De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.760 views

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Matis schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:59:
[...]

Misschien wat meer polygonen gebruiken :P
Hehe dat wilde ik al doen, maar ik heb geen idee hoe je dat in java voor elkaar krijgt (is voor elkaar). Het is gewoon een Sphere object waar ik zelf een texture overheen heb geplakt met wat ambient / directional lighting.

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 26-10-2010 19:27 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:01:
[...]

En wat is daar lastig aan? :9

edit; wat een toffe functie namen:
PHP:
1
2
function assocArrayToArrayOfArrayOfString($assoc) {}
function multiAssocArrayToArrayOfArrayOfString($multi) {}
Er zijn nog wat andere layout technische dingen. Opzich niet moeilijk, alleen irritant, gaat stiekem toch best wel wat tijd zitten in het bouwen van zo'n menu.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Zit serieus te twijfelen of dat ik een rating aan kwaliteit van image uploads hangen moet. Iets in de trant van Perfect, Mediocre, Lame & Inferiour. Iemand een algoritme voor het beoordelen van scherpte/focus? O+

Aunt bunny is coming to get me!

• Avalaxy
Avalaxy schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:00:
[...]

Hehe dat wilde ik al doen, maar ik heb geen idee hoe je dat in java voor elkaar krijgt (is voor elkaar). Het is gewoon een Sphere object waar ik zelf een texture overheen heb geplakt met wat ambient / directional lighting.
Even een versie 0.3 :P

Hij kan nu ook rondjes draaien 8) Al zie je dat uiteraard niet op een 2D plaatje :)
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/mcvw5g.png

En ja hij is erg blauw :9

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:51
Heel verschil zeg :)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:44

alienfruit

the alien you never expected

Avalaxy schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:57:
Hehe, ik ben nu ook bezig met het bouwen van een bewegend 3D model in Java3D. Toch aardig complex met die 3D matrices ;(
Ja, te lang geleden dat ik het op school heb gehad.Ik zit ook wat aan te klooien.

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Altijd leuk die verschillen tussen diverse omgevingen. Zit nu met een applicatie feature die perfect werkt in ontwikkeling (hoe hard we ook ons best doen om de boel te saboteren), maar in test geen gehoor geeft.

Ik krijg daar altijd zo'n naar gevoel van. Je krijgt nl allemaal van 'Het zou hier... het zou daar'... ik houd niet van het woord 'zou' ... het zit er of het zit er niet... zucht...

|:(

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:22

Haan

dotnetter

Ik heb altijd ruzie met ASP.NET forms. Ik doe het te weinig om daar echt bedreven in te raken, en dan krijg je vaak de situatie dat je form tijdens debuggen perfect werkt, maar zodra je hem hebt gepublished dat bijv. een grid verdwijnt na een postback |:( Ben je vergeten om de datasource te rebinden.. (ik snap nog steeds niet waarom dat in VS geen probleem is en blijft werken, maar bij een gepublished from niet)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• alienfruit

alienfruit

Weet iemand hier een gratis MySQL manager tool voor Windows? Ik moet namelijk een conversie script schrijven alleen wil het testen van lokaal naar de server... Dus ik wilde eerst eens de db structuur bekijken...

[ Voor 55% gewijzigd door alienfruit op 27-10-2010 10:14 ]

• NetForce1
  • Laatst online: 20-12 08:21

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

alienfruit schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:14:
Weet iemand hier een gratis MySQL manager tool voor Windows? Ik moet namelijk een conversie script schrijven alleen wil het testen van lokaal naar de server... Dus ik wilde eerst eens de db structuur bekijken...
De MySQL Workbench?

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:31

Salandur

Software Engineer

alienfruit schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:14:
Je kan met Oracle SQLDeveloper een MySQL database benaderen als je de juiste java driver toevoegd

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• alienfruit

alienfruit

Sjonguh, jonguh. Kan de server dus niet bereiken van mijn werkplek. Bah. Eens kijken hoe we dit gaan oplossen in Ruby... SSH tunnel wilde niet werken (SSH verbinding met MySQLWorkbench werkte wel).

[ Voor 46% gewijzigd door alienfruit op 27-10-2010 10:54 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Hoe gaan jullie eigenlijk om met Repositories? Ik heb nu een Repository aangemaakt met daarin een delete-functie, maar wat voor signature krijgt die method?

Ik heb nu:
C#:
1
public static bool DeleteItem(int itemId)
die een bool teruggeeft. True bij succes, anders altijd false.

Hoe doen jullie dit soort methods? Wat voor return value o.i.d.?

We are shaping the future

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik gebruik dan void als return type en throw een exception als het niet gelukt is. Dat komt wel overeen met de stijl die Microsoft gebruikt bij bijvoorbeeld System.IO.File.Delete().

[ Voor 51% gewijzigd door AtleX op 27-10-2010 10:55 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Moet een delete altijd lukken? Als het niet lukt, komt dat dan door een actie die eerst gedaan moet worden door de gebruiker? Zoja: bool. Is het probleem bij het deleten van technische aard, dwz: connectie stuk, ... dan exception :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10 12:38
Alex) schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:50:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met Repositories? Ik heb nu een Repository aangemaakt met daarin een delete-functie, maar wat voor signature krijgt die method?

Ik heb nu:
C#:
1

Ik zou misschien een bool teruggeven om aan te geven of het item in eerste instantie aanwezig was, dus of er echt iets gedelete is. Als het deleten niet lukt is een exceptie beter.

petersmit.eu

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Alex) schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:50:

Ik heb nu:
C#:
1

Ik zou er een échte boolean achter zetten, namelijk "true" | "false" | "file_not_found".

Nee, waar waren exceptions ook alweer voor? ;)

Ik word echt moe van SharePoint. Niet alleen snap ik het nut er niet van terwijl collega's lyrisch zijn, waarschijnlijk gewoon omdat ik het te weinig heb gebruikt (ik zie het nog steeds als veredelde html-uitvoer-engine die formpjes bouwt op basis van gepredefinieerde schema's en de invoer daarvan matig valideert en opslaat terwijl de html, javascript en css die worden gegenereerd niet alleen niet valideren en in iedere browser anders renderen en werken), maar ook word ik behoorlijk moe van bepaalde quirks.

Zo ben ik, omdat ik dat éénmaal heb gedaan, standaard ingelogd als Administrator. Maar alleen na een reboot. Als ik inlog als mezelf, het vinkje om mijn credentials te onthouden aanzet, en de browser opnieuw start: niks aan de hand, welkom gebruiker * CodeCaster .

Verder heeft SharePoint het voor elkaar gekregen om een VM te laten crashen met een BSOD... ik klikte mijn bookmark naar de SP-site aan in IE8 en m'n VM crashte...

En al helemaal verdrietig word ik van het "je kan er alles mee ... je moet het alleen nog zelf programmeren!", want daar heb ik SP niet voor nodig. Geef me een Visual Studio en een IIS en ik maak het sneller, mooier en gebruiksvriendelijker. Ik kan ook nergens een feitelijke vergelijking vinden van wat SharePoint nu eigenlijk is. Iemand? :)

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 27-10-2010 11:38 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 14:13

defcon84

Multipass?

Haan schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:12:
Ik heb altijd ruzie met ASP.NET forms. Ik doe het te weinig om daar echt bedreven in te raken, en dan krijg je vaak de situatie dat je form tijdens debuggen perfect werkt, maar zodra je hem hebt gepublished dat bijv. een grid verdwijnt na een postback |:( Ben je vergeten om de datasource te rebinden.. (ik snap nog steeds niet waarom dat in VS geen probleem is en blijft werken, maar bij een gepublished from niet)
misschien staat er op je production server ergens EnableViewState op false
normaal hoef je je datasource nooit te rebinden zolang je viewstate aanstaat..

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:35

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik haat het als blogposts en webpagina's geen publication date erbij hebben staan :(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Haan

Haan

dotnetter

.oisyn schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:04:
Ik haat het als blogposts en webpagina's geen publication date erbij hebben staan :(
Zie je heel vaak ja, erg irritant omdat je dan de context van de tekst mist.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hehe, ik ben nu ook bezig met het bouwen van een bewegend 3D model in Java3D. Toch aardig complex met die 3D matrices ;(
Er is niets complex aan matrices. Quaternions, die zijn complex (pun intended :P)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Laurens-R
Er is niets complex aan matrices. Quaternions, die zijn complex (pun intended :P)
_/-\o_ _O-

Toen ik deze moest ging uitleggen aan m'n omgeving werd mijn status als nerd herbevestigd :P

• Haan

Haan

dotnetter

* Haan zou moeten gaan googelen om hem te snappen, dus is bij deze officieel geen nerd :P

Verwijderd

My god, heb me toch een "woensdag middag dip"... Komt weinig nuttige code uit, en dat terwijl we met een deadline zitten. :9

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
Uit nieuwsgierigheid; waarom Java3D?

https://niels.nu

• alienfruit

alienfruit

Gaaf hoor... geen systembeheerders aanwezig. Dan hack je zelf wat in elkaar... Een script icm ssh tunnel om een verbinding op te bouwen met serverA vervolgens een PHP script die requests doorstuurd van deze server naar B op B een php omscriptje data op te vragen. Lokaal script doet requests voor een reeks id en vervolgens record op te vragen en te updaten. Dit alles alleen om database tabel conversie te doen...

[ Voor 13% gewijzigd door alienfruit op 27-10-2010 14:07 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 19:56

Ik wil uiteindelijk het zonnestelsel gaan simuleren :9

Hier een voorproefje van mijn aarde :')

http://twitpic.com/311yfk
Ik ben net begonnen aan 2D graphics in OpenGL; iets simpels als een texture plakken op een vierkantje is al best pittig :P

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/kq9SY.png

Sprite:
Afbeeldingslocatie: http://kutcomputers.nl/jsrts/heavytank.png

Had het eerst gemaakt met Canvas in Javascript, daarna met AWT's Canvas in Java, nu met JOGL's GLCanvas in Java en nu ook bezig met de C++ versie i.c.m. OpenGL.

Moet zeggen dat OpenGL in C++ toch wel "ietsje" beter presteert dan in Java, maar dat zal wel deels/voornamelijk komen door mijn awesome coding skillz.

Is tevens mijn eerste keer dat ik echt wat werkend heb in OpenGL dat ik van grond af aan heb opgebouwd i.p.v. het copy/pasten van bestaande code.

[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 27-10-2010 14:57 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Hydra
Gamebuster schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:50:
Ik ben net begonnen aan 2D graphics in OpenGL; iets simpels als een texture plakken op een vierkantje is al best pittig :P
Je moet het doorhebben idd. Op een gegeven moment valt het kwartje. M'n wiskunde is ook vrij slecht/roestig dus bij mij duurde het ook ff :)

Teken je via immediate mode of VBO's trouwens?

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 27-10-2010 15:01 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Gamebuster schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:50:
[...]

Moet zeggen dat OpenGL in C++ toch wel "ietsje" beter presteert dan in Java, maar dat zal wel deels/voornamelijk komen door mijn awesome coding skillz.
Dat het in Java zoveel minder presteert komt voornamelijk door Java Native Interface (JNI) calls, die nogal wat overhead veroorzaken. Zo min mogelijk calls naar OpenGL doen dus.

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

Voor alle .NET devs, check out NuPack :o
http://weblogs.asp.net/sc...and-webmatrix-beta-2.aspx

Ziet er goed uit, makkelijk dependencies bij houden :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:07:
[...]

Dat het in Java zoveel minder presteert komt voornamelijk door Java Native Interface (JNI) calls, die nogal wat overhead veroorzaken. Zo min mogelijk calls naar OpenGL doen dus.
Wat je sowieso wilt, ook in native apps. Dus VBO's, zoals Hydra ook al min of meer hintte.

• Hydra
HMS schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:13:
Voor alle .NET devs, check out NuPack :o
http://weblogs.asp.net/sc...and-webmatrix-beta-2.aspx

Ziet er goed uit, makkelijk dependencies bij houden :)
Ah, wat Maven al 10 jaar doet zegmaar? :P

[ Voor 80% gewijzigd door Hydra op 27-10-2010 15:21 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Haan schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:48:
* Haan zou moeten gaan googelen om hem te snappen, dus is bij deze officieel geen nerd :P
Een quaternion is een complex getal (vandaar de pun) met 3 imaginairen. In computer graphics wordt hij veelal gebruikt om rotaties mee weer te geven en te interpoleren tussen verschillende rotaties.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 27-10-2010 15:27 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:20:
[...]

Wat je sowieso wilt, ook in native apps. Dus VBO's, zoals Hydra ook al min of meer hintte.
Uiteraard, maar zo'n call zal in Java een grotere impact hebben dan in C++.
En als VBO's niet beschikbaar zijn zul je toch iets moeten hebben om op terug te vallen.

• Hydra
EddoH schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:28:
En als VBO's niet beschikbaar zijn zul je toch iets moeten hebben om op terug te vallen.
VBO's niet beschikbaar? Op je nVidia Riva TNT zeker? :P

Je kunt altijd nog terugvallen op Vertex Arrays, dat is ook nog een stuk minder calls dan immediate mode.

• Gamebuster
Hydra schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:57:
[...]

Je moet het doorhebben idd. Op een gegeven moment valt het kwartje. M'n wiskunde is ook vrij slecht/roestig dus bij mij duurde het ook ff :)

Teken je via immediate mode of VBO's trouwens?
Ik ken geen van de 2 begrippen, dus heb ze even opgezocht.

Ik teken de "scene" iedere frame volledig opnieuw op dit moment, maar als er efficientere/betere methodes zijn neem ik graag even de tijd om deze te leren.

Code verplaatst naar pastebin om mijn post niet zo groot te maken:
http://pastebin.com/iGTdaipM

[ Voor 110% gewijzigd door Gamebuster op 27-10-2010 15:36 ]

• Hydra
Da's immediate mode. Je gebruikt voor iedere vertex e.d. die GL calls, en dat wil je niet. Je gebruikt ook JOGL zo te zien?

[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 27-10-2010 15:37 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hydra schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:33:
[...]

VBO's niet beschikbaar? Op je nVidia Riva TNT zeker? :P

Je kunt altijd nog terugvallen op Vertex Arrays, dat is ook nog een stuk minder calls dan immediate mode.
OpenGL ES1.x op Android ;)

• NMe
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:22:
[...]

Een quaternion is een complex getal (vandaar de pun) met 3 imaginairen. In computer graphics wordt hij veelal gebruikt om rotaties mee weer te geven en te interpoleren tussen verschillende rotaties.
Volgens Wikipedia staat een quaternion tot een complex getal zoals een complex getal staat tot een reëel getal. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Gamebuster
Hydra schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:36:
Da's immediate mode. Je gebruikt voor iedere vertex e.d. die GL calls, en dat wil je niet.
Niet voor iedere vertex. Dat heb ik alleen met de grond-texture gedaan (raster op achtergrond). De tankjes zelf worden wel doorgegeven via array's (FloatBuffer's). Zie onderin de method "drawIn" in mijn code.

En ja, ik gebruik JOGL op dit moment. Heb die LWJGL wel eens gebruikt, maar ik vind JOGL prettiger.

[ Voor 39% gewijzigd door Gamebuster op 27-10-2010 15:42 ]

• Hydra
Gamebuster schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:38:
Niet voor iedere vertex. Dat heb ik alleen met de grond-texture gedaan. De tankjes zelf worden wel getekend met array's. Zie onderin de method "drawIn" in mijn code.
Ah, ja, dat had ik gemist. Hoe je dit het beste aan kan pakken weet ik ook niet, omdat je natuurlijk elke tank ook wilt roteren e.d. Oisyn is de OpenGL master hier, ik ben ook redelijk n00b :)
En ja, ik gebruik JOGL op dit moment. Heb die andere (naam vergeten) ook wel eens gebruikt; die werkte met static methods, bijv. GL11.gl* en had ook helper-classes voor toetsenbord, joysticks en OpenAL.
Zo iets dus:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
    private void renderWorld()
    {
        GL11.glClear(GL11.GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL11.GL_DEPTH_BUFFER_BIT); // Clear

GL11.glLoadIdentity(); 
        doCamera();

GL11.glBindTexture(GL11.GL_TEXTURE_2D, texture);      
        GL11.glEnableClientState(GL11.GL_VERTEX_ARRAY);
        GL11.glEnableClientState(GL11.GL_COLOR_ARRAY);
        GL11.glEnableClientState(GL11.GL_TEXTURE_COORD_ARRAY);

GL11.glVertexPointer(3, 0, vertices);
        GL11.glColorPointer(3, 0, colors);
        GL11.glTexCoordPointer(2, 0, textures);

GL11.glDrawArrays(GL11.GL_QUADS, 0, faceCount * 4);

GL11.glDisableClientState(GL11.GL_VERTEX_ARRAY);
        GL11.glDisableClientState(GL11.GL_COLOR_ARRAY);
        GL11.glDisableClientState(GL11.GL_COLOR_ARRAY);

GL11.glFlush();
    }

:P

Da's LWJGL, meer toegespitst op games. Gebruik ik voor die MC viewer. Niet toegekomen aan het omzetten naar VBO's overigens (gebruik nu vertex arrays maar die zijn application-side).

Edit als reactie op jouw edit: dat is dus inderdaad LWJGL :P

Ben zelf juist van JOGL naar LWJGL overgestapt vanwege de sound en input utilities. Wel m'n eigen textureloader moeten schrijven alleen, die zit niet in LWJGL.

[ Voor 5% gewijzigd door Hydra op 27-10-2010 15:44 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:28:
[...]

Ja, maar die transitie valt in het niet bij de kosten van een draw commando op de GPU, die wil je zoveel mogelijk batchen. Vandaar dus VBO's. Als je idd immediate mode gaat tekenen, dan krijgen die Java<->native transities de overhand omdat je veel meer calls hebt.

.edit @ hierboven: my god, wat een typwerk. GL11 en dan ook nog gl als prefix voor de functies 8)7. Pleur ze dan gewoon in de "gl" class en haal de gl prefix voor de functies weg.

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 27-10-2010 15:47 ]

• Gamebuster
Welke mafkezen kwamen trouwens op het idee om rotation in OpenGL met degrees te doen en niet met radians; heb ik net alles met radians geschreven, komt OpenGL aan met degrees. Alle hoek-gerelateerde functies in vrijwel iedere taal die ik ken werken met radians... (en ik vind radians eigenlijk ook wel prettiger dan degrees)

[ Voor 29% gewijzigd door Gamebuster op 27-10-2010 15:47 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is dat zo, ik kan me niet heugen dat OpenGL graden verwacht. Gebruik je niet een of andere wrapper die geïmplementeerd door iemand die graden handiger vondt? Nou is de tijd dat ik iets met OpenGL functies deed die graden verwachten lang, lang geleden. Ik ging al vrij snel over op mijn eigen matrix klasse die ik gewoon set/push op de OpenGL transformation stack.

.edit: je hebt gelijk, glRotate() enzo verwachten idd graden 8)7.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 27-10-2010 15:50 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:49:
Ik ging al vrij snel over op mijn eigen matrix klasse die ik gewoon set/push op de OpenGL transformation stack.
Uit nieuwsgierigheid: Wat deed je bewegen om je eigen matrix klasse te maken?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Zeau. Dat hele verhaal over akkoord knoppen even afgesplitst naar Akkoord gaan met algemene voorwaarden*

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Hydra
.oisyn schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:45:
.edit @ hierboven: my god, wat een typwerk. GL11 en dan ook nog gl als prefix voor de functies 8)7. Pleur ze dan gewoon in de "gl" class en haal de gl prefix voor de functies weg.
Ja, dat zijn van die design keuzen waar ik 't ook niet mee eens ben. JOGL heeft ongeveer alles in een GL class zitten, LWJGL in verschillende, GL11 heeft de functies voor OpenGL 1.1. Als je zaken nodig hebt die in bijvoorbeeld OpenGL 2.1 toegevoegd zijn zitten die in GL21 8)7

Wat mij betreft is het ook JOGL > LWJGL, alleen heeft LWJGL weer support voor een aantal andere handigheidjes zoals het 'grabben' van je muis, die heeft JOGL weer niet.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:54:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: Wat deed je bewegen om je eigen matrix klasse te maken?
Veel meer controle. Je doet meer met objecten dan alleen rederen, en ook daarvoor heb je een matrix nodig. Dus heb je een matrix klasse waar je operaties op kunt doen en die je kunt vermenigvuldigen. En dan kun je ook net zo goed die dingen meteen instellen, dan ga je niet OpenGL opnieuw die matrices uit laten rekenen aan de hand van rotaties die je uit je eigen matrix destilleert oid.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Aha, nee daar heb je gelijk in.
Zelf iets dergelijks nog niet nodig gehad, aangezien ik tot nu toe alleen 2D met OpenGL heb gerenderd.

• Gamebuster
.oisyn schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:21:
[...]

Veel meer controle. Je doet meer met objecten dan alleen rederen, en ook daarvoor heb je een matrix nodig. Dus heb je een matrix klasse waar je operaties op kunt doen en die je kunt vermenigvuldigen. En dan kun je ook net zo goed die dingen meteen instellen, dan ga je niet OpenGL opnieuw die matrices uit laten rekenen aan de hand van rotaties die je uit je eigen matrix destilleert oid.
Gebeurt dat uitrekenen van die matrices bij OpenGL niet op de videokaart?
Hoe moet ik me dit voorstellen? Heb je documentatie van je class? Ben wel nieuwsgierig.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:39:
[...]

Gebeurt dat uitrekenen van die matrices bij OpenGL niet op de videokaart?
Nee, de videokaart doet vrij weinig. En wat ie doet doet ie per vertex en per pixel, er is dus geen globale matrix state in de videokaart oid. Het enige dat OpenGL doet is de uiteindelijke transformatiematrix naar de videokaart sturen zodat die gebruikt kan worden in een vertex shader.

Wat documentatie betreft kun je gewoon googlen, er zijn zat Matrix classes beschikbaar :)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 27-10-2010 18:08 ]

• Avalaxy
Hydra schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:06:
[...]

Uit nieuwsgierigheid; waarom Java3D?
Hmmm, niet echt een goede onderbouwing voor tbh. Ik wilde eerst gewoon wat lijntjes gaan tekenen in een canvas met Java (in 2D), maar al snel bleek dat ik daarmee niet echt 3D objecten kon namaken dus toen ben ik maar voor volledige 3D gegaan :+

Maar het werkt best aardig opzich, er wordt je wel een hoop uit handen genomen door de API :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:45

Sebazzz

3dp

Handig, een Daily WTF CodeSOD submit plugin voor Visual Studio :P
http://thedailywtf.com/Ar...rectly-From-Your-IDE.aspx

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Gamebuster
Leuke code ook :P

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@.oisyn: Wat is precies het nu van de GoT extensie die je hebt gemaakt voor Chrome? (zag ik in je signature staan)

Ik heb hem net even geïnstalleerd, maar ik geloof niet dat ik het helemaal snap. Je kan topics groen maken (watch) en rood maken (ignore) en er staat een quote knop voor quickreply. Maar verder kan ik niet echt iets ontdekken? Snap ik het niet of....? :p

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-12 23:00

Hoogie2004

Whohooooo

Ben nu met iets bezig waar ik wel een Visual Studio Addin kan gebruiken (of een ander programma dat dit kan).
XPath expressies maken voor bepaalde punten in een XML document (liefst door rechts-klik, get xpath in het document).

Heb nu maar even een class gegenereerd op basis van een test-document, straks maar kijken hoe het verder loopt als de xml van de webservice komt...

My iRacing profile | Strava

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
monnick schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:28:
@.oisyn: Wat is precies het nu van de GoT extensie die je hebt gemaakt voor Chrome? (zag ik in je signature staan)

Ik heb hem net even geïnstalleerd, maar ik geloof niet dat ik het helemaal snap. Je kan topics groen maken (watch) en rood maken (ignore) en er staat een quote knop voor quickreply. Maar verder kan ik niet echt iets ontdekken? Snap ik het niet of....? :p
.oisyn in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - dee..."

edit: O dat is precies de link in .oisyn zijn sig. Maar daar staat toch precies uitgelegd wat het doet :?

[ Voor 8% gewijzigd door Woy op 28-10-2010 09:22 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

monnick schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:28:

Ik browse veel met mijn posthistory, en daar staan nogal eens wat grote topics in waarin ik ooit heb gereageerd maar die ik niet meer wil volgen. Vandaar de ignore optie, die haalt ze uit de lijst. Daarnaast popt er zo nu en dan eens een topic op waarvan ik graag wil weten dat er een nieuwe reactie is. Die kun je dus watchen, zodat ze duidelijk opvallen in hun groene kleurtje.

De quote-to-quickreply vind ik verder veel praktischer dan quoten in een nieuwe pagina, kun je ook makkelijker meerdere quotes in een keer beantwoorden. Ook het bij-editen van een quote in een reactie (bijv. als je de laatste reactie in een draad hebt gepost en je niet meerdere posts onder elkaar wilt maken) is op die manier makkelijker, want dan kun je meteen vanuit je quickreply copypasten en dan je reactie editen, ipv eerst quote, dan copy/paste, dan back, en dan edit.

Als jij dit alles niet handig vind, dan is de extensie niet voor jou bedoeld :)

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ah, bedankt voor de opheldering! Voor een die-hard gebruiker / moderator kan ik dan heel goed begrijpen dat het heel handig is. Voor mij heeft de extensie echter niet zo veel meerwaarde. :) Ik gebruik gewoon mijn bookmarks.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

* Sebazzz is een klungel

Ik branch een project in de Subversion repository om een paar grote en brekende veranderingen door te voeren, ik start Visual Studio op, klik automatisch zodat ie de solution in de trunk opent en ik ga alle veranderingen doorvoeren, projecten wegknikkeren en nieuwe aanmaken :')

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• defcon84

defcon84

Multipass?

Zo. Vrijdag 8)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

* Hoogie2004 heeft nog maar 1 vrijdag werken na vandaag dit jaar (oudjaarsdag)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 00:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Sebazzz schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:59:
* Sebazzz is een klungel

Ik branch een project in de Subversion repository om een paar grote en brekende veranderingen door te voeren, ik start Visual Studio op, klik automatisch zodat ie de solution in de trunk opent en ik ga alle veranderingen doorvoeren, projecten wegknikkeren en nieuwe aanmaken :')
Huh? Je kunt rustig alsnog de branch aanmaken en je spulleboel daarop committen hoor? Er is iig geen reden om je werk weg te flikkeren. Heb ik laatst nog op mijn huidige project gedaan. Wat dingen aan het fixen aan de versie die ook al in productie draaide, bleek er nog helemaal geen onderhoudsbranch gemaakt te zijn. Toen heb ik ter plekke de onderhoudsbranch gemaakt, maar ik had ook het project nog een keer uit kunnen checken op de juiste tag, een branch maken en vervolgens mijn workspace naar die branche zetten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• RayNbow
  • Laatst online: 13:00

RayNbow

Kirika <3

Kwam net een interessante talk tegen:
LINQ, Take Two - Realizing the LINQ to Everything Dream (1h20m10s) :)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:03
Wilde ik gisteravond kijken, maar kwam niet verder dan een paar minuten, daarna werd de verbinding verbroken en moest ik opnieuw beginnen. Misschien dit weekend nogmaals even proberen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Haan

Haan

dotnetter

Is de inhoud ook ergens terug te lezen? Ik kan niet zomaar anderhalf uur video gaan zitten kijken..

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verhaal begint goed, erg interessant, laatste uur zal ik maar vanavond kijken, ipv hier @work

• D-Raven
ligt het aan mij als ik het raar vindt dat de video automatisch op 20 min begint ?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ligt aan jou, 20 is het nieuwe 0. :P

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 29-10-2010 11:34 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Haan schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:21:
Is de inhoud ook ergens terug te lezen? Ik kan niet zomaar anderhalf uur video gaan zitten kijken..
De inhoud van de talk zal vast wel ook wel versnipperd over allerlei blogposts van Bart de Smet te vinden zijn. Ik denk alleen dat je meer tijd kwijt bent met het opzoeken en het lezen ervan dan het kijken van de talk.

• Laurens-R
D-Raven schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:19:
ligt het aan mij als ik het raar vindt dat de video automatisch op 20 min begint ?
Dat is niet raar ;) Als in een live sessie binnenkomt wordt je naar het live punt in de video gebracht... Je kan dan sowieso weer naar het begin terugspoelen.

• defcon84

defcon84

Multipass?

net ook gezien! komt veel leuks aan *O*
LINQ to *.* :9~

'Obeservable now has GetAwaiter, but its not like in a restaurant' _O-
D-Raven schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:19:
Laurens-R schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:39:
Dat is niet raar ;) Als in een live sessie binnenkomt wordt je naar het live punt in de video gebracht... Je kan dan sowieso weer naar het begin terugspoelen.
De eerste 20min is een afteller naar de start die pas op minuut 20 ofzo is.. dus je hebt niets gemist :)

• Laurens-R
Aha :)

even iets anders: waarom heb ik nou ineens zo'n urge om The 7th Guest weer te spelen? Ik zit nu continu met die midi soundtrack in m'n achterhoofd + de pestende one-liners van Stauf.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Janoz schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:04:
[...]

Huh? Je kunt rustig alsnog de branch aanmaken en je spulleboel daarop committen hoor? Er is iig geen reden om je werk weg te flikkeren.
Ik heb het werk ook niet weggooit. Maar ik zat op de trunk in plaats van de branch te werken.

Verwijderd

Hoera, m'n Silverlight is nog steeds naar de kloten :') Iemand een idee waar de onderliggende stream is?

-edit- Zeg, is LINQ niet gewoon SqlAlchemy voor C#?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 19:55 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Weet iemand of hier een add-in voor Visual Studio voor bestaat:

Namespaces kan je in C# importeren via het using directive (1) en aparte types kan je ook importeren via using (2):
C#:
1
2
using Company.Product.LibraryName; // 1
using Application=Company.Product.Application; // 2

Nu gebruik ik bij het programmeren onder andere vaak Debug.Assert maar automatisch importeert ie de hele namespace of gebruikt de fully qualified name. Is er een extensie om dit te optimaliseren, zodat ik minder types in mijn scope heb? Dus dat ie bij een code cleanup gewoon de namespaces waarbij minder dan x types worden gebruikt niet meer via het using directive importeert of de specifieke types alleen via using importeert?

• D-Raven
Resharper. ctrl-alt-shift-f

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Move statement? :?
Overigens biedt Resharper geen optie hiertoe lijkt het, niet in hoeverre mijn wensen gaan althans. Bij ReSharper is het alles importeren of juist helemaal niets.

[ Voor 21% gewijzigd door Sebazzz op 29-10-2010 21:07 ]

• NetForce1
  • Laatst online: 20-12 08:21

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Sebazzz schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:39:
[...]

Ik heb het werk ook niet weggooit. Maar ik zat op de trunk in plaats van de branch te werken.
Dan kun je toch je working copy relocaten naar de branch?

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Verwijderd

Best interessant, maar aan de andere kant vind ik het toch gebreken in C# blootleggen. Het is best leuk dat ze zulke dingen als pure syntactische suiker kunnen implementeren, maar in een (veel) flexibelere taal was bijvoorbeeld het await-keyword onnodig geweest (dat had de compiler dan zelf kunnen bedenken, aangezien het voor een compiler sowieso belangrijk is om te weten wat er wanneer gelezen en geschreven moet worden).

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:06:
maar in een (veel) flexibelere taal was bijvoorbeeld het await-keyword onnodig geweest
Je hebt het await-keyword niet nodig in C# om op een redelijk mooie manier asynch-dingen te proggen. Zoals ook een van de eerste voorbeelden in de talk kun je asynchrone berekeningen ook in een LINQ-vorm gieten.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:53
RayNbow schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:05:
[...]

Je hebt het await-keyword niet nodig in C# om op een redelijk mooie manier asynch-dingen te proggen. Zoals ook een van de eerste voorbeelden in de talk kun je asynchrone berekeningen ook in een LINQ-vorm gieten.
Maar dan blijft die hangen op de LINQ-query, terwijl je met de await-keyword nog wat zooi kan doen voordat je de code laat hangen op de response..

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

*brrr* die uitspraak :X
Alsof je naar District 9 zit te kijken :P

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 30-10-2010 15:04 ]

Verwijderd

s/C# programmer/prawn/ig

Ik moet nu de achterliggende code van een website (in Pylons) aanpassen zodat er nieuwsbrieven verzonden kunnen worden. Het maken van de feature zelf is volgens mij gelukt, maar ik kan het niet testen. De bestaande code voor het aanmaken van gebruikersprofielen is dusdanig brak dat ik geen gebruikers kan aanmaken, als beheerder kan ik nog geen profielen bewerken of verwijderen en de mailtjes zitten hardcoded in de controller i.p.v. in templates.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 15:41 ]

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Hmm heeft die 1 goede keuze gemaakt (Pylons gebruiken) verneukt hij de rest :')

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
hhmpf. ik ben net begonnen aan de 3e practicum van het vak 'gameprogrammeren'. De opleiding is informatica richting gametechnologie op de universteit utrecht en dit vak is de game-versie van het introductievak imperatief programmeren. Best een leuk vak, de stof is ongeveer het zelfde als bij de niet game-versie maar de practica zijn steeds een game maken in XNA, met heel veel vrijheid. Zo heb ik voor practicum 1 Pong gemaakt, maar dan voor meer spelers.. Het veld is dan een gelijkzijdig polygon met n vlakken (met n = aantal spelers) en veranderd steeds van vorm als er een speler af gaat.

Maar... dit derde practicum is echt Lame :( ze hebben de demo platformer game die bij XNA studio 3.1 komt na gemaakt, maar dan helemaal in het Nederlands geprogrammeerd ( :r ) en zonder ook maar enige vorm van commentaar.. De opdracht is om lame features toe te voegen.. gadverdamme.

Oh en om het af te maken heet de game Cowboy Henk :')

[ Voor 8% gewijzigd door kaesve op 30-10-2010 17:29 ]

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
:').

Ik zag het al bergafwaarts gaan toen ze Geometry, Imaging and Virual Environments hernoemden naar Game & Media Technology. Die Marc Overmars heeft veel te veel invloed, alles moet "hip" en "game" zijn. Alle normale vakken hebben nu de prefix "game-" gekregen.

Gelukkig ben ik inmiddels afgestudeerd. Had liefst nog 2 jaar eerder klaar geweest, toen GMT nog GIVE heette, maar daar kun je niets aan doen. Met de woorden van Twan Maintz: "je bent wie je zegt dat je bent", dus het hele game-gebeuren laat ik altijd maar achterwege.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GIVE heb ik ook nog gedaan. Niet afgemaakt though, ik had geen zin meer. Achteraf best zonde, ik moest alleen nog m'n experimentation project en m'n afstudeeronderzoek. Maar ja, daar moest je dan ook daadwerkelijk iets voor doen ;)

[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 30-10-2010 17:59 ]

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
kaesve schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:24:

Oh en om het af te maken heet de game Cowboy Henk :')
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FImE7UeM24EsXsa4zfctIxcr/full.jpg
:?

We are shaping the future

• Soultaker
  • Laatst online: 09:39
Dacht eerder aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.burstofbeaden.com/cowboy_henk_fish.jpg

Verwijderd

Tja, ik weet niet meer wat ik van het departement informatica moet denken. Wel meegaan met de game-hype (no offense :')), maar tegelijk een hoop masters bij elkaar smijten om financiële redenen (waaronder ook de master die ik wilde gaan doen: software technology).

Voor mij is het ook genoeg reden geweest om naar masters te kijken van andere universiteiten, maar er zijn vrij weinig die m'n interesse wekken. Volgens mij waren er één op de VU en twee op de UvA die me wel wat leken, maar dat moet ik eigenlijk nog eens echt gaan uitzoeken.

• Gamebuster

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
HuHu schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:52:
:').

Ik zag het al bergafwaarts gaan toen ze Geometry, Imaging and Virual Environments hernoemden naar Game & Media Technology. Die Marc Overmars heeft veel te veel invloed, alles moet "hip" en "game" zijn. Alle normale vakken hebben nu de prefix "game-" gekregen.

Gelukkig ben ik inmiddels afgestudeerd. Had liefst nog 2 jaar eerder klaar geweest, toen GMT nog GIVE heette, maar daar kun je niets aan doen. Met de woorden van Twan Maintz: "je bent wie je zegt dat je bent", dus het hele game-gebeuren laat ik altijd maar achterwege.
Hier nog een (ex) GIVE-student :*)
Jammer om te horen zeg, ik vond dat het vakkenpakket destijds wel mooi gebalanceerd was.. een beetje gaming, veel computational geometry en een deel beeldverwerking.

Hmm, nu ik er over nadenk heb ik eigenlijk geen enkel game-vak gevolgd :D maar dat was ook omdat je dingen in 'game maker' (o.i.d.) moest maken, blij om te horen dat ze nu iig iets doen met XNA.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
MrBucket schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:26:
[...]

Hier nog een (ex) GIVE-student :*)
Jammer om te horen zeg, ik vond dat het vakkenpakket destijds wel mooi gebalanceerd was.. een beetje gaming, veel computational geometry en een deel beeldverwerking.

Hmm, nu ik er over nadenk heb ik eigenlijk geen enkel game-vak gevolgd :D maar dat was ook omdat je dingen in 'game maker' (o.i.d.) moest maken, blij om te horen dat ze nu iig iets doen met XNA.
Ach... al die vakken zijn er nog steeds en ze zijn ook nog hetzelfde. Alleen bij de Bachelor hebben ze voor elk vak nu het woord "game-" geplakt. Het Master-vak Game Design gaat nog steeds met Game Maker, maak je geen zorgen ;).

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Caelorum schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:00:
[...]

Maar dan blijft die hangen op de LINQ-query, terwijl je met de await-keyword nog wat zooi kan doen voordat je de code laat hangen op de response..
Hoe zou de code hangen op de LINQ-query? Als het resultaat van de LINQ-query een Task<T> o.i.d. is, dan hangt er niets?
.oisyn schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:02:
*brrr* die uitspraak :X
Alsof je naar District 9 zit te kijken :P
Tja, het is een rare Belg... :+
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:47:
-edit- Zeg, is LINQ niet gewoon SqlAlchemy voor C#?
Nee, LINQ is niets anders dan een specificatie van een aantal methoden (LINQ query operators), een query-syntax en hoe de query-syntax vertaalt naar aanroepen van die methoden. Niets meer, niets minder.

Voor alles wat een monad is kun je trouwens op z'n minst twee van de LINQ operators schrijven: Select (functor map) en SelectMany (monadic bind).

Verwijderd

Brrrr.... Samenvattingen typen! Saai, duurt lang...

• Avalaxy
Hmm, wat vreemd. Ik probeer met Oracle te connecten via PHP's PDO, maar hij vindt dat ik de (OCI) driver niet heb geïnstalleerd terwijl dat wel zo is :?

Af en toe is Oracle best kut -O-

Verwijderd

Misschien meerdere oracle driver versies en raakt er van in de war?

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:03
Kwam gisteren plotseling op deze site uit: http://extensionmethod.net/
Leuke site. Heb onlangs ook al de string.format() ge-extend naar een "".Frmt(), die stond het hoogste in een thread van SO en vond hem zelf ook handig, dus gelijk gebruiken.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

RayNbow schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:47:
Voor alles wat een monad is kun je trouwens op z'n minst twee van de LINQ operators schrijven: Select (functor map) en SelectMany (monadic bind).
Yup, en Where is Filter en Aggregate is Reduce (de hele basis van functioneel programmeren zit er gewoon in dus...)
Jan_V schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 07:23:
Heb onlangs ook al de string.format() ge-extend naar een "".Frmt()
Ik mag voor je co-workers toch echt hopen dat je daar uiteindelijk Format() van hebt gemaakt, wordt het een stuk leesbaarder door ;)

[ Voor 29% gewijzigd door mindcrash op 02-11-2010 07:34 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Pagina: 1 ... 76 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak