Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dat had ik eerst inderdaad, maar dan krijg je de volgende error, waarschijnlijk omdat string al een static methode 'Format' heeft:mindcrash schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 07:31:
[...]
Ik mag voor je co-workers toch echt hopen dat je daar uiteindelijk Format() van hebt gemaakt, wordt het een stuk leesbaarder door
Na wat zoeken heb ik geen fix hiervoor kunnen vinden, vandaar dat het (jammergenoeg) Frmt is gebleven.Member 'string.Format(string, object)' cannot be accessed with an instance reference; qualify it with a type name instead
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Overigens zou ik er FormatEx ofzo van maken. Voor de rest zou ik extension methods ook niet te veel gebruiken, het wordt afgeraden om ze veel te gebruiken.Jan_V schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 07:23:
Kwam gisteren plotseling op deze site uit: http://extensionmethod.net/
Leuke site. Heb onlangs ook al de string.format() ge-extend naar een "".Frmt(), die stond het hoogste in een thread van SO en vond hem zelf ook handig, dus gelijk gebruiken.
In general, we recommend that you implement extension methods sparingly and only when you have to. Whenever possible, client code that must extend an existing type should do so by creating a new type derived from the existing type. For more information, see Inheritance (C# Programming Guide).
When using an extension method to extend a type whose source code you cannot change, you run the risk that a change in the implementation of the type will cause your extension method to break.
If you do implement extension methods for a given type, remember the following two points:
An extension method will never be called if it has the same signature as a method defined in the type.
Extension methods are brought into scope at the namespace level. For example, if you have multiple static classes that contain extension methods in a single namespace named Extensions, they will all be brought into scope by the using Extensions; directive.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Leuk, een puzzeltje om de dag te beginnen. Oplossing?RayNbow schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 08:14:
Schrijf public static IEnumerable<T> MyWhere<T>(this IEnumerable<T>, Func<T, bool>) met behulp van SelectMany.
Ik heb ook naar de Linq to Everything presentatie gekeken. Wat een accent zeg, hij zou een goede premier zijn. Er kwamen veel interessante dingen langs, vooral push queries via IObservable. Ik hoop trouwens dat als ze ooit met een queryable observable op de proppen komen, dat de naam IQbservable het researchpand nooit verlaat.
Waar ik wel een beetje bang voor ben bij deze technieken, is dat ze tot code kunnen leiden die niet iedereen zal kunnen lezen. Dat houdt mij i.i.g. toch een beetje tegen om er al te enthousiast/wild mee aan de slag te gaan op mijn werk.
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE
haha hoe zou jij het noemen dan? De naam zegt meteen alles vind ikcfern schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:11:
[...]
Ik heb ook naar de Linq to Everything presentatie gekeken. Wat een accent zeg, hij zou een goede premier zijn. Er kwamen veel interessante dingen langs, vooral push queries via IObservable. Ik hoop trouwens dat als ze ooit met een queryable observable op de proppen komen, dat de naam IQbservable het researchpand nooit verlaat.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Nerd humor
Kater? Eerst water, de rest komt later
Maakt die yield van Singleton(x) niet een hele state machine aan?cfern schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:11:
[...]
Leuk, een puzzeltje om de dag te beginnen. Oplossing?
// noot: new[] {x} teruggeven i.p.v. Singleton(x) werkt ook, maar
// dat maakt een array aan die niet nodig is.
Ja ik zie ook soms door de bomen het bos niet meer, met die pseudo SQL in C#. Maar het mooie van linq is wel dat je het maar één keer hoeft te leren, en dan kan je het op alles toepassen: IEnumerable, IObservable, de database, enz.cfern schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:11:
[...]
Waar ik wel een beetje bang voor ben bij deze technieken, is dat ze tot code kunnen leiden die niet iedereen zal kunnen lezen. Dat houdt mij i.i.g. toch een beetje tegen om er al te enthousiast/wild mee aan de slag te gaan op mijn werk.
En dan loop je tegen die kleine verschillen aan tussen al die linq implementaties...
------
Die bla.Format() extension is inderdaad handig, leest veel logischer dan string.Format(bla).Jan_V schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 07:23:
Kwam gisteren plotseling op deze site uit: http://extensionmethod.net/
Leuke site. Heb onlangs ook al de string.format() ge-extend naar een "".Frmt(), die stond het hoogste in een thread van SO en vond hem zelf ook handig, dus gelijk gebruiken.
Ik gebruik 'm zelf icm object.ToStringSafe() extension, veel leesbaarder.
Als je dan een null object ToString()t krijg je geen exception maar een "(null)" string.
[ Voor 22% gewijzigd door alwinuzz op 02-11-2010 12:35 ]
Ja, maar een array een IEnumerable laten ophoesten maakt diezelfde state machine aan. Dan laat ik het aanmaken van de (overbodige) array maar achterwege.alwinuzz schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:30:
Maakt die yield van Singleton(x) niet een hele state machine aan?
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE
In feite dezelfde oplossing als die ik heb op de naamgeving na.cfern schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:11:
[...]
Leuk, een puzzeltje om de dag te beginnen. Oplossing?
* RayNbow voegt vectorruimten toe aan het rijtje...alwinuzz schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:30:
Ja ik zie ook soms door de bomen het bos niet meer, met die pseudo SQL in C#. Maar het mooie van linq is wel dat je het maar één keer hoeft te leren, en dan kan je het op alles toepassen: IEnumerable, IObservable, de database, enz.
[ Voor 44% gewijzigd door RayNbow op 02-11-2010 13:49 ]
Verwijderd
Browsercaches zouden te makkelijk zijn
[ Voor 53% gewijzigd door Freeaqingme op 02-11-2010 15:47 ]
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
PEBKACVerwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:45:
Na uren debuggen zijn we er eindelijk achter wat de oorzaak was van het enorm vage cache probleem dat we hadden. Ik en een collega kregen 'random' de pagina's van elkaar te zien. In eerste instantie dachten we dat het aan CakePHP lag. Hierna zochten we het probleem bij de server. Hierna weer bij CakePHP.Uiteindelijk lag het nog ergens anders aan, durft iemand een gokje te wagen?
Euhm, daarnaast... jullie gebruikten elkaars PC? Of... geen idee.
Verwijderd
Nee, diegene die mij ooit Smarty ziet gebruiken geef ik bij deze de toestemming om me dood te knuppelen.
We gebruikte meerdere browsers, op meerdere pc's... Dus nee, het is geen browsercache.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 15:49 ]
Verwijderd
Dat is toevallig, ik ben net wat in elkaar aan het proggen ter ondersteuning van lineaire algebraRayNbow schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:45:
* RayNbow voegt vectorruimten toe aan het rijtje...http://tinypaste.com/e4622
wel een stuk minder fancy geprogged
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 15:50 ]
Proxy?Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:45:
Na uren debuggen zijn we er eindelijk achter wat de oorzaak was van het enorm vage cache probleem dat we hadden. Ik en een collega kregen 'random' de pagina's van elkaar te zien. In eerste instantie dachten we dat het aan CakePHP lag. Hierna zochten we het probleem bij de server. Hierna weer bij CakePHP.Uiteindelijk lag het nog ergens anders aan, durft iemand een gokje te wagen?
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Hoe dat dan? Interne cache van de server oid?Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:04:
Haan heeft me door!
Nee, het was de ISA server...
Verwijderd
Waarschijnlijk de cache van de ISA server, want zodra we via het normale netwerk (die via de ISA loopt) testen, doet het probleem zich wel voor. En via een directe internetverbinding niet.Matis schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:14:
[...]
Hoe dat dan? Interne cache van de server oid?
Aangezien ik op het moment bezig ben me te verdiepen in LINQ, vroeg ik me af of je misschien wat voorbeelden had van waar dan verschillen zitten.alwinuzz schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:30:
En dan loop je tegen die kleine verschillen aan tussen al die linq implementaties...
Waarschijnlijk verstuur je de verkeerde caching headers, waardoor hij denkt dat het niet bij jouw sessie hoort.Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:19:
[...]
Waarschijnlijk de cache van de ISA server, want zodra we via het normale netwerk (die via de ISA loopt) testen, doet het probleem zich wel voor. En via een directe internetverbinding niet.
Verwijderd
Welke headers, van m'n webserver naar client?MBV schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:26:
[...]
Waarschijnlijk verstuur je de verkeerde caching headers, waardoor hij denkt dat het niet bij jouw sessie hoort.
Hmm, dat klinkt totaal niet logisch... Lijkt me gewoon een fout in de ISA server, die stuurt gewoon pagina's die gecached zijn bij user A door naar user B.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 16:38 ]
Ik wordt er zo moe van dat de organisatie waarvoor ik werk zo random / cowboy stijl om blijft gaan met projecten. Het vorige project wat ik gedraaid heb heeft maandenlang stil gelegen. Nadat ik samen met een collega aan de bel heb getrokken dat de boel niet lekker liep heb ik uiteindelijk dit project onder mijn hoede gekregen (waarbij ik twee mensen moest aansturen) en uiteindelijk on time / on budget afgeleverd. Het klinkt misschien onbeduidend, maar ik kan er trots op zijn... Anyway, het leek er op dat moment op dat er serieus iets zou veranderen. Overigens was in de evaluatie van eerdere projecten al naar voren gekomen dat een wat meer gestructureerde aanpak geen kwaad zou kunnen en was ook afgesproken dat we hierop in zouden zetten.
Fast forward naar het heden:
Gisteren te horen gekregen dat het tijdstechnisch niet haalbaar was om ons volgende grote project (een compleet nieuwe website) gedegen voor te bereiden. Overigens no hard feelings richting degene die me dit meedeelde, ik weet dat het voor hem helaas ook een realiteit is waar 'ie niet happy mee is (alhoewel hij ook degene is die ervoor zou kunnen vechten om dingen anders te doen en dit eigenlijk ook niet doet want te druk met andere dingen) Een collega krijgt 2 weken de tijd om de eisen in kaart te brengen en een FO te kloppen (dat laatste is overigens nooit benoemd, maar ik ken hem en weet dat hij er net zoveel belang aan hecht als ik, dus ik hoop dat dit 'm gaat lukken) In die twee weken moeten dus alle requirements boven tafel komen in gesprekken met de verschillende stakeholders binnen het bedrijf en op papier gezet worden. Meteen daarna mogen we gaan beginnen met bouwen. Tijd om eerst eens rustig na te denken over database design en overall architectuur, wat middagen whiteboarden en er wat nachtjes over slapen zit er niet in.
Deze organisatie is zelf behoorlijk cowboy ingesteld en dat heeft zeker ook zijn voordelen, er wordt snel geschakeld. Als programmeur kan het soms ook geen kwaad om je cowboy hoed op te zetten en iets snel te bouwen als je hiermee de organisatie vooruit helpt. Maar hoe in vredesnaam gaan we op deze basis in een team van 4 personen iets opleveren wat voldoet aan de wensen en ook nog een paar jaar mee kan? Waarom is de overall planning zo heilig? Maakt het werkelijk uit als we een maand later beginnen en een maand later klaar zijn als we dan fatsoenlijk de tijd hebben om hierover na te denken?
Ik werk met hele leuke mensen samen (niet alleen op de ict afdeling), heb aan een aantal mensen ook persoonlijk wel wat te danken, we verkopen een ongelofelijk leuk (en complex, maar dat maakt het werk alleen maar leuker) product, namelijk reizen. Maar ik loop verdomme nou al ruim 2 jaar tegen van alles en iedereen aan te schoppen om onze afdeling en de manier waarop we met projecten omgaan te professionaliseren ipv kintergarten ontwikkeling. Bij monde is het commitment er, maar blijven de daden? Hoe overtuig ik mensen van best practices? Of toch maar de easy way out en mijn cv op monsterboard kwakken? Er zijn genoeg redenen waarom ik helemaal niet weg wel bij mijn huidige werkgever, maar onder aan de streep kan ik nou ook niet echt zeggen dat we hier op een professionele manier met software ontwikkeling bezig zijn.
Ik heb de code gebaseerd op deze talk en twee blogposts:Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:50:
[...]
Dat is toevallig, ik ben net wat in elkaar aan het proggen ter ondersteuning van lineaire algebra
wel een stuk minder fancy geprogged![]()
http://blog.sigfpe.com/2008/08/hopf-algebra-group-monad.html
http://blog.sigfpe.com/20...diagrams-with-monads.html
De talk is best toegankelijk, de blogposts zijn dat wat minder.
Kan je niet op de een of andere manier duidelijk maken dat 2 weken later beginnen inhoudt dat je in totaal minder tijd nodig hebt? En wie verbiedt je om tijdens het programmeren alsnog white-board sessies te houden? Kan je ondertussen mock-ups in elkaar zetten om de echte specs duidelijk te krijgen, en je interne klant tevreden te houdenst0p schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:58:
En verder even een rant, ik moet echt even mijn hart luchten:
[knip]
Yep. dat is zeker het proberen waard.MBV schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:15:
[...]
Kan je niet op de een of andere manier duidelijk maken dat 2 weken later beginnen inhoudt dat je in totaal minder tijd nodig hebt?
Tijd voor mock ups? Ik denk niet dat we die gaan krijgen. Verder kun je natuurlijk prima tijdens het project whiteboarden, maar met name de grote lijnen denk ik liever van te voren over na. Juist omdat als je al aan het bouwen bent de kans groot is dat je na je whiteboad sessie naar je pc hobbelt en begint met coden. Ik vind het fijner om ergens een paar nachten over te kunnen slapen, juist omdat mijn ervaring is dat de aha-moment (hoe het beter kan, wat een valkuil / showstopper is) op totaal ongerelateerde momenten komt (in de bus, onder de douche etc etc)En wie verbiedt je om tijdens het programmeren alsnog white-board sessies te houden? Kan je ondertussen mock-ups in elkaar zetten om de echte specs duidelijk te krijgen, en je interne klant tevreden te houden
Verwijderd
ik kan ze wel uitprinten maar dan moet je je ze zo lelijk aan elkaar plakken
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
The impossible made possible
Verwijderd
Deadlines zijn er toch om niet gehaald te worden ?.Matis schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:20:
Ik kreeg zojuist het bericht dat ik mijn deadline gehaald heb![]()
The impossible made possible
maar toch netjes van de mensen die het wel halen
Nouja, geen ramp zou je zeggen, ronden we het een weekje later af.. tot je bedenkt dat mijn collega dan op vakantie gaat en dat mijn laatste week is waarin ik eigenlijk ook nog mijn andere lopende projecten af moet ronden...
* FragFrog is heel benieuwd
Dat lijkt me een klassieke not-my-problem-situatie. Zal ze leren geen extra manuren beschikbaar te stellen!FragFrog schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:41:Nouja, geen ramp zou je zeggen, ronden we het een weekje later af.. tot je bedenkt dat mijn collega dan op vakantie gaat en dat mijn laatste week is waarin ik eigenlijk ook nog mijn andere lopende projecten af moet ronden...
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
We are shaping the future
[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 02-11-2010 23:40 ]
Tja, de uren zijn er in principe wel voor, maar als je veel te laat begint helpt dat weinig om je deadlines te halenCaelorum schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:32:
Dat lijkt me een klassieke not-my-problem-situatie. Zal ze leren geen extra manuren beschikbaar te stellen!
Serieus, hoe krijg je het voor elkaar om een typefout te maken in een gegenereerd wachtwoord, dat doodleuk in je documentatie te zetten en dit ook niet door hebben ondanks drie mailtjes met vragen over waarom authenticatie niet lukt - met de geweldig informatieve melding "unauthorized"
</rant>
Je bedoelt echt als Debug.Assert overal in de code? Daar zou ik persoonlijk niet zo blij van worden.Sebazzz schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:50:
Wat hou ik toch goed georganiseerde code die veel gebruik maakt van assertionsMaakt complexe code overzichtelijk en beheersbaar
http://test.w3.org/html/tests/reporting/report.htm
Heb ik ook vaak last van. Zit hier nu ook als een zombie achter m'n pc, eerst maar eens koffie. Ik werk gelukkig thuis vandaag dus niemand hoeft die gigantische wallen onder m'n ogen te zien.Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 07:55:
Sjeezus, weeer niet geslapen vannacht... Gisteren ook al niet... WTF
Meer mensen hier last van dat rdp naar een windows 7 bak moeite heeft met het scherm updaten zodra het geheugen gebruik wat toeneemt (3GB+)? Althans het lijkt dan altijd te beginnen.
Zal wel IIS Smoothstreaming zijn, is echt heel gaaf.Alex) schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:15:
Hoe de ne*k sla je die PDC2010-streams op? Ik wilde er eentje downloaden om onderweg te kunnen kijken, maar het enige wat ik zie wanneer ik de stream bekijk met Firebug open is dat er wel een miljoen (overdreven) requests op en neer gaan om fragments op te halen a.d.h.v. deze config-XML (let op: gigantisch). Handig is echt anders.
Hm jammer dat ze Chrome 7 pakken en van iedere andere browser de laatste alpha/beta. Veel van de tests die daar falen in Chrome werken gewoon in de laatste dev-versie. Net als dat in een IE9 review wordt vergeleken met FF4 beta 2, terwijl beta 6 destijds al lang uit was; daar kan ik me wel een beetje aan ergeren. Zoals crisp beschrijft bevat die test suite vooral tests die ingezonden zijn door MS en die IE9 ondersteunt, web workers missen bijvoorbeeld.defcon84 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:02:
IE9 is, zoals verwacht, goed bezig op het HTML5 vlak
Maar goed, het is opzich veelbelovend en gaaf dat straks iedereen een snelle browser kan gebruiken. Wat mij persoonlijk (en dat is mijn mening) wel een beetje tegenstaat is dat op diverse websites nu een IE9 logo prijkt, terwijl dat juist de laatste browser is die dergelijke features implementeert. Geeft een Web-1.0 "Best viewed in 800x600" gevoel.
[ Voor 21% gewijzigd door user109731 op 03-11-2010 09:32 ]
je hebt toch gewoon een download linkje overal..Alex) schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:15:
Hoe de ne*k sla je die PDC2010-streams op? Ik wilde er eentje downloaden om onderweg te kunnen kijken, maar het enige wat ik zie wanneer ik de stream bekijk met Firebug open is dat er wel een miljoen (overdreven) requests op en neer gaan om fragments op te halen a.d.h.v. deze config-XML (let op: gigantisch). Handig is echt anders.
Niet overal.defcon84 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:26:
[...]
je hebt toch gewoon een download linkje overal..
[afbeelding]
Verwijderd
Het vervelende is dat ik een wiskunde tentamen aan het voorbereiden ben. Concentreren, zo mogelijk, nog lastigersig69 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:06:
[...]
Heb ik ook vaak last van. Zit hier nu ook als een zombie achter m'n pc, eerst maar eens koffie. Ik werk gelukkig thuis vandaag dus niemand hoeft die gigantische wallen onder m'n ogen te zien.
offtopic:
Meer mensen hier last van dat rdp naar een windows 7 bak moeite heeft met het scherm updaten zodra het geheugen gebruik wat toeneemt (3GB+)? Althans het lijkt dan altijd te beginnen.
Verwijderd
Edit: misschien heeft iemand hier: http://hausheer.osola.com/latex2png iets aan. Latexcode intikken, png terugkrijgen. Die je dus ergens kunt gebruiken, door de url te referencen.
[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 11:16 ]
hmm ja kloptRayNbow schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:01:
[...]
Niet overal.LINQ, Take Two - Realizing the LINQ to Everything Dream heeft (op het moment van schrijven) alleen de slides in het downloadvakje staan.
die zal nog moeten komen lijkt me
Ik ben gestopt met LaTeX, Word kan met een tweetal* add-ins eigenlijk ook alles wat LaTeX kan, en dan 100x zo simpelVerwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:32:
dex!
Edit: misschien heeft iemand hier: http://hausheer.osola.com/latex2png iets aan. Latexcode intikken, png terugkrijgen. Die je dus ergens kunt gebruiken, door de url te referencen.
*
BibWord: extra reference styles
Memento super tool om references te importeren!
Verwijderd
kan doen, zonder dat ik zelf op zoek hoef naar plek om het plaatje te publiceren.
Ik ben aan het mailen met m'n student-assistente voor wiskunde en dan is zo'n plaatje in je mailtje hengelen een stuk handiger dan 'gewoon uittypen'
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 12:39 ]

edit:
Het lag dus niet aan EF maar ik had op de Index View van de Company controller dit gezet:
1
| <%: Html.Action("Index", "Company") %> |
in plaats van:
1
| <%: Html.ActionLink("Index", "Company") %> |
dus in plaats van een link naar zichzelf, was hij de hele tijd recursively zichzelf aant laden
[ Voor 63% gewijzigd door defcon84 op 03-11-2010 13:10 ]
Ja, formules worden plaatjes die slecht scalen en niet mooi in de tekst passen zonder veel gepiel. Je wil juist dat fontgroottes gelijk zijn, en dat krijg je onmogelijk voor elkaar in Word. Referenties zijn juist (imho) een stuk makkelijker, een los bestand en linken dmv een enkele key. Verder kan je van websites waar wetenschappelijke artikelen op gepubliceerd staan meestal meteen de referentie in BibTeX formaat importeren zodat je zelf niets hoeft over te schrijven.Haan schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:05:
[...]
Ik ben gestopt met LaTeX, Word kan met een tweetal* add-ins eigenlijk ook alles wat LaTeX kan, en dan 100x zo simpelSommige dingen moet je alleen even weten te vinden.
*
Verder nog de nadelen dat je zit met een document wat je niet makkelijk kan opsplitsen in losse documenten per (bijvoorbeeld) hoofdstuk en lastig te versionen is. LaTeX gooi je in svn en je bent klaar. De versioning die ingebouwd zit in Word is daarmee vergeleken best wel ruk.
/einde rant
* YopY prutst verder met Android, of doet in ieder geval alsof.
Formules en referenties werken inderdaad zoveel makkelijker in latex. Ook bijvoorbeeld grafieken kun je zoveel beter opmaken in latex (tikz / pgf)
Ook version control is makkelijker, alhoewel ik de mogelijkheden van Word voor het samenwerken aan een document (wijzigingen bijhouden en dan accepteren) wel eens mis.
Que? Ik weet niet welke Word versie jij gebruikt, maar in 2010 is een formule gewoon tekst. En over gepiel gesproken, ik vindmithras schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:51:
[...]
Ja, formules worden plaatjes die slecht scalen en niet mooi in de tekst passen zonder veel gepiel. Je wil juist dat fontgroottes gelijk zijn, en dat krijg je onmogelijk voor elkaar in Word.
ook niet bepaald het schoolvoorbeeld van makkelijk\begin{displaymath}
\oint_{\partial A}\vec H\;\cdot\mathrm{d}\vec s=\iint_A\vec J\;\cdot\mathrm{d}\vec A+\frac{\mathrm{d}}{\mathrm{d} t}\iint_A\vec D\;\cdot\mathrm{d}\vec A
\end{displaymath
Met zo'n add-in als Memento kan je bibtex referenties dus ook gewoon in Word importeren. Daarna gebruik je de citation functionaliteit van Word, die vrijwel gelijk is aan LaTeX.Referenties zijn juist (imho) een stuk makkelijker, een los bestand en linken dmv een enkele key. Verder kan je van websites waar wetenschappelijke artikelen op gepubliceerd staan meestal meteen de referentie in BibTeX formaat importeren zodat je zelf niets hoeft over te schrijven.
Ik dacht ook altijd dat vooral references in LaTeX makkelijker waren, maar dat is gewoon niet waar. Footnotes, citations, cross-references, alles kan je gewoon doen in Word, en meestal makkelijker dan met LaTeX.
Dat is het enige punt waarop ik je gelijk moet geven.Verder nog de nadelen dat je zit met een document wat je niet makkelijk kan opsplitsen in losse documenten per (bijvoorbeeld) hoofdstuk en lastig te versionen is. LaTeX gooi je in svn en je bent klaar. De versioning die ingebouwd zit in Word is daarmee vergeleken best wel ruk.
Maar dat weegt niet op tegen het feit dat ik gewoon een plaatje of direct een Visio diagram in m'n document kan slepen zonder te moeten pielen met \begin{figure} blabla, een simpel 1st doet Word automatisch, vette, of cursieve tekst, CTRL+B, CTRL+I, makkelijk achteraf te wijzigen door even de tekst te selecteren, goede spellingscontrole, synoniemen voor woorden zoeken, en vooral direct zien hoe je document er uit gaat zien, zonder eerst je document te moeten compilen, en er dan achter komen dat de layout niet goed is, je ergens een { bent vergeten, etc.
Nee, ik heb een jaar of twee met LaTeX gewerkt, met diversie TeX editors (waarvan TeXclipse wel de fijnste was), maar het blijft gewoon altijd een gepruts waaraan je kostbare tijd kwijt bent die je ook aan de inhoud had kunnen besteden.
* Haan blaast even stoom af na deze counter-rant
[ Voor 4% gewijzigd door Haan op 03-11-2010 13:23 ]
Met dat probleem zit ik binnenkort ook! Ik heb nog vijf vrije dagen voor dit jaar en vertik het om me burgerlijk tussen kerst en oud&nieuw thuis te gaan zitten vervelen. Ik zit in de weekenden al bij familie en vriendin, dus doordeweeks hou ik m'n tijd liever voor mezelf. Misschien neem ik eind november nog een paar vrije dagen, dan kan ik rustig wat voor mezelf zitten hobbyen, bijslapen en meer van dat soort dingen. Ben sinds de zomer alweer drie maanden ononderbroken aan het werk.YopY schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:52:
Beuh, heb een week vakantie, geen flauw idee wat ik eens uit zal vreten.
* YopY prutst verder met Android, of doet in ieder geval alsof.
Of ik neem ze gewoon mee naar volgend jaar, dertig vrije dagen klinkt eigenlijk best stoer.
[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 03-11-2010 13:29 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Zeker, maar weet wel dat die test toch wel erg Microsoft gebaseerd is http://crisp.tweakblogs.net/blog/5480/internet-explorer-9-is-the-best-html5-browser!.htmldefcon84 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:02:
IE9 is, zoals verwacht, goed bezig op het HTML5 vlak
http://test.w3.org/html/tests/reporting/report.htm
Hihi, ik ben bij 2001 gestoptHaan schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:13:
[...]
Que? Ik weet niet welke Word versie jij gebruikt, maar in 2010 is een formule gewoon tekst.
Ik was even de linkjes aan het volgen en zag dat Memento een behoorlijk aantal sites kan screenen. SpringerLink, PubMed en andere grote sites worden ondersteund. Eigenlijk wel cool dat dit zo kan[...]
Met zo'n add-in als Memento kan je bibtex referenties dus ook gewoon in Word importeren. Daarna gebruik je de citation functionaliteit van Word, die vrijwel gelijk is aan LaTeX.
Misschien eens kijken of er een webservice bestaat waar je vergelijkbare dingen kan doen maar dan voor BibTeX.
Dat ligt wel aan de kwaliteit van je IDE. Ik gebruik dan Kile (Linux), maar figuren is hetzelfde als bij een Word Processor: klik op "invoegen", browse naar plaatje en je bent klaar. Andere dingen ook (spelcontrole, bold/italic) zijn een kwestie van IDE features. En foutherkenning zit er ook standaard in.[...]
Maar dat weegt niet op tegen het feit dat ik gewoon een plaatje of direct een Visio diagram in m'n document kan slepen zonder te moeten pielen met \begin{figure} blabla, een simpel 1st doet Word automatisch, vette, of cursieve tekst, CTRL+B, CTRL+I, makkelijk achteraf te wijzigen door even de tekst te selecteren, goede spellingscontrole, synoniemen voor woorden zoeken, en vooral direct zien hoe je document er uit gaat zien, zonder eerst je document te moeten compilen, en er dan achter komen dat de layout niet goed is, je ergens een { bent vergeten, etc.
Het is wel duidelijk een persoonlijke keuze. Het idee is dat je de focus legt op content en zo niet meer bezig bent met de layout. Maar bij sommige is dat juist zo frustrerend dat de focus teveel ligt op de ouput. En dat is inderdaad ergerniswekkend, dus is juist een WYSIWYG word processor een beter alternatief.Nee, ik heb een jaar of twee met LaTeX gewerkt, met diversie TeX editors (waarvan TeXclipse wel de fijnste was), maar het blijft gewoon altijd een gepruts waaraan je kostbare tijd kwijt bent die je ook aan de inhoud had kunnen besteden.
Ik nam er 5 mee van vorig jaar en toen had ik er dit jaar 37CodeCaster schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:26:
[...]
Of ik neem ze gewoon mee naar volgend jaar, dertig vrije dagen klinkt eigenlijk best stoer.
Ach, ik al weer sinds januari.CodeCaster schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:26:
Ben sinds de zomer alweer drie maanden ononderbroken aan het werk.
Verwijderd
Verwijderd
Recent nog getest? Als ik een Word document in SVN gooi en update krijg ik in de diff juist een enorm handig overzicht met previous version, working copy en de veranderingen in m'n document, zoiets dus.Haan schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:13:
[...]
Dat is het enige punt waarop ik je gelijk moet geven.
Natuurlijk, voor m'n papers gebruik ik ook latex, maar diffen is niet bepaald een goede reden om van Word af te blijven
Ontspannen voor je gaat slapen. Lees een boekje (geen studieboek), loop een rondje buiten, maar ga niet direct van studieboek of computer naar bed.Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:36:
Kan er weinig aan doen en geloof me, ik vind het ook niet prettig. Heb soms periodes dat ik alleen maar lig te piekeren en draaien.. Neem straks wel wat in om in slaap te kunnen vallen.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Verwijderd
@Hillie: ik sport ongeveer 4x per week, 2x kracht en 2x conditie. Ik eet over het algemeen goed, behoorlijk veel groente en fruit bijvoorbeeld. Redelijk strak op-tijd-uit-bed regime ook.
Ik ken elke tip bij het thema, maar sommige dingen heb je niet altijd in de hand. Soms heb ik pieker buien. Nu zal het wat sterker zijn door nieuwe opleiding, waar ik veel voor heb op gegeven (goede, toekomstzekere baan) en dan leveren toetsen wat extra piekerstof op. Niet los kunnen laten enzovoorts. Combineer dat met levenslange slaapproblemen (hersenstorm
Uiteraard is wat je zegt wel goed, een poosje voor het slapen gaan geen TV/PC enz
Nu in ieder geval het gevoel dat m'n ondertitel weer klopt
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 08:15 ]
heb ik ook wel eens last van..
en dan kan je de uren aftellen dat je nog kan slapen..
Verwijderd
haha ja zo gaat het helemaalVerwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:02:
Nu nog 4 uur slapen, nu nog 3... Onbewust ga je er alleen maar meer opletten en slaap je helemaal niet meer haha
Het enigste wat ik erop gevonden heb, is om maar wat tv te kijken..
dan stop je vanzelf met piekeren
(wordt je wel eens wakker rond een uur of 5 wakker omdat de tv (of pc in mijn geval) nog aanstaat
Verwijderd
Gewoon meer drinken, dan kom ik altijd in slaapVerwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:02:
Nu nog 4 uur slapen, nu nog 3... Onbewust ga je er alleen maar meer opletten en slaap je helemaal niet meer haha
Net van collega uitleg gehad over systeem waar ik wat import routines voor moet gaan schrijven. Dat systeem is echt tot op het griezelige flexibel/generiek opgezet zeg
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
en de dag erna alles weer fixen, omdat er niet nagedacht werd over de code ^_^Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:36:
Als ik niet kan slapen ga ik gewoon programmeren, zo lang tot ik naar m'n scherm kijk en denk "Huh, waar was ik mee bezig?"... En dan lukt het meestal wel om in slaap te komen. Maar, dit werkt alleen om in slaap te komen, niet om uitgerust (en op tijd
) wakker te worden..
Verwijderd
Gewoon reverten.defcon84 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:51:
[...]
en de dag erna alles weer fixen, omdat er niet nagedacht werd over de code ^_^
komt wel vaker voor
ieder zijn specialiteit
Verwijderd
Dat wordt tranen met tuiten voor PM
overschakelen naar een kleinere architectuur ^^Matis schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:22:
boehoeoeoe, ik krijg mijn design niet meer gefit in de FPGA
Dat wordt tranen met tuiten voor PM
Hmm, ben erg benieuwd hoe je consistente layout af kunt dwingen in je word document, hoe je dit vervolgens later ook generiek aan kunt passen en dat je ook fatsoenlijk andere content kunt plakken in je document zonder de layout te verneuken.Haan schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:05:
[...]
Ik ben gestopt met LaTeX, Word kan met een tweetal* add-ins eigenlijk ook alles wat LaTeX kan, en dan 100x zo simpelSommige dingen moet je alleen even weten te vinden.
*
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Assumption was:
1 uur nodig, mits web application e.d. al aangemaakt zijn.
Werkelijkheid was:
45 minuten nodig, web application moest nog gemaakt worden, DNS updaten, web application moest opnieuw gemaakt worden (configfout)
Met de nieuwe versies van word is dat best goed mogelijk met styles. Je moet bij het pasten van content inderdaad wel goed opletten dat het de goede type krijgt. In een latex file gaat het natuurlijk minder snel fout, aangezien die informatie gewoon inline in je bestand staat, maar mits je een beetje oplet wat je doet, is het in Word ook best goed te doen.Janoz schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:37:
[...]
Hmm, ben erg benieuwd hoe je consistente layout af kunt dwingen in je word document, hoe je dit vervolgens later ook generiek aan kunt passen en dat je ook fatsoenlijk andere content kunt plakken in je document zonder de layout te verneuken.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Mwah, dat is nu net niet wat ik zou verwachten bij iets wat pretendeert WYSIWYG te zijnWoy schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:20:
.... maar mits je een beetje oplet wat je doet.....
Ach de grootste faal blijft nog steeds dat ze in word standaard de font ribbon laten zien en dat de style ribbon behoorlijk verstopt is. Tekst moet je niet bold maken. Tekst moet je kunnen benadrukken.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik doe altijd CTRL-SHIFT-V om dat als unformatted text te plakken. Dan ga ik daarna met het handje de juiste styles daarop zetten. Zo voorkom ik dat mijn lijstje met styles vervuild wordt door de enorme hoeveelheid (combinaties van) stijlen die Word er dan nog bij verzint.Woy schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:20:
[...]
Met de nieuwe versies van word is dat best goed mogelijk met styles. Je moet bij het pasten van content inderdaad wel goed opletten dat het de goede type krijgt.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Que? Het goed toepassen van styles kan al sinds 2000, als het niet eerder is. Je moet daar natuurlijk wel aandacht aan besteden. En dus niet handmatig de font-grootte van een kop in gaan stellen, maar daadwerkelijk zeggen dat het een kop is, en de kop los van de inhoud stylen (vanuit de styles sidebar). Vergelijkbaar met HTML eigenlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 04-11-2010 14:36 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Wat is er mis met dit dan?.oisyn schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:33:
[...]
Que? Het goed toepassen van styles kan al sinds 2000, als het niet eerder is. Je moet daar natuurlijk wel aandacht aan besteden. En dus niet handmatig de font-grootte van een kop in gaan stellen, maar daadwerkelijk zeggen dat het een kop is, en de kop los van de inhoud stylen (vanuit de styles sidebar). Vergelijkbaar met HTML eigenlijk.
1
| <font size="4"><b>Belasting op toetsaanslagen van de baan</b></font> |
zelfs al zou je het zo doen, is het <strong> i.p.v. <b>Alex) schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:37:
[...]
Wat is er mis met dit dan?
HTML:
1 <font size="4"><b>Belasting op toetsaanslagen van de baan</b></font>
spoiler:Geintje!!!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Vrijwel iedere taal heeft gewoon een .indexOf method voor collecties, maar bij PHP moet je weer array_search gebruiken, waarbij ook nog eens de 1e parameter niet de array is, maar de waarde die gezocht wordt...
Zelfde gezeur met al die tekenreeks-functies.
[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 04-11-2010 15:19 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ach, in Haskell is het eerste argument van elemIndex ook het te zoeken element.Gamebuster schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:12:
Vrijwel iedere taal heeft gewoon een .indexOf method voor collecties, maar bij PHP moet je weer array_search gebruiken, waarbij ook nog eens de 1e parameter niet de array is, maar de waarde die gezocht wordt...
Nooit van gehoord.RayNbow schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:35:
[...]
Ach, in Haskell is het eerste argument van elemIndex ook het te zoeken element.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| -- using recursion factorial 0 = 1 factorial n = n * factorial (n - 1) -- using lists factorial n = product [1..n] -- using recursion but written without pattern matching factorial n = if n > 0 then n * factorial (n-1) else 1 -- using fold factorial n = foldl (*) 1 [1..n] -- using only prefix notation and n+k-patterns (no longer allowed in Haskell 2010) factorial 0 = 1 factorial (n+1) = (*) (n+1) (factorial n) |
bron: Wikipedia: Haskell (programming language)
Wordt er niet veel wijzer uit
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Het is gewoon wiskunde (met minder haakjes). In plaats van f(x) = x^2 schrijf je:
1
| f x = x^2 |
Idem voor functieapplicatie. Dus i.p.v. f(3) schrijf je f 3. Vergelijk het ook met commando's uitvoeren in een shell:
C:\>copy foo.txt bar.txt
^ geen haakjes, maar spaties.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak