CodeCaster schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:26:
System load komt niet boven de 20% (van 2,8 GHz), geheugengebruik staat wat hoog maar niet kritiek op 90% (van 1 GB), dus maar eens even kijken wat er op het netwerk gebeurt.
90% zou er toch op wijzen dat het systeem aan het swappen gaat, en als er iets is dat je PC langzaam maakt is het wel swappen (lees: een trage HD). Advies: Verdubbel / verviervoudig het geheugen.
Ik weet haast wel zeker dat het met je geheugen te maken heeft. Sharepoint kennende swapt je server zich een ongeluk. (ook op 90%). 1 gig is gewoon te weinig Timer jobs etc kunnen al genoeg ellende wat dat betreft veroorzaken. (Wat dacht je bijv. van het indexeren van alle documenten)
een 1 gig reepje zou denk ik al wonderen doen.
Inderdaad eens met de rest.Een SharePoint server met maar 1GB geheugen? Lijkt me wat karig eerlijk gezegd. Iedere willekeurige workstation / laptop etc. draait tegenwoordig toch al met minimaal 2GB geheugen, een server met maar 1GB geheugen is érg 2007 Zelfs mijn virtuele dev-servers hebben minstens 2GB geheugen.
Een Sharepoint 2007 productie machine moet minstens 2GB hebben. WSS3.0 zou nog op 1GB kunnen draaien, maar waarom zou je dat willen? Zelfs netbooks hebben tegenwoordig al meer.
Leuke link welke ik altijd gebruik bij samenstellen van een Sharepoint server: http://geekswithblogs.net...ve/2007/10/17/116101.aspx
Hier hebben ze wel wat veel geheugen in de systemen, maar zelfs al gaat de klant/manager akkoord met de helft, dan weet ik dat ik goed kan werken en de klant denkt dat hij iets heeft bespaard.
90% is inderdaad omdat hij het niet vol krijgt. Als je haar disk i/o gaat kijken zul je zien dat hij continu bezig is. M'n VM's hebben al sinds 2008 minstens zo'n 2GB intern geheugen, anders kun je niets. Gelukkig kan ik ze tegenwoordig 6GB toewijzen, zodat ik niet continu hoef te wachten, GoTten, bloggen, nieuws lezen, etc.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ