De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.158 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
.oisyn schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:36:
[...]

Mijn god wat doe je hier eigenlijk? Of was je gewoon te druk met je Mario-kloon (*badam pam ptsss*)
Ik voel me zo welkom nu. :9

Maar ja, ben best wel druk. Ander idioot plan deze keer.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 14-01-2011 17:56 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:11
CodeCaster schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:26:
TechNet Live! en DevDays ticket in de pocket. :) Wie gaan er nog meer?
Heb vanmiddag net vriendelijk bedankt, nu gaan 2 andere collega's.
Ga liever naar de user group bijeenkomsten die het hele jaar door zijn.
Tevens verwacht ik veel WP7 en Azure sessies, waar Azure me (nog) niet echt kan boeien en aangezien ik al met WP7 heb gewerkt, ik verwacht dat de sessies iets te oppervlakkig blijven. Kan er natuurlijk volledig naast zitten.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:20

alienfruit

the alien you never expected

Nog een kwartier en dan is het weeeekeeenddd!! Werkweken van 45uur zou verboden moeten worden

[ Voor 40% gewijzigd door alienfruit op 14-01-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:34
.oisyn schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:36:
[...]

Mijn god wat doe je hier eigenlijk? Of was je gewoon te druk met je Mario-kloon (*badam pam ptsss*)
Hoe lang ga je hem dat nog inwrijven? ^^

@devdays dingen:
Met een beetje geluk ben ik er over 101 dagen ook eens een keer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibert
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-10 09:23
Ik weet dat dit niet mag en dat jullie dit niet leuk vinden maar als ik een topic zou openen zouden jullie dit nog minder leuk vinden:
Wie weet hoe je een project dat gemaakt is in Visual Studio Ultimate 2010 kan openen in Visual C# 2010 express? Het project is wel een ASP.NET app maar afaik heeft Visual C# daar toch geen probleem mee? Ik krijg telkens volgende fout:
C:\Users\Sibert\Documents\webshop Tom\Webshop_Hond_En_Kat_Aan_De_Zaan\Webshop_Hond_En_Kat_Aan_De_Zaan.csproj : error : The project file 'C:\Users\Sibert\Documents\webshop Tom\Webshop_Hond_En_Kat_Aan_De_Zaan\Webshop_Hond_En_Kat_Aan_De_Zaan.csproj' cannot be opened.

The project type is not supported by this installation.
Google kon me niet wijzer maken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 15:22

CoolGamer

What is it? Dragons?

ASP.NET zit niet in Visual C# volgens mij. Die zit wel in Visual Web Developer Express.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:47
Wat hij zegt. Je mist de Web Developer tools voor visual studio. Deze kun je apart downloaden en installeren, zijn gratis afaik.
Overigens kun je de project file handmatig editen in een text editor ofzo, en dan GUID verwijzingen naar project type's weggooien, dan kun je m waarschijnlijk weer openen, alleen dan herkent VS m niet meer als een asp.net project (waarschijnlijk).

[ Voor 9% gewijzigd door D-Raven op 14-01-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 16:11
alienfruit schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:14:
Nog een kwartier en dan is het weeeekeeenddd!! Werkweken van 45uur zou verboden moeten worden
Volgens mij is het ook zo dat je contractueel geen werkweken van meer dan 40 uur mag laten vastleggen.
Overwerk mag overigens wel, dus mag je prima 80 uur per week maken bij 1 werkgever, mits het maar overwerk is.

Hoe vet is dat!
Log ik even in in de apphup om te kijken of er al wat meer mensen m'n app hebben gedownload, staat de teller ineens op meer dan 220 downloads! De laatste keer dat ik keek waren het nog maar 3 en dat was op de dag dat het in de store stond. Ook nog 10 mensen die er voor betaald hebben. Dat is toch weer zo'n 7 euro! :D

Snel maar even zorgen dat zo'n W8 formulier wordt ingevuld....

[ Voor 31% gewijzigd door Jan_V op 14-01-2011 20:27 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-10 13:00
Jan_V schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:55:
[...]

Volgens mij is het ook zo dat je contractueel geen werkweken van meer dan 40 uur mag laten vastleggen.
Overwerk mag overigens wel, dus mag je prima 80 uur per week maken bij 1 werkgever, mits het maar overwerk is.
Je mag nooit meer dan 60 uur per week werken, ook niet als je meerdere werkgevers hebt.
Je mag gemiddeld over 4 weken niet langer dan 55 uur per week werken.
Je mag gemiddeld over 16 weken niet langer dan 48 uur per week werken.
Overwerk of niet maakt niets uit.

In een contract mag dus uitgaan van standaard 48 uur, maar er kan ook in staan dat er bijvoorbeeld op bepaalde momenten 60 uur gewerkt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:22:
[...]

Hoe lang ga je hem dat nog inwrijven? ^^
Tot het af is :P. Maar kom op, hoe kun je nog nooit star wars hebben gezien? Wat voor nepnerd ben je dan ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ons project afgemaakt!
Ik vind de robot aardig gelukt, hij vind autonoom de uitgang.. Hij weet van tevoren niet hoe het doolhof eruit ziet!

http://www.youtube.com/watch?v=lchnQjl-DqQ

Volledig in C geprogrammeerd (AVR-GCC)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-10 19:32
.oisyn schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:01:
[...]

Tot het af is :P. Maar kom op, hoe kun je nog nooit star wars hebben gezien? Wat voor nepnerd ben je dan ;)
Bij mij op de opleiding (Informatica op het Saxion in Enschede) is Star Wars niet echt super hit, maar wel heel erg Hitchhiker's.
Als er een vraag wordt gesteld is een van de antwoorden die langskomt: "42".
We hebben zelfs een docent die het antwoord "42" goedkeurd (voor 1 keer in het tentamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:39:
Ik vind de robot aardig gelukt, hij vind autonoom de uitgang.. Hij weet van tevoren niet hoe het doolhof eruit ziet!
SLAM met deliberative control? Hoog shakey gehalte als je het mij vraagt.. ;) Maar leuk dingetje om te zien, zelf gebouwd?

[ Voor 11% gewijzigd door FragFrog op 14-01-2011 22:33 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

alienfruit schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:14:
Echt gemotiveerd ben je dan toch niet? :P dagen van 10 uur zijn geen uitzondering voor mij. Eerder regelmaat.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragFrog schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:33:
[...]

SLAM met deliberative control? Hoog shakey gehalte als je het mij vraagt.. ;) Maar leuk dingetje om te zien, zelf gebouwd?
Jaaah zelf gebouwd jah.. 2e jaars Technische Informatica ben ik nu... Hij wiebelt wel he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
.oisyn schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:01:
[...]

Nou, ga dan nog maar even door want heb geen plannen om het af te maken of om er uberhaupt aan te beginnen. Ondertussen wel wat beters te doen :9

@steroorlogen: Ik had ze wel allemaal gedownload, maar alleen 1e 2 gekeken geloof ik. Ik vond ze niet echt veel aan, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik had in ieder geval niet het gevoel van: ZOMG! IK MOET DE 3E ZIEN!

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 14-01-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:39:

http://www.youtube.com/watch?v=lchnQjl-DqQ

Volledig in C geprogrammeerd (AVR-GCC)
Grappig, dat doolhof hebben wij een paar jaar geleden in elkaar gezet. Destijds is ook die bank die je daar ziet staan van de 2e verdieping gehaald.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Gamebuster schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:50:
[...]

Nou, ga dan nog maar even door want heb geen plannen om het af te maken of om er uberhaupt aan te beginnen. Ondertussen wel wat beters te doen :9

@steroorlogen: Ik had ze wel allemaal gedownload, maar alleen 1e 2 gekeken geloof ik. Ik vond ze niet echt veel aan, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik had in ieder geval niet het gevoel van: ZOMG! IK MOET DE 3E ZIEN!
Je moet dan ook beginnen met de echte Star Wars, vanaf 4 dus. (dus 4-5-6-1-2-3) En vergeet ook niet om je niet te storen aan die cheesy effecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
GoTCoast schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:30:
Bij mij op de opleiding (Informatica op het Saxion in Enschede) is Star Wars niet echt super hit, maar wel heel erg Hitchhiker's.
+
Caelorum schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:09:
En vergeet ook niet om je niet te storen aan die cheesy effecten
=

Zo: ik stop de (originele, niet de 2005 versie) Hitchhiker's Guide maar weer eens in de DVD speler.

Cheeze galore _O_

:w

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 14-01-2011 23:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raku schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:01:
[...]

Grappig, dat doolhof hebben wij een paar jaar geleden in elkaar gezet. Destijds is ook die bank die je daar ziet staan van de 2e verdieping gehaald.
Leuk om te weten! Ondergrond van het doolhof is niet ideaal voor rupsbanden, slipt wel es..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:09:
[...]

Je moet dan ook beginnen met de echte Star Wars, vanaf 4 dus. (dus 4-5-6-1-2-3) En vergeet ook niet om je niet te storen aan die cheesy effecten
^^^ Wat hij zegt
't Zal ook wel aan de leeftijd liggen trouwens :)

Het verhaal over Luke Skywalker speelt zich trouwens ook af in 4-5-6, dus je moet sowieso de oude gezien hebben om de reference te snappen.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 15-01-2011 00:03 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.oisyn schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:02:
[...]

^^^ Wat hij zegt
't Zal ook wel aan de leeftijd liggen trouwens :)
och ik ben ook maar 22 en was gisteren toch echt star wars deuntjes aan neurieen onder de douche hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat jij ze gezien hebt sluit toch niet uit dat het waarschijnlijk aan de leeftijd ligt? De mensen die nu 30 tot 50 zijn zijn opgegroeid met Star Wars. Die hebben het zelfs gezien ookal liggen hun interesses niet in die richting. Van iemand die nu rond de 20 is is het niet zo vanzelfsprekend dat ze Star Wars hebben gezien (zeker niet de eerste 3 uitgebrachte episodes). Wat natuurlijk niet meteen wil zeggen dat niemand van die leeftijd ze heeft gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:48
Woy schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:28:
Ik heb even ene dependency graph gemaakt van een database die hier draait
[afbeelding]
:X
Heb ook eentje gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/781/coddh.png

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
.oisyn schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 03:53:
Dat jij ze gezien hebt sluit toch niet uit dat het waarschijnlijk aan de leeftijd ligt? De mensen die nu 30 tot 50 zijn zijn opgegroeid met Star Wars. Die hebben het zelfs gezien ookal liggen hun interesses niet in die richting. Van iemand die nu rond de 20 is is het niet zo vanzelfsprekend dat ze Star Wars hebben gezien (zeker niet de eerste 3 uitgebrachte episodes). Wat natuurlijk niet meteen wil zeggen dat niemand van die leeftijd ze heeft gezien.
Nou, ik ben 25 en ik heb ze toch wel allemaal gezien, ze kwamen (en komen) vaak op TV.

Dat waren echt avonturenfilms waar je voor ging zitten vroeger als ze op TV kwamen, net als Indiana Jones of James Bond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hehe, nice. Hoe ziet hij er uit als je dat ene object uit het midden hide? Het ziet er uit alsof het dan wel redelijk netjes gestructureerd is, maar door de overvloed aan lijnen kun je dan niet goed zien.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Zal dat maandag eens doen.
Dat object in het midden is waarschijnlijk een tabel die info over alle andere tables bijhoudt.
Op het eerste zicht :X natuurlijk, maar eigenlijk was dat nog geen zo slecht idee. Makkelijk om bij te houden welke tables er moeten gerepliceerd worden (we hebben een procedure om merge replication af te breken en opnieuw op te zetten voor die DB), en nog een paar andere dingskes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_VZkZPrw7tuo/TLl5QmBtAQI/AAAAAAAAArM/5CAjLDY1f-c/s1600/mandelbrot_set_01.jpg

Ik zie subtiele overeenkomsten B)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:03
Het zijn in België examens (toch voor studenten in het hoger onderwijs), met als logisch gevolg een constante drang naar afleiding. Die afleiding kwam deze namiddag in de vorm van 3D-boxes met CSS en HTML :)

Het doel was dus 3D achtige objecten maken (balken) zonder afbeeldingen te gebruiken.

Het resultaat kan je hier zien.

Wat ik in principe heb gedaan was:
  1. een block-element gemaakt met vaste breedte (een div hier)
  2. deze een border van 30px gegeven
  3. De boven- en linkse border dezelfde kleur als de achtergrond gegeven (dmv border-color)
  4. De twee 'uitstekende' driehoekjes (linksonder en rechtsboven) overlapt met een vierkant (45° gedraaid) met dezelfde kleur als de achtergrond.
  5. nog een box-shadow toegevoegd
Commentaar of tips altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog devvers hier @eth0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:59

Matis

Rubber Rocket

AAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGG

Waarom laat FilesystemIterator in PHP geen dots zien |:(

Terwijl er zelfs een flag is genaamd FilesystemIterator::SKIP_DOTS. Waardoor je er gemakshalve vanuit zou kunnen gaan dat er standaard wel dots worden getoond.

DirectoryIterator laat overigens wel dots zien, maar die heeft weer geen flags :F

PHP Version 5.3.0 op Win7 x64 overigens.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:35
Matis schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:19:

Waarom laat FilesystemIterator in PHP geen dots zien |:(

Terwijl er zelfs een flag is genaamd FilesystemIterator::SKIP_DOTS. Waardoor je er gemakshalve vanuit zou kunnen gaan dat er standaard wel dots worden getoond.
http://php.net/manual/en/class.filesystemiterator.php omdat het daar zo staat :D. Standaard modes: KEY_AS_PATHNAME | CURRENT_AS_FILEINFO | SKIP_DOTS

Hebben ze documentatie, wordt ie niet gelezen...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Dat snap ik, maar ik heb FilesystemIterator::UNIX_PATHS als enige flag in de constructor staan. Ik mag hopen dat ik daarmee de SKIP_DOTS heb overschreven :p
De UNIX_PATHS is de voornaamste reden dat ik FSI heb en niet DI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Overigens mis ik iets. Want windows heeft geen DOT folders? Daarnaast draai je 5.3.0, die is buggy. php5.3 is pas stable vanaf 5.3.3.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Exirion schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:18:
[...]

[afbeelding]

Ik zie subtiele overeenkomsten B)
.oisyn schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:19:
Ik zie er meer een stukje Mandelbrot in :P
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Freeaqingme schreef op zondag 16 januari 2011 @ 01:38:
Overigens mis ik iets. Want windows heeft geen DOT folders?
Wut :?
C:\Users\Mathijs>dir
 Volume in drive C has no label.
 Volume Serial Number is ####-####

Directory of C:\Users\Mathijs
15-01-2011  12:07    <DIR>          .
15-01-2011  12:07    <DIR>          ..
13-10-2010  17:51    <DIR>          .smplayer
09-01-2011  17:32    <DIR>          .VirtualBox
02-08-2010  21:35    <DIR>          Contacts
15-01-2011  19:31    <DIR>          Desktop
12-01-2011  18:05    <DIR>          Downloads
29-11-2010  18:57    <DIR>          Favorites
29-08-2010  13:15    <DIR>          fontconfig
02-08-2010  21:35    <DIR>          Links
02-08-2010  21:35    <DIR>          Music
02-08-2010  21:35    <DIR>          Pictures
02-08-2010  21:35    <DIR>          Saved Games
02-08-2010  21:35    <DIR>          Searches
02-08-2010  21:35    <DIR>          Videos
24-12-2010  11:20    <DIR>          VirtualBox VMs
24-10-2010  19:26    <DIR>          workspace
               3 File(s)          2.819 bytes
              17 Dir(s)  44.980.789.248 bytes free
Daarnaast draai je 5.3.0, die is buggy. php5.3 is pas stable vanaf 5.3.3.
Ik zal eens kijken of er al een nieuwe WAMp-versie is :)

Edit; Ik draai nu PHP Version 5.3.5, maar geen verschil overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 16-01-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Matis schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:08:
[...]

Wut :?
C:\Users\Mathijs>dir
 Volume in drive C has no label.
 Volume Serial Number is ####-####

Directory of C:\Users\Mathijs
15-01-2011  12:07    <DIR>          .
15-01-2011  12:07    <DIR>          ..
13-10-2010  17:51    <DIR>          .smplayer
09-01-2011  17:32    <DIR>          .VirtualBox
02-08-2010  21:35    <DIR>          Contacts
15-01-2011  19:31    <DIR>          Desktop
12-01-2011  18:05    <DIR>          Downloads
29-11-2010  18:57    <DIR>          Favorites
29-08-2010  13:15    <DIR>          fontconfig
02-08-2010  21:35    <DIR>          Links
02-08-2010  21:35    <DIR>          Music
02-08-2010  21:35    <DIR>          Pictures
02-08-2010  21:35    <DIR>          Saved Games
02-08-2010  21:35    <DIR>          Searches
02-08-2010  21:35    <DIR>          Videos
24-12-2010  11:20    <DIR>          VirtualBox VMs
24-10-2010  19:26    <DIR>          workspace
               3 File(s)          2.819 bytes
              17 Dir(s)  44.980.789.248 bytes free
cmd.exe emuleert een hoop rotzooi he. Er zit ook allang geen verschil meer tussen drive en directory in Windows maar wel in cmd.exe ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchmega op 16-01-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Okee, misschien is dat een probleem, maar ik vind het vreemd dat de DirectoryIterator wel de DOT folders laat zien. Dat terwijl de FSI een uitbreiding is op DI.

Daarnaast zit er nog iets geks in de constructor van FSI.
PHP:
1
2
3
4
$iterator = new FilesystemIterator($rootDir, 8192);
echo $iterator->getFlags();
$iterator->setFlags(8192);
echo $iterator->getFlags();

Resulteert in
12288
8192

In de eerste keer zit 8192 (const integer FilesystemIterator::UNIX_PATHS = 8192 ;) bovenop de 4096 (const integer FilesystemIterator::SKIP_DOTS = 4096 ;) geORed.

Terwijl de tweede keer alleen nog maar UNIX_PATHS overblijft. Dan nog doet de iterator het niet goed btw :P

Ik zal de broncode eens bekijken. Misschien dat ik er dan wijs uit kan :)
C: php-5.3.5\ext\spl\spl_directory.c
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
/* {{{ proto void FilesystemIterator::__construct(string path [, int flags])
 Cronstructs a new dir iterator from a path. */
SPL_METHOD(FilesystemIterator, __construct)
{
    spl_filesystem_object_construct(INTERNAL_FUNCTION_PARAM_PASSTHRU, DIT_CTOR_FLAGS | SPL_FILE_DIR_SKIPDOTS);
}
/* }}} */

/* {{{ proto int FilesystemIterator::getFlags()
   Get handling flags */
SPL_METHOD(FilesystemIterator, getFlags)
{
    spl_filesystem_object *intern = (spl_filesystem_object*)zend_object_store_get_object(getThis() TSRMLS_CC);

if (zend_parse_parameters_none() == FAILURE) {
        return;
    }

RETURN_LONG(intern->flags & (SPL_FILE_DIR_KEY_MODE_MASK | SPL_FILE_DIR_CURRENT_MODE_MASK | SPL_FILE_DIR_OTHERS_MASK));
} /* }}} */

/* {{{ proto void FilesystemIterator::setFlags(long $flags)
   Set handling flags */
SPL_METHOD(FilesystemIterator, setFlags)
{
    spl_filesystem_object *intern = (spl_filesystem_object*)zend_object_store_get_object(getThis() TSRMLS_CC);
    long flags;

if (zend_parse_parameters(ZEND_NUM_ARGS() TSRMLS_CC, "l", &flags) == FAILURE) {
        return;
    }

intern->flags &= ~(SPL_FILE_DIR_KEY_MODE_MASK|SPL_FILE_DIR_CURRENT_MODE_MASK|SPL_FILE_DIR_OTHERS_MASK);
    intern->flags |= ((SPL_FILE_DIR_KEY_MODE_MASK|SPL_FILE_DIR_CURRENT_MODE_MASK|SPL_FILE_DIR_OTHERS_MASK) & flags);
} /* }}} */

Edit 2; Net even op Ubuntu getest, ook daar doen de flags gek. Je moet ze echt middels setFlags() forceren. Maar laat wel de DOTs zien :'(

* Matis is verdrietig

[ Voor 54% gewijzigd door Matis op 16-01-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dutchmega schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:21:
[...]

cmd.exe emuleert een hoop rotzooi he. Er zit ook allang geen verschil meer tussen drive en directory in Windows maar wel in cmd.exe ;)
Pertinent onwaar. De . en .. syntax is gewoon geldig in paths, en drives zijn weldegelijk verschillend van folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:56
Sommige klanten ;(

Krijg je een uitbrander dat het te lang duurt terwijl zij degene zijn die telkens alles anders willen en na een hele ontwikkeltijd ineens zeggen "schrap die feature maar" 8)7

Krijg je een tabel met data aangeleverd die op de website gezet moet worden, zet je dat erop, krijg je een opmerking dat het er niet uitziet omdat het in een tabel staat :'( :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
ruzie met browsers :(

AJAX app werkt alleen 100% in Safari, alle andere browsers (zelfs Chrome, vreemd genoeg: nooit eerder meegemaakt dat iets werkte in Safari en niet in Chrome of andersom) kappen er na een tijdje gewoon me en moet refreshen. Zit te zoeken waardoor het komt, maar het is lastig om uit te zoeken omdat het soms erg lang duurt voordat-ie zomaar stopt, zeker omdat-ie geen error/exception achter laat.

[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 16-01-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lummer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 19:12
ajax apps debuggen is soms echt een drama :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Avalaxy schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:04:
Sommige klanten ;(

Krijg je een uitbrander dat het te lang duurt terwijl zij degene zijn die telkens alles anders willen en na een hele ontwikkeltijd ineens zeggen "schrap die feature maar" 8)7
When in doubt: specify!
Het enige wat daar gaat helpen is dingen op papier zetten zodat je ze dat ook weer onder hun neus kan duwen.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Gamebuster schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:08:
ruzie met browsers :(

AJAX app werkt alleen 100% in Safari, alle andere browsers (zelfs Chrome, vreemd genoeg: nooit eerder meegemaakt dat iets werkte in Safari en niet in Chrome of andersom) kappen er na een tijdje gewoon me en moet refreshen. Zit te zoeken waardoor het komt, maar het is lastig om uit te zoeken omdat het soms erg lang duurt voordat-ie zomaar stopt, zeker omdat-ie geen error/exception achter laat.
Misschien omdat 'ie ergens een request doet waar 'ie een timeout op krijgt? En die timeout waarde kan verschillend zijn tussen de browsers? Of Safari handelt dat netter af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10 10:57

defcon84

Multipass?

maandag.. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Blue Monday om precies te zijn :Y)

De formule is zeer eenvoudig Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/math/1/d/a/1da90efee88e1a738833621cba3b84ff.png
where weather=W, debt=d, time since Christmas=T, time since failing our new year’s resolutions=Q, low motivational levels=M and the feeling of a need to take action=Na. 'D' is not defined in the release, nor are units.

[ Voor 52% gewijzigd door Matis op 17-01-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Davio schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:59:
[...]

Misschien omdat 'ie ergens een request doet waar 'ie een timeout op krijgt? En die timeout waarde kan verschillend zijn tussen de browsers? Of Safari handelt dat netter af?
Ik maak gebruik van Long Polling en die requests blijven soms zo lang open dat de browser ze afsluit. Echter, ze horen dan gewoon een nieuwe request te start, maar dat lijkt alleen safari te doen.

Ga er nog naar kijken, heb me er nog niet echt in verdiept.

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 17-01-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Matis schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:02:
[...]

Blue Monday om precies te zijn :Y)

De formule is zeer eenvoudig [afbeelding]
where weather=W, debt=d, time since Christmas=T, time since failing our new year’s resolutions=Q, low motivational levels=M and the feeling of a need to take action=Na. 'D' is not defined in the release, nor are units.
haha ook dat nog :)
mijn Q = 0, dus de teller is sowieso 1 :p
mijn motivatie level ligt rond de 80% en de enigste acties die ik nu ga ondernemen zijn programmeren, koffie & beetje GoT :) dus 3
dus... 1/240 is mijn uitkomst van... iets :p

YouTube: Construction with Quadrotor Teams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Avalaxy schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:04:
Sommige klanten ;(

Krijg je een tabel met data aangeleverd die op de website gezet moet worden, zet je dat erop, krijg je een opmerking dat het er niet uitziet omdat het in een tabel staat :'( :')
Tja, je moet zelf ook niet lukraak dingen uit gaan voeren en altijd maar switchen zonder dat je duidelijk maakt dat dat tijd en geld kost. Als jij in een mailtrail kunt laten zien dat je dat aangegeven hebt kunnen ze je niks maken. Kwestie van je ass coveren :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Wat is het toch altijd heerlijk om tijdens het typen van een vraag voor een topic achter het antwoord te komen.

Ik speel op dit moment met winmm.dll en kon even de functie om een eigen handle te gebruiken niet vinden, terwijl deze in de voorbeeldcode stond en ik deze functie dus tegen kwam tijdens het snippen van code voor het topic :).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 22:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Beetje variant van Rubber Duck Debugging dus ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Gamebuster schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:11:
[...]

Ik maak gebruik van Long Polling en die requests blijven soms zo lang open dat de browser ze afsluit. Echter, ze horen dan gewoon een nieuwe request te start, maar dat lijkt alleen safari te doen.

Ga er nog naar kijken, heb me er nog niet echt in verdiept.
Misschien kun je kijken naar APE? Die is gemaakt voor dit soort technieken, heb er wat testjes mee gedaan en dat werkte echt super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
Wat kan het af en toe ook prettig zijn om te merken dat je toch nog slimmer wordt in het maken van coden. Zo heb ik nu twee webshops opgezet die ietwat verschillen in functionaliteit in de toplaag, maar uiteindelijk onder de motorkap precies hetzelfde zijn. Dat wordt code porteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar dan ga je refactoren. Een complete rewrite is meestal een slechte keuze, omdat je dan opnieuw weer al die corner cases moet afvangen die je in de afgelopen jaren proefondervindelijk gevonden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Laatst online: 15-10 19:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
En odnertussen al duizend keer gelinkt in dit topic vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-10 19:13

BoAC

Memento mori

whoami schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:44:
[...]

En odnertussen al duizend keer gelinkt in dit topic vandaag :P
Maar nooit genoeg genoemd omdat mensen er telkens weer in trappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

now.. een upgrade van men web project van .NET 3.5 naar 4.0 heeft meer pijn gedaan dan goed.. dus maar weer terug naar 3.5 gegaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
defcon84 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:50:
now.. een upgrade van men web project van .NET 3.5 naar 4.0 heeft meer pijn gedaan dan goed.. dus maar weer terug naar 3.5 gegaan :p
Tegen wat voor dingen loop je dan aan? Ik heb totaal geen probleem gehad bij het omzetten van projecten van 2.0/3.5 naar 4.0 ( Behalve dat hij eerst begon te klagen dat ik geen .NET 2.0 assembly's in kon laden, maar dat is met een eenvoudige config aanpassing aan te passen. )

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 17-01-2011 17:54 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

de problemen hadden allemaal te maken met de MS Ajax toolkit, ookal gebruikte ik de lib voor 4.0..

err 1.
bvb: Op pagina /MijnSubApp/Levering.aspx heb je een UpdatePanel met een print button die in de code-behind Response.Redirect("Print.aspx") doet.
In 3.5 redirect ie naar /MijnSubApp/Print.aspx (zoals je zou verwachten)
In 4.0 redirect ie naar /MijnSubApp/%2fMijnSubApp%2fPrint.aspx
(zie hier een fiddler image ervan: http://i.imgur.com/nNSNL.jpg)

err 2.
client id of text inputs are changed
in 3.5: <input name="ctl00$cphMain$txtCalender" id="ctl00_cphMain_txtCalender" type="text"
in 4.0: <input name="ctl00$cphMain$txtCalender" id="cphMain_txtCalender" type="text"

err 3.
Sys.InvalidOperationException: Handler was not added through the Sys.UI.DomEvent.addHandler method.
oplossing zou zijn dat ik de source van de ajax toolkit zou moeten editen..

daar had ik allemaal geen zin in dus toen wou ik gewoon .NET 3.5 in VS2010 gebruiken:
err 4.
The project currently contains references to more than one version of System.Web.Extensions, a direct reference to version 3.5.0.0 and an indirect reference (through 'AjaxControlToolkit.MaskedEditExtender') to version 4.0.0.0. Change the direct reference to use version 4.0.0.0 (or higher) of System.Web.Extensions.

8)7 |:(

en toen had ik er genoeg van en ga ik lekker verder met 3.5 & vs2008 voor dit ene projectje }:O
later nog eens beter bekijken wat er misgelopen was.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 06:01

BM

Moderator Spielerij
Issue 2 is volgens mij een configuratie setting. Geloof dat je in de .config je applicatie kunt laten runnen alsof het 3.5 was, dus inclusief die 'rare' control ids.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 00:53
oops

[ Voor 97% gewijzigd door farlane op 17-01-2011 20:20 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
defcon84 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:50:
Wat was de reden dat je het ueberhaupbt gedaan geprobeerd hebt?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Cartman! schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:05:
[...]

Misschien kun je kijken naar APE? Die is gemaakt voor dit soort technieken, heb er wat testjes mee gedaan en dat werkte echt super :)
beetje laat om alles te herschrijven, alles werkt al en is draaiende, behalve enkele kleine bugs die pas voorkomen als je de app de hele dag aan laat staan; later zal de app vanzelf afsluiten bij inactiviteit en bij terugkomst weer verder gaan. De bug zal dan in praktijk -als het goed is- niet meer voorkomen, maar wil 'm toch wel oplossen "voor het geval dat". Gaat me wel lukken, morgen actief op zoek ernaar. Nu ook beetje ernaar aan't kijken, maar zitten meerdere kleine vaagheden in mijn app dus ben alles even aan het double-checken.

Heb dat APE wel bookmark't; ziet er wel leuk uit. Mijn app's backend is in Javascript + MySQL geschreven i.c.m. NodeJS. Moet nog iets verzinnen om het mogelijk te maken om de backend op meerdere servers/threads te draaien, want dat is nu niet mogelijk en NodeJS is single-threaded, wat niet leuk is op een intel i7 server met 8 virtuele cores, en heb bij spammen van knopjes CPU gebruik toch aardig zien oplopen (70%+ op 1 core door NodeJS en 10% van mysql op andere core)

[ Voor 30% gewijzigd door Gamebuster op 17-01-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
mooi stukje leesvoer :)

meerdere pagina's op die site aandachtig aan't lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 16:00

Dido

heforshe

De spijker op zijn kop, maar ik ga morgen toch beginnen aan het herschrijven van een groot stuk van ons systeem... inderdaad onder meer omdat de oude code onleesbaar is :X

Nu heb ik twee a drie jaar geprobeerd om ertegenaan te programmeren, om te behouden wat er te behouden was, om te verbeteren in plaats van te herschrijven, maar ik heb het opgegeven.

Temeer daar de functionaliteit verbazingwekkend eenvoudig is - maar het heeft me twee jaar gekost om daar achter te komen. Ik weet niet of er een naam is voor tegengestelde is van het fly weight pattern? Het is in ieder geval succelsvol toegepast. Als ik een collectie van objecten X nodig heb, maar er ontbreekt een property in object X, dan voeg ik niet alleen die property toe, maar ik kopieer ook de bestaand ecollectie in zijn geheel naar een nieuwe collectie van objecten X. En dat in een taal waarin ik niet zomaar een object kan dupliceren :X

Er komt op ontelbare plekken meuk voor als (en dit is redelijk wat code in de taal die we gebruiken):
code:
1
2
3
4
5
6
foreach (object x in collectionof500items)
{
  create and construct (large!) object y of class x
  point object y to object x
  perform actions on object y
}

En degene die het geschreven heeft, heeft geen idee wat er mis aan kan zijn. Waarom de performance dusdanig ondermaats is dat een nieuwe klant het pakket gewoon geweigerd heeft (niet onterecht :X) en de memory footprint groter is dan de hoeveelheid RAM in mijn ontwikkelbak snapt niemand.

Komen er nieuwe bugs in door het herschrijven? Zeker weten, ik ben niet perfect. Maar het huidige systeem is ook niet bugvrij en zit in het stadium dat het oplossen van een bug drie andere kan veroorzaken (waardoor niemand wat aan durft te passen en dus liever een method kopieert dan een parameter eraan toevoegt). Ik schat dat zo'n 20% van de code helemaal niets doet en zo'n 30% procent volslagen redundant is (dus dingen uitvoert die al eerder gebeurd zijn. Gelukkig zijn dat alleen maar net die details die veel tijd en/of geheugen vragen :X )

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Oh, maar Joel schrijft leuke stukjes die, inderdaad, vaak de spijker op z'n kop zijn maar ze zijn niet heilig O-) Ik ben ook al meer dan eens met een "Format C:" (bij wijze van) opnieuw begonnen. Soms moet je gewoon pragmatisch zijn en "cut your losses". En hij gaat er in z'n stukje van uit dat de uitgangssituatie "een tot puin verworden of minder goed doordacht project" is. Maar soms word je opgezadeld met iets dat de term puin onrecht aandoet of het doordachte deel mist :)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:20

alienfruit

the alien you never expected

Maar goed, je kant natuurlijk beginnen met unit tests e.d. schrijven die de huidige situatie dekt. En vervolgens daar tegenaan programmeren voor de nieuwe opzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Dido, wat voor taal gebruik je dan dat je geen objecten kan kopieren? #curious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 15:37
RobIII schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:35:
En hij gaat er in z'n stukje van uit dat de uitgangssituatie "een tot puin verworden of minder goed doordacht project" is.
Mmm, juist bij een minder goed doordacht project ben ik eerder geneigd tot een complete rewrite over te gaan. Als de basis goed is en je project an sich slim inelkaar zit, maar individuele blokken door jarenlange quickfixes een grote bak ellende zijn geworden is het prima te doen om alles op te schonen en waar nodig individuele bottlenecks aan te passen.

Heb je een project wat ooit volslagen verkeerd is opgezet, of waarvan de requirements zodanig veranderd zijn dat het compleet wat anders doet dan waar het ooit voor bedoeld is, dan is from scratch beginnen nog niet zo'n slecht plan. Zeker niet als je de goed werkende modules min of meer kan overnemen. Geldt overigens net zo goed voor individuele componenten van een verder wel goed werkend product :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Freeaqingme schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 02:57:
Alle .NET talen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

farlane schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:20:
[...]

Wat was de reden dat je het ueberhaupbt gedaan geprobeerd hebt?
i know i know als iets werkt, afblijven.. :p
maar ik dacht, meegaan met de tijd.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Woy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:54:
[...]

Tegen wat voor dingen loop je dan aan? Ik heb totaal geen probleem gehad bij het omzetten van projecten van 2.0/3.5 naar 4.0 ( Behalve dat hij eerst begon te klagen dat ik geen .NET 2.0 assembly's in kon laden, maar dat is met een eenvoudige config aanpassing aan te passen. )
De security policy is anders dacht ik; Ik loop ook tegen problemen aan bij één van mijn projecten waar we devexpress controls gebruiken (en we hebben geen licentie voor de nieuwste versie ofzo van die controlset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
defcon84 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:00:
maar ik dacht, meegaan met de tijd.. :+
Het levert vaak geen rooie rotcent op om bestaande projecten te gaan omzetten. Automatisering is een middel, geen doel.

Men trapt te vaak in de valkuil om die ene mooie nieuwe techniek toe te gaan passen alleen maar omdat het er is, niet omdat het probleem er om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
RobIII schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:35:
Oh, maar Joel schrijft leuke stukjes die, inderdaad, vaak de spijker op z'n kop zijn maar ze zijn niet heilig O-) Ik ben ook al meer dan eens met een "Format C:" (bij wijze van) opnieuw begonnen. Soms moet je gewoon pragmatisch zijn en "cut your losses". En hij gaat er in z'n stukje van uit dat de uitgangssituatie "een tot puin verworden of minder goed doordacht project" is. Maar soms word je opgezadeld met iets dat de term puin onrecht aandoet of het doordachte deel mist :)
Eens. Hij brengt het alsof het altijd een slecht idee is, maar dat is natuurlijk lang niet altijd het geval.
Daarnaast als je kunt aantonen dat het herbouwen van de applicatie (al dan niet in delen) op lange termijn veel snellere ontwikkel cycles tot gevolg heeft + kortere doorlooptijd bij bugs, dan zijn de meeste managers wel om. Als het product überhaupt een "lange termijn" heeft that is..
Its all about the money

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleinigheidje, er wordt beweerd dat er in de volgende code type conversie optreedt:
Java:
1
2
double[] d = new double[1];
d[0] = -1;

Klopt dat? Java's types zijn toch altijd signed? Waarom zou er dan een (impliciete) conversie plaatsvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Volgens mij wel, zoals jij daar -1 hebt gedefinieerd wordt het geïnterpreteerd als een int. Wellicht als je het als -1.0 neerzet (weet niet meer precies hoe de syntax in java is). Dat hij het dan als een double interpreteert en er dus geen conversie plaatsvind.

[ Voor 7% gewijzigd door D-Raven op 18-01-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Wat zijn belangrijkste punt misschien is, naast dat je onmiskenbaar nieuwe bugs introduceert, is dat het in de praktijk teveel tijd kost en op het moment dat het product klaar is, al bent ingehaald door een concurrent met een minder perfecte applicatie, maar wel iets waar de consument gewoon mee kan werken.

Om iets wat 'proven' is (wat voor code er dan ook gebruikt is) helemaal opnieuw te doen is een grote gok en je weet nooit hoe de consument reageert. Je kan beter focussen op het slechtste onderdeel uit de bestaande applicatie en dat herschrijven, dan kom je als het goed is beetje bij beetje toch bij hetzelfde product uit als met een complete rewrite en dan kan je ondertussen gewoon releases eruit pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TMiVTpbGrfZVPQkYYnWVXXvY/full.png
RobIII schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:34:
Zijn er hier nog mensen die naar het MS Webcamp gaan 20/21 januari?
En iemand suggesties voor een goed/leuk hotel in de omgeving van De Fabrique / Westkanaaldijk? Of moet ik 't maar met 1 van deze of deze doen? 't Mag wat kosten maar ik hoef ook weer niet de presidentiële suite... denk ik :P
Niemand?
Dit is je kans! Raak een mod aan!!!111 (en nee, meppen mag niet :P ). Als 't moet wil ik zelfs wel wat handtekeningen zetten. Liefst op zachte lichaamsdelen van aantrekkelijke dames natuurlijk :+

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:33:
Even een kleinigheidje, er wordt beweerd dat er in de volgende code type conversie optreedt:
Java:
1
2
double[] d = new double[1];
d[0] = -1;

Klopt dat? Java's types zijn toch altijd signed? Waarom zou er dan een (impliciete) conversie plaatsvinden?
-1 is volgens mij een int (of long; ik vergeet altijd wat de default is :P ) en je verandert hem naar double.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
farlane schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:08:
[...]

Het levert vaak geen rooie rotcent op om bestaande projecten te gaan omzetten. Automatisering is een middel, geen doel.

Men trapt te vaak in de valkuil om die ene mooie nieuwe techniek toe te gaan passen alleen maar omdat het er is, niet omdat het probleem er om vraagt.
Op zich heb je gelijk, maar het kan zeker geen kwaad om zo'n project toch proberen om te zetten. Mocht dat in een uurtje niet gelukt zijn, dan moet je er, mits er geen noodzaak toe is, zeker niet meer tijd in steken.

Maar hoe langer je wacht met het omzetten van een project, des te groter de kans word dat je er later wel problemen mee krijgt. En de kans is natuurlijk best aanwezig dat je in de toekomst alsnog over wil, omdat er toch net die handige functionaliteit in zit die je leven een stuk makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Raven schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:37:
Volgens mij wel, zoals jij daar -1 hebt gedefinieerd wordt het geïnterpreteerd als een int. Wellicht als je het als -1.0 neerzet (weet niet meer precies hoe de syntax in java is). Dat hij het dan als een double interpreteert en er dus geen conversie plaatsvind.
Aah, ja natuurlijk, je hebt gelijk! Stom van me zeg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
RobIII schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:38:
[afbeelding]

[...]

Niemand?
Dit is je kans! Raak een mod aan!!!111 (en nee, meppen mag niet :P ). Als 't moet wil ik zelfs wel wat handtekeningen zetten. Liefst op zachte lichaamsdelen van aantrekkelijke dames natuurlijk :+
Ik zou de eerste dag gaan, maar tegen de tijd dat ik toestemming van mn werkgever had was die al uitverkocht. Dat ga ik de volgende keer even anders doen :P. Eerst inschrijven, daarna vragen of t mag/kan. :+

Dag 2 is ondertussen ook vol btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
D-Raven schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:43:
Dag 2 is ondertussen ook vol btw.
Alleen dag 2 gaan lijkt me ook weinig zinvol omdat 't toch 't idee is dat je aan de gang gaat met de op dag 1 besproken zaken (tenzij je de kennis al bezit maar waarom zou je dan alleen dag 2 gaan?).
Ik ga trouwens zelf voornamelijk om Scott Hanselman in levende lijve te mogen aanschouwen (die vent is echt een geweldige presentator) en om 2 dagen niet te hoeven werken :+

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
RobIII schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:38:
[afbeelding]
[...]
Niemand?
Nee, maar we kunnen er wel een Kart meet van maken :P

[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 18-01-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Woy schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:46:
[...]

Nee, maar we kunnen er wel een Kart meet van maken :P
Ben op zich best te porren; als 't maar op donderdagavond is dan. Bring it on!

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:47

Haan

dotnetter

RobIII schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:45:
[...]

Alleen dag 2 gaan lijkt me ook weinig zinvol omdat 't toch 't idee is dat je aan de gang gaat met de op dag 1 besproken zaken (tenzij je de kennis al bezit maar waarom zou je dan alleen dag 2 gaan?).
Ik ga trouwens zelf voornamelijk om Scott Hanselman in levende lijve te mogen aanschouwen (die vent is echt een geweldige presentator) en om 2 dagen niet te hoeven werken :+
Scott Hanselman is inderdaad geniaal, vorig jaar op de DevDays was hij er ook bij. Hopelijk dit jaar weer, ben intussen al aan het lobbyen voor tickets voor DevDays 2011 voor mezelf en een collega :9

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De documentenbibliotheek in een Sharepoint Server 2007 is zo enorm traag dat alleen het openen ervan in de verkenner (Acties -> Openen met Windows Verkenner) al twintig seconden duurt. Het opslaan van een Word-document van 80 KB duurt net zo lang. Het openen van een FileDialog die op de documentenbibliotheek kijkt eveneens

System load komt niet boven de 20% (van 2,8 GHz), geheugengebruik staat wat hoog maar niet kritiek op 90% (van 1 GB), dus maar eens even kijken wat er op het netwerk gebeurt.

Het probleem treedt dan weer niet op op een Server 2003 met Office 2003 geïnstalleerd, maar wel op clients met Windows 7 en Office 2010. 8)7 Leuk, uitzoekwerk. :)

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 18-01-2011 10:30 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:47

Haan

dotnetter

Een SharePoint server met maar 1GB geheugen? Lijkt me wat karig eerlijk gezegd. Iedere willekeurige workstation / laptop etc. draait tegenwoordig toch al met minimaal 2GB geheugen, een server met maar 1GB geheugen is érg 2007 ;) Zelfs mijn virtuele dev-servers hebben minstens 2GB geheugen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mwah, er draait enkel IIS en SharePoint op, en 90% is veel, maar niet vol.

De enige "oplossing" die ik zo snel voor m'n probleem kan vinden dicteert "automatisch instellingen detecteren" uit te zetten in IE. Leuk, maar dan heb ik geen internet meer.

Binnenkort wordt 'ie toch gevirtualiseerd, dus ik ben benieuwd hoe het dan performt. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

jammer dat die Webcamp al volzit in nl & be..
die be versie heeft trouwens veel minder inhoud :?

en ja ik kijk ook alle movies van shanselmann
met zen geluidjes en presentatieskills _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Devdays ga ik zeker naartoe. Allebei de dagen als t even kan. Ik had al gemerkt dat ik de enige zou zijn van mijn collega's hier. Aangezien in je eentje rondhobbelen op DevDays een stuk minder leuk is dan met goed gezelschap: Wie gaan er? en heeft op zich wel zin om gezamenlijk op te trekken? Tot zover je agenda overeen gaat komen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Mwah, er draait enkel IIS en SharePoint op, en 90% is veel, maar niet vol.
Ik weet haast wel zeker dat het met je geheugen te maken heeft. Sharepoint kennende swapt je server zich een ongeluk. (ook op 90%). 1 gig is gewoon te weinig 8)7 Timer jobs etc kunnen al genoeg ellende wat dat betreft veroorzaken. (Wat dacht je bijv. van het indexeren van alle documenten)

een 1 gig reepje zou denk ik al wonderen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurens-R op 18-01-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Och.. kopieren kan wel (Memberwiseclone) een een deep copy kan je ook nog verkrijgen op drie verschillende manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 16:00

Dido

heforshe

Freeaqingme schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 02:57:
Lansa. En dan dus niet de greepjes van Ikea, maar van oorsprong een 4GL RPG (!) generator die tegenwoordig ook C++ genereert.
Davio schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:37:
Wat zijn belangrijkste punt misschien is, naast dat je onmiskenbaar nieuwe bugs introduceert, is dat het in de praktijk teveel tijd kost en op het moment dat het product klaar is, al bent ingehaald door een concurrent met een minder perfecte applicatie, maar wel iets waar de consument gewoon mee kan werken.
"We" hebben op dit moment nog geen last van concurrentie, maar als de applicatie verder vertraagt gaan we dat juist wel krijgen. Het stuk dat ik aan het herschrijven ben is ook een beetje een "nu of nooit"-situatie. En het hoeft niet perfect, en dat zal het ook niet worden, maar de huidige situatie is ook verre van perfect. En als het goed is merkt de gebruiker er weinig van omdat de GUI niet verandert :X
Om iets wat 'proven' is (wat voor code er dan ook gebruikt is) helemaal opnieuw te doen is een grote gok en je weet nooit hoe de consument reageert. Je kan beter focussen op het slechtste onderdeel uit de bestaande applicatie en dat herschrijven, dan kom je als het goed is beetje bij beetje toch bij hetzelfde product uit als met een complete rewrite en dan kan je ondertussen gewoon releases eruit pompen.
Strikt genomen herschrijf ik ook alleen een deel van de applicatie, maar dat deel komt helaas wel overeen met hart, longen en hersenen van de applicatie.Het doel is om de roestige stalen long door een simpele blaasbalg, het verouderde mainframe door een zakjappaner en het door drie antieke windmolens aangedreven waterrad door een vijverpompje te vervangen 8)7

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dido schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:11:
Strikt genomen herschrijf ik ook alleen een deel van de applicatie, maar dat deel komt helaas wel overeen met hart, longen en hersenen van de applicatie.Het doel is om de roestige stalen long door een simpele blaasbalg, het verouderde mainframe door een zakjappaner en het door drie antieke windmolens aangedreven waterrad door een vijverpompje te vervangen 8)7
Maar...maar... we hebben nog een compressortje, een calculatortje en een waterpompje liggen in de schuur!! Als je dan toch bezig bent... :+

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

D-Raven schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:54:
Devdays ga ik zeker naartoe. Allebei de dagen als t even kan. Ik had al gemerkt dat ik de enige zou zijn van mijn collega's hier. Aangezien in je eentje rondhobbelen op DevDays een stuk minder leuk is dan met goed gezelschap: Wie gaan er? en heeft op zich wel zin om gezamenlijk op te trekken? Tot zover je agenda overeen gaat komen natuurlijk ;)
die zou ik ook wel eens willen bijwonen, maar mijn baas betaald er niet voor en 500 euries uit eigen zak betalen vind ik wat veel O-)
dus volgen we ze wel via internet 8)

ben vooral benieuwd wat Bart de Smet te zeggen heeft :)

[ Voor 4% gewijzigd door defcon84 op 18-01-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
D-Raven schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:37:
Als ik dit goed lees moet je floats met een 'f' suffixen. Gewoon -1.0 intiepen neemt hij aan dat het een double is. Dus:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
        float  f  = -1.0; // error: type mismatch: cannot convert from double to float
        double d  = -1.0;
        float  f2 = -1.0f;
        double d2 = -1.0d;
        float  f3 = 1.234e2f;
        double d3 = 1.234e2;
        double d4 = 1.234e2d;

met een F of D erachter dus. Wetenschappelijke notatie (1.234e2f) is ook mogelijk.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:38:
[...]

-1 is volgens mij een int (of long; ik vergeet altijd wat de default is :P ) en je verandert hem naar double.
is ook vergelijkbaar met bovenstaand - 1 wordt gezien als int, 1L of 1l als long.
System load komt niet boven de 20% (van 2,8 GHz), geheugengebruik staat wat hoog maar niet kritiek op 90% (van 1 GB), dus maar eens even kijken wat er op het netwerk gebeurt.
90% zou er toch op wijzen dat het systeem aan het swappen gaat, en als er iets is dat je PC langzaam maakt is het wel swappen (lees: een trage HD). Advies: Verdubbel / verviervoudig het geheugen. En pleur er een SSD in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
defcon84 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:25:
[...]

die zou ik ook wel eens willen bijwonen, maar mijn baas betaald er niet voor en 500 euries uit eigen zak betalen vind ik wat veel O-)
dus volgen we ze wel via internet 8)

ben vooral benieuwd wat Bart de Smet te zeggen heeft :)
Mijn werkgever draagt er aan bij. Voor de rest vind ik het een stukje investering in jezelf.
Pagina: 1 ... 99 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak