Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

AvK

Ready Set Go

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:58:
Hebben jullie ook die gratis proef-periode voor Verkeersinformatie gehad? Werkt op zich als een zonnetje... Maar nu is de proefperiode verlopen, en wil ik het verkeersgebeuren weer uitzetten.. Maar dat lukt dus niet, want ik moet eerst mijn (aan te maken) accountgegevens invoeren. Maar ik heb het filegebeuren eigenlijk niet nodig.

Uitzetten lukt dus niet, dus zijn we geteisterd door zo'n irritante balk rechts in het scherm. Iemand enig idee hoe ik dit weg krijg?
Resetten? (Terug naar fabrieks instellingen).

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had al wel een soft-reset gedaan... Terug naar fabrieksinstellingen ben ik alles kwijt, toch? Kan ik dan gewoon de BU terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:18
Heb zelf een nieuwe TT (V2), mijn vader heeft nog de oude versie V1. Gisteren tijdens een ritje van Arnhem nr Hengelo viel het kaartje uit de V1 er gewoon uit :D en de TT daarna ook. SD Kaartje past er nog wel in maar klikt direct terug uit het slot (en valt er dus weer uit)... toch maar even terug naar TT zelf, zal wel een contactje los zitten :).
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:00:
Had al wel een soft-reset gedaan... Terug naar fabrieksinstellingen ben ik alles kwijt, toch? Kan ik dan gewoon de BU terugzetten?
Met een reset ben je niet alles kwijt (onder het apparaat, even met pennetje indrukken). Terug naar fabrieksinstellingen wel... Wat bedoel je precies met BU?

[ Voor 36% gewijzigd door Sneak0r op 06-06-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:00:
Nou alles kwijt, je bent je geprogrammeerde favorieten en je recente bestemmingen kwijt + wat je eventueel aan shit er zelf hebt opgezet.
Maar dat is toch geen probleem lijkt me. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ad Hox schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:31:
[...]

Als ik nu eens het gehele interne geheugen formateer en dan de TomTom software er weer op zet, of redeneer ik nu heel simpel?

Ik kan hem uiteraard ook opsturen, maar daar zullen wel weer kosten aan zijn verbonden. Dit is al mijn 2e TomTom vandaag, ik weet niet wat die verkoper gaat doen als ik morgen weer langs kom :)
En, hoe is het afgelopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
In Tomtom one heb je een optie dat je een waarschuwingsgeluid kunt instellen als je een POI nadert. Hoe kun je dit waarschuwingsgeluidje later wijzigen naar een ander geluid? Als ik een POI wil wijzigen kan ik alleen 'afstand' en 'alleen langs route' selecteren. De optie om het geluid te wijzigen als je een POI nadert, kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
OCTheEagle schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:22:
In Tomtom one heb je een optie dat je een waarschuwingsgeluid kunt instellen als je een POI nadert. Hoe kun je dit waarschuwingsgeluidje later wijzigen naar een ander geluid? Als ik een POI wil wijzigen kan ik alleen 'afstand' en 'alleen langs route' selecteren. De optie om het geluid te wijzigen als je een POI nadert, kan ik nergens vinden.
Wijzig voorkeuren, Beheer NP's, Waarschuw bij NP, NP selecteren, afstand instellen en dan krijg je de keuze voor het geluidje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb een vraag met betrekking tot de TomTOm 710. Aangezien ik geen nieuwe topic wil openen omdat het onze GoT forum slordig laat uitzien.

Mijn vraag luid: Welke kaarten krijg ik als ik nu een TomTom 710 koop? Als het goed is krijg je bij de TOmTOm XL de nieuwste versie: 6.75.

Weet iemand welke versies er nu op staan?

MVG.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:42:
Ik heb een vraag met betrekking tot de TomTOm 710. Aangezien ik geen nieuwe topic wil openen omdat het onze GoT forum slordig laat uitzien.

Mijn vraag luid: Welke kaarten krijg ik als ik nu een TomTom 710 koop? Als het goed is krijg je bij de TOmTOm XL de nieuwste versie: 6.75.

Weet iemand welke versies er nu op staan?
Op de GO 710 staat versie 6.50 of 6.60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Ik zag dat in Duitsland de TomTom one Europe goedkoper is dan de TomTom one Benelux versie in Nederland. 8)7

Weet iemand of je het menu van Duits naar Nederlands kan zetten? De stemmen kun je volgens mij sowieso veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Victorio schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:45:
[...]

Wijzig voorkeuren, Beheer NP's, Waarschuw bij NP, NP selecteren, afstand instellen en dan krijg je de keuze voor het geluidje...
Bij mij slaat hij dat 'keuze voor geluidje' over.

Ik doe de volgende stappen:
Wijzig voorkeuren, beheer NP's, waarschuw bij NP, selecteer NP waar waarschuwingsgeluidje bij zit, tomtom vraagt of je de waarschuwing wilt verwijderen, ik kies 'nee', vervolgens afstand instellen, dan kiezen voor 'alleen waarschuwing indien np op route ligt', dan terug in 'beheer np's' ,menu.

Op een of andere manier wordt de stap met 'keuze waarschuwingsgeluid' overgeslagen.

Ik heb geprobeerd om de NP te verwijderen en opnieuw erop te zetten, helaas blijft tomtom die stap met 'keuze waarschuwingsgeluid' overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtange
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-05-2021
Ik ben van plan om een TomTom One XL Europa aan te schaffen. Ik heb alleen nog een paar vragen over de TomTom, namelijk:

De One XL bevat een 1 gb hardeschijf. Hierover heb ik gehoord dat deze bijna volledig gebruikt wordt, dus geen vrij geheugen meer. Wat als ik nu iets extra's wil toevoegen, zoals flitspalen of andere POI's. Kan ik deze dan op een extra sd kaartje installeren die er ook in passen? Als dit al werkt, zou de Tom Tom dit dan automatisch iedere keer laden of moet ik zelf iedere keer de SD kaart apart opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Als ik nu een tomtom one XL in de VS koop, kan ik dan als ik terug naar Nederland kom een kaart van europa kopen?

Ik wilde even een lijstje bekijken op de tomtom site maar aangezien ik nog geen serienummer heb wordt dat een beetje lastig.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik heb sinds gisteren een TomTom ONE XL. Gelijk POIEdit geinstalleerd, ik ken dit nog van de One v2 die ik voorzien heb van Flitspaal POI's via flitspaal.nl Alleen is de mapstructuur van de ONE XL compleet anders. Wie kan mij vertellen in welke map ik de bestanden vanuit POI edit plaats op de Q:\ schijf (TomTom ONE XL) :?

Want ze staan nu in de algemene Q:\ Dir, en dan werkt het dus niet!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Tekn0z schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:00:
Ik heb sinds gisteren een TomTom ONE XL. Gelijk POIEdit geinstalleerd, ik ken dit nog van de One v2 die ik voorzien heb van Flitspaal POI's via flitspaal.nl Alleen is de mapstructuur van de ONE XL compleet anders. Wie kan mij vertellen in welke map ik de bestanden vanuit POI edit plaats op de Q:\ schijf (TomTom ONE XL) :?

De POI plaats je altijd in je kaart map (bv. Benelux)

Heb je er meerdere kaarten opstaan, moet je de POI daar ook in zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Windkracht13 op 09-06-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Ik heb een mda III gekocht en heb er tomtom 6 op geinstalleerd, tomtom start wel op maar hij geeft dan aan dat hij geen kaarten kan vinden.. wat kan ik hier aan doen? heb het mapje Western Europe al overal geprobeerd neer te zetten! alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46
Misschien een overbodige vraag, maar ondersteunt de TomTom One ook SDHC kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
ik heb een TomTom One XL Europa, maar na een update liep alles in de soep.

er was een mapje op de one xl die 11 TB groot was wat natuurlijk niet kan op 1 gb intern geheugen.
backup terugzetten werkte ook niet, ik werd echt helemaal gek.
Ik kwam op het punt om het gekke ding gewoon maar een format te geven wat lukte (Maak wel een kopie!! van de data die erp staat Via explorer en tomtomhome). hij was helemaal leeg en toch kon ik hem nog benaderen via de explorer.

daarna weer mijn map erop geinstalleerd via tomtom home update eropgezet wat ditmaal wel lukte. Nu werkt hij weer als een zonnetje.

als je je afvraagt waarom ik dit allemaal schrijf .. gewoon FYI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Tekn0z schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:00:

UHHH, je moet je kaart op de Root van je Tomtom / memorycard zetten.

Dit is het eerste schermpje wat opend, als je je Tomtom via de verkenner benadert...

Dit ook via een cardreader, voor je memorycard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Dennis schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:20:
Misschien een overbodige vraag, maar ondersteunt de TomTom One ook SDHC kaarten?
Bedoel je de One / One v2 / One XL ?

Maar volgens mij worden die niet ondersteund... wil je het echt zeker weten zoek dan effe op het forum van http://www.jouwnav.nl, daar lopen wat topics omtrend SD/SDHC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhOneman
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb net de ONE XL gekocht. Ik had meteen een aantal updates.
TomTom v. 6.593 die update heb ik gedaan en
Telefoondatabase een proggie om met je mobiel contact te leggen voor al die plus services van TomTom waarvoor je moet betalen.
En de derde was QuickGPSfix. Vraag me af of dat handig is. Iemand daar ervaringen mee en is het de moeite waard te installeren. Want echt veel ruimte is er niet meer over van de beschikbare 1GB.

Work is for people that can't play video games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

PhOneman schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:53:
Ik heb net de ONE XL gekocht. Ik had meteen een aantal updates.
TomTom v. 6.593 die update heb ik gedaan en
Telefoondatabase een proggie om met je mobiel contact te leggen voor al die plus services van TomTom waarvoor je moet betalen.
En de derde was QuickGPSfix. Vraag me af of dat handig is. Iemand daar ervaringen mee en is het de moeite waard te installeren. Want echt veel ruimte is er niet meer over van de beschikbare 1GB.
haal hem even door google en je weet precies wat het is...hint zo vind hij sneller de sateliet posities en het kost je vrijwel geen card ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

QuickGPSfix is een progje dat de positie van satellieten kan voorspellen. Hierdoor vind de TT zijn positie veel sneller. Je moet wel regelmatig de TT even aan de PC hangen voor de updates.

Overigens heb ik vandaag voor vaderdag een 230V usb-lader gekregen van mijn vrouw.
Dat is erg handig omdat je nu steeds in de auto zelf moet laden of via de PC. Een groot nadeel van de TT One is dat er geen 230V lader bijzit, dat is nu opgelost, voor mij altans. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orliksken
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Heb ook al POI's proberen overzetten op de TomTom ONE XL, maar zowel in de root-map als in de map Western Europe krijg je geen gehoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

orliksken schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:06:
Heb ook al POI's proberen overzetten op de TomTom ONE XL, maar zowel in de root-map als in de map Western Europe krijg je geen gehoor...
Domme vraag misschien, maare, heb je de POI wel geselecteerd in je menu :z ;) :z ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

AvK schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:18:
Overigens heb ik vandaag voor vaderdag een 230V usb-lader gekregen van mijn vrouw.
Voor een paar euro heb je trouwens zo'n universele adapter voor lichtnet naar USB, kun je alles mee opladen wat aan USB hangt, erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orliksken
  • Laatst online: 28-07-2022
Windkracht13 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:11:
[...]

Domme vraag misschien, maare, heb je de POI wel geselecteerd in je menu :z ;) :z ?
Kan je dit even verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

orliksken schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:49:
[...]

Kan je dit even verduidelijken?
Of je de weergave van die NP (nuttige plaats) wel hebt aangezet via het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:20:
[...]

Of je de weergave van die NP (nuttige plaats) wel hebt aangezet via het menu.
Ehh, ja, dat bedoelde ik ?

Nog gelukt om ze aan te zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L3TUC3 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 01:57:
Als ik nu een tomtom one XL in de VS koop, kan ik dan als ik terug naar Nederland kom een kaart van europa kopen?

Ik wilde even een lijstje bekijken op de tomtom site maar aangezien ik nog geen serienummer heb wordt dat een beetje lastig.
Ik zit met een vergelijkbaar probleem, ik woon in Amerika, de Tom Tom One kost hier in Amerika slechts 250$ is 192 Euro, deze is uitgerust met alle amerikaanse kaarten, en die zal ik dus ook het meest gebruiken. Ik ga deze zomer op vakantie naar Nederland en Frankrijk en wil graag ook de kaarten van West Europa aanschaffen. In amerika worden geen losse kaarten voor West Europa verkocht op de amerikaanse Tom Tom website, maar via de Nederlandse website van Tom Tom wel en voor 80 eruo of zo.
Vraag, kan ik deze kaarten ook op de amerikaanse Tom Tom One installeren als ik er genoeg geheugen bijprik. Of is de amerikaanse Tom Tom One USA specifiek en zal die geen kaarten accepteren die in Europa worden verkocht. Of gaat het wel lukken en zijn Amerikanen dus net niet slim genoeg om dit aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10-2011

waxman

Dell i9100

Hallo beste mensen,

ik twijfel tussen een TOMTOM ONE XL Europa en een MIO c520t,
wat lijkt volgens jullie het beste ?
(of kiezen jullie rechtstreeks voor de TomTom o.w.v. het merk?)

PS: vraagje : kan je in een TomTom One XL zelf flitspalen toevoegen
(waarbij vooraf een geluidje in te stellen is?)

alvast bedankt voor jullie antwoord.

Dell Inspiron 9100 | P4 3,2Ghz HT 800Mhz FSB | 15,4" WSXGA+ | 1024MB 400Mhz RAM | 128MB Ati Mob Radeon 9700 | 60GB 7200RPM | 8x DVD-RW dL | WiFi 1350 b/g | WinXP Pro NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Denk dat je dat zelf moet afwegen, welke functies vind je belangrijk...

Maar je vraagt wat ´wij´er van vinden, ik zou voor de Tomtom XL gaan.
Deze gebruik ik sinds íe uit is, ben er helemaal mee tevreden.

De Poi kan je in elk navigatieysteem zetten, dus ook in de XL :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 20:24
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 08:33:
[...]

Ik zit met een vergelijkbaar probleem, ik woon in Amerika, de Tom Tom One kost hier in Amerika slechts 250$ is 192 Euro, deze is uitgerust met alle amerikaanse kaarten, en die zal ik dus ook het meest gebruiken. Ik ga deze zomer op vakantie naar Nederland en Frankrijk en wil graag ook de kaarten van West Europa aanschaffen. In amerika worden geen losse kaarten voor West Europa verkocht op de amerikaanse Tom Tom website, maar via de Nederlandse website van Tom Tom wel en voor 80 eruo of zo.
Vraag, kan ik deze kaarten ook op de amerikaanse Tom Tom One installeren als ik er genoeg geheugen bijprik. Of is de amerikaanse Tom Tom One USA specifiek en zal die geen kaarten accepteren die in Europa worden verkocht. Of gaat het wel lukken en zijn Amerikanen dus net niet slim genoeg om dit aan te kunnen.
Waarschijnlijk kan dat gewoon, lijkt me sterk dat er hardwarematig iets is ingebouwd dat andere kaarten verhinderd. Op de TT One hier kan ik ook de USA kaarten bijplaatsen, dus andersom moet ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attack
  • Laatst online: 12-01 16:49
Tomtom one XL en SD-card

Ik heb een tomtom one XL gekocht. Werkt allemaal best en ook de TT-home software. Maar ik heb toch een paar vragen aan jullie experts!

Ik was in de verondestelling dat het simpel plaatsen van een geheugenkaartje gewoon een soort extra memory was. Maar niet dus! Als er een kaartje in zit weigert de TT simpel zijn duur betaalde dienst. Ik moet dus kennelijk toch iets van TT op het kaartje installeren. Ik weet dat een complete TT backup op het kaartje zetten werkt maar dat lijkt me wat overdone.

Wat moet ik minimaal op het kaartje zetten om de TT aan de praat te krijgen?

Als ik TT-home start terwijl het kaartje in de TT zit, zie ik alleen de inhoud van het kaartje en niet meer de inhoud van de data van de tomtom. Klopt dat?

graag een reactie.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
De ONE XL kun je inderdaad een losse SD kaart inzetten. Dat is primair bedoeld voor SD kaarten, zolas bijvoorbeeld de VS/Canada SD die TT verkoopt. Als je die SD gebruikt heb je het intern geheugen met de Europese kaart(en) niet meer nodig, dus die zijn niet tegelijk bruikbaar.

Een echte tweaker laat zich niet zo gauw door een klein bezwaar als dat tegenhouden; je kunt met HOME inderdaad de benodigde bestanden op je zelf gekochte SD krijgen. De map is gewoon te koop. Verder heb je de applicatie nodig, en een stem. Die kun je via copy-to-computer uit het intern geheugen halen. Nadat je die op je SD gezet heb moet je even een check for updates doen voor dingen als QuickGPSFix. QuickGPSFix is namelijk niet iets wat je via copy-to-computer wil bewaren; een verse update is altijd van de server te halen en actueler dan de kopie van je intern geheugen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Waarom niet via verkenner je gehele inhoud copieeren naar je mem. kaart?

Lijkt mij persoonlijk handiger dan via Home.

Tomtom home is een stukje software vol BUGS...

Zo weinig mogelijk gebruiken, edit, aleen voor updates wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman

waxman

Dell i9100

Binnen enkele weken komt de TomTom GO 520 en 720 uit...
met het nieuwe navcore 7-systeem.
Was aan het twijfelen om een TomTom One XL Europe te kopen
maar de 720 staat me toch meer aan... al zal ie wel een stukje duurder zijn.

Aan de batterijduur is EINDELIJK gewerkt ! Lithium-polymeer voor 5u gebruikstijd zonder voeding.
nog andere voordelen natuurlijk...

Zouden jullie de TomTom One XL Europe aanschaffen voor 399,00 € incl TMC ontvanger
of wachten op de TomTom GO 720 die waarschijnlijk 549,00 € zal kosten (excl TMC vrees ik)... ?

Dell Inspiron 9100 | P4 3,2Ghz HT 800Mhz FSB | 15,4" WSXGA+ | 1024MB 400Mhz RAM | 128MB Ati Mob Radeon 9700 | 60GB 7200RPM | 8x DVD-RW dL | WiFi 1350 b/g | WinXP Pro NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
software schijnt toch over te zetten te zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

mmm mijn TT one was net totaal in de war. De gps fix klopte gewoonweg niet meer. Hij zat er structureel zo'n 25 meter naast. Ook een harde reset mocht niet helpen. sd opnieuw geladen, nog een reset maar niets helpt. Heb nu een backup card en net wat rond gereden maar het is moeilijk te zeggen of hij nu wel klopt.

Wie kent dit probleem ? en hoe kom je er vanaf ?

oja ik had hem daarvoor dus gewoon uitgezet. wel de nieuwe quickfix update gehad. zou het daar iets mee te maken kunnen hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
waxman schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:06:
Binnen enkele weken komt de TomTom GO 520 en 720 uit...
met het nieuwe navcore 7-systeem.
Was aan het twijfelen om een TomTom One XL Europe te kopen
maar de 720 staat me toch meer aan... al zal ie wel een stukje duurder zijn.

Aan de batterijduur is EINDELIJK gewerkt ! Lithium-polymeer voor 5u gebruikstijd zonder voeding.
nog andere voordelen natuurlijk...

Zouden jullie de TomTom One XL Europe aanschaffen voor 399,00 € incl TMC ontvanger
of wachten op de TomTom GO 720 die waarschijnlijk 549,00 € zal kosten (excl TMC vrees ik)... ?
Wat is er zoveel mooier aan de 720? Die NavCore 7 komt ook naar de One (XL) volgens zeggen van Tomtom, echter wat later. De OneXL heb je "al" voor 350 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman

waxman

Dell i9100

de grote verschillen :

kloksnelheid
TomTom One XL : 266 Mhz
TomTom GO 720 : 400 Mhz

RAM
TomTom One XL : 32 MB
TomTom GO 720 : 64 MB

ROM
TomTom One XL : 1024 MB
TomTom GO 720 : 2048 MB

microfoon
TomTom One XL : nee
TomTom GO 720 : ja

lichtsensor (wat dat ook mag wezen)
TomTom One XL : nee
TomTom GO 720 : ja

BATTERIJ !
TomTom One XL : Lithium-ion (goed voor 2u gebruik zonder voeding)
TomTom GO 720 : Lithium-polymeer (goed voor 5u gebruik zonder voeding)

laadmethode (andere dan in auto) :
TomTom One XL : optionele lader 220Volt
TomTom GO 720 : via usb op docking (bijgeleverd)

draagtasje :
TomTom One XL : niet inbegrepen
TomTom GO 720 : inbegrepen

overige dingen die de TomTom One XL niet heeft, en Go 720 wel (al zijn dit details) :
spraakbesturing, handsfree bellen, FM-zender, mp3 afspelen, foto's bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:28:
[...]

Waarschijnlijk kan dat gewoon, lijkt me sterk dat er hardwarematig iets is ingebouwd dat andere kaarten verhinderd. Op de TT One hier kan ik ook de USA kaarten bijplaatsen, dus andersom moet ook lukken.
OK de gok gewaagd en het werkt, hier bij Circuit City voor 250 Dollar een nieuwe "Tom Tom One new edition US CAN" gekocht, of te wel een "TomTom OneV4" Voor 80 Euro de West Europe kaarten erbij, goedkoper kan het niet. Zelfs antwoord gekregen van Tom Tom helpdesk, er zit geen verschil in de TomTom die je in Nederland of in Amerika koopt, behalve dan de prijs natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
gister dan eindelijk een tom tom gehaald. De TomTom One XL (Europa)
Gelijk terug in de auto al meteen gebruikt :)

en heb die file info ook besteld via de website,

[ Voor 18% gewijzigd door Mars18 op 28-06-2007 07:14 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:39:
[...]
OK de gok gewaagd en het werkt, hier bij Circuit City voor 250 Dollar een nieuwe "Tom Tom One new edition US CAN" gekocht, of te wel een "TomTom OneV4" Voor 80 Euro de West Europe kaarten erbij, goedkoper kan het niet. Zelfs antwoord gekregen van Tom Tom helpdesk, er zit geen verschil in de TomTom die je in Nederland of in Amerika koopt, behalve dan de prijs natuurlijk.
In Europa heb je natuurlijk wel 2 jaar garantie :)

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:14
waxman schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:06:
........ Zouden jullie de TomTom One XL Europe aanschaffen voor 399,00 € incl TMC ontvanger
Bij salland staat de 720 inclusief TMC voor 526,00 €

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu twee weken mijn nieuwe Tom Tom One V4 new edition in gebruik, en hij doet het goed. Maar toch wel wat vreemde dingen tegengekomen. Elke keer als ik een traject opgeef blijft de TT mij vragen of ik op een bepaald tijdstip wil aankomen, na een keer of drie krijg ik de tip dat ik deze vraag kan uitzetten. Nou dat heb ik al meereder keren geprobeerd via mijn change preferences. Maar het maakt niet uit hoe "Hide Tips" en "Dont ask arrival time" er bij staat. De vraag komt elke keer.
Ik heb al een backup terug gehaald, hielp niets, moet ik nu een hardware reset proberen met het magische knopje. Dit is de versie die ik heb

Tom Tom One new editiion US CAN
Product Code = XXXX XXXX XXXX
TomTom Home 1.4
Build 000 Dec 12 2006 17:50:38
TomTom OneV4
Apparaat YYYYY YYYYY
App 6.560 7914/061211 OS:1713
GPS v1.21 Boot 5.05
Kaart USA Canada V665.1293

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:37:
Nu twee weken mijn nieuwe Tom Tom One V4 new edition in gebruik, en hij doet het goed. Maar toch wel wat vreemde dingen tegengekomen. Elke keer als ik een traject opgeef blijft de TT mij vragen of ik op een bepaald tijdstip wil aankomen, na een keer of drie krijg ik de tip dat ik deze vraag kan uitzetten. Nou dat heb ik al meereder keren geprobeerd via mijn change preferences. Maar het maakt niet uit hoe "Hide Tips" en "Dont ask arrival time" er bij staat. De vraag komt elke keer.
Ik heb al een backup terug gehaald, hielp niets, moet ik nu een hardware reset proberen met het magische knopje. Dit is de versie die ik heb
Misschien is je geheugenkaart write protected?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

lichtsensor (wat dat ook mag wezen)
Waarschijnlijk past de TomTom dan de helderheid van het scherm aan als het donker / licht wordt.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Bigfoot schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:40:
[...]
Misschien is je geheugenkaart write protected?
Trekken de meeste (alle?) GO's zich niets van aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber Spy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05-2022
Net de flitslocaties gekocht via TomTom Home (afbeelding 1.) en alles meteen geïnstalleerd op mijn One XL. (afbeelding 2.)

Nu staan er onder het kopje Nuttige Plaatsen heel veel verschillende flitslocaties maar als ik in het menu kijk van mijn One XL zie ik alleen de standaard NP's en geen flitslocaties. Wie weet waar dit aan kan liggen?

1.
Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/764/22kf0.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/913/11ts4.jpg

BF2 stats - [RP2M]Snipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
zoek op "enable safety cameras" bij TomTom support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb het topic een beetje doorgelezen en er zal vast iemand zijn die mijn vraag ook al heeft gesteld..

Ik heb een tt one gekocht in de uitverkoop voor 90 euro(!) Hier zit een sd kaart met de benelux erop. Ik heb nu een 2 gig sd kaart gekocht aangezien ik meer kaarten erop wil hebben..Nu heb ik de originele sd van tt gekopieerd naar mijn pc, mijn nieuwe 2 gig sd kaart in een kaart lezer gedaan, de kopie van de tt sd kaart vanaf de pc hierop gezet. Daarna de nieuwe kaart in de tt gedaan, tt opgestart...geeft ie een groot kruis door de sd aan in het beeldscherm..

Wat doe ik verkeerd?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik heb de tom tom nu 2 weken ofzo bijna. Werkt goed. Alleen valt hij toch wel erg vaak van me ruit af. terwijl ik het zuignapje gewoon goed nat maak.

Gister viel die er op de snelweg weer af.
wat doe ik fout ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Mars18 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:26:
Ik heb de tom tom nu 2 weken ofzo bijna. Werkt goed. Alleen valt hij toch wel erg vaak van me ruit af. terwijl ik het zuignapje gewoon goed nat maak.

Gister viel die er op de snelweg weer af.
wat doe ik fout ?
Ruit van binnen eerst goed schoonmaken (vetvrij).
Daarna de zuignap vast zetten met een beetje spuug.
Ik krijg hem er bijna niet af als ik een ritje gemaakt heb........ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Oke dan, zal vanavond eens proberen, heb hem vanavond nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Mars18 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:23:
Oke dan, zal vanavond eens proberen, heb hem vanavond nodig :)
Rook je in de auto? Dat kan ook weleens schelen.

Heb zelf vorige week een TomTom ONE XL aangeschaft. Ben nu al blij met dat grote scherm... :)

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Sinds een week of 2 heb ik nu mijn 2e TomTom XL en ik merk dat hij z'n volume instelling soms opeens kwijt is. Dan houdt hij ook geen rekening meer met de snelheid. Ook gebeurd het dat ik ergens op druk en hij dan het idee heeft dat ik 3 keer achter elkaar druk en zo opeens heel ergens anders in het menu zit.

Mensen die hiermee bekend zijn of wordt het tijd voor m'n 3e XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
JKVA schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:38:
[...]

Rook je in de auto? Dat kan ook weleens schelen.

Heb zelf vorige week een TomTom ONE XL aangeschaft. Ben nu al blij met dat grote scherm... :)
Nee nooit, word er ook nooit in gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:19:
Hoi,

ik heb het topic een beetje doorgelezen en er zal vast iemand zijn die mijn vraag ook al heeft gesteld..

Ik heb een tt one gekocht in de uitverkoop voor 90 euro(!) Hier zit een sd kaart met de benelux erop. Ik heb nu een 2 gig sd kaart gekocht aangezien ik meer kaarten erop wil hebben..Nu heb ik de originele sd van tt gekopieerd naar mijn pc, mijn nieuwe 2 gig sd kaart in een kaart lezer gedaan, de kopie van de tt sd kaart vanaf de pc hierop gezet. Daarna de nieuwe kaart in de tt gedaan, tt opgestart...geeft ie een groot kruis door de sd aan in het beeldscherm..

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ik heb precies hetzelfde gedaan en bij mij werkt het gewoon.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57

Ik had iets vergelijkbaars maar dan wat meer richting het minder legale kaartenwerk. Controleer de mappenstructuur van het originele en nieuwe kaartje eens: stonden de bestanden op het oude kaartje in een losse folder, of juist niet? En ziet dat er nu hetzelfde uit?

Kom je er niet uit, dan TomTom bellen. Je hebt 'm netjes gekocht, dus maak dan gebruik van de supportmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorig jaar een TT1 gekocht: ondertussen zijn er diverse kruispunten veranderd in rotondes, zijn halve dorpen ombereikbaar geworden i.v.m. aanpassingen van het eenrichtingsverkeer, en ga zo maar door. Kan ik m'n kaartje makkelijk updaten...? Of moet ik dan een complete nieuwe kaart (of zelfs TT1) kopen? Ik kan daar geen duidelijke info over vinden op de TT-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Hoe zit het met tom tom flitslocaties.

Lijkt me wel handig, flitspalen, en mobiele flitsers geeft die aan. Dus ook lasergun controles ?
Maar werkt het ook goed ?

Wie heeft het allemaal ?

30 euro voor 1 jaar

Die file info krijg ik nog toegestuurd, zo apperaat er voor

En opladen via usb gaat echt langzaam of gewoon niet ?
Ik doe de kabels er in, maar echt opladen gebeurd er dan niet , moet je dat nog aanzetten ergens

[ Voor 33% gewijzigd door Mars18 op 13-07-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Hoi,

//offtopic
waar in de uitverkoop?

//ontopic
Al geprobeerd een nieuwe versie van tomtom op je tomtom te zetten? Doe je met tomtom Home vanaf je pc. Wilt nog wel eens helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door anthonycd op 13-07-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Vanmiddag ff een RDS-TMC ontvanger binnengekregen met de post. Ik proberen, maar werkt het niet. Ik mijn raam open zetten en als een halve gare met mijn arm uit het raam slingeren, werkt het ineens wel.

Kan het aan mijn auto liggen dat die ontvanger geen ontvangst heeft?

Btw. Ik heb voorruitverwarming, misschien is dat het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot

Ik heb een tt one gekocht in de uitverkoop voor 90 euro(!)
Dat is wel errug goedkoop, waarrrrrrrrrrrrrrrrrr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:51:
Ik heb vorig jaar een TT1 gekocht: ondertussen zijn er diverse kruispunten veranderd in rotondes, zijn halve dorpen ombereikbaar geworden i.v.m. aanpassingen van het eenrichtingsverkeer, en ga zo maar door. Kan ik m'n kaartje makkelijk updaten...? Of moet ik dan een complete nieuwe kaart (of zelfs TT1) kopen? Ik kan daar geen duidelijke info over vinden op de TT-site.
Ja, je kunt een nieuwe kaart op je ONE zetten, maar die moet je wel kopen. Gratis updates komen pas met de GO 520/720 (MapShare).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Wat zijn op dit moment de nieuwste kaarten voor de TomTom One V2 W-Europe dan? Zijn er uberhaupt wel nieuwere kaarten te koop die nieuwer zijn dan de bijgeleverde?

Thanks!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

wat dacht je om ´s te kijken op de site van Tomtom...

We hoeven natuurlijk niet alles voor te kauwn toch?

>:) Mzl >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attack
  • Laatst online: 12-01 16:49
SmartDoDo schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:46:
Sinds een week of 2 heb ik nu mijn 2e TomTom XL en ik merk dat hij z'n volume instelling soms opeens kwijt is. Dan houdt hij ook geen rekening meer met de snelheid. Ook gebeurd het dat ik ergens op druk en hij dan het idee heeft dat ik 3 keer achter elkaar druk en zo opeens heel ergens anders in het menu zit.

Mensen die hiermee bekend zijn of wordt het tijd voor m'n 3e XL?
Heel herkenbaar. Tijdens het gebruik van een enkel ritje raakt mijn one XL het vinkje kwijt van de koppeling tussen snelheid en volume. Ook na uitzetten en weer aanzetten is het vinkje weg. Bijzonder irritant. Ik heb van de supportdesk verzoek gekregen om "TomTom Clear Flash" te draaien dat ik vanaf de site kon downloaden. De instructies van het gebruik hiervan zijn niet echt helder. Maar goed ik heb het progje gedownload en gedraaid. Ik moet nog even afwachten of het helpt. Mijn software versie is 6.593. Komt dat overeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Iemand trouwens al eens gehoord over Mobilnova?
Kwam het laatst tegen op internet maar nergens een review over hoe het werkt (en of het een beetje goed spul is)
Lijkt mij op zich wel intressant, heb je toch een klein multimedia-apparaatje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hoe zit het precies met het verschil tussen de One en de One v2? Word de eerste nog wel verkocht?

Mijn vader wil nl. een TomTom kopen. In de online Mediamarkt folder (Ede) staat de "TomTom One Europe" voor 277 euro. De Halfords heeft het echter over de One II Europe. Kan ik hieruit opmaken dat die laatste een nieuwere versie (v2) is, en de eerste niet? Bij Bol staat ook geen versienummer.

Ik ben nieuw hierin en heb goed gezocht, maar ik kom er niet uit... Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

JanDM schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:43:
Hoe zit het precies met het verschil tussen de One en de One v2? Word de eerste nog wel verkocht?

Mijn vader wil nl. een TomTom kopen. In de online Mediamarkt folder (Ede) staat de "TomTom One Europe" voor 277 euro. De Halfords heeft het echter over de One II Europe. Kan ik hieruit opmaken dat die laatste een nieuwere versie (v2) is, en de eerste niet? Bij Bol staat ook geen versienummer.

Ik ben nieuw hierin en heb goed gezocht, maar ik kom er niet uit... Iemand? :)
zoek even de plaatjes erbij en het is je duidelijk :) je kan ze namelijk makkelijk onderscheiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de originele ONE nog verkocht wordt. Die is al maanden uit productie. De online folder van MM laat ook geen twijfel; de foto is een New Edition. De tekst zegt ook nog eens SirfStar 3, terwijl de eerste ONE nog een SirfStar 2 chip had. Ook voor Bol geldt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bedankt! Dan gaan we morgen de TomTom One Europe bij de Mediamarkt aanschaffen.
Ik zie veel positieve reviews iig :)

[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 25-07-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
RDS-TMC ontvanger heb ik nu ook sinds een week.

Wil hem zaterdag gebruiken naar brussel. maar hoe werkt die nu precies. wordt niet veel wijzer van de handleiding. je moet altijd een radio aan hebben staan daarvoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Laatst online: 08-09 08:51
Ik heb nu enkele weken een TOMTOM ONE XL in bezit. Nu is echter het geval dat na het updaten (op de geheugenkaart) naar softwareversie 6.594, de tomtom blijft hangen bij het aanzetten van het apparaat. (het schermpje waar tomtom + het logo in beeld staat)
Enige oplossing is een reset middels het mini knopje onderaan het apparaat en het apparaat opnieuw aanzetten zonder de geheugenkaart waar de update opstaat. Het apparaat werkt vervolgens wel, maar is niet geupdate.

Een bekend probleem ? Wie helpt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

MSalters schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:31:
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de originele ONE nog verkocht wordt. Die is al maanden uit productie. De online folder van MM laat ook geen twijfel; de foto is een New Edition. De tekst zegt ook nog eens SirfStar 3, terwijl de eerste ONE nog een SirfStar 2 chip had. Ook voor Bol geldt hetzelfde.
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar de originele ONE had al de Sirf III chip.

Bron

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

JKVA schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 19:25:
Vanmiddag ff een RDS-TMC ontvanger binnengekregen met de post. Ik proberen, maar werkt het niet. Ik mijn raam open zetten en als een halve gare met mijn arm uit het raam slingeren, werkt het ineens wel.

Kan het aan mijn auto liggen dat die ontvanger geen ontvangst heeft?

Btw. Ik heb voorruitverwarming, misschien is dat het probleem?
Niemand ervaring mee? Ik heb sterk het vermoeden dat het aan de voorruitverwarming ligt, want als je van heel dichtbij kijkt, lopen er allemaal draadjes door de ruit. Volgens mij verstoren die het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKVA schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 08:44:
[...]

Ik heb sterk het vermoeden dat het aan de voorruitverwarming ligt,
ik zou zeggen, probeer het eens als je uit de auto bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 08:18
StuiTeR schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:10:
mmm mijn TT one was net totaal in de war. De gps fix klopte gewoonweg niet meer. Hij zat er structureel zo'n 25 meter naast. Ook een harde reset mocht niet helpen. sd opnieuw geladen, nog een reset maar niets helpt. Heb nu een backup card en net wat rond gereden maar het is moeilijk te zeggen of hij nu wel klopt.

Wie kent dit probleem ? en hoe kom je er vanaf ?

oja ik had hem daarvoor dus gewoon uitgezet. wel de nieuwe quickfix update gehad. zou het daar iets mee te maken kunnen hebben ?
Late reactie, maar ik heb hetzelfde probleem gehad. Na een val van +/- 1 meter hoog op laminaat zat de fix ongeveer 200 meter te ver naar het oosten en 100 naar het noorden.
Waanzinnig irritant omdat de TT denkt dat je door een weiland loopt te ploegen als je gewoon op de A27 naar het zuiden rijdt. In het centrum van een stad was er al helemaal niet mee te rijden...

Resetten hielp niet, andere kaarten ook niet.

"Opgelost" door de TT weer een paar tikken te geven om een houten tafelblad. Daarna deed hij het weer perfect! Als het probleem zich weer voordoet ga ik gewoon terug naar Halfords, zit nog garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:55:
[...]

ik zou zeggen, probeer het eens als je uit de auto bent :P
Ja, dat werkt dus, maar ik heb geen zin om op de snelweg de hele tijd met mijn arm uit het raam te hangen om die ontvanger goed te laten werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
JKVA schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:50:
[...]

Ja, dat werkt dus, maar ik heb geen zin om op de snelweg de hele tijd met mijn arm uit het raam te hangen om die ontvanger goed te laten werken. :)
ik ga zometeen naar brussel, en dan probeer ik de file zooi gelijk uit. wel vaag dat je die draadjes helemaal moet ophangen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoldtwt
  • Laatst online: 11-09 21:02
Ik heb een TomTom ONE XL overgenomen van een familielid uit Duitsland, echter zitten er alleen Duitse kaarten op. Kan ik van deze TomTom ook Europese kaarten zetten, en moeten die dan op de SD kaart, of kunnen die in het interne geheugen ?

Ik heb de Europese kaarten nog wel liggen van mijn PDA navigatie, maar kan ik die zo voor de "echte" TomTom gebruiken ?

NL - IT - RF - Marstek Venus E - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Arnoldtwt schreef op maandag 30 juli 2007 @ 07:57:
Ik heb een TomTom ONE XL overgenomen van een familielid uit Duitsland, echter zitten er alleen Duitse kaarten op. Kan ik van deze TomTom ook Europese kaarten zetten, en moeten die dan op de SD kaart, of kunnen die in het interne geheugen ?

Ik heb de Europese kaarten nog wel liggen van mijn PDA navigatie, maar kan ik die zo voor de "echte" TomTom gebruiken ?
De kaarten van Duitsland staan ook op de sd-kaart, daar kun je de europese kaarten bijplaatsen.

Het enige punt is dat de kaarten qua licentie gebonden zijn aan het apparaat, dus je kunt het niet "zomaar" overzetten. Je zult dan een nieuwe licentiecode moeten kopen bij TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Even een klein reviewtje van de 720T:

Over de FM zender het volgende:

1).Geluidskwaliteit perfect.

2).Volume is op 100 % even hard als radio 1 (ik heb meestal de navigatie hulp stem uit).

3).In mijn auto hoor ik 'm zonder muziek licht ruizen, ik dacht dus dat de zender te weinig vermogen had, echter met de tomtom op zolder ontvang ik op de parkeerplek + - 30 meter voor mijn huis de tomtom nog! Een kwestie van frequenties uit proberen dus.

Carkit:

Tot nu toe helemaal goed echter nog geen snelweg gereden met 120+

Software algemeen:

Ik heb wel problemen met "mijn go 720" in de tomtom home software, ik heb het 1 x werkend gehad en daarna niet meer (ook niet meer op een andere pc ongeveer al 100 x geprobeerd :) ). Edit: na de sd kaart er uit te hebben gehaald en weer een paar keer te hebben geprobeerd werkte het weer....

Met vista loopt de home software niet echt lekker (veel vastlopers) met xp veel beter.Alle andere functionaliteit behalve "mijn go 720" gaat prima op xp zowel installeren kopieren etc.als browsen via de verkenner.Zowel de sd kaart als het interne geheugen wordt gezien als removable disk.

Een ander probleempje is dat ik soms een geknetter hoor uit de interne speaker ,het scherm knippert gelijktijdig met dit geluid

Conclusie:

Nog wel wat kinderziektes, maar over het algemeen een geweldig apparaat vooral door de extra functionaliteit van de carkit en FM zender met Mp3 mogelijkheid,de navigatie,flitspalen,tmc en waarschuwing voor te hard rijden werken allemaal perfect.

[ Voor 14% gewijzigd door Jur op 30-07-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 23:50
Ik heb een TOMTOM ONE V2 Benelux, maar als ik deze een tijdje niet gebruik en daarna wil aanzetten wordt het apparaat niet ingeschakeld.
Dan doe ik een harde reset en dan werkt hij wel weer, nog meer mensen hier last van?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Hari-Bo schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:24:
Ik heb een TOMTOM ONE V2 Benelux, maar als ik deze een tijdje niet gebruik en daarna wil aanzetten wordt het apparaat niet ingeschakeld.
Dan doe ik een harde reset en dan werkt hij wel weer, nog meer mensen hier last van?
Ook als er externe spanning op staat?

Mijn vrouw had dit ook met haar TT One, bleek een bekende fout, model is omgeruild door de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 23:50
Bigfoot schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:26:
[...]

Ook als er externe spanning op staat?

Mijn vrouw had dit ook met haar TT One, bleek een bekende fout, model is omgeruild door de winkel.
Ook met externe voeding ja.
Ik heb de TomTom One via een aanbieding met een abbo voor me gsm gekregen, moet ik dan contact opnemen met hen of TomTom zelf?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Hari-Bo schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:33:
[...]

Ook met externe voeding ja.
Ik heb de TomTom One via een aanbieding met een abbo voor me gsm gekregen, moet ik dan contact opnemen met hen of TomTom zelf?
normaal bij de winkel waar je je gsm gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Is het mogelijk om in een TomTom One XL een willekeurige sd-kaart in te pluggen voor extra geheugen of kan alleen een bij tomtom aangeschafte geheugenkaart (met inhoud) worden gebruikt ?

[ Voor 32% gewijzigd door daanNL op 31-07-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Elke SD kaart is goed, maar in tegenstelling tot de 720 is het niet zomaar 'extra' geheugen. De XL gebruikt een SD in plaats van het intern geheugen. Je kunt dus wel makkelijk een VS kaart op SD zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jur schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:58:
Even een klein reviewtje van de 720T:

< knip >

Conclusie:
Nog wel wat kinderziektes, maar over het algemeen een geweldig apparaat vooral door de extra functionaliteit van de carkit en FM zender met Mp3 mogelijkheid,de navigatie,flitspalen,tmc en waarschuwing voor te hard rijden werken allemaal perfect.
Hier de conclusie van jouwnav...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
MSalters schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:30:
Elke SD kaart is goed, maar in tegenstelling tot de 720 is het niet zomaar 'extra' geheugen. De XL gebruikt een SD in plaats van het intern geheugen. Je kunt dus wel makkelijk een VS kaart op SD zetten.
Oke, dat verklaard een hoop. Maar ik begrijp dus dat als ik gebruik wil maken van de softwareupdates/nieuwe kaarten/flitspaallokatie's e.d. ik dus geheel tomtom+ kaarten op een extra SD-kaart moet installeren ?

Als ik via de tomtom software namelijk de software o.i.d. wil updaten krijg ik de melding dat het intern geheugen te klein is. (staat idd ook nagenoeg vol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Je kan inderdaad de gehele inhoud overhevelen naar een (grotere) SD kaart en die in je TT stoppen.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Hier de conclusie van jouwnav...
Ik denk toch echt dat men een stukkend exemplaar had :) of ze snappen niet dat het volume van de zender gewoon via het volume schuifje van de tomtom werkt, dus wannneer je het volume zacht zet op de tomtom wordt het uitgestuurde signaal op de FM zender ook zachter....

Of ze hebben de functie pas volume aan op snelheid gewoon aanstaan 8)7

Bij mij werkt die FM zender echt prima, ik heb altijd de stem uitstaan dus dan is het volume op 90% geen probleem, wanneer je echter wel met stem rijd, en je heb er voor gekozen om de muziek via de FM zender te doen en de spraak via de interne speaker dan is 90 % volume wel hard voor de interne speaker.

Het zou ideaal zijn wanneer ze deze volume regeling onafhankelijk zouden maken, dus 1 voor de zender en 1 voor de interne speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Ik heb een Tomtom One v2 benelux. Stel dat je de kaart van Frankrijk of Duitsland koopt en installeert. Kun je dan een route plannen van (bijvoorbeeld) Amsterdam naar Berlijn. Of moet je een route plannen naar de grens, met je auto de grens overgaan, van kaart wisselen, en dan vanaf de huidige locatie de route plannen naar Berlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:51
Als je bij tomtom kijkt, staat er meestal "die aansluit bij het hoofdwegennetwerk van West-Europa." bij. Dit betekend dat van alle west-europese landen de snelwegen en dan hoofd/randwegen wel erbij staan. Een kleine straat zal je niet vinden, maar als je op de iets grotere wegen rijd, stuurt hij je feilloos naar je bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Vincent7 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:11:
Je kan inderdaad de gehele inhoud overhevelen naar een (grotere) SD kaart en die in je TT stoppen.
Oke dan ga ik dat proberen.
Maar is het niet vreemd dat dit moet om het apparaat te updaten ? Bij elke update (zonder sdkaart) krijg ik de mededeling dat er te weinig ruimte vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
OCTheEagle schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:10:
Ik heb een Tomtom One v2 benelux. Stel dat je de kaart van Frankrijk of Duitsland koopt en installeert. Kun je dan een route plannen van (bijvoorbeeld) Amsterdam naar Berlijn. Of moet je een route plannen naar de grens, met je auto de grens overgaan, van kaart wisselen, en dan vanaf de huidige locatie de route plannen naar Berlijn?
Het is makkelijker om gewoon een kaart van West Europa te installeren!
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste