Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een goede aanbieding?? http://www.pricex.nl/pages/productvandedag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
pven schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:20:
Ah, gevonden; dank! :)

Helaas staat er achter 'mijn' kaart geen koop-button, bij alle andere kaarten wel. :/
De reclame onderin TomTomHome is nu voor de update van 4+2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 22:31
Ik wil een TomTom XXL EU 42 kopen via de postbank site (rentepunten).

Nu ga ik binnenkort naar Australie, kan ik dan de kaart van Europa eraf halen en op mijn computer zetten en dan de kaart van Australie kopen en die erop zetten zodat ik deze tomtom in Australie kan gebruiken?

Hij heeft 2GB intern geheugen en de kaarten kunnen er niet beide op, maar het gaat mij erom dat ik dan europa eraf kan halen en weer terug kan zetten als ik terug kom.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ja, dat kan. Je gebruikt daarvoor HOME, optie "Manage my XXL". Dan kun je bij "items om my device" de map aanvinken, en met "Copy to computer" een kopie op je PC maken. Vanuit "items on my PC" werkt het de andere kant op, dan kun je eerder gekopieerde kaarten terugzetten.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Je kunt het overzetten ook via de windowsverkenner doen.
Vergeet geen backup te maken, direct naar de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Qosmic schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:24:
Ik wil een TomTom XXL EU 42 kopen via de postbank site (rentepunten).
Hij is goedkoper op pricewatch unsorted: TOMTOM START EU 42 LANDEN te vinden. Die tomtoms bij de ing zijn echt te duur... Vergeet ook niet de hoge bezorgkosten bij de rentepunten.

[ Voor 32% gewijzigd door Tukk op 13-04-2010 20:49 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 26-09 22:31
die jij aangeeft is de start, en ik neem de xxl, dus met 5 inch beeldscherm.

Wilde eerst voor de start gaan, maar voor 27 meer heb ik de xxl.
Betaal er uiteindelijk 162 voor incl verzenden. Dat lijkt me toch een mooie prijs.

[ Voor 22% gewijzigd door Qosmic op 14-04-2010 12:05 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben er eindelijk achter waarom ik die kaartupgrade-actie van laatst niet kan gebruiken:
De gegevens die doorgestuurd waren, zijn correct en ik heb de technische afdeling hiernaar laten kijken. Ons systeem is zo ingericht dat alle klanten 3 maanden voor de einddatum van hun service de dienst weer opnieuw kunnen aanvragen. In uw geval loopt de kaart update service tot 20/08/2010, dit houd in dat de dienst op z'n vroegst pas op 20/05/2010 verlengt kan worden. U kan tegen die tijd dan weer de dienst aanvragen, en mee doen aan de promotie/actie die op dat moment van toepassing is.
Beetje raar ... ik wil geld uitgeven, maar het is gewoon niet mogelijk. 8)7

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

MSalters schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:21:
De processor van een GO is een stuk sneller. De XL heeft geen Text to Speech. Een (micro) SD slot vind je alleen op de GO. Dus om nu te stellen dat er maar 2 verschillen zijn - nou nee, dit zegt eigenlijk mee over de reviewkwaliteiten van PCM.

De meerprijs voor die 5 extra features is normaal 50 euro, maar tijdelijk 75 euro omdat je nu 25 euro korting krijgt op de XL.
Dat is blijkbaar alleen op de 6 maanden live versie.

Als ik in de pricewatch, of op vergelijk.nl ga kijken naar de TomTom XL LIVE IQ Routes Edition Europe
heb je blijbaar een v3 van de xl, volgens bol.com, je hebt versies met 1 maand live (dus geen korting), versies met 6 maanden live. En je hebt alleen 25 euro korting als je een Nederlandse tomtom koopt die bedoelt is voor de Nederlandse markt, en dat kun je bij geen webwinkel goed zien..

* Tukk ziet door de bomen het bos even niet. Je hebt wel mooie lijstjes met prijzen van het apparaat, maar de voorwwaarden zijn per winkel waar je kijkt zo'n beetje anders waardoor je niet kan beslissen.

Daarbij kan ik in geen review vinden in hoeverre de Go 750 Live nu veel sneller en prettiger werkt dan de xl.

Iemand die me kan verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Ik hoorde van een vriend dat de Go x50 serie trajectcontroles snapt. Mijn oudere TomTom meldt alleen waar ze staan, maar de x50 meet blijkbaar ook je gemiddelde snelheid en waarschuwt als die te hoog dreigt te worden.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Qosmic schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:49:
die jij aangeeft is de start, en ik neem de xxl, dus met 5 inch beeldscherm.

Wilde eerst voor de start gaan, maar voor 27 meer heb ik de xxl.
Betaal er uiteindelijk 162 voor incl verzenden. Dat lijkt me toch een mooie prijs.
Is het ook; de goedkoopste die ik tegenkwam is (vandaag) € 179, met verzendkosten. Het scheelt niet veel, maar het is wel degelijk goedkoper met die rentenpunten. En dat gebeurt niet vaak. :)

Net besteld dus. Dank voor de tip! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Okars op 28-04-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Er zijn weer 3 maanden voorbij. Zou er weer een nieuwe kaart zijn?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 22:24
Ik heb de laatste dagen veel last van spontane reboots, eigenlijk bij iedere keer dat die opgestart is. Hebben meer gebruikers hier last van of is mijn apparaat slechts de weg een beetje kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

robertwebbe schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:37:
Ik heb de laatste dagen veel last van spontane reboots, eigenlijk bij iedere keer dat die opgestart is. Hebben meer gebruikers hier last van of is mijn apparaat slechts de weg een beetje kwijt?
Ik heb dat ook met een regelmaat gehad met mijn 950 Live. Zo'n 1 keer per 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
@robertwebbe & Tukk:
Welke navcore versie gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
robertwebbe schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:37:
Heb ik ook, voornamelijk 's-ochtends. :/

Bij mij betreft het een XL Live IQ routes met navcore 8.419 (nieuwer is er niet).

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 08-05-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ja, bij mij ook (ik heb dezelfde versie als pven). Nu je het zegt, het is inderdaad altijd 's ochtends.

Het lijkt mis te gaan als hij verbinding probeert te maken met de live server. Wellicht heeft het probleem dan te maken dat er (te) veel mensen gelijktijdig ingelogd zijn of proberen in te loggen. @HerZon, kun je dit misschien bevestigen?

Ik was al van plan om het hele apparaat te formateren maar alvorens daar aan te beginnen leek het mij wel een goed idee om eerst te checken of dat het niet een extern probleem was.

[ Voor 17% gewijzigd door robertwebbe op 09-05-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Nee, dat er veel mensen proberen in te loggen op de server is niet het probleem op zich. Meestal komt het doordat er in de loop van de tijd meer 'rommel' op de TomTom staat. En dan is en het opstarten, en het positie bepalen, en het ophalen van de verkeersinformatie net iets teveel van het goede.
Probeer anders dit eens, dat wil doorgaans goed helpen. Het is niet van invloed op al je persoonlijke instellingen, die blijven behouden.
Mocht het dan nog niet over zijn, dan kun je ook de navcore opnieuw installeren. Deze vind je in TThome. Kies 'Voeg verkeersinfo, stemmen enz. toe' -> kies 3x voor 'meer' -> 'items op mijn computer' -> 'applicaties' -> 'voeg toe'. Je navcore wordt opnieuw geïnstalleerd. Dit heeft ook geen enkele invloed op je persoonlijke instellingen. Mocht de navcore niet in TThome staan, dan kun je er ook voor kiezen om alle bestanden in de root van je TomTom te wissen. Laat alleen het bestand 'userpatch' staan. Koppel de TomTom los en start deze opnieuw op, je krijgt een foutmelding. Sluit de TomTom aan op TThome, en automatisch zal de nieuwe navcore worden aangeboden. Volg de procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

HerZon schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:44:
@robertwebbe & Tukk:
Welke navcore versie gebruiken jullie?
Goede vraag, ik kan het alleen niet voor je uitzoeken.

Ik heb de Tomtom go 950 Live 2 weken in mijn bezit gehad, daarna meteen alles ge-updated dat in de updates stond (wordt dan ook de navcore geupdated?). Na 2 weken gebruik heb ik hem tetrug gestuurd. Naast de crashes (nog nooit meegemaakt met mijn Garmin), en een complete crash (waardoor hij terug zou moeten naar Tomtom), was vooral het gebruik van de softwarte, de navigatie op het scherm, de reactie van het scherm en de manier waarop ik kan uitzoeken waar ik langs wordt gestuurd en hoe ik daar invloed op kan uitoefenen dermate teleurstellen dat ik iever mijn aankoopbedrag had dan het apparaat.

Het is dat tomtom dat Live heeft, anders wist zeker dat ik een Garmin kocht als alternatief.

[ Voor 5% gewijzigd door Tukk op 09-05-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik zal eerst eens alle screendumps wissen die in de loop der tijd zijn gemaakt en kijken of dat wil helpen. Als dat niet helpt dan zal ik je tips uitproberen. In ieder geval zeer bedankt voor je hulp en adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okars schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:50:
[...]
Is het ook; de goedkoopste die ik tegenkwam is (vandaag) € 179, met verzendkosten. Het scheelt niet veel, maar het is wel degelijk goedkoper met die rentenpunten. En dat gebeurt niet vaak. :)

Net besteld dus. Dank voor de tip! :)
Heb deze Tom Tom XXL CE inclusief TMC-ontvanger gekocht voor 136 euro

http://www.redcoon.nl/ind...tes_CE_Traffic/#detailtop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

^^^

Maar dat is geen TomTom XXL IQ Routes Europe Traffic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sangroid schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:58:
^^^

Maar dat is geen TomTom XXL IQ Routes Europe Traffic...
oeps ik zie het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met 2 stuks TT XL LIVE het reboot probleem gehad. De eerste na een week omgeruild bij de GPSshop maar de de XL die ik meekreeg weer dezelfde problemen....
Uiteindelijk maar eens TomTom gebeld en het is een bekend issue met de XL LIVE. Iets met het gsm modem dat niet goed verbinding maakt en dan het apparaat reboot.
Zij hadden geen oplossing behalve resetten maar dat lost dus nix op. Vandaag ook maar de 2e terug gebracht en nu heb ik mn aankoopbedrag tegoed bij GPSshop. Lees ik vanmiddag dat er een nieuwe navcore en bootloader uit is voor de XL :F

Dus wil ik nu graag weten of het reboot issue daarmee is opgelost, dan ga ik er weer 1tje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik weet niet waar je deze informatie vandaan hebt gehaald maar er is nog geen update, ik heb het zelf net even gechekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik gok dat dit zijn bron is. Nog even niet aan beginnen dus. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Klopt, deze versie is niet voor de XL Live.
@robert:
Andere probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
HerZon schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 09:10:
Klopt, deze versie is niet voor de XL Live.
@robert:
Andere probleem opgelost?
Ik heb eerst eens wat ruimte vrij gemaakt omdat het beschikbaar geheugen bijna 0 was. In de loop der tijd had ik redelijk wat schermafbeeldingen verzameld en die heb ik er nu afgegooid. Ook heb ik wat content zoals stemmen en POI's verwijderd die ik toch nooit gebruik. Hierfdoor is er weer wat lucht ontstaan maar het probleem bleef. Ik ben nog niet verder gegaan met je verdere aanwijzigen, daar heb ik nog geen tijd voor gemaakt. Ik denk dat ik er straks wel even tijd voor kan maken.

Ondertussen is het me wel duidelijk dat veel meer mensen hier last van hebben, ook op andere forums wordt dit probleem exact zo benoemd. Aan de hand van deze informatie heb ik proberen te volgen wat er mis gaat en ik zie dat GSM beschikbaar is, dat er verbinding is gemaakt en daarna gaat het mis. Het lijkt wel of dat de server geen of verkeerd antwoord geeft waardoor die van de wijs raakt. Het probleem is voornamelijk op drukke verkeersmomenten (bijvoorbeeld 's morgens vroeg).

Zou het wellicht te maken kunnen hebben met de introductie van de nieuwe NavCore? Wellicht is er bij de update een bug in serversoftware ingeslopen.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 16-05-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
* robertpNL meld zich voor het reboot probleem.

Ik heb de TomTom XL Live met HD Traffic. Sinds begin deze maand (mei) reboot mijn Tomtom spontaan om het kwartier/half uur. De hele dag door (van 's ochtends t/m 's avonds laat). Daarbij valt mij op dat moeilijk verbinding kan worden gemaakt met de Live server (continue een geel uitroepteken rechts op het scherm). Na een tijdje lukt dit wel maar dan ook wordt er na een tijd gereboot (het valt mij wel op dat dit gebeurt zodra ik even stil sta).

Ik word nu wel een beetje gestoord van al die reboots. Erg frusterens als je ergens rijd waar je onbekend bent en de TomTom hard nodig te hebben en dat ding reboot dan. Ik moest twee maal met de auto voor stilstaan voor het wachten op nieuwe nieuwe route informatie. :(

Er is niets bijzonders aan de TomTom verder gebeurt dan alleen de benodige quickfix, mapshare updates.

Ik heb vanavond de navcore maar eens opnieuw geinstalleerd en morgen ga ik het nog een keer proberen. Reboot die weer een paar keer, dan ga ik maar eens bellen met de support. Maar ik lees her en der op het Internet dat er meer gebruikers hier last van hebben. Vervelend dat er geen snelle oplossing kan worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Heeft iemand dit probleem al bij TomTom gemeld? Ik heb er geen trek meer in, ik krijg keer-op-keer goed bedoelde antwoorden van ze waar ik uiteindelijk toch niets aan heb. TomTom gaat er in eerste instantie ALTIJD van uit dat jouw probleem uniek is, waarna ze willen dat je van-alles met je TomTom gaat doen. Het kost echt moeite om ze er van te overtuigen dat je niet de enige bent met dat probleem. In het verleden heb ik bv URL's naar GoT en jouwTomTOm gegeven, maar die opmerkingen worden volkomen genegeerd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

pven schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:12:
Heeft iemand dit probleem al bij TomTom gemeld? Ik heb er geen trek meer in, ik krijg keer-op-keer goed bedoelde antwoorden van ze waar ik uiteindelijk toch niets aan heb. TomTom gaat er in eerste instantie ALTIJD van uit dat jouw probleem uniek is, waarna ze willen dat je van-alles met je TomTom gaat doen. Het kost echt moeite om ze er van te overtuigen dat je niet de enige bent met dat probleem. In het verleden heb ik bv URL's naar GoT en jouwTomTOm gegeven, maar die opmerkingen worden volkomen genegeerd. :/
Het is toch logisch dat ze wat dingen met je willen nalopen? Dat is ook prettig want ondanks dat jij kunt denken dat je exact hetzelfde probleem hebt als anderen, is het misschien niet zo en is alleen het symptoom gelijk, en niet de oorzaak. Ik had EERST TomTom gebeld en DAARNA pas in een forum gaan posten en wachten op antwoorden. Ondertussen ben je in zo'n forum al gauw weer een dag verder terwijl je met een telefoontje met TomTom na een kwartiertje al weet (hopelijk, maar de gok waard) waar je aan toe bent. Ik weet niet hoe het met jouw tijd zit maar mijn tijd is redelijk duur en schaars ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Is er ook iemand die de XXL heeft? Ik vind de batterij erg snel leeg gaan. Ik weet alleen niet of dit aan mijn TT ligt of dat het "normaal" is.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:06:
[...]

Het is toch logisch dat ze wat dingen met je willen nalopen?
Als meerdere mensen dezelfde klachten hebben, dan lijkt het mij wel duidelijk dat het niet aan het apparaat te wijten is.
Dat is ook prettig want ondanks dat jij kunt denken dat je exact hetzelfde probleem hebt als anderen, is het misschien niet zo en is alleen het symptoom gelijk, en niet de oorzaak. Ik had EERST TomTom gebeld en DAARNA pas in een forum gaan posten en wachten op antwoorden. Ondertussen ben je in zo'n forum al gauw weer een dag verder terwijl je met een telefoontje met TomTom na een kwartiertje al weet (hopelijk, maar de gok waard) waar je aan toe bent.
Als je geluk hebt, dan heb je binnen een week een antwoord van TomTom waarin ze je zeer waarschijnlijk voorstellen om van alles met je TomTom te gaan doen. Recente ervaringen hebben mij geleerd dat het best drie weken kan duren voordat ze toegeven dat het echt niet aan jouw TomTom ligt en je probleem eindelijk eens doorzetten naar tweedelijns support. Dat is ook de reden dat ik niet eens de moeite meer neem om dit soort problemen te melden, het duurt veel te lang voordat TomTom er serieus naar kijkt.
Ik weet niet hoe het met jouw tijd zit maar mijn tijd is redelijk duur en schaars ;)
Tijd en geld zijn overrated. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 14:40
Heeft iemand al eens een log kunnen krijgen uit de tomtom live xl waar je geweest bent ?
Wil dit wel eens weten namelijk of de tomtom dat bijhoud

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Je moet bedrijven ook nooit mailen, gewoon even bellen. Dat schijnt steeds minder voor de hand te liggen, mensen wachten liever een dag op een tegenbericht op een e-mail.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
@DeeJee:
Hoe lang kun je de xxl gebruiken met een volledig geladen accu? 2 tot 2,5uur is mogelijk, afhankelijk van geluid en schermsterkte.

Voor alle anderen: gebruik een clearflash, the vinden bij www.tomtom.com ->support.

[ Voor 23% gewijzigd door HerZon op 19-05-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:51:
Je moet bedrijven ook nooit mailen, gewoon even bellen. Dat schijnt steeds minder voor de hand te liggen, mensen wachten liever een dag op een tegenbericht op een e-mail.
Ik heb verschillende keren met ze gebeld. Dan krijg je te horen dat je ticket is gelogd en dat ze er via de mail op terug zullen komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
pven schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:55:
[...]
Ik heb verschillende keren met ze gebeld. Dan krijg je te horen dat je ticket is gelogd en dat ze er via de mail op terug zullen komen. ;)
Helaas is mijn ervaring hetzelfde. Vroeger had ik altijd de verwachting dat je bij de TomTom helpdesk goed en snel geholpen werd en dat je probleem in de meeste gevallen direct opgelost werd. Het laatste jaar is het inderdaad meer ontwijken en scripts voorlezen. Ik vermoed dat er hier ook bezuinigd wordt.

Ik heb het hele apparaat weer schoon opgezet, NavCore opnieuw geinstalleerd en helaas, probleem blijft. Het lijkt de laatste week wel erger geworden. Wat mij nu ook opvalt is dat de koude start nu aanzienlijk langer duurt. Sinds dat ik het apparaat heb had ik een fix voordat ik de straat uit was. Tegenwoordig is pas minuten later en dan reboot die vaak ook nog eens. Is er misschien ook iets mis met de download van de QuickFix data?

@HerZon, in jou heb ik nog wel vertrouwen. Zou je hier alsjeblieft in willen duiken? Ik ben er 99% zeker van dit een probleem is aan de TomTom kant, niet van mijn device. Er zijn teveel mensen die precies dit probleem hebben en ook het moment waarop het begon is gelijk. Mocht je niet de beschikking hebben over een dergelijk apparaat of als je het probleem niet kunt reproduceren dan stel ik je graag mijn apparaat ter beschikking.

Aanmelden van het probleem bij TomTom zie ik eigenlijk als zinloos. Op mijn vorige probleem (update mobiele flitsers) is nooit meer terug gekomen met een oplossing terwijl ik zelf regelmatig om statusupdates van het probleem heb gevraagd.

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 19-05-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
<knip>

[ Voor 77% gewijzigd door HerZon op 19-05-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

HerZon schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:48:
@DeeJee:
Hoe lang kun je de xxl gebruiken met een volledig geladen accu? 2 tot 2,5uur is mogelijk, afhankelijk van geluid en schermsterkte.

Voor alle anderen: gebruik een clearflash, the vinden bij www.tomtom.com ->support.
Ja ik zit denk rond de 2 uur max. Dus dat is normaal blijkbaar. Ik vond het zo kort voor mijn gevoel.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
robertwebbe schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:06:
[...]

Ik heb het hele apparaat weer schoon opgezet, NavCore opnieuw geinstalleerd en helaas, probleem blijft. Het lijkt de laatste week wel erger geworden.
Ik weiger om dat soort dingen nog te doen, van alle probleempjes die ik heb gehad heeft deze oplossing mij daadwerkelijk 1 keer geholpen, alle andere keren lag het niet aan mijn TomTom.
Aanmelden van het probleem bij TomTom zie ik eigenlijk als zinloos. Op mijn vorige probleem (update mobiele flitsers) is nooit meer terug gekomen met een oplossing terwijl ik zelf regelmatig om statusupdates van het probleem heb gevraagd.
Het laatste wat ik aan had gemeld is dat ik geen gebruik kon maken van een actie mbt kaartupgrades. Na enkele weken (en pas nadat de tweedelijns er naar had gekeken), was al vrij snel duidelijk dat ik pas van dat soort acties gebruik kan maken drie maanden voordat mijn huidige kaart-abbo afloopt. Jammer dat ze echt weken nodig hadden om zoiets simpels te ontdekken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Niet online
Mijn reboot probleem lijkt te zijn opgelost. Ik heb twee dagen zonder reboots mee kunnen rijden (4 uur rijtijd totaal).

Wat ik heb gedaan is herinstallatie van de navcore (alleen de rootbestanden verwijderd), clear utility gedaan en het bestand 'MapSettings.cfg' verwijderd uit de map Western_Europe.

[ Voor 19% gewijzigd door robertpNL op 20-05-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
lordgandalf schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:33:
Heeft iemand al eens een log kunnen krijgen uit de tomtom live xl waar je geweest bent ?
Wil dit wel eens weten namelijk of de tomtom dat bijhoud
Nee en niet echt. IQ routes is wel gebaseerd op historisch gemeten rijtijden, en dat zijn voor een deel tijden die TomToms verzamelen. Maar om privacyredenen wordt niet alles opgeslagen. Zo wordt het eerste stukje van een rit bijvoorbeeld niet opgenomen. Dat is typisch ook een woonerf of iets dergelijks, niet een weg waar elk ochtend files staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En, is bij de rest de reboot issues ook op gelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
robertpNL schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:28:
Mijn reboot probleem lijkt te zijn opgelost. Ik heb twee dagen zonder reboots mee kunnen rijden (4 uur rijtijd totaal).

Wat ik heb gedaan is herinstallatie van de navcore (alleen de rootbestanden verwijderd), clear utility gedaan en het bestand 'MapSettings.cfg' verwijderd uit de map Western_Europe.
Ik heb alle bestanden van mijn TomTom verwijderd met uitzondering van UserPatch.dat. Daarna alles weer teruggezet via TomTom Home en dat loste het voor mij niet op.

De ClearFlash tool lijkt bij niets te doen, na installatie zie ik niets meer van terug, vermoedelijk omdat ik Windows 7 gebruik. Weet jij dat misschien HerZon? En wat doet ClearFlash precies?

Wat ook nog misschien het probleem bij mij zou kunnen zijn is dat de NavCore en kaart niet werden gedownload maar uit de cache van TomTom Home kwamen. Misschien maar eens TomTom Home verwijderen en kijken of die dan wel opnieuw gedownload wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Klopt, daar zie je ook niets meer van. Je doorloopt een stappenplan, daarna kun je het in principe niet meer terug vinden. Het ruimt overbodige bestanden of delen daarvan op. Ook schoont het het flash-geheugen op, zodat er geen corrupte informatie meer aanwezig is. Je kunt het merken, omdat je TomTom iets sneller gaat reageren.
In mijn documenten -> TomTom -> HOME -> downloads -> complete kun je allerlei dingen vinden, zoals de navcore. Die staat in de map program. Gooi deze map gewoon weg, TThome zal daarna zelf opnieuw de navcore opzoeken, zodra je je eerder uitgevoerde procedure herhaald.
Knip anders ook het bestand mapsettings.cfg uit je landenmap, en bewaar deze even op een andere plaats. Mocht het niet werken, dan kun je hem altijd weer terug zetten. In dit bestand staan namelijk je favorieten en diverse instellingen van het apparaat. Het is ook mogelijk dat daar een fout in zit, dat gebeurd nogal eens na lange tijd gebruik.
Ben benieuwd of dit ook bij jou een oplossing geeft, en anders gaan we weer verder.

PS. Wil je meer ruimte op je TomTom? En kun je geen gebruik maken van computerstemmen? Verwijder dan de CSPEECH* bestanden uit de landen map, dat scheelt een levert zo 150mb extra geheugen op.

[ Voor 12% gewijzigd door HerZon op 20-05-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
robertwebbe schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:48:
De ClearFlash tool lijkt bij niets te doen, na installatie zie ik niets meer van terug, vermoedelijk omdat ik Windows 7 gebruik. Weet jij dat misschien HerZon? En wat doet ClearFlash precies?
ClearFlash reset een aantal onzichtbare settings die o.a. worden gebruikt bij het booten van een device. Dat zie je niet terug in het filesysteem. Wat het precies doet weet niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stievus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08 07:52
* stievus meld zich voor het reboot probleem.

Zelfde meuk hier. sinds een weekje of 2 springt ie spontaan in de reboot. Gelukkig is ie redelijk snel weer terug maar 3 keer in een rit van een half uur is toch ff iets teveel...

zojuist "hard reset" gedaan maar heb weinig hoop. maar ff verder lezen hier voor overige oplossingen....

Everyone got an expiration date [Airwolf00.com]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het reboot probleem hebt met je TomTom XL LIVE IQ zou je eens kunnen proberen om de [Ephem] of [GL] folder te verwijderen uit de root van je TomTom. Deze bevat namelijk de QuickGPS gegevens, als je deze daarna niet opnieuw download zou het probleem wel eens verholpen kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Zonder iets gedaan te hebben lijkt het erop dat het probleem weg is. De afgelopen dagen lijkt het allemaal weer goed te werken, snelle fix en geen reboots meer. Bij anderen ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21

Oceria

I've been in between....

Ondertussen is de 9.x navicore uitgekomen. Ik heb hem net via TTHome geïnstalleerd. Eerste indruk: hat maakt mijn TT XL Live IQ Europe edition ietsjes trager, maar er zitten wel mooie features bij. Eens kijken of de reboots (welke met verkeersinfo te maken leken hebben bij mij) nu over zijn. Contactmaken gaat in ieder geval gemakkelijker.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb de update ook net gedaan naar 9.053.520930.2:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4052/4646569189_4205ce9f8c.jpg

Direct erna maar een "Herstel fabrieksinstellingen" gedaan voor de zekerheid.

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 28-05-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Volgens jouwtomtom is het geen bijzondere update:
Het betreft een 'light' versie waarin alleen de grafisch verbeterde schermweergave is opgenomen. Verder kleine bugfixes en verbeteringen, geen belangrijke nieuwe functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Niet online
Oceria schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:48:
Ondertussen is de 9.x navicore uitgekomen. Ik heb hem net via TTHome geïnstalleerd. Eerste indruk: hat maakt mijn TT XL Live IQ Europe edition ietsjes trager, maar er zitten wel mooie features bij. Eens kijken of de reboots (welke met verkeersinfo te maken leken hebben bij mij) nu over zijn. Contactmaken gaat in ieder geval gemakkelijker.
Wat voor nieuwe features zitten er nu bij? Ik kan de release notes niet vinden.

(sorry, had even het bericht hierboven moeten lezen)

[ Voor 5% gewijzigd door robertpNL op 28-05-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Uhmz, zie mijn bericht dat boven je staat? :Y)

Het grafische is verbeterd, verder zijn er wat bugjes uitgesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Enkele dingen die anders zijn ten opzichte van de vorige navcore:

- Wanneer je nu kiest voor 'beperk vertraging' bij druk verkeer op je route, krijg je meerdere opties aangeboden en ook gelijk het verschil met de huidige route.
- Je kunt nu tijdens het navigeren zien hoe de batterijstatus is. Wanneer deze leeg is, zal de Live-verbinding stoppen. Ook verdwijnt de verkeersbalk.
- Bij het plannen van een route, krijg je na het drukken op de tab 'live' de volgende dingen te zien: Is er vertraging en het hoe en wat daarover als je daarop drukt. Je ziet waar de brandstof het goedkoopste is op je route, inclusief een pictogram in het routeoverzichtscherm. Het aantal flitslocaties op je route, met opnieuw pictogrammen waar deze ongeveer staan.
- Ook kan het zo zijn dat er bij de verkeersbalk wel een aantal minuten vertraging wordt aangegeven, terwijl er geen incidenten zijn. Dit is dan de extra reistijd op basis van iq-routes.
- Wanneer ook een USB-RDS-TMC ontvanger is aangesloten en het apparaat om de een of andere reden geen verkeersinformatie krijgt via Live, gaat het de TMC ontvanger gebruiken. Het schakelt pas weer terug naar Live zodra daarvan correcte informatie binnen is. Dus niet als bij oudere navcore's dat om de 3 minuten de ontvanger wordt afgesloten en het 'wieltje' opnieuw begint te draaien, waardoor je alle TMC informatie weer kwijt bent.

[ Voor 2% gewijzigd door HerZon op 28-05-2010 16:57 . Reden: tiepvouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Helaas vandaag alweer 2 reboots gehad met de nieuwe NavCore... Ik word hier niet vrolijk van... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:12:
Helaas vandaag alweer 2 reboots gehad met de nieuwe NavCore... Ik word hier niet vrolijk van... :X
Had ik ook. Heb je het bestand 'MapSettings.cfg' uit je Western_Europe map eens verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ben je iets kwijt als je dat bestand verwijderd? Niet dat ik veel waarde hecht aan mijn favorieten, sinds de komst van Google Local Search heb ik eigenlijk geen favorieten meer in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Ja, je bent daarmee je settings kwijt, dus ook je favorieten. Een backup ervan maken helpt niet, want het bestandje wordt integraal gekopiëerd en zo dus ook weer terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb hem verwijderd. We zullen zien of het gaat werken.

Daarnaast heb ik nog wel een ander probleem, brandstofprijzen werkt nu niet meer. Ik heb alles van het navigatiesysteem en de computer verwijderd en opnieuw proberen te downloaden. Daar krijg ik nu de volgende foutmeldingen:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4063/4649158439_55c5262262_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4012/4649776930_a8a78136e9_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Woopsie; die updates zouden in sync moeten zijn. Maar dit is dus een typisch geval van een fout die zichzelf oplost, vaak in 1 of 2 dagen. Zodra de POI lijst weer up to date is, krijg je ook nieuwe benzineprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Je moet eerst bij nuttige plaatsen de brandstof kosten NP installeren, daarna kan je alsnog brandstofprijzen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Oceria schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:09:
Je moet eerst bij nuttige plaatsen de brandstof kosten NP installeren, daarna kan je alsnog brandstofprijzen installeren.
Ja probeerde ik juist met bovenstaand voorbeeld en dan krijg ik deze foutmeldingen.

Gisteren en vandaag ook weer twee spontane reboots gehad, beide 's morgens bij de eerste rit... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Afgelopen weekend heb ik de firmware bijgewerkt. Gister op weg naar huis kreeg ik de eerste en tot-nu-toe enige reboot. Gelukkig is het na de reboot niet nodig om op 'Accoord' te drukken, dat was helemaal irritant.

Al-met-al ben ik niet blij met de reboot, maar het lijkt wel minder te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:27
'k heb zelf sinds een week de tomtom XL en een HD traffic abo. Dit werkt bij mij niet samen met een andere navcore dan de orginele navcore. Wel heb ik nu de kaart 845.2666 werkend gekregen met en kleine fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Zeer binnenkort komt de 8.50 kaartupdate beschikbaar. De uitrol is begonnen maar de XL is nog niet aan de beurt.

Bron: http://www.jouwtomtom.nl/...-v850-nu-beschikbaar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 19:24
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de TomTom XL IQ routes en de TomTom GO750?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Laatst online: 31-08-2023
Ook kan je niet meer het scherm zien hoeveel satellieten je hebt (de blauwe verticale strepen) :-(

[ Voor 61% gewijzigd door MatMich op 08-06-2010 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
LordLynx schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:41:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de TomTom XL IQ routes en de TomTom GO750?
De GO heeft bijvoorbeeld o.a. een snellere processor, een micro SD slot en Text To Speech (straatnamen worden uitgesproken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb de laatste dagen geen last meer gehad van herstarts. Waar ik wel last van heb is dat het soms 10 minuten duurt voordat HDtraffic iets binnen haalt, als er al iets binnen wordt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Jeetje, dat wou ik ook net gaan tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Deze ochtend ging het kreng uiteraard weer in de herstart ... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Bij mij niet maar wellicht komt dat ik omdat ik nu iedere dag even met TomTom home check of de nieuwe kaartupdate beschikbaar is. Dan wordt er volgens mij 24 of 48 uur AGPS data ingeladen en dat is volgens mij een reden dat het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Iemand ervaring met de XL IQ Edition 2?
Ten opzichte van Edition "1", heeft hij Text-to-Speech en ondersteuning voor TMC (via RDS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Mijn ouders gaan binnenkort in Noorwegen op vakantie. Welke TomTom is het makkelijkst in gebruik/aflezen van de route en welke heeft ook Noorwegen in het pakket zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Alle TomTom'men zijn makkelijk te bedienen. De technische verschillen zitten hem meer in toeters en bellen en je ouders zullen zich af moeten vragen of ze de meerprijs hier voor over hebben. Op de TomTom website kun je precies zien waar de verschillen zitten en wat de officiele prijzen zijn. Als je je keuze hebt gemaakt kun je via internet vervolgens nog op zoek gaan waar hij het goedkoopst is.

Voor Noorwegen geldt dan dat je geen apparaat moet kiezen met Benelux maar met West Europa of heel Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
De grote modellen (XL, XXL, GO) zijn natuurlijk iets makkelijker te bedienen; het on-screen toetsenbordje op een Start of een ONE is priegelen. En ook het aflezen van de route is daardoor ietsjes makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Vraagje over de flitsermeldingen:

Sinds een aantal dagen heb ik nu een TomTom Go 950 Live (ipv de ouwe trouwe Go 500), als ik een route plan naar bv de dierentuin van Amersfoort vanuit Amsterdam (mijn woonplaats), dan zie ik op het Live tabblad bij het routeoverzicht dat er 2 vaste flitslokaties zijn. Als ik echter ga rijden, zie ik op de kaart die flitspalen niet terug (ik weet waar ze staan) en dus krijg ik ook geen melding. Ik heb alle menu's al door zitten zoeken (en googlen), ik kan het niet vinden. Iemand een hint?

PS Ook al 2x een spontane reset gehad terwijl ik ermee lag te pielen thuis. Andere stem instellen, vastlopen en even later resetten. Wat ik de andere deed weet ik niet meer. Tijdens het rijden (totaal iets van 2,5 uur) heb ik nog nergens last van gehad.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Rijd je in de richting van de flitspalen of de andere kant op? Op de kaart zie je ze allemaal, maar de Go 950 (itt tot de Go 500) waarschuwt tijdens het rijden alleen voor flitspalen die werken in de richting waarin je rijdt. Scheelt weer een paar nodeloze geluidjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
@ajhaverkamp:
Kijk eens bij 'Live-services' -> 'Veiligheidswaarschuwingen' -> 'Wijzig waarschuwingsvoorkeuren'. Of staan toevallig de 'alarmmeldingen' uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Op de Go 500 heb ik nooit gebruik gemaakt van flitspaalmeldingen als POI. In de 950 is het ook geen POI (daar heb ik ook al zitten zoeken), daar is het onderdeel van het Live gebeuren.

Bv deze flitspaal wordt wel getoond in de overview van de reis, niet op de kaart tijdens het rijden. En ik rijd dan op de strook die geflitst wordt (richting Amersfoort).

De flitsmeldingen (veiligheidswaarschuwingen) in het Live deel staan aan. Ik kan ook het geluidje + tijd aanpassen per flitsersoort. Ik zal nog eens in de voorkeuren gaan kijken, als ik weer thuis ben.

Tijdens het rijden zie ik gewoon niks op de kaart (ik reis 2D, mocht dat uitmaken).

[ Voor 3% gewijzigd door ajhaverkamp op 29-06-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Maakt niets uit, 2D of 3D. Als je binnen het aantal ingestelde seconden ben, dan krijg je linksboven een waarschuwing en op het kaartje wordt ook een pictogram getoont op de locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Live-services -> Vieligheidswaarschuwingen staan aan (Icoon heeft nu de tekst "Alarmmeldingen aan").

Morgen ga ik weer met de auto op stap en zal nogmaals kijken wat hij doet. Het is geen drama als het niet werkt, probeer me enigzins aan de limieten te houden en op te letten (echter glipt er elk half jaar wel wat doorheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Het kreupele is dat het dan juist uit staat. Nu zijn de andere knoppen in hetzelfde scherm namelijk grijs. Als die gekleurt zijn, dan staan de waarschuwingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zie dat Live nog maar 4,95 euro per maand kost. Zijn dat nieuwe prijzen? Ik kan er niet zo veel over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Vandaag heb ik weer eens gebeld met de TomTom helpdesk. Dit keer kreeg ik een zeer deskundige en hulpvaardige medewerker aan de lijn. Hij had zelf ook een XL Live IQ en beaamde de problemen van de spontane resetten en het uitblijven van de 8.50 kaartupdate.

Voor het resetprobleem vertelde hij dat er een update aan zat te komen die dit probleem moet oplossen. Ik vroeg hem of dat te maken had met de AGPS data en gedeeltelijk was dat het het geval. Je kunt het probleem tijdelijk oplossen door je TomTom aan de PC te hangen en dan via de verkenner of finder de map ephem compleet te verwijderen, TomTom Home te starten en te controleren op updates. Wellicht wordt er dan gemeld dat er geen updates zijn maar onder water wordt deze map dan weer opnieuw aangemaakt en voor 7 dagen AGPS data ingeladen. Na deze 7 dagen heb je weer een probleem, dan gaat er iets mis met het updaten van een file en reboot die weer. Als je de procedure dan weer uitvoert zou het weer een week weg moeten zijn. Ik heb het geprobeerd, ik laat het nog even weten of het werkt.
Hij vertelde overigens ook nog dat via de live verbinding ook AGPS opgehaald kon worden maar dat is maar voor 2 dagen.

Het 8.50 kaartprobleem is nog niet opgelost. Wellicht wordt 8.50 dan voor dit apparaat overgeslagen en wordt over 2 maanden 8.55 pas de update. Het blijft voor TomTom een afweging van weginformatie en aanvullende details binnen het gestelde geheugenlimiet. Blijkbaar is dat bij de 8.50 net op het randje van de XL Live IQ geweest en hebben ze besloten om hem weer terug te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

HerZon schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:11:
Het kreupele is dat het dan juist uit staat. Nu zijn de andere knoppen in hetzelfde scherm namelijk grijs. Als die gekleurt zijn, dan staan de waarschuwingen aan.
Sukkel die ik ben, in mijn post staat het verkeerd. De andere opties waren beschikbaar (dus niet grayed out). Echter werkt het nu opeens wel. Snap er ook niks van, maar ik krijg nu wel een signaal bij een roodlichtflitser, trajectcontroler, flitspaal etc.

Wel een tijdje zitten puzzelen omdat de spraakbesturing voor het navigeren naar een plaats opeens niet meer leek te werken. Ipv het kunnen uitspreken van de plaatsnaam, moest ik hem intypen. Dit werd veroorzaakt door het feit dat hij ingesteld stond op Duitse plaatsen (ik had even naar Berlijn geplanned) en dan kun je geen plaatsnamen inspreken. Door de plaatsnamenlijst weer op Nederland in te stellen werkt het weer. Ik heb nergens gezien dat dit "normaal" gedrag is, ook al klinkt het wel een beetje logisch omdat al die excotische buitenlandse plaatsnamen natuurlijk lastiger te herkennen/uit te spreken zijn.

Geen vastlopers meer gehad, ik zet hem nu aan en wacht een tijdje. Meestal krijg ik al vlot de Live incidentenlijst binnen, daarna ga ik pas plannen. Dan heeft hij het wat minder druk. Tot nu toe ben ik erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
pven schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:01:
Ik zie dat Live nog maar 4,95 euro per maand kost. Zijn dat nieuwe prijzen? Ik kan er niet zo veel over terugvinden.
Ja, is inderdaad een prijsverlaging. Die is aangekondigd bij de press release van de GO LIVE 1000. Ik weet niet precies of je daarvoor een 12 maands abbo moet afsluiten, en vanaf wanneer dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
MSalters schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:34:
[...]

Ja, is inderdaad een prijsverlaging. Die is aangekondigd bij de press release van de GO LIVE 1000. Ik weet niet precies of je daarvoor een 12 maands abbo moet afsluiten, en vanaf wanneer dat kan.
Ja, het is enkel mogelijk om per jaar te kopen. En dat kost je dan €49,95 en dat is de prijs van 10 maanden.

UPDATE:
De laatste 8.50 kaarten zijn ook beschikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door HerZon op 06-07-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basel411
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
is het iemand al gelukt die 8.50 kaart op zijn tt xl live te zetten? Mij werd elders verteld dat je kaart gebieden (map zones) kan gebruiken. Zie ook support pagina tomtom

mij lukt het in ieder geval niet.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
In TThome kies je voor update mijn XL.
Dan komt ook de kaart boven. Kies daarbij voor de optie 'kies kaart zone' of zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik kreeg vandaag een mailtje van TomTom:

Beste Robert,

Wist je dat TomTom HD Traffic™ nu de beste verkeersinformatie van Nederland is?

We hebben niet alleen onze verkeersinformatie verbeterd, maar ook ons aanbod aan jou. LIVE Services, inclusief HD Traffic™ en mobiele flitslocaties, is nu met 50% in prijs verlaagd.

Omdat je een prepaid klant bent, hebben we de resterende maanden van je abonnement gratis verdubbeld. Dat betekent dat we je LIVE abonnement automatisch hebben verlengd tot 2011-02-04. Vergeet niet dat je LIVE Services in Nederland en in Europa1 zonder extra kosten kunt gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Het TomTom-team

Toch netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben het even kwijt: mijn TT XL Live heeft volgens mij 1,91GB geheugen, de kaart die nu klaar staat is echter 2264,2MB (=2,21GB). Dat kan toch nooit passen? :?

Ah, je moet de mapzone aanpassen. Wat onhandig zeg ... -O-

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 06-07-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Mijn update naar 8.50 is ook gelukt. Wel jammer dat er zo weinig geheugen in zit maar ja, met de zone oplossing kan ik ook wel leven. Voordeel is natuurlijk wel dat meer details in de kaart hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Aan wat voor details moet ik dan denken? Tot op heden heb ik niet het idee dat ik details mis. :)

Wat anders: ik kan weer geen gebruik maken van de kaartupdate-service. Ik moet toch gewoon 'Western Europe' aanklikken? Als ik dat doe, dan denkt TT Home dat ik een nieuwe kaart wil kopen/downloaden. :?

[ Voor 51% gewijzigd door pven op 06-07-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
pven schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:12:
Ik ben het even kwijt: mijn TT XL Live heeft volgens mij 1,91GB geheugen, de kaart die nu klaar staat is echter 2264,2MB (=2,21GB). Dat kan toch nooit passen? :?

Yup. 't Is een vervelend probleem, maar wat is het alternatief ? Er komen steeds meer addressen op de Europa kaart. Nu kun je zelf kiezen welke landen je niet nodig hebt, en je kunt gratis wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
pven schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 21:40:
Aan wat voor details moet ik dan denken? Tot op heden heb ik niet het idee dat ik details mis. :)
Bij mij in de wijk zie ik nu bijvoorbeeld een sloot langs de weg lopen die eerst niet op de kaart aangegeven stond. Het zijn maar kleine details maar in je orientatie kan dat goed helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luno
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 22:17
pven schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:12:

Niet alleen onhandig, stel dat je een grote rondrit wil gaan maken met je Tomtom, maar zonder je PC mee te nemen, wat dan?

Daarnaast hebben ze die TomTom verkocht als zijn heel Europa (of 42 landen). Ook bij je update abbo. Nu is ie dat niet meer.

Volgens mij is dit volgens de voorwaarden van consumentenkoop een ontbindende voorwaarde.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste