Ik zeg niet dat ze verplicht zijn, ik vind het gewoon meer dan normaal, niet meer dan netjes. Dat was wat ik bedoelde.
Als je moet betalen voor een garderobe dan is de eigenaar ervan aansprakelijk. Als het een gratis garderobe is niet.SidewalkSuper schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:01:
Het lijkt me toch echt het minste, gebruikersvoorwaarden hebben niks te maken met dit soort dingen. Dat is net zoiets nietszeggends als het bordje, van disco's die betaald je jas ophangen, waarop staat dat ze bij vermissing niet aansprakelijk zijn.
Verder zal Sony wat betreft eventuele compensatie naar 'gratis' PSN leden een simpele afweging maken. Wat kost compensatie, en wat levert het op aan goodwill. Dus ze zullen zeker wel spellen te downloaden geven waar ze zelf de rechten van hebben, dat kost dan toch niet zo veel. En het kan veel opleveren.
[ Voor 24% gewijzigd door Bigfoot op 11-05-2011 16:27 ]
ik begrijp niet zo goed waarom iedereen die gratis games zo belangrijk vindt, ik vind het veel erger dat Sony zijn beveiliging zo slecht op orde had dat mijn prive gegevens op straat liggen en ik moet gaan opletten dat mijn gegevens de komende jaren niet misbruikt worden.
Dat maakt een gratis spelletje toch niet ineens goed? Die gratis games kunnen me echt niets schelen, ik heb liever dat ze dat geld gebruiken om hun netwerk en security enorm te verbeteren.
Dat maakt een gratis spelletje toch niet ineens goed? Die gratis games kunnen me echt niets schelen, ik heb liever dat ze dat geld gebruiken om hun netwerk en security enorm te verbeteren.
het maakt het niet goed, maar wel verteerbaarder
Als jij een nieuw spel koopt, ik noem maar een Socom 4 of een DCuniverse online, je haalt de folie van het spel, je stopt de game in je PS3, je installeert em en POEF "Playstation Network is currently in Maintenance". Dan kan je wel zeggen dat PSN gratis is maar aangezien deze spellen PSN vereisen is maar de vraag hoe "gratis" gratis is.AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:36:
[...]
Waar in de Gebruikers Voorwaarden heb jij dan terug gevonden dat er een verplichting bestaat bij Sony om eventuele downtime te vergoeden?
Dat er überhaupt spellen aangeboden worden is al meer dan netjes. Lijkt me niet dat je daarover mag klagen.
Daarnaast zal een bedrijf zich zelf nooit benadelen door in hun eigen voorwaarden zichzelf een boete op te leggen voor eventuele fouten/downtime die kunnen ontstaan. PSN is een onderdeel van Playstation 3, wanneer je het console koopt koop je ook het recht om op PSN te kunnen (want ja ze adverteren er mee op hun doos dus dan mag je ervan uit gaan dat dit in de kostprijs van de PS3 zit).
Een bedrijf zal daarom bij mij nooit kunnen aankloppen onder het mom van "Het staat niet in de gebruikersvoorwaarde".
[ Voor 3% gewijzigd door Hakulaku op 11-05-2011 16:55 . Reden: Verduidelijking ]
ja, dat begrijp ik dus niet zo goed dat je dat zegt, met een gratis game heb je toch niet ineens vertrouwen dat ze dan wel goed met je gegevens omgaan?Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:54:
Precies een tegemoetkoming om het vertrouwen (uiteindelijk) weer terug te winnen
ik zou het wel begrijpen als je zou zeggen, sony is slecht met mijn gegevens omgegaan en ik vind dat ze gestraft moeten worden door gratis games weg te geven omdat ik vind dat ik daar minimaal recht op heb.
Nu het Playstation Network offline is, kan je zeker ook geen trophies halen in de games?
Of kan je ze alsnog halen, en worden ze later met de on-line account gesynchroniseerd?
Of kan je ze alsnog halen, en worden ze later met de on-line account gesynchroniseerd?
[ Voor 33% gewijzigd door Jorn1986 op 11-05-2011 18:38 ]
Dat laatste.Jorn1986 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:37:
Nu het Playstation Network offline is, kan je zeker ook geen trophies halen in de games?
_██_
(ಠ_ృ)
Worden game updates ook gewoon geinstalleerd, iemand hier ervaring mee? Ik overweeg Modern Warfare 2 te gaan komen en verwacht een update.
Patches werden bij mij gewoon geïnstalleerd.MrMartinos schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:54:
Worden game updates ook gewoon geinstalleerd, iemand hier ervaring mee? Ik overweeg Modern Warfare 2 te gaan komen en verwacht een update.
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
Patches worden netjes gedownload/geïnstalleerd.
Trophies kun je gewoon halen, alleen op het moment niet synchroniseren.
Trophies kun je gewoon halen, alleen op het moment niet synchroniseren.
Verwijderd
Ik kwam dit net tegen terwijl ik even aan het surfen was, het bericht is van 7 mei maar nog steeds redelijk interessant.
http://www.vgsynergy.net/...pleased-with-the-new-psn/
Om jullie de moeite te besparen van het 3x doorklikken om het bericht te kunnen lezen, hier een directe link naar het bericht van de Sony medewerker:
Lees hiernaast ook wel het bovenstaande artikel!
http://www.gamesthirst.co.../2011/04/sonyresponds.jpg
Als dit al was gepost, sorry. ik heb even gezocht maar kon het niet vinden.
Ik hoop persoonlijk dat het waar is, zou een grote sprong zijn voor PSN en de PS3.
http://www.vgsynergy.net/...pleased-with-the-new-psn/
Om jullie de moeite te besparen van het 3x doorklikken om het bericht te kunnen lezen, hier een directe link naar het bericht van de Sony medewerker:
Lees hiernaast ook wel het bovenstaande artikel!
http://www.gamesthirst.co.../2011/04/sonyresponds.jpg
Als dit al was gepost, sorry. ik heb even gezocht maar kon het niet vinden.
Ik hoop persoonlijk dat het waar is, zou een grote sprong zijn voor PSN en de PS3.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 19:49 ]
Zooo heey , dit heeft ze eindelijk wakker geschud om eindelijk is die cross chat erin te gooien !
Had allang eerder gemoeten. Gelukkig voelen ze zich nu wel meer genoodzaakt om het te doen
Had allang eerder gemoeten. Gelukkig voelen ze zich nu wel meer genoodzaakt om het te doen
https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/
Dit was al eerder gepost, hoeveel waarde je aan zoiets moet hechten is natuurlijk niet echt duidelijk.
Lijkt me wel sterk als ze het gelijk volgooien met nieuwe functies, zoals dat, waar ze nog geen ervaring mee hebben. Dat kost weer extra tijd om te testen en brengt andere issues met zich mee.
Het lijkt me dus sterk dat dit er gelijk in komt, als het bericht echt van Sony is.
Lijkt me wel sterk als ze het gelijk volgooien met nieuwe functies, zoals dat, waar ze nog geen ervaring mee hebben. Dat kost weer extra tijd om te testen en brengt andere issues met zich mee.
Het lijkt me dus sterk dat dit er gelijk in komt, als het bericht echt van Sony is.
Ze willen hun klanten terug dus het is niet ondenkbaar dat ze nieuwe features er in stoppen om het aantrekkelijk te maken voor de "gedupeerden"SidewalkSuper schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:02:
Dit was al eerder gepost, hoeveel waarde je aan zoiets moet hechten is natuurlijk niet echt duidelijk.
Ik zeg ook niet dat ze dat niet gaan doen, het lijkt me gewoon sterk dat het er van de get go in zit.
Nou als ze vanaf dag 1 dat het weer up is het er in stoppen dan zullen meer mensen er begrip voor hebben omdat het tenslotte features zijn die iedereen wel zou willen
Edit: Ik bedoel begrip voor de langere downtime
Edit: Ik bedoel begrip voor de langere downtime
[ Voor 13% gewijzigd door Hakulaku op 11-05-2011 21:41 ]
Verwijderd
Wat ik nog steeds wel zeer vreemd vind.
Als ik bijvoorbeeld Killzone 3 speelde of Bad Company 2 kon ik iedereen joinen geen enkel probleem.
Als ik Black ops speel dan kan ik de helft van men vrienden niet joinen. maar in mw2 weer wel.
In MAG kon het ook weer niet en met MLB the show ook niet.
Maar in bioshock 2 weer wel.
Snap er de ballen niet van. (nu het netwerk er toch nog steeds uit ligt kan ik het maybe meteen fixen.)
Weet iemand Precies hoe dat komt?
Als ik bijvoorbeeld Killzone 3 speelde of Bad Company 2 kon ik iedereen joinen geen enkel probleem.
Als ik Black ops speel dan kan ik de helft van men vrienden niet joinen. maar in mw2 weer wel.
In MAG kon het ook weer niet en met MLB the show ook niet.
Maar in bioshock 2 weer wel.
Snap er de ballen niet van. (nu het netwerk er toch nog steeds uit ligt kan ik het maybe meteen fixen.)
Weet iemand Precies hoe dat komt?
Zal toch iets met de NAT instellingen te maken hebben, denk ik.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Verwijderd
Dat bedoelde ik dus ook dat Sony "gestraft" moet worden d.m.v het weggeven van gratis game / verlengen van je psn + abbonement etc..robinez schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:02:
[...]
ja, dat begrijp ik dus niet zo goed dat je dat zegt, met een gratis game heb je toch niet ineens vertrouwen dat ze dan wel goed met je gegevens omgaan?
ik zou het wel begrijpen als je zou zeggen, sony is slecht met mijn gegevens omgegaan en ik vind dat ze gestraft moeten worden door gratis games weg te geven omdat ik vind dat ik daar minimaal recht op heb.
Hmm.. Zou er dan ook een nieuwe web browser komen?Hakulaku schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:08:
[...]
Ze willen hun klanten terug dus het is niet ondenkbaar dat ze nieuwe features er in stoppen om het aantrekkelijk te maken voor de "gedupeerden"
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Het zou fijn zijn als er nieuwe features worden ingebouwd, maar ik reken er niet op. Ik denk dat ze alleen mar bezig zijn met de beveiliging en het up brengen van PSN. Het kan ook zijn dat Sony iedereen straks verrast met een aantal nieuwe features..
dat zou idd wel es tijd worden... de huidige is zo'n brak ding... is nie eens bruikbaarGAIAjohan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:32:
[...]
Hmm.. Zou er dan ook een nieuwe web browser komen?
Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh
Kan ik straks een voicechat beginnen buiten de game?
Ik doe soms wel eens Black Ops met mijn neefje. Het zou handig zijn als we de voice buiten de game al goed geregeld hebben, elkaar joinen en dan kunnen spelen.
Ik doe soms wel eens Black Ops met mijn neefje. Het zou handig zijn als we de voice buiten de game al goed geregeld hebben, elkaar joinen en dan kunnen spelen.
Daarvoor heb ik altijd Skype gebruikt, werkt veel beter!
Ja, maar daar heb je dan weer een PC of mobiele telefoon voor nodig. Zou handig zijn als het gewoon met de PS3 kan.Florissant schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:45:
Daarvoor heb ik altijd Skype gebruikt, werkt veel beter!
Skype en PS3 zal niets worden, aangezien Microsoft onlangs Skype heeft overgenomen.Dj-sannieboy schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:09:
[...]Ja, maar daar heb je dan weer een PC of mobiele telefoon voor nodig. Zou handig zijn als het gewoon met de PS3 kan.
Voicechat is één van de "voordelen" (ik vind het zelf helemaal niets) van de x360 tov de PS3, dus Microsoft zal dit hoogstwaarschijnlijk niet toestaan.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Laatste nieuwtje:
De eerdere melding dat het Playstation Network op 31 mei weer online komt is door Sony herroepen. Anonymous maakt bekend dat het niet is uitgesloten dat een van hun leden de inbraak op het netwerk hebben uitgevoerd.
Er is toch geen officiële datum waarop het Playstation Network online zal komen. De enige mededeling van de kant van Sony is een melding van woordvoerder Patrick Seybold die zegt dat er geen definitieve datum is en dat het op zijn minst nog een aantal dagen zal duren.
Daarmee wordt een eerdere uitspraak van een Sony-woordvoerder dat 31 mei de interne deadline was ontkracht. Het kan dus ook nog langer duren.
Bron: http://www.pcmweb.nl/nieu...start-playstation-network
De eerdere melding dat het Playstation Network op 31 mei weer online komt is door Sony herroepen. Anonymous maakt bekend dat het niet is uitgesloten dat een van hun leden de inbraak op het netwerk hebben uitgevoerd.
Er is toch geen officiële datum waarop het Playstation Network online zal komen. De enige mededeling van de kant van Sony is een melding van woordvoerder Patrick Seybold die zegt dat er geen definitieve datum is en dat het op zijn minst nog een aantal dagen zal duren.
Daarmee wordt een eerdere uitspraak van een Sony-woordvoerder dat 31 mei de interne deadline was ontkracht. Het kan dus ook nog langer duren.
Bron: http://www.pcmweb.nl/nieu...start-playstation-network
[No Offence]Leuk zo'n gerucht, maar als er geen link staat bij zo'n bericht naar een Sony-website waar zoiets wordt gezegd, geloof ik er niets van.
Allemaal websites die van alles claimen zonder een geloofwaardige bron en/of alles verdraaien.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Verwijderd
Ik baal wel erg dat ik PS plus heb aangeschaft.
Nu loop ik al de aanbiedingen van de maand mei mis.
Ze hadden het netwerk gewoon beter moeten beveiligen.
Maar aan de andere kant had dit de Wii of Xbox 360 ook kunnen gebeuren.
Voor de misgelopen content krijg je gewoon een vergoeding.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:33:
Ik doelde ook niet op Skype voor de PS3, maar de voicechat die er dus 'misschien' komt volgens het gerucht.OPSLAGHOND schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:45:
[...]
Skype en PS3 zal niets worden, aangezien Microsoft onlangs Skype heeft overgenomen.
Voicechat is één van de "voordelen" (ik vind het zelf helemaal niets) van de x360 tov de PS3, dus Microsoft zal dit hoogstwaarschijnlijk niet toestaan.
Verwijderd
Ik vind dat vreemd. ik heb nat type 2... maar dat ik bij het ene spel wel gewoon bij iedereen kan joinen en het andere spel weer niet. denk dan toch eerder dat het aan het spel ligt en niet aan nat type?Jackal131 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:37:
Zal toch iets met de NAT instellingen te maken hebben, denk ik.
Lol dus jij denkt dat Sony gewoon aanbiedingen en PS Plus content online gooit terwijl er niemand op het netwerk kan?Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:33:
Je mist niets want dat wordt gewoon opgeschoven waarschijnlijk met extra content ter compensatie van het niet online zijn van PSN.
nieuws: 'Black Ops-patch helpt PS3-spelers niet'Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:47:
[...]
Ik vind dat vreemd. ik heb nat type 2... maar dat ik bij het ene spel wel gewoon bij iedereen kan joinen en het andere spel weer niet. denk dan toch eerder dat het aan het spel ligt en niet aan nat type?
Black ops en MAG problemen komen niet door het PSN. Ontwikkelstudio's hebben dat gewoon zelf verkloot.
Verwijderd
Black Ops is gewoon een erg brakke game. En dan vooral ingame met een hoop gehaper, heb hem nu ook voor xbox en moet zeggen dat het daar niet veel beter is. Matchmaking heb ik eigenlijk op beide nooit last van maar speel dan ook voor namelijk alleen. de keren dat ik in een party zit klapt meestal de helft eruit als er een pot gejoined wordt.
En was MAG niet keihard geflopt?
Ontopic: mja... Psn jeeej!
En was MAG niet keihard geflopt?
Ontopic: mja... Psn jeeej!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 15:36 ]
Verwijderd
Ik kwam net gewoon een halve minuut on-line
...
Ik sprong al een gat in de lucht , maar zodra ik iets wou opstarten vloog ik er weer uit.
En kreeg ik weer dezelfde foutmelding.
Maar ze zijn hem dus aan het testen... dan kan het niet meer lang duren voordat we allemaal kunnen gamen.
E.I.N.D.E.L.I.J.K!!!!!
Ik sprong al een gat in de lucht , maar zodra ik iets wou opstarten vloog ik er weer uit.
En kreeg ik weer dezelfde foutmelding.
Maar ze zijn hem dus aan het testen... dan kan het niet meer lang duren voordat we allemaal kunnen gamen.
E.I.N.D.E.L.I.J.K!!!!!
We komen dichterbij, maar ik heb geen hoop meer voor deze week. Mijn gok is dat we volgende week weer online kunnen gamen, en daarna binnen een week weer de rest up hebben (store).
Maar goed, weet iemand of korting op DLC in de PSN Store ook van 'echte games' zijn. Dus niet van 'merk onbekend', maar bijvoorbeeld ook van EA, Activision etc.? Zal zoiezo wel een PSN kaart van 20 euro kopen zodra de store online is. DLC kopen doe ik nooit, maar het enige spel wat ik echt 'mis' (al is het niet dramatisch), is BC2 dus dat wordt Vietnam als DLC downloaden.
Maar goed, weet iemand of korting op DLC in de PSN Store ook van 'echte games' zijn. Dus niet van 'merk onbekend', maar bijvoorbeeld ook van EA, Activision etc.? Zal zoiezo wel een PSN kaart van 20 euro kopen zodra de store online is. DLC kopen doe ik nooit, maar het enige spel wat ik echt 'mis' (al is het niet dramatisch), is BC2 dus dat wordt Vietnam als DLC downloaden.
Verwijderd
Ik hoop dat we morgen kunnen gamen, zou fantastisch zijn!
Las net onderstaand bericht, http://www.next-gen.biz/news/psn-outage-begins-to-hit-retail verbaast me niet zoveel. Ken al 3 mensen die nu hun ps3 hebben verkocht en een xbox namen.
Was ook mijn idee, ik heb dat ding puur voor online, en nu kan ik er niks mee. Op voetbalwedstrijden streamen na dan:D
Las net onderstaand bericht, http://www.next-gen.biz/news/psn-outage-begins-to-hit-retail verbaast me niet zoveel. Ken al 3 mensen die nu hun ps3 hebben verkocht en een xbox namen.
Was ook mijn idee, ik heb dat ding puur voor online, en nu kan ik er niks mee. Op voetbalwedstrijden streamen na dan:D
Verwijderd
True maar goed Sony als arrogant bedrijf komt nu mooi op de koffie naja jammer voor de gebruikers.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:53:
Ik hoop dat we morgen kunnen gamen, zou fantastisch zijn!
Bedrijven als Microsoft gaan gelukkig wel iets beter om met de vertrouwde klantgegevens
Ik heb btw beide systemen, maar bedrijf als Sony als nieuwe klant zou ik dan abosluut kiezen voor de 360. Luisteren doet Sony zeer slecht en hoe meer mensen Sony

Verwijderd
Microsoft is ook aardig arrogant hoor:P denk misschien nog wel erger dan Sony.
Maar wel mee eens dat er heel veel schade is geleden.
Denk zeker wel in de honderden miljoenen. zo niet in die miljard....
Denk dat ze echt moeten uitpakken met deze update(Cross chat bijvoorbeeld)
En vooral in de toekomst met de PS4.
Verwijderd
Microsoft is natuurlijk ook een commercieel bedrijf, maar kijk naar Sony.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:34:
Ze ontnemen de other os functionaliteit.
Indirect gevolg jailbreak indirect gevolg voor de non jailbreakende klant. Ik mag als non casual gamer vrij vaak mijn systeem updaten ivm toegang to psn oid.
Vervolgens hoor je niet hoe slecht het netwerk is opgezet en dat het bedrijf hier op de hoogte van was

Ik hoop straks dat Sony een andere alternatieve betalingsmethode gaat aanbieden, aangezien ik mijn nieuwe cc niet aan Sony doorgeef. Dan zou ik graag concreet willen weten wat voor systemen, iedergeval de gedachtegang achter de beveiliging. Uiteindelijk deze schade miljarden worden weer op de klanten doorberekend op een slikse manier Sony kennende.
Verwijderd
Je heb toch prepaid cards:PVerwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:44:
[...]
Microsoft is natuurlijk ook een commercieel bedrijf, maar kijk naar Sony.
Ze ontnemen de other os functionaliteit.
Indirect gevolg jailbreak indirect gevolg voor de non jailbreakende klant. Ik mag als non casual gamer vrij vaak mijn systeem updaten ivm toegang to psn oid.
Vervolgens hoor je niet hoe slecht het netwerk is opgezet en dat het bedrijf hier op de hoogte van was![]()
Ik hoop straks dat Sony een andere alternatieve betalingsmethode gaat aanbieden, aangezien ik mijn nieuwe cc niet aan Sony doorgeef. Dan zou ik graag concreet willen weten wat voor systemen, iedergeval de gedachtegang achter de beveiliging. Uiteindelijk deze schade miljarden worden weer op de klanten doorberekend op een slikse manier Sony kennende.
Als je die on-line besteld via een site en dan betaald met bijvoorbeeld ideal. heb je binnen 1 minuut de code in je postvak en heb je geld erop staan
dus die manier is er al.
Verwijderd
Okay is idd een betere alternatief dan maar simpelweg een cc invoerenVerwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:51:
[...]
Je heb toch prepaid cards:P![]()
![]()
![]()
Als je die on-line besteld via een site en dan betaald met bijvoorbeeld ideal. heb je binnen 1 minuut de code in je postvak en heb je geld erop staan![]()
dus die manier is er al.
Verder zeer content met de ps3 alleen wat minder met het bedrijf erachter
Nou vanavond maar eens het kabeltje erin pluggen
Maar ga er maar niet vanuit, ben alweer een film aant binnentrekken voor het geval dat...
Dat zijn waarschijnlijk de interne testers van Sony die online zijn (aangezien ze al in de testfase zaten). Zie ook deze tweet van het NL Playstation account.delaitinho schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:00:
Nou vanavond maar eens het kabeltje erin pluggenBAM!
Maar ga er maar niet vanuit, ben alweer een film aant binnentrekken voor het geval dat...
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
Verwijderd
Zou toch echt niet meer lang kunnen duren dan?
Morgenavond ofzo denk ik dan.
Agh heb voor de zekerheid mocht het nog niet on-line komen iets anders gekocht om de tijd de doden(Scrubs seizoenen 1,2,3,4,5,6,7,8,9)
Agh heb voor de zekerheid mocht het nog niet on-line komen iets anders gekocht om de tijd de doden(Scrubs seizoenen 1,2,3,4,5,6,7,8,9)
Verwijderd
ik raad je aan alleen seizoen 1t/m8 te kijken, 9 valt tegenVerwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:24:
Zou toch echt niet meer lang kunnen duren dan?
Agh heb voor de zekerheid mocht het nog niet on-line komen iets anders gekocht om de tijd de doden(Scrubs seizoenen 1,2,3,4,5,6,7,8,9)![]()
ontopic: er gaan iedere 2 dagen wel geruchten dat het "morgen" online komt, dat testen is natuurlijk wel een teken dat het de goede kant op gaat maar is nog geen bevestiging.
Het enigste verschil tussen die bedrijven is, dat sony otherOS in het begin aanbood. En later introk.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:34:
En daarmee main target van linux hackers en crackers werd.
Een soort jihad.
Dus wie is het meest evil company geen idee.
Maar de grote fout is eigen dat ze dat otherOS aanboden.
En het schrappen flink onderschat hadden.
Dat PSN lek is zal door die hack intensie snel problemen opleveren.
Xbox live heefd blijkbaar die hack intensiteit niet en ook die linux jihad niet.
Hoe het met de gaten zit.
Ik denk dat MS ook even een check heefd gedaan of ze het ook op orde hebben.
Gezien de gevolgen.
Ik heb geen problemen met sony, soms gaat het mis.
Maar de evil zijn die crackers en hackers.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
No worky worky yet...
krijg vrij snel de melding under maintanence
krijg vrij snel de melding under maintanence
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Zal wat worden als PSN online is en half Europa probeert online te komen
Iedereen die z'n wachtwoord moet wijzigen en 2 gratis games gaat downloaden.
En massaal alle trophies synchroniseren die ze uit verveling gehaald hebben
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Misschien ben ik een van de weinige, maar ik heb helemaal geen trophies gehaald in de tussentijd 
Eigenlijk heb ik m'n PS3 alleen gebruikt om films te kijken...
Eigenlijk heb ik m'n PS3 alleen gebruikt om films te kijken...
Ik neem aan dat je die games in het begin nog niet knut downloaden omdat er anders dikke lag zal ontstaan. Die lag zal evengoed onstaan omdat iedereen PSN moet update etc.Dj-sannieboy schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:32:
Zal wat worden als PSN online is en half Europa probeert online te komenIedereen die z'n wachtwoord moet wijzigen en 2 gratis games gaat downloaden.
Even een andere vraag. Ik ben een aantal dagen verhuisd. Nu wil ik kijken of mijn draadloze netwerk wel werkt icm mijn PS3. Kan ik dit al van tevoeren testen zondat dat PSN online is? Of kan de PS3 ook geen verbinding maken met mijn netwerk?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Naja iedereen moet verplicht een firmware update downloaden, dus dat zal wel lekker snel gaan.Oxigeon schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:43:
[...]
Ik neem aan dat je die games in het begin nog niet knut downloaden omdat er anders dikke lag zal ontstaan. Die lag zal evengoed onstaan omdat iedereen PSN moet update etc.
Even een andere vraag. Ik ben een aantal dagen verhuisd. Nu wil ik kijken of mijn draadloze netwerk wel werkt icm mijn PS3. Kan ik dit al van tevoeren testen zondat dat PSN online is? Of kan de PS3 ook geen verbinding maken met mijn netwerk?

Je kunt gewoon je verbinding instellen en testen. Bij de test zal de PS3 alleen aangeven dat hij geen verbinding met PSN kan maken.
Ja, dat kan gewoon. Je kunt zonder verbinding te hebben met PSN wel gewoon de internetbrowser van de PS3 gebruiken.Oxigeon schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:43:
[...]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Hartelijk dank voor beide reacties. Ik zal eht vanavond dan eens even proberen
. Dan zie ik als ik de PS3 online komt vanzelf ook wel dat hij verbinding maakt
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Makkelijker nog: gewoon je verbinding testen via de settings.Voxalizer schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:48:
[...]
Ja, dat kan gewoon. Je kunt zonder verbinding te hebben met PSN wel gewoon de internetbrowser van de PS3 gebruiken.
Verwijderd
And so it Continues
Niet alleen Sony heeft last van hackers. Een splintergroep van Anonymous heeft de website van Deus Ex en Eidos gehackt. Zij hebben hierbij gegevens van 80.000 gebruikers weten te bemachtigen en misschien zelfs de sourcecode van Deus Ex.
In de logfiles van chatruimtes is te lezen dat de groep de 'src' wil vrijgeven, waarbij ze waarschijnlijk doelen op de sourcecode van Deus Ex. De aanval vond plaats op woensdag waarbij de hackers naast de gegevens van de gebruikers ook 9000 CV's hebben bemachtigd
Niet alleen Sony heeft last van hackers. Een splintergroep van Anonymous heeft de website van Deus Ex en Eidos gehackt. Zij hebben hierbij gegevens van 80.000 gebruikers weten te bemachtigen en misschien zelfs de sourcecode van Deus Ex.
In de logfiles van chatruimtes is te lezen dat de groep de 'src' wil vrijgeven, waarbij ze waarschijnlijk doelen op de sourcecode van Deus Ex. De aanval vond plaats op woensdag waarbij de hackers naast de gegevens van de gebruikers ook 9000 CV's hebben bemachtigd
De echte sourcecode zal niet op de webservers staan, als ze die hebben is dus meer gehacked dan alleen een website. Maar dit is wat voor een ander topic, niet voor het PSN topic.
Developer network zou alvast terug zijn.... toch weer een klein stapje in de goede richting
bron; http://www.gamepro.com/ar...ne-full-network-back-soon
bron; http://www.gamepro.com/ar...ne-full-network-back-soon
Sorki#2242
Verwijderd
Dat is een goed teken, maar wat is er van waar?
Maar goed ik heb gedult black ops doet het prima op xbox
Maar goed ik heb gedult black ops doet het prima op xbox
Moet wel zeggen dat ik deze avond ineens veel meer lees dat het vandaag of morgen online gaat komen. Ben beniewd of ook maar 1 van deze geruchten waar is.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Gewoon uitgaan van het ergste..... dan kan het alleen maar meevallen.
Al doe ik dat dus al weken.... en moet toch zeggen dat ik nu toch echt wel heel erg veel zin heb om online te knallen.....
Fingers crossed
Al doe ik dat dus al weken.... en moet toch zeggen dat ik nu toch echt wel heel erg veel zin heb om online te knallen.....
Fingers crossed
Stand Alone Agent (GITS SAC)
Ben benieuwd dan!
Dat zie je ook gewoon ook de PS site: http://nl.playstation.com/psn/Mon0lith schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:22:
handige site om te weten wanneer psn weer online is
http://www.ispsnup.co.uk/
Jah dat zag ik later dus ookThe Inquisitor schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:04:
Dat zie je ook gewoon ook de PS site: http://nl.playstation.com/psn/

PSN: Von_Smallhausn
Ik zie het eigenlijk nog best wel gebeuren dat morgen of overmorgen PSN weer online is. Niet heel erg waarschijnlijk, maar de kans ervoor zie ik wel.
Verder gok ik erop dat het volgende week wel weer online zal zijn.
Dat het PSN developers netwerk weer online zou zijn is een goed teken. Vergeet niet dat ze al aan het testen waren met het netwerk, en dat de laatste dagen er ook weer nieuwe highscores bij games als Killzone 3 kwamen. Het kan echt niet meer te lang duren...
Verder gok ik erop dat het volgende week wel weer online zal zijn.
Dat het PSN developers netwerk weer online zou zijn is een goed teken. Vergeet niet dat ze al aan het testen waren met het netwerk, en dat de laatste dagen er ook weer nieuwe highscores bij games als Killzone 3 kwamen. Het kan echt niet meer te lang duren...
Weten jullie wat het is, je kan het ook van de goede kant bekijken. Ik zelf heb bijvoorbeeld een hekel aan digitale downloads (hetzij via Steam hetzij via PSN) dus het naar de winkel fietsen, doosje kopen, doosje openmaken en door boekje bladeren etc zullen we zo nog wel even houden
Maar er is wel een verschil van steam en PSN (weet niet hoe het precies bij PSN is)BFmango schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:40:
Weten jullie wat het is, je kan het ook van de goede kant bekijken. Ik zelf heb bijvoorbeeld een hekel aan digitale downloads (hetzij via Steam hetzij via PSN) dus het naar de winkel fietsen, doosje kopen, doosje openmaken en door boekje bladeren etc zullen we zo nog wel even houden
Steam heeft een offline modus, elk spel kan je ook offline spelen zonder internet of steam
PSN heeft ook een offline modus. Ik heb de afgelopen heerlijk gespeeld met Assassin's Creed 2 gedownload bij PSN vlak voor het offline ging.
Verder heb ik juist een hekel aan doosjes. Ze raken kwijt, er komen krassen op. Geef mij maar een digitale download.
Verder heb ik juist een hekel aan doosjes. Ze raken kwijt, er komen krassen op. Geef mij maar een digitale download.
Verwijderd
Ook zo zat van PS3 en PSN? Scoor nu supercheap een Xbox 360 Slim 250GB voor 211 euro bij #Winkelnaam - Winkellink
Ik vond dit wel een grappige advertentie.
PS ik heb express de winkelnaam en link weggelaten.
Verwijderd
Ik vind em misleidend. Je kunt dan nog niet heel veel, want je moet nog een abo kopen om online te kunnen spelen en je hebt nog geen spel....Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:45:
Ook zo zat van PS3 en PSN? Scoor nu supercheap een Xbox 360 Slim 250GB voor 211 euro bij #Winkelnaam - Winkellink
Je hebt er altijd zeikerds bij. Jammer dat je opmerking nergens op slaat want er staat nergens dat het een volledig pakket is om online te kunnen gamen, er staat simpel dat als je genoeg hebt van de PS3 en PSN er een alternatief is. edit: je een xbox kunt kopen. Er staat nergens vermeld dat het vervanging is en ook als je Xbox vervangt door brood of fiets klopt de tekst nog.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:31:
[...]
Ik vind em misleidend. Je kunt dan nog niet heel veel, want je moet nog een abo kopen om online te kunnen spelen en je hebt nog geen spel....
Ik kan het reclame maken over de rug van een concurrent overigens niet erg waarderen want dan ga je uit van de zwakte van de tegenstander ipv je eigen sterktes maar goed hier heeft Microsoft natuurlijk niets mee te maken.Ook zo zat van PS3 en PSN? Scoor nu supercheap een fiets voor 211 euro bij #Winkelnaam - Winkellink
[ Voor 15% gewijzigd door Kluutmaran op 14-05-2011 18:33 ]
Hoopte eigenlijk dat de PS3's nu wat in prijs zouden zakken...
Kan ik ipv de dikke 60G een kleintje kopen
*Hij doet het nog wel, klop klop*
[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 14-05-2011 17:03 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Jammer dat je het zelf dan wederom verkeerd zegt. Die Xbox is dus geen alternatief voor je ps3 EN psn, hooguit voor je ps3, maar dan is het nog enkel een mager alternatief dat niets meer biedt dan je ps3.Kluutmaran schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:55:
[...]
Je hebt er altijd zeikerds bij. Jammer dat je opmerking nergens op slaat want er staat nergens dat het een volledig pakket is om online te kunnen gamen, er staat simpel dat als je genoeg hebt van de PS3 en PSN er een alternatief is.
Ik kan het reclame maken over de rug van een concurrent overigens niet erg waarderen want dan ga je uit van de zwakte van de tegenstander ipv je eigen sterktes maar goed hier heeft Microsoft natuurlijk niets mee te maken.
Wat is er mis met de 60gb versie?dvdkiwi schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:02:
Hoopte eigenlijk dat de PS3's nu wat in prijs zouden zakken...
Heeft 4x usb,cardreader en ps1/ps2 spellen afspeelbaar.
Vooral die cardreader mis ik uit mijn oude 60GB versie! Zo geniaal om gewoon foto´s met dslr te schieten en dan klik kaartje eruit CF kaart in ps3 en foto´s bekijken!WIETJUNK schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:26:
[...]
Wat is er mis met de 60gb versie?
Heeft 4x usb,cardreader en ps1/ps2 spellen afspeelbaar.
Trouwens weet iemand of het nog mogelijk word om uitzending gemist programma´s te bekijken?
Je kan er gewoon een USB kaartlezer aanhangen toch?walletje-w schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:34:
[...]
Vooral die cardreader mis ik uit mijn oude 60GB versie! Zo geniaal om gewoon foto´s met dslr te schieten en dan klik kaartje eruit CF kaart in ps3 en foto´s bekijken!
Trouwens weet iemand of het nog mogelijk word om uitzending gemist programma´s te bekijken?
Is er al iets bekent over wanneer PSN online gaat?
Verwijderd
denk je niet dat het hier zou staan als dat het geval was?Rdeurloo schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 22:29:
Is er al iets bekent over wanneer PSN online gaat?
Klopt, maar dat het zo ingebouwd was stond gewoon erg netjes, een usb ding laat je niet non stop liggen dus werkt dat minder lekker. Alleen zie ik nu is dit wel een beetje offtopicKluutmaran schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 22:05:
[...]
Je kan er gewoon een USB kaartlezer aanhangen toch?
hmm 3.61 update staat klaar als je je ps3 nu aanzet, is nu aan het downloaden hier..
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
Heb mijn eerste disconnect al te pakken rond de 20%. De servers trekken het niet helemaal volgens mij
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
Verwijderd
Klaar met instal. moet ik nu gaan wachten op een mail?
Wat moet ik nu doen om mij password te gaan veranderen
Volgens mij gewoon wachten tot het het weer doet, en dan via de ps3 na de eerste inlogpogingVerwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 01:30:
Klaar met instal. moet ik nu gaan wachten op een mail?
Verwijderd
Als ik mij probeer aan te melden krijg zegt die nog gewoon ''onderhoud''.Kettrick schreef op zondag 15 mei 2011 @ 01:32:
[...]
Volgens mij gewoon wachten tot het het weer doet, en dan via de ps3 na de eerste inlogpoging.
Hopelijk kunne wij dit weekend eindelijk weer beginnen!
Maar krijg ik die mail dan pas als PSN officieel online is?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 01:49 ]
Verwijderd
Vandaar ook "wachten tot hij het doet"Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 01:37:
[...]
Als ik mij probeer aan te melden krijg zegt die dat nog gewoon ''onderhoud''.
hopelijk kunne wij dit weekend eindelijk weer beginnen!
Oh yeah, grote stap dichterbij dus! Verwacht vandaag of morgen online
Het is bedoening, niet bedoeling
http://nl.playstation.com...n-Network-gaan-van-start/Voordat je PlayStation Network weer gaat gebruiken...
Bij het herstel van PSN hebben we een veiligheidsmaatregel geïntroduceerd, wat inhoudt dat je het wachtwoord van je PlayStation Network-account moet wijzigen alvorens je PSN weer kunt gebruiken.
Als je een PlayStation 3-systeem hebt, kun je dit doen door update 3.61 van de systeemsoftware uit te voeren en je vervolgens via het XMB™ (XrossMediaBar)-menu bij PlayStation Network aan te melden. Ga voor meer informatie naar eu.playstation.com/ps3/support/system-software.
Komende tijd F5-en op webpagina die nog niet bestaat! Ik wil mijn 2 games...
Het bedrijf zal alle klanten die bij de PlayStation Network- en Qriocity-accountservices zijn geregistreerd een 'Welcome Back'-pakket aanbieden.
Meer informatie over dit programma kun je binnenkort vinden op eu.playstation.com/welcomeback.
[ Voor 21% gewijzigd door Oekol op 15-05-2011 01:54 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
http://blog.eu.playstatio...rk-relaunch-announcement/“Sony Computer Entertainment (SCE) and Sony Network Entertainment International (SNEI, the company) will today begin a phased restoration by region of PlayStation Network and Qriocity services. The phased restoration will be on a country by country basis beginning in the Americas, Europe, Australia, New Zealand and the Middle East.
The first phase of restored services for North America and Europe will include:
Sign-in for PlayStation Network and Qriocity services, including the resetting of passwords.
Restoration of online gameplay across PlayStation 3 and PSP.
Playback rental video content, if within rental period, of PlayStation Store Video Store on PS3, PSP and Media Go.
Q Music Unlimited, for current subscribers, on PS3 and PC.
Access to third party services such as VidZone and MUBI.
‘Friends’ category on PS3, including Friends List, Chat Functionality, Trophy Comparison, etc.
PlayStation Home.”
http://blog.eu.playstatio...n-restoration-begins-now/
w000tPlease note that these services will take a bit of time to be turned on and rolled out to the whole region. The process has begun and some countries are being turned on now, so please be patient as we reach you.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Denk dat PSN er in de ochtend/middag wel weer is.
Nu krijg ik namelijk maintenance
Nu krijg ik namelijk maintenance
PSN: MGFlexican.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Let op:
~~~[html]Dit topic heeft een recordaantal posts waarin vragen worden gesteld die allang beantwoord zijn. Ook informatie wordt dubbel of driedubbel gepost.
Voordat je iets post, kijk eerst even of het al bekend is.~~~[/html]
~~~[html]Dit topic heeft een recordaantal posts waarin vragen worden gesteld die allang beantwoord zijn. Ook informatie wordt dubbel of driedubbel gepost.
Voordat je iets post, kijk eerst even of het al bekend is.~~~[/html]