Heb je uiteindelijk nog getest of de usb TMC ontvanger werkte icm de Nederlandse Tomtom XL LIVE IQ Routes? Lijkt me vreemd dat de XL IQ Routes het wel ondersteund maar de Live versie niet (maar kan natuurlijk dat ze liever abonnementen verkopen)JaJoah schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:20:
[...]
Wel raar dat ze daar wel zeggen dat de TMC module op de Live versie werkt, terwijl TomTom zelf iets anders zegt. Daar ontbreekt het vinkje nl. toch echt bij de XL IQ Live.
[...]
De LIVE heeft al een andere bron van fileinformatie, HD traffic. Je kunt je voorstellen dat er geen XL software is die TWEE bronnen van fileinformatie aankan.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
TomTom verwijst me weer eens naar hun Clear Flash tool, omdat dat nogal omslachtig is wacht ik maar even af of de volgende update snel komt. (Omslachtig als in: daarna moet ik volgens mij weer een-en-ander opnieuw instellen.)robertwebbe schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:07:
Dat geval me de klok heb ik ook. Het ligt het aan de zomertijd instelling. Binnenkort gaan we weer terug naar de wintertijd en dan zouden we er een half jaar geen last meer van moeten hebben. In de tussentijd hoop ik dat de vrienden van TomTom het probleem dan zelf ook geconstateerd hebben en hebben opgelost in een update.
Afgelopen weekend heb ik overigens mijn TomTom weer eens aan de laptop gehangen, na die tijd kon hij geen verbinding meer maken met de TomTom-server; die loste zichzelf op nadat ik een harde reset uit heb gevoerd.
[ Voor 4% gewijzigd door pven op 07-10-2009 16:43 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Gisteren en vandaag ben ik langs / door de wegwerkzaamheden bij Eindhoven gereden (A58 / A2). Keer-op-keer had mijn TomTom het bij het juiste eind. Ik gok dat dit komt door de meest actuele kaart en doordat ik gisterochtend de mapshares nog maar eens bij heb gewerkt. Leuk om te zien dat het gewoon klopt. 
(En ja: ik weet dat je daar niet op je GPS moet vertrouwen.
)
(En ja: ik weet dat je daar niet op je GPS moet vertrouwen.
TomTom heeft het niet altijd bij het goede eind op de A58/A2 bij Eindhoven, hij mist daar bijvoorbeeld een heleboel maximumsnelheden, en sommigen die er wel staan kloppen niet. Heb ze dan ook maar ff aangevuld en gecorrigeerd via Mapshare.
Virussen? Scan ze hier!
Ik moet bekennen dat ik niet echt op de snelheid heb gelet aldaar, als er een snelheidscontrole was dan ben ik waarschijnlijk genoodzaakt om de kas van de staat te spekken.

Overigens ben ik erg benieuwd hoeveel tijd het kost totdat iets dat via Mapshare aan is gemeld uiteindelijk in je TomTom opduikt. Ik heb ingesteld dat ik wijzigingen van betrouwbare bronnen erin wil hebben, de laatste keer dat ik er op lette was een wijziging op de A59 (max snelheid tussen Waalwijk en Den Bosch) nog steeds niet aangepast terwijl ik hem maanden terug al heb gemeld (en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft gemeld).

Overigens ben ik erg benieuwd hoeveel tijd het kost totdat iets dat via Mapshare aan is gemeld uiteindelijk in je TomTom opduikt. Ik heb ingesteld dat ik wijzigingen van betrouwbare bronnen erin wil hebben, de laatste keer dat ik er op lette was een wijziging op de A59 (max snelheid tussen Waalwijk en Den Bosch) nog steeds niet aangepast terwijl ik hem maanden terug al heb gemeld (en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft gemeld).
*Kick*
Zijn er meer mensen die 'een probleem' hebben dat de tom tom one xl willekeurig en uit het niets ineens aangaat en begint te werken?
Mijne doet dat nog wel eens, vandaag ook weer terwijl hij gewoon in een kastje lag.
Iemand?
Zijn er meer mensen die 'een probleem' hebben dat de tom tom one xl willekeurig en uit het niets ineens aangaat en begint te werken?
Mijne doet dat nog wel eens, vandaag ook weer terwijl hij gewoon in een kastje lag.
Iemand?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
eeuh nee, want ik heb de non-live versieemile_dem schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:57:
[...]
Heb je uiteindelijk nog getest of de usb TMC ontvanger werkte icm de Nederlandse Tomtom XL LIVE IQ Routes? Lijkt me vreemd dat de XL IQ Routes het wel ondersteund maar de Live versie niet (maar kan natuurlijk dat ze liever abonnementen verkopen)
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Bij de update vandaag zag ik dat de core software geupdate werd van mijn XL Live.
De versie die nu draait is 8.419 (1257/091015). Helaas heeft TomTom geen releasenotes op de site staan van deze versie, ik hoop dat de tijdsbug is opgelost en dat HD traffic wat stabieler is geworden (tijdens een rit krijg ik nog wel eens de melding dat er geen verbinding is met de server (terwijl de GPRS verbinding beschikbaar is)).
De versie die nu draait is 8.419 (1257/091015). Helaas heeft TomTom geen releasenotes op de site staan van deze versie, ik hoop dat de tijdsbug is opgelost en dat HD traffic wat stabieler is geworden (tijdens een rit krijg ik nog wel eens de melding dat er geen verbinding is met de server (terwijl de GPRS verbinding beschikbaar is)).
[ Voor 51% gewijzigd door robertwebbe op 18-11-2009 10:30 ]
Hetzelfde probleem met de HD Traffic heb ik ook, maar de tijdsbug? Die ken ik niet...robertwebbe schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:25:
Bij de update vandaag zag ik dat de core software geupdate werd van mijn XL Live.
HDT heeft zich in de tussentijd voorbeeldig gedragen. Ik kreeg overigens een maitje van TomTom dat er vorige week ook serverproblemen waren, wellicht lag het dus niet aan de software maar gewoon aan de server.
De tijdbug komt voor als je een route hebt ingegeven, dat de voorspelde aankomsttijd 2 uur later is. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben gehad met tijdzone en zomertijd. Na een paar minuten wordt het pas verbeterd en staat er de juiste tijd.
De tijdbug komt voor als je een route hebt ingegeven, dat de voorspelde aankomsttijd 2 uur later is. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben gehad met tijdzone en zomertijd. Na een paar minuten wordt het pas verbeterd en staat er de juiste tijd.
Dames en heren medetweakerts, er is weer een nieuwe mapupdate te downloaden (840) in het geval je een abonnement hebt op de TomTom Map Update Service (MUS).

[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 30-11-2009 10:11 ]
Bij mij is het juist dat vanaf het moment dat ik hem aanzet de klok 2 uur voorloopt, nadat de TomTom enige minuten aanstaat pikt hij de tijd van een satelliet op en zet hem terug naar de juiste tijd.robertwebbe schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:58:
TomTom wil overigens dat ik de TomTom formatteer en opnieuw in ga richten, ik heb daar helemaal geen zin in.

Gisteren een update van de kaarten gedaan en blijkbaar is er een nieuwe versie van de applicatie ook. Op het eerste zicht zie ik dat de kaarten er iets anders uitzien en dat ik ook een groter toetsenbord heb om gegevens in te voeren.
Anderen al ervaring met het gebruiken van deze nieuwe versie?
Anderen al ervaring met het gebruiken van deze nieuwe versie?
Ik heb al wel een bug in de nieuwe versie. Als je naar de kaart gaat met verkeersinformatie aan, dan werkt het zoomen niet lekker. Op de een of andere manier verspringt die weer (in of uitzoom) zodra je de schuifbalk los laat. Hierdoor wordt het erg moeilijk om een nauwkeurig ingezoomed stukje op het display te krijgen.
Je hebt nu een mooie foto gemaakt van je TomTom. Er handig, (vooral je apparaat code).
Wil je een schermafdruk maken met je TomTom zelf, doe dan het volgende.
Maak op je TomTom 'schijf' een map aan met de naam "screen". Plaats daarin een bestandje, bv test.txt. Vervolgens kun je dmv links boven op je scherm drukken een afdruk maken van wat op dat moment op je schermpje staat. Al deze afbeeldingen kun je dan later terug vinden in de map /screen/ op je TomTom.
Voorbeeld van een schermafdruk:
Maak op je TomTom 'schijf' een map aan met de naam "screen". Plaats daarin een bestandje, bv test.txt. Vervolgens kun je dmv links boven op je scherm drukken een afdruk maken van wat op dat moment op je schermpje staat. Al deze afbeeldingen kun je dan later terug vinden in de map /screen/ op je TomTom.

Handige tip, bedankt.
Wat is het gevaar van het publiceren van mijn apparaatcode? Het is toch niets anders dan een uniek serienummer?
Wat is het gevaar van het publiceren van mijn apparaatcode? Het is toch niets anders dan een uniek serienummer?
Zie ik daar een nieuwe functionaliteit? Bovenaan de verkeersinformatiebalk zie ik nu ook de totale duur van de vertraging staan. Of was die er in het verleden ook al en is dit afhankelijk van het model dat je hebt.Voorbeeld van een schermafdruk:
Vandaag trouwens eindelijk eens goed kunnen afstemmen op correcte TMC-informatie. Had altijd last van het onvolledig zijn ervan. Heb ze nu eens handmatig ingesteld en zag dat er vel meer gegevens binnenkwamen waaronder enkele werkzaamheden in eigen streek. Komende weken eens zien of ik nu veel duidelijkere informatie ga krijgen. Wel jammer dat je bij de TomTom een frequentie moet instellen en niet gewoon een aanbieder kan gaan uitkiezen. Dat zal ik met de ingebouwde GPS in mijn volgende wagen gelukkig wel kunnen.
De apparaatcode wordt ook gebruikt voor activatie van kaarten ed. En een beetje handige jongen wijzigd zijn TomTom in jou apparaatcode en gebruikt dat vervolgens om zelf (uit het alternatieve circuit) kaarten te activeren. Het is een beetje net als de code die op je SIM (van mobiele apparaten ed) staat. Weinig mensen kunnen er wat mee, maar degene die wel de weg weten kunnen jou aan een hoge rekening helpen.
Je serienummer staat als het goed is onderop.
Nee, dat is geen nieuwe functionaliteit. Dit is een schermafbeelding van een TT XL Live ..., en daar wordt in de verkeersbalk bovenaan de totale vertraging aangegeven. Dit geldt niet voor apparaten die gebruik maken van TMC.
Ik zal binnenkort mijn Live-services weleens uitschakelen en vervolgens een afbeelding maken waarop de verkeersbalk dmv TMC wordt gevoedt. Dan zie je dat de totale vertraging niet meer bovenaan wordt weergegeven.
Je serienummer staat als het goed is onderop.
Nee, dat is geen nieuwe functionaliteit. Dit is een schermafbeelding van een TT XL Live ..., en daar wordt in de verkeersbalk bovenaan de totale vertraging aangegeven. Dit geldt niet voor apparaten die gebruik maken van TMC.
Ik zal binnenkort mijn Live-services weleens uitschakelen en vervolgens een afbeelding maken waarop de verkeersbalk dmv TMC wordt gevoedt. Dan zie je dat de totale vertraging niet meer bovenaan wordt weergegeven.
Bedankt voor de toelichting HerZon, ik heb de afbeelding aangepast.
TomTom heeft me geantwoord over mijn probleem over de flitsers. Ik krijg nu telkens de reactie dat mijn abonnement verlopen is ondanks dat ik nog meer dan een jaar de Live services mag gebruiken. Het antwoord was alsvolgt:
Geachte heer Webbe,
Hartelijk dank voor het contact met onze Customer Care betreffende uw flitslocaties
Het referentienummer voor uw vraag is 091126-008581.
Wij hebben bericht terug van onze technische dienst en wij kunnen hier op dit moment nog niets aan doen. Het is een zogeheten bug en wij zijn druk bezig dit op te lossen. U ontvangt daar zo spoedig mogelijk bericht van. Helaas kunnen wij niet zeggen wanneer dit is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
Gijs Aartsen
TomTom Customer Care Team
Geachte heer Webbe,
Hartelijk dank voor het contact met onze Customer Care betreffende uw flitslocaties
Het referentienummer voor uw vraag is 091126-008581.
Wij hebben bericht terug van onze technische dienst en wij kunnen hier op dit moment nog niets aan doen. Het is een zogeheten bug en wij zijn druk bezig dit op te lossen. U ontvangt daar zo spoedig mogelijk bericht van. Helaas kunnen wij niet zeggen wanneer dit is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
Gijs Aartsen
TomTom Customer Care Team
Je probleem is waarschijnlijk opgetreden sinds je een nieuwe kaart hebt.
Probeer anders eens het volgende:
Ga naar TThome, beheer mijn XL -> zet een vinkje achter flitslocatie's. Kies dan 'verwijder items van het navigatiesysteem. Je verwijderd dan alle flits poi's van je TomTom. Vervolgens kies je 'Items op de computer', zet ook hier een vinkje achter flitslocaties en verwijder deze.
Vervolgens TThome afsluiten en je TomTom loskoppelen.
Zet je TomTom aan. Kies dan in het 'hoofdmenu' voor 'TomTom-services', dan TomTom Flitslocaties. Vervolgens 'vernieuw flitslocaties' -> 'vernieuw vaste flitslocaties'. Je krijgt een mededeling en bevestig deze.
Start TThome opnieuw op.
Koppel je TT opnieuw aan je pc.
Kies 'update mijn XL', als dit niet automatisch plaats vind.
Je nieuwe poi aangeboden, vink deze allemaal aan en kies voor 'installeer'.
Doorloop de procedure, koppel na afloop je TT los en start deze opnieuw op.
Als het goed is, werkt het nu wel. Ik had hetzelfde probleem en los het nu na elke nieuwe kaart zo op.
Probeer anders eens het volgende:
Ga naar TThome, beheer mijn XL -> zet een vinkje achter flitslocatie's. Kies dan 'verwijder items van het navigatiesysteem. Je verwijderd dan alle flits poi's van je TomTom. Vervolgens kies je 'Items op de computer', zet ook hier een vinkje achter flitslocaties en verwijder deze.
Vervolgens TThome afsluiten en je TomTom loskoppelen.
Zet je TomTom aan. Kies dan in het 'hoofdmenu' voor 'TomTom-services', dan TomTom Flitslocaties. Vervolgens 'vernieuw flitslocaties' -> 'vernieuw vaste flitslocaties'. Je krijgt een mededeling en bevestig deze.
Start TThome opnieuw op.
Koppel je TT opnieuw aan je pc.
Kies 'update mijn XL', als dit niet automatisch plaats vind.
Je nieuwe poi aangeboden, vink deze allemaal aan en kies voor 'installeer'.
Doorloop de procedure, koppel na afloop je TT los en start deze opnieuw op.
Als het goed is, werkt het nu wel. Ik had hetzelfde probleem en los het nu na elke nieuwe kaart zo op.
Ik heb sinds gisteren een XL Live gekocht waar 6 maanden Live Services bij zaten. Maar mijn tomtom geeft aan dat ik geen abonnement heb. En ook Tomtom Home geeft aan dat ik eerst nog wat moet kopen.
Moet ik die 6 maanden soms eerst nog op een of andere manier activeren? En zo ja hoe?
Op de site van tomtom kan ik er niks over vinden.
Moet ik die 6 maanden soms eerst nog op een of andere manier activeren? En zo ja hoe?
Op de site van tomtom kan ik er niks over vinden.
Maak een TomTom account aan, bijvoorbeeld via hun site als je't nog niet hebt.
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Wat is nu de laatste firmware voor de XL Live IQ? Versie 9 was blijkbaar even uit, maar weer ingetrokken maar toch zijn er mensen die versie 9 erop hebben staan.
Op dit moment is versie 8.419 de meeste recente navcore voor de TT XL Live IQ routes edition.
Dat een enkeling een 9.* versie gebruikt kan, maar dat wordt niet aangeboden door TThome voor dit apparaat.
Dat een enkeling een 9.* versie gebruikt kan, maar dat wordt niet aangeboden door TThome voor dit apparaat.
Ik heb je aanwijzingen gevolgd maar werkte helaas niet voor mij. Ik heb van TomTom inmiddels een mail gehad dat het een bug was en dat er nu wordt gezocht naar een oplossing hiervoor. Ik denk dat dat pas in een softwareupdate zal zitten.HerZon schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:00:
Je probleem is waarschijnlijk opgetreden sinds je een nieuwe kaart hebt.
[...]
op de site van bol.com staat de TomTom XL Live IQ routes (V3) +1 maand live services te koop voor 169 en dezelfde omschrijving plus 3 maanden live services voor 264,95. Dat is heel gek, want live services kosten 9,95 per maand. Ik denk dat het dus de verkeerde is, maar wat ik me vooral afvraag is wat is het verschil tussen een TomTom XL Live IQ routes en een TomTom XL IQ routes?
Bedankt voor je antwoord. Ik was natuurlijk benieuwd naar wat die LIVE services precies inhielden en of er dan nog wel of geen TMC support was en dergelijke, maar dan had ik mijn vraag anders moeten stellen..
Als je Live-services gebruikt, dan is TMC officieel niet mogelijk. LIVE omvat meer dan alleen verkeersinformatie, die dan al beter is dan via TMC. Kijk anders eens hier, er staat precies uitgelegd hoe en wat LIVE is.
Anoniem: 337447
Ik kan nu niet kiezen!
De TT Live IQ V4 Bij de Media Markt voor € 219 (incl 6maanden hd traffic ) OF de NAVIGON 4350 MAX voor € 219 Met GRATIS voor altijd TMC en 2 jaar langs gratis Map Updates!!
Ook heeft de navigon een Ingebouwde BT Carkit, dus dit zijn al 2 voordelen!!
Nu is mijn vraag aan jullie;
De TT komt met 6 maanden ''Trial'' TMC / HD traffic. Na de periode van 6 maanden moet je dus overgaan naar de abonnement van €9,99.
MAAR moet je dan nog de HD kabel aanschaffen ( van circa € 60 - € 80) om aan je voorruit te bevestigen of is deze ingebouwd in de TOMTOM?
Ik hoor het graag van jullie
P. S. Wat is volgens jullie de betere navnav, de TT XL LIVE IQ v4 of de Navigon 4350MAX?
De TT Live IQ V4 Bij de Media Markt voor € 219 (incl 6maanden hd traffic ) OF de NAVIGON 4350 MAX voor € 219 Met GRATIS voor altijd TMC en 2 jaar langs gratis Map Updates!!
Ook heeft de navigon een Ingebouwde BT Carkit, dus dit zijn al 2 voordelen!!
Nu is mijn vraag aan jullie;
De TT komt met 6 maanden ''Trial'' TMC / HD traffic. Na de periode van 6 maanden moet je dus overgaan naar de abonnement van €9,99.
MAAR moet je dan nog de HD kabel aanschaffen ( van circa € 60 - € 80) om aan je voorruit te bevestigen of is deze ingebouwd in de TOMTOM?
Ik hoor het graag van jullie
P. S. Wat is volgens jullie de betere navnav, de TT XL LIVE IQ v4 of de Navigon 4350MAX?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 337447 op 29-12-2009 11:00 ]
Het betreft 6 maanden Live-service, waarvan HD traffic een onderdeel is.
Nee, je hoeft niets aan te schaffen. De GPRS-modem zit ingebouwd in de TomTom XL Live IQ re. En na 6 maanden kun je ook kiezen voor € 99,95 per jaar. En wil je niets meer betalen? Dan kun je altijd nog een losse USB-TMC antenne van TomTom kopen. Na de periode van 6 maanden werkt de navigatie gewoon door, alleen het onderdeel LIVE vervalt als je iet betaalt.
Ik zelf zou kiezen voor een TomTom, gezien de betere verkeersinformatie. En de betere ervaringen met dit merk.
Nee, je hoeft niets aan te schaffen. De GPRS-modem zit ingebouwd in de TomTom XL Live IQ re. En na 6 maanden kun je ook kiezen voor € 99,95 per jaar. En wil je niets meer betalen? Dan kun je altijd nog een losse USB-TMC antenne van TomTom kopen. Na de periode van 6 maanden werkt de navigatie gewoon door, alleen het onderdeel LIVE vervalt als je iet betaalt.
Ik zelf zou kiezen voor een TomTom, gezien de betere verkeersinformatie. En de betere ervaringen met dit merk.
Werkt TMC met Live IQ? Ik dacht dat dat niet ondersteund werd.
Nee, TMC en LIVE werken niet samen. Het is:
- je gebruikt HD-traffic,
- je gebruikt TMC,
- je gebruikt geen van beiden.
Maar als LIVE (en daarmee HD-traffic) om de een of andere reden geen verbinding kan maken, dan kan dit apparaat wel terugvallen op TMC (verkeersinformatie via de ether), dmv het aansluiten van een USB-RDS-TMC ontvanger. Heb je zo'n ontvanger aangesloten en LIVE is wel actief, dan wordt de ontvanger genegeerd.
- HD-traffic (en de rest van de LIVE-services) werkt via de ingebouwde GPRS-modem met een SIM-kaart van Vodafone.
- TMC, Traffic Message Channel, haalt zijn informatie uit de ether. Veel radiostations in de fm-band (Radio1, Radio2, 3FM, Skyradio, Veronica ed.) sturen met de RDS informatie ook verkeersinformatie mee. Op je normale radio met RDS zal je dat niet zien, maar de TomTom (en anderen) beschikken over een stukje extra software om deze informatie wel te ontcijferen. En vervolgens te gebruiken.
- je gebruikt HD-traffic,
- je gebruikt TMC,
- je gebruikt geen van beiden.
Maar als LIVE (en daarmee HD-traffic) om de een of andere reden geen verbinding kan maken, dan kan dit apparaat wel terugvallen op TMC (verkeersinformatie via de ether), dmv het aansluiten van een USB-RDS-TMC ontvanger. Heb je zo'n ontvanger aangesloten en LIVE is wel actief, dan wordt de ontvanger genegeerd.
- HD-traffic (en de rest van de LIVE-services) werkt via de ingebouwde GPRS-modem met een SIM-kaart van Vodafone.
- TMC, Traffic Message Channel, haalt zijn informatie uit de ether. Veel radiostations in de fm-band (Radio1, Radio2, 3FM, Skyradio, Veronica ed.) sturen met de RDS informatie ook verkeersinformatie mee. Op je normale radio met RDS zal je dat niet zien, maar de TomTom (en anderen) beschikken over een stukje extra software om deze informatie wel te ontcijferen. En vervolgens te gebruiken.
[ Voor 56% gewijzigd door HerZon op 29-12-2009 16:28 . Reden: Uitgebreidere tekst ter verduidelijking. ]
Ik zag afgelopen week een aantal keer iets dat ik nog niet eerder had gezien. In de kaart met HD traffic overzicht zag ik een weggedeelte dat grijs gekleurd was. Tot nu toe had ik alleen nog maar geel, oranje en rood gezien.
Ik heb de TomTom helpdesk gebeld en na ongeveer een half uur zoeken en vragen hadden ze de oplossing: op dit traject is een verminderd aantal rijstroken beschikbaar.

Groter plaatje is hier te zien.
Ik heb de TomTom helpdesk gebeld en na ongeveer een half uur zoeken en vragen hadden ze de oplossing: op dit traject is een verminderd aantal rijstroken beschikbaar.

Groter plaatje is hier te zien.
[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 12-01-2010 22:05 ]
Ik heb vandaag mijn TT XL Live binnen gekregen van Bol.com met 3 mnd gratis Live. Ik kan alleen geen verbinding maken met de TT server. Ik krijg elke keer de melding dat dit niet lukt. Ik neem aan dat het apparaat kenbaar maakt dat er drie mnd gratis live opzit vanaf de eerste login of heb ik dit mis en doe ik iets fout?
Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet, want ik kan maandag pas bellen naar TT.
Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet, want ik kan maandag pas bellen naar TT.
Misschien heb je thuis geen Vodafone GSM ontvangst? Als ik jou was zou ik het eens buiten proberen. Het beste kun je hem dan uitzetten, naar buiten gaan, aanzetten en opnieuw proberen.
@rows:
Er is sinds gisteravond een storing met de server. Daarom wil het niet werken. Heb even geduld, mogelijk is het morgen opgelost en anders overmorgen. Je proefperiode gaat pas in bij de eerste keer dat er een goede verbinding is gelegd. Je kunt bij 'Live-services' -> mijn services zien tot wanneer je Live kunt gebruiken.
@robertwebbe:
Dat had de klantenservice dan goed bekeken voor je! Een grijs wegdeel betekend het volgende: Er is een bijzonder incident op dit stuk, maar daar geldt geen vertraging/is een vertraging bekend. In dit geval is het omdat er een rijstrook is afgesloten. Of pas op een ander stukje weg zag ik een uitroeptekentje [!], met daaraan de vermelding: Gladde weg. Je ziet grijs ook met als er een stukje weg is afgesloten, dan staat er een blokje met een balkje erin. En zo zijn er nog meer symbolen. Een sneeuwvlokje: Gladde / opgevroren weg. Een auto op zijn kant: Ongeval. Een mannetje met een schep: Werkzaamheden.
Deze symbolen zie je meer in het buitenland. Probeer maar eens het volgende. Kies je verkeersbalk -> kaart. Zoom de kaart uit (rechterzijde) en verschuif eens richting Brussel. Je zult zien dat deze pictogrammen daar veelvuldig staan, inclusief de grijze weggedeelten.
Update:
Vanaf nu (10 januari 2010 - 16:15) werkt Live services bij mij weer.
Er is sinds gisteravond een storing met de server. Daarom wil het niet werken. Heb even geduld, mogelijk is het morgen opgelost en anders overmorgen. Je proefperiode gaat pas in bij de eerste keer dat er een goede verbinding is gelegd. Je kunt bij 'Live-services' -> mijn services zien tot wanneer je Live kunt gebruiken.
@robertwebbe:
Dat had de klantenservice dan goed bekeken voor je! Een grijs wegdeel betekend het volgende: Er is een bijzonder incident op dit stuk, maar daar geldt geen vertraging/is een vertraging bekend. In dit geval is het omdat er een rijstrook is afgesloten. Of pas op een ander stukje weg zag ik een uitroeptekentje [!], met daaraan de vermelding: Gladde weg. Je ziet grijs ook met als er een stukje weg is afgesloten, dan staat er een blokje met een balkje erin. En zo zijn er nog meer symbolen. Een sneeuwvlokje: Gladde / opgevroren weg. Een auto op zijn kant: Ongeval. Een mannetje met een schep: Werkzaamheden.
Deze symbolen zie je meer in het buitenland. Probeer maar eens het volgende. Kies je verkeersbalk -> kaart. Zoom de kaart uit (rechterzijde) en verschuif eens richting Brussel. Je zult zien dat deze pictogrammen daar veelvuldig staan, inclusief de grijze weggedeelten.
Update:
Vanaf nu (10 januari 2010 - 16:15) werkt Live services bij mij weer.
[ Voor 3% gewijzigd door HerZon op 10-01-2010 16:36 . Reden: Mededeling betreffende LIVE-services ]
Anoniem: 326397
Hallo tweakers,
heeft een van jullie ervaring met de TomTom xxl iq € 222,- van de Media Markt? Ik ben op zoek naar een goede TomTom (hoeft geen LIVE of Bluetooth carkit te hebben) voor mn ouders. Aangezien deze nieuwe XXL IQ van de Media Markt een 5inch scherm heeft en een leuke prijs?
Wat weten/denken jullie ervan?
heeft een van jullie ervaring met de TomTom xxl iq € 222,- van de Media Markt? Ik ben op zoek naar een goede TomTom (hoeft geen LIVE of Bluetooth carkit te hebben) voor mn ouders. Aangezien deze nieuwe XXL IQ van de Media Markt een 5inch scherm heeft en een leuke prijs?
Wat weten/denken jullie ervan?
Nou ik was even benieuwd of de TomTom XXL die nu bij de Media Markt is.. qua 'navigatie-prestaties' net zo goed is als bijv. de tomtom go 750 of 950. Dus kortom of deze TomTom XXL aanbieding voor 222euro een goede keus is.HerZon schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:08:
Wat wil je weten over de TomTom XXL? Wat verwacht je ervan? Wat voor eisen stel je eraan?
Het gaat om een TomTom voor mn ouders.. die geen carkit via bluetooth hoeven, ook geen interesse in live abonnement hebben, maar gewoon een goede tomtom met goede prestaties en groot scherm.
Tnx.
De TomTom XXL is te vergelijken met de One XL IQ re. Niet met de Go750/950. Deze hebben veel meer extra's. Maar de navigatieprestaties zijn zo ongeveer hetzelfde. En als je voor je ouders iets simpels zoekt, met extra groot scherm, dan is dit een juiste keuze. Het apparaat is gewoon simpel, eenvoudig en toch goed. Het is wel luxer dan bv de TomTom Start. Zelf beschik ik ook over een TomTom XXL en kan je het volgende zeggen: Mijn ouders beschikten over een TomTom One v3, maar al een poosje ben ik mijn XXL 'kwijt'. Mag jij raden waar die is. Juist, bij mijn ouders en die zijn inmiddels ook de jongsten niet meer. Ze vonden de TT One v3 een mooi apparaat, maar de XXL is 'veel minder gepriegel en getuur' (volgens mijn vader).
Tnx.. En dan nog goede montage accesoires.. want op het raam wordt zon ding snel gejat zoals ik gelezen heb.HerZon schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:12:
De TomTom XXL is te vergelijken met de One XL IQ re. Niet met de Go750/950. Deze hebben veel meer extra's. Maar de navigatieprestaties zijn zo ongeveer hetzelfde. En als je voor je ouders iets simpels zoekt, met extra groot scherm, dan is dit een juiste keuze. Het apparaat is gewoon simpel, eenvoudig en toch goed. Het is wel luxer dan bv de TomTom Start. Zelf beschik ik ook over een TomTom XXL en kan je het volgende zeggen: Mijn ouders beschikten over een TomTom One v3, maar al een poosje ben ik mijn XXL 'kwijt'. Mag jij raden waar die is. Juist, bij mijn ouders en die zijn inmiddels ook de jongsten niet meer. Ze vonden de TT One v3 een mooi apparaat, maar de XXL is 'veel minder gepriegel en getuur' (volgens mijn vader).
Nou de keuze is gevallen op de TomTom XL Live IQ Routes edition (Europa) met 1mnd LIVE. Bij de Media Markt gehaald voor 179,-. Wilde toch in de winkel eerst een kijkje nemen etcetera.
Ik ben benieuwd hoe het apparaat het gaat doen. Moet wel zeggen dat (binnenshuis) het wel even duurt voordat hij de 'routes geanalyseerd' heeft wanneer je een adres in geeft. Ik neem aan dat dat normaal is?
Groetjes.
Ik ben benieuwd hoe het apparaat het gaat doen. Moet wel zeggen dat (binnenshuis) het wel even duurt voordat hij de 'routes geanalyseerd' heeft wanneer je een adres in geeft. Ik neem aan dat dat normaal is?
Groetjes.
@Coolie_NL:
Hoelang is 'even duurt' voordat hij routes heeft geanalyseerd? Had je een GPS-fix voordat je begon met het plannen van een route?
Hoelang is 'even duurt' voordat hij routes heeft geanalyseerd? Had je een GPS-fix voordat je begon met het plannen van een route?
Ik gebruik al jaren een TomTom en heb nog nooit dat ding van het raam gehaald. Je raadt het al: er is nog nooit in mijn auto ingebroken, terwijl ik soms toch in de wat mindere buurten heb geparkeerd.Anoniem: 326397 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:38:
[...]
Tnx.. En dan nog goede montage accesoires.. want op het raam wordt zon ding snel gejat zoals ik gelezen heb.
Kortom: ik vind dit steeds meer een broodje-aap-verhaal.
Is dat met de optie "route plannen" - linksboven in het eerste menu? Of met "Route voorbereiden A->B" - ergens in het tweede menu? In het eerste geval wordt je huidige GPS positie als vertrekpunt genomen, en kan het binnenshuis best even duur voordat je die hebt. In het A->B geval moet je beide addressen invoeren. Je GPS positie is dan niet nodig.Anoniem: 326397 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:29:
Overigens is een XL langzamer dan een GO - simpelweg een tragere processor. Het prijsverschil moet tenslotte ergens vandaan komen.
@M Salters:
Welke GO? Er zijn veel meer dan 1 versie van de GO. En maakt iemand gebruik van iq-routes of juist niet? Wordt er gebruik gemaakt van HD traffic? Dit soort factoren verlengt ook de rekentijd. Het simpel zeggen van de een is sneller dan de ander, enkel om de processor gaat dus niet altijd op.
Welke GO? Er zijn veel meer dan 1 versie van de GO. En maakt iemand gebruik van iq-routes of juist niet? Wordt er gebruik gemaakt van HD traffic? Dit soort factoren verlengt ook de rekentijd. Het simpel zeggen van de een is sneller dan de ander, enkel om de processor gaat dus niet altijd op.
Alle GO's hebben snellere processoren dan alle XLs. IQ routes maakt ook niet uit: je kunt IQ routes gebruiken op de GO en de XL, en je kunt op beiden het niet gebruiken. HD Traffic idem. Dus ja, ik kan wel degelijk zeggen dat voor dezelfde route, een GO sneller is dan een XL.
Hey, het duurt binnenshuis ongeveer één minuut denk ik? Maar mn ouders hebben em laatst geprobeerd en scheen onderweg perfect te werken. Dus het zal wel goed zijn.HerZon schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:31:
@Coolie_NL:
Alleen hebben we het wel al 2 keer gehad, dat de easydock die we 'vacuum' laten zuigen op zon 'beanbag' al 2 keer losgelaten heeft?? Komt dit bij jullie ook voor? Het lijkt me dat als hij vacuum trekt, hij normaal niet meer los mag gaan.
Groetjes.
Altijd gevaarlijk om zulke uitspraken te doen op basis van aantal waarnemingen n = 1pven schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:37:
[...]
Ik gebruik al jaren een TomTom en heb nog nooit dat ding van het raam gehaald. Je raadt het al: er is nog nooit in mijn auto ingebroken, terwijl ik soms toch in de wat mindere buurten heb geparkeerd.
Kortom: ik vind dit steeds meer een broodje-aap-verhaal.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Anoniem: 118189
even een klein vraagje
voorheen heb ik een tomtom gehad zonder live, nu is laatst mijn xl live binnengekomen en ik was even aan het klooien met de live functie.
Nu valt me op dat file's in nederland en gedeelte van duitsland gewoon te zien zijn, maar in de overige landen bv frankrijk, zwitserland enz kan ik op het kaartje geen files zien..
Komt dit nou doordat de tomtom op het nederlandse netwerk zit of klopt er iets niet???
voorheen heb ik een tomtom gehad zonder live, nu is laatst mijn xl live binnengekomen en ik was even aan het klooien met de live functie.
Nu valt me op dat file's in nederland en gedeelte van duitsland gewoon te zien zijn, maar in de overige landen bv frankrijk, zwitserland enz kan ik op het kaartje geen files zien..
Komt dit nou doordat de tomtom op het nederlandse netwerk zit of klopt er iets niet???
Ik heb je aanwijzingen opgevolgd maar er komen geen screendumps. Waar moet je precies hoe lang drukken?HerZon schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:22:
Je hebt nu een mooie foto gemaakt van je TomTom. Er handig, (vooral je apparaat code).
[afbeelding]
Ik heb echt in het hoekje gedrukt met verschillende timingen maar er komt niets.
@ThaFreak:
Dit is normaal. Je TomTom haalt de info op in een bepaalde straal rond het gebied waar je je bevind.
@robertwebbe:
Wijzig de naam van het bestandje in de map /screen/ eens in "capture". Zonder extensie. Als het goed is en je drukt linksboven, bij het [+] tekentje, dan moet je het geluid van een fototoestel horen.
Is het andere probleem al opgelost?
Dit is normaal. Je TomTom haalt de info op in een bepaalde straal rond het gebied waar je je bevind.
@robertwebbe:
Wijzig de naam van het bestandje in de map /screen/ eens in "capture". Zonder extensie. Als het goed is en je drukt linksboven, bij het [+] tekentje, dan moet je het geluid van een fototoestel horen.
Is het andere probleem al opgelost?
@HerZon;
Ja, nu werkt het
Dank je voor je hulp!
Mijn andere probleem is helaas nog steeds niet opgelost. Ik heb proberen te bellen maar duurde zo lang dat ik besloot de case op de TT website maar weer eens te beantwoorden. Hier kreeg ik dezelfde dag nog antwoord dat ze het zouden navragen bij de TD. Echter nog niets van gehoord. Ik heb het idee dat ze nog niet op de hoogte zijn. Zijn er wellicht wat keywords die ik kan roepen waardoor er een lichtje gaat branden waar ze naar moeten zoeken?
Ja, nu werkt het
Mijn andere probleem is helaas nog steeds niet opgelost. Ik heb proberen te bellen maar duurde zo lang dat ik besloot de case op de TT website maar weer eens te beantwoorden. Hier kreeg ik dezelfde dag nog antwoord dat ze het zouden navragen bij de TD. Echter nog niets van gehoord. Ik heb het idee dat ze nog niet op de hoogte zijn. Zijn er wellicht wat keywords die ik kan roepen waardoor er een lichtje gaat branden waar ze naar moeten zoeken?
Beste Tweakers,
Mijn vader wil de TomTom XL Traffic IQ Routes Central Europe aanschaffen maar voor hij zijn aanschaf doet wil hij er eerst zeker van zijn dat in het pakketje ook een bevestiging aanwezig is om het apparaatje aan het raam te plakken. Lijkt mij persoonlijk dat dit soort dingen er standaard bij zitten maar een bevestiging van iemand die het apparaat reeds in bezit heeft zou fijn zijn.
Bedankt,
WinterBase
Mijn vader wil de TomTom XL Traffic IQ Routes Central Europe aanschaffen maar voor hij zijn aanschaf doet wil hij er eerst zeker van zijn dat in het pakketje ook een bevestiging aanwezig is om het apparaatje aan het raam te plakken. Lijkt mij persoonlijk dat dit soort dingen er standaard bij zitten maar een bevestiging van iemand die het apparaat reeds in bezit heeft zou fijn zijn.
Bedankt,
WinterBase
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
ZIt er zelfs vast op:

ik heb van een medewerker van tomtom gehoord dat 14 februari nieuwe maps uitkomen!
Stel dat ik nu een TomTom bestel en die wordt de 15de geleverd geeft TT dan ook de laatste kaart garantie?badluckboy schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:18:
ik heb van een medewerker van tomtom gehoord dat 14 februari nieuwe maps uitkomen!
Want ik sta op het punt de XXL te bestellen namelijk. Dan kan ik natuurlijk beter even wachten op die nieuwe kaarten.
Money for nothin' and your chicks for free
Ja. Je hebt tot 30 dagen na aankoop 'recht' op nieuwe kaarten. Staat ook ergens op de TomTom-site vermeld.DeeJee schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:27:
[...]
Stel dat ik nu een TomTom bestel en die wordt de 15de geleverd geeft TT dan ook de laatste kaart garantie?
Want ik sta op het punt de XXL te bestellen namelijk. Dan kan ik natuurlijk beter even wachten op die nieuwe kaarten.
Thanks ik had even beter moeten kijken op tomtom.nlpven schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:31:
[...]
Ja. Je hebt tot 30 dagen na aankoop 'recht' op nieuwe kaarten. Staat ook ergens op de TomTom-site vermeld.
Garantie op de meest actuele kaart van TomTom
Wanneer je een nieuw TomTom-navigatiesysteem koopt, bestaat er een kleine kans dat er een nieuwere kaart is uitgekomen sinds je navigatiesysteem werd gemaakt.
We willen ervoor zorgen dat je altijd op pad gaat met de meest actuele kaart. Als er dus binnen dertig dagen na de ingebruikname van je navigatiesysteem een nieuwere versie van je kaart beschikbaar komt, kun je deze kaart gratis downloaden via TomTom HOME! Je komt alleen in aanmerking voor de Garantie op de meest actuele kaart als de nieuwe kaart binnen deze periode van dertig dagen beschikbaar komt, en je hebt recht op slechts één gratis kaartdownload.
Dat is onze Garantie op de meest actuele kaart.
Ja, check dus eerst hier of de nieuwe kaart er al is. Het is mogelijk dat je XXL met de herfst 2009 kaarten komt. Dan heb je vandaag recht op de winter 2009-2010 kaarten. Maar als je dat recht uitoefent, dan krijg je niet ook nog eens de voorjaar 2010 kaarten - maximaal 1 update.
Aan de andere kant, let wel op dat je garantie niet verloopt. Die 14 februari is een gerucht.
Aan de andere kant, let wel op dat je garantie niet verloopt. Die 14 februari is een gerucht.
Dat februari een gerucht is weet ik. Ik ga er dus ook niet op wachtenMSalters schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:12:
Ja, check dus eerst hier of de nieuwe kaart er al is. Het is mogelijk dat je XXL met de herfst 2009 kaarten komt. Dan heb je vandaag recht op de winter 2009-2010 kaarten. Maar als je dat recht uitoefent, dan krijg je niet ook nog eens de voorjaar 2010 kaarten - maximaal 1 update.
De TT XXL wordt vanavond besteld
klopt, tijdens een gesprek met een medewerker van tomtom vroeg ik dat, hij zei dat hij intern heeft gehoord dat de nieuwe maps 14 feb uit komen.MSalters schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:12:
ik denk dat niemand hierop een garantie kan geven. ik heb de tijd tot 7 maart om te updaten, dus ik wacht nog even met mijn eenmalig gratis update
De 14e is een zondag, ik denk niet dat ze dan bij TomTom werken
heb echt tomtom gebeld, dat is wat die gozer zeiMSalters schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:07:
De 14e is een zondag, ik denk niet dat ze dan bij TomTom werken
Ik heb nog nooit een Tomtom gehad (wel andere navigatiemerken) en ik heb dit topic doorgenomen.
Ik zit er aan te denken een TomTom met Live te kopen, met name voor de file-informatie.
1 vraag die ik heb zie ik niet beantwoord worden. Wat is het verschil tussen een TomTom Go Live en een TomTom XL Live?
De Xl lijkt meer functies/mogelijkheden te hebben, maar de Go is veel duurder. Is de XL een budget versie van de XL. Zijn er redenen waarom ik de duurdere Go zou kopen?
edit:
De mening van http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=3924
Ik zit er aan te denken een TomTom met Live te kopen, met name voor de file-informatie.
1 vraag die ik heb zie ik niet beantwoord worden. Wat is het verschil tussen een TomTom Go Live en een TomTom XL Live?
De Xl lijkt meer functies/mogelijkheden te hebben, maar de Go is veel duurder. Is de XL een budget versie van de XL. Zijn er redenen waarom ik de duurdere Go zou kopen?
edit:
De mening van http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=3924
Is er geen kwaliteitsverschil tussen beide type modellen?Het uitbrengen van een XL LIVE IQ Routes gaat vooral ten koste van de Go-modellen. Uiteraard blijft spraakbesturing en bluetooth exclusief voorbehouden aan deze modellen, maar wie al een bluetooth carkit of koptelefoontje heeft kan de Go-serie voortaan links laten liggen
[ Voor 30% gewijzigd door Tukk op 11-02-2010 12:02 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
De processor van een GO is een stuk sneller. De XL heeft geen Text to Speech. Een (micro) SD slot vind je alleen op de GO. Dus om nu te stellen dat er maar 2 verschillen zijn - nou nee, dit zegt eigenlijk mee over de reviewkwaliteiten van PCM.
De meerprijs voor die 5 extra features is normaal 50 euro, maar tijdelijk 75 euro omdat je nu 25 euro korting krijgt op de XL.
De meerprijs voor die 5 extra features is normaal 50 euro, maar tijdelijk 75 euro omdat je nu 25 euro korting krijgt op de XL.
Maar hoe zie/weet ik dat er ieuwe kaarten uit zijn?
Sataat dat ergens?
Sataat dat ergens?
Ik heb het net geprobeerd maar er is nog geen nieuwe kaart beschikbaar. Leek me ook wel erg sterk dat dat op zondag gebeurd. Daarnaast is de verwachting gebaseerd op dat iemand heeft geroepen dat hij dat van een TomTom helpdeskmederker had gehoord. Niet alle kaarten komen voor alle systemen op hetzelfde moment beschikbaar, dat wordt bewust gespreid om serveroverbelasting te voorkomen. De laatste update is 24/11/2009 geweest, logischerwijs dus over een dag of 10 pas.
[ Voor 59% gewijzigd door robertwebbe op 14-02-2010 21:21 ]
Min vraag was ook eigenlijk niet naar aanleiding van het gerucht. Ik had het ook niet op zondag verwacht.robertwebbe schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:09:
Ik heb het net geprobeerd maar er is nog geen nieuwe kaart beschikbaar. Leek me ook wel erg sterk dat dat op zondag gebeurd. Daarnaast is de verwachting gebaseerd op dat iemand heeft geroepen dat hij dat van een TomTom helpdeskmederker had gehoord. Niet alle kaarten komen voor alle systemen op hetzelfde moment beschikbaar, dat wordt bewust gespreid om serveroverbelasting te voorkomen. De laatste update is 24/11/2009 geweest, logischerwijs dus over een dag of 10 pas.
Mijn vraag was meer algemeen. Hoe kan ik zien dat er een nieuwe versie uit is? Ik heb nog niet de laatste versie erop staan, maar heb ook nog een dag of 30.
Binnenkort eens nieuwe europa kaarten bestellen voor mijn Tom Tom One XL, iemand die weet of ze nog ergens een actie hebben ofzo?
En mijne doet af en toe wel vaag, die gaat gewoon spontaan aan als die stil en uit in een kast ligt waar niks mee gebeurd... Achja.
En mijne doet af en toe wel vaag, die gaat gewoon spontaan aan als die stil en uit in een kast ligt waar niks mee gebeurd... Achja.
Dat komt meestal hier wel voorbij in een topic, en staat ook in de TomTom nieuwsbrief. En ook de TomTom site zelf maakt er meestal wel melding van.DeeJee schreef op maandag 15 februari 2010 @ 07:50:
[...]
Hoe kan ik zien dat er een nieuwe versie uit is? Ik heb nog niet de laatste versie erop staan, maar heb ook nog een dag of 30.
Ok thanks. Ik zal het in de gaten houden de komende tijd.MSalters schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:22:
[...]
Dat komt meestal hier wel voorbij in een topic, en staat ook in de TomTom nieuwsbrief. En ook de TomTom site zelf maakt er meestal wel melding van.
8.45, sinds vandaag.
Inderdaad ik zie dat het sinds vandaag 8.45 is. Betekent dit dat de kaarten dus geupdate zijn?
Ja, dit is de eerste release van 2010. Dus iedereen die na 17 januari een TomTom gekocht heeft, kan nu een kaart update downloaden.
met 2 dagen klopte mijn voorspelling toch!
bij deze
bij deze
Damn wat gaan die kaarten hard, toch maar eens updates binnen halen.MSalters schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:26:
8.45, sinds vandaag.
ik heb op 29-01-2010 mijn XL Live IQ gekocht en heb dus ook recht op een gratis kaart update.
maar hoe precies krijg ik die update.... het enige wat ik zie is dat ik er voor moet betalen...
maar hoe precies krijg ik die update.... het enige wat ik zie is dat ik er voor moet betalen...
Welke kaart heb je nu? Toevallig de 8.40 (de meest recente op het moment van aankoop) ?
mo501 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:40:
ik heb op 29-01-2010 mijn XL Live IQ gekocht en heb dus ook recht op een gratis kaart update.
Handmatige controle
Binnen dertig dagen na ingebruikname van je navigatiesysteem kun je ook handmatig controleren of er een nieuwere versie van je kaart beschikbaar is. Hiertoe sluit je het navigatiesysteem aan op je computer, start je TomTom HOME en meld je je aan op je TomTom-account. Klik vervolgens op het vervolgkeuzemenu Extra en selecteer Meest recente kaart verzekerd.
[ Voor 49% gewijzigd door DeeJee op 17-02-2010 20:15 ]
Zo heb ik t ook gedaan alleen geeft tomtom home de melding dat het al voorzien is van de laatste versie, terwijl als ik op m'n tomtom de kaart gegevens bekijk er toch daadwerkelelijk versie 8.40 staat.DeeJee schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:45:
Handmatige controle
Binnen dertig dagen na ingebruikname van je navigatiesysteem kun je ook handmatig controleren of er een nieuwere versie van je kaart beschikbaar is. Hiertoe sluit je het navigatiesysteem aan op je computer, start je TomTom HOME en meld je je aan op je TomTom-account. Klik vervolgens op het vervolgkeuzemenu Extra en selecteer Meest recente kaart verzekerd.
[ Voor 4% gewijzigd door mo501 op 18-02-2010 22:40 ]
Moet je ff mailtje sturen naar Support van TT. Die reageren over het algemeen erg snel vind ik.mo501 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 22:28:
[...]
Zo heb ik t ook gedaan alleen geeft tomtom home de melding dat het al voorzien is van de laatste versie, terwijl als ik op m'n tomtom de kaart gegevens bekijk er toch daadwerkelelijk versie 8.40 staat.
Ok, dat was inderdaad de meest recente versie van de kaart toen je je apparaat kocht. Ik weet niet of je 'm gekocht hebt met de 8.35 kaart en de garantie hebt gebruikt, of dat je'm met de 8.40 kaart gekocht hebt en de garantie niet van toepassing was. Maar formeel heb je dus geen recht op de 8.45 kaart.mo501 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 22:28:
Zo heb ik t ook gedaan alleen geeft tomtom home de melding dat het al voorzien is van de laatste versie, terwijl als ik op m'n tomtom de kaart gegevens bekijk er toch daadwerkelelijk versie 8.40 staat.
Ik ga ervan uit dat hij nog niet eerder een kaart update heeft gedaan. Dus zou hij nu de 8.45 als update moeten krijgen toch?
30 dagen heb je de tijd.
30 dagen heb je de tijd.
TomTom zelf snapt die regel ook niet helemaal. Beter gezegd, niet alle medewerkers lijken hetzelfde idee te hebben.
De vraag is namelijk of die "nieuwste kaartgarantie" ook gevolgen heeft als je op het moment van aankoop al de laatste kaart krijgt. Logischerwijs is het antwoord nee - het ding wat je koopt heeft de gegarandeerde eigenschappen - maar sommige mensen interpreteren de 30 dagen termijn waarbinnen je de garantie kunt claimen wat ruim.
De vraag is namelijk of die "nieuwste kaartgarantie" ook gevolgen heeft als je op het moment van aankoop al de laatste kaart krijgt. Logischerwijs is het antwoord nee - het ding wat je koopt heeft de gegarandeerde eigenschappen - maar sommige mensen interpreteren de 30 dagen termijn waarbinnen je de garantie kunt claimen wat ruim.
Dus al koop je nu een TT en zet die pas over een jaar voor de eerste keer aan krijg je toch nog de nieuwste kaart.Als er dus binnen dertig dagen na de ingebruikname van je navigatiesysteem een nieuwere versie van je kaart beschikbaar komt, kun je deze kaart gratis downloaden via TomTom HOME!
De 30 dagen gaan in op het moment dat je je TT de 1ste keer aanzet.
Volgens jouwTomTom heeft TomTom momenteel een actie dat je zes kaartupdates krijgt voor de prijs van vier. Iemand enig idee hoe ik daar gebruik van kan maken? Ik heb op de site en in TomTom-home gekeken, maar ik kan het maar niet vinden.
Koppel je TomTom met de pc.pven schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:42:
Volgens jouwTomTom heeft TomTom momenteel een actie dat je zes kaartupdates krijgt voor de prijs van vier. Iemand enig idee hoe ik daar gebruik van kan maken? Ik heb op de site en in TomTom-home gekeken, maar ik kan het maar niet vinden.
Start TThome op. Kies vervolgens 'voeg kaarten toe'. Als het goed is, spreekt het nu voor zich.
Ah, gevonden; dank! 
Helaas staat er achter 'mijn' kaart geen koop-button, bij alle andere kaarten wel.
Helaas staat er achter 'mijn' kaart geen koop-button, bij alle andere kaarten wel.

Vorige week mijn Tom Tom One XL laten voorzien van complet nieuwe software, nieuwe europa versie met flitspalen. Maar wat ene verschil in software zeg, werkt echt een stuk fijner nu!
Over wat voor software heb je het dan precies?
Van software ergens begin 2009, naar:
code:
1
2
3
| Appl. 9.026.483454.1, Besturingssysteem 473972 (1010, 15-12-2009) GPS v1.20, Boot 5.5019 Kaart: 'Western_Europa_1GB' v845.2666 |