De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.766 views

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sebazzz schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:35:
WTF is dit nou weer :(
Als ik Expression Blend open heb en Visual Studio met dezelfde solution dan crasht het project als ik hem draai met een XamlParseException (en HRESULT: 0x********). Dit ging weken goed! Ik haat echt zulke vage fouten :(
Arg dat zijn echt kut errors. Begin met removen van styles. En die error 'Child is already child of another element' <insert shooting emoticon>. Dat zegt echt NIETS.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50

Haan

dotnetter

Als het al weken wel werkt, zou ik als eerste eens een reboot doen :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12 21:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

*kuch*
Sebazzz schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:20:
[...]

Als het kan, gebruik alsjeblieft Expression Blend voor het designen van WPF apps. De Visual Studio designer snapt zo weinig, blijf er alsjeblieft van af. Expression Blend is veruit superieur.
:+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:09

Hoogie2004

Whohooooo

LOL

* Hoogie2004 kruipt terug op bureaustoel

My iRacing profile | Strava

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
YAY :D

Xbox Live Indie games staat weer onder de games section van het nieuwe dashboard. Feest!!!!

* roy-t is weer een blije developer.

~ Mijn prog blog!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Heeft er ooit iemand van de programmeertaal D gehoord? Wij hebben nu een C.V. waar de persoon blijkbaar nogal trots is op het feit dat hij daarin kan programmeren, want het word 2 maal op zijn C.V. genoemd, maar ik had er eerlijk gezegd nog nooit over gehoord.

Wikipedia: D (programming language)

Ik heb het idee dat het gewoon een hobby project van iemand is, die wat ver doorgevoerd is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

public ArgumentException(
string message,
string paramName
);
public ArgumentOutOfRangeException(
string paramName,
string message
);
Lekker consistent. :X

[ Voor 18% gewijzigd door AtleX op 09-11-2010 12:43 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Haan

Haan

dotnetter

AtleX schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:43:
[...]

[...]

Breek me de bek niet open, het heeft me heel wat hoofdpijn gekost voor ik dat wist en dus vaak de verkeerde parameters meegaf :X

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:42:
Heeft er ooit iemand van de programmeertaal D gehoord?
Ja. Het is een soort "C++ done right".
Ik heb het idee dat het gewoon een hobby project van iemand is, die wat ver doorgevoerd is.
Is het ook. Maar daar heb je er wel meer van, dus dat mag de pret niet drukken :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RayNbow
  • Laatst online: 10:15

RayNbow

Kirika <3

AtleX schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:43:
[...]

[...]

C#:
1
2
3
var x = new ArgumentException(paramName="foo",message="bar");
var y = new ArgumentOutOfRangeException(paramName="foo",message="bar");
// problem solved? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
Haan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:45:
Breek me de bek niet open, het heeft me heel wat hoofdpijn gekost voor ik dat wist en dus vaak de verkeerde parameters meegaf :X
Same here. Moest mezelf nogal inhouden om niet een eigen subclass te maken met de 'juiste' volgorde' ;)

https://niels.nu

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 19:56
RayNbow schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:54:
[...]

C#:
1
2
3
Da's handig. Kan zeker alleen in C#?
Ik ken zoiets wel van Objective-C. Erg leuke taal, jammer genoeg Apple-exclusive.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Dat was PHP ook. :+

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Haan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:45:
[...]

Ik heb het dus op miraculeuze wijze wel goed gedaan, vaak dan.
[...]

C#:
1
2
3
.NET 2.0 ;)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Gamebuster
Daarom is PHP ook een %#$ taal. Traag en inconsequente functienamen. Bovendien vind ik de syntax lelijk.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

VB.NET dan maar gebruiken? :p

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gamebuster schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:01:
[...]

Zie Wikipedia:
Named parameters are not used in languages like C, C++, and Java. They are supported in languages like Ada, C#, Common Lisp, Fortran, Mathematica, Objective-C, PL/SQL, Perl, Python, R, Scala, Smalltalk, Visual Basic. In Objective Caml, named parameters are called labels; labeled parameters can be made optional.
In Python werkt het ongeveer hetzelfde:
Python:
1
2
3
def foo(a, b=20, c=50):
    pass
a = foo(a=2, c=4)

Is vooral erg handig/nodig als je werkt met optionele argumenten. Het leuke is dat dit ook dynamisch kan:
Python:
1
2
3
def foo(x, **kwargs):
    print(kwargs)
foo(10, a=30, b=40)

En dit print dan: {'a': 30, 'b': 40}. Dit wordt bijvoorbeeld gebruikt door OR-mappers zodat je zoiets kan doen: Person.get(id=40, name="Piet") :)

[ Voor 11% gewijzigd door user109731 op 09-11-2010 13:23 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-12 11:45

Sebazzz

3dp

Haan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:15:
Als het al weken wel werkt, zou ik als eerste eens een reboot doen :P
Dat hielp niet, ik weet niet wat het is of was, maar ik in mijn assemblyinfo maar de dynamische versienummering (1.5.*) naar een statische (1.5.0.0) veranderd. Dat is het enige wat lijkt te werken. Ik denk zelf overigens dat de XAML processor te vroeg of te laat in het buildproces wordt uitgevoerd, maar ik heb te weinig verstand van .csproj bestanden om dit te kunnen bepalen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:53:
[...]
Is het ook. Maar daar heb je er wel meer van, dus dat mag de pret niet drukken :)
Maar heeft het ook serieuze real world toepassingen? En zoniet, waarom niet? Want als het C++ done right is, zie ik er wel potentie in, maar er zal wel een nadeel aan kleven als het niet wil doorbreken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• roy-t
Woy schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:53:
[...]

Maar heeft het ook serieuze real world toepassingen? En zoniet, waarom niet? Want als het C++ done right is, zie ik er wel potentie in, maar er zal wel een nadeel aan kleven als het niet wil doorbreken.
Ik ken enkele game programmeurs die veel met D deden. Maa rhet is een beetje een zooitje geworden.

Wel kun je er hier lekker over lezen (pros, cons, van een ervaren gebruiker)

http://h3.gd/devlog/?p=16

http://h3.gd/devlog/?p=22

En .Oisyn ik denk dat jij http://h3.gd/code/nucleus/ wel een interessant verhaal vind

Edit: er zit dus wel een 'echt' bedrijf achter, maar het is een beetje het pet-project geworden van een van de developers.

[ Voor 8% gewijzigd door roy-t op 09-11-2010 14:17 ]

~ Mijn prog blog!

• Soultaker
  • Laatst online: 04:55
Heeft er ooit iemand van de programmeertaal D gehoord? Wij hebben nu een C.V. waar de persoon blijkbaar nogal trots is op het feit dat hij daarin kan programmeren, want het word 2 maal op zijn C.V. genoemd, maar ik had er eerlijk gezegd nog nooit over gehoord.
D is wel een vrij bekende niet-mainstream taal, dacht ik zo. Het is niet echt een taal die in de praktijk veel voorkomt, maar het lijkt me in principe voor een solicitant pleiten dat 'ie zich in z'n vrije tijd zo'n taal geleerd heeft, want dat geeft toch aan dat 'ie meer affiniteit heeft met programmeren dan iemand die alleen professioneel PHP of Java klopt.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:53

BM

Moderator Spielerij
Sebazzz schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:24:
[...]

Dat hielp niet, ik weet niet wat het is of was, maar ik in mijn assemblyinfo maar de dynamische versienummering (1.5.*) naar een statische (1.5.0.0) veranderd. Dat is het enige wat lijkt te werken. Ik denk zelf overigens dat de XAML processor te vroeg of te laat in het buildproces wordt uitgevoerd, maar ik heb te weinig verstand van .csproj bestanden om dit te kunnen bepalen.
Heb je de error nog steeds als je er 1.5.0.* van maakt? Wellicht is het buildnummer/revision buiten de limiet van een int16 geraakt, en daar kan ie niet zo goed tegen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:08
AtleX schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:02:
[...]
Ik heb het dus op miraculeuze wijze wel goed gedaan, vaak dan.
[...]
.NET 2.0 ;)
.Net 4 toch?

Roomba E5 te koop

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:53:
[...]

Maar heeft het ook serieuze real world toepassingen?
Nou ja, op zich wel, overal waar je C++ in zou kunnen zetten zou je ook D kunnen gebruiken. Als er een compiler voor is tenminste, want dat is denk ik het grootste probleem (hoewel het een GCC front-end heeft, genaamd GDC). En verder is het gewoon een beetje een one man show, dus heel serieus zal het door de industrie ook niet worden genomen. 't Is volgens mij niet gestandaardizeerd ofzo. Anyway, ik had weleens gehoord van een gamestudio die D gebruikte voor hun games :). 't Is verder geen lelijke taal iig.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Soultaker schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:22:
[...]
D is wel een vrij bekende niet-mainstream taal, dacht ik zo. Het is niet echt een taal die in de praktijk veel voorkomt, maar het lijkt me in principe voor een solicitant pleiten dat 'ie zich in z'n vrije tijd zo'n taal geleerd heeft, want dat geeft toch aan dat 'ie meer affiniteit heeft met programmeren dan iemand die alleen professioneel PHP of Java klopt.
Ik heb inderdaad een beetje zitten lezen, en het idee lijkt erg goed te zijn, maar de toolchain en library lijkt niet stabiel genoeg om in de praktijk echt te gebruiken.

Verder spreekt zoiets natuurlijk niet direct tegen een sollicitant, maar ik vroeg het mij vooral af omdat hij D als eerste in het rijtje programmeertalen heeft staan, en nog een keer in een algemene beschrijving, terwijl daar verder niks over programmeren genoemd word. Dat vind ik toch minstens merkwaardig. Het lijkt me dat je in je C.V. toch vooral de nadruk legt op kennis die ook echt toepasbaar is.

Eigenlijk vind ik het wel jammer dat we die persoon niet uitnodigen ( Om andere redenen dan dit punt ), want ik had het leuk gevonden om er toch even verder op in te gaan.
[...]

Ik ken zoiets wel van Objective-C. Erg leuke taal, jammer genoeg Apple-exclusive.
Named Parameters worden in wel meer talen ondersteund, en zijn in C# vanaf .NET 4.0 mogelijk

[ Voor 12% gewijzigd door Woy op 09-11-2010 14:40 ]

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Met die opmerking bedoelt AtleX dat ie gebonden is aan .NET 2.0 en dus niet C# 4.0 kan gebruiken. ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:04:
[...]

Daarom is PHP ook een %#$ taal. Traag en inconsequente functienamen. Bovendien vind ik de syntax lelijk.
Die "daarom" slaat nergens op. Natuurlijk, een uit de hand gelopen hobbyproject heeft vaker last van wildgroei aan features, maar de mensen achter PHP maken gewoon keer op keer dubieuze designkeuzes, en dát is de reden waarom jij het als zo kut ervaart. Niet omdat het een hobbyproject was.

• sig69
Ah nu je het zegt zie ik de context beter inderdaad.

Ben hier overigens ouderwets met SqlCommands aan het stoeien omdat Entity Framework enorm dramatische sql queries genereerd zodra je wat meer wil dan een simpele select (query tijden van 3 minuten ipv 0.2 seconden :X)

Roomba E5 te koop

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
sig69 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:47:

Ben hier overigens ouderwets met SqlCommands aan het stoeien omdat Entity Framework enorm dramatische sql queries genereerd zodra je wat meer wil dan een simpele select (query tijden van 3 minuten ipv 0.2 seconden :X)
Dan doe je toch echt iets grandioos fout. Controlleer eens of je misschien niet onnodig veel data ophaalt. Of dat hij wellicht queried op velden waar geen index over ligt, etc etc.

Door middel van de juiste mapping kan EF vrij accuraat afleiden wat hij moet ophalen. Dus als er een query is wat 3 minuten duurt, dan heb jij ergens iets verkeerd zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door D-Raven op 09-11-2010 14:57 . Reden: verduidelijking, anders was t zo kortaf :P ]

• sig69
Het komt meer omdat ik anonymous types gebruik denk ik, over een aantal database tabellen. Hier maakt het entity framework een enorme query van met diverse left outer joins etc.

Roomba E5 te koop

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Op zich niet veel mis mee om direct op je db te gaan zitten hoor. Als je een beetje redelijke stored procedures maakt is daar best aardig mee te werken. Ik moet zeggen dat ik vaak toch neig om zelf via de standaard SQL classes met de DB te werken i.p.v via Linq, sleur en pleur interfaces of andere frameworks. Komt door teleurstellende resultaten in het verleden maar ook omdat ik al een tijd een soort geoptimaliseerde DBConnection class gebruik waar ik wat slimme dingen in heb verwerkt :)

Veel mensen kijken me glazig aan als ik daarmee kom, maar tegen de tijd dat je complexere zaken moet doen ben ik de persoon die het laatst lacht, want dan blijkt mijn werk ineens flexibeler, logischer en sneller dan bepaalde frameworks.

Ben een keer met iemand aan het debuggen geweest die een BLL/BE generator gebruikte (tool was geloof ik SubSonic), er was ergens code ingeslopen die eerst een volledige select deed (en de resultaten uitlas) en vervolgens pas een specifieke select uitvoerde. Dit zorgde bij een groeiende database op een gegeven moment voor onaanvaardbaar lange wachttijden. Wanneer je teveel op frameworks gaat vertrouwen ga je daar vaak ook niet op zoek naar fouten (en zoek je je dus een breuk), ik wantrouwde de code wel en met wat tracen en debuggen bleek in die call dus de vertraging te zitten. Soms doen bepaalde functies niet wat je verwacht dat ze zouden doen.

Vandaag trouwens wat zitten lezen over AOP (vooral PostSharp) n.a.v. bovenstaande berichten, vind het wel grappig en lijkt me voor tracing en (error)logging erg grappig. Vond het wel nuttig om te lezen, daarvoor dank allemaal :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• D-Raven
sig69 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:02:
Het komt meer omdat ik anonymous types gebruik denk ik, over een aantal database tabellen. Hier maakt het entity framework een enorme query van met diverse left outer joins etc.
Tjah, das vrij nikszeggend.

Hoe gebruik je die anonymous types dan? in je where clausule? of gebruik je die als projectie ?

[ Voor 53% gewijzigd door D-Raven op 09-11-2010 15:13 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:49

NH FTW dan maar :P

https://fgheysels.github.io/

• whoami
.Gertjan. schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:05:
[...]

Veel mensen kijken me glazig aan als ik daarmee kom, maar tegen de tijd dat je complexere zaken moet doen ben ik de persoon die het laatst lacht, want dan blijkt mijn werk ineens flexibeler, logischer en sneller dan bepaalde frameworks.

Ben een keer met iemand aan het debuggen geweest die een BLL/BE generator gebruikte (tool was geloof ik SubSonic), er was ergens code ingeslopen die eerst een volledige select deed (en de resultaten uitlas) en vervolgens pas een specifieke select uitvoerde. Dit zorgde bij een groeiende database op een gegeven moment voor onaanvaardbaar lange wachttijden. Wanneer je teveel op frameworks gaat vertrouwen ga je daar vaak ook niet op zoek naar fouten (en zoek je je dus een breuk), ik wantrouwde de code wel en met wat tracen en debuggen bleek in die call dus de vertraging te zitten. Soms doen bepaalde functies niet wat je verwacht dat ze zouden doen.
Deze gevallen zijn meestal gewoon het gevolg van een onvoldoende kennis van de mogelijkheden van het betreffende framework denk ik.
Ik heb hier nu 2 (redelijk grote) projecten waar ik NHibernate intensief gebruik, en het aantal queries dat ik native doe, en dus niet via NHibernate's HQL of Criteria API zijn echt redelijk beperkt. (En dan zijn het in de meeste gevallen nog UPDATE queries op tabellen die niet aan een entity gemapped zijn. Er zitten er natuurlijkook wel een paar in omdat het -volgens mij- niet mogelijk was om NH een efficiente query te laten bouwen).

Verwijderd

Heeft er iemand enog idee of er al iets bestaat wat er voor zorgt dat je tijdelijk accounts creeert dus die bijvoorbeeld automatisch na 2 maanden worden verwijderd?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

FF een repost :)

Doordenkertje:
Afbeeldingslocatie: http://media.smashingmagazine.com/cdn_smash/wp-content/uploads/2010/10/smashing_30_big.png

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 14:13

defcon84

Multipass?

[...]

C#:
1
2
3
eerder een ':' ipv '='
C#:
1
2
var x = new ArgumentException(paramName: "foo",message: "bar");
var y = new ArgumentOutOfRangeException(paramName: "foo",message: "bar");
[...]

wordt dat dan niet iets van:
Objective-C:
1
[x ArgumentOutOfRangeExceptionWithParamName: "foo" message: "bar"]

vind ik niets leuks aan hoor..

[ Voor 29% gewijzigd door defcon84 op 09-11-2010 16:20 ]

• sig69
D-Raven schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:12:
[...]
Tjah, das vrij nikszeggend.
Hoe gebruik je die anonymous types dan? in je where clausule? of gebruik je die als projectie ?
Ok naar aanleiding van jouw overtuigde antwoord dat ik iets fout deed heb ik nog eens met een kritisch oog naar gekeken... en je hebt inderdaad gelijk :) Er was een stukje maandagochtend code ingeslopen... :F

[ Voor 6% gewijzigd door sig69 op 09-11-2010 16:19 ]

Roomba E5 te koop

• Gamebuster
defcon84 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:14:
[...]

C#:
1
2

[...]

Objective-C:
1
\[x ArgumentOutOfRangeExceptionWithParamName: "foo" message: "bar"]

vind ik niets leuks aan hoor..
zoiets, ja. Ik vind dat wel fijn, alleen sommige functie-namen worden zo extreem lang.

• D-Raven
sig69 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:18:
[...]

Ok naar aanleiding van jouw overtuigde antwoord dat ik iets fout deed heb ik nog eens met een kritisch oog naar gekeken... en je hebt inderdaad gelijk :) Er was een stukje maandagochtend code ingeslopen... :F
Nou maak je me nieuwsgierig :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Objective-C:
1
\[x ArgumentOutOfRangeExceptionWithParamName: "foo" message: "bar"]
Dan kun je alsnog niet de volgorde omdraaien.

• whoami
.oisyn schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:39:
[...]

In C# 4.0 wel toch ?

• sig69
D-Raven schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:31:
[...]
Nou maak je me nieuwsgierig :+
Miniem verschil (op het oog), enorme consequenties:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
var q1 = from p in db.Product
        join c in db.Contract on p equals c.Product
        select new
                {
                    p.ProductId,
                    c.ContractId
                };

var q2 = from p in db.Product
         join c in db.Contract on p.ProductId equals c.Product.ProductId
         select new
         {
             p.ProductId,
             c.ContractId
         };

Zelfde resultaat wel, alleen een query runtime van ruim 66sec vs 0.2sec. Tsja maandag hè 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door sig69 op 09-11-2010 16:48 ]

Roomba E5 te koop

• Gamebuster
om hier de IDE discussie voort te zetten:
dev10 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:49:
[...]
En zelfs met 4GB RAM is Netbeans soms niet vooruit te branden.
Verschrikkelijk, ja. Vooral als je veel projecten open hebt staan kan je wel eventjes wachten soms. Heb maar een SSD ervoor aangeschaft; loopt nu een stukje soepeler, maar nog steeds heb ik soms zoiets van: %#$%^# schiet op.
RayNbow schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 08:15:
[...]

Maar is dat een reden om Netbeans te gebruiken? ;) Eclipse heeft het ook:
[afbeelding]
Zover ik weet is Eclipse vrijwel hetzelfde als Netbeans. Ik kende Netbeans als eerste. Eclipse een keer geprobeerd en was net zo traag. Zie dus geen rede om specifiek één van die twee te kiezen, dus kies de IDE die ik al ken: Netbeans IDE.

Is er geen goede (snellere, lichtere) IDE voor meerdere talen die werkt op Mac OS X, Windows & Linux?

[ Voor 41% gewijzigd door Gamebuster op 09-11-2010 16:55 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

BM schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:23:
[...]

Heb je de error nog steeds als je er 1.5.0.* van maakt? Wellicht is het buildnummer/revision buiten de limiet van een int16 geraakt, en daar kan ie niet zo goed tegen :)
Nee, dat is het niet.
code:
1
2
XamlParseException
Cannot load file or assembly HappyFish.SocialSurface, Version=1.5.3965.30234, Culture=neutral, PublicKeyToken=37f37e529b8c1473 or one of it's dependencies. The manifest definition doesn't match the assembly reference (HRESULT: 0x80131040).

Het grappige is dat de het bestand wat dus gedebugged wordt versie 1.5.3965.30235 heeft, dus het revisienummer verschilt met 1. Hoe kan dat? 8)7

edit:
In de gegenereerde BAML (in de obj map), zie ik ook het versienummer HappyFish.SocialSurface, Version=1.5.3965.30234 staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Sebazzz op 09-11-2010 17:01 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-12 20:24

Matis

Rubber Rocket

Ik zag net dit filmpje op dumpert: http://www.dumpert.nl/med.../pan_krijgt_vliegles.html

Nu was een van de fipo's
Laat de luchtvaartpolitie dit niet zien. Speeltjes mogen niet hoger dan 100 meter komen
Nu lijkt 100 meter me wel een beetje hoog, maar is er een manier om uit te rekenen hoe hoog de pan gaat? Hij is ongeveer 7,5 seconde airborn.
Het is volgens mij niet eenvoudig na te rekenen, aangezien de pan al snel zijn Vmax behaalt bij de afdaling. In een vacuum zou de pan natuurlijk net zo hard op de aarde kletteren als dat hij weggeschoten wordt. Dan kun je ook eenvoudig stellen dat de pan na 3,75 seconde een vertikale maximumhoogte heeft bereikt. Het is dan eenvoudig terug te rekenen hoe hoog dat dat was.
Immers 9,81 m/s^2 en dat over 3,75 secondes. Dan kun je die waarde integreren en krijg je netjes een afgelegde afstand.
Je zou in het geval van een vrije val over 100 meter ongeveer 4,5 seconde nodig hebben en met 44 m/s op de aarde kwakken. Als je 3,75 in vrije val naar beneden komt, dan heb je 69 meter afgelegd.
Immers
t = sqrt((2 * h) / g)
.
Vul je voor t 3,75 in en voor g 9,807; dan kom je dus op h ~ 69 uit.

Ik denk niet dat dat voor die pan opgaat. Al kan ik niet beredeneren of hij nu hoger is geweest dan 69 meter of niet.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

[...]

C#:
1
2
Ah, mijn excuus. Voortaan een compiler m'n code laten spellchecken. :)

• D-Raven
sig69 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:46:
[...]

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
        select new
                {
                    p.ProductId,
                    c.ContractId
                };

select new
         {
             p.ProductId,
             c.ContractId
         };

Zelfde resultaat wel, alleen een query runtime van ruim 66sec vs 0.2sec. Tsja maandag hè 8)7
:) mjah dat kan wel eens het probleem zijn. Hij ging zeker elk veld in type Product vergelijken, en dus ook alle child collecties. Dat wil wel ja :P.

Al zou het wel mooi zijn als hij die manier zoals in q1 vertaald naar een vergelijking op de key van type Product. Volgens mij doet NHibernate dat ook. (slag om de arm hier)

• sig69
D-Raven schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:30:
[...]
Al zou het wel mooi zijn als hij die manier zoals in q1 vertaald naar een vergelijking op de key van type Product. Volgens mij doet NHibernate dat ook. (slag om de arm hier)
Daar ging ik met m'n brakke hoofd waarschijnlijk van uit. Ik heb de queries op m'n werk nog ergens in notepad ofzo staan geloof ik, kan ze later nog wel even posten als er interesse is

Roomba E5 te koop

• whoami
D-Raven schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:30:
[...]

:) mjah dat kan wel eens het probleem zijn. Hij ging zeker elk veld in type Product vergelijken, en dus ook alle child collecties. Dat wil wel ja :P.
Tja .... Als Product een entity is, dan mag hij dat niet doen.
Entities moet je nl. niet op 'gelijkheid' controleren door alle values met elkaar te vergelijken; dat doe je met value-types, waar equality bepaald wordt door te kijken of alle properties van 2 instances identiek zijn.
Als dat zo is, dan is dat een design-flaw in EF vind ik.
Ik ben het vrijwel zeker. :)

[ Voor 3% gewijzigd door whoami op 09-11-2010 20:21 ]

• D-Raven
whoami schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:20:
[...]
Tja .... Als Product een entity is, dan mag hij dat niet doen.
Entities moet je nl. niet op 'gelijkheid' controleren door alle values met elkaar te vergelijken; dat doe je met value-types, waar equality bepaald wordt door te kijken of alle properties van 2 instances identiek zijn.
Als dat zo is, dan is dat een design-flaw in EF vind ik.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
whoami schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:20:
[...]
[...]
Ik ben het vrijwel zeker. :)
Ok mooi, tjah dit is echt zo'n "Zero friction" feature van "it just works" dus dan vergeet ik al snel dat het er in zit :+

Was net zo slim om in een vrij groot project met resharper een namespace te renamen.. was het meeste gebruikte namespace in het project...
VS2010 hangt al zeker 10 minuten.
* D-Raven gaat nog maar wat koffie halen

Tip: Zet uit dat hij alle gewijzigde bestanden opent, dat scheelt enorm.

[ Voor 16% gewijzigd door D-Raven op 10-11-2010 10:25 ]

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 14:13

defcon84

Multipass?

sig69 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:46:
[...]

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
        select new
                {
                    p.ProductId,
                    c.ContractId
                };

select new
         {
             p.ProductId,
             c.ContractId
         };

Laat er eens een profiler op los :)
ben eens benieuwd naar de sql querries :)

en als je db model in orde is (FKs enzow) moetje deze eens proberen:
C#:
1
2
3
var q3 = from p in db.Product 
        join c in p.Contracts 
        select new { p.ProductId, c.ContractId }
Gamebuster schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:27:
[...]

zoiets, ja. Ik vind dat wel fijn, alleen sommige functie-namen worden zo extreem lang.
vind het echt een achterlijke syntax.. gelukkig hoef ik niet met ObjC te werken :D
.oisyn schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:39:
[...]

nope
tuurlijk :)
RayNbow schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:22:
[...]

Ah, mijn excuus. Voortaan een compiler m'n code laten spellchecken. :)
np :) iedereen wist wat je bedoelde en daar ging het om 8)

[ Voor 34% gewijzigd door defcon84 op 10-11-2010 11:41 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een project dat ik in Delphi 6 doe (waar ik al eerder over heb gezeken) loopt ten einde. Hier voor de liefhebber een samenvatting van de frustraties met de wanstaltige IDE die de naam Borland Delphi 6 Enterprise draagt.

- Je kunt van een form óf het design voor je neus hebben, óf de properties-box. Op het moment dat je een property selecteert verdwijnt het form en vice versa. Dit is wel te voorkomen door de properties-box de undocken, maar dat ziet er niet uit.
- Je kan waarden van properties niet kopiëren.
- Je kan waarden van properties niet uitklappen (bij een dropdown) of bewerken (in een apart edit-scherm bij bijvoorbeeld Query-controls) wanneer de code is ingecheckt.
- Als je een form probeert te bewerken wat is ingecheckt, krijg je de melding "The edit buffer is marked as read-only" of "The form you are trying to modify is checked in" of "Source is either in read only mode ...". En dan nu de vraag of ik hem wil uitchecken graag? Oh nee, dat mag ik zelf doen.
- Als je een form uitcheckt nadat je een aantal controls hebt geselecteerd, bijvoorbeeld om ze te verplaatsen, dan deselecteert de IDE doodleuk alles weer.
- Eén tikfout zorgt ervoor dat de hele IntelliSense breekt. En een tikfout is ook tussen haakjes willen typen. Ik tik standaard "if () " en ga dan m'n voorwaarden tussen de haakjes zetten, maar dat werkt vaak niet. Maar soms ook weer wel.
- De IntelliSense laat álle properties en methodes zien van álle gebruikte units. Op Ctrl+Spatie drukken in een béétje klasse die bijvoorbeeld een XMLDoc en een Dialogs gebruikt resulteert in een keuzelijst met ettelijke honderden methoden en properties om uit te kiezen. Dat wil ik niet! Als ik XMLDoc.LoadXMLData() wil uitvoeren dan doe ik dat door het expliciet aanroepen van XMLDoc.LoadXMLData(), en niet door simpelweg LoadXMLData() in mijn methode te tikken! Maar dat had ik hier al genoemd.

Goh, waar komt die wolk stoom ineens vandaan?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Delphi 6? Dat is al acht jaar oud, mag of kan je niet in een nieuwere IDE code kloppen?

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Kreeg het volgende binnen via een dev mailing list:
Torstream.com is the first website on the universe, that allow you to watch "*.torrent" videos online.
But still a plain copy of 'our' swarmplayer.

• creator1988
  • Laatst online: 21-12 17:43
Kijk, dit is pas een goede manager:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2u43pko.png

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-12 22:15
Het lijkt topless en met kralen... Lijkt mij inderdaad ook goed :D

Verwijderd

Dat is een recruiter/vacature scanner :P Bij dat STX zitten wel meer van dat soort britse party-achtige meisjes met goed uiterlijk en een mooie stem. Heeft iemand daar ervaringen mee? Ik heb het contact met die partij iig snel afgekapt want het kwam over als een raar zooitje.

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-12 15:07

Kwastie

Awesomeness

Sinds een aantal maanden ben ik aan het experimenten met python-web frameworks (wat kleine dingen erin maken en kijken welk framework het "beste" bij mij past)

Wat mij opvalt is dat er op GoT nauwelijks topics gaan over deze soort python-frameworks, terwijl ik het idee krijg dat het best veel gebruikt wordt, zijn er hier mensen die er gebruik van maken? en wat zijn jullie ervaringen?

Zelf vind ik een framework zoals Pylons heerlijk werken, je hebt namelijk zelf heel veel controle over de code en kan zelf gemakkelijk kiezen wat voor modules je wilt gebruiken (en welke niet)

Het vervelende is dat Pylons gemerged word met bfg.repoze.org tot Pyramid en dat dus de ontwikkeling van Pylons stopt. (bron: http://groups.google.com/...d/thread/97faa18a3429a28e)

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:55
Kwastie schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:02:
Wat mij opvalt is dat er op GoT nauwelijks topics gaan over deze soort python-frameworks, terwijl ik het idee krijg dat het best veel gebruikt wordt, zijn er hier mensen die er gebruik van maken? en wat zijn jullie ervaringen?
Van de mensen die python gebruiken zullen de meeste (voor alles wat geen scriptje is) denk ik ook wel een framework gebruiken. Alleen de realiteit/statistiek leert dat er relatief weinig python gebruikers zijn.
Kwastie schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:02:
Het vervelende is dat Pylons gemerged word met bfg.repoze.org tot Pyramid en dat dus de ontwikkeling van Pylons stopt. (bron: http://groups.google.com/...d/thread/97faa18a3429a28e)
Ik neem aan dat de developers van Pylons wel actief zullen blijven, en ervoor zullen zorgen dat er geen functionaliteit verloren gaat?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Woet woet! scheepslag gemaakt in java. wel zondr graphics maar toch! Over een jaar maak ik het nieuwe CoD deel!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pff, iemand ervaring met zlib? Ik wil een gzip stream unzippen. Als ik m'n output buffer groot genoeg maak zodat de output er in een keer in past dan werkt het prima, maar zodra ik het in chunks probeer te doen (door meerdere keren inflate() aan te roepen) krijg ik bij de tweede aanroep een Z_DATA_ERROR 8)7

.edit: ah, ik had een default aantal windowbits gekozen bij inflateInit2(), maar nu ik 'm op 15 zet (dus 32kB, het maximale van het deflate algoritme) heb ik het probleem niet meer :)

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 11-11-2010 00:32 ]

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-12 15:07

Kwastie

Awesomeness

Freeaqingme schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:30:
[...]
Van de mensen die python gebruiken zullen de meeste (voor alles wat geen scriptje is) denk ik ook wel een framework gebruiken. Alleen de realiteit/statistiek leert dat er relatief weinig python gebruikers zijn.
[...]
Volgens http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpci/index.html een website die de populariteit meet van programmeer talen staat python erg hoog en is het bijna gelijk aan C#. :o
Ik neem aan dat de developers van Pylons wel actief zullen blijven, en ervoor zullen zorgen dat er geen functionaliteit verloren gaat?
Ben Bangert (de hoofd-ontwikkelaar van Pylons) heeft aangekondigd hij (zeer waarschijnlijk) geen nieuwe functionaliteit meer gaat toevoegen en stilstaan is achteruitgang. Voor mij maakt dit niet zo heel veel uit, ik heb er nog weinig mee gedaan, dus switchen is relatief snel gedaan.

Zelf denk ik dat Python populariteit op GoT vooral te wijten is aan het feit dat Python niet een "beginners" taal is i.t.t. PHP (lees; heel veel topic). Als ik nú een probleem heb (met programmeren) zal ik eigenlijk nooit een topic openen maar eerst zelf zoeken en dan vind je bijna altijd wel een oplossing.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-12 22:44
Freeaqingme schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:30:
Op dit forum misschien aangezien hier een groot gedeelte MS only/C# only doet/kan/wil. Python wordt voor vanalles en nogwat gebruikt oa als embedded scripting taal.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Freeaqingme
Nouja, exacte stats heb ik niet (niemand niet denk ik), maar ik neem aan dat talen als php, c(++), en java (en ook .net?) toch aanzienlijk meer gebruikt worden dan python.

En ja, python is heel erg generic, als in dat 't geschikt is voor praktisch ieder doel, maar toch groeit 't aantal gebruikers niet/amper. Daarentegen zie je (ik) wel heel veel mensen verhuizen tussen php, c++ en java.

Is mijn wereldbeeld nu helemaal verkeerd? :D

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kwastie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:16:
Volgens http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpci/index.html een website die de populariteit meet van programmeer talen staat python erg hoog en is het bijna gelijk aan C#. :o
Tabelletje met de top 20 en een grafiek van de top 10 met betrekking tot het verloop van populariteit:
http://www.tiobe.com/inde...paperinfo/tpci/index.html

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

0xDEADBEEF schreef op donderdag 11 november 2010 @ 02:23:
[...]

Tabelletje met de top 20 en een grafiek van de top 10 met betrekking tot het verloop van populariteit:
Wordt Python niet erg veel gebruik in de Linux wereld om mee te scripten voor bijvoorbeeld de shell?

Overigens moet je denk ik wel je vraagtekens zetten bij hun telling. Ze tellen bijvoorbeeld het aantal keer dat iets op een zoekmachine is gevonden, dat zegt niet altijd iets over de populariteit, misschien zijn er juist wel extra bugs. Daarnaast telt men "skilled engineers", maar ik vraag me af of ze ook engineers meenemen die meerdere talen doen.

Leuker zouden statistieken zijn die vertellen hoeveel (mainstraim) software in bepaalde talen is gemaakt.

[ Voor 36% gewijzigd door .Gertjan. op 11-11-2010 07:39 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Matis
  • Laatst online: 21-12 20:24

Matis

Rubber Rocket

0xDEADBEEF schreef op donderdag 11 november 2010 @ 02:23:
Ik weet niet hoe representatief dat lijstje is ten opzichte van de hele wereld, maar ik had niet verwacht dat Java op de eerste plek zou staan.
Ik had daar eigenlijk C en/of C++ verwacht.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:45
Moet nu weer alle VS2010 windows goed zetten omdat ik op m'n werk ben.
Is er ook tool of iets dergelijks dat je meerdere window layouts op kunt slaan? Op m'n werk heb ik namelijk m'n laptop rechts staan en een 19" scherm links (primary). Hier heb ik m'n window layout op aangepast.
Thuis heb ik echter m'n laptop links staan en m'n 24" scherm rechts en heb daar ook een specifieke window layout voor.
Op zich verschillen ze niet zo heel veel qua layout, afgezien van de links-rechts wisseling. Zou mooi zijn als er iets is wat deze layout onthoud, zodat ik 's ochtends of 's avonds niet eerst hoef te klooien om al die schermen weer op de juiste locatie te krijgen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• roy-t
Matis schreef op donderdag 11 november 2010 @ 07:45:
[...]

Ik weet niet hoe representatief dat lijstje is ten opzichte van de hele wereld, maar ik had niet verwacht dat Java op de eerste plek zou staan.
http://www.tiobe.com/inde...oducts/jacobe/Jacobe.html
Jacobe
Jacobe
Jacobe
Code Beautifier 7.3.12
Code Beautifier 7.3.12
Code Beautifier 7.3.12
Configurable FREE code
beautifier for the JAVA
language supporting SUN CS
niet representatief ( SORRY kb STUK)

-------------------------------------------
Ah nu ik weer een werkend toetsenbord heb aangesloten. (Bedacht me net dat er nog 1 in een verhuisdoos zat)

Die website niet bepaald representatief, aangezien ze er tools verkopen om Java en C# code te refactoren. Logisch dat het scheef verdeeld is qua bezoekers die Java gebruiken.

-----

Boehoe mijn MS natural 4000 is dood! Gisteren een halve liter thee over heen laten vallen. Nacht laten drogen op de verwarming, maar nu doen nog minder knopje het. En met corrosie zal dit alleen nog maar slechter worden.

Het erge is, dat ik het toetsenbord + MS Comfort Optical Mouse vorig jaar heb gekocht voor samen 40,-. En dat nu het MS natural 4000 toetsenbord alleen al al 49,- kost :(.

Maarja ik heb alles over om van dit krakemikkige vierkante toetsenbordje af te komen, na 5 minuten typen voel ik al dat mijn armen niet in een fijne positie staan.

[ Voor 48% gewijzigd door roy-t op 11-11-2010 08:57 ]

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die aankomende week naar Devoxx in Antwerpen gaan. Zo ja, welke presentaties zou jij bijwonen?

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:46:
Woet woet! scheepslag gemaakt in java. wel zondr graphics maar toch! Over een jaar maak ik het nieuwe CoD deel!
Je optimisme is aandoenlijk :')
Ben Bangert (de hoofd-ontwikkelaar van Pylons) heeft aangekondigd hij (zeer waarschijnlijk) geen nieuwe functionaliteit meer gaat toevoegen en stilstaan is achteruitgang.
En d'r is niemand die het stokje over wil nemen? Beetje een nadeel van OSS, vaak is het maar één hoofdontwikkelaar die het hele project trekt (heb ik zo'n idee van).
quote: kwastie
Zelf denk ik dat Python populariteit op GoT vooral te wijten is aan het feit dat Python niet een "beginners" taal is i.t.t. PHP (lees; heel veel topic). Als ik nú een probleem heb (met programmeren) zal ik eigenlijk nooit een topic openen maar eerst zelf zoeken en dan vind je bijna altijd wel een oplossing.
Dat is het denk ik. Als beginners zoeken naar 'ik wil een website maken' op Google komen ze bijna altijd uit op PHP (icm MySQL). Als ze daarna doorgroeien komen ze wel in aanraking met andere talen, maar op dat punt zijn ze het beginnersniveau voorbij (en zijn ze waarschijnlijk webdeveloper voor hun werk), en kunnen ze veel meer dingen zelf uitzoeken.

Natuurlijk kan het ook zijn dat ze weten dat hier niet zoveel Python / Pylons experts zijn, en ze beter op bijvoorbeeld de daarbijhorende communitysites kunnen vragen.
Het erge is, dat ik het toetsenbord + MS Comfort Optical Mouse vorig jaar heb gekocht voor samen 40,-. En dat nu het MS natural 4000 toetsenbord alleen al al 49,- kost .
Op (volgens mij) Zercom heb ik twee maand terug een MS natural 4000 (volgens mij) met een muis gekocht voor €30 in een setje, misschien is dat iets? De muis is niet echt speciaal, maar het toetsenbord wel - en als je nagaat dat dat toetsenbord los €50 kost bij de meeste winkels...

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:57:
Zijn er nog mensen die aankomende week naar Devoxx in Antwerpen gaan. Zo ja, welke presentaties zou jij bijwonen?
Ik zie net dat oracle en adobe premium sponsors zijn. De zin is snel over...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jan_V schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:39:
Moet nu weer alle VS2010 windows goed zetten omdat ik op m'n werk ben.
Is er ook tool of iets dergelijks dat je meerdere window layouts op kunt slaan? Op m'n werk heb ik namelijk m'n laptop rechts staan en een 19" scherm links (primary). Hier heb ik m'n window layout op aangepast.
Thuis heb ik echter m'n laptop links staan en m'n 24" scherm rechts en heb daar ook een specifieke window layout voor.
Tools -> Import and Export Settings.
De standaard settings staan trouwens in je
"My Documents\Visual Studio [versie]\Settings\CurrentSettings.vssettings", wat een XML filetje is. Het lijkt me dus vrij gemakkelijk om een tooltje te maken dat switcht (al is het maar door een eerder opgeslagen settings file eroverheen te kopiëren).

• sig69
Of een macro'tje maken. Ik switch ook regelmatig (heb 2 computers op het werk, en log ook regelmatig vanaf thuis in), dus ik heb drie settings files:
  • PC1
  • PC1 - HOME
  • PC1 - PC2
Ik zou er eigenlijk eens een addin voor moeten bakken ofzo.

[ Voor 84% gewijzigd door sig69 op 11-11-2010 09:45 ]

Roomba E5 te koop

• alex3305
Overigens denk ik wel dat C# (en .net) in een relatief extreem rap tempo aan het groeien is als programmeertaal. Vooral de grafische designer en daardoor dus gemakkelijk imperatief kunnen programmeren draagt hier denk ik aan bij. Ook de uitgebreide informatie op MSDN, het kunnen programmeren voor verschillende platformen in XNA en gratis versies van de IDE zijn natuurlijk grote pluspunten en zaken waarin andere platformen en programmeertalen nog in achterlopen of stilstaan.

Daarnaast is Java denk ik wel een van de populairste programmeertalen. Dit komt dan weer vooral door mobiele en embedded platformen, hetzelfde voor Objective-C overigens.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kom op, Obj-C is praktisch apple-only, en feitelijk alleen toegankelijk voor Mac bezitters. Ergo, helemaal niet zo populair vergeleken met andere talen.

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:57:
Nope, wel ga ik / word ik gestuurd naar Windows Azure Platform University - ISV Track volgende week donderdag.

• roy-t
alex3305 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:00:
Overigens denk ik wel dat C# (en .net) in een relatief extreem rap tempo aan het groeien is als programmeertaal. Vooral de grafische designer en daardoor dus gemakkelijk imperatief kunnen programmeren draagt hier denk ik aan bij. Ook de uitgebreide informatie op MSDN, het kunnen programmeren voor verschillende platformen in XNA en gratis versies van de IDE zijn natuurlijk grote pluspunten en zaken waarin andere platformen en programmeertalen nog in achterlopen of stilstaan.

Daarnaast is Java denk ik wel een van de populairste programmeertalen. Dit komt dan weer vooral door mobiele en embedded platformen, hetzelfde voor Objective-C overigens.
Objective-C is een niche taal (Apple only) die is 100% zeker weten niet een van de populairdere talen. Alleen al doordat je een vrij beperkte markt hebt.
YopY schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:14:
[...]
Op (volgens mij) Zercom heb ik twee maand terug een MS natural 4000 (volgens mij) met een muis gekocht voor €30 in een setje, misschien is dat iets? De muis is niet echt speciaal, maar het toetsenbord wel - en als je nagaat dat dat toetsenbord los €50 kost bij de meeste winkels...
Die set heb ik ooit ook gekocht. De muis is idd niet zo boeiend (stome scrollwieltje zonder klikjes) , maar de prijs is goed. Ik zal snel eens op de Zwercom site kijken.

Overigens heb ik net alle toetsen van het toetsenbord afgehaald, 'm eens flink gedoucht en droog gemaakt daarna, en nu gaat hij nog een dag op de verwarming. Slechter kan het toch niet worden. (En man wat zit er veel troep onder zo'n toets...)

:P De toetsen ook maar even laten weken in warm water just-in-case als alles het morgen weer doet, dan is het ook allemaal schoon. Maarja ik denk dat het gewoon exit tb is :(.

~ Mijn prog blog!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12 22:10

MBV

Matis schreef op donderdag 11 november 2010 @ 07:45:
[...]

Nou ja, representatief:
The ratings are calculated by counting hits of the most popular search engines. The search query that is used is

+"<language> programming"
[knip]
The number of hits determine the ratings of a language.
Ik had beter verwacht van Tiobe, qua metrics hebben ze wel wat aardige ideeen. Het zou nuttiger zijn om aan al hun klanten te vragen wat ze voor talen gebruiken, en/of van de repositories die ze scannen bepalen hoeveel mensen commits doen.

Ik heb trouwens wel begrepen dat ze bij Tiobe voor hun tools alle talen gebruiken die ze kunnen verzinnen, en dat heerlijk mixen als een schaal spaghetti Bolognese :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daarom belandt PHP ook zo hoog, vanwege de gigantische hoeveelheid user-content die er voor die taal bestaat. Maar ik geloof dat deze discussie al eerder is geweest in deze topic :)

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 11-11-2010 10:20 ]

• MBV

MBV

Moet ook wel met zo'n baggertaal die lange tijd geen fatsoenlijke frameworks heeft gehad :+

• alex3305
.oisyn schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:10:
Kom op, Obj-C is praktisch apple-only, en feitelijk alleen toegankelijk voor Mac bezitters. Ergo, helemaal niet zo populair vergeleken met andere talen.
roy-t schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:12:
Objective-C is een niche taal (Apple only) die is 100% zeker weten niet een van de populairdere talen. Alleen al doordat je een vrij beperkte markt hebt.
Nu ben ik geen Apple-fan, verre van dat, maar er staan momenteel meer dan 300.000 apps in Apple's App Store, welke (bijna) allemaal geschreven zullen zijn in Objective-C. Dit zou dus wel degelijk de 'populariteit' van deze taal kunnen bepalen. Althans volgens die bovenstaande bron.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij meet je populariteit nog altijd in hoeveelheid gebruikers, niet in hoeveelheid applicaties. Daarnaast, hoeveel niet-iPhone applicaties denk je dat er op internet te vinden zijn?

Volgens jouw logica is javascript het allerpopulairst, want hoeveel websites bestaan er wel niet?

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 11-11-2010 12:21 ]

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:34
Sinds de introductie van de app-store is het aandeel Obj-C dan ook flink toegenomen. Maar het is 'vrijwel' Apple only idd, Obj-C kan je ook compilen op andere platformen (Windows / Linux) maar je hebt er weinig aan zonder de Cocoa frameworks, welke OSX only zijn (een paar port hobby projecten daar gelaten).

Zonder het framework is het als C# zonder .NET ofzo.

Had verwacht dat er meer mensen met JS bezig zouden zijn dan met Python imho.

[ Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 11-11-2010 12:19 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-12 16:50
alex3305 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:10:
Nu ben ik geen Apple-fan, verre van dat, maar er staan momenteel meer dan 300.000 apps in Apple's App Store, welke (bijna) allemaal geschreven zullen zijn in Objective-C. Dit zou dus wel degelijk de 'populariteit' van deze taal kunnen bepalen. Althans volgens die bovenstaande bron.
Verder denk ik dat er een redelijk percentage is dat Objective-C als bootstrapper gebruikt om hun C of C++ based OpenGL game aan de gang te krijgen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ZpAz schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:18:
Had verwacht dat er meer mensen met JS bezig zouden zijn dan met Python imho.
Er is natuurlijk een verschil tussen daadwerkelijk applicaties met JS schrijven of een "simpel" form-check scriptje maken.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:34
True, dat is waar.
Verder denk ik dat er een redelijk percentage is dat Objective-C als bootstrapper gebruikt om hun C of C++ based OpenGL game aan de gang te krijgen.
Alle C is valid Obj-C, dus om C te schrijven heb je geen 'Obj-C' bootstrapper nodig.

[ Voor 87% gewijzigd door ZpAz op 11-11-2010 12:28 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-12 16:50
ZpAz schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:25:
True, dat is waar.

[...]

Alle C is valid Obj-C, dus om C te schrijven heb je geen 'Obj-C' bootstrapper nodig.
Om het even. Effectief gebruik je geen features uit Objective-C meer en het is dan ook maar de vraag hoe het genoemde onderzoek dit meet.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ZpAz schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:25:
True, dat is waar.

[...]

Echter (en ik kan me vergissen, ik heb nog nooit iPhone gedevt) lijkt me de UI toolkit weldegelijk een Obj-C API. Je zult in dat geval wat boiler plate Obj-C code moeten schrijven om op z'n minst input events af te vangen.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Zo, even een eigen JSON parser in elkaar geschroeft, kon geen enkele vinden die met 64-unsigned integers overweg kon. Eigenlijk was ik te lui om te zoeken.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
* YopY heeft een hekel aan ontwikkelen waar hij iets demonstrabels moet hebben voor vanmiddag 3 uur (intern) en half 11 morgenochtend (voor klanten) :/. Even een geavanceerder(ererer) database zoekmachine bouwen met filteropties en autosuggest en dergelijke. Vorige week donderdag begonnen, :+

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:09

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@YopY: HibernateSearch al bekeken?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:50:
Zo, even een eigen JSON parser in elkaar geschroeft, kon geen enkele vinden die met 64-unsigned integers overweg kon. Eigenlijk was ik te lui om te zoeken.
Wat eigenlijk maar weer aangeeft dat je beter geen uint64's kunt gebruiken in JSON, aangezien de interoperability dan nihil is :)

• MBV

MBV

PrisonerOfPain schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:38:
[...]

Om het even. Effectief gebruik je geen features uit Objective-C meer en het is dan ook maar de vraag hoe het genoemde onderzoek dit meet.
zie ook mijn vorige reactie: dat 'onderzoek' is niet meer dan een maandelijks uitgevoerde 'google war'.

En de winnaar is:
http://www.googlefight.co...B%22python+programming%22

;)

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
Sebazzz schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:50:
En eigenlijk is een eigen parser bouwen stiekem ook wel leuk :P

https://niels.nu

• roy-t
alex3305 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:10:
[...]

[...]

300.000 apps, klinkt geweldig, maar absoluut gezien is dit niet zo heel erg veel.

Omdat ik geen andere manier van onderzoek heb, heb ik het even in Google Fight gegooid.

(Op internet komt 3X zo vaak VB.NET voor als Objective-C, 8x zo vaak PHP, Python 0.9x zo vaak)

http://www.googlefight.co...=objective-C&word2=VB.NET

http://www.googlefight.co...ord1=objective-C&word2=PH

Dus ja ik denk nog steeds dat het een kleine taal is. Helaas kon ik via GooglFight niet op C++ en C# zoeken omdat die website niet overweg kan met de speciale tekens :/.

~ Mijn prog blog!

• Freeaqingme
.oisyn schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:20:
Daarom belandt PHP ook zo hoog, vanwege de gigantische hoeveelheid user-content die er voor die taal bestaat. Maar ik geloof dat deze discussie al eerder is geweest in deze topic :)
Niet iedereen heeft de tijd om even 't hele topic door te lezen. Sommig mensen moeten ook gewoon werken })

• alex3305
roy-t schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:58:
[...]

300.000 apps, klinkt geweldig, maar absoluut gezien is dit niet zo heel erg veel.

Omdat ik geen andere manier van onderzoek heb, heb ik het even in Google Fight gegooid.

(Op internet komt 3X zo vaak VB.NET voor als Objective-C, 8x zo vaak PHP, Python 0.9x zo vaak)

http://www.googlefight.co...=objective-C&word2=VB.NET

http://www.googlefight.co...ord1=objective-C&word2=PH

Dus ja ik denk nog steeds dat het een kleine taal is. Helaas kon ik via GooglFight niet op C++ en C# zoeken omdat die website niet overweg kan met de speciale tekens :/.
I got the point.
Pagina: 1 ... 79 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak