Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 00:22
als je de bluetooth functie weinig tot niet gebruikt dan kun je dat ook uitzetten ==> wijzig voorkeuren. Dat scheelt vaak toch een slok op een borrel wat betreft accuduur, zeker niet onbelangrijk bij TomTom One V2.

Anoniem: 171278

Hoe zit het dan met de accuduur? Ik kan die nergens terugvinden bij TomTom. Ik overweeg er eentje met de maps van Western Europe, maar dan moet 'ie wel een beetje redelijke accuduur hebben. Anders hebben die maps ook niet zoveel zin, dan gaat 'ie al uit voor ik de Benelux uit ben :+

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:55
Ik gok op ongeveer 1,5 uur, paar korte ritjes achter elkaar iniedergeval. En anders plug je gewoon de oplader er in.

//

Anoniem: 171278

Hmm, erg matig. Dan moet inderdaad maar continue de oplader erin. Is wel een stuk minder elegant, maar het moet maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78518

Is het bij de nieuwe one benelux mogelijk nog wat poi'(flitspalen) en stemmen enz. op het bijgeleverde kaartje te zetten of is die al helemaal vol?

Hoe groot is dat kaartje trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Volgens mij iets van 100MB, heb er nu wat extra stemmen, alle flitspalen, Macs, Burger Kings, KFC's en Pizzahutten in staan en nog iets van 30MB over geloof ik. Meer heb je niet echt nodig als je geen andere kaarten gaat gebruiken.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
  • Laatst online: 13-06 00:22
Let wel dat je bij de One v2 niet teveel poi's aanzet als je gaat navigeren, want het kaart stottert dan als een gek. Misschien een iets snellere processor of meer ram geheugen zou de One wel goed doen, maar aan de andere kant moet je ook de accuduur in de gaten houden (max 2,5 uur met BT uit).

Voordat de mensen gaan beweren dat ze nergens last van hebben wat betreft al dan niet soepel lopen van die kaart. Zet een aantal poi's aan (bijv. flitspalen EN benzinestations) en kijk hoe de kaart reageert. Zet daarna ook alle poi's uit en zie hoe soepel de kaart dan loopt.
Op enkele fora's hebben mensen hier inmiddels ook melding van gemaakt.

Wie weet kan TomTom wonderen verrichten met een firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Ik hoop het inderdaad, las het ook op jouwnav.nl. Heb vanaf begin af aan de POI's aanstaan (tankstations, pin, fastfood restaurants en flitspalen) en vloeiend is het inderdaad niet. Nog niet gekeken hoe het loopt als ik die allemaal uitzet, maarja, die POI's zijn nu net zo handig :+

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 11-07 12:26
man-o-script schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:34:
Ik hoop het inderdaad, las het ook op jouwnav.nl. Heb vanaf begin af aan de POI's aanstaan (tankstations, pin, fastfood restaurants en flitspalen) en vloeiend is het inderdaad niet. Nog niet gekeken hoe het loopt als ik die allemaal uitzet, maarja, die POI's zijn nu net zo handig :+
Wat ik doe is de POI's niet daadwerkelijk aanzetten maar alleen het geluidssignaal activeren(bij bijv 300 meter). Je ziet dan alsnog het plaatje op je scherm knipperen zodra je 300 meter in de buurt bent(dus je merkt het verschil eigenlijk niet!). Voordeel hiervan is dat TomTom niet alle POI's volledig gaat inladen op de Beneluxkaart. Hierdoor blijft hij lekker soepel lopen ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87204

Ik denk dat dit in dit topic over TomTom ONE moet. In het bijenkorf boek (nr2 vanaf 12 okt geldig) staat een aanbieding:

TomTom GO 910 voor EUR299,-

thats right: GO910 voor 299 euro.

Ik ben een TomTom noob, dus ik ging op tomtom.nl kijken wat dit ding kost en wat ie allemaal kan. De adviesprijs van een TomTom GO 910 is 699 eur. En hij kan ook vette dingen :P Dus ik ga vanmiddag naar de Bijenkorf mijn 910 halen.

Alleen.. de afgebeelde TomTom in dat magazine is geen breedbeeld, en lijkt meer op een TomTom ONE. Weet iemand of hier al nieuws over is, correcties door bijenkorf? Of is dit gewoon een absurd goeie actie?

Ik heb hier denk ik geen scanner tot mijn beschikking, maar plaatjes vergelijken kan ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Als het eruit ziet als een ONE en hij kost €299, dan kun je er ook wel vanuit gaan dat het een ONE is, ondanks dat er dan GO910 bij staat. Neem aan dat je ook wel ergens "druk- en zetfouten voorbehouden" terug kunt vinden? :p
Wat ik doe is de POI's niet daadwerkelijk aanzetten maar alleen het geluidssignaal activeren(bij bijv 300 meter). Je ziet dan alsnog het plaatje op je scherm knipperen zodra je 300 meter in de buurt bent(dus je merkt het verschil eigenlijk niet!). Voordeel hiervan is dat TomTom niet alle POI's volledig gaat inladen op de Beneluxkaart. Hierdoor blijft hij lekker soepel lopen ...
Da's inderdaad een goeie, zal het ook eens proberen. Ging er eigenlijk vanuit dat die waarschuwingen niet werden gegeven als je die POI's ook uit had staan op het scherm. Die keer dat ik honger heb of moet tanken/pinnen zoek ik dan wel een POI in de buurt, als die flitspalen het maar doen :)

[ Voor 60% gewijzigd door man-o-script op 12-10-2006 09:46 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 19:30
Anoniem: 87204 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:37:
Ik denk dat dit in dit topic over TomTom ONE moet. In het bijenkorf boek (nr2 vanaf 12 okt geldig) staat een aanbieding:

TomTom GO 910 voor EUR299,-

thats right: GO910 voor 299 euro.

Ik ben een TomTom noob, dus ik ging op tomtom.nl kijken wat dit ding kost en wat ie allemaal kan. De adviesprijs van een TomTom GO 910 is 699 eur. En hij kan ook vette dingen :P Dus ik ga vanmiddag naar de Bijenkorf mijn 910 halen.

Alleen.. de afgebeelde TomTom in dat magazine is geen breedbeeld, en lijkt meer op een TomTom ONE. Weet iemand of hier al nieuws over is, correcties door bijenkorf? Of is dit gewoon een absurd goeie actie?

Ik heb hier denk ik geen scanner tot mijn beschikking, maar plaatjes vergelijken kan ik wel :)
Misschien zou je eens kunnen bellen.... Dan weten we direct of het zo is, of dat het een drukfout is!
Maar mocht het zo zijn dat het een 910 is dan stap ik om 15:00 in de auto en ga er heen rijden! Maar ik ben bang dat het echt een druk fout is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarty77 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:52:
[...]

Misschien zou je eens kunnen bellen.... Dan weten we direct of het zo is, of dat het een drukfout is!
Maar mocht het zo zijn dat het een 910 is dan stap ik om 15:00 in de auto en ga er heen rijden! Maar ik ben bang dat het echt een druk fout is!
Haha, ik bel wel, kan alleen nu nog niet ivm werk. Als iemand anders wil bellen, be my guest.

Het staat in magazine BIJ Exclusief, nr 02, geldig vanaf 12 oktober op pagina 55 rechtsboven (dat kun je dan zeggen) onder naam ' TomTom GO 910' met als bedrag 299.

hun telefoonnummer is: 09000919 @ 20ct/min en ja, prijzen onder voorbehoud, zoals altijd :)

ik kan pas om een uur of 1 bellen vandaag, dus als iemand anders kan bellen voor die tijd, be my guest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Ik zit ook op mijn werk, maar kan misschien een poging wagen om 11:30...

On second thought... We kunnen hier geen 0900 nummers bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarty77 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:23:
Ik zit ook op mijn werk, maar kan misschien een poging wagen om 11:30...

On second thought... We kunnen hier geen 0900 nummers bellen....
Met je eigen mobiel kun je misschien proberen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Hahaha
Ok ok ..... daar heb ik dan ook even niet aan gedacht!

1-1 ;)

Maar ook dit is moeilijk.. soms denk ik dat ze het bij defensie het er om doen, al het gsm bereik verstieren! Oftewel, geen bereik met mobiel! O-)

[ Voor 50% gewijzigd door Smarty77 op 12-10-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou vooruit dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Een muts in Arnhem wist er niks van...
Ze zei wel dat het fout was, en dat er een verkeerde afbeelding bij stond... hahahaha

Dat betekent dat de omschrijving met de prijs klopt....
ik ben bang dat ze bedoeld dat het plaatje en de prijs klopt en de omschrijving niet!

Ik moest het over 45 min. nog maar eens proberen dan was een ander aanwezig die er wel wat van af wist!!

Ze wist ook niet was de bijenkorf er aan ging doen!

Wie beld naar een ander filiaal waar ze wel wat over hun producten weten!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarty77 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:26:
Een muts in Arnhem wist er niks van...
Ze zei wel dat het fout was, en dat er een verkeerde afbeelding bij stond... hahahaha

Dat betekent dat de omschrijving met de prijs klopt....
ik ben bang dat ze bedoeld dat het plaatje en de prijs klopt en de omschrijving niet!

Ik moest het over 45 min. nog maar eens proberen dan was een ander aanwezig die er wel wat van af wist!!

Ze wist ook niet was de bijenkorf er aan ging doen!

Wie beld naar een ander filiaal waar ze wel wat over hun producten weten!?
Ik heb niet de kans gehad om te bellen, sorry. Ik ga om 4 uur erheen (Amsterdam) en als ik thuis ben, VEEEEEEL later (trein) zal ik even posten of et gelukt is. Of ik ga met mn mobiel ff online en post het op die manier :)

tot die tijd hoop ik dat iemand anders nog kan bellen en posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Filiaal Rotterdam zegt ook dat het gaat om de ONE Benelux voor €299, maar dat het helemaal scheef is gelopen met dat magazine. Ze hebben er al veel telefoontjes over gehad inmiddels ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Dacht je nou serieus dat je die 910 voor 299 ging krijgen? Waarom zouden ze dan uberhaupt die ONE op de markt hebben gebracht als je voor dezelfde prijs het meest luxe model aan kunt bieden? Het is de Bijenkorf he, niet de Aldi :p

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I know :) maar had gewoon hoop he :P

de TomTom ONE BeNeLux is dat de TomTom die op tomtom.nl wordt aangeboden als TomTom ONE Regional? Voor 299? Wat is dan de aanbieding? Dan is het gewoon de adviesprijs :S -- slecht van de bijenkorf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Dat zei ik, Bijenkorf :P

Nee, maar inderdaad, voor die prijs heb ik hem vorige maand ook na de introductie gehaald.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 87204 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:50:
I know :) maar had gewoon hoop he :P

de TomTom ONE BeNeLux is dat de TomTom die op tomtom.nl wordt aangeboden als TomTom ONE Regional? Voor 299? Wat is dan de aanbieding? Dan is het gewoon de adviesprijs :S -- slecht van de bijenkorf.
Yep dat klopt inderdaad allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanmiddag toch nog even bij de Bijenkorf Amsterdam geweest. Ik dacht als ze een ONE hebben, dan koop ik die wel.

De verkoper wist er vanaf, hij zei direct: 'ik behoud me onder het drukfouten regelement' , ofzoiets. Goed, kan ik mij voorstellen. 'Doe mij dan maar de versie die jullie WEL verkopen, die aanbieding, die TomTom ONE' - Die was nog niet eens geleverd terwijl de actie vandaag in ging!

Zelfs een Aldi of een Lid'l biedt nog meer service! Op de dag van begin actie liggen de spullen in de winkel, gaat het stuk, krijg je je geld terug of een nieuwe (dat laatste vast ook wel bij de BIJ). Kom je bij een kwaliteitswarenhuis, voor een TomTom ONE (want ik ging niet eens voor de 910 laten we dat voorop stellen, ik wist ook wel dat ze em niet zouden hebben voor die prijs), een kwaliteitswarenhuis dus. Hebben ze et niet. Ik heb zoiets nog nooit bij een Aldi of Lid'l meegemaakt als ze weer eens een goedkoop vet elektronisch product hebben.

Aldi // Lid'l FTW!!

*just ranting, maar mijn 299 euro gaat naar een ander bedrijf - zal ze wel niks schelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 87204 op 12-10-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Bijenkorf is inderdaad een slag apart, belde een keer om iets weg te laten leggen voor de zekerheid wat ik zo op zou komen halen. "Nee meneer, daar beginnen we niet aan".
Daarna bel ik nog een keer (andere naam, Quote 500 #1): "Goedemiddag met de heer Brenninkmeijer, zou u [...] voor mij apart willen leggen?" "Maar natuurlijk meneer". Stelletje ratten zijn het.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-07 14:33
bij mediamarkt is de Benelux nu 288 en de Europe 388

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157896

hoe zetten jullie die stemmen en flitspalen op de tomtom? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Stemmen:
TomTom HOME installeren op je PC en daar de stemmen downloaden (sommige zijn gratis) en installeren op je kaartje.
Eventueel zijn zelf stemmen toe te voegen door deze 'ergens' te downloaden en deze dan te plaatsen in de goede map op je TomTom kaartje (gewoon benaderen als schijf).

Flitspalen:
Ga naar Flitspaal.nl en in het menu naar 'Flitspalen downloaden' > 'Handleidingen'. Lezen dus ;)
Komt erop neer dat je PoiEdit moet installeren, de flitspalen van Flitspaal.nl daarin moet importeren, welke ze dan weer installeert op je TomTom. Updates in de toekomst zijn zo heel makkelijk en bovendien kun je met PoiEdit nog meer intressante POI's installeren.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 18-06 11:36
Zou handiger van flitspaal.nl zijn als ze die poi's ook gewoon in HOME formaat aanbieden :) Hoef je ook niet apart PDAs uit te leggen en zo.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193616

Ik wil graag gebruik maken van de realtime verkeersinformatie. Ik heb een Samsung D500 mobiel en een abonnement bij Orange. Volgens de klantenservice van Orange moet ik en abonnement nemen op Orange World a 6 euro per maand om gebruik te kunnen maken van de verkeersinfo. Ik kan nu echter al (wappen) via Orange zonder dat ik een abo op Orange World heb. Kan iemand mij vertellen of ik echt een abo op Orange World moet nemen? Alvast bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Kun je met je GPRS ook gewoon buiten Orange internetten nu? Denk aan de PDA versie van T.net?
Dan moet het zowieso lukken, zou je alleen nog even uit moeten rekenen wat voordeliger is uiteindelijk.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toby,

het Orange World abo van 6 euro is een GPRS abo, volgens mij wap je niet via GPRS op dit moment.

Je krijgt een aantal mb aan dataverkeer voor die 6 euro welke je niet meeneemt per maand. GPRS verbinding houden kost ook geen geld per minuut oid maar gaat per hoeveelheid dataverkeer. Doe je dat nu ook al?

===----====---====-==-==

Ik heb de TomTom ONE bij de bijenkorf met 10 procent korting mogen kopen nadat ik ze een mailtje stuurde, misschien een tip voor mensen die ook een paar euro korting willen. Anders kun je ook gewoon een paar keer bij Esso tanken, daar krijg je dan zegels en mag je em met 25 euro korting kopen (of een ander nav systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vraagje; ik heb de 1st gen TomTom One nu een paar maanden, en ik heb er een probleem mee. Als de One helemaal leeg is, en je zet 'm in je autolader, dan start ie niet meteen op. Na 3 minuten ofzo, kan je 'm dan wel weer opstarten, maar dan komt 'ie in een reboot cycle waar hij niet meer uit komt. Na half uur klooien met resetten, wilt 'ie 't dan wel weer doen. Maar dit is natuurlijk verreweg van praktisch, als je ff snel ergens heen moet.

Heeft 1 van jullie dit probleem ook meegemaakt? Of heb ik een brakke TomTom One?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
ik heb er inmiddels ook 1 aangeschaft, vraagje: hoe kan ik het volume aanpassen van de flitspaalwaarschuwing? hij ins nu heel erg hard en ik wil hem graag iets zachter instellen maar kan de optie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Nu online
Ik krijg bij verlenging van mijn abbonement een TomTom One 2006, maar wat ik mij afvraag als ik bijv. de Benelux versie aanschaf, kan ik dan later kaarten toevoegen op de SD-kaart?

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
SD kaart is waarschijnlijk te vol om nog een heel land toe te voegen, maar je kunt een nieuwe SD kopen.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
MSalters schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:18:
SD kaart is waarschijnlijk te vol om nog een heel land toe te voegen, maar je kunt een nieuwe SD kopen.
kun je daar gewoon alleen de kaart opzetten zonder verdere software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
No nee, je moet natuurlijk ook de software en een stem erop zetten. Het makkelijkste is een backup maken, en die op de nieuwe SD terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb me nog niet zo heel erg verdiept in de TomTom business maar mijn oog is gevallen op een TomTom One V2 Region (Benelux).

Nou vroeg ik mij af of ik de kaarten van de TomTom Navigator V5 of 6 van mijn pa ook op dat ding kan zetten. Zou een boel centen schelen :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Nee, kaarten zijn altijd gekoppeld aan één apparaat tenzij je ze via de helpdesk laat omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ococ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01-2022
Heb er vandaag ook een gehaald uitgepakt sd kaart erin gestopt krijg ik een grote kruis tezien op het beeldscherm ga maar morgen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Je zou zo maar het kruis kunnen hebben wat je waarschuwt dat je de SD er niet uit moet halen terwijl je'm aan de PC gekoppeld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenic20
  • Laatst online: 06-07 13:48
Ik las op een website dat de nieuwe tomtom one europa editie is uitgerust met de NavTech kaarten terwijl de benelux versie kaarten van TeleAtlas gebruikt.

Zijn er al mensen met ervaring tussen de beide kaarten?

Ik wil gaan voor een europa editie, maar als de TeleAtlas kaarten beter zijn dan neem ik de benelux versie. Het apparaat gaat toch 99% van de tijd binnen Nederland gebruikt worden.

Somewhere in Europe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

hoe zit het nu eigenlijk met het updaten van de tomtom? het gebeurt toch wel is dat er een weg bij komt in nederland, komen er dan updates die je kan downloaden? en is dat gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 21:14

Leedbek

Luuk Luchtloper

Ik zit er aan te denken om een TomTom One Europa aan te schaffen, maar met de feestdagen voor de deur vroeg ik me af of het niet beter is even af te wachten of er nog een prijsverlaging aan komt.

Is er heel toevallig iets bekend over een aankomende prijsverlaging van de TomTom One voor de kerstdagen?

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196151

Luuk-Online schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:01:
Ik zit er aan te denken om een TomTom One Europa aan te schaffen, maar met de feestdagen voor de deur vroeg ik me af of het niet beter is even af te wachten of er nog een prijsverlaging aan komt.

Is er heel toevallig iets bekend over een aankomende prijsverlaging van de TomTom One voor de kerstdagen?
Volgens mij niet, de Tomtom one v2 is pas beschikbaar sinds oktober denk niet dat deze voorlopig in prijs verlaagd zal worden.

Ik heb zelf Tomtom 5 op mijn smartphone en heb laatst voor mijn moeder een Tomtom One europe v2 aangeschaft. Moet zeggen dat de one een stuk prettiger werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Anoniem: 137811 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:44:
hoe zit het nu eigenlijk met het updaten van de tomtom? het gebeurt toch wel is dat er een weg bij komt in nederland, komen er dan updates die je kan downloaden? en is dat gratis?
Er zijn verschillende updates mogelijk voor je TomTom. De update waar jij op doelt: kaarten, worden niet gratis geupdate. Daarvoor moet je gewoon nieuwe kaarten aanschaffen.

De software waarmee TomTom routes uitrekent e.d. worden wel om de zoveel tijd aangeboden, deze zijn gratis.

Flitspaallocaties kunnen gekocht worden via TomTom, jaar abo. De updates binnen het jaar zijn dan ook gratis. Maar je kan deze relatief eenvoudig van andere bronnen binnenkrijgen, ik zou hier geen geld aan uitgeven. Dit is een goed alternatief: http://flitspaal.nl/

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

• The_Sukkel
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Luuk-Online schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:01:

Ik zag in het Media Markt krantje voor Rotterdam een aanbieding voor de v2 met Europe voor EUR 333.
Lijkt me een best wel aardige aanbieding...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 21:14

Leedbek

Luuk Luchtloper

The_Sukkel schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:49:
[...]

Ik zag in het Media Markt krantje voor Rotterdam een aanbieding voor de v2 met Europe voor EUR 333.
Lijkt me een best wel aardige aanbieding...
Dat is idd een leuke aanbieding, thx voor de tip! Weet iemand of deze aanbieding ook geldt bij andere filialen?

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52
Volgens mij alleen in Rdam centrum en Rdam Alexandrium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Vincent7 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:08:
[...]

Er zijn verschillende updates mogelijk voor je TomTom. De update waar jij op doelt: kaarten, worden niet gratis geupdate. Daarvoor moet je gewoon nieuwe kaarten aanschaffen.

De software waarmee TomTom routes uitrekent e.d. worden wel om de zoveel tijd aangeboden, deze zijn gratis.

Flitspaallocaties kunnen gekocht worden via TomTom, jaar abo. De updates binnen het jaar zijn dan ook gratis. Maar je kan deze relatief eenvoudig van andere bronnen binnenkrijgen, ik zou hier geen geld aan uitgeven. Dit is een goed alternatief: http://flitspaal.nl/
bedankt, waar kan je die kaarten halen dan? online of ergens in een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Allebei; downloaden via HOME, SD's en DVD's bestellen via tomtom.com maar je kunt ook de SD en DVD in de winkel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 08:51
misschien een beetje dom, maar ik heb mijn tomtom ONE (eerste versie) aangezet met een kaartje van een tomtom GO er in... resultaat is een wit scherm bij het aanzetten, onafhankelijk van het kaartje dat ik er nu in doe. De ONE reageerd nergens meer op, behalve de aan/uit en de reset-toets. Ook via de usb kabel is de ONE niet meer te benaderen met tomtom home. Is mijn ONE nu echt defect? Of weet er iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Klinkt als echt defect, helpdesk bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
ik heb idd al contact opgenomen met de helpdesk, en kreeg een emailtje terug met een stappanplan om m weer aan de praat te krijgen, maar dat is niet gelukt, omdat de tomtom niet meer herkend wordt door een computer. Eigenlijk vindt ik het wel vreemd dat de tomtom defect is door een verkeerde kaart, ik had toch wel verwacht dat als het niet zou welken, er wel een foutmelding zou verschijnen of iets dergelijks. Maar ja ik wacht de volgende reply van tomtom maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30648

pang schreef op donderdag 13 april 2006 @ 00:09:
je hoeft ook niet echt een thuislader te kopen van tomtom. Kijk even wat hij aan kan aan watt en ampere. Ik gebruik mijn oplader van mijn psp om het thuis op te laden.
Ik heb de TT1 nu ook, prima ding. Ik heb ontdekt dat je hem thuis kan opladen door hem gewoon aan een usb slot te hangen van je compter, het groene oplaadlampje brand dan ook aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07 23:05
Vraagje:

Hoeveel mb aan ruimte is er nog vrij bij het kaartje van "TomTom Go Europe" (van 1 gig)?

Wil het oostblok er ook nog op maar dat is 53mb, vandaar.

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Anoniem: 30648 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:20:
[...]

Ik heb de TT1 nu ook, prima ding. Ik heb ontdekt dat je hem thuis kan opladen door hem gewoon aan een usb slot te hangen van je compter, het groene oplaadlampje brand dan ook aan de bovenkant.
Dat is zeker wel handig ja, maar duurt dat niet ontzettend lang?
ik gebruik dat ding alleen in de auto, dus thuisladen is niet echt een issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

En ik ben sinds vandaag ook een trotse eigenaar van een TomTom One Benelux! :) Ik zit net ff te kijken op flitspaal.nl, want dat lijkt me wel interessant, maar het ziet er niet echt simpel uit. Is die site een beetje te vertrouwen? Help ik m'n TT1 niet om zeep als ik wat ga knoeien met Poiedit...? Ik heb geen zin om geld te betalen voor palen als het ook gratis kan natuurlijk. ;)

Ik heb er vandaag al wat mee gereden maar het viel me wel op dat de TT1 heel andere routes kiest dan ik zou doen... Mss nam ik altijd de verkeerde route, maar dat is denk ik echt niet zo. Ik zag wel dat je kunt kiezen tussen snelste en kortste route. Hij stond op snelste, ik zal morgen eens kijken wat er gebeurt als je kortste kiest.

Op zich een ideaal ding! Ik moest vanmiddag iemand weg brengen naar een adres dat ik totaal niet ken en het werkte perfect. Tot nu toe ga ik regelmatig de mist in, zelfs na zorgvuldige voorbereiding (gerommel met online route planners, printjes en kaarten in de auto), dus dit is echt iets voor mij! :) Ook al rijdt hij misschien anders dan ik zou doen, uiteindelijk komt je waar je moet zijn en daar gaat het om. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Je kunt eerst een back-up maken van de inhoud van je kaartje. Mocht het fout gaan kun je die gewoon terugplaatsen. Als je even de PDF leest op flitspaal met uitleg is het heel simpel, het wordt alleen een beetje omslachtig omschreven. Gewoon POIedit installeren, goede flitspaalbestandjes instellen en je TomTom updaten.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb problemen met het aansluiten van de TomTom One op m'n pc. Ik moet regelmatig een paar keer aan en uitzetten en de kabels erin en eruit halen voordat 'ie opeens verbinding wil maken. Op dit moment dat ik dit type lukt het helemaal niet...! Ik heb 'm aangesloten, TomTomHOME opgestart, van alles en nog wat gedaan maar hij wil geen verbinding maken! Ik krijg geen melding op de TT1 of ik verbinding wil maken: hij blijft poberen een GPS-signaal te vinden...

Dit moet toch makkelijker kunnen...? :/ Is 'ie soms al kapot? 'k Heb 'm afgelopen zaterdag gekocht en dit is de derde keer dat ik 'm aan wil sluiten...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 29-11-2006 18:46 ]

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 23:21:
.. Is die site een beetje te vertrouwen? Help ik m'n TT1 niet om zeep als ik wat ga knoeien met Poiedit...?
POIedit staat voor "points of interest" edit, je kan dus op je kaarten bijzondere punten aangeven. Toevallig zijn dit, in jouw geval, de flitspalen, trajectcontroles en andere narigheden. Je voegt gewoon een POI object toe volgens de regels van TomTom en dus is het helemaal niet gevaarlijk voor je TT (niet dat je in firmware zit te wroeten of dat je de software verandert). Doen dus!
Ik heb er vandaag al wat mee gereden maar het viel me wel op dat de TT1 heel andere routes kiest dan ik zou doen... Mss nam ik altijd de verkeerde route, maar dat is denk ik echt niet zo. Ik zag wel dat je kunt kiezen tussen snelste en kortste route. Hij stond op snelste, ik zal morgen eens kijken wat er gebeurt als je kortste kiest.
De "snelste" route die TT berekent blijft heuristisch, wat erop neer komt dat de route niet optimaal hoeft te zijn, maar vaak zal dit wel het geval zijn. Je kan natuurlijk ook zelf aangeven via welke straat/plaats/etc wilt rijden, of juist een gedeelte van de route vermijden. Als ik van Utrecht naar Rotterdam rij, dan geeft ie aan om via A20 te rijden. Ik vind dit niet handig omdat je dan een stuk door het centrum moet rijden met veel stoplichten. Ik kies dan om de A20 te vermijden en dan geeft TT een alternatief: via A16. Langere afstand maar toch sneller.

Ik zou niet de "kortste route" nemen als criterium, want dan gaat TT echt ALLE kleine straatjes nemen om de afstand zo klein mogelijk te houden, wat de tijd vaak helemaal niet ten goede komt. Maar toch zou ik zeggen om het eens te proberen en zien wat ie dan doet :)
Anoniem: 135195 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:44:
Ik heb problemen met het aansluiten van de TomTom One op m'n pc. Ik moet regelmatig een paar keer aan en uitzetten en de kabels erin en eruit halen voordat 'ie opeens verbinding wil maken. Op dit moment dat ik dit type lukt het helemaal niet...! Ik heb 'm aangesloten, TomTomHOME opgestart, van alles en nog wat gedaan maar hij wil geen verbinding maken! Ik krijg geen melding op de TT1 of ik verbinding wil maken: hij blijft poberen een GPS-signaal te vinden...
Hoe sluit je hem aan? Wat ik altijd doe is:

TT uit
TT met PC verbinden dmv bijgeleverde kabel (andere kabel werkt bij mij niet hoewel het op een normaal usb poort lijkt)
TT aanzetten
Vraag: Verbinding maken met pc? -> Ja
TT Home start automatisch op als deze in de taakbalk staat, controleert meteen voor updates etc.
TT eerst bij usb afmelden, dan uitzetten en dan loskoppelen (better to be save than sorry!)

Als dit niet werkt, dan moet je misschien idd terug naar de winkel gaan.

Anoniem: 112960

Weet iemand waar ik stemmen kan downloaden? (gratis)

• vuurfreter
  • Laatst online: 27-06-2024
Bij Tom Tom Home kan dat zijn gratis stemmen te krijgen.

@Vincent7 ik heb inmiddels ook de flitspalen erin staan alleen 1 ding is me niet helemaal duidelijk. Het werkt goed hij geeft het aan. Maar ik heb voor alle flitspalen gekozen maar je kan ze ook invoeren van 50, 70, 80 etc. is het dan zo dat de TT ook de snelheid erbij zet dus dat ie aangeeft dat het een paal voor 50 is?

• Janoz
  • Laatst online: 00:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij de versie met 50 70 en 80 heb je niet 1 set met poi, maar voor elke snelheid een apparte categorie. Elk heeft dan ook een eigen icoontje met de snelheid. Nadeel is dat je alle versies aan moet zetten en in moet stellen. Alle 8 mogelijke snelheden en dan nog een keer alle mogelijke snelheden voor verkeerslicht flitsers en tot slot nog de trajectcontroles. 18 cateogrieen dus.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• vuurfreter
  • Laatst online: 27-06-2024
Ok dankje voor je antwoord. Maar wordt de TT daar trager van omdat ie dus meer zou moeten laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

vuurfreter schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:16:
Ok dankje voor je antwoord. Maar wordt de TT daar trager van omdat ie dus meer zou moeten laden?
Ik merk er iig niet veel van. Mijn antwoord: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je uitvoerige info, Vincent7!

Ik heb de flitspalen en trajectcontroles erop gezet en het werkt perfect (mede dankzij de goede help info van www.flitspaal.nl)! Ik heb de palen per snelheid gedaan en da's toch wel ideaal, moet ik zeggen. Ik heb de TT1 hier en daar in de buurt gebruikt en hij gaf alle palen aan (die ik hier in de buurt al ken, natuurlijk). Lekker idee want juist als je op een onbekende plek komt, en dan vooral in het donker, rij je regelmatig net ff te hard langs zo'n ding die je dan net niet ziet. Jammer (mmaar begrijpelijk) dat het met mobiele controles wat lastiger is. ;)

Ik heb trouwens in de voorkeuren aangegeven dat de TT1 elke keer moet vragen of ik de snelste route wil of de kortste etc. Standaard staat hij op een voorkeur maar ik vind dit handiger, ook al moet je dan elke keer een keuze maken. Voordeel is namelijk dat je nu binnen een paar seconden de verschillende routes kan bekijken en tegen elkaar kan afwegen.
Ik klik dus een doel in en kies 'Snelste route' en kijk dan wat de tijd en afstand is: dan begin ik meteen opnieuw met een nieuw doel en kies voor 'Kortste route' en hopla, binnen een paar seconden heb je de tijd en afstand van die route. Zo kan je heel snel zien wat het verschil is en welke route het handigt is om te nemen. Als de kortste route bijvoorbeeld maar 1 km korter is maar wel 4 minuten langer duurt neem je dus de snelste route. Maar als het verschil in km groter is (en je hebt niet echt haast) kies je de kortste route om brandstof te besparen. Ik vind het in ieder geval ideaal. ;)

Ik kan wel zeggen dat de TT1 mijn aankoop van het jaar is (of misschien zelfs van de laatste jaren!)! Superding! Wat ook echt abnormaal heerlijk is, is dat je de geschatte aankomsttijd kan zien! Ik heb er een hekel aan om te laat te komen met als gevolg dat ik vaak te vroeg vertrek en dan alsnog te snel rij en dus een kwartier of nog meer te vroeg ben. Maar nu rij je een stuk relaxter omdat je gewoon kan zien of het wel of niet gaat lukken (bij benadering natuurlijk: maar ik heb al door dat de TT1 behoudend is en dat je uiteindelijk een paar minuten verhoudt). En dan nog die flitspaalwaarschuwingen... man, ik rij zo echt een stuk rustiger! En natuurlijk helemaal omdat ik me niet meer hoef op te winden als we weer eens verkeerd gereden zijn (daarvoor heb ik 'm natuurlijk gekoct, maar al die (onverwachte!) extra's zijn super!!!). Nogmaals: mijn beste aankoop van het jaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112960 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:13:
Weet iemand waar ik stemmen kan downloaden? (gratis)
Ik bedoel grappige stemmen zoals de boertjes, bert & ernie e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 00:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

vuurfreter schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:16:
Mwah, het aantal palen blijft hetzelfde. Het enige verschil is dat hij nu 18 icoontjes heeft ipv 4 en om nou te zeggen dat dat zo'n groot verschil uitmaakt.

Ik vermoed alleen wel dat er een maximum is aan het aantal categorieen wat je tegelijk aan mag hebben, maar ik ben nog nooit tegen die beperking opgelopen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145036

Goedeavond,

Ik ben erover aan het nadenken om de tom tom one v1 te kopen (ik heb een koptelefoonuitgang nodig voor op de motor, deze zit niet op v2 en een bluethooth setje zie ik niet zitten).

Nu heb ik goedkoop een tomtom gezien met alleen benelux. Ik zou er graag duitsland bij willen zetten. Is dat mogelijk of is het sd kaartje wat bij de tom tom geleverd is al 100% vol? Hoe werkt dat, of moet ik dan een groter sd kaartje kopen en daar alles op kopieren?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Duitsland is vrij groot; kleine kans dat het gaat passen. Niet helemaal 0, maar reken er niet op. Twee oplossingen: koop een SD kaart met Duitsland voorgeïnstalleerd (makkelijk) of koop een los kaartje en download via HOME de Duitsland kaart (mogelijk iets goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 19:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Je kan ook een kaartje van 1gb kopen (Rond de 20 euro) en beide kaarten erop zetten, hoef je niet telkens te switchen van SD kaart.
DE AT and CH plus major roads of WE leg in winkelwagen
Gedetailleerde kaart van Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Liechtenstein die aansluit bij het hoofdwegennet van West-Europa. Stratennetwerkdekking: DE, AT, CH: >99%
prijs: € 47.96 bestandsgrootte: 384.4 MB
Via TomTom Home. Wel behoorlijk prijzig voor iets wat je (niet veel?) gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennahz op 02-12-2006 06:30 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, maar goedkopere opties zijn er niet, wel...? Ik zit er ook wel een beetje mee dat ik voor het buitenland een kaart moet kopen (mocht ik daar heen gaan). Ik ben trouwens ook wel heel erg benieuwd hoeveel updates van kaarten gaan kosten...! Gisteravond kwam ik op een plek waar de situatie helemal gewijzigd was en tja, dat klopt dan natuurlijk niet met m'n TT1... Worden er trouwens regelmatig updates van kaarten uitgebracht? Zijn dat soort dingen niet (legaal!) te downloaden, zoals je flitspalen gratis kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Over die flitspalen staat een heel verhaal in de topicstart :)

Die updates zijn helaas niet gratis... er zijn onlangs wel updates uitgebracht volgens mij, maar dat is ook niet goedkoper dan 50 euro.. wel redelijk asociaal eigenlijk om daar geld voor te vragen :{ Het kost wel veel tijd, geld en moeite voor TomTom om alles up2date te houden, maar je hebt er ook veel voor betaald dus.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Hoe groot is de SD kaart die je bij de TomTom II One Regional krijgt ? 256 / 512 / 1GB .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
easydisk schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:35:
Hoe groot is de SD kaart die je bij de TomTom II One Regional krijgt ? 256 / 512 / 1GB .. ?
100 mb groot is die maar...

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
ik vind het niet meer dan normaal dat je moet betalen voor het up to date houden van je kaarten, want anders zouden de fabrikanten van het up to date houden van de kaarten moeten berekenen in de kostprijs van het navigatie apparaat. Ofwel, die dingen zouden onbetaalbaar worden. Nu kan haast iedereen zich zo'n ding veroorloven.

En o ja, voor iedereen die zijn twijfels heeft over de service van tomtom: deze is geweldig (zie mijn post over een defecte tt one op pag 7)! Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, en eerlijk aangegeven dat mijn tt one kapot was nadat k had geprobeerd deze op te starten met een kaartje van een ttgo 300. Kreeg ik als antwoord dat dat dus niet kan. Oftewel, eigen schuld dikke bult (vond ik ook wel). Toch werd mijn tomtom gewoon onder garantie zonder enige kosten gerepareerd! Voor mij reden genoeg om voorlopig tomtom klant te blijven.

[ Voor 45% gewijzigd door pyther op 20-12-2006 18:56 ]

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
http://www.jouwnav.nl/con...rten_TomTom_gekraakt.html

Beveiliging is dus schijnbaar gekraakt

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Voor wie het leuk vind om te weten, er is nieuwe (6.52) firmware uit:

http://www.tomtom.com/6142

[ Voor 3% gewijzigd door SithWarrior op 21-12-2006 17:00 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het bij jullie ook zo dat de snelheid die je rijdt volgens de tomtom
afwijkt van de werkelijke snelheid op je kilometerteller?
Bij hogere snelheden heb ik meestal een afwijking van 10 a 15 km\u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De teller van je auto wijkt af, niet die van TomTom :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Lijkt mij zo dat de TomTom de snelheid schat door per tijdsinterval een afstand tussen twee ingeschatte GPS punten te meten. Dat kan dus behoorlijk veel uitmaken bij hoge snelheden. Dus de snelheid van de TomTom lijkt me dan af te wijken.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-07 01:23

Royz

Kleurenblind!!

Volegns mij als de autoteller 100km/uur rijdt, rij je in feite 95km/uur. Imho zou het dus best goed kunnen dat TomTom wel degelijk gelijk heeft met zijn km/uur schatting

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Des te meer satelieten, des te nauwkeuriger wordt het volgens mij. Maar er zit natuurlijk altijd een afwijkingkje in. Maar die zit ook op je kilometerteller.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Afwijking van TT is ongeveer 1 km/u onder normale omstandigheden. Een kilometer teller diet het meestal een stuk slechter. Omtrek van de banden hangt af van bandenspanning enzo. Dat is niet het meest nauwkeurige. Je TomTom heeft kaarten waardoor niet alleen de hemelsbrede afstand (via GPS) bekend is, maar ook de afstand die je op de weg hebt afgelegd.

Het is dus een kwestie van slimheid; een "standaard" GPS zonder kaarten kan alleen je hemelsbrede snelheid uitrekenen, en die is nooit hoger en vaak lager dan je werkelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een probleem met m'n nieuwe TomTom One: ik merk, als ik 'm een paar dagen niet gebruik heb, dat ik 'm niet meer kan aankrijgen. Ik MOET dan op het resetknopje drukken. Vervolgens vind hij dan geen GPS-signaal: ik moet naar de opties om de GPS in te stellen en meestal vind hij ze dan wel.

Ik vind dit knap lastig... Vandaag waren we op weg naar een plaats waar ik de TomTon echt nodig had. En hij wilde dus niet aan (ik had 'm afgelopen dinsdag voor het laatst gebruikt). Het was toen nog een GROOT probleem die TT te resetten want er past haast niets in dat kleine gaatje! Ik heb uiteindelijk een borstel moeten slopen om een klein genoeg prikkertje te krijgen. Toen de TT1 aan was vond hij de GPS niet, ook niet toen ik naar het optiescherm daarvoor ging. Pas na de volgende restart (en opnieuw naar de GPS-opties gaan) werkte alles... Ik kan je wel zeggen: da's niet bepaald bevorderlijk voor het veilig rijden... Ik heb twee keer de auto langs de weg moeten zetten en dat terwijl m'n vrouw er ook druk mee bezig was. Heel vervelend. Je hoort me niet klagen als het met een apparaatje van 25 euro gebeurt maar ik vind dit een beetje te gek, eigenlijk.

Is m'n apparaat soms niet in orde of is dit normaal...? :? Of ben je soms verplicht het ding elke dag even aan te zetten...? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Anoniem: 135195 schreef op maandag 25 december 2006 @ 21:35:
Ik heb een probleem met m'n nieuwe TomTom One: ik merk, als ik 'm een paar dagen niet gebruik heb, dat ik 'm niet meer kan aankrijgen. Ik MOET dan op het resetknopje drukken. Vervolgens vind hij dan geen GPS-signaal: ik moet naar de opties om de GPS in te stellen en meestal vind hij ze dan wel.

Is m'n apparaat soms niet in orde of is dit normaal...? :? Of ben je soms verplicht het ding elke dag even aan te zetten...? 8)7
Precies hetzelfde als bij mijn TomTom One. Ik moest hem vandaag ook resetten nadat ik hem sinds vrijdag niet meer heb gebruikt. GPS vindt hij echter wel meteen, maar het probleem is wel irritant.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Wij hebben hetzelfde probleem, zal wel een typisch TomTom probleem zijn dan :(

Wel super irritant als je hem een weekje niet gebruikt dat hij het gelijk niet meer doet :r GPS vind hij wel vrij snel weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennahz op 26-12-2006 08:21 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
ik heb een tomtom one europe en heb hem 1,5 a 2 weken niet gebruikt.

ik zet hem die middag aan hij ging nog aan batterij knipperde wel.

heb hem erna usb aangesloten op me pc.

wat dingen geupdate np en fileinfo.

erna uitgezet.

wou hem in de avond aandoen maar hij ging nooit meer aan.

iemand enig idee hoe ik mijn tomtom weer aan krijg of is die nu kapot??

hij heeft al 3 uur aan het usb snoer gelegen in de computer laad die op toch??

en 20 seconden aan/uit knop indrukken om hem aan te krijgenn werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

jorisw86 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 00:20:
ik heb een tomtom one europe en heb hem 1,5 a 2 weken niet gebruikt.

ik zet hem die middag aan hij ging nog aan batterij knipperde wel.

heb hem erna usb aangesloten op me pc.

wat dingen geupdate np en fileinfo.

erna uitgezet.

wou hem in de avond aandoen maar hij ging nooit meer aan.

iemand enig idee hoe ik mijn tomtom weer aan krijg of is die nu kapot??

hij heeft al 3 uur aan het usb snoer gelegen in de computer laad die op toch??

en 20 seconden aan/uit knop indrukken om hem aan te krijgenn werkt ook niet.
Resetknop aan de onderkant even 10 seconden ingedrukt houden met iets duns zoals een paperclip. Daarna kan je 'm weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ah thnx hij werkt weer.

weet jij toevallig ook hoe ik een adres uit me favorieten kan wissen??

kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

jorisw86 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 01:22:
ah thnx hij werkt weer.

weet jij toevallig ook hoe ik een adres uit me favorieten kan wissen??

kan het nergens vinden.
Uit je favorieten kan je iets wissen via Wijzig voorkeuren en Beheer favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
dank u gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203266

Voor de mensen die problemen ondervinden na een aantal dagen de tomtom niet te hebben gebruikt. Wis bij aankomst van je bestemming de route...Mocht je na een aantal dagen je tomtom weer aanzetten wacht dan eerst totdat deze de satellieten heeft gevonden en voer daarna pas weer een bestemming in. De tomtom kan een aantal handelingen niet tegelijk aan. Althans niet snel genoeg.
Bovengenoemde problemen ondervond ik ook en nu niet meer. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203266

Oja als aanvulling...mocht je tomtom helemaal niet meer aangaan dan komt dat hoogstwaarschijnlijk dat er zelfs geen stroom meer is voor het geheugen van de accu. Dit komt ook regelmatig voor bij mobiele telefoons. Aantal uren laden en resetten. En anders moeders de vrouw weer kaart laten lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Er zijn wel meer dingen waar ik me aan erger, waarom moeten wij betalen voor nieuwe kaarten? Waarom krijgen wij niet gewoon support voor updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Omdat dat niet bij het originele aankoop zat? Bij papieren kaarten krijg je ook niet een jaar later een stikkervel.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste