Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Royz

Kleurenblind!!

MSalters schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:33:
Omdat dat niet bij het originele aankoop zat? Bij papieren kaarten krijg je ook niet een jaar later een stikkervel.
De functionaliteit van de kaarten is niet veranderd, enkel de inhoud. Inhoudelijke veranderingen zouden mijns inziens altijd gratis moeten zijn. Zij gebruiken oude kaarten en ik mag dokken om dat weer goed te krijgen?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:28
Bij aanschaf van je tomtom krijg je de kaart die op dat moment het meest up-to-date is. De aanschaf van nieuwere kaarten kost tomtom (veel) geld, zou vreemd zijn als ze die dan gratis weg zouden geven, het is geen liefdadigheidsinstelling. De vergelijking met een papieren kaart en een jaar later een gratis stickervel om er wat rotondes op te plakken is wel een mooie vergelijking :+
Ben je het er niet mee eens? Dan zijn er ook manieren om het gratis te doen, maar dat ga ik hier niet uitleggen.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

man-o-script schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:34:
Bij aanschaf van je tomtom krijg je de kaart die op dat moment het meest up-to-date is. De aanschaf van nieuwere kaarten kost tomtom (veel) geld, zou vreemd zijn als ze die dan gratis weg zouden geven, het is geen liefdadigheidsinstelling. De vergelijking met een papieren kaart en een jaar later een gratis stickervel om er wat rotondes op te plakken is wel een mooie vergelijking :+
Ben je het er niet mee eens? Dan zijn er ook manieren om het gratis te doen, maar dat ga ik hier niet uitleggen.
Uiteraard, maar er is gewoon totaal geen support op het product. Natuurlijk ga ik datzelfde doen, zouden jullie betalen voor firmware updates zonder dat de functionaliteit van het product verandert, maar dat het alleen beter werkt? ik niet hoor...

Heb je een telefoon die een slecht bereik heeft binnen gebouwen, komt er een fix voor beter bereik maar je eist er geld voor, want op dat moment was dat de beste software die er was. yeah right 8)7

Of je koopt een OS (bijv Windows) en je moet alle updates kopen, want Microsoft is geen liefdadigheidsinstelling.

Support en nazorg ontbreekt heel erg, het is niet zo dat je een product op de markt zet en klaar ben je en cashen maar. Ik krijg bijna spijt van mijn aankoop, de nieuwste TomTomOne met oude kaarten met wegen die er niet meer zijn

[ Voor 21% gewijzigd door Royz op 05-01-2007 10:17 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Een vraagje... ik kan bij het verlengen van mijn gsm abo het volgende cadeau krijgen:

Cadeau TomTom One 2006 Europa

Iemand enig idee welke versie dit is? D'r staat 2006 bij, is dit dan de V2 of toch de oude V1?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Royz schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:07:
[...]

Uiteraard, maar er is gewoon totaal geen support op het product. Natuurlijk ga ik datzelfde doen, zouden jullie betalen voor firmware updates zonder dat de functionaliteit van het product verandert, maar dat het alleen beter werkt? ik niet hoor...

Heb je een telefoon die een slecht bereik heeft binnen gebouwen, komt er een fix voor beter bereik maar je eist er geld voor, want op dat moment was dat de beste software die er was. yeah right 8)7

Of je koopt een OS (bijv Windows) en je moet alle updates kopen, want Microsoft is geen liefdadigheidsinstelling.

Support en nazorg ontbreekt heel erg, het is niet zo dat je een product op de markt zet en klaar ben je en cashen maar. Ik krijg bijna spijt van mijn aankoop, de nieuwste TomTomOne met oude kaarten met wegen die er niet meer zijn
Als je de nieuwste TomTomOne hebt (platte) dan heb je als het goed is al de laatste kaarten. Indien er dan iets niet klopt op die kaarten, moet je klagen bij TeleAtlas, of indien je de EU versie hebt bij NavTech.

Daarnaast vind ik de vergelijking met firmware en MS updates een beetje krom. Het gaat immers niet om product/software-updates, enkel om contentupdates.
Vergelijk het met een virusscanner, je koopt hem in de winkel, doet er een jaar mee, maar na een jaar wil je verder. Dan verleng je je licentie tegen betaling, krijg je 'content' updates en kun je weer vooruit. Mooi zou dan zijn als je bij TomTom bijvoorbeeld een halfjaar of jaar na aanschaf gratis updates zou krijgen, maar helaas komen er niet zo vaak nieuwe kaarten uit.
Support hebben ze wel hoor, bel ze maar eens. Dat jij gepikeerd bent dat je geen gratis kaart-updates krijgt heeft niets met support of nazorg te maken.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
shorty schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:01:
Een vraagje... ik kan bij het verlengen van mijn gsm abo het volgende cadeau krijgen:

Cadeau TomTom One 2006 Europa

Iemand enig idee welke versie dit is? D'r staat 2006 bij, is dit dan de V2 of toch de oude V1?

Alvast bedankt!
De nieuwe is uitgekomen in 2006, maar de oude is ook nog gemaakt in dat jaar. Geen idee dus, vraag het de gsm boer? :)
Vergeet niet dat je de TomTom uiteindelijk toch zelf betaalt, neem dan een sim-only abonnement voor de helft van de prijs en koop zelf een nieuwe One met alleen Benelux ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

man-o-script schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:48:
[...]
Als je de nieuwste TomTomOne hebt (platte) dan heb je als het goed is al de laatste kaarten. Indien er dan iets niet klopt op die kaarten, moet je klagen bij TeleAtlas, of indien je de EU versie hebt bij NavTech..
Dat suggereren ze, maar dat is dus niet zo, die kaarten zijn pas uit en wel al te downloaden. Ga maar eens rondneuzen in torrents en bekijk de versie nummer van je eigen kaart. Er zit dus maar 1 ding op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
In de mail die ik van TomTom ontving stond letterlijk dat als je een nieuwe One had, je niet hoefde te upgraden, aangezien die al de meeste recente kaarten bevat. Ik weet inderdaad dat de kaarten via torrentsites andere versienummers hebben, maar vraag me af of er werkelijk verschil tussen zit in de praktijk.
* man-o-script moet maar eens een groter SD kaartje aanschaffen ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

man-o-script schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:51:
In de mail die ik van TomTom ontving stond letterlijk dat als je een nieuwe One had, je niet hoefde te upgraden, aangezien die al de meeste recente kaarten bevat. Ik weet inderdaad dat de kaarten via torrentsites andere versienummers hebben, maar vraag me af of er werkelijk verschil tussen zit in de praktijk.
* man-o-script moet maar eens een groter SD kaartje aanschaffen ;)
Lees de discussie in Het TomTom Navigator 6 Topic maar eens :)

En uit de TS:
Welke versie van de Map van TomTom zijn het meest recent?

Versies en veranderingen:
V650.1111 Eerste maps van TomTom 6
V660.1219 (Navigator 6 kaarten); Meest recente versie van TomTom
• Teleatlas maps.
• Snelheidsinformatie (hoe hard mag je waar rijden)
• Snelweg-informatie: het te volgen "blauwe" bord
• Goede POI`s
V660.1223 (Navigator 5 kaarten) • Meest recente versie van TomTom
• Navteq en Teleatlas maps ipv alleen Teleatlas.

V660.1256 (Navteq) • Meest recente versie van TomTom
• Navteq maps
• Schijnen de nauwkeurigste maps te zijn
• Matige POI`s

[ Voor 36% gewijzigd door Royz op 05-01-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Hmm zelf heb ik de Benelux kaart 652.1204. Nu lees ik in dat topic dat dat Navteq kaarten zouden zijn, maar dat is niet het geval, want hij is van TeleAtlas. Torrent versies van de EU zijn dan weer 660.1256.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:07:
Applicatie updates krijg je altijd gratis, van versie 5 naar 6 bijvoorbeeld. Daarmee kreeg je nieuwe een aantal nieuwe functies, gratis. Kaarten kosten inderdaad geld, net zoals een nieuw stratenboek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:44:
[...]

Applicatie updates krijg je altijd gratis, van versie 5 naar 6 bijvoorbeeld. Daarmee kreeg je nieuwe een aantal nieuwe functies, gratis. Kaarten kosten inderdaad geld, net zoals een nieuw stratenboek...
Applicatie updates gratis? Dus ik kan dalijk gratis TomTom 7 op mijn One zetten? Vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:55:
Applicatie updates gratis? Dus ik kan dalijk gratis TomTom 7 op mijn One zetten? Vast :)
Ja, versie 7 zal straks gratis zijn voor je One. Net zoals mensen met een oude Go en One gratis van 5 naar 6 konden updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 00:05
Sommige Go kopers hebben overigens een gratis kaart update tegoedbon bij aankoop gekregen, dus dat gebeurt ook wel eens.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Royz schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 08:24:
[...]

De functionaliteit van de kaarten is niet veranderd, enkel de inhoud. Inhoudelijke veranderingen zouden mijns inziens altijd gratis moeten zijn. Zij gebruiken oude kaarten en ik mag dokken om dat weer goed te krijgen?
Jonge jonge, je bent wel allemaal kromme vergelijkingen te maken met je Windows updates e.d. De updates worden door Windows zelf gemaakt, je hebt betaalt voor die service. Bij TomTom betaal je voor de navigatie van deur tot deur. Maar TomTom maakt niet zelf de kaarten, die kopen ze van een derde partij.

Software updates, dus updates van hun navigatie software, krijg je GRATIS.

Ik vind het meer dan normaal dat ze voor de nieuwe kaarten geld vragen, simpelweg omdat zij die ook moeten aanschaffen.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Bij de mediamarkt is de oude TomTom one nu MET de laatste Europa DVD beschikbaar voor 249 Euro, heb ik maar gedaan.. voor een nieuwe TomTom one met Europa betaal je al 360 euro dus wel koopje vind ik.

En de oude versie heeft nog een iets snellere processor ook, wel handig met grote routes berekenen.

Alleen loop ie heel soms vast als je de route niet wist dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Als het formaat je niet uitmaakt is het perfect lijkt me. Maar waarom dan niet een TomTom One V2 Benelux voor € 269 en dan op een 'creatieve' manier met EU kaart?

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
man-o-script schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:24:
Maar waarom dan niet een TomTom One V2 Benelux voor € 269 en dan op een 'creatieve' manier met EU kaart?
Uit je bericht denk ik te kunnen lezen dat je ervaring hebt met niet bij TT gekochte SD-kaartjes in de TT One v2. En anders heb ik pech :) en hoop ik dat een ander reageert.

Ik zoek me rot naar eenduidige info over het type SD-kaart wat gebruikt moet worden. Hoe snel moet het ding zijn? Standaard (dus goedkoop) al genoeg of gaat dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zie zojuist dat er ergens een Tomtom one Benelux in de aanbieding is, maar kan uit de advertentie niet opmaken om welke versie het gaat.
Is op de verpakking te zien hoe of wat of moet je maar uitgaan van wat de verkoper vertelt ?

Gr,
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
fractal schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:47:
[...]
Uit je bericht denk ik te kunnen lezen dat je ervaring hebt met niet bij TT gekochte SD-kaartjes in de TT One v2. En anders heb ik pech :) en hoop ik dat een ander reageert.

Ik zoek me rot naar eenduidige info over het type SD-kaart wat gebruikt moet worden. Hoe snel moet het ding zijn? Standaard (dus goedkoop) al genoeg of gaat dat mis?
Klopt ;) Heb gewoon een standaard simpel SD kaartje gekocht, € 14,95 voor 1GB, en het werkt. Merk niets t.o.v. het originele kaartje.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:39:
Hallo,

Ik zie zojuist dat er ergens een Tomtom one Benelux in de aanbieding is, maar kan uit de advertentie niet opmaken om welke versie het gaat.
Is op de verpakking te zien hoe of wat of moet je maar uitgaan van wat de verkoper vertelt ?

Gr,
Dennis
Op de verpakking zie je duidelijk aan de afbeelding of het een nieuwe versie is.
Deze moet je niet hebben, en deze wel (Benelux versie is overigens oranje i.p.v. groen, maar de afbeelding is hetzelfde).

[ Voor 37% gewijzigd door man-o-script op 12-01-2007 19:27 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Bedankt voor de vlotte en duidelijke info !

Mvrgr Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
[message=27295794,noline]man-o-script schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:24

Klopt ;) Heb gewoon een standaard simpel SD kaartje gekocht, € 14,95 voor 1GB, en het werkt. Merk niets t.o.v. het originele kaartje.
Ah......... my hero! _/-\o_ _/-\o_

Zonder gekheid, precies wat ik wilde weten en het scheelt toch weer (onnodig) geld tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

man-o-script schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:24:
Als het formaat je niet uitmaakt is het perfect lijkt me. Maar waarom dan niet een TomTom One V2 Benelux voor € 269 en dan op een 'creatieve' manier met EU kaart?
Een echt 'creatieve' manier zou zijn om zelf EU-kaartenmateriaal te maken en dan wachten tot TomTom deze kaarten gaat integreren in hun producten.
Echter hebben enkele kaartenmakers dat al gedaan en ze bieden die niet gratis aan. Dat verklaart ook het prijsverschil tussen de Benelux-versie en de EU-versie van de TomTom One ;)

Het aandragen van die 'creatieve' manieren is dus niet de bedoeling, gezien de rechthebbenden daar bepaald niet blij mee zijn.

Overigens is het installeren van de via TomTom aangeschafte kaarten (via download of op cd-rom) op een andere SD-kaart wel gewoon toegestaan. Je bent dus niet verplicht om de SD-kaart bij TomTom te kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Canaria op 14-01-2007 01:57 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Andere 'creatieve' manieren ga ik ook niet verder op in hoor, maar voor mij zelf behoorde het wel tot de mogelijkheden. Standaard krijg je maar een 100MB kaartje bij een One V2 Benulux, net genoeg om een berg POI's, flitspalen en stemmen op te zetten, wil je meer kun je iniedergeval goedkoop upgraden met een simpel SD kaartje :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Wij zijn van plan een nieuwe map te kopen zodat we ook naar Frankrijk, Spanje etc kunnen rijden. Hoe moet ik dit aanpakken? Ik heb al een nieuw kaartje van 1gb, maar hier staat verder niks op... is het voldoende als ik gewoon de map erop kopieer? Of moet ik het hele TomTom programma erop zetten zoals op de orginele SD kaart?

Wil hem niet slopen zegmaar... (Zal sowieso eerst een backup maken).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Vincent7 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:28:
Software updates, dus updates van hun navigatie software, krijg je GRATIS.
Yep: De nieuwe 6.56 firmware is weer gratis. QuickGPSFix is nu ook beschikbaar voor alle versies van de ONE.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Dennahz schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:53:
Wij zijn van plan een nieuwe map te kopen zodat we ook naar Frankrijk, Spanje etc kunnen rijden. Hoe moet ik dit aanpakken? Ik heb al een nieuw kaartje van 1gb, maar hier staat verder niks op... is het voldoende als ik gewoon de map erop kopieer? Of moet ik het hele TomTom programma erop zetten zoals op de orginele SD kaart?

Wil hem niet slopen zegmaar... (Zal sowieso eerst een backup maken).
Je kunt gewoon de inhoud van de oude kaart kopieeren naar de nieuwe kaart, alles werkt dan exact hetzelfde. Voor de nieuwe kaart kun je een mapje aanmaken bijvoorbeeld genaamd 'Europe', daar zet je dan alle kaart-bestanden van Europa in, de TomTom vindt deze vanzelf en zal om activatie vragen.
De kaarten van de Benelux en Europa samen passen net niet op 1GB overigens, heb zelf dus twee kaartjes (gebruik de Europa versie alleen op vakantie).
De inhoud kopieeren is het makkelijkst vanuit een net gemaakte backup of via explorer even handmatig doen.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

man-o-script schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:18:
[...]

Je kunt gewoon de inhoud van de oude kaart kopieeren naar de nieuwe kaart, alles werkt dan exact hetzelfde. Voor de nieuwe kaart kun je een mapje aanmaken bijvoorbeeld genaamd 'Europe', daar zet je dan alle kaart-bestanden van Europa in, de TomTom vindt deze vanzelf en zal om activatie vragen.
De kaarten van de Benelux en Europa samen passen net niet op 1GB overigens, heb zelf dus twee kaartjes (gebruik de Europa versie alleen op vakantie).
De inhoud kopieeren is het makkelijkst vanuit een net gemaakte backup of via explorer even handmatig doen.
Oké, dan zal ik dat zometeen eens proberen. Mocht het fout gaan dan is het zo weer opgelost door het oude kaartje erin te steken ? Ben nogal voorzichtig met dat spul, hebben het nogal veel nodig lately.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Dat sowieso, dus zorg voor een goede recente backup of verwissel gewoon het kaartje :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Jeuj, t werkt nu :Y) Thx, kunnen we eens verder dan de benelux :D

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Aan de binnenkant van het draagtasje van je TomTom (indien je die had aangeschaft) zit een flapje waar precies een SD kaartje in past, kun je ze mooi allebei meenemen, mocht er toch wat fout gaan :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Nee, we hebben er geen draagtasje bij helaas..

Kaartje vanmiddag even getest door naar Frankrijk te tuffen (Naar het winkelcentrum "Auchan" als iemand dat kent :+). En vanuit daar weer naar huis te navigeren alleen hij herkende onze straat niet :? De hoofdweg wel, maar de zijstraat waar wij in wonen dus niet.

Met de gewone Benelux kaart was dit niet het geval.... ligt dit aan de kaart van Europa? Of moet ik het ergens anders zoeken..

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Geen idee, het zijn wel twee verschillende kaarten iniedergeval, de Benelux is van TeleAtlas, de Europa kaart is van Navteq. Daar zou het hem in kunnen zitten, is het een nieuwbouwwijk?

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

man-o-script schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:02:
Geen idee, het zijn wel twee verschillende kaarten iniedergeval, de Benelux is van TeleAtlas, de Europa kaart is van Navteq. Daar zou het hem in kunnen zitten, is het een nieuwbouwwijk?
Nee, ze wonen hier zeker al een jaartje of 30 en daarvoor stonden de huizen er ook al.

Ik heb het idee dat dit kaartje bepaalde straten niet goed kent.. als ik bijvoorbeeld bij onze straat in Nederland kijk ziet hij de zijstraat ook niet... erg apart.

Zal eens een mailtje richting TomTom sturen, want dit is natuurlijk niet de bedoeling van zo'n kaart.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
TomTom doet de kaarten zelf niet; meld het even op de mapfouten website van Navteq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:18
Sinds een weekje ook in bezit van een Tomtom One. Voor €349 in aanbieding bij Halfords, incl tasje, thuislader en Europa kaarten.

Hij bevalt erg goed, maar 1 probleem: als ik met Tomtom Home wil checken op contentupdates krijg ik een foutmelding: "Er is een probleem opgetreden bij het contact maken met Tomtom plus. Probeer het later nog eens."

Ik probeer dit nu al een week, maar hij doet het niet. Firewall staat op full access. Heb netjes een account aangemaakt bij Tomtom. Meer mensen hier problemen mee?

Edit: opgelost door nieuwe versie van Tomtom Home te downloaden. Deze werkte wel!

[ Voor 8% gewijzigd door chielmi op 27-01-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzling
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Vraagje: hoe kan ik zien of mijn tomtom volgeladen is?
Moet bij het laden de tomtom gekoppeld zijn aan tomtom home en ook verbonden? Of is het voldoende om enkel de usb-kabel aan te sluiten? Ik zie namelijk nergens een batterij indicator (zoals bijv. op een gsm). 8)7 Alvast bedankt!

(tomtom one benelux new edition)

Grtz,
dazz

[ Voor 5% gewijzigd door dazzling op 01-02-2007 18:31 ]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Bovenop gaat een groen lampje branden als het meezit als hij aan het laden is :) Hoeft verder niet verbonden te zijn met Home o.i.d. Om te kijken of hij echt vol is kun je rechtsonderin beeld drukken.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzling
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Jaaahhhhh hartstikke bedankt man-o-script! Hij is aan het laden en nu weet ik gelukkig waar ik het kan vinden _/-\o_

Thanx!!
dazz

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een plastic beschermlaagje voor op het touchscreen van de Tomtom One v1. Na zoeken kwam ik niet verder dan dat ik er een vond die wel geschikt was voor de tomtom one.. maar alleen was deze voor v2. Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadpro
kijk is op ebay duitsland bij tomtom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 04:46
werkt op een one v2 ook de West Europa kaart van de 'oude' one ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Nee; kaarten zijn zelfs niet aan een model gekoppeld maar zelfs aan het exacte apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Klopt, alleen is daar wel om heen te werken natuurlijk :)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:37:
Ik ben op zoek naar een plastic beschermlaagje voor op het touchscreen van de Tomtom One v1. Na zoeken kwam ik niet verder dan dat ik er een vond die wel geschikt was voor de tomtom one.. maar alleen was deze voor v2. Kan iemand me helpen?
http://www.gpsplaza.nl/screen-protector.asp
De Ultra Clear Screen Protector (2e van boven) is ook voor de nieuwe One V2 :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Kaarten zijn toch gekoppeld aan de apparaatcode ? Als ik een kaart zou hebben uit een TomTom One V1 en hier de apparaatcode van de V1 in heb staan, zou tomtom er die van de V2 dan niet in kunnen zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24
Vraagje, ik (mijn vrouw eigenlijk) heeft nu een Tom Tone One v2 Benelux. Ik wil er graag Europe bijplaatsen, die kaart heb ik nu ook draaiend in mijn Nokia N73.

Kan ik dezelfde kaart op het SD kaartje van de One plaatsen? Past een 2GB SD kaart in de One of ondersteunt hij dat niet? Want 1 GB is te klein begrijp ik voor Benelux + Europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Bigfoot schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:08:
Vraagje, ik (mijn vrouw eigenlijk) heeft nu een Tom Tone One v2 Benelux. Ik wil er graag Europe bijplaatsen, die kaart heb ik nu ook draaiend in mijn Nokia N73.

Kan ik dezelfde kaart op het SD kaartje van de One plaatsen? Past een 2GB SD kaart in de One of ondersteunt hij dat niet? Want 1 GB is te klein begrijp ik voor Benelux + Europe
De Europa kaart kan je alleen maar voor 1 product gebruiken. Wil je ook Europa voor je TT1 v2 hebben, dan moet je een nieuwe kaart kopen.

De kaart West-Europa is inclusief Benelux, dus zie ik geen reden om beide kaarten erop te zetten. Het past dan net op een 1GB kaartje. Maar ik denk dat 2GB ook wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
De Benelux kaart is op zich handiger want je hebt niet al die buitenlandse namen ertussen. En volgens mij zijn de kaarten ook beter.

Maar ja, ik zou graag een 2GB erop zetten dan past ook USA/ Canada etc erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Bigfoot schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:52:
De Benelux kaart is op zich handiger want je hebt niet al die buitenlandse namen ertussen. En volgens mij zijn de kaarten ook beter.

Maar ja, ik zou graag een 2GB erop zetten dan past ook USA/ Canada etc erbij ;)
Dat zijn nou twee argumenten waarin ik me niet kan plaatsen. Het is waar dat je meer namen nu voorgeschoteld krijgt, maar ik zie dat niet als probleem. Gewoon doortypen dan komt vanzelf de goede wel tevoorschijn. Geldt trouwens toch alleen voor de steden.

TomTom heeft gewoon nieuwe kaarten uitgebracht, o.a. voor West Europa en Benelux. Waarom zou de Benelux apart anders zijn dan de Benelux inbegrepen bij West Europa? Ze komen allemaal gewoon van hetzelfde bedrijf (TeleAtlas nu als ik me niet vergis).

Maar je wilt wel USA/Canada erop zetten ondanks de buitenlandse namen? Nou breekt mijn klomp :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Nou ik heb toch gewoon een 1 GB kaartje gekocht alleen de activersingscode die ik bij de TT software voor mijn Nokia kreeg werkt dus niet voor de One. In de One kan ik ook geen spaties invoeren lijkt het) maar ik weet niet of het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Nu online
Klopt, ze hebben beide (One en Mobile versie) een andere activatie code, aan de spaties ligt het niet.
De code wordt gegenereerd aan de hand van de apparaatcode (one).

[ Voor 24% gewijzigd door Wisey op 17-02-2007 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Je hebt gelijk, heb hem nu ook werkend voor de One, was idd een andere code voor nodig. Heb die nu via Tomtom besteld en werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:18
Hoi Mensen,

Ik heb de TomTom One v3

Heb een aantal vragen...

- Welk besturingssysteem wordt er voor de TomTom gebruikt?
- Kan je ook een ander OS gebruiken bij de TomTom? (Windows Mobile, CE?)
- Zijn er Themes beschikbaar voor de TomTom? (andere pictogramen, kleuren etc...)
- Is er een website, waar ik dergelijke aanpassingen kan vinden voor de TomTom

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
De TomTom's draaien allemaal Linux. Je kunt het wel aanpassen; Linux is tenslotte GPL. Maar eerlijk gezegd, als je het hier moet vragen dan heb je nog wel iets te leren voordat je aan Linux zelf kunt sleutelen. Windows CE is uitgesloten; TomTom maakt hun eigen hardware ontwerpen en Windows Mobile is daarop niet aangepast. Daarnaast verwacht de TomTom applicatie zelf ook Linux.

Themes zijn gewoon via TomTom HOME te downloaden, net zoals stemmen e.d. Linkje staat in m'n sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

mm had dit topic nog niet eerder gezien dus bij deze:

Heb dus sinds gisteren een tom tom one met europa kaart. Toen ik hem ophaalde bij de verkoper heb ik even door de menu's gekeken en alles was okz.

Goed ding mee naar huis en spelen maar. Nu weet ik zeker dat ik in een menu ben geweest in de trent van 'hoe wil je de kaart beleving ervaren, jou kaart positie tov het gps signaal' of zoiets. Ik kreeg de indruk dat je daar de timing mee aan kon passen voor instructie's

Waarom zoek ik dit ?

Nou het valt me op dat de tt soms wel erg ruim in zijn meters rekent. Tot gister had ik een medion die op de meter nauwkeurig de snelweg borden 'nu nog 600 meter' aangaf. De TT zegt vaak dan nog 900 meter. Ook in straten 'hij zegt nog 50 meter' terwijl ik op 10 meter van de kruising ben

Het lijkt er op dat TT de werkelijke afslag afstand aan houdt. dwz tot onder aan de afslag / werkelijke kruising.

En volgens mij kon ik dat juist in dat menu wat ik nu kwijt ben instellen.

Weet iemand hoe ik daar weer kan komen en of ik daar inderdaad dit kan veranderen ????

edit: natuurlijk heb ik de handeleiding doorgespit en een uur op google rondgehangen maar ik kan het maar niet vinden :(

nb ik lees net V3 ??? bestaan die ook al ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
V3 ja... dat geeft Windows aan, als ik hem aansluit... en de emulator in tomtom HOME, geeft zelfs v4 aan... de software in de emulator is ook iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
bedankt voor je reacite, maar Ik zie daar nergens 'Themes' of iets dergelijks...
MSalters schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:10:
De TomTom's draaien allemaal Linux. Je kunt het wel aanpassen; Linux is tenslotte GPL. Maar eerlijk gezegd, als je het hier moet vragen dan heb je nog wel iets te leren voordat je aan Linux zelf kunt sleutelen. Windows CE is uitgesloten; TomTom maakt hun eigen hardware ontwerpen en Windows Mobile is daarop niet aangepast. Daarnaast verwacht de TomTom applicatie zelf ook Linux.

Themes zijn gewoon via TomTom HOME te downloaden, net zoals stemmen e.d. Linkje staat in m'n sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Bezoek Online Winkel en dan Kleurenschema's

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Ben ik weer...

Als ik dit product koop

Pricewatch: Secure Digital Card 2GB (Kingston)

En dan Europa koop bij TomTom...

En op het Kingston kaartje installeer?

Gaat dat dan werken?

Of dienen er speciale kaartjes gebruikt te worden?

hardware:
TomTom One v3 Regional 122 Mb SDkaart (vorige week gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Juan schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:41:
Ben ik weer...

Als ik dit product koop

Pricewatch: Secure Digital Card 2GB (Kingston)

En dan Europa koop bij TomTom...

En op het Kingston kaartje installeer?

Gaat dat dan werken?

Of dienen er speciale kaartjes gebruikt te worden?

hardware:
TomTom One v3 Regional 122 Mb SDkaart (vorige week gekocht)
Moet het normaal prima doen hoor! Maar waarom geen goedkoper kaartje? Wij gebruiken zelf een 1gb kaartje met de western europe kaart... werkt als een tiet. :)

edit:
Is al goedkoop, had niet goed gekeken :p

[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 28-02-2007 15:43 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dennahz schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:42:
[...]

Moet het normaal prima doen hoor! Maar waarom geen goedkoper kaartje? Wij gebruiken zelf een 1gb kaartje met de western europe kaart... werkt als een tiet. :)

edit:
Is al goedkoop, had niet goed gekeken :p
Hoi bedankt voor je snelle reactie... is 1GB genoeg voor europa?

Dan zat ik aan deze te denken...

Kingston Secure Digital Card 1GB Elite Pro 50x

15 euri.... maar een hogere leessnelheid dan de normale (8 mb/s ipv 5 mb/s)

heeft dit nut voor mijn TomTom? (of wordt hij daar niet sneller van?)

[ Voor 22% gewijzigd door Juan op 28-02-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

hij wordt er niet sneller van. sterker nog hij wordt een stuk langzamer als je van benulux kaart overstapt op een europa kaart. Daarom heb ik beide los van elkaar. Ben ik gewoon in nederland gebruik ik de benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Juan schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:49:
[...]

Hoi bedankt voor je snelle reactie... is 1GB genoeg voor europa?
1 GB is genoeg als je alle voices op 3 na eruit sloopt.

2GB is handiger dan zet je Benelux EN Europa op 1 kaartje, en heb je ruimte voor voices en POI's etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

1GB is krap ja. Het kan wel, maar je moet vrijwel alle voices eruit slopen. Als je gewoon binnen de Benelux blijft zou ik liefst die kaart gebruiken omdat het inladen van de plaatsen bij het navigeren naar een stukje langer duurt door de grote lijst die hij moet laten zien.

Ik zou ook voor de 2GB gaan, dan kan je europa en benelux erop zetten.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dus het is niet zo, dat de TomTom sneller op start, met die snellere kaart? Als hij toch sneller kan lezen, moet het apparaat toch ook sneller werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Bij het opstarten maakt het volgens mij weinig of niks uit. De data zit toch al in het geheugen. Maar de Benelux kaart geeft in NL wat meer grafische details heb ik het idee. En je hebt niet al die buitenlandse steden in je lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Nou jongens, heb nu Western Europa op een 2GB kaartje gezet, echter nu heb ik het probleem dat het apparaat niet meer uit gaat...

Hij blijft staan op het afsluitscherm. dat met geelgroene achtergrond, daar hangt ie 1 minuut op of zo. En dan start het ding opnieuw op. Nu moet ik hem dus uitzetten, kaartje eruit drukken. ff wachten. Kaartje er terug in doen. En dan gaat ie uit...

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Juan schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:43:
Nou jongens, heb nu Western Europa op een 2GB kaartje gezet, echter nu heb ik het probleem dat het apparaat niet meer uit gaat...

Hij blijft staan op het afsluitscherm. dat met geelgroene achtergrond, daar hangt ie 1 minuut op of zo. En dan start het ding opnieuw op. Nu moet ik hem dus uitzetten, kaartje eruit drukken. ff wachten. Kaartje er terug in doen. En dan gaat ie uit...

Iemand??
Reset knop al is geprobeert? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Hoi Satch,

Dat had ik niet gedaan, maar denk je dat dat het probleem zou oplossen?

[Update] ja dus... dankje....

Kan het ook zijn, dat ik het nieuwe kaartje geformatteerd heb met FAT32??

[Update] had gekunt, toch het apparaat maar op FAT16 32K geformateerd, mogelijk dat dat toch de oorzaak was.

Want het apparaat starte, al langzamer op. En mischien duurt het dan te lang (het afsluiten) en dat dan het ding dan maar opnieuw opstart.

[ Voor 19% gewijzigd door Juan op 05-03-2007 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 16:06
Beste mensen,

Ik heb een vraag over de TomTom One Regional,

Ik heb de DVD voor Western Europe liggen. Helaas verkeerd besteld, was bedoeld voor een smartphone. (niet mijn fout, maar de gene van sales) Nu word het door die lul op mij afgeschoven en moet hem dus kopen.

Nu krijgt mij baas een TomTom One Regional cadeau van een zakenrelatie, hij bood mij deze aan om te gebruiken.

Is het mogelijk om met tomtom regional, het sd kaartje te vervangen en hier Europe op te zetten?

Lijkt me niet eerlijk gezegt, anders snap ik het prijsverschil niet helemaal.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Mvg,
Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
Ik overweeg om een Tomtom te kopen. Ik heb echter een aantal vragen. Ik wil graag een Tomtom ONE V2 met de volledige Europa-kaart. Nu mijn vragen:

- Hoeveel geheugen (het kaartje) zit er standaard in de Tomtom One V2-Europe?
- Kun je zelf kaarten toevoegen/verwijderen?
- Wat gebeurt er als er wegen veranderen waardoor mijn tomtom-map niet meer up-to-date is? Hoe krijg ik de nieuwe kaart er dan in? En gaat deze updates mij geld kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

smeerbartje schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:16:
Ik overweeg om een Tomtom te kopen. Ik heb echter een aantal vragen. Ik wil graag een Tomtom ONE V2 met de volledige Europa-kaart. Nu mijn vragen:

- Hoeveel geheugen (het kaartje) zit er standaard in de Tomtom One V2-Europe?
- Kun je zelf kaarten toevoegen/verwijderen?
- Wat gebeurt er als er wegen veranderen waardoor mijn tomtom-map niet meer up-to-date is? Hoe krijg ik de nieuwe kaart er dan in? En gaat deze updates mij geld kosten?
dit kan je natuurlijk allemaal op de tom tom site vinden maar goed ik ben ik een aardige bui:

tom tom europa - 1 gb card
je kan zelf kaarten wisselen / toevoegen etc
maar die kaarten moet je wel kopen (okz ze zijn wel overal te vinden maar daar mogen we hier niet over praten) Kaart updates via TT zelf zijn NIET gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Het is wel mogelijk om de SD van een ONE regional te vervangen door een zelf gekochte 1Gb SD en daar dan Europa op te zetten. De standaard SD is te klein voor heel Europa. Nu vraag ik me alleen af wat je nou precies voor DVD hebt? Staat daar op dat het MoWE voor TomTom Go, ONE en RIDER is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Heb 2GB kaartje, benelux erop gezet (die erbij zat) en Western_Europa erbij gezet. Werkt als een tiet...

Alleen Europa is versie 6.60 en Benelux is versie 6.52

Is er een 6.60 versie van Benelux, want ze hebben begin vorig jaar een nieuwe weg aangelegd, en deze kent hij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

ging ff mis...

[ Voor 97% gewijzigd door Ray op 09-03-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Juan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:09:
Heb 2GB kaartje, benelux erop gezet (die erbij zat) en Western_Europa erbij gezet. Werkt als een tiet...

Alleen Europa is versie 6.60 en Benelux is versie 6.52

Is er een 6.60 versie van Benelux, want ze hebben begin vorig jaar een nieuwe weg aangelegd, en deze kent hij niet..
er is helaas geen 660 met alleen benelux. tegenwoordig zit daar standaard main roads of WE bij. Baal er ook wel een beetje van omdat hij daar dus langzamer van wordt. Heb er vd week nog met TT over gebeld. Ook die nieuwe regionals hebben die grotere kaart en op de 660 dvd staat hij ook alleen met die toevoeging. Hij is wel iets sneller dan de full WE dus ik heb ze beide maar op mijn sd staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu de recente versie van de TomTom One Benelux New Edition

Ik heb nu v652.1204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenicem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-07 14:43
Heren, jullie geven mij al hoop

Ik heb namelijk echt net mijn nieuwe Tom Tom one Europe uitgepakt en geinstalleerd, en hij heeft het nu al begeven. :@
Mijn diagnose is een corrupte SD kaart. Ik zie dat Juan hier een 2GB kaartje gebruikt. Stel nou dat ik mijn SD kaart kan formateren (wat ik nog niet geprobeerd heb) kan ik dan gewoon de Western Europa kaart van de cd plukken en deze erop zetten? werkt hij dan weer?
Zou echt fantastisch zijn namelijk anders moet ik wachten tot maandag (totdat ik ze kan bellen enzo) en ik wou net een stukje gaan toeren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:54:
Wat is nu de recente versie van de TomTom One Benelux New Edition

Ik heb nu v652.1204
dat is de 'oude' versie' en tevens de laatste echt alleen bnl versie. Er is nu de 660 serie. Overigens staat dit allemaal netjes in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Arsenicem schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:38:
Heren, jullie geven mij al hoop

Ik heb namelijk echt net mijn nieuwe Tom Tom one Europe uitgepakt en geinstalleerd, en hij heeft het nu al begeven. :@
Mijn diagnose is een corrupte SD kaart. Ik zie dat Juan hier een 2GB kaartje gebruikt. Stel nou dat ik mijn SD kaart kan formateren (wat ik nog niet geprobeerd heb) kan ik dan gewoon de Western Europa kaart van de cd plukken en deze erop zetten? werkt hij dan weer?
Zou echt fantastisch zijn namelijk anders moet ik wachten tot maandag (totdat ik ze kan bellen enzo) en ik wou net een stukje gaan toeren... :(
of je maakt een mooi verhaal om een illegale kaart te pakken te krijgen of..... Als je de originele spullen erbij hebt kan je simpelweg vanaf de cd / dvd een sd kaart installen en dan gaat het gewoon werken. Mits je natuurlijk de originele activatiecode hebt maar hee, die zit er origineel natuurlijk gewoon bij.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Kan je bij de tomtom software poi's ook goed via coordinaten instellen handmatig? Dus als ik bv N 51° 17.228 E 005° 31.492 dat ik deze ook in kan geven ( eventueel met weghalen van tekens) Ik heb nog geen ervaring met tomtom's, alleen met Garmin wandel gps'en

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
http://www.cameranu.nl/artikel/4139/TomTom_ONE_Europe.html

In hoeverre is dat standaard setje van 319 euro nou compleet? Op het eerste gezicht lijkt er geen antenne bij te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:46:
http://www.cameranu.nl/artikel/4139/TomTom_ONE_Europe.html

In hoeverre is dat standaard setje van 319 euro nou compleet? Op het eerste gezicht lijkt er geen antenne bij te zitten?
Je hebt geen externe antenne nodig, alleen als je in de auto geen gps signaal zou ontvangen door een warmtewerende voorruit. Het is gewoon een compleet pakket zoals overal verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Oké, thnx... ik heb een '97 Opel astra edition cool; ruiten zijn wel getint, maar of dat ook warmtewerend is zou ik nog es moeten uitzoeken.

Nog een vraagje, de Carry Case schijnt alleen compatibel te zijn met TomTom ONE New Edition. Hoe weet ik of datzelfde setje van e319 de 'New' is of niet?

[ Voor 96% gewijzigd door Silent Thunder op 19-03-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
SirfStar III chipset is de New Edition. Ook het plaatje is een New Edition. Sowieso zou het lastig zijn om nu nog een "old" edition te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Alright

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen, de TomTom One Benelux leek me een goed navigatie systeem, maar ik heb ook mijn oog op de Mio C250 gelegd. Die heeft een snellere processor en flitspaal locaties en is ook nog eens wat goedkoper. Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
En nog een laatste vraagje... hoe zit het met de actualiteit van de kaarten. Neem aan dat er nog wel es wat veranderd aan wegen, zeker over meerdere landen meegenomen.

Hoevaak komen er updates uit en hoelang zou ik met mijn kaarten kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:27
Vraagje:
M'n ouders hebben nu enkele maanden een TomTom One.
Als ze hem met een thuislader helemaal opgeladen hebben, daarna loskoppelen en uitgeschakeld tien dagen wegleggen is de accu daarna alweer helemaal leeg (apparaat kan zelfs niet meer aan).

Is het normaal dat het apparaat uitgeschakeld in tien dagen toch de accu helemaal leegtrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

vanaalten schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:07:
Vraagje:
M'n ouders hebben nu enkele maanden een TomTom One.
Als ze hem met een thuislader helemaal opgeladen hebben, daarna loskoppelen en uitgeschakeld tien dagen wegleggen is de accu daarna alweer helemaal leeg (apparaat kan zelfs niet meer aan).

Is het normaal dat het apparaat uitgeschakeld in tien dagen toch de accu helemaal leegtrekt?
Ik denk dat het normaal is, mijn vriendin heeft het ook met haar One. Zeer irritant is dat. Wat je eventueel kan proberen is je TomTom resetten door met een paperclip in het reset gaatje onderaan te drukken. Soms wil hij dan wel weer aan.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:27
Dennahz schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:11:
[...]
Ik denk dat het normaal is, mijn vriendin heeft het ook met haar One. Zeer irritant is dat. Wat je eventueel kan proberen is je TomTom resetten door met een paperclip in het reset gaatje onderaan te drukken. Soms wil hij dan wel weer aan.
Even een half minuutje opladen en dan kan hij ook op de normale manier weer aan, maar kom op zeg, in tien dagen tijd in de *uit* stand de accu leeg? Dat is echt normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Silent Thunder schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:25:
En nog een laatste vraagje... hoe zit het met de actualiteit van de kaarten. Neem aan dat er nog wel es wat veranderd aan wegen, zeker over meerdere landen meegenomen.

any1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
vanaalten schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:51:
[...]

Even een half minuutje opladen en dan kan hij ook op de normale manier weer aan, maar kom op zeg, in tien dagen tijd in de *uit* stand de accu leeg? Dat is echt normaal?
Gebeurt wel vaker bij oplaadbare batterijen. Die van m'n accuboormachine zelfs binnen een weekje.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Silent Thunder schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:25:

staat gewoon in dit topic. software updates via online tom tom home. Kaart updates moet je kopen (en volgens mij is dat bij elk merk zo, kaarten kosten nou eenmaal geld)

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 25-03-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Help! Mijn tomtom one v2 europa gaat niet meer uit/aan! Ik wou hem zojuist aanzetten, maar hij blijft steken op het scherm: "find your way the easy way" (die foto's in de vorm van een handje)

Hij blijft nu al 'n minuut of vijf op dat scherm. Wat moet ik doen? Met een pincet onderin het 'reset'-dingetje steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
smeerbartje schreef op zondag 08 april 2007 @ 15:32:
Hij blijft nu al 'n minuut of vijf op dat scherm. Wat moet ik doen? Met een pincet onderin het 'reset'-dingetje steken?
Dát of in paniek rondjes door de kamer rennen...

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik gebruik al een paar weken TomTom, echt geweldig.
Alleen een wat jammerlijk verschil in de versies. Ik gebruik v6.5xx waar de NP-categorie ''Panorama's'' niet op staat, die panoramalocaties staan dan op 1 hoop geschaard onder kopje ''recreatie'' oid.
Nou weet ik niet of het met die versie te maken heeft of met iets anders, maar een vriend heeft v6.0xx en hij heeft wel specifiek de categorie Panorama's.

Hoe kan ik dit nou ook op mijne krijgen? Want als ik naar recreatie ga kan ik tuurlijk niet ruiken wat wel of niet een panoramalocatie is; en dat zou ik wel graag willen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Silent Thunder op 08-04-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
smeerbartje schreef op zondag 08 april 2007 @ 15:32:
Help! Mijn tomtom one v2 europa gaat niet meer uit/aan! Ik wou hem zojuist aanzetten, maar hij blijft steken op het scherm: "find your way the easy way" (die foto's in de vorm van een handje)

Pfew, na een druk op de reset-knop werkt het weer. Ik weet niet wat er mis ging.

Maar een nieuw vraagje: waar zijn er nog meer (legaal) Points of Interests te downloaden? Ik ken flitspaal.nl, erg handig. Maar ik las ook iets van alle mac Donalds enzo? Waar vind ik die? Is hier een centrale site voor te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Silent Thunder schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:02:
Ik gebruik al een paar weken TomTom, echt geweldig.
Alleen een wat jammerlijk verschil in de versies. Ik gebruik v6.5xx waar de NP-categorie ''Panorama's'' niet op staat, die panoramalocaties staan dan op 1 hoop geschaard onder kopje ''recreatie'' oid.
Nou weet ik niet of het met die versie te maken heeft of met iets anders, maar een vriend heeft v6.0xx en hij heeft wel specifiek de categorie Panorama's.

Hoe kan ik dit nou ook op mijne krijgen? Want als ik naar recreatie ga kan ik tuurlijk niet ruiken wat wel of niet een panoramalocatie is; en dat zou ik wel graag willen :)
Any1? :)
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste