De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.764 views

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb "last" van een stomme, willekeurig optredende bug in Visual Studio 2008.

Ik heb in twee instanties van VS een ander project open staan (een webservice en een testclient) die allebei dezelfde gedeelde library (de datacontracts) gebruiken. Soms wordt tijdens het coden een willekeurige klasse uit die library ineens niet meer herkend. In plaats van lichtblauw wordt de naam van de klasse in de code dan zwart, krijg ik tig "the type or namespace name could not be found"-errors in dat project ... en na een build is er niets meer aan de hand, maar is de naam is nog steeds zwart. Alles compileert en runt prima.

Er valt mee te werken, maar apart is het wel. Als ik maar één instantie van VS open heb staan is er niets aan de hand. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 04-11-2010 16:08 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12 21:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En (*) is gewoon de * operator geschreven op de functiemanier. Dus (*) 2 3 geeft 6.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Janoz schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:32:
[...]

Ach de grootste faal blijft nog steeds dat ze in word standaard de font ribbon laten zien en dat de style ribbon behoorlijk verstopt is. Tekst moet je niet bold maken. Tekst moet je kunnen benadrukken.
Eh... Nee?

Zie hier zowel Word XP als Word 2007, de style opties zijn 2x duidelijk te zien meteen als je het programma start.
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/uploads/pics/Word_2003_running_under_XP_and_Word_2007_under_Windows_7_on_the_same_desktop.jpg

In Word 2000 hetzelfde
Afbeeldingslocatie: http://www.homeandlearn.co.uk/MW/images/WordStartUp.jpg
Links boven in waar nu "normal" staat zelfs.

~ Mijn prog blog!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 19:56
http://kutcomputers.nl/php-forum/

"heel" forum af, alleen nog een rechtensysteem bedenken voor mods/admins/banned/etc.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:09

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

roy-t schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:37:
[...]

Eh... Nee?

Zie hier zowel Word XP als Word 2007, de style opties zijn 2x duidelijk te zien meteen als je het programma start.
[afbeelding]

In Word 2000 hetzelfde
[afbeelding]
Links boven in waar nu "normal" staat zelfs.
Het gaat me er voornamelijk om dat het font er vlak naast staat, incl size, bold italic enz enz.

Daarnaast, leg mij eens uit hoe ik het font van mijn document aanpas op de juiste manier (dus door het aanpassen van de normal style). Ik kan je nu al vertellen dat 99 van de 100 mensen zich eerder aan het font deel vergrijpen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, dat de meeste mensen het fout doen wil niet zeggen dat je met Word niet goed je document op kunt maken :). Maar bottom line is dat de meeste mensen het weinig kan schelen hoe ze het doen, als het er maar goed uitziet. Het doen via de style bar is dan een "omweg". Dat het dan een ramp wordt als het document later niet goed aan te passen is maakt meestal niet uit omdat ze A) niet van die lange documenten schrijven en B) ze de boel achteraf niet aanpassen (en zo wel, dan doen ze het maar even met de hand)

[ Voor 73% gewijzigd door .oisyn op 04-11-2010 16:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gamebuster
code:
1
'; Delete *;

http://kutcomputers.nl/php-forum/user.php?id=15

Aparte usernames kiezen sommigen toch :P

@ anonymous tester: Ik ben wel bezig, dus sta niet raar te kijken als je errors naar je gesmeten krijgt :P

[ Voor 56% gewijzigd door Gamebuster op 04-11-2010 17:19 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Drie minuten heen en weer klikken:
quote: Inloggen met een onbekende gebruikersnaam:
Fatal error: Undefined class constant 'USERNAME_NOT_FOUND' in /opt/lampp/htdocs/kutcomputers.nl/php-forum/login.php on line 12
quote: inloggen met verkeerd wachtwoord
User # Notice: Trying to get property of non-object in /opt/lampp/htdocs/kutcomputers.nl/php-forum/user.php on line 7
quote: registreren met username ---
<!-- 4.446 ms SELECT id FROM user WHERE username = '---' AND valid = 1 LIMIT 1 SELECT username FROM user WHERE id = 17 LIMIT 1 -->
En waarom kun je boards en topics aanmaken zonder ingelogd te zijn?

Verder: thank you, come again.

• Gamebuster
Je kan boards/topics aanmaken zonder login omdat er (nog) geen rechtensysteem is. Dat ben ik nu aan het maken.

Wat is er (technisch gezien) mis met registreren met username "---"? Er moet natuurlijk wel iets van een filter komen om dat soort usernames te voorkomen, maar verder is het -technisch gezien- geen probleem.

De queries in de broncode zijn een indicatie en zijn niet persee de daadwerkelijke queries, aangezien je de daadwerkelijke query niet kunt opvragen bij prepared statements; die queries in de broncode zijn gemaakt met:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
    private function logQuery($queryString, $arguments = array())
    {
        $queryString = trim(preg_replace("/\s+/"," ",$queryString));
        foreach($arguments as $key=>$val)
            if(is_string($key))
            {
                if(!is_numeric($val))
                    $val = $this->pdo->quote($val);
                $queryString = str_replace(':'.$key, $val, $queryString);
            }
        self::$queries[] = $queryString;
    }
?>

Verder ga ik eventjes kijken naar die andere 2 foutjes :)
bedankt :P

[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 04-11-2010 17:29 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[url]javascript:alert('dit werkt ook')[/url]
Jeej :Y)

• Gamebuster
.oisyn schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:28:
[url]javascript:alert('dit werkt ook')[/url]
Jeej :Y)
Ook is er XSS mogelijk bij de BBCode parser met de URL's; waren jullie ook al achter zo te zien :P Moet nog wat tegen gemaakt worden (BBCode parser is net "af")

edit:
done, al is de error niet netjes (fix ik later)

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 04-11-2010 17:32 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://kutcomputers.nl/php-forum/topic.php?id=6
Misschien moet je berichten niet elke keer parsen als je de pagina toont.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12 18:48
Je schrijft je eigen bbcode parser? Don't reinvent the wheel here please(!!!!).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom is dat wel toepasbaar op z'n parser, maar niet op z'n forum?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
.oisyn schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:37:
PHPBB kan ik wel inkomen, dan liever geen forum :P

• Freeaqingme
Een BBC parser heeft over 't algemeen weinig geen specifieke requirements, en is daarmee vrij generiek.

Ik neem aan dat 't forum wel specifieke requirements heeft die niet makkelijk met reeds bestaande forumsoftware kan worden gerealiseerd. Also, forumsoftware is veel makkelijker veilig te maken dan een BBC parser.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Gamebuster
.oisyn schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:37:
Ik wilde het net zeggen.

Er zijn al 1000en forums en 1000en BBCode parsers. Echter, het aantal goede BBCode parsers die ik lekker vind werken en vlotjes zijn, zijn wat schaarser. De meeste "bbcode parsers" zijn gewoon rijtjes regular expressions, als je al geluk hebt en het niet gewoon een rijtje str_replace's zijn.
Freeaqingme schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:45:
Een BBC parser heeft over 't algemeen weinig geen specifieke requirements, en is daarmee vrij generiek.

Ik neem aan dat 't forum wel specifieke requirements heeft die niet makkelijk met reeds bestaande forumsoftware kan worden gerealiseerd. Also, forumsoftware is veel makkelijker veilig te maken dan een BBC parser.
http://kutcomputers.nl/php-forum/topic.php?id=1

Dit is niet mijn 1e BBCode parser. Ik heb vele BBCode parsers (geen rijtje regexjes) geschreven en dit is tot nu toe nog wel mijn beste zover.

Tags die actief zijn:
b, i, color=, pre, txt, code, url=, yt, youtube, img=

Smileys:
:), :(, ;)

Features:
- Sluit automatisch niet-gesloten tags aan het einde van de post.
- Corrigeert tags die in verkeerde volgorde zijn gesloten:
code:
1
2
[i] italic [b] bold + italic [/i] bold [/b]
<em> italic <strong> bold + italic </strong></em><strong> bold </strong>

- Smileys
- auto-detectie URL's
- (met dank aan herinnering hierboven) URL validatie
- sluit-tags zonder open-tag worden genegeerd.
- Event-based (niet het hele document wordt eerst gelezen en verwerkt voordat de output begint)

[ Voor 55% gewijzigd door Gamebuster op 04-11-2010 17:53 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Freeaqingme schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:45:

De bottom line is dat Gamebuster gewoon aan het hobby'en is, en dat het hele argument van het wiel opnieuw uitvinden dus de deur uit kan.

• Gamebuster
.oisyn schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:49:
[...]

De bottom line is dat Gamebuster gewoon aan het hobby'en is, en dat het hele argument van het wiel opnieuw uitvinden dus de deur uit kan.
dat ook. :9

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit is niet de goede plek om inhoudelijk in te gaan op bugs in Gamebuster zijn site, zie ook de Topic Warning!

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• roy-t
Janoz schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:41:
[...]

Het gaat me er voornamelijk om dat het font er vlak naast staat, incl size, bold italic enz enz.

Daarnaast, leg mij eens uit hoe ik het font van mijn document aanpas op de juiste manier (dus door het aanpassen van de normal style). Ik kan je nu al vertellen dat 99 van de 100 mensen zich eerder aan het font deel vergrijpen.
Tsja eerst zeg je dat de style ribbon verstopt zit, waarvan ik zeg dat het niet zo is, en nu zeg je dit, dat maakt mijn post natuurlijk invalid :).

~ Mijn prog blog!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:51

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Matis schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:22:
boehoeoeoe, ik krijg mijn design niet meer gefit in de FPGA :'(

Dat wordt tranen met tuiten voor PM >:)
Tranen met tuiten voor jou, of niet? :) Ik begreep dat je pas sinds kort bezig was, maar afhankelijk van waar je mee werkt kun je misschien nog wat meer uit het gebeuren persen. Wat is het probleem, logic of memory? Zelf heb ik jaren terug aan een klein projectje gezeten om wat losse functies in een CPLDtje te persen, en dat bleek net te passen uiteindelijk. Gebruikte de freebie Xilinx suite toen, maar een van de issues was dat de keuze van register resetwaarden de grootte van de bitfile tussen de 95% en 102% ofzo deed varieren. Dat werd dus even slim kiezen. :)

Verder, denk na over wat je doet, goed partitioneren doet wonderen voor synthesis tools (niet 1 klont logica genereren), check de vaak talloze synthesis en routing opties. Iedereen wil graag snelst, maar kun je met minder snelheid maar meer area optimalisatie nog steeds je timing halen? Laat je synthesizer en router gewoon even een nachtje stampen met de juiste settings, niet alleen de lange halen snel thuis opties pakken. :)

Hoe zit je qua overschrijding? Is het een procentje of 2, of is je design nu een factor 2 te groot? En kijk waar je kunt bezuinigen op logica of memory. Als het iets kleins is wat je mag delen wil ik er ook wel eens een blik op werpen, desnoods via DM ofzo.

Als het voor een product is, en je merkt dat je niet kunt optimaliseren, regel dan een slag groter. Je wilt het liefst marge overhouden (want er moet altijd meer bij :)), dus een 80% fillrate is niet gek.

[ Voor 6% gewijzigd door Hillie op 04-11-2010 20:47 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Gamebuster
http://kutcomputers.nl/jsrts/
http://kutcomputers.nl/jsrts/?c=1000

Eventjes HTML5 canvas geprobeerd, tijdje terug. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 04-11-2010 22:03 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-12 11:45

Sebazzz

3dp

Werkt niet geweldig, in Firefox wil hij gaan zoeken. Heb je niet iets van een 'handled' field dat je op true vergeet te zetten?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Gamebuster
edit:
owja, topic waarschuwing. nvm :P

[ Voor 91% gewijzigd door Gamebuster op 04-11-2010 22:12 ]

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12 01:18

Lye

Janoz schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:41:
Ik kan je nu al vertellen dat 99 van de 100 mensen zich eerder aan het font deel vergrijpen.
Waarbij die 98 van die 99 ook nog eens naar Comic Sans grijpen in plaats van een fatsoenlijk lettertype.. Nee doe mij ook maar LaTeX ipv. Word. In ieder geval geen gezeur met styles en dat soort dingen, dat mag LaTeX lekker uitzoeken. Zo lang ik mijn verslagen maar kan inleveren.

En dan krijg je als reactie dat je niet zo moeilijk had hoeven doen met het porten naar pdf, een .doc was genoeg geweest.. Om gek van te worden, die docenten hier..

• Soultaker
  • Laatst online: 04:55
Ik ben zelf tot nu toe wel te spreken over LyX als compromis tussen (La)TeX en Word.

• Freeaqingme
Soultaker, zijn er nog meer editors voor? Ik vind 't nooit zo'n succes als ik verplicht wordt om 1 bepaald soort editor te gebruiken.

Verder ben ik zelf erg van fan docbook, wat gewoon (simpele) xml is, die je ook naar 101 formaten kan stylen&exporten.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12 12:17
Lye schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:34:
En dan krijg je als reactie dat je niet zo moeilijk had hoeven doen met het porten naar pdf, een .doc was genoeg geweest.. Om gek van te worden, die docenten hier..
Hah. Ken ook docenten die juist een word verslag meer waarderen. LaTeX is leuk en aardig, en een docent die er fan van is zal het vaak ook hip vinden als je het gebruikt, maar er zijn er genoeg die het enkel zien als een bak kleurloze gestandaardiseerde tekst wat er totaal niet uitspringt in een stapel hippe modern-gestylde word-template-verslagen. Sad but true. Kwestie van een beetje aanvoelen doorgaans, zeker als je rondloopt op een faculteit waar beide wel gebruikt wordt.

Als "opslaan als: PDF" trouwens gezien wordt als "moeilijk doen" wil ik ook niet weten wat het niveau is wat er van je verwacht wordt op dat gebied :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Freeaqingme
Gewoon een typemachine gebruiken... :D

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12 01:18

Lye

FragFrog schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 01:23:
Als "opslaan als: PDF" trouwens gezien wordt als "moeilijk doen" wil ik ook niet weten wat het niveau is wat er van je verwacht wordt op dat gebied :+
Het niveau "SQL is een programmeer taal, net als HTML en CSS"..

Wat ben ik blij dat ik over een week of twee gewoon weer tussen de studentjes op de rug zit. HBO is niks voor mij..

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lye schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:34:
[...]

Waarbij die 98 van die 99 ook nog eens naar Comic Sans grijpen in plaats van een fatsoenlijk lettertype.. Nee doe mij ook maar LaTeX ipv. Word.
Ja, een hele goede reden om het ene pakket boven het andere te verkiezen, omdat 98% een verkeerd font gebruikt 8)7

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-12 20:35

RayNbow

Kirika <3

De enige persoon op deze aardkloot die Comic Sans mag gebruiken is trouwens Simon Peyton-Jones. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:33
CodeCaster schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:06:
Ik heb "last" van een stomme, willekeurig optredende bug in Visual Studio 2008.

Ik heb in twee instanties van VS een ander project open staan (een webservice en een testclient) die allebei dezelfde gedeelde library (de datacontracts) gebruiken. Soms wordt tijdens het coden een willekeurige klasse uit die library ineens niet meer herkend. In plaats van lichtblauw wordt de naam van de klasse in de code dan zwart, krijg ik tig "the type or namespace name could not be found"-errors in dat project ... en na een build is er niets meer aan de hand, maar is de naam is nog steeds zwart. Alles compileert en runt prima.

Er valt mee te werken, maar apart is het wel. Als ik maar één instantie van VS open heb staan is er niets aan de hand. 8)7
Heb volgens mij hier ook last van in VS2010 in een Sharepoint 2010 project.
Heb een SP2010 project (solution) gemaakt en hier 2 extra library (dll) projecten bij toegevoegd waar wat spullen in worden gedaan. Na het deployen kunnen de objecten en methoden uit de library projecten niet meer worden gevonden.
Debuggen en dergelijke gaat wel prima, maar blijf het toch vreemd vinden.

Nog niet de tijd genomen om uit te zoeken waar dit aan ligt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-12 20:24

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 02:18:
Ja, een hele goede reden om het ene pakket boven het andere te verkiezen, omdat 98% een verkeerd font gebruikt 8)7
code:
1
\fontfamily{comicsans}\selectfont Comic Sans \normalfont \

:+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 14:13

defcon84

Multipass?

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:22:
Zo, wij zitten aan de champagne ipv koffie. _O_
nice 8)
Website live gegaan? :)

Verwijderd

Yep! *O* Maar als je 's middags aan de champagne zit, kan je niet verwachten dat je daarna nog enigszins productief kan zijn... _O- Vandaag een borrel hier, ook heel vervelend.. :D

• Jan_V
Hmm, koffie automaat maakt vandaag van koffie+melk nu cappucino.
Ach, smaakt toch allemaal hetzelfde.

Verwijderd

Jan_V schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:01:
Hmm, koffie automaat maakt vandaag van koffie+melk nu cappucino.
Ach, smaakt toch allemaal hetzelfde.
Hehe, handig... Hier leek het net alsof er zand door de cappuccino zat net.. :N

• defcon84

defcon84

Multipass?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:53:
[...]

Yep! *O* Maar als je 's middags aan de champagne zit, kan je niet verwachten dat je daarna nog enigszins productief kan zijn... _O- Vandaag een borrel hier, ook heel vervelend.. :D
haha idd..
de boog kan niet altijd gespannen staan eh :)

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Soultaker schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:45:
Ik ben zelf tot nu toe wel te spreken over LyX als compromis tussen (La)TeX en Word.
LyX *o*

Hoewel ik het geen 'compromis' zou noemen, eerder 'het beste uit beide werelden'. Wél een overzichtelijke editor die semi-WYSIWYG is (jaja, WYSIWYW) maar óók de mooie layout van LaTeX. Oh, en de vrijheid om alsnog LaTeX-code te embedden.

De grootste verbeteringen tov een teksteditor waar je ruwe LaTeX in schrijft zijn toch wel de tabel- en formuleeditors \o/
FragFrog schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 01:23:
maar er zijn er genoeg die het enkel zien als een bak kleurloze gestandaardiseerde tekst wat er totaal niet uitspringt in een stapel hippe modern-gestylde word-template-verslagen.
Dat blijft inderdaad wel een van de zwaktes van LaTeX: het is nogal moeilijk om een eigen template te maken. Aan de andere kant: worddocumenten die met de standaardtemplate zijn gemaakt - zeker met het template tot office 2003 - zijn foeilelijk, dus daar /moet/ je wel bezig wil je iets krijgen wat er fatsoenlijk uitziet.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
woei, heb eindelijk eens een lekkere bak koffie voor mezelf gemaakt *O*.

@topic over fonts enzo, ik typ m'n teksten in een eenvoudige plaintext editor als WriteMonkey, copy / paste het geheel naar Word en pas stijlen toe aan het geheel, werkt goed genoeg voor het type documenten die ik schrijf (technische handleidingen enzo). Latex heb ik nooit geleerd, lijkt me voor mijn persoonlijke situatie ook niet echt handig.

Verwijderd

Heerlijk, een dagje vrij.

Zit je alsnog met je kop in de code... 8)7

• mithras
  • Niet online
ValHallASW schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:24:
Dat blijft inderdaad wel een van de zwaktes van LaTeX: het is nogal moeilijk om een eigen template te maken. Aan de andere kant: worddocumenten die met de standaardtemplate zijn gemaakt - zeker met het template tot office 2003 - zijn foeilelijk, dus daar /moet/ je wel bezig wil je iets krijgen wat er fatsoenlijk uitziet.
Er zijn websites met voorbeeld titelpagina's en hoofdstukstijlen. Je kan plaatje kijken en dan een stuk code copy/pasten om het toe te passen.

Helaas bestaan er in het algemeen geen showcase websites met stijlen voor het gehele document. Maar voor mij is een andere titelpagina en headingstyle wel voldoende.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Irritant dat "implement interface" in VS de methods op alfabetische volgorde zet, ipv de volgorde zoals gedefinieerd in de interface. Die informatie zal wel verloren gegaan zijn, maar het blijft vervelend.

Ook irritant is dat je een property niet kunt initializen bij defintie :/

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2010 12:55 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:52:
Irritant dat "implement interface" in VS de methods op alfabetische volgorde zet, ipv de volgorde zoals gedefinieerd in de interface. Die informatie zal wel verloren gegaan zijn, maar het blijft vervelend.
Volgens mij doet Resharper het wel in de volgorde van definitie
Ook irritant is dat je een property niet kunt initializen bij defintie :/
Je bedoelt bij auto property's? Bij "normale" properties moet je natuurlijk gewoon de storage var initialiseren
C#:
1
2
3
4
public string Foo = "DefaultValue"
{
    get; private set;
}

Zoiets zou inderdaad wel handig zijn, zodat je niet altijd in je constructor nog een value moet zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 05-11-2010 13:00 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:59:
[...]

Volgens mij doet Resharper het wel in de volgorde van definitie
Alleen als je die definitie dan ook in dezelfde solution hebt waarschijnlijk? Want volgens mij staat dat soort info niet in de type informatie. En wat is de volgorde dan bij partial classes? :)
Je bedoelt bij auto property's? Bij "normale" properties moet je natuurlijk gewoon de storage var initialiseren
C#:
1
2
3
4
public string Foo = "DefaultValue"
{
    get; private set;
}

Zoiets zou inderdaad wel handig zijn, zodat je niet altijd in je constructor nog een value moet zetten.
Idd. Wat me op het volgende punt brengt, irritant dat je zodra je een property implementeert dat je dan ook meteen een storage var moet maken, in plaats van dat je gebruik zou kunnen maken van de impliciete var die je ook bij autoproperties hebt :)

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Je zou een default constructor kunnen maken waarin je die variabelen initialiseert...

We are shaping the future

• defcon84

defcon84

Multipass?

ja, zoiets zou idd leuk zijn :)
of zo:
C#:
1
2
[DefaultValue("bar")]
public string Foo {get; set; }

maar dat is al voor iets anders in gebruik :p

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
.oisyn schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:19:
[...]

Idd. Wat me op het volgende punt brengt, irritant dat je zodra je een property implementeert dat je dan ook meteen een storage var moet maken, in plaats van dat je gebruik zou kunnen maken van de impliciete var die je ook bij autoproperties hebt :)
Hoe bedoel je dat ?
Of wat bedoel je precies ? :P
Slaat dit nog altijd op het initialiseren van auto-properties ?

https://fgheysels.github.io/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Stel ik heb een auto-property:
C#:
1
2
3
4
class Whoami
{
    public bool IsBelg { get; set; }
}

Later denk ik, goh, het zou wel handig zijn als iemand op de hoogte kan blijven van wanneer whoami deserteert. Dus ik implementeer een INotifyPropertyChanged

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
class Whoami : INotifyPropertyChanged
{
    public event PropertyChangedEventHandler PropertyChanged;

public bool IsBelg
    {
        get { /* kut, nu moet ik ineens een member gaan definen om de waarde op te kunnen vragen */ }
        set { /* ... */ }
    }
}

Dan heb je dus ook een _isBelg in je class. Dat geeft zo'n clutter imho :)

Nou vind ik het implementeren van INotifyPropertyChanged sowieso wat onhandig (zoveel typwerk dat keer op keer weer terugkomt), maar resharper zal daar vast bij kunnen helpen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Met R# kan je inderdaad met 1 klik een property switchen tussen auto-prop en property met member fields. Maar ik dacht dat standaard VS daar ook wel een optie voor had eigenlijk.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik bedoel meer het implementeren van
C#:
1
set { if (_isBelg != value) { _isBelg = value; OnPropertyChanged("IsBelg"); } }

Mundane details. Ik wil gewoon een auto-property met change notification :P

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2010 15:05 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:05:
Mundane details. Ik wil gewoon een auto-property met change notification :P
Dan gebruik je PostSharp toch? :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

AOP. Interessant :)

• Jan_V
Yay, vandaag eindelijk m'n 8GB upgrade gekregen voor m'n development machine.
Kan ik eindelijk de Sharepoint 2010 VM 6GB geven (misschien 6.5?) en hopelijk fatsoenlijk ontwikkelen. Per dag zat ik ongeveer 2.5 uur te wachten op de VM, omdat het systeem te zwaar was voor 2.3GB. Ook vervelend dat tijdens het debuggen de GC zo nu en dan langs kwam, waardoor m'n Watch leeg was en de applicatie crashte. Heel vervelend...

Oh ja, Mercurial server heb ik nu ook in de lucht. Simpeler als dat kan bijna niet.
hg init
hg serve

Nu nog de projecten er in zetten, maar dat doe ik morgen wel even :)

• Hillie

Hillie

AOP is erg handig, afhankelijk van de toepassing. Ik moet me toch weer eens gaan bekwamen in de reguliere talen, maar dan met een AOP-sausje. AspectJ maar eens checken.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

AOP heb ik alleen eens een keer over gelezen in een .NET magazine ergens in 2008 ofzo, maar ik kom er verder nooit ergens iets over tegen. Wordt het in de praktijk zo weinig gebruikt, of alleen in specifieke omgevingen ofzo?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Freeaqingme
Als je OAP "the right way" wil doen moet je taal het eigenlijk natively ondersteunen, en de mainstream talen doen dat niet (afaik).

• roy-t
Ik heb er n.a.v dit topic ook even over gelezen. Het klinkt wel bloedje interessant, het hele gebeuren van method interception kan volgens mij in vele scenarios behulpzaam zijn. Maarja behalve AspectJ is er dus eigenlijk niets fatsoenlijks.

~ Mijn prog blog!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-12 16:50
Haan schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:16:
AOP heb ik alleen eens een keer over gelezen in een .NET magazine ergens in 2008 ofzo, maar ik kom er verder nooit ergens iets over tegen. Wordt het in de praktijk zo weinig gebruikt, of alleen in specifieke omgevingen ofzo?
Een aantal jaar geleden (2002/2003?) is het geintroduceerd als the hot new thing naast OOP maar in de praktijk bleek het volgens mij enorm onhandig te zijn in gebruik en kon eigenlijk als praktijkvoorbeeld altijd alleen maar logging genoemd worden. Eens in de zoveel tijd duikt het weer ergens op, om vervolgens weer in de vergetelheid te raken.

• RayNbow
  • Laatst online: 21-12 20:35

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10

MBV

Vergeet niet wat voor ongelofelijke bak complexiteit het toevoegt als je het verkeerd toepast. Ik heb daar wel wat voorbeeldjes van gezien, je bent gewoon een uur bezig om erachter te komen wat 100 regels code doen :X

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Meh.. duf vandaag. :/ Ik denk dat ik veel werk van de grond krijg. Wat is het beste middel tegen dufheid?
Kom niet aan met koffie, dat lust ik écht niet :r

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:10:
Meh.. duf vandaag. :/ Ik denk dat ik veel werk van de grond krijg. Wat is het beste middel tegen dufheid?
Rammstein?

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik heb metal opstaan, dat werkt ook wel aardig :p Maar pas twee uur in je bed liggen nadat je de hele dag ben wakker ben geweest, ben uit gegaan en naar een concert ben geweest sloopt :P

Verwijderd

bij mij op kantoor hebben we meestal stevige muziek op staan als we aan het code kloppen zijn.
rammstein, kontrust metallica, sabaton.

dit houd ons wel wakker. >:)

• Freeaqingme
Sebazzz schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:10:
Energydrink (sugarfree of course), liters.

• Gamebuster
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:17:
bij mij op kantoor hebben we meestal stevige muziek op staan als we aan het code kloppen zijn.
rammstein, kontrust metallica, sabaton.

dit houd ons wel wakker. >:)
Drum 'n bass 8)

• Hillie

Hillie

MBV schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:15:
Vergeet niet wat voor ongelofelijke bak complexiteit het toevoegt als je het verkeerd toepast. Ik heb daar wel wat voorbeeldjes van gezien, je bent gewoon een uur bezig om erachter te komen wat 100 regels code doen :X
Da's dan eerder een programmeursprobleem dan iets anders. Tuurlijk, het is een ander concept, dus dat moet begrepen worden.

Bruikbaarheid is in sommige gebieden aanmerkelijk beter dan in andere en zoals gezegd, er moet wel fatsoenlijke taalondersteuning zijn, anders heb je er weinig aan.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Ik heb zelf AOP via de Castle Proxy toegepast. Maar voor meer dan logging oid wil je dit niet gebruiken. Je bent al snel het overzicht kwijt, plus dat je al snel vergeet dat het er in zit.

• whoami
PrisonerOfPain schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:14:
[...]

Een aantal jaar geleden (2002/2003?) is het geintroduceerd als the hot new thing naast OOP maar in de praktijk bleek het volgens mij enorm onhandig te zijn in gebruik en kon eigenlijk als praktijkvoorbeeld altijd alleen maar logging genoemd worden. Eens in de zoveel tijd duikt het weer ergens op, om vervolgens weer in de vergetelheid te raken.
Het is interessant voor allerhande cross-cutting concerns, zoals logging, security, etc... Het maakt sommige dingen wel makkelijker / onderhoudbaarder, maar ik denk ook dat de toepassingsgebieden / mogelijkheden (op dit moment ? ) vrij beperkt zijn .
Ik heb een tijdje geleden wel eens aspects toegepast voor iets anders dan 'logging'. klik

• whoami
Zou idd een goede toepassing zijn voor aspects.
Gewoon de properties waarop je change-notification wil, van een custom attribuut gaan voorzien, en hoppa.

Waar ik me wel aan ergerde (weet niet of het nu ook nog zo is), is dat het 'weaven' van die aspects je compile-tijd drastisch verhoogd. (Kan ook aan mijn pc gelegen hebben :P ).

• YopY
AOP heeft potentie, echter geloof ik ook dat veel mensen het verwarrend vinden omdat je functionaliteit nog meer uit elkaar trekt. Aan de hand van class 1 kun je niet zien dat je via AOP er dingen als security of logging of welke schoolvoorbeelden je er ook maar bij hebt - dat wordt van buitenaf daaraan toegekend. En dat kun je op zich niet in de documentatie van die class stoppen, want het is niet iets waar die class zich (meer) mee bezig houdt. Dus dan moet je in de 'globale' documentatie gaan kijken.

(dat is tenminste wat ik er nog van weet van een paar jaar terug). Ik zou wel eens een lijstje van software willen zien die het met succes toegepast heeft.

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-12 17:43
YopY schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:42:
(dat is tenminste wat ik er nog van weet van een paar jaar terug). Ik zou wel eens een lijstje van software willen zien die het met succes toegepast heeft.
Ik gebruik PostSharp voor het weaven van getters en setters in mijn properties in dit project. Voordeel is dat je met een klein beetje MSIL je hele implementatie kan veranderen zonder honderden properties aan te passen; en je levert geen performance in in ruil voor je flexibiliteit aangezien PostSharp dit doet tijdens het compileren van je applicatie. Voorbeeld staat bijvoorbeeld hier. Al moet ik wel zeggen dat het zeer onduidelijk is voor mensen die out-of-the-blue willen meeschrijven, want de weaved code is alleen te zien in bv. Reflector.

Je implementatie is vervolgens niets meer dan:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
        [FMPointer(LeagueOffsets.Nation)]
        public Country Country { get; internal set; }

[FMPointer(LeagueOffsets.Continent)]
        public Continent Continent { get; set; }

[FMEntityAttribute(LeagueOffsets.Reputation)]
        public Int16 Reputation { get; set; }

[ Voor 22% gewijzigd door creator1988 op 08-11-2010 12:09 ]

• D-Raven
YopY schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:42:
AOP heeft potentie, echter geloof ik ook dat veel mensen het verwarrend vinden omdat je functionaliteit nog meer uit elkaar trekt. Aan de hand van class 1 kun je niet zien dat je via AOP er dingen als security of logging of welke schoolvoorbeelden je er ook maar bij hebt - dat wordt van buitenaf daaraan toegekend. En dat kun je op zich niet in de documentatie van die class stoppen, want het is niet iets waar die class zich (meer) mee bezig houdt. Dus dan moet je in de 'globale' documentatie gaan kijken.

Het met succes toepassen is het probleem niet. Met de huidig beschikbare frameworks hiervoor is het relatief eenvoudig te implementeren. Het probleem is wat je zelf ook al deels aanhaalt, onduidelijkheid. Code moet zoveel mogelijk zelf beschrijvend zijn imho.

Als je AOP gebruikt dat vind ik dat je dat alleen maar moet doen om daar problemen zoals logging e.d. mee op te lossen. Cross Cutting Concerns die niet het gedrag van de klasse aanpassen maar daar alleen maar aan toevoegen.
Zolang je dat doet zul je nooit het probleem hebben dat als je een klasse zit te bestuderen deze tijdens runtime ineens heel ander gedrag vertoont dan wat er in die klasse beschreven staat, omdat er ergens een method interceptor zit te klooien.

Een voorbeeld van waarvoor ik het dus niet zou gebruiken is bv: authorizatie. Als ik een bepaalde methode bekijk moet het duidelijk zijn dat de uitvoering hiervan van bepaalde condities onderhevig is.

Dat gezegd hebbende kan AOP wel degelijk erg handig zijn om bepaalde problemen op te lossen. Helemaal als je een grote applicatie hebt waar je een drastische wijziging in moet maken en je kwa tijds-investering een aanpassing in het design ten opzichte van AOP gebruiken moet afwegen. Dan zou je prima AOP kunnen gebruiken, alleen introduceer je IMO wel "technical debt".

• MBV

MBV

Er zijn nog wel meer goede toepassingen te bedenken, zoals het Hibernate-achtige voorbeeldje van creator (zet ergens een vlaggetje bij, en er wordt wat leuks mee gedaan). Het probleem is gewoon hoe een leek de code moet begrijpen.

Verwijderd

Oei, laatste dag aan dit project werken... :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:21:
Oei, laatste dag aan dit project werken... :9
Moet het dan vandaag ook af zijn? Of draag je het over aan een andere afdeling iets in die trend?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:54:
[...]

Moet het dan vandaag ook af zijn? Of draag je het over aan een andere afdeling iets in die trend?
Het is officieel al opgeleverd, maar nog lang niet af eigenlijk. :9 Maar de andere programmeur, die er nu al wat aan mee geprogrammeerd heeft, maakt het nu af... :P

Verwijderd

hi all,

Ik liep stage bij een bedrijf wat de game torpia maakte. Ik kwam vandaag 1 van de bugmeldingen binnen die ik toevallig bewaard had. Een hoop van die meldingen zijn wel nuttig maar af en toe kreeg je de grootste bull binnen. Zo ook onderstaande klacht:

wordt voor de zoveelste keer uit het spel gezet met de mededeling, Er is plotseling een fout opgetreden. Van de week is mijn hele computer vastgelopen, werd alles donkerr omdat de stoppen doorsloegen iv.m. een storing in Torpia.

Even serieus sommige mensen 8)7

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12 10:45

Arethusa

Niet die server

Voor het downloaden van de sessies van PDC 2010 is er nu een Silverlight applicatie beschikbaar http://mtaulty.com/Commun...oader-in-silverlight.aspx

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Gamebuster
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:42:
hi all,

Ik liep stage bij een bedrijf wat de game torpia maakte. Ik kwam vandaag 1 van de bugmeldingen binnen die ik toevallig bewaard had. Een hoop van die meldingen zijn wel nuttig maar af en toe kreeg je de grootste bull binnen. Zo ook onderstaande klacht:

wordt voor de zoveelste keer uit het spel gezet met de mededeling, Er is plotseling een fout opgetreden. Van de week is mijn hele computer vastgelopen, werd alles donkerr omdat de stoppen doorsloegen iv.m. een storing in Torpia.

Even serieus sommige mensen 8)7
Dat is leuk als virus! :o mag ik een kopie? :9

Verwijderd

@brickster; Je PC faalt gewoon te hard. :Y

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:09

Hoogie2004

Whohooooo

Arethusa schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:42:
Voor het downloaden van de sessies van PDC 2010 is er nu een Silverlight applicatie beschikbaar http://mtaulty.com/Commun...oader-in-silverlight.aspx
Werkt hier @work niet, thuis even proberen...

My iRacing profile | Strava

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12 10:45

Arethusa

Niet die server

Ik moet bekennen dat ik het hier op kantoor ook nog niet geprobeerd heb, dat doe ik vanavond thuis wel.

[ Voor 45% gewijzigd door Arethusa op 08-11-2010 15:27 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• YopY
MBV schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:58:
Het probleem is gewoon hoe een leek de code moet begrijpen.
Dat is met trainingen en dergelijke op te lossen. Het is volgens mij beter om goeie, leesbare code en goed afgescheiden componenten te hebben dan iets dat voor een leek te begrijpen is. Eigenlijk moet code gewoon dodelijk saai zijn, ;).

iig. Ik wil Echt Programmeren, :'(.

• MBV

MBV

Leek is misschien het verkeerde woord, ik bedoel meer de 'zeer ervaren software-ontwikkelaar die voor het eerst bij jullie komt kijken'. Het probleem met trainingen etc is dat dat vaak bij goede bedoelingen blijft, en dat er altijd mensen zijn die denken dat het voor deze ene keer wel handig is om van de standaard-regels af te wijken. Bij AOP kan je daarmee de grootste puinhoop ter wereld krijgen: je kan met 1 regel het gedrag van het hele systeem aanpassen.

Krijg je dadelijk dezelfde problemen als C++: "als ik deze variabele weghaal gaat de stack zodanig overhoop dat hij crasht. Dan laten we hem toch gewoon staan?" :X

[ Voor 22% gewijzigd door MBV op 08-11-2010 18:18 ]

Verwijderd

Volgensmij had ik geen slechter moment kunnen kiezen om in te stappen in Java. Met al die berichten dat Java aan het doodgaan is. Hoop van niet, het taaltje stond mij wel aan.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zie dat de site van de eigenaars upjers.com heet. Spreek je dat uit als "Up Yours"op z'n Schots? :+

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12 15:35

CoolGamer

What is it? Dragons?

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:27:
Volgensmij had ik geen slechter moment kunnen kiezen om in te stappen in Java. Met al die berichten dat Java aan het doodgaan is. Hoop van niet, het taaltje stond mij wel aan.
Als je ervaring hebt met Java is de overstap naar C# niet zo heel moeilijk. Die twee talen volgen op veel punten dezelfde principes.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Java blijft wel leven hoor, geen probleem. Oracle kijkt gewoon hoe ze meer aan Java kunnen verdienen, en Java zal gewoon blijven leven hoor.

Persoonlijk vind ik dat als je C# kent, dat Java programmeren gelijk is als jezelf met een sweep met stekels slaan, maar dat terzijde :+
TheCoolGamer schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:33:
[...]

Als je ervaring hebt met Java is de overstap naar C# niet zo heel moeilijk. Die twee talen volgen op veel punten dezelfde principes.
Het is wel interessant om ze beiden te kennen, geeft je een heel ruim perspectief van de sterke en zwakke punten van beide talen (en frameworks).

• Gamebuster
Het maakt niet echt uit. Als Java dood zou gaan zal er een vervanger komen. Bovendien kan je zelf je Java code nog altijd schrijven en compileren naar "normale" uitvoerbare bestanden voor als de JRE niet meer zo gebruikelijk is.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ten eerste zal Java niet snel "doodgaan", hooguit word het iets minder main-stream, maar er zal nog vele jaren in ontwikkeld worden. Ten tweede stap je hopenlijk niet puur in op Java, maar op software ontwikkeling in het algemeen, en dan kun je dus, zoals hierboven al opgemerkt, eenvoudig overstappen op een andere taal binnen hetzelfde paradigma. C# is daarbij waarschijnlijk de kleinste stap, maar ook andere talen moet niet zo'n groot probleem zijn.

Verwijderd

Wat een geluk dat ik niet moet switchen nar een andere taal binnen 10 jaar :D, al kan ik dat natuurlijk wel een keer proberen. Eerst maar eens één taal volledig beheersen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ach, je kan beter in Java beginnen en dan naar C# overstappen dan andersom. Volgens mij ga je je mateloos irriteren aan Java als je ineens geen delegates, properties, extension methods en LINQ meer kunt gebruiken :)

• roy-t
(Wat grappig in [alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 4 hebben we het ook net over java)

~ Mijn prog blog!

• Hillie

Hillie

MBV schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:58:
Het probleem is gewoon hoe een leek de code moet begrijpen.
Dat is altijd het probleem bij een "nieuw" paradigma. Training en tools helpen een hoop. In mijn AOP toepassing beschik ik over een tool die alle uitbreidingen zonder problemen bijhoudt. Dat is in mijn ervaring wel handig bij debuggen.

Verder is het natuurlijk ook een kwestie van netjes werken aanleren, net zoals je dat in een OO- en ook platte C-setting moet doen.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

WTF is dit nou weer :(
Als ik Expression Blend open heb en Visual Studio met dezelfde solution dan crasht het project als ik hem draai met een XamlParseException (en HRESULT: 0x********). Dit ging weken goed! Ik haat echt zulke vage fouten :(

• D-Raven
.oisyn schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:26:
Volgens mij ga je je mateloos irriteren aan Java als je ineens geen delegates, properties, extension methods en LINQ meer kunt gebruiken :)
:D, zeg dat wel ja
Pagina: 1 ... 78 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak