Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
wildhagen schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:44:
[...]

Zelf draai ik de Noordelijke zone, dat is dus Scandinavië, heel Groot-Brittanië, Ierland, Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Zwitserland en Oostenrijk. Dat is voor mij meer dan voldoende.
Zelf heb ik een XL2 Europe en heb nu de Centrale Zone geselecteerd.

Betekent dit systeem nu ook dat je altijd gratis kaart updates krijgt, omdat je steeds kan wisselen, en dan neem ik aan een nieuwe versie download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:09:
Niemand die me kan zeggen hoe je de stem van de GPS kan afzetten maar toch nog waarschuwingen voor flitspalen e.d. kan horen ?
Ik heb ooit een stem gedownload die alleen maar de waarschuwingen laat horen, een dezer dagen zal ik eens zoeken of ik dat nog terug kan vinden. (Ik heb het momenteel op mijn TomTom staan, volgens mij kan ik die ergens uploaden waarna je hem zelf ook kunt gebruiken.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:14:
[...]

Ik heb ooit een stem gedownload die alleen maar de waarschuwingen laat horen, een dezer dagen zal ik eens zoeken of ik dat nog terug kan vinden. (Ik heb het momenteel op mijn TomTom staan, volgens mij kan ik die ergens uploaden waarna je hem zelf ook kunt gebruiken.)
Dat zou schitterend zijn ! Want heb die stem echt niet nodig als ik ergens naartoe moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Bigfoot schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:47:
[...]
Zelf heb ik een XL2 Europe en heb nu de Centrale Zone geselecteerd.

Betekent dit systeem nu ook dat je altijd gratis kaart updates krijgt, omdat je steeds kan wisselen, en dan neem ik aan een nieuwe versie download?
Nee, als je de 8.50 kaart hebt gekocht, dan kun je wisselen tussen alle 8.50 versies, maar je krijgt niet automatisch 8.55 versies. Daarvoor zul je toch een abonnement moeten afsluiten.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Ik heb een TomTom XL IQ, en hij doet na een update vandaag helemaal niks meer.
Hij gaf al problemen tijdens het updaten en toen hij eindelijk de update erop had staan was hij stuk.
Hij maakt geen verbinding meer met de computer en zonder de computer krijg je het "beroemde" rode kruis. Is hier nog wat aan te doen? Misschien formatteren of iets dergelijks alle bestanden er zelf opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Om te formatteren zal de driveletter van die XL wel zichtbaar moeten zijn voor je PC. Is dat het geval?

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ff een vraag, over HD Traffic.

Hoe zit dat nou? Ik heb altijd begrepen dat de verzamelde gegevens over behaalde snelheden pas (geanonimiseerd) worden geüpload op het moment dat je met HOME verbinding maakt.

Maar nu hoorde ik een collega vandaag vertellen dat die ook onderweg word geupload, dus zonder HOME.

Hoe zit dat nou?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 17-12-2010 20:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ook onderweg, er zit een SIM-kaart in voor alle verkeer. Hoe kan het live zijn als het pas verstuurd wordt via de PC? Een heel groot gedeelte van de TomTom gebruikers zal dat ding ook nooit aan de PC hangen. Bij mij hangt hij er ook wekenlang niet aan. Heel af en toe sluit ik hem aan voor updates.

Edit: ik ga er zelfs vanuit dat het uploaden ook doorgaat als je geen Live abonnement meer hebt. Voor TomTom zijn die gegevens goud waard.

[ Voor 19% gewijzigd door ajhaverkamp op 17-12-2010 21:17 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, ik dacht altijd dat dat Live betekende dat hij onderweg verkeersgegevens downloadde, en dat die gegevens verzameld werden via Vodafone-telefoons (uiteraard geanonimiseerd). Ooit was dat wel zo, maar kennelijk dus niet meer :)

Dat er een SIM-kaart in zat wist ik, maar voor downloaden heb je die uiteraard ook nodig.

Zelf hang ik hem 1x per week aan de HOME, voor de MapShare-updates etc.

Bedankt voor de uitleg iig!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:59
Al vanaf het begin verzamelen de HDT apparaten zelf ook informatie en verzenden deze naar de server. Er zijn zelfs bepaalde situaties waarin de informatie alleen door HDT verzameld kan worden. Een voorbeeld is file in de stad; Vodafone klanten kun je hier niet voor gebruiken want je weet niet of ze daar lopen, fietsen, etc. In het geval dat je een HDT apparaat hebt weet je redelijk zeker dat iemand in de auto onderweg is. Vodafone metingen kunnen alleen gebruikt worden op N en A wegen waarbij je zeker kan zijn dat de meeste klanten zich in een auto voortbewegen.

Zo zie ik zelf regelmatig dat ik een file heb doorgegeven als ik in de stad in de file heb gestaan. Eerst stond die er nog niet maar nadat ik er doorheen ben gereden verschijnt die wel in de HDT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
wildhagen schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:20:
Ff een vraag, over HD Traffic.

Hoe zit dat nou? Ik heb altijd begrepen dat de verzamelde gegevens over behaalde snelheden pas (geanonimiseerd) worden geüpload op het moment dat je met HOME verbinding maakt.

Maar nu hoorde ik een collega vandaag vertellen dat die ook onderweg word geupload, dus zonder HOME.

Hoe zit dat nou?
Klopt. Hdt geeft je positie door zodat je de nederlandse en niet de italiaanse files krijgt. De overhead om in dat berichtje de snelheid mee te geven is te verwaarlozen. Tegelijkertijd is het nauwkeuriger dwn de snelheid bepalen als de afgeleide van je positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
robertwebbe schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 10:48:
Al vanaf het begin verzamelen de HDT apparaten zelf ook informatie en verzenden deze naar de server. Er zijn zelfs bepaalde situaties waarin de informatie alleen door HDT verzameld kan worden. Een voorbeeld is file in de stad; Vodafone klanten kun je hier niet voor gebruiken want je weet niet of ze daar lopen, fietsen, etc. In het geval dat je een HDT apparaat hebt weet je redelijk zeker dat iemand in de auto onderweg is. Vodafone metingen kunnen alleen gebruikt worden op N en A wegen waarbij je zeker kan zijn dat de meeste klanten zich in een auto voortbewegen.

Zo zie ik zelf regelmatig dat ik een file heb doorgegeven als ik in de stad in de file heb gestaan. Eerst stond die er nog niet maar nadat ik er doorheen ben gereden verschijnt die wel in de HDT.
Da's toch een misvatting. Files hoef je niet te detecteren door langzaam verkeer (dan heb je problemen met fietsers) . Je kunt ook kijken naar de afwezigheid van snel verkeer, tenminste als je historische data hebt zodat je weet wat je mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 10:43

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Zo, even toevoegen in het topic, want ik zie het nog niet staan. Iedereen die zit te kijken naar een leuk toestel met live... bij deze de TomTom kerstaanbieding. Ik heb 'm afgelopen week besteld, voor zover ik rond gezocht heb is dit een best goede deal! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
De aanbieding is zeker goed alleen zou ik nooit iemand aanraden om dit apparaat te kopen. Al maanden lang bljijft dit ding spontaan rebooten bij het opstarten en TomTom brengt maar geen update uit om dit te verhelpen. Blijkbaar is de applicatie net iets te veel voor de hardware en herstart die. Ik ben in ieder geval zeer teleurgesteld in TomTom dat dit nu al maanden moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Er is weer een applicatie-update uitgekomen. Ik gebruik mijn XL Live niet zo vaak en heb ook geen abbonement meer. Zou iemand kunnen testen wat er vernieuwd is?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb het net even gechecked maar geen applicatie update voor de XL live helaas... Nog steeds 9.058.
Waar had je gezien dat er een update was dan?

[ Voor 27% gewijzigd door robertwebbe op 31-12-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
Das vreemd. De vorige keer dat ik checkte was de deze update er nog niet. Nu staat er die 9.058 erop inderdaad. Maar deze is al van 25-08-2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:21
Wellicht off-topic, maar de Tom Tom XXL IQ Routes is vandaag op www.bol.com flink in de aanbieding. 135 euro

http://www.bol.com/nl/p/e...00000009798568/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pricewatch: TomTom XXL IQ Routes edition (Europa)

Dat 'flink in de aanbieding' vind ik best meevallen, via de PW kan je hem dus al vanaf 149 euro krijgen. Volgens mij komen er bij bol.com ook nog wat verzendkosten bij waardoor het verschil nog wat kleiner wordt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:21
Volgens de pricewatch is de TomTom XXL IQ Routes bij Bol.com nu 25,5 euro goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Gisteren ging het updaten van de TomTom niet goed. Na wat puzzelen zag ik dat er problemen waren met de flitskasten van Griekenland, nadat ik die uit had gevinkt kon ik wel updaten. 8)7

Overigens heb ik de laatste dagen weer dagelijks meerdere herstarten. Gisteren had ik op een ritje van 25 minuten de eerste 15 minuten last van een constant herstartende TomTom ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-07 20:43

Jos

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:09:
Niemand die me kan zeggen hoe je de stem van de GPS kan afzetten maar toch nog waarschuwingen voor flitspalen e.d. kan horen ?
Ik had dit probleem in het verleden ook en heb hiervoor contact met TomTom gehad.
Mij werd geadviseerd om de stem "Silent" te installeren op het apparaat.
Als je deze dan activeert, heb je nog wel file- en flitsmeldingen maar geen gesproken rijinstructies meer :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pven schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:53:
Gisteren ging het updaten van de TomTom niet goed. Na wat puzzelen zag ik dat er problemen waren met de flitskasten van Griekenland, nadat ik die uit had gevinkt kon ik wel updaten. 8)7
Hehe, ik had dat ook, maar bij mij waren het de flitspalen van Italie, die iedere keer een "File Not Found" gaven, zodat ik niet kon updaten zonder die uit te vinken :P

Gebeurt wel vaker overigens, een tijd geleden ging het ook al fout op de flitspalen van Luxemburg en Estland.
Overigens heb ik de laatste dagen weer dagelijks meerdere herstarten. Gisteren had ik op een ritje van 25 minuten de eerste 15 minuten last van een constant herstartende TomTom ... :/
Idem hier, hoewel het niet zo extreem is. Maar op bijna elke rit loopt hij wel een keertje vast...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Gisteren een XL IQ Routes (volgens mij v1) gift pack gekocht bij de MM (Met korting + 50e kadokaart = 76 eurie bijbetalen :P)
Briljant pakket, ventilatierooster clip bij gekregen (alhoewel ik er vrij snel achter kwam dat ik er niet als een boer mee om moest gaan - ding gaat snel "kapot") en alles past in een keer.

Echter: Wat duurt het updaten lang! Heb er 3 kwartier bij gezeten, uiteindelijk maar gelaten voor wat het was en film gaan kijken. Mag hopen dat dat komt omdat ik nog een oude versie had die inmiddels 80 miljard updates nodig had, anders ga ik 'm niet vaak updaten, hoogstens als ik naar Italië rijdt ofzo voor verbeterde kaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Latest map guarantee is eenmalig. Tenminste, ik gok dat je geen kaart update abbo gaat afsluiten. Dan is het nl elke drie maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:53:
Deze ochtend heb ik 30 minuten zonder TomTom-navigatie gezeten, de laatste 10 minuten van mijn ritje werkte het pas. Op een bepaald moment kreeg ik zelfs een-of-ander bootscreen (tekstueel), helaas kon ik tijdens het rijden niet zien wat er op stond. :/

Is er dan werkelijk niets wat ik tegen deze herstarts kan doen !? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben nu 9.058 aan het downloaden (is volgens mij net pas uit). Straks moet ik toevallig een flink ritje maken, dit weekend zal ik mijn bevindingen hier melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ha, dan heb je toch niet goed opgelet want die is al langer dan 4 maanden beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een TomTom aanschaffen, maar zie door de bomen momenteel niet het bos. Wat is een goede site met reviews? Of gewoon een simpele beginnershandleiding? Ik zie op het moment al niet het verschil tussen de GO, VIA en XL serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:13

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:20:
Ik wil een TomTom aanschaffen, maar zie door de bomen momenteel niet het bos. Wat is een goede site met reviews?
Youtube ;) gebruik ik ook altijd voor telefoons, dan zie je tenminste hoe het werkt en hoe snel. En anders gewoon naar de winkel en ze zelf uitproberen.

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 06-02-2011 15:43 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
robertwebbe schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:36:
Ha, dan heb je toch niet goed opgelet want die is al langer dan 4 maanden beschikbaar.
Hij is via TT Home nooit eerder aan me aangeboden. :? ... Of is dit die versie die heel even beschikbaar is geweest?

Tot op heden overigens nog geen crashed gehad, maar dat zegt nog niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb anders nog steeds reboots. Niet meer iedere dag maar toch nog wel regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21

Oceria

I've been in between....

Ik heb mijn TT maar weer eens een complete reset gegeven: alles eraf, behalve de kaart. Ook in de map van de kaart heb ik alle brandstofprijs/flitslocatie bestanden weggegooid. Daarna een herinstall van alles en ik moet zeggen: het voelt toch een stukje sneller en ik heb nog geen spontane reboots gehad. Normaal toch wel minimaal 1x als ik hem aan had gezet. Kijken of dat beklijft...

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om een nieuwe TomTom XL Live aan te schaffen. Ik heb nu een TomTom Go 730 met HD Traffic, maar gebruik verder niet de Go-voordelen (carkit, fm-transmitter, etc). Wat zijn jullie ervaringen met de flitsinformatie? Is het zo dat het toestel tijdens het rijden live de mobiele flitsers download en hier ook voor waarschuwt en dus een beter alternatief is dan bijv. de RDS van Q-Music, of gaat het alleen om locaties waar ze regelmatig staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
In theorie worden de mobiele flitsers ook getoond, praktisch heb ik het nooit gezien. Al de keren dat ik flitsers langs de weg zag staan, gaf mijn TomTom niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:48
Ik ben aan het kijken voor een navigatiesysteem voor mijn vriendin aangezien mijn 7 jaar oude PDA zijn beste tijd wel heeft gehad.

Heb gekeken naar de XL iQ routes; omdat we deze dan ook kunnen gebruiken als we eens ergens anders heen gaan buiten Nederland, maar deze heeft maar 2gb intern geheugen en geen card slot?
Is dat niet een beetje beperkt? En past dan wel heel Europa erop?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Klopt: geen SD-kaart. Nee: je moet een zone uit Europa downloaden, heel Europa past er idd niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
pven schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:35:
Klopt: geen SD-kaart. Nee: je moet een zone uit Europa downloaden, heel Europa past er idd niet op.
Hmm, en kan ik die zones ook ergens zien, maar denk al dat het dan niks wordt. Ik bedoel als je op vakantie gaat en er is geen geschikte zone ben je dus genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De zones zijn hier te vinden. :Y)

Oh, dat is een voorbeeldje zie ik nu. Ach: het gaat om het idee. :)

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 21-02-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
pven schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:14:
De zones zijn hier te vinden. :Y)

Oh, dat is een voorbeeldje zie ik nu. Ach: het gaat om het idee. :)
Nja de zones die daar staan zijn iig wel acceptabel. Zal er maar vanuit gaan dat het in het echt ook zoiets is.

Verder lijkt de XL iQ me wel de meeste "bang for buck te bieden" of mis ik nog interessantere modellen?
Is voor ca. 1x per maand te gebruiken en op vakanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:39
Phusebox schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:20:
[...]

Nja de zones die daar staan zijn iig wel acceptabel. Zal er maar vanuit gaan dat het in het echt ook zoiets is.

Verder lijkt de XL iQ me wel de meeste "bang for buck te bieden" of mis ik nog interessantere modellen?
Is voor ca. 1x per maand te gebruiken en op vakanties.
Ik heb er ook eentje en als je alleen maar navigatie zoekt (en geen youtube, HD traffic, carkit etc) dan is er volgens mij geen beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
loeberce schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:24:
[...]

Ik heb er ook eentje en als je alleen maar navigatie zoekt (en geen youtube, HD traffic, carkit etc) dan is er volgens mij geen beter alternatief.
Ja ik heb ook gekeken naar alternatieven zoals Navigon, maar dat heeft nooit lekker gewerkt vind ik. Of een Go750 maar ja dat is denk ik wat overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je kan ook in de Outletstore kijken: http://www.tomtom.com/nl_nl/products/tomtom-outlet-store/

Kan je een (refurbished) Go750 (Live) nemen voor de prijs van die XL IQ ;)

Daar passen weer wel SD-kaarten in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wildhagen schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:45:
Je kan ook in de Outletstore kijken: http://www.tomtom.com/nl_nl/products/tomtom-outlet-store/

Kan je een (refurbished) Go750 (Live) nemen voor de prijs van die XL IQ ;)

Daar passen weer wel SD-kaarten in.
Aangezien het voor mijn vriendin is en ze hem maar sporadisch gebruikt heb ik een XL IQ uit de outletstore besteld. Voor 100 euro met case wel een mooie prijs dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Aargh lekker dan; nu hebben ze op de outlet store de XL live met garantie op nieuwste kaart en 1 maand live voor 10 euro meer... zucht... eikels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:13

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wet koop op afstand, je mag het toch terug sturen? Ooit eens gedaan bij Coolblue. Vriending bestelde een telefoon maar bleek een rotding. Na drie dagen retour gezonden (antwoordnummer, netjes!) en het geld terug gekregen.

Het betreft in die outlet store toch refurbished toestellen? Ik kan me voorstellen dat ze afhankelijk zijn van wast ze op dat moment aan RMA's binnen hebben die niet meer terug gaan. Dat aanbod kan van moment tot moment sterk wisselen natuurlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 23-02-2011 10:08 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:53:
Aargh lekker dan; nu hebben ze op de outlet store de XL live met garantie op nieuwste kaart en 1 maand live voor 10 euro meer... zucht... eikels.
Je hebt een online aankoop gedaan, die kan je binnen zeven werkdagen toch terug draaien? ;)

Met hierboven dus. :)

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 23-02-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:07:
Wet koop op afstand, je mag het toch terug sturen? Ooit eens gedaan bij Coolblue. Vriending bestelde een telefoon maar bleek een rotding. Na drie dagen retour gezonden (antwoordnummer, netjes!) en het geld terug gekregen.

Het betreft in die outlet store toch refurbished toestellen? Ik kan me voorstellen dat ze afhankelijk zijn van wast ze op dat moment aan RMA's binnen hebben die niet meer terug gaan. Dat aanbod kan van moment tot moment sterk wisselen natuurlijk.
Goed ik ga hem eerst maar eens aansluiten als ik hem heb en kijken of ik de maps kan updaten, zo niet gaat ie inderdaad terug. Grote kans alleen dan dat het model dat er nu op staat idd niet meer leverbaar is, ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Er is weer een kaartupdate: 865.3245.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
robertwebbe schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:43:
Er is weer een kaartupdate: 865.3245.
Heb hem hier er net op gezet; nou lekker dan, klopt echt voor geen meter.
Op de A2 bij Eindhoven geeft ie aan max 100, terwijl het 120 is. Hier in de buurt zijn er straten onderbroken die gewoon doorlopen etc.
Waar 2 rijstroken zijn, geeft ie er maar 1 aan enzovoort.

Heb gekozen voor een TomTom vanwege goede ervaringen een aantal jaar geleden, maar dit is echt te triest voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat stuk bij eindhoven geeft ie vaker dingen aan die niet kloppen, als ik naar eckersrijt wil dan weet ie ook totaal niet waarmee hij bezig is. Ik heb trouwens kaarten van eind vorig jaar erop staan. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Bij mij werkt brandstofprijzen niet meer sinds kort. Ik weet niet of dit met de kaart update te maken heeft, of dat de service er echt uitligt. Iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
TomTom is er mee gestopt, upstream probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

MSalters schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:59:
TomTom is er mee gestopt, upstream probleem.
Ze bieden nog wel updates aan via TT home, alsof ze de service wel aanbieden. Ook nu ik net twee weken geleden een verlenging van mijn Live contract heb gekocht...

P.S. In Engeland werkt de service nog wel!

[ Voor 6% gewijzigd door Oceria op 14-04-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Wellicht oud nieuws maar ik zag het nog niet staan, er is weer een kaartupdate.Ik draai nu v870.3406.

Updaten lukte in eerste instantie niet, er was voortdurend te weinig geheugen vrij. Ik heb mijn TomTom geformateerd en alles opnieuw terug gezet, toen lukte het wel.

Ik draai nu op mijn XL Live IQ Route App 9.058.568435.2, besturingssysteem 541764 (1030 25-8-2010), GPS v1.20 en Boot 5.5138.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Brandstof prijzen lijken ook weer te werken. Helaas heb ik met de nieuwste kaart en applicatie nog steeds regelmatig freezes en reboots bij start-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mogelijk lost dit z'n eigen deels op, door de map 'ephem' uit de root van je TomTom te verwijderen en voortaan ook geen gps-fix file van TThome te gebruiken/downloaden. Ik heb namelijk het idee dat de TT mbv de verbinding met de Live z'n eigen gps-fix file maakt. En dat er dus een conflict ontstaat zodra je deze ook van TThome gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
LIVE zorgt inderdaad ook voor updates van de "ephemeris" data (baaninformatie van de satellieten). Dat levert geen conflict op; ephemeris data heeft altijd een timestamp. Je TomTom weet dus welke de nieuwste is. Het voordeel van de HOME QuickGPSFix data is dat je TomTom al een GPS fix kan gaan maken voordat je LIVE login is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Je hebt deels gelijk, maar zodra de TT zoekt naar de GPS dmv het GPS-fix bestandje van TThome en daarna zelf een nieuwe ophaalt dmv Live, geeft dit toch een intern conflict. En daarom start hij opnieuw op. Probeer mijn oplossing maar eens, bij mij heeft het geholpen. Zorg er dus voor dat alleen de Live-verbinding nieuwe GPS-fix-data ophaalt.

[ Voor 12% gewijzigd door HerZon op 03-06-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand een idee of er een kans is dat TomTom iets met de dynamische snelheid op de A16 gaat doen? In de spits mag je daar nog 90kmh; buiten de spits op een bepaald stuk mag je 130km; de TomTom geeft echter 100kmh aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Nee, waarschijnlijk niet. Zoiets is bijzonder lastig te verwerken in kaarten. Het enige wat mogelijk is dat de snelheid in de kaart op 130km/h wordt gezet. Of 90km/h, maar dat geeft meer verwarring dan 130km/h met 90km/h op de matrix.
Vinden jullie die 90km/h trouwens ook zulke onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het is oftopic, maar die 90kmh slaat nergens op. Vooral niet omdat je daarvoor gewoon 100kmh mocht, maar omdat de matrixborden dat niet kunnen tonen hebben ze er maar 90kmh van gemaakt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Moet TomTom dan iets doen? HD Traffic pikt gewoon op wanneer het verkeer massaal 90 rijdt; 't is niet zo alsof er op die tijdstippen weinig verkeer op de weg is. En de 120->130 upgrade zou gewoon ene Map Share update moeten zijn (als je kaart recent is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een tomtom xl iq routes v2 binnen gekregen, dus ben er even naar aan het kijken. Nu zie ik in het menu dat de knop "Schakel veiligheidswaarschuwingen in" grijs is en ik die dus niet kan selecteren. Moet je verplicht een tomtom flitsabbo kopen om een melding te krijgen bij een flitser?

Ik heb hem net een half uurtje, dus nog niet mee gereden en weet dus ook nog niet wat hij nu doet bij een flitspaal.

Kan iemand me vertellen hoe dit werkt? Ik heb nog nooit een tomtom gehad en heb dus geen flauw hoe dit allemaal werkt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 16:57

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb ongeveer dezelfde vraag. Ik heb net een TomTom XL2 IQ routes gekocht, en deze deed het perfect. Hij gaf netjes alle vaste flitslocaties aan enzo.

Nu heb ik deze aan de pc gehangen en TomTom home geinstalleerd, en deze vroeg om meteen te updaten. Na deze update ben ik echter vele van de 42 landen kwijt, en zijn er geen flitslocaties meer. Deze optie staat ook in het grijs. Weet iemand een oplossing?

Ik heb zelfs de kans niet gekregen om een backup te maken van het toestel :(

Edit: Als dit een manier is van TomTom om je extra te laten betalen is het wel een gemene streek! |:(

[ Voor 9% gewijzigd door ETzPliskin op 12-07-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat had support te melden toen jullie het probleem voor hebben gelegd?

MSalters schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:35:
Moet TomTom dan iets doen? HD Traffic pikt gewoon op wanneer het verkeer massaal 90 rijdt; 't is niet zo alsof er op die tijdstippen weinig verkeer op de weg is. En de 120->130 upgrade zou gewoon ene Map Share update moeten zijn (als je kaart recent is).
Helaas is de snelheid in de TomTom aldaar nog steeds 100kmh, terwijl dat dus al een tijdje niet meer het geval is. Mijn kaart is idd de meest recente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30

Yucko

One clown to rule them all !

Als je op een baanvak zit waar je normaal 120 km/h mag, en er is om wat voor reden dan ook een lagere snelheid geldig (aangegeven via borden/matrixborden) dan geeft je TomTom ook de normale snelheid weer?

Ik heb gewoon zelf de snelheid op de A16 (op de stukken waar de nieuwe dynamische snelheid geldt) naar 130 gezet via Kaartcorrecties, even als de snelheid op de A2 rondom Eindhoven naar 120 :)

[ Voor 17% gewijzigd door Yucko op 12-07-2011 20:47 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik heb een mail gestuurd naar de support, maar misschien dat hier iemand het antwoord wist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Yucko schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:45:
Als je op een baanvak zit waar je normaal 120 km/h mag, en er is om wat voor reden dan ook een lagere snelheid geldig (aangegeven via borden/matrixborden) dan geeft je TomTom ook de normale snelheid weer?
Klopt, TomTom toont niet de tijdelijke snelheid.
Ik heb gewoon zelf de snelheid op de A16 (op de stukken waar de nieuwe dynamische snelheid geldt) naar 130 gezet via Kaartcorrecties, even als de snelheid op de A2 rondom Eindhoven naar 120 :)
Dat klinkt als extra inspanning ; * pven is lui ;)
ETzPliskin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:47:
Ik heb een mail gestuurd naar de support, maar misschien dat hier iemand het antwoord wist ;)
Waarom heb je geen ticket ingeschoten via de site? Daar reageren ze over het algemeen best vlotjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

pven schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:51:
[...]

Waarom heb je geen ticket ingeschoten via de site? Daar reageren ze over het algemeen best vlotjes op.
Ik zie enkel een mogelijkheid om te mailen? :?

Of bedoel je op het forum?

[ Voor 5% gewijzigd door ETzPliskin op 12-07-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wow, die site is veranderd! :o

'Vroeger' kon je vrij makkelijk een ticket aanmaken, ik zie nu ook zo 123 niet terug waar dat is gebleven. Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Geen probleem. Misschien hadden ze teveel tickets... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb support niet gebeld of iets, want ik heb geen idee of dit normaal is, dus wilde eerst even vragen of iemand weet hoe het hoort enzo...

Volgens mij heb ik wel gewoon de hele kaart nog trouwens, denk ik. Hoe zie je dat? Ik kijk nu op de kaart en zie een hoop lichter gekleurd en neem aan dat dat de landen zijn die erin zitten.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
pven schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:24:
Wow, die site is veranderd! :o

'Vroeger' kon je vrij makkelijk een ticket aanmaken, ik zie nu ook zo 123 niet terug waar dat is gebleven. Sorry!
Je logt eerst in op MijnTomTom, daarna klik je op Support in de bovenbalk en dan klik je rechts op "Mijn vragen" voor de antwoorden op je eerder gestelde vragen of "E-mail ons" om een nieuwe vraag te stellen.

Ik heb vandaag een nieuwe TomTom GO Live 1005 (Europa) gekocht. De reden was dat ik mijn oude XL Live nu 2 jaar heb, mijn Map Update Service nu afgelopen is en het wel weer eens tijd vond. Ze zijn nu ook nog eens in de aanbieding (van 349 voor 289 bij bijvoorbeeld Halfords), ik krijg ook nog eens 15% personeelskorting (bij Halfords omdat we NOG tot dezelfde holding behoren) en ze hebben nu ook nog eens een actie dat je 50 euro terug gestort krijgt als je een oud (werkend en compleet) PND terugstuurt. Ik heb nog een antieke GO 900 liggen die werkt dus die kunnen krijgen om in hun museum te zetten. Al met al kom ik dan op rond de 200 euro uit voor hun nieuwe topmodel en dat heb ik er voor over. Mijn oude apparaat schuif ik door naar mijn partner, er zit nog 9 maanden live diensten op en de kaart is actueel. Zij ook weer blij.

Ik heb er inmiddels even mee gespeeld en hij werkt flink sneller en responsiever. Het scherm is capacatief en het allermooiste vind ik de bevestiging: magnetisch! Ook de connector zit met een magnetische sluiting en dat werkt echt een stuk lekkerder. Hij draait op NAV core 10 en dat ziet er ook weer wat mooier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben nog steeds tevreden over mijn XL Live, maar verbaas me er wel weer over dat er nog steeds geen nieuwe firmware uit is voor dat apparaat. Ja: de herstarts bestaan nog steeds, maar aangezien die altijd komen net na het aanzetten valt daar ook wel weer mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Weet iemand een navigatie systeem die een rittenregistratie functie heeft om bijtelling te voorkomen? Ik ben het zat om iedere rit op te schrijven en ben dus op zoek naar een systeem die alles automatisch registreert.
Is dit mogelijk met een tom tom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 15:42

n00bs

Het is weer Zomer!

De TomTom XL die ik voor mijn moeder heb gekocht, is defect.
Intern geheugen wordt niet meer herkend, zoals wel vaker op internet is te lezen.

Helaas is het zo dramatisch gesteld met de support van TomTom, dat zij niet eens bekend zijn met hun wettelijke verplichting. Zij blijven volhouden dat de garantie van 1 jaar dekkend is en volgens de wet is toegestaan...

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? advocaat inschakelen (principe kwestie), natuurlijk NOOIT meer TomTom apparaten kopen of aanraden en/of eventueel onboard chip los solderen en microSD erop solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

zucht
Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care.

De link die u geeft zegt inderdaad 2 jaar, wat u dan weer vergeet te lezen is de pagina voordat u de .pdf opent. http://www.tomtom.com/legal/?Page=Warranty Ik verwijs u met klem naar de linker kolom en citeer hieruit:

" TomTom GO 510
TomTom GO 710
TomTom GO 715
TomTom GO 910
TomTom ONE
TomTom ONE New Edition
TomTom RIDER
Accessories that explicitly refer to www.tomtom.com/legal on its packaging and purchased by you prior to 1 April 2007"

Nogmaals ik vindt dit echt zeer vervelend voor u maar de huidige garantie periode staat voor 1 jaar niet meer niet minder. Als u besluit uw rechtsbijstand in te schakelen is dit uiteraard zeer zeker uw goed recht en raad ik dan ook aan indien u mijn antwoorden als onvolledig/onbekwaam of misschien wel onjuist beschouwd.

Ook om even in te haken over de "vele" berichten over onze "slechte" service valt uiteraard over te speculeren. U vindt nu net als anderen welke buiten garantie vallen dat wij slechte service verlenen, doch houden wij ons aan de wet waar wij nog wel eens uitzonderingen op kunnen maken als blijkt dat wij in gebreken zijn. In dit geval is dit dus klaarblijkelijk niet het geval gezien mijn vorige berichtgevingen jegens u.

Onze juridische afdeling kan zelf geen wetten aanpassen en werkt dus geheel volgens Nederlandse en Europese wetgeving. Hier houden wij ons ook strikt aan.

Bij deze houdt dit over en weer, welles en nietes, kat en muis spel op, gezien wij hier helaas geen potentiële stappen in een gezamenlijke richting zullen vinden.

Met vriendelijke groeten,

Wesley Sulman

TomTom Customer Care Team
Nooit en nooit meer dus TomTom of andere zaken die met hen te maken hebben. Zij zijn een klant kwijt en met mij zal ik er zorg voor dragen dat de vele familie, vrienden en kennissen die ook TomTom kochten, dit niet meer doen.

Omzetverlies voor TomTom: na verloop van tijd voor TomTom NL behoorlijk (mondelinge slechte relacme) en dat enkel door zich niet te houden aan de NL en EU wetgeving. Schade aan het ondeugdelijke product: 84 Euro volgens TomTom.

TomTom :z

[ Voor 12% gewijzigd door n00bs op 26-10-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 09:39
Als ik hun voorwaarden erop na lees dan wijzen ze zelfs de wet van de hand in artikel 10 lid d!

Maar in lid g staat dit:
g) De bepalingen uit dit artikel 10 hebben geen invloed op uw wettelijke rechten die het toepasselijke recht met betrekking tot de verkoop van goederen aan consumenten u toekent.

Ben benieuwd hoe ze dit willen toepassen met het recht op een deugdelijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-04 19:25
Hallo, weet iemand of het "gratis" toevoegen van kaarten legaal of illegaal is ?,

en dan gaat het om de tom tom XL
mvg Daniel

[ Voor 13% gewijzigd door DeadlyGast op 18-11-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

loeberce schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:51:
Als ik hun voorwaarden erop na lees dan wijzen ze zelfs de wet van de hand in artikel 10 lid d!

Maar in lid g staat dit:
g) De bepalingen uit dit artikel 10 hebben geen invloed op uw wettelijke rechten die het toepasselijke recht met betrekking tot de verkoop van goederen aan consumenten u toekent.

Ben benieuwd hoe ze dit willen toepassen met het recht op een deugdelijk product.
Ja niet dus... ik snap niet dat zo een bedrijf zo met de de rechten van de klant omgaat... en dit in tijden dat TomTom steeds slechter gaat, wil je juist je klanten behouden. Slecht imago bouw je in ieder geval zo wel op.

Na deze supergoede ahum support van TomTom, kreeg ik ook nog een enquete toegezonden mbt tevredenheid naar de oplossing door TomTom geboden, etc... tja zeker ingevuld, reactie hierop gehad: nee natuurlijk niet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
  • Laatst online: 20-04 19:25

• MSalters
n00bs schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:17:
De TomTom XL die ik voor mijn moeder heb gekocht, is defect.
Intern geheugen wordt niet meer herkend, zoals wel vaker op internet is te lezen.

Helaas is het zo dramatisch gesteld met de support van TomTom, dat zij niet eens bekend zijn met hun wettelijke verplichting. Zij blijven volhouden dat de garantie van 1 jaar dekkend is en volgens de wet is toegestaan...
De 2 jaar garantie eis geldt voor verkopers (en dan alleen aan consumenten). Fabrikanten zijn uberhaupt niet verplicht garantie te geven. TomTom geeft dus 1 jaar meer dan wettelijk verplicht.

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb een bod gekregen van €150 op onze TomTom Go 920 uit 2005. Zou ik dit moeten accepteren of niet?

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11

AvK

Ready Set Go

JAHAAAAAA!!!!!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
De nieuwe TomTom's lijken me alleen niets beter? Ik zie het verschil niet met een TomTom uit 2011. Dezelfde software en kaart. Zou zonde zijn om €50 extra uit te geven voor een nieuwe, zonder verbetering.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Reken een afschrijving over 5 jaar. Je oude TT is niks meer waard. Voor een paar tientjes heb je een nieuwe met garantie, nieuwste kaart enz. Ik zeg DOEN!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Eind 2009 heb ik een Tomtom XL Live IQ routes gekocht en heb nu een paar keer nieuwe kaarten, de live services enz gekocht voor een update.

Als het een paar euro's kost vind ik dit niet erg maar iedere keer een hoop geld neerleggen gaat aardig in de papieren lopen.

*weg* We gaan je niet helpen met illegaal verkregen software

[ Voor 39% gewijzigd door pven op 30-12-2011 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Queenfanmichel schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 00:04:
Eind 2009 heb ik een Tomtom XL Live IQ routes gekocht en heb nu een paar keer nieuwe kaarten, de live services enz gekocht voor een update.

Als het een paar euro's kost vind ik dit niet erg maar iedere keer een hoop geld neerleggen gaat aardig in de papieren lopen.

[mbr]*weg* We gaan je niet helpen met illegaal verkregen software [/mbr]
Kan het bericht niet bewerken maar ik kijk wel ergens anders.

Wis het maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nog even een dikke kick. Hoe kan ik mijn kaarten wisselen? Ik heb nu west-europa, maar mijn TT XL kwam met 42 kaarten, alleen niet tegelijk. Ik moet nu bv Slovenië hebben, maar via home mag ik eerst 60 euro dokken!

Sta al bijna een half uur in de wacht bij de klantenservice, waarna ik er na 10 minuten op wordt gegooid in de wacht, dus gaat goed dit.

[ Voor 24% gewijzigd door Megamind op 14-05-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga woensdag op vakantie naar frankrijk en nou zit ik er over na te denken om een nieuwere tomtom te kopen.nou vraag ik me alleen af als ik nu een nieuwe koop is de flitsinformatie van frankrijk er al af?of moet ik dat dan via een update binnen kunnen krijgen zonder bij te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
Megamind schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:53:
Nog even een dikke kick. Hoe kan ik mijn kaarten wisselen? Ik heb nu west-europa, maar mijn TT XL kwam met 42 kaarten, alleen niet tegelijk. Ik moet nu bv Slovenië hebben, maar via home mag ik eerst 60 euro dokken!

Sta al bijna een half uur in de wacht bij de klantenservice, waarna ik er na 10 minuten op wordt gegooid in de wacht, dus gaat goed dit.
Dan sluit je je TomTom aan op je pc en via TomTom Home ga je dan naar: Beheer mijn XL. Daar kun je je kaartregio wijzigen. Dan moet je een nieuwe downloaden. Bij mij duurde dat wel 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dothan schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:22:
[...]

Dan sluit je je TomTom aan op je pc en via TomTom Home ga je dan naar: Beheer mijn XL. Daar kun je je kaartregio wijzigen. Dan moet je een nieuwe downloaden. Bij mij duurde dat wel 8 uur.
Ik had het inmiddels voor elkaar gekregen, maar ik ben daar sowieso vanaf gestapt want dat gedonder met die mapwissels, daar ga ik niet voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
Ik heb het navigatie systeem nog steeds, ook al gebruik ik nu meer mijn smartphone. Er is een applicatie (systeem) update gekomen van TomTom. Heeft er iemand al ervaringen mee kwa verbeteringen? Ik ga hem nu installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:18
Weet iemand misschien of het mogelijk is om de map vast te pinnen? Bij mijn XL houdt de Tomtom altijd het noorden? aan terwijl ik gewoon in de rijrichting ook de kaart wil hebben?

Bij mijn oude TomTom was dat zo maar bij de XL kan ik dat ook nergens instellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Voor een reis in Australië wil ik een TomTom XL IQ voorzien van de kaart van Australië. Enorm land, toch is de kaart nauwelijks groter dan die van de Benelux (https://www.tomtom.com/en...521&mapSelected=Australia). Klopt dit wel? Of is het kleine aantal wegen hiervan de oorzaak? Of het mindere detail niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:41

Pierre

Van nature lui!

Ik zou er daar 1 huren kost echt niet zo duur. Ben blij dat ik het vorige jaar ook gedaan heb. Die kaart gebruik je namelijk nooit meer.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

JBS schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:01:
Voor een reis in Australië wil ik een TomTom XL IQ voorzien van de kaart van Australië. Enorm land, toch is de kaart nauwelijks groter dan die van de Benelux (https://www.tomtom.com/en...521&mapSelected=Australia). Klopt dit wel? Of is het kleine aantal wegen hiervan de oorzaak? Of het mindere detail niveau?
Ja dat klopt wel. Een TomTom 'onthoudt' alleen de wegen. In die heb je verhoudingsgewijs op het oppervlak van Australie niet zoveel.
Als je een TomTom in een vliegtuig gebruikt, dus als je dwars over alle 'bekende' wegen vliegt staat ie constant te corrigeren. Dan heb je er niks aan. Ik dacht ooit eens slim te zijn....... Fail..... :)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste