You don't have permission to access /63/4/9/40/427840940awUOqj_fs.jpg on this server.Anoniem: 120404 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:07:
De Topicstarter gaf aan dat dit produkt op een MMC kaartje z'n 100 mb. info in beslag neemt en dit gekrimpt kan worden tot 65 mb.
Het programma beslaat zo'n 100Mb op het 128Mb MMC-kaartje, maar bevat dan ook nog vele gesproken talen. Als je de talen die je niet gebruikt allemaal weghaald dan hou je ongeveer 65Mb over.
Heeft iemand enige idee welke map ik moet induiken om de overbodige gesproken talen te delete
http://image63.webshots.com/63/4/9/40/427840940awUOqj_fs.jpg
Anoniem: 120404
Als het goed is moet het nu wel werkenj-w schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:23:
[...]
You don't have permission to access /63/4/9/40/427840940awUOqj_fs.jpg on this server.
You are not authorized to view this pageAnoniem: 120404 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:36:
[...]
Als het goed is moet het nu wel werken
You are not authorized to view this pageAnoniem: 120404 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:36:
[...]
Als het goed is moet het nu wel werken
PS voices
Weet iemand een paar (goede) webshops die TTM5 voor de P910i aanbieden?
Heb via de pricewatch gekeken maar daar is er nog geen die ze aanbied.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Anoniem: 17304
Bedankt Brook, ik heb al zoveel data.chk bestanden getest maar deze werkt eindelijk!!!The Brook schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:37:
[...]
@ AMDPowerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Probeer deze eens ( wel eerst een backup van de originele maken)![]()
http://www.savefile.com/files/1891212
Heb ik in elkaar geflanst voor iemand met C500,maar geen reponse gekregen of hij het doet of niet.
Ik hoor het mischien van jouw....![]()
Grtz,
The Brook
Hoe heb je deze gemaakt als ik mag vragen? (en misschien een tip voor de handleiding van flitspaal.nl?)
edit:
(ik heb een T-Mobile SDA trouwens)
(ik heb een T-Mobile SDA trouwens)
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 17304 op 24-08-2005 10:45 ]
Anoniem: 77800
Weet iemand of het probleem met de POI's al opgelost is?
Ik heb nog steeds deze niet werkend, in de vorige versie TTM3 had ik hier nooit problemen mee.
Ik heb nog steeds deze niet werkend, in de vorige versie TTM3 had ik hier nooit problemen mee.
Anoniem: 73373
Welk probleem?Anoniem: 77800 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:12:
Weet iemand of het probleem met de POI's al opgelost is?
Bij mij werkt TTM prima op een 6681
Anoniem: 130854
Op m'n werk maak ik gebruik van VDO-Dayton navigatie, deze hebben de "boordcomputer" optie, hierin is te zien:
afgelegde afstand
gemiddelde snelheid
tijdsduur
En dit kan je dus gewoon resetten. Dit vind ik een best leuke optie, ik probeer de gemiddelde snelheid altijd zo hoog mogelijk te krijgen
Helaas zit er (nog) niet zoiets op TomTom, is hier misschien een ander proggie of plugin oid voor?
afgelegde afstand
gemiddelde snelheid
tijdsduur
En dit kan je dus gewoon resetten. Dit vind ik een best leuke optie, ik probeer de gemiddelde snelheid altijd zo hoog mogelijk te krijgen
Helaas zit er (nog) niet zoiets op TomTom, is hier misschien een ander proggie of plugin oid voor?
Anoniem: 149987
Ik wil wat ruimte vrijmaken op mijn TomTom Mobile 5 kaartje. Nu zat ik eraan te denken om de overbodige stemmen eraf te gooien, zodat ik alleen nog de Bram stem overhoud.
Als ik in de map Voices kijk zie ik alleen maar een berg .chk en .vif files. Wie kan er mij vertellen welke de Bram voice is zodat ik de rest kan deleten?
Ik heb de forums al doorgescrold maar kon niets vinden!
Als ik in de map Voices kijk zie ik alleen maar een berg .chk en .vif files. Wie kan er mij vertellen welke de Bram voice is zodat ik de rest kan deleten?
astu....Anoniem: 149987 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:26:
Ik wil wat ruimte vrijmaken op mijn TomTom Mobile 5 kaartje. Nu zat ik eraan te denken om de overbodige stemmen eraf te gooien, zodat ik alleen nog de Bram stem overhoud.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Dansk - Brigitte - data00.chk Deutsch - Werner - data01.chk Deutsch - Lisa - data02.chk English - Tim (GB) - data04.chk English - Jane (GB) - data05.chk English - Lori (US) - data07.chk English - Bonnie (US) - data08.chk English - Richard (US) - data09.chk Español - Marta - data10.chk Français - Jacques - data11.chk Français - Catherine - data12.chk Italiano - Chiara - data13.chk Nederlands - Bram - data14.chk Nederlands - Eva - data15.chk Nederlands - Nora - data16.chk Nederlands - Cora (B) - data17.chk Norsk - Liv - data18.chk Svenska - Astrid - data19.chk Norsk - Jørgen - data20.chk Svenska - Patrik - data21.chk Español - Antonio - data22.chk Dansk - Nils - data23.chk Italiano - Roberto - data24.chk Português - Joaquim - data25.chk Português - Catarina - data26.chk Suomi - Kati - data27.chk Suomi - Matti - data28.chk |
btw.
volgens mij kun je in TomTom zelf ook (bij voices) de stemmen verwijderen...

[ Voor 4% gewijzigd door digital8 op 26-08-2005 01:17 ]
Iemand?Anoniem: 130854 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:37:
Op m'n werk maak ik gebruik van VDO-Dayton navigatie, deze hebben de "boordcomputer" optie, hierin is te zien:
afgelegde afstand
gemiddelde snelheid
tijdsduur

Misschien domme vraag: ondanks verwoede pogiingen lukt het niet POI (flitspalen, trajectcontrole, weetikveel) op tomtom mobile 5 te plaatsen. Heb Nokia 6600. OV2 en BMP gedownload vio poiedit en flitspalen. Knippen en plakken in benelux-F mapje. En helaas.... niets te zien bij ´nuttige plaatsen´. Volgens mij vergeet ik iets simpels of zo...
Wie weet het antwoord?
Wie weet het antwoord?
Je zult ook nog moeten kiezen in TomTom zelf: menu,5,6,4,1 (kies nuttige plaatsen).jipjo schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:57:
Misschien domme vraag: ondanks verwoede pogiingen lukt het niet POI (flitspalen, trajectcontrole, weetikveel) op tomtom mobile 5 te plaatsen. Heb Nokia 6600. OV2 en BMP gedownload vio poiedit en flitspalen. Knippen en plakken in benelux-F mapje. En helaas.... niets te zien bij ´nuttige plaatsen´. Volgens mij vergeet ik iets simpels of zo...
Wie weet het antwoord?
Niets gaat vanzelf
Have Fun Funske
Ja dat wist ik wel..... Het probleem is dat ik in de lijst met nuttige plaatsen dan vervolgens nergens flitspalen of trajectcontroles tegen kom!
Heb je zelf andere POI's er in gezet?jipjo schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:16:
Ja dat wist ik wel..... Het probleem is dat ik in de lijst met nuttige plaatsen dan vervolgens nergens flitspalen of trajectcontroles tegen kom!
Volgens mij kunnen er namelijk niet meer dan ± 32 verschillende POI's toegevoegd worden.
Have Fun Funske
Het zijn er minder dan 32. en zoals ik al zei: ze staan in de benelux-F-Map. Die bestanden daarin zetten is het probleem niet, maar helaas kan ik dan evengoed geen flitspaal of trajectcontrole vinden in het programma, dus ook niet bij ´nuttige plaatsen´. In welke map moeten ze staan?
Anoniem: 149194
Ze moeten gewoon in de benelux kaart map. Zoals iemand al eerder riep: doe dit met een cardreader/writer op je pc en niet via de nokia software! Zorg ook dat het plaatje (bmp) en het ov2 bestand dezelfde naam hebben (op de extensie (.bmp vs .ov2) na. Moet zeker te weten werken. Als het niet werkt is misschien je ov2 corrupt ofzo. Test in dat geval eens of het met een andere ov2 (desnoods andere categorie) wel werkt...
Ergens gaat het mis, ik zie alleen niet waar. En na 5 uren van lezen hier, ben ik de oplossing nog niet tegengekomen.
Gegevens:
telefoon: Orange SPV C500 (versie 4.21.1088, build 14132)
navigatiepakket: TTM 5
GPS-muis: Rikaline 6030
Als ik TTM op het kaartje zet en daarna de stappen volg zoals in de openingspost (ook de traffic patch is geïnstalleerd), geeft TT nog steeds de melding dat er "Al ... min/uur geen bruikbaar GPS-signaal" is. Het maakt niet uit of ik gewoon achter de pc zit (voor het open raam) of buiten sta. Hij herkent de muis dus wel ?? (blauwe lampje brand ook continu), maar dat is ook het enige lampje dat brand. (Telefoon geeft een blauw knipperend signaal)
Ook werken de stemmen niet en kan ik geen van de stemmen selecteren. Wel staan er 57 .vif-bestanden met bijbehorende .chk-bestanden in de voices-map.
Waar zit de fout en hoe is dit op te lossen?
Gegevens:
Als ik TTM op het kaartje zet en daarna de stappen volg zoals in de openingspost (ook de traffic patch is geïnstalleerd), geeft TT nog steeds de melding dat er "Al ... min/uur geen bruikbaar GPS-signaal" is. Het maakt niet uit of ik gewoon achter de pc zit (voor het open raam) of buiten sta. Hij herkent de muis dus wel ?? (blauwe lampje brand ook continu), maar dat is ook het enige lampje dat brand. (Telefoon geeft een blauw knipperend signaal)
Ook werken de stemmen niet en kan ik geen van de stemmen selecteren. Wel staan er 57 .vif-bestanden met bijbehorende .chk-bestanden in de voices-map.
Even stap voor stap. "Geen GPS Signaal" is een andere melding dan "Geen GPS Apparaat". Bij de eerste melding (signaal) ziet ie dus de muis, maar heeft de muis geen fix. Je weet zeker dat ie meld dat er al x minuten geen signaal is?TheKeeper schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:12:
Ergens gaat het mis, ik zie alleen niet waar. En na 5 uren van lezen hier, ben ik de oplossing nog niet tegengekomen.
Gegevens:
Uit hoeveel mappen (1e niveau) bestaat jouw TTM5 pakket? Dit moeten er 10 zijn (waarbij ik niet zeg dat je ze allemaal nodig hebt, maar we proberen de fout te lokaliseren).
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Ik heb ook geprobeerd tomtom aan de praat te krijgen, precies zoals jij ook gedaan hebt.Floris-K schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:19:
op de c550 zit die BT configuratie dus niet...
Heb het wel al voor elkaar !
Tomtom aangezet, terug naar bureablad met rode knop.
Instellingen -> Bluetooth -> menu -> apparaten.
Vervolgens de gps muis zoeken en toevoegen.
Dan met pijltje terug naar tomtom gaan toen gaf ie aan: geen gps signaal(eerst was het ' geen gps-apparaat')
vervolgens buiten op de vensterbank een minuut of 10 laten liggen en begon tt te gillen dat ik rechtsaf moest.
Hij had dus verbinding !! De 1e keer schijnt nogal moeizaam te gaan .. bleek bij mij dus ook.
Nu werkt ie helemaal perfect !
Alleen bij mij pakt ie het gps apparaat nog steeds niet HOLUX GR 231)
Ik heb eerst apparaat toegevoegd -> com 6 aangezet (beveiliging aan of uit) -> in tomtom voor ander apparaat gekozen
Nog steeds geen gps apparaat...
Enig idee waarom niet?
- moet de beveiliging bij com6 aan staan?
- moet ik com7 toevoegen?
- moet ik iets anders doen?
Please help!
Com 6 geen beveiliging... daarna heb ik com 7 toegevoegd met als apparaat de BT gps muis. Daarna heb ik de foon opnieuw opgestart... GPS adapter ook uit.. Telefoon weer aan.. BT GPS aan... ff wachten nog... dan TomTom aan en toen had ie vrijwel snel een fix... werkt perfect!nickpma schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:12:
[...]
Ik heb ook geprobeerd tomtom aan de praat te krijgen, precies zoals jij ook gedaan hebt.
Alleen bij mij pakt ie het gps apparaat nog steeds niet HOLUX GR 231)
Ik heb eerst apparaat toegevoegd -> com 6 aangezet (beveiliging aan of uit) -> in tomtom voor ander apparaat gekozen
Nog steeds geen gps apparaat...
Enig idee waarom niet?
- moet de beveiliging bij com6 aan staan?
- moet ik com7 toevoegen?
- moet ik iets anders doen?
Please help!
Zit nu al 2 minuten met het ding naast me, tomtom pakt hem nietDaJohn schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:36:
[...]
Com 6 geen beveiliging... daarna heb ik com 7 toegevoegd met als apparaat de BT gps muis. Daarna heb ik de foon opnieuw opgestart... GPS adapter ook uit.. Telefoon weer aan.. BT GPS aan... ff wachten nog... dan TomTom aan en toen had ie vrijwel snel een fix... werkt perfect!
Alles precies gedaan zoals jij zei...toch raar!
Op mij sda werkt het wel, vanalles geprobeerd nu, tomtom er maar opnieuw opzetten?
/edit: tomtom er opnieuw opgezet, no luck, tomtom blijft hem niet vinden
er moet toch iets zijn waardoor het werkt?
[ Voor 10% gewijzigd door nickpma op 29-08-2005 21:45 ]
Sinds een maand of 2 werk ik met TomTom Mobile 5 op een SPV C500.
Nu heb ik pas geleden ontdekt dat TomTom na langer gebruik vastloopt
Ik heb al een paar keer een harde reset gedaan en alles opnieuw geïnstalleerd, maar schijnbaar helpt dit allemaal niet.
Zijn er meer mensen die dit hebben en weet iemand een oplossing?
Nu heb ik pas geleden ontdekt dat TomTom na langer gebruik vastloopt
Ik heb al een paar keer een harde reset gedaan en alles opnieuw geïnstalleerd, maar schijnbaar helpt dit allemaal niet.
Have Fun Funske
Niemand?Specht schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:41:
Weet iemand een paar (goede) webshops die TTM5 voor de P910i aanbieden?
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
De melding was letterlijk overgenomen van het scherm en dus heeft ie geen bruikbaar GPS-signaal.roma0803 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:54:
[...]
Even stap voor stap. "Geen GPS Signaal" is een andere melding dan "Geen GPS Apparaat". Bij de eerste melding (signaal) ziet ie dus de muis, maar heeft de muis geen fix. Je weet zeker dat ie meld dat er al x minuten geen signaal is?
Uit hoeveel mappen (1e niveau) bestaat jouw TTM5 pakket? Dit moeten er 10 zijn (waarbij ik niet zeg dat je ze allemaal nodig hebt, maar we proberen de fout te lokaliseren).
TTM5 bestaat uit 11 mappen nadat ik de trafficpatch eroverheen gegooit heb. (misschien niet nodig, die was voor TTM3?)
edit:
Heel vreemd... ik leg de muis gewoon nog eens in de vensterbank en hij werkt, gewoon een kwestie van slecht werkende muis
Nu alleen nog de werkend zien te krijgen. Hij heeft gewoon geen enkele werkende stem en als ik 'wijzig stem' doe, wil hij ook niet scrollen door de namen/stemmen.
Heel vreemd... ik leg de muis gewoon nog eens in de vensterbank en hij werkt, gewoon een kwestie van slecht werkende muis
Nu alleen nog de werkend zien te krijgen. Hij heeft gewoon geen enkele werkende stem en als ik 'wijzig stem' doe, wil hij ook niet scrollen door de namen/stemmen.
[ Voor 19% gewijzigd door TheKeeper op 30-08-2005 17:49 ]
Ik heb nu geloof ik al alle combinaties geprobeerd op mijn C550, niks werkt met TomTom...nickpma schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:22:
[...]
Zit nu al 2 minuten met het ding naast me, tomtom pakt hem niet
Alles precies gedaan zoals jij zei...toch raar!
Op mij sda werkt het wel, vanalles geprobeerd nu, tomtom er maar opnieuw opzetten?
/edit: tomtom er opnieuw opgezet, no luck, tomtom blijft hem niet vinden
er moet toch iets zijn waardoor het werkt?
Dat wordt dus de telefoon of de gps ontvanger verkopen....ik zie er geen toekomst meer in!
Valt je GPS-muis wel onder de ondersteunde modellen?nickpma schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:54:
[...]
Ik heb nu geloof ik al alle combinaties geprobeerd op mijn C550, niks werkt met TomTom...
Dat wordt dus de telefoon of de gps ontvanger verkopen....ik zie er geen toekomst meer in!
Ik zou dus zeggen: nieuwe muis en deze verkopen
Anoniem: 136100
Graag wil ik ruimte maken binnen TomTom Mobile 5, met name door overbodige stemmen te deleten. ik maak gebruik van Eva icm versterkt volume, uit mijn hoofd data15.chk. Kan ik nu mbv mijn cardreader alle overbodige stemmen uit de Voices map verwijderen? Of moet ik daar iets anders voor doen?
Tevens stottert TomTom Mobile 5 bij mij heel iets, zelfs icm de speciale smartphone poi bestandjes van flitspaal.nl. Is hier nog iets tegen te doen? Ik dacht misschien creeer ik wat ruimte door overbodige stemmen te verwijderen en loopt het daarna wel soepel?
Gr. bounzer
Tevens stottert TomTom Mobile 5 bij mij heel iets, zelfs icm de speciale smartphone poi bestandjes van flitspaal.nl. Is hier nog iets tegen te doen? Ik dacht misschien creeer ik wat ruimte door overbodige stemmen te verwijderen en loopt het daarna wel soepel?
Gr. bounzer
Ik heb geen oplossing maar het is mij ook al een keer gebeurt, wordt je niet vrolijk van als je een alternatieve route aan het proberen bent.funske schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:00:
Sinds een maand of 2 werk ik met TomTom Mobile 5 op een SPV C500.
Nu heb ik pas geleden ontdekt dat TomTom na langer gebruik vastloopt![]()

Maar een collega van me heeft het zelfde probleem. Wat me we opviel dat de telefoon erg warm is als hij vastloopt.
Zou het iets te maken kunnen hebben, met andere geïnstalleerde software?? Ik heb Oxios ToDoList, CityTime Alarms,Smart Explorer EN,QuickClose,QuickReset,Sprite Backup, TCPMP (BetaPlayer),Smart SS er op staan. Zou het kunnen zijn dat één van deze programma´s het vastlopen veroorzaakt?? Ik kan het me haast niet voorstellen, maar toch??tspawn schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:01:
[...]
Ik heb geen oplossing maar het is mij ook al een keer gebeurt, wordt je niet vrolijk van als je een alternatieve route aan het proberen bent.
Maar een collega van me heeft het zelfde probleem. Wat me we opviel dat de telefoon erg warm is als hij vastloopt.
Have Fun Funske
Dat dacht ik ook, maar ik heb alleen powerbar erop staan en me collega heeft er niets op staan.
Overigens is het ook opvallend dat tomtom 5, het batterijbeheer niet goed terug zet. Vaak na gebruik blijft alles op nooit staan in batterijbeheer. En de andere keer verandert hij het wel terug.
Overigens is het ook opvallend dat tomtom 5, het batterijbeheer niet goed terug zet. Vaak na gebruik blijft alles op nooit staan in batterijbeheer. En de andere keer verandert hij het wel terug.
Anoniem: 153717
Ook hier even vragen: ik heb een jaar geleden een Qtek 8080 gekocht met TT Mobile pakket. Ik heb nu een Nokia 6680, maar krijg de software niet werkend. Natuurlijk al wel overgezet op de geschikte dv rs-mmc kaart, maar ik mis volgens mij een installerbestandje ofzo. Please Help!
alvast bedankt!
alvast bedankt!
Even lezen in het topic levert me op:
Nokia werkt met Symbian en dan heb je extra bestanden nodig, die op de Windows-smartphones niet nodig zijn. Het pakketje krijg je dus nooit werkend op deze manier.
Nokia werkt met Symbian en dan heb je extra bestanden nodig, die op de Windows-smartphones niet nodig zijn. Het pakketje krijg je dus nooit werkend op deze manier.
Heej ja... klopt. Ik snapte er al geen snars van. Nu begrijp ik waarom het licht aan blijft staan somstspawn schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:51:
Dat dacht ik ook, maar ik heb alleen powerbar erop staan en me collega heeft er niets op staan.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
TomTom veranderd zelf een aantal instellingen als hij opgestart wordt. Als hij dan vastloopt en je de batterij eruit moet halen, staan deze instellingen nog steeds zoals TTM ze heeft ingesteld. Dus op "nooit" in batterijbeheer.tspawn schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:51:
Hetzelfde gebeurt als je TTM niet echt afsluit (met menu,6,6,5) maar met "home" of "back" teruggaat naar het beginscherm.
Als je TTM gewoon afsluit, dan herstelt hij alle instellingen prima; zelfs Bluetooth wordt netjes uitgezet als deze vooraf uit stond
Have Fun Funske
Bedankt voor de info! Wel weer lekker ruk van de vrienden van TommieTom, incomplete setjes leveren. Ik zal ze wel weer aanspraken.TheKeeper schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:01:
Even lezen in het topic levert me op:
Je moet van de CD even de map 'system' kopiëren naar de root van je storage card...Anoniem: 153717 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:47:
[...]
Bedankt voor de info! Wel weer lekker ruk van de vrienden van TommieTom, incomplete setjes leveren. Ik zal ze wel weer aanspraken.
Iemand anders nog problemen met het geluid? Krijg het nog steeds niet werkend.
Bij jou dus wel. Ik snap doorgaans dat je applicaties op de normale manier dient af te sluiten, dus TTM ook. Desondanks zet ie de lichtinstellingen niet altijd terug. Let op, niet altijd, dat is dus soms wel, net als bij tspawn.funske schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 08:29:
[...]
TomTom veranderd zelf een aantal instellingen als hij opgestart wordt. Als hij dan vastloopt en je de batterij eruit moet halen, staan deze instellingen nog steeds zoals TTM ze heeft ingesteld. Dus op "nooit" in batterijbeheer.
Hetzelfde gebeurt als je TTM niet echt afsluit (met menu,6,6,5) maar met "home" of "back" teruggaat naar het beginscherm.
Als je TTM gewoon afsluit, dan herstelt hij alle instellingen prima; zelfs Bluetooth wordt netjes uitgezet als deze vooraf uit stond
/roma kijkt in de spiegel of het woord "achterlijk" op zijn voorhoofd staat...
Dat werkt dus niet! Aandelen maar verkopen van die oplichters.
TheKeeper schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:12:
[...]
Je moet van de CD even de map 'system' kopiëren naar de root van je storage card...
Iemand anders nog problemen met het geluid? Krijg het nog steeds niet werkend.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 153717 op 03-09-2005 18:01 ]
Hmm...gebruikt er dan niemand de combinatie holux gr 231 en c550??
Holux moet het gewoon doen aangezien het ook werkt met mijn sda...
Holux moet het gewoon doen aangezien het ook werkt met mijn sda...
Anoniem: 17304
Hier nog een handige tip van een tevreden tomtom 5 mobile (@T-Modile SDA) gebruiker wat betreft het trager worden van tomtom als je meerdere POI's gebruikt, vooral flitspalen etc.
Eerst had ik van flitspaal.nl alle snelheidscontroles in 1 bestand, dat werkte goed, maar op een gegeven moment wil je toch weten hoe hard je nou mag bij welke snelheidscontrole. Dus heb ik alle mobile flitscontroles per snelheid gedownload en geinstalleerd en ook een waarschuwing natuurlijk ingesteld. Dit werkte ook goed, maar je zag goed dat tomtom trager werd.
Toen heb ik alle POI's uitgezet, maar de waarschuwingen heb ik niet verwijderd (blijven blijkbaar bewaard) en gekeken hoe snel die zonder alle POI's draaide. Dit was stukken sneller. Maar tot mijn verbazing, 500m voor een flitspaal gaf tomtom het ingestelde waarschuwings signaal en liet de flitspaal zien! Dit werkt dus perfect, waarom zou je een flitspaal op 10km van te voren willen zien of op de kaart?
Dus voor een snelle tomtom met toch alle flitspalen erin, gewoon de nuttige plaatsen niet meer selecteren maar zodra je een flitspaal nadert geeft tomtom toch de waarschuwing.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Dit was voor mij DE oplossing voor een (te) trage tomtom.
Eerst had ik van flitspaal.nl alle snelheidscontroles in 1 bestand, dat werkte goed, maar op een gegeven moment wil je toch weten hoe hard je nou mag bij welke snelheidscontrole. Dus heb ik alle mobile flitscontroles per snelheid gedownload en geinstalleerd en ook een waarschuwing natuurlijk ingesteld. Dit werkte ook goed, maar je zag goed dat tomtom trager werd.
Toen heb ik alle POI's uitgezet, maar de waarschuwingen heb ik niet verwijderd (blijven blijkbaar bewaard) en gekeken hoe snel die zonder alle POI's draaide. Dit was stukken sneller. Maar tot mijn verbazing, 500m voor een flitspaal gaf tomtom het ingestelde waarschuwings signaal en liet de flitspaal zien! Dit werkt dus perfect, waarom zou je een flitspaal op 10km van te voren willen zien of op de kaart?
Dus voor een snelle tomtom met toch alle flitspalen erin, gewoon de nuttige plaatsen niet meer selecteren maar zodra je een flitspaal nadert geeft tomtom toch de waarschuwing.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Dit was voor mij DE oplossing voor een (te) trage tomtom.
Waar ik dus last van heb, is dat mijn tomtom mobile 5 de weergave in afbeeldingen niet goed update.
Als ik een route heb en die wil ik dus het liefst in 3d weergave zien, dan zie ik 1 keer een beeld van waar ik bijvoorbeeld begin, maar stel dat ik 1 kilometer verderop zit dan heb ik nog steeds datzelfde beeld. Dan moet ik eerst op ok ofzo drukken en dan weer selecteren geef weer in afbeeldingen. En dan krijg ik pas een nieuw beeld.
Ik heb het op een nokia 6670, en ik heb verder alle opties nagekeken maar hier kon ik dus niks vinden, ook verder op google niet.
Ik heb wel alle flitspalen erin gezet en die worden ook weergegeven, dus ik weet niet of het daar mee te maken kan hebben? (gezien de post boven mij over een slome tomtom.
Verder doet ie wel routekaart weergave goed enzo.
Als ik een route heb en die wil ik dus het liefst in 3d weergave zien, dan zie ik 1 keer een beeld van waar ik bijvoorbeeld begin, maar stel dat ik 1 kilometer verderop zit dan heb ik nog steeds datzelfde beeld. Dan moet ik eerst op ok ofzo drukken en dan weer selecteren geef weer in afbeeldingen. En dan krijg ik pas een nieuw beeld.
Ik heb het op een nokia 6670, en ik heb verder alle opties nagekeken maar hier kon ik dus niks vinden, ook verder op google niet.
Ik heb wel alle flitspalen erin gezet en die worden ook weergegeven, dus ik weet niet of het daar mee te maken kan hebben? (gezien de post boven mij over een slome tomtom.
Verder doet ie wel routekaart weergave goed enzo.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
[quote]Meauses schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:07:
Waar ik dus last van heb, is dat mijn tomtom mobile 5 de weergave in afbeeldingen niet goed update.
Als ik een route heb en die wil ik dus het liefst in 3d weergave zien, dan zie ik 1 keer een beeld van waar ik bijvoorbeeld begin, maar stel dat ik 1 kilometer verderop zit dan heb ik nog steeds datzelfde beeld. Dan moet ik eerst op ok ofzo drukken en dan weer selecteren geef weer in afbeeldingen. En dan krijg ik pas een nieuw beeld. quote]
Hi,
Als ik goed begrijp, heb je als je "start" ook de vlag met "go"erin staan en druk elke keer op de "linkerzijde" van de "joystick"?????
Als dat dat zo is is dat een "demo"mode, deze werkt van afslag naar afslag en werkt zonder GPS...en is zodanig bedoeld, volgens mij ,om een overzicht te krijgen van je route.
Net als toon routedemo, maar dan zie je de route van begin tot eind , zoals je hem zou zien met een ingeschakelde GPS.
Grtz,
The Brook
Als ik een route heb en die wil ik dus het liefst in 3d weergave zien, dan zie ik 1 keer een beeld van waar ik bijvoorbeeld begin, maar stel dat ik 1 kilometer verderop zit dan heb ik nog steeds datzelfde beeld. Dan moet ik eerst op ok ofzo drukken en dan weer selecteren geef weer in afbeeldingen. En dan krijg ik pas een nieuw beeld. quote]
Hi,
Als ik goed begrijp, heb je als je "start" ook de vlag met "go"erin staan en druk elke keer op de "linkerzijde" van de "joystick"?????
Als dat dat zo is is dat een "demo"mode, deze werkt van afslag naar afslag en werkt zonder GPS...en is zodanig bedoeld, volgens mij ,om een overzicht te krijgen van je route.
Net als toon routedemo, maar dan zie je de route van begin tot eind , zoals je hem zou zien met een ingeschakelde GPS.
Grtz,
The Brook
99,9 % Van de Computerproblemen zit tussen de bureaustoel en het toetsenbord
Hi,
Grtz,
The Brook[/quote]
ja dat had ik gister idd, maar het heeft wel 1 keer gewerkt, maar als ik gewoon normaal een routeplan heb ik geen vlaggetje staan maar aan de linkerkant 'route' en rechts 'ok'
GPS staat verder wel ingeschakeld en hij heeft gewoon 6 satellieten meestal standaard.
Maar ik kies gewoon voor navigeer naar -> en dan adres of favoriet of thuis -> dan gaat ie route berekenen. en dan zie ik ff een kaart met een route en dan doe ik ok , en dan krijg ik dus 3d beeld.
Maar zover mijn ervaring doet ie dat dus niet updaten die 3d weergave. Maar ik ga het nu even testen. In ieder geval bedankt voor je advies!
edit:
Ik heb het net getest en ik denk dat ik weer wat ik fout deed, als ik een route had laten berekenen drukte ik op de linkerknop, "route" hier staat boven toon route, dus dan zal ik dan wel de demo mode hebben aangezet want als ik gewoon op "ok" druk zie ik gewoon een perfecte 3d weergave.
in ieder geval bedankt voor je hulp
Grtz,
The Brook[/quote]
ja dat had ik gister idd, maar het heeft wel 1 keer gewerkt, maar als ik gewoon normaal een routeplan heb ik geen vlaggetje staan maar aan de linkerkant 'route' en rechts 'ok'
GPS staat verder wel ingeschakeld en hij heeft gewoon 6 satellieten meestal standaard.
Maar ik kies gewoon voor navigeer naar -> en dan adres of favoriet of thuis -> dan gaat ie route berekenen. en dan zie ik ff een kaart met een route en dan doe ik ok , en dan krijg ik dus 3d beeld.
Maar zover mijn ervaring doet ie dat dus niet updaten die 3d weergave. Maar ik ga het nu even testen. In ieder geval bedankt voor je advies!
edit:
Ik heb het net getest en ik denk dat ik weer wat ik fout deed, als ik een route had laten berekenen drukte ik op de linkerknop, "route" hier staat boven toon route, dus dan zal ik dan wel de demo mode hebben aangezet want als ik gewoon op "ok" druk zie ik gewoon een perfecte 3d weergave.
in ieder geval bedankt voor je hulp
[ Voor 18% gewijzigd door Meauses op 08-09-2005 14:28 ]
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Hmm... dat lijkt me een handige tip, bedankt. Ik ga het meteen proberen. Ik hoef idd pas een melding van een flitspaal als ik er bijna ben en niet al kilometers vantevoren.Anoniem: 17304 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:42:
Hier nog een handige tip van een tevreden tomtom 5 mobile (@T-Modile SDA) gebruiker wat betreft het trager worden van tomtom als je meerdere POI's gebruikt, vooral flitspalen etc.
Nog steeds niemand die mij kan helpen met het probleem van het geluid?
TomTom werkt verder helemaal naar wens, maar ik krijg er geen geluid uit. Elke keer als ik een stem kies, geeft ie aan dat het een niet bruikbare stem is.
Ook als ik door de stemmenlijst wil gaan, dan springt ie niet naar de volgende, maar moet ik eerst een keer naar rechts of links drukken en daarna de stem selecteren, uit het menu gaan en weer opnieuw naar de stemmenlijst om te zien welke er nu niet afgespeeld kan worden.
Ik heb 2 bestandjes voor elke van de 57 stemmen, maar kom ook nergens de 22khz versies tegen.
TomTom werkt verder helemaal naar wens, maar ik krijg er geen geluid uit. Elke keer als ik een stem kies, geeft ie aan dat het een niet bruikbare stem is.
Ook als ik door de stemmenlijst wil gaan, dan springt ie niet naar de volgende, maar moet ik eerst een keer naar rechts of links drukken en daarna de stem selecteren, uit het menu gaan en weer opnieuw naar de stemmenlijst om te zien welke er nu niet afgespeeld kan worden.
Ik heb 2 bestandjes voor elke van de 57 stemmen, maar kom ook nergens de 22khz versies tegen.
Ik vroeg me af of zo'n gps systeem voor een mobieltje ook op een gewone ipaq werkt?
Twee weken geleden is namelijk mijn gps-module uit mijn auto gejat en moet ik dus een nieuwe kopen. Omdat mijn tel abbo over 3 maanden afloopt wil ik misschien een smartfone. Ik vroeg me af of zo'n gpsmodule zowel op de ipaq als op een mobieltje werkt?
p.s. Wat zijn allemaal goede gps-ontvangers? Is die van tomtom het beste of zit daar nauwelijks verschil in?
Twee weken geleden is namelijk mijn gps-module uit mijn auto gejat en moet ik dus een nieuwe kopen. Omdat mijn tel abbo over 3 maanden afloopt wil ik misschien een smartfone. Ik vroeg me af of zo'n gpsmodule zowel op de ipaq als op een mobieltje werkt?
p.s. Wat zijn allemaal goede gps-ontvangers? Is die van tomtom het beste of zit daar nauwelijks verschil in?
Zeker een handige tip, misschien zelfs een idee om alle flitspalen er dubbel in te zettenroma0803 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:36:
[...]
Hmm... dat lijkt me een handige tip, bedankt. Ik ga het meteen proberen. Ik hoef idd pas een melding van een flitspaal als ik er bijna ben en niet al kilometers vantevoren.
Op die manier zie je ook de flitspalen waar hij soms geen alarm op geeft. Is maar vaag idee, maar eens mee experimenteren
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Heey mensen,
Ik heb een TomTom mobile pakket aangevraagd (icm Qtek 8020) en heb het in huis gekregen. D'r zit een normale SD kaart bij in, terwijl op de doos staat dat hij wel geschikt is voor de 8020 (die een MiniSD aansluiting heeft).
Zijn er meer mensen die het probleem hebben gehad? Ik heb al gemaild naar GSMexpress, zij zeggen dat de MiniSD kaart in een adapter zit die je zou moeten loshalen. Dit lijkt me zeer sterk.....
Iemand dit probleem ook gehad?
Ik heb een TomTom mobile pakket aangevraagd (icm Qtek 8020) en heb het in huis gekregen. D'r zit een normale SD kaart bij in, terwijl op de doos staat dat hij wel geschikt is voor de 8020 (die een MiniSD aansluiting heeft).
Zijn er meer mensen die het probleem hebben gehad? Ik heb al gemaild naar GSMexpress, zij zeggen dat de MiniSD kaart in een adapter zit die je zou moeten loshalen. Dit lijkt me zeer sterk.....
Iemand dit probleem ook gehad?
Als je de kaart pakt, kan het zijn dat je de achterkant er uit kan trekken en dan heb je je miniSD.ksborg schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:45:
Ik heb al gemaild naar GSMexpress, zij zeggen dat de MiniSD kaart in een adapter zit die je zou moeten loshalen. Dit lijkt me zeer sterk.....
Die adapter is bedoeld om hem te kunnen gebruiken in een crad-reader. Dus aan de achterkant gewoon een keer trekken en dan floept die miniSd er uit (hoop ik voor je)
Have Fun Funske
Volgens mij worden ze altijd geleverd inc. SD adapter, dus idd ff goed kijken
Okeej, ik zal het dan eens nakijken als ik thuis ben straks. Ik zag namelijk een SD kaart en dacht dat het verkeerd was. Wilde de verpakking ook niet verder openen omdat je dan misschien problemen krijgt i.v.m. garantie ed.. Maar goed, ik ga het proberen
Anoniem: 42361
ik heb een vraagje over de adapt ad-300 bluetooth gps i.c.m. een tom tom mobile 5 en een nokia 6630. Ik heb een mail gestuurd naar pdashop.nl met de vraag of deze combinatie van producten werkt. Zij hebben mij verteld dat ttm5 niet werkt i.c.m Adapt ad-300. Heeft iemand ervaringen hiermee
Anoniem: 113975
Ik heb een Nokia6600 en de nieuwste TomTom Wireless GPS muis en ik heb regelmatig met (half)zware bewolking dat het erg lang duurt (10 tot 15 minuten) voordat er een bruikbaar GPS-signaal is. Tijdens de mooie dagen in de zomer had ie binnen 30 seconden altijd wel genoeg GPS-signaal om te kunnen navigeren. Heeft iemand anders dit probleem ook met het bewolkte weer de laatste tijd?
Guido
Guido
Totaal geen probleem mee gehad, hij detecteert zelfs nog wanneer ik door de Schiphol tunnel rij.Anoniem: 113975 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:17:
Ik heb een Nokia6600 en de nieuwste TomTom Wireless GPS muis en ik heb regelmatig met (half)zware bewolking dat het erg lang duurt (10 tot 15 minuten) voordat er een bruikbaar GPS-signaal is. Tijdens de mooie dagen in de zomer had ie binnen 30 seconden altijd wel genoeg GPS-signaal om te kunnen navigeren. Heeft iemand anders dit probleem ook met het bewolkte weer de laatste tijd?
Guido
Ik heb overigens een Adapt gps.
Anoniem: 154884
Ik heb deze week een Tomtom Mobile 5 pakket (60 series) gekocht voor mijn Nokia 6681.
Bij het pakket zit echter een RS-MMC geheugenkaart, terwijl de Nokia 6681 gebruikt maakt van een Dual Voltage RS-MMC kaart.
Op de Tomtom website staat dat de Nokia 6681 wel al geschikt is voor TTMobile 5.
Maar bij het pakket zit een RS-MMC kaart ???
Overigens staat op de doos nog niet de Nokia 6681 vermeld (wel de 6600, 6670, etc.)
Hoe zit het precies.
Is de TT Mobile 5 software voor de 60 series ge-upgrade, zodat deze nu ook geschikt is voor de Nokia 6681 ?
Of is de software hetzelfde gebleven, maar wordt deze nu op een DV RS-MMC kaart geleverd ?
Wat moet ik nu doen met de RS-MMC kaart ? Deze kan ik niet gebruiken op mijn Nokia 6681.
Bij het pakket zit echter een RS-MMC geheugenkaart, terwijl de Nokia 6681 gebruikt maakt van een Dual Voltage RS-MMC kaart.
Op de Tomtom website staat dat de Nokia 6681 wel al geschikt is voor TTMobile 5.
Maar bij het pakket zit een RS-MMC kaart ???
Overigens staat op de doos nog niet de Nokia 6681 vermeld (wel de 6600, 6670, etc.)
Hoe zit het precies.
Is de TT Mobile 5 software voor de 60 series ge-upgrade, zodat deze nu ook geschikt is voor de Nokia 6681 ?
Of is de software hetzelfde gebleven, maar wordt deze nu op een DV RS-MMC kaart geleverd ?
Wat moet ik nu doen met de RS-MMC kaart ? Deze kan ik niet gebruiken op mijn Nokia 6681.
Anoniem: 133424
Omdat ik geen recente thread kon vinden over tomtom navigator 5 vraag ik het hier maar even.
Ik gebruik tomtom navigator 5.10 icm. een qtek s100. Dat ging een hele tijd goed. Nu heb ik de rom versie van mijn toestel geupate en nu loopt tomtom steeds vast. Als ik een langere reis plan en de optie "toon routekaart" kies, loopt tomtom vast en gaat ie automatisch terug naar het "today" scherm. Wie kan mij helpen?
edit: Probleem deels opgelost. Kan nu wel gewoon de kaart bekijken maar als ik op nuttige plaatsen wil zoeken loopt tomtom nog steeds vast. Wie helpt?
Ik gebruik tomtom navigator 5.10 icm. een qtek s100. Dat ging een hele tijd goed. Nu heb ik de rom versie van mijn toestel geupate en nu loopt tomtom steeds vast. Als ik een langere reis plan en de optie "toon routekaart" kies, loopt tomtom vast en gaat ie automatisch terug naar het "today" scherm. Wie kan mij helpen?
edit: Probleem deels opgelost. Kan nu wel gewoon de kaart bekijken maar als ik op nuttige plaatsen wil zoeken loopt tomtom nog steeds vast. Wie helpt?
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 133424 op 18-09-2005 13:35 ]
Misschien handiger om een thread te maken. Dit is het zelfde als een mac probleem op een windows forum posten, zijn totaal andere systemen, dus we kunnen je niet helpen, tenzij iemand toevallig ook de ppc versie heeft. maar dan nog hoort het hier niet thuis is mijn mening.Anoniem: 133424 schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:24:
Omdat ik geen recente thread kon vinden over tomtom navigator 5 vraag ik het hier maar even.
[ Voor 3% gewijzigd door trion75 op 18-09-2005 17:23 . Reden: paar domme typefouten, snurk ZZZZzzzzzzzzz ]
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Probleem reeds opgelost door TT.
[ Voor 95% gewijzigd door wcduck op 19-09-2005 14:28 ]
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Anoniem: 113975
Als ik gebeld wordt op mijn Nokia6600 terwijl ik TomTom aan heb staat wil ik handsfree bellen, maar daar moet ik nogal wat akties voor doen en de beller denkt vaak dat er iets niet goed gaat. Weet iemand een manier om direkt handsfree op te nemen? Het zou handig zijn als TomTom de keuze zou geven om te kiezen tussen Telefoon en Luidspreker.
TomTom Mobile 5 zet het geluid uit zodra er een telefoongesprek binnenkomt.
Na het aannemen van het gesprek komt TomTom niet meer op de voorgrond.
Op mijn Nokia 6630 is TomTom gewoonweg niet meer draaiend aanwezig.
Als ik TomTom dan opnieuw start, staat het geluid uit.
Staat het geluid reeds uit en er komt een gesprek binnen, dan crasht TomTom niet.
Na het aannemen van het gesprek komt TomTom dan wel weer op de voorgrond.
Bij mij crasht TomTom Mobile 5 dus op het moment dat er een telefoongesprek binnenkomt, maar alleen als het geluid aan staat.
Iemand enig idee?
Na het aannemen van het gesprek komt TomTom niet meer op de voorgrond.
Op mijn Nokia 6630 is TomTom gewoonweg niet meer draaiend aanwezig.
Als ik TomTom dan opnieuw start, staat het geluid uit.
Staat het geluid reeds uit en er komt een gesprek binnen, dan crasht TomTom niet.
Na het aannemen van het gesprek komt TomTom dan wel weer op de voorgrond.
Bij mij crasht TomTom Mobile 5 dus op het moment dat er een telefoongesprek binnenkomt, maar alleen als het geluid aan staat.
Iemand enig idee?
Anoniem: 147111
geen tomtom vraagje maar een t-mobile SDA vraagje.. kan ik ook data naar andere telefoons versturen via bluetooth?... dus als ik bijvoorbeel een mp3'tje heb die doorzenden?
Dan zit je in het verkeerde forum....Anoniem: 147111 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:53:
geen tomtom vraagje maar een t-mobile SDA vraagje..
Anoniem: 100447
Ik heb hetzelfde probleem met TTM 5 benelux plus op mn smartphone.ione schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:24:
Zitten de POI's standaard al bij een kaart?
Ik heb namelijk van het weekend met de Frankrijk-plus kaart genavigeerd in Frankrijk (parijs). Alleen op een gegeven moment wilde ik de route naar EuroDisney hebben. Ik keek toen bij de Nuttige plaatsen, en koos daar voor Pretpark. Daarna kreeg ik een scherm waarin stond 'Even wachten aub...'. Maar er gebeurde niks. Wat gebeurt er op dat moment? Gaat TTM dan kijken welke pretparken er in de buurt van je huidige positie zijn? Klopt het dat dit effe kan duren (na twee minulten ofzo heb ik op annuleren gedrukt.) Het leek erop dat ie niks vond.
Vond het wel jammer. Nu ben ik maar gaan rijden totdat ik er een bord van tegenkwam.
Voor de rest werkte het perfect.
Autodealers zijn direct te vinden, maar bij zoeken op bijv. benzinestations krijg ik na lange tijd de melding "geen nuttige plaats gevonden".
Heb de poi.dat al vervangen, maar dit gaf geen resultaat.
Iemand bekent met dit probleem?
Anoniem: 98248
Ik ga morgen naar Oostenrijk bergwandelen .Ik zit dus in de bergen. Welke software kan ik het beste nemen om te zien waar ik me bevindt? TomTom ondersteunt zover ik weet geen bergen oid! Ik gebruik TomTom Mobile for Symbian.
Gewoon de poi.dat van TTM 3 pakken. Dan werkt het wel, je kunt dan alleen niet direct die nuttige plaats bellen. Maar wie doet dat ooitAnoniem: 100447 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:55:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met TTM 5 benelux plus op mn smartphone.
Autodealers zijn direct te vinden, maar bij zoeken op bijv. benzinestations krijg ik na lange tijd de melding "geen nuttige plaats gevonden".
Heb de poi.dat al vervangen, maar dit gaf geen resultaat.
Iemand bekent met dit probleem?
Have Fun Funske
Sorry voor als deze vraag al eens eerder in dit topic gesteld is, maar kon het zo gauw via de zoekfunctie niet vinden...
Stel ik wil vanuit mijn woonplaats hier in Nederland, naar een plaats in Duitsland (bijv. Munchen). Op mijn geheugenkaartje staan de Benelux map, Duitsland map en Major Roads map. Echter vanuit de Benelux map kan ik geen plaats in Duitsland selecteren. Is dan de enige optie die ik heb om eerst in de Major Roads map Munchen te selecteren en dan later in Duitsland tijdens een stop (tanken bijv.) om te schakelen naar de grote Duitsland map? Of kan het makkelijker?
P.s. ik heb het over TomTom Mobile 5.
Stel ik wil vanuit mijn woonplaats hier in Nederland, naar een plaats in Duitsland (bijv. Munchen). Op mijn geheugenkaartje staan de Benelux map, Duitsland map en Major Roads map. Echter vanuit de Benelux map kan ik geen plaats in Duitsland selecteren. Is dan de enige optie die ik heb om eerst in de Major Roads map Munchen te selecteren en dan later in Duitsland tijdens een stop (tanken bijv.) om te schakelen naar de grote Duitsland map? Of kan het makkelijker?
Okee, dit lijkt te werken!funske schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:32:
[...]
Gewoon de poi.dat van TTM 3 pakken. Dan werkt het wel, je kunt dan alleen niet direct die nuttige plaats bellen. Maar wie doet dat ooit
Enige is dat ik nu wel met oude poi's zit opgescheept...?!
Dan heb je de plus-map nodig. In jouw geval de plus map van Duitsland. Dat is de gedetailleerde kaart van Duitsland met de hoofdwegen erin gebakken. Je selecteert dus de plaats waar je naatoe wilt (München dus), vervolgens rijd je naar de dichtstbijzijnde grote weg en je navigeert zo naar duitsland toe! Het gedeelte in Nederland wordt je dan genavigeerd over de hoofdwegen en als je in Duitsland bent heb je ook kans dat je over de kleinere binnenwegen gestuurd wordt.Anoniem: 136100 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:51:
Sorry voor als deze vraag al eens eerder in dit topic gesteld is, maar kon het zo gauw via de zoekfunctie niet vinden...
iemand toevallig een werkende versie van tomtom op zijn/haar ngage qg?? ik ben benieuwd welke versie ik precies moet hebben (5.0 is sowieso te hoog, 4.xx zou moeten werken).
marco_sire@hotmail.com
De Symbian versie van de Ngage is een te oude versie (6 geloof ik) Tomtom werkt alleen met versie 7 of hoger. Dus ook tomtom 4.xx werkt niet.marco_sire schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:55:
iemand toevallig een werkende versie van tomtom op zijn/haar ngage qg?? ik ben benieuwd welke versie ik precies moet hebben (5.0 is sowieso te hoog, 4.xx zou moeten werken).
Route 66 schijnt het wel te doen op de Ngage. Maar die is wel iets minder, maargoed je kan dan navigeren.
Anoniem: 139979
Misschien dat iemand mij even kan helpen met een misschien moeilijke vraag.
Welke bestandjes moet ik in de mappen
-2577
-Benelux Navigator map
-TomTom
laten staan om een werkende tomtom te houden én zo veel mogelijk space over te houden?
Welke bestandjes moet ik in de mappen
-2577
-Benelux Navigator map
-TomTom
laten staan om een werkende tomtom te houden én zo veel mogelijk space over te houden?
Ik ben op zoek naar de stem van Robin (de robot uit Bassie en Adriaan) voor TomTom Mobile 5. Gewoon just for fun
. Ik hoorde laatst dat het bestond, maar kan het werkelijk nergens vinden...
Iemand hier die het wel heeft, of weet waar ik het kan vinden? Alvast bedankt!
Iemand hier die het wel heeft, of weet waar ik het kan vinden? Alvast bedankt!
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 136100 op 09-10-2005 01:24 ]
Anoniem: 122937
Gisteren heb ik een GPS ontvanger aangeschaft namelijk de Leadtek 9553. Ik krijg hem maar niet aan de praat op mijn Qtek 8020 met TomTom mobile 5.
Ik pair hem met mijn telefoon, start TomTom Mobile 5, kies voor "andere GPS ontvanger".
Hierna gebeurt er niets, ook niet na 2 uur wachten.
Heeft iemand dezelfde ervaringen met deze GPS muis, en zou iemand mij kunnen helpen?
Ik pair hem met mijn telefoon, start TomTom Mobile 5, kies voor "andere GPS ontvanger".
Heeft iemand dezelfde ervaringen met deze GPS muis, en zou iemand mij kunnen helpen?
Anoniem: 133714
Welke melding verschijnt er?Anoniem: 122937 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:42:
Gisteren heb ik een GPS ontvanger aangeschaft namelijk de Leadtek 9553. Ik krijg hem maar niet aan de praat op mijn Qtek 8020 met TomTom mobile 5.
- Geen GPS-apparaat: de (technische) koppeling tussen je Qtek en de LeadTek is niet goed (of je LeadTek wordt niet herkend).
- Geen GPS-signaal: er kan geen GPS-signaal gevonden worden. Probeer het buiten in plaats van binnen...
De melding is: Geen GPS-apparaatAnoniem: 133714 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:04:
[...]
Welke melding verschijnt er?
- Geen GPS-apparaat: de (technische) koppeling tussen je Qtek en de LeadTek is niet goed (of je LeadTek wordt niet herkend).
- Geen GPS-signaal: er kan geen GPS-signaal gevonden worden. Probeer het buiten in plaats van binnen...
Ik zie de Leadtek wel in bluetooth devices staan en ze zijn gepaired.
Met andere woorden, de Leadtek is dus niet compatible met TomTom mobile 5???
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 122937 op 09-10-2005 18:15 ]
Ik heb een probleem dat ik de punten als een benzinestation e.d. niet kan tonen op mn scherm terwijl deze wel staan aangevinkt.
Of moet ik hiervoor de plusmappen installeren?
Of moet ik hiervoor de plusmappen installeren?
Het rare is dat zodra de Leadtek verbonden is met de Qtek het blauwe bluetooth indicator-lampje op het apparaat continu zou moeten gaan branden.
Op dit moment blijft hij knipperen, het lijkt er dus op dat de bluetooth connectie met de qtek niet in orde is.
Heeft iemand dezelfde soort problemen met de Leadtek 9553?
Op dit moment blijft hij knipperen, het lijkt er dus op dat de bluetooth connectie met de qtek niet in orde is.
Heeft iemand dezelfde soort problemen met de Leadtek 9553?
Heb hem werkend!! geweldig!.
Alle Bluetooth apparaten verwijderd.
Phone uit/aan
Pairen met GPS ontvanger.
Uitgaande com poort aanmaken. Hierna gelijk weer verwijderen.
Tomtom Mobile 5 starten > andere GPS ontvanger keizen en klaar!
Alle Bluetooth apparaten verwijderd.
Phone uit/aan
Pairen met GPS ontvanger.
Uitgaande com poort aanmaken. Hierna gelijk weer verwijderen.
Tomtom Mobile 5 starten > andere GPS ontvanger keizen en klaar!
Verander de naam van de Leadtek GPS-ding is naar BT GPS in je 8020, daarna zou het wel moeten werken.Anoniem: 122937 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:08:
[...]
De melding is: Geen GPS-apparaat
Ik zie de Leadtek wel in bluetooth devices staan en ze zijn gepaired.
Met andere woorden, de Leadtek is dus niet compatible met TomTom mobile 5???
Ditzelfde verhaal geldt ook voor het gebruiken van TomTom met andere Bluetooth GPS-apparaten, zoals een Parrot 3300 carkit (incl GPS) & een ADAPT BT GPS
Anoniem: 157130
Ik heb vandaag een BT GPS van ADAPT gekocht voor de tt5 mobile
Ik krijg deze echter niet actief wanneer ik tom tom opstart
hij geeft aan geen gps apparaat actief. terwijl ik deze wel gekoppeld heb. het lijkt er op dat de bleutooth kopeleing niet goed gaat want de gps ontvanger moet om de sec blauw knipperen en doet dit nu om de 3 sec
iemand een oplossing
hij geeft aan geen gps apparaat actief. terwijl ik deze wel gekoppeld heb. het lijkt er op dat de bleutooth kopeleing niet goed gaat want de gps ontvanger moet om de sec blauw knipperen en doet dit nu om de 3 sec
iemand een oplossing
Is het eiglijk altijd aan te raden een incomende com-poort (beveiligde verbinding) aan te maken?
Want ik heb het niet nodig om mn gps aan de praat te krijgen...
Want ik heb het niet nodig om mn gps aan de praat te krijgen...
Verwijder alle BT devices, pair je telefoon met je GPS ontvanger en geef hem de naam GPS.Anoniem: 157130 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:16:
Ik heb vandaag een BT GPS van ADAPT gekocht voor de tt5 mobile
iemand een oplossing
Maak een nieuwe uitgaande poort aan en verwijder deze hierna direct weer.
Start ttm5 en kies voor 'andere gps ontvanger'
Bij mij werkte dit nadat ik hetzelfde probleem had als jij.
Ik heb m werkend maar ik moet wel de com 6 en 7 aangevinkt laten volgens mij. Echter doet mijn BT headset het niet meer. Heeft dit met de COM poorten te maken?Anoniem: 122937 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:35:
[...]
Verwijder alle BT devices, pair je telefoon met je GPS ontvanger en geef hem de naam GPS.
Maak een nieuwe uitgaande poort aan en verwijder deze hierna direct weer.
Start ttm5 en kies voor 'andere gps ontvanger'
Bij mij werkte dit nadat ik hetzelfde probleem had als jij.
Ja, je moet dan meerdere verbindingen aanmaken las ik laatst...Anoniem: 157130 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:35:
[...]
Ik heb m werkend maar ik moet wel de com 6 en 7 aangevinkt laten volgens mij. Echter doet mijn BT headset het niet meer. Heeft dit met de COM poorten te maken?
"Werkt bij mij prima tegelijk,adapt bt gps en parrot ck3100.
Je moet even met regedit het volgende veranderen.
CODEHKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Bluetooth\
Change the active com from 0 to 1 or 2 depending on how many active connections are needed.
CODEIsBthVCOMActive = 2
VComsetup = 0
CODEIsBthVCOMSetup = 0
Bron:Modaco"
Gouwe tip!!!Anoniem: 17304 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:42:
Thanks
Heb trouwes de icoontjes voor de flitspalen wat opgepoetst, hier te vinden!
Gewoon overschrijven in je kaart map.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 100447 op 12-10-2005 12:48 ]
hoi,
Ik heb ff een klein probleempje, mischien is dit al keertje geweest is, maar heb niet zoveel zin om alles door te gaan lezen.
Ik heb hier een HP Ipaq 4700 liggen met een GlobalSat BT-338 bleutooth gps recievertje. Maar dit werkt niet helemaal samen.
op de ipaq kan je instellen wat voor reciever (merk/type) je gebruikt en op welke poort hij staat. (com5 en com8)
maar ik krijg dit niet aan de praat, ten eerste omdat zeg maar de gps reciever niet in de lijst staat, nu gebruik ik dan maar de optie SiRF 38400 (omdat dit op hun site stond) maar dit werkt ook niet op bijde poorten. Mischien dat toevallig iemand weet hoe ik dit wel werkend krijg.
alvast bedankt
bij de weg, het is niet mijn ipaq ofzo, dus ben er niet zo heel bekend mee, enne dat apperaat gebruikt gewoon tomtom navigator maar die kan dus geen gps verbinding maken.
[edit]
Je kan in dat windows van de pda zeg maar ook naar je bleutooth connecties bekijken, hier ziet ie wel een conntectie (BT.... nog wat) maar kan er dan weer geen verbing mee maken....
Ik heb ff een klein probleempje, mischien is dit al keertje geweest is, maar heb niet zoveel zin om alles door te gaan lezen.
Ik heb hier een HP Ipaq 4700 liggen met een GlobalSat BT-338 bleutooth gps recievertje. Maar dit werkt niet helemaal samen.
op de ipaq kan je instellen wat voor reciever (merk/type) je gebruikt en op welke poort hij staat. (com5 en com8)
maar ik krijg dit niet aan de praat, ten eerste omdat zeg maar de gps reciever niet in de lijst staat, nu gebruik ik dan maar de optie SiRF 38400 (omdat dit op hun site stond) maar dit werkt ook niet op bijde poorten. Mischien dat toevallig iemand weet hoe ik dit wel werkend krijg.
alvast bedankt
bij de weg, het is niet mijn ipaq ofzo, dus ben er niet zo heel bekend mee, enne dat apperaat gebruikt gewoon tomtom navigator maar die kan dus geen gps verbinding maken.
[edit]
Je kan in dat windows van de pda zeg maar ook naar je bleutooth connecties bekijken, hier ziet ie wel een conntectie (BT.... nog wat) maar kan er dan weer geen verbing mee maken....
[ Voor 11% gewijzigd door -Turbotetter- op 13-10-2005 12:14 ]
Ik adviseer je toch te gaan lezen, want als je wel had gelezen, had je ook kunnen lezen dat dit topic over TomTom Mobile gaat.-Turbotetter- schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:25:...maar heb niet zoveel zin om alles door te gaan lezen....
Voor de PDA heb je een andere TomTom versie!....HP Ipaq 4700.......
Het is me gelukt.
Door COM 6 uit te vinken en 7 aan te laten staan werken ze beide, zonder regedit
in ieder geval bedankt voor de hulp
Ik heb gelezen dat je de snelheid in kan regelen in de setup van je telefoon. Er moet dan gekozen worden voor 9600 baud.
Ik heb echter 4 keuzes hiervan met allerlei versie types. Welke is de beste.
Hij staat nu op 9600 V110
Door COM 6 uit te vinken en 7 aan te laten staan werken ze beide, zonder regedit
in ieder geval bedankt voor de hulp
Ik heb gelezen dat je de snelheid in kan regelen in de setup van je telefoon. Er moet dan gekozen worden voor 9600 baud.
Ik heb echter 4 keuzes hiervan met allerlei versie types. Welke is de beste.
Hij staat nu op 9600 V110
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 157130 op 13-10-2005 21:55 ]
Hallo,
Ik zie veel reacties mbt TTM5 en de SPV C550. Zonder registry aanpassing werkt dit blijkbaar (nog ?) niet. Maar werkt een eerdere versie van TT eventueel wel op de C550 ? Alvast bedankt voor de info.
Ik zie veel reacties mbt TTM5 en de SPV C550. Zonder registry aanpassing werkt dit blijkbaar (nog ?) niet. Maar werkt een eerdere versie van TT eventueel wel op de C550 ? Alvast bedankt voor de info.
Anoniem: 157635
ik zou graag de geluiden willen hebben maar het lukt niet via de linkfunske schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 08:08:
[...]
Dat heb ik gedaan en ik heb hem in de map TomTom gezet, maar ik hoor géén stemmen, maar gewoon dezelfde geluiden. Doe ik iets verkeerd? Of is het bestand niet goed?
Probeer het hier eens:Anoniem: 157635 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:13:
[...]
ik zou graag de geluiden willen hebben maar het lukt niet via de link
http://www.flitspaal.nl/gps/
Daar kun je kiezen welke je wil hebben
Have Fun Funske
Ik wil een groter geheugenkaartje kopen, om naast de tomtom software ook foto's en dergelijke kwijt te kunnen. Maakt het uit welk type kaartje ik neem?
@Ronald Brok,
Ligt aan je mobiel. Nokia 6600 enz. gaan nog gewone MMC's in, echter de 'nieuwe' generatie phones zoals 6630 en 6680 gaan RS (Reduced Size) DV (Dual Voltage) MMC's in.
Ligt aan je mobiel. Nokia 6600 enz. gaan nog gewone MMC's in, echter de 'nieuwe' generatie phones zoals 6630 en 6680 gaan RS (Reduced Size) DV (Dual Voltage) MMC's in.
Ik heb een Nokia 6670.
Welke type's kunnen daar dan in, het idee is dus dat ik een grote kaart koop, daar tomtom op zet, en ruimte vrij houd voor foto's en muziek.
Ik las iets van Dual Voltage kaartjes ofzo? Dat zou vereist zijn voor TomTom
Welke type's kunnen daar dan in, het idee is dus dat ik een grote kaart koop, daar tomtom op zet, en ruimte vrij houd voor foto's en muziek.
Ik las iets van Dual Voltage kaartjes ofzo? Dat zou vereist zijn voor TomTom
Voor een 6670 heb je wel een kleinere mmc nodig, Reduced Size dus, volgens mij is Dual Voltage niet noodzakelijk. Ik zou minimaal voor 512MB gaan.
Ook dit topic heeft z'n beste tijd als active topic gehad, en gunnen we wat rust tussen alle andere gesloten topics met meer dan duizend meer of minder informatieve reacties 
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er niet meer over TomTom Mobile gepost kan worden, dus wie maakt er een vervolg?
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er niet meer over TomTom Mobile gepost kan worden, dus wie maakt er een vervolg?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dit topic is gesloten.
Let op:
We willen er nog even extra op wijzen dat het uitwisselen van email adressen niet de bedoeling is. De neiging naar andere dingen dan product bespreking wordt dan heel groot en te gemakkelijk.
Het is inmiddels bekend dat er op minder legale manieren met deze software te werken is, echter zien we hier liever geen verwijzingen hiernaar (ook niet indirect, of vragen/hulp over niet-legaal verkregen software).
We willen er nog even extra op wijzen dat het uitwisselen van email adressen niet de bedoeling is. De neiging naar andere dingen dan product bespreking wordt dan heel groot en te gemakkelijk.
Het is inmiddels bekend dat er op minder legale manieren met deze software te werken is, echter zien we hier liever geen verwijzingen hiernaar (ook niet indirect, of vragen/hulp over niet-legaal verkregen software).