Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Powered by KPN
Ik zal het nog eens een keer zonder vocht proberen nadat ik de ruit schoon heb gemaakt. Uiteraard dank voor de tip.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Anoniem: 111246
Kon zo'n stem via TomTom Home downloaden & installeren (50MB ongeveer), maar kan alleen maar kiezen uit Bram/Eva in het stemmen menu.
Volgens mij niet, ik heb die optie iig nog niet gevonden.Anoniem: 111246 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:41:
De One XL HD Traffic Europe, heeft die nu wel/geen gesproken straatnamen?
Kon zo'n stem via TomTom Home downloaden & installeren (50MB ongeveer), maar kan alleen maar kiezen uit Bram/Eva in het stemmen menu.
Ticket mbt niet bijwerken verkeersinfo is bij TomTom ingediend, met een paar dagen verwacht ik het eerste antwoord.
Anoniem: 264942
Er is wel meer vreemd... Bij de update 8.010 installeer je software voor verbinding met je telefoon en bij "mijn services" staat buddies en het weer er ook bij, maar op een tomtom hd traffic xl zit geen bluetooth, dus je kunt er niets mee...Anoniem: 111246 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:01:
[...]
Vreemd dat je dan wel die stemmen kunt downloaden niet?
Is dat overigens met een tweak dan nog wel te realiseren? Want de kaarten/software zijn toch hetzelfde als op die TomTom's waarop dat standaard wel zit? Of zit ik daar naast?
Overigens hebben ze het daar over 8.011 met dezelfde soort problemen.
[ Voor 13% gewijzigd door pven op 22-06-2008 12:44 ]
Wordt er dan wel om de twee minuten ververst?Anoniem: 264942 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:16:
[...]
Heb net mijn 3e dag gereden met een goed werkende 8.010! Ik ben al overtuigd
TomTom trekt niet-voor-niets Navcore8 voor TT ONE XL HDT terug, dan moet er echt iets gaande zijn.
Anoniem: 264942
ja, er wordt keurig ververst en alle filles werden gezien.. blijkbaar hebben ze hier niet aan gedacht en natuurlijk is het niet de perfecte optie voor tomtom, want je schakelt een opstartmogelijkheid uit. Ik zal tomtom eens een mail sturen over de bevindingen! Edpven schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:37:
[...]
Wordt er dan wel om de twee minuten ververst?
TomTom trekt niet-voor-niets Navcore8 voor TT ONE XL HDT terug, dan moet er echt iets gaande zijn.
Na aanmelding bij TT HOME, mapupdate nieuwste maps doet hij niet, en de code binnen 30 dagen geeft de site aan dat ie of al gebruikt is of niet meer geldig is. Mail naar TT is al weg, maar tot op heden nog geen antwoord gehad.Tevens een vraag over de oplaadindicatie, hoe kan ik nu zien wanneer het app is opgeladen, het lampje blijft groen?
Beetje onzin om het app steeds aan te zetten en ontkoppelen om te zien of de accu vol is, of geeft TT HOME dit ook ergens aan als het app is gekoppeld?
Derde vraag, toegestane maximum snelheid wordt niet aangegeven als ik dit instel, dus geen indicatie of geluidssignaal, doe ik iets verkeerds?
Het zou natuurlijk kunnen dat je al de nieuwste kaart hebt. Nieuwste kaart garantie is meer voor de apparaten die ergens in een magazijn zijn blijven liggen.Raimundus schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:58:
Hier een vraag over de TT one XL HD Traffic, net 3 dagen in huis.
Na aanmelding bij TT HOME, mapupdate nieuwste maps doet hij niet, en de code binnen 30 dagen geeft de site aan dat ie of al gebruikt is of niet meer geldig is.
Niet, voor zover ik weet. Ik weet gewoon dat het een paar uur kan duren.Mail naar TT is al weg, maar tot op heden nog geen antwoord gehad.Tevens een vraag over de oplaadindicatie, hoe kan ik nu zien wanneer het app is opgeladen, het lampje blijft groen?
TomTom heeft niet voor alle wegen de maximumsnelheid. Werkt het soms niet, of nooit?Derde vraag, toegestane maximum snelheid wordt niet aangegeven als ik dit instel, dus geen indicatie of geluidssignaal, doe ik iets verkeerds?
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Mijn vader heeft een Tomtom One XL Europe met HD traffic (enzovoort).
Nu gaat hij komende woensdag naar Zuid afrika en heeft aan mij gevraagd of ik die kaart erop wou zetten voor hem.
Ik dat dus gedaan via tomtom home met een SD kaartje van 128mb/512mb/1gb/2gb (allerlij andere merken e.d.) En hij blijft na 10-15 seconden na het opstarten opnieuwe opstarten.
Hij zit dus in een soort van loop, ik kan heel even wat doen en dan herstart ie zichzelf.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat hiervoor de oplossing is.
Navcore downgrades zijn nooit nodig. En HDT werkt sowieso niet in NC6 dus een XL HDT downGraden is extra riskant.tweaktubbie schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:52:t Nou lees ik op Kieskeurig bij Tomtom One XL HD (goedkoop met postbankrentepunten voor ca 185 euro) dat ie wat trager is en je mogelijk softwareversie 6 (ipv 7 die er op staat) moet installeren.
Heeft iemand ervaring met zo'n One XL; is oudere versie maar groter scherm. Of ik nou One V4/21 of One XL moet nemen (dat HD is 1 jaar gratis, heb er verder geen behoefte aan). Kans op herstel na reset lijkt me hier groter dan bij V4?
Je andere vragen snap ik niet. "kans op herstel":maak een backup. Voor de rest; zoek de features uit waarvoor je wil betalen.
Ik heb mijn TT gedowngrade nadat bleek dat Navcore8 niet goed met HDT overweg kan, maar nu Navcore8.2 er is begint het toch weer wat te kriebelen.

Iemand al enig idee wanneer Navcore8 voor TT one XL HDT verschijnt?
(TomTom gooit vrij structureel gebruiker en apparaat door elkaar, maar probeer zelf eens een consistent beleid te formuleren wat werkt in alle omstandigheden inclusief vervanging onder garantie etc.)
Volgens de handleiding moet ik inloggen op HOME, vervolgens naar "PromotieCode activeren" en dan naar "Nieuwe items downloaden".
Wanneer ik daar mijn code invul, kan ik niet op Next drukken. Ik kwam erachter dat dat komt omdat er blijkbaar een controle in zit op lengte, en de lengte van mijn code is 1 karakter te weinig. (Wanneer ik een willekeurig karakter achter de code plak wordt de Next button wel geactiveerd, maar dan is de code natuurlijk onjuist).
Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet?
Edit: kom er net achter dat op Enter drukken wel werkt, maar dan krijg ik bij mijn (juiste) code de melding dat de code niet bestaat of verlopen is, terwijl ik hem toch echt vanmiddag pas heb gekocht in de winkel (nieuw in doos, gesealed en al).
[ Voor 15% gewijzigd door TangLeFuzZ op 25-10-2008 18:29 ]
Probeer in TomTom Home in het menu Extra eens de optie "Meest recente kaart verzekerd" aan te klikken en kijk wat er dan gebeurt. Ik kan me herinneren dat ik met hetzelfde probleem heb gezeten en uiteindelijk die hele code niet heb nodig gehad om toch een recentere kaart te downloaden.TangLeFuzZ schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:27:
Ik heb zojuist een TomTom HD XL Europe gekocht, en daar zit een boekje bij met een promotiecode voor wat gratis updates.
Volgens de handleiding moet ik inloggen op HOME, vervolgens naar "PromotieCode activeren" en dan naar "Nieuwe items downloaden".
Wanneer ik daar mijn code invul, kan ik niet op Next drukken. Ik kwam erachter dat dat komt omdat er blijkbaar een controle in zit op lengte, en de lengte van mijn code is 1 karakter te weinig. (Wanneer ik een willekeurig karakter achter de code plak wordt de Next button wel geactiveerd, maar dan is de code natuurlijk onjuist).
Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet?
Edit: kom er net achter dat op Enter drukken wel werkt, maar dan krijg ik bij mijn (juiste) code de melding dat de code niet bestaat of verlopen is, terwijl ik hem toch echt vanmiddag pas heb gekocht in de winkel (nieuw in doos, gesealed en al).
Nadat wij een onderzoek hebben ingesteld naar het probleem wat u ondervind, zijn we tot de volgende conclusie gekomen:
Momenteel is er een probleem wat ontstaat bij de combinatie ONE XL HDT en de versie 8.15 kaarten.
Op dit moment is daarom geen kwartaalupdate voor u beschikbaar.
Ik voel me nu idd wat bedrogen: binnen een maand nadat de TT One XL HDT uit is gekomen heb ik hem gekocht. Vervolgens heeft TT er blijkbaar geen trek in om een nieuwe Navcore of een nieuwe kaart voor dit device uit te brengen. Het voelt nu alsof ik gestrafd wordt omdat ik voorop wil lopen.MSalters schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:03:
Prutsers. Maak dan een 730 kaart. Het wordt zo wel duidelijk dat er te weinig getest wordt.
(Uiteraard ga ik nog klagen bij ze, maar ik weet nu al dat dat weinig tot geen zin heeft.)
Ik heb ze terug gemeld dat ik me bedonderd voel, uiteraard krijg ik een politiek correct antwoord terug:
Zowel Navcore8 als deze nieuwe kaart werden aangeboden via TT home waardoor ik er uiteraard vanuit ga dat het werkt. Al doende moest ik dus ontdekken dat deze nieuwe versies niet werken omdat TT dat zelf nog niet had ontdekt ...U bent zeer zeker niet bedonderd, hooguit verward geraakt door een fout van ons. Excuses hiervoor.
Deze kaart was namelijk nog niet volledig af ontwikkeld voor uw apparaat.
Hier zijn we druk mee bezig en u zult dus ook alsnog spoedig de eerste kaartupdate zien verschijnen in TomTom HOME.
Hopelijk is het voorval met dit bericht iets duidelijker geformuleerd.
Indien u nog vragen of opmerkingen heeft, dan horen wij dit graag.
Kortom: met MSalters; test dan verdorie eerst je spullen voordat je ze via TT Home aan gaat bieden.

[ Voor 42% gewijzigd door pven op 20-11-2008 13:55 ]
Om het spul nu alsnog geactiveerd te krijgen moet ik het onderstaande uitvoeren:
Die eerste drie opties is onzin, want ik kan gewoon navigeren maar heb alleen geen verkeersinformatie. Die reset ga ik sowieso nog proberen. Fabrieksinstelling terugzetten daar voel ik weinig voer, want dan ben ik mijn aanpassingen kwijt.Hartelijk dank voor uw bericht aan de TomTom Customer Support,
Om ervoor te zorgen dat uw TomTom weer TomTom HD ontvangt raden wij u aan om de onderstaande procedure in zijn geheel te doorlopen.
Om de HD-traffic service goed te kunnen gebruiken dient u de onderstaande stappen na te lopen.
- Zorg dat u een GPS signaal heeft.
- Tik op de grijze balk aan de rechterkant van het scherm, controleer vervolgens of de batterij vol genoeg is, een te lage batterij spanning kan er voor zorgen dat HD traffic niet werkt.
- Klik op het scherm rechtsonder op de satellieten, klik daarna op [versie > netwerk]
Indien de status verbonden is moet de informatie binnengehaald kunnen worden. Als het apparaat de informatie niet binnen haalt, of de status is niet-verbonden, dient u de onderstaande reset uit te voeren.
- Reset uw TomTom [Volg de reset instructie op http://www.tomtom.com/6971]
Vervolgens moet het apparaat, zodra het weer een GPS signaal heeft, de informatie binnenhalen. Indien dit nog steeds niet het geval is kunt u het apparaat terug zetten naar fabrieks instellingen. Dit doet u als volgt:
- Wijzig voorkeuren > herstel fabrieks instellingen
Als de TomTom wordt terug gezet naar fabrieksinstellingen zal deze opnieuw alle instellingen vragen. Nadat u alles opnieuw hebt ingesteld en opnieuw GPS signaal hebt ontvangen, moet de HD traffic informatie ook binnen komen.
Mocht dit niet het geval zijn laat u ons dit dan direct weten, dan sturen wij dit door naar onze tweedelijns ondersteuning.
Vermeld in uw reactie altijd even de onderstaande gegevens, die kunt u vinden in het Netwerk scherm [Dit vindt u door in het hoofdscherm [scherm met de blauwe pijl in het midden] rechtsonder te tikken > Versie >Netwerk].
SIM ID:
IMEI:
Serienummer apparaat:
Serienummer HD traffic ontvanger (indien van toepassing): Q-----------
Tevens hebben wij de systeem informatie van TomTom HOME nodig.
1. Sluit uw apparaat op de computer aan en open TomTom HOME.
2. Klik op [help]
3. Klik op [Systeem Informatie]
4. Klik op [Kopieren naar Klembord]
5. Open het antwoord op dit incident en druk op [CTRL - V] om de gegevens te plakken in uw reactie naar ons
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team
Iemand een idee wat ik, behalve het gemeldde, nog kan proberen?
Update: zoals verwacht werken al die suggesties niet, ben ik al mijn instellingen kwijt en wordt mijn probleem doorgeschoven naar de tweedelijns.

Ik ben steeds minder tevreden over deze TomTom:
• Navcore8 is niet beschikbaar;
• Kaart v8 is niet beschikbaar;
• HDT werkt niet meer.
Ik krijg steeds meer het idee dat TomTom de TomTom ONE XL HDtraffic niet serieus neemt ...
Kortom: drie keer waardeloos.

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 23-12-2008 18:35 ]
Ik ben inmiddels overgeschakeld naar de GO940, had geen geduld meer om te wachten.pven schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:38:
{knip}
Ik ben steeds minder tevreden over deze TomTom:
• Navcore8 is niet beschikbaar;
• Kaart v8 is niet beschikbaar;
• HDT werkt niet meer.
Ik krijg steeds meer het idee dat TomTom de TomTom ONE XL HDtraffic niet serieus neemt ...
Kortom: drie keer waardeloos.
Belangrijkste upgrade is de IQ-Routes, ik rijd nu alle snelle afsnijroutes die in de loop der tijd verzameld zijn. Soms zijn het wegen waarvan je denkt "waar gaan we in hemelsnaam naar toe" maar 9 van de 10 keer is het echt sneller. Soms zijn het kleine omwegen maar daardoor mis je 1 of 2 verkeerslichten, het scheelt dan echt... Zelfs mijn eigen bekende snelle afsnijroutes worden zelfs geadviseerd
[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 24-12-2008 13:46 ]
Ik heb als eerste stap een klacht bij TomTom neer gelegd over het niet ondersteunen van de TT One XL HDT, eens kijken wat voor antwoord daar op gaat komen.pven schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 17:08:
[...]
Ik ben het ook serieus aan het overwegen. Het grootste nadeel is dat ik dan erg veel geld toegeef op mijn TomTom die krap een jaar oud is (is gekocht voor 360 euro, met wat geluk kan ik er nu nog 150 euro voor vangen). Eerst maar eens serieus klagen bij TomTom. Ik log ieder keer keurig tickets, waar dan weer op gereageerd wordt maar overall ben ik niet tevreden.
Uiteraard weet ik dat ik niet zo moet zeuren omdat Navcore7 ook naar behoren werkt, maar als ik een dergelijk apparaat koop dan heb ik daar bepaalde verwachtingen bij en een van die verwachtingen is goede ondersteuning vanuit TomTom. TomTom voldoet momenteel niet aan die verwachtingen, vandaar dat ik klaag.
Al iets gehoord behalve een automatische beantwoording dat je bericht in behandeling is genomen?pven schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:26:
[...]
Ik heb als eerste stap een klacht bij TomTom neer gelegd over het niet ondersteunen van de TT One XL HDT, eens kijken wat voor antwoord daar op gaat komen.
Uiteraard weet ik dat ik niet zo moet zeuren omdat Navcore7 ook naar behoren werkt, maar als ik een dergelijk apparaat koop dan heb ik daar bepaalde verwachtingen bij en een van die verwachtingen is goede ondersteuning vanuit TomTom. TomTom voldoet momenteel niet aan die verwachtingen, vandaar dat ik klaag.

mijn vader heeft een TomTom XL IQ routes gekocht in de MM voor 189 euro.
Hij hing em gister aan de pc, installeerde een update en ineens gaf hij weer GEEN KAARTEN AANWEZIG.
Dus ik ben nu de hele dag al bezig het te fixen, maar krijg het niet geregeld.
Ik heb de map gevonden op de PC maar die is maar 424MB groot. Downloaden van deze map duurt 1 uur en nog wat (Western europe) maar stopt na een half uur met downloaden. Dus ik krijg de map niet geinstalleerd:
Wat doe ik fout?
[ Voor 13% gewijzigd door pven op 28-06-2009 18:29 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
EDIT: het is me gelukt, ik heb zelf de zip en cab files uitgepakt in een andere folder en die 1 op 1 op de tomtom overgenomen. Het werkt nu weer. het probleem dat ik nu heb is dat ik geen GPS signaal krijg....
Dit is voor mij de eerste keer dat ik met een navigatie in aanraking kom. Ik ben op apparaat-gebied wel handig en fix me altijd alles zelf. Zo ook bij deze. Maar ik vind voor een leek als mijn vader toch dat er behoorlijk wat haken en ogen aan zitten.
- er wordt gezegd je hoeft maar het ding op de pc aan te sluiten de rest gaat vanzelf. het systeem geeft niet zo'n goeie foutmeldingen.
- het systeem zegt niet wat je moet doen incase het fout gaat
- downloads stoppen regelmatig middenin. Wanneer dat gebeurt heb je corrupte bestanden/mappen op je pc staan. hij zegt dan niet dat je die weer moet verwijderen en dat de map dan opnieuw wordt aangeboden met downloaden
- je kunt bij voeg kaart toe niet handmatig in TomTom HOME zeggen dat je een map wilt installeren die op een andere locatie staat, dan de default download directory.
- default zet hij alles op de C:\. Als de C niet groot genoeg is, kun je niks ernaartoe downloaden. is ie NET groot genoeg, lukt downloaden wel, maar het installeren niet. Indien je alles naar een grotere schijf kopieert, kun je niet kiezen dat tomtom de map moet pakken op de nieuwe schijf. Dit gaat alleen als je al je directories in tomtom home verandert en dan de optie aanvinkt dat hij alles mee moet kopieren.
- bakcup maken en handmatig kaarten installeren kost zeker 1 uur per activiteit (hoe groter de kaarten/backups, hoe langer het duurt)
Kortom, het is leuk als het allemaal in 1x werkt, maar de support of handleiding die je erbij krijgt stelt geen zak voor. En mensen zonder pc-kennis, zonder tomtom kennis komen niet gemakkelijk uit de voeten hiermee. Het kan altijd wel eens gebeuren dat je downloads ineens ermee kappen door een slechte internet verbinding. En dan "hang je al" bij wijze van.
Ik heb mijn vader wel duidelijk de stappen uitgelegd hoe hij te werk moet gaan en dat hij echt op internet moet zoeken. Want daar vind je altijd wel wat. Hij kan natuurlijk ook gewoon mij bellen
[ Voor 83% gewijzigd door Deathchant op 07-06-2009 20:19 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
In het begin moest je het er echt indrukken en nu wiebelt het alle kanten op.
Buiten dat, hij zet de tom tom nu terug naar fabriek instellingen, dan ben ik mijn gratis kaart update, en die dingen ook kwijt?
Edit2: Onder xp de boel laten herstellen, die liep wel door, tom tom start nu weer soepel en snel op, ik ben alleen al mijn adressen, nuttige plaatsen en al die dingen kwijt.
Achja, hij werkt weer...
[ Voor 45% gewijzigd door Joopieboy op 16-06-2009 20:55 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Als die kaartupdate er al op staat, dan ben je die niet kwijt.Joopieboy schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:34:
Buiten dat, hij zet de tom tom nu terug naar fabriek instellingen, dan ben ik mijn gratis kaart update, en die dingen ook kwijt?
Dat is helaas redelijk standaard als je het een-en-ander gaat herstellen.Edit2: Onder xp de boel laten herstellen, die liep wel door, tom tom start nu weer soepel en snel op, ik ben alleen al mijn adressen, nuttige plaatsen en al die dingen kwijt.
Net met mijn 'oude' computer en windows xp wel kunnen herstellen...
Kaart update ben ik bang voor, np's die download ik wel weer dan.
[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 16-06-2009 20:57 ]
Anoniem: 223353
Weet iemand wat ik verkeerd doe, ik heb de tomtom ook al opnieuw opgestart.
Alvast mijn dank......
[ Voor 13% gewijzigd door Ricie op 01-07-2009 22:12 ]
En meteen een tip: koop GEEN TomTom One XL HD traffic.
[ Voor 67% gewijzigd door pven op 01-07-2009 22:39 ]
Dat bleek dus een goeie keuze achteraf.
Ik geniet vrolijk door van mijn 'simpele' one xl.
Heb je dat uit een betrouwbare bron? Ik vertrouw die website met vinkjes niet zo. Meestal staan er wel een paar vinkjes verkeerd, of helemaal nietpven schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:16:
Volgens de specs zit die er niet in.

Als je het uit een betrouwbare bron hebt wil ik je best geloven hoorpven schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:04:
Bel even met TomTom of ga langs een winkel als je mijn informatie niet vertrouwt.
EDIT:
http://nl.support.tomtom....D1zZA**&p_li=&p_topview=1
Geen sleuf volgens TomTom
[ Voor 35% gewijzigd door Ricie op 02-07-2009 09:52 ]
Zomaar midden op de snelweg heeft ie op eens geen bereik meer, wat regelmatig gebeurt. In de stad is het ding min of meer useless..
Dit termijn mij HD XL Live helemaal geen probleem hiermee had (ik had trouwens sowieso geen problemen met dat ding, maargoed)..
Iemand die dit herkent?

Leuk ding, maar ik snap die nieuwe mount niet en de handleiding verschaft ook geen duidelijkheid. Is het idee erachter dat je de mount op het raam laat zitten of juist dat je deze er iedere keer afhaalt? Ik snap wel hoe ik hem op het raam kan plakken, maar als de mount op het raam zit dan gaat de TomTom er wat moeilijk af.
Ander puntje: wat gaat het USB-kabeltje er moeilijk uit. Ik breek niet vaak mijn nagels, maar vandaag is het met toch gelukt tijdens het verwijderen van het USB-kabeltje.
Verder niets dan lof voor deze TomTom, mooi spul!
Usb kabeltje zit idd in het begin best strak, beetje wrikken, later gaat ie vrij soepel in en uit.
Ok, dan hoop ik maar dat het vanzelf soepeler gaat.
In het begin moet je ook vrij veel kracht zetten om de houder van de tom tom af te klikken.
Lekker laten zitten die houder op de tom tom, nieuwe tom tom's zijn toch lekker plat en die easy port houder neemt ook geen ruimte in en gaat makkelijk van de ruit.
Mount op je raam is ook vragen op een inbraak trouwens.
[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 03-07-2009 20:41 ]
Zijn ze exact even groot? Ik heb nml ook een draagtajse voor mn XL HD traffic?pven schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:43:
Mijn nieuwe TomTom XL Live IQ is binnen, met dank aan nieuws: TomTom biedt omruilactie voor uitgefaseerde One XL HD Traffic
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
De vorige mount zat ook altijd op mijn raam, toen is er ook nooit ingebroken terwijl mijn auto toch echt in 'prachtwijken' geparkeerd heeft gestaan.Joopieboy schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:40:
Mount op je raam is ook vragen op een inbraak trouwens.
Nee, de XL Live IQ past net niet goed in het tasje voor de XL HD Traffic. Ik vond hem zo slecht passen, dat ik maar een nieuw tasje heb gekocht (13 euro bij de Mediamarktbombadil schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:44:
[...]
Zijn ze exact even groot? Ik heb nml ook een draagtajse voor mn XL HD traffic?
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 05-07-2009 18:25 ]
Pven, hoe ging het bij jouw apparaat? Had je direct de live diensten beschikbaar? Of zat er bij jou ook een dag tussen?
Just to be sure: je hebt het op een plaats geprobeerd waar je zeker gebruik kunt maken van het GPRS-netwerk van Vodafone?
Hoe-dan-ook: even contact opnemen met TomTom.
Hmz, hoe kan ik een geluidje instellen bij de flitsers die in mijn TomTom aanwezig zijn? 'Vroeger' stond dat bij de nuttige plaatsen, maar daar staat het niet.
[ Voor 15% gewijzigd door pven op 07-07-2009 11:08 ]
Het ophangsysteem vind ik niet echt een verbetering. Ik rijd een Renault Scenic (MPV familieauto) waarbij ik toch wat verder af zit van het voorraam. Het telkens inhaken in de ring gaat niet echt lekker soepel en het blijft toch iedere keer weer een ergernis. Ook met de easyport houder erop laten is niet echt makkelijk. Bij de vorige modellen liet ik ook altijd de houder aan het raam zitten, tenzij ik echt op inbraakgevoelige locaties parkeerde. Ik denk dat ik maar een Brodit 272018 houdertje ga bestellen.

Dan schroef ik hem op een specifiek houdertje bij de ventilator (maar dan rechts want dat komt beter uit met de powerkabel):

Menu > TomTom-services > TomTom Flitslocaties > Wijzig waarschuwingsvoorkeurenpven schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:52:
[...]Hmz, hoe kan ik een geluidje instellen bij de flitsers die in mijn TomTom aanwezig zijn? 'Vroeger' stond dat bij de nuttige plaatsen, maar daar staat het niet.
[ Voor 47% gewijzigd door robertwebbe op 07-07-2009 20:50 ]
Die brodit houder lijkt me ook wel een strak plan, laat even weten hoe het monteren ging!robertwebbe schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:10:
Ik heb vanmorgen met TomTom gebeld en er was inderdaad iets niet goed gegaan met mijn activatie. Later in de middag is het opgelost en nu werkt het.
Het ophangsysteem vind ik niet echt een verbetering. Ik rijd een Renault Scenic (MPV familieauto) waarbij ik toch wat verder af zit van het voorraam. Het telkens inhaken in de ring gaat niet echt lekker soepel en het blijft toch iedere keer weer een ergernis. Ook met de easyport houder erop laten is niet echt makkelijk. Bij de vorige modellen liet ik ook altijd de houder aan het raam zitten, tenzij ik echt op inbraakgevoelige locaties parkeerde. Ik denk dat ik maar een Brodit 272018 houdertje ga bestellen.
[afbeelding]
Dan schroef ik hem op een specifiek houdertje bij de ventilator (maar dan rechts want dat komt beter uit met de powerkabel):
[afbeelding]
[...]
Menu > TomTom-services > TomTom Flitslocaties > Wijzig waarschuwingsvoorkeuren
Bij mij werken de live diensten tot op heden ook niet. Hij zegt wel "Netwerk: verbonden", maar vervolgens krijg ik alleen time-outs of foutmeldingen. Ik heb een support call geplaatst die gisteravond doorgestuurd is naar de tweede lijn, hopelijk lossen ze het bij mij ook snel op.robertwebbe schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:10:
Ik heb vanmorgen met TomTom gebeld en er was inderdaad iets niet goed gegaan met mijn activatie. Later in de middag is het opgelost en nu werkt het.
Ik vind het ook (helemaal) geen verbetering. Het ophangsysteem van de XL HDT werkte veel prettiger. Ik heb de tomtom "alternative mount kit" gekocht bij pdashop.nl, werd binnen één dag geleverd:robertwebbe schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:10:
Het ophangsysteem vind ik niet echt een verbetering. Ik rijd een Renault Scenic (MPV familieauto) waarbij ik toch wat verder af zit van het voorraam. Het telkens inhaken in de ring gaat niet echt lekker soepel en het blijft toch iedere keer weer een ergernis. Ook met de easyport houder erop laten is niet echt makkelijk.
http://www.pdashop.nl/product-gallery/41170/31961
Met 29 euro was dit de "goedkoopste" oplossing die ik vond, maar ik voel me toch een beetje bekocht omdat een lullige plastic ring die achterop de nieuwe tomtom klikt het enige was dat ik werkelijk nodig had (een zwanenhals had ik al). Ik vind dat zo'n ring er gewoon bij had moeten zitten voor compatibiliteit met bestaande ophangsystemen. Ook met ring + zwanenhals is het nog bepaald geen verbetering, omdat je alleen de standaard haakjes kan gebruiken (werkt minder soepel dan de tomtom connector van vroeger).
Een voordeel: met de ring achterop past de nieuwe tomtom wel weer in het oude leren tasje
The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)
Precies dezelfde situatie heb ik ook. Afgelopen maandag kreeg ik ook mijn XL Live IQ (ook inruil voor oude XL HDT). Aansluiten op de PC leverde mij de vraag dat ik mijn account kon overzetten, ook gedaan. En sindsdien heb ik nog steeds geen contact met Live services (wel verbinding maar geen gegevens).robertwebbe schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:47:
Ik heb vandaag ook de XL Live IQ Europe ontvangen (inruil oude XL HDT actie). Direct aangezet maar geen aanmelding op de TomTom diensten. Ik dacht dat er wellicht wat activatietijd tussen zou zitten dus heb de updates maar gedraaid. Omdat mijn TomTom home nog aangemeld was op mijn oude account heb ik een apparaat switch gedaan. Na de update nog geen contact met Live services (terwijl het apparaat wel verbonden was via GPRS). Ik heb vervolgens nog eens een nieuw TomTom account aangemaakt omdat ik vermoedde dat er wellicht wat verstoring was met het oude HDT account. Maar ook dan niet...
UIteraard contact opgenomen met TomTom helpdesk en 1e lijn kon mij niet direct helpen. Nu ligt het probleem bij de 2e lijn en wacht ik op een telefoontje.
Kortom, overzetten van account kan problemen opleveren. Erg vervelend. Ook omdat ik veel op de weg ben en verkeersinformatie via TomTom erg handig vind, blijf ik nog even mijn oude TomTom HDT gebruiken.
Dat had ik ook. Ik heb de nieuwe TomTom tijdelijk aan een gmail-account gekoppeld, dan werkt deze wel goed. Vervolgens heb ik TomTom gebeld om te vragen of ze de nieuwe TomTom aan mijn oude account kunnen koppelen. Als reactie kreeg ik een mail met de melding dat ik het aankoopbewijs naar ze moet verzenden en dat het dan goed komt. Dat was gisteren, momenteel ben ik in afwachting.robertpNL schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:20:
[...]
Kortom, overzetten van account kan problemen opleveren. Erg vervelend. Ook omdat ik veel op de weg ben en verkeersinformatie via TomTom erg handig vind, blijf ik nog even mijn oude TomTom HDT gebruiken.
En net kreeg ik de melding dat de oude TomTom ontkoppeld is van mijn account en dat ik de nieuwe nu wel kan koppelen. En idd: het is gelukt.
[ Voor 9% gewijzigd door pven op 09-07-2009 11:28 ]
Vooral "Deze technologie berekent je routes aan de hand van daadwerkelijk gemeten rijsnelheden op wegen." Lijkt me handig, aangezien ik maar 85 kan. Of bedoelen ze de snelheid van het andere verkeer? Want dan heb ik niets aan die feature.
Ook zie ik: Meest recente kaart van West- en Midden Europa verzekerd. Maar ik heb ze juist van Oost- en Zuid Europa nodig. Zitten die er wel bij?
Zal wel zijn adhv realtime actuele snelheden van het overige verkeer op de wegen.Maghiel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:06:
Vooral "Deze technologie berekent je routes aan de hand van daadwerkelijk gemeten rijsnelheden op wegen." Lijkt me handig, aangezien ik maar 85 kan. Of bedoelen ze de snelheid van het andere verkeer? Want dan heb ik niets aan die feature.
In jouw geval kun je toch de nominale snelheid voor snelwegen en autowegen op 85kmh zetten? Dat kon in elk geval al jaren met de PDA-versies van TomTom.
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Ah kijk, dat is handigcoyote1980 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:09:
[...]
Zal wel zijn adhv realtime actuele snelheden van het overige verkeer op de wegen.
In jouw geval kun je toch de nominale snelheid voor snelwegen en autowegen op 85kmh zetten? Dat kon in elk geval al jaren met de PDA-versies van TomTom.
Gaat de tom tom niet heel erg stuiteren met die zwanenhals?berend_engelbrecht schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:10:
[...]
Ik vind het ook (helemaal) geen verbetering. Het ophangsysteem van de XL HDT werkte veel prettiger. Ik heb de tomtom "alternative mount kit" gekocht bij pdashop.nl, werd binnen één dag geleverd:
http://www.pdashop.nl/product-gallery/41170/31961
Met 29 euro was dit de "goedkoopste" oplossing die ik vond, maar ik voel me toch een beetje bekocht omdat een lullige plastic ring die achterop de nieuwe tomtom klikt het enige was dat ik werkelijk nodig had (een zwanenhals had ik al). Ik vind dat zo'n ring er gewoon bij had moeten zitten voor compatibiliteit met bestaande ophangsystemen. Ook met ring + zwanenhals is het nog bepaald geen verbetering, omdat je alleen de standaard haakjes kan gebruiken (werkt minder soepel dan de tomtom connector van vroeger).
Een voordeel: met de ring achterop past de nieuwe tomtom wel weer in het oude leren tasje
Gaat het om alleen het apparaat zelf, of moeten ook de oplader en ophang mee?
Klopt het dat er op de XL Live IQ routes al kaarten voor Slovenie en Kroatie opstaan?
Als ik het geld terug gestord heb gekregen dan zal ik het nog even laten weten.
@robertwedde
wat kost dat verzekerd versturen? Verder ben ik benieuwd of en wanneer mensen hun geld terug krijgen, ik vind het vaag dat wel het formulier op de website van TomTom staat, maar geen officiële mededeling.
Ik las hier dat het gemiddeld wordt over de werkelijk behaalde snelheden van alle TomTom IQ gebruikers. TomTom home vraagt de eerste keer of statistische gegevens verzameld mogen worden.Maghiel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:06:
Ik wil een TomTom XL Traffic IQ Routes Europe aan gaan schaffen.
Vooral "Deze technologie berekent je routes aan de hand van daadwerkelijk gemeten rijsnelheden op wegen." Lijkt me handig, aangezien ik maar 85 kan. Of bedoelen ze de snelheid van het andere verkeer?
Dat moet een verouderde tekst zijn. Bij de TomTom IQ Routes Europe zitten alle Europa-kaarten, ook Oost-Europa, Oekraine, Rusland e.d. voor zover het in kaart is gebracht. Hier zie je dat.Maghiel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:06:
Ook zie ik: Meest recente kaart van West- en Midden Europa verzekerd. Maar ik heb ze juist van Oost- en Zuid Europa nodig. Zitten die er wel bij?
Nee, dat valt mee, hoewel het beeld natuurlijk wat minder strak is dan met de direct op het glas montage. De zwanenhals van TomTom is wel minder stabiel dan de zwanenhals die ik al had, ik ga ze terug omwisselen. Gelukkig is dat met de "alternate mount" weer mogelijk omdat gewoon de standaardkoppeling met 4 plastic haakjes gebruikt wordt.Joopieboy schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:34:
Gaat de tom tom niet heel erg stuiteren met die zwanenhals?
Het gebruiksgemak weegt voor mij zwaarder dan het licht trillen, ik vond die draaikoppeling erg k.. en bij de tweede rit viel hij er al een keer vanzelf af.
Ik heb dat even uitgeprobeerd en het kan inderdaad. Het werkt zo:coyote1980 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:09:
Geef bij planningsvoorkeuren aan: Altijd een beperkte snelheid. Je krijgt dan een tussenscherm waarin je de snelheidsbeperking kunt ingeven. Bij de route zelf wordt dan meteen met de eerder ingestelde maximumsnelheid rekening gehouden zonder dit opnieuw te vragen.
[ Voor 3% gewijzigd door berend_engelbrecht op 09-07-2009 19:14 ]
The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)
Ik zie dat de alternative mount kit ook in de tomtom shop aangeschaft kan worden:
http://www.tomtom.com/pro...ccessory.php?ID=803&Tab=0
Hij is daar wel net wat duurder omdat tomtom verzendkosten rekent en pdashop.nl niet. Op de afbeelding in de tomtom shop zie je ook de plastic ring die de easyport-aansluiting in een gewone navigatiebeugel-aansluiting omtovert.
[ Voor 88% gewijzigd door berend_engelbrecht op 09-07-2009 21:15 ]
Ja: ik had ze voor iets anders aan de lijn en heb meteen gevraagd wat ze nu precies terug willen. Het antwoord is erg voorspelbaar: zo compleet mogelijk.DraZ666 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:18:
Heeft iemand zijn TomTom One XL HD al terug gestuurd?
Gaat het om alleen het apparaat zelf, of moeten ook de oplader en ophang mee?
Verzekering voor 500 euro kost 8,61.berend_engelbrecht schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:53:
@robertwedde
wat kost dat verzekerd versturen? Verder ben ik benieuwd of en wanneer mensen hun geld terug krijgen, ik vind het vaag dat wel het formulier op de website van TomTom staat, maar geen officiële mededeling.
Ik vertrouw er wel op. Zover ik gehoord heb komt er zo een mailing aan en hebben we alvast vooraf wat info gehad.
Anoniem: 68540
Je kan hem nog eens een harde reset geven (aan/uit-knopje > 15 seconden indrukken). Als je hem niet goed krijgt, neem dan zsm contact op met TomTom. Het kan uiteraard ook gewoon een defect zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door pven op 09-07-2009 21:38 ]
Anoniem: 68540
Ik zie wel een weergavefoutje elke keer als de Live IQ terugspringt van "rijstrookadvies" naar de gewone weergave, lijkt me een bugje. Het enige punt op mijn gewone route waar de tomtom echt de draad kwijtraakt is op de A2 bij de afslag Vinkeveen. Het is na bijna een half jaar kennelijk nog altijd niet tot tomtom doorgedrongen dat de A2 verlegd is, of de wijziging "past niet" in mapshare
Voor wie het interesseert 2 fotootjes van de alternative mount ring voor de tomtom live IQ:

[ Voor 30% gewijzigd door berend_engelbrecht op 09-07-2009 23:42 ]
Het onderstaande zit er bij:Maghiel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:06:
Ik wil een TomTom XL Traffic IQ Routes Europe aan gaan schaffen.
Kaartdekkingsstatistieken:
* landen met volledige dekking (99,9%): Andorra, Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Hongarije, Monaco, Noorwegen, Polen, Portugal, San Marino, Slowakije, Spanje, Zweden, Zwitserland, Ierland, Nederland, de Canarische Eilanden en Vaticaanstad.
* landen met gedeeltelijke dekking: Bulgarije (54%), Estland (72%), Letland (63%), Slovenië (68%) en Kroatië (42%, inclusief de grote steden en kustgebieden)
* wegendekking (in km): bijna 9,7 miljoen
* aaneengesloten wegen: de kaart biedt dankzij een aaneengesloten hoofdwegennetwerk ook dekking in andere Midden-Europese landen en Rusland waardoor je naadloos door de hele regio kunt navigeren.
Anoniem: 124681

Mijn TomTom liep gisteren tijdens de avondspits drie keer vast. De eerste keer was bij het aanzetten, daar was zelfs een harde reset voor nodig; de tweede en derde keer gebeurden tijdens het rijden, waarna hij zichzelf opnieuw startte. Ik heb het gevoel dat als het een erg drukke spits is dat de TomTom zichzelf dan reset als het hem allemaal te veel wordt.
Anoniem: 124681
Mijn dank is grootpven schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:55:
Tik met je vinger rechtsonder op het scherm, dan zie je linksboven hoe vol de batterij is.
Had ik gisteren en vandaag ook last van, spontaan automatisch herstarten. Gisteren bij het rijden op de snelweg. Vandaag bij het wegrijden uit een parkeergarage. Gelukkig is de opstarttijd vrij kort maar toch merkwaardig.pven schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:55:
[...]
Mijn TomTom liep gisteren tijdens de avondspits drie keer vast. De eerste keer was bij het aanzetten, daar was zelfs een harde reset voor nodig; de tweede en derde keer gebeurden tijdens het rijden, waarna hij zichzelf opnieuw startte. Ik heb het gevoel dat als het een erg drukke spits is dat de TomTom zichzelf dan reset als het hem allemaal te veel wordt.
Betreft de slechts GPS ontvangst. Ik zie wel af en toe dat de ontvangst slechts 1 satelliet is en een seconde erna 8 of 9. Hij raakt in ieder geval bij mij de weg niet kwijt, volgens mij is het nog een bug in de rapportage.
[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 11-07-2009 20:38 ]
Dat met één satelliet viel me idd ook op: ik heb binnen een paar seconden een fix, als ik weg rijd dan volgt de TomTom al goed maar pas twee straten verder laat hij een stuk of negen satellieten zien.
Hier ook 3x een crash gehad dit weekend (2 ritjes).. Samen met de verbindingsproblemen maakt het me niet echt een gelukkige eigenaar op het momentpven schreef op maandag 13 juli 2009 @ 07:38:
Deze ochtend liep hij weer vast net na het aanzetten, ik heb maar een ticket ingeschoten bij TomTom.
Dat met één satelliet viel me idd ook op: ik heb binnen een paar seconden een fix, als ik weg rijd dan volgt de TomTom al goed maar pas twee straten verder laat hij een stuk of negen satellieten zien.
Mijn XL Live IQ reset regelmatig uit zichzelf. Dit gebeurt tijdens het berekenen van de route (hij lijkt dan vast te lopen) maar ook tijdens het rijden (vermoedelijk tijdens een herbereking n.a.v. trafficinfo).
Ik heb het apparaat nu een aantal dagen in gebruik en bij bijna iedere rit gebeurd het een of meerdere keren. Gelukkig is de herstart vrij snel maar het is toch irritant dat het telkens gebeurd.
Ik heb het apparaat geupdate via TT Home dus de laatste versies zijn geïnstalleerd.
Is dit probleem u bekend en staat er binnenkort al een update/bugfix gepland?

Ik ga ook dit maar eens aanmelden bij TomTom. Al-met-al ben ik nog niet erg tevreden over de XL Live IQ Routes.
Bij mij werkte die gisteravond terug naar huis ook niet. Ik hoop dat hij straks wel weer werkt.pven schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 07:23:
Gistermiddag en deze ochtend werkte mijn TomTom-Live-services niet.
Ik ga ook dit maar eens aanmelden bij TomTom. Al-met-al ben ik nog niet erg tevreden over de XL Live IQ Routes.
De TT was wel verbonden met het GPRS netwerk.
Ook bij de oude was dat enkele keren per jaar wel eens het geval. Wellicht was er dan een storing of deden ze wat onderhoud.
Anyway, ik heb ook maar een ticket aangemaakt over de resets en verbindingsproblemen met GPS.
Voor die Live services wacht ik nog maar even met een ticket..
robertwebbe schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:47:
Ik heb vandaag ook de XL Live IQ Europe ontvangen (inruil oude XL HDT actie). Direct aangezet maar geen aanmelding op de TomTom diensten. Ik dacht dat er wellicht wat activatietijd tussen zou zitten dus heb de updates maar gedraaid. Omdat mijn TomTom home nog aangemeld was op mijn oude account heb ik een apparaat switch gedaan. Na de update nog geen contact met Live services (terwijl het apparaat wel verbonden was via GPRS). Ik heb vervolgens nog eens een nieuw TomTom account aangemaakt omdat ik vermoedde dat er wellicht wat verstoring was met het oude HDT account. Maar ook dan niet...
Pven, hoe ging het bij jouw apparaat? Had je direct de live diensten beschikbaar? Of zat er bij jou ook een dag tussen?

Klant (...) 14-07-2009 10:50 VMrobertwebbe schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 07:42:
[...]
Bij mij werkte die gisteravond terug naar huis ook niet. Ik hoop dat hij straks wel weer werkt.
De TT was wel verbonden met het GPRS netwerk.
Ook bij de oude was dat enkele keren per jaar wel eens het geval. Wellicht was er dan een storing of deden ze wat onderhoud.
Ik ben het helemaal zat met TT XL IQ Live.
De gehele backup procedure weer doorlopen,
na uren werk loopt het toestel nog steeds vast,
soms bij de juridische verklaring,
soms een scherm verder maar het toestel werkt niet.
Ik wil geen reparatieinstructies meer.
Ik ga niet jullie werk zitten doen.
Ik wil dit toestel niet meer.
Ik heb consumentenrechten.
Ik heb dit binnen 7 dagen na ontvangst kenbaar gemaakt.
Ik wil dit toestel retourneren
Ik wil mijn geld terug.
Wanneer neemt TomTom zijn klanten eens serieus??
Ik wil een UPS return ticket per e-mail ontvangen
en NIET ter reparatie maar ter ontbinding van de koopovereenkomst.
Deze in nietig omdat TomTom mij rommel heeft verkocht.
Ik ben er al met al weer uren mee bezig geweest en zonder resultaat.
Ik blijf bij mijn wens om dit toestel onmiddellijk terug te sturen omdat het helemaal niet voldoet.
Ik wil mijn geld dan ook terug.
Ik wil daarom verzendinstructies van u ontvangen en geen gecompliceerde herstelprocedures die tot niets leiden, het ding is gewoon kapot.
Ik ga dit publiceren.
Reactie TomTom (Wesley P. (NL)) 13-07-2009 03:28 NM
Geachte heer ....,
Hartelijk dank voor het contact met onze Customer Care.
Het referentienummer voor uw vraag is 090713-003911.
Eerst dient u een backup te maken van de inhoud van uw toestel.
unquote
Als we nou eens alle klachten door gaan geven op de website van TomTom.com, dan wordt er iemand wakker misschien. Het is een wanproduct. Zeer instabiel, ik adviseer de HD Traffic aan te houden en het omruilaanbod van TT voorlopig te negeren. Ik ben er helemaal klaar mee.MrBarBarian schreef op maandag 13 juli 2009 @ 09:44:
[...]
Hier ook 3x een crash gehad dit weekend (2 ritjes).. Samen met de verbindingsproblemen maakt het me niet echt een gelukkige eigenaar op het moment
Ik heb beloofd aan TT mijn klachten elders te publiceren. Inmiddels op een aantal sites/fora klachten van anderen gezien.
Doe svp de moeite op de TT site.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
Nu zat ik te denken om gebruik te maken van deze omruilactie. Misschien niet heel netjes, maar goed, dat vond ik TomTom's reactie op mijn reparatieverzoek ook niet. Zolang ie aan de stroom hangt werkt het apparaat, dus kapot is ie niet...
Zouden ze daar intrappen? 79 euro is nog wel te doen, 249 om vervolgens geen cent terug te krijgen word wel erg grotig.
Zag op het omruilformulier niet staan dat het apparaat nog moet werken

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Het terugstorten van het geld kan zes weken duren.Dothan schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:27:
Zo te horen zijn er veel problemen met de nieuwe TT XL Live IQ routes. Zijn er al mensen die gebruik gemaakt hebben van de omruilactie en het geld al teruggestort hebben. Hoelang duurt het voordat het geld is teruggestord?
Ik heb ze erover gebeld, er werd letterlijk gemeld dat ze een werkend apparaat verwachten. Als jij een defecte TomTom verzendt en ze komen erachter, dan vermoed ik dat je geen cent terug krijgt.BM schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:50:
Zie nu pas dat TomTom een omruilactie heeft voor de One XL HDT. Nu vraag ik me af hoe goed ze die apparaten die teruggestuurd worden controleren. Ik heb vorig jaar mei een One XL HDT gekocht, maar daar is de accu van kapot, en aangezien ik het bonnetje niet meer had, wilde TomTom hem enkel tegen betaling repareren.
Nu zat ik te denken om gebruik te maken van deze omruilactie. Misschien niet heel netjes, maar goed, dat vond ik TomTom's reactie op mijn reparatieverzoek ook niet. Zolang ie aan de stroom hangt werkt het apparaat, dus kapot is ie niet...
Zouden ze daar intrappen? 79 euro is nog wel te doen, 249 om vervolgens geen cent terug te krijgen word wel erg grotig.
Zag op het omruilformulier niet staan dat het apparaat nog moet werken