Het Grote TomTom Mobile Topic Deel 3

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 50.186 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 22:21

404error

Page Not Found

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.com/lib/img/introbox/prod_mobile5.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.forum.nokia.com/pics/tomtom_logo.gifAfbeeldingslocatie: http://www.tomtom.nl/lib/img/boxshots/box_mobile_promobox_home.jpg
MOBILE
Vorige delen

Details

TomTom MOBILE

- Complete autonavigatieoplossing op uw smartphone
- Kleinste en lichtste Bluetooth GPS ter wereld
- Moeiteloze installatie, alles is al geladen op een plugin geheugenkaart
- Heldere 3D-kaarten en duidelijk gesproken instructies leiden u van deur tot deur
- Extra informatie met duizenden nuttige plaatsen (restaurants, hotels,
parkeren...)
- Deur-tot-deurnavigatie met behulp van huisnummers
- Favoriete bestemmingen: u bereikt snel en veilig uw favoriete plaatsen door
middel van sneltoetsen (b.v. u toetst 123= thuis; uw terugweg wordt
automatisch berekend)
- Persoonlijke nuttige plaatsen: voeg uw eigen plaatsen toe en laat u
waarschuwen als u in de buurt van een nuttige plaats bent, bijvoorbeeld de
woning van een vriend, een bedrijfslocatie, een benzinestation of een hotel
- U kunt gewoon telefoontjes blijven ontvangen; als er wordt gebeld, blijven de
visuele instructies zichtbaar maar worden de gesproken instructies tijdelijk
uitgeschakeld
- Inclusief TomTom Wireless GPS-ontvanger, samen met een kaart van uw land of
gebied
- Werkt met Nokia 6600, Orange SPV-E200 en Qtek 8080, en binnenkort met nog
meer telefoons
- Vooraf geïnstalleerde geheugenkaart die opnieuw kan worden gebruikt;
dezelfde kaart kan bij een upgrade in een nieuwe compatibele telefoon worden
geplaatst

Sreenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.nl/lib/img/screenshots/mob_nl_1.gif Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.nl/lib/img/screenshots/mob_nl_3.gifAfbeeldingslocatie: http://www.tomtom.nl/lib/img/screenshots/mob_nl_4.gif

Inhoud Pakket

Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.nl/images/inbox_mob1.jpg

1. TomTom Wireless GPS-ontvanger
2. Geheugenkaart met vooraf geïnstalleerde applicatie en kaart
3. Gebruikershandleiding op cd, voor de software en de GPS-ontvanger
4. Oplaadkabel om GPS-ontvanger via de sigarettenaansteker op te laden
5. Poster met installatie-instructies en een verkorte handleiding

Prijs: € 299,-

Voor meer info kijk op http://www.tomtom.nl

Gebruikersreviews

Geschreven door Chrasher

Heb nu de nieuwe TomTom Mobile al een paar weken kunnen testen op mijn Nokia 6600, zowel in de auto, op de fiets als tijdens het lopen. Ben er tot nu toe zeer tevreden over. :)

In het pakket zitten de volgende onderdelen:
- 128Mb geheugenkaart met kant en klare TomTom software
- TomTom GPS-ontvanger (volgens hun de kleinste die er bestaat)
- Autolader voor de GPs-ontvanger
- CD met handleiding
- verkorte handleiding op poster.

Prijs van deze set ligt tussen de 265 (online) en 299 Euro.

Of die GPS-ontvanger de kleinste is weet ik niet, maar hij is veel kleiner als de 6600 en past gemakkelijk in je broek of jaszak:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/jpg/voorkant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/jpg/zijkant.jpg

Je stopt het MMC-kaartje in de telefoon en je kan direct aan de slag. :Y) Even de taal instellen, verbinding maken mat de GPS-module en als die contact heeft (allereerste keer duurt het even) dan kan je meteen je eerste route plannen.

Het programma beslaat zo'n 100Mb op het 128Mb MMC-kaartje, maar bevat dan ook nog vele gesproken talen. Als je de talen die je niet gebruikt allemaal weghaald dan hou je ongeveer 65Mb over. Het kopiëren van het gehele pakket naar een ander MMC-kaartje werkte bij mij zonder problemen. Dit vind ik wel een heel groot pluspunt! _/-\o_

Verder is de software zeer gemakkelijk in gebruik. Je kan merken dat deze versie speciaal gemaakt is voor de resolutie van dit telefoonscherm. Het menu is zeer duidelijk en makkelijk in gebruik. Alle menupunten hebben sneltoetsen (cijfers die er netjes voorstaan) zodat je nog sneller je instellingen kan wijzigen.

Accu van GPS-ontvanger gaat zo'n 5 tot 6 uur mee, en is natuurlijk in de auto direct bij te laden.

Een aantal punten die mij zijn opgevallen:
- Het geluid is zeer duidelijk. In de auto is het goed hoorbaar, zelfs op de fiets met de telefoon in mijn jaszak (niet dichtgeritst) is het nog te verstaan.

- Software rekent zeer snel een nieuwe route uit, mocht je een andere afslag nemen. Binnen 5 seconden weet hij meestal al hoe je verder moet rijden.

- Afhankelijk van je snelheid, worden de afslagen van 1200 mtr tot 50 mtr van te voren aangegeven. Toen ik op de fiets was viel het me op dat pas 100 of 50 meter voor een kruispunt werd aangegeven dat ik af moest slaan. In de auto was dit veel eerder (afhankelijk van de snelheid). Ook wordt niet bij elk kruispunt aangegeven dat je rechtdoor moet, alleen bij grote kruispunten. Telefoon zit gelukkig niet voor alle akkefietjes tegen je te praten.

- Ook wordt er automatisch in en uit-gezoomd op de kaart, afhankelijk van de snelheid waarmee je je verplaatst. Rij je langzaam in de stad, dan wordt er ingezoomd zodat belangrijke straatnamen al zichtbaar zijn. Op de snelweg heb je een wat groter overzicht. Je kan ook tussendoor in en uit-zoomen om de route wat beter te bekijken.

- Software zit tjokvol met handige bestemmingen, zoals: benzinestations, geldautomaten, hotels, restaurants, bezienzwaardigheden, parkeergelegenheden, garages, bioscopen, campings, ziekenhuizen, golfbanen, tennisbanen, cafe's, wikelcentra, en nog veel meer.....
Ben je ergens op bezoek/vakantie en je wilt naar een speciale bestemming in de buurt: start je TomTom op, selekteer de betreffende categorie en je krijgt een hele lijst te zien op volgorde van afstand vanaf je huidige lokatie. Super handig! :Y)

- Route's zijn op meerdere manieren te plannen: direct, alternatief, via andere lokatie

- Alle geplande bestemmingen zijn in je favorieten te plaatsen voor snel gebruik.

- Op de kaart is aan te geven of je sommige bestemmings-categoriën wel of niet wil zien. Bijvoorbeeld kan je instellen dat alle benzine stations en parkeerplaatsen altijd op de kaart wil zien. Ook is het mogelijk om een alarm af te laten gaan als je binnen een bepaalde afstand (instelbaar) van een benzinestation (of andere lokatie) bent.

Al met al ben ik er zeer tevreden over. Zonder de GPS-ontvanger is het programma alleen te gebruiken om via de kaart bestemmingen op te zoeken. Het is dan dus mogelijk om een lokatie met wat zoek en scrollwerk toch te vinden als je onderweg bent.

Meer reviews

http://www.msmobilenews.com/?cid=755

http://www.modaco.com/index.php?showtopic=114620

http://www.coolsmartphone...ask=viewarticle&artid=376

Compatibele GPS ontvanger

Het pakket kan ook met andere bluetooth ontvangers overweg. Je moet deze soms hernoemen naar TomTom Wireless GPS, terwijl enkele GPS ontvangers niet hernoemt hoeven te worden.

[...]

TomTom3

Kaarten van TomTom3 DVD zijn compatibel. Je kunt deze mappen gewoon in de root van je geheugenkaart plaatsen waarna TomTom mobile ze opent. Heb je meerder mappen met een kaart in de root staan, dan laat TomTom je kiezen welke kaart moet worden geopend.

POI ( Points Of Interest)

Het ook nog mogelijk om TT-Mobile te upgraden met actuele of interessante POI's (Nuttige plaatsen), net zoals dat ook kon met sommige andere TomTom versies.

Op www.flitspaal.nu kan je na registratie bestanden downloaden die de lokaties bevatten van vaste flitspalen voor zowel snelheid als roodlicht controle. PoiEdit van Dnote www.dnote.nl kan zelfs automatisch syncen met flitspaal.nu en de files op de juiste plaats zetten op je geheugenkaart. Op http://www.flitspaal.nu/pdf/TomTom3.pdf is een tutorial te vinden voor het syncen van de flitspalen met PoiEdit. Het kan zijn dat TomTom gaat haperen als je alle flitspaal POI's installeerd, dit komt doordat er vrij lange beschrijvingen in de POI's staan. Ten tijde van deze topicstart is er een oplossing voor dit probleem in de maak, dus moet snel zijn verholpen. Er komen dan speciale POI's voor TomTom Mobile op flitspaal.nu.

Op de volgende site kun je verschillende POI bestanden downloaden:
http://poiplace.oabsoftware.nl/index.php
Daar kan je filtspalen, snelheidscontroles, tankstations , Mc Donalds, Gamma, etc,... vinden.
De site wordt dagelijks geupdate. Je kunt ook ov2 bestanden vinden van heel Europa. de bestanden zijn in principe bedoeld voor PDA, maar werkt zonder problemen met smartphone, alleen moet je dan de bestanden handmatig downloaden en bij PDA is het mogelijk rechtstreeks met de site te synchronizeren.

TomTom Mobile op de C500

Je kunt TomTom ook werkend krijgen op de C500 ook al is dat officieel nog niet ondersteund, dmv de traffic plugin patch. Dit werkt ook met de GPS ontvangers die hierboven zijn genoemd.
http://support.tomtom.com/traffic/software/ttm_sp.zip

Dit zijn de instructies die je moet gebruiken met de originele tomtom ontvanger.

Other information you need to get Mobile working on the C500 are as follows,
* If gps connection does not work on C500, you might need to follow these steps:
To connect with bluetooth:
* throw away all TomTom Wireless GPS - devices from your BlueTooth settings (menu Settings (4) - BlueTooth ( )
* DISABLE COM7 - support (menu Configurations (997) - BT SerialPortSetup (2) - second checkbox)
* start TomTom MOBILE (wait 1:30 minute; there should be a beep and another question 'This application is not known...')
* exit TomTom MOBILE
* switch your phone off and on again
* start TomTom MOBILE and you should have a connection with the TomTom Wireless GPS

Dit zijn de instructies die je moet gebruiken voor een andere muis dan de originele tomtom ontvanger.

Zet de 3 mapjes "Benelux Navigator map", "TomTom" en "2577" op je Storage kaart.
Het mapje System heb je niet nodig, die is voor Symbian telefoons.

Installeer de Traffic-update (ook op je Storage kaart)

Zet je gps muis aan.

Zet Com 6 en 7 aan, druk op Done.
(Wanneer ze al aan staan, eerst uit zetten en op "Done" drukken)
Daarna pairen met de bij de muis geleverde code, code 0000 of geen code.
(Is per gps-muis verschillend.)
De naam van je Bluetooth apparaat laten staan.
Of wijzig deze in "TomTom Wireless GPS"

Dan moet het werken
(Let wel op dat je binnenshuis weinig tot geen bereik hebt, dus buiten testen na installatie.)
Symbian toestellen

Om TomTom MOBILE te laten werken met andere gps ontvangers dan de originele van tomtom op Symbian toestellen heb je de gps-patch nodig. Deze patch mag hier helaas niet geplaatst mag worden.

met dank aan Pamas & Byte_me voor de layout en eerste twee delen van deze topicstart

[ Voor 108% gewijzigd door 404error op 03-05-2005 23:32 ]

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

Topicstarter
Oké, de startpost is een schaamteloze kopie van deel 2... Zal deze nog verder gaan aanpassen de komende dagen.

Onder andere komt er een aanvulling over TomTom Mobile 5

Heb je nog suggesties? Mail ze naar 404error [at] stratums-eind [dot] nl

[ Voor 14% gewijzigd door 404error op 03-05-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

404error schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:02:
[...]

Je zou het speciale mobile bestand op flitspaal.nl kunnen downloaden |:(
Dit heb ik gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

Topicstarter
Heb je geen andere programma's op de achtergrond draaien? Heb zelf een C500, dus kan niets voor je testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132833

Misschien beter een apart topic maken voor TomTom Mobile 5?
Anders raakt iedereen in de war straks (iig ik wel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138254

Ik weet niet wat er gebeurt is maar hij doet het,eindelijk de Qtek 8010 samen met een rikaline 6030 en tomtom mobile 4 werkend,heeft 3 maanden geduurt maar hij doet het..... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 09:28
Als je alle flitspalen in apparte bestanden (50km,69km,80km, enz) hebt staan wordt het systeem erg traag.
Dat had ik eerst ook.
Daarna heb ik alleen het bestand erin gezet waar alle flitspalen in stonden (ook de roodlicht ed.)
Dit werkte verder wel goed. (nokia 6630)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143255

quote:
Jacqie schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:53:
Heeft iemand al ervaring met een andere kaart dan benelux. Ik heb frankrijk gedownload maar krijg hem niet geactiveerd. Hij herkent die kaart gewoon niet.
Wie o wie weet raad. Ga namelijk vrijdag naar frankrijk en is wel erggg handig!

quote:
jobcohen schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:45:
Ik heb Frankrijk gewoon werkend op mijn nokia6600.
C25 l M35i l 3310 l 3330 l N620 l 6600

Heb je er iets speciaals voor gedaan dan??
En waar heb je hem gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79879

Anoniem: 132833 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 00:26:
Dat lijkt me niet echt nodig, van tomtom mobile 4 is het meeste nu wel behandeld in deel 1 en 2.
Er zal toch ook niet echt veel verschil zitten tussen de twee versies. Op een paar extra functies na.

@404error
Mooie startpost hoor _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 04-05-2005 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53
Anoniem: 132833 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 00:26:
ik vind dat de nieuwe versie prima in dit topic kan worden besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Hoe zit het met nieuwere kaarten?

Mijn kaart voor de Benelux is ver 2.80. Loop ik hiermee erg achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madman_K schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 09:01:
[...]

Als je alle flitspalen in apparte bestanden (50km,69km,80km, enz) hebt staan wordt het systeem erg traag.
Dat had ik eerst ook.
Daarna heb ik alleen het bestand erin gezet waar alle flitspalen in stonden (ook de roodlicht ed.)
Dit werkte verder wel goed. (nokia 6630)
Dank voor je reactie, al heb ik dit ook al gedaan... Het is best irritant, want ik had alles super snel en zonder problemen draaiende en nu zorgt zo'n stotterende Bep in m'n Nokia voor problemen :'( . Denk dat ik de flitspalen e.d. er dan maar weer uithaal. Heb liever een goed werkend navigatie systeem dan een stotterende miep in m'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wicked! Ik heb TomTom 4.43 nu een weekje draaien op mijn T-Mobile SDA met een ADAPT GPS unit (106 euro, pdashop), en ik ben helemaal enthousiast.. Hoe enorm supervet is dit!

Zelfs met alleen de spraak vind ik TomTom geweldig.. Ik ben twee dagen lang met mijn telefoon in mijn binnenzak en mijn oordopjes in, op de motor rond gaan rijden, van dorp naar dorp.. Geweldig..

Eergisteren de flitspalen erin gezet, nog niet echt tijd gehad om die te testen, maar dat komt nog wel.

Het enige nadeeltje dat ik heb kunnen vinden is dat ik het idee heb dat het enorm stroom slurpt van mijn telefoon.. Maar opzich ook niet zo vreemd natuurlijk.

En een beetje vreemd dat je niet meteen naar contactpersonen kan navigeren, maar dat is in 5 opgelost heb ik gelezen. Way to go TomTom!

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142627

edit

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 15:32
Hallo
Ik heb TTM versie 4.4 , een mpx220 en een adapt 16kan.GPS
Nu werkt TTM wel met de originele gps maar niet met de adapt.
ik heb al geprobeerd te renamen maar dat werkte ook niet.
TTM zegt geen gps apparaat aanwezig.
Heeft er nog iemand suggesties ?
gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140698

Anoniem: 32767 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 10:15:
Hoe zit het met nieuwere kaarten?

Mijn kaart voor de Benelux is ver 2.80. Loop ik hiermee erg achter?
Ik gebruik op mijn Nokia6600 momenteel de kaart: "Benelux Navigator Map" v390
Versie TTM 4.400(285)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
perco schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 14:57:
Hallo
Ik heb TTM versie 4.4 , een mpx220 en een adapt 16kan.GPS
Nu werkt TTM wel met de originele gps maar niet met de adapt.
ik heb al geprobeerd te renamen maar dat werkte ook niet.
TTM zegt geen gps apparaat aanwezig.
Heeft er nog iemand suggesties ?
gegroet
Ik ben ook een uur bezig geweest voordat ik het had werken.. Heb je COM7 aangezet en toen volgens de instructie pas gepaired? De naam kan ook case-sensitive zijn: 'TomTom Wireless GPS'.. Tussendoor paar keer telefoon rebooten? :) Post anders eens een stappenplan van wat je precies doet..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
Ik installeer als volgt
De tomtom staat op de storagekaart , deze met activesync daarop gezet
Als ik de telefoon (MPX220) laat zoeken naar BT apparaten vindt hij de adapt
Er word nog gevraagd of ik een sleutel voor beveiligde verbinding wil instellen
maar dat doe ik maar niet (ik heb overigens al eens 0000 geprobeerd)
Daarna kan ik de naam wijzigen , ook hier heb ik al TomTom Wireless GPS geprobeerd
Hierna komt de bevestiging dat de smartfone is verbonden met de GPS

Het lijkt dat vanuit de telefoon alles goed is , alhoewel ik hier en daar lees over de com poorten instellen , maar hiervan hebben ze zelfs bij Motorola geen kaas gegeten.

Nu start ik TTM deze zegt bij het eerste scherm geen GPS signaal en in het menu van gps instellen geen gps apparaat.

Ik ben voorlopig even los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101494

axis schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:38:
[...]

Ik ben ook een uur bezig geweest voordat ik het had werken.. Heb je COM7 aangezet en toen volgens de instructie pas gepaired? De naam kan ook case-sensitive zijn: 'TomTom Wireless GPS'.. Tussendoor paar keer telefoon rebooten? :) Post anders eens een stappenplan van wat je precies doet..
Hallo,

Hoe kun jij COM7 aanzetten?? Bij mij staat er alleen COM6.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

Topicstarter
@404error
Mooie startpost hoor _/-\o_[/quote]
Hey Pamas, je credits staan er onder he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79879

Hey Pamas, je credits staan er onder he...
Dat had ik gezien hoor, was grappig bedoeld >:)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 04-05-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
perco schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:34:
Nu start ik TTM deze zegt bij het eerste scherm geen GPS signaal en in het menu van gps instellen geen gps apparaat.

Ik ben voorlopig even los
Als er staat geen GPS signaal is dat volgens mij goed! Dat betekent dat ie wel contact heeft met de ontvanger! Als je namelijk geen ontvanger heb, zegt ie 'Geen GPS-apparaat!'.

Loop eens naar buiten, wacht tot het rode lampje op je ADAPT-GPS gaat knipperen, dan heeft ie een fix, en probeer het dan nog eens.. Wat zie je in het schermpje 'GPS-instellen' in TomTom?

Iedereen maakt die fout (ik ook) en zit binnen te spelen en in te stellen.. En je GPS doet het maar niet.. gek he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
Anoniem: 101494 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:51:
[...]
Hallo,

Hmm.. weet nog niet hoe ik screenshots kan maken met mijn SDA, maar als ik in mijn telefoon naar start > 9 > 9 > 6 configurations > 2 BT SerialPortSetup ga, dan staat er bij mij een Inbound COM6, en een outbound COM7. Weet niet of het nodig is, maar die outbound poort COM7 heb ik aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Korte vraag. Ik gebruik een Qtek 8080 i.c.m. TomTom Mobile 4.400 (2850), GPS stuurprogramma v1.20 en Benelux-F-Map v390 als kaart.

Als ik in de 8080 de std bijgeleverde 128MB SD kaart gebruik is er niets aan de hand, maar als ik er een Dane-Elec 256MB SD in stop, dan hangt ie vaak bij het gebruik ervan in TomTom of bij het afspelen van mp3's of ander gebruik na verloop van tijd (soms na 5 minuten en soms na 20 minuten) stopt de telefoon met het 'kunnen lezen' van de kaart.
Ik heb gelezen dat aangeraden wordt de std kaart te gebruiken, maar is hierover meer bekend? Dat andere kaarten idd vaker problemen geven o.i.d.? Errug lastig, had ik dat geweten...

Groet,

Steef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

Topicstarter
Anoniem: 79879 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:22:
[...]

Dat had ik gezien hoor, was grappig bedoeld >:)
Snap ik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78265

Ik heb tomtom nu draaien op mijn nokia 6680. Ik heb alleen een paar dingen wat ik erg vreemd vind. Als ik mijn rikaline 6030 gps muis aanzet en daarna tomtom opstart, zie ik dat de bluetooth verbinding tot stand komt, er worden ook satelieten gevonden alleen zie ik heel lang staan dat ik geen gps verbinding heb. Na een paar minuten zie ik ineens staan dat ik mijn gps muis moet pairen, dan moet ik het password intoetsen, dan start mijn telefoon een soort van opnieuw op en dan doet hij het ineens wel. Ik heb mijn gps muis al gepaired staan met mijn telefoon dus het is vaag dat die het nog een keer vraagt elke keer als ik tomtom opstart.

Ik heb geen gps patch geinstalleerd, ik heb deze wel, maar dit zijn maar 2 bestandjes, terwijl er in mijn system map veel meer staan, dus weet niet of dit wel goed is. Je moet die gps patch toch installeren door alle bestanden uit de system map te verwijderen en dan de bestanden uit de gps patch daar heen te kopieren?

Tomtom zet trouwens mijn bluetooth wel aan (hij vraagt of die het in mag schakelen), maar hij zet het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-06 11:47
ik heb het idee dat tomtom mobile 4.4 niet echt lekker werkt op het symbian 8.0 platform. Op mijn nokia 6600 (symbian 7.0) geen enkel probleem en hier toch al wat mensen gezien die problemen hebben op hun 6630 en 6680. Misschien toch maar wachten tot tomtom 5 beschikbaar komt??

Iets anders:
Heeft iemand het al voor elkaar om de verschillende types flitspalen weer te geven zonder dat tomtom stottert? Ik heb in het vorige deel wel gelezen dat iemand een bestand heeft gemaakt met flitspalen, maar daarin kan je niet zien welke soort of voor welke snelheid het is. Is hier überhaupt een oplossing voor? Ik heb nu slechts vijf types erin staan (NL snelheid all, NL stoplicht all, NL trajectcontroles, BE snelheid all en BE stoplicht all) en hij gaat nu al stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143706

Wie o wie kan mij helpen...

Heb orange spv c500 en op storage card conform dit forum de 3 files op storage card gezet. Daarna traffic plugin geinstalleerd. Tom tom werkt op mijn toestel, alleen nu nog werkend met mijn adapt gps receiver....en dat lukt mij maar niet...

Heb instructies opgevolgd...poorten 6 en 7 opengezet en bluetooth aangezet, waarbij adapt als bt gps is ingesteld. Heb 0000 opgegeven waarna spv c500 aangeeft dat adapt gelinkt is met mijn phone.

Start vervolgens tomtom op, maar hij blijft maar aangeven dat er "geen bruikbaar gps signaal is". Wat betekent dit...Betekent dit dat ie wel goed werkt en ik geduld moet hebben( meerdere malen, lang laten aanstaan, buiten getest, maar doen, ho maar...... (wat moet ik dan wel doen, heeft iemand tips???)

Ander vraagjes over Adapt:

Als ik em aanzet dan is het rode lampje constant aan en knippert het blauwe af en toe. Soms 2, 3 x achter elkaar en daarna om de paar seconden.....Is dit goed, kan ik hieruit afleiden hoe het met de sattelieten is gesteld of wat??? Wie helpt.. wat moet ik zien als ie het goed doet???

Oh ja,ik heb nu niks gedaan met bijgeleverde software, maar zie dat er een driver op staat. Moet ik die ergens installeren of.....??? Oftewel is de Adapt direct ready for use of moet ik er nog wat mee doen om em gereedklaar te krijgen???

Heb de afgelopen dagen bijna alle berichten over tomtom en gpsreceiver gelezen en van alles uitgeprobeerd, maar het lukt me maar niet....Kan zijn dat het juiste antwoord ergens tussen staat, maar zie door bomen het bos niet meer....

Wie o wie kan mij helpen??? Alvast many thanx!!!!

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iets anders:
Heeft iemand het al voor elkaar om de verschillende types flitspalen weer te geven zonder dat tomtom stottert? Ik heb in het vorige deel wel gelezen dat iemand een bestand heeft gemaakt met flitspalen, maar daarin kan je niet zien welke soort of voor welke snelheid het is. Is hier überhaupt een oplossing voor? Ik heb nu slechts vijf types erin staan (NL snelheid all, NL stoplicht all, NL trajectcontroles, BE snelheid all en BE stoplicht all) en hij gaat nu al stotteren.
Ik heb dit probleem niet, (wie weet een voordeel van het het symbian 8.0 :+ ) op www.flitspaal.nl is dit probleem ook bekend en daar hebben ze nu dus ook speciale mobile bestandjes.

Ik heb wel de normale bestandjes en werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:13
Anoniem: 143706 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:40:
Start vervolgens tomtom op, maar hij blijft maar aangeven dat er "geen bruikbaar gps signaal is". Wat betekent dit...Betekent dit dat ie wel goed werkt en ik geduld moet hebben( meerdere malen, lang laten aanstaan, buiten getest, maar doen, ho maar...... (wat moet ik dan wel doen, heeft iemand tips???)

Robert
Hoelang heb je gewacht voordat je de 1ste keer een fix hebt gekregen? Ik moest de 1e keer iets van 10 minuten wachten met mijn Rikaline 6030. Ik dacht ook dat ie kapot was .... Zorg iig dat je in een open gebied staat zodat gebouwen ed de 1ste fix niet belemmeren.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Anoniem: 78265 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:53:
[...]

Ik heb dit probleem niet, (wie weet een voordeel van het het symbian 8.0 :+ ) op www.flitspaal.nl is dit probleem ook bekend en daar hebben ze nu dus ook speciale mobile bestandjes.

Ik heb wel de normale bestandjes en werkt als een trein.
Ik heb idd de speciale mobile bestandjes van flitspaal.nl maar als je er dus vijf of meer hebt stottert tomtom af en toe. Welke bestandjes gebruik jij dan? De 'gewone' zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76476

welke phone heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124172

Anoniem: 143706 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:40:
Wie o wie kan mij helpen...

Heb orange spv c500 en op storage card conform dit forum de 3 files op storage card gezet. Daarna traffic plugin geinstalleerd. Tom tom werkt op mijn toestel, alleen nu nog werkend met mijn adapt gps receiver....en dat lukt mij maar niet...

Heb instructies opgevolgd...poorten 6 en 7 opengezet en bluetooth aangezet, waarbij adapt als bt gps is ingesteld. Heb 0000 opgegeven waarna spv c500 aangeeft dat adapt gelinkt is met mijn phone.

Ander vraagjes over Adapt:

Als ik em aanzet dan is het rode lampje constant aan en knippert het blauwe af en toe. Soms 2, 3 x achter elkaar en daarna om de paar seconden.....Is dit goed, kan ik hieruit afleiden hoe het met de sattelieten is gesteld of wat??? Wie helpt.. wat moet ik zien als ie het goed doet???

Oh ja,ik heb nu niks gedaan met bijgeleverde software, maar zie dat er een driver op staat. Moet ik die ergens installeren of.....??? Oftewel is de Adapt direct ready for use of moet ik er nog wat mee doen om em gereedklaar te krijgen???

Heb de afgelopen dagen bijna alle berichten over tomtom en gpsreceiver gelezen en van alles uitgeprobeerd, maar het lukt me maar niet....Kan zijn dat het juiste antwoord ergens tussen staat, maar zie door bomen het bos niet meer....

Wie o wie kan mij helpen??? Alvast many thanx!!!!

Robert
toon volledige bericht
Volgens mij moet hij gewoon werken. Maar als je rode lampje niet knippert heb je ook geen fix. Dus zal TomTom niet werken. Gewoon even buiten gaan staan en dan nogmaals proberen als het rode lampje brand. Kan een poosje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
Ik heb ook een Adapt, moest de eerste keer ook iets van 10 minuten wachten.. ben erachter dat je in TomTom bij de settings, bij 'stel GPS in' kunt zien welke sattelieten dat ie ziet, en hoe sterk het signaal is. Als de balken grijs zijn heeft ie geen fix, zijn ze blauw, heb je wel een fix.

Enne, hij geeft in dat schermpje 2 meldingen: er staat of 'geen GPS apparaat' of 'geen bruikbaar GPS signaal' ofzo.. go figure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76476

wat ik heb bij mijn 6630 is dat hij automatisch verbinding maakt met mijn gps, terwijl die niet in verbonden contacten staat bij bluetooth. Raar. Maar toch een werkende verbinding :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143706

Is eindelijk gelukt... Hem em werkend. Heb alles er van gegooid en nogmaals volgens instructies alles geinstalleerd. thanx Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Jaja, ik heb hem vandaag binnengekregen, den nieuwe Tom Tom Mobile 5. :) Eerste rit er al mee gereden en het voelt in ieder geval vertrouwd aan.
Pakket komt in doos met (nu wel) een normale "quick guide" handleiding, 128Mb mini MMC-kaart (met klipje voor normaal MMC-formaat), CD en Product-code pasje.

De eerste punten / nieuwigheden die mij direct opvallen:
  • Meer internationaal geöriënteerd (+/- 20 talen en 57 stemmen (5 in het Nederlands))
  • Plannen met fietsroutes, wandelroutes, vermijd snelwegen, snelste/kortste route, beperkte snelheid. :)
  • Statusbalk te configureren (tijd, resterende tijd, resterende afstand, aankomsttijd, straatnaam en snelheid)
  • Veel meer map-kleuren combinaties
  • Apart menu voor het selekteren van het type GPS-module (niet getest want ik heb de originele)
  • Telefooncontacten koppelen aan adressen voor snelle navigatie.
  • Route laten tonen door een soort demo te laten afspelen (snelheid in te stellen). _/-\o_
  • Reisplanner -> in 1 keer meerdere bestemmingen programmeren die in volgorde gepland worden. :*)
  • Achtergrondverlichting in te stellen (alleen uit/aan, bijv uit bij een wandelroute)
  • Kompas op het scherm (met eventueel de afstand (hemelsbreed) tot de bestemming)
    vb: moet je nog 15 km rijden, zit je bestemming 300 mtr verderop aan de overkant van het kanaal..... >:)
    - zoeken op postcode
Al met al is dit toch een zeer goede aanvulling t.o.v. de oude versie. d:)b

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 14:17

agaam

dit is mijn huisdier

Chrasher schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:40:
Jaja, ik heb hem vandaag binnengekregen, den nieuwe Tom Tom Mobile 5. :) Eerste rit er al mee gereden en het voelt in ieder geval vertrouwd aan.
Pakket komt in doos met (nu wel) een normale "quick guide" handleiding, 128Mb mini MMC-kaart (met klipje voor normaal MMC-formaat), CD en Product-code pasje.

• Meer internationaal geöriënteerd (+/- 20 talen en 57 stemmen (5 in het Nederlands))
  • Plannen met fietsroutes, wandelroutes, vermijd snelwegen, snelste/kortste route, beperkte snelheid. :)
  • Statusbalk te configureren (tijd, resterende tijd, resterende afstand, aankomsttijd, straatnaam en snelheid)
  • Apart menu voor het selekteren van het type GPS-module (niet getest want ik heb de originele)
  • Route laten tonen door een soort demo te laten afspelen (snelheid in te stellen). _/-\o_
  • Reisplanner -> in 1 keer meerdere bestemmingen programmeren die in volgorde gepland worden. :*)
  • Achtergrondverlichting in te stellen (alleen uit/aan, bijv uit bij een wandelroute)
  • Kompas op het scherm (met eventueel de afstand (hemelsbreed) tot de bestemming)
    vb: moet je nog 15 km rijden, zit je bestemming 300 mtr verderop aan de overkant van het kanaal..... >:)
    - zoeken op postcode
toon volledige bericht
ik wil dit wel even voor je testen?
Apart menu voor het selekteren van het type GPS-module (niet getest want ik heb de originele) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xivius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09-2022
HE! Tomtom Mobile 5 is dus uit! HOERA! :)

Wie heeft hem al in de winkel gezien (software only) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143790

Overal lees ik dat je com7 en com 6 aan moetn zetten echter ik kan dit nergens instellen op mijn motorola mpx220.

Graag jullie hulp. Ik begrijp er niets van.

Gr,

Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Nokia 6600...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49130

Chrasher schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:40:

- zoeken op postcode
toon volledige bericht
welke gps-en kan je allemaal selecteren dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xivius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
wil je je vrsie eens checken door te kijken wat er staat , ik wil op deze manier eens kijken wat ik eigenlijk in huis heb

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 11:09
Enkele antwoorden op vragen over TT5.

- Geen losse verkoop zonder ontvanger. Is ook niet nodig. De ontvanger is de beste die er is. Zelfs binnen nog een fix en je ontvanger in je tas en dan nog navigeren
- GPSen selecteren kan niet. Je kiest of standaard TomTom GPS of een Andere GPS en dan krijg je een Bluetooth popup scherm waar je zelf de GPS kan kiezen

Mocht je vragen hebben over je eigen TT3 pakket of TT5 eens in het echt zien neem dan eens hier een kijkje.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143875

Die ontvanger is echt een revelatie. Daarin zit een Sirf III processor, die processors zijn
erg goed. Krijgen erg snel een fix en houden deze dan ook erg goed. Gewoon in je
broekzak met dat ding of in je rugzak en dan kan je gewoon door een drukke straat
met hoge gebouwen erg goed nog navigeren. Dat kan je met die oude processors niet
doen.

Daarnaast heb ik ook al die nieuwe TomTom Mobile 5 producten gezien op onder andere
de Cebit 2005. Zag er erg goed uit moest ik zeggen. Ik hoorde dat ze naar Ede gaan om
het aan iedereen te laten zien. Ze zouden alle versies laten zien, dus ook voor UIQ, S80
en S90. Ik ga zeker een demo-tje aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
nils7 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:16:
- Geen losse verkoop zonder ontvanger. Is ook niet nodig.hier een kijkje.
Ik heb een BT338 GPS-muis. Deze heeft ook al de Sirf III

Het is dus wel nodig om alleen de software te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar die optie komt er niet. Je kan het alleen met de ontvanger kopen. Los is niet mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
Kom je op een punt wat wel vaker (ook in dit topic? ) besproken is.
Namelijk dat dit koppelverkoop is, en dat is verboden.

Het onderstaande kwam ik ook tegen op tweakers.net

2.7. Koppelverkoop
(215) Er is sprake van koppelverkoop, wanneer de leverancier de verkoop van een bepaald product afhankelijk stelt van de koop van een ander, onderscheiden product van de leverancier of van iemand die door de leverancier is aangewezen. Het eerste product wordt het "koppelende" product genoemd, en het tweede product het "gekoppelde" product.
Bron: http://www.mpiweb.be/publications/TYING/TyingDirectivesDutch.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:42

Illusion

(the art of)

Madman_K schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:28:
Kom je op een punt wat wel vaker (ook in dit topic? ) besproken is.
Namelijk dat dit koppelverkoop is, en dat is verboden.

Het onderstaande kwam ik ook tegen op tweakers.net

2.7. Koppelverkoop
(215) Er is sprake van koppelverkoop, wanneer de leverancier de verkoop van een bepaald product afhankelijk stelt van de koop van een ander, onderscheiden product van de leverancier of van iemand die door de leverancier is aangewezen. Het eerste product wordt het "koppelende" product genoemd, en het tweede product het "gekoppelde" product.
Bron: http://www.mpiweb.be/publications/TYING/TyingDirectivesDutch.htm
dat klopt,
Maar als je alleen de software verkoopt, dan verkoop je een stuk software. En dat is (gelukkig nog) erg moeilijk te patenteren. Wat echter (al veel vroeger, weet alleen ff niet waar te zoeken) WEL te patenteren is, is een compleet systeem/uitvinding. Software+hardware ==> systeem/uitvinding en dus te patenteren. Het geheel software+gps-ontvanger is één geheel, en kan niet zonder elkaar.
Dit heeft dus niets met koppelverkoop te maken.
Koppelverkoop is als je alleen een magnetron kan kopen indien je er ook een vaatwasser of een pannenset bij neemt.

Hier kun je dus alleen een complete "navigatieset voor je mobiele telefoon" kopen.

[edit]
quote uit jouw bron:
Wat als een onderscheiden product moet worden beschouwd, wordt in de eerste plaats door de vraag van de afnemers bepaald. Twee producten zijn onderscheiden als, bij afwezigheid van koppelverkoop, vanuit het perspectief van de afnemers deze producten door hen op twee verschillende markten worden gekocht. Een voorbeeld: omdat klanten schoenen mét veters wensen te kopen, is het tot het handelsgebruik gaan behoren dat schoenfabrikanten schoenen met veters leveren. Verkoop van schoenen met veters is bijgevolg geen koppelverkoop. Vaak zijn combinaties tot het gebruik gaan behoren omdat de aard van het product het technisch moeilijk maakt om het ene product zonder het andere product te leveren.

[ Voor 22% gewijzigd door Illusion op 10-05-2005 23:54 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10726

Nu heb ik de verschillende Topics over TTM gelezen en ook gezocht bij TomTom op de site, maar 1 ding ben ik nog steeds niet achter: is er/komt er ook een Europa versie van TTM, net als met Route 66? Ik begrijp dat je kaarten van TT3 kan gebruiken, maargoed, daar heb ik niks aan, ik heb geen TT3. Ik zou liever een compleet pakket TTM5 Europa zien, maar ik geloof niet dat dat bij TomTom verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

Volgens mij is TTM5 straks beschikbaar met 1 kaart (Benelux) en kun je de andere kaarten van Europa er los bijkopen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
mbt koppelverkoop:
Het is niet zo vreemd dat mensen "alternatieven" :X gaan zoeken van de software.
Beter dan 200 Euro extra betalen voor spullen die je niet nodig hebt.

mbt een Europa versie:
Ik ben er ook wel benieuwd naar of daar verandering in TT5 zit.
b.v. Als je een kaart van de benelux en een kaart van frankrijk hebt, of je dan over bijde kaarten kan navigeren (in detail) zonder van kaart te hoeven wisselen.
(Gaat natuurlijk niet lukken met de ruimte op standaard geheugenkaart die je bij tomtom krijgt (zie koppelverkoop), dus je moet er zowiezo weer een andere geheugenkaart bij kopen ) ;(

Ik vraag me ook af of in TT5 er een mogelijkheid in zit om voorgeplande routes erin te zetten.
b.v. voor een toerrit op de motor/fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan toch niet anders dan dat ze straks ook met kaarten voor Europa komen. Ik zie ze
ook alleen nog niet op de site, maar ze komen zeker. Dat kan niet anders. Vroeger hadden
ze ook Maps of Western Europe, dat zal nu ook wel komen. B)

Ik heb het pakket al gebruikt, werkt erg goed. Ik had nagevraagd hoe dat zat met die Reis-
planner. Je kan je eigen reis plannen en deze dan opslaan en zelfs doorgeven aan iemand
anders. Dus als iemand een leuke route heeft dan kopieer je deze over naar je eigen kaart
en dan in de goede map. Je gaat dan in TomTom en je opent dan de goede route. Werkt
super simpel meldde de medewerker van TomTom. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143790

Iemand enig idee, hoe kun jij COM7 kunt aanzetten in smartphone? Bij mij staat er alleen COM6.....

Overal lees ik dat je com7 en com 6 aan moetn zetten echter ik kan dit nergens instellen op mijn motorola mpx220.

Gr,

Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143987

Hallo

Ik heb een nokia 6600 en tomtom mobilesoftware. Wie kan mij vertellen hoe ik tomtom op de 256mmc kaart moet installeren zodat deze het op de telefoon doet? Kom er echt niet uit...
Alvast bedankt!

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Laatst online: 06-06 14:23
Ik heb een vraagje:

als je een backup maakt van je tomtom mobile 5 kaart.
en je zet het op een nieuwe kaart staat de key dan in een van de mappen van tomtom 5?
of in het register?

mvg,

NFW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoe kan je nou zien met hoeveel satellieten je verbinding hebt? Met TomTom zelf of een los stukje software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143987 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:37:
Hallo

Ik heb een nokia 6600 en tomtom mobilesoftware. Wie kan mij vertellen hoe ik tomtom op de 256mmc kaart moet installeren zodat deze het op de telefoon doet? Kom er echt niet uit...
Alvast bedankt!

Dirk
Dirk, volg even deze stappen en hij doet het (5 minuutjes werk).
P.s. een cardreader werkt wel zo makkelijk (BT dongle kan ook natuurlijk!)

1: Transfer the folder 2577 to the root of your MMC.
2: Transfer the folder TomTom to the root of your MMC.
3: Transfer folder Benelux Navigator Map (of natuurlijk andere mappen zoals Frankrijk of Duitsland) to the root of MMC.
4: Transfer the folder TTMOBILE to;
E/system/apps/ on your MMC

Let dus bij stap 4 even op dat je deze niet ook in de root zet, maar echt in de map Apps.

Succes en kom je er niet uit laat het dan even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
ione schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:16:
Hoe kan je nou zien met hoeveel satellieten je verbinding hebt? Met TomTom zelf of een los stukje software?
Dat kan in het menu GPS instellen, daarin kan je zien met hoeveel sattelieten je een fix hebt. Hoe meer blauwe balkjes, hoe beter de verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

Anoniem: 143790 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:21:
Iemand enig idee, hoe kun jij COM7 kunt aanzetten in smartphone? Bij mij staat er alleen COM6.....

Gr,

Max
De MPx220 heeft geen COM7 optie, alleen COM6. Mocht je hierop TTM met een "vreemde" GPS willen gebruiken dan wens ik je alle geluk. Ik ken nog niemand die dat is gelukt, niet hier en niet op andere fora. Je zult dan toch een TomTom GPS moeten kopen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een probleem met tomtom in samenwerking met een rikaline gps muis. Ik maak gebruik van een nokia 6680 (symbian 8 dacht ik). Als ik hem koppel met mijn telefoon, pair dus, en ik daarna tomtom opstart gaat het goed, het duurt een paar minuutjes voordat die verbinding heeft, denk dat dat komt omdat die net gepaird is, maar ik heb dan wel bereik en ik ben geconnect.

Als ik tomtom dan weer afsluit en opnieuw opstart krijg ik de hele tijd de melding geen bruikbaar gps signaal beschikbaar, na ongeveer anderhalve minuut vraagt die ineens om een wachtwoord voor de rikaline gps muis (vier maal nul, gewoon de pair code) als ik deze heb ingevoerd, start me telefoon een soort van opnieuw op. Ik kom dan weer op het startscherm van me telefoon, dan ga ik weer naar tomtom toe en meestal herhaalt dit zich weer een teweede keer. Na de tweede keer doet die het dan ineens wel zonder gezeur.

De hele tijd ontvangt mijn gps muis wel satelieten. Ook heb ik hem in mijn telefoon gepaird staan en dan met de optie dat die zelf contact mag maken met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139429

Anoniem: 78265 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:57:
Als ik tomtom dan weer afsluit en opnieuw opstart krijg ik de hele tijd de melding geen bruikbaar gps signaal beschikbaar, na ongeveer anderhalve minuut vraagt die ineens om een wachtwoord voor de rikaline gps muis (vier maal nul, gewoon de pair code) als ik deze heb ingevoerd, start me telefoon een soort van opnieuw op. Ik kom dan weer op het startscherm van me telefoon, dan ga ik weer naar tomtom toe en meestal herhaalt dit zich weer een teweede keer. Na de tweede keer doet die het dan ineens wel zonder gezeur.
Dit heb ik ook met mijn 6630 een echte oplossing heb ik niet, maar bij mij lijkt het te helpen om voor het gebruik van TomTom de Rikaline uit de gepairde app. lijst te gooien, opnieuw pairen en dan TomTom starten.'T gaat voorals nog beter dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uh, beide toestellen worden toch niet ondersteund door TomTom. Dan snap ik wel dat je die
problemen een beetje hebt. Symbian 7.0 en 8.0 is wel even een verschil op het gebied van
de Bluetooth. Dan komen dit soort problemen zelf naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111369

Ik heb een groot deel van dit forum doorgelezen maar heb niet gevonden wat ik zocht
Ik heb ook een nokia 6600 met een holux gr-230 en deze krijg ik niet aan de praat met TTmobile
Is er al een mogelijkheid om dit samen te laten werken.

Als het wel in dit forum staat beschreven zou iemand mij dan kunnen vertellen waar het staat want het forum is behoorlijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139429

Anoniem: 143875 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:51:
uh, beide toestellen worden toch niet ondersteund door TomTom. Dan snap ik wel dat je die
problemen een beetje hebt. Symbian 7.0 en 8.0 is wel even een verschil op het gebied van
de Bluetooth. Dan komen dit soort problemen zelf naar boven.
Dan zouden toch bv alle 6630's het probleem moeten hebben?! Die van mijn broertje bv. heeft geen problemen, TomTom start zelf de Bluetooth, ik moet hem handmatig aanzetten. Die 6630 heeft dezelfde TomTom en ook een Rikaline, zelfde geheugenkaart. Waaromdan die welen de mijne niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NoFearWizz schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:17:
Ik heb een vraagje:

als je een backup maakt van je tomtom mobile 5 kaart.
en je zet het op een nieuwe kaart staat de key dan in een van de mappen van tomtom 5?
of in het register?

mvg,

NFW
Hij vraagt dan opnieuw om activatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77800

TTM5 vraagt nu ook om activatie van oude maps op je SD kaart.
Dus alle kaarten van west-europa die je al dan niet legaal had, moeten geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
die activatie gaat via wap/gprs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het lastige van die 6630. Die nieuwe Bluetooth is zo bagger. De ene keer werkt het goed,
de andere keer niet. Gewoon je toestel een keer resetten. Wellicht werkt het dan wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DARKLORD schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:04:
die activatie gaat via wap/gprs?
Het kan automatisch (via grps)
Of handmatig, je moet dan een productcode ingeven op de TT site voor een activatiecode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
hier een volledige n00b met ttm!:

is ttm5 nou wel mogelijk met een andere gps ontvanger dan de orginele ttm5 ontvanger of niet???

ik heb alleen de software (ttm 5.0) kunnen bemachtigen (vraag me niet hoe!!!), en nu wil ik nog een gps ontvanger gaan bestellen, maar weet niet welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
kan iemand mij de mappen structuur geven voor tom tom mobile 5?

ik wil het overzetten naar 512 mb kaart maar er ontbreekt iets geloof ik

nokia 7610

[ Voor 6% gewijzigd door DARKLORD op 14-05-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122762

Kan het wel op Symbian OS dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvana
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
Heb hier TT5 op een SPV E200 draaien met een Rikaline Clip-On en werkt als een speer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

Smarron

The bend

TT5, Orange SPV & Rikaline6030 werkend.

Idem met T-Mobile SDA.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Smarron schreef op zondag 15 mei 2005 @ 01:35:
TT5, Orange SPV & Rikaline6030 werkend.

Idem met T-Mobile SDA.
Is dit de retail versie?
Zo nee, hoe heb je 'm aan de praat gekregen?
Hij staat ook op "alternatieve" plaatsen, maar daar zit geen activeringscode bij.

[ Voor 8% gewijzigd door supersatan op 15-05-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edgarf28 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:02:
hier een volledige n00b met ttm!:

is ttm5 nou wel mogelijk met een andere gps ontvanger dan de orginele ttm5 ontvanger of niet???

ik heb alleen de software (ttm 5.0) kunnen bemachtigen (vraag me niet hoe!!!), en nu wil ik nog een gps ontvanger gaan bestellen, maar weet niet welke...
TTM5 is inderdaad al te vinden op de gebruikelijke plaatsen.
Je kunt hem ook met andere BT ontvangers gebruiken.

Echter is er nu een activatiecode nodig om te kunnen gebruiken, deze code kun je met je productcode opvragen bij TT.
Het tomtom mobile.exe bestand is nu ook "digitaly signed", wat inhoud dat je het niet kunt vervangen door een andere tomtom mobile.exe file.

Zoals het er nu naar uitziet heb je niks aan een copie, of het moet zijn dat je met je TTM4 productcode een activatie kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Dat geld volgens mij alleen voor de windows phone versie.
Ik heb de symbian versie en daar werken de oude kaarten wel gewoon op.
Zonder dat ze weer opnieuw geactiveerd hoeven te worden.
In ieder geval werkt de royaltec gps prima met tomtom 5.

[ Voor 14% gewijzigd door Stalker op 15-05-2005 16:48 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122770

Hallo,

ik heb ook al even TomTom Mobile in gebruik, maar dit weekend iets heel vreemd voorgehad :(

Ik heb geen cardreader dus moet alles via pcsuite gebeuren en dan via knip en plak functie met FExplorer in de juiste map terechtkomen, ik had hier al waarschuwingen gelezen dat dit zeker niet aan te raden was, maar goed ik heb geen zin om cardreader te kopen die ik nooit ga gebruiken + nadat ik tomtom voor de eerste keer had geïnstalleerd werkte hij perfect!

Net nu ik gisteren meer dan 300km moest gaan rijden wil mijn tomtom niet meer werken :| , telkens ik deze opstart vertelt hij doodleuk 'geen kaarten gevonden' :X

Hoe is dit in godsnaam mogelijk van de ene op de andere dag? Ik heb niks aan mijn gsm veranderd, en ondertussen al 2x het programma volledig opnieuw geïnstalleerd net zoals ik het de eerste keer gedaan had, maar het programma weigert gewoonweg te werken |:( , echt hatelijk

ik heb alle topics in het verleden gevolgd, en nu nog eens doorzocht en enkele tips geprobeert maar geen enkele lijkt te werken bij mij, iemand die kan helpen?

Mijn gsm is een Nokia 6600.

(p.s: nog een vraagje, kan je programma's die standaard op 6600 staan op de een of andere manier 'herstellen' ? :s Ik zit nu namelijk ook al met een Kalender die steeds afslaat als ik hem wil openen, sinds ik mijn geheugenkaart geformatteerd heb via de telefoon :( )

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 122770 op 15-05-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Laatst online: 28-01 03:24
Ik weet niet of het mag, maar volgens sommigen moet tomtom 5 zo gaan werken...
Ik heb hem (nog) niet, maar ik ben benieuwd, als dit niet mag, delete mijn post!

Modbreak:tja, en zo werkt het hier niet. Het algemeen beleid

[ Voor 67% gewijzigd door Korakal op 15-05-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101494

roma0803 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:51:
[...]

De MPx220 heeft geen COM7 optie, alleen COM6. Mocht je hierop TTM met een "vreemde" GPS willen gebruiken dan wens ik je alle geluk. Ik ken nog niemand die dat is gelukt, niet hier en niet op andere fora. Je zult dan toch een TomTom GPS moeten kopen.
Ik heb TTM 5 werkende met de adapt bt gps...dmv deze te hernoemen naar tomtom wireless gps.
Ik weet niet of dit ook lukt met TTM4, succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Anoniem: 101494 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:49:
[...]

Ik heb TTM 5 werkende met de adapt bt gps...dmv deze te hernoemen naar tomtom wireless gps.
Ik weet niet of dit ook lukt met TTM4, succes :)
Nou ik heb gisteravond de hele avond geprobeerd ttm5 aan de praat te krijgen...hier mijn verhaal:

eerst ttm5 binnengehaald, er zijn meerdere versies, maar eerst deze geprobeerd.
vervolgens vraagt ie om een key om hem te activeren, volgens het txt bestandje moest ik naar een site en daar constant proberen, eindelijk lukte dat!
maar ttm5 accepteerde de key niet, dus hele programma er maar afgehaald, op naar ander versie.

ook deze erop gezet en tot mijn verbazing, geen key...zat meteen in programma!
maaaar hij pakt mijn gps niet :S net als bij ttm3 zonder patch...hij zet bluetooth op mijn sda weer uit en zegt: geen gps apparaat, ook niet als ik deze TomTom Wireless GPS noem
de patch van ttm3 erop zetten wil ook al niet, die bestanden bestaan bij ttm5 niet...

iemand een idee hoe dit te fixen? enne smarron of patres14, mag ik jullie email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
nickpma schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:20:
[...]

Nou ik heb gisteravond de hele avond geprobeerd ttm5 aan de praat te krijgen...hier mijn verhaal:

eerst ttm5 binnengehaald, er zijn meerdere versies, maar eerst deze geprobeerd.
vervolgens vraagt ie om een key om hem te activeren, volgens het txt bestandje moest ik naar een site en daar constant proberen, eindelijk lukte dat!
maar ttm5 accepteerde de key niet, dus hele programma er maar afgehaald, op naar ander versie.

maaaar hij pakt mijn gps niet :S net als bij ttm3 zonder patch...hij zet bluetooth op mijn sda weer uit en zegt: geen gps apparaat, ook niet als ik deze TomTom Wireless GPS noem
de patch van ttm3 erop zetten wil ook al niet, die bestanden bestaan bij ttm5 niet...

iemand een idee hoe dit te fixen? enne smarron of patres14, mag ik jullie email?
toon volledige bericht
Dat eerste probleem heb ik ook (TTM5 accepteerde de key niet).
Die andere versie wil ik ook wel eens proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door supersatan op 16-05-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 21:48
[...]
...

Ga eens naar de gps-instellingen en kies daar voor "Stel in".
Dan zal je zien dat je daar gewoon een andere BT receiver in kunt stellen.

Bij mij was dat de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Inderdaad. andere gps kiezen!!!!!! JIPPPPPPIE!

nu navigeren tot ik er bij neerval!

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Ik heb ook even wat custom POI sounds gemaakt voor TTM 5.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Beep 1      Maximaal_90
Beep 2      Maximaal 80
Beep 3      Maximaal 70
Beep 4      Maximaal 60
Beep 5      Maximaal 50
Bell 1      Maximaal 120
Bell 2      Maximaal 110
Bell 3      Maximaal 100
Boing       Maximaal 40
Bugle       Maximaal 30
Cow         Snelheidscontrole
Cuckoo      Rood licht controle
Polite 1    Rood licht en snelheidscontrole
Polite 2    Burger King
Polite 3    McDonalds

Download hem hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

supersatan schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:26:
[...]

Dat eerste probleem heb ik ook (TTM5 accepteerde de key niet).
Die andere versie wil ik ook wel eens proberen.
Het verschil tussen deze eerste en tweede versie is dat in de tweede een oude versie Benelux map zit.
Kijk maar naar het versie nummer, of de datum van de bestanden in deze map.

Je hebt dus niet perse deze tweede versie nodig, je kunt gewoon de nieuwe Benelux map vervangen door je oude Benelux map. Werkt dan prima.

Wat betreft de fiets en wandel route's, dit heeft niks met de map te maken, ook op de nieuwe versie staan geen fietspaden. Het verschil zit hem in de manier van plannen (eenrichting, snelweg etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

wie heeft tomtom mobile 5 al werkend, op de symbian system? en wil mij even mailen, om uit te leggen hoe hij dat heeft voormekaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
agaam schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:46:
wie heeft tomtom mobile 5 al werkend, op de symbian system? en wil mij even mailen, om uit te leggen hoe hij dat heeft voormekaar gekregen.
dat vraag ik mij dus ook af..

je kan alles er wel opzetten, maar de hidden map System/Apps bestaat niet. je kan hem dus niet opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

DARKLORD schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:34:
[...]

je kan alles er wel opzetten, maar de hidden map System/Apps bestaat niet. je kan hem dus niet opstarten
ja die heb ik wel system/apps heb je net gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
DARKLORD schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:34:
[...]

Dat is omdat er een windows mobile versie en een symbian versie op internet beland zijn. Jij hebt waarschijnlijk de verkeerde te pakken gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

ik heb wel de goeie versie,er zit ook de system/apps op maar hoe instaleer ik dat presies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:25
Ik ben weer bezig om TTM te "rippen" en deze minder groot te maken...

Ten eerst wil ik zeggen dat mensen met TTM5 de map System kunnen verwijderen als ze zoals ik een C500 hebben. Deze map is voor Sybian toestellen
Verder heb ik tot nu toe de inhoud van map "Licences" ingekort... Er staat bij mij nu alleen "LIC_NLD.txt" en "ogg-vorbis_(tremor-variable)_license.txt" in...

Ik zal verder blijven proberen en verder blijven verwijderen totdat ik de kern van het software over heb.
Post zullen binnekort volgen

-- edit --

Gelijk maar een update
Nederlandse stemmen zijn nummers: 14, 15, 16, 17 en 29
Als je alleen gebruik maar van de nederlandse stemmen, verwijder dan gerust alle andere
(zowel het VIF als CHK bestand van de 5 stemmen bewaren)

[ Voor 23% gewijzigd door RedRayMann op 16-05-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 18:28
Ik zou na de upgrade, via de TomTom website naar TTMobile 5 (Benelux), ook nog andere kaarten van Europa willen aanschaffen. Zou het mogelijk zijn deze verschillende kaarten samen op 1 grote MMC te zetten zodat ik aan de grens niet van MMC moet veranderen van het desbetreffende land? Waar koop ik deze andere MMC kaarten van Duitsland, Frankrijk etc...??? Ter info: Ik heb een Nokia 6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
nickpma schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:58:
Inderdaad. andere gps kiezen!!!!!! JIPPPPPPIE!

nu navigeren tot ik er bij neerval!

thanks
Nick, wil je mij even mailen aub? Ik kom er zo niet uit... Mn adres vind je in mn profiel. Bij voorbaat dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 18:28
[...]
eerst ttm5 binnengehaald
??
Kan je mailen
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:56
Ik gebruik nu nog de "oude" 4.43 versie van TomTom mobile op mijn SPV c500. Ik wil graag de nieuwe versie 5 gaan installeren.

Hoe doe ik dat? Kan ik deze over de oude versie installeren of moet ik eerst versie 4.43 uninstallen? In het laatste geval: hoe doe ik dat?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even voor alle mensen met een Nokia:

Gebruik niet PC SUITE om de bestanden van TomTom naar je telefoon te verplaatsen! Omdat PC SUITE niet de werkelijke weergave van je geheugen/mmc laat zien! Gebruik hiervoor een externe cardreader (echt aan te raden!) en anders even googlen op epocware en daar de filemanager van gebruiken als je per se alles via bluetooth wil overzeten.

Ik heb een nokia 6600 en tomtom 5 werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Anoniem: 32767 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:21:
Nog even voor alle mensen met een Nokia:

Gebruik niet PC SUITE om de bestanden van TomTom naar je telefoon te verplaatsen! Omdat PC SUITE niet de werkelijke weergave van je geheugen/mmc laat zien! Gebruik hiervoor een externe cardreader (echt aan te raden!) en anders even googlen op epocware en daar de filemanager van gebruiken als je per se alles via bluetooth wil overzeten.

Ik heb een nokia 6600 en tomtom 5 werkt perfect.
philip
zou je mij even willen mailen hoe jij dat hebt gedaan kom er namelijk niet meer uit heb ook een nokia
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We willen er nog even extra op wijzen dat het uitwisselen van email adressen niet de bedoeling is. De neiging naar andere dingen dan product bespreking wordt dan heel groot en te gemakkelijk.

Het is inmiddels bekend dat er op minder legale manieren met deze software te werken is, echter zien we hier liever geen verwijzingen hiernaar (ook niet indirect, of vragen/hulp over niet-legaal verkregen software).