De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.768 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:32

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:23:
[...]

Wat eigenlijk maar weer aangeeft dat je beter geen uint64's kunt gebruiken in JSON, aangezien de interoperability dan nihil is :)
Ik kies er niet voor, Twitter wel. Twitter gebruik unsigned longs in zijn responses, of althans gaat het doen.
Hydra schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:36:
[...]

En eigenlijk is een eigen parser bouwen stiekem ook wel leuk :P
Inderdaad, heel leuk om te doen :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
Ik heb altijd de neiging om dingen zelf te gaan bouwen als ik saaie klussen te doen heb. Om het toch een beetje uitdagend te maken enzo :)

https://niels.nu

Verwijderd

Met "c sharp" kijkt Google niet naar "C#", terwijl Google wel "C#" pakt.

Het is alleen zo jammer dat Googlefight daar niet mee om kan gaan.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 15:04 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:32:
[...]

Ik kies er niet voor, Twitter wel. Twitter gebruik unsigned longs in zijn responses, of althans gaat het doen.
Ik zeg ook niet specifiek dat jij ervoor kiest. Ik zei dat je (als in "men") beter geen 64 bits ints kan gebruiken in JSON. Wat maar weer blijkt, omdat jij nu een parser moet gaan zitten schrijven. Kind of defeats the purpose van een standaard formaat waar voor iedere taal wel een parser voor te vinden is :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

In de RFC van JSON staat niet beschreven dat een getal een maximum grootte heeft. Er staat echter wel:
4. Parsers

[...]

An implementation may set limits on the range of numbers.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Oh mijn god. Er komt/is een Visual Basic achtige taal voor de Mac :D.

http://www.objective-basic.com/

~ Mijn prog blog!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Basic-like talen zouden ze echt moeten afschaffen en als slecht programmeervoorbeeld moeten beschouwen. Echt duidelijke code kan je imo niet in een taal schrijven die alleen met woorden werkt, in plaats van voornamelijk tekens zoals bij C-stijl talen. Laat ik het anders zeggen: C-stijl code lees ik 10x sneller dan van die verbose Basic code. Maar dat kan aan mij liggen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Sebazzz op 11-11-2010 16:56 ]

Verwijderd

Sebazzz schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:50:
Basic-like talen zouden ze echt moeten afschaffen en als slecht programmeervoorbeeld moeten beschouwen. Echt duidelijke code kan je imo niet in een taal schrijven die alleen met woorden werkt, in plaats van voornamelijk tekens zoals bij C-stijl talen. Laat ik het anders zeggen: C-stijl code lees ik 10x sneller dan van die verbose Basic code. Maar dat kan aan mij liggen :P
Hmm... AppleScript is best duidelijk. Maar goed, dat is dan ook geen programmeertaal.

code:
1
tell application "iTunes" to play

Is best wel duidelijke taal :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 17:00 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:11
roy-t schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:47:

Doet me denken aan Small Basic van Microsoft. Alleen is dat vooral bedoeld voor scholieren en kinderen. Wel goed initiatief imho om iemand aan het programmeren te krijgen, al is het een te zwaar gelimiteerde taal.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:19
defcon84 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:27:
[...]
en als je db model in orde is (FKs enzow) moetje deze eens proberen:
C#:
1
2
3
var q3 = from p in db.Product 
        join c in p.Contracts 
        select new { p.ProductId, c.ContractId }
Build niet?

Roomba E5 te koop

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:59

RayNbow

Kirika <3

roy-t schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:47:

Zucht...
[...] It is similar to Visual Basic® and Objective-C®. It is an easy to use, object-oriented, compiled, stable, fast and modern programming language written in C++ and Objective-C®. Its runtime is entirely based on Cocoa®.
Alsof het relevant is in welke taal de compiler/etc. geschreven is... :O

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
RayNbow schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:34:

[...]

Alsof het relevant is in welke taal de compiler/etc. geschreven is... :O
Ja, want als daar PHP had gestaan, dan had ik toch een traantje gelaten denk ik.

Verwijderd

Aan het kloten met WSDL :)

Wat is er toch een groot verschil tussen php & python.
Bij python moet ik vertellen aan de soap-client wat voor types hij moet gebruiken, bij php gaat dat automagisch, soms is php best wel fijn O-)

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

alex3305 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:03:
[...]

Doet me denken aan Small Basic van Microsoft. Alleen is dat vooral bedoeld voor scholieren en kinderen. Wel goed initiatief imho om iemand aan het programmeren te krijgen, al is het een te zwaar gelimiteerde taal.
Alleen Small Basic voor kinderen? Wat mij betreft valt VB in zijn geheel onder "talen voor kinderen" ;)

Ik snap overigens niet helemaal waarom Microsoft VB in leven houdt met het .NET framework, de verschillen tussen VB6 en VB.NET zijn best groot, de syntax mag dan min of meer hetzelfde zijn, maar het hele OO gebeuren is toch anders opgezet (in VB6 werkte veel mensen zonder objecten).

Heb een tijdje een aantal VB6/klassiek ASP programmeurs begeleid in hun overstap naar VB.NET, maar omdat het qua syntax wel lijkt op VB, maar qua coderen niet gingen zij keer op keer in de fout. Heb me meerdere malen afgevraagd of het niet verstandiger was om ze in C# te laten stappen. Overigens was dat ook nog in de tijd dat VB en C# nog weleens wat verschilde van elkaar (2.0). Daarnaast moest hen ook nog geleerd worden wat OO was en wat ASP.NET precies inhield, ze hadden wel een training gehad, maar dat was schijnbaar meer syntax gebaseerd (en die kende ze min of meer, waardoor waarschijnlijk hun aandacht verslapte) en ik vermoed ook dat de trainer ook niet echt vaardig genoeg was om de kennis over te dragen. Ach, zo had ik weer een uitdaging :D

Werk in beide talen, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar C# (zeker als je webapps maakt waar ook veel JS in zit, na een stukje JS zit de gewoonte om met { } te werken en overal een ; te zetten er weer helemaal in, en dat vindt de VB compiler niet leuk). Daarnaast is VB niet casesensitive, van VB wordt je dus ook nog een vrij luie en slordige ontwikkelaar.

Voordat mensen zich meteen aangesproken en beledigd voelen bedoel ik hier dus niet mee dat een VB developer minder is hoor, maar zelf heb ik gemerkt dat je wat slordiger wordt als je in VB werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door .Gertjan. op 12-11-2010 10:00 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Zo, wat een aannames allemaal weer

Lekker op de bank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zie niet helemaal wat er mis is met case insensitivity. 't Is niet alsof het tegenwoordig überhaupt nog boeit, aangezien een goede IDE het in beide gevallen gewoon fixt. Of vind je iets als code completion ook maar onzin, omdat iedereen daar ook een luie ontwikkelaar van wordt?

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 12-11-2010 09:26 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:26:
Ik zie niet helemaal wat er mis is met case insensitivity. 't Is niet alsof het tegenwoordig überhaupt nog boeit, aangezien een goede IDE het in beide gevallen gewoon fixt. Of vind je iets als code completion ook maar onzin, omdat iedereen daar ook een luie ontwikkelaar van wordt?
Dat zeg ik niet, maar als je geen case sensitivity gewend bent loop je soms wel tegen wat problemen aan. Zo zijn er bijvoorbeeld coding guidelines die voorschijven om properties op deze manier op te maken:

C#:
1
2
3
4
5
private string myItem;
public string MyItem {
   get { return myItem; }
   set { myItem = value; }
}

lui is misschien niet het juiste woord, maar je kunt doordat je niet aan case sensitive werken gewend bent gewoon tegen problemen aan lopen. Daarnaast waren geloof ik COM calls altijd case-sensitive, zelfs als je ze via VB aanroept.
ZaZ schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:12:
Zo, wat een aannames allemaal weer
Lekker onderbouwde opmerking zeg. Ik leg uit waarom ik iets vind, dat is in iedergeval meer onderbouwing dan jij geeft.

VB bleef een tijdje achterlopen op C# (zo moest je altijd explicitiet een _ neerzetten als je code over meerdere regels ging), inmiddels begint Microsoft VB naar het niveau van C# te tillen. Overigens ben ik niet de enige die VB als een wat ondergeschoven taal ziet en liever in C# werkt, maar goed.

[ Voor 3% gewijzigd door .Gertjan. op 12-11-2010 09:53 ]

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.Gertjan. schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:52:
VB bleef een tijdje achterlopen op C# (zo moest je altijd explicitiet een _ neerzetten als je code over meerdere regels ging),
Wat is dit nou voor een voorbeeld. 8)7

Dat komt omdat Basic van oudsher de newline als statement terminator had, i.e. 1 statement per regel. De underscore was er om de newline te escapen.

Ik kan ook wel zeggen dat C# achter VB9 aanliep door wat voorbeelden op te noemen:
[list]
• Named arguments
• Optional parameters
• With statements
• Multimethods
• Type inference
• Meta-circular interpreter
• XML-literals
• Null-propagation (i.e. Maybe monad)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

RayNbow schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:29:
[...]

Ik kan ook wel zeggen dat C# achter VB9 aanliep door wat voorbeelden op te noemen:
...
Dat is ook wel weer zo. Als je van C# naar VB gaat mis je die dingen niet (want je hebt ze nooit gebruikt), maar andersom ga je ze vast wel missen.

Gelukkig is Microsoft weer hard aan de weg aan het timmeren om beide talen gelijkwaardig te maken. Dan zijn dit soort discussie ook weer verleden tijd.

Het genoemde voorbeeld was er een die me te binnen schoot, maar schijnbaar niet overtuigend genoeg.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[...]

Dat zeg ik niet, maar als je geen case sensitivity gewend bent loop je soms wel tegen wat problemen aan. Zo zijn er bijvoorbeeld coding guidelines die voorschijven om properties op deze manier op te maken:

C#:
1
2
3
4
5
private string myItem;
public string MyItem {
   get { return myItem; }
   set { myItem = value; }
}
Dat is geen probleem met case sensitivity, maar IMHO eerder een brakke coding guidline.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Lekker onderbouwde opmerking zeg. Ik leg uit waarom ik iets vind, dat is in iedergeval meer onderbouwing dan jij geeft.

VB bleef een tijdje achterlopen op C# (zo moest je altijd explicitiet een _ neerzetten als je code over meerdere regels ging), inmiddels begint Microsoft VB naar het niveau van C# te tillen. Overigens ben ik niet de enige die VB als een wat ondergeschoven taal ziet en liever in C# werkt, maar goed.
Nou sorry hoor, maar jij onderbouwt nou ook niet echt geweldig.
van VB wordt je dus ook nog een vrij luie en slordige ontwikkelaar.
De rest van je statements waren niet veel genuanceerder.
Je doet vrij neerbuigend met kreten als kindertaal etc. VB6 dwingt het niet af om OO te proggen, maar C bijvoorbeeld ook niet, maar dat vind je vast wel weer goed?
In de tijd van Vb4,5,6 is er verschrikkelijk veel troep geproduceerd, maar heb in C ook genoeg rommel langs zien komen. Hoewel de VB reeks een aantal dingen miste zoals het fatsoenlijk toepassen van polymorfisme ipv alleen interface inheritance is het niet de taal die zich schuldig maakt. Je kon nog best aardig nette code schrijven in legacy VB.

Kijk, dat het jouw voorkeur geniet om met een C# syntax te werken, prima. Daarom een meer verbose syntax als basic als kindertaal te bestempelen en sowieso neerbuigend doen over mensen die dat gebruiken gaat imho veel te ver.
Dat je idioten hebt moeten begeleiden heeft niets met de syntax te maken.

Lekker op de bank

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Janoz schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:10:
[...]

Dat is geen probleem met case sensitivity, maar IMHO eerder een brakke coding guidline.
Niet echt, in C# worden private fields met een kleine letter geschreven.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het ging niet om C#, maar om VB. Die coding guideline werkt gewoon niet in VB, en dus is ie in die taal brak. Daarnaast is de tendens volgens mij de underscore prefix voor private fields

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
.oisyn schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:33:
Het ging niet om C#, maar om VB. Die coding guideline werkt gewoon niet in VB, en dus is ie in die taal brak. Daarnaast is de tendens volgens mij de underscore prefix voor private fields
Persoonlijk vind ik dat ook nogal iets uit de tijd dat we geen IDE's hadden met syntax highlighting. Het is ook een coding guideline binnen ons bedrijf maar ik ben het er niet mee eens.

https://niels.nu

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

ZaZ schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:15:
[...]
Nou sorry hoor, maar jij onderbouwt nou ook niet echt geweldig.
Niet echt geweldig is altijd nog beter dan niet onderbouwen. ;)
[...]
De rest van je statements waren niet veel genuanceerder.
Je doet vrij neerbuigend met kreten als kindertaal etc. VB6 dwingt het niet af om OO te proggen, maar C bijvoorbeeld ook niet, maar dat vind je vast wel weer goed?
In de tijd van Vb4,5,6 is er verschrikkelijk veel troep geproduceerd, maar heb in C ook genoeg rommel langs zien komen. Hoewel de VB reeks een aantal dingen miste zoals het fatsoenlijk toepassen van polymorfisme ipv alleen interface inheritance is het niet de taal die zich schuldig maakt. Je kon nog best aardig nette code schrijven in legacy VB.
Nou nou, de algemene mening in de programmeerwereld is toch wel dat VB wat minder is dan andere talen. Achter mijn opmerking stond daarom ook een ;) , daarbij had ik het klein gemaakt. Het was gewoon een beetje jennen (knuppel, hoenderhok?), maar schijnbaar kan dat dus niet hier en gaan mensen meteen gefrustreerd reageren. Daarnaast werk ik zelf ook geregeld met VB en zorgt dat ook voor een goedbelegde boterham.

Uiteraard kan je in iedere taal goede en slechte code bakken. In de meest prachtige taal kan men ook bagger produceren, dat is zeker waar. Dat er veel troep is gemaakt in VB heeft een beetje het image beschadigd. Daarnaast is VB vooral een taal geweest van het "sleur-en-pleur" principe (dat is ook de visie van MS geweest destijds), daar kijkt men als programmeur vaak op neer. Daarnaast is het volkomen normaal dat men iets zoekt om tegenaan te schoppen, dat geeft mensen een beter gevoel over zichzelf, zo werkt de wereld eenmaal, iedereen schopt en iedereen wordt geschopt.
Kijk, dat het jouw voorkeur geniet om met een C# syntax te werken, prima. Daarom een meer verbose syntax als basic als kindertaal te bestempelen en sowieso neerbuigend doen over mensen die dat gebruiken gaat imho veel te ver.
Dat je idioten hebt moeten begeleiden heeft niets met de syntax te maken.
De mensen die ik begeleid heb waren geen idioten (neerbuigend gedrag is jou ook niet echt vreemd zo te zien), maar omdat het leek op het oude VB raakte men in de war.

Overigens heb ik nergens de verbose syntax genoemd en/of aangevallen. In sommige gevallen is deze wel sneller te begrijpen (als je veel code nest) dan een verzameling { } tekens.

En nogmaals, de opmerking was klein gemaakt en bevatte een knipoog. Ik heb nergens gezegd dat ik neerkeek op de mensen. Ik combineer enkel een opmerking over een BASIC variant die wel voor kinderen was gemaakt en wilde een beetje jennen. Er zijn talloze cartoons/plaatjes op internet te vinden die perfect visualiseren hoe bepaalde groepen ontwikkelaars over elkaar denken en daar kan men goed om lachen (tenminste ik wel), dus waarom men zich hier meteen op de tenen getrapt voelt :S.
Sebazzz schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:29:
[...]

Heb ik ook geregeld gezien. Daarnaast kan je tijdens het ontwikkelen niet zomaar je guidelines omgooien (om dit te verhelpen). Consistentie is in dat geval belangrijk om te behouden en moet je dus leren te werken met case-sensitivity.

Inmiddels gebruik ik zelf _ voor private fields, werkt wel makkelijker en je kunt het toepassen in zowel VB als C#.

Overigens staat in de topicwaarschuwing dat het een uitlaatklep is en als ik dus wel VB als kindertaal zou zien is dat gewoon mijn mening. Er een persoonlijke aanval van maken met opmerkingen als "Wat is dit nou voor een voorbeeld 8)7" lijkt me dan ook niet echt nodig, maar goed.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Briljante site die mij een hoop tijd gaat schelen:

http://ajaxload.info/

edit: alleen werkt ie niet ? :|

Ow niet in Firefox in ieder geval, Ik was al bang dat ik in mn enthousiasme te snel geblaat had.:P

[ Voor 50% gewijzigd door D-Raven op 12-11-2010 13:05 ]

• sig69
Hier nog even de queries voor de geinteresseerden:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
var q1 = from p in db.Product
        join c in db.Contract on p equals c.Product
        select new
                {
                    p.ProductId,
                    c.ContractId
                };

Wordt:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
SELECT 
1 AS [C1], 
[Extent1].[ProductId] AS [ProductId], 
[Extent2].[ContractId] AS [ContractId]
FROM  [dbo].[Product] AS [Extent1]
INNER JOIN [dbo].[Contract] AS [Extent2] ON  EXISTS (SELECT 
    cast(1 as bit) AS [C1]
    FROM    ( SELECT cast(1 as bit) AS X ) AS [SingleRowTable1]
    LEFT OUTER JOIN  (SELECT 
        [Extent3].[ProductId] AS [ProductId]
        FROM [dbo].[Product] AS [Extent3]
        WHERE [Extent2].[ProductId] = [Extent3].[ProductId] ) AS [Project1] ON 1 = 1
    LEFT OUTER JOIN  (SELECT 
        [Extent4].[ProductId] AS [ProductId]
        FROM [dbo].[Product] AS [Extent4]
        WHERE [Extent2].[ProductId] = [Extent4].[ProductId] ) AS [Project2] ON 1 = 1
    WHERE ([Extent1].[ProductId] = [Project1].[ProductId]) OR (([Extent1].[ProductId] IS NULL) AND ([Project2].[ProductId] IS NULL)))

En
C#:
1
2
3
4
5
6
7
var q2 = from p in db.Product
         join c in db.Contract on p.ProductId equals c.Product.ProductId
         select new
         {
             p.ProductId,
             c.ContractId
         };

Wordt
SQL:
1
2
3
4
5
6
SELECT 
1 AS [C1], 
INNER JOIN [dbo].[Contract] AS [Extent2] ON ([Extent1].[ProductId] = [Extent2].[ProductId]) OR (([Extent1].[ProductId] IS NULL) AND ([Extent2].[ProductId] IS NULL))

Zoals gezegd een query runtime van ruim 66sec vs 0.2sec

Roomba E5 te koop

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
sig69 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:11:

SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
SELECT 
1 AS [C1], 
INNER JOIN [dbo].[Contract] AS [Extent2] ON  EXISTS (SELECT 
    cast(1 as bit) AS [C1]
    FROM    ( SELECT cast(1 as bit) AS X ) AS [SingleRowTable1]
    LEFT OUTER JOIN  (SELECT 
        [Extent3].[ProductId] AS [ProductId]
        FROM [dbo].[Product] AS [Extent3]
        WHERE [Extent2].[ProductId] = [Extent3].[ProductId] ) AS [Project1] ON 1 = 1
    LEFT OUTER JOIN  (SELECT 
        [Extent4].[ProductId] AS [ProductId]
        FROM [dbo].[Product] AS [Extent4]
        WHERE [Extent2].[ProductId] = [Extent4].[ProductId] ) AS [Project2] ON 1 = 1
    WHERE ([Extent1].[ProductId] = [Project1].[ProductId]) OR (([Extent1].[ProductId] IS NULL) AND ([Project2].[ProductId] IS NULL)))
What the hell.... In ieder geval een "A for effort". Hij probeert er nog iets van te maken en wat hij probeert te doen is zo gek nog niet, alleen jammer dat ie er een N-M probleem van maakt waar je U tegen zegt :+

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Lekker zo, documenteren en opleveren de laatste paar uur van de dag :) Het moest en zou vandaag opgeleverd worden, terwijl we al weten dat de klant volgende week geen resources vrij heeft om te testen. Ach ja.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-12 22:44
.oisyn schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:26:
Ik zie niet helemaal wat er mis is met case insensitivity. 't Is niet alsof het tegenwoordig überhaupt nog boeit, aangezien een goede IDE het in beide gevallen gewoon fixt.
Icm automatische VB variabelen was het wel behoorlijk verneukeratief. 1 Keer een typefout maken en je hebt een bug omdat je VariabeleNaam ipv Variabelenaam hebt getyped en niemand je daarvoor waarschuwt.

Kweet eigenlijk niet of VB.NET dat nog ondersteunt.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

CodeCaster schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:26:
Lekker zo, documenteren en opleveren de laatste paar uur van de dag :) Het moest en zou vandaag opgeleverd worden, terwijl we al weten dat de klant volgende week geen resources vrij heeft om te testen. Ach ja.
Zo heb ik wel eens een dag van 18 uur gemaakt, om 8 uur 's ochtends beginnen, half 5 's nachts aftaaien met iets werkends, want het was urgent en blablabla. Leuk als je 3 dagen later hoort "Ja, bedankt, volgende week gaan we ermee aan de slag". :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:02
Iemand die nog een leuke site/boek (bij voorkeur in Engels) weet over gui's bij apps die draaien om 't presenteren van veel data (denk aan crm's, etc)?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:38
Sebazzz schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:29:
[...]

Precies, ik heb het ook altijd zo gezien, maar hier komt straks een _ voor de private fields bij de conversie naar C# :|

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:06

Matis

Rubber Rocket

jip_86 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:19:
Precies, ik heb het ook altijd zo gezien, maar hier komt straks een _ voor de private fields bij de conversie naar C# :|
Volgens mij adviseert R# dat ook.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

farlane schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 00:54:
[...]

Icm automatische VB variabelen was het wel behoorlijk verneukeratief. 1 Keer een typefout maken en je hebt een bug omdat je VariabeleNaam ipv Variabelenaam hebt getyped en niemand je daarvoor waarschuwt.
Uh... kun je dit verhelderen met een voorbeeld? "VariabeleNaam" en "Variabelenaam" zijn gelijk in VB.

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Als ik het me goed herinner is de naamgevingsguideline in C#:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
internal class GoT
{
    // const
    const string NaamTweakie = "Henk";

// private field
    private int _awesome = 42;

// public field
    public string Awesome = "Henk";

// private property
    private int AwesomeNumber
    {
        get { return _awesome; }
        set { _awesome = value; }
    }

// public property
    public string NaamVanHenk
    {
        get { return NaamTweakie; }
    }

// method
    public void ThisIsWhereTheMagicHappens(string magie)
    {
        var handigeTools = new string[] { "ReSharper", "GhostDoc", "Regionerate This" };
    }
}

We are shaping the future

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:30:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
internal class GoT
{
    // const

// private field

// public field

// private property
    {
        get { return _awesome; }
    }

// public property
    {
    }

// method
    {
        var handigeTools = new string[] { "ReSharper", "GhostDoc", "Regionerate This" };
    }
}
Een een private method? Ik heb wel eens guidelines gezien waarbij er dan met een kleine letter wordt begonnen. Mestal begin ik alle methods met een hoofdletter (zowel public als private) zodat je later makkelijk de scope kunt wijzigingen en makkelijker overervingen kunt maken waarbij de casing niet verandert als de scope wijzigt.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:09

Haan

dotnetter

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
internal class GoT
{
    // const

// private field

// public field

// private property
    {
        get { return _awesome; }
    }

// public property
    {
    }

// method
    {
    }
}
Je kan het natuurlijk ook gewoon opzoeken ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:33
Is een const tegenwoordig niet helemaal meer uppercase, dus NAAM_TWEAKIE?
Vind het nog steeds een mooiere notatie om consts volledig in uppercase te schrijven, maar ja, dat is natuurlijk persoonlijk.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Alex)
.Gertjan. schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:36:
[...]

Een een private method? Ik heb wel eens guidelines gezien waarbij er dan met een kleine letter wordt begonnen. Mestal begin ik alle methods met een hoofdletter (zowel public als private) zodat je later makkelijk de scope kunt wijzigingen en makkelijker overervingen kunt maken waarbij de casing niet verandert als de scope wijzigt.
Private methods hebben dezelfde naamgeving als public methods.
Jan_V schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:11:
Vind het nog steeds een mooiere notatie om consts volledig in uppercase te schrijven, maar ja, dat is natuurlijk persoonlijk.
Als ik een const zie in volledig uppercase stelt ReSharper voor om 'm toch maar te gaan renamen. Dat vind ik persoonlijk een stuk mooier ook.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12 15:35

CoolGamer

What is it? Dragons?

Nee, dat is het in .Net nooit geweest. Twee voorbeelden uit de standaard library int.MaxValue en String.Empty. Al had het wel duidelijker gemaakt om een Property te onderscheiden van een constante.

[ Voor 7% gewijzigd door CoolGamer op 13-11-2010 16:23 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Haan

Haan

dotnetter

Vzv ik weet is dat in Java de gebruikelijke notatie

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Bah, wat een ellende. Vandaag de hele dag bezig geweest om mijn lijst met Facebook vrienden in een Silverlight applicatie getoond te krijgen. Werkelijk waar, wat een bagger-API. Na tig uren zoeken en trial-and-error is het nog niet gelukt om mijn applicatie de rechten te laten verkrijgen waarmee het informatie van mijn account kan ophalen.

Ik begon vanochtend enthousiast met een leuk idee, maar ben er nu al helemaal klaar mee. :(

• Haan

Haan

dotnetter

Is een Library voor Facebook geen optie? Die zal er toch wel zijn neem ik aan?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Haan schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:26:
Vzv ik weet is dat in Java de gebruikelijke notatie
De defines in C(++) worden toch ook op die manier geschreven.

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Wat is het verschil tussen een library en een API?

Anyway, Microsoft heeft zelf gewoon een Facebook SDK: http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/ee388574.aspx.
Mijn ervaringen met de PHP api/sdk/library waren in iedergal hetzelfde, onwijs crap.

Freelance Unity3D developer

• Haan

Haan

dotnetter

Misschien noem ik het verkeerd, maar bij mij is een Library een implementatie van een API in een specifieke taal. Dus bijv. een PHP Library voor de Facebook API, .net Library voor de twitter API etc.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zou het iets algemener willen stellen: een API is de interface van een stuk code, de library de implementatie.

In het Facebook-voorbeeld heb je bijvoorbeeld een C#-library die tegen de Facebook XML/JSON/whatever-API aanpraat. Je eigen code praat vervolgens tegen de API van de C#-library aan.

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
ValHallASW schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:47:
Ik zou het iets algemener willen stellen: een API is de interface van een stuk code, de library de implementatie.

In het Facebook-voorbeeld heb je bijvoorbeeld een C#-library die tegen de Facebook XML/JSON/whatever-API aanpraat. Je eigen code praat vervolgens tegen de API van de C#-library aan.
Jeps, en daar heb ik er eentje van geprobeerd die mij niet echt bevalt (/understatement). Eens kijken of die toolkit van Microsoft meer perspectief biedt, al ziet het voorbeeld er al wat hackerig uit. Waarom kan ik niet gewoon inloggen via een API-call als ik m'n applicatie al geregistreerd bij Facebook?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Matis schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:58:
[...]

De defines in C(++) worden toch ook op die manier geschreven.
defines wel, maar in C++ worden defines voor constanten afgeraden.

• roy-t

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
internal class GoT
{
    // const

// private field

// public field

// private property
    {
        get { return _awesome; }
    }

// public property
    {
    }

// method
    {
    }
}
Volgens mij is het ook zo dat een private variable niet met _ begint in .NET, maar dat net als bij methodes deze dezelfde regels hebben als public variables.

_ is imho ook overbodig omdat je in ambigu gevallen gewoon this. kunt gebruiken, dat vind ik vooral in de constructor veel duidelijker :).

~ Mijn prog blog!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op zondag 14 november 2010 @ 01:30:
defines wel, maar in C++ worden defines voor constanten afgeraden.
Op grond waarvan dan, als ik zo vrij mag zijn?

Ik kan begrijpen dat preprocessor macros ongewenst zijn en derhalve worden afgeraden. Maar wat is er mis met een lijstje met daarin registers voor een databus?

[ Voor 26% gewijzigd door Matis op 14-11-2010 10:29 ]

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Matis schreef op zondag 14 november 2010 @ 10:27:
[...]

Ik kan begrijpen dat preprocessor macros ongewenst zijn en derhalve worden afgeraden. Maar wat is er mis met een lijstje met daarin registers voor een databus?
Preprocessor constants hebben geen gedeclareerd type?

• Haan

Haan

dotnetter

Vanaf vandaag draagt /me Haan z'n steentje bij aan de ontwikkeling van Google Chrome door het draaien van de Canary build :*) Die zit nu al op versie 9, terwijl de normale versie nog maar op 7 zit. Gaat wel ontzettend hard met die ontwikkeling van Chrome! Ik doe verder niets actiefs, alleen maar deze build draaien met crash reports en user statistieken uploaden aangevinkt. Alleen jammer dat het icoon van deze versie zo lelijk is..

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

offtopic:
De dev-channel release zit op 9, en die respecteren tenminste *NIX gebruikers door daar builds voor te hebben ;) , en nee, ga geen checkout van Chromium source doen en zelf compilen :+

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

afraca schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:14:
offtopic:
De dev-channel release zit op 9, en die respecteren tenminste *NIX gebruikers door daar builds voor te hebben ;) , en nee, ga geen checkout van Chromium source doen en zelf compilen :+
De source is 1.8 GB... hoe kan dat? :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Alex)
roy-t schreef op zondag 14 november 2010 @ 09:37:
[...]

Volgens mij is het ook zo dat een private variable niet met _ begint in .NET, maar dat net als bij methodes deze dezelfde regels hebben als public variables.

_ is imho ook overbodig omdat je in ambigu gevallen gewoon this. kunt gebruiken, dat vind ik vooral in de constructor veel duidelijker :).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N1rupOrvMaRB17pBG6XLJuOi/full.png

Aldus ReSharper - met de standaardinstellingen ;)

• CoolGamer
  • Laatst online: 21-12 15:35

CoolGamer

What is it? Dragons?

Wat je kiest maakt uiteindelijk niet zo heel veel uit (al helemaal voor private members), met of zonder "_", zolang je het maar consequent doorvoert. Het heeft allebei z'n voordelen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• roy-t
Alex) schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:40:
[...]

[afbeelding]

Aldus ReSharper - met de standaardinstellingen ;)
As far as m_ goes, it is really just about aesthetics. I (and many others) find m_ ugly, as it looks like there is a hole in the variable name. It's almost offensive. I used to use it in VB6 all the time, but that was only because variables could not have a leading underscore. I couldn't be happier to see it go away.
Microsoft recommends against the m_ (and the straight _) even though they did both in their code. Also, prefixing with a straight "m" is right out. Of course, since they code mainly in C#, they can have private members that differ only in case from the properties. VB folks have to do something else. Rather than try and come up with language-by-language special cases, I recommend the leading underscore for all languages that will support it.
Maar ik kan geen bron vinden van MS zelf...

~ Mijn prog blog!

• sig69
TheCoolGamer schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:52:
Wat je kiest maakt uiteindelijk niet zo heel veel uit (al helemaal voor private members), met of zonder "_", zolang je het maar consequent doorvoert. Het heeft allebei z'n voordelen.
Dit dus. ;) Al spreken we af om het omENem of AnDeRsOm te schrijven, als er (iig binnen de toko) maar wat afspraken over zijn.

Roomba E5 te koop

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Matis schreef op zondag 14 november 2010 @ 10:27:
[...]

Wat is er mis als je voor dat lijstje gewoon een enum gebruikt?

Overigens is dat nogal een slecht voorbeeld. Je hebt het hier typisch over C, die ondersteunt geen compile-time constants anders dan mbv literals. Daarnaast kent C geen namespaces. In C++ echter kan een constante variabele gewoon een compile-time constant zijn, en je hebt namespaces om name-clashes te voorkomen. Defines zijn een preprocessor iets en respecteren derhalve geen namespaces. Dit nog even naast
het feit dat defines nogal rare resultaten kan geven als je even niet oplet:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
#define FOO 1
#define BAR FOO+2

int main()
{
    int a = 6 * BAR; // oeps, a == 8
}

En dus:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
static const int FOO = 1;
static const int BAR = FOO + 2;

int main()
{
    int a = 6 * BAR; // nu wel gewoon 18
}

Nu is er in C++ nog wel een probleem met functies (het resultaat van een functie is nooit een compile-time constant, dus daar is een macro nog wel vereist), maar C++0x brengt daar verandering in.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 14-11-2010 20:48 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:11
C++:
1
2
3
4
5
6
7
#define FOO 1 
#define BAR (FOO+2) 

int main() 
{ 
    int a = 6 * BAR;
}

There, I fixed it.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Duh. Ik zei ook "als je even niet oplet"

• Soultaker
  • Laatst online: 20:56
.oisyn schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:40:
Overigens is dat nogal een slecht voorbeeld. Je hebt het hier typisch over C, die ondersteunt geen compile-time constants anders dan mbv literals.
Even voor de goede orde, ook C is niet beperkt tot literals alleen. Complexe expressies zijn toegestaan, zolang die maar (uiteindelijk) op literals gebaseerd zijn. Maar variabelen (constant of niet) zijn inderdaad niet toegestaan.

In C++ is het wel handig dat je constanten wel kunt gebruiken in expressies, maar in de praktijk heb je er nog niets aan voor declaraties/definities in header files, want daarin kun je geen constanten definiëren, en externe constanten kun je ook weer niet gebruiken in constante expressies.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daarom zei ik ook "met behulp van literals" ;)
maar in de praktijk heb je er nog niets aan voor declaraties/definities in header files, want daarin kun je geen constanten definiëren
Nonsens

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#ifndef FOO_H
#define FOO_H

static const int MijnConstante = 34;

// en natuurlijk:
struct Foo
{
    static const int MijnConstante = 34;
};

#endif

[ Voor 85% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2010 09:27 ]

• Soultaker
Ja ok, static kan natuurlijk. Had ik even niet aan gedacht. (Ik gebruik altijd lekker #defines :P)

[ Voor 54% gewijzigd door Soultaker op 15-11-2010 11:40 ]

• Hoogie2004
  • Laatst online: 12:20

Hoogie2004

Whohooooo

Een bokkende build server, altijd leuk. Zeker als hij het ineens weer automagisch doet....
Nu nog alle buildscripts licht aanpassen voor TFS 2010

My iRacing profile | Strava

• alienfruit
  • Laatst online: 17:10

alienfruit

the alien you never expected

Wat is IE toch een vervelende browser. Verschillende Facebook Graph API acties werken gewoon! Bijv. //me of /me/friends :( Allemaal door foute combinaties anti-cache headers en SSL.[/me] Joepie.

[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 16-11-2010 11:07 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Waarom hebben ze bij MS bedacht dat het met IE wel makkelijk is om alle downloads op de MS site via een ActiveX component te doen. Als ik wat download wil ik gewoon de volledige installer hebben, en gewoon via een HTTP download. Met Chrome/Andere browser dan IE is dat ook gewoon default gedrag, maar als je op een andere PC snel wat wil downloaden ( waar alleen IE op staat ) is dat echt (**^*&%*&!@#$%^&

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 16-11-2010 11:16 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-12 18:57
Wat een stelletje horken zitten er op de supportdesk van ING iDEAL. :r Vanmorgen was er een storing, dus ik wilde bellen om te vragen of ze al op de hoogte waren. Als eerste kreeg ik een chagrijnige medewerker aan de telefoon die m'n acceptantenId wil weten. Prima, ik zoek het even op en op het moment dat ik het wilde zeggen hangt hij op. :(

Ik bel nog een keer. Krijg ik iemand aan de telefoon die er van overtuigd was, dat het probleem bij mij lag want hij had nog niks anders gehoord. Ondertussen probeer ik een betaling te doen m'n iPhone en dat ging ook niet. Toen ik zei dat het op drie verschillende internetverbindingen niet werkt (webserver in colo, mijn PC en m'n iPhone met 3G van T-Mobile) zei hij dat ik het dan maar aan de IT-persoon binnen het bedrijf moest vragen. Toen ik zei dat hij daar al mee sprak, deed hij al chagrijnig dus ik hem op het hart gedrukt dat hij er naar moest gaan kijken. Ik hoorde inmiddels dat er op achtergrond meer meldingen binnenkwamen en jawel na 20 minuten geeft meneer toe dat er bij hun iets fout zat. Inmiddels werkt het weer, en ik wacht al een uur op de terugkoppeling dat het opgelost is.

Gelukkig hebben nog steeds goede koffie hier. :Y)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

dat het probleem bij mij lag want hij had nog niks anders gehoord
Als ze altijd zo reageren dan horen ze uiteindelijk nooit ergens over nee |:(

• Hoogie2004
  • Laatst online: 12:20

Hoogie2004

Whohooooo

dev10 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:12:
Gelukkig hebben nog steeds goede koffie hier. :Y)
* Hoogie2004 is jaloers

My iRacing profile | Strava

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 14:13

defcon84

Multipass?

dev10 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:12:
...
ik wacht al een uur op de terugkoppeling dat het opgelost is
...
zoiets komt toch nooit.. :|

• Jan_V
Gisteren een WP7 app gebouwd en een WCF service er aan gehangen.
Start vandaag weer het project op, doe een update van de service, krijg ik ineens de melding dat er geen endpoints zijn voor Silverlight 3......Raar, gisteren had de applicatie hier totaal geen problemen mee.
Inmiddels alweer een paar uur verstookt aan dit rare probleem. Als dit gewoon werkte, dan zou ik inmiddels m'n eerste WP7 app hebben gesubmit.

[edit]
Echt een heerlijke oplossing voor het probleem.
I kept getting that error and I found a great solution:

Close Visual studio.

Reopen VS and open your project.

Delete the service that is giving you the error.

Wait 15 seconds and then re-add it.

It worked for me.

Good Luck!
http://www.go4answers.com...-windows-phone-73175.aspx

Het werkt ook nog.......

[ Voor 34% gewijzigd door Jan_V op 16-11-2010 14:38 ]

• ThaStealth
  • Laatst online: 18-12 11:10
madExcept is echt een geniale tool voor het krijgen van een automagisch bugreport van een exception (handeld of niet handeld) te genereren en te versturen in Delphi (waar het niet echt mogelijk is om een stacktrace te krijgen :S).

Voor VS2010 zit er ook iets in (iemand de naam/linkje?), maar dan dat er ook de complete applicatie life cycle word opgeslagen, dus dat de programmeur op de plek waar de exception optreed kan gaan debuggen, (inclusief de variabelen die toen gezet waren).

Wilde dat ik zoiets eerder had, had ik me veel uren kunnen besparen bij het reproduceren van het probleem...

Toch maar eens gaan voorstellen om over te stappen naar VS2010

[ Voor 5% gewijzigd door ThaStealth op 16-11-2010 16:41 ]

Mess with the best, die like the rest

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

ThaStealth schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:40:
Voor VS2010 zit er ook iets in (iemand de naam/linkje?), maar dan dat er ook de complete applicatie life cycle word opgeslagen, dus dat de programmeur op de plek waar de exception optreed kan gaan debuggen, (inclusief de variabelen die toen gezet waren).
IntelliTrace?
Toch maar eens gaan voorstellen om over te stappen naar VS2010
Dus ook een ander platform en taal?

• ThaStealth
  • Laatst online: 18-12 11:10
Sebazzz schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:52:
[...]
IntelliTrace?

[...]
Dus ook een ander platform en taal?
}:O owja, IntelliTrace, kwam maar niet op de naam..

Nee we hebben applicaties in Delphi die onderhouden moeten worden, en waar dus exceptions optreden, en nieuwe applicaties worden in C#/ASP.NET geschreven waar we nog in VS2008 mee werken... Kon ik misschien mee gebruiken dat het debuggen eenvoudiger word. Maar ik las net dat je Ultimate of Test Manager ervoor nodig hebt. Niet iets wat we bij klanten willen hebben... :P

Op zoek naar een andere tool die een compleet overzicht kan genereren van de huidige toestand van de applicatie... (iemand suggesties :P)

Mess with the best, die like the rest

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ThaStealth schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:02:
Op zoek naar een andere tool die een compleet overzicht kan genereren van de huidige toestand van de applicatie... (iemand suggesties :P)
Dat heet een minidump ;)
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms680360(VS.85).aspx

Geen idee hoe compatible dit is met .Net trouwens.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 16-11-2010 17:06 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:05:
[...]

Geen idee hoe compatible dit is met .Net trouwens.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan je dumps met VS uitlezen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Klopt, een minidump moet je openen als een project. Als je dan op run drukt gaat hij verder waar hij gebleven was (over het algemeen de crash die opnieuw optreedt - als er niets aan de hand was kun je beter single-steppen). Op dat moment kun je dus variabelen uitlezen e.d.

Maar ik weet dus niet of hij ook snapt dat je midden in .Net code zit, of dat hij feitelijk breakt in je ge-JIT-compilede code waar je niet zo heel veel mee kan. Ik heb het zelf nog nooit in een managed omgeving gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 16-11-2010 17:35 ]

• Gamebuster
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?php
$str = "0";
printf("Een tekenreeks met %d teken(s) is %s.",
        strlen($str),
        empty($str)?"leeg":"niet leeg");
?>

output: Een tekenreeks met 1 teken(s) is leeg.

Afbeeldingslocatie: http://www.lolblog.co.uk/wp-content/uploads/2008/10/facepalm.jpg

meer info: http://nl2.php.net/manual...#types.comparisions-loose

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 16-11-2010 21:37 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Die is inmiddels al zó vaak de revue gepasseerd...

• Gamebuster
.oisyn schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:50:
Die is inmiddels al zó vaak de revue gepasseerd...
niet gezien, ik kom er net achter :P

Verwijderd

Gamebuster schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:54:
[...]

niet gezien, ik kom er net achter :P
Staat ook wel duidelijk in de documentatie he... :9

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:12
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:50:
[...]

Staat ook wel duidelijk in de documentatie he... :9
Tja. Gedocumenteerd of niet, het doet er niets aan af dat de type coercion in PHP gewoon knetter is. (Die documentatie heb je dan ook vaak zat nodig.) Zend had beter een voorbeeld genomen aan de regels in ECMAScript.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

R4gnax schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:56:
[...]

Tja. Gedocumenteerd of niet, het doet er niets aan af dat de type coercion in PHP gewoon knetter is. (Die documentatie heb je dan ook vaak zat nodig.) Zend had beter een voorbeeld genomen aan de regels in ECMAScript.
empty() gebruik je ook niet als je wilt zien of een string leeg is alle ervaren PHP-ers weten dat. Dat het niet logisch is dat is algemeen bekend, maar je kan moeilijk dit achteraf terugdraaien, dus we moeten ermee leven. Heel simpel.

• Alex)
Wat is .NET dan toch eigenlijk een mooie straightforward taal, waarbij de String-class een aantal statics heeft die je precies geven wat je wilt weten.

C#:
1
2
var isLeeg = string.IsNullOrEmpty("Meukee!");    // false
var isLeegOfWhiteSpace = string.IsNullOrWhiteSpace("      ");     // true, .NET 4

Kun je nog een extension method van maken als je dat wenst. :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

empty() is gewoon niet louter voor strings. Als je wil weten of je string leeg is dan doe je dat met strlen().

Verwijderd

Meer mensen met een trage MSDN website op dit moment ?

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hier werkt 'ie helemaal niet.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Jan_V
De BizSpark site lag er zojuist ook uit.
Ze zullen wel ergens mee bezig zijn dan.

• Soultaker
Of gewoon met $x == "" als je weet dat je met strings werkt. (Dat gaat wel weer stuk als $x bijvoorbeeld 0 is, hoewel === dan weer uitkomst biedt, maar dan is het sowieso dubieus wat er uit moet komen.) In PHP moet je sowieso het onverwachte verwachten natuurlijk. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Soultaker op 17-11-2010 11:36 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Leuk, een project erven waar if (variable != null) nog niet was uitgevonden en je dus eerst twee uur aan het debuggen bent om alle "Object reference not set to an instance of an object"-s op te lossen voordat de laatste versie uit SourceSafe überhaupt de welkomstpagina laat zien...

En dan heb ik het nog niet over de impersonate-user die standaard in de web.config staat. En het gebrek aan commentaar. Ik begin collega's die weigeren bepaalde applicaties te onderhouden steeds beter te begrijpen...

[ Voor 44% gewijzigd door CodeCaster op 17-11-2010 18:03 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Jan_V
Nadeel is dat je zoiets meestal alleen maar kunt weigeren als je al een tijdje in het bedrijf zit....

• Haan

Haan

dotnetter

Ik vind het opzich ook wel leuk om (af en toe) dat soort oude vieze code op te schonen, geeft wel voldoening als je er weer wat moois van hebt gemaakt :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:11
Haan schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:50:
Ik vind het opzich ook wel leuk om (af en toe) dat soort oude vieze code op te schonen, geeft wel voldoening als je er weer wat moois van hebt gemaakt :)
Precies zoals je het zegt, af en toe ;). Afgelopen week heb ik bijvoorbeeld van een bestaand project de code opgeschoond en uiteindelijk van zo'n 500 regels code (exclusief commentaar) naar zo'n 80 regels code (inclusief commentaar) gegaan -O- . De andere ontwikkelaar controleerde in deze webapplicatie apart op elk veld, terwijl daar een lus veel gunstiger voor was.

[ Voor 4% gewijzigd door alex3305 op 17-11-2010 20:33 ]

• Gamebuster
Eventjes ffmpeg installeren... *zucht*

Vreemd genoeg werken de installatie-instructies en/of tutorials nooit zoals er staat.

Verwijderd

Vandaag mn tijd maar eens verdaan aan een pakket wat geen programmeer pakket mag heten.
easy soft codesys wat zuigt dat programma zeg zeker icm de plc's die er bij horen.

maak je een software aanpassing, doet hij het niet terwijl de code 100% goed is. moet je eerst
alles cleanen er rebuilden voor dat hij het eindelijk doet.

ik heb medelijden met de mensen die er hele dagen in moeten werken. Dan is VS toch 1000x beter.

zo nu ben ik mn frustatie ook weer kwijt nu >:)
Pagina: 1 ... 80 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak