Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tomtomone.jouwsites.nl/pix/logo.gif

TomTom ONE

Specs:
  • Formaat: 110 x 89 x 34 mm
  • Gewicht: 260 gram
  • 380MHz ARM920T-processor
  • 32 MB RAM
  • 3,5 inch, 320 x 240 TFT kleuren-touchscreen
  • Geïntegreerde GPS-ontvanger SiRF Star III met 20 kanalen 'All-in-view'-tracking
  • SD-slot voor kaart met software en maps
  • Interne oplaadbare lithium-ionbatterij die, afhankelijk van gebruik, ± twee uur werkt
  • USB 1.1-aansluiting voor verbinding met pc
  • Aansluiting koptelefoon
  • Aansluiting externe antenne
  • 12V/24V-voedingaansluiting voor opladen batterij en gebruik in auto
  • Bluetooth-ondersteuning voor gebruik TomTom PLUS-diensten
  • Werkingstemperatuur: -10 tot +55 graden C
Links:
Reviews:
Afbeeldingslocatie: http://tomtomone.jouwsites.nl/gj_grafx/review/hoofdillu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tomtomone.jouwsites.nl/gj_grafx/review/one2.gifAfbeeldingslocatie: http://tomtomone.jouwsites.nl/gj_grafx/review/one8.gif

De titel klinkt misschien een beetje ambitieus, maar volgens mij bestond er nog geen TomTom ONE topic (heb ik niet kunnen vinden) en omdat ik vermoed dat er wel behoefte is aan een centraal topic over dit hebbedingetje met vragen, antwoorden, tips etc. dacht ik dat het geen kwaad kon er zelf maar eentje over te openenen. Ik ben zelf namelijk sinds een dag eigenaar van deze leuke gadget...

Ik zal de startpost nog wel wat verder aanvullen met meer links (suggesties zijn welkom), reviews etc.

En natuurlijk: we zijn niet voor niets op GoT... dus als het ding tweakbaar (binnen het legale natuurlijk) is, dan horen wij dat natuurlijk het eerst op GoT! Dus kom maar op met de gebruikerservaringen, handige links, vergelijkingen met de concurrentie, verhalen, tips, tweaks, eigen voices etc. etc.

Eigen ervaringen:
Ik heb het ding pas één dag gebruikt, maar ik moet zeggen dat ik zonder de handleiding te lezen direct door had hoe alles werkte. Voor iemand die nog nooit met een navigatiesysteem heeft gewerkt geen slechte zaak... Kwestie van stadsnaam intikken (de eerste letters) en daarna straatnaam (eerste letters) of in één keer een postcode. Eerder ingetikte namen staan in een shortlist, maar je kan die ook met één druk op de knop toevoegen aan je favorieten. Een routeplanning met tussenstops en via-via... het kan allemaal erg snel.

De ingebouwde GPS-ontvanger schijnt volgens reviews in combinatie met de nieuwe "Star III met 20 kanalen 'All-in-view'-tracking" software beter te zijn dan de TomTom Go's 300-500-700. Ik heb in ieder geval gemerkt dat de TT1 heerlijk snel de satellieten vindt. Slecht wanneer ik indoor ben, dan wil hij het signaal wel eens kwijtraken....maar zelfs indoor wil de TT1 soms de satellieten vinden. In de manual wordt gewaarschuwd voor warmtewerende voorruiten, maar de TT1 heeft daar volgens de eerste gebruikerservaringen weinig tot geen last van. Uitstekende satellietenontvangst dus.

De touchscreen werkt erg goed en direct. Geen last van vage drukplekken. Het scherm is goed zichtbaar en volgens de review beter zichtbaar dan de vorige TomTom's door een anti-reflectie laag. De bevestiging aan de voorruit gaat erg simpel en snel: gewoon een plek zoeken, zuignap tegen de ruit en hendel overhalen waarna de zuignap zich vacuum zuigt en muurvast zit. Ik heb in de winkel wel eens van die zwabberige bevestigingen gezien (van andere merken). Bij de TT1 is hier geen sprake van: zeer stabiel en vast. Zit de bevestiging niet goed dan gewoon hendel weer overhalen en een ander plekje zoeken.

Erg mooi is het dat je de TT1 gewoon in je jaszak kan steken en in den vreemde op stap kan gaan. Daar is de TT1 klein genoeg voor. De accu schijnt ongeveer 2 uur mee te gaan. Vanmiddag heb ik het 1.5 uur mee naar buiten genomen voor een walk en daarna was de batterij nog halfvol... Een autolader wordt standaard meegeleverd, maar ik heb er direct een thuislader bijgekocht.

Nog iets grappigs: de kinderen vinden het prachtig. In de auto kijken ze gebiologeerd naar de route (het is een soort TV-tje voor ze). Ook de verschillende voices vinden ze prachtig... Er zijn niet alleen een paar Nederlandstalige stemmen bijgeleverd, maar zowat de hele wereld wordt erbij geleverd. Engels met een Brits, Amerikaans of Australisch accent, Chinees in het Mandarijns of Cantonees...you name it...en het zit er wel bij... Erg vermakelijk om ook tijdens bekende routes je te laten leiden door iemand in een volstrekt vreemde taal. Het begeleiden gaat ook erg gebruikersvriendelijk: vantevoren wordt je op de hoogte gebracht van een komende afslag en op het moment zelf krijg je de melding nogmaals. Dit schijnt niet bij alle navigatiesystemen zo te werken! Het schijnt dat je bij sommige andere systemen alleen van tevoren de aanwijzing hoort maar niet op het moment zelf.

Het herberekenen van een route wanneer je afwijkt van de voorgestelde route gaat erg snel: binnen een paar seconden. Al met al een erg positieve indruk en geen greintje spijt van deze (kerst)aankoop.

Enige minpuntjes tot nu toe vind ik dat er niet standaard de thuislader is meegeleverd. Ook de gebruiksduur van de accu is minder dan die van de 300-500-700. Dus wandelen of fietsen met de TT1 zal een kwestie zijn van af en toe aanzetten om te kijken waar je bent in plaats van continu op het schermpje staren (heeft ook zo zijn voordelen... maar dat neemt niet weg dat een langere accu-duur prettig zou zijn). Aangezien ik geen bluetooth telefoon heb heb ik de bluetooth-optie uitgezet, waardoor de accu langer meegaat (volgens mij kan dat wel eens zomaar een uurtje schelen).

[ Voor 91% gewijzigd door The_Sukkel op 28-12-2005 21:01 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

Wat ik me altijd al afvraag is wat het verschil is met de TomTom GO serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Hier een puntsgewijze vergelijking:
http://tomtomone.jouwsites.nl/gj_s_vergelijk.php?id=43

De enige reden om een TomTom Go 300 te kopen zou de langere batterijduur zijn...maar hoeveel heb je daaraan als je dat ding praktisch alleen in de auto kan gebruiken (veel te groot om in je binnezak te steken). Verder is de ONE veel kleiner, is de satellietontvangst beter (door de SiRF Star III i.p.v. II) en heeft het een snellere processor (380 MHz ARM920T i.p.v. 200 MHz).

[ Voor 41% gewijzigd door The_Sukkel op 27-12-2005 18:32 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98898

Net vandaag aangeschaft en het werkt fantastisch, bij tomtom hebben ze begrepen wat plug en play inhoud. Gelijk ook maar de Points of Interests (ofwel Nuttige Plaatsen) geupdate en ook dat werkt als een de beroemde tierelier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Anoniem: 98898 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:16:
Net vandaag aangeschaft en het werkt fantastisch, bij tomtom hebben ze begrepen wat plug en play inhoud. Gelijk ook maar de Points of Interests (ofwel Nuttige Plaatsen) geupdate en ook dat werkt als een de beroemde tierelier 8)
Waar kan je dat doen?
Als het goed is kan je toch allerlei alternatieve POI's downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98898

check deze url's:

www.flitspaal.nl
www.poiedit.com

Er is een goede beschrijving wat en hoe je het moet doen. Kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Anoniem: 98898 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:50:
check deze url's:

www.flitspaal.nl
www.poiedit.com

Er is een goede beschrijving wat en hoe je het moet doen. Kind kan de was doen.
Bedankt!
Heb de links gelijk in de startpost verwerkt... B)

Het loopt al echt storm in dit "grote" TomTom ONE topic... hahaha... :D

[ Voor 12% gewijzigd door The_Sukkel op 28-12-2005 21:03 ]

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:17
FF een vraagje, kun je de kaarten van de Go-serie ook op de One installeren?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
wmeester schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:34:
FF een vraagje, kun je de kaarten van de Go-serie ook op de One installeren?
De maps voor GO zijn ook geschikt voor ONE. Het zijn precies dezelfde CD's of downloads (vanaf de TomTom site). :)

edit: Dit topic is wel handig: http://tomtomone.jouwsites.nl/forum/index.php?showtopic=157
Er is namelijk een probleempje mee :)

[ Voor 21% gewijzigd door Satch op 29-12-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Mooie gebruikersrecensie op kieskeurig:
PeterRD: Vanaf het moment dat er navigatiesystemen bestaan gebruik ik ze en ik heb
inmiddels de nodige Palm PDA's, radio/nav en scherm navigatie systemen gehad.
Bovendien gebruik ik nav vrijwel dagelijks voor mijn werk in de Benelux. Denk
dus dat ik voorzichtig mag concluderen enige ervaring te hebben....

Eerlijk gezegd keek ik altijd een beetje neerbuigend op bezitters van een
portable naviagtie: "zeker geen geld voor een echt navigatiesysteem". Totdat
recent de radio/nav van mijn auto defect was en ik tijdelijk een TomTom 300 ter
beschikking kreeg. Echt super systeem, was meteen verliefd. Heb binnen een week
zelf een TomTom One aangeschaft. Waarom de One? Hij is goedkoper, sneller, van
recentere datum en voor mij heel belangrijk: kleiner dan de 500/700. Het nadeel
van de kleinere accu en het ontbreken van handsfree/europa kaarten etc zijn
voor mij minder van belang.

De One is buitengewoon gebruiksvriendelijk, zeer nauwkeurig qua aanwijzingen en
kaarten, prachtige kaarten voor dag en nachtgebruik, alles in hoge mate te
configureren en nogmaals, supersnel (her)berekenen van routes. Bij het
inschakelen van de One net uit de verpakking moest ik me even door een
vervelende taal heenwerken maar zodra ik NL ingesteld had wees het de weg
vanzelf. Ik realiseer me dat ik me niet verdiep in het met de computer
aanpassen van allerlei stemmen, poi's, etc maar gebruik wel het onderste uit de
kan vwbt navigatiemogelijkheden. Ook maak ik geen gebruik van dure online
diensten van TomTom.

Kritiek?
Ja, TomTom zou mijnsinziens de voedingskabel moeten integreren in de autohouder
om de gebruiksvriendelijkheid verder te verhogen (zit wel in de 300).
Tenslotte verbaas ik me op het eenduidige prijsbeleid van TomTom. Op een detail
na zijn de prijzen overal gelijk en dat lijkt me een punt van aandacht voor de
NMA...

Desondanks, een absolute aanrader! (een paar dagen in bezit)
Ik herken het probleem van de "vervelende taal" bij het opstarten. Volgens mij was het Fins... Wie had dit nog meer? Ik snap niet waarom TomTom zo'n taal als standaard-fabriek-af-taal instelt (als dat tenminste het geval is). Het ligt toch meer voor de hand om engels als standaardtaal in te stellen?

Voor degenen die er mee te maken hebben en er niet één twee drie uitkomen:
- Zoek het icoontje op met een tang (instellingen)
- druk op pijltje rechts (3x) totdat je een icoontje tegenkomt met vlaggen (midden onder)
- druk daarop en stel de gewenste taal in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
The_Sukkel schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:43:
Mooie gebruikersrecensie op kieskeurig:

[...]

Ik herken het probleem van de "vervelende taal" bij het opstarten. Volgens mij was het Fins... Wie had dit nog meer? Ik snap niet waarom TomTom zo'n taal als standaard-fabriek-af-taal instelt (als dat tenminste het geval is). Het ligt toch meer voor de hand om engels als standaardtaal in te stellen?

Voor degenen die er mee te maken hebben en er niet één twee drie uitkomen:
- Zoek het icoontje op met een tang (instellingen)
- druk op pijltje rechts (3x) totdat je een icoontje tegenkomt met vlaggen (midden onder)
- druk daarop en stel de gewenste taal in
Als je voor de eerste keer opstart krijg je toch meteen een menu om de taal in te stellen? :?
Of ik vergis me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ik kreeg één of andere vraag in een taal die ik niet begreep...en misschien stond er wel "wilt u deze taal als standaardtaal?" oid... en druktje ik op ja i.p.v. nee (want de ja en nee in die taal waren voor mij ook al niet te onderscheiden...) m.a.w....het was een behoorlijk afwijkende taal...

Uiteindelijk eindigde ik dus met die vreemde taal als standaardtaal en heb ik na enig zoeken het menu gevonden waarin ik de taal opnieuw kon instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38703

Ben sinds 4 weken een gelukkige bezitter van een TT ONE. Na twee jaar gereden te hebben met TT2,TT3 en TT5 is dit echt een opluchting. Wat een gemak zeg gewoon een klein kastje met een snoer naar de sigarettenaanstekeradapter, en wat een verbetering die SIFR III.

Nu wil mijn vrouw ook een TT ONE aanschaffen en wil ik weten of de kaarten (de software) van elkaar te gebruiken zijn (lees kopieeren).

p.s. Natuurlijk ierdereen een gelukkig nieuw jaar!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ook een gelukkig nieuw jaar.

Volgens mij moet de productcode van een map overeenstemmen met de apparaatcode middels een activeercode... Dus als je een map hebt van bijvoorbeeld Frankrijk op de ene TT1, dan werkt die map volgens mij niet op een andere TT1. Volgens mij is dat de beveiliging die er op zit...een activeercode die wordt afgegeven na invoeren van product- en apparaatcode.

Wat is overigens een TT2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 10:25
The_Sukkel schreef op zondag 01 januari 2006 @ 02:19:
Ook een gelukkig nieuw jaar.

Wat is overigens een TT2?
ik denk dat hij met TT2 tomtom navigator 2 bedoeld, een vrij oude versie van de losse software bedoeld voor PDA's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38703

BlackMage schreef op zondag 01 januari 2006 @ 02:35:
[...]

ik denk dat hij met TT2 tomtom navigator 2 bedoeld, een vrij oude versie van de losse software bedoeld voor PDA's
Idd ik bedoel de PocketPC versies van TomTom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ik was erg aan het twijfelen tussen een pocket PC met TomTom of de TT1.
Kan je mij iets meer vertellen over de verschillen?
Welke werkt sneller qua opstarten/satellieten vinden/routes (her)berekenen?
Geluidskwaliteit/gebruiksgemak/accuduur/bevestiging aan ruit/snoeren etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
The_Sukkel schreef op zondag 01 januari 2006 @ 17:03:
Ik was erg aan het twijfelen tussen een pocket PC met TomTom of de TT1.
Kan je mij iets meer vertellen over de verschillen?
Welke werkt sneller qua opstarten/satellieten vinden/routes (her)berekenen?
Geluidskwaliteit/gebruiksgemak/accuduur/bevestiging aan ruit/snoeren etc?
Ik heb geen ervaring met de TT1, alleen met een A201 met TT5. Maar ik doe toch een poging:

- PDA heeft meer functies dan alleen navigatie. Het opstarten van TT is een extra stap en kost dus tijd. Daarna werkt de navigatie exact hetzelfde (ik draai TT5 ook in Landscape modus).
- Satellieten vinden is een Chipset eigenschap. Een Sirf III chipset in een TT1 of in een PDA zal er dus evenlang over doen.
- Herberekenen gaat mij snel genoeg. Ik kan dit verder niet vergelijken
- Bevestigen aan het raam. Bij de A201 zit een zwanenhals en een auto-lader. Inklikken en opstarten doe ik een paar minuten over.
- Geluidskwaliteit. De stem is goed te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
TomTom in het nieuws.

Versie 1: het AD
http://www.ad.nl/binnenland/article97430.ece
ROTTERDAM - De man die onlangs een boete van 95 euro kreeg omdat een navigatiesysteem op zijn voorruit was geplakt, kreeg die boete omdat de TomTom 'te hoog' zat.

,,Het systeem zat recht onder de binnenspiegel en belemmerde het zicht'', aldus de politie Haaglanden. ,,Had de man het gewoon recht op zijn dashboard bevestigd, overigens de normale positie, dan was er niks aan de hand geweest.''

Producent TomTom snapt niets van de bekeuring. Volgens Scott Johnston van Tomtom zijn hun apparaatjes zo ontworpen dat ze het zicht niet belemmeren. ,,We hebben in onze handleiding ook uitgelegd hoe je hem moet monteren. Wanneer je dat voorschrift volgt, blijft volgens ons het zicht goed.'' Op de website adverteert TomTom met foto's, waarop het apparaatje op precies dezelfde plek zit als bij de bekeurde Hagenaar - recht onder de binnenspiegel, dus.

De kans dat de politie nog meer bekeuringen gaat uitdelen wegens het vergrijp, lijkt intussen niet groot. ,,Wij gaan niet actief controleren of mensen hun navigatiesysteem op de juiste plek zetten. Het is een incident geweest", aldus een politiewoordvoerder.
Versie 2: het Financieel Dagblad
http://www.fd.nl/ShowKrantArtikel.asp?KrantArtikelId=530051
[...]
AMSTERDAM - De koers van TomTom, leverancier van autonavigatiesystemen, heeft gisteren een flinke tik gekregen door toedoen van de politie Haaglanden.

In de hofstad werd vorige maand een automobilist beboet, omdat zijn zicht belemmerd werd door een verkeerd geplaatst navigatiesysteem. Het nieuws van het Algemeen Dagblad dat de Haagse politie scherp zou gaan controleren op navigatiekastjes, zorgde voor ophef onder beleggers. In reactie daalde TomTom met 9%.

De hevige koersdaling werd aangewakkerd door de opmerking van een diender dat de politie gerechtigd is bekeuringen uit te delen als er voorwerpen aan de voorruit van een auto worden bevestigd die daar niet thuishoren en die het zicht van de bestuurder beperken. Volgens de politie Haaglanden riskeren overtreders een boete van euro 95.

Het nieuws uit het AD werd door beleggers geïnterpreteerd alsof er een grootscheeps politieoptreden tegen het gebruik van navigatiesystemen in Nederland op komst zou zijn. Dit zou grote gevolgen hebben voor TomTom, dat de populairste wegwijskastjes in Nederland fabriceert.

Wellicht is de koersdaling mede ingegeven door een analistenrapport van Van Lanschot een dag eerder. Daarin werd gemeld dat de prijsdruk op de markt voor navigatiesystemen groter is dan aanvankelijk werd gedacht.

Aan het begin van de middag maakte TomTom een telefonische rondgang langs diverse media om de ontstane schade binnen de perken te houden. De onderneming had inmiddels achterhaald dat de in Den Haag bekeurde automobilist geen TomTom in zijn bolide had geïnstalleerd, maar een kastje van een concurrent.

Volgens hoofd investor relations Taco Titulaer van TomTom gebruikte de automobilist een Navman van een ouder en dus omvangrijker type. 'De bestuurder had het apparaat in het midden van zijn voorruit gemonteerd', aldus Titulaer.

De politie Haaglanden zag zich genoodzaakt om in de loop van de middag zelf een persbericht uit te geven om duidelijkheid te scheppen in de zaak. 'Wij gaan als politie zeker niet actief controleren of mensen hun navigatiesysteem op de juiste plek zetten. Het is een incident geweest en zeker geen nieuw beleid.'

'Een plakstift is Pritt, bronwater heet Spa en TomTom is synoniem met autonavigatie geworden. Het is een luxeprobleem', zegt Titulaer. 'We zijn ons natuurlijk rot geschrokken. We kregen de hele dag door telefoontjes van investeerders, ook uit Amerika, die zich afvroegen wat er aan de hand was.'

In de middag trok de koers van TomTom weer iets aan, maar het kwaad was al geschied. Uiteindelijk sloot het aandeel 6% lager op euro 27,95.
Opnieuw bewijst het AD dat het een slecht geïnformeerde krant is met een tendentieuze berichtgeving. De Navman is een concurrerend merk op een markt waarop zwaar wordt gevochten om marktaandeel. Door toedoen van het AD krijgt TomTom de de zwarte Piet en concurrenten als Navman en Garmin niet. Een beetje zorgvuldigheid was op zijn plaats geweest i.p.v. een beetje popiejopie mee te liften op de merknaam TomTom...

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 11-01-2006 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98389

heb m ook sinds vandaag en wat werkt alles lekker snel en eenvoudig. Navigeren pur sang echt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan je TT1 eigenlijk uitbreiden met een geheugenkaartje? Zo ja: waar zit die sleuf?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 17:43

Floor-is

5.2

Ik heb de mijne nu denk ik een maand of 2, hij is sneller dan de VDO-Dayton die ik hiervoor had, hoewel die een lekker groot scherm had. Het duurt wel erg lang voor hij de sattelietjes goed heeft gelocked (vaak 2min), waar dat met de VDO echt 5s was. Verder erg tevreden over, hoewel ik nog geen nieuwe POI's e.d. heb ingesteld.
The_Sukkel schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 02:03:
TomTom in het nieuws.

Versie 1: het AD

[...]

Versie 2: het Financieel Dagblad

[...]

Opnieuw bewijst het AD dat het een slecht geïnformeerde krant is met een tendentieuze berichtgeving. De Navman is een concurrerend merk op een markt waarop zwaar wordt gevochten om marktaandeel. Door toedoen van het AD krijgt TomTom de de zwarte Piet en concurrenten als Navman en Garmin niet. Een beetje zorgvuldigheid was op zijn plaats geweest i.p.v. een beetje popiejopie mee te liften op de merknaam TomTom...
Eigenlijk bewijst het AD in hoeverre Titulear gelijk heeft: navigatie staat gelijk aan TomTom. Het FD heeft er meer tijd in gestoken, niet alleen een beter stuk opleverend, maar ook gericht op de financiele impact van dit alles. Ze hebben goed in beeld gebracht wat voor factoren er meespelen voor een bedrijf wiens naam synoniem staat aan navigatiesystemen. Een enkele bekeuring die het aandeel van een bedrijf effectief 6% kan laten zakken op een dag omdat er een angst ontstaat.. Dat is heftig!

offtopic:
Toen Andre Hazes' overlijden werd aangekondigt had Heineken een koersdip van -ik meen- zon 20%... Da's ook heftig :-P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98389

pven schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:28:
Kan je TT1 eigenlijk uitbreiden met een geheugenkaartje? Zo ja: waar zit die sleuf?
aan de onderkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 07:36
Houden deze navigatie systemen ook rekening met de lengte en de hoogte van het voertuig,

bv een vrachtwagen volgt de aangegeven route en loopt vast in een stad, onder een viaduct of een brug waar hij niet overheen mag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rappejap schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:01:
Houden deze navigatie systemen ook rekening met de lengte en de hoogte van het voertuig,

bv een vrachtwagen volgt de aangegeven route en loopt vast in een stad, onder een viaduct of een brug waar hij niet overheen mag.
Kort-maar-krachtig: nee (hier is op http://www.mijntomtomgo.nl wel eens wat over geroepen, de link kan ik zo snel niet vinden).

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Vraagje...ik zou graag deze tomtom willen kopen voor gebruik bij mijn werk (taxi chauff). Echter, onze taxi's hebben geen aanstekerplug meer omdat daar apparatuur voor zit. Bestaan er, goedkoop, oplossingen waarbij je een accu hebt die je thuis op kan laden, met zo'n aansteker aansluiting erop??? Of kan je zelf iets maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Config schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:55:
Vraagje...ik zou graag deze tomtom willen kopen voor gebruik bij mijn werk (taxi chauff). Echter, onze taxi's hebben geen aanstekerplug meer omdat daar apparatuur voor zit. Bestaan er, goedkoop, oplossingen waarbij je een accu hebt die je thuis op kan laden, met zo'n aansteker aansluiting erop??? Of kan je zelf iets maken??
Ja, dat zit vaak op van die accu-packs . (die gevallen voor als je auto accu leeggelopen is en je hem even moet opstarten met zo'n pack)

[ Voor 8% gewijzigd door Satch op 21-01-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ja das waar, maar die dingen zijn mega groot ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
De prijzen zijn aan het dalen. Zo kost de 700 nu 580 euro. Heb ook ergens(?) wat opgevangen over nieuwe TomToms die eraan komen. Had iets te maken met een presentatie op een of andere Duitse beurs, in maart, of mei. Weet het effe niet meer precies.

Hoe zit dat? Is het verstandig om nu een TomTom 700 te kopen? De prijs is al fors gedaald, of is het nu verstandiger om nog langer te wachten. Ik heb hem eigenlijk al wel nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janusja
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-04 18:09
Weet iemand of je bij de One een bluetooth headset kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124476

Op de one zit geen carkit-functie o.i.d.

Het bluetooth dat 'ie heeft, is voor de plus-services van tomtom (file info e.d.)

Dus nee, dat gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-04 23:05

Nik

Heeft iemand al stemmen op zijn One gezet?

Leuk: http://www.laurusbuth.nl/tomtom/

Iemand nog meer gratis (legale!) stemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:44
je hoeft ook niet echt een thuislader te kopen van tomtom. Kijk even wat hij aan kan aan watt en ampere. Ik gebruik mijn oplader van mijn psp om het thuis op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-04 23:05

Nik

Gezocht: Mensen met een leuke stem, of imitatie! [HK OLNY!]

Voor mensen die nog leuke DIY Tom Tom stemmen zoeken, we hebben al enkele downloads beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.ookditnog.nl/ttstemmen/data72.jpg - gemaakt door: JdM
Klik hier om de benodigde bestanden te downloaden.
8) Beluister de demo!

[ Voor 65% gewijzigd door Nik op 17-04-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Laatst online: 08:44
Heeft iemand last van dat de sd card bij de Tomtom one niet blijft zitten en steeds eruit schiet, waardoor het onbruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
proller schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:50:
Gezocht: Mensen met een leuke stem, of imitatie! [HK OLNY!]

Voor mensen die nog leuke DIY Tom Tom stemmen zoeken, we hebben al enkele downloads beschikbaar.

[afbeelding] - gemaakt door: JdM
Klik hier om de benodigde bestanden te downloaden.
8) Beluister de demo!

anders lijkt die stem even niet op die van hans? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 13:35

Erikie

www.erikie.nl

yes, ik heb m ook :) enneh, t bevalt me wel. Alleen de mappen zijn volgens mij wel erg verouderd. Is het nou zo dat je altijd voor die updates moet betalen? (nog niet gevonden op de tomtom site trouwens). Of krijg je die gratis bij het updaten van je tomtom one via bluetooth via je telefoon? (nog niet geprobeerd namelijk).

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Oke me pa heeft zaterdag ook de tomtom one gekocht.... en ik weet niet precies Hoe het kan maar die klok die loopt dus mooi niet mee als de tomtom uitstaat.... Laat ik het zo zeggen, ik stel die klok in... tomtom gaat uit en een paar uur later klopt de tijd niet meer....

Heb er met me pda en tomtom geen last van..

Iemand een idee ??

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Erikie schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:17:
yes, ik heb m ook :) enneh, t bevalt me wel. Alleen de mappen zijn volgens mij wel erg verouderd. Is het nou zo dat je altijd voor die updates moet betalen? (nog niet gevonden op de tomtom site trouwens). Of krijg je die gratis bij het updaten van je tomtom one via bluetooth via je telefoon? (nog niet geprobeerd namelijk).
Een kaartupdate bij TomTom kost je altijd geld.
Firecow schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:14:
Oke me pa heeft zaterdag ook de tomtom one gekocht.... en ik weet niet precies Hoe het kan maar die klok die loopt dus mooi niet mee als de tomtom uitstaat.... Laat ik het zo zeggen, ik stel die klok in... tomtom gaat uit en een paar uur later klopt de tijd niet meer....

Heb er met me pda en tomtom geen last van..

Iemand een idee ??
Raar ... is de batterij helemaal vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik wil een tomtom one gaan kopen voor mijn moeder. Echter wil ik een losse SD kaart erbij nemen om daar de rest van Europa op te zetten. Heb ik aan 1gb kaartje al voldoende of past dit alleen op een 2 gb kaartje?

Nog een andere vraag, kun je met tomtom ook direct Efteling invoeren of moet je perse de straat van de Efteling invoeren?

Alvast bedankt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 17:27
Uit m'n hoofd: Western Europe past op 1Gb, hoeveel oostblok wil je erbij?
En Efteling is een attractiepark, dat zou een Point Of interest / Nuttige Plaats moeten zijn.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 27-04 17:30

MeNTaL_TO

The future is not set

Homedisc schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:46:
Ik wil een tomtom one gaan kopen voor mijn moeder. Echter wil ik een losse SD kaart erbij nemen om daar de rest van Europa op te zetten. Heb ik aan 1gb kaartje al voldoende of past dit alleen op een 2 gb kaartje?

Nog een andere vraag, kun je met tomtom ook direct Efteling invoeren of moet je perse de straat van de Efteling invoeren?

Alvast bedankt.
Je kan de Efteling vinden via een point of interest, je hoeft dus niet de straat in te voeren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 23:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Mijn vriendin wil binnenkort een navigatiesysteem aanpassen, en we kwamen uit bij de TomTom One. De TomTom GO 300 is in de aanbieding bij PDAshop, maar aangezien de ONE als voordeel de betere chipset + snellere processor e.d. heeft lijkt me dit een beter keuze.

Kan ik hiermee ook de GPS functie gebruiken via Bluetooth zodat ik kan navigeren op mijn GSM? (Gewoon eens om te testen).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Dennahz schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:55:
Mijn vriendin wil binnenkort een navigatiesysteem aanpassen, en we kwamen uit bij de TomTom One. De TomTom GO 300 is in de aanbieding bij PDAshop, maar aangezien de ONE als voordeel de betere chipset + snellere processor e.d. heeft lijkt me dit een beter keuze.

Kan ik hiermee ook de GPS functie gebruiken via Bluetooth zodat ik kan navigeren op mijn GSM? (Gewoon eens om te testen).
De ONE is in mijn ogen de betere keus (moet wel anders had ik de 300 gekocht :p) Voornaamste en tevens belangrijkste reden: de SiRF Star III. Eenmaal een fix (wat bij mij meestal binnen 1 min is) en hij raakt het niet meer kwijt. Ik heb eens met een externe Bluetooth GPS gewerkt, ik vond het een ramp.

Wat ook meetelt:
ONE: 110 x 89 x 34 mm, 260 grams
300: 114,3 x 91,4 x 58,4 mm, 311,84 gram (van tomtom.nl: 4.5" x 3.6" x 2.3", 11 oz)

Is wat makkelijker mee te nemen. Misschien een bijzaak, maar voor sommige wel essentieel. Voor mij was toen de keuze gemaakt; ONE!

EDIT: ONE gaat alleen wel iets minder lang mee met een volle accu. Geen punt als je de lader gewoon in de auto hebt liggen, maar minder bruikbaar voor op de fiets bijvoorbeeld.

EDIT2: Ik geloof niet dat je de SiRF Star met Bluetooth extern kunt benaderen. Nooit van gehoord of wat van gemerkt. Ga er maar vanuit van niet :p

[ Voor 16% gewijzigd door Vincent7 op 01-07-2006 23:27 ]

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Bedankt voor je antwoord :) De ONE lijkt me inderdaad beter, vooral omdat je nou eenmaal niet 5 minuten gaat wachten op een fix :p

Ik neem aan dat je de ONE gewoon op de sigarettenaansteker kan aansluiten tijdens het rijden? Zodat hij gewoon vol blijft. (Zoals je een laptop op de netstroom doet :p).

In de winkel scan ik wel eens op Bluetooth devices, en vind ik zulke TomTom's, maar dat zal dan voor die andere functies zijn.. kan het altijd eens proberen uiteraard. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Dennahz op 02-07-2006 11:33 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
De meeste TomToms hebben Bluetooth, omdat ze via BT naar GPRS hun internet connectie kunnen maken. Waarom je op een 1 inch scherm zou willen navaigeren als je het scherm van een ONE heb weet ik ook niet, maar daar is BT dus niet voor. Overigens kun je het vermoedelijk wel tweaken; de ONE draait Linux en de BT stack is ook Open Source.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
De One heeft bluetooth voor Tom Tom plus services. (file ontwijking enz)
De andere (volgens mij allemaal) hebben bluetooth ook voor gebruik als carkit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

MSalters schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:46:
De meeste TomToms hebben Bluetooth, omdat ze via BT naar GPRS hun internet connectie kunnen maken. Waarom je op een 1 inch scherm zou willen navaigeren als je het scherm van een ONE heb weet ik ook niet, maar daar is BT dus niet voor. Overigens kun je het vermoedelijk wel tweaken; de ONE draait Linux en de BT stack is ook Open Source.
Slechts als test, ben benieuwd hoe navigeren op een GSM gaat.

Maar goed, we gaan hem binnenkort halen dus zal onze bevindingen hier wel posten :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

We hebben hem vanmiddag gehaald, nog niet in de auto gezeten maar even blokje door de buurt gelopen :+

Werkt best precies, echt als je voor een straat staat is het precies hoe je staat :p Nu nog eens testen in de auto, maar dat zal pas over 2 weken in Belgie zijn. Tot nu toe erg tof dus :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Er is een nieuwe firmware uit 6.12
Hij is wel weer verwijderd van de TomTom server omdat sommige mensen problemen hebben, maar ik heb dat totaal niet :)

Wil je hem toch updaten:
http://www.jouwnav.nl/con...t_612-update_weer_in.html
Ergens onderaan staat de download voor de firmware-update. Gewoon in de root gooien van het SD kaartje en aan en uitzetten. :)

edit: Backup wel eerst je volledige SD-kaartje. Zodat als het niet werkt je het gewoon weer terug kunt zetten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Satch op 05-07-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Metal schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:05:
Er is een nieuwe firmware uit 6.12
Hij is wel weer verwijderd van de TomTom server omdat sommige mensen problemen hebben, maar ik heb dat totaal niet :)

Wil je hem toch updaten:
http://www.jouwnav.nl/con...t_612-update_weer_in.html
Ergens onderaan staat de download voor de firmware-update. Gewoon in de root gooien van het SD kaartje en aan en uitzetten. :)

edit: Backup wel eerst je volledige SD-kaartje. Zodat als het niet werkt je het gewoon weer terug kunt zetten :)
Moet je er wel even bijzeggen dat Tomtom deze firmware weer ingetrokken heeft vanwege de problemen die er mee zijn. Ik heb mijn ttg 700 ook al 2 keer kunnen resetten omdat ie niet op wilde starten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:41:
[...]

Moet je er wel even bijzeggen dat Tomtom deze firmware weer ingetrokken heeft vanwege de problemen die er mee zijn. Ik heb mijn ttg 700 ook al 2 keer kunnen resetten omdat ie niet op wilde starten.
Niet duidelijk genoeg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Ik heb niets gelezen over ONEs met problemen, maar er zijn wel veel Go's die struikelen. Wil natuurlijk niets zeggen, maar statistisch gezien is het een kleinere gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

ik wil graag gebruik maken van de trial maand van de Plus services, en moet daarvoor mijn gsm gebruiken. Alleen ik heb nu de Samsung E900, en die staat niet in de lijst.... hoe krijg ik het dan toch werkend?

en dan moet ik dus informatie met mijn gsm van internet afhalen, maar dat is toch heel duur?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

CaptBiele schreef op zondag 09 juli 2006 @ 10:59:
ik wil graag gebruik maken van de trial maand van de Plus services, en moet daarvoor mijn gsm gebruiken. Alleen ik heb nu de Samsung E900, en die staat niet in de lijst.... hoe krijg ik het dan toch werkend?

en dan moet ik dus informatie met mijn gsm van internet afhalen, maar dat is toch heel duur?!
Dat je GSM niet op de lijst staat, betekent niet automatisch dat het niet werkt. Het wil alleen zeggen dat TomTom er zelf nog geen (ervaringen) mee kent. Je kan het altijd proberen :)

Wat je TT doet, is via Bluetooth je GSM benaderd en dan gaat die weer via GPRS het www op om de benodigde info op te zoeken, deze wordt weer doorgegeven aan je TT. Ik heb zelf geen ervaringen ermee (nog nooit geprobeerd) en weet dus ook niet om hoeveel data het gaat. De meeste providers rekenen euro/KB, sommige koppelen er ook nog een tijdslimiet aan. Hoeveel de kosten zijn hangt dus van je provider af. T-Mobile heeft bijv. onbeperkt internetten tegen een vast bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3123

Ik snap iets niet:

1. In Nederland krijg je bij aankoop van je TomTom One alleen de Benelux kaart op SD meegeleverd. Adviesprijs van TomTom: 349,-. De laagste prijs in pricewatch is hiervoor ongeveer 320 Euro.
2. In Duitsland krijg je bij aankoop van je TomTom One de Duitslandkaart op SD meegeleverd EN je krijgt 'maps of western europe' op DVD erbij! Adviesprijs van TomTom: 349,-. Laagste prijs in een duitse pricewatch (www.idealo.de): 269,-.

Afgezien van de Duitse handleiding (who needs it), kun je de duitse versie toch gewoon op Nederlands zetten en lekker door heel Europa navigeren, voor veel minder geld?

Waarom krijgen de Duitsers een veel betere deal? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Beter kijken. De "Lieferumfang" van de goedkope bevat geen DVD; dat suggereert dat ze nog oude voorraden hebben die ze dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3123

MSalters schreef op maandag 17 juli 2006 @ 00:16:
Beter kijken. De "Lieferumfang" van de goedkope bevat geen DVD; dat suggereert dat ze nog oude voorraden hebben die ze dumpen.
De versies van 269 euro bevatten toch echt de Maps of Western Europe DVD... Die met alleen duitsland zijn nog goedkoper (v.a. 236,90).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 07:57
Ik ben sinds 3 dagen ook de bezitter van een Tomtom one. Hiervoor heb ik een Mio 168 en een Mio P550 gehad. Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de Tomtom one. Hij heeft bijzonder snel een fix te pakken, daarbij maakt het niet uit of ik nu binnen of buiten ben.

Mijn Mio 168 werkte ook wel goed, maar een fix duurde af en toe lang en soms was de batterij leeg waardoor hij zijn hele geheugen kwijt was. De Mio P550 werkte voor geen meter met Tomtom samen en was ook regelmatig plots leeg zonder dat hij lang van het stroomnet af was. Beginners bugs dus.

Al met al was ik het zat met die PDA's en heb ik gekozen voor stabiliteit en die krijg je zeker. Binnen 2 minuten nadat ik de Tomtom uit de verpakking had gehaald stond hij aan en binnen 20 sec had hij een cold fix. Die PDA's van mij moesten vaak eerst 10 min zoeken en binnen hadden ze geen bereik. Tomtom zal wel wat trucjes in hun doosjes hebben gestopt.

De nieuwe versie 6 werkt ook leuk. Ik heb er later de Maps of Western Europe bijgekocht want de maps die ik had voor de PDA werkte er niet op. Die MOWE deden het niet meteen: het SD kaartje moet ik echt formateren anders pakte hij het niet. En waar ik ook achtergekomen ben: wanneer je een nieuwe kaart installeert moet je het Tomtom doosje even de kaart laten besnuffelen (het opstarten kan met de 1 GB kaart van europa dan wel 4 minuten duren!). Dit besnuffelen van 4 minuten is alleen wanneer je een nieuwe kaart erop zet. Als hij het nieuwe kaartje lekker heeft gevonden dan start het doosje binnen enkele ogenblikken.

Al met al een aanrader! Het liefst zou ik een Tomtom GO 910 hebben, maar omdat deze zo lekker plat is, heb ik voor deze gekozen. Ik snap niet waarom die andere Tomtom doosjes zo'n dikker kont hebben, want je kunt hem dan nergens kwijt en dus moet je met een aparte tas rondzeulen. Een PDA is lekker plat en kan desnoods in je kontzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Metal schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:44:
[...]

[...]

Niet duidelijk genoeg? ;)
MeNTaL_TO schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:41:
[...]

Ook niet duidelijk genoeg?

Maar goed, inmiddels is een nieuwe versie uitgebracht die het wel goed zou moeten doen.

[ Voor 9% gewijzigd door MeNTaL_TO op 28-07-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Ik heb de ONE nu al een tijdje en alles werkt als een trein.

Ik heb nu een vraag, hoeveel datatransfer is er als je gebruik maakt van de PLUS diensten? Dingen als file aankondigingen. Ik ben er wel geinteresseerd in, maar ik moet wel betalen per KB or tijd. Ik wil weten of dat niet al te hard gaat aantikken.

Dus: blijft de verbinding de hele tijd in stand? Hoeveel data wordt er uitgewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Vincent7 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 02:11:
Ik heb de ONE nu al een tijdje en alles werkt als een trein.

Ik heb nu een vraag, hoeveel datatransfer is er als je gebruik maakt van de PLUS diensten? Dingen als file aankondigingen. Ik ben er wel geinteresseerd in, maar ik moet wel betalen per KB or tijd. Ik wil weten of dat niet al te hard gaat aantikken.

Dus: blijft de verbinding de hele tijd in stand? Hoeveel data wordt er uitgewisseld?
Bij mij staat traffic op continu en update ie om de 2 a 3 minuten en de transfer is ongeveer 5 a 6 per keer (voor alleen Nederland), dus vind het wel meevallen.
Nu maak ik me niet echt zorgen om de data (T-mobile PIT abbo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Kan je ook losse kaarten op een SD kaartje zetten en deze gebruiken in je TomTom ONE? Of gaat hij dan zeuren over licenties e.d. Ga het niet zomaar proberen, straks installeert ie van alles en werkt Benelux niet meer.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Wat bedoel je met losse kaarten? Je kunt gewoon de Maps of Western Europe kaarten kopen op CD; die moet je eenmalig via Internet activeren. Je kunt ook kaarten op SD kopen en die zijn al geactiveerd. Ik dnek dat je huidige SD al vol staat met de Benelux dus je hebt sowieso een nieuwe SD nodig.
Of bedoel je de stadskaarten? Parijs e.d. kun je voor een paar euro kopen en die kunnen er waarschijnlijk wel op dezelfde SD bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Nou, als wij ooit eens door Europa willen cruisen is het wel handig om bijv een deel van Europa te hebben. Ik weet niet hoeduur het is om een deel van Europa (Western bijv) aan te schaffen? De TTOne was al duur genoeg qua aanschaf imo. (Het zal wel niet duur zijn voor zo'n apparaat, maar toch is het veel geld :)).

Daarom de vraag: Als ik zelf een SD kaartje heb en daar kaarten op zet die ik bijv van een vriend gekregen heb, werken ze dan?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Nee...
De kaart heeft een code en de TTOne heeft een code.
Tezamen levert dat een nieuwe activeringscode op welke je op de TT-site kan krijgen door de eerste 2 codes in te voeren.

Zonder die activeringscode meldt je TTO netjes dat er wel een kaart is, maar dat deze nog geactiveerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Inderdaad dat klopt helemaal wat je zegt

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:51
Ik heb ook een TT ONE, en ik wil er een andere geheugenkaart inzetten. Weet iemand of de snelheid van de geheugenkaart iets uitmaakt? Wordt het systeem vertraagd door een 'trage' (lees: goedkope) SD-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-04 07:53
TomTom introduceert nieuwe TomTom ONE serie
Aug 30 2006

TomTom introduceert nieuwe TomTom ONE serie

Twee nieuwe slanke modellen bieden de keuze uit regionale en Europese kaarten

Amsterdam, 30 augustus 2006 – TomTom, Europees marktleider in persoonlijke navigatieoplossingen, introduceert vandaag de twee opvolgers van ‘s werelds best verkochte draagbare navigatieoplossing, de TomTom ONE. TomTom ONE (Europa) biedt complete deur-tot-deur navigatie binnen West-Europa, TomTom ONE (Regionaal) wordt geleverd met de complete kaart van de Benelux. TomTom ONE is verkrijgbaar vanaf € 299,- en is het instapmodel van TomTom’s alles-in-één navigatieoplossingen.

De nieuwe TomTom ONE modellen combineren gebruikersgemak, draagbaarheid, TomTom’s gerenommeerde touchscreen-technologie en software. Ze passen in elke broekzak en kunnen gemakkelijk worden meegenomen van het ene voertuig naar het andere. Ondanks de zeer compacte afmetingen (96mm breed x 82mm hoog x 25mm diep) is het beeldscherm van dezelfde grootte en kwaliteit als bij de eerdere versie. De nieuwe modellen zijn licht van gewicht (slechts 174 gram) en hebben een fraai ontwerp.

“TomTom ONE is onder Europese consumenten één van de populairste elektronische gebruiksvoorwerpen; er worden er meer van verkocht dan van ieder ander draagbaar navigatiesysteem op de markt”, zegt Harold Goddijn, Chief Executive Officer van TomTom. “De nieuwe TomTom ONE serie is TomTom’s meest aantrekkelijke instapmodel en maakt de belofte van TomTom, om navigatie toegankelijk te maken voor iedereen, waar.”

Gebruikers hebben toegang tot alle PLUS diensten van TomTom, inclusief TomTom Flitslocaties, TomTom Verkeersinfo en TomTom Weer, maar ook up-to-date informatie over de gesteldheid van het wegoppervlak en de nieuwe dienst TomTom Buddies. De bestuurder kan gebruik maken van TomTom HOME, een gratis softwareapplicatie voor op de PC of Mac. TomTom HOME stelt gebruikers in staat om content te beheren, gemakkelijk routes te plannen, stemmen te downloaden, verkeersinfo op te vragen en kaarten te installeren om de TomTom op elk moment zo up-to-date mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 29-04 18:57
Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.com/lib/img/rollover_img/large/7one.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.com/lib/img/rollover_img/large/1one.jpg

Die nieuwe ONE ziet er helemaal strak uit!
Iemand enig idee wanneer deze leverbaar zijn? €299,- is heel aantrekkelijk voor dit dingetje lijkt me :)
Met tasje en thuislader ben je dan voor €350,- klaar :)

[ Voor 8% gewijzigd door man-o-script op 30-08-2006 16:12 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Hier komt binnenkort een review erover: http://jouwnav.nl/content...komt_ook_naar_Europa.html

Ik heb mijn 1 maand gratis TomTom Traffic gestart en het werkt gewoon naar behoren. Wat je kunt doen is even de route laten berekenen en kijken of er files/wegwerkzaamheden zijn. Hiervoor moet je GMS even het net op. Er wordt maar heel weinig data gebruikt, dus de kosten zullen niet zo heel hoog zijn. De verbinding wordt wel in stand gehouden, de hele tijd, ook als er geen data wordt verstuurd. Je kun ook gewoon de verbinding verbreken en op pad gaan, je TomTom zal de ontvangen data gewoon onthouden. Deze blijven 1 uur in het geheugen lijkt het.

• haroldinho
als het goed is ligt ie half september ongeveer in de winkel

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Die One v2 ziet er inderdaad erg mooi uit!
Ik heb hier nu tijdelijk een geleende One liggen, echt ideaal. Ik hoorde van de eigenaar ervan wel dat de thuislader zo duur was. Nu vraag ik me af of het niet handiger is om goedkoop bij Handyman een blok te kopen voor in het stopcontact waar een sigarettenaansteker plug in past. Die hadden we bij m'n vorige werk, in de winkel, om de telefoonladers met die aansluiting die we verkochten te testen.

Ik twijfel zelf nog tussen deze One v2, een pda met Navigator 6 en een Go 510...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Wimo.
  • Laatst online: 00:37

Wimo.

Shake and Bake!

Vincent7 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:28:
Hier komt binnenkort een review erover: http://jouwnav.nl/content...komt_ook_naar_Europa.html

Ik heb mijn 1 maand gratis TomTom Traffic gestart en het werkt gewoon naar behoren. Wat je kunt doen is even de route laten berekenen en kijken of er files/wegwerkzaamheden zijn. Hiervoor moet je GMS even het net op. Er wordt maar heel weinig data gebruikt, dus de kosten zullen niet zo heel hoog zijn. De verbinding wordt wel in stand gehouden, de hele tijd, ook als er geen data wordt verstuurd. Je kun ook gewoon de verbinding verbreken en op pad gaan, je TomTom zal de ontvangen data gewoon onthouden. Deze blijven 1 uur in het geheugen lijkt het.
Betaal je tegenwoordig per mb of per online tijd bij gprs? Anders wordt het een dure hobby.

Ik stond op het punt om een 'oude' one te kopen maar deze is zeker het wachten waard. Is deze nu voorzien van navigator 6? Versie 6 heeft als voordeel dat ie ook afritten netjes aangeeft.

• .tommie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Wimo. schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:22:
[...]

Betaal je tegenwoordig per mb of per online tijd bij gprs? Anders wordt het een dure hobby.

Ik stond op het punt om een 'oude' one te kopen maar deze is zeker het wachten waard. Is deze nu voorzien van navigator 6? Versie 6 heeft als voordeel dat ie ook afritten netjes aangeeft.
Best eens informeren bij uw service provider, want dat hangt van uw abonnement af...

Het voordeel van een TomTom navigatiesysteem is net dat je gratis kan updaten naar de laatste firmware versie. Zo heb ik een TomTom GO Classic (het allereerste TomTom model) met de nieuwe firmware (zijnde versie 6.15). Dit betekent dat mijn navigatiesysteem nog wel enkele jaartjes meekan. Daarnaast kan je ook nog betalend jaarlijks nieuwe kaartgegevens verkrijgen via Internet.

De prijzen tenslotte (adviesprijzen);
TomTom One Eerste Editie West-Europa € 349,00
TomTom One Nieuwe Editie Benelux € 299,00
TomTom One Nieuwe Editie West-Europa € 399,00

Het enige voordeel van de nieuwe editie is dat de vorige editie goedkoper wordt (functionaliteit identiek). _/-\o_

Meer informatie nodig? Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
half september in de grotere winkelketens

[ Voor 79% gewijzigd door haroldinho op 01-09-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40384

haroldinho schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:32:
half september in de grotere winkelketens
Hoe kom je bij die data.
t scheelde niets of ik had de 'oude' one gekocht. Nu wacht ik toch liever voor de new edit.
Maar moet 'm eigenlijk voor 12 sept hebben...
Hoe komt ik er achter of me dat gaat lukken en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Bellen met wat grote winkelketens of webwinkels? Die zitten vast ook te wachten :)
Je kan hier iniedergeval je mailadres achterlaten, krijg je een mailtje als hij leverbaar is.

Ik wil hem voor de 22e hebben, heb ik 10 dagen meer de tijd :P

[ Voor 37% gewijzigd door man-o-script op 03-09-2006 14:00 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
Anoniem: 40384 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:07:
[...]

Hoe kom je bij die data.
t scheelde niets of ik had de 'oude' one gekocht. Nu wacht ik toch liever voor de new edit.
Maar moet 'm eigenlijk voor 12 sept hebben...
Hoe komt ik er achter of me dat gaat lukken en waar?
site van tomtom

Anoniem: 115178

Op de website van tomtom had ik gezien dat de oude One een processor heeft van 380 Mhz en de nieuwe One (maar) 266 Mhz.. Is deze dan niet een stuk trager, dus kan je niet beter de oude hebben?

• man-o-script
In de review komt dit ook naar voren, maar er wordt geen verschil opgemerkt tussen de oude en de nieuwe versie. Misschien was die 380 wel wat overkill, en is 266 voldoende. Is waarschijnlijk goedkoper voor tomtom en bespaart misschien weer wat accutijd.

Geen enkele winkel kan al een datum noemen helaas, ik wacht nog even af :|

[ Voor 10% gewijzigd door man-o-script op 07-09-2006 17:34 ]

//

Anoniem: 127648

Ik heb hem bestelt stond dat i 16-9 geleverd wordt.
Afwachten dus :)

• haroldinho
Anoniem: 127648 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:20:
Ik heb hem bestelt stond dat i 16-9 geleverd wordt.
Afwachten dus :)
waar heb je hem besteld dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
16e is op zaterdag :? Maar waar dan? :9

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127648

http://www.modern.nl/wink...20B%20BENELUX%20#position

Het is nu alweer 23-9 dus zal wel weer een hele zet uitlopen.

• haroldinho
man-o-script schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:56:
Bellen met wat grote winkelketens of webwinkels? Die zitten vast ook te wachten :)
Je kan hier iniedergeval je mailadres achterlaten, krijg je een mailtje als hij leverbaar is.

Ik wil hem voor de 22e hebben, heb ik 10 dagen meer de tijd :P
ze hebben hem!!!

• man-o-script
Ah nice, maar ze hebben hem nog niet echt liggen, je kan hem nu wel bestellen en ligt hij morgen klaar, ik moet het nog zien :9

//

• man-o-script
Heb hem inmiddels, bij Correct hadden ze hem gister al binnen en lag hij vanochtend netjes in de winkel. Mooi ding, nu ff spelen :)

//

• haroldinho
man-o-script schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:11:
Heb hem inmiddels, bij Correct hadden ze hem gister al binnen en lag hij vanochtend netjes in de winkel. Mooi ding, nu ff spelen :)
en hoe doet ie het???

• man-o-script
Goed, alleen nog niet de deur uit geweest :D haha
Vanavond eens goed testen, maar neem aan dat hij goed z'n werk doet.

Net de flitspalen geinstalleerd van flitspaal.nl en uiteraard alle Macs, Burgerkings, KFC's en Pizzahutten en in de demo zag ik ze al netjes voorbij komen incl. waarschuwingen 8)

Enige wat een beetje dom is:
Via TomTom Home (het softwarepakket voor je PC) kun je normaal gesproken ook je routes e.d. plannen met een interface gelijk aan je TomTom. Op dit moment ondersteunt de laatste versie van Home echter de nieuwe TomTom One V2 nog niet. Lekker handig :+ Ze zijn er druk mee bezig en er komt snel een nieuwe versie waarmee het wel mogelijk is.

[ Voor 47% gewijzigd door man-o-script op 14-09-2006 16:58 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

Heeft iemand misschien enig idee óf en hóe 't mogelijk is om de blauwe statusbalk onder de kaart van kleur te veranderen? In de menu's is het sowieso niet mogelijk. Is er misschien software voor om dat te bewerkstelligen? Heb de kaarten namelijk al in de kleuren van m'n dashboardverlichting (oranje), alleen steekt die blauwe balk nu nogal af bij de rest. :)

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Het moet natuurlijk wel ergens staan, zal voor de grap ook eens rondsnuffelen.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
In de .clr bestandjes in de /Schemes map op je TomTom zou je het aan moeten kunnen passen, maar heeft helaas geen resultaat. De overige kleuren zijn allemaal netjes te wijzigen, maar alle NavView kleuren (bijv. de blauwe balk) hebben geen effect.

Zoals je hier ziet moet het wel mogelijk zijn...

Afbeeldingslocatie: http://www.colorschemeeditor.com/images/schemes/Holland01.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door man-o-script op 18-09-2006 17:25 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 00:37

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb er ook één. Prachtig ding maar helaas geen beschermtasje.. dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Heb er ook een tasje bij moeten kopen inderdaad. Twijfelde nog aan de stopcontact lader, maar in de praktijk is USB opladen ook net zo makkelijk natuurlijk. Heb de auto-lader nog niet eens gebruikt eigenlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door man-o-script op 18-09-2006 17:28 ]

//

• man-o-script
Het is sinds vandaag eindelijk mogelijk ook je nieuwe One binnen het HOME pakket te gebruiken, je kunt nu dus ook op je PC alvast een route uitstippelen e.d.
Moet je wel de update binnen HOME even downloaden.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184468

Op de TomTom site spreken ze over het volgende :

Ingebouwde Bluetooth™-technologie
- Eenvoudige verbindingsprocedure met de mobiele telefoon
- Onthouden van maximaal 5 verschillende mobiele telefoons om verbinding mee te maken

bij de "oude" staat er alleen het volgende :

Ingebouwde Bluetooth™-Verbinding

Betekent dit nu dat er misschien toch handsfree gebeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Nee hoor, ze proberen het wat mooier aan te prijzen, maar handsfree bellen met de nieuwe One is niet mogelijk.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
man-o-script schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:40:
Nee hoor, ze proberen het wat mooier aan te prijzen, maar handsfree bellen met de nieuwe One is niet mogelijk.
wat is dan het nut van de bluetooth??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Gebruik maken van de TomTom Plus diensten over de GPRS verbinding van je telefoon :)
(fileinformatie, weer, etc.) In de praktijk heb ik het overigens nog nooit gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door man-o-script op 25-09-2006 14:54 ]

//

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste