de problemen hadden allemaal te maken met de MS Ajax toolkit, ookal gebruikte ik de lib voor 4.0..
err 1.
bvb: Op pagina /MijnSubApp/Levering.aspx heb je een UpdatePanel met een print button die in de code-behind Response.Redirect("Print.aspx") doet.
In 3.5 redirect ie naar /MijnSubApp/Print.aspx (zoals je zou verwachten)
In 4.0 redirect ie naar /MijnSubApp/%2fMijnSubApp%2fPrint.aspx
(zie hier een fiddler image ervan:
http://i.imgur.com/nNSNL.jpg)
err 2.
client id of text inputs are changed
in 3.5: <input name="ctl00$cphMain$txtCalender" id="ctl00_cphMain_txtCalender" type="text"
in 4.0: <input name="ctl00$cphMain$txtCalender" id="cphMain_txtCalender" type="text"
err 3.
Sys.InvalidOperationException: Handler was not added through the Sys.UI.DomEvent.addHandler method.
oplossing zou zijn dat ik de source van de ajax toolkit zou moeten editen..
daar had ik allemaal geen zin in dus toen wou ik gewoon .NET 3.5 in VS2010 gebruiken:
err 4.
The project currently contains references to more than one version of System.Web.Extensions, a direct reference to version 3.5.0.0 and an indirect reference (through 'AjaxControlToolkit.MaskedEditExtender') to version 4.0.0.0. Change the direct reference to use version 4.0.0.0 (or higher) of System.Web.Extensions.
en toen had ik er genoeg van en ga ik lekker verder met 3.5 & vs2008 voor dit ene projectje
later nog eens beter bekijken wat er misgelopen was..