![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Welkom in het TomTom NAVIGATOR 6 topic! TomTom Navigator 6 is de nieuwste telg uit de TomTom Mobile divisies. Echter is de naam MOBILE vervallen en hebben ze er deze keer Navigator van gemaakt. Dit omvat zowel PDA`s als Telefoons. Navigator 6 software is gebasseerd op de TomTom GO X10 series. Het ziet er dan ook het zelfde uit en het maakt beide gebruik van de zelfde kaarten en TomTom Home. Het nieuwe stukje software is een stuk krachtiger en sneller en is makkelijk te gebruiken! | |||||||||||||||||||||||||||||
Inleiding TomTom Navigator 6 Mini-FAQ Toestellen GPS Muizen Points Of Interest Screenshots Reviews Links Disclaimer First Post | |||||||||||||||||||||||||||||
TomTom Navigator 6 is navigatie software voor je Pocket PC of Smartphone. Het staat er om bekend dat het makkelijk gebruikbaar is en betrouwbaar. Met de introductie van TomTom NAVIGATOR 6 is de aparte productlijn TomTom MOBILE voor smartphones verdwenen. De navigatiesoftware voor alle ondersteunde apparaten (Windows Mobile Pocket PC en Smartphone, PalmOS en Symbian) heet nu kortweg TomTom NAVIGATOR 6. Om mogelijke verwarring nog verder in te perken koop je de software als multiplatform-oplossing op een geheugenkaartje. Dat betekent waarschijnlijk dat TomTom de software net als bij Route 66 op een miniSD-kaartje met SD-adapter wordt geleverd, zodat het voor alle gangbare pda's en smartphones geschikt is. Je kan de software is een paar smaken kopen:
De prijzen van Europa en de VS en Canada zijn gebasseerd op de prijzen van de oudere versie kaarten van TomTom
Dit is de dekking van de kaarten van de verschillende gebieden. Bekijk ook de Mini-Faq waarin de meest recente versies van de maps staan! ![]() ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nee, er is geen upgrade mogelijkheid. Je moet dan Navigator 6 opnieuw kopen. Ja, dit is wel mogelijk. Eerst was de boodschap dat je nieuwe kaarten nodig zou hebben. Ze hebben namelijk het kaart type veranderd zodat hij niet meer compatible zou zijn. Echter zijn er al meerdere users bij wie de kaarten van TomTom 5 het wel doen. Je hebt minstens een memory kaart nodig van 1gb. En wil je hier ook nog de plus mappen en nog ruimte over hebben voor andere dingen, dan raad ik toch echt een 2gb kaartje aan. Ja, dit zou moeten werken. Hangt echter wel van de pda af! Ja, deze optie is inderdaad toegevoegd in Navigator 6. Nee, dit kan jammer genoeg (nog) niet. Ja, dit kan sinds kort. Kijk hier voor de instructies: digital8 in "Het TomTom Navigator 6 Topic"
Klik op het plaatje om het te vergroten: Deze FAQ zal nog uitgebreidt worden in de loop der tijd | |||||||||||||||||||||||||||||
Deze lijst is nog lang niet compleet en als jij denkt dat er iets mist, vertel het me dan! Maar ik verwerk alleen types erin waarvan meer dan een model over de toonbank is gegaan
| |||||||||||||||||||||||||||||
Er zijn erg veel GPS ontvangers in de markt verkrijgbaar. Het is een onbegonnen zaak om ze hier allemaal neer te zetten, dus dat gaan we ook niet doen. Ik beperk me alleen tot de Bleutooth muizen en daar maak ik ook nog eens een slectie uit, omdat dat er ook erg veel zijn Het verschilt natuurlijk per Telefoon of PDA welk muis het met welk apparaat doet. Inprinciepe is Bleutooth universeel, en zou elke muis met elk apparaat het moeten doen. Echter blijkt dat in de praktijk niet altijd waar te zijn (meestal wel!). Ik zal eerst de normale GPS onvangers melden, en daarna enkele met TMC onvanger. TMC is een handige optie om file informatie op te halen zodat TomTom dit kan ontwijken en je dus sneller je bestemming bereikt. Deze informatie wordt opgehaald via het FM kanaal. Meer info over TMC vind je hier. Echter ondersteunt TomTom Navigator 6 nog geen TMC. De verwachting is dat dit met een update verholpen zal worden Voor meer info over GPS ontvangers, kan je in het volgende topic kijken: [ervaringen] Bluetooth GPS Receivers
[url=hhttp://www.pdashop.nl/product/25192/navigon-bluetooth-gps%2Btmc-receiver.html]Navigon Bluetooth GPS+TMC receiverr: € 79,-[/]
Het ook nog mogelijk om TomTom Navigator te upgraden met actuele of interessante POI's (Nuttige plaatsen), net zoals dat ook kon met sommige andere TomTom versies. Op www.flitspaal.nu kan je na registratie bestanden downloaden die de lokaties bevatten van vaste flitspalen voor zowel snelheid als roodlicht controle. PoiEdit van Dnote kan zelfs automatisch syncen met flitspaal.nu en de files op de juiste plaats zetten op je geheugenkaart. Deze tutorial kan je gebruiken voor het syncen van de flitspalen met PoiEdit. Op de volgende site kun je verschillende POI bestanden downloaden: http://poiplace.oabsoftware.nl/index.php Daar kan je filtspalen, snelheidscontroles, tankstations , Mc Donalds, Gamma, etc,... vinden. De site wordt dagelijks geupdate. Je kunt ook ov2 bestanden vinden van heel Europa. de bestanden zijn in principe bedoeld voor PDA, maar werkt zonder problemen met smartphone, alleen moet je dan de bestanden handmatig downloaden en bij PDA is het mogelijk rechtstreeks met de site te synchronizeren. Dit is inmiddels ook vanaf flitspaal.nl te downloaden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dit stuk is in zijn geheel vanuit deze TS gehaald en zal nog worden ge-update: Het grote TomTom Mobile topic deel 2 | |||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() Al deze screens zijn afkomstig van: Pocketinfo.nl | |||||||||||||||||||||||||||||
Zodra een tweaker zin heeft om een review te maken van dit product, laat het mij dan even weten, en als hij dan af is vewerk ik hem in de TS Review van Pocketinfo.nl Review door palmclub.nl | |||||||||||||||||||||||||||||
General Info TomTom Officiele homepage van TomTom Navigator 6Pricewatch pricewatch: TomTom Navigator 6 Software (Maps of Benelux) pricewatch: TomTom Navigator 6 Software (Map Western Europe)Accesoires Officiele TomTom accesoires PDAshop.nl heeft ook erg veel nuttige dingenOverige Links Het bluetooth ervaringen en problemen topic Het Grote TomTom Mobile Topic Deel 3 | |||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 208% gewijzigd door DaannO op 17-04-2007 16:01 . Reden: Aanpassingen TS ]