Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Verwijderd
Kheb het nu draaien op mijn E70 met deze GPS.
Gister een poging gedaan om TT5 kaarten te installeren.... en het werkt..... de TT5 kaart van Duitsland werkt prima met TT6 v6.010 (kheb tt6 benelux).
Ik pas dit wel even aan in de TS. Je bent namelijk al de 2e die dit bevestigdVerwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 07:34:
Ik heb de HOLUX GPSlim236 (via nav4all besteld) en werkt uitstekend met TT6.
Kheb het nu draaien op mijn E70 met deze GPS.
Gister een poging gedaan om TT5 kaarten te installeren.... en het werkt..... de TT5 kaart van Duitsland werkt prima met TT6 v6.010 (kheb tt6 benelux).
Echter, eens in de zoveel tijd wist ie mijn thuis locatie, favorieten en recente items. Iemand enig iedee waar dat door komt?
Ik heb geprobeerd op het plusje te drukken en dan zoomt hij idd in maar daarna zoemt hij vanzelf weer uitJe kan ook je schermpje inzoomen
Ik heb op mijn i-Mate PDA-N (Zelfde als de Qtek G100) gewoon één knop ingesteld om te draaien. Dit gaat perfect. Makkelijker als naar het menu gaan en dan draaien zoals bij TT5 en zeker veel sneller.DaannO schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:37
Kan je in TomTom 6 instellen dat hij in landscape-mode gaat?
Nee, dit kan jammer genoeg (nog) niet.
Verder kan deze PDA toegevoegd worden aan het lijstje aangezien hij prima werkt
Verwijderd
Klopt wel, ik merk vooral als het bewolkt is of ik door bosachtig gebied rijdt, hij heel lang nodig heeft voor een fix..KeN. schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:01:
Mijn TT GPS muis (sirf III chip versie) heeft vaker slecht bereik dan goed.
Over het algemeen vindt 'ie na minimaal 10 minuten soms 1 tot 3 satellieten.
Dit is zowel binnen als buiten en ik heb het ook op twee andere plekken geprobeerd.
Als ik dan aan het rijden ben gaat 'ie soms wel naar 4 streepjes en heel soms zelfs naar 5.
Als ik verschillende reviews lees op gpsshop.nl zie ik alléén maar superverhalen met geweldige ontvangst etc. etc. zelfs binnenshuis. Heb ik nu te maken met een matige muis en kan ik 'm beter ruilen, of zijn die reviews allemaal veel te rooskleurig en hebben jullie wellicht andere ervaringen ?
hij is nu te koop omdat ik mijn P550 heb ingeruild voor een Asus A636
En 20 minuten nadat ik het voorgaande post is hij verkocht, sorry
[ Voor 9% gewijzigd door Sherlock op 10-10-2006 14:01 ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
TT sirf III muis? Moet ie kosten?Sherlock schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:32:
Mwah, ik vond juist dat die muis het erg goed doet. Ik heb een Renault met warmtewerende voorruit en daar had hij bijzonder weinig problemen mee. Ontvanger lag (na het verkrijgen van een fix) gewoon in het dashboardkastje en de ontvangst was keurig.
hij is nu te koop omdat ik mijn P550 heb ingeruild voor een Asus A636
*empty*
Verwijderd
Er betsaat een proggie om je recente betsemming te wissen.Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:23:
hoe kun je de recente bestemmingen wissen ???
Deze heet Tomtom favourite editor.
Na het invoeren van het SD kaartje duurde het even voordat hij geinstalleerd was en de installatie zelf was erg traag, maar uiteindelijk werkt alles naar behoren.
ben benieuwd of mijn losse TMC ontvanger later nog gaat weken, dan zou TomTom andere software helemaal kunnen vervangen.
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Maar als je een fix hebt heeft 'ie wel goed bereik ? De mijne namelijk niet dus.Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:58:
[...]
Klopt wel, ik merk vooral als het bewolkt is of ik door bosachtig gebied rijdt, hij heel lang nodig heeft voor een fix.
Ik ga sowieso wel even vragen wat zij ervan denken in de winkel.
Oh en voor de startpost: De TomTom GPS muis staat er voor € 99, terwijl hij voor € 89 te koop is bij de Phone House. Lijkt me wel handige info.
- Nokia N73 V 2.0628.0.0.1 (10-07-2006) RM-133 Nokia N73(02)
- Transcend Mini SD card 2 GB 80X
- ADAPT 300 GPS ontvanger (tijdelijk om te testen, wil de Tom Tom gaan kopen)
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
.KeN. schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:20:
Oh en voor de startpost: De TomTom GPS muis staat er voor € 99, terwijl hij voor € 88 te koop is bij de MediaMarkt (Middelburg). Lijkt me wel handige info.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
Ik heb dezelfde gps muis krijg maandag (eindelijk) mijn N73Jumpman schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:23:
Ik heb Tom Tom 6 werkend met de volgende apparaten:Nu is mijn vraag, heeft iemand dezelfde configuratie werkend met de TomTom GPS ontvanger die in de startpost staat genoemd?
- Nokia N73 V 2.0628.0.0.1 (10-07-2006) RM-133 Nokia N73(02)
- Transcend Mini SD card 2 GB 80X
- ADAPT 300 GPS ontvanger (tijdelijk om te testen, wil de Tom Tom gaan kopen)
Kun je uitleggen hoe je tottom6 geistaleerd hebt op de mini Sd kaart en op de N73
bij voorbaat dank
Verwijderd
Mvg Satkijker
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 01:39 ]
Kan iemand me 1 van de twee aanbevelen, ik kan geen verschillen ontdekken, maar ben dan ook nog niet zo thuis in GPS navigatie.
heb afgezien van de holux geen ervaring met gps ontvangers, maar de holux bevalt goed! ding is tot op 5-10 meter nauwkeurig.jopie schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:48:
Ik wil TomTom 6 gaan gebruiken op een Treo 650. Nu heb ik hiervoor eerst een GPS ontvanger nodig. Bij Nav4all kan ik de Holux 236 kopen voor 70 euro, en bij GPSshop de Oasis media voor hetzelfde geld. De Holux kost daar echter 30 euro meer.
Kan iemand me 1 van de twee aanbevelen, ik kan geen verschillen ontdekken, maar ben dan ook nog niet zo thuis in GPS navigatie.
Buiten met goed weer vind ie trouwens zo 9 sattelieten, binnen nog stuk of 4-5 en in de trein ook (als ik op een goeie plek zit)
Kan de holux dus wel aanbevelen
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Programma met kaarten (in mijn geval benelux + major roads) op mini-sd zetten (heb ik via de cardreader op mijn laptop gedaan), activeren/registreren en draaien maar.Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 01:37:
Wie wil mij uitleggen hoe je Tom Tom werkend krijgt op de Nokia E70?
Mvg Satkijker
Echt zó eenvoudig. geen enkel probleem gehad.......... Draait als een zonnetje...........
'TomTom traffic'?? Ik gebruik het nu namelijk al best regelmatig en het werkt fantastisch! Betaal er alleen geen rooie cent voor.
"Luie mensen worden ook moe!"
Verwijderd
Voldoen alle mensen die hier TT6 hebben draaien op N80 hieraan of zijn er ook die TT6 aan de praat hebben gekregen met 'oudere' firmware?Noreaga_no1 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 00:37:
<snip>
Voor de N80 is de firmware 4.0623 nodig om het juist te "runnen".
Voor de N72 moet het de nieuwe firmware zijn (symbian 9.13 3rd en niet symbian 2nd 2.28)
<snip>
Ik draai 3.0617.0.6 en krijg bij de install vanuit 'toepassingsbeheer' niet eens een foutmelding, bij het selecteren van 'installeren' kom ik direct terug in het toepassingsscherm.
Anderen ook dit probleem?
Oplossing alleen upgraden of kan het ook met deze firmware?
ik heb TT6 ook op mijn N80 draaiende gehad op de oudere firmware.Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:37:
[...]
Voldoen alle mensen die hier TT6 hebben draaien op N80 hieraan of zijn er ook die TT6 aan de praat hebben gekregen met 'oudere' firmware?
Ik draai 3.0617.0.6 en krijg bij de install vanuit 'toepassingsbeheer' niet eens een foutmelding, bij het selecteren van 'installeren' kom ik direct terug in het toepassingsscherm.
ik geloof dat het de 3.0617.0.6 was, maar dat weet ik niet zeker.
ondertussen heb ik wel mijn foon geflashed, dus ik kan niet meer voor je kijken hoe of wat..
[ Voor 7% gewijzigd door Zoetemelk op 12-10-2006 12:05 ]
Bij TomTom 5 kan je in de reisplanner 48 punten zetten. Vaak is dat voor een motorroute nog wel te doen, maar bij langere ritten is het vervelend. Nu vraag ik mij af of dat in TT6 verbeterd is? Dus kan je in TT6 48 of eigenlijk zelfs meer punten in de reisplanner zetten?
Ik kon dit niet op Tomtom.com of via Google terug vinden namelijk.
Volgens de helpdesk van TT moet je nog steeds 48 punten erin kunnen zetten, maar wat ik gezien heb is slechts 16 punten. Dit heb ik gezien met een route van mijn TT5 op een Palm PDA met TT6.
Doe ik hierbij iets fout of weten ze bij de helpdesk van TT niet hoe hun eigen product in elkaar steekt?
[ Voor 5% gewijzigd door TommyCP op 12-10-2006 17:16 ]
>>>insert witty remark here<<<
Bedankt voor het testen! Ik vraag me dan toch af waar het aan kan liggen... gebruik jij een Palm of waar op heb je het geprobeerd? En welke versie is het precies?TommyCP schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:14:
Ik heb het even geprobeerd en kreeg na 48 punten de melding dat er geen locaties meer konden worden toegevoegd. 48 is dus het maximum.
Ik heb em werkend op een ipaq 1940, met een 2 gb sdcard.Paradise schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:49:
Klopt het dat TomTom 6 niet gaat werken op een HP iPAQ 2200? Ik zie 'm niet in het lijstje staan van werkende apparaten, al lijkt het mij vreemd dat ie wel op een 1950 en 2210 zou werken, maar niet op een 2200. Iemand die hier meer over weet?
Dit lijken me al een paar uitersten, hele oude ipaq met een heel grote sd card.
Ik gebruik TomTom op een MDA Vario waar Windows Mobile 5 AKU 2.0 op draait. En ik heb de retailversie van TomTom, versienummer 6.010 (volgens de TS build 7720).Zeezicht schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:26:
[...]
Bedankt voor het testen! Ik vraag me dan toch af waar het aan kan liggen... gebruik jij een Palm of waar op heb je het geprobeerd? En welke versie is het precies?
Verwijderd
Bedankt voor info, ik weet nu dus gewoon dat het wel mogelijk is, alleen ik gewoon iets niet goed gedaan heb.goro schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:05:
[...]
ik heb TT6 ook op mijn N80 draaiende gehad op de oudere firmware.
ik geloof dat het de 3.0617.0.6 was, maar dat weet ik niet zeker.
ondertussen heb ik wel mijn foon geflashed, dus ik kan niet meer voor je kijken hoe of wat..
Verder proberen dus
Mmm vreemd ik heb een build gezien van 7630. Dit zal dus niet de uiteindelijke zijn?! Of zal er verschil in de Palm en andere builds zitten? Kan iemand dat verifiëren?TommyCP schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:45:
[...]
Ik gebruik TomTom op een MDA Vario waar Windows Mobile 5 AKU 2.0 op draait. En ik heb de retailversie van TomTom, versienummer 6.010 (volgens de TS build 7720).
Volgens de TS is build 7640 (ik neem aan dat je die bedoeld) een beta build en dus niet de final. Wellicht dat het verschil hem hierin zit.Zeezicht schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 00:38:
[...]
Mmm vreemd ik heb een build gezien van 7630. Dit zal dus niet de uiteindelijke zijn?! Of zal er verschil in de Palm en andere builds zitten? Kan iemand dat verifiëren?
Maar het kan natuurlijk ook best zijn dat de Palm en de PocketPC versies van TomTom 6 verschillende versie- en buildnummeringen kennen. Misschien dat een Google search je hier meer duidelijkheid in kan verschaffen?
Verwijderd
Volgens mij kun je dit een maand proberen en kun je daarna een abonnement nemen.Pindkaas schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:49:
Heeft hier iemand een idee hoelang je gratis gebruik kan maken van
'TomTom traffic'?? Ik gebruik het nu namelijk al best regelmatig en het werkt fantastisch! Betaal er alleen geen rooie cent voor.
Heeft iemand al ervaring met het filtspalen abonnement? Volgens de website krijg je namelijk ook mobiele camera's door. Het is best prijzig dus ik zou graag weten of dit laatste een beetje werkt
en betrouwbaar is ??
Ik bedoel echt 7630, dus dat is nog wat vager. Maar misschien zit m dat in de Palm / PPC versies. Iemand toevallig met een Palm TX of Treo (of andere...) met TT6 erop? Kan je dan je versie + build nummer hier posten?TommyCP schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:53:
[...]
Volgens de TS is build 7640 (ik neem aan dat je die bedoeld) een beta build en dus niet de final. Wellicht dat het verschil hem hierin zit.
Maar het kan natuurlijk ook best zijn dat de Palm en de PocketPC versies van TomTom 6 verschillende versie- en buildnummeringen kennen. Misschien dat een Google search je hier meer duidelijkheid in kan verschaffen?
Ik wil namelijk wel zeker weten als ik versie 6 ga aanschaffen op de Palm dat ik voorbij die 16 punten ga komen.
Verwijderd
Ik heb alles goed draaiende op een HP iPAQ 4150 met een 4gb SD kaart. Gebruik de retail versie 6.010Gem1e schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:28:
[...]
Ik heb em werkend op een ipaq 1940, met een 2 gb sdcard.
Dit lijken me al een paar uitersten, hele oude ipaq met een heel grote sd card.
Antwoord is positief, Tomtom bevalt en ik ga Tomtom dus nu kopen, ik begrijp dat updates van Tomtom 6 af en toe uit komen en dat deze gratis zijn.
Maar hoe zit dit met de kaarten? ik merk nu al dat er best veel veranderd op het netwerk, worden kaarten regelmatig geupdated en worden deze gratis aangeboden? Of is het een keer per (paar) jaar nieuwe kaarten kopen?
Op de site vind ik geen losse kaarten die te koop aangeboden worden.
Verwijderd
Mijn TomTom-account is al ongeveer een jaar oud. Registreert TomTom soms wanneer je begint met het afnemen van verkeersinfo en begint dan de teller pas te lopen?Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:13:
Volgens mij kun je dit een maand proberen en kun je daarna een abonnement nemen.
Flitspaal.nl is een prima alternatief en volgens mij net zo betrouwbaar. TomTom 6 schijnt inmiddels ook ondersteund te worden.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:13:
Heeft iemand al ervaring met het filtspalen abonnement? Volgens de website krijg je namelijk ook mobiele camera's door. Het is best prijzig dus ik zou graag weten of dit laatste een beetje werkt
en betrouwbaar is ??
Verwijderd
nu is mijn probleem ik kan het niet op men tel kopieeren in de root van men sd kaartje,naja alleen deze 2 mappen niet sys en private
deze 2 mappen zijn geblockt door men tel hoe zet ik dit uit de mappen kan ik ook niet aanmakn op de tel zelf om beveiligingsredenen (46) fout??
hoe los ik dit op ben vrij goed in zoekn op internet maar kon nixs vinden zucht......
Verwijderd
Gelukt, ik navigeer als een zonnetje met mijn e70.Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:36:
[...]
Programma met kaarten (in mijn geval benelux + major roads) op mini-sd zetten (heb ik via de cardreader op mijn laptop gedaan), activeren/registreren en draaien maar.
Echt zó eenvoudig. geen enkel probleem gehad.......... Draait als een zonnetje...........
En de volgende vraag rijst nu.
Is het mogelijk dat ik tijdens het navigeren kan bellen?
Ik zie geen mogelijkheid om een nummer te drukken of uit het geheugen aan te roepen.
Zie ik een instelling over het hoofd?
Gewoon een tijdje de 'menu'knop indrukken en naar Standby gaan? Van daaruit kun je alles doen wat je wilt, terwijl TT gewoon op de achtergrond doordraait. Nogmaals via deze methode weer TT kiezen om verder te navigeren. Hoewel TT waarschijnlijk gewoon weer naar voren komt als je aan het bellen bent.Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:41:
Is het mogelijk dat ik tijdens het navigeren kan bellen?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Verwijderd
Het is een nokia n73kopieeren via een cardreader denk ik, niet via de telefoon. welke telefoon is het?
Verwijderd
Kan je zeggen waar ik die functie kan vinden?Pindkaas schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 02:30:
Op mijn tomtom6 zit een functie om een nummer te bellen.
Ik kan alleen de 'belangrijke punten' aanroepen om te bellen.
Je hebt gelijk ik verwarde het met het bellen van nuttige plaatsen!Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:12:
[...]
Kan je zeggen waar ik die functie kan vinden?
Ik kan alleen de 'belangrijke punten' aanroepen om te bellen.
gewoon terug gaan met de menu-knop.
Verwijderd
Ik kan wel via BT verbinding maken in Windows Mobile maar zodra ik het app instel in TT moet ik kiezen op welke COM poort het e.e.a. plaats vind.
Kom er niet uit en op de site van TT ook niets kunnen vinden. Tips?
Verwijderd
Probeer eens:Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:44:
Heb op mijn MDA Vario 2 TomTom Navigator 6 staan. Ik heb alleen een verbindingsprobleem naar mijn Adapt BT GPS Receiver.
Ik kan wel via BT verbinding maken in Windows Mobile maar zodra ik het app instel in TT moet ik kiezen op welke COM poort het e.e.a. plaats vind.
Kom er niet uit en op de site van TT ook niets kunnen vinden. Tips?
- Type: bekabelde gps ontv van een ander merk
- Baud-snelheid: 9600
- Compoort: 6
Eerst je gps aanzetten en sattelieten laten vinden. Dan tomtom opstarten. Vanuit tomtom kom je dan in het scherm dat je je bt gps moet selecteren. Tik je adapt bt gps aan in het scherm. Paar seconden wachten en het moet werken.
Succes en laat ff weten of het gelukt is.
Verwijderd
Als je de datakabel in de tel drukt, moet je niet kiezen voor "PC Suite" maar voor "bestandsoverdracht".Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:34:
Ik heb nu de tomtom 6 sd versie
nu is mijn probleem ik kan het niet op men tel kopieeren in de root van men sd kaartje,naja alleen deze 2 mappen niet sys en private
deze 2 mappen zijn geblockt door men tel hoe zet ik dit uit de mappen kan ik ook niet aanmakn op de tel zelf om beveiligingsredenen (46) fout??
hoe los ik dit op ben vrij goed in zoekn op internet maar kon nixs vinden zucht......
Dan kun je de mappen privat en sys bewerken ed.
Verwijderd
Ik kan alleen kiezen uit;Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:02:
[...]
Probeer eens:
- Type: bekabelde gps ontv van een ander merk
- Baud-snelheid: 9600
- Compoort: 6
Eerst je gps aanzetten en sattelieten laten vinden. Dan tomtom opstarten. Vanuit tomtom kom je dan in het scherm dat je je bt gps moet selecteren. Tik je adapt bt gps aan in het scherm. Paar seconden wachten en het moet werken.
- Andere Bluetooth GPS-ontvanger
- Andere NMEA GPS-ontvanger
- TomTom Bluetooth GPS-ontvanger
- TomTom bekabelde GPS-ontvanger
Dus geen 'bekabelde gps ontv van een ander merk'
Als ik kies voor de NMEA GPS-ontvanger (plaatje geeft aan dat er een snoertje aan zit) dan kies ik voor 9600 Baut en dan kan ik kiezen uit;
COM3
COM7
RIL on COM6
S2410 IRDA.
Ik heb de RIL COM6 (is de enige met iets van com 6) gekozen en dan geeft TomTom aan dat er geen GPS apparaat is gevonden. Het zwart/gele icoontje draait ook niet. Als ik deze aanklik dan zie ik bij BT 00 00 00 00 00 00
Kies ik (zoals bij mijn Nokia 6600 icm mijn GPS muis) voor Bluetooth GPS ontv. op RIL on COM6 dan krijg ik ook een niet draaiend icoontje maar wel BT 00 08 1b 8b 91 d8
Net nog even getest op mijn Nokia en de GPS ontvanger doet het nog wel.
Er zijn geen andere BT apparaten in mijn omgeving (die aan staan)
In Windows Mobile staat de binnekomende poort op COM0 is er geen Verzendingsverificatie
vereist (niet aangevinkt)
Voor het apparaat BT GPS staat wel een ?. Bij mijn een ander apparaat in de lijst (oude GSM) staat wel een GSM-pic.
Van het GPS app staat de seriele poort niet aangevinkt.
Und jetz?

Verwijderd
Ik heb TT6 op mijn Nokia N73 gezet via TTHome .. is allemaal goed gegaan .. Wanneer ik de minisd in mijn N73 doe gebeurt er niets .. hoe kan dit ??
Als ik bij TOEPASSINGEN BEHEREN TT6 wil installeren zegt ie INSTALLATIE MISLUKT ...
strange ... ik heb een originele TT6 cd
Suggesties ?
>>EDIT: Probleem opgelost na hard reset
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 19:41 ]
Verwijderd
Hmmz, op deze manier heb ik het op mijn iPAQ wel draaiende (ook Windows Mobile en heb een BT GPS van Adapt). Dan zou ik het zo ook ff niet weten... Misschien 1 vd andere experts hier?Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:54:
[...]
Ik kan alleen kiezen uit;
- Andere Bluetooth GPS-ontvanger
- Andere NMEA GPS-ontvanger
- TomTom Bluetooth GPS-ontvanger
- TomTom bekabelde GPS-ontvanger
Dus geen 'bekabelde gps ontv van een ander merk'
Als ik kies voor de NMEA GPS-ontvanger (plaatje geeft aan dat er een snoertje aan zit) dan kies ik voor 9600 Baut en dan kan ik kiezen uit;
COM3
COM7
RIL on COM6
S2410 IRDA.
Ik heb de RIL COM6 (is de enige met iets van com 6) gekozen en dan geeft TomTom aan dat er geen GPS apparaat is gevonden. Het zwart/gele icoontje draait ook niet. Als ik deze aanklik dan zie ik bij BT 00 00 00 00 00 00
Kies ik (zoals bij mijn Nokia 6600 icm mijn GPS muis) voor Bluetooth GPS ontv. op RIL on COM6 dan krijg ik ook een niet draaiend icoontje maar wel BT 00 08 1b 8b 91 d8
Net nog even getest op mijn Nokia en de GPS ontvanger doet het nog wel.
Er zijn geen andere BT apparaten in mijn omgeving (die aan staan)
In Windows Mobile staat de binnekomende poort op COM0 is er geen Verzendingsverificatie
vereist (niet aangevinkt)
Voor het apparaat BT GPS staat wel een ?. Bij mijn een ander apparaat in de lijst (oude GSM) staat wel een GSM-pic.
Van het GPS app staat de seriele poort niet aangevinkt.
Und jetz?
Hoe ik het ook installeer , welke SD kaart (varieerend van 256MB tot 1GB) ik ook pak , ik blijf krijgen na het opstarten van Tomtom6 : Geen kaarten gevonden
Ik heb een officieele versie , mijn PDA al 3x ge-hard-reset naar default , maar helaas. Iemand nog een suggestie? Ik heb een X50v
Edit:
Je krijgt inderdaad een maand gratis file info want ik kwam dit net tegen in mn tomtom account:
Traffic information - FREE month Trial
Activate your free trial now, directly on your TomTom.
NAVIGATOR - MOBILE
1. Start the TomTom application on your device. In the Main Menu select TomTom Traffic.
2. When you are asked for your username and password, enter your email address or your TomTom username, and the password "PLUS".
If you have already entered your TomTom username and password on your device, select the button Download extras or PLUS services on your device. Then select Edit service acount. Enter your username and change the password to "PLUS".
Please note:
* If you decide to buy a Traffic subscription while your Traffic trial is still active then please make sure to enter your username and password on your device immediately after buying your subscription. Only then can we add your subscription on to the remainder of your trial period.
[ Voor 67% gewijzigd door DaannO op 17-10-2006 20:08 ]
Kun je misschien een linkje geven?Noreaga_no1 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 00:37:
Ik kan je mededelen uit forums van andere landen dat zij TT6.010 getest hebben op verschillende S60v3 telefoons. De uitkomst staat hieronder: ...
Eerste vraag met TT6: Ziet HOME de kaart? Staat de kaart op de SD card? (Als je via ActiveSync werkt is ook intern geheugen zichtbaar). Is er alleen initieel geen kaart, of staan er uberhaupt geen kaarten in het kaartselectie scherm?om3ega schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:33:
Na lang wachten heb ik eindelijk mijn Tom tom 6 PDA versie binnen. Ik ben nu al de hele avond aan het proberen maar krijg het niet aan de praat
Hoe ik het ook installeer , welke SD kaart (varieerend van 256MB tot 1GB) ik ook pak , ik blijf krijgen na het opstarten van Tomtom6 : Geen kaarten gevonden
Ik heb een officieele versie , mijn PDA al 3x ge-hard-reset naar default , maar helaas. Iemand nog een suggestie? Ik heb een X50v
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Het probleem is opgelost. Wat was nou het geval? Ik heb 1GB aan CF en 1GB aan SD in mijn PDA zitten. Tomtom kaarten had ik op de SD geinstalleerd , maar Tomtom verwacht (in mijn geval) dat ze op de CF staan.MSalters schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:48:
[...]
Eerste vraag met TT6: Ziet HOME de kaart? Staat de kaart op de SD card? (Als je via ActiveSync werkt is ook intern geheugen zichtbaar). Is er alleen initieel geen kaart, of staan er uberhaupt geen kaarten in het kaartselectie scherm?
Als ik de CF kaart eruit haal , werkt het wel. Ik heb nu maar de kaarten op de CF geinstalleerd
Hier wat screenshots van het probleem wat ik had --->
http://www.xs4all.nl/~edelpils/div/
Alberto
Fujitsu Siemes T830
Verwijderd
Verder zijn de nieuwe opties prima, de snelheid is op mijn ondertussen toch niet nieuwe Mio 168 ook prima te noemen (lijkt zelfs een fractie sneller?) maar al met al ademt het toch nog steeds geen professionalisme uit, alhoewel het idee van TT Home een stap in de juiste richting is.
Dat zou kunnen. Ik zal eens kijken of / wanneer de mijne ermee stoptVerwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:57:
[...]
Mijn TomTom-account is al ongeveer een jaar oud. Registreert TomTom soms wanneer je begint met het afnemen van verkeersinfo en begint dan de teller pas te lopen?
Ik wil graag onderweg de controles updaten (interval). Het tooltje van flitsservice (FlitsNav) werkt niet op Symbian telefoons. Iemand suggestie? Of ervaring met de filtspaal service van TomTom?Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:57:
[...]
Flitspaal.nl is een prima alternatief en volgens mij net zo betrouwbaar. TomTom 6 schijnt inmiddels ook ondersteund te worden.
is er geen PPC versie van POI-edit, kun je daarmee niet via GPRS de flitspalen binnenhalen?jversteeg schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:16:
[...]
Ik wil graag onderweg de controles updaten (interval). Het tooltje van flitsservice (FlitsNav) werkt niet op Symbian telefoons. Iemand suggestie? Of ervaring met de filtspaal service van TomTom?
Ik mag geen link geven omdat de link verwijst naar een site waar ook warez te vinden zijn. Dit zal dan tegenstrijdig zijn met de policy die wij hier hanteren
Noreaga
Volgens mij moest de N80 de nieuwere firmware hebben, omdat de bluetooth connectie met de oude firmware na een tijdje uitviel.Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:37:
[...]
Voldoen alle mensen die hier TT6 hebben draaien op N80 hieraan of zijn er ook die TT6 aan de praat hebben gekregen met 'oudere' firmware?
Noreaga

Verwijderd
Je TomTom ONE kun je al tijden updaten naar versie 6.15 met TomTom HOME. Dat kan je downloaden op www.tomtom.com/homeDennahz schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:43:
Kan ik mijn huidige TomTom One updaten naar deze versie? Of werkt dat niet zo.. (Uiteraard wel tegen betaling, maar is het mogelijk).
Deze versie is alleen voor mobiele telefoons en PDA's.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 21:57 ]
Verwijderd
Alvast bedankt!
Verwijderd
Van plan om te gaan straatracen dat updates onderweg zo belangrijk zijn? Wat is er mis met af en toe een update via de pc? En als je onderweg bang bent voor mobiele controles dan kun je je ook gewoon aan de snelheid houden natuurlijk.jversteeg schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:16:
Ik wil graag onderweg de controles updaten (interval). Het tooltje van flitsservice (FlitsNav) werkt niet op Symbian telefoons. Iemand suggestie? Of ervaring met de filtspaal service van TomTom?

..... als TT nu ook eens TMC voor de PDA-versie zou enablen (het is er immers al voor de GO's) dan hebben we ook weer meteen gewaarschuwd voor een aantal mobiele controles.Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 03:52:
Van plan om te gaan straatracen dat updates onderweg zo belangrijk zijn? Wat is er mis met af en toe een update via de pc? En als je onderweg bang bent voor mobiele controles dan kun je je ook gewoon aan de snelheid houden natuurlijk.
Verwijderd
Ik heb tom tom 6 voor de N73 lopen en de guam map enabled. Ik heb de Benelux plus map op de mini-sd kaart gezet maar tom tom ziet hem niet bij "beheer kaarten" en kan hem dus ook niet activeren?
Wat moet ik doen?
Gr,
Tiz
Daar heb ik inderdaad ook naar gezocht maar dat is er helaas niet voor Symbian. (wel PPC trouwens). Voorheen gebruikte ik altijd FlitsNav. Dat werkte aardig, maar ook alleen op PPC en niet op Symbian. (Nokia)Zerveza schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:30:
[...]
is er geen PPC versie van POI-edit, kun je daarmee niet via GPRS de flitspalen binnenhalen?

Aangezien ik 3 uur per dag op de weg zit vind ik updates belangrijk. Aan de snelheid houden zou inderdaad ook een hele goede optie zijn, maar dat is niet de strekking van de discussie hier:Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 03:52:
[...]
Van plan om te gaan straatracen dat updates onderweg zo belangrijk zijn? Wat is er mis met af en toe een update via de pc? En als je onderweg bang bent voor mobiele controles dan kun je je ook gewoon aan de snelheid houden natuurlijk.
Ik ben nieuwsgierig naar ervaringen met de betaalde 'flitsservice' van Tomtom, of een vergelijkbaar alternatief voor Symbian die, net als Tomtom of FlitsNav, onderweg kan updaten.
Dit vind ik ook irritant, heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? En nog mooier zou zijn dat bij opstarten van TT bluetooth van de PDA aangezet wordt en bij afsluiten weer uit..Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:10:
Bij TomTom 5 werd na het opstarten automatisch het volume op max gezet (ik heb het geluid bij normaal gebruik van m'n pda uit staan). Onder 6 werkt dit niet meer. TomTom zelf bevestigd dit ook. Iemand een idee hoe dit wel voor elkaar te krijgen (eventueel met externe tool).
[ Voor 10% gewijzigd door BigSurf op 19-10-2006 09:04 . Reden: Toevoeging ]
Dat is vanaf Tomtom verise 6 volgens de site van Tomtom:Servor schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 09:17:
Ik had eigenlijk niet de indruk dat TomTom uberhaupt mobiele controles meeneemt, ook gezien de frequentie van updaten die zeer laag is...?
Belangrijkste kenmerken
[list]
• Compleet en zeer actueel overzicht van alle flitslocaties met regelmatige updates.
• Volledig geintegreerd met de TomTom-navigatiesoftware.
• Waarschuwingen wanneer er flitslocaties op uw route zijn.
• Live updates over de positie van mobiele flitscamera's (TomTom applicatie versie 6.0 of hoger).
• Eenvoudige, directe gegevensuitwisseling en melding van nieuwe of opgeheven flitslocaties op uw apparaat als onderdeel van uw abonnement (TomTom applicatie versie 6.0 of hoger) of via internet.
• Alles-in-één: geen extra antennes of apparatuur nodig.
[/list]
Maar ik heb geen idee wat de update frequentie is. In het menu vind ik alleen een optie "Schakel automatische updates in".
Verwijderd
Dat is alleen als je een abonnement neemt op die flitslocatie dienst. Die quote komt van de omschrijving van dat abonnement.jversteeg schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 09:48:
Dat is vanaf Tomtom verise 6 volgens de site van Tomtom:
Het lukt dus om TomTom traffic te updaten zodra je verbinding hebt met internet via de PC?Servor schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:55:
Kweenie, mijn Mio heeft geen Bluetooth dus ik ben sowieso aangewezen op de momenten dat ik m'n PDA aan de PC hang. Ik weet wel dat wifi niet werkt (heb een SD wifi kaartje) helaas.
Het betreft de TomTom van m'n vriendin, dus moet zeker weten dat ik hem niet "sloop". Als de software update ergens misgaat om 1 of andere manier, kan je dan je TomTom weggooien? Of is het niet net als een firmware update.Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:56:
[...]
Je TomTom ONE kun je al tijden updaten naar versie 6.15 met TomTom HOME. Dat kan je downloaden op www.tomtom.com/home
Deze versie is alleen voor mobiele telefoons en PDA's.
En deze versie heeft dan ook die nieuwe functies van de maximum snelheid en flitspalen etc?
you had me at EHLO
Verwijderd
Je sloopt 'm sowieso niet. Als het fout gaat kan er altijd weer een vorige versie geinstalleerd worden. Deze versie heeft niet enorm veel nieuwe functies, die flitspalen en maximum snelheden worden op de kaart weergegeven en werken alleen met de nieuwste kaarten.Dennahz schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:31:
Het betreft de TomTom van m'n vriendin, dus moet zeker weten dat ik hem niet "sloop". Als de software update ergens misgaat om 1 of andere manier, kan je dan je TomTom weggooien? Of is het niet net als een firmware update.
En deze versie heeft dan ook die nieuwe functies van de maximum snelheid en flitspalen etc?
Verwijderd
Ik ga volgnede week naar duitsland dus ik dacht zet er de map west europa op.
Heb een mini sd kaart van kingston 2gb.
Nu zegt ie dat er nog maar 11mb over is aan ruimte dat kan nooit.
Tomtom 42mb
West europa map 897mb
Heb verder nixs op de kaart staan zoals mp3 filmpjes ......
Heeft iemand hier ook zulke problemen hoe los ik dit op
Ahzo, dan zou ik ook nog es de nieuwe kaarten moeten aanschaffen.Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:34:
[...]
Je sloopt 'm sowieso niet. Als het fout gaat kan er altijd weer een vorige versie geinstalleerd worden. Deze versie heeft niet enorm veel nieuwe functies, die flitspalen en maximum snelheden worden op de kaart weergegeven en werken alleen met de nieuwste kaarten.
Ik hou het eerst bij de oude versie, die werkt ook nog prima. Thx
Waarschijnlijk is er bij de eerste keer formatteren maar 1 GB herkend. Dus opnieuw in de Nokia n73 formatteren. Kijken of er na format 2048 MB staat, dan TomTom installeren. Het kan ook nog zo zijn dat de Nokia N73 het merk mini SD kaart niet herkend. Officieel ondersteund de Nokia N73 volgens mij maar 1 GB. Dat wil niet zeggen dat 2 GB niet werkt.Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:34:
Eindelijk tomtom op men n73 met benelux map alles gelukt maarr
Tomtom 42mb
West europa map 897mb
Ik heb zelf een Transcend 2 GB mini SD kaart 80x en die werkt prima.
[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 19-10-2006 11:51 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Krijg alleen de TT5 kaarten niet werkend... Krijg de melding "geen kaarten gevonden"...
Verwijderd
Beukje: kun je me pm-en hoe je die tom tom + benelux map aan de gang hebt gekregen?Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:34:
Eindelijk tomtom op men n73 met benelux map alles gelukt maarr
Tomtom 42mb
West europa map 897mb
Zou het erg fijn vinden
Die guam map heb ik al geactiveerd maar die benelux map ziet ie niet...
graag hoor ik van je!
Verwijderd
Ik heb gewoon tomtom 6 navigator in de root van de sd kaart gekopieerd samen met de map beneluxVerwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:23:
[...]
Beukje: kun je me pm-en hoe je die tom tom + benelux map aan de gang hebt gekregen?
Zou het erg fijn vinden
Die guam map heb ik al geactiveerd maar die benelux map ziet ie niet...
graag hoor ik van je!
toen de sd kaart weer in de nokia n73 en die starte automatisch de setup voor tomtom.
daarna in opties bij beheer kaarten heb ik guam en benelux geactiveerd.
ps. de root is gewoon de geheugenkaart zelf geen map aanmaken enzo en het daarin zettn
Je hoeft hierbij niet over te schakelen tussen de landen...
Heb je de regiokaart van de benelux en van duitsland; moet je wel overschakelen...
Wat dan misschien handiger is; is het installeren van de duitsland plus kaart... Die brengt je in duitsland, waar je vervolgens ook in detail kunt navigeren...
Ik heb TT6 op Yakumo Delta X met ingebouwde GPS ontvanger.
Als ik de ontvanger 90 graden draait (landscape mode) draait tom tom automatisch mee, of als ik op landscape button van de PDA druk schakelt hij ook naar landscape mode en terug.
Dus zo'n nadeel is het ook niet, mits je over bovengenoemde opties beschikt.
Verwijderd
Hoe jij het beschrijft heb ik het ook gedaan. Bij de installatie van tom tom vroeg hij om guam te activeren, wat ik ook heb gedaan. Maar benelux zie ik niet bij beheer kaarten erbij staan. Alles staat in root.Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:51:
[...]
Ik heb gewoon tomtom 6 navigator in de root van de sd kaart gekopieerd samen met de map benelux
toen de sd kaart weer in de nokia n73 en die starte automatisch de setup voor tomtom.
daarna in opties bij beheer kaarten heb ik guam en benelux geactiveerd.
ps. de root is gewoon de geheugenkaart zelf geen map aanmaken enzo en het daarin zettn
Gaarne geen vragen mbt. illigalerijen!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 17:50 ]
Ik weet niet of jij wel eens in guam komt, of weet waar het ligt... Maar dit mag niet de bedoeling zijn op GOT. Staat ook nadrukkelijk onder de TSVerwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:22:
[...]
Hoe jij het beschrijft heb ik het ook gedaan. Bij de installatie van tom tom vroeg hij om guam te activeren, wat ik ook heb gedaan. Maar benelux zie ik niet bij beheer kaarten erbij staan. Alles staat in root.
Illegaal requestje verwijderd..
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 17:51 ]
Verwijderd
Pfff, de Guam en/of Canary Island truc is toch algemeen bekend? Hoef je niet zo paniekerig over te doen hier hoor.DaannO schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:15:
[...]
Ik weet niet of jij wel eens in guam komt, of weet waar het ligt... Maar dit mag niet de bedoeling zijn op GOT. Staat ook nadrukkelijk onder de TS
Het opkrikken van een auto en de velgen en de banden eronderuit schroeven is ook algemeen bekend, echter mag dat ook niet.Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:41:
[...]
Pfff, de Guam en/of Canary Island truc is toch algemeen bekend? Hoef je niet zo paniekerig over te doen hier hoor.
Het gaat er gewoon om dat we ons best doen om het topic zo schoon mogelijk te houden
Nee - er zit een klein stukje firmware in wat niet overschreven wordt. Het enige wat dat doet is zotgen dat HOME je SD nog ziet. Maak dus wel een backup van je SD in HOME, want als het fout gaat moet je die terugzetten.Dennahz schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:31:
[6.15 upgrade voor ONE]
Het betreft de TomTom van m'n vriendin, dus moet zeker weten dat ik hem niet "sloop". Als de software update ergens misgaat om 1 of andere manier, kan je dan je TomTom weggooien? Of is het niet net als een firmware update.
Dit topic is gesloten.