De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.158 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:59

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:03:
Het is ook mogelijk dat Java'ers zich gewoon schamen.
Per definitie :+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-10 19:32
:( :o
En de Python gebruikers dan?

Dan zou ik mij dus 3 dubbel moeten schamen: Java(EE), PHP, Python (Django)! |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 07:59

Matis

Rubber Rocket

GoTCoast schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:36:
[...]

:( :o
En de Python gebruikers dan?

Dan zou ik mij dus 3 dubbel moeten schamen: Java(EE), PHP, Python (Django)! |:( 8)7
Goed punt :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 22:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ach kinders, gaan jullie nog maar even doorsteggelen over of je voor je devteam nu wel unittest ondersteuning nodig hebt en of dat het geld wel waard zal zijn en hoe het zich tot php verhoudt, dan zullen de grote mensen wel weer verder gaan met de echte enterprise ontwikkeling in JEE. ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GoTCoast schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:36:
My god, je bent de incarnatie van schaamte :X

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-10 13:00
.oisyn schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:03:

Het is ook mogelijk dat Java'ers zich gewoon schamen. Kom op zeg, wat is dat nou voor opmerking?
Ja, ze schamen zich inderdaad :$, gisteren deed Tharulerz in "Facebook Puzzels" nog heel netjes Java-code in een C#-[code]-blokje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:03

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Haan schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:45:
Ik heb 1x een ASP.NET MVC(2) applicatie gebouwd, werkte helemaal top tijdens developen, maar ik kreeg het gewoon niet gedeployed |:( Toen uiteindelijk de deadline voor opleveren steeds dichterbij kwam, alsnog alles omgebouwd naar webforms 8)7
Nu dus wat huiverig om weer MVC te gebruiken, maar ik wil het eigenlijk wel weer gaan doen, ik vond het wel fijner werken dan webforms. Vooral Ajax is daarin inderdaad een draak om mee te werken.
Weet je zeker dat je niet vergeten bent om de MVC-dlls mee te kopieren naar de /bin folder? :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:48

Haan

dotnetter

gorgi_19 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:32:
[...]

Weet je zeker dat je niet vergeten bent om de MVC-dlls mee te kopieren naar de /bin folder? :P
Zou wel hilarisch zijn als het zoiets was :D In ieder geval schijnt het in IIS6 sowieso vrij lastig te zijn om MVC werkend te krijgen, maar ook in IIS7 lukte het toen niet ;(

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:21

Hoogie2004

Whohooooo

Haan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:50:
[...]

Zou wel hilarisch zijn als het zoiets was :D In ieder geval schijnt het in IIS6 sowieso vrij lastig te zijn om MVC werkend te krijgen, maar ook in IIS7 lukte het toen niet ;(
Wat ik niet begrijp is, dat het sneller kan zijn om alles om te bouwen naar webforms, in plaats van uitzoeken hoe die deployment dan wel werkend te krijgen is....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Haan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:50:
[...]

Voor IIS6 is een speciale wild card mapping DLL nodig om het helemaal goed werkend te krijgen. (Die heeft nog wel wat problemen als je MVC's routing probeert te combineren met de klassieke path rewriting aanpak, maar dat is sowieso een slecht idee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Hoogie2004 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:07:
[...]
Wat ik niet begrijp is, dat het sneller kan zijn om alles om te bouwen naar webforms, in plaats van uitzoeken hoe die deployment dan wel werkend te krijgen is....
Het punt is dat je niet weet hoeveel tijd het kost om een oplossing te vinden voor een onbekend probleem, of dat je überhaupt een oplossing gaat vinden. Dus moet je op een gegeven moment voor de zekere weg kiezen. Het ging toen ook maar om applicatie die bestond uit een stuk of vier webpagina's, dus was nog wel aan te passen in een paar uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Domdo schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:05:
Het is ook mogelijk dat de gemiddelde Java-programmeur iets minder aandacht nodig heeft ten-opzichte van de .NET-programmeur.
LOL, wtf!?! Wat moeten we hier nu met zo'n opmerking? We zijn toch allemaal rationele volwassenen in dit topic? Niet?

8)7

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

.NETters zijn gewoon trots op hun platform, developer-oriented :Y)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10 10:57

defcon84

Multipass?

Ik, als .net programmeur, ben er iig zeker trots op :-)
idd een interessante read, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik vind dingen als events / delegates en properties wel een plus van c# tov java. Ik weet dat het pure syntactische suiker is, maar wel verdomd fijne suiker. Mijn eigen voorkeur gaat dus uit naar C#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:21

Hoogie2004

Whohooooo

Haan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:16:
[...]

Het punt is dat je niet weet hoeveel tijd het kost om een oplossing te vinden voor een onbekend probleem, of dat je überhaupt een oplossing gaat vinden. Dus moet je op een gegeven moment voor de zekere weg kiezen. Het ging toen ook maar om applicatie die bestond uit een stuk of vier webpagina's, dus was nog wel aan te passen in een paar uurtjes.
Helemaal waar, maar het klonk in je originele omschrijving iets groter als 4 pagina's, en dan kan ik het wel begrijpen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

st0p schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:45:
Ik weet dat het pure syntactische suiker is
Ik kan eerlijk gezegd ook geen reden bedenken waarbij dit een geldig argument zou zijn om iets niet te willen ondersteunen in een taal.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
dingstje schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:19:
Wordt hier eigenlijk ook nog wat ontwikkeld in Java? Ik krijg hier soms de indruk dat er enkel nog wat in ASP.NET/C# gebeurt (in 'enterprise' applications dan). Zelf ben ik bezig met Spring MVC / JPA (Hibernate impl.).
* YopY steekt zijn hand op. Werken met een 'enterprise' (lees: duur) CMS met Java gebouwd, modulair opgezet dmv OSGI (waardoor je nieuwe functionaliteit kunt installeren en bijwerken zonder een herstart of volledige hercompilatie van de software). Java wordt nog genoeg gebruikt heur, maar ik denk dat omdat het al zover ingeburgerd is en er (qua taal) weinig ontwikkelingen zijn, er genoeg op internet te vinden is zodat alle vragen die menschen zouden hebben gewoon te vinden zijn. Weet niet hoe dat zit met .net natuurlijk. Wat je met .NET hebt is dat er regelmatig nieuwe (en goeie / complexe) features uitkomen, die niet gelijk bij iedereen duidelijk zijn.

* YopY heeft recent nog twee Java blogpoasts geschreven. Niet geweldig boeiend, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Laatst online: 15-10 19:13
Komt redelijk overeen met de structuur die wij kennen, alleen wij releasen elke twee weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dingstje schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:19:
Wordt hier eigenlijk ook nog wat ontwikkeld in Java? Ik krijg hier soms de indruk dat er enkel nog wat in ASP.NET/C# gebeurt (in 'enterprise' applications dan). Zelf ben ik bezig met Spring MVC / JPA (Hibernate impl.).
Ja hoor :) We ontwikkelen hier alles op basis van Wicket of Play (eerder al genoemd). Het is jammer dat de ontwikkeling van Java an sich wat traag gaat de laatste jaren, maar dan kom ik een project als Play tegen en dat bevestigt weer dat er van alles mogelijk is.

Vwb makkelijke en goede tooling: ik werd recent nog verrast toen ik ontdekte hoe eenvoudig het was om Hudson (Continuous Integration server) op te zetten; Ik had het letterlijk binnen 15 min draaien zoals ik wilde.

Kortom: meer dan tevreden over Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09

MBV

Ik heb (in dit topic?) wel eens gelezen dat Nederland veel massaler op .NET overstapt dan de rest van de wereld. Kan wel kloppen: nergens zie je zoveel Microsoft-technologie als in Nederland. IE, MSN, Outlook, .NET, noem ze maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 22:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk trouwens ook dat het beeld van velen hier voornamelijk op hun eigen omgeving gebaseerd is. Wanneer je zelf een .NET ontwikkelaar bent dan kom je natuurlijk alleen maar op plekken terecht waar ze gebruik maken van of overstappen naar. Ik kom op professioneel gebied bijvoorbeeld nauwelijks .NET tegen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Janoz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:29:
Ik denk trouwens ook dat het beeld van velen hier voornamelijk op hun eigen omgeving gebaseerd is. Wanneer je zelf een .NET ontwikkelaar bent dan kom je natuurlijk alleen maar op plekken terecht waar ze gebruik maken van of overstappen naar. Ik kom op professioneel gebied bijvoorbeeld nauwelijks .NET tegen.
Ook dat heeft weer met je eigen omgeving te maken ;) Ik kom in mijn werk juist heel veel .NET tegen. SharePoint, Biztalk, MS Dynamics CRM, ASP.NET applicaties / webservices, noem het maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Haan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:36:
[...]

Ook dat heeft weer met je eigen omgeving te maken ;)
Ja, dat is toch precies wat ie beweert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik kom hier eigenlijk van alles tegen: C, C++, C#, Java, Python

Maar het merendeel van de software word toch wel in C en C# gemaakt. C voor embedded spul, en C# voor desktop applicaties en webapps.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Ik had altijd de perceptie dat .NET best groot was in Nederland; maar als je naar de 100 grootste websites van NL kijkt zie ik daar volgens mij alleen Wehkamp, Funda en Zoover in staan die .NET gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
creator1988 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:18:
Ik had altijd de perceptie dat .NET best groot was in Nederland; maar als je naar de 100 grootste websites van NL kijkt zie ik daar volgens mij alleen Wehkamp, Funda en Zoover in staan die .NET gebruiken.
Mag ik vragen waar je dat overzicht hebt gevonden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:29
En buienradar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Dus. Dan heb je een KeyValue object (met wel 2 strings!) die je om een of andere manier als string op moet slaan in de opslagdinges (Jackrabbit) (op advies van de leverancier, zelfs), schrijf je een mooie KeyValueSerializer voor die iets met een soort van CSV doet, leuk.

Dan krijg je een tweede object dat ook twee strings als inhoud heeft (maar later mogelijk meer), en je bent te lui om een andere serializer te schrijven, of de bestaande serializer abstracter te maken zodat het van alles eet. Wat doen je dan? Juist, waardes overpompen naar KeyValues en door de serializer gooien, :+.

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
    public @Deprecated @Property String getConfigurationParametersString() {
        /* we hax here. I'm too lazy to turn the KeyValueSerializer into a more generic
        serializer object that takes any input, so we just convert the configuration parameters
        object's values into a keyvalue pair and pass those.
        This will have to be done otherwise (i.e. work has to be done then) if the 
        ConfigurationParameter object ever stores more than two values.*/

List<ConfigurationParameter> configurationParameters = getConfigurationParameters();
        List<KeyValue> keyValueList = new ArrayList<KeyValue>(configurationParameters.size());
        for (ConfigurationParameter param : configurationParameters) {
            keyValueList.add(new KeyValueImpl(param.getConfigurationKey(), param.getDefaultValue()));
        }
        return KeyValueSerializer.serialize(keyValueList);
    }

(Relevant aan huidige .NET discussie: hacks / tijdelijke zooi dat werkt zoals dit kan mogelijk netter opgelost worden in .NET)

(staat niet in 'slechtste programmeervoorbeelden' om dat het op zich geen slechte code is, al zeg ik het zelf - slechts luiheid :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door YopY op 13-01-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:59
.Net is meer dan alleen websites natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Laatst online: 25-09 08:53
Ik moet zeggen in ben er zelf ook best blij mee / trots op om met .NET te werken (applicaties op de opleiding, asp.net voor hobby/bijbaantje).

Vroeger alles met PHP/MySQL gedaan, ben toch wel blij dat ik nu ook met asp.net/mssql overweg kan, nooit gedacht dat ik dat ooit nog zou zeggen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
jip_86 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:45:
[...]

.Net is meer dan alleen websites natuurlijk :)
plus veel van die top 100 websites zijn al meer dan 5 jaar geleden gebouwd, en 5 jaar geleden was .net nog niet zo ver (en overstappen van de ene naar de andere technologie (inclusief het omscholen van de ontwikkelteams die achter die sites zitten) doen ze niet zo vlot).

Mogelijk ook ivm het uitblijven of beperkt blijven van web applicatie frameworks (mvc enzo) voor .NET, itt Java die al sinds 1998 dingen als Struts heeft. Wat is er nu voor .net bijvoorbeeld? Webforms, ASP.NET MVC van MS zelf waarvan de laatste behoorlijk recent is, en MonoRail? De lijst op Wikipedia mbt web applicatie frameworks per taal is een paar keer zo lang voor Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

.oisyn schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:48:
[...]

Ja, dat is toch precies wat ie beweert?
Eh, ik denk het wel ja :P Ik had het wat anders geïnterpreteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Mijn voorkeuren zijn wat betreft het gebruik van .NET een beetje verdeeld.

Voor desktop apps geef ik .NET / C# zeker de voorkeur, met Visual Studio tover ik dan zo iets in elkaar.
Voor web applicaties geef ik echter toch de voorkeur aan PHP, die type-flexibiliteit vind ik dan juist handig.

Dat heeft ook met de levensduur en geheugen-/processorgebruik te maken en je garbage collection. Een desktop app blijft vaak een langere tijd openstaan, soms een hele dag (Outlook). Dan moet je erg zuinig zijn. En dan mag het opstarten ook iets langer duren als de totale prestatie uiteindelijk beter is. Ook moet je opletten wat er allemaal in het geheugen blijft hangen.

Een webpagina blijft soms niet langer dan een minuut open en daar is het snel laden voornamelijk belangrijk, maar maakt het minder uit wat er allemaal openblijft, want dat wordt na het renderen van een pagina veelal automatisch kapotgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
YopY schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:10:
plus veel van die top 100 websites zijn al meer dan 5 jaar geleden gebouwd, en 5 jaar geleden was .net nog niet zo ver (en overstappen van de ene naar de andere technologie (inclusief het omscholen van de ontwikkelteams die achter die sites zitten) doen ze niet zo vlot).
Nou je ziet de transitie naar Java wel degelijk. Bv. Marktplaats.
Devilly schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:28:
Mag ik vragen waar je dat overzicht hebt gevonden? :)
http://www.stir.nl/upload/documenten/Online jaarboek 2010/STIRjaarboek2010H3.pdf

Dit zijn overigens bereikcijfers, geen pageviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:49
creator1988 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:19:
[...]

Nou je ziet de transitie naar Java wel degelijk. Bv. Marktplaats.
Die gebruiken toch ook alleen maar the right tool for the right job? Afaik gebruiken ze java alleen voor hun search engine, en gebruiken ze voor de rest php.

Ikzelf gebruik sinds een jaar of 5 a 6 geen windows meer, dus alle .NET geneugden/perikelen kan ik niet over meepraten. Daarnaast gebruik ik c, c++, java, en php (met name die laatste).

Niet dat het er toe doet, iedere taal bedient z'n eigen markt (met een zekere overlap uiteraard), en zolang alle .NET'ers niet werkloos zijn, is er kennelijk (genoeg) vraag naar.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:34
Freeaqingme schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:07:
[...]
Ikzelf gebruik sinds een jaar of 5 a 6 geen windows meer, dus alle .NET geneugden/perikelen kan ik niet over meepraten. Daarnaast gebruik ik c, c++, java, en php (met name die laatste).
Kan of wil? Niets stopt je om mono te gebruiken hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Caelorum schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:13:
[...]

Kan of wil? Niets stopt je om mono te gebruiken hoor :P
Kan je .NET apps schrijven voor Mac OS X en Linux dan? Werkt dat een beetje lekker? Moet er nog runtime software geinstalleerd worden? Hoe zit het met de performance?

Ik gebruik Java omdat ik wil dat mijn software op meeste platformen gewoon werken, maar vind .NET wel interessant.

___

Getal laat PHP bevriezen

De ontwikkelaars van de scripttaal PHP hebben een bug in de software gefikst die servers laat crashen. Ontwikkelaars van de scriptsoftware PHP hebben een bug gerepareerd die servers waarop de software is geïnstalleerd kan laten bevriezen.

Deze bug treedt op als iemand een getal als 2.2250738585072011e-308 (ook in niet-wetenschappelijke notatie) om wil zetten naar een zwevendekommagetal. Dat is de digitale versie van de wetenschappelijke notatie van getallen.

Door die opdracht uit te voeren komt de PHP-software in een infinite loop terecht. Het cpu-gebruik loopt daardoor op naar 100% en de computer waarop de opdracht wordt uitgevoerd bevriest. Dat geldt echter alleen als die computer een x86 processor heeft en een 32-bits versie van PHP 5.2 of 5.3 draait.

lees verder:
http://www.phphulp.nl/php...al-laat-php-bevriezen/41/

8)7 leuke bug

[ Voor 69% gewijzigd door Gamebuster op 13-01-2011 18:24 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Yep, je moet de Mono runtime hebben geïnstalleerd, maar het werkt op zich prima. Enige nadeel is dat de IDE (MonoDevelop) bijzonder rot werkt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
PHP <?=phpversion()?>
<br>
<?=PHP_INT_MAX?>
<br>
<?=2.2250738585072011e-308?>
<br>
<?=floatval("2.2250738585072011e-308")?>

code:
1
2
3
4
PHP 5.3.1
2147483647
2.22507385851E-308
2.22507385851E-308

Crasht niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Gamebuster schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:36:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
PHP <?=phpversion()?>
<br>
<?=PHP_INT_MAX?>
<br>
<br>

code:
1
2
3
4
PHP 5.3.1
2147483647
2.22507385851E-308
2.22507385851E-308

Crasht niet :'(
De repro case is blijkbaar:

PHP:
1
<?php $d = '2.2250738585072011e-308'; echo $d + 0; ?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
PHP <?=phpversion()?>
<br>
<?=PHP_INT_MAX?>
<br>
<br>
<br>

32bit op Mac OS X:
code:
1
2
3
4
5
PHP 5.3.1
2147483647
2.22507385851E-308
2.22507385851E-308
2.22507385851E-308

64bit op Ubuntu:
code:
1
2
3
4
5
PHP 5.3.2-1ubuntu4.6
9223372036854775807
2.2250738585072E-308
2.2250738585072E-308
2.2250738585072E-308

Nog geen crash... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Je test het niet toevallig op een oude Mac die nog geen x86 processor bevat?
Dat geldt echter alleen als die computer een x86 processor heeft en een 32-bits versie van PHP 5.2 of 5.3 draait.

[ Voor 45% gewijzigd door Haan op 13-01-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Haan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:45:
Je test het niet toevallig op een oude Mac die nog geen x86 processor bevat?

[...]
nee, 10.6 op een intel core 2 duo macbook pro met apache. PHP lijkt 32bit te zijn hierop, gezien de PHP_MAX_INT waarde.
andere is een i7 xeon, ubuntu 10.04 LTS server 64bit met apache. PHP lijkt 64bit te zijn hierop.

Ook andere servers geprobeerd, maar heb het nog geen enkele keer gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 13-01-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Gamebuster schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:41:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
PHP <?=phpversion()?>
<br>
<?=PHP_INT_MAX?>
<br>
<br>
<br>

32bit op Mac OS X:
code:
1
2
3
4
5
PHP 5.3.1
2147483647
2.22507385851E-308
2.22507385851E-308
2.22507385851E-308

64bit op Ubuntu:
code:
1
2
3
4
5
PHP 5.3.2-1ubuntu4.6
9223372036854775807
2.2250738585072E-308
2.2250738585072E-308
2.2250738585072E-308

Nog geen crash... :P
Dat zijn nu net de machines waarbij het niet crashed...

http://bugs.php.net/53632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Het leuke is, dat het geen bug _in_ php is. Het is een optimizer bug in GCC die zich alleen voordoet op 32 bit platforms die php gefixed heeft door andere compiler opties te gebruiken.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is op zich niet eens een bug. En het is niet GCC die de boel freezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Geen bug in GCC, maar wat ik zo lees is het een fout in de FPU van Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 08:34
Allebei niet! De fout is dat de PHP developers code van AT&T gecopy/paste hebben die niet ontworpen is voor 387 FPU's. Het staat nota bene direct bovenaan de code die ze geleend hebben:
C:
29
/* strtod for IEEE-, VAX-, and IBM-arithmetic machines.

De oorspronkelijke code was correct, maar alleen voor platforms met "IEEE-, VAX-, and IBM-arithmetic".

Het is bekend dat GCC omwille van de performance by default geen stricte IEEE semantics implementeert. In dit geval zorgde de extra precisie van de 387 FPU voor een oneindige lus. Dat potentiële probleem is al tijden bekend (blijkt ook uit de tien jaar oude bug report) maar het is geen compilerbug omdat de C standaard helemaal geen specifieke floating point semantics voorschrijft,

Er zijn diverse compilerflags om het gedrag aan te passen:
  1. -ffloat-store (wat al sinds mensenheugenis bestaat, maar geen complete oplossing is, omdat niet alle expressies per se gestored worden voordat ze worden gebruikt)
  2. -fexcess-precision=standard (een nieuwere optie, die zorgt dat GCC zich aan C99 semantics conformeert)
  3. -msse -mfpmath=sse (waarbij het probleem omzeilt wordt door SSE instructies te genereren die helemaal geen excess precision opleveren; dit schijnt bovendien iets sneller te zijn, maar werkt natuurlijk niet op oude CPUs zonder SSE support).
  4. -mpc64 (waarbij de FPU geïnitialiseerd wordt op 64-bits precisie; heeft eenzelfde snelheidsvoordeel als hierboven maar heeft als nadeel dat het globaal geldt voor de hele applicatie)
Kortom, dit probleem is geen fout in de compiler en ook niet in de code, maar een fout van de PHP-ontwikkelaars die blind code hebben gecopy/paste zonder te verifiëren dat die ontworpen is om te werken op de platforms waarvoor PHP gecompileerd wordt.
Freeaqingme schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:05:
Het is een optimizer bug in GCC die zich alleen voordoet op 32 bit platforms die php gefixed heeft door andere compiler opties te gebruiken.
Dat hebben ze nu juist niet. Ze hebben het opgelost door nog een paar tijdelijke variabelen volatile te markeren. Het is onduidelijk of het probleem daarmee nu definitief opgelost is of niet, maar voorlopig lijkt het weer te werken.

[ Voor 22% gewijzigd door Soultaker op 13-01-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Awesome. Awesome to the max.
http://www.1up.com/do/feature?cId=3183029

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:50:
Allebei niet! De fout is dat de PHP developers code van AT&T gecopy/paste hebben die niet ontworpen is voor 387 FPU's. Het staat nota bene direct bovenaan de code die ze geleend hebben:
C:
29
/* strtod for IEEE-, VAX-, and IBM-arithmetic machines.

De oorspronkelijke code was correct, maar alleen voor platforms met "IEEE-, VAX-, and IBM-arithmetic".
Wat ik dan weer niet snap is waarom ze niet gewoon relyen op de standaard strtod() die in C aanwezig is.

Voor oplossing 3) heb je trouwens SSE2 support nodig, SSE support is niet genoeg want die doet geen doubles.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 14-01-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Davio schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:17:
Dat heeft ook met de levensduur en geheugen-/processorgebruik te maken en je garbage collection. Een desktop app blijft vaak een langere tijd openstaan, soms een hele dag (Outlook). Dan moet je erg zuinig zijn. En dan mag het opstarten ook iets langer duren als de totale prestatie uiteindelijk beter is. Ook moet je opletten wat er allemaal in het geheugen blijft hangen.

Een webpagina blijft soms niet langer dan een minuut open en daar is het snel laden voornamelijk belangrijk, maar maakt het minder uit wat er allemaal openblijft, want dat wordt na het renderen van een pagina veelal automatisch kapotgemaakt.
Ligt er een beetje aan hoe je het bekijkt. Per gebruiker / per request zou je dat inderdaad zo kunnen zien, maar als je je webapplicatie als een groot geheel ziet... Denk eens aan alle initialisatie die je voor elk request van elke gebruiker doet - zelfs voor de meest triviale applicaties is dat configuratie inladen, en hoe geavanceerder de applicatie, hoe meer overhead je krijgt die voor elke gebruiker uitgevoerd wordt.

Als je een 'persistente' webapplicatie hebt (zoals een Java webapp) heb je die hele initialisatie één keer. Dan heb je een applicatie draaien, stuk of wat controllers die wachten op requests en ze gelijk uit kunnen voeren, etc.

Maar dat ligt maar net aan de toepassing - right tool for the right job etc, wat het algemeen stramien is (en hoort te zijn). Desktop applicaties bijv. worden vzviw nooit in PHP geschreven - ook al is het mogelijk. Desktop applicaties worden ook niet zoveel in Java geschreven omdat de GUI gewoon zo lelijk is veelal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:32

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:40:
[...]

Wat ik dan weer niet snap is waarom ze niet gewoon relyen op de standaard strtod() die in C aanwezig is.
Uit een discussie @ reddit:
1) Why does PHP have its own strtod() implementation in the first place? Judging from the changelog, this got included to fix some locale issue. Why didn't you just use strtod_l()?
En een reactie erop:
[...]
strtod_l isn't available on all platforms. I completely understand the desire to have your own routine for portability.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je bent rijkelijk laat, die thread heb ik inmiddels allang gelezen :P.

Maar idd, misschien moeten ze dan maar een implementatie pakken die wél portable is, ipv een waarvan in de comments duidelijk te lezen is dat ie dat niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Heel vet! :)

Maar wat een site :X Het duurde een minuut voordat 'ie geladen was!
Documents (5 files) 46 KB (196 KB uncompressed)
Images (108 files) 1359 KB
Objects (3 files) 19 KB
Scripts (38 files) 279 KB (607 KB uncompressed)
Style Sheets (5 files) 128 KB (173 KB uncompressed)
Total 1830 KB (2354 KB uncompressed)

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 14-01-2011 12:37 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Om nog even terug te komen op dat hele C#/JAva/PHP gedoe
Ben echt een ontzettende .NET fanboy, ik vind PHP echt vreselijk. Maar sinds ik met het ZEND framework heb gewerkt is PHP ineens wel een goed alternatief. Damn wat zo'n framework een verschil kan maken.

@ .Oisyn
Gefelicteerd met die prijs! Heb zelf nogsteeds veel co-op plezier met die game!

[ Voor 14% gewijzigd door roy-t op 14-01-2011 10:40 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 14-10 16:30
Fijn, ik zag dat de beta van Netbeans 7.0 Smarty ondersteuning heeft. Alles geïnstalleerd en ik open een template, zie ik nog steeds geen syntaxhighlighting. Wat blijkt, de Smarty package is geen onderdeel van de PHP package. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Ben echt een ontzettende .NET fanboy, ik vind PHP echt vreselijk. Maar sinds ik met het ZEND framework heb gewerkt is PHP ineens wel een goed alternatief. Damn wat zo'n framework een verschil kan maken.
+1. Ik zou PHP ontzettend afkraken ware het niet voor ZF dat een voorbeeld is voor wat er gebeurt als je echte (OO) programmeurs op zo'n taal loslaat.

@Thread, ineens heb je door dat je al 5 - 10 uur bezig bent met het om beperkingen van een storage mechanisme te werken (door een nogal uitgebreide string serializer te schrijven):

Input: {{"test1", "test2", "test3"}, {"test4", "test5", "test6"}} (list van list van strings)
output: "test1;test2;test3|test4;test5;test6"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
CodeCaster schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:39:
[...]

[...]
Volgens mij ligt dat meer aan jouw computer en/of internetverbinding, want hier duurde het welgeteld vier seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het is blijkbaar afhankelijk van de advertenties. Ik zag in m'n statusbalk een keer of veertig (niet dat ik het geteld heb) de hostname verspringen naar allerlei advertentiesites, maar een paar keer refreshen later laadt de pagina ook vrijwel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
~15 seconde op mijn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:11
Gewoon vaker sites bezoeken met veel ads, dan staan ze wel in je proxy of lokale cache ;)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Jan_V schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:08:
Gewoon vaker sites bezoeken met veel ads, dan staan ze wel in je proxy of lokale cache ;)
Nee bedankt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41
dev10 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:41:
Wat blijkt, de Smarty package is geen onderdeel van de PHP package. 8)7
Al vrij lang niet meer. Check http://smarty.php.net/ maar :) Overigens kun je daar prima syntax highlighting voor regelen in de meeste editors, veel meer dan HTML + brackets is het niet tenslotte.

[ Voor 21% gewijzigd door FragFrog op 14-01-2011 13:50 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 08:34
.oisyn schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:40:
Zou mooi zijn geweest als ze zouden zeggen: "Om om bugs in de libc implementatie heen te werken." :+
Voor oplossing 3) heb je trouwens SSE2 support nodig, SSE support is niet genoeg want die doet geen doubles.
Goed punt. (Lijkt erop dat -mfpmath=sse sowieo gewoon SSE2 instructies genereert, onafhankelijk of je verder -msse of -msse2 specificeert.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Vanmorgen m'n master thesis ingeleverd, dat betekent dat ik 17 februari mag afstuderen! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:50
YopY schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:35:
+1. Ik zou PHP ontzettend afkraken ware het niet voor ZF dat een voorbeeld is voor wat er gebeurt als je echte (OO) programmeurs op zo'n taal loslaat.
ZF _/-\o_

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb even ene dependency graph gemaakt van een database die hier draait
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SBBvEcs9HKh3bm4BAjlB4LP5/medium.png
:X

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
1e waar ik aan dacht: Het lijkt een wireframe van een omgevallen boom

[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 14-01-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Woy schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:28:
[afbeelding]
woei :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:47
CodeCaster schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:39:
[...]

Heel vet! :)

[...]
Heb ik ook last van. Duurde meer dan 25 seconden voordat alle content geladen was... sterker nog. Firebug geeft aan dattie t op heeft gegeven met tracken van resource requests.. hij geeft aan: 106 ingaven niet weergegeven.

41 external Javascript
10 external stylesheets
91 images
83 Redirects
en nog veel meer, totaal 267 requests... voor een pagina... WTF...

Ik durf bijna niet aan YSlow te vragen wat die er van vindt :+

Hij cached m wel aardig, dat dan weer wel...
[afbeelding]
:D

[ Voor 16% gewijzigd door D-Raven op 14-01-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
[afbeelding]
Je zou bijna denken dat die DB met opzet zo ontworpen is om er zo uit te zien in dit soort visualisatieprogramma's, :+. Artsy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 14-10 16:30
FragFrog schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:49:
[...]

Al vrij lang niet meer. Check http://smarty.php.net/ maar :) Overigens kun je daar prima syntax highlighting voor regelen in de meeste editors, veel meer dan HTML + brackets is het niet tenslotte.
Ik bedoelde de PHP Package van Netbeans. Ik ben me er van bewust dat Smarty los staat van PHP an sich. Vind het alleen vreemd dat Netbeans er van uit gaat dat je Smarty zou willen gebruiken zonder PHP. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:59
[afbeelding]
Ik dacht even aan een fractal :P Zo te zien zijn er naast God klasses dus ook God tabellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-10 14:24
[afbeelding]
Cool! Een fractale representatie van de ronde tafel! Ik zie zo de ridders van Monthy Python zingen: "We are the DBAs of the round tables" :P

Het doet me verder ook wel denken aan graancirkels. Zouden dat dan databank-modellen zijn van aliens?

Dat is best wel de moeite. Hoe veel tabellen zijn dat? Ik heb niet zo veel zin om ze manueel te gaan tellen

[ Voor 9% gewijzigd door Otherside1982 op 14-01-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

[afbeelding]
Cool, wat voor tool gebruik je daar voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Otherside1982 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:49:
[...]
Dat is best wel de moeite. Hoe veel tabellen zijn dat? Ik heb niet zo veel zin om ze manueel te gaan tellen
141 tabellen, de rest zijn views en SP's
Haan schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:49:
[...]

Cool, wat voor tool gebruik je daar voor?
https://www.red-gate.com/...t/sql-dependency-tracker/

Ik moest zelf ook meteen aan een fractal denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Wel leuk enzo, zo'n plaatje die op 101 dingen lijkt. Maar, heb je er ook wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Freeaqingme schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:04:
Wel leuk enzo, zo'n plaatje die op 101 dingen lijkt. Maar, heb je er ook wat aan?
Aan het plaatje ( op deze schaal ) op zich niet, maar je kunt in de tool natuurlijk gewoon inzoomen op bepaalde elementen, en dat is wel nuttig.

En ik kan het vooral gebruiken om aan mijn manager duidelijk te maken dat het niet altijd zo makkelijk is als "Dan pas je toch even ... aan", maar dat het ook best wel eens invloed op een ander deel van het systeem kan hebben ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Woy op 14-01-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 00:53
Meer een penis en een enorm grote ronde zaadbal eraan.

Anyways ..

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
farlane schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:11:
Meer een penis en een enorm grote ronde zaadbal eraan.

Anyways ..
Explain :9

Mijn fantasie werkt niet echt mee; zie er geen penis in :P

edit:
ah, zo, ik zie 'm al :P

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 14-01-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zie er meer een stukje Mandelbrot in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb ook aan software gewerkt om dat soort plaatjes van programma's te maken: http://mvdvlist.nl/thesis-mvdvlist.nl-final.pdf
Visualisatie is gedaan met ccfinder.net (code duplication) en dependencies ExtraVis (redelijk brak) en SolidSX (stabiele 'opvolger', goed gejat...). Ik moet nog eens kijken of SolidSX met de sourcecode van mijn huidige klant om kan gaan, performance zal waarschijnlijk om te huilen zijn :P

[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 14-01-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Even iets totaal anders.

Meest geweldige comment op reddit ooit :P

Is getagged met NSFW, maar staan geen afbeeldingen oid in.

Ik had m pas door aan het einde van de comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:19:
Ik zie er meer een stukje Mandelbrot in :P
Ik zie er geen brot in :P _O-

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-10 14:24
Woy schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:59:
[...]

141 tabellen, de rest zijn views en SP's

[...]

https://www.red-gate.com/...t/sql-dependency-tracker/

Ik moest zelf ook meteen aan een fractal denken
141 tabellen valt dan nog mee. Ik ben momenteel bezig in een databank met 582 tabellen, 613 procedures en 381 triggers. Jammer genoeg is het een Informix databank en werkt die red-gate tool alleen op MS SQL Server. Ik had graag eens een overzichtje gezien van die databank waar ik nu op werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze grap levert je direct een rode kaart op! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

wat heeft redgate toch mooie productjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 00:53
/facepalm :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defcon84 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:55:
wat heeft redgate toch mooie productjes :)
redtube ook wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
D-Raven schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:26:
Even iets totaal anders.

Meest geweldige comment op reddit ooit :P

Is getagged met NSFW, maar staan geen afbeeldingen oid in.

Ik had m pas door aan het einde van de comment.
Ik snap dat laatste niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41
dev10 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:41:
Ik bedoelde de PHP Package van Netbeans. Ik ben me er van bewust dat Smarty los staat van PHP an sich. Vind het alleen vreemd dat Netbeans er van uit gaat dat je Smarty zou willen gebruiken zonder PHP. ;)
Aaah, op die fiets :) Dat klinkt wel wat vreemd ja.. Al zouden er ook goed smarty interpreters kunnen bestaan in andere talen? Is misschien nog wel sneller ook...

* FragFrog rent :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Ik ga m toch echt niet verklappen :P. Ik geef je wel een hint, wat hij verteld is fictie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

TechNet Live! en DevDays ticket in de pocket. :) Wie gaan er nog meer?

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 14-01-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
D-Raven schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:23:
[...]

Ik ga m toch echt niet verklappen :P. Ik geef je wel een hint, wat hij verteld is fictie.
Ja, had al een vermoeden :P

Volgens mij is dit verhaal van starwars op een leuke manier verteld, maar heb die films niet gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
CodeCaster schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:26:
TechNet Live! en DevDays ticket in de pocket. :) Wie gaan er nog meer?
Ik ga proberen DevDays tickets te scoren dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Gewoon een random gedachte:
Wat zou er gebeuren als er nu een wereldoorlog uitbreekt? Lijkt me niet dat het internet dan vrolijk blijft staan. Alle bedrijven die afhankelijk zijn van internet vallen dan keihard dood. Overheden gaan elkaar massaal hacken. Buitenlandse bedrijven (Google, Facebook, etc) hebben enorme shitload aan informatie over mensen in andere landen verzameld en kan dan door overheid binnen dat land tegen die inwoners van die landen gebruikt worden.
Waarschijnlijk nog wel veel meer :9

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 14-01-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weekend! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:38:
[...]

Ja, had al een vermoeden :P

Volgens mij is dit verhaal van starwars op een leuke manier verteld, maar heb die films niet gezien :P
Mijn god wat doe je hier eigenlijk? Of was je gewoon te druk met je Mario-kloon (*badam pam ptsss*)

Pagina: 1 ... 98 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak