeft in Europa vooral te maken met de verschillende wetten en regelgeving in de Europese landen, waar elke lokale PSN-versie op aangepast moet worden. Het bedrijf werkt echter hard aan het in orde maken en komt met een 'Welcome Back'-programma.

Zodra het netwerk weer online is zal het 'Welcome Back'-programma gestart worden. Dit programma zal gratis content bevatten als goedmakertje voor de geleden schade. PSN-gebruikers zullen twee games kunnen kiezen uit een lijst met vijf games voor de PS3 en PSP bezitters zullen twee games kunnen kiezen uit een lijst van vier. Uit welke games gekozen kan worden is nog niet bekend, deze details zullen bekend gemaakt worden als het netwerk weer online is. Eventuele financiële schade door gestolen creditcard gegevens wordt ook vergoed, maar hiervan zijn nog geen meldingen binnen gekomen.

Bron Fok
En ik maar hopen dat je iets in de trend van "PSN IS BACK UP!!"...zou posten
maar helaas;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Dus niets nieuws helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

delaitinho schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 00:06:
[...]

En ik maar hopen dat je iets in de trend van "PSN IS BACK UP!!"...zou posten
maar helaas;)
Als het back up is. Pak ik een megafoon en ga ik uit men raam gillen Hij doet het :D :D :P..

En ik heb het gevoel dat je op dit topic dan 3 pagina's vol met reacties krijgt
Hij doet het... Doet die het bij jou ook henk

Ja bij mij ook en bij jou pietje :P :+

Edit: en doe men best voor updates :P sta in direct contact met Sony Duitsland en via hun ook weer met Engeland (Heerlijk oude werkrelaties 8) ) dus elke update die ik op internet zie of van hun krijg zet ik neer hier en op andere sites :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Turfschipper

Hup NAC

Als het straks terug komt. Dan moet dus ineens iedereen teglijk de update downloaden. Dus dat gaat pook weer ff plat. En het herstel gaat in fases heb ik begrepen, dus komende maand wordt het een beetje rekeing houden met langdurige laadtijden als je up wilt daten.

Zeg het maar om teleurstellingen te voorkomen. Maar misschien zit ik er helemaal naast en loopt alles vloeiend, dat hopen we dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja een nieuwe update op het sony blog . Komt erop op neer we hebben gezegd een week maar sorry dat halen we niet .
Blah blah blah en we doen ons best laten jullie nog weten wanneer we denken dat we weer online gaan lol .
Wat een stel komedianten daar bij sony ze geven updates uit elke keer die helemaal niets zeggen behalve natuurlijk sorry en bedankt voor jullie geduld :)
Als ik op twitter kijk is dat geduld er dus absoluut helemaal niet meer lol .

PS. Er staat op het japanse blog een update van 07-05 die zegt sorry maar nog even wat meer geduld gewaarde klanten

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 05:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Zo'n grote operatie met meerdere betrokkene partijen, zo'n groot cluster en verbonden netwerken. Als hij met een week up was geweest had ik er niet raar van staan te kijken als het met een uur weer plat ligt.

Als je zo'n ingrijpende verandering wilt doorvoeren met meerdere partijen dan heb je toch wel een probleem om het even te managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52
Er is weer een nieuwe update:

http://blog.eu.playstatio...rvice-restoration-update/

Kort samengevat: deze week gaat hem niet worden. Voor we het weten moeten ze wel 2 maanden PS+ cadeau doen om de downtime te vergoeden (we zitten nu op een dikke 2 weken downtime en ik zie ze zo een maand halen).

[ Voor 5% gewijzigd door rclahsen op 07-05-2011 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psn+ zuigt enige bonuses van psn+ is dat het de zak vult van sony terwijl die van jou zelf leger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 16:28
Wel riskant wat Sony hier doet. Een harde toezegging dat het binnen een week weer in orde is en dan dit.... Ik geloof onmiddellijk dat dit een mega project is, maar dat wisten ze bij Sony natuurlijk ook ten tijde van de communicatie een week geleden. Heel slecht voor Sony's reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
smoldersonline schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 09:26:
Wel riskant wat Sony hier doet. Een harde toezegging dat het binnen een week weer in orde is en dan dit.... Ik geloof onmiddellijk dat dit een mega project is, maar dat wisten ze bij Sony natuurlijk ook ten tijde van de communicatie een week geleden. Heel slecht voor Sony's reputatie.
Sony is nu al zo'n 3 weken ontzettend aan het stuntelen qua communicatie. De afhandeling van de hack zelf heb ik geen problemen mee, maar de communicatie hierover heb ik zelden zo slecht gezien... Het is nu week drie en nog steeds weten we eigenlijk nog steeds evenveel als in de eerste week.

De 'updates' van Sony zijn helemaal geen updates, dat heet gewoon mensen aan het lijntje houden. Vooral het maar blijven herhalen van hoeveel werk het wel niet is en hoe erg ze wel niet gehackt zijn gaat me nu behoorlijk vervelen. Kom met een zinvolle update en loop niet te huilen Sony :) Heb liever dat ze niet updaten en een datum noemen als ze helemaal zeker zijn, dan dit gedoe wat Sony nu tentoonstelt. Iedere week maar verwachtingen bijstellen en 'updaten als ze meer weten'.

Sony, get your s**t together!

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat ik hier nou over moet gaan zeggen....
Ene kant denk ik triest dat ze het weer uitstellen andere kant denk ik wat moeten ze anders? De boel online gooien terwijl het niet veilig is dat schiet ook niet op natuurlijk...

Enja wat betreft de communicatie daar kan wat over gezegd worden natuurlijk, mja beter dat ze iets zeggen dan helemaal niks want daar word je ook niet blij van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
rclahsen schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 07:37:
Er is weer een nieuwe update:

http://blog.eu.playstatio...rvice-restoration-update/

Kort samengevat: deze week gaat hem niet worden. Voor we het weten moeten ze wel 2 maanden PS+ cadeau doen om de downtime te vergoeden (we zitten nu op een dikke 2 weken downtime en ik zie ze zo een maand halen).
Zeg dan niet "binnen een week". Dat je bij het opbouwen van een netwerk vertraging kan oplopen begrijp ik helemaal, maar wees daar dan gewoon eerlijk in.
Oh well, we wachten rustig af.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 10:24:
Ik weet niet wat ik hier nou over moet gaan zeggen....
Ene kant denk ik triest dat ze het weer uitstellen andere kant denk ik wat moeten ze anders? De boel online gooien terwijl het niet veilig is dat schiet ook niet op natuurlijk...

Enja wat betreft de communicatie daar kan wat over gezegd worden natuurlijk, mja beter dat ze iets zeggen dan helemaal niks want daar word je ook niet blij van
Op dit moment maakt het weinig verschil of ze nou iets zeggen of niet. Op het moment dat er iets naar buiten komt is het vaak: we zijn er nog mee bezig. Naar mijn mening is dat veel te makkelijk en onduidelijk. Ik neem aan dat er een persoon is die dit project overziet. Als die gewoon een paar keer per dag even een tweet de deur uit doet over waar ze mee bezig zijn, dan zou dat al een hoop schelen.

Gisteren waren ze nog in de laatste fase van het test-proces, maar vandaag wordt het toch weer uitgesteld (zonder duidelijke reden). Als ze nieuwe zwakheden hebben gevonden, dan kan daar toch een kort berichtje over naar buiten waarin dat duidelijk wordt? Dan weet de consument ook waar hij aan toe is en ziet zelfs een leek dat er gewerkt wordt aan het PSN.

Als op mijn werk iets (onverwacht) down gaat, dan houden we via tweets ook gewoon de gebruikers op de hoogte. Het is voor een consument wellicht niet interessant om te lezen dat bijvoorbeeld de database-servers weer operationeel zijn, maar ze kunnen wel duidelijk zien dat er progressie is. Iets wat ik nu mis bij Sony.

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je 100% gelijk in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Laatst online: 24-11-2024
Wizz15 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 10:32:
[...]

Als op mijn werk iets (onverwacht) down gaat, dan houden we via tweets ook gewoon de gebruikers op de hoogte. Het is voor een consument wellicht niet interessant om te lezen dat bijvoorbeeld de database-servers weer operationeel zijn, maar ze kunnen wel duidelijk zien dat er progressie is. Iets wat ik nu mis bij Sony.
Als Sony dagelijks in een tweet te kennen geeft dat ze zwakheden vinden, dan kan dat gezien het groot aantal belanghebbenden (gebruikers en uitgevers) en het aantal volgers wel wat schadelijker zijn voor het consumentenvertrouwen dan voor een klein bedrijf. Als de lijn tussen Sony en de gebruikers op deze manier nog persoonlijker wordt gemaakt en gebruikers krijgen meer kennis mee hoe kwetsbaar iets als het psn kan zijn, dan krijgen meer mensen wellicht het gevoel van onveiligheid.

Het is voor zo een groot bedrijf beter om een beetje vaag te blijven op dit gebied aangezien het heel schadelijk kan zijn om zomaar je zwakheden te vertonen. Ik ben ook niet blij met zo een approach, maar helaas is er een heel erg grote groep die verkeerde conclusies trekt of dingen groter maken dan het is. Helemaal gezien de reacties op veel fora. Websites zouden ook hun steentje bijdragen door elke tweet zwakte 100x uit te vergroten en allerlei eventuele gevolgen op te noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door KngfCnns op 07-05-2011 10:54 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
BatmanHorizon schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 10:50:
[...]

Als Sony dagelijks in een tweet te kennen geeft dat ze zwakheden vinden, dan kan dat gezien het groot aantal belanghebbenden (gebruikers en uitgevers) en het aantal volgers wel wat schadelijker zijn voor het consumentenvertrouwen dan voor een klein bedrijf. Als de lijn tussen Sony en de gebruikers op deze manier nog persoonlijker wordt gemaakt en gebruikers krijgen meer kennis mee hoe kwetsbaar iets als het psn kan zijn, dan krijgen meer mensen wellicht het gevoel van onveiligheid.

Het is voor zo een groot bedrijf beter om een beetje vaag te blijven op dit gebied aangezien het heel schadelijk kan zijn om zomaar je zwakheden te vertonen. Ik ben ook niet blij met zo een approach, maar helaas is er een heel erg grote groep die verkeerde conclusies trekt of dingen groter maken dan het is. Helemaal gezien de reacties op veel fora. Websites zouden ook hun steentje bijdragen door elke tweet zwakte 100x uit te vergroten en allerlei eventuele gevolgen op te noemen.
Ben het met je eens maar ik kan me ook goed voorstellen dat er gebruikers zijn die zich storen aan het feit dat Sony heeft gezegd dat binnen 1 week weer functies online zouden komen.Je kunt het dus van twee kanten bekijken. Ik persoonlijk ben wel teleurgesteld omdat in mijn ogen Sony best het online gamen online had kunnen zetten. De shop enz daar moeten ze maar langer de tijd voor nemen. Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk. Ik heb gisteren naar een xbox gekeken maar toen ik die rare controller vast had toen dacht ik van 'dit is het net niet'. dus ik blijf trouw aan mijn ps3 en wacht geduldig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat PSN snel weer online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:11:
Ik hoop dat PSN snel weer online is.
Wij ook allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Zonder duidelijke reden is het niet dat t er nog steeds niet is. Geruchten ging al dat er een 3e attack op sony gepland werd waarbij WEER alle gegevens gejat zouden worden en dit keer deels gepubliceerd zouden worden.
Hackers zouden ondanks dat t spul offline is, WEL toegang hebben tot bepaalde servers (wat ik persoonlijk erg erg erg vreemd vind, dat zou moeten duiden op een inside job)

Dan zou ik het ook nog even afhouden als ik sony was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Er staan een hele hoop goede posts in dit topic, maar ze worden zo nu en dan afgewisseld met nutteloze one-liners.

Iedereen in dit topic hoopt dat PSN snel online komt, dat hoef je niet per persoon aan te geven. Het is de bedoeling een discussie te voeren, het topic is niet bedoelt als chatkanaal.

Vanaf nu dus ontopic en nuttig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

""and trust me when I say we’re doing everything we can to make it happen. We will update you with more information as soon as we have it. We apologize for the delay and inconvenience of this network outage.""

-Vertrouwen gaat een beetje moeilijk na al die Niet nagekomen afspraken.
-Als het net zo zulke updates als deze zijn,dan hoef het niet van mij. Want ik word allemaal boos van zulke updates,omdat het 100% aan het lijntje houden is+dat ze zelf geen flauw idee hebben.

Excuses. Njaah oke dat is dan wel weer tof. Maar als ze in plaats van zulke nutteloze updates te doen gewoon aan het werk gaan vind ik het beter
Als ze nu gewoon hadden gezegd. Mensen,het is moeilijker dan verwacht,ons streven is eind mei.
Heb je tijd genoeg om te repareren en is iedereen is opgelucht als het dan een week van te voren is.
Ze nemen gewoon veel te veel hooi op hun vork, moet ook wel bij zo'n belangrijk project. maar iedereen hier op tweakers wisten denk ik ook dat het wel eens weken kon gaan duren.
Alleen door hun leugens werden we warm gemaakt :P ...

Agh dan ga ik maar black ops op de laptop spelen totdat psn het weer doet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Kan iemand mij misschien uitleggen of het voor Sony niet mogelijk is om games direct met de gameserver te laten verbinden ipv psn? Ik heb weinig verstand van nertwerken etc maar mijn eerste simpele gedachte was he' laat het spel rechtstreeks connecten met de gameserver van het desbetreffende spel, dan heeft Sony op de achtergrond genoeg tijd om alles opnieuw te herschrijven. Tegen die tijd dat alles 100% is volgens Sony iedereen offline halen en een update door pushen. Was dit geen mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij een soort Timeline.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/fbexqf.jpg

Weet even niet hoe ik hem in een spoiler kan zetten,omdat het nogal een grote foto is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Grappig dat die timeline begint met het verwijderen van de OtherOS functie. Blijkbaar zien een hoop mensen dat toch als root cause van alle problemen die Sony over zichzelf afgeroepen heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
DCFreak schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:14:
Grappig dat die timeline begint met het verwijderen van de OtherOS functie. Blijkbaar zien een hoop mensen dat toch als root cause van alle problemen die Sony over zichzelf afgeroepen heeft. ;)
Ik niet. Daarvoor was George Hotz opok al bezig met het aanpassen e.d. en dát heeft Sony er toe bewogen otherOS te verwijderen.

De Linuxliefhebbers kregen een vinger, maar enkelen wilden een hele hand. Toen zei Sony: Nee.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho

delaitinho

Zijn er meerdere mensen die erover na zitten te denken om een xdoos te kopen?
Was net in de stad, pilsje op terras.. Toch maar even de saturn binnen gelopen..Maarrrr ik kon het niet aan.

Jullie?
Is er nou een indicatie van wanneer die online komt? Want "het duurt nog wel ff" kan vanalles betekenen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

delaitinho schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:48:
Zijn er meerdere mensen die erover na zitten te denken om een xdoos te kopen?
Was net in de stad, pilsje op terras.. Toch maar even de saturn binnen gelopen..Maarrrr ik kon het niet aan.

Jullie?
Is er nou een indicatie van wanneer die online komt? Want "het duurt nog wel ff" kan vanalles betekenen natuurlijk.
Ik ben er ook serieus over aan het nadenken.
Er zijn nog 2 punten wat me tegenhoudt.

1:16 jaar Playstation spelen
2:Moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met trophy's , en controller handling. Maar als het maandag nog niet gemaakt is. (tenminste het deel dat wel on-line kunnen spelen) dan ga in dinsdag meteen een x-box kopen :( (kan met het oog op de toekomst ook wel beter zijn omdat ik denk dat de nieuwe xbox toch weer paar jaar eerder komt dan de ps4 :P )

en inderdaad.. als ik zeg ik ben bijna in de stad ofzo dan bedoel ik 5 minuten.
als ik zeg ik ga bijna op vakantie zou ik bijvoorbeeld een maand bedoelen :P

Ik denk dat het nog wel tot volgend weekend kan gaan duren :( dus hellow xdoos :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:09

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ik denk dat als dit zon succes is voor de hackers, ze dalijk misschien wel hun zinnen zetten op xbox live, is al meerdere malen geroepen dat daar ook gegevens voor het oprapen liggen.
wie weet is dalijk xbox live en psn down, en dan gaan mensen ineens allemaal PC gamen :)
ben zelf opzich wel blij met beide consoles, zeker nu, want gt5 is bv best saai offline krijg geen paint chips meer en geen bob geld. dus heb voor 3e keer uncharted 2 uitgespeeld :D
maar ps3 haalt zn kracht echt voornamelijk uit het gratiz zijn van psn. hierdoor kun je altijd effe online knallen enz. nu dit offline is, ga ik me steeds meer irriteren aan de ps3, en krijgt mn xbox 100% aandacht.
tis sneu voor sony, ja misschien is het wel door hunzelf uitgedaagd, maar dit wens je niemand toen,(zeker niet de 70miljoen psn gebruikers ;) )

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Een XBOX kopen terwijl je ps gewend bent? Je gaat spijt krijgen, echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:09

v8power67

Psn: Mausosaurus

Verstekbakker schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:39:
Een XBOX kopen terwijl je ps gewend bent? Je gaat spijt krijgen, echt...
dat hoeft totaal niet, vroerger alleen maar psen gehad, en toen eerst een 360 en daarna pas de ps3, maar xbox heeft een hoop leuke dingen te bieden die ps3 niet heeft, andersom ook uiteraard.
ik was altijd ps gewend maar nu met xbox is juist de ps3 altijd wennen voor mij, zeker omdat ik altijd meer game op xbox door onderandere game aanbod.(en nu omdat xbox live wel online is).
en dat betaalde dienst gebla bla, voor 37,95 per jaar ben je online, ja tis niet gratiz, maar de service die je krijgt is super, is zo ong altijd online, en onderhoud wordt ruim vtv gemeld.
dus ja ik snap wel waarom mensen naar xbox gaan kijken nu met psn gedoe, ben zelf erg blij dat ik ze beide heb, want anders was het nu een saaie bedoeling. stel je gamed op ps3 alleen maar voor online games, black ops, tdu2 enz, dan ben je dus op xbox ook daarmee beter uit. die 3,15 euro per maand, is het wel waard hoor geloof me ;)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:05:
[...]

dat hoeft totaal niet, vroerger alleen maar psen gehad, en toen eerst een 360 en daarna pas de ps3, maar xbox heeft een hoop leuke dingen te bieden die ps3 niet heeft, andersom ook uiteraard.
ik was altijd ps gewend maar nu met xbox is juist de ps3 altijd wennen voor mij, zeker omdat ik altijd meer game op xbox door onderandere game aanbod.(en nu omdat xbox live wel online is).
en dat betaalde dienst gebla bla, voor 37,95 per jaar ben je online, ja tis niet gratiz, maar de service die je krijgt is super, is zo ong altijd online, en onderhoud wordt ruim vtv gemeld.
dus ja ik snap wel waarom mensen naar xbox gaan kijken nu met psn gedoe, ben zelf erg blij dat ik ze beide heb, want anders was het nu een saaie bedoeling. stel je gamed op ps3 alleen maar voor online games, black ops, tdu2 enz, dan ben je dus op xbox ook daarmee beter uit. die 3,15 euro per maand, is het wel waard hoor geloof me ;)
Maar het is ook het stukje. ik hebb 4 ps3 controllers ps3 afstandsbediening speciale opladers. stand en dingetjes ervoor. en het geld wat ik er allemaal heb ingestoken ga ik never nooit terug krijgen(laat staan de 60a 70 spellen die ik hier heb staan) dus dat is een overweging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:17:
[...]

Maar het is ook het stukje. ik hebb 4 ps3 controllers ps3 afstandsbediening speciale opladers. stand en dingetjes ervoor. en het geld wat ik er allemaal heb ingestoken ga ik never nooit terug krijgen(laat staan de 60a 70 spellen die ik hier heb staan) dus dat is een overweging :P
Same here. Ik weet bijna zeker dat wanneer psn weer online zou zijn, ik spijt zou hebben van de aanschaf van mijn xbox. Dus daarom heb ik besloten er geen te koop en gewoon te blijven mopperen tot dat psn weer terug is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:54

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ben ik de enige die het hilarisch vind dat bijna iedereen die een playstation bezit op dit moment zware afkickverschijnselen begint te vertonen ? Zo erg zelfs dat ze allemaal een xbox willen kopen... :+
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen de playstation of xbox, maar wacht gewoon een weekje of twee en ga rustig wat in de zon liggen ofzo...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Mavamaarten schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:46:
Ben ik de enige die het hilarisch vind dat bijna iedereen die een playstation bezit op dit moment zware afkickverschijnselen begint te vertonen ? Zo erg zelfs dat ze allemaal een xbox willen kopen... :+
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen de playstation of xbox, maar wacht gewoon een weekje of twee en ga rustig wat in de zon liggen ofzo...
Maar 2 weken niet doen wat je normaal elke dag doet, da's echt zwaar hoor :P
Ga maar eens 2 weken niet naar school/werk, wedden dat dat hetzelfde gevoel geeft?
Maar inderdaad, je kunt beter rustig afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
martijntjuhh schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:42:
[...]

Maar 2 weken niet doen wat je normaal elke dag doet, da's echt zwaar hoor :P
Ga maar eens 2 weken niet naar school/werk, wedden dat dat hetzelfde gevoel geeft?
Maar inderdaad, je kunt beter rustig afwachten.
Denk dat je het verkeerde voorbeeld geeft, 2 weken niet naar je werk zal de meeste een rot zorg zijn. :)
2 weken lang niet op je vrouw mogen kruipen, dat is pas afkicken O-) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Laatst online: 28-06 14:53
Dat idd een veel betere vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vibravis schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:46:
[...]

Denk dat je het verkeerde voorbeeld geeft, 2 weken niet naar je werk zal de meeste een rot zorg zijn. :)
2 weken lang niet op je vrouw mogen kruipen, dat is pas afkicken O-) :X
2 weken zonder internet :P

Edit:Heb nu een middagje zitten uitzoeken hoelang het gemiddeld duurt om zo'n groot netwerk up&running te krijgen. Met sony Germany gebeld. heel veel gegoogeld :P ..

Als voorbeeld bronnen xbox360 ps3 en Wii genomen. en toch gemiddeld duurt het toch zo'n 4 tot 7 weken om een beetje goed netwerk neer te zetten. (Als iemand interesse heeft in bestand en bronnen daarvan moet je maar even zeggen want het is te groot om hier te plaatsen ;) )

Denk toch dat we Mei nog gaan overslaan :P

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Nee, denk dat ze eerst bezig zijn met de online gaming, de rest zal wel eind mei zijn, maar dat is mij een zorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
v8power67 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:05:
[...]

Mijn xbox omruilen voor een ps3 is in elk geval iets wat ik veel eerder had moeten doen. Xbox is zo'n kinderspeelgoed vergeleken met de ps3... En er is verder ook niks mee aan te vangen qua netwerkmogelijkheden, de ps3 doet nergens moeilijk over. Betalen voor online... Ook zoiets... Nee, ik hoef nooit meer een Xbox, ik blijf bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCFreak schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:14:
dat is het probleem ook.

Otheros hebben ze verwijdert om hun zelf te beschermen.
sinds ps3 gehacked is hebben ze niks gedaan om klant te beschermen.
vervolgens komt het aan het licht dat credit card gegevens zonder encryptie na sony server gestuurt wordt in xml formaat. vervolgens wordt psn gehacked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Hoe sinsds ps3 gehackt is hebben ze niets gedaan om de klant te beschermen? Net door de hacker aan te pakken en een tot nu toe nog niet gehackte 3.60 firmware zorgen ze ervoor dat hun service zijn kwaliteit behoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lampuhkap schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:38:
Zonder duidelijke reden is het niet dat t er nog steeds niet is. Geruchten ging al dat er een 3e attack op sony gepland werd waarbij WEER alle gegevens gejat zouden worden en dit keer deels gepubliceerd zouden worden.
Hackers zouden ondanks dat t spul offline is, WEL toegang hebben tot bepaalde servers (wat ik persoonlijk erg erg erg vreemd vind, dat zou moeten duiden op een inside job)

Dan zou ik het ook nog even afhouden als ik sony was
Het klopt wel dat sommige servers online zijn. Ik had nog een paar downloads in mijn downloadlijst staan maar die kon ik de hele week gewoon downloaden. Ik vraag me alleen af of hier gegevens op staan.
Als die aanval er echt komt vind ik het wel erg triest, waarom gaan ze niet lekker Microsoft pesten of een baan zoeken als normale mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:41:
[...]

Het klopt wel dat sommige servers online zijn. Ik had nog een paar downloads in mijn downloadlijst staan maar die kon ik de hele week gewoon downloaden. Ik vraag me alleen af of hier gegevens op staan.
Als die aanval er echt komt vind ik het wel erg triest, waarom gaan ze niet lekker Microsoft pesten of een baan zoeken als normale mensen.
Of bij sony werken voor een riant salaris om te helpen met de beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho

delaitinho

Blij om te lezen dat het tot goede discussie leidt;)
ALS ik het geld had (stage brengt nou geen pakhuis geld) dan had ik er een gehaald, een xdoos dan..
Maar dat is niet het geval dus ik sluit me aan bij de opmerking dat als het weer online is, ik waarschijnlijk ook spijt ga krijgen. Ook vanwege spellen, controllers, move, al die zooi..

Dus ga ik nu maar wat PESsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

martijntjuhh schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:43:
[...]

Of bij sony werken voor een riant salaris om te helpen met de beveiliging.
Jouw autodealer komt je auto toch ook niet met een moker bewerken om zelf de verkopen op niveau te houden |:(

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Ik denk er niet aan om een xbox te halen, ook al schiet dat wel eens door je hoofd door al die nieuwsberichten die je leest en de reacties hierop. De PS3 biedt mij genoeg leuke games om mezelf een tijdje zonder PSN te vermaken. Bovendien ben ik niet bereid om te betalen om online te kunnen spelen, behalve natuurlijk voor de internet aansluiting zelf. Daarnaast ben ik geen fan van de xbox-controller. (offtopic: ik hoop dat de PS4 controller niet veel veranderd wordt)

Ik zou nog eerder PS+ nemen, dan betalen voor het LIVE-netwerk van Microsoft. Ik heb trouwens verder niks tegen de xbox of Microsoft.
Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste

Let op:
~~~[html]Dit topic heeft een recordaantal posts waarin vragen worden gesteld die allang beantwoord zijn. Ook informatie wordt dubbel of driedubbel gepost.

Voordat je iets post, kijk eerst even of het al bekend is.~~~[/html]