Alex) schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:50:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met Repositories? Ik heb nu een Repository aangemaakt met daarin een delete-functie, maar wat voor signature krijgt die method?
Ik heb nu:
C#:
1
| public static bool DeleteItem(int itemId) |
die een bool teruggeeft. True bij succes, anders altijd false.
Hoe doen jullie dit soort methods? Wat voor return value o.i.d.?
Ik zou er een échte boolean achter zetten, namelijk
"true" | "false" | "file_not_found".
Nee, waar waren exceptions ook alweer voor?
Ik word echt moe van SharePoint. Niet alleen snap ik het nut er niet van terwijl collega's lyrisch zijn, waarschijnlijk gewoon omdat ik het te weinig heb gebruikt (ik zie het nog steeds als veredelde html-uitvoer-engine die formpjes bouwt op basis van gepredefinieerde schema's en de invoer daarvan matig valideert en opslaat terwijl de html, javascript en css die worden gegenereerd niet alleen niet valideren en in iedere browser anders renderen en werken), maar ook word ik behoorlijk moe van bepaalde quirks.
Zo ben ik, omdat ik dat éénmaal heb gedaan, standaard ingelogd als Administrator. Maar alleen na een reboot. Als ik inlog als mezelf, het vinkje om mijn credentials te onthouden aanzet, en de browser opnieuw start: niks aan de hand, welkom gebruiker
* CodeCaster .
Verder heeft SharePoint het voor elkaar gekregen om een VM te laten crashen met een BSOD... ik klikte mijn bookmark naar de SP-site aan in IE8 en m'n VM crashte...
En al helemaal verdrietig word ik van het "je kan er alles mee ... je moet het alleen nog zelf programmeren!", want daar heb ik SP niet voor nodig. Geef me een Visual Studio en een IIS en ik maak het sneller, mooier en gebruiksvriendelijker. Ik kan ook nergens een feitelijke vergelijking vinden van wat SharePoint nu eigenlijk
is. Iemand?
[
Voor 12% gewijzigd door
CodeCaster op 27-10-2010 11:38
]