Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
[ Voor 25% gewijzigd door Dothan op 14-07-2009 19:00 ]
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
De Premium zal binnen zes (6) weken na ontvangst van uw inzending worden gestort op uw bankrekening, creditcard of PayPal account (methode is afhankelijk van de betaalmethode die gebruikt is voor aankoop van het Promotieproduct).
Ik zal het vanavond eens gaan proberen, wellicht helpt het (maar denk het niet).Geachte heer Webbe,
Hartelijk dank voor het contact met onze Customer Care.
Het referentienummer voor uw vraag is 090713-005119.
U kunt de volgende stappen volgen om de kaart te laten controleren en om eventuele fouten te laten repareren.
1. Ga naar [deze computer]
2. Klik met de rechter muisknop op de TomTom schijf
3. Kies [eigenschappen]
4. Klik in het dialoogvenster [eigenschappen] op het tabblad [Extra]
5. Klik op [Nu controleren]
6. Schakel in het dialoogvenster [Schijf controleren] het selectievakje [Beschadigde sectoren zoeken en repareren in]
7. Klik op [Starten]
8. Als er beschadigde sectoren worden gevonden, geeft u aan dat deze moeten worden gerepareerd.
Nu moet uw TomTom geen problemen meer geven.
Indien dit niet werkt moeten er 2 bestanden verwijderd worden van de TomTom. Dit doet u als volgt:
1. Ga naar [Start > Deze Computer > TomTom schijf]
2. Rechtermuisknop op [settings.dat] en kies [verwijderen]
3. Dubbelklik daarna op de map van het land (bijv. Western Europe)
4. Rechtermuisknop op [mapsettings.cfg] en kies [verwijderen]
Als u dit gedaan heeft, kunt u het volgende bestand, de Clear Flash Tool, downloaden en installeren conform de instructies:
http://www.tomtom.com/6179
Nadat u de Clear Flash tool heeft geinstalleerd koppelt u de TomTom los van de pc. Vervolgens kunt u een reset uitvoeren via de instructies op de volgende pagina:
http://www.tomtom.com/6971
U kunt handmatig een backup maken door de onderstaande stappen te volgen.
Opmerking: Voor het maken van deze backup is het van belang dat uw computer verborgen bestanden weergeeft. Dit kunt u als volgt instellen:
• a. Open [Deze Computer] en kies de menu-opties [Extra->Map Opties->Tabblad Weergave]
• b. Selecteer vervolgens [Verborgen bestanden en mappen weergeven] en kies [Ok]
1. Sluit uw TomTom aan op de computer
2. Ga naar de TomTom schijf [start > deze computer > TomTom Schijf]
3. Dubbelklik met uw muisknop op de TomTom schijf
4. Selecteer alle gele mappen en kopieer deze
5. Maak een map op uw desktop [rechtmuisknop op uw desktop > nieuw > map]
6. Open deze map en plak alle bestanden (CTRL - V)
Nu is de backup handmatig gemaakt.
Nu moet de hardeschijf / SD-kaart geformatteerd worden voordat we de backup weer terugzetten.
1. Klik op ‘Start’ > ‘Deze Computer’
2. Rechter muisknop op de TomTom schijf en klik op formatteren
3. Klik op 'Start' en de schijf zal worden geformatteerd
Vervolgens kunt u de backup handmatig gaan terugzetten.
1. Open de map welke u op de desktop heeft aangemaakt
2. Selecteer alles (CTRL - A) en kopieer alles (CTRL - C)
3. Ga weer naar de TomTom schijf [start > deze computer > TomTom Schijf]
4. Dubbelklik met uw muisknop op de TomTom schijf
5. Plak alle bestanden hier in (CTRL - V)
Nu heeft u handmatig een backup gemaakt, geformatteerd en de backup terug gezet.
Wij raden u aan een nieuwe update te installeren op uw apparaat.
Volgt u de onderstaande stappen om dit te doen:
1. Sluit uw apparaat aan op de computer
2. Kies [Ja] op uw TomTom en TomTom HOME zal automatisch opstarten
3. Log in door rechtsboven op [meld aan te klikken]
4. Kies [Update mijn GO/ONE]
5. Kies [Update en installeer] om de beschikbare updates te downloaden en te installeren
6. Kies [OK] om door te gaan
Nu hebt u de nieuwste software update voor uw TomTom apparaat geïnstalleerd.
Daarna zal de TomTom weer goed werken.
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
Sabrina
TomTom Customer Care Team
Overigens ben ik nog wel blij met mijn keuze om om te ruilen. Ondanks het feit dat de activatie met wat moeite verliep en dat hij af en toe spontaan herstart, ben ik wel blij met de ervaring. De nieuwste kaart, HD traffic en IQ Route zorgen er wel voor dat ik, waar mogelijk, sneller op mijn bestemming kom dan voorheen. Er zitten gewoon nog wat kinderziektes in het product en met wat geduld worden die wel opgelost. Gelukkig is de herstart vrij snel dus de ergernis valt nog wel mee.
Echter, ben je snel geïrriteerd en ben je van mening dat bedrijven het niet kunnen maken om producten op de markt te zetten waarin nog wat kinderziektes zitten (zoals Antonnob), koop hem dan zeker niet!
[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 15-07-2009 11:27 ]
Bedoel je dat HD traffic weer werkt of dat hij niet meer spontaan reboot?pven schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:20:
Interessant, ga ik misschien ook wel doen. Overigens werkte de TomTom vandaag weer wel naar behoren, het is dus erg wisselvallig.
Want sinds gisteren heb ik ook van beide geen last meer gehad. Ik heb zo lichtelijk het idee dat het een met het ander te maken heeft gehad. Misschien liep die juist vast door verbinding met de HDT server. Ze hebben hem even offline gezet voor ons model en hebben een modifcatie gemaakt. Ik wacht nog even een paar dagen met het uitvoeren van bovenstaande procedure om te zien of het nu wel stabiel blijft draaien.
Misschien even de waarschuwing dat de instructies voor herinstallatie per situatie en/of type anders kan zijn?
Wanneer bij het downloaden de groene balk bijna vol zit dan krijg ik een melding dat de c:\ schijf vol zit

Ik heb in TomTom home bij voorkeuren ingesteld dat alles op mijn K:\ schijf gedownload moet worden en toch schijnen er blijkbaar ongevraagd dingen op C:\ neergezet te worden???
Op C:\ is nog 1,17 gieg vij, dus snap ik sowieso al niet waarom dat niet genoeg zou zijn als er überhaupt al ongevraagd iets naar C:\ gaat.
Iemand ideeën? Ik woird hier gek van

Beide: de TomTom crasht niet meer en Live werkt goed. Ik krijg bijna het gevoel dat het met elkaar te maken heeft, want als de TomTom opstart probeert hij verbinding te maken om de GPSfix op te halen. Vaag!robertwebbe schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:30:
[...]
Bedoel je dat HD traffic weer werkt of dat hij niet meer spontaan reboot?
Want sinds gisteren heb ik ook van beide geen last meer gehad. Ik heb zo lichtelijk het idee dat het een met het ander te maken heeft gehad. Misschien liep die juist vast door verbinding met de HDT server. Ze hebben hem even offline gezet voor ons model en hebben een modifcatie gemaakt. Ik wacht nog even een paar dagen met het uitvoeren van bovenstaande procedure om te zien of het nu wel stabiel blijft draaien.
Waar staat je temporary directory? Het lijkt erop dat de download naar K: lukt maar het daarna unzippen niet.DerJan schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:07:
Ik krijg de gratis eerste kaartupdate niet geinstalleerd
Wanneer bij het downloaden de groene balk bijna vol zit dan krijg ik een melding dat de c:\ schijf vol zit
Ik heb in TomTom home bij voorkeuren ingesteld dat alles op mijn K:\ schijf gedownload moet worden en toch schijnen er blijkbaar ongevraagd dingen op C:\ neergezet te worden???
Op C:\ is nog 1,17 gieg vij, dus snap ik sowieso al niet waarom dat niet genoeg zou zijn als er überhaupt al ongevraagd iets naar C:\ gaat.
Iemand ideeën? Ik woird hier gek van
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Ik denk dat de download eerst naar je %TEMP% folder gaat, die is meestal op C: te vinden. De nieuwe kaart is 1,8 GB groot, dus dan zou 1.17 GB inderdaad (veel ) te weinig zijn.DerJan schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:07:
Ik krijg de gratis eerste kaartupdate niet geinstalleerd
Op C:\ is nog 1,17 gieg vrij, dus snap ik sowieso al niet waarom dat niet genoeg zou zijn als er überhaupt al ongevraagd iets naar C:\ gaat.
Ga naar Start > uitvoeren en typ %TEMP%, dan zie je welke map dat is. Als je hem wilt verplaatsen doe je dat via rechtsklik op "Deze Computer" > Eigenschappen > Geavanceerd > Omgevingsvariabelen. Maak bijvoorbeeld een map K:\temp en zet dan zowel TMP als TEMP naar deze map. Deze variabelen komen zowel onder het kopje Gebruikersvariabelen als onder het kopje Systeemvariabelen voor. Meestal is het voldoende om de user settings aan te passen. Om te zorgen dat alle processen van de huidige gebruiker dit toepassen afmelden en weer aanmelden. Als je besluit om ook de system settings aan te passen moet je rebooten voordat dit toegepast wordt. Let wel op dat het niet verstandig is om %TEMP% op een netwerkschijf te zetten, daar kan je machine traag van worden.
Overigens wat betreft kinderziektes: na het installeren van de nieuwe kaart waren mijn favorieten en home location weg. Bug natuurlijk, maar het is dus slim om die eerst naar je hard disk te kopieren.
Ik sluit me overigens aan bij de mening van robertwebbe. Ook ik heb veel vastlopers, maar al met al ben ik wel tevreden met de extra features en de veel betere kaartdekking. Ik hoop dat ze de kinderziektes snel fixen.
Ik had dat ook. Volgens mij was hun "live" server niet zo live van maandagavond tot dinsdagmorgen.pven schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 07:23:
Gistermiddag en deze ochtend werkte mijn TomTom-Live-services niet.
Ik ben erg benieuwd of het uitmaakt. Ik hoop dat je je ervaringen met ons deeltrobertwebbe schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:19:
Ik heb een reactie gehad van TomTom over mijn klacht van het spontaan rebooten:
[...]
Ik zal het vanavond eens gaan proberen, wellicht helpt het (maar denk het niet).
[ Voor 22% gewijzigd door berend_engelbrecht op 15-07-2009 20:52 ]
The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)
Zoals ik al eerder uitsprak denk ik dat beide met elkaar te maken hadden en dat dat nu is opgelost. Pas als het probleem zich weer manifesteerd, dan zal ik het uitvoeren.
Terecht. Ik zou dat in jouw plaats ook niet doenrobertwebbe schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:27:
Berend, aangezien ik nu geen problemen meer heb ga ik de bende niet overhoop halen.
Zoals ik al eerder uitsprak denk ik dat beide met elkaar te maken hadden en dat dat nu is opgelost. Pas als het probleem zich weer manifesteerd, dan zal ik het uitvoeren.
Het is sowieso interessant om hernieuwde problemen hier te melden. Als er weer zo'n verdachte golf van vastlopers zou optreden bij verschillende gebruikers na een periode van goed werken, maakt dat de theorie van slechte sectoren op het flashgeheugen buitengewoon onwaarschijnlijk.
De samenloop van problemen bij verschillende tomtom IQ LIVE klanten op dezelfde tijd wijst meer op een externe oorzaak - meest waarschijnlijk is een probleem met de tomtom LIVE server. Als die zijn kant van het protocol niet goed uitvoert is het goed denkbaar dat daardoor de andere kant vastloopt. Zie het als een soort omgekeerde DDOS attack
The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)
^ met hemrobertwebbe schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:27:
Berend, aangezien ik nu geen problemen meer heb ga ik de bende niet overhoop halen.
Voorlopig ziet het er goed uit, beetje jammer dat TomTom taal-noch-teken terug geeft op mijn ticket.
En nu komt ie niet meer verder dan het opstartscherm. ARG
En als ik hem met TomTom HOME probeer te bedienen crashed die applicatie.
[ Voor 24% gewijzigd door Maghiel op 16-07-2009 19:10 ]
Als ik de tomtom aanzet moet ik akkoord gaan met iets, en nadat ik een route heb bepaald komt er nog een keer een scherm met wat meldingen, waar ik ook weer akkoord mee moet gaan.
Heel irritant..
Ook bij TomTom zijn er mensen met vakantie nu en loopt de wachttijd op.pven schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:48:
[...]
Voorlopig ziet het er goed uit, beetje jammer dat TomTom taal-noch-teken terug geeft op mijn ticket.
Vanavond onderweg naar huis een spontane reset na opstart en geen HDT
Bij de weg, op 15 juli jl. heb ik € 184,70 op mijn bankrekening bijgeschreven gekregen vanwege de XL HDT inruilactie
[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 18-07-2009 15:23 ]
Nieuwe applicatieversie: 8.417 (1255/090707).

[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 20-07-2009 09:57 . Reden: foto toegevoegd ]
Gister en vandaag heeft de TomTom tussen Utrecht en Den Haag (en vice versa) geen of nauwelijks GPS-ontvangst gehad.
Leuke is dat zo snel ik de TomTom van de raamplakker afhaal het ontvangst stukken beter is
Hoelang heeft het geduurd voordat het geld op je rekening stond?robertwebbe schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:49:
Een collega van me heeft vandaag gebeld. Ruim 40 minuten moeten wachten voordat hij te woord werd gestaan.
Vanavond onderweg naar huis een spontane reset na opstart en geen HDT
Bij de weg, op 15 juli jl. heb ik € 184,70 op mijn bankrekening bijgeschreven gekregen vanwege de XL HDT inruilactie
13 juli heb ik hem verzonden, vandaag is er 184,70 euro bij geschreven.Dothan schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:28:
[...]
Hoelang heeft het geduurd voordat het geld op je rekening stond?
@pven, is die bij jou nu stabiel? Ik heb nu soms hetzelfde euvel als de oude XL HDT met die ingetrokken Navcore versie. Dan duurt het heel lang voordat ik de drukte op mijn route kan zien. Als ik dan handmatig kies voor verkeersinformatie op mijn woon-werk route dan heeft hij in no-time de informatie beschikbaar.
[ Voor 97% gewijzigd door robertwebbe op 22-07-2009 08:02 ]
Deze middag toch de TT maar even gebruikt voor een ritje op-en-neer naar Rotterdam. Bij het starten had hij vijf minuten nodig om de HDT-info te laden, daarna heb ik er geen problemen meer mee gehad. Ook op de terugweg was HDT meteen beschikbaar.
[ Voor 38% gewijzigd door pven op 22-07-2009 17:40 ]
Verwijderd
Blij rijden wij rond daar met een tomtom op het raampje, pizzeria hier, lasagnaria daar.
Echterrr... wanneer wij trachten onze naar huisreis te volbrengen. Geeft meneertje Tomtom niet thuis. Hij heeft sinds we wegreden vanaf het appartement, geen gps-signaal meer gehad... Is mijn gps-ontvanger naar de filistijnen?
Bedankt voor uwer antwoord.
Houdt ruim 15 seconden lang de aan/uit-knop ingedrukt, dan is het ge-reset.
Ben erg benieuwd wat daaruit gaat komen.
Om welke tomtom gaat het ?MrBarBarian schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:30:
Na wat heen en weer gemail en wat geprobeer gaat mijn TomTom binnenkort RMA n.a.v. de ontvangstproblemen die ik heb.
Ben erg benieuwd wat daaruit gaat komen.
Ah, dat was hier al bekend: Verwijderd in 'nieuws: TomTom biedt omruilactie voor uitgefaseerde One XL HD Traffic'
[ Voor 33% gewijzigd door pven op 28-07-2009 19:05 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Als het de versie met HD Traffic is, is het bijplaatsen van kaarten helaas in het geheel niet mogelijk. Om deze reden hebben ze de omruilactie waar in deze thread veel over gesproken wordt.Haan schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:20:
Ik heb een TomTom XL Europe 1Gb, maar ik ga op vakantie naar Tsjechië, die daar nou net niet op staat. Is het mogelijk om alleen Tsjechië bij te kopen, want een upgrade voor Oost-Europa past er niet opOf is het mogelijk om een aantal landen (tijdelijk) te verwijderen? Dan kan ik Spanje/UK e.d. eraf gooien om ruimte vrij te maken.
Wat merk je van die update? (positief en negatief)robertwebbe schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:39:
Bij het updaten met TomTom Home zag ik net dat er een applicatie update wordt gedaan.
Nieuwe applicatieversie: 8.417 (1255/090707).
[afbeelding]
Ik ga m vandaag doen en woensdag op vakantie ...
Sinds deze update is mijn TT niet meer gecrashed, daarvoor crashte hij soms een paar keer per dag (en soms ook niet). Voor mijn gevoel hebben ze er wat bugjes uit gehaald. Ik heb nog geen nadelen ontdekt van deze update.berend_engelbrecht schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 08:36:
[...]
Wat merk je van die update? (positief en negatief)
Ik ga m vandaag doen en woensdag op vakantie ...
Ook ik heb inmiddels de nieuwe versie en ben er tevreden over. Ik merkte dat bij een trajectcontrole nu constant de snelheid die je maximaal mag rijden in beeld knippert, dit was voorheen maar af en toe.robertwebbe schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:34:
Ik sluit me bij pven aan, de update is aan te raden. Sindsdien heb ik ook geen spontane restarts meer en HD traffic werkt in de meeste gevallen naar behoren. Alleen vind ik het nog wel een beetje lang duren voordat de traffic info voor mijn route beschikbaar is. Als ik weg rijd vanaf mijn werk dan moet ik na 250 meter al een keuze maken voor over welke snelweg ik wil rijden. Met de GO940 die ik even heb mogen gebruiken was dat nooit een probleem.
Ik zit namelijk te kijken naar de refurbished TomToms in de outlet store maar ik vind de verschillen niet duidelijk.
wat specifieke vragen :
- Heeft de TomTom XL V2 Europe bluetooth erin zitten ? Volgens El Cheapo namelijk wel maar ik kan het elders niet vinden. Ik wil graag ooit het geluid over de boxen (via BT auto radio) kunnen krijgen. En hoe zit het met TMC ? Heeft dat een extra kabel nodig ?
- zijn er eigenlijk modellen waarvan de kaart/graphics niet schokken ? Ik vind dit namelijk storend.
[ Voor 7% gewijzigd door Spam op 06-08-2009 15:26 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Is die 2 Gb intern voldoende? Hoeveel ruimte heb je over met de nieuwste 42 laden Europa kaart?
Ik gebruik voor mijn camper gebruik erg veel POI's en evt andere tools etc.
Over hoeveel POI's heb je het dan? Is het gebruik van Google local search misschien een goed alternatief? (Overigens heb ik geen idee of dat in alle 42 landen werkt.)fixma schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:52:
Ik ga ook de omruil actie doen maar de oude heeft een SD slot de nieuwe XL Live IQ dus niet.
Is die 2 Gb intern voldoende? Hoeveel ruimte heb je over met de nieuwste 42 laden Europa kaart?
Ik gebruik voor mijn camper gebruik erg veel POI's en evt andere tools etc.
Veel;-) maar voor Google search met je LIVE abon hebben en ben niet van plan om die te verlengen. En het werkt ook nog niet in alle langen dus echt geen alternative! Daarom is niet te vinden wat ik wil.pven schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:01:
[...]
Over hoeveel POI's heb je het dan? Is het gebruik van Google local search misschien een goed alternatief? (Overigens heb ik geen idee of dat in alle 42 landen werkt.)
Dus hoeveel ruimte heb je nog over?
[ Voor 11% gewijzigd door fixma op 19-08-2009 10:08 ]
Vraag me af als de dekking groter wordt van een aantal Oost Europa landen of het dan nog wel op past met die 2Gb.. Krijgen we dan weer een inruil actie?
Jeepie net binnen gekomen, veel opgezet, de overbodige stemmen eraf gehaald (25 Mb) en nog 250 Mb vrij.. Maar nog steeds USB v.1

Maar ok lijkt allemaal goed te werken..
[ Voor 55% gewijzigd door fixma op 20-08-2009 09:43 ]
Iemand hier ervaring mee

Ik vind het wel een hoog bedrag eerlijk gezegd - het klinkt eerder als de prijs voor een 12 maanden (4 update) kaart update abbonement. In dat geval krijg je dus 8.35 tot 8.55 (Of misschien 9.00)
Als ik de kaart eenmalig wil bijwerken, dan kost dat 12 euro.
[ Voor 14% gewijzigd door pven op 20-08-2009 20:48 ]
De ontvangst is wel wat verbeterd, maar zeker nog niet zo goed als mijn vorige TomTom (XL HD Live). Het apparaat raak nog te gemakkelijk zijn fix kwijt, naar mijn mening.
Het verhaal loopt nog even door, denk ik
Ja???pven schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:47:
Als ik nu de kaartupdates voor 1 jaar aflsluit, dan kost me dat net geen 60 euro. Vermoedelijk heeft fixma op de TomTom-site gekeken, het is beter om het in TomTom-home op te zoeken.
Want als ik de 2e bestelling verwijder (die van €48) dan verdwijnt die van €12 ook uit het winkelmandje....
Het is dus een koppelverkoop. Eigenlijk is het €60 voor 5 kwartalen???
Yep.. Ik heb contact gehad over het feit dat ik de TT ontvangen heb op 19de en dus ook de udpate uitgevoerd werd en dat op 20ste de nieuwe kaart beschikbaar was en dat ik maar even 60 euro moest betalen.Want als ik de 2e bestelling verwijder (die van €48) dan verdwijnt die van €12 ook uit het winkelmandje....
TT melde dat ik pech heb gehad en ze aan de 30 dagen laatste kaart garantie hebben voldaan immers omdat ik op de eerste dag al een update heb gekregen. En maakt niet uit of het dag 1 is of dag 30.
En inderdaad geen 12 euro voor nieuwe kaart maar 60 euro.
Lekker service TT!! Jammer dat ik kan niet kan terug sturen (omdat ik de oude al opgestuurd heb)
[ Voor 4% gewijzigd door fixma op 21-08-2009 12:31 ]
Oh, dat had k nog niet gezien.Dazsur schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:56:
[...]
Ja???
Want als ik de 2e bestelling verwijder (die van €48) dan verdwijnt die van €12 ook uit het winkelmandje....

Je bent niet de eerste met dit soort klachten over TomTom. Misschien is het de moeite waard om eens verder rond te kijken, naar bv iets als Kassa of Radar? Keer-op-keer laat TomTom door dit soort dingen blijken dat ze niet klantvriendelijk bezig zijn, ik heb ook nog een paar voorbeelden uit het verleden die ik aan den lijve mee heb gemaakt.fixma schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:03:
[...]
Lekker service TT!! Jammer dat ik kan niet kan terug sturen (omdat ik de oude al opgestuurd heb)

De introductie van kaartabbonementen heeft blijkbaar voor verwarring gezorgd. Hoe jij nu de kaartgarantie beschrijft (alle updates gedurende een 30 dagen periode) is hoe een kaartabbonnement werkt (alle updates gedurende een 12 maanden periode). Maar een laatste-kaartgarantie is een eenmalige garantie die je binnen 30 dagen moet claimen.robertwebbe schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:53:
Ik dacht dat de kaartgarantie gedurende 30 dagen gold? Dat als je update en binnen die 30 dagen komt er weer een update dat je dan weer mag updaten. Maar blijkbaar niet dus...
De nieuwe 8.35 kaart is in de nacht van 21 en 22 Augustus uitgebracht.
U heeft net voordat deze nieuwe kaart uitgebracht werd gebruik gemaakt van de opie Meest Recente Kaart Verzekerd. Op dat moment was de 8.30 de laatste versie. Deze is nu inderdaad 1 kwartaal oud.
Helaas is het niet mogelijk u te voorzien van de 8.35 versie.
Kopt niet. de nieuwe kaart was al op 20 augustus beschikbaar..
Maar inderdaad gewoon waardeloze services van TomTom.. net een dag de TT in huis en geen kaart garantie dan.. En nee heb die knop van Meest Recente Kaart Verzekerd niet ingedrukt;) Als je hem voor het eerst aansluit doet hij dat allemaal al van zelf..
Ik heb bewust op de knop voor de meest recente kaart moeten klikken.fixma schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:30:
Maar inderdaad gewoon waardeloze services van TomTom.. net een dag de TT in huis en geen kaart garantie dan.. En nee heb die knop van Meest Recente Kaart Verzekerd niet ingedrukt;) Als je hem voor het eerst aansluit doet hij dat allemaal al van zelf..
Overigens heeft klagen bij TomTom geen zin, ik heb dat ook gedaan (via een brief) en ze voelden met me mee maar konden me niet compenseren.

Waarschijnlijk ligt het dus aan de medewerker die je spreekt, zijn of haar supervisor en wat je situatie is. Ik zou dit soort zaken overigens altijd telefonisch regelen en niet per mail, daar kunnen ze veel te makkelijk nee op zeggen.
Toen ik het telefonisch wilde regelen, werd me gemeld dat ik een brief moest schrijven. Uiteraard heb ik na een uurtje terug gebeld; ik kreeg een andere medewerker aan de lijn, maar de boodschap was hetzelfde.robertwebbe schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:29:
Waarschijnlijk ligt het dus aan de medewerker die je spreekt, zijn of haar supervisor en wat je situatie is. Ik zou dit soort zaken overigens altijd telefonisch regelen en niet per mail, daar kunnen ze veel te makkelijk nee op zeggen.
Feit blijft dat TomTom best eens iets aan haar klantvriendelijkheid mag gaan doen. Op diverse fora wordt hier flink over geklaagd.
Wil dat nu zeggen dat ik in principe dezelfde functionaliteit als de Live versie heb
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
In het boekje staat dat je dat ding in je sigarette-aansteker moet duwen, mini-usb in je TT. Er moet dan een blauw lampje gaan knipperen en uiteindelijk continue blijven branden op die module, maar ik zie dat blauw lampje maar 1x knipperen wanneer ik hem in de aansteker duw. Daarna een half uur gereden en geen blauw lampje meer gezien.
EDIT:
OMG, dat HD Traffic thingy werkt helemaal niet met mijn XL IQ Routes

Dothan, zie linkje hierboven ... daar zie je welke modellen welke extra modules kunnen gebruiken.
[ Voor 35% gewijzigd door Yucko op 01-09-2009 10:15 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Jazeker, deze antenne is er op aan te sluiten. Ik heb de Duitse variant van de TomTom XL IQ Routes gekocht (in Sjeumenie is TMC een hot item, zonder dat verkoop je het apparaat niet) want dan zit de TMC antenne er gratis bij! Hier is ie optioneel en komt er nog eens 50 euri bij het aankoopbedrag. Erg verkeerde marketing van TomTom die in Nederland duidelijk hun HD Traffic willen slijten. Daar trap ik dus niet in.Dothan schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:15:
Ik heb de XL Live en is het mogelijk om er een TMC ontvanger op aan te sluiten? Hier heb je geen abbo voor nodig namelijk.
Ik krijg alleen maar de optie in TomTom Home om een nieuwe kaart te kopen voor 89,95. Liever zou ik ook de Map Update Service willen maar vind de optie nergens....pven schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:47:
Als ik nu de kaartupdates voor 1 jaar aflsluit, dan kost me dat net geen 60 euro. Vermoedelijk heeft fixma op de TomTom-site gekeken, het is beter om het in TomTom-home op te zoeken.
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Uit mijn hoofd gezegd heb ik op kaartgarantie geklikt om daarna door te klikken naar een betaalde update. Ik weet het niet precies meer, maar 'plots' had ik de optie voor mijn neus om een nieuwe kaart aan te schaffen.robertwebbe schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:17:
[...]
Ik krijg alleen maar de optie in TomTom Home om een nieuwe kaart te kopen voor 89,95. Liever zou ik ook de Map Update Service willen maar vind de optie nergens....
Wel raar dat ze daar wel zeggen dat de TMC module op de Live versie werkt, terwijl TomTom zelf iets anders zegt. Daar ontbreekt het vinkje nl. toch echt bij de XL IQ Live.einstein schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:43:
[...]
Jazeker, deze antenne is er op aan te sluiten. Ik heb de Duitse variant van de TomTom XL IQ Routes gekocht (in Sjeumenie is TMC een hot item, zonder dat verkoop je het apparaat niet) want dan zit de TMC antenne er gratis bij! Hier is ie optioneel en komt er nog eens 50 euri bij het aankoopbedrag. Erg verkeerde marketing van TomTom die in Nederland duidelijk hun HD Traffic willen slijten. Daar trap ik dus niet in.
Volgens mij ook. Gewoon recht op 2 jaar nieuwe kaarten (die per kwartaal uitkomen, dus 8 stuks)MSalters schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:23:
't Is 80 euro voor (waarschijnlijk) 8 kaarten.
Vandaag eindelijk de proclip binnengekregen voor de tomtom-brodithouder. Vanmiddag even alles gemonteerd. Invoeren gaat nu veel fijner omdat hij nu echt binnen handbereik hangt + geen vlekken op voorruit
[ Voor 22% gewijzigd door Yucko op 05-09-2009 20:56 ]
einstein schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:15:
80 euro voor een kaart op een apparaat van 180 euro..... Ik zou een jaar langer wachten en een hele nieuwe kopen.
Mijn punt blijft hetzelfde. Ook al waren het 80 kaarten...MSalters schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:23:
't Is 80 euro voor (waarschijnlijk) 8 kaarten.
[ Voor 34% gewijzigd door einstein op 08-09-2009 10:25 ]
Dus jij wacht liever 1 a 2 jaar en dan koop je een nieuwe TomTom à minimaal € 150,- ipv € 80 te betalen en je dus 2 jaar lang up-2-date bent ?einstein schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:15:
[...]
[...]
Mijn punt blijft hetzelfde. Ook al waren het 80 kaarten...
Slim
TomTom is blij met mensen als jij.
[ Voor 5% gewijzigd door Yucko op 08-09-2009 11:11 ]
Sja, dus jij koopt om de 2-3 jaar een volledig nieuw systeem die alleen een facelift heeft gehad en er anders uitziet terwijl je oude nog bij lange na niet versleten is en technisch verder hetzelfde is, om 1 x in die tijd een nieuwe kaart te hebben voor hetzelfde geld op bijna hetzelfde systeem maar niet 8 of 80 nieuwe kaarten?einstein schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:15:
[...]
[...]
Mijn punt blijft hetzelfde. Ook al waren het 80 kaarten...
Wacht even, ik snap het nut niet, jij wel? Blijkbaar, ik heb hier een touw maar nergens om aan vast te knopen, help even...
[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 08-09-2009 19:51 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Maar ok, valt natuurlijk niet onder garantie (ondanks door de slechte zuignap komt) dus weet iemand de kosten bij TomTom van zo'n reparatie?? Anders dan maar bij andere bedrijf laten maken..
Heb je TomTom al benaderd hierover? Ik gok dat TomTom voor deze reparatie ongeveer 150 euro vraagt.fixma schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 20:44:
Maar ok, valt natuurlijk niet onder garantie (ondanks door de slechte zuignap komt) dus weet iemand de kosten bij TomTom van zo'n reparatie?? Anders dan maar bij andere bedrijf laten maken..
Mijn zuignap is er inmiddels ook een paar keer vanaf gevallen, daarom heb ik maar een alternatieve gekocht (met zwanenhalsje) die wel blijft hangen.
Verwijderd
Heb hem nu buiten op het terras laten liggen, mss komt het wel in orde?
Tenslotte nog een tip voor de dames en heren die ook net van de HDT inruilactie gebruik hebben gemaakt:
Er zijn Map-Update-Service-Cards te koop waarmee je in twee jaar acht nieuwe kaarten kunt krijgen. Deze kosten normaal gesproken € 79,95 maar aankomende week heeft Halfords een actie waarbij ze 20% korting geven op veel artikelen waaronder ook deze servicecard. Je betaalt dan maar € 63,95, dat is dan slechts 8 euro per nieuwe kaart!

Je voert de code overigens in in TomTom Home bij het icoon "Gebruik mijn activeringscode".
Je moet de voucher wel activeren binnen 90 dagen na de eerste ingebruikname van je apparaat.
[ Voor 31% gewijzigd door robertwebbe op 02-10-2009 17:00 ]
Net bericht van TomTom 175 euro !! mhh kan ik bijna een nieuwe kopen voor zoveel geld. Echt veel te veel voor zo'n aanraak schermpje om 80% van nieuw prijs te rekenen! Even rond kijken of er andere bedrijven zijn die goedkoper zijn of onderdeel los te koop is. Als iemand tips heeft..pven schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:48:
[...]
Heb je TomTom al benaderd hierover? Ik gok dat TomTom voor deze reparatie ongeveer 150 euro vraagt.
Mijn zuignap is er inmiddels ook een paar keer vanaf gevallen, daarom heb ik maar een alternatieve gekocht (met zwanenhalsje) die wel blijft hangen.
Dat is een standaardprijs. Het maakt niet uit wat er kapot is, ze rekenen altijd dat bedrag.fixma schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:32:
[...]
Net bericht van TomTom 175 euro !! mhh kan ik bijna een nieuwe kopen voor zoveel geld. Echt veel te veel voor zo'n aanraak schermpje om 80% van nieuw prijs te rekenen! Even rond kijken of er andere bedrijven zijn die goedkoper zijn of onderdeel los te koop is. Als iemand tips heeft..
Bij mijn TomTom GO 700 had ik hetzelfde (ook eraf gevallen en 'pats' zei het scherm), toen vroegen ze nog iets minder. Helaas, voor hen dan, waren ze vergeten dat ik voor deze reparatie had moeten betalen en hebben ze hem kosteloos gerepareerd. Ik heb ze daarna nog gebeld met de vraag hoe ik dit moet betalen, toen gaf men aan dat ik eigenlijk eerst had moeten betalen omdat ze hem anders normaal nier terugsturen. Omdat dit me toch wat geld heeft bespaard, heb ik een taart als dank bij ze laten bezorgen (ik blij en TomTom blij).
Ik heb de Live services verlengt met één jaar en volgens de TomTom site zit hier veiligheidswaarschuwingen bij in. De omschrijving volgens de TomTom site:
Veiligheidswaarschuwingen - Met steeds meer voertuigen op de weg en de toenemende druk om sneller te rijden, moeten chauffeurs zich bewust zijn van de veiligheid. Dit betekent dat het belangrijker dan ooit is om te weten waar de flitslocaties zich bevinden en wat gevaarlijke gebieden zijn. Met TomTom Veiligheidswaarschuwingen ontvangen uw chauffeurs geavanceerde realtime waarschuwing, bijvoorbeeld voor vaste flitslocaties, mobiele flitslocaties en plaatsen waar veel ongelukken gebeuren. Deze waarschuwingen helpen uw chauffeurs om veilig hun bestemming te bereiken. Daarnaast bespaart u geld op boetes voor snelheidsovertredingen.
Dus ik heb TomTom maar eens gebeld en dat werd me toch een vreemd gesprek... Ik ben over het algemeen een zeer kalm persoon maar *knip* geen namen aub van TomTom wist me in no time het bloed onder de nagels te halen. Hij snapte er werkelijk helemaal niets van; eerst vertelde hij me dat ik deze informatie via bluetooth binnen moest halen. Dus ik zei hem dat dat volgens mij via het ingebouwde modem ging want alle andere informatie zoals HD-traffic doet dat ook. Maar toch stug vol blijven houden en toen ik hem had uitgelegd dat de andere diensten toch ook over het ingebouwde modem binnen kwamen veranderde hij zijn verhaal dat de informatie via bluetooth naar mijn mobiele telefoon werden gestuurd. Toen begon ik erg moedeloos te worden en hem verteld dat dat natuurlijk niet logisch was, dat moet natuurlijk toch in de TomTom komen en niet als tekstbericht in mijn telefoon. En de XL LIVE IQ Routes heeft overigens niets eens bluetooth...

De toon van het gesprek veranderde en hij begon ineens erg bij de hand te doen. Toen vroeg hij even een momentje geduld en heeft hij mij in de wacht gezet. Na 10 minuten wachten nam hij me weer terug met de vraag "Wat probeert u nu te bereiken?!"... (Blijkbaar hoopte hij dat ik zou ophangen) "Nou ja zeg!!!" was mijn antwoord want hij is er toch om mij te helpen om mijn probleem op te lossen. Hij herstelde zich door zich te verontschuldigen met de smoes dat hij dacht dat hij een andere lijn dacht op te nemen maar dat was wel erg duidelijk dat dat niet zo was.... Jeetje, wat was dit een vreselijk slechte TomTom helpdeskmedewerker zeg.

Maar goed, ik had er genoeg van en hij blijkbaar ook, hij zei dat hij het antwoord in zijn systeem had gevonden en dat hij mij instructies per mail zou sturen. De instructies in de mail waren overigens zinloos, die waren bedoeld voor een ander model. En hij heeft ook meteen de status maar op Beantwoord gezet...
Ik ben niet snel boos maar hij heeft het voor elkaar gekregen. Ik ga maar eens een klacht indienen bij TomTom over hem want dit zal toch niet de bedoeling moeten zijn...
Mijn vraag aan andere tweakerts met een XL LIVE IQ Routes: hebben jullie ook het probleem dat je de mobiele flitsers niet kunt updaten? (Menu > TomTom-services >TomTom Flitslocaties > Vernieuw flitslocaties > Vernieuw mobiele flitslocaties). Ik krijg dan een rood foutmeldingsscherm dat er een abonnement nodig is voor deze TomTom service.
[ Voor 0% gewijzigd door RoD op 05-10-2009 14:08 ]
Nee, werkt hier gewoon.robertwebbe schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:22:
Mijn vraag aan andere tweakerts met een XL LIVE IQ Routes: hebben jullie ook het probleem dat je de mobiele flitsers niet kunt updaten? (Menu > TomTom-services >TomTom Flitslocaties > Vernieuw flitslocaties > Vernieuw mobiele flitslocaties). Ik krijg dan een rood foutmeldingsscherm dat er een abonnement nodig is voor deze TomTom service.
Waar ik de laatste weken overigens last van heb is dat de tijd niet klopt als ik hem net aanzet; deze loopt standaard twee uur voor en wordt gecorrigeerd als ik goede ontvangst heb. Omdat ik 's-ochtends rond 6 uur weg rijd, is dat irritant. De TomTom staat dan op dagstand (dat doet pijn aan mijn ogen
Dat geval me de klok heb ik ook. Het ligt het aan de zomertijd instelling. Binnenkort gaan we weer terug naar de wintertijd en dan zouden we er een half jaar geen last meer van moeten hebben. In de tussentijd hoop ik dat de vrienden van TomTom het probleem dan zelf ook geconstateerd hebben en hebben opgelost in een update.