Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Deze natuurlijk!Snake schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:17:
[...]
Ha, die heb ik hier op het werk. Pas gekregen. Wel leuk toetsenbordje, goed harde toetsen.
Thuis een [afbeelding] Microsoft Natural 4000. Alleen jammer dat de spatiebalk niet goed reageert aan de zijkanten...
Dat spatiebalk probleem is overigens opgelost bij de nieuwe revisie (met Windows orb als Windows-toets) van het toetsenbord. Thuis heb ik nog een oude welke reageert als een typmachine, terwijl deze eerder een laptoptoetsenbord is.
Overigens staat op de onderkant nog steeds v1.0.. Misschien is het dan toch per tobo verschillend...
Eensch
[ Voor 0% gewijzigd door Ventieldopje op 22-10-2010 15:16 . Reden: Spelfouten ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Verwijderd
Nederlandse Apple toetsenborden zijn stiekem gewoon Engelse, deze dus:.oisyn schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:11:
[...]
My god, maken ze überhaupt nog nederlandse tobo's

M'n broer heeft trouwens nog een écht Nederlands toetsenbord op z'n cheap Dell laptop, dat is pas een drama!
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Das natuurlijk een kwestie van gewenning! Kan zelf niet eens meer fatsoenlijk typen op een recht toetsenbord ^^Sebazzz schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:35:
[...]Dat ding hebben we op school bij een Surface tafel zitten, dat toetsenbord is verschrikkelijk zeg. Doe mij maar een recht toetsenbord. [...]
Heb zelf overigens de logitech wave:
Same here. Is mijn beste toetsenbord ooit. Heb 'm ook onder winders gebruikt; De CMD toets is de vlaggetjes-toets, alles werkt dus gewoon prima. De missende toetsen: print screen, pause, scroll lock en INSert. Je kan deze zelf toewijzen aan F13 tot F19 met een willekeurige keymapper.CyCloneNL schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:17:
[...]
[afbeelding]
Zelfs op windows werkt een mac-keyboard wel lekker. Ik heb alleen geen print screen
Ook had ik de media-toetsen (F7 tot F12) met de keymapper toegewezen aan de betreffende media-commands in windows. Ik kon echter F7 tot F12 niet meer gebruiken als de functie-toetsen daardoor, maar ik had die toetsen zelden nodig.
[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 22-10-2010 15:41 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
In Windows Server 2008 is de gui optioneel toch? Verder is er ondertussen ook PowerShell, dat op zijn minst meer in de buurt komt van BASH als cmd.exeMatis schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:41:
[...]
Maar jij hebt een Nederlandse Linux-versie
Overigens ben ik het wel met je eens. Ik zie Microsoft nog niet zo snel met een terminal-based server-OS komen.
Over toetsenborden: ik gebruik ook een MS natural. Na twee weken wil je niets anders
Om te devven is de Natural inderdaad een geweldig toetsenbord. Thuis heb ik gewoon een standaard mac toetsenbord.roy-t schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:51:
[...]
Over toetsenborden: ik gebruik ook een MS natural. Na twee weken wil je niets anders.
Dan mis je wel je F1-F12 toetsen (of in iedergeval F10 - F12)?Caelorum schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:25:
[...]
Heb zelf overigens de logitech wave:
[plaatje]
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Begrijp me niet verkeerd; heb het prima naar m'n zin bij m'n klant, maar elke dag 4 uur in de auto zitten ga je op ten duur toch wel voelen
Nee, maar dit zitten wel achter zo'n irritante f-lock toets (en mijn ervaring daarmee is dat die bij boot standaard uit staat en je 'm niet automatisch aan kunt zettenFreeaqingme schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:53:
[...]
Dan mis je wel je F1-F12 toetsen (of in iedergeval F10 - F12)?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zeker geen Visual Studio gebruiker?Gamebuster schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:38:
[...]
Ik kon echter F7 tot F12 niet meer gebruiken als de functie-toetsen daardoor, maar ik had die toetsen zelden nodig.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Weekend
We are shaping the future
Nope.. allebij niet ^^.oisyn schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:26:
Freeaqingme schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:53:
__Dan mis je wel je F1-F12 toetsen (of in iedergeval F10 - F12)?__
Nee, maar dit zitten wel achter zo'n irritante f-lock toets (en mijn ervaring daarmee is dat die bij boot standaard uit staat en je 'm niet automatisch aan kunt zetten)
Die blauwe tekens zijn de functies achter de FN toets. Gebruik ze eigenlijk nooit. Standaard doen die knoppen dus gewoon de normale functies (F1 t/m F12)
Aan de voorkant van de toetsen staan de nummers F1 t/m F12. Op zich handig aangezien ik er dan recht tegenaan kan kijken.
Krijg soms wel wat commentaar van m'n collega's dat ik wat lawaai maak, maar het typt wel heerlijk zeg, vergeleken met 'rubber dome' of 'scissor switch' toetsenborden.
Op m'n werk heb ik sinds een 2 weken deze:Freeaqingme schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:46:
Op wat voor toetsenbord werken de mensen hier eigenlijk? Ik heb van de week deze besteld.

Volgens reviews moet het de shit zijn. Daarvoor had ik een Microsoft 4000, maar daar had ik eigenlijk dat hij te breed was, waardoor je, als hij mooi in het midden voor je ligt, te ver naar de muis moet reiken. De Kinesis Freestyle heeft een lichtere toetsaanslag (wel prettig, overigens, tikt lekker) en dus geen numpad of pijltjetoetsen (slechts één rij naast de enter en shift toetsen e.d.). En omdat het twee losse helften zijn kun je hem na het werk om je monitor hangen, lijkt wel grappig
Minpuntjes: De knopjes rechts zijn wat contra-intuitief, home / end zitten boven, pageup / pagedown daaronder waardoor ik sowieso in het begin nogal vaak pagedown doe ipv home / end, en de delete knop zit boven de backspace (helemaal rechtsboven) waardoor je ook wel eens delete ipv backspace doet en vice-versa. Maar ik geloof dat dat gewenning is, doe het al minder.
Ook is het 'pro' setje (de flippers onderaan en de polssteunen) wat euh. 'flimsy' is misschien het goeie woord, zit niet helemaal goed stevig vast, en schuiven met die dingen kun je ook vergeten, ze flippen terug in lage modus of je moet ze optillen. Is ook al een paar keer voorgekomen dat één van die flippers gewoon los zat (je klikt zeg maar een staafje in een slot, hoe je het maar wilt noemen).
Of het ook echt beter is tegen RSI ben ik nog niet helemaal uit. Ik beeld me in dat de klachten minder worden, maar zeker weten doe ik het niet.
Daarbij heb ik overigens deze gekregen:

Hij is behoorlijk aan de prijs, en ik kan niet zeggen dat hij die prijs waard is - hij voelt goedkoop aan. Qua vasthouden zal hij wel beter zijn dan een gewone muis, omdat je nauwelijks iets met je pols kunt doen. Heb alleen wel het idee dat het meer op je schouder aankomt, omdat je die constant wat naar achter moet trekken (of ik doe het verkeerd). Zit ook geen scrollwiel oid op, dus je moet middle-mouse scrollen, en dat werkt maar in een deel van de programma's.
Maar vooruit, we proberen het gewoon.
Thuis heb ik overigens ook een Microsoft 4000, daarvoor had ik een dun ding van 15 euro van Trust.
[ Voor 8% gewijzigd door YopY op 22-10-2010 21:09 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Programmeren is eigenlijk ook niet het probleem voor mij, het wordt pas echt erg als ik precies met de muis moet gaan mikken in InDesign. Een muis is echt killing! Met de andere hand afwisselen werkt dan redelijk.
Nog een tip voor de laptoppers: vouw een badhanddoek op en leg hem voor je laptop op het bureau, zodat het je onderarmen steunt tijdens het typen. Net als dat lekkere rubber bij het MS toetsenbord, werkt heel goed!
Zet je toch de snelheid van je muis lager? Heb er zelf zon knopje voor. Op die manier kan ik gewoon "normale" bewegingen maken maar alsnog goed mikken. Stuk minder stressful voor je handen en onderarm.alwinuzz schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 08:00:
Programmeren is eigenlijk ook niet het probleem voor mij, het wordt pas echt erg als ik precies met de muis moet gaan mikken in InDesign. Een muis is echt killing! Met de andere hand afwisselen werkt dan redelijk.
Ohja dat is wel een goede! Ik heb nu je het zegt ook zon DPI knopje, en anders kan je het in Windows zelf veranderen.Caelorum schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:26:
[...]
Zet je toch de snelheid van je muis lager? Heb er zelf zon knopje voor. Op die manier kan ik gewoon "normale" bewegingen maken maar alsnog goed mikken. Stuk minder stressful voor je handen en onderarm.
Verwijderd
Maar dus wel met de ~ naast de Z... (die heb ik zelf ook trouwens).Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:18:
[...]
Nederlandse Apple toetsenborden zijn stiekem gewoon Engelse, deze dus:
[afbeelding]
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Ik ben waardeloos met pennen,Sebazzz schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:50:
Tegen RSI, waarom gebruik je niet iets van een Wacom? Dat werkt ook prima
En mijn koffie is niet te zuipen. Denk dat de koffie (of, dat gemalen bruine spul waar je koffie mee maakt) na twee weken niet goed meer is (nee, heb ik eigenlijk nooit ervaring mee, kilo koffie was er vroegah bij m'n ouders na een week doorheen
Ik heb ook niets met pennen, danwel schrijven, maar na een paar dagen spelen met m'n Wacom wil ik niet anders meer. Ook daarbij krijg ik soms last van m'n pols/onderarm, dus aan de andere kant van m'n toetsenbord staat een logitech trackball - iets wat ook perfect werktYopY schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:58:
[...]
Ik ben waardeloos met pennen,. Alternatief wat ik anders zou proberen is een trackball, heb ik ook veel goeie dingen over gehoord.
Wat ik alleen niet snap is dat mensen een heel grote tablet kopen. Ik heb zelf graag een zo klein mogelijke: des te minder ik m'n arm hoef te bewegen.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Ehm nee, dat is niet zo, dus daar gaat je excuus. Je faalt gewoon.YopY schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:58:
En mijn koffie is niet te zuipen. Denk dat de koffie (of, dat gemalen bruine spul waar je koffie mee maakt) na twee weken niet goed meer is ....
{signature}

De HandShoeMouse dus. Ik kon maar nergens een grotere muis vinden die echt goed in de hand ligt. Deze is er ook nog in meerdere maten. Alleen de knoppen "klikken" nog een beetje ouderwets, dat is wel een nadeel (zeker als je trackpad gewend bent).
En dat is weer een reden om krampachtig achter je wacom te kruipen. Net als een muis, krijg ik van kleine wacom tables snel rsi. Voor kleine oppervlaktes moet je redelijk precies bewegen, en om iets stil te houden dus (onbewust) teveel spieren aanspannen.Freeaqingme schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:21:
[...]
Wat ik alleen niet snap is dat mensen een heel grote tablet kopen. Ik heb zelf graag een zo klein mogelijke: des te minder ik m'n arm hoef te bewegen.
Ik heb een A5-wide Wacom. In de lengte zo lang als een A4'tje, waar je lekker de ruimte op hebt. De natuurlijke beweging van de pen (is nu eenmaal meer geschikt in een mensenhand dan een muis) met de grote bewegingsvrijheid zorgde bij mij dat de RSI zich zeer snel terugtrok (en ja, hij was heel erg: tot ver over mijn elleboog).
Moet alleen vandaag de build raportage nog een beetje oppoetsen
Ruilen?Refro schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 08:07:
Na een succesvol experiment van 3 maanden met subversion voor een klein stukje van onze applicatie tooling,hebben we vrijdag onze complete applicatie omgezet naar een repositorydus voorlopig geen sourcesafe voor mij meer
![]()
Moet alleen vandaag de build raportage nog een beetje oppoetsen
Als ik in die explorer dan naar het bestand blader en het dán incheck ... geen probleem, gefeliciteerd, het is ingecheckt, wil je er koffie bij?
Nog even wachten op de Hyper-V-omgeving en dan gaan we eindelijk over naar Team Foundation Server.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Zou eigenlijk in het begin van het schooljaar al moeten werken, maar de pasjes waren nog niet klaar. Resultaat: niemand kon inklokken, er was geen zicht op wie er allemaal op school was en de automaten in het restaurant konden niet gebruikt worden, waardoor dingen over de datum ging en weggegooid moesten worden. (Waarom ze die dingen dan vullen mag Joost weten.) Zelfs een docent die op een gegeven moment aan mij vroeg, waarom ik niet ingeklokt had. Ik had nog geen nieuw pasje en de oude werkten niet meer. Afgelopen week heb ik dan eindelijk mijn nieuwe schoolpas gekregen en ik probeer in te klokken: 'Onbekende kaart'.
Ik vraag me af hoe lang dit nog gaat duren voordat het vlekkeloos werkt. Ik gok op januari.
[ Voor 8% gewijzigd door dev10 op 25-10-2010 09:26 ]
Slecht nieuws: na 'school' wordt het alleen maar slechterdev10 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:25:
Zoals gewoonlijk op maandag zit ik weer op school en daar hebben ze een nieuw pasje systeem. Een grote fail.
Ik heb op een project waar ik op zat ook pas na een half jaar een pasje gekregen. Daarvoor moest ik altijd iemand bellen om beneden aan de bewaking te vertellen dat ik echt wel te vertrouwen was
[ Voor 63% gewijzigd door Hydra op 25-10-2010 09:46 ]
https://niels.nu
Nope, staan hier nog heeel veel regels code in VSS.Hydra schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:44:
Ik wist niet dat er uberhaupt nog mensen SS gebruikten. Wij zijn 6 jaar geleden overgestapt naar SVN en ik dacht dat we de laatste waren
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik heb een paar maanden op een project voor defensie gewerkt, en daar moest elke dag mijn paspoort gecontroleerd worden, en mocht ik niet alleen door het gebouw lopen ( Dus ook niet in mijn eentje naar het koffieapparaat, of de WC ), want mijn screening was nog niet voltooid ( Duurt een aantal maanden ). Toen ik net klaar was met dat project kreeg ik een melding dat mijn screening klaar wasHydra schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:44:
Ik heb op een project waar ik op zat ook pas na een half jaar een pasje gekregen. Daarvoor moest ik altijd iemand bellen om beneden aan de bewaking te vertellen dat ik echt wel te vertrouwen was
Het mooie was dat er eigenlijk al van te voren bekend was dat die screening nooit klaar zou zijn voor het einde van dat project.
Wij zijn 3 jaar geleden, toen ik hier begonHydra schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:44:
Ik wist niet dat er uberhaupt nog mensen SS gebruikten. Wij zijn 6 jaar geleden overgestapt naar SVN en ik dacht dat we de laatste waren
[ Voor 20% gewijzigd door Woy op 25-10-2010 10:08 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dat heb ik inderdaad gehad op m'n stage. Kreeg ik na een maand of twee pas een pasje wat speciaal gemaakt moest worden. Speciaal foto voor ingeleverd en is het een kaal wit pasje.Hydra schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:44:
die ziet er idd goed uit!X-Lars schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:35:
Ik zie RSI voorbijkomen. Wat dat betreft is dit echt mijn lifesaver:
[afbeelding]
De HandShoeMouse dus. Ik kon maar nergens een grotere muis vinden die echt goed in de hand ligt. Deze is er ook nog in meerdere maten. Alleen de knoppen "klikken" nog een beetje ouderwets, dat is wel een nadeel (zeker als je trackpad gewend bent).
ik moet het opt werk doen met een Logitec MX518.. wat natuurlijk ook wel lekker werkt
en ik heb hier een MS Comfort Curve 2000 keyboard, aangezien de 4000 niet in Azerty verkrijgbaar is
thuis heb ik een Logitec G3 muis en een G15 toetsenbord.. (die laatste vind ik niet echt het geld waard btw)
JaVoutloos schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:29:
[...]
Ehm nee, dat is niet zo, dus daar gaat je excuus. Je faalt gewoon.
...Evenals de bakker om de spreekwoordelijke hoek. De gewone koffietent tegenover het kantoor was nog niet open, dus ging de baas naar de bakker verderop. Je bestelt cappuchino, je krijgt een bakkie slappe koffie met melk en het kost ook nog meer.
quote: woyIk heb een paar maanden op een project voor defensie gewerkt, en daar moest elke dag mijn paspoort gecontroleerd worden, en mocht ik niet alleen door het gebouw lopen ( Dus ook niet in mijn eentje naar het koffieapparaat, of de WC ), want mijn screening was nog niet voltooid ( Duurt een aantal maanden ). Toen ik net klaar was met dat project kreeg ik een melding dat mijn screening klaar was .
1
| var tree = new CategoryTree(); |
i.p.v.
1
| var tree = (CategoryTree) Page.LoadControl("~/controls/CategoryTree.ascx"); |
Zo zou het wel moeten werken.
Coden op maandagochtend... zou verboden moeten worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 25-10-2010 11:12 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ja, snap echt niet hoe mensen pootjes omhoog volhoudenCartman! schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:09:
Nog een tipje tegen RSI schijnt te zijn om de pootjes van je toetsenbord naar beneden te doen, dan hoef je een minder grote hoek te maken tijdens het typen. Gek genoeg ben ik de enige op kantoor die de pootjes naar beneden heeft.
Of heeel veel naar de wc moetenYopY schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:01:
[...]
[...]
dan zou ik gewoon op m'n eigen kantoor of thuis blijven werken, en alleen als het nodig was daar gaan werken. Tenzij het geen developmentproject is, maar installatie of zoiets.
Thuis werken zal ook wel niet mogen. Als je nog niet zelf mag schijten zal je ook wel geen code mee mogen nemen.
dan zou ie eerder in ~/Views/Shared staan..denyos schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:29:
Denk eerder ASP.NET MVC
Dat helpt inderdaad zeker. Soms typt het wat lastiger, of zo voelt het, maar ik heb nu een stuk minder last van mijn polsen. Ook in combinatie met de Microsoft Natural 4000 en Razer Imperator (gamemuis).Cartman! schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:09:
Nog een tipje tegen RSI schijnt te zijn om de pootjes van je toetsenbord naar beneden te doen, dan hoef je een minder grote hoek te maken tijdens het typen. Gek genoeg ben ik de enige op kantoor die de pootjes naar beneden heeft.
En jij denkt dat je de mogelijkheid krijgt om source mee naar huis te nemen als er dergelijke security regels zijn?YopY schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:01:
[...]
dan zou ik gewoon op m'n eigen kantoor of thuis blijven werken, en alleen als het nodig was daar gaan werken. Tenzij het geen developmentproject is, maar installatie of zoiets.
Mijn PC mocht daar niet eens op het netwerk aangesloten zijn, en zat ook helemaal dichtgetimmerd.
Het scheelt dat de WC bij het koffie automaat staat, en er genoeg dev's rondliepen die vaak koffie wilden drinken, dus dat was niet echt een praktisch probleem.jip_86 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:50:
[...]
Of heeel veel naar de wc moeten![]()
Thuis werken zal ook wel niet mogen. Als je nog niet zelf mag schijten zal je ook wel geen code mee mogen nemen.
[ Voor 29% gewijzigd door Woy op 25-10-2010 12:34 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
De achterkant van je tobo flink verhogen is echt het stomste dat je kan doen en is het laatste dat je moet zeggen als het over tips tegen RSI gaat.Sebazzz schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:25:
Onder mijn Logitech Illuminated Keyboard heb ik extra rubberen doppen staan zodat het keyboard nog hoger aan de achterkant is. Behoorlijk fijn werkt dit
[ Voor 49% gewijzigd door Voutloos op 25-10-2010 12:34 ]
{signature}
Ik vind het juist fijn werken. En RSI heb ik niet, en ik geef het ook niet als tip, ik zeg alleen hoe ik het doe.Voutloos schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:33:
[...]
De achterkant van je tobo flink verhogen is echt het stomste dat je kan doen en is het laatste dat je moet zeggen als het over tips tegen RSI gaat.
En zou je zeker niet Page.LoadControl gebruiken, wat toch echt iets van WebForms is.defcon84 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:12:
[...]
dan zou ie eerder in ~/Views/Shared staan..
ook al jaR4gnax schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:56:
[...]
En zou je zeker niet Page.LoadControl gebruiken, wat toch echt iets van WebForms is.
Ach, je kunt beter je mond open doen en vervolgens erop gewezen worden dat het niet klopt dan dat je niks zegt. Op deze manier leer je er nog iets van.denyos schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:10:
Oops, goeie punten inderdaad. Alweer 3 maandjes niks meer met ASP.NET MVC gedaan en alleen maar webforms en sharepoint, toch volgende keer iets beter opletten als ik slim tracht te doen...
"Er zijn geen stomme vragen, alleen stomme antwoorden". Al was dit niet een vraag maar je snapt wat ik bedoel
Razer Imperatoralex3305 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:15:
[...]
Dat helpt inderdaad zeker. Soms typt het wat lastiger, of zo voelt het, maar ik heb nu een stuk minder last van mijn polsen. Ook in combinatie met de Microsoft Natural 4000 en Razer Imperator (gamemuis).
Vandaag weer wat leuks meegemaakt met virtual machines... Database draait in VM terwijl IDE op host staat. Plots geeft mijn host-only ethernet adaptor geen IP meer aan mijn guest... Uiteindelijk gewoon die driver opnieuw geïnstalleerd en andere ethernetpoort (eth1 ipv eth0) toegewezen
Moest zowaar diep nadenken hoe ik een span op m'n pagina kreeg (Label).
Heb daarentegen helemaal geen moeite meer om meerdere functionele ontwerpen in een week af te tikken....
[ Voor 22% gewijzigd door Jan_V op 25-10-2010 16:13 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Leuk spul, jammer dat ik er de tijd niet meer voor heb. Ik heb welgeteld één executable naar m'n Xbox 360 gedeployed sinds ik me heb ingeschreven voor DreamBuildPlay. Ik kan niet modelen, ik heb geen ervaring met bestaande engines en de "engines" die ik heb geschreven zijn voor DirectX 8 en in VB6 geschrevenalienfruit schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:12:
Tjonguh, dat 3D graphics gebeuren valt nog vies tegen... Elke keer zijn mijn textures op de plane gespiegeld ofzo.
Ik kwam ook nooit verder dan de level editor.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Nu je het zegt, nee. Had niet door dat ook het project zelf top secret was enzo.Woy schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:32:
[...]
En jij denkt dat je de mogelijkheid krijgt om source mee naar huis te nemen als er dergelijke security regels zijn?
Mijn PC mocht daar niet eens op het netwerk aangesloten zijn, en zat ook helemaal dichtgetimmerd.
Valt me dan toch tegen dat de AIVD USB sticks verloor (ik neem aan dat die ook niet toegestaan waren?). Of daar hebben ze niet zulke strenge regels.
Het project waar ik op werkte viel wat dat betreft wel mee ( Anders mag je er niet eens aan werken voordat je gescreened bent ), maar het waren meer algemene regels daar, aangezien er wel veel met classified projecten gewerkt word. Als je dan uitzonderingen gaat maken is het natuurlijk wachten tot je van die AIVD taferelen gaat krijgen.YopY schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:27:
[...]
Nu je het zegt, nee. Had niet door dat ook het project zelf top secret was enzo.
Ik denk dat ze daar ook wel strenge regels hebben, alleen zullen er voor bepaalde mensen wel uitzonderingen gelden, aangezien ze anders te veel beperkt worden in hun werk, en dat moet vroeg of laat een keer mis gaan natuurlijk.Valt me dan toch tegen dat de AIVD USB sticks verloor (ik neem aan dat die ook niet toegestaan waren?). Of daar hebben ze niet zulke strenge regels.
Dat is waarschijnlijk gewoon gewenning aan het coordinaten stellsel.alienfruit schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:12:
Tjonguh, dat 3D graphics gebeuren valt nog vies tegen... Elke keer zijn mijn textures op de plane gespiegeld ofzo.
Ik ken het probleem, ik vind het ook leuk om mee te spelen, maar kom meestal niet veel verder dan een paar bewegende blokken, en dan is de inspiratie snel weg aangezien het er niet leuk uit zietCodeCaster schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:26:
[...]
Leuk spul, jammer dat ik er de tijd niet meer voor heb. Ik heb welgeteld één executable naar m'n Xbox 360 gedeployed sinds ik me heb ingeschreven voor DreamBuildPlay. Ik kan niet modelen,
[ Voor 35% gewijzigd door Woy op 25-10-2010 16:37 ]
Net zo'n goede oplossing als een topic laatst waar de TS zijn probleem met besmette / gehackte website 'oploste' door de virusscanner uit te schakelenalienfruit schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:45:
Ja, het is de back texture van de plane en roteer om de x-as. Nu heb ik de texture in PhotoShop maar gespiegeld. Makkelijkst.
Verwijderd
Ghehe, die heb ik gemist, maar is een perfecte oplossing als je last heb van de meldingen...Haan schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:19:
[...]
Net zo'n goede oplossing als een topic laatst waar de TS zijn probleem met besmette / gehackte website 'oploste' door de virusscanner uit te schakelen
Coffee topic was dit he...
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:22:
[...]
Coffee topic was dit he...We hebben nieuwe mokken, nu passen er 2 bakken koffie in, dat is pas effectief!
En nee, nu hoeven we niet minder vaak te lopen, we drinken alleen 2x zo veel.
Verwijderd
Dus nu maar wat in elkaar hacken met een document library en een user control dat op de publishing page geplaatst wordt en a.d.h.v. CAML de bij die page behorende attachments opzoekt.
Foutje in de documentatie
Opent wel de weg naar een discussie over wat voor mogelijkheden er zijn om dit soort hijacking te voorkomen.
Mwa,D-Raven schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:59:
LOL @ Firesheep. Wat een heisa om iets wat al mogelijk is sinds "the dawn of the cookie".
Opent wel de weg naar een discussie over wat voor mogelijkheden er zijn om dit soort hijacking te voorkomen.
Ik ontvang hier ongeveer 20 Wifi netwerken, waarvan er geen één onbeveiligd is... Meeste publieke acces points zijn ook beveiligd, dus tsja... storm in een glas water.
En je kijkt niet even met een browser tool of die tabellen uberhaupt bestaan?Matis schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:53:
Ben ik vandaag de HELE dag bezig geweest om mijn PHP-applicatie te laten babbelen met een MySQL server. Niets werkt; Authenticatie faalt; Tables bestaan niet, blijkt dat het een MSSQL server is waar ik tegenaan praat![]()
Foutje in de documentatie
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Jazeker wel, maar MySQL Workbench kon geen verbinding maken met de SQL-server. Maar dat is achteraf dus niet zo vreemd, aangezien het geen MySQL server wasSnake schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:53:
En je kijkt niet even met een browser tool of die tabellen uberhaupt bestaan?
De SQL server draaide niet op de defaultpoort (dus niet 3306 of 1433). Daardoor kon ik ook niet afleiden dat ik met een verkeerde server zat te babbelen.
Nja, iig degene die de documentatie had geschreven een boze mail gestuurd
Dat wil je dus niet te gauw roepen + een paar kwartier marge voor koffie en nadenken en oude docs/mailtjes zoeken == 1 uur, anderhalf uur tops.
{signature}
Mja, ik heb natuurlijk wel koffie gedaan en een bammetje gegeten, uurtje vergaderd, maar de rest van de dag dus wel mee bezig geweest.Voutloos schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:57:
Hoe kan je nou een HELE dag bezig zijn zonder iets IRL te zien of enige feedback? In dit geval ben je eerlijk gezegd zelf de grootste tijdsverslinder geweest omdat je het gewoon eerder had moeten toegeven dat je er niet uitkwam / cq moeten zeggen dat documentatie onvoldoende was.
Dat wil je dus niet te gauw roepen + een paar kwartier marge voor koffie en nadenken en oude docs/mailtjes zoeken == 1 uur, anderhalf uur tops.
Ik zie het niet als tijdverslinden, ik heb er iets van geleerd, plus een behoorlijke fout uit de documentatie gehaald.
Daarnaast staat de server niet fysiek bij ons in de toko, maar in Amerika. De sysadmin zit dus ook een 9 uur verschoven in de tijd. Ik had al een mailtje naar hem gedicht dat ik er niet uitkwam, met de vraag of hij me wilde bellen als hij het mailtje las.
Toen ben ik een beetje met DraadHaai aan de gang gegaan en gekeken of SQL server wel draaide. Nja toen ik doorhad dat er wel degelijk reactie kwam van de server, ging ik eens even het TCP-pakket bekijken en toen zag ik het
Een MSSQL-header.
Ik had weinig anders te doen dan de babbelen met die SQL server. Dus tijdverspilling is het zeker niet geweest.
Matis schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:04:
Nja, iig degene die de documentatie had geschreven een boze mail factuur gestuurd
[ Voor 43% gewijzigd door Haan op 26-10-2010 07:57 ]
Schijnbaar al sinds vrijdag, maar ik heb lang weekend gehad
[ Voor 56% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-10-2010 08:07 ]
Begin zelf ook altijd redelijk vroeg en zit dan vaak nog tot 9 uur alleen op kantoor. Gezellig is anders.Haan schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 07:55:
Eerste bakkie alweer achter de kiezen, en nog steeds de enige op kantoorJe moet er wat voor over hebben als je vroeg naar huis wil
[...]
Ben altijd verbaasd hoe het kan dat sommige mensen altijd tussen kwart over 9 en 10 uur binnen komen en ook gewoon kwart over 5 of zo weg gaan. Bij sommige mensen weet je dat ze thuis nog het een en ander doen, maar dit zijn dan juist de personen die dat ook nog verzaken te doen..... Beetje jammer altijd.
Wanneer ik een lokale variabele declareer, staat die 2x in de IntelliSense wanneer deze als parameter kan worden meegegeven in een methode.
Voorbeeld:
1
2
3
4
| EMail emailMessage = new EMail(); BusinessMail bMail = new BusinessMail(); //Vul de emailMessage bMail.SendMail(emailMessage); |
Nu kun je kiezen uit:
1
2
| emailMessage (local variable) emailMessage: (parameter) |
Maakt niet uit welke je kiest, de code blijft hetzelfde.
Nog nooit eerder tegen gekomen. Iemand hier die weet of dit enig nut heeft? Kan momenteel weinig verzinnen, behalve dan dat je weet dat een specifieke variabele ook kan worden meegegeven aan een methoden.
Dat heeft niets met intellisense te maken, maar met C# 4.0. Zoek eens naar optional parameters.Jan_V schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:54:
Valt me nu pas op, maar in VS2010 lijkt de IntelliSense te zijn uitgebreid.
Nog nooit eerder tegen gekomen. Iemand hier die weet of dit enig nut heeft? Kan momenteel weinig verzinnen, behalve dan dat je weet dat een specifieke variabele ook kan worden meegegeven aan een methoden.
Het nut is vooral bij aanroepen van COM-methodes met veel optionele parameters.
Nja, hier is ie ook niet te zuipen, maar geen koffie is erger als vieze koffie. (zelfs de koud water-automaat doet niks..)
Jan_V schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:12:
Zo, kan wel merken dat het even is geleden dat ik in ASP.NET heb ontwikkeld, of uberhaupt iets nuttigs heb gemaakt.
Moest zowaar diep nadenken hoe ik een span op m'n pagina kreeg (Label).
Heb daarentegen helemaal geen moeite meer om meerdere functionele ontwerpen in een week af te tikken....
Nooit het ASP.NET Label control gebruiken zonder de AssociatedControlId property te setten.
meer info: http://haacked.com/archiv...el_Control_Correctly.aspx
Zoals je al kan lezen, heb je je locale variabele en je parameter naam in de SendMail methode hetzelfde gemaakt ^_^ dat is allesJan_V schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:54:
Wanneer ik een lokale variabele declareer, staat die 2x in de IntelliSense wanneer deze als parameter kan worden meegegeven in een methode.
Voorbeeld:
C#:
1 2 3 4 EMail emailMessage = new EMail(); BusinessMail bMail = new BusinessMail(); //Vul de emailMessage bMail.SendMail(emailMessage);
Nu kun je kiezen uit:
code:
1 2 emailMessage (local variable) emailMessage: (parameter)
dus (uit je eigen code):
1
| EMail emailMessage = new EMail(); |
en:
1
| public void SendMail(EMail emailMessage) |
Nou nou zo erg leek mij het probleem nou ook weer niet... Het werkt prima! Het is de enigste textuur waar het nodig is. Hoe zou jij het oplossen dan? Ik gebruik Away3D in Flash.Net zo'n goede oplossing als een topic laatst waar de TS zijn probleem met besmette / gehackte website 'oploste' door de virusscanner uit te schakelen
Hmm, handig!defcon84 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:50:
![]()
Nooit het ASP.NET Label control gebruiken zonder de AssociatedControlId property te setten.
meer info: http://haacked.com/archiv...el_Control_Correctly.aspx
Gelijk even wat code aanpassen.
En weer gemaakt
Neem dit:Jan_V schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:54:
Voorbeeld:
C#:
1 2 3 4 EMail emailMessage = new EMail(); BusinessMail bMail = new BusinessMail(); //Vul de emailMessage bMail.SendMail(emailMessage);
Nu kun je kiezen uit:
code:
1 2 emailMessage (local variable) emailMessage: (parameter)
1
| public void SendMail(EmailMessage emailMessage, bool highPriority = false) { /* */ } |
dan kan je:
1
2
3
4
| var emailMessage= new EmailMessage(/*...*/); SendMail(emailMessage: emailMessage); // named arguments // of SendMail(highPriority: true, emailMessage: emailMessage); |
Named arguments is de term.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd264739.aspx
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
ach ja, het is hun geld.
Nee, ze willen een menu dat van links naar rechts uitschuift, met subitems en dergelijke.
Verwijderd
En wat is daar lastig aan?D-Raven schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:54:
Als die van t.net genoeg zou zijn dan had ik nog 10 andere gehad die hetzelfde deden. Dan was het geen probleem geweest.
Nee, ze willen een menu dat van links naar rechts uitschuift, met subitems en dergelijke.
edit; wat een toffe functie namen:
1
2
| function assocArrayToArrayOfArrayOfString($assoc) {} function multiAssocArrayToArrayOfArrayOfString($multi) {} |
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 17:19 ]
Ik wil uiteindelijk het zonnestelsel gaan simuleren
Hier een voorproefje van mijn aarde
http://twitpic.com/311yfk
Misschien wat meer polygonen gebruikenAvalaxy schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:57:
Hehe, ik ben nu ook bezig met het bouwen van een bewegend 3D model in Java3D. Toch aardig complex met die 3D matrices
Ik wil uiteindelijk het zonnestelsel gaan simuleren
Hier een voorproefje van mijn aarde
http://twitpic.com/311yfk
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak