De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.158 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33
CodeCaster schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:26:
System load komt niet boven de 20% (van 2,8 GHz), geheugengebruik staat wat hoog maar niet kritiek op 90% (van 1 GB), dus maar eens even kijken wat er op het netwerk gebeurt.
90% zou er toch op wijzen dat het systeem aan het swappen gaat, en als er iets is dat je PC langzaam maakt is het wel swappen (lees: een trage HD). Advies: Verdubbel / verviervoudig het geheugen.
Ik weet haast wel zeker dat het met je geheugen te maken heeft. Sharepoint kennende swapt je server zich een ongeluk. (ook op 90%). 1 gig is gewoon te weinig Timer jobs etc kunnen al genoeg ellende wat dat betreft veroorzaken. (Wat dacht je bijv. van het indexeren van alle documenten)

een 1 gig reepje zou denk ik al wonderen doen.
Een SharePoint server met maar 1GB geheugen? Lijkt me wat karig eerlijk gezegd. Iedere willekeurige workstation / laptop etc. draait tegenwoordig toch al met minimaal 2GB geheugen, een server met maar 1GB geheugen is érg 2007 Zelfs mijn virtuele dev-servers hebben minstens 2GB geheugen.
Inderdaad eens met de rest.
Een Sharepoint 2007 productie machine moet minstens 2GB hebben. WSS3.0 zou nog op 1GB kunnen draaien, maar waarom zou je dat willen? Zelfs netbooks hebben tegenwoordig al meer.
Leuke link welke ik altijd gebruik bij samenstellen van een Sharepoint server: http://geekswithblogs.net...ve/2007/10/17/116101.aspx
Hier hebben ze wel wat veel geheugen in de systemen, maar zelfs al gaat de klant/manager akkoord met de helft, dan weet ik dat ik goed kan werken en de klant denkt dat hij iets heeft bespaard.

90% is inderdaad omdat hij het niet vol krijgt. Als je haar disk i/o gaat kijken zul je zien dat hij continu bezig is. M'n VM's hebben al sinds 2008 minstens zo'n 2GB intern geheugen, anders kun je niets. Gelukkig kan ik ze tegenwoordig 6GB toewijzen, zodat ik niet continu hoef te wachten, GoTten, bloggen, nieuws lezen, etc.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Bij Apple zijn ze ook nerdy :+

*edit: Linkje in de url tags doet het niet, dan maar zo.
http://maps.google.com/ma...pn=0.007175,0.010643&z=17

[ Voor 17% gewijzigd door TJHeuvel op 18-01-2011 15:23 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:58
CyCloneNL schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:20:

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CyCloneNL schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:20:

Quotes gebruiken. Waarom snapt echt niemand hier hoe UBB tags werken op GoT?! Zeker van devschuurders had ik beter verwacht, 't is net HTML :P

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 18-01-2011 16:23 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:21:
[...]
Quotes gebruiken. Waarom snapt echt niemand hier hoe UBB tags werken op GoT?! Zeker van devschuurders had ik beter verwacht, 't is net HTML :P
Uhh, bah HTML :X

:+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:59

Matis

Rubber Rocket

Documentatie lezen, nah :+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaaaaa een nieuwe baan :) :) leuke projecten in het vooruitzicht dus dat gaat helemaal goed komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
[...]

Ik ken niet veel sites waarbij je quotes in BBCode arguments kunt gebruiken, behalve deze op GoT.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gamebuster schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:09:
[...]

Ik ken niet veel sites waarbij je quotes in BBCode arguments kunt gebruiken
We gebruiken dan ook niet (echt) BBCode en we hebben prima documentatie (ook te vinden in 't top menu onder Forum->FAQs->UBB-Codes voor uw convenience ;) ). En als je de knopjes gebruikt (in dit geval Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/link.gif) dan worden de quotes zelfs al meteen voor je gebruikt :)

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 18-01-2011 19:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
http://inetcore.com/project/ipv4ec/index_en.html

Over 20 dagen vergaat het internet :o

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 18-01-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:09:
[...]

Ik ken niet veel sites waarbij je quotes in BBCode arguments kunt gebruiken, behalve deze op GoT.
[url=...]tekst[/url] is anders vrij standaard UBB syntax :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
.oisyn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:45:
[...]

[url=...]tekst[/url] is anders vrij standaard UBB syntax :)
dat wel, maar dat je er quotes omheen kunt gebruiken ken ik alleen van tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Gamebuster schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:49:
[...]

dat wel, maar dat je er quotes omheen kunt gebruiken ken ik alleen van tweakers.net
Of iedere andere site met React ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of oxygen :P

vbulletin ondersteunt het ook, en het zal me niet verbazen als phpBB het ook kan.

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 18-01-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
React? Wasda? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:(
TomTom liep al een tijdje achter met updates qua kaarten en vooral alles in/om E'hoven is ellende en laat ik daar nou vaak komen. Goed, TomTom Home dinges geïnstalleerd:

TomTomHome: "Hey, er zijn nieuwe maps, wil je ze updaten?"
Me: Tuurlijk wil ik dat
TomTomHome: "Prima, kost je ~€75"
Me: :| Had al zo'n vermoeden. Maar goed, f*ck it, geen zin om met allerlei hacks en andere meuk aan de slag te moeten; alleen de tijd al die 't me kost dat allemaal uit te puzzelen is me die €75 waard en daarbij is 't wel zo netjes zo. Dus go ahead. *tippety tip* Paypal *tippety tip*
TomTomHome: "Thanks voor je betaling"... "Oh, maar wat zie ik nu? Ja zeg, die kaarten gaan niet passen op je XL. Zet er maar een ander SD kaartje in!"
Me: Prima. Heb hier nog een 16Gb kaartje liggen
TomTom XL: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UiRPdT3TBeLDhxSOOxWIKIXi/full.gif Welk SD kaart slot :?

Fijn :(
Nu mag ik van TomTomHome kiezen welke "deelkaart" (Noord Europa, West Europa, Zuid Europa, Oost europa blabla) ik wil hebben. Maar daar heb ik niet voor betaald, bastards!

Nu eens uitpuzzelen of 't wissen van de shitload aan voices (af fabriek) wat scheelt en of ik dan alsnog de rest kan installeren of dat ik op een andere manier waar krijg voor mijn geld. En anders morgen maar eens in de telefoon klimmen...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bJOemk3847Ak405QzGk40SNT/thumb.png

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 18-01-2011 23:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
Het trieste vind ik dan nog dat blijkbaar ook de documentatie verkeerd is, aangezien er staat dat er minimaal 2GB ruimte nodig is, wat je dus blijkbaar hebt. Ook wordt je de mogelijkheid aangeboden alles aan te schaffen terwijl je daar niet eens de ruimte voor hebt, erg klantvriendelijk ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Die deelkaarten heb ik ook op mijn XL 1GB. Per saldo betekent het dat je moet kiezen welk stukje Europa je mist: iets van UK/Ierland, Scandinavië, Spanje/Portugal, nog iets. In ruil daarvoor heb je kaarten met meer detail. Voor mij was het ook even een WTF momentje toen ik een kaart-update kreeg, maar in de praktijk maakt het geen zak uit. De kans dat ik op 1 trip in 2 uithoeken van Europa kom die toevallig niet samen op de kaart passen is nihil.

/edit: na bekijken van je screenshot ligt het bij jou wellicht anders.. gooi die 900MB aan meuk er eens af en probeer het nog een keer :P

[ Voor 11% gewijzigd door Haan op 19-01-2011 08:33 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10 10:57

defcon84

Multipass?

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:00:
jaaaaa een nieuwe baan :) :) leuke projecten in het vooruitzicht dus dat gaat helemaal goed komen
proficiat!!! *O* *O*
Ik vind zowiezo 75 euries teveel voor een nieuwe kaart, waar maar een paar aanpassingen op zijn,
en heel dat gedoe in Eindhoven ken je ondertussen toch wel vanbuiten :)
gewoon onthouden: waar je vroeger links moest, moet nu rechts :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-10 14:24
Haan schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:31:
[...]

Die deelkaarten heb ik ook op mijn XL 1GB. Per saldo betekent het dat je moet kiezen welk stukje Europa je mist: iets van UK/Ierland, Scandinavië, Spanje/Portugal, nog iets. In ruil daarvoor heb je kaarten met meer detail. Voor mij was het ook even een WTF momentje toen ik een kaart-update kreeg, maar in de praktijk maakt het geen zak uit. De kans dat ik op 1 trip in 2 uithoeken van Europa kom die toevallig niet samen op de kaart passen is nihil.

/edit: na bekijken van je screenshot ligt het bij jou wellicht anders.. gooi die 900MB aan meuk er eens af en probeer het nog een keer :P
Inderdaad, 900MB is best veel. Is het mogelijk dat er nog een oude kaart van West-Europa op staat of zo? De oude kaart die ik op mijn TomTom 710 heb staan is zo ongeveer 900MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me een voorbeeld geven van een Euclidische relatie? M'n gevoel zegt dat ze behoorlijk veel op een transitieve(a < b < , dan: a < c ) relatie lijkt. Maar daar tegenover staat: a < b, a < c, dan: b < c hoeft natuurlijk niet altijd waar te zijn, want ik mis het symmetrische aspect a (logisch met <, maar ter illustratie).
De Nederlandse wiki bestaat, nog, niet en de Engelse biedt te weinig uitleg. Iemand hier die er misschien iets meer over kan vertellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 07:59

Matis

Rubber Rocket

RobIII schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:11:
Me: :| Had al zo'n vermoeden. Maar goed, f*ck it, geen zin om met allerlei hacks en andere meuk aan de slag te moeten; alleen de tijd al die 't me kost dat allemaal uit te puzzelen is me die €75 waard en daarbij is 't wel zo netjes zo. Dus go ahead. *tippety tip* Paypal *tippety tip*
No way dat dat veel werk is :+

Er is one-app-that-does-it-all :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Haan schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:31:
Die 900Mb is 830 Mb voor 1 kaart en de rest is wat voices en andere meuk. Ik heb de kaart verwijderd maar ik kan dan nog steeds maar kiezen voor een deelkaart... :?
Ik heb 'm nu niet bij de hand en to be honest de puf er niet voor om er veel tijd in de steken; van 't weekend eens mee stoeien.

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 19-01-2011 10:02 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

RobIII schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:01:
[...]

Die 900Mb is 830 Mb voor 1 kaart en de rest is wat voices en andere meuk. Ik heb de kaart verwijderd maar ik kan dan nog steeds maar kiezen voor een deelkaart... :?
Ik heb 'm nu niet bij de hand en to be honest de puf er niet voor om er veel tijd in de steken; van 't weekend eens mee stoeien.
En anders is er altijd nog [TomTom] Het TomTom XL topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ctor, de Euclidische relatie is gedefinieerd als VxVyVz((xRy ^ xRz)->yRz).

Dus als je hebt wRv en wRu, dan volgt daaruit dat vRu en uRv. Anders gezegd: alle werelden (wereld == w,v,u etc.) waar de wereld w naar verwijst, verwijzen ook naar elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10 17:59
Otherside1982 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:02:
[...]

Inderdaad, 900MB is best veel. Is het mogelijk dat er nog een oude kaart van West-Europa op staat of zo? De oude kaart die ik op mijn TomTom 710 heb staan is zo ongeveer 900MB.
Ach, mijn Via Live 120 kreeg laatst een update van > 3GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

interessante site:
http://www.ifitweremyhome.com

If The United States were your home instead of Belgium you would...
o.a.
  • have 36.93% more babies
  • make 26.78% more money
edit:
deze is wel heel extreem..
If Belgium were your home instead of Netherlands you would...
  • have a 66% greater chance of being unemployed

[ Voor 30% gewijzigd door defcon84 op 19-01-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Die interface werkt ook behoorlijk omslachtig, maar volgens mij moet het wel gewoon kunnen. Die eerdere screenshot gaf aan dat je 1040 MB aan nieuwe content had, dus als je de oude kaart van 830 MB verwijdert, moet dat echt eenvoudig kunnen passen op je TomTom. En anders moet je weer even een screenie plaatsen van de huidige situatie na het verwijderen van de oude kaart. :)

Maar misschien is het inderdaad slimmer om dat in het betreffende TomTom topic te doen :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobIII schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:11:
Me: Prima. Heb hier nog een 16Gb kaartje liggen
[...]

Cloud schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:24:
Die eerdere screenshot gaf aan dat je 1040 Mb aan nieuwe content had, dus als je de oude kaart van 830 Mb verwijdert, moet dat echt eenvoudig kunnen passen op je TomTom.
Zeg, hou eens op met het symbool voor bits te gebruiken als je bytes bedoelt! ;)

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 19-01-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
defcon84 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:23:
interessante site:
http://www.ifitweremyhome.com

If The United States were your home instead of Belgium you would...
o.a.
  • have 36.93% more babies
  • make 26.78% more money
edit:
deze is wel heel extreem..
If Belgium were your home instead of Netherlands you would...
  • have a 66% greater chance of being unemployed
En op welke gegevens is dat gebaseerd;

If The Netherlands were your home instead of Belgium you would:

- have a 39% better chance of being unemployed
- make 7% more money
- have a 6% greater chance of dying in infancy

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Nu online
En als ik in Frankrijk zou wonen, dan heb ik zeker Aids:

If you were living in france instead of belgium:
- you would be 100% more likely to have aids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"100% more likely" is niet 100% kans. Het betekent dat als de kans eerst 3% was, het nu 6% is.

Maar idd, ik twijfel zeer over de juistheid van die stats. Volgens mij is de werkeloosheid in België, en dan kijk ik voornamelijk naar Wallonië, veel groter dan in NL.
.edit: wacht, ik zie nu pas het tweede deel van de post van defcon84. Dus, elke keer als je verhuist tussen NL en België stijgt je kans dat je werkeloos bent? 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door .oisyn op 19-01-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.oisyn schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:31:
[...]

Zeg, hou eens op met het symbool voor bits te gebruiken als je bytes bedoelt! ;)
Ik haal ze altijd door de war en ging er vanuit dat Rob het wel goed wist! :P

offtopic:
Zal er op letten :>

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-10 14:24
whoami schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:38:
En als ik in Frankrijk zou wonen, dan heb ik zeker Aids:

If you were living in france instead of belgium:
- you would be 100% more likely to have aids.
Ach, da's maar 2 keer zo veel kans als in Belgie toch. Detail info staat erbij: Belgie 0.20% van de bevolking, Frankrijk 0.40% van de bevolking.

Ter vergelijking: Zuid-Afrika

If South Africa were your home instead of Belgium you would...
- be 89.5 times more likely to have HIV/AIDS (ofwel "you would be 8950% more likely to have aids")

Dat is pas een statistiek om even bij stil te staan ;(
.oisyn schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:41:
.edit: wacht, ik zie nu pas het tweede deel van de post van defcon84. Dus, elke keer als je verhuist tussen NL en België stijgt je kans dat je werkeloos bent? 8)7
whoami heeft verkeerde gequote van die website: Je hebt namelijk een betere kans om werk te hebben.
If Netherlands were your home instead of Belgium you would...
have a 39.76% better chance at being employed

[ Voor 33% gewijzigd door Otherside1982 op 19-01-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Best logisch toch, als je verhuist naar ander land moet je daar weer nieuw werk zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

euhm nee..?

100->150 = +50%
150->100 = -33%

maar ja ik twijfel wel aan de juistheid van sommige gegevens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Euhm ja?

If Belgium were your home instead of Netherlands you would have a 66% greater chance of being unemployed
If The Netherlands were your home instead of Belgium you would have a 39% better chance of being unemployed

Ik ga er maar even vanuit dat "greater" en "better" hetzelfde betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

If Belgium were your home instead of Netherlands you would have a 66% greater chance of being unemployed
If Netherlands were your home instead of Belgium you would have a 39.76% better chance at being employed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik quotete alleen maar wat jullie zeiden. Ik heb de site zelf niet geverifieerd. Dus wat whoami zei klopte niet?

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 19-01-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

ah nee idd niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 20:47
Aparte stelling net gehoord van een lector: een GUI designen met een designer (als in drag & drop (gedeeltelijk)) is onprofessioneel; alle pro's typen handmatig alle code en doen geen preview. Lijkt me toch nogal sterk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ligt er aan, als ik snel een mockup wil maken van iets, dan doe ik het in de designer.
Als ik een 'echte' applicatie maak, dan doe ik het vaak wel in de xaml/html/xml/whateva.
Met winforms sleepte ik echter wel altijd alles op de form.
Is kwestie van persoonlijke smaak volgens mij. Het is natuurlijk wel zo dat je (vaak) veel preciezer kunt werken in de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Styxxy schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:28:
Aparte stelling net gehoord van een lector: een GUI designen met een designer (als in drag & drop (gedeeltelijk)) is onprofessioneel; alle pro's typen handmatig alle code en doen geen preview. Lijkt me toch nogal sterk hoor.
Dat is inderdaad een tamelijk overdreven stelling. En daarbij, wat is een 'pro' in de ogen van die lector dan wel niet? En wat voor GUI bedoelt hij? Mijn web-GUI's (html) maak ik inderdaad zonder designer, maar Winforms applicaties sleur ik wel degelijk in elkaar. WPF is misschien een ander verhaal, maar werk ik niet zo vaak mee.

Ik heb een beetje het idee dat dat een stelling van vroeger is, toen IDE's nog ongelooflijk veel overbodige code genereerden bij het maken van een user interface. Dat is tegenwoordig (in elk geval in Visual Studio) echt wel anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lol wat een mafkees.
Jan_V schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:34:
Het is natuurlijk wel zo dat je (vaak) veel preciezer kunt werken in de code.
Ik tweak mijn XAML ook in code. De stelling was echter: "alle pro's typen handmatig alle code en doen geen preview". Als ik mijn XAML tweak, dan zie ik dat direct terug in de designer. Controls sleur ik er gewoon op en de meeste properties stel ik in via de designer (ik ga ook echt niet uit zitten vogelen hoe ik een gradient of een transform in moet stellen met XAML)

[ Voor 93% gewijzigd door .oisyn op 19-01-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Het gaat over een Qt applicatie, waarbij we dus de layout allemaal moeten typen en alle controls moeten aanmaken en toewijzen (en eventueel ook eigenschappen moeten aanpassen). Maar ja, hij was dan ook eerst een half uur bezig met een mockup te tekenen en alle correcte waardes te berekenen op de overhead projector. Ach ja, de lector geeft punten dus we moeten ons dan maar aanpassen aan zijn gewoontes.

Overigens ben ik wel erg te spreken over het Qt framework :), zitten wel wat aangename dingetjes in (en dan voornamelijk GUI gerelateerd). Enkel is het builden niet altijd zo snel :X .
.oisyn schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:35:
Ik tweak mijn XAML ook in code. De stelling was echter: "alle pro's typen handmatig alle code en doen geen preview". Als ik mijn XAML tweak, dan zie ik dat direct terug in de designer. Controls sleur ik er gewoon op en de meeste properties stel ik in via de designer (ik ga ook echt niet uit zitten vogelen hoe ik een gradient of een transform in moet stellen met XAML)
Inderdaad :), het grove werk doe ik liever via sleur en pleur. Het fine tunen doe ik dan wel in code.

[ Voor 33% gewijzigd door Styxxy op 19-01-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 15:58

CodeIT

Code IT

Mijn xaml staat ook altijd in splitview open. Ik werk wel liever met Blend dat met de designer van VS2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Blend is lekker snel om mee te werken, wat wel irritant is dat als je een Grid hebt en je sleept er een control in, dat Blend gelijk het control een margin geeft inplaats het control te 'snappen' in het juiste vak van het Grid.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Dus je bent pro als je geen gebruik maakt van tools om je werk makkelijker te maken? Beetje onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10 17:59
Misschien is die man daarom nu ook wel lector :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Tegenstelling: Een developer die niet met een RAD-tool overweg kan zou je moeten ontslaan omdat hij veel minder productief is.

Oftewel: complete larie. Het enige wat je zou kunnen stellen is dat mensen die niet naar de gegenereerde code kijken onprofessioneel zijn.

Saxion hogescholen of aanverwanten toevallig? Destijds was ook 90% van wat er 'les' gaf gewoon mislukt in het bedrijfsleven.

[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 19-01-2011 14:19 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
Een klasgenoot van mij deed hetzelfde... Maar die vond ook dat alle forms in één klasse OO was, dus wat de waarde daarvan was 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Gamebuster schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:11:
[...]
Dus je bent pro als je geen gebruik maakt van tools om je werk makkelijker te maken? Beetje onzin...
Dezelfde brave man vindt ook dat je niet mag copy-pasten (leidt te vaak naar fouten, dus niet doen). Hij heeft wel gelijk, maar c&p moet je met verstand doen en niet blindelings doen. Zo was hij 30 regels aan het typen (letter voor letter, ctrl+space gebruikt hij ook niet al te vaak) terwijl ik bijna instant klaar was.
jip_86 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:17:
Misschien is die man daarom nu ook wel lector :+
Nu ja, ik wil mijn lector niet gaan zwart maken, het is wel een man met kennis van zaken. Hij weet echt wel hoe C/C++ in elkaar zit. Over de kwaliteit van de leerstof kan ik zeker niet klagen (het is enkel die 2 vreemde stellingen dat hij ineemt, waarmee ik het niet bepaald eens ben).

Oja, misschien is hij het niet gewend op met IDE's te werken. Het is dan ook jaren geleden dat hij nog in de bedrijfswereld zat (hij sprak nog o.a. over tijden waarin ze alles eerst op papier voorbereiden, vooraleer ze computertijd kregen :P).
Hydra schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:18:
[...]
Saxion hogescholen of aanverwanten toevallig? Destijds was ook 90% van wat er 'les' gaf gewoon mislukt in het bedrijfsleven.
Ik zit momenteel op een Finse hogeschool (voor enkele maanden, in kader van internationalisering).

[ Voor 5% gewijzigd door Styxxy op 19-01-2011 14:39 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Styxxy schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:38:
Hij weet echt wel hoe C/C++ in elkaar zit.
Nou en? Een taal kennen en kunnen programmeren zijn twee compleet verschillende dingen. Iemand die weet hoe een hamer in elkaar zit kan nog geen kast in elkaar timmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
.oisyn schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:45:
[...]
Nou en? Een taal kennen en kunnen programmeren zijn twee compleet verschillende dingen. Iemand die weet hoe een hamer in elkaar zit kan nog geen kast in elkaar timmeren.
Dat klopt, maar kan wel uitleggen hoe dat je het moet gebruiken ;). Overigens, hij kan wel degelijk programmeren, ik heb enkel de indruk dat hij de huidige tools niet zo goed kan gebruiken. Ach ja, iedereen heeft wel een "vreemde" mening over het een of het andere. Dit is dan ook maar het eerste deel van de cursus Qt.? Het belangrijkste is dus dat je het framework leert kennen (ik heb ook cursus C++ van deze man, maar dat is puur console based).

Ik heb ook een docent die de taal niet zo goed kende en halve waarheden verkocht (over C#). Liever dan een man met soms een vreemde mening maar die wel weet waarover hij praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wil hij wel niet dat je meteen begint met drag 'n drop. Dat lijkt me geen verkeerde instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:32:
Misschien wil hij wel niet dat je meteen begint met drag 'n drop. Dat lijkt me geen verkeerde instelling.
Nee nee, hij had effectief wel gezegd dat "it is much more professional to type it yourself instead of using the design mode".

* Styxxy zucht Veel te lang geen PHP gedaan en dan begin je zaken over het hoofd te zien dat "false == null" true oplevert (die false is dan een var).[/me]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Laatst online: 15-10 19:13
Styxxy schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:24:
[...]

Nee nee, hij had effectief wel gezegd dat "it is much more professional to type it yourself instead of using the design mode".

* Styxxy zucht Veel te lang geen PHP gedaan en dan begin je zaken over het hoofd te zien dat "false == null" true oplevert (die false is dan een var).[/me]
Kan je in PHP wel === gebruiken om ook types te checken, of is dat JS only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
creator1988 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:52:
[...]

Kan je in PHP wel === gebruiken om ook types te checken, of is dat JS only?
=== mag en is vaak beter, want in PHP geldt: "10" == "1e2" (true).

[ Voor 11% gewijzigd door Davio op 19-01-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik hoop ten zeerste dat dat gewoon false geeft.
.edit: en dat is ook zo.

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 19-01-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
code:
1
2
<?php
var_dump("10" == "1e2", "100" == "1e2", "100" === "1e2");
bool(false)
bool(true)
bool(false)

[ Voor 3% gewijzigd door Freeaqingme op 19-01-2011 17:08 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam, oh yeah!
Beste *****,

Ik ben Gigi Ravelli en samen met PEAK-IT ben ik op zoek naar IT professionals. PEAK-IT is het afgelopen jaar met 400 IT professionals snel gegroeid. Dit jaar willen wij verder groeien. wil jij met mij kennismaken en deel uitmaken van ons succes? In de maand januari deel ik ook meerdere Ipads uit als je bij mij solliciteert.

Surf snel naar peak-it.nl/gigi en ik vertel je er graag meer over!
Ik ga bij PEAK-IT werken!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Freeaqingme schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:07:
code:
1
2
<?php
var_dump("10" == "1e2", "100" == "1e2", "100" === "1e2");

[...]
haha, wordt steeds leuker met PHP.

JavaScript:
1
console.log("100"=="1e2");

Gelukkig geeft JS wel gewoon "false", zoals het hoort.

* Gamebuster werkt tegenwoordig veel meer met JS dan met PHP

[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 19-01-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:48:
Spam, oh yeah!

[...]

Ik ga bij PEAK-IT werken!
Krijg je de iPad ook als je wel solliciteert maar de baan vervolgens niet accepteert? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Heeft iemand toevallig een goede instapguide over Team Foundation Server? Hoe iemand toevallig ook een Team Foundation voor Subversion gebruikers guide? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Sebazzz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:35:
Heeft iemand toevallig een goede instapguide over Team Foundation Server? Hoe iemand toevallig ook een Team Foundation voor Subversion gebruikers guide? :p
Is dit misschien iets? http://vstfs2010rm.codeplex.com/
Misschien iets te uitgebreid, heb het zelf niet bekeken.

Verder is er binnenkort een dotNed meeting over TFS builds: http://www.dotned.nl/meetings.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
[...]
Ik zit momenteel op een Finse hogeschool (voor enkele maanden, in kader van internationalisering).
Even benieuwd, welke AMK zit je? Ikzelf heb een exchange gedaan in Turku AMK (ICT house) en woon nu in Espoo.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Een 'pro' zorgt ervoor dat hij het GUI ontwerp en implementatie overlaat aan een grafisch ontwerper of iemand die zijn tijd kan verprutsen aan het in elkaar klikken / coden van een gui, :+. En wat bedoelt hij met 'geen preview'? Gewoon een paar honderd keer een build -> run -> kijken-of-het-nu-goed-is cycle doorlopen? Pro hoor, :+.
quote: Styxxy
Maar ja, hij was dan ook eerst een half uur bezig met een mockup te tekenen en alle correcte waardes te berekenen op de overhead projector. Ach ja, de lector geeft punten dus we moeten ons dan maar aanpassen aan zijn gewoontes.
Ow, dan is het een iets ander probleem - als hij van te voren al precies aangaf welke elementen waar (pixel-perfect) zouden moeten staan is dat inderdaad zo uit te tikken. In de praktijk gebeurt het echter niet. Wat hij op die overhead projector aan het tekenen was doet een 'pro' in een tool dat daarvoor gemaakt is - een form designer. En dan hoef je niet eens nog een half uur (of meer) te besteden aan het handmatig uittikken van die tekening.

iig, weer een typisch geval van een dude die na zijn opleiding als leraar aan het werk gegaan is en alleen in zijn eigen hobbyprojectjes geprogrammeerd heeft?
Dezelfde brave man vindt ook dat je niet mag copy-pasten (leidt te vaak naar fouten, dus niet doen). Hij heeft wel gelijk
Nee, handmatig overtikken, dat is foutloos :/. Klakkeloos copy-pasten is fout, ja, maar om het niet te doen om fouten te voorkomen is gewoon dom en mogelijk een teken dat die meneer iets met een obsessief-compulsieve stoornis heeft, of iemand is voor wie problemen snel oplossen (form designer etc) niet genoeg voldoening geeft, maar zijn voldoening haalt uit het nodeloos uittikken van zooi. Natuurlijk, als docent zijnde zul je voor je werk nooit de echt uitdagende programma's maken, dus moet je toch iets doen om het, voor jezelf, te laten lijken alsof je toch iets goeds gedaan hebt.

...* YopY betrapt zichzelf daar ook wel eens op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
.oisyn schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:02:
Ik hoop ten zeerste dat dat gewoon false geeft.
.edit: en dat is ook zo.
Keke, wiskundig voutje door te snel zijn.

Maar zoals gepost geldt "100" == "1e2", PHP converteert graag naar getallen bij het vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar alleen als het kan. "10 appels" == "10 peren" geeft false. Dat hebben ze dus weer beter gedaan dan de vergelijking met echte nummer types, 10 == "10 appels" geeft true, en 0 == "appel" ook.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 19-01-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
.oisyn schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:55:
Krijg je de iPad ook als je wel solliciteert maar de baan vervolgens niet accepteert? :)
Die reclame is ook al een paar dagen op de radio, dat zat ik me ook al af te vragen. Of desnoods in je proefperiode aftaaien :D

Maargoed, ik wil never nooit niet iets met Peak-IT te maken hebben. Het zou nog wat zijn als je die Gigi een paar dagen voor jezelf zou krijgen. Ik vind het wel sneu trouwens, ITers proberen te lokken met een 'mooie' soapie (ik moest d'r googlen om te weten waar ze bekend van was).

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07
YopY schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:12:
Natuurlijk, als docent zijnde zul je voor je werk nooit de echt uitdagende programma's maken,
_O-

Als universitair docent zul je veel maar dan ook veel uitdagendere programma's maken dan 99,9% van de software-ontwikkelaars die dagelijks Drupal-sites of CRM systemen inelkaar lopen te zetten. Dat zijn de mensen die compileroptimalisaties schrijven, sorting algorithms bedenken en niet rekening houden met quadcores maar met supercomputers waar je makkelijk duizend cores kan gebruiken. Die simulaties schrijven waarvoor je niet even een handboek kan pakken omdat die persoon degene is die later het handboek moet schrijven aangezien het nog nooit eerder gedaan is. Dat ze dan een beetje excentriek zijn in hun methodes soms valt mee te leven; ken er ook wel een paar die IDE's afzweren, tja, soit.

Over een docent op het HBO heb ik uiteraard niets gezegd.. :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nja, veel mensen die op HBO instellingen les geven geven ook les op de Uni (of in ieder geval soortgelijke types). Over het algemeen zal het niveau er best hoger zijn, maar zeker niet allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

FragFrog schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:42:
[...]

Over een docent op het HBO heb ik uiteraard niets gezegd.. :+
Oh dat verhaal kun je ook prima doortrekken naar het HBO hoor. Je kunt er wel enigszins vanuit gaan dat docenten op 't HBO evenals op het WO geïnteresseerd zijn in hun vak en er dus ook buiten het werk om flink mee aan de slag gaan. Voorbeelden van programma's van docenten van m'n HBO:
  • Een zelf bedachte complete programmeertaal (in de discrete wiskunde richting) met mini-IDE. Hierin werd discrete wiskunde onderwezen voor alle studenten.
  • Legio games/programma's in de categorie Kunstmatige Intelligentie. Studenten werden altijd uitgedaagd de oplossing van de docent te verslaan.
  • Een van de meest uitgebreide Computer Vision pakketten in Nederland.
De laatste is een serieus uit de klauw gelopen hobby waar docent (en HBO ook) inmiddels enorm mee bijverdienen. :P

Dus ook op het HBO kunnen docenten prima uitdagende software schrijven welke (in het geval van de bovenstaande) ook veel complexer kunnen zijn dan hetgeen wat je normaliter in het bedrijfsleven tegen zult komen. :) Want kom op, de meeste software die in het bedrijfsleven gebouwd wordt is écht niet complex.
Avalaxy schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:51:
Nja, veel mensen die op HBO instellingen les geven geven ook les op de Uni (of in ieder geval soortgelijke types).
In mijn geval praktisch allemaal; in elk geval de meeste technische vakken werden gegeven door docenten van een universiteit. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 20-01-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik wil bij bovenstaande wel als kritische voetnoot plaatsen dat dit voor zo'n 90% van de docenten níet geldt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De grootste voorbereide uitdaging (dus op projecten na) die ik op het hbo heb gehad was het installeren van apache, php en mysql op Windows, "want xampp downloaden is te makkelijk". Toen het bijna niemand was gelukt, twee lessen later, mocht xampp ineens ook.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Pete schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:32:
[...]
Even benieuwd, welke AMK zit je? Ikzelf heb een exchange gedaan in Turku AMK (ICT house) en woon nu in Espoo.
Central Ostrobothnia University of Applied Sciences, in Kokkola :).
Een 'pro' zorgt ervoor dat hij het GUI ontwerp en implementatie overlaat aan een grafisch ontwerper of iemand die zijn tijd kan verprutsen aan het in elkaar klikken / coden van een gui, :+. En wat bedoelt hij met 'geen preview'? Gewoon een paar honderd keer een build -> run -> kijken-of-het-nu-goed-is cycle doorlopen? Pro hoor, :+.
Zo waren we ook aan het testen. Enkel ging het builden niet zo snel :P (als in, 3-4 min wachten tot alles gebuild was (lang leve network drives, kuch)). Gelukkig had ik mijn eigen laptop mee (ik haat Finse toetsenborden), waarop het builden al bij al nog meeviel (30sec ofzo).
Ow, dan is het een iets ander probleem - als hij van te voren al precies aangaf welke elementen waar (pixel-perfect) zouden moeten staan is dat inderdaad zo uit te tikken. In de praktijk gebeurt het echter niet. Wat hij op die overhead projector aan het tekenen was doet een 'pro' in een tool dat daarvoor gemaakt is - een form designer. En dan hoef je niet eens nog een half uur (of meer) te besteden aan het handmatig uittikken van die tekening.
Nou ja, hij begon met het designen op de overhead projector. Als in: bijna pixelperfect uittekenen. Oké, ik teken heel ruw ook wel GUI's uit (voor kleine apps), maar het uitrekenen van waar wat moet staan, doe ik wel als ik daadwerkelijk sleur en pleur (en naar gelang de "layouts" dat je kiest, moet je je zelfs geen zorgen te maken over resizen).
iig, weer een typisch geval van een dude die na zijn opleiding als leraar aan het werk gegaan is en alleen in zijn eigen hobbyprojectjes geprogrammeerd heeft?
Mijn lector heeft daadwerkelijk wel geprogrammeerd in het bedrijfsleven, maar dat was eerder voor de tijd dat er echt IDE's bestonden. Misschien nog heel kort daar mee gewerkt, maar hij geeft al een tijdje les (deze man is dan ook al 60 jaar oud). Qua kennis is het wel erg interessant, aangezien hij wel ervaring heeft qua aanpakken van programmeren. Enkel heeft hij niet echt kennis over de tools waarmee je snel kan ontwikkelen. Op zich nog niet zo'n ramp, daar je in een opleiding toch moet leren met wat je bezig bent, in plek van gewoon "brainless" sleur en pleur. Op dat vlak vind ik het dan wel goed dat we het nu even echt handmatig doen (zo leer je ook een beetje nadenken).
Nee, handmatig overtikken, dat is foutloos :/. Klakkeloos copy-pasten is fout, ja, maar om het niet te doen om fouten te voorkomen is gewoon dom en mogelijk een teken dat die meneer iets met een obsessief-compulsieve stoornis heeft, of iemand is voor wie problemen snel oplossen (form designer etc) niet genoeg voldoening geeft, maar zijn voldoening haalt uit het nodeloos uittikken van zooi. Natuurlijk, als docent zijnde zul je voor je werk nooit de echt uitdagende programma's maken, dus moet je toch iets doen om het, voor jezelf, te laten lijken alsof je toch iets goeds gedaan hebt.
Bwa, ik denk wel dat hij regelmatig met interessante/uitdagende zaken bezig is, aangezien hij ietwat de "guru" is binnen de opleiding (zeker voor programmeren). Zoals eerder gezegd, denk ik gewoon dat hij iets minder voeling heeft met de nieuwste technieken / tools die beschikbaar zijn.

* Styxxy heeft het weer eens te laat gemaakt.

Zoals elke dag, te druk bezig aan projecten (voor school, in plek van sommige examens doe ik een heel uitgebreid project, als in tools ontwikkelen voor bepaalde opleidingen) en dan verlies je het uur weer uit het oog. Ach ja, dan slaap ik wel uit (donderdag en vrijdag geen les!), dat compenseert... rigth? O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Styxxy op 20-01-2011 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
[...]

Dezelfde brave man vindt ook dat je niet mag copy-pasten (leidt te vaak naar fouten, dus niet doen). Hij heeft wel gelijk, maar c&p moet je met verstand doen en niet blindelings doen. Zo was hij 30 regels aan het typen (letter voor letter, ctrl+space gebruikt hij ook niet al te vaak) terwijl ik bijna instant klaar was.
Ik kan me daar eigenlijk nog wel in vinden.

Ik zelf heb ook wel eens (enkele keren) bewust overgetypt om te double-checken of de code goed is, maar meestal gewoon copy/paste en achteraf eventueel aanpassen.

btw, wordt het niet tijd voor een Coffee Corner #2?

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 20-01-2011 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Gamebuster schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 02:13:
[...]

Ik kan me daar eigenlijk nog wel in vinden.

Ik zelf heb ook wel eens (enkele keren) bewust overgetypt om te double-checken of de code goed is, maar meestal gewoon copy/paste en achteraf eventueel aanpassen.

C&P kan, als je weet hoe een algoritme verloop moet zijn. Zo maak ik het op mijn werk nog mee: men bedenkt iets en begint gelijk voorbeeldcode aan te passen om een "probleem" op te lossen.
Ik pak meestal de case aan door nieuwe code te tikken en tegelijk processen in kaart te brengen. Levert in de meeste gevallen snellere code en minder fouten op ( is de tester ook weer blij )

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Nu online
Gamebuster schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 02:13:

Waarom ?
Ben je een gewoonte-dier ?

[ Voor 11% gewijzigd door whoami op 20-01-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
CodeCaster schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 01:15:
De grootste voorbereide uitdaging (dus op projecten na) die ik op het hbo heb gehad was het installeren van apache, php en mysql op Windows, "want xampp downloaden is te makkelijk". Toen het bijna niemand was gelukt, twee lessen later, mocht xampp ineens ook.
Ze moeten niet moeilijk doen, als je XAMPP installeert, heb je toch ook Apache / PHP / MySQL?

Niet dat het apart downloaden en installeren zó moeilijk is, maar wel onnodig lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
.oisyn schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:59:
Maar alleen als het kan. "10 appels" == "10 peren" geeft false. Dat hebben ze dus weer beter gedaan dan de vergelijking met echte nummer types, 10 == "10 appels" geeft true, en 0 == "appel" ook.
Toch vind ik het merkwaardig dat bij het vergelijken van 2 strings die toevallig allebei een nummer bevatten, eerst naar nummer geconverteerd wordt.

Stel dat je een string-array wilt hebben met unieke namen en je checkt of "100" er bij mag komen, dan mag dat met "==" niet als "1e2" er al instaat.

Converteren bij een vergelijking tussen 2 dezelfde types vind ik opvallend en het zijn dit soort quirks / features in PHP die het voor beginners die een strictere taal gewend zijn, onnodig lastig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lekker gefabriceerd voorbeeld. :z Ja, het is een quirck, maar nee, op de manier hoe het in dit topic maandelijks aangehaald wordt ga je er in praktijk geen last van hebben.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Cloud schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:57:
Oh dat verhaal kun je ook prima doortrekken naar het HBO hoor. Je kunt er wel enigszins vanuit gaan dat docenten op 't HBO evenals op het WO geïnteresseerd zijn in hun vak en er dus ook buiten het werk om flink mee aan de slag gaan.
Het verschil is echter dat het voor WO docenten juist onderdeel is van hun werk.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Voutloos schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:55:
Lekker gefabriceerd voorbeeld. :z Ja, het is een quirck, maar nee, op de manier hoe het in dit topic maandelijks aangehaald wordt ga je er in praktijk geen last van hebben.
Kon even niets beters verzinnen. :z

Heb ook geen zin om elke keer opnieuw PHP te bashen, maar ik zat weer eens in de docs en dit viel me op.
Was iets wat ik nog niet wist en het delen waard.

Ik gebruik zelf zoveel mogelijk === en doe eventuele type-conversies zelf, dan kan ik ook zien dat het gebeurt en is het niet verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Even een testpostje voor mijn sig, en om Pelle te plagen ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 12:36
D2k schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:17:
Ik zie je sig niet, die heb ik dan ook uit staan.

Hier werk ik aan 3 'bijna' dezelfde applicaties. Natuurlijk komt daar redelijk wat copy paste werk bij kijken. (achterliggende date model is net even anders, interfaces toevoegen om dat gelijk te trekken is 'te' veel werk)

Gelukkig is de 3e in de serie overgegaan van vb.net naar c# dus het is veel copy paste herschrijf werk. Deze website is daar trouwens super handig bij:
http://www.developerfusion.com/tools/convert/csharp-to-vb/

@hierboven
Iemand die niet op de hoogte is van de meest recente ontwikkel studio's is geen goede programmeur. Kan het altijd nog een goede docent zijn, maar snel en effectief programmeren kan je dan al niet.

De meeste simpele layout gaat hier in de designer (button hier, label + textbox daar). Complexere zaken allemaal in de code. Pech is dat de schermen nogal vol zijn waardoor 'ruime' layout toch niet werkt, is nogal pixel 'neukerij'.

[ Voor 25% gewijzigd door barfieldmv op 20-01-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10 19:43

Pelle

🚴‍♂️

D2k schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:17:
:*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Davio schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:27:
[...]

Toch vind ik het merkwaardig dat bij het vergelijken van 2 strings die toevallig allebei een nummer bevatten, eerst naar nummer geconverteerd wordt.

Stel dat je een string-array wilt hebben met unieke namen en je checkt of "100" er bij mag komen, dan mag dat met "==" niet als "1e2" er al instaat.
Dan moet je geen == gebruiken :). En als je in_array() gebruikt, dan moet je de 3e parameter op true zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
.oisyn schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:35:
[...]

Dan moet je geen == gebruiken :). En als je in_array() gebruikt, dan moet je de 3e parameter op true zetten.
Ik snap dat ik geen == moet gebruiken, het ging me er meer om dat ik het typisch vond dat ze hier bij PHP voor gekozen hebben.

Ik breek dan ook geen lans voor mezelf, maar voor beginners die met PHP aan de gang gaan en dat zijn er meer dan genoeg, als ik de posts op de Tweakers-forums mag geloven.

Is gewoon één van die features waardoor je denkt: "Huh? Waarom zo? Hmm, zal wel."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Nu online
barfieldmv schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:25:
[...]

@hierboven
Iemand die niet op de hoogte is van de meest recente ontwikkel studio's is geen goede programmeur. Kan het altijd nog een goede docent zijn, maar snel en effectief programmeren kan je dan al niet.
Vind ik niet, want een IDE / taal is slechts een hulpmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
barfieldmv schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:25:
[...]
Iemand die niet op de hoogte is van de meest recente ontwikkel studio's is geen goede programmeur.
Zulke uitspraken lijken me nogal kort door de bocht, maar als we dan toch bezig zijn, zou ik er in ieder geval het volgende van maken:
Iemand die niet op de hoogte is van de meest recente ontwikkel studio's is geen goede softwareontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 12:36
Devilly schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:17:
[...]

Zulke uitspraken lijken me nogal kort door de bocht, maar als we dan toch bezig zijn, zou ik er in ieder geval het volgende van maken:

[...]
Ik bedenk me net dat het nogal van toepassing is op het werk dat 'ik' doe als programmeur. Een windows applicatie met flink wat UI en een flinke datalaag.

Voor veel backend werk of niet UI werk lijkt me het niet zo belangrijk om de tool door en door te kennen. En voor het meeste programmeer werk lijkt me uitgebreide kennis van de gebruikte taal, andere talen en programma constructies belangrijker dan IDE kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Je moet ook oppassen dat je niet te ver voorloopt.

Het heeft geen zin om bijvoorbeeld een .NET-versie te gebruiken die door een klant (nog) niet wordt ondersteund.

Sowieso lijken de meeste klanten van ons nog Windows XP te draaien en dan nog niet eens het laatste servicepack waardoor .NET 3.5 niet geïnstalleerd kan worden.

Dat zijn dingen om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
CodeCaster schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 01:15:
Web Platform Installer ^.^

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
whoami schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:19:
[...]

Waarom ?
Ben je een gewoonte-dier ?
Meh, mij maakt het weinig uit. Ik vroeg het me gewoon af omdat meeste andere topics overgaan naar versie 2, 3, etc. en deze niet. Snap sowieso het doel ervan niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 15:58

CodeIT

Code IT

Davio schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:47:
Je moet ook oppassen dat je niet te ver voorloopt.

Het heeft geen zin om bijvoorbeeld een .NET-versie te gebruiken die door een klant (nog) niet wordt ondersteund.

Sowieso lijken de meeste klanten van ons nog Windows XP te draaien en dan nog niet eens het laatste servicepack waardoor .NET 3.5 niet geïnstalleerd kan worden.

Dat zijn dingen om rekening mee te houden.
Dat probleem heb ik nu. Het vorige project kon helemaal met WPF en .NET 4. Nu zit ik op een projectje waar ik alleen .NET 2 met WinForms kan gebruiken. Het verbaast me hoe snel ik aan de nieuwe features van .NET 4 was gewend. Het verschil in UI design is ook erg groot. Het voelt als een grote stap terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:14
Gamebuster schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:54:
[...]

Meh, mij maakt het weinig uit. Ik vroeg het me gewoon af omdat meeste andere topics overgaan naar versie 2, 3, etc. en deze niet. Snap sowieso het doel ervan niet echt.
Bij de meeste forums is het omdat een groot topic onevenredig veel belasting met zich meeneemt. Ik kan verder niet beoordelen of dat hier ook het geval is (ookal lijkt het mij logisch dat zo'n limiet als die bestaat wel wat hoger ligt op dit forum)

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 20-01-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Caelorum schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:09:
[...]

Bij de meeste forums is het omdat een groot topic onevenredig veel belasting met zich meeneemt. Ik kan verder niet beoordelen of dat hier ook het geval is (ookal lijkt het mij logisch dat zo'n limiet als die bestaat wel wat hoger ligt op dit forum)
Dat is vrij makkelijk op te lossen, lijkt me sterk dat een beetje modern forum dat probleem nog heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-10 01:01
Dat leek me ook niet de reden, dacht altijd dat het was om het topic doorzoekbaar te houden zonder dat je resultaten van tig jaar terug krijgt, wanneer je dus 'in topic' zoekt.

[ Voor 10% gewijzigd door ZpAz op 20-01-2011 13:22 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Pagina: 1 ... 100 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak