Iemand een idee hoe ik eigen geluiden toe kan voegen aan mijn Tomtom One V2 Europa? Ik heb zojuist het complete topic bekeken, maar kon hierover niets vinden. Ik wil voor enkele points of interests een hoog piepgeluid hebben, en deze zit niet standaard op m'n tomtom.
Iemand?Silent Thunder schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:02:
Ik gebruik al een paar weken TomTom, echt geweldig.
Alleen een wat jammerlijk verschil in de versies. Ik gebruik v6.5xx waar de NP-categorie ''Panorama's'' niet op staat, die panoramalocaties staan dan op 1 hoop geschaard onder kopje ''recreatie'' oid.
Nou weet ik niet of het met die versie te maken heeft of met iets anders, maar een vriend heeft v6.0xx en hij heeft wel specifiek de categorie Panorama's.
Hoe kan ik dit nou ook op mijne krijgen? Want als ik naar recreatie ga kan ik tuurlijk niet ruiken wat wel of niet een panoramalocatie is; en dat zou ik wel graag willen
Verwijderd
Het ligt niet aan de software maar aan de kaarten. TeleAtlas levert panorama's als poi, Navteq niet. Da's niet op te lossen. Misschien kan je ergens panorama's als poi downloaden.
Verwijderd
is het ook mogelijk om kaarten van TomTom 6 voor de PDA gebruiken in een TomTom One ?
Is misschien een beetje simpel gedacht maar ik vroeg me af als je die op een SD kaartje saved of dit dan werkt?
Is misschien een beetje simpel gedacht maar ik vroeg me af als je die op een SD kaartje saved of dit dan werkt?
Heb je misschien een tip waar ik dat kan vinden?Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:13:
Misschien kan je ergens panorama's als poi downloaden.
Elk apparaat heeft een eigen unieke serial nr. De kaart moet bij activatie gekoppeld worden aan dat apparaat. Je kunt de kaart dus maar op 1 apparaat gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:37:
is het ook mogelijk om kaarten van TomTom 6 voor de PDA gebruiken in een TomTom One ?
Je kunt de kaart prima kopieren (heb ik ook gedaan), maar je moet alleen een nieuwe activeringscode hebben. (...)
Vandaag viel het mij op dat de lader van mijn MPX200 telefoon, aangesloten kan worden op mijn tomtom one v2. Kan dit inderdaad, zonder enig vorm van risico, worden gedaan?
Output van de lader is 5v 450mA
Output van de lader is 5v 450mA
[ Voor 9% gewijzigd door OCTheEagle op 12-04-2007 18:31 ]
Je lader heeft gewoon een mini-USB aansluiting? Want zo laad een ONE New Edition normaal gesproken op, en USB is inderdaad 5V bij ongeveer een halve ampere.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Na ieder quick gps fix update via tomtom home moet ik mijn tomtom opnieuw laten zoeken naar mijn GSM en daarna de verbinding opnieuw instellen met de server van de plusservices. Hij vraagt geen wachtwoord o.i.d dus dat wordt onthouden, maar zonder eerder genoemde handelingen kan ik geen verbinding maken met de server. Heb de tomtom home europe (new edition V3). Is dit normaal of ben ik iets vergeten?
Is het mogelijk om een 4GB SD(HC) kaartje te gebruiken in een Tomtom One (new edition)? Wil m'n originele Western Europe map daarop zetten en nog wat ruimte hebben voor USA.
4GB is niet mogelijk volgens de originele SD standaard; dat wordt SDHC. Ik geloof dat het officieel niet ondersteud wordt.
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Hoe komt het eigenlijk, dat de ene keer als je tomtom one (v2) opstart je het intro scherm krijgt, en de andere keer weer niet? Heeft dit met de wijze van afsluiten te maken oid?
Heeft iemand hier ervaring met de PLUS dienst van TomTom en dan met name de dienst flitslocaties in het buitenland?
Ik werk en woon nu in belgie en rijdt per week ongeveer 1000km, inmiddels alweer een keertje geflitst. Het gaat mij vooral om de updates voor mobiele controles, de vaste palen zijn niet zo heel erg belangrijk.
Is het de moeite om hiervoor het TomTom PLUS abbo te nemen? Ik vraag me af of ze net zo up to date zijn als bijvoorbeeld de radio? Daar hoor je elk half uur ´vallende sterren´ voorbij komen
Ik werk en woon nu in belgie en rijdt per week ongeveer 1000km, inmiddels alweer een keertje geflitst. Het gaat mij vooral om de updates voor mobiele controles, de vaste palen zijn niet zo heel erg belangrijk.
Is het de moeite om hiervoor het TomTom PLUS abbo te nemen? Ik vraag me af of ze net zo up to date zijn als bijvoorbeeld de radio? Daar hoor je elk half uur ´vallende sterren´ voorbij komen
Mijn gevoel zegt dat op het ene moment als je de intro ziet, hij helemaal vanaf het begin opstart vanaf de SD kaart en op het andere moment laadt hij gewoon de applicatie in vanuit zijn werkgeheugen?OCTheEagle schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:14:
Hoe komt het eigenlijk, dat de ene keer als je tomtom one (v2) opstart je het intro scherm krijgt, en de andere keer weer niet? Heeft dit met de wijze van afsluiten te maken oid?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Any1?Silent Thunder schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:38:
[...]
Heb je misschien een tip waar ik dat kan vinden?
Ik twijfel tussen een TomTom ONE XL (europa) en een TomTom GO 710.
Zelf heb ik al een Blue Tooth carkit. Kan ik beide hierop aansluiten zodat de stemmen via mijn autosysteem gaan in de auto?
En zit er op de ONE ook fietsroutes?
Hoe zit het met files? Word ik daaromheen geleid?
Zelf heb ik al een Blue Tooth carkit. Kan ik beide hierop aansluiten zodat de stemmen via mijn autosysteem gaan in de auto?
Money for nothin' and your chicks for free
Verwijderd
TomTom verkrijgt de gegevens van andere gebruikers, die kunnen met een knop 'meld nu' een mobiele flitslocatie doorgeven. Minimaal 2 mensen moeten dezelfde mobiele flitslocatie doorgeven. Klinkt leuk maar in de praktijk gebeurt dat nog nauwelijks en ontvang je daarom nauwelijks mobiele flitslocaties.Ace schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:41:
Ik heb deze gehad (eigenlijk heb ik nog steeds, maar mijn tomtom 700 is gestolen) en vond de snelheid waarmee de files werden gemeld erg traag (helaas is dat op de 910 met RDS niet veel sneller en minstens even onvolledig). De flitspalen zijn wel aardig, maar de mobiele flitsers worden niet doorgegeven (ook niet bij de Plus).Ace schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:41:
Heeft iemand hier ervaring met de PLUS dienst van TomTom en dan met name de dienst flitslocaties in het buitenland?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik snap niet hoe je Europa op de one moet mikken. Via home lukt het niet, want daar kan ik het alleen downloaden, en de kaarten naar de sd kopieren wil ook niet want dan vind de tomtom de kaart niet. Iemand enig idee?
De One XL kan volgens mij niet overweg met BT koptelefoon. BT wordt alleen maar gebruikt voor het koppelen met telefoon mbt GPRS file data. Geen idee over de GO.DeeJee schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:19:
Ik twijfel tussen een TomTom ONE XL (europa) en een TomTom GO 710.
Je kan fietsroutes kiezen.
Voor file info heb je PLUS abo nodig wat geld kost. En je hebt een mobieltje nodig met BT en GPRS toegang. Voor de GO kun je een RDS antenne kopen, die haalt de nodige info uit de ether. Je wordt dan omgeleid.
Als het goed is heb je gewoon een mapje waar EU instaat. Op je SD kaartje zie je een mapje Benelux staan, dan zit je het mapje EU er gewoon naast. Daarna opstarten en aanwijzingen volgen.DaannO schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:28:
Ik snap niet hoe je Europa op de one moet mikken. Via home lukt het niet, want daar kan ik het alleen downloaden, en de kaarten naar de sd kopieren wil ook niet want dan vind de tomtom de kaart niet. Iemand enig idee?
Wii FC: 2129-2099-1796-3776
Jawel.DaannO schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:16:
Oke, je kan dus niet alleen eu draaien?
Wii FC: 2129-2099-1796-3776
Oke stel: Ik zet de maps van eu erop: 660.1219 en alle tomtom bestanden. Dan vindt hij dus de kaart niet? Waar zou dit aan kunnen liggen?
edit:
Ik denk dat de maps niet compatible zijn met de one. Wie heeft de nieuwste maps erop staan, afgezien van de 6.75, die het op de nieuwe one doen? Welke versie is dat?
[ Voor 25% gewijzigd door DaannO op 20-04-2007 15:33 ]
Weet iemand of je nog recht hebt op een gratis map upgrade, ik heb nog geen maand geleden mijn tomtom one gekocht en hoorde dat er nu nieuwe maps te krijgen zijn maar ik voel er weinig voor om voor een product wat ik een maand geleden gekocht heb weer 99 euro voor een map upgrade neer te gaan leggen.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Nee, daar doen ze gewoon niet aan. Zie: Yoeri in "Het TomTom Navigator 6 Topic"@r!k schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 22:58:
Weet iemand of je nog recht hebt op een gratis map upgrade, ik heb nog geen maand geleden mijn tomtom one gekocht en hoorde dat er nu nieuwe maps te krijgen zijn maar ik voel er weinig voor om voor een product wat ik een maand geleden gekocht heb weer 99 euro voor een map upgrade neer te gaan leggen.
Verwijderd
Waarom zou je updaten? Updates verschijnen nu iedere paar maanden en het heeft weinig zin om iedere keer weer te updaten voor die ene rotonde of die ene nieuwe weg. De kaart die je nu hebt is prima lijkt me en wanneer je het nodig vindt kan je altijd updaten naar de op dat moment meest recente kaart.
Dankjewel voor de info, niet echt heel interessant om een abbo te nemen dus.MeNTaL_TO schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:21:
[...]
Ik heb deze gehad (eigenlijk heb ik nog steeds, maar mijn tomtom 700 is gestolen) en vond de snelheid waarmee de files werden gemeld erg traag (helaas is dat op de 910 met RDS niet veel sneller en minstens even onvolledig). De flitspalen zijn wel aardig, maar de mobiele flitsers worden niet doorgegeven (ook niet bij de Plus).
Jammer, goed naar de radio blijven luisteren dan maar.
De POI-files van http://www.flitspaal.nu/ bevatten toch wel (voor zover bekend dan) alle mobiele flitlocaties?Jammer, goed naar de radio blijven luisteren dan maar.
Verwijderd
Hoe kan dat dan? Een mobiele flitslocatie staat ergens voor een paar uur. Dat kan alleen onderweg geupdate worden, niet van te voren thuis.smeerbartje schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:23:
De POI-files van http://www.flitspaal.nu/ bevatten toch wel (voor zover bekend dan) alle mobiele flitlocaties?
Als je de TomTom One XL tussen 9 mei (nog even wachten dus) en 30 juni koopt, krijg je er gratis een TMC ontvanger bij, dan heb je dus geen PLUS abo meer nodigVincent7 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:12:
[...]
De One XL kan volgens mij niet overweg met BT koptelefoon. BT wordt alleen maar gebruikt voor het koppelen met telefoon mbt GPRS file data. Geen idee over de GO.
Je kan fietsroutes kiezen.
Voor file info heb je PLUS abo nodig wat geld kost. En je hebt een mobieltje nodig met BT en GPRS toegang. Voor de GO kun je een RDS antenne kopen, die haalt de nodige info uit de ether. Je wordt dan omgeleid.
[...]
Als het goed is heb je gewoon een mapje waar EU instaat. Op je SD kaartje zie je een mapje Benelux staan, dan zit je het mapje EU er gewoon naast. Daarna opstarten en aanwijzingen volgen.
Waar heb je die info vandaan?JJapie schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:16:
Als je de TomTom One XL tussen 9 mei (nog even wachten dus) en 30 juni koopt, krijg je er gratis een TMC ontvanger bij, dan heb je dus geen PLUS abo meer nodig
Ik verkoop die dingen, ben dealer
[ Voor 19% gewijzigd door JJapie op 26-04-2007 22:36 ]
Ik sta op het punt een Tomtom one Benelux te bestellen via internet voor +/- € 225,- Is dat een goede prijs of kan het ergens anders goedkoper?
Ik wil zelf een apart SD kaartje kopen waar ik dan Europe op kan zetten. Kan ik dan beter 1 of 2 Gb kopen?
Ik wil zelf een apart SD kaartje kopen waar ik dan Europe op kan zetten. Kan ik dan beter 1 of 2 Gb kopen?
Ah zo.. en is dat alleen bij jouw of is dat overal? (is het soms een actie ervoor te zorgen dat niet iedereen 'm in Duitsland gaat halen voor 399 euri incl tmc ontvanger?)
dat mag dan weer nietVictorio schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:38:
Ik sta op het punt een Tomtom one Benelux te bestellen via internet voor +/- € 225,- Is dat een goede prijs of kan het ergens anders goedkoper?
Afgelopen vrijdag mijn TomTom One V2 (benelux) binnengekregen
. Ik zet hem aan en zie dat de batterij al is volgeladen, beetje mee gespeeld etc. Toen maar even een test-rit gedaan, tot zover geen problemen.
Na 10 minuutjes begint er zon icoontje te knipperen op het display en na nog 1 minuut springt de TomTom op zwart. Ik dacht bij mezelf dat de accu leeg was. Bij thuiskomst de TomTom maar even aan de USB gehangen, oplaad lampje brandt en hij gaat ook normaal aan. Wanneer ik hem er echter van af haal gaat hij niet aan (dus zonder een vorm van voeding). Het vreemde is dat hij wel aangeeft dat de batterij vol is.
Volgende dingen al geprobeerd, maar mocht niet baten:
- 1 uur aan de USB lader
- aan de 12V Autolader
- Reset aantal malen geprobeerd
- Terug gezet naar fabrieksinstellingen
- Zonder en met andere SD kaart
Toch vervelend
Heb alvast contact opgenomen met de winkel, maar wellicht dat iemand nog een ideetje heeft
Na 10 minuutjes begint er zon icoontje te knipperen op het display en na nog 1 minuut springt de TomTom op zwart. Ik dacht bij mezelf dat de accu leeg was. Bij thuiskomst de TomTom maar even aan de USB gehangen, oplaad lampje brandt en hij gaat ook normaal aan. Wanneer ik hem er echter van af haal gaat hij niet aan (dus zonder een vorm van voeding). Het vreemde is dat hij wel aangeeft dat de batterij vol is.
Volgende dingen al geprobeerd, maar mocht niet baten:
- 1 uur aan de USB lader
- aan de 12V Autolader
- Reset aantal malen geprobeerd
- Terug gezet naar fabrieksinstellingen
- Zonder en met andere SD kaart
Toch vervelend
Verwijderd
Ik wil die nieuwe kaart kopen van de benelux versie 6.75
en ook een SD kaartje.. welke SD kaart (Merk) kan ik het beste kopen 1 GB
Merk maakt opzich niet zo heel veel uit. Dane Elec / Kingston / Sandisk ... etc. allemaal wel goed. 1GB is voldoende voor West Europa, voor midden & west heb je 2GB nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:50:
Ik wil die nieuwe kaart kopen van de benelux versie 6.75
Zie ook hier voor meer info
Heb vandaag de tomtom one benelus gekocht. Prima ding. Echt geniaal product.
Anyway... beetje zitten rommelen... gekeken wat en precies op de sd kaart staat... een hoop zooi.
Moet ik nu gewoon een 2GB sd kopen... de inhoud van de benelux kaart op de nieuwe kaart kopieren... en dan de "Western_Europe" map (die had ik al
) erbij zetten? (v6.60.1219)
Kan dat zo? Of moet de originaile "Benelux" map dan weg?
Anyway... beetje zitten rommelen... gekeken wat en precies op de sd kaart staat... een hoop zooi.
Moet ik nu gewoon een 2GB sd kopen... de inhoud van de benelux kaart op de nieuwe kaart kopieren... en dan de "Western_Europe" map (die had ik al
Dat kan zo, wel vraagt TomTom om een serial zodra je de nieuwe map wil gaan gebruiken.Victorio schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:21:
Heb vandaag de tomtom one benelus gekocht. Prima ding. Echt geniaal product.
Moet ik nu gewoon een 2GB sd kopen... de inhoud van de benelux kaart op de nieuwe kaart kopieren... en dan de "Western_Europe" map (die had ik al) erbij zetten? (v6.60.1219)
Leuk nieuws:
Waarschijnlijk zal TomTom in de nieuwe Go-series deze maps integreren. De nieuwe serie zal eind dit jaar gelanceerd worden, na de herfst. Erg leuke ontwikkeling moet ik zeggen!Tele Atlas introduceert 3D-kaarten van grote Europese steden
Tele Atlas introduceert 3D-kaarten van grote Europese steden printen
Door Jean-Paul Horn - 0 reactie(s)
Tele Atlas maakt bekend dat ze binnenkort gedetailleerde 3D-stadskaarten van bijna 50 steden beschikbaar heeft. De kaarten kunnen gebruik in navigatiesystemen en lokatiegebaseerde diensten.
Klik hier!
Vanaf juli zijn de eerste 3D-stadskaarten van Tele Atlas beschikbaar, onder andere Berlijn, Londen en Rome. In 2008 volgen nog meer Europese steden en een aantal steden in de VS en Azië. De belangstelling voor dit soort kaarten is enorm: in een eigen onderzoek onder bezitters van navigatiesystemen, de Tele Atlas Advanced Display Research Study, bleek dat 81 procent van de ondervraagden liever een 3D-kaart gebruikt. Ook wilden ze graag meer betalen voor een 3D-stadskaart.
Door de 3D-weergave kunnen bestuurders en voetganers zich beter oriënteren in een vreemde stad. De beelden op het scherm komen beter overeen met de werkelijkheid. De kaarten die in juli beschikbaar komen, dekken een oppervlakte van zo'n 2.000 km² af. Dat is ongeveer 40 km² per stad. In de stadscentra zijn ook oriëntatiepunten in het centrum te zien, zoals de Brandenburger Tor in Berlijn, de Tower of Londen, het Colosseum in Rome, de Sagrada Familia in Barcelona en de Acropolis in Athene.
Om te zorgen dat de 3D-stadskaarten gemakkelijk in navigatiessytemen kunnen worden ingebouwd, werkt Tele Atlas samen met bedrijven die actief zijn in 3D-modellering, zoals het Duitse PIXEL en het Britse AGS en 3DLABS. Tele Atlas is al sinds 2005 bezig met 3D-kaarten, eerst door het uitbrengen van kaarten met historische monumenten en nu ook met 3D-modellen van de hele binnenstad. In 2005 waren er nog 60 monumenten en prominente gebouwen in kaart gebracht, nu is dat al meer dan 1.000, in 30 Europese steden. In de loop van 2007 worden nog eens ruim 1.000 oriëntatiepunten in de 30 grootste steden in de VS toegevoegd.
Ontwikkelaars kunnen de 3D-stadskaarten gebruiken om realistische voorstellingen van gebouwen toe te voegen. De gedetailleerde modellen kunnen ze maken met technologie van het Duitse bedrijf GTA Geoinformatik GmbH. De details kunnen varieren van gekleurde blokken tot ingekleurde en in detail weergegeven gevels en daken.
Het eerste commercieel verkrijgbare navigatiesysteem dat met 3D-kaarten gaat werken is de Pioneer AVIC-HD3BT. Daarin staan 518 karakteristieke gebouwen en monumenten, in 21 Europese steden.
iemand al ervaring met de 6.75 kaarten ? heb ze er vandaag opgezet maar nog niet aan het rondrijden geweest. Zijn het navteq of teleatlas kaarten trouwens ?
De 1gb versie is Tele Atlas de 1.7gb in Navteq.StuiTeR schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:03:
iemand al ervaring met de 6.75 kaarten ? heb ze er vandaag opgezet maar nog niet aan het rondrijden geweest. Zijn het navteq of teleatlas kaarten trouwens ?
Neen, de Navteq van West Europa is op 1GB gefrot (vandaar ook zo weinig POI's), de nieuwe 6.75 kaarten zijn groter en zijn van TeleAtlas.
[ Voor 48% gewijzigd door catchingfire op 05-05-2007 09:05 ]
mmm das vreemd, de tom tom download van hun site is 944 mb. Dus dat zou dan de kaart met weinig poi zijn ?? Terwijl er ook een 1,9 gb versie is ???? Ik ga vandaag maar eens rondtoeren. Als ik snelheids info in beeld krijg zal het wel teleatlas zijn en anders navteq
Volgens mij is de 1gb kaart western europe en de 1.9gb kaart western and central europeStuiTeR schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 09:28:
mmm das vreemd, de tom tom download van hun site is 944 mb. Dus dat zou dan de kaart met weinig poi zijn ?? Terwijl er ook een 1,9 gb versie is ???? Ik ga vandaag maar eens rondtoeren. Als ik snelheids info in beeld krijg zal het wel teleatlas zijn en anders navteq
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Waar haal je die 1.9gb versie vandaan dan? 
Vraagje:
Heb inmiddels flitspalen erop staan. Ik heb gewoon het pakket met 27 .inf .ov2 .bmp en .ogg files erop gezet en dat werkt wel. Alleen vind ik die bram/bianca stemmen die je waarschuwen enorm irritant. Ik heb liever gewoon 1 soort geluidje, alarmpje ofzo. Kan ik die ergens vandaan halen?
Ik had de benelux_flitspalen_all.ov2 ook geprobeerd... alleen hoe kan ik die icoontjes dan werkend krijgen?
Vraagje:
Heb inmiddels flitspalen erop staan. Ik heb gewoon het pakket met 27 .inf .ov2 .bmp en .ogg files erop gezet en dat werkt wel. Alleen vind ik die bram/bianca stemmen die je waarschuwen enorm irritant. Ik heb liever gewoon 1 soort geluidje, alarmpje ofzo. Kan ik die ergens vandaan halen?
Ik had de benelux_flitspalen_all.ov2 ook geprobeerd... alleen hoe kan ik die icoontjes dan werkend krijgen?
Volgens mij zijn er 2 versies. Voor de 710 & 910 : 1.7 gb en voor de rest van de apparaten en software 1gb. Dus mijn bovenstaande verhaal klopte wel.Royz schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:15:
[...]
Volgens mij is de 1gb kaart western europe en de 1.9gb kaart western and central europe
Ik gebruik de 1.7gb versie in mijn tomtom one en hij doet het prima hoor. Ik kijk zometeen wel wat gedetailleerderDaannO schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:47:
[...]
Volgens mij zijn er 2 versies. Voor de 710 & 910 : 1.7 gb en voor de rest van de apparaten en software 1gb. Dus mijn bovenstaande verhaal klopte wel.
Hmm, apart want bij mij deed die het niet. Is ff op de tomtom site kijken.Royz schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:54:
[...]
Ik gebruik de 1.7gb versie in mijn tomtom one en hij doet het prima hoor. Ik kijk zometeen wel wat gedetailleerder
edit:
Zo te zien zit er bij de 1.7gb versie central eu bij:

[ Voor 40% gewijzigd door DaannO op 05-05-2007 23:59 ]
En heb je dit al gevonden?StuiTeR schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:18:
Goed ding mee naar huis en spelen maar. Nu weet ik zeker dat ik in een menu ben geweest in de trent van 'hoe wil je de kaart beleving ervaren, jou kaart positie tov het gps signaal' of zoiets. Ik kreeg de indruk dat je daar de timing mee aan kon passen voor instructie's
Waarom zoek ik dit ?
Nou het valt me op dat de tt soms wel erg ruim in zijn meters rekent. Tot gister had ik een medion die op de meter nauwkeurig de snelweg borden 'nu nog 600 meter' aangaf. De TT zegt vaak dan nog 900 meter. Ook in straten 'hij zegt nog 50 meter' terwijl ik op 10 meter van de kruising ben
Het lijkt er op dat TT de werkelijke afslag afstand aan houdt. dwz tot onder aan de afslag / werkelijke kruising.
En volgens mij kon ik dat juist in dat menu wat ik nu kwijt ben instellen.
Weet iemand hoe ik daar weer kan komen en of ik daar inderdaad dit kan veranderen ????
Zelf vind het enige minpunt dat de TTgo de afslag inderdaad tot onderaan berekend.
Met name bij lange afslagen is dat wel eens verwarrend.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Hier een review van de Tomtom One XL: http://jouwnav.nl/content...eintjes_worden_groot.html
Idd dat is soms wel even op de borden/display letten. Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn voor TT om de langte van elke afslag op te nemen...AvK schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:07:
[...]
En heb je dit al gevonden?
Zelf vind het enige minpunt dat de TTgo de afslag inderdaad tot onderaan berekend.
Nachtkleuren:
Zijn er nog meer kleurenschema's te downloaden? Ik vind de keuze uit nachtkleuren niet zo denderend.
[ Voor 12% gewijzigd door Victorio op 09-05-2007 11:27 ]
ben ik helemaal mee eens, het is soms erg verwarrend WANNEER je moet afslaan met tomtom.AvK schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:07:
[...]
En heb je dit al gevonden?
Hiervoor een medion navigon ideaal, tomtom ook prima alleen met dit grote nadeel ,dat vindt ik echt.
kan dit niet anders.
Firefox - Iphone
Mijn pa heeft sindskort een TomTom GO 710 met de kaart van West Europa op een 1 GB kaart, dit vind ik allemaal erg krap want hij wil er ook wat extra voices en POI op hebben staan. Kan ik een 2 GB kaart kopen en dan de backup die ik maak met TomTom Home terug zetten naar deze 2 GB kaart?
yepz met home kan dat. Duurt alleen erg lang. je kan net zo goed hem in een cardreader stoppen en gewoon opslaan en daarna op de 2 gb kaart zette. Scheelt je een boel tijd en het werkt gewoon. De kaart is al gekoppeld aan je aparaat dus geen probleem (anders ook niet maar goedBinnetie schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:44:
Mijn pa heeft sindskort een TomTom GO 710 met de kaart van West Europa op een 1 GB kaart, dit vind ik allemaal erg krap want hij wil er ook wat extra voices en POI op hebben staan. Kan ik een 2 GB kaart kopen en dan de backup die ik maak met TomTom Home terug zetten naar deze 2 GB kaart?
Enkele weken geleden heb ik een spiksplinter nieuwe Tom Tom One Europe gekocht. Hierin zit kaart versie 6.60. Toen ik hem kocht was net versie 6.75 uitgebracht. Nu zou je denken dat je gratis kunt upgraden naar die 6.75. Dat is dus niet zo, dat kost maar liefst 99 Euro. 
Weet iemand wat er in versie 6.75 verbeterd / gewijzigd is? Op de site van TT staat hier niks over. Ik kan het tenminste niet vinden.
Weet iemand wat er in versie 6.75 verbeterd / gewijzigd is? Op de site van TT staat hier niks over. Ik kan het tenminste niet vinden.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
In het volgende topic staat het uitgelegd: Het TomTom Navigator 6 Topic | Deel 2AvK schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:45:
Enkele weken geleden heb ik een spiksplinter nieuwe Tom Tom One Europe gekocht. Hierin zit kaart versie 6.60. Toen ik hem kocht was net versie 6.75 uitgebracht. Nu zou je denken dat je gratis kunt upgraden naar die 6.75. Dat is dus niet zo, dat kost maar liefst 99 Euro.
Overigens is de nieuwe One XL wel uitgerust met 6.75 wat wel weer netjes is. Het schijnt ook dat de nieuws One`s, second gen dus, een ingebouwde memkaart hebben waarin alles al is voorgeinstalleerd, iemand die zo een One EU/BE heeft?
ik heb tot nu toe geen verschil tussen 660 en 675 kunnen ontdekken trouwens...maar sinds TT zo aardig is geweest vorig jaar hun codes te lekken (ja ik denk echt dat het via een achterdeur is gebeurd als markering stunt) zijn de kaarten niet zo duur meerAvK schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:45:
Ik heb zojuist de 6.75 erop gezet.
[knip]
Leuk voor je
Werkt allemaal weer top... klaar voor de reis naar Italie overmorgen.
[knip]
Leuk voor je
Werkt allemaal weer top... klaar voor de reis naar Italie overmorgen.
[ Voor 16% gewijzigd door Canaria op 14-05-2007 00:06 ]
Ik heb een TomTom Go XL gekocht, en wilde dmv een 2 GB SD kaartje Western & central Europe erop zetten. Nu gaat het erop zetten prima, ook activeren enzo met code is gelukt, alleen wanneer ik em opstart vanaf de SD-kaart krijg ik alleen een beginscherm, waarin alles blauw is (Geen kaart te zien) en start'ie steeds automatisch opnieuw op.
Nu heb ik gezien op de TomTom website dat de western & central europe kaart alleen beschikbaar is voor de 910, maar ik ging er vanuit dat het ook wel aan de gang te krijgen was op de Go XL.. of heb ik me daarin vergist?
Nu heb ik gezien op de TomTom website dat de western & central europe kaart alleen beschikbaar is voor de 910, maar ik ging er vanuit dat het ook wel aan de gang te krijgen was op de Go XL.. of heb ik me daarin vergist?
Ik heb western & central Europa in ieder geval ook prima draaiende gekregen op de One V2 (niet XL). Ook met een 2GB SD kaart. Heb je de TT al een keer gereset?Beurlap schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:59:
...
Bij mij oko, maar ik heb meer het idee dat de mapstructuur niet helemaal correct is als hij blijft loopen.Sneak0r schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:22:
[...]
Ik heb western & central Europa in ieder geval ook prima draaiende gekregen op de One V2 (niet XL). Ook met een 2GB SD kaart. Heb je de TT al een keer gereset?
Ik denk niet dat dat helpt. Als ik de SDkaart eruit haal doet'ie het prima vanuit het interne geheugen, waar al western europe op staat. Alleen bij het plaatsen van de SDkaart heb ik het probleem dat'ie steeds opnieuw opstart.Sneak0r schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:22:
[...]
Ik heb western & central Europa in ieder geval ook prima draaiende gekregen op de One V2 (niet XL). Ook met een 2GB SD kaart. Heb je de TT al een keer gereset?
Ik heb ondertussen verder gezocht. Misschien ligt het aan het missen van het splash screen. Die heb ik er bij de SD kaart nog niet op gezet.
uhm.. en waar kan dat aan liggen? of beter, hoe kan ik dat oplossen?Royz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:25:
[...]
Bij mij oko, maar ik heb meer het idee dat de mapstructuur niet helemaal correct is als hij blijft loopen.
Verwijderd
Ik heb onlangs de TomTome One Benelux gezien bij de MediaMArkt Den Haag voor 229,-
Op zich netjes denk ik, maar hoe weet ik of het V1 of V2 is. Op de oranje verpakking staat wel nieuwste versie, maar geen nummer....
Maakt het trouwens een verschil tussen V1 en V2??
Op de specs kon ik wel lezen dat dit model een processor had met 266 Mhz.
Op zich netjes denk ik, maar hoe weet ik of het V1 of V2 is. Op de oranje verpakking staat wel nieuwste versie, maar geen nummer....
Maakt het trouwens een verschil tussen V1 en V2??
Op de specs kon ik wel lezen dat dit model een processor had met 266 Mhz.
Bednakt voor je tip!! Ik had de map er dmv de tomtom zelf op de SDkaart gezet. Kheb de map verwijderd en via een cardreader erop gezet. Nu doet'ie het perfectRoyz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:25:
[...]
Bij mij oko, maar ik heb meer het idee dat de mapstructuur niet helemaal correct is als hij blijft loopen.
Heb vorige week een TomTom One Europe gekocht. Gelijk daarna op vakantie gegaan. In Zuid Spanje veel lol aan het ding beleefd, maar ook het grootste nadeel gevonden.
Het eerste dat ik gedaan heb toen ik het apparaat kocht is opladen, blijkbaar gaat het ding nogal snel leeg, dus een extra adapter voor in huis kan geen kwaad.
Daarna in nederland gauw even getest hoe het werkt op weg naar schiphol. De leukste feature is dan de extra stemmen die je kunt kopen. John Cleese zorgde voor veel hilariteit op de snelweg.
Eenmaal op schiphol aangekomen hebben we em uitgezet. In Malaga ging die weer aan. Wat je dan merkt is dat het apparaat de weg letterlijk even kwijt is. Het duurde bijna 10 minuten voordat het apparaat ontdekt had dat we zojuist 2500 km hadden gevlogen.
Toen deze uiteindelijk contact had gemaakt met de satellieten konden we vertrekken. Het apparaat blijkt dan erg fijn en erg snel te zijn. Vooral als je net een afslag mist. De rit werd uitgerekend en we hadden ongeveer 2,5 uur nodig om in Sevilla aan te komen. Daar komen is simpel, maar in de nauwe straatjes loop je tegen het grootste nadeel van een PNA aan. En dat is het gebrek aan gyroscoop en een verbinding met de kilometerteller. Want in die hele nauwe straatjes verliest de TomTom wel eens de satellieten uit het oog. Als een tiental seconden later het contact hersteld is, dan heb je het straatje alweer gemist.
Verder niets dan lof over de software en het uiterlijk. Ook de stevigheid van het apparaat is ongelofelijk. We hadden er een hoesje bij gekocht, zodat het niet zo zou krassen.
We zaten in de auto, zaten te klooien met een papieren kaart die we buiten maar ff gingen bekijken. We stappen in rijden weg en ontdekken dat de TomTom foetsie is. We hebben overal gezocht en ineens kijken we maar ff buiten, blijkt dat we er overheen gereden zijn met onze volvo v50 2.0d huurauto. De TomTom heeft nergens last van en leidt ons door heel Spanje alsof er niks gebeurd is.
Het eerste dat ik gedaan heb toen ik het apparaat kocht is opladen, blijkbaar gaat het ding nogal snel leeg, dus een extra adapter voor in huis kan geen kwaad.
Daarna in nederland gauw even getest hoe het werkt op weg naar schiphol. De leukste feature is dan de extra stemmen die je kunt kopen. John Cleese zorgde voor veel hilariteit op de snelweg.
Eenmaal op schiphol aangekomen hebben we em uitgezet. In Malaga ging die weer aan. Wat je dan merkt is dat het apparaat de weg letterlijk even kwijt is. Het duurde bijna 10 minuten voordat het apparaat ontdekt had dat we zojuist 2500 km hadden gevlogen.
Toen deze uiteindelijk contact had gemaakt met de satellieten konden we vertrekken. Het apparaat blijkt dan erg fijn en erg snel te zijn. Vooral als je net een afslag mist. De rit werd uitgerekend en we hadden ongeveer 2,5 uur nodig om in Sevilla aan te komen. Daar komen is simpel, maar in de nauwe straatjes loop je tegen het grootste nadeel van een PNA aan. En dat is het gebrek aan gyroscoop en een verbinding met de kilometerteller. Want in die hele nauwe straatjes verliest de TomTom wel eens de satellieten uit het oog. Als een tiental seconden later het contact hersteld is, dan heb je het straatje alweer gemist.
Verder niets dan lof over de software en het uiterlijk. Ook de stevigheid van het apparaat is ongelofelijk. We hadden er een hoesje bij gekocht, zodat het niet zo zou krassen.
We zaten in de auto, zaten te klooien met een papieren kaart die we buiten maar ff gingen bekijken. We stappen in rijden weg en ontdekken dat de TomTom foetsie is. We hebben overal gezocht en ineens kijken we maar ff buiten, blijkt dat we er overheen gereden zijn met onze volvo v50 2.0d huurauto. De TomTom heeft nergens last van en leidt ons door heel Spanje alsof er niks gebeurd is.
PSN: djmurcielago
Ik heb dus vandaag ook zo'n Tom Tom XL gekregen.
Begrijp ik het nu goed dat ik niet een extra SD kaartje kan plaatsen voor wat extra opslag, dus en het interne en dan dus extern tegelijkertijd gebruiken ?
Begrijp ik het nu goed dat ik niet een extra SD kaartje kan plaatsen voor wat extra opslag, dus en het interne en dan dus extern tegelijkertijd gebruiken ?
Normaal gesproken kun je switchten tussen de kaarten in het voorkeuren menu. Wel is het zo dat je de POI's, zoals flitspalen ed, in de map moet zetten van de kaart die je gebruikt. Stel je hebt dus 2 kaarten en je gebruikt ze allebei, dan moet je ook de POI's in beide mappen plaatsenmacmouse schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:39:
[ Voor 3% gewijzigd door Sneak0r op 24-05-2007 09:15 ]
Nee, of-of.macmouse schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:39:
Verwijderd
Ik heb een probleem met laden. Zodra ik de usb kabel inplug laad hij goed op en een klein vingertipje tegen de connector is geen probleem. Hij blijft dan laden.
Zodra ik de autolader gebruik moet de connector altijd iets naar achteren staan waardoor ik het snoer eerst om de tomtom houder heen moet doen. Iemand iets vergelijkerbaars gehad?
Zodra ik de autolader gebruik moet de connector altijd iets naar achteren staan waardoor ik het snoer eerst om de tomtom houder heen moet doen. Iemand iets vergelijkerbaars gehad?
Jawel, heb ik weer,
Krijg ik van mijn vriendin een TomTom One Xl, blij , blij
Jawel, ff testen, en werkt allemaal wel lekker, totdat hij vast liep. Ik heb 'm geprobeert te resetten.
Ik heb de volledige interne inhoud naar memerycard gekopieert. Vervolgens het volledige interne geheugen gewist.
Hierna de backup terug gezet naar het intern geheugen. Wat blijkt nu, opstartscherm weg (met die foto)
Ook is het afsluitscherm verdwenen (die gele)
Dus ook ik heb de mappenstructuur verziekt
Hoe gaat ik hier nu weer aankomen
Krijg ik van mijn vriendin een TomTom One Xl, blij , blij
Jawel, ff testen, en werkt allemaal wel lekker, totdat hij vast liep. Ik heb 'm geprobeert te resetten.
Ik heb de volledige interne inhoud naar memerycard gekopieert. Vervolgens het volledige interne geheugen gewist.
Hierna de backup terug gezet naar het intern geheugen. Wat blijkt nu, opstartscherm weg (met die foto)
Ook is het afsluitscherm verdwenen (die gele)
Dus ook ik heb de mappenstructuur verziekt

Hoe gaat ik hier nu weer aankomen
tja als ie origineel is niet zo'n punt. restore hem vanaf de cd/dvd die erbij zit en klaar
't Gaat alleen om de splashw.bmp en de suspendw.bmp denk ik, en online kun je wel 100 varianten vinden.
Even een snel vraagje over het geluid wat de Tomtom laat horen als je in de buurt bent van een flitspaal. Welke gebruiken jullie? Ik kan maar geen duidelijk geluid vinden op internet. Ik download de palen d.m.v. podedit, en maak dus GEEN gebruik van de service van Tomtom zelf. Welke geluiden hebben jullie?
tja de standaard sirene werkt bij mij prima. is dat niet beep 5 ??? (gebruik momenteel zelf de eigen tt palen en die gebruikt ook die sirene)
Inderdaad, deze miste ik...MSalters schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:12:
't Gaat alleen om de splashw.bmp en de suspendw.bmp denk ik, en online kun je wel 100 varianten vinden.
Deze mis ik inderdaad, maar nu het volgende, alle splashscreens die rondzwerven op internet, doen het niet op de XL ? Ook het formaat aangepast, helaas!
Zou tomtom dit beveiligt hebben?
Ik heb de bestanden toch goed hermoemt, maar geen opstartscherm?
Dus als hier iemand met een XL zijn bestandjes kan uppen, ben ik je reuze dankbaar...
Deze mis ik inderdaad, maar nu het volgende, alle splashscreens die rondzwerven op internet, doen het niet op de XL ? Ook het formaat aangepast, helaas!
Dus als hier iemand met een XL zijn bestandjes kan uppen, ben ik je reuze dankbaar...
Is het niet mogelijk deze doormiddel van de TT Home CD te herstellen ?Windkracht13 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:44:
EDIT:
Ik heb net dit gevonden, wellicht dat je er iets aan hebt:
Om je Splashscreen te wijzigen >>
1. Sluit je TomTom aan op je PC of Mac.
2. Ga naar de verkenner en zie dat er daar een verwisselbare schijf is bijgekomen.
3. Ga daarheen en check of de files suspendw.bmp en splashw.bmp erop staan. (One v1 en v2 is het suspend.bmp en splash.bmp)
4. Hernoem deze files naar suspendw_old.bmp en splashw_old.bmp
5. Kopieer nu de juiste file met de goede kleur en resolutie naar je TomTom. (Dus naar de juiste verwisselbare schijf!!!)
6. Als alles goed overgekopieerd is dan moet je de GO van je PC losmaken door hem veilig te verwijderen!!! Rechtermuisknop op verwisselbare schijf klikken en dan uitwerpen kiezen!
De volgende TomTom modellen hebben de volgende resolutie:
GO Classic 320 x 240 pixels
GO 300 320 x 240 pixels
GO 500 320 x 240 pixels
GO 700 320 x 240 pixels
GO 510 480 x 272 pixels
GO 710 480 x 272 pixels
GO 715 480 x 272 pixels
GO 910 480 x 272 pixels
One V1 320 x 240 pixels
One New Edition 320 x 240 pixels
One XL 480 x 272 pixels
Rider V1 320 x 240 pixels
Rider V2 320 x 240 pixels
Je kunt dit ook op de TT site vinden, alleen daar staan niet alle bovengenoemde afmetingen op. Ook niet geheel onbelangrijk: "Klein detail.... Bij de tomtom one v2 moet je die "w" weglaten in de naam van de files "
[ Voor 58% gewijzigd door Sneak0r op 30-05-2007 12:07 ]
He bedankt voor je uitleg,
Ik was al aan de juiste bestanden gekomen via een ander forum, maar toch bedankt voor je moeite...
De bestanden stonden niet op de cd helaas, na veel verzoekjes op div. forums zijn ze per mail toegezonden.
Heb wat zitten ´spelen´met wat plaatjes, deze aangepast,en jawel, heb nu een aangepast opstart/afsluitscherm. Dus wat ik nu verkeert heb gedaan en waarom het me eerst niet lukte (???)
Ben nu wel zo slim geweest om de backup op cd te branden
Mzl
Ik was al aan de juiste bestanden gekomen via een ander forum, maar toch bedankt voor je moeite...
De bestanden stonden niet op de cd helaas, na veel verzoekjes op div. forums zijn ze per mail toegezonden.
Heb wat zitten ´spelen´met wat plaatjes, deze aangepast,en jawel, heb nu een aangepast opstart/afsluitscherm. Dus wat ik nu verkeert heb gedaan en waarom het me eerst niet lukte (???)
Ben nu wel zo slim geweest om de backup op cd te branden
[ Voor 6% gewijzigd door Windkracht13 op 31-05-2007 10:31 ]
Ik heb nu voor de tweede keer vandaag een gloednieuwe TomTom One Europe met intern geheugen in mijn handen en hij is nu alweer stuk.
Zal wel aan mij liggen maar ik het verbind hem met de PC en dan krijg ik daarna een error dat ik niet kan updaten en ik krijg de TomTom niet meer aan (rood kruis op het scherm).
De memorycard is nog wel vol (900MB) maar als ik hem open via Windows Verkenner staat er niks in (ook alle systeembestanden weergeven).
Kan ik de data nu nog terughalen van dit apparaat of kan ik hem het beste formateren, opnieuw aansluiten, TomTom software erop en een nieuwe kaart kopen (of opsturen).
Ik hoor het graag.
Zal wel aan mij liggen maar ik het verbind hem met de PC en dan krijg ik daarna een error dat ik niet kan updaten en ik krijg de TomTom niet meer aan (rood kruis op het scherm).
De memorycard is nog wel vol (900MB) maar als ik hem open via Windows Verkenner staat er niks in (ook alle systeembestanden weergeven).
Kan ik de data nu nog terughalen van dit apparaat of kan ik hem het beste formateren, opnieuw aansluiten, TomTom software erop en een nieuwe kaart kopen (of opsturen).
Ik hoor het graag.
Verwijderd
is het mogelijk om RAM geheugen vrij te maken? wat wordt er allemaal geladen wat ik evt kan deleten om meer vrij te maken? ik heb namelijk nog maar 7 MB van de 61 vrij (het gaat om een GO 910). alvast bedankt voor tips e.d.
Hee, mijn zwager heeft precies hetzelfde gehad met de TT One met vast intern geheugen.Ad Hox schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 18:23:
Ik heb nu voor de tweede keer vandaag een gloednieuwe TomTom One Europe met intern geheugen in mijn handen en hij is nu alweer stuk.
Ik hoor het graag.
Hij moest hem opsturen naar TT (mijn zwager is niet zo technisch....
Als ik nu eens het gehele interne geheugen formateer en dan de TomTom software er weer op zet, of redeneer ik nu heel simpel?AvK schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:15:
[...]
Hee, mijn zwager heeft precies hetzelfde gehad met de TT One met vast intern geheugen.
Hij moest hem opsturen naar TT (mijn zwager is niet zo technisch....). Ik weet niet hoe dat afgelopen is. Zou even bellen met de helpdesk als ik je was. Moet toch simpel op te lossen zijn lijkt me.
Ik kan hem uiteraard ook opsturen, maar daar zullen wel weer kosten aan zijn verbonden. Dit is al mijn 2e TomTom vandaag, ik weet niet wat die verkoper gaat doen als ik morgen weer langs kom
Ik zou morgen de helpdesk eerst even bellen. Ze hadden mijn zwager een mailtje gestuurd met een aantal stappen die hij moest doen. Maar dat snapte hij niet. Hij is niet echt een tweaker....
Wat is precies het probleem? Ja, ok, je device gebruikt maar 54 MB terwijl je voor 64MB betaald hebt, maar zo erg is dat toch niet?Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 18:58:
is het mogelijk om RAM geheugen vrij te maken? wat wordt er allemaal geladen wat ik evt kan deleten om meer vrij te maken? ik heb namelijk nog maar 7 MB van de 61 vrij (het gaat om een GO 910). alvast bedankt voor tips e.d.
Vrij geheugen = ongebruikt geheugen = verspilling.
mijn one v2 heeft meestal maar 0,3 mb over. Moet ik nu blij zijn omdat ik niets verspil of droevig omdat ik eigelijk te kort kom
Hier hetzelfde. Ik heb een V2 Europa (intern). Heb iets van 0,5 mb over ofzo. M'n flitspaaltjes staan erop en enkele extra geluiden/voices. Ik zou niet weten wat ik er nog meer op moet zetten. Wat hebben jullie er allemaal 'extra' op staan dan?StuiTeR schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:28:
mijn one v2 heeft meestal maar 0,3 mb over. Moet ik nu blij zijn omdat ik niets verspil of droevig omdat ik eigelijk te kort kom
uuuu wij bedoelen het ram geheugen niet de interne of sd card opslag
Ik wil van mijn TomTom de tijdsduur weten van een vertrek-locatie in Belgie naar eindpunt Friesland.
Op dit moment zit ik in Limburg, maar hoe stel ik in dat 't vertrek Belgie is? Kennelijk pakt hij als vertrek alleen de locatie waar je nu bent (in mijn geval Limburg).
Op dit moment zit ik in Limburg, maar hoe stel ik in dat 't vertrek Belgie is? Kennelijk pakt hij als vertrek alleen de locatie waar je nu bent (in mijn geval Limburg).
reisplanner gebruiken, dan kan je een willekeurige startpositie opgegeven rtfmSilent Thunder schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:05:
Ik wil van mijn TomTom de tijdsduur weten van een vertrek-locatie in Belgie naar eindpunt Friesland.
Reizen van A naar B, tweede menu scherm.Silent Thunder schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:05:
Is het mogelijk om in een TT One (v2) visuele waarschuwingen aan te zetten als je een bepaalde poi naderd? Ik heb het nl niet kunnen vinden
Volgens de website van POI-warner zou dit externe programma het kunnen. Heeft iemand hier ervaringen mee. Zijn er andere alternatieven (volgens mij werken checkpoint en gps assist beide niet op een TT One)
Volgens de website van POI-warner zou dit externe programma het kunnen. Heeft iemand hier ervaringen mee. Zijn er andere alternatieven (volgens mij werken checkpoint en gps assist beide niet op een TT One)
Everything is better with Bluetooth
Visueel? Dus gewoon een x aantal m van tevoren zien dat je in de buurt komt van een poi catagorie? (die je zelf hebt aangemaakt neem ik aan?)jeanj schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:09:
Is het mogelijk om in een TT One (v2) visuele waarschuwingen aan te zetten als je een bepaalde poi naderd? Ik heb het nl niet kunnen vinden
Volgens de website van POI-warner zou dit externe programma het kunnen. Heeft iemand hier ervaringen mee. Zijn er andere alternatieven (volgens mij werken checpoint en gps assis beide niet om een TT One)
Ik denk gewoon een "stil" geluidje erop zetten en die afspelen als waarschuwing. Dan zie je als je hem 1000m van tevoren laat waarschuwen het icoon voor de poi knipperen en hoor je verder niks.
Verwijderd
Hebben jullie ook die gratis proef-periode voor Verkeersinformatie gehad? Werkt op zich als een zonnetje... Maar nu is de proefperiode verlopen, en wil ik het verkeersgebeuren weer uitzetten.. Maar dat lukt dus niet, want ik moet eerst mijn (aan te maken) accountgegevens invoeren. Maar ik heb het filegebeuren eigenlijk niet nodig.
Uitzetten lukt dus niet, dus zijn we geteisterd door zo'n irritante balk rechts in het scherm. Iemand enig idee hoe ik dit weg krijg?
Uitzetten lukt dus niet, dus zijn we geteisterd door zo'n irritante balk rechts in het scherm. Iemand enig idee hoe ik dit weg krijg?